طرز تهيه ژله بستني رولتي

دوره مقدماتی php
طرز تهيه ژله بستني رولتي
طرز تهيه ژله بستني رولتي

هنر در خانه

 


تزئینات کاردستی آموزش خیاطی

 

طرز تهیه ژله رولی یکی از راحت ترین آموزش ها در رابطه با تهیه ژله و دسر است که طعم و ظاهری زیبا دارد و برای پذیرایی در اغلب مهمانی ها کاملا مناسب است. این نوع دسر را با پودر ژله و مقداری بستنی تهیه می کنیم که برای همه فصل های سال مناسب است. در ادامه طرز تهیه این دسر خوش طعم را به صورت مرحله به مرحله مشاهده فرمایید و با آموزش کامل و جامع این دسر خوشمزه آشنا شوید. تا پایان همراه ما باشید.

با یادگیری طرز تهیه ژله رولی دیگر نگران تهیه ژله و دسر برای مهمانی ها نیستید و به راحتی میتوانید دسری خوشمزه و ایده آل با ظاهری زیبا و جذاب در زمانی کوتاه تهیه نمایید. در این بخش ضمن آشنایی با مواد لازم و طرز تهیه این ژله خوشمزه با مدل های جدید و جذاب تزیین ژله نیز آشنا خواهید شد.

 

طرز تهيه ژله بستني رولتي

 

دوره مقدماتی php

ژله با طعم دلخواه : یک بسته

 

بستنی وانیلی : دو سوم پیمانه

 

آب جوش : یک پیمانه

 

برای تهیه این ژله خوشمزه ابتدا یک بسته پودر ژله را با یک لیوان آب جوش مخلوط نمایید و آن را به روش بن ماری (حرارت غیر مستقیم) کاملا حل نمایید. بعد از اطمنان از حل شدن کامل پودر ژله در آب جوش، بستنی را از فریزر خارج نموده و به مخلوط آب جوش و ژله اضافه نمایید و صبر کنید تا بستنی حل شود. می توانید گاهی آن را به آرامی هم بزنید اما نیازی نیست برای مخلوط نمودن آن تلاشی کنید و بهتر است بستنی به آرامی باز شود.

 

 

 

در این مرحله از تهیه ژله رولی ظرفی با ابعاد ۲۰ در ۳۰ انتخاب نمایید و تمام سطح آن را سلفون بکشید و بعد ژله را به آرامی داخل آن بریزید و از هم زدن آن خودداری نمایید. ظرف حاوی ژله را در یخچال قرار دهید.

 

بعد از گذشت ۴۵ دقیقه ژله را از یخچال خارج نموده و سطح آن را برش های دو سانتیمتری بزنید. بهتر است برای این کار از چاقوی تیز و خیس استفاده نمایید.

 

 

بعد از ایجاد برش های موازی و منظم، شروع به رول کردن ژله می کنیم و آن را به آرامی می پیچیم. و در ظرفی جداگانه می چینیم. در مرحله آخر از طرز تهیه ژله رولی آن را بعد از رول کردن به مدت یک یا دوساعت در یخچال قرار می دهیم تا کاملا منسجم شود.

 

 

در این بخش نمونه تکمیل شده ژله رولی را مشاهده می فرمایید که می توانید با شکلات های رنگی آن را تزیین نمایید.

 

 

زمان های مطرح شده در این دستور کلی است و ممکن است با توجه به درجه یخچال نیاز به زمان بیشتر و یا کمتری داشته باشید.

علت ترک خوردن ژله رولی در هنگام رول کردن این است که زودتر از زمان موعد آن را از یخچال خارج نموده اید.

سعی کنید بعد از اضافه نمودن بستنی تا حد امکان آن را هم نزنید، این کار به دو رنگ شدن دسر شما کمک میکند.

در صورت تمایل می توانید موقع برش زدن ژله آن را دالبری برش بزنید تا بعد از رول کردن به شکل گل رز درآید.

 

همانطور که بیان نمودیم این دسر خوشمزه و عالی را در رنگ های مختلف می توانید تهیه نمایید و در کنار هم بچینید و برای تزیین آن نیز از انواع شکلات ها و همچنین پودر پسته و پودر نارگیل نیز استفاده نمایید. تصاویری که در ادامه مشاده می فرمایید می توانند ایده خوب و مناسبی برای تزیین ژله رولی شما باشند.

 

 

طرز تهيه ژله بستني رولتي
طرز تهيه ژله بستني رولتي

9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طرز تهیه کیک ساده با اجاق گاز x بخوانید...