طرز تهيه كوكوي سبزي خوشمزه

دوره مقدماتی php
طرز تهيه كوكوي سبزي خوشمزه
طرز تهيه كوكوي سبزي خوشمزه

کوکو سبزی

کوکوی سبزی یکی از محبوب ترین و پر طرفدارترین کوکوهای ایرانی است. این کوکوی خوشمزه همانطور که از نامش مشخص است از سبزیجات معطر تهیه می شود که در برخی شهرها مثل شهرهای شمالی کشور برای تهیه آن از سبزیجات محلی هم استفاده می شود.

کوکو سبزی از غذاهایی محسوب می شود که تقریبا کالری آن معمولی است و همه می توانند از خوردن آن لذت ببرند. کالری کوکو سبزی در این رسپی به طور متوسط برای هر نفر بین ۱۸۰ تا ۲۲۰ کالری است که البته در دستورهای متفاوت این عدد متغیر است.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر کوکوی سبزی تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری کوکو سبزی تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی کوکوی سبزی با پارسی دی همراه باشید.طرز تهيه كوكوي سبزي خوشمزه

مواد لازم برای ۴ نفر

دوره مقدماتی php

دستور پخت

برای تهیه کوکوی سبزی مجلسی ابتدا سبزی کوکویی را بشویید سپس آنرا آبکشی کنید و اجازه دهید آب اضافی اش برود. در ادامه سبزی را به صورت ساطوری ریز خرد کنید. در مرحله بعدی یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن مایع داخل آن بریزید.

اجازه دهید روغن کمی داغ شود سپس سبزی کوکویی را که به صورت ساطوری خرد کرده بودید به تابه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا سبزی سرخ شود. میزان سرخ کردن سبزی به خودتان بستگی دارد و می توانید آنرا فقط کمی تفت دهید تا آب سبزیجات تبخیر شود.

در این مرحله هر چقدر سبزی را بیشتر تفت بدهید در پایان پخت ، کوکو سبزی شما رنگش تیره تر خواهد شد. پس از اینکه سبزی را به میزان دلخواه تفت دادید آنرا از تابه خارج کنید و کنار بگذارید تا دمای سبزی پایین بیاید و کمی خنک شود.

در مرحله بعدی یک کاسه مناسب انتخاب کنید و تخم مرغ ها را در کاسه بشکنید ، در ادامه مقداری نمک ، فلفل سیاه و ادویه زردچوبه به تخم مرغ ها اضافه کنید و تخم مرغ ها را خوب مخلوط کنید تا با ادویه ها کاملا یکدست شوند.

کوکو سبزی به صورت ساده حاوی زرشک و گردو نیست ولی اگر می خواهید یک کوکو سبزی مجلسی و خاص تهیه کنید حتما گردو و زرشک را اضافه کنید. مغز گردوها را خرد کنید و به همراه زرشک به تخم مرغ ها اضافه کنید.

پس از اینکه سبزی کوکویی خنک شد آنرا به تخم مرغ ها اضافه کنید و مواد را خوب مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند. پس از اینکه مایه کوکو سبزی آماده شد باید آنرا سرخ کنید ، برای این منظور یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید.

مقداری روغن مایع داخل تابه بریزید و اجازه دهید روغن داغ شود سپس مایه کوکو سبزی را داخل تابه بریزید و با پشت قاشق آنرا صاف کنید به صورتی که در تمام قسمت های تابه با ضخامت یکسان و یک اندازه پخش شود.

اجازه دهید قسمت زیرین کوکو سبزی سرخ شود سپس آنرا به ۴ قسمت تقسیم کنید و به آرامی برگردانید. پس از اینکه سمت دیگر کوکو سرخ شد آنرا در ظرف مورد نظرتان بکشید و به همراه خیارشور ، گوجه فرنگی خرد شده  و نان سرو کنید.

همچنین ببینید

کوکوی سبزی تقریبا محبوب ترین نوع کوکو هست. مواد اصلی این کوکو را تخم مرغ و سبزهای معطر تشکیل می دهند. برای طعم بهتر به این کوکو زرشک و گردو اضافه می کنند. در برخی مناطق به کوکو سبزی باقلا اضافه می کنند. با مواد لازم ذکر شده در این آموزش آشپزی می توانید برای ۴ نفر کوکو سبزی تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه کوکو سبزی در ادامه با همدوره همراه باشید.

ابتدا سبزی کوکویی را پاک می کنیم. سپس آنرا می شوییم و در آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی روی سبزی ها خارج شود. حالا سبزی را به صورت ساطوری خرد می کنیم. ( می توانید سبزی کوکویی خرد شده آماده از فروشگاه ها تهیه نمایید )

سبزی را پس از خرد کردن باید تفت دهیم به همین منظور سبزی را به همراه مقدار کمی روغن مایع در تایه تفت می دهیم . پس از اینکه سبزی را به مقدار دلخواه خودتان سرخ کردید آنرا کنار بگذارید تا دمایش  کمی پایان بیاید.

حالا تخم مرغ ها را در یک کاسه بزرگ به صورت جداگانه می شکنیم. حالا وقت اضافه کردن ادویه هاست. برای این منظور مقدار کمی نمک به همراه فلفل سیاه و زردچوبه به تخم مرغ ها اضافه می کنیم. اضافه کردن گردو و زرشک به کوکوی سبزی اختیاری است.طرز تهيه كوكوي سبزي خوشمزه

توصیه ما این است برای داشتن طعم بهتر از گردو و زرشک استفاده کنید. در اینجا زرشک و گردوی خرد شده را به تخم مرغ اضافه می کنیم و خوب مواد را هم می زنیم تا کاملا یکدست و صاف شوند. حالا باید سبزی کوکویی را اضافه کنیم.

اگر دمای سبزی کوکویی با دمای محیط یکسان شده است آن را به ظرف تخم مرغ ها اضافه می کنیم و با قاشق مواد را کمی می زنیم تا سبزی و مواد دیگر به صورت یکدست و منسجم شوند. حالا زمان سرخ کردن کوکو سبزی است.

یک تابه بزرگ انتخاب می کنیم و مقدار کمی روغن مایع درونش می ریزیم. مایه کوکوی سبزی را کف تابه می ریزیم و با پشت قاشق آنرا صاف می کنیم. اجازه می دهیم قسمت زیرین کوکو سبزی کاملا برشته شود سپس آنرا بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز سرخ شود.

بهتر است قبل از برگداندن کوکو آن را به ۴ قسمت مساوی تقسیم کنید تا در زمان برگرداندن آن به مشکل بر نخورید. پس از اینکه دو طرف کوکو سرخ شد آن را در دیس می کشیم و با گوجه فرنگی ، پیاز سفید ، لیمو و در صورت تمایل خیارشور سرو می کنیم.

مهم ترین جزء کوکو سبزی ، سبزی است که برای تهیه این نوع کوکو باید از سبزی مخصوص استفاده کرد. سبزی کوکو متشکل از سبزی های معطر گشنیز ، ریحان ، ترخون ، پیازچه ، تره ، جعفری و شوید است. این کامل ترین نوع سبزی کوکویی است. البته در برخی موارد اگر یک یا دو مورد از سبزی های ذکر شده موجود نباشد مشکلی ندارد.

برخی افراد برای زیبایی بیشتر کوکو به آن جوش شیرین اضافه می کنند که اینکار باعث می شود کوکو رنگ زیباتری داشته باشد و به اصطلاح عامیانه بیشتر پف کند. توصیه ما این است به هیچ وجه در دستور پخت کوکو سبزی خود جوش شیرین اضافه نکنید زیرا می تواند برای بدن شما زیان آور باشد.

بعضی مواقع وقتی می خواهید کوکو سبزی را برگردانید متوجه می شوید که کوکو به تابه چسبیده است و به همین دلیل موقع برگرداندن ، کوکو خرد می شود. برای جلوگیری از این مشکل حتما بگذارید روغن کاملا داغ شود سپس مایه کوکو را داخل تابه بریزید. اگر روغن به خوبی داغ شده باشد مایه کوکو به تابه نمی چسبد.

دستور پخت عالی بود.

سلام و عرض ادب خوشحالیم که دستور کوکو سبزی مورد پسندتان واقع شده است. موفق باشید.

سلام وعرض ادب به شما من متوجه به مقدار لازم دردستورات اشپزی نمیشوم لطفا حتما مقدار دقیق رابنویسید اگر بشود بهتراست متشکر

سلام و عرض ادب مقدار مواد را به طور دقیق نوشته ایم. اگر منظورتان مقدار ادویه است به دلیل اینکه ذائقه ها متفاوت هستند نمی توان مقدار دقیقی نوشت. مثلا فردی غذا را تند یا خوش نمک می پسند و فرد دیگری دوست دارد غذایش کم نمک یا حتی بدون نمک باشد. موفق باشید.

امشب ما می‌خواهیم درست کنیم امیدوارم خوب باشه

سلام و عرض ادب مطمئنا یک کوکوی سبزی عالی و درجه یک می شود. با آرزوی موفقیت برای شما دوست گرامی

فکر کنم منظور مقدار و نسبت انواع سبزی هاست. شما اشاره نکردین چقدر از این پانصد گرم باید ریحان باشه چقدر گشنیز

سلام و عرض ادب به نسبت مساوی از سبزیجات تره، شوید، جعفری و گشنیز استفاده کنید. در صورتی که می خواهید سبزیجات دیگری اضافه کنید ( بجز سبزیجاتی مانند شنبلیله و نعناع که باعث تغییر طعم می شوند ) به همین نسبت اضافه کنید. با آرزوی موفقیت برای شما دوست گرامی

سلام هروقت کوکوسبزی درست میکنم موقع برگردوندن ازهم میپاشه

سلام و عرض ادب حتما قبل از برگرداندن کوکو مطمئن شوید که کوکو خودش را گرفته است. با آرزوی موفقیت برای شما دوست گرامی


در دسته بندی آموزش آشپزی

نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه کوکو سبزی خوشمزه و لذیذ را آماده کرده ایم ، برای مشاهده این آموزش آشپزی این پست را دنبال کنید.

با آموزش طرز تهیه کوکو سبزی از سری آموزش های آشپزی سایت نمکستان در خدمتتون هستیم. سبزی را بعد از شستشو و آبکشی بصورت ریز خرد می کنیم .سبزی خرد شده را با دو سه قاشق روغن کمی تفت می دهیم و می گذاریم دمای سبزی پایین بیاید.سپس تخم مرغ ها را در ظرفی می شکنیم و خوب بهم می زنیمطرز تهيه كوكوي سبزي خوشمزه

آنگاه جوش شیرین ، نمک و آرد را به تخم مرغ اضافه می کنیم و زرشک و گردو را نیز می افزایم.سبزی که کاملا سرد شد به مایه اضافه می کنیم و بقیه روغن را داخل تابه گرد یا ظرف نسوزی می ریزیم.در صورتی که از تابه استفاده کردیم آن را روی شعله می گذاریم تا روغن داغ شود بعد مایه را داخل روغن می ریزیم

روی مایه را با پشت قاشق صاف می کنیم و در تابه را می گذاریم و حرارت زیر را ملایم می کنیم تا زیر کوکو کاملا برشته شود و داخل کوکو نیز مغز پخت شود.در مرحله بعدی کوکو را به هر فرم که بخواهیم می بریم و قطعات کوکو را بر می گردانیم تا روی آن نیز کاملا برشته شود

اگر از ظرف نسوزاستفاده می کنید روغن را در ظرف ریخته وداخل فر می گذاریم تا داغ شود.سپس مایه را داخل روغن می ریزیم و ظرف را کف فر و در حرارت ۳۵۰ درجه قرار می دهیم در فر.درب ظرف کوکو را لازم نیست بگذاریم کوکو را مدت ۴۵ دقیقه در فر می گذاریم تا  پف کند و زیر و روی آن برشته شود

برای تزئین کوکو سبزی می توانیم از گوجه فرنگی ، پیاز سفید ، جعفری تازه و لیمو استفاده نماییم . سبزی کوکو سبزی شامل تره ، جعفری ، شیوید و گشنیز و ترجیحا کاهو می باشد.

برای خوشمزه تر شدن کوکو سبزی ، از گردوی خرد شده و زرشک استفاده کنید؛ کوکوی شما بسیارخوشمزه می شود.

همانندکوکوهای دیگر مانند کوکو سیب زمینی روغن‌ کوکو سبزی تا داغ‌ نشده‌ است‌ مایه‌ را در آن‌نریزید که‌ به‌ ته‌ ظرف‌ چسبیده‌ و در زمان‌ پشت‌ و روکردن‌ خرد می‌شود…

سرخ کردن سبزی این کوکو سبزی بسیار مهم است . چون قرار نیست کوکوی شما پخته شود . در نتیجه اگر سبزی را خوب سرخ نکرده باشید دو روی کوکو سرخ میشود ولی داخل مواد خام میماند .

استفاده از بیکینگ پودر باعث میشود مواد کوکو سبزی هنگام سرخ شدن کمی یکدست تر در آمده و به حجم کوکو کمک میکند .

استفاده از یک قاشق غذاخوری شیر در کوکو سبزی باعث میشود مواد انسجام بیشتری داشته باشند و اصطلاحا وا نرود

آرد :•: ۲ قاشق سوپ خوری

کره :•: ۳ قاشق سوپ خوری

تخم مرغ :•: ۲ عدد

آب جوش :•: ۳ قاشق سوپ خوری

ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ ها را از هم جدا کرده زرده ها را با آب جوش به هم می زنیم. سفیده ها را نیز جداگانه آنقدر می زنیم تا پف کند.

کره را به همراه آرد با زرده مخلوط کرده و سپس سفیده را با مواد مخلوط می کنیم. می توانیم این مواد را با رنگ” href=”https://namakstan.net/color-2016.html” target=”_blank” rel=”noopener”>رنگ های مجاز به دلخواه رنگی هم بکنید.

سپس با پالت مخصوص حفره های ریلیف مت(صفحه سلیکونی نقش دار که به عنوان قالب استفاده می شود) را پر می کنیم.

سبزی ( گشنیز ، پیازچه و جعفری ) :•: ۴۰۰ گرم

تخم مرغ :•: ۹ عدد

آرد :•: ۱۰۰ گرم

نمک و فلفل زردچوبه :•: به میزان لازم

سیر :•: ۳ حبه

ماست غلیظ یا پنیر خامه ای :•: به میزان لازم

گردو در صورت تمایل :•: به میزان دلخواه

تمام مواد کوکو را با هم مخلوط کرده ، چند دقیقه با همزن برقی به هم می زنیم و پس از اینکه خوب با هم مخلوط شدند مواد را روی ریلیف مت (relief mat)که حفره هایش را پر کرده ایم پخش می کنیم.

رولت را به مدت ۱۵ دقیقه روی پنجره ی بالایی فر که از قبل با دمای ۲۲۰ درجه سانتیگراد گرم کرده ایم می پزیم.و بعد رولت کوکوسبزی که آماده شده و کمی سرد شد

برای داخل رولت ۴۰۰ گرم پنیر خامه ای و ۴۰۰ گرم تن ماهی را مخلوط کرده بین رولت می مالیم و لوله می کنیم و بعد در فاصله های ۳ یا ۴ سانتی رولت را برش می زنیم.

کوکو سیب زمینی” href=”https://namakstan.net/coco-potatoes-with-cheese.html” target=”_blank” rel=”noopener”>کوکو سیب زمینی را هم که از معروف ترین کوکوهای ایرانی است نیز می توان به اینصورت تهیه کرد.

طرز تهيه كوكوي سبزي خوشمزه

منابع : پادشا

نکات : فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

ثبت دامنه com | خرید بک لینک | آهنگ های شاد جدید | چت روم | خرید گوشواره

اگر به دنبال تهیه یک غذای خوشمزه و پر خاصیت هستید، پیشنهاد ما به شما کوکوسبزی است. در این مقاله در مورد کوکو سبزی و خواص این غذای ایرانی برای شما خواهیم گفت با جیمیتو همراه باشید.

 

قبل از اینکه به سراغ طرز پخت این غذای ایرانی خوشمزه و پر خاصیت برویم باید مواد لازم را تهیه کنید. این غذایی که در ادامه آن را آموزش خواهیم داد برای نوش جان کردن ۴ نفر مناسب است.

مدت زمان پخت کوکوسبزی ۱ ساعت خواهد بود.

طرز تهيه كوكوي سبزي خوشمزه

 

خوب حالا که مواد اولیه برای تهیه کوکوسبزی (kuku sabzi) را آماده کردید، به شما روش پخت یک کوکو سبزی خوشمزه را به صورت گام به گام آموزش خواهیم داد.

میزان کالری کوکو سبزی تهیه شده حدود ۲۰۰ است.

 

برای آماده کردن چاشنی‌ کوکوی سبزی، ۱ قاشق غذاخوری روغن را در ماهیتابه روی شعله ملایم حرارت دهید. زرشک، شیره انگور، و ۲ قاشق غذاخوری آب را به آن اضافه کرده و به مدت ۱ دقیقه هم بزنید. (باید احتیاط کنید، چون زرشک ها به آسانی می‌سوزند). زرشک‌ها را در یک ظرف کوچک ریخته و کنار بگذارید.

 

یک قاشق غذاخوری روغن را در یک قابلمه روی شعله ملایم حرارت دهید و پیازها را سرخ کنید تا کمی طلایی شوند. آن ها را برداشته و بگذارید خنک شوند.

تخم‌مرغ‌ها را در یک ظرف مخلوط کن بزرگ بشکنید. بیکینگ پودر، ادویه، نمک، فلفل، و زردچوبه را اضافه کنید. با چنگال کمی آن را هم بزنید. سیر، کاهو، مغز گردو، آرد، سبزیجات، و پیاز سرخ شده را به آن اضافه کنید. با استفاده از کفگیر پلاستیکی آن را کمی هم بزنید. توجه داشته باشید که نباید زیاد هم زد.

۶ قاشق غذاخوری روغن را در یک تابه روی شعله ملایم حرارت دهید. مخلوط آماده شده را در آن ریخته و در قابلمه را بگذارید تا به خوبی برشته شود (حدود ۱۵ الی ۲۰ دقیقه). کوکو را برگردانده و به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه دیگر حرارت دهید تا طرف دیگر آن نیز طلایی شود.

کوکوسبزی را به یک بشقاب گرد منتقل کرده و با استفاده از زرشک آن را تزئین کنید. کوکوسبزی آماده را به قسمتهای مساوی تقسیم کرده و در حالیکه هنوز داغ است، و یا در دمای اتاق، آن را با نان لواش و ماست میل نمایید. نوش جان!

کوکوسبزی را می‌توان با استفاده از فر نیز تهیه کرد. فر را روی دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد  قرار دهید. ۶ قاشق غذاخوری روغن را در ظرف مخصوص فر به مدت ۵ دقیقه در فر حرارت دهید. مخلوط (مرحله ۳ ) را در آن بریزید  و به مدت ۲۰ الی ۲۵ دقیقه داخل فر بگذارید. سپس، آن را بیرون آورده و بگذارید ۵ دقیقه خنک شود. کوکو را با استفاده از چاقو بریده و تزئین کنید و در همان ظرفی که آن پخته‌اید، میل نمایید.

 

بیشتر بخوانید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

وای بدجوری هوس کوکوسبزی کردم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وبسایت

کوکو سبزی , یکی از غذاهای حاضری که معمولاً خانم های خانه در وعده های عصرانه و یا شام برای اهل منزل تدارک می بینند، کوکو است. خوشمزه شدن کوکو سبزی بستگی به میزان و تناسب سبزی های موجود در آن است. در این مطلب از آموزش آشپزی قصد داریم طرز تهیه کوکو سبزی مجلسی را آموزش دهیم.


 


 


 

طرز تهيه كوكوي سبزي خوشمزه

ما در این مطلب قصد داریم روش تهیه کوکو سبزی را برای دختر خانم های تازه عروس که چند و چون کار را نمی دانند، آموزش دهیم.


 


 


 


 


 

1) در ظرفی 2 تخم مرغ را شکسته و آن ها را به وسیله قاشق بهم بزنید تا حدی که فقط از حالت لختگی خارج شوند. سبزی ها را هم از قبل خرد کنید.


 


 

2) سبزی های خرد شده را به همراه مواد دیگر مانند: نمک، فلفل، زردچوبه و سیر به تخم مرغ ها بیفزائید. در صورتیکه سبزی تازه ندارید می توانید از سبزی خشک برای تهیه این کوکوی خوشمزه استفاده نمایید.


 


 

3) حالا شروع به بهم زدن مواد کنید تا جایی که کاملاً یکدست و مخلوط شوند. حال که مایه کوکو به خوبی آماده شد.


 


 

نکته : در مواقعی که مهمان سر زده دارید و مقدار مایه کوکو کم است می توانید سیب زمینی خام بصورت ریز درون مایه رنده کنید تا حجم غذا بیشتر شود. مایه را درون ماهیتابه ای بریزید.


 


 

4) قبل از هر کاری درون ماهیتابه مقدار کمی روغن ریخته تا چرب باشد. حالا کوکو را روی شعله متوسط گذاشته تا زیر کوکو سرخ شود.


 


 

5) بهتر است که در این مرحله درب ماهیتابه بسته باشد. همین که حس کرده اید ته کوکو خودش را گرفته آن را برگردانید تا طرف دیگر آن نیز به خوبی سرخ شود. دقت داشته باشید که در این مرحله دیگر نیازی نیست که درب ماهیتابه را بگذارید.


 


 

6) زمانی که هر دو طرف کوکو طلایی رنگ شد، ظرف سرو را آماده می کنیم و کوکو را به درونش برمیگردانیم.


 

طرز تهيه كوكوي سبزي خوشمزه


 

7) با سلیقه خود کوکو را برش زده و با زرشک، گردو، گوجه گیلاسی، خیارشور و… تزئین کنید. در آخر در وقت مناسب ، کوکو را سرو کنید. نوش جان


 


 

دیدگاه

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

کلیه حقوق مادی و معنوی برای روزگار محفوظ است. هرگونه کپی از مطالب یا قسمتی از یک مطلب بدون ذكر منبع و لینک فعال به همان مطلب در روزگار پیگرد قانونی دارد

آموزش آشپزی و دستور تهیه کوکو سبزی مجلسی و خوشمزه

سبزی کوکو :•: 2 لیوان

تخم مرغ :•: 4 عدد

  زرشک :•: یک قاشق غذاخوری

طرز تهيه كوكوي سبزي خوشمزه

گردو :•: 4 قاشق غذاخوری

نمک ، فلفل ، زردچوبه :•: به میزان لازم

روغن حیوانی :•: 1 قاشق چایخوری

سبزی کوکو متشکل از گشنیز، ترخون، ریحان، تره، پیازچه، جعفری و شوید است.

آموزش آشپزی و دستور تهیه کوکو سبزی خوشمزه مجلسی

برای تهیه کوکو سبزی ساده ابتدا سبزی های معطرتان را پاک کنید و بشورید و و در آبکش قرار دهید تا آب آن کاملا خارج شود سپس روی تخته با چاقو سبزی ها را ریز و یک دست خرد کنید و یا در خرد کن آنها را بریزید تا خرد شود و در کاسه ای بریزید

سپس تخم مرغ ها را یک به یک در کاسه ای بشکنید و اگر سالم بودن به کاسه ای که سبزی کوکویی در آن است اضافه کنید و  با همزن و یا یک چنگال خوب سبزی و تخم مرغ ها را هم بزنید بعد زرشک و گردوی خرد شده و نمک،فلفل،زردچوبه نیز به روی مواد بپاشیدو مجددا مواد را هم بزنید.

روغن مایع مخصوص سرخ کردن را در تابه بریزید(اگر تابه شما تفلون یا رژیمی است کمی روغن بریزید و مایع را در آن بریزید) و زیر شعله را کم کنید تا روغن داغ شود سپس به آرامی مایع کوکو را در تابه بریزید تا در تمام تابه پخش شود و با قاشق اگر نیاز بود مایع را صاف کنید و درب تابه را بگذارید

و زیر شعله را کم کنید تا بمرور مغز پخت شود و برشته شود سپس بعد از گذشت 5 الی 6 دقیقه سری بزنید و کمی از کوکو را بلند کنید اگر برشته و سرخ شده بود با کفگیر به هر اندازه ای که تمایل دارید به کوکو برش دهید و آن را برگردانید تا طرف دیگر آن نیز برشته شود.

در آخر زمانی که طرف دیگر کوکو در حال سرخ شدن است شما میتوانید گوجه فرنگی و یا خیارشور ، ترب ، فلفل،پیاز و یا لیمو،  هر کدام را که در اختیار دارید بشورید و برش دهید برای تزئین  روی کوکوی سبزی و با نان سنگک و دوغ تازه نوش جان کنید.

در کوکو سبزی از بکینگ پودر و جوش شیرین استفاده نکنید اگر خواستار غذایی سالم هستید زیرا بکینگ پودر در عملکرد معده و کبد و کلیه اختلال ایجاد میکند و باعث جذب آمونیک در خون میشود و جوش شیرین معده را تخریب میکند.

و ما در انواع شیرینی ها و بیسکویت ها ناخودآگاه آنها را مصرف میکنیم پس بهتر است دیگر در غذاهای منزلمان از آنها صرف نظر کنیم. برای تزیین کوکو سبزی می توانیم از گوجه فرنگی و پیاز حلقه حلقه شده استفاده کنیم.

کوکو سبزی در کنار کوکو سیب زمینی از پر طرفدران ترین کوکوها در کشورمان است که می توانید به راه های مختلف و مواد مختلفی انرا تهیه کنید. مثلا کوکو سبزی با کالباس یا کوکو سبزی با مخلوط سیب زمینی که بستگی به ذائقه شما دارد.

طرز تهيه كوكوي سبزي خوشمزه
طرز تهيه كوكوي سبزي خوشمزه
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *