طرز تهيه كيك الويه

دوره مقدماتی php
طرز تهيه كيك الويه
طرز تهيه كيك الويه

کیک الویه، کیکی بس شیک و خوشمزه هست که جون میده واسه مهمونی و خودنمایی!البته ما که اهلش نیستیم.جون میدیم واسه مهمون اما قربه الی الله.پیش غذای فوق العاده ای هم محسوب میشه.اول  که الویه تون رو باید آماده کنید.با هر رسپی که دوست دارید.اما اگر میخوایید با من پیش برید،من این سالاد الویه رو پیشنهاد میدم که قبلا با دستور و طرز تهیه ش آشنا شدیم.

مواد لازم:

نان تست……………..۹ عدد(بستگی به سایز کیک داره)ماست معمولی……….به میزان لازمسس مایونز………….به میزان لازمسبزیجات و جعفری  برای تزئین

طرز تهيه كيك الويه

دوره مقدماتی php

طرز تهیه:

ابتدا باید ببینید دوست دارید کیکتون چه سایز و اندازه ای داشته باشه و میخواهید چطوری سروش کنید.اگر سایز کیک من رو می پسندید که با من جلو بیاین.اما اگر دوست دارید تک نفره سروش کنید روشش کمی فرق میکنه.شکل پرسی این کیک،مثل شیرینی های تر میمونه که لقمه ای هستن و از دو لایه نان استفاده میشه که مایه میانی بین دو نان قرار میگیره و بعد از پایان کار میتونین برشهای مربع یا مستطیلی کوچیکی بدید و تو کپسول های کاغذی قرار بدید تا هرکسی دونه ای برداره.

اما روشی که من اینجا استفاده کردم اینه:

سالاد الویه رو به این شیوه آماده کردم.فقط فرقی که الویه مون برای استفاده با اینجا داره اینه که از نخود فرنگی استفاده نمیکنیم و اینکه تمام مواد باید کاملا میکس بشن و مایه سفتی حاصل بشه یا اینکه همه مواد رو با رنده کاملا ریز رنده کنین حتی مرغ ها رو.این برای اینه که همه مواد کاملا ریز بشن تا وقتی که با سس اغشته میشن حالت خمیری یکنواختی حاصل بشه که به راحتی،مثل خامه،بشه روی نون پهن و صافش کرد و هنگام برش دادن هم برشهامون تمیز بشه و از مواد لای پاقو گیر نکنه و برشها کج و کوله شن.در اینجا برای سس الویه از ترکیب تقریبا مساوی ماست و مایونز استفاده کردم که خیلی خوشمزه هست.میتونین از ماست با طعم موسیر هم استفاده کنید.

یه ظرف مستطیلی انتخاب کردم.۹نان تست رو دور تا دورشون رو بریدم تا فقط قسمت طلایی ازشون جدا بشه و نون سفید باقی بمونه.سه  تیکه نون رو کنار هم ته ظرف گذاشتم.در کاسه ای ماست و مایونز رو مخلوط کردم تا سس یکدستی حاصل بشه.از این سس یک لایه نازک روی نان ها پهن میکنیم و کاملا صاف می کنیم.از مواد الویه که حالت خمیری داره بر میداریم و روی نان ها مالیده و با پالت یا چاقوی پهنی کاملا صاف و یکست میکنیم.

حالا سه تیکه نون رو روی مواد کنار هم میذاریم و کمی فشار میدیم که نون ها به مواد بچسبن.پس الان یک سطح نانی مثل مرحله اول داریم.روی این نان ها دوباره از سس ریخته و صاف میکنیم و دوباره مواد الویه میریزیم و به همین صورت پیش رفته تا به ارتفاع مناسب برسید.حتما لایه آخریتون باید نان باشه مانند لایه اول که ته ظرف نان گذاشتیم.دقت کنید که صاف برید بالا و نان های لایه های بعد رو به موازات نانهای لایه های پایینی قرار بدید.

روی نان های لایه آخر رو سس مالیده و با پالت کالا صاف کنید.دیواره های کیک رو هم کاملا سس کشی کنید.دقیقا مثل خامه کشی کیک میمونه.حالا میتونین کیک رو بذارید یه ساعتی تو یخچال تا خودشو بگیره بعد تزئین کنید.هم میتونین الان دست به کار بشید و با هرچیزی که دوست داشتین تزئین کنید.من از شاهی و جعفری و نعنا برای ساقه و برگ های گیاه و از سیب زمینی پخته و هویج و تربچه که با قالب گل که مخصوص شیرینی نخودچی هست ،قالب زدم به عنوان گل های گیاه استفاده کردم.

برای خوشمزه تر شدن و انسجام بهتر کیک،بهتره حداقل 12 ساعت قبل از سرو این کیک خوشمزه رو آماده کنید و بعد از این مدت موقع سرو اون رو برش زده و سرو کنید.

اگر این کیک رو لقمه ای میخواهید آماده کنید،4 نون تست رو ته ظرف بچینید و بعد از سس و مایه الویه،4 نون دیگه رو روش قرار بدید و کار رو تزئین کنید.موقع برش زدن اونها رو به سایز شیرینی تر برشی،برش بزنید و در ظرف سرو بچینید.تیکه های برش خورده رو با ماست چکیده یا پنیر خامه ای زده شده با قیف شکوفه یزنید و با انواع سبزیجات مثل زیتون،گوجه گیلاسی،کنسرو ذرت و نخود فرنگی،هویج مکعبی پخته شده و….تزئین کنید.فوق العاده کیک خوشمزه و چشم نوازیه.

 

ثبت دستور پخت
عضویت
ورود

1. ابتدا 2 نان تست را کنار هم قرار داده و لایه ای از الویه را بر روی آن قرار دهید به طوری‌که همه سطح نان‌ها را بگیرد.
2. سپس دو نان دیگر روی آن قرار داده و دوباره الویه و به همین ترتیب تا 4 ردیف داشته باشیم و لایه آخر نان باشد.
3. سس مایونز و ماست چکیده را همراه نمک و فلفل با یکدیگر مخلوط نموده و همه جای کیک را با آن پوشش می‌دهیم و به دلخواه از انواع سبزیجات برای تزیین استفاده می‌نماییم.
4. در اینجا مقداری سیب‌زمینی با جعفری خرد‌شده روی کیک به صورت شکوفه قرار داده شده است.

* می‌توان از 4 نان استفاده نمود، در واقع بزرگی و کوچکی کیک به سلیقه شما بستگی دارد.

درباره ما
|
تماس با ما
|
تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت آماده لذیذ است.

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

طرز تهيه كيك الويه

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка плейлистов…

طرز تهيه كيك الويه
طرز تهيه كيك الويه
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *