طرز تلخی گرفتن زیتون سیاه

دوره مقدماتی php
طرز تلخی گرفتن زیتون سیاه
طرز تلخی گرفتن زیتون سیاه

اگر قصد دارید زیتون را خودتان در منزل عمل آورید و بدانید که چگونه تلخی زیتون را بگیریم با دلگرم همراه شوید.

زیتون یکی از خوش مزه ترین و مفید ترین خوردنی های همراه با غذا است که لذت غذا خوردن را چندین برابر می کند و از ارزش غذایی بالایی برخودار است.

گاهی برایمان پیش می آید که هنگام خرید زیتون دقت کافی را نمی کنیم و زیتون تلخ می خریم اما روش هایی وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانید تلخی زیتون را از بین ببرید.

طرز تلخی گرفتن زیتون سیاه

دوره مقدماتی php

زیتون یکی از خوراکی هایی است که خواص بسیاری برای بدن و سلامتی دارد. درهنگام خرید زیتون ممکن است با مشکل تلخ بودن آن روبرو شوید ولی به راحتی با روش هایی می توانید تلخی زیتون را بگیرید.

اصولا زیتون ها به سه صورت کنسروی – شکسته و بی هسته هستند.

زیتون ها را سه یا چهار بار باید بشوییم و سپس بعد از هر بار شستن در آب نمک بخوابانیم تا طعم مطلوبی به دست آورد. پس از اینکه تلخی زیتون ها از بین رفت دوباره آن ها در آب نمک که مقدار شوریش مطابق میل شماست ، بریزید . سپس بر روی زیتون ها 2 قاشق روغن زیتون و یک قاشق گلپر بریزید و در جای خنک به غیر از یخچال نگه دارید.

زیتون های سبز و نارس را در محلول قلیایی می خوابانند تا تلخی آن ها گرفته شود سپس برای مدتی در آب نگه می دارند و سپس این زیتون ها را در ظرف دارای مخلوط آب، نمک و سرکه می گذارند و یا با روش آب نمک تلخی این زیتون ها را از بین می برند.

زیتون شکسته زیتونی است که مراحل روغن گیری آن انجام شده است و زیتون بی هسته همان زیتون کنسروی است (روغن کشی نشده است) و برای تهیه ی زیتون پرورده و یا تزیین کردن با فلفل قرمز و بسته بندی های خوشگل استفاده می شود.

در هرحال همه ی زیتون ها یک تلخی دارند و تنها راه گرفتن تلخی زیتون خواباندن در آب نمک و شستشوی چند باره ی آنها است تا طعم تلخی آن به حد مورد انتظار شما از بین برود .( میتوان در روز حدود سه الی چهار بار زیتون ها را بشویید و مجددا در آب نمک بریزید )

در آخر که طعم مطلوب را پیدا کرد مجدا زیتون ها را در آب نمک بریزید شوری آن به اندازه ای باشد که خوراک آن برای شما مطبوع است (نه بی نمک و نه شور) و مثلا اگر در سطل های پلاستیکی سایز ماست های سه کیلویی می ریزید روی آن 1 یا 2 قاشق روغن زیتون و گلپر (یک قاشق) بریزید.

زیتون را در جای خنک بگذارید و سعی کنید این جای خنک یخچال نباشد.

معمولا زیتون های سبز یا زیتون هایی که اندکی مانده تا رسیده شوند را برای مدتی در محلول های قلیایی می خوابانند تا تلخی گوشت آنها گرفته شود. سپس مدتی در آب می خوابانند و سرانجام در ظرف محتوی محلول کم نمک (مخلوط آب، نمک و سرکه) نگه می دارند یا اینکه از همان ابتدا فرآیند گرفتن تلخی را تنها با آب نمک انجام می دهند.

زیتون را به این روش حتی در خانه نیز می توان عمل آورد، اما به دلیل وقت گیر بودن این فرآیند، بیشتر مصرف کنندگان، زیتون آماده را ترجیح می دهند. بعضی از زیتون ها پس از عمل آوردن سیاه می شوند.

اگر زیتون پس از بیرون آوردن از قلیاب مدتی در معرض هوا قرار گیرد، رنگش به سیاهی می زند. البته رنگ زیتون بیش از همه به نوع آن مربوط می شود.

در مورد محلول های قلیایی خوراکی، ترکیب آب و بی کربنات ها مثل جوش شیرین و آهک است که برای مربای بالنگ استفاده می شود.

این مطلب برای شما مفید بود؟

 

رکنا: زیتون های تلخ را می توانید با این شیوه های ساده در خانه خوشمزه تر کنید.

اگر می خواهید زیتون را خود در منزل عمل آورید این مطلب به شما کمک می کند تا این کار را به بهترین وجه انجام دهید. اصولا زیتون ها به سه صورت کنسروی – شکسته و بی هسته هستند . زیتون شکسته زیتونی است که تلخی آن گرفته شده است و زیتون بی هسته همان زیتون کنسروی است (روغن کشی نشده است) و برای تهیه ی زیتون پرورده و یا تزیین کردن با فلفل قرمز و بسته بندی های خوشگل استفاده می شود.

پس از آنکه میوه های زیتون بر روی درخت به حداکثر رشد خود رسیدند و کمی از حالت رنگ سبز تیره به سبز روشن تغییر رنگ دادند ، میوه ها را چیده و پس از جداسازی برگ و زیتونهای نامرغوب و آفت زده، میوه ها را توسط دستگاهی مخصوص می شکنند، بطوریکه هسته زیتون سالم بماند و علت شکستن زیتون ،نفوذ آب جهت گرفتن تلخی زیتون می باشد.

در هرحال همه زیتون ها یک تلخی دارند و تنها راه گرفتن تلخی آنها خواباندن در آب نمک و شستشوی چند باره ی آنها است تا طعم تلخی آن به حد مورد انتظار شما از بین برود .( می توان در روز حدود سه الی چهار بار زیتون ها را می شویم و مجددا در آب نمک بریزیم )

در آخر که طعم مطلوب را پیدا کرد مجدا زیتون ها را در آب نمک بریزید شوری آن به اندازه ای باشد که خوراک آن برای شما مطبوع است (نه بی نمک و نه شور) و مثلا اگر در سطل های پلاستیکی سایز ماست های سه کیلویی می ریزی روی آن 1 یا 2 قاشق روغن زیتون و گلپر (یک قاشق ) بریز معمولا زیتون را در جای خنک می گذارند وسعی کن این جای خنک یخچال نباشد.طرز تلخی گرفتن زیتون سیاه

معمولا زیتون‌های سبز یا زیتون‌هایی که اندکی مانده تا رسیده شوند را برای مدتی در محلول‌های قلیایی می‌خوابانند تا تلخی گوشت آنها گرفته شود. سپس مدتی در آب می‌خوابانند و سرانجام در ظرف محتوی محلول کم‌نمک (مخلوط آب، نمک و سرکه) نگه می‌دارند یا اینکه از همان ابتدا فرآیند گرفتن تلخی را تنها با آب‌نمک انجام می‌دهند.

زیتون را به این روش حتی در خانه نیز می‌توان عمل آورد، اما به دلیل وقت‌گیر بودن این فرآیند، بیشتر مصرف‌کنندگان، زیتون آماده را ترجیح می‌دهند. بعضی از زیتون‌ها پس از عمل آوردن سیاه می‌شوند. اگر زیتون پس از بیرون آوردن از قلیاب مدتی در معرض هوا قرار ‌گیرد، رنگش به سیاهی می‌زند. البته رنگ زیتون بیش از همه به نوع آن مربوط می‌شود.

در مورد محلول های قلیایی خوراکی ( ترکیب آب و بی کربنات ها مثل جوش شیرین و آهک (که برای مربای بالنگ استفاده می شود )

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 


حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

رکنا: ترمیم جای زخم و بخیه با راهکارهای خانگی و طبیعی بهترین روش است.

رکنا: درخت چه بویی دارد؟

رکنا: نیم لیتر از روغن زیتون تهیه شده از درخت زیتون ۱۸۰۰ ساله در ناحیه اژه ترکیه، طی یک…

رکنا: رشد موهای ریخته شده سر با ماسک موی خانگی بهترین روش است.

موضوعات داغ

با اشتراک در خبرنامه رکنامهمترین و جدیدترین اخبار روز را در ایمیل خود داشته باشید:

“سنجاق”

مجری انحصاری تبلیغات رکنا

سایت اینترنتی رکنا

کلیه حقوق متعلق به

سایت اینترنتی رکنا

است

زیتون گاهی مزه تلخ به خود می گیرد که شما می توانید با استفاده از راهکارهای سرآشپز این طعم تلخ را از آن بگیرید و راحت آن را بخورید. 

 

تنها راه گرفتن تلخی زیتوناصولا زیتون ها به سه صورت کنسروی – شکسته و بی هسته هستند.زیتون شکسته زیتونی است که مراحل روغن گیری آن انجام شده است و زیتون بی هسته همان زیتون کنسروی است (روغن کشی نشده است) و برای تهیه ی زیتون پرورده و یا تزپین کردن با فلفل قرمز و بسته بندی های خوشگل استفاده می شود.

 

طرز تلخی گرفتن زیتون سیاه

در هرحال همه ی زیتون ها یک تلخی دارند و تنها راه گرفتن تلخی آنها خواباندن در آب نمک و شستشوی چند باره ی آنها است تا طعم تلخی آن به حد مورد انتظار شما از بین برود .(میتوان در روز حدود سه الی چهار بار زیتون ها را می شویم و مجددا در آب نمک بریزیم)

 

در آخر که طعم مطلوب را پیدا کرد مجدا زیتون ها را در آب نمک بریزید شوری آن به اندازه ای باشد که خوراک آن برای شما مطبوع است (نه بی نمک و نه شور) و مثلا اگر در سطل های پلاستیکی سایز ماست های سه کیلویی می ریزی. روی آن 1 یا 2 قاشق روغن زیتون و گلپر (یک قاشق) بریز معمولا زیتون را در جای خنک می گذارند وسعی کن این جای خنک یخچال نباشد.

 

معمولا زیتون ‌های سبز یا زیتون‌هایی که اندکی مانده تا رسیده شوند را برای مدتی در محلول‌های قلیایی می‌خوابانند تا تلخی گوشت آنها گرفته شود. سپس مدتی در آب می‌خوابانند و سرانجام در ظرف محتوی محلول کم‌نمک (مخلوط آب، نمک و سرکه) نگه می‌دارند یا اینکه از همان ابتدا فرآیند گرفتن تلخی را تنها با آب‌نمک انجام می‌دهند.

 

 به گزارش پارس ناز زیتون را به این روش حتی در خانه نیز می‌توان عمل آورد، اما به دلیل وقت‌گیر بودن این فرآیند، بیشتر مصرف‌کنندگان، زیتون آماده را ترجیح می‌دهند. بعضی از زیتون‌ها پس از عمل آوردن سیاه می‌شوند. اگر زیتون پس از بیرون آوردن از قلیاب مدتی در معرض هوا قرار ‌گیرد، رنگش به سیاهی می‌زند. البته رنگ زیتون بیش از همه به نوع آن مربوط می‌شود.

 

در مورد محلول های قلیایی خوراکی، ترکیب آب و بی کربنات ها مثل جوش شیرین و آهک که برای مربای بالنگ استفاده می شود.

 

 

دانستنی های آشپزی

اصولا زیتون ها به سه صورت كنسروی – شكسته و بی هسته هستند .

زیتون شكسته زیتونی است كه مراحل روغن گیری آن انجام شده و زیتون بی هسته همان زیتون كنسروی است (روغن كشی نشده است) برای تهیه ی زیتون پرورده و یا تزپین كردن با فلفل قرمز و بسته بندی استفاده می شود.

در هرحال همه ی زیتون ها یك تلخی دارند و تنها راه گرفتن تلخی آنها خواباندن در آب نمك و شستشوی چند باره است تا طعم تلخی آن به حد مورد انتظار شما از بین برود. (میتوان در روز حدود سه الی چهار بار زیتون ها را شسته و مجددا در آب نمك قرار داد)

پس از پیدا کردن طعم مطلوب مجدا زیتون ها را در آب نمك بریزید تا شوری آن به اندازه ای باشد كه خوراك آن برای شما مطبوع است (نه بی نمك و نه شور) مثلا اگر در ظرف شما سه کیلویی است روی آن 1 یا 2 قاشق روغن زیتون و 1 قاشق گلپر میتوانید بریزید. معمولا زیتون را در جای خنك می گذارند وسعی كنید این جای خنك یخچال نباشد.طرز تلخی گرفتن زیتون سیاه

زیتون ‌های سبز یا زیتون‌هایی كه اندكی مانده تا رسیده شوند را برای مدتی در محلول‌های قلیایی می‌خوابانند تا تلخی گوشت آنها گرفته شود. سپس مدتی در آب می‌خوابانند و سرانجام در ظرف محتوی محلول كم‌نمك (مخلوط آب، نمك و سركه) نگه می‌دارند یا اینكه از همان ابتدا فرآیند گرفتن تلخی را تنها با آب‌نمك انجام می‌دهند.

زیتون را به این روش حتی در خانه نیز می‌توان عمل آورد، اما به دلیل وقت‌گیر بودن این فرآیند، بیشتر مصرف‌كنندگان، زیتون آماده را ترجیح می‌دهند. بعضی از زیتون‌ها پس از عمل آوردن سیاه می‌شوند. اگر زیتون پس از بیرون آوردن از محلول قلیایی مدتی در معرض هوا قرار ‌گیرد، رنگش به سیاهی می‌زند. البته رنگ زیتون بیش از همه به نوع آن مربوط می‌شود. در مورد محلول های قلیایی خوراكی تركیب آب و بی كربنات ها مثل جوش شیرین و آهك (كه برای مربای بالنگ استفاده می شود)

 

مطالب مرتبط :

 

 تمامی مطالب متعلق به سایت تک آشپزخانه می باشد و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

تهران، قیطریه

در این مطلب نحوه ازبین بردن تلخی زیتون در خانه را گفته ایم با ما همراه باشید..

خوردن زیتون همراه غذا فواید زیادی دارد و اینکه زیتون خاصیت ضد سرطانی دارد. در ادامه نحوه گرفتن تلخی زیتون در خانه را بخوانید..

اصولا زیتون ها به سه صورت کنسروی – شکسته و بی هسته هستند. زیتون شکسته زیتونی است که مراحل روغن گیری آن انجام شده است و زیتون بی هسته همان زیتون کنسروی است (روغن کشی نشده است) و برای تهیه ی زیتون پرورده و یا تزپین کردن با فلفل قرمز و بسته بندی های خوشگل استفاده می شود.

در هرحال همه ی زیتون ها یک تلخی دارند و تنها راه گرفتن تلخی آنها خواباندن در آب نمک و شستشوی چند باره ی آنها است تا طعم تلخی آن به حد مورد انتظار شما از بین برود. ( میتوان در روز حدود سه الی چهار بار زیتون ها را می شویم و مجددا در آب نمک بریزیم)طرز تلخی گرفتن زیتون سیاه

در آخر که طعم مطلوب را پیدا کرد مجدا زیتون ها را در آب نمک بریزید شوری آن به اندازه ای باشد که خوراک آن برای شما مطبوع است (نه بی نمک و نه شور) و مثلا اگر در سطل های پلاستیکی سایز ماست های سه کیلویی می ریزی. روی آن ۱ یا ۲ قاشق روغن زیتون و گلپر (یک قاشق ) بریز معمولا زیتون را در جای خنک
می گذارند وسعی کن این جای خنک یخچال نباشد

معمولا زیتون ‌های سبز یا زیتون‌هایی که اندکی مانده تا رسیده شوند
را برای مدتی در محلول‌های قلیایی می‌خوابانند تا تلخی گوشت آنها گرفته شود.
سپس مدتی در آب می‌خوابانند و سرانجام در ظرف محتوی محلول کم‌نمک
(مخلوط آب، نمک و سرکه) نگه می‌دارند یا اینکه از همان ابتدا فرآیند گرفتن تلخی را تنها با آب‌نمک انجام می‌دهند.

زیتون را به این روش حتی در خانه نیز می‌توان عمل آورد، اما به دلیل وقت‌گیر بودن این فرآیند،
بیشتر مصرف‌کنندگان، زیتون آماده را ترجیح می‌دهند.
بعضی از زیتون‌ها پس از عمل آوردن سیاه می‌شوند.
اگر زیتون پس از بیرون آوردن از قلیاب مدتی در معرض هوا قرار ‌گیرد، رنگش به سیاهی می‌زند.
البته رنگ زیتون بیش از همه به نوع آن مربوط می‌شود.
در مورد محلول های قلیایی خوراکی ( ترکیب آب و بی کربنات ها مثل جوش شیرین و آهک (که برای مربای بالنگ استفاده می شود )

 آنچه باید در مورد هشدار درباره مصرف زیتون بدانید

زیتون به طور کلی برای سلامتی بدن بسیار مفید است
با اینحال برخی از آلرژی‌های فصلی وجود دارد که می‌تواند با گرده‌ی درخت زیتون مرتبط باشد.
همین امر موجب ایجاد آلرژی در افراد مختلف می‌شود.
همچنین در زیتون و روغن آن اسیدهای قوی و ترکیبات آلی موجود است که مصرف آن برای زنان باردار و شیرده توصیه نمی‌شود.
در صورت مصرف سعی کنید از زیاده‌روی و افراط خودداری کنید و قبل از مصرف حتما با پزشک خود مشورت نمایید.
در نهایت زیتون حاوی مقادیر زیادی از سدیم است که برای افرای که فشار خون بالا دارند
و یا از وجود بیماری‌های قلبی عروقی رنج می‌برند ممکن است مضر باشد.
به جز موارد گفته شده، زیتون برای سایر افراد بسیار مفید است

از بین زیتون ‌های سبز و مشکی، کدام یک ارزش غذایی بیشتری دارند؟

بخش عمده‌ ای از ارزش غذایی زیتون مربوط به روغن آن است.
اگر بر همین مبنا بخواهیم درباره زیتون و ارزش غذایی آن قضاوت کنیم،
زیتون‌ های تیره ‌رنگ دارای میزان روغن بیشتری هستند و از این نظر غنی ‌تر محسوب می ‌شوند.
به طور کلی، روغن زیتون جزو روغن‌ های بسیار مطلوب محسوب می ‌شود
و عنصر تعیین‌ کننده‌ ای در درجه‌ بندی زیتون ‌ها به شمار می ‌آید.

در کشورهای مختلف، بخشی از زیتون تولیدی به مصرف روغن‌ گیری می ‌رسد.
آیا ‌در کشور ما هم این مساله اتفاق می ‌افتد؟
نه، متاسفانه در کشور ما به‌ طور کلی فرآیند روغن ‌گیری از محصولات باغ ‌های زیتون انجام نمی ‌شود.
در واقع، روغن‌ های تولیدی کشور به صورت خام از کشورهایی مانند اسپانیا،
سوریه و یونان به کشور وارد می شوند و تنها فرآیند تصفیه و بسته‌ بندی آن ها در کارخانه‌ های داخل کشور انجام می ‌شود.
تولید روغن زیتون در کشور مستلزم ایجاد شرایط خاصی است که در باغ‌ های زیتون‌، معمولا این شرایط حاصل نمی ‌شود

سیب سبز , سلامت , تبیان







©باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت niksalehi.com مجاز میباشد .

اگر می خواهید زیتون را خود در منزل عمل آورید این مطلب به شما کمک می کند تا این کار را به بهترین وجه انجام دهید

اصولا زیتون ها به سه صورت كنسروی – شكسته و بی هسته هستند . زیتون شكسته زیتونی است كه  تلخی آن گرفته شده است و زیتون بی هسته همان زیتون كنسروی است (روغن كشی نشده است) و برای تهیه ی زیتون پرورده و یا تزیین كردن با فلفل قرمز و بسته بندی های خوشگل استفاده می شود.

بیشتر بدانید : روغن زيتون خوب را از کجا بشناسيم؟

پس از آنکه میوه های زیتون بر روی درخت به حداکثر رشد خود رسیدند و کمی از حالت رنگ سبز تیره به سبز روشن تغییر رنگ دادند ، میوه ها را چیده و پس از جداسازی برگ و زیتونهای نامرغوب و  آفت زده، میوه ها را توسط دستگاهی مخصوص  می شکنند، بطوریکه هسته زیتون سالم بماند و علت شکستن زیتون ،نفوذ آب جهت گرفتن تلخی زیتون می باشد.طرز تلخی گرفتن زیتون سیاه

در هرحال همه زیتون ها یك تلخی دارند و تنها راه گرفتن تلخی آنها خواباندن در آب نمك و شستشوی چند باره ی آنها است تا طعم تلخی آن به حد مورد انتظار شما از بین برود .( می توان در روز حدود سه الی چهار بار زیتون ها را می شویم و مجددا در آب نمك بریزیم )در آخر كه طعم مطلوب را پیدا كرد مجدا زیتون ها را در آب نمك بریزید شوری آن به اندازه ای باشد كه خوراك آن برای شما مطبوع است (نه بی نمك و نه شور) و مثلا اگر در سطل های پلاستیكی سایز ماست های سه كیلویی می ریزی روی آن 1 یا 2 قاشق روغن زیتون و گلپر (یك قاشق ) بریز معمولا زیتون را در جای خنك می گذارند وسعی كن این جای خنك یخچال نباشد.

معمولا زیتون‌های سبز یا زیتون‌هایی كه اندكی مانده تا رسیده شوند را برای مدتی در محلول‌های قلیایی می‌خوابانند تا تلخی گوشت آنها گرفته شود. سپس مدتی در آب می‌خوابانند و سرانجام در ظرف محتوی محلول كم‌نمك (مخلوط آب، نمك و سركه) نگه می‌دارند یا اینكه از همان ابتدا فرآیند گرفتن تلخی را تنها با آب‌ نمك انجام می‌دهند.

زیتون را به این روش حتی در خانه نیز می‌توان عمل آورد، اما به دلیل وقت‌گیر بودن این فرآیند، بیشتر مصرف‌كنندگان، زیتون آماده را ترجیح می‌دهند. بعضی از زیتون‌ها پس از عمل آوردن سیاه می‌شوند. اگر زیتون پس از بیرون آوردن از قلیاب مدتی در معرض هوا قرار ‌گیرد، رنگش به سیاهی می‌زند. البته رنگ زیتون بیش از همه به نوع آن مربوط می‌شود.در مورد محلول های قلیایی خوراكی ( تركیب آب و بی كربنات ها مثل جوش شیرین و آهك (كه برای مربای بالنگ استفاده می شود )  

بیشتر بدانید : برای تقویت موهای خود با روغن زیتون از این روش استفاده کنید

بیشتر بدانید : زیتون پرورده

بیشتر بدانید : سرخ کردن ماهی با روغن زیتون یا روغن سرخ کردنی؟ کدام بهتر است؟

بیشتر بدانید : کاربردهای مهم روغن زیتون که نمی دانستید

بیشتر بدانید : تلخی بادمجان را چگونه بگیریم؟

گردآوری:گروه سبک زندگی سیمرغseemorgh.com/lifestyleمنبع : ircook.com

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

طرز تلخی گرفتن زیتون سیاه
طرز تلخی گرفتن زیتون سیاه
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *