طرز تهیه ترشی مخلوط خیلی خوشمزه

دوره مقدماتی php
طرز تهیه ترشی مخلوط خیلی خوشمزه
طرز تهیه ترشی مخلوط خیلی خوشمزه

ترشی مخلوط یکی از انواع ترشیجات بسیار خوشمزه و پر طرفدار است که در این مطلب طرز تهیه ترشی مخلوط را به همراه نکاتی برای ایجاد طعم بهتر در اختیار شما دوستان عزیز قرار داده ایم .

ترشی را می توان برای فصل زمستان و پاییز تهیه کرد و به طور کلی برای ما ایرانیان فصل زمستان و پاییز فصل انواع ترشیجات خوشمزه و ایرانی است . در این مطلب ما طرز تهیه ترشی مخلوط را برای شما عزیزان قرار داده ایم . 

ترشی مخلوط یکی از خوشمزه ترین انواع ترشی ایرانی است که می توانید آن را همراه با رب گوجه فرنگی یا آب گرفته شده گوجه فرنگی تهیه کنید در این مقاله ما طرز تهیه ترشی مخلوط  را به شما عزیزان آموزش می دهیم .

طرز تهیه ترشی مخلوط خیلی خوشمزه

دوره مقدماتی php

کرفس : 1 کیلو
سیر : 100 گرم
هویج : نیم کیلو
گل کلم : 2 کیلو
برگ کلم بنفش : نیم کیلو
فلفل قرمز تند : 50 گرم
فلفل سوزنی : 50 گرم
خیار : نیم کیلو
نمک : به میزان لازم
سرکه : به میزان لازم
سیاهدانه : یک قاش غذا خوری
گلپر و تخم گشنیز : هر کدام نصف قاشق غذا خوری
زیره سبز : 1 قاشق غذا خوری
فلفل سیاه : یک قاشق چایخوری
نمک : به میزان لازم

در طرز تهیه ترشی مخلوط ابتدا همه مواد ترشی را به خوبی بشویید در شستن گل کلم بسیار دقت کنید تا زیر ساقه های آن و بین گل های آن به خوبی شسته شود سپس همه مواد شسته شده را درون صافی بگذارید تا به خوبی آب آن ها گرفته شود .
در مرحله بعدی طرز تهیه ترشی مخلوط همه مواد آن را به خوبی خرد کنید .

سپس هویج خرد شده و بقیه مواد خرد شده را بر روی پارچه تمیز و بزرگی در جای مناسبی که بدون هیچ گونه آلودگی است  قرار دهید بعد از این که مواد ترشی مخلوط به خوبی خشک شدند در ظرف بزرگ و مناسبی همه مواد ترشی را با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید .

سپس آب و سرکه را در ظرف مناسبی ریخته و روی شعله گاز قرار دهید تا به خوبی به دمای جوش برسند ظروف شیشه ای با اندازه مناسبی را برای مخلوط ترشی انتخاب کنید و مخلوط ترشی را درون دبه بریزید سپس مخلوط آب و سرکه را همراه با تخم گشنیز و سیاه دانه و پودر گلپر و زیره سبز و فلفل و نمک به ظروف شیشه ای اضافه کنید در طرز تهیه ترشی مخلوط بهتر است که سیاه دانه و گلپر و تخم گشنیز و زیره سبز را درون آسیاب بریزید و آن ها را به خوبی آسیاب کنید سپس مخلوط آسیاب شده آن ها را به ترشی اضافه کنید. چند روز اول ترشی را در درون آشپزخانه قرار دهید و بعد از گذشت دو یا سه روز ترشی را به مکان سردی انتقال دهید .


در این مطلب طرز تهیه ترشی مخلوط را که از خوشمزه ترین ترشی های ایرانی است در اختیار شما قرار دادیم شما می توانید این ترشی را در کنار انواع غذاها میل کنید . برای دیدن آموزش انواع ترشی کلیک کنید .

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟


گیوه گلدوزی شیک و جذاب برای خوش پوش بودن در نوروز 98


دتاکس واتر چیست؟ چگونه دتاکس واترهای مفید درست کنیم؟



قالی شویی ارزان و باکیفیت برای عید نوروز



15 حقیقت شوکه کننده در مورد دبی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.



55 ایده جذاب برای هفت سین سال 98



چه غذایی به ماهی قرمز بدهیم؟



سفره هفت سین های نمدی دوست داشتنی

طرز تهیه ترشی مخلوط خیلی خوشمزه



ایده های جذاب هفت سین سال خوک

صفحه نخست » ? آموزش آشپزی آسان » مربا، ترشی، سس » طرز تهیه ترشی گل کلم مخلوط | ترشی هفت بیجار | ترشی خانگی

الان که فصل پاییزه و بازار ترشی حسابی داغه، تصمیم گرفتیم در بخش آموزش آشپزی مجله تصویر زندگی روش تهیه ترشی گل کلم مخلوط را تقدیمتون کنیم. این ترشی خوشمزه که ترشی کلم مخلوط هم بهش میگن کلی طرفدار داره.

 

گل کلم: ۳ کیلو

بادمجان: ۱.۵ کیلو

طرز تهیه ترشی مخلوط خیلی خوشمزه

خیار: ۱ کیلو

هویج: نیم کیلو

کرفس: نیم کیلو

لوبیا سبز: نیم کیلو

سیب زمینی ترشی: نیم کیلو

سبزی ترشی: نیم کیلو

پیاز ریز مخصوص ترشی: نیم کیلو

سیب: ۲ عدد

به: ۲ عدد

فلفل دلمه: ۳ عدد

فلفل سبز تند: ۱۰ عدد

سیر: ۲ بوته

موسیر: ۱۰۰ گرم

گلپر و تخم گشنیز ( طعم دهنده اصلی ترشی )

ادویه ترشی

زردچوبه و نمک به مقدار لازم

 

 

همه مواد رو ( به غیر از بادمجان ) شسته و به اندازه دلخواه خرد می کنیم. گفتم اندازه دلخواه چون یکی دوست داره موادش ترشیش ریز باشه یکی هم درشت.

خود من ترجیح میدم مواد ترشی گل کلمم درشت باشه بعد از خرد کردن، همه مواد را روی یک پارچه تمیز پهن می کنیم تا آبش بره و مطمئن باشیم که خشک هستن.

میریم سراغ بادمجان ها که این ها رو هم به اندازه ای که دوست داریم خرد می کنیم. یک قابلمه رو آماده می کنیم بادمجان ها رو داخل ریخته و روش سرکه می ریزیم تا حدی که روی بادمجان ها با سرکه پر شده باشه.

گاز رو روشن می کنیم و زمان میدیم تا سرکه به جوش بیاد به محض به جوش آمدن زمان می گیرم بعد از سه چهار دقیقه بادمجان ها رو از روی حرارت بر میداریم.

یعنی بادمجان ها نباید بپزه در حدی که چند تا جوش بزنه و فقط کمی نرم باشه کافیه.

 

 

بعد از اینکه بادمجان ها کمی از حرارت افتاد همه مواد ترشی رو در ظرفی بزرگ تر مخلوط می کنیم و بادمجان رو به همراه سرکه ای که در قابلمه بود روی موادمون می ریزیم.

ادویه های ترشی نمک و فلفل و زرچوبه هم در این مرحله اضافه میشه و باز هم مواد مخلوط میشن تا ادویه ها به همشون برسه. در مورد گلپر هم من از خود گلپر استفاده می کنم نه پودرش.

اگر عطر گلپر رو دوست دارین به اندازه یک قاشق غذاخوری در غیر این صورت نصف قاشق گلپر رو روی مواد بریزین و یک قاشق مرباخوری هم تخم گشنیز کافیه و عطر خوبی به ترشی میده.

حالا دبه ها یا ظرف هایی رو که برای ترشی گل کلم در نظر گرفتین آماده می کنیم و مواد ترشی رو به داخلشون انتقال می دیم. لابه لاش سیر و فلفل رو هم می ریزیم و در انتها سرکه قرمز ( سرکه های صنعتی آماده ) رو روشون می ریزیم.

یک کیسه فریزر رو دور درب ظرف ترشی ها پیچیده و بعد در رو محکم می بندیم تا حدی که مطمئن بشیم هوا نمیکشه.

این دبه ها رو به مدت یک روز در هوای آشپزخانه قرار میدیم و بعد از یک روز به یخچال یا قسمتی از تراس یا حیاط منزل که خنک هست انتقال می دیم تا ترشی جا بیفته.

معمولا بعد از ۲ هفته می تونین سراغش برین و کمی ناخنک هم بزنین اما زمان مناسب برای جا افتادن ترشی گل کلم همون یک ماه هست.

 

طرز تهیه ترشی مخلوط خیلی خوشمزه

 

من در تهیه ترشی گل کلم از سیب زمینی ترشی استفاده نمیکنم چون دوست ندارم، پس مواد ترشی با توجه به سلیقه شما میتونه تغییرات کوچکی هم داشته باشه.

اما برای ریختن لوبیا و کرفس سعی کنین از تازه و به قول معروف جوان آن استفاده کنین چون خوشمزه تر میشه.

سبزی ترشی رو هیچ وقت فراموش نکنین ، چون یکی از رازهای خوشمزه شدن ترشی گل کلم  وجود همان مزه ترخون گشنیز نعناع تازه در ترشی هستش.

بعضیا یک قاشق نعناع خشک هم به همراه این سبزی ها در ترشی به کار می برن، دوست دارین بریزین شما. اما من همین سبزی ترشی رو می پسندم.
نکته خیلی مهم در کپک نزدن ترشی ها اول خشک بودن مواد ترشی هستش و بعد هم خشک بودن دبه های ترشی و صد البته تمیزی و چرب نبودن این ظروف هستش. پس مراقب این قسمت هم باشین.
اگر برای تهیه ترشی از سرکه های خانگی استفاده میکنین که چه بهتر. در غیر این صورت اگر شما هم مثل من از سرکه صنعتی استفاده می کنین اگر دقت کرده باشین این سرکه ها بسیار ترش هستن.

پس کاری که من میکنم این هستش که کمی آب جوشیده ای که خنک شده به سرکه اضافه می کنم و بعد روی مواد ترشی میریزم.

با این کار کمی تند و تیزی این سرکه ها گرفته میشه و با این کارمم تا به حال ترشی هام کپک نزده. برای ۳ لیتر سرکه نهایت ۳ لیوان آب اضافه میکنم، بیشتر نریزین.
ریختن سیب و به طعم بسیار خوبی رو به ترشی میده و باعث میشه ترشی کمی طعم ملس تر داشته باشه.
نیمی از فلفل سبزهای تند رو من در ترشی خورد میکنم تا طعمش رو به ترشی پس بده و نیمی رو درسته در ترشی می ریزم.
اگر از موسیر خشک شده استفاده میکنین، چند ساعت قبل خیسش کنین و بعد شسته و از صافی رد کنین و اجازه بدین آبش بره و بعد به مواد ترشی اضافه کنین.
اگر دوست دارین از فلفل دلمه های رنگی در ترشی استفاده کنین، خیلی زیباتر دیده میشه.
سیاه دانه رو اگر در این زمان به ترشی اضافه کنین قسمت بیشترش در ته ظرف ته نشین میشه ، پس اون رو زمانی که میخواین از ترشی استفاده کنین روی ترشی میتونین بریزین.
اگر دوست دارین ترشیتون خیلی ترش نباشه و معدتون به ترشیجات حساسه علاوه بر به و سیب میتونین تعدادی خرمای بدون هسته هم به مواد اضافه کنین.
فکر میکنم همه نکات مربوط به تهیه و نگهداری ترشی گل کلم رو بهتون گفتم.

 

 

 

 

مجله تصویر زندگی

ارسال این مطلب برای دوستانتان (دکمه رو لمس کنید)

نام(لازم)

 

طرز تهیه ترشی پیاز روش اول   آماده سازی: 1 ساعت مدت انتظار: 15 دقیقه مجموعاً: 1 ساعت و 15 دقیقه   مواد اولیه برای 8 نفر : پیاز قرمز (نصف شده و باریک حلقه شده) …

دستور تهیه ترشی لوبیا سبز  کم کم پاییز میشه و فصل ترشی. بهتره از الان به فکر درست کردن ترشی های متنوع و خوشمره باشین. یکی از این ترشی های لذیذ ترشی لوبیا سبز هست که …

  طرز تهیه ترشی پیاز بنفش   ترشی پیاز بنفش هم برای انواع سالاد مناسبه و هم طعم خوبی به ساندویچها میده و به خاطره رنگش یه جورایی اشتها را تحریک میکنه . پیاز زرد …

طرز تهیه ترشی فلفل دلمه ای   مواد اولیه : ادویه ترشی 3قاشق مرباخوری برگ بو 3عدد فلفل سبز تند 10عدد سرکه به میزان لازم(حدودا 2تا2ونیم پیمانه) سیر 5حبه خیار 2عدد گل کلم (کوچک) 1عدد …

امروز طرز تهیه ترشی بادمجان اناری که یک ترشی پاییزی سریع و آسونه را براتون انتخاب کردیم. این ترشی خیلی خوش طعمه و مناسب مهمانی های رسمی و خانوادگیه. دستور تهیه ترشی بادمجان اناری  ترشی …

سس سبزیجات با ماست     مواد لازم: سبزیجات خرد شده(نعنا-ترخان-ریحان) :  یک فنجان ماست : دو فنجان نمک و فلفل : بقدر کافی   طرز تهیه: ماست را با نمک و فلفل خوب هم می زنیم …

 طرز تهیه شربت و مربای توت فرنگی   توت فرنگی میوه ای سرشار از ویتامین ها، مواد مغذیه و خواص و فواید درمانی زیادی داره. بنابراین تصمیم گرفتم طرز تهیه شربت و مربای توت فرنگی …

آموزش روش تهیه سس ووستشایر در منزل  (ووستشیر) سس ووستشایر (Worcestershire ) یک سس اصیل انگلیسیه که طعم ویژه ای به غذای شما میده و برای غذاهای گوشتی و کبابی و دریایی استفاده میشه. بعضی سسها توی خیلی از …

  دستور تهیه سس هزار جزیره سس هزار جزیره ، یک سس آمریکایی است که از مایونز، کچاپ، تخم مرغ، فلفل قرمز و خیارشور تهیه می‌شود. هزار جزیره (به انگلیسی Thousand Islands) به مجمع الجزایری گفته …

دستور پخت مربای نارنگی و مارمالاد نارنگی مربای نارنگی یک مرباهای خوش عطر و طعمه. اگر طعم ترش و شیرین دوست دارین شکر کمتری استفاده کنید. از نارنگی مارمالاد هم میشه تهیه کرد. در این …

Loading…

Loading…

Loading…

Working…

Loading…

طرز تهیه ترشی مخلوط خیلی خوشمزه

Working…

Loading…

Loading…

Working…

Loading…

Loading…

Loading…

دستور تهیه مواد لازم:گل کلم ۱ عددهویج ۵۰۰ گرمکرفس ۱ دستهبادمجان ۵۰۰ گرمخیار ۲۵۰ گرمسیب زمینی ترشی ۵۰۰ گرمموسیر ۱۰۰ گرمسیر ۲ بوتهفلفل تند چند عددیک یا چند مورد از سبزیجات زیر به دلخواه:کلم برگ ۱ عدد کوچکپیاز ترشی ۲۰۰ گرملوبیای سبز ۲۰۰ گرمگوجه ریز چند عددسبزی معطر ترشی:نعنا، ترخون، جعفری، گشنیز و ریحان از هر کدام ۵۰ گرممواد لازم برای چاشنی:نمک تقریبا ۲ قاشق غذاخوریادویه ترشی ۲ قاشق غذاخوریسرکه به اندازه لازم (تقریبا ۲ لیتر)پودر گلپر ۴ قاشق غذاخورییک یا چند مورد از ادویه های زیر بصورت غیر پودر در صورت دلخواه:سیاه دانه ۲ قاشق غذاخوریتخم گشنیز ۱ قاشق غذاخوریدانه فلفل سیاه ۱ قاشق غذاخوریتخم خردل ۱ قاشق غذاخوریبرگ بو چند عدددارچین چند تکه کوچکبرای درست کردن ادویه ترشی پودر ادویه های زیر را با هم مخلوط کنید:جوز هندی ۱ قاشق چایخوریفلفل تند ۱ قاشق چایخوریپودر هل ۱ قاشق چایخوریزیره سیاه ۱ قاشق چایخوریزیره سبز ۱ قاشق غذاخوریزردچوبه ۱ قاشق غذاخوریپودر تخم گشنیز ۲/۱ قاشق غذاخوری ترشی مخلوط

Loading…

Loading…

Loading…

Loading…

Loading…

Working…

Loading playlists…

امتیاز دهید


3.2
از

560

ترشی یکی از اجزا اصلی سفره ­های ایرانی ­هاست. فصل پاییز و زمستان هم پر از سبزیجات و صیفیجات خوشمزه است که می توانیم با آنها ترشی­ های متنوع و خوشمزه مثل ترشی گل کلم و  ترشی بادمجان شکم پر وترشی های خوشرنگ مثل ترشی لبو و ترشی لبو و ترب سفید  درست کنیم . ترشی شور مخلوط یکی از این ترشی هاست که علاوه بر خوشمزه بودن، درست کردنش راحت است و زحمت زیادی ندارد تنها کافیست چند نکته ظریف که در تهیه این ترشی نقش بسیار مهمی دارند را رعایت کنید تا بتوانید در کنار غذاهای خوشمزه یک ترشی شور بسیار ترد و لذیذ هم  بر سر سفره خود داشته باشید. اما نگران نباشید در ادامه تمامی نکات لازم برای تهیه یک شیشه 1 الی 2 لیتری( معادل 2 دبّه کوچک ماست) از ترشی شور مخلوط خوشمزه به صورت مرحله به مرحله برای شما شرح داده شده است.

تفاوت بارزی که ترشی شور با سایر انواع ترشی ها دارد در این است که اکثر ترشی ها به کمک سرکه آماده شده در حالی که در ترشی شور نقش اصلی را آب و نمک ایفا میکنند. از این رو با ذائقه غذایی بسیاری از ایرانی ها همخوانی دارد.

 

طرز تهیه ترشی مخلوط خیلی خوشمزه

در اولین مرحله ظرف مناسب شیشه ای که قرار است ترشی شور مخلوط را در آن قرار دهید شسته و اجازه دهید کامل خشک شود. در ادامه صیفی جات و سبزی های معطر را نیز شسته و هویج ها را پوست بکنید.

 

در این مرحله هویج ­ها و ساقه ­های کرفس را به حلقه هایی در اندازه دلخواه برش بزنید اما دقت کنید که خیلی ریز نباشند. در صورتی که خیا­ر­ها قلمی هستند نیاز به خرد کردن ندارد در غیر این صورت خیار­ها را نیز در اندازه ­های دلخواه برش بزنید. گل کلم ها را نیز بهتر است با دست به قطعات کوچکتر تقسیم کنید. اگر تمایل دارید طعم سیر و فلفل ها در ترشی بیشتر احساس شود میتوانید تعدادی از آنها را نیز خرد کنید. اما ما­بقی را درسته نگه دارید. سبزی های معطر را نیز کمی خرد کنید . در ادامه تمامی این مواد اولیه را بر روی پارچه ای قرار داده و اجاز دهید کاملاً خشک شوند. می توانید بنا به ذائقه خودتان از فلفل تند و یا شیرین استفاده کنید.

 

 

حالا نوبت به آماده سازی آب و نمک لازم برای ترشی شور مخلوط  رسیده است. در این مرحله  قابلمه­ ای  آماده کرده و به ازای هر 1 لیتر آب 3 قاشق غذاخوری نمک به آن اضافه کنید. روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید در این مرحله میتوانید برای خوش طعم تر شدن ترشی شور هم چنین سفید ماندن سبزیجاتی مثل گل کلم به ازای 1 لیتر آب نصف لیوان سرکه سفید به محلول اضافه کنید. سپس محلول را از روی شعله برداشته و اجازه دهیدکمی خنک شود.

اگر احساس کردید نمک محلولتان زیاد شده نگران نباشید چرا که شور بودن آن راه حل دارد اما کم نمک بودنش سبب کپک زدن ترشی شما می شود. برای گرفتن شوری آن می توانید قبل از مصرف ترشی را به مدت نیم ساعت در آب قرار دهید.

 

در این مرحله هم مواد آماده است و هم محلول آب و نمک و زمان آن رسیده که تمامی آنها را در ظرفی که از پیش آماده کرده اید قرار دهید. ابتدا مقداری از سبزیجات معطر را کف ظرف قرار داده در لایه بعدی کرفس، هویج و گل کلم ها را بچینید و تا پر شدن ظرف لایه ­ها را تکرار کنید. فراموش نکنید که بین لایه ها سیر و فلفل ها را نیز حتما بچینید. برخی چند برگ کرفس هم در ظرف قرار میدهند که باعث می­شود ترشی شور شما عطر بسیار خوبی بگیرد.

 

در ادامه آب و نمکی را که کمی خنک شده روی مواد ریخته و تا بالای ظرف پر کنید. در این مرحله میتوانید تعدادی برگ کرفس را به عنوان محافظ روی مواد قرار داده و سپس روی شیشه را نایلون بکشید و درب آن را محکم ببنید تا مانع از ورود هوا با داخل شیشه شود. به خاطر داشته باشید که آب و نمک جوشیده شده اضافی را دور نریزید چرا که میتوانید با همین محلول  ترشی ها و شورهای بسیار متنوع دیگری نیز درست کنید و هم چنین ممکن است در مرحله بعد به آن نیاز داشته باشید!

 

 به مدت دو یا سه روز شیشه را در دمای اتاق قرار داده و بعد از این مدت درب آن را باز کنید اگر سطح آب و نمک آن کم شده بود مقداری از همان محلول را اضافه کنید و دوباره درب آن را محکم ببندید. کافیست دو هفته صبر کنید و شیشه ترشی شور خوشمزه تان را این مدت در یخچال قرار دهید. بعد از دو هفته ترشی شور مخلوط ترد شما آماده است تا به عنوان چاشنی در کنار غذا­هایتان آن را نوش­­جان کنید.

 

 

حالا که با طرز تهیه ترشی شور مخلوط آشنا شدید این ترشی خوش آب و رنگ را تهیه کنید و عکس آن را با ترشی_شور_مخلوط_ایران_کوک در صفحه اینستاگرام تان قرار دهید. امیدواریم از آن لذت برده باشید.

 

– بهتر است برای نگهداری انواع ترشی ها از ظروف شیشه ای استفاده کنید.

– برای جوشاند محلول آب و نمک استفاده از قابلمه ی آلومینیومی توصیه می­شود چرا که ممکن است بقیه انواع ظروف سیاه و تیره رنگ شوند.

– برخی برگ مو و یا پودر گلپر هم به مواد اضافه می­کنند که باعث می شود ترشی شور شما کمی ترش مزه شود.

– برخی به مواد اولیه لوبیا سبز هم اضافه میکنند که هم ترکیب رنگی بسیار زیبایی با بقیه مواد دارد و هم ترد بودنش حس بسیار خوبی میدهد. یکبار امتحان کردن ترشی شور مخلوط با لوبیا سبز حتما توصیه میشود!

– اگر به جای سرکه سفید از سرکه قرمز استفاده کنید، سبب تیره رنگ شدن ترشی شور شما می­شود.

دقت کنید که حتماً تمامی مواد و ظرف شما کاملا خشک شده باشند در غیر این صورت ترشی کپک میزند.

فراموش نکنید که اگر هوا وارد ظرف ترشی شود و یا ترشی شما کم نمک باشد و یا قاشق چرب به ترشی بخورد سبب لزج شدن و کپک زدن آن می شود.

 

عکس های غذای خود را از طریق اینستاگرام با ما به اشتراک بگذارید

سلام خدا قوت
اگه به این مواد قارچ هم اضافه کنم چی میشه؟!

خیلی خوب وخوشمزه

سلام بانوجان شور من تند شده چیکار کنم ممنون میشم جواب بدی

ممنون از توضیحات دقیق و عالی

یه سوال ببخشید این ظرفای ترشی رو از کجا تهیه کردید ??

خوب بود اما بهتر بود مقدار سبزی و کلم و…میگفتید

سلام ممنون از راهنناییتون سوال داشتم میشه داخلش شور سیب زمینی ترش هم ریخت؟

طرز تهیه ترشی مخلوط خیلی خوشمزه

دسستون درد نکنه…
بسیار مفید بود.

خواهش می کنم میترا جان!

من درست کردم حالا نمکش خیلی زیاده وشور حالا اگه روشی برای گرفتن شوریش دارید لطفا راهنماییم کنید ممنون میشم

اگر خیلی زیاد شور شده می تونید مخلوط سرکه و آب نمک را تا نصفه خالی کنید و ظرف ترشی رو با آب جوشی که خنک شده پر کنید.

با سلام خدمت نیلوفربانو ، من طبق این دستور شور درست کردم خیلی شور شده حالا چه کار کنم؟

سلام ، مونا جان چند دقیقه قبل از بردن سر میز بذار تو ظرف اب سرد ، اینجوری مشکلت حل میشه

خیلی خوب

مرسی

عالی بود

عالی بود.

نیلوفر بانو من ترشی پیاز انداختم ، بعد از پوست کندن روشون نمک پاشیدم واسه 5 ساعت تا تلخیشون بره بعدم سرکه نجوشیده و جعفری ریختم اونم بعد از سه ماه نرسید
… قربونت اگه واسه پیازا چیزی به ذهنتون رسید ممنون میشم بگی.مرسی

فرزانه جان دستور تهیه ترشی پیازم میذارم برات

وای آره تمام موادو جوشوندم که مثلا زودتر برسه . قربونتون برم حتما همینکارو میکنم.روزگارت به خیر و شادی

اشکالی نداره فرزانه جان ، اینا همه اش تجربه است دیگه

سلام عرض می کنم خدمت شما بانوی عزیز.اول شب یلدا رو بهتون تبریک میگم.من خیلی دنبال سایت خوب گشتم و خداروشکر شما رو پیدا کردم.ببخشید من یه مشکل برا ترشیام پیش اومده.از حدود سه ماه پیش چن نوع ترشی مخلوط لیته گرفتم و قبلشم موادو یه ده دقیقه ای جوشوندم تو سرکه! ولی هنوز ترشی که باید بعد از دو هفته اماده میشد اماده نیست انگار همین الان موادو مخلوط کردم. جای خنکم نگه داشتم.بینهایت ازتون ممنون میشم بگید چیکار کنم که برسن

ممنون فرزانه جان ، یلدای شما هم به شادی .. عزیزم همه مواد ترشی رو جوشوندی ؟! عزیزم فقط بادمجان باید جوشونده شه ، سرکه هم نباید جوشیده باشه و باید سرکه تازه اضافه کنی ، مواد ترشی رو مجدد داخل شیشه بریز و بهش سرکه تازه نجوشیده اضافه کن انشاءالله ترشی ها زود میرسن عزیزم

مطالب شما بسیار مفید بود و استفاده لازم را از این سایت بردم . با کمال تشکر و سپاس

ممنون آیدای عزیز

خوشبحاله شوهرت که یک خانوم سراشپز داره میخواستم ببینم این همه غذا و کیکو مربا خلاصه هرچی که هس از کسای دیگه یاد گرفتی چون علی بهم میگه یکم از شما یاد بگیریم از هر انگشتش یه غذای خوشمزه میچکه زمین البته به شوخی میگه ها…!

فرانک جان من خودم روزی 1 بار اشپزی میکنم ، درباره خودم بالای صفحه قسمتی هست که توضیح دادم … به همسرت هم بگو همه چی شکم نیست ! ?

من تا حالا نشنیدم این غذارو حتما باید ماله منطقه خاصی باشه احتمالا فردا درستش میکنم ببینم چی از اب در میاد فک کنم خوشمزه باشه.

راستش من تو تهران و کرج زیاد دیدم اما نمیدونم مخصوص کجاست ؟ ?

تشکر از سایتتون عالیه و مفیدددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددد

ممنون محمد خان

سلام. نیلوفرجان ممکن آموزش خیار شور هم بذاری، وقتی خیارشور درست میکنم طعمش خیلی خوب میشه اما نمیدونم چرا داخلش هنوز سفته و نرم نمیشه مثل مغازه ای ها؟!

امیتریس جان قبلا اموزشش رو گذاشتم تو سایت هست ، باید بذاری بیشتر بمونه تا نرم تر شه

سلام . از اینکه مقدار مواد را دقیق توضیح دادید ممنونم

خواهش میکنم سارا جان

سلام من با این روش شما ترشی درست کردم ولی سیر های داخلش سبز رنگ شده ، این نشونه ی کپک هستش؟میشه لطفا راهنمایی کنید

دیدگاه

نام (ضروری)

ایمیل (منتشر نخواهد شد) (ضروری)

وب سایت

برای دریافت جدیدترین دستور های آموزش آشپزی ثبت نام کنید

آموزش آشپزی | کیک و شیرینی و دسر | تزیین غذا | رژیم چاقی و لاغری

| ترجمه تخصصی | ترجمه مقاله

غذای اصلی | کیک و شیرینی | تغذیه و سلامتی | Feed

© 2016 ایران کوک: هر گونه کپی برداری از مطالب سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد.

طرز تهیه ترشی مخلوط خیلی خوشمزه
طرز تهیه ترشی مخلوط خیلی خوشمزه
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *