طرز تهیه بورک سیب زمینی بدون فر

دوره مقدماتی php
طرز تهیه بورک سیب زمینی بدون فر
طرز تهیه بورک سیب زمینی بدون فر

امتیاز دهید


3.5
از

27


280
کالری


12/29 گرم
چربی


34/62 گرم
کربوهیدرات

طرز تهیه بورک سیب زمینی بدون فر

دوره مقدماتی php


7/31 گرم
پروتئین

بورک به انواعی از غذاهای ترکی گفته می شود که مواد اولیه دلخواه را در خمیر رول میکنند و در روغن یا  فر آماده میکنند. در مواد اولیه این غذا میتوانید هرچه که دوست دارید، استفاده کنید و به همین دلیل است که بورک میتواند میان وعده، فینگرفود میهمانی ها و حتی شامی سبک باشد. بورک سیب زمینی و پنیر ترکیبی بی نظیر از سیب زمینی پخته و پنیر است که میان وعده ای عالی را برای همه و یا حتی گیاهخواران می سازد. بورک سیب زمینی با خمیر یوفکا تهیه می شود و میتواند ساده یا مارپیچی باشد. نوع دیگر بورک سیب زمینی ، بورک سیب زمینی و گوشت است که با گوشت و سبزیجات تهیه می شود.


برای تهیه بورک سیب زمینی ترکیه ؛ ابتدا پیاز ها را پوست بگیرید و خرد کنید. با کمی روغن در ماهیتابه سرخ کنید.

سیب زمینی ها را آب پز کنید. برای این کار میتوانید آن ها را با پوست بپزید یا میتوانید آن ها را پوست گرفته و خرد کنید سپس بپزید. همچنین میتوانید سیب زمینی ها را در فویل بپیچید و در فر بگذارید تا پخته شوند. انتخاب هر کدام از این  روش ها بستگی به وقت و نظر خودتان دارد.

پس از این که سیب زمینی ها پخت، صبر کنید تا خنک شوند. سپس آن ها را رنده درشت کنید یا به صورت ریز خرد کنید. دلیل این کار این است که اگر سیب زمینی ها داغ باشند و رنده کنید بهم میچسبند و هنگام مخلوط کردن با مواد دیگر؛ به خوبی مخلوط نخواهند شد.

مقداری جعفری خرد شده به سیب زمینی ها اضافه کنید. در این مرحله از هر سبزی معطری که دوست دارید میتوانید استفاده کنید اما بهتر است تازه باشند تا عطر و طعم بیشتری به غذا بدهند. همچنین در صورت تمایل میتوانید اصلا در بورک، سبزی نریزید.

پنیر خامه ای، پیاز، پنیر پیتزا، زرده تخم مرغ، نمک و فلفل را به سیب زمینی ها اضافه کنید و به خوبی مخلوط نمایید.

خمیر را به شکل مستطیل ببرید. روی هر خمیر را روغن بزنید و یا با کره چرب کنید. مقداری از مخلوط آماده را در بالای خمیر بریزید و خمیر را رول کنید. لبه های خمیر را با مقداری آب به هم بچسبانید.

ته سینی را با مقداری روغن یا کره چرب کنید. سپس خمیرهای بورک را روی سینی بگذارید. روی خمیر ها را کمی کره بمالید. همچنین میتوانید برای تزیین روی آن ها را کمی کنجد یا سیاه دانه بپاشید. سینی را در فر با درجه حرارت 180 درجه سانتیگراد به مدت 20 الی 30 دقیقه قرار دهید. پس از آماده شدن بورک ها را به همراه سس دلخواه سرو نمایید.

-به جای استفاده از فر میتوانید بورک سیب زمینی بدون فر تهیه کنید. طرز تهیه بورک سیب زمینی بدون فر به این صورت است که تنها باید بورک ها را در مقداری روغن سرخ کنید اما غذایی که در فر تهیه شود، سالم تر است و کم کالری تر و کم چرب تر خواهد بود. ولی از لحاظ طعم غذا؛ در هر دو روش بورک بسیار ترد و خوشمزه می شود.

-در صورتی که طرفدار طعم پنیر هستید میتوانید از پنیر پیتزای بیشتری در این غذا استفاده کنید.

-اگر ضخامت خمیر یوفکا از نظرتان خیلی نازک است پیشنهاد میکنیم چند لایه از خمیر را روی هم بگذارید و بین هر لایه را مقدار کمی زرده تخم مرغ و روغن بمالید.

-برای تهیه بورک سیب زمینی و قارچ کافیست قارچ ها را خرد کنید و کمی تفت دهید سپس به مواد بورک اضافه کنید.

-تهیه بورک سیب زمینی و سوسیس نیز راحت است. فقط کمی سوسیس تفت داده شده به مواد اضافه می شود.

-درست کردن بورک سیب زمینی و مرغ و همچنین بورک اسفناج و سیب زمینی هم از این قاعده کلی تهیه بورک، مستثنا نیست. مرغ پخته و ریش ریش شده و یا اسفناج ریز و تفت داده شده را به مواد بورک اضافه کنید و با ادویه و چاشنی های دلخواه سرو کنید.


عکس های غذای خود را از طریق اینستاگرام با ما به اشتراک بگذارید

خیلی عالی

aliyeeeeeeeeeeeeeeeeeee

عالی بود مرسی از مطالبتون

دیدگاه

نام (ضروری)

ایمیل (منتشر نخواهد شد) (ضروری)

وب سایت

برای دریافت جدیدترین دستور های آموزش آشپزی ثبت نام کنید

طرز تهیه بورک سیب زمینی بدون فر

آموزش آشپزی | کیک و شیرینی و دسر | تزیین غذا | رژیم چاقی و لاغری

| ترجمه تخصصی | ترجمه مقاله

غذای اصلی | کیک و شیرینی | تغذیه و سلامتی | Feed

© 2016 ایران کوک: هر گونه کپی برداری از مطالب سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد.

طرز تهیه بورک سیب زمینی بدون فر

مواد لازم:خمير يوفكا 9595 : به تعداد لازم سیب زمینی بزرگ : دو عددشیر : نصف لیوانکره : 100 گرم  ….

1 سیب زمینی ها را می پزیم . ( برای پختن سیب زمینی میتوان آنها را با پوست داخل آب جوشاند یا اگر وقت ندارید می توانید سیب زمینی را پوست کرده و قطعه قطعه کنید و در آب بجوشانید . ولی اگر زمان کافی در اختیار دارید برای داشتن یک سیب زمینی مغز پخت آن را به مدت 45 دقیقه در دمای 200 درجه سانتی گراد درون فر بگذارید . بدین صورت که دور سیب زمینی را با فویل بپوشانید و روی فویل را چند سوراخ کنید ).

2 سیب زمینی ها را رنده کرده و نیمی از کره ذوب شده را با آن مخلوط می کنیم . سپس شیر را کم کم به آن اضافه می کنیم تا به غلظت دلخواه برسد( پوره نباید زیاد شل باشد ) . در آخر نمک و فلفل را اضافه می کنیم .

 

3 خمیر یوفکای 9595 را از فریزر خارج کرده و میگذاریم تا از حالت انجماد خارج شود . (برای استفاده از خمیر یوفکای منجمد شده بهترین راه این است که حداقل 12 ساعت قبل از استفاده ، خمیر را از فریزر خارج کرده و درون یخچال نگهداری کنیم تا خمیر به آرامی از حالت انجماد خارج شود ، این کار باعث می شود تا سطح خمیرهای داخل بسته کمتر خیس شده و خمیر راحت تر بصورت لایه لایه شود و یا اینکه یک تا دو ساعت قبل از مصرف بسته را از فریزر خارج کرده و در دمای محیط قرار داده و در روی بسته با تیغ یک شکاف 3 تا 4 سانتی ایجاد کنید تا هوا به مقدار بسیار جزیی وارد بسته شود  . در نظر داشته باشید که درب بسته را باز نکنید) . 

4  یک ورق از یوفکا را پهن کرده و سطح آن را با قلم مو به کره ذوب شده آغشته می کنیم تا سطح خمیر مرطوب شود .سپس خمیر را به شش قسمت تقسیم می کنیم ( یک برش افقی  و دو برش عمودی )

5 کمی از مواد را داخل خمیر قرار می دهیم . 

6 دو طرف خمیر را توسط چنگال می بندیم .

7 بورک های آماده را درون سینی فر چیده و روی خمیر ها را به کره ذوب شده آغشته کرده و مقداری کنجد می پاشیم .

8 خمیرها را داخل فر از قبل گرم شده با حرارت 180 درجه سانی گراد قرار می دهیم تا سطح خمیر ها طلایی شوند . 

طرز تهیه بورک سیب زمینی بدون فر

 

هایپراستار تمام محصولات 9595 رو داره

با سلام
شما میتوانید برای تهیه محصولات از منوی نمایندگیها در بالای سایت با نمایندگی مورد نظر تماس گرفته و اطلاعات لازم را کسب نمایید .

سلام و تشکر از سایت خوبتون!!!!!

1سوال فنی: این بورک هارو میشه در روغن هم سرخ کرد یا نه؟

با سلام
بله ، شما می توانید بورک ها را سرخ کنید .

سلام. غذاهاتون حرف نداره. حتما فردا این خمیرو میخرم دیگه نمتیونم طاقت بیارم.

سلام و خسته نباشید خدمت شما،ووووووووووووووووای باید بگم این خمیر و تمامی دستورای پختتون محشره،دست گلتون درد نکنه.

لطفا غذاهاي بيشتر با استفاده از مرغ اموزش دهيد ميشه به بورك سيب زميني مرغ هم اضافه كرد ؟

با سلام
به زودی غذاهای بیشتری با مرغ درسایت قرار خواهد گرفت . شما می توانید مواد مختلف را بسته به ذائقه خانواده تهیه نموده و یه صورت این بورک آماده فرمایید .

سلام برای این غذا خمیر باید یک لایه باشه؟

در این دستور خمیر یک لایه دارد . اما اگر شما دوست دارید میتوانید از لایه های بیشتری استفاده نمایید . فقط در نظر داشته باشید که تمام لایه ها باید مطابق دستور مرطوب باشند .

بورک سیب زمینی از انواع غذاهای خوش پخت ترکیه ای است، طرز تهیه بورک سیب زمینی به آسانی در منزل امکان پذیر است، شما می توانید این غذای خوش پخت و ساده را با گوشت و سبزیجات تهیه نمایید.

بورک از انواع غذاهای ترکیه ای خوشمزه و لذیذ است، در طرز تهیه بورک سیب زمینی از خمیر یوفکا، سیب زمینی و پنیر پیتزا استفاده می شود، که مخلوط این مواد با هم طعم بسیار عالی را به بورک می دهد.

انواع بورک طعم و مزه متفاوتی دارند، اگر شما دوست دار غذاهای ترکیه ای هستید حتما بورک سیب زمینی را در منزل تهیه نمایید، بورک اسفناج و بورک گوشت نیز از جمله انواع پر طرفدار این غذای ترکیه ای هستند.طرز تهیه بورک سیب زمینی بدون فر

برای درست کردن بورک سیب زمینی، ابتدا سیب زمینی ها را شسته داخل ظرفی بریزید آب به آن اضافه کرده در روی حرارت قرار دهید، بعد از جوشیدن آب حرارت را کم کرده بگذارید تا پخته شود، می توانید سیب زمینی ها را مانند نمونه پوست بگیرید بعد بجوشانید. (برای سهولت در کار).

پیاز را به صورت نگینی ریز کرده درون ظرفی روغن بریزید، پیاز را با آن اضافه کرده و زمان دهید تا طلایی شود.

سپس سیب زمینی های پخته را پوست بگیرید و رنده کنید، به پیاز اضافه کرده، کمی تفت داده و از روی حرارت بردارید. پس از اینکه مواد را از روی حرارت برداشتید پنیر خامه ای، پنیر پیتزا، زرده تخم مرغ، جعفری خرد شده، نمک و فلفل را اضافه و مخلوط کنید.

در مرحله بعدی طرز تهیه بورک سیب زمینی, فر را با درجه 180 درجه سانتیگراد روشن کرده تا گرم شود. خمیر را به شکل مستطیل ببرید.

و روی آن را روغن بریزید، مواد آماده شده را در روی خمیر پخش کرده، و رول کنید، و لبه های خمیر را به وسیله آب به هم بچسبانید، به این ترتیب تمام خمیر را به وسیله مواد پر کرده و ته سینی فر را چرب نمایید.

سپس بورک سیب زمینی را روی آن به ترتیب بچینید. و برای بهتر شدن رنگ بورک سیب زمینی می توانید، روی آن زرده تخم مرغ و کنجد بزنید.

سینی را درون فر قرار دهید، به مدت سی دقیقه بعد از آماده شدن، بورک سیب زمینی سینی را از فر بیرون آورید و بورک های آماده شده را درون ظرف بچینید. و به وسیله جعفری تزیین کنید.

در این مطلب طرز پخت بورک سیب زمینی خوش مزه و خوش پخت را برای شما همراهان گرامی ارائه دادیم امیدواریم آن را تهیه و از خوردن آن در کنار خانواده لذت ببرید.

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟


گیوه گلدوزی شیک و جذاب برای خوش پوش بودن در نوروز 98



آداب و رسوم و فرهنگ مردم تایلند


راحت ترین اقدام برای تعمیرات لوازم خانگی در شب عید


چگونه عمر باتری موبایل و لپ تاپ را افزایش دهیم؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

طرز تهیه بورک سیب زمینی بدون فر

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

در آپارات شما قادر خواهید بود ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از اخبار رویدادها اطلاع پیدا کنید.

آرشیو هزاران فیلم وسریال ایرانی و خارجی

آرشیو انیمیشن و فیلم های مناسب برای کودکان

مسئولیت محتوای ویدئوها و هرگونه پاسخگویی به ادعاهای مطروحه توسط اشخاص حقیقی
و حقوقی با منتشر کننده است و آپارات هیچگونه مسئولیتی نسبت به آن ندارد.

طرز تهیه بورک سیب زمینی بدون فر
طرز تهیه بورک سیب زمینی بدون فر
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *