طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه مرحله به مرحله

دوره مقدماتی php
طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه مرحله به مرحله
طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه مرحله به مرحله

یکی از غذاهای محبوب که در بسیاری از میهمانی‌ها و جشن‌های عروسی سرو می‌شود باقالی پلو با ماهیچه است. باقالای تازه طبیعی سرد و مرطوب دارد. باقالای خشک طبع سرد و خشک دارد. در ادامه به طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه و شوید خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه مجلسی همراه با نکات طلایی جهت خوشمزه کردن

 

○ شوید ساطوری شده ۲ پیمانه

○ باقالای سبز دو پیمانه

طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه مرحله به مرحله

دوره مقدماتی php

○ نمک به مقدار لازم

○ زعفران ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری

○ برنج ایرانی ۴ پیمانه

○ ماهیچه گوسفندی ۴ عدد

○ چوب دارچین یک عدد

○ هویج یک پیمانه

○ کرفس یک پیمانه

○ سیر ۲ حبه

○ گوجه‌فرنگی یک قاشق غذاخوری

○ برگ‌بو یک یا دو عدد

○ پیاز ۲ عدد

○ نمک به مقدار لازم

 

 

برای این غذا بهتر است ابتدا به سراغ پخت ماهیچه برویم. برای این منظور پیاز را خلالی کرده و در کمی روغن درون ماهی‌تابه تفت می‌دهیم. وقتی‌که پیاز سبک شد و کمی تفت خورد ماهیچه‌ها را به آن اضافه می‌کنیم. و آن‌ها را در پیازداغ می‌غلتانیم تا به‌خوبی سرخ شوند. حال سیر را که از قبل رنده کرده‌ایم به ماهیچه سرخ‌شده اضافه می‌کنیم. و اندکی تفت می‌دهیم. در مرحله بعد هویج را به‌صورت قطعات نسبتاً بزرگ خورد می‌کنیم. کرفس را نیز خورد می‌کنیم.

طرز پخت باقالی پلو با ماهیچه خوشمزه مجلسی به صورت گام به گام

 

سپس آن‌ها را به همراه برگ‌بو و دو پیمانه آب به ماهیچه اضافه می‌کنیم. حال نوبت به زعفران است. زعفران را نیز روی مواد می‌ریزیم. و صبر می‌کنیم تا با حرارت خیلی کم بپزد. بیش‌ازاندازه آب به مواد اضافه نکنید. و اجازه بدهید که خوراک شما با آب‌گوشت و سبزی‌های آن بپزد. می‌توانید برای خوشمزه‌تر شدن غذا از جعفری خردشده نیز استفاده کنید.

طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه و شوید همره با نکات پخت جهت لذیذ کردن این غذا

پس از یک ساعت می‌توانید به سراغ غذای خود بروید. و به آن به مقدار لازم نمک اضافه کنید. همچنین اگر تمایل به استفاده از چوب دارچین دارید آن را هم در این مرحله به خوراک خود اضافه کنید.

 

برای تهیه سس برای خوراک ماهیچه می‌توانید ابتدا پیاز را در یک ماهیتابه با مقداری کره و رب تفت دهید. پس‌ازاینکه ماهیچه شما پخت آب گوشتی را که از آن باقی مانده است از صافی یا آبکش رد کنید. سپس آن را به سس خود اضافه کنید. و یک قاشق غذاخوری آب‌لیموی تازه نیز به آن اضافه کنید. سپس ماهیچه‌ها را در این سس خوب بغلتانید. و اجازه بدهید ۳۰ دقیقه دیگر به پخت خود ادامه دهند. تا کاملاً طعم دار شوند.

طرز تهیه باقالی پلو با گوشت مجلسی خوشمزه در منزل

در مدت‌زمانی که منتظر پخته کامل ماهیچه‌ها هستید می‌توانید پلو را تهیه کنید.

 

برای این منظور ابتدا آب را در یک قابلمه ریخته و اجازه می‌دهیم که آب به جوش بیاید. سپس باقالاهای تازه را به آبی که در حال جوشیدن است اضافه می‌کنیم و اجازه می‌دهیم که پنج دقیقه بپزند. باقالا نباید کامل پخته شود چراکه همراه برنج نیز پخته خواهد شد و اگر خیلی پخته شود ممکن است له شود و ظاهر خوشایندی در پلو نداشته باشد.

 

برنج را که از چند ساعت قبل در آب خیس کرده‌اید در این مرحله به باقالا و آب در حال جوش اضافه کنید. حال نوبت اضافه کردن شوید است. شوید ساطوری شده‌ی تازه را به همراه نمک به آب و برنج اضافه کنید و پس‌ازاینکه چند بار جوشید آن را آبکشی کنید.

طرز تهیه باقالی پلو با گوشت مجلسی و خوشمزه

 

یک پیمانه از برنج را جدا کرده و با زعفران مخلوط کنید.

طرز پخت باقالی پلو با گوشت و شوید خیلی خوشمزه

 

سپس این برنج را کف قابلمه خود که از قبل حدود دو قاشق روغن در آن ریخته‌اید بریزید. در واقع این برنج زعفرانی نقش ته‌دیگ را ایفا خواهد کرد! در این مرحله می‌توانید از نان هم به‌عنوان تهدید استفاده کنید.

دستور پخت باقالی پلو با ماهیچه و شوید

طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه مرحله به مرحله

 

حال بقیه برنج را روی مواد بریزید.

طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه خوشمزه و لذیذ در خانه

 

حدود ۴۵ دقیقه تا یک ساعت اجازه بدهید که برنج دم بکشد.

طرز تهیه باقالی پلو با گوشت خوشمزه همراه با نکات مهم در پخت

 

پس‌ازآن می‌توانید روی برنج اندکی روغن بریزید و با زعفران آن را تزیین کنید.

طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه و شوید خیلی خوشمزه و لذیذ برای مهمانی و مجالس

 

حال که برنج و ماهیچه‌ها به‌خوبی پخته‌اند، موقع سرو غذا است. این غذا را هم می‌توانید به‌صورت گوشت لا پلو یعنی ماهیچه و برنج یکجا و هم می‌توانید به‌صورت جداجدا سرو کنید.

در کنار این غذا سالاد شیرازی و دوغ محلی یا ترشی فراموش نشود. نوش جان

 

○ بهتر در پخت این غذا به‌جای زردچوبه از زعفران استفاده کنید. تا هم عطر و هم طعم بهتری به غذای شما بدهد.

○ دقت کنید در تهیه ماهیچه هرچه آب کمتری استفاده کنید غذای شما خوشمزه‌تر خواهد شد.

○ می‌توان به‌جای شوید ساطوری شده از شوید خشک هم استفاده کنید. در این صورت زمان اضافه کردن شوید پس از آبکش کردن برنج یا چند دقیقه آخر جوشیدن برنج خواهد بود.

○ توجه کنید که اگر از باقالای فریز شده در پخت این پلو استفاده می‌کنید قبل از استفاده کاملاً یخ آن آب شده باشد.

○ همچنین اگر از باقالا خشک در تهیه این غذا استفاده می‌کنید از چند ساعت قبل آن را در آب خیس کنید.

○ می‌توانید از برگ کاهو، سیب‌زمینی و نان تافتون نیز به‌عنوان ته‌دیگ برای این پلو استفاده کنید.

○ در این غذا معمولاً میزان باقالا نصف میزان برنج است. یعنی به ازای هر یک پیمانه باقالا دو پیمانه برنج استفاده می‌کنیم.

 

باقالا سرشار از ویتامین‌های a b و c است. همچنین املاح معدنی ازجمله آهن فسفر و آهک دارد. باقالا تقویت‌کننده مغز استخوان است. همچنین به درمان سرفه‌های خشک کمک می‌کند. از طرفی باقالا برای کم‌خونی مفید است. اما عده‌ای به آن حساسیت دارند. این افراد باید از خوردن باقالا اجتناب کنند. چراکه گلبول‌های خون آن‌ها سفید می‌شود بنابراین خیلی زود دچار کم‌خونی خواهند شد.

باقالا برای تقویت عصبی و روحی نیز بسیار مفید است. حال با توجه به آنچه گفته شد امروز قصد داریم که طرز تهیه باقالا پلو با ماهیچه مجلسی را به شما آموزش دهیم با ما همراه باشید.

 

منبع: سایت نیک استار

به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاه

دو  +  هشت  =  .hide-if-no-js{display:none!important}

باقالی پلو با ماهیجه از انواع غذاهای ایرانی پرطرفدار و محبوب است؛ در ادامه این مطلب طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه را با روش اصلی و به صورت مرحله به مرحله به همراه نکات طلایی برای ایجاد طعم ایده آل و متفاوت را به شما همراهان عزیز و گرامی آموزش می دهیم.

باقالی پلو با ماهیچه غذایی مجلسی با طعم متفاوت است و این نوع غذا جزء پلو های مخلوط محسوب می شود در طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه از برنج و شوید و پیاز و زعفران باقلا و ماهیچه گوسفند و ادویه و روغن استفاده می شود و بهتر است کدبانوهای عزیز در فصل باقالی از پخت این نوع پلوی مخلوط غافل نشوند.

باقالی پلو با مرغ، باقالی پلو با ماهیچه و زرشک پلو با مرغ از انواع غذاهای لذیذ هستند و شما می توانید این نوع غذاها را برای پذیرایی از مهمان هایتان در مجالس و مهمانی های مختلف بپزید و از طعم بی نظیر آن ها نهایت لذت را ببرید.

در طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه ابتدا باید ماهیچه و باقالی پلو را به صورت جداگانه بپزید و سپس آن ها را در ظرف مناسبی برای سرو قرار دهید؛ در ادامه دستور پخت باقالی پلو با ماهیچه را به شما همراهان عزیز و گرامی آموزش می دهیم.

طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه مرحله به مرحله

در تهیه باقالی پلو ابتدا برنج را به مدت 2 ساعت در ظرف مناسبی به همراه مقداری آب و دو قاشق غذاخوری نمک خیس کنید.

بعد از مدت زمان ذکر شده درون قابلمه ای مناسب مقداری آب بریزید و بعد از اینکه آب به دمای جوش رسید یک قاشق غذاخوری نمک به آب در حال جوش اضافه کنید سپس باقلاهای پاک کرده را درون آب بریزید و اجازه دهید تا باقلاها به مدت 20 دقیقه در آب بجوشند بعد از گذشت 20 دقیقه آب برنج خیس خورده را خالی کنید و برنج را درون قابلمه بریزید و بعد از گذشت مدت زمانی مناسب برنج و باقلا را آبکش کنید.

در مرحله بعدی طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید و ته قابلمه دو قاشق غذاخوری روغن بریزید سپس ته دیگ مورد نظر خود را در ته قابلمه قرار دهید و یک لایه از مخلوط باقلا و برنج را روی ته دیگ بریزید سپس شوید را به آرامی با مخلوط باقالی پلو ترکیب کنید و این روش را تا زمانی که شوید و مخلوط باقالی پلو به پایان برسد ادامه دهید. در صورت تمایل می توانید شوید را درون آبکش با باقالی پلو مخلوط کنید و سپس مخلوط شوید و باقالی پلو را درون قابلمه بریزید.

 1/2 از زعفران دمکرده را نیز به همراه یک استکان آب جوش و روغن روی باقالی پلو بریزید.

در قابلمه را با کمک دمکنی بپوشانید سپس اجازه دهید تا باقالی پلو دم بکشد.

ماهیچه های گوسفند را درون تابه ای مناسب با مقداری زردچوبه و روغن با حرارت زیاد تفت دهید تا اطراف ماهیچه ها طلایی رنگ شود سپس درون قابلمه ای با گنجایش مناسب ماهیچه های تفت داده شده را در یک ردیف بچینید و روی ماهیچه ها را با مقداری زیادی پیاز خلالی شده بپوشانید. باقی مانده زعفران دمکرده را به همراه کمی روغن زیتون و زردچوبه و فلفل روی ماهیچه ها بریزید سپس حرارت گاز را کم کنید و اجازه دهید تا ماهیچه ها پخته شوند. توجه داشته باشید نباید ماهیچه های گوسفند را در هنگام پخت درون ظرف جابجا کنید و علاوه بر این برای پختن ماهیچه ها نیازی نیست به آن ها آب اضافه کنید زیرا ماهیچه ها با آبی که از پیازها خارج می شود پخته می شوند.

بعد از اینکه از پخت ماهیچه مطمئن شدید مقداری نمک به آن اضافه کنید و سپس ماهیچه ها را درون قابلمه جابجا کنید و شعله گاز را بیشتر کنید تا پیاز ها سرخ شوند اگر ماهیچه ها در مرحله له شدن هستند آن ها را از قابلمه خارج کنید سپس منتظر بمانید تا پیاز ها سرخ شوند.

1. اگر به باقلای تازه دسترسی ندارید می توانید از باقلای خشک نیز در طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه استفاده کنید که در این صورت باید 4 ساعت قبل از پخت باقالی پلو باقلاها را در مقداری آب خیس کنید و سپس باقلا ها را به صورت جداگانه بپزید که در این روش باید برنج را هم به صورت جداگانه آبکش کنید سپس برنج و باقلای آبکش شده را با یکدیگر مخلوط کنید و بقیه مراحل را به روشی که گفته شد انجام دهید.
2. اگر به شوید تازه دسترسی ندارید می توانید از شوید خشک در دستور پخت باقالی پلو با ماهیچه استفاده کنید که در این صورت برای خوشمزه تر شدن باقالی پلو باید از آب و روغن بیشتری استفاده کنید.
3. بعد از پخته شدن باقالی پلو با ماهیچه می توانید این غذای خوشمزه و خوش طعم را در ظرف مناسبی برای سرو بکشید و سپس با کمک روش های تزیین باقالی پلو این غذای لذیذ را تزیین کنید.

در این مطلب طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه را به شما عزیزان آموزش دادیم که امیدواریم از پخت این غذای خوش طعم نهایت لذت را ببرید؛ در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش پخت پلوهای مخلوط به بخش انواع پلو مراجعه کنید.

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟


گیوه گلدوزی شیک و جذاب برای خوش پوش بودن در نوروز 98



آداب و رسوم و فرهنگ مردم تایلند


راحت ترین اقدام برای تعمیرات لوازم خانگی در شب عید


چگونه عمر باتری موبایل و لپ تاپ را افزایش دهیم؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه مرحله به مرحله

طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه مرحله به مرحله
طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه مرحله به مرحله
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *