طرز تهیه حلیم کشدار

دوره مقدماتی php
طرز تهیه حلیم کشدار
طرز تهیه حلیم کشدار

آهنگ احساسی و غمگین


“آینده در دستان شماست

طرز تهیه حلیم کشدار

دوره مقدماتی php

زیبایی هایی که هنوز ندیده اید

میکس فوق العاده زیبا از آهنگ دل را ببین با صدای علیرضا افتخاری و سفر های مقام معظم رهبری به شهر های مخطلف کشور (زاهدان-زنجان-بم) که چیز پر مغز و قشنگی از آب در آمده حتماً ببینید…

موسسه تدوین آثار و نشر اخلاقیات شهدای شهرستان زرند

مداحی مهدی اکبری کاش بودی کرببلا برادر بی حرمم حسن جان

در آپارات شما قادر خواهید بود ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از اخبار رویدادها اطلاع پیدا کنید.

آرشیو هزاران فیلم وسریال ایرانی و خارجی

آرشیو انیمیشن و فیلم های مناسب برای کودکان

مسئولیت محتوای ویدئوها و هرگونه پاسخگویی به ادعاهای مطروحه توسط اشخاص حقیقی
و حقوقی با منتشر کننده است و آپارات هیچگونه مسئولیتی نسبت به آن ندارد.

طرز تهیه حلیم , بسیار خوشمزه و قوی برای شروع یک روز خوب.حلیم از گذشته اگه به یاد داشته باشید در ایام اربعین محرم و ایام ماه رمضان کلی حلیم نذری درست میکردند و برای صبحانه میل میکردید.حالا معمولا حلیم و با شکر و دارچین میل میکنند.در این مطلب سعی کردیم هم حلیم خانگی هم حلیم نذری برای 100 نفر رو آموزش دهیم در بخش آشپزی همراه ما باشید.


فواید گوشت بره و گوسفند

شاید بدانید که گوشت گوسفند و بره مفید است ولی شاید ندانید که چقدر آنها با ارزش هستند.اما شاید بگویید فرق گوشت بره و گوشت گوسفند چیست؟گوشت های بره، به گوشت های می گوییند که طول عمرشان کمتر از 12 ماه است و اگر بیش از 12 ماه باشد آن گوشت، گوشت گوسفند است.

گوشت گوسفند دارای گوشتی نرم و طعم ملایم است که خوردن را راحت تر می کند که از گوشت های گاو و مرغ نیز بهتر است.گوشت های گوسفندی بسیار انرژی زا هستند به طوری که 100 گرم گوشت گوسفند دارای 206 کیلو کالری می باشند.(هر انسان نیاز به 2000 کیلو کالری در روز دارد)گوشت گوسفند یک منبع بسیار غنی از مواد معدنی مثل : روی، آهن، کلسیم، سلنیوم، پتاسیم، منیزیم و مس است و همچنین ویتامین های مختلف گروه B را دارا می باشد.

طرز تهیه حلیم کشدار


چندتا از فواید گوشت گوسفند عبارتند از :


خطرات ناشی از مصرف زیاد گوشت بره یا گوسفند


هر 100 گرم گوشت گوسفند دارای مواد زیر می باشد

اولین کاری که باید بکنیم، به مدت 5 الی 6 ساعت بگذاریم گندم ها خیس بخورد.دو لیوان آب داخل قابلمه ریخته و گندم ها و گوشت را نیز داخل آن می ریزیم.پیازها را ریز کرده و داخل آنها بریزید و بعد از آن زردچوبه را اضافه کنید.حال شعله را کم می کنیم و میگذاریم خوب بپزد تا جایی که گوشت گوسفندی به صورت رشته رشته در آمده یا نرم شود.(اینکار حدودا یک الی دو ساعت طول می کشد)

حال گوشت را از درون قابلمه در آورده و ریش ریشش می کنیم و دقت کنید که گندم ها همینطور دارند می جوشند و ما اینکار را انجام می دهیم.بعد از انجام اینکار، گوشت های ریش ریش شده را دوباره داخل قابلمه می ریزیم و حال همه رو با هم هم می زنیم.اگر صبر دارید هم بزنید و اگر ندارید میتوانید از گوشت کوب برقی برای هم زدن استفاده کنید.اگر خودتان صبر کنید و با دست آن را هی پشت سرهم هم بزنید حلیم خوشمزه تری خواهید داشت و نرمی گوشت را زیر دندانتان حس خواهید کرد.حلیم ما آماده شد، امیدوارم لذت ببرید.

گوشت رو جدا با پیاز داغ و زردچوبه و فلفل سیاه تفت بدید مقداری بهتر میشه بعد آب بریزید و ادامه مراحل …


اضافه کردن بلغور هم میتونه بهتر کنه حلیم رو.


اولین مرحله پیدا کردن دیگی مناسب برای حلیم می باشد.بعد از آن گوشت را داخل دیگ ریخته و به آن نمک اضافه کنید و بگذارید بپزد.در این بین که آن را هی هم میزنید کف گوشت ها را هم بگیرید.بلغور را پاک کرده و بشورید و در قابلمه ای جداگانه بلغورها را بریزید و برای هر نفر 3 پیمانه آب بریزید که برای 100 نفر 300 لیتر آب می شود که بهتر است شما 350 لیتر بریزید.دقت کنید که بلغور را باید هر چند دقیقه یکبار هم بزنید چون ته نشین می شود.

حال که مطمئن هستید پخت بلغور تمام شده است در یک سید آنها را ریخته و با آبجوش و کفگیر آنها را صاف بکنید و البته دقت کنید دانه های سبد زیاد ریز نباشد.حال قابلمه را دوباره روی گاز می گذاریم.حال می رویم به سراغ گوشت، و باید گوشت های که مطمئن هستیم درست شده است را در آورده و آنها را ریش ریش کرده و داخل بلغور بریزیم.دقت کنید که در اینجا باید شعله را کم کرده و با قاشق چوبی بلند آن را هم می زنیم و نمک را اضافه کرده و تا جا افتادن هم می زنیم.

دیدگاه

حلیم گندم

حلیم گندم یکی از انواع غذاهای قدیمی و سنتی ایرانی است که مانند غذاهایی مثل عدسی و کله پاچه به عنوان صبحانه سرو می شود. البته حلیم در میان مردم ایران از جایگاه خاصی برخوردار است و در مناسبت های مذهبی به عنوان نذری میان مردم پخش می شود.

حلیم گندم در شهرهای مختلف کشورمان با روش های متفاوتی طبخ می شود مثلا در برخی شهرها به آن حبوباتی مانند نخود و عدس اضافه می کنند. در صورتی که منع مصرف گوشت قرمز دارید می توانید حلیم گندم را بدون گوشت هم درست کنید.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر حلیم گندم تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری حلیم گندم تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی حلیم گندم با پارسی دی همراه باشید.

طرز تهیه حلیم کشدار

مواد لازم برای ۴ نفر

دستور پخت

ابتدا گندم را در قابلمه ای می ریزیم و تا روی آن آب می گیریم و اجازه می دهیم از شب تا صبح خیس بخورد و سپس ۲الی ۳ بار آبکش می کنیم تا کاملا تمیز شود و در قابلمه ای می ریزیم و ۶ لیوان آب روی آن می ریزیم و روی شعله با حرارت کم می گذاریم تا بپزد.

دقت کنید گندم را باید مداوم هم بزنید تا ته نگیرد. پیاز را پوست می گیریم و می شوییم و به ۴ قسمت خرد می کنیم و همراه با گوشت در قابلمه ای کوچک قرار می دهیم و ۲ لیوان آب و زردچوبه روی آن ها می ریزیم و با حرارت ملایم صبر می کنیم تا خوب گوشت پخته شود.

پس از پخته شدن آن ها را ریش ریش می کنیم. زمانی گوشت را به گندم اضافه می کنیم که گندم کاملا پوره شده باشد،البته همراه با کمی نمک گوشت را به گندم اضافه می کنیم و مداوم هم می زنیم،چون هر آن ممکن است ته بگیرد و روی طعم حلیم تاثیر بگذارد.

یک قاشق غذا خوری روغن به حلیم می افزاییم و به صورت متداوم آنرا هم می زنیم و حرارت را ملایم می کنیم تا هم آب آن تبخیر شود و هم حلیم منسجم شود. این موضوع نیز حائز اهمیت است که حلیم را نباید بگذاریم کاملا آبش تبخیر شود

چون زمانی که حلیم داغ است شاید به نظر خیلی شل باشد اما زمانی که آب آن کاملا تبخیر شود و کمی خنک شود قاعدتا سفت تر می شود. حلیم قوام گرفته را در ظرف سرو می کنیم و با دارچین و شکر تزئین می کنید.نوش جان مطالب پیشنهادی

طرز تهیه حلیم کشدار
طرز تهیه حلیم کشدار
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *