طرز تهیه جوجه کباب تابه ای

دوره مقدماتی php
طرز تهیه جوجه کباب تابه ای
طرز تهیه جوجه کباب تابه ای

جوجه کباب یکی از معروف ترین و پرطرفدارترین کباب های ایرانی است که به دلیل همین محبوبیت روش های پخت مختلفی برای آن ابداع شده است. جوجه کباب تابه ای یکی از این روش های پخت است که توسط خانم های خانه دار از آن استقبال خوبی شده است.

روش پخت جوجه کباب در ماهیتابه علاوه بر اینکه ریخت و پاش کمتری دارد ، برای خانم های خانه دار هم بسیار آسان تر و سریعتر است. جوجه کباب تابه ای را می توانید به انتخاب خود با سیخ چوبی یا بدون سیخ چوبی تهیه کنید.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر جوجه کباب تابه ای تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری کباب تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی جوجه کباب تابه ای با پارسی دی همراه باشید.

ابتدا مرغ را تمیز کنید و به اندازه جوجه کباب خرد کنید ، سپس آنرا بشویید و آبکشی کنید. در ادامه اجازه دهید آب اضافی مرغ به طور کامل برود و خشک شود. در صورت تمایل می توانید مرغ را مانند جوجه کباب ذغالی با آبلیمو ، ماست و … طعم دار کنید.طرز تهیه جوجه کباب تابه ای

البته در این روش می توانید جوجه کباب را بدون طعم دار کردن به صورت فوری هم طبخ کنید. برای این منظور یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید و به قدری روغن مایع داخل آن بریزید که فقط کمی چرب شود ، سپس جوجه ها را داخل تابه بچینید.

دوره مقدماتی php

بهتر است از تابه های چدنی یا تفلون استفاده کنید که گوشت مرغ به تابه نچسبد. در ادامه مقداری نمک ، فلفل سیاه و پودر سیر روی گوشت مرغ بریزید و درب تابه را بگذارید تا گوشت مرغ با حرارت بسیار ملایم سرخ شود.

پس از اینکه گوشت مرغ به طور کامل پخت زعفران را به همراه کره اضافه کنید. جوجه های را در کره تفت دهید تا نرم تر و لذیذتر شوند. در ادامه فلفل دلمه ای و پیاز را به صورت خلالی خرد کنید و در کنار جوجه ها در کره سرخ کنید.

در مرحله بعدی گوجه فرنگی ها را از وسط نصف کنید و کنار تابه بچینید تا سرخ شوند. در کنار جوجه کباب تابه ای می توانید از سیب زمینی سرخ کرده هم استفاده کنید. در پایان جوجه کباب را به همراه نان یا برنج سرو کنید.

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

طرز تهیه جوجه کباب تابه ای

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

جوجه کباب تابه ای خانم گل آور▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬کَباب یکی از معروف‌ترین غذاهای مورد علاقه مردم خاورمیانه، به‌خصوص ایران و قفقاز است. در تهیه و پخت بیشتر کباب‌ها از گوشت قرمز بره یا گوساله استفاده می‌شود. همچنین در مراحل تهیه اکثر کباب‌ها از پیاز و ادویه‌جات استفاده زیادی می‌شود. نوعی از آنچه در ایران با نام کباب چنجه نامیده می‌شود نیز در کشورهای غربی با نام شیش‌کباب شناخته شده و معروف است. همچنین آنچه در ایران با نام کباب کوبیده معروف است در قفقاز به نام کلی کباب یا در برخی نقاط به نام لوله‌کباب شناخته می‌شود.کباب را به سیخ فلزی یا چوبی کشیده و در برابر آتش مستقیم قرار می‌دهند تا پخته شود. اندازه و قطر کباب بسته به نوع آن و سلیقه فردی که آن را تهیه می‌کند متفاوت می‌باشد.چربی فراوری نشده‌ای که در هنگام طبخ غذا از بافت‌های پرچربی یا استخوان‌های گوسفند یا گاو و نیز در هنگام کباب کردن از گوشت خارج می‌شود به «اشک کباب» معروف است.وجه‌کباب یکی از غذاهای اصیل ایرانی و از رده کباب‌های سنتی ایران است. در طبخ جوجه‌کباب، قطعات خوردشده گوشت مرغ را برای مدتی تقریباً طولانی (حدود سه ساعت) در یک ظرف پر از آبلیمو، پیاز خرد شده، زعفران و ادویه‌جات قرار می‌دهند و پس از اینکه قطعات گوشت طعم دار شد، آنها را به یک سیخ بلند می‌کشند و روی کباب‌پز و به وسیله آتش مستقیم، کباب می‌کنند. جوجه کباب از غذاهای بسیار محبوب نزد ایرانیان است.▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ (1.8 kg) Boneless Chicken Breast2 Small Onions1 Red Bell Pepper1/4 Tsp SaffronSalt (Approx 1 Tbsp) as you preferBlack Pepper Powder (Approx 1 Tsp) as you preferTurmeric (Approx 1 Tsp) as you prefer3 to 4 Tbsp Olive Oil2 Tbsp MayonnaisePREPARATIONS:1- Cut the boneless chicken breast to small 3 x 3 inches cubes.2- Dice/Cut the onions (One of the onions can be cut larger to grill along with the chicken kabobs.3- Slice the red bell pepper.4- Soak the saffron in boiling water for at least 10 minutes.DIRECTIONS:1- Place the sliced boneless chicken breast, onions and the red bell pepper in a large bowl.2- Add salt, black pepper powder, turmeric, olive oil, mayonnaise and 3 to 4 tsp of the soaked saffron to the bowl and mix until well combined.3- Cover the mixture with a lid or plastic wrap.4- Keep them in a refrigerator to marinate for 8 to 12 hours.5- Skewer pieces of chicken, onions and red bell pepper.6- Cook the chicken kabobs over a charcoal grill.▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬You Tube Channel: https://youtu.be/kmx15jPMP_Ewebsite: www.ashpazi.890m.com

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка плейлистов…

جوجه کباب یکی از انواع غذاهای ایرانی خوشمزه و پرطرفدار است که می توانید آن را در تابه نیز تهیه کنید. در ادامه این طلب طرز تهیه جوجه کباب تابه ای را با بهترین روش و به صورت مرحله به مرحله به شما کدبانوهای عزیز ایرانی آموزش می دهیم.

جوجه کباب غذایی خوش طعم و لذیذ است که می تواند بهترین غذا برای سفره افطار ماه مبارک رمضان باشد. در این بخش ما قصد داریم تا شما را با دستور پخت جوجه کباب تابه ای با روشی متفاوت و آسان در منزل آشنا سازیم.

جوجه کباب  و جوجه چینی از انواع غذا های محبوب در بین ایرانیان هستند. شما می توانید جوجه کباب را به روش تابه ای و سیخ کشیدن تهیه نمایید. طرز تهیه جوجه کباب تابه ای را در این مطلب آشپزی مشاهده خواهید کرد.

مرع مخصوص جوجه کباب : 500 گرم
نمک : به میزان لازم
روغن زیتون : 3 قاشق سوپ خوری
آبلیمو : به میزان لازم
زعفران ساییده شده : 1/2 قاشق چای خوری
پیاز : 2 عدد
فلفل دلمه ای : 1 عددطرز تهیه جوجه کباب تابه ای

ابتدا پیاز را رنده کنید و آب آن را بگیرید و سپس آب پیاز را بر روی جوجه های تمیز شده بریزید و سپس 3 قاشق سوپ خوری آبلیمو و زعفران آب کرده و فلفل دلمه ای کاملا خرد شده را به جوجه ها اضافه کنید و همه مواد را در داخل ظرف در بسته ای قرار دهید و سپس ظرف را به مدت 3 ساعت در درون یخچال قرار دهید.

بعد از مدت زمان ذکر شده در درون تابه ای نچسب روغن زیتون را بریزید و بعد از این که روغن زیتون داغ شد جوجه کباب ها را در درون روغن زیتون قرار دهید و درب تابه را ببندید و هر 10 دقیقه یکبار جوجه کباب ها را پشت و رو کنید و این کار را تا زمانی انجام دهید تا آب جوجه ها کشیده شود و به روغن بیفتند در این مرحله باید نمک را به جوجه کباب اضافه کنید و بعد از 2 دقیقه حرارت دادن تابه را از روی حرارت بردارید.

بعد از این که جوجه کباب ها آماده شدند می توانید آن ها را در درون ظرف مناسبی برای سرو بکشید و با کمک روش های تزیین جوجه کباب آن ها را تزیین کنید. امیدواریم طرز تهیه جوجه کباب تابه ای در این مطلب مورد استفاده شما در منزل قرار بگیرد. برای مشاهده پخت انواع کباب کلیک کنید.

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟



چگونه اشتهای کودکان را افزایش دهیم؟



ایده های جذاب برای طراحی ناخن در نوروز 98


دتاکس واتر چیست؟ چگونه دتاکس واترهای مفید درست کنیم؟



معرفی انواع غذاهای رژیمی برای کاهش وزن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

جوجه کباب را به سیخ چوبی بزنید و در ماهی تابه سرخ نمایید، بسته به سلیقه خودتان می توانید اجازه تبخیرآب جوجه را داده جوجه کباب تابه ای را به حالت تفت سرو نمایید.

طرز تهیه جوجه کباب تابه ای
طرز تهیه جوجه کباب تابه ای
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *