شیر موز برای رفلاکس معده

دوره مقدماتی php
شیر موز برای رفلاکس معده
شیر موز برای رفلاکس معده

درمان رفلاکس معده کاری است که زمان و صبر می‌خواهد. داروهایی هم که برای رفلاکس تجویز می‌شود هر چند آن را تا حدودی کنترل می‌کند ولی عوارض جانبی‌اش مثل راش یا خارش پوستی ممکن است تا آخر عمر گریبان فرد را بگیرد.

بروز بیماری‌های خود ایمنی نیز از دیگر عوارض این بیماری و داروهای مربوط به آن است. از طرف دیگر به دلیل مشکل در بلع و استفراغ‌های مکرر و عدم امکان استفاده از بیشتر غذاها بدن با کمبود ویتامین و مواد معدنی روبرو می‌شود، سیستم ایمنی به شدت ضعیف می‌شود و مورد هجوم بیماری‌های دیگر قرار می‌گیرد.

در ادامه در نت نوشت می‌خواهیم به شما در درمان رفلاکس معده کمک کنیم.

فهرست عناوین این مطلب

رفلاکس معده در نتیجه استرس‌های مداوم به دلیل آسیب دیدن دریچه بین مری و معده ایجاد می‌شود.

شیر موز برای رفلاکس معده

دوره مقدماتی php

علائم رفلاکس معده عدم تعادل مایعات گوارشی در معده با مشکلاتی از جمله دردهای گوارشی، سوزش معده، بوی نامطبوع دهان و حالت تهوع همراه است می‌باشند که با تغذیه نامناسب و حتی زمان نامناسب مصرف مواد غذایی به وجود می‌آید.

مصرف بی رویه میوه و سبزیجات یا داروهایی که حالت قلیایی معده را افزایش می‌دهند نیز از عواملی هستند که سبب ایجاد رفلاکس معده خواهند شد. رفلاکس معده در نتیجه استرس‌های مداوم به دلیل آسیب دیدن دریچه بین مری و معده ایجاد می‌شود.

خستگی جسمی و روحی و عدم مراقبت از خود رفلاکس معده را شدیدتر می‌کند.

با صدمه دیدن دریچه مری اسیدهای معده به مری برمی گردد، بلع مشکل می‌شود، تهوع و استفراغ، درد شدید معده، سوزش سر دل و حتی سردرد به شخص دست می‌دهد و بی حالی و بی حوصلگی امان شخص را می‌برد.

دردهای معده آنقدر شدید می‌شود که گاهی پزشک اورژانس مجبور به تزریق قوی ترین مسکن‌ها می‌شود. هیچ چیز در معده باقی نمی‌ماند.

استفراغ‌های مکرر که چیزی نیست چون اسید معده باعث می‌شود شخص نتواند حتی برای رفع استفراغ دارویی بخورد. شخص می‌ماند و یک تخت بیمارستان، سرم و داروهای آرام کننده، ضد تهوع و پنتوپرازول که مرتب در سرم تزریق می‌شود تا آرام بگیرد.

مشکل این بیماری آن جا است که اطرافیان بیمار هم وضع و حال او را درک نمی‌کنند و فکر می‌کنند شخص خود را به تمارض می‌زند. به جای آن که شرایطی برایش فراهم کنند تا بیمار زودتر خوب شود به دلیل عدم درک او استرس بیشتری به بیمار وارد می‌کنند که وضعیتش را وخیم تر می‌کند.

ولی وقتی در مدت یک هفته حتی نتوانی آب بخوری و اگر بخوری آن را بالا بیاوری، مدام درد بکشی و ۱۰ کیلو وزن کم کنی شاید آن موقع بتوان حال و روز یک بیمار رفلاکس معده را خوب فهمید.

بیشتر بخوانید: درمان زخم معده و همه چیز راجع به روش‌های بهبود آن

سندروم روده تحریک پذیر

گردش خون ضعیف

آلرژی غذایی بدون درمان

استعمال سیگار

چاقی

و …

به طور کلی، پیروی از رژیم غذایی رفلاکس معده می‌تواند موجب رفع علت ریشه‌ای رفلاکس شده و سایر علائم را نیز بهبود بخشد و موجب درمان رفلاکس معده شود.
رژیم غذایی رفلاکس معده رژیمی سخت و پیچیده نیست، بلکه به صورت ساده به معنی مصرف غذاهای سالم و دوری از مصرف غذاهایی است که وضعیت را بدتر می‌کنند.
شناخت این غذاها، یعنی غذاهای مفید و مضر برای درمان رفلاکس معده می‌تواند برای بیماران مبتلا به رفلاکس معده جهت بهبود این بیماری بدون استفاده از دارو کمک زیادی بکند. در ادامه، برخی از هر دوی این غذاها را فهرست خواهیم کرد.

وقتی رفلاکس شدید دارید تقریبا هیچ نوعی از لبنیات‌ها را نمی‌توانید بخورید. ولی باید به بدن شما کلسیم برسد. پس کفیر را امتحان کنید.

از میزان کم مثل یک چهارم لیوان شروع کنید و اگر بدن تان واکنش بدی نشان نداد هر روز یکی دو قاشق به آن اضافه کنید تا به یک لیوان کامل برسد. می‌توانید یک لیوان کفیر را بین وعده‌های غذایی ظهر و شب تقسیم کنید.

برای درمان رفلاکس معده و یا حداقل کنترل آن ابتدا ناچارید کلم را بپزید. می‌دانم خوشمزه نیست. ولی کمی نمک، زردچوبه و یک یا دو قاشق سرکه سیب به آن اضافه کنید.

بعد از مدتی می‌توانید همراه با غذاهای رژیمی تان که بیشتر پختنی، بخارپز و کبابی است از کلم شور استفاده کنید. از هر نوع کلمی می‌توانید استفاده کنید ولی کم پیچ سبز از همه بهتر است.

بادام به هضم غذا کمک می‌کند و به میزان زیادی از سوء تغذیه جلوگیری می‌کند. بهترین راه استفاده از بادام برای درمان رفلاکس معده بخصوص در اوج بیماری خیساندن حدود ۱۰ تا ۱۵ بادام در آب است.

صبح پوست آن‌ها را گرفته و رنده کنید و در فرنی بریزید و میل کنید تا دچار کمبود ویتامین نشوید.

بابونه به دلیل خاصیت آرامش بخشی که برای سیستم عصبی دارد معده را هم آرام می‌کند و درمان رفلاکس معده است.

یک لیوان آب را جوش بیاورید یک تی بگ یا ترجیحا گیاه بابونه به اندازه یک قاشق غذاخوری را در آب جوش ریخته بعد از ۲۰ دقیقه با کمی نبات یا عسل میل کنید.

شیر موز برای رفلاکس معده

در شرایط بحرانی بیمار مبتلا به رفلاکس حتی آب خالی هم نمی‌تواند بنوشد و آن را بالا می‌آورد. بهترین کار این است که یک شیشه آب معدنی بزرگ بردارید، به اندازه یک استکان آب آن را خالی و به جای آن گلاب اضافه کنید.

به اندازه یک حبه قند هم نبات در آب بریزید. آن را اگر فصل زمستان است در هوای معمولی اتاق و اگر هوا گرم است در قسمت پایین یخچال بگذارید. بعد از یکی دو ساعت آن را هم بزنید و در طول روز از این معجون معجزه گر استفاده کنید.

آب نارگیل هم خوب است. اگر فصل نارگیل است و بتوانید هر روز شیر داخل نارگیل را میل کنید به دلیل داشتن الکترولیت و پتاسیم تاثیر خوبی روی معده دارد. سعی کنید آب نارگیل را در طول روز جرعه جرعه بنوشید.

یادتان باشد مایعاتی که میل می‌کنید نباید زیاد سرد یا زیاد گرم باشد.

بیشتر بخوانید: قرص رانیتیدین Ranitidine چیست؟ موارد استفاده و عوارض جانبی رانیتیدین

ترکیب شیر موز یا اگر دستگاه مخلوط کن ندارید پوره کردن موز و اضافه کردن کمی شیر به آن که سفتی‌اش مثل فرنی شود هم گرسنگی تان را برطرف می‌کند، هم معده درد نخواهید داشت و هم دچار کمبود مواد غذایی نمی‌شوید.

شیرموز را می‌توانید به عنوان شام میل کنید تا خواب بهتری هم داشته باشید.

سبزیجات سبز برگ و گوشت سینه مرغ، کدو و بامیه بهترین غذاها برای شما و برای درمان رفلاکس معده است. ولی باید آن‌ها را بپزید یا بخارپز کنید حتی سبزیجات را.

سینه مرغ را می‌توانید به صورت کبابی هم تهیه کنید تا تنوعی به غذایتان بدهید. ولی به هیچ وجه نگذارید موقع کباب شدن درون گوشت صورتی بماند یا بیرون آن لکه‌های سیاه سوخته پیدا کند.

می توانید شب یک تکه سینه مرغ را خرد کرده در این سس بخوابانید:

  • علت درد کف پا صبح ها
  • به این ترتیب برای پختن یا کباب کردن تردتر و خوشمزه تر باشد. سایر غذاهای مفید برای درمان رفلاکس معده

    مواد غذایی پر فیبر (مانند میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل، آجیل و دانه‌ها)

    میوه‌ها (مانند خربزه، گلابی و بلوبری. در مورد مصرف مرکبات احتیاط کنید.)

    سرکه سیب

    سبزیجات دریایی (مانند جلبک، اشنه دریایی و اسپیرولینا)

    غذاهای پروبیوتیک (مانند کفیر و کامبوچا)

    بیشتر بخوانید: درمان ترش کردن معده در خانه

    این ریشه سالم با تحریک افزایش ترشح بزاق دهان به راحتی می‌تواند درمان رفلاکس معده باشد

    این ریشه سالم با تحریک افزایش ترشح بزاق دهان به راحتی می‌تواند درمان رفلاکس معده باشد.

    استفاده از این ریشه در طی روز برای افرادی که مشکلات گوارشی دارند بسیار بسیار مناسب است. چند تکه از زنجبیل را در فنجان چای ریخته و صبح اول وقت بنوشید. برای داشتن طعم بهتر کمی عسل یا لیمو به چای اضافه کنید.

    شیر موز برای رفلاکس معده

    برگ‌های ریحان ترکیباتی دارند که سبب تولید موکوس می‌شوند که جهت کاهش میزان اسیدیته در معده و درمان رفلاکس معده بسیار مفید است.

    ۵ الی ۷ برگ شسته ریحان را همراه با ناهار یا شام خود بجوید به این صورت دیگر درد‌های شکمی و گوارشی نخواهید داشت. ۱۰ برگ ریحان را با یک فنجان آب آشامیدنی مخلوط کرده و بعد هر وعده غذایی میل کنید. این کار نیز به مشکلات گوارشی شما بسیار کمک خواهد کرد.

    راه بعدی جهت افزایش اسید هیدروکلریک در معده و درمان رفلاکس معده مصرف میخک است. از آنجایی که اسید معده کم می‌تواند مشکلات گوارشی ایجاد کند سه عدد میخک را در طی یک روز میل کنید تا این مشکل برطرف شود.

    این گیاه فوق العاده سالم است و به عنوان یکی از بهترین درمان رفلاکس معده به کار می‌رود.

    آنتیاشید عنصری است که از تجمع گاز معده جلوگیری می‌کند و در حقیقت سبب تخلیه گاز در معده می‌شود. دارچین حاوی میزان بالایی آنتیاشید است که در این امر بسیار مفید است.

    در یک فنجان آب آشامیدنی کمی دارچین اضافه کنید همراه با یک قاشق عسل قبل از صبحانه میل کنید. ترکیب عسل و دارچین در پاکسازی روده بسیار بسیار مفید است و علائم گاز معده و سوءهاضمه را برطرف می‌کند.

    بیشتر بخوانید: عوارض پرازول‌ها و رابطه مستقیم آن‌ها با سرطان معده

    برای درمان رفلاکس معده الکل – انواع نوشابه و کافئین  – پیاز و گوجه فرنگی – شکلات – انواع کیک و شیرینی – غذاهای چرب، فرآوری شده و فست فود – نعنا و نعنا فلفلی را به طور کلی باید از برنامه غذایی تان حذف کنید تا حالتان خوب شود.

    بعد از آن که بیماری را تحت کنترل در آوردید می‌توانید به تدریج قهوه ترک، چای، گوجه فرنگی به صورت پخته یا کبابی ( پوست آن را نباید بخورید)، و یکی دو پر نعنا را به رژیم غذایی تان اضافه کنید.

    احتمالا تعجب می‌کنید خانواده نعناع هم در این گروه ممنوعه جای دارد. ولی نعنا همان قدر که برای سندروم روده تحریک پذیر مفید است برای رفلاکس معده مضر است.

    به همین دلیل افرادی که هر دو بیماری را با هم دارند ناچارند تا خوب شدن رفلاکس معده از خوردن عرق نعنا و نعنا خودداری کنند.

    اگر تحت نظر پزشک هستید و دارو مصرف می‌کنید به احتمال زیاد پزشک میزان داروهایتان را کم و زیاد می‌کند تا بتواند هر دو بیماری را تحت کنترل درآورد. متاسفانه این دو بیماری دارو‌های شان تاثیر منفی بر بیماری دیگری می‌گذارد. سایر غذاهای مضر

    و …

    بیشتر بخوانید: درمان ورم معده و کاهش علائم گاستریت

    بیماری رفلاکس معده که آن را با عنوان GERD نیز می‌شناسند، موجب بروز سوزش سر دل و بازگشت اسید معده به مری می‌شود.

    فارغ از مواد غذایی‌ که در بالا بدان‌ها اشاره شد، برخی روغن‌های گیاهی نیز برای درمان رفلاکس معده وجود دارند که می‌توانند موجب بهبود فرآیند هضم شده و همچنین علائم رفلاکس معده (Gastroesophageal reflux disease (GERD را کاهش دهند. برخی از آن‌ها عبارتند از:

    بیشتر بخوانید: درمان هلیکوباکترپیلوری و هر آنچه درباره این باکتری باید بدانید

    افزون بر رژیم غذایی و روغن‌های گیاهی برای درمان رفلاکس معده برخی مکمل‌های طبیعی نیز وجود دارند که می‌توانند در کاهش علائم رفلاکس معده مفید باشند:

    ال گلوتامین: تحقیقات بر روی تاثیر مثبت ال گلوتامین بر روی کاهش تولید اسید معده و تسکین علائم رفلاکس، صحه گذاشته‌اند.

    ریشه شیرین بیان: ریشه شیرین بیان در ایجاد یک پوشش محافظتی برای کاهش اسید معده به مری مؤثر است.

    پروبیوتیک‌ها: پروبیوتیک‌ها موجب افزایش باکتری‌های مفید روده برای کمک به بهبود سیستم گوارش و سیستم ایمنی بدن می‌شوند.

    امگا ۳: اسیدهای چرب امگا ۳ در کاهش التهاب بدن موثرند.

    زنجبیل و زردچوبه: این دو ادویه نیز از خاصیت ضد التهابی برخوردار هستند.

    آنزیم‌های گوارشی: آنزیم‌های گوارشی در هضم کامل غذا و جذب کامل مواد مغذی از غذاها مؤثر می‌باشند.

    پوسته اسفرزه: پوسته اسفرزه از فیبر بسیاری برخوردار می‌باشد و لذا می‌تواند در کاهش مشکلات گوارشی مفید باشد.

    منبع + + +درمان رفلاکس معده کاری است که زمان و صبر می‌خواهد. داروهایی هم که برای رفلاکس تجویز می‌شود هر چند آن را تا حدودی کنترل می‌کند ولی عوارض جانبی‌اش مثل راش یا خارش پوستی ممکن است تا آخر عمر گریبان فرد را بگیرد.

    بروز بیماری‌های خود ایمنی نیز از دیگر عوارض این بیماری و داروهای مربوط به آن است. از طرف دیگر به دلیل مشکل در بلع و استفراغ‌های مکرر و عدم امکان استفاده از بیشتر غذاها بدن با کمبود ویتامین و مواد معدنی روبرو می‌شود، سیستم ایمنی به شدت ضعیف می‌شود و مورد هجوم بیماری‌های دیگر قرار می‌گیرد.

    در ادامه در نت نوشت می‌خواهیم به شما در درمان رفلاکس معده کمک کنیم.

    رفلاکس معده در نتیجه استرس‌های مداوم به دلیل آسیب دیدن دریچه بین مری و معده ایجاد می‌شود.

    علائم رفلاکس معده عدم تعادل مایعات گوارشی در معده با مشکلاتی از جمله دردهای گوارشی، سوزش معده، بوی نامطبوع دهان و حالت تهوع همراه است می‌باشند که با تغذیه نامناسب و حتی زمان نامناسب مصرف مواد غذایی به وجود می‌آید.

    مصرف بی رویه میوه و سبزیجات یا داروهایی که حالت قلیایی معده را افزایش می‌دهند نیز از عواملی هستند که سبب ایجاد رفلاکس معده خواهند شد. رفلاکس معده در نتیجه استرس‌های مداوم به دلیل آسیب دیدن دریچه بین مری و معده ایجاد می‌شود.

    خستگی جسمی و روحی و عدم مراقبت از خود رفلاکس معده را شدیدتر می‌کند.

    با صدمه دیدن دریچه مری اسیدهای معده به مری برمی گردد، بلع مشکل می‌شود، تهوع و استفراغ، درد شدید معده، سوزش سر دل و حتی سردرد به شخص دست می‌دهد و بی حالی و بی حوصلگی امان شخص را می‌برد.

    دردهای معده آنقدر شدید می‌شود که گاهی پزشک اورژانس مجبور به تزریق قوی ترین مسکن‌ها می‌شود. هیچ چیز در معده باقی نمی‌ماند.

    استفراغ‌های مکرر که چیزی نیست چون اسید معده باعث می‌شود شخص نتواند حتی برای رفع استفراغ دارویی بخورد. شخص می‌ماند و یک تخت بیمارستان، سرم و داروهای آرام کننده، ضد تهوع و پنتوپرازول که مرتب در سرم تزریق می‌شود تا آرام بگیرد.

    مشکل این بیماری آن جا است که اطرافیان بیمار هم وضع و حال او را درک نمی‌کنند و فکر می‌کنند شخص خود را به تمارض می‌زند. به جای آن که شرایطی برایش فراهم کنند تا بیمار زودتر خوب شود به دلیل عدم درک او استرس بیشتری به بیمار وارد می‌کنند که وضعیتش را وخیم تر می‌کند.

    ولی وقتی در مدت یک هفته حتی نتوانی آب بخوری و اگر بخوری آن را بالا بیاوری، مدام درد بکشی و ۱۰ کیلو وزن کم کنی شاید آن موقع بتوان حال و روز یک بیمار رفلاکس معده را خوب فهمید.

    بیشتر بخوانید: درمان زخم معده و همه چیز راجع به روش‌های بهبود آن

    سندروم روده تحریک پذیر

    گردش خون ضعیف

    آلرژی غذایی بدون درمان

    استعمال سیگار

    چاقی

    و …

    به طور کلی، پیروی از رژیم غذایی رفلاکس معده می‌تواند موجب رفع علت ریشه‌ای رفلاکس شده و سایر علائم را نیز بهبود بخشد و موجب درمان رفلاکس معده شود.
    رژیم غذایی رفلاکس معده رژیمی سخت و پیچیده نیست، بلکه به صورت ساده به معنی مصرف غذاهای سالم و دوری از مصرف غذاهایی است که وضعیت را بدتر می‌کنند.
    شناخت این غذاها، یعنی غذاهای مفید و مضر برای درمان رفلاکس معده می‌تواند برای بیماران مبتلا به رفلاکس معده جهت بهبود این بیماری بدون استفاده از دارو کمک زیادی بکند. در ادامه، برخی از هر دوی این غذاها را فهرست خواهیم کرد.

    وقتی رفلاکس شدید دارید تقریبا هیچ نوعی از لبنیات‌ها را نمی‌توانید بخورید. ولی باید به بدن شما کلسیم برسد. پس کفیر را امتحان کنید.

    از میزان کم مثل یک چهارم لیوان شروع کنید و اگر بدن تان واکنش بدی نشان نداد هر روز یکی دو قاشق به آن اضافه کنید تا به یک لیوان کامل برسد. می‌توانید یک لیوان کفیر را بین وعده‌های غذایی ظهر و شب تقسیم کنید.

    برای درمان رفلاکس معده و یا حداقل کنترل آن ابتدا ناچارید کلم را بپزید. می‌دانم خوشمزه نیست. ولی کمی نمک، زردچوبه و یک یا دو قاشق سرکه سیب به آن اضافه کنید.

    بعد از مدتی می‌توانید همراه با غذاهای رژیمی تان که بیشتر پختنی، بخارپز و کبابی است از کلم شور استفاده کنید. از هر نوع کلمی می‌توانید استفاده کنید ولی کم پیچ سبز از همه بهتر است.

    بادام به هضم غذا کمک می‌کند و به میزان زیادی از سوء تغذیه جلوگیری می‌کند. بهترین راه استفاده از بادام برای درمان رفلاکس معده بخصوص در اوج بیماری خیساندن حدود ۱۰ تا ۱۵ بادام در آب است.

    صبح پوست آن‌ها را گرفته و رنده کنید و در فرنی بریزید و میل کنید تا دچار کمبود ویتامین نشوید.

    بابونه به دلیل خاصیت آرامش بخشی که برای سیستم عصبی دارد معده را هم آرام می‌کند و درمان رفلاکس معده است.

    یک لیوان آب را جوش بیاورید یک تی بگ یا ترجیحا گیاه بابونه به اندازه یک قاشق غذاخوری را در آب جوش ریخته بعد از ۲۰ دقیقه با کمی نبات یا عسل میل کنید.

    در شرایط بحرانی بیمار مبتلا به رفلاکس حتی آب خالی هم نمی‌تواند بنوشد و آن را بالا می‌آورد. بهترین کار این است که یک شیشه آب معدنی بزرگ بردارید، به اندازه یک استکان آب آن را خالی و به جای آن گلاب اضافه کنید.

    به اندازه یک حبه قند هم نبات در آب بریزید. آن را اگر فصل زمستان است در هوای معمولی اتاق و اگر هوا گرم است در قسمت پایین یخچال بگذارید. بعد از یکی دو ساعت آن را هم بزنید و در طول روز از این معجون معجزه گر استفاده کنید.

    آب نارگیل هم خوب است. اگر فصل نارگیل است و بتوانید هر روز شیر داخل نارگیل را میل کنید به دلیل داشتن الکترولیت و پتاسیم تاثیر خوبی روی معده دارد. سعی کنید آب نارگیل را در طول روز جرعه جرعه بنوشید.

    یادتان باشد مایعاتی که میل می‌کنید نباید زیاد سرد یا زیاد گرم باشد.

    بیشتر بخوانید: قرص رانیتیدین Ranitidine چیست؟ موارد استفاده و عوارض جانبی رانیتیدین

    ترکیب شیر موز یا اگر دستگاه مخلوط کن ندارید پوره کردن موز و اضافه کردن کمی شیر به آن که سفتی‌اش مثل فرنی شود هم گرسنگی تان را برطرف می‌کند، هم معده درد نخواهید داشت و هم دچار کمبود مواد غذایی نمی‌شوید.

    شیرموز را می‌توانید به عنوان شام میل کنید تا خواب بهتری هم داشته باشید.

    سبزیجات سبز برگ و گوشت سینه مرغ، کدو و بامیه بهترین غذاها برای شما و برای درمان رفلاکس معده است. ولی باید آن‌ها را بپزید یا بخارپز کنید حتی سبزیجات را.

    سینه مرغ را می‌توانید به صورت کبابی هم تهیه کنید تا تنوعی به غذایتان بدهید. ولی به هیچ وجه نگذارید موقع کباب شدن درون گوشت صورتی بماند یا بیرون آن لکه‌های سیاه سوخته پیدا کند.

    می توانید شب یک تکه سینه مرغ را خرد کرده در این سس بخوابانید:

    به این ترتیب برای پختن یا کباب کردن تردتر و خوشمزه تر باشد. سایر غذاهای مفید برای درمان رفلاکس معده

    مواد غذایی پر فیبر (مانند میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل، آجیل و دانه‌ها)

    میوه‌ها (مانند خربزه، گلابی و بلوبری. در مورد مصرف مرکبات احتیاط کنید.)

    سرکه سیب

    سبزیجات دریایی (مانند جلبک، اشنه دریایی و اسپیرولینا)

    غذاهای پروبیوتیک (مانند کفیر و کامبوچا)

    بیشتر بخوانید: درمان ترش کردن معده در خانه

    این ریشه سالم با تحریک افزایش ترشح بزاق دهان به راحتی می‌تواند درمان رفلاکس معده باشد

    این ریشه سالم با تحریک افزایش ترشح بزاق دهان به راحتی می‌تواند درمان رفلاکس معده باشد.

    استفاده از این ریشه در طی روز برای افرادی که مشکلات گوارشی دارند بسیار بسیار مناسب است. چند تکه از زنجبیل را در فنجان چای ریخته و صبح اول وقت بنوشید. برای داشتن طعم بهتر کمی عسل یا لیمو به چای اضافه کنید.

    برگ‌های ریحان ترکیباتی دارند که سبب تولید موکوس می‌شوند که جهت کاهش میزان اسیدیته در معده و درمان رفلاکس معده بسیار مفید است.

    ۵ الی ۷ برگ شسته ریحان را همراه با ناهار یا شام خود بجوید به این صورت دیگر درد‌های شکمی و گوارشی نخواهید داشت. ۱۰ برگ ریحان را با یک فنجان آب آشامیدنی مخلوط کرده و بعد هر وعده غذایی میل کنید. این کار نیز به مشکلات گوارشی شما بسیار کمک خواهد کرد.

    راه بعدی جهت افزایش اسید هیدروکلریک در معده و درمان رفلاکس معده مصرف میخک است. از آنجایی که اسید معده کم می‌تواند مشکلات گوارشی ایجاد کند سه عدد میخک را در طی یک روز میل کنید تا این مشکل برطرف شود.

    این گیاه فوق العاده سالم است و به عنوان یکی از بهترین درمان رفلاکس معده به کار می‌رود.

    آنتیاشید عنصری است که از تجمع گاز معده جلوگیری می‌کند و در حقیقت سبب تخلیه گاز در معده می‌شود. دارچین حاوی میزان بالایی آنتیاشید است که در این امر بسیار مفید است.

    در یک فنجان آب آشامیدنی کمی دارچین اضافه کنید همراه با یک قاشق عسل قبل از صبحانه میل کنید. ترکیب عسل و دارچین در پاکسازی روده بسیار بسیار مفید است و علائم گاز معده و سوءهاضمه را برطرف می‌کند.

    بیشتر بخوانید: عوارض پرازول‌ها و رابطه مستقیم آن‌ها با سرطان معده

    برای درمان رفلاکس معده الکل – انواع نوشابه و کافئین  – پیاز و گوجه فرنگی – شکلات – انواع کیک و شیرینی – غذاهای چرب، فرآوری شده و فست فود – نعنا و نعنا فلفلی را به طور کلی باید از برنامه غذایی تان حذف کنید تا حالتان خوب شود.

    بعد از آن که بیماری را تحت کنترل در آوردید می‌توانید به تدریج قهوه ترک، چای، گوجه فرنگی به صورت پخته یا کبابی ( پوست آن را نباید بخورید)، و یکی دو پر نعنا را به رژیم غذایی تان اضافه کنید.

    احتمالا تعجب می‌کنید خانواده نعناع هم در این گروه ممنوعه جای دارد. ولی نعنا همان قدر که برای سندروم روده تحریک پذیر مفید است برای رفلاکس معده مضر است.

    به همین دلیل افرادی که هر دو بیماری را با هم دارند ناچارند تا خوب شدن رفلاکس معده از خوردن عرق نعنا و نعنا خودداری کنند.

    اگر تحت نظر پزشک هستید و دارو مصرف می‌کنید به احتمال زیاد پزشک میزان داروهایتان را کم و زیاد می‌کند تا بتواند هر دو بیماری را تحت کنترل درآورد. متاسفانه این دو بیماری دارو‌های شان تاثیر منفی بر بیماری دیگری می‌گذارد. سایر غذاهای مضر

    نوشیدنی‌های کافئینی

    نوشیدنی‌های گازدار

    الکل

    کاکائو و شکلات

    غذاهای چرب

    غذاهای فرآوری شده

    تنقلات بسته بندی شده

    غذاهای تند

    مرکبات

    آبمیوه

    گوجه فرنگی و محصولاتی که حاوی گوجه فرنگی هستند

    سیر

    پیاز

    و …

    بیشتر بخوانید: درمان ورم معده و کاهش علائم گاستریت

    بیماری رفلاکس معده که آن را با عنوان GERD نیز می‌شناسند، موجب بروز سوزش سر دل و بازگشت اسید معده به مری می‌شود.

    فارغ از مواد غذایی‌ که در بالا بدان‌ها اشاره شد، برخی روغن‌های گیاهی نیز برای درمان رفلاکس معده وجود دارند که می‌توانند موجب بهبود فرآیند هضم شده و همچنین علائم رفلاکس معده (Gastroesophageal reflux disease (GERD را کاهش دهند. برخی از آن‌ها عبارتند از:

    بیشتر بخوانید: درمان هلیکوباکترپیلوری و هر آنچه درباره این باکتری باید بدانید

    افزون بر رژیم غذایی و روغن‌های گیاهی برای درمان رفلاکس معده برخی مکمل‌های طبیعی نیز وجود دارند که می‌توانند در کاهش علائم رفلاکس معده مفید باشند:

    ال گلوتامین: تحقیقات بر روی تاثیر مثبت ال گلوتامین بر روی کاهش تولید اسید معده و تسکین علائم رفلاکس، صحه گذاشته‌اند.

    ریشه شیرین بیان: ریشه شیرین بیان در ایجاد یک پوشش محافظتی برای کاهش اسید معده به مری مؤثر است.

    پروبیوتیک‌ها: پروبیوتیک‌ها موجب افزایش باکتری‌های مفید روده برای کمک به بهبود سیستم گوارش و سیستم ایمنی بدن می‌شوند.

    امگا ۳: اسیدهای چرب امگا ۳ در کاهش التهاب بدن موثرند.

    زنجبیل و زردچوبه: این دو ادویه نیز از خاصیت ضد التهابی برخوردار هستند.

    آنزیم‌های گوارشی: آنزیم‌های گوارشی در هضم کامل غذا و جذب کامل مواد مغذی از غذاها مؤثر می‌باشند.

    پوسته اسفرزه: پوسته اسفرزه از فیبر بسیاری برخوردار می‌باشد و لذا می‌تواند در کاهش مشکلات گوارشی مفید باشد.

    منبع + + +


    علی


    ۲۳ آبان ۱۳۹۶ at ۳:۳۸

    بهترین دارو برای معده عسل هست که شما اصلا هیچ اشاره ای بهش نکردید


    پوران ریاضی پور


    ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ at ۶:۱۹

    بله درست است. ممنون از اظهار نظرتان. ما سعی می کنیم مطالبی را درج کنیم که بیشتر افراد از آن اطلاعی ندارند. در عین حال مواردی دیگری مثل تهیه عسل خوب، گران بودن قیمت و مواردی از این قبیل م نظر قرار می گیرد. اضافه این که در بعضی از افراد که مبتلا به رفلاکس شدید معده هستند عسل تاثیر چندانی ندارد و در مواردی حتی باعث تهوع و بی حالی می شود. ولی گفته تان را قبول دارم باید با توضیح در مطلب گنجانده می شد.


    امیرعلی


    ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ at ۲۱:۲۳

    سلام
    تجربه ی درمااان
    من مشکل رفلاکس معده داشتم خیلی درمان و دکتر رفتم و اندوسکپی انجام دادم
    این تجربه رو میگم شاید بدرد خیلی ها بخوره
    هرچی دکتر رفتم گفتن عصبی هست در صورتی که من دغدغه ی خاصی نداشتم اون دوران
    حتی دارو های دکتر هم دیگه ارومم نمیکرد ولی عصاره ی شیرین بیان تنها چیزی بود که ارومم میکرد ولی زیاد میخوردم
    من اون دوران قلیون می کشیدم اصلا تصور نمیکردم که دود و معده به هم ربط داشته باشه
    سر یه موضوع دیگه قلیون رو گذاشتم کنار و یکسال هم گذشت و من همچنان مشکل معده داشتم با این که قلیون نمی کشیدم
    بعد از یکسال یه روز دیدم معدم دیگه درست شد ولی نمیدونستم چه اتفاقی افتاد که درست شد و همش فکر میکردم که چی شد که درست شد مگه دیروز چی خوردم تا فهمیدم جریان چیه

    معده ی من خوب شد ولی دیدم وقتی کنارم قلیون و یا سیگار میکشه یکی دو روز معدم بهم میریزه و مثل قبل اذیتم می کنه

    اینجا بود که فهمیدم همه ی مشکل معدم زیر سر قلیون بوده و هر دودی مثل سیگار و قلیون و بوی رنگ و بنزین و تینر و این چیزا معده ی منو تحریک می کنه الان با اینکه سالهاست قلیون نمیکشم ولی معده ی منو حساس کرده

    این همه رو نوشتم که کمکی باشه برای تشخیص مشکلتون
    سیگار و قلیون نکشید واسه همیشه بهش نه بگید


    EL


    ۴ آبان ۱۳۹۷ at ۱۷:۳۶

    سلام مشکل معده واقعا رو همه چی تاثیر میذاره مثلا اگر شما فقط قلب درد داشته باشی فقط قلبته که درد میکنه!اما معده به همه جا ربط داره…
    سال پیش به طور وحشتناکی مریض شدم از معدم طوری که دیگه نزدیک مرگ بودم رفتم پیش یه دکتر خوب شدم اما سال بعدش دوباره اومدسراغم اما خفیف تر فقط سرفه دارمو نفس تنگی بعد از خورن طوری که نمیتونم حرف بزنم تا حرف میزنم سرفم میگیره بعدشم هی تهوع هی تهوع.. بازم رفتم دکتر اما دیگه فایده نداش همین یه مشکل حل نشد حالام نمیدونم چیکارکنم واقعا خستم…خیلی خسته…کسی اگر مشکل منو داره وجواب گرفته خواهش میکنم کمکم کنه


    سحزناز


    ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ at ۱۱:۴۲

    ممنون از توضیحات کامل و جامع شما 🙏🙏🙏


    نسرین


    ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ at ۲۳:۴۱

    خیلی تمیز و دقیق نوشتین. ایم مطلب رو مطمئنم کسی نوشته که کاملا درک کرده مریضی رو.
    من حتی عسل هم نمیتونم بخورم و به شدت درد میگیره معده م.
    من فقط یه سوال دارم. مرکبات و ویتامین ث نمیتونم بخورم. پس چجوری کمبود ویتامین ث بدنم رو جبران کنم؟ خیلی نگران این موضوعم

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    اگر جوابی برای دیدگاه من داده شد مرا از طریق ایمیل با خبر کن

    وب‌ سایت

    Copyright © 2020 – Netnevesht © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب نت‌نوشت تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

    بد خوابی ، سوزش معده ، حالت تهوع و سرفه همه عوارض رفلکس اسید معده هستند . بنابراین این مشکل چندان قابل تحمل نیست . اولین راه برای دفاع
    در مقابل نشانه های رفلکس اسید معده سبک زندگی ، نوع غذا ها و برنامه غذایی روزانه شماست . اگر شما هم چنین مشکلی دارید برای رفع آن باید این غذا ها را مصرف کنید .آب

    آب اسید معده را رقیق می کند و از رفلکس اسید در معده جلوگیری می کند . علاوه بر این برای سلامت تمام بدن از سلامت مغز گرفته تا سم زدایی مفید است .
    به جای نوشیدنی های گازدار آب بنوشید زیرا نوشیدنی های گازدار نشانه های رفلکس اسید معده را بدتر می کند . اگر دوست دارید آب کمی طعم داشته باشد
    خرده میوه هایی که دوست دارید به آن اضافه کنید . فقط مراقب باشید که نعناع و زنجبیل به آن اضافه نکنید چون مشکل را بدتر می کند .

    دمنوش گیاهی

    اگر به نوشیدن قهوه و چای در روز عادت دارید نمی توانید با خوردن آب آن ها را ترک کنید . این دو نوشیدنی ( قهوه و چای ) مشکل رفلکس اسید معده را بدتر می کند .
    اما می توانید دمنوش های گیاهی مثل دمنوش بابونه یا چای میوه را جایگزین شان کنید تا از رفلکس اسید معده تا حدودی جلوگیری کنید .

    سبزیجات ، سبزیجات ، سبزیجات

    شیر موز برای رفلاکس معده

    با مصرف سبزیجات سالم غذا بخورید تا دیگر مشکل رفلکس اسید معده نداشته باشید.البته ناگفته نماند که گوجه فرنگی های اسیدی و سبزیجات سرخ شده چرب نیز چندان برای رفع این مشکل مناسب نیستند . یکسری سبزیجات مشکل رفلکس معده را بدتر می کنند . مثل : اسفناج ، قارچ و بادمجان . سعی کنید هر وعده سبزیجات مورد علاقه تان
    را مصرف کنید .

    توت فرنگی ، طالبی ، موز

    می توانید با خوردن خیلی از میوه های خوشمزه مشکل اسید معده را رفع کنید . توت فرنگی ، طالبی و موز بهترین موارد برای کنترل رفلکس اسید معده هستند .
    چون به راحتی هضم می شوند و اسیدی نیستند . فقط نباید مرکبات مصرف کنید چون میزان اسید این میوه ها زیاد است و مشکل اسید معده را بدتر می کند .

    لبنیات کم چرب

    اگر مشکل رفلکس اسید معده دارید باید از غذا هایی که منبع چربی های متمرکز هستند دوری کنید . از جمله این غذا ها لبنیات پر چرب می باشد . از آنجا که هضم چربی
    سخت است باعث افزایش سطح اسید معده می شود و نشانه های رفلکس را بدتر می کند . بنابراین باید شیر کم چرب ، ماست بدون چربی ، پنیر کم چرب
    و در کل لبنیات های کم چرب و به مقدار کم مصرف کنید تا بتوانید مشکل اسید معده را کنترل کنید .

    مرغ و ماهی بدون چربی

    یکی دیگر از منابع چربی مرغ و ماهی هستند . بنابراین در مصرف این غذا ها باید کم چرب ترین آن ها را انتخاب کنید . به عنوان مثال : ماهی سفید ، بوقلمون بدون استخوان
    و بدون پوست و سینه مرغ .

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وبسایت

    کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شرکت پگاه می باشد

    کاهش وزن، خوردن وعده های کوچک، پرهیز از غذاهای چرب، الکل، غذاهای تند و اسیدی، کافئین و نیکوتین می توانند به بهبود رفلاکس معده کمک کنند.

    به گزارش مشرق، رفلکس اسید زمانی اتفاق می افتد که اسید معده به مری نشت می کند. وقتی چنین اتفاقی می افتد فرد دچار ناراحتی می شود و در قسمت قفسه سینه احساس سوزش می کند. دیگر نشانه های رفلاکس مزمن اسید معده عبارتند از: برگرداندن غذا، مایعات، دشوار در قورت دادن غذا، سرفه کردن، خس خس کردن و یا درد قفسه سینه.

    معمولا غذا ها از مری عبور می کنند، اسفنکتر مری باز می شود و غذاها به معده می روند. در معده غذاها با اسید معده به قطعات کوچک تجزیه می شوند.

    عضله اسفنکتر بین مری و معده بسته می شود تا اسید معده در همان قسمت باقی بماند. وقتی دچار رفلاکس اسید می شویم، عضله اسفنکتر شل می شود و اسید معده به مری نشت می کند و باعث احساس سوزش و درد می شود.

    کاهش وزن، خوردن وعده های کوچک، پرهیز از غذاهای چرب، الکل، غذاهای تند و اسیدی، کافئین و نیکوتین می توانند به بهبود رفلاکس معده کمک کنند.

    شیر موز برای رفلاکس معده

    با این حال گاهی این موارد نیز ممکن است کافی نباشند و فرد برای بهبود یافتن مجبور شود تحت درمان فردی زیر نظر یک پزشک متخصص قرار بگیرد.

    غذاهایی که در ادامه به شما معرفی می کنیم اسید کمی دارند و معمولا برای بهبود رفلاکس اسید معده مورد استفاده قرار می گیرند. با این حال همیشه در نظر داشته باشید که ریشه مشکل رفلاکس معده در هر فرد می تواند متفاوت باشد و همچنین غذاهای تحریک کننده ای که باعث این مشکل می شوند نیز متفاوت هستند.

     موز

    توصیه کلی که هنگام بروز مشکل رفلاکس معده می شود خوردن غذاهایی با میزان اسید پایین است. غذاهایی که اسیدشان کمتر است به اندازه غذاهای اسیدی باعث تحریک تولید اسید معده نمی شوند.

    مقدار محتوای اسید یک غذا روی برچسب آن نوشته نشده است، بنابراین پیدا کردن غذاهایی که اسید کمی در خود دارند ممکن است به کمی تحقیق نیاز داشته باشد.

    میوه ها معمولا غذاهایی اسیدی به حساب می آیند اما برخی میوه ها مانند موز این چنین نیستند.

    اگر دچار رفلاکس اسید شده اید به صورت کلی توصیه می شود از خوردن مرکبات و گوجه فرنگی پرهیز کنید چون اسید زیادی در خود دارند.

    موزها را معمولا میوه هایی با مقدار اسید کم می دانند بنابراین خوردن این میوه برای افرادی که مشکل رفلاکس معده دارند توصیه می شود.

    موز برای مسیر گوارشی غذایی ساده به حساب می آید چون بافتش طوری است که در معده به سادگی تجزیه می شود.

    سیب، گلابی، ملون و توت

    سیب، گلابی، ملون و توت میوه هایی هستند که اسیدشان کم است. از این رو این میوه ها می توانند قسمتی از غذاهای یک برنامه غذایی ضد رفلاکس معده را تشکیل دهند. به کار گرفتن این غذا در برنامه غذایی می تواند مزایای دیگری چون آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و فیبر نیز داشته باشد.

    غلات کامل

    غذاهایی که چربی بالایی دارند می توانند رفلاکس اسید معده را تحریک کنند از این رو خوردن غذاهای کم چرب برای افرادی که حساس هستند توصیه می شود. اضافه کردن غلات کاملی که به صورت طبیعی چربی کمی دارند مانند بلغور جو دو سر، برنج قهوه ای و نان های سبوس دار همگی می توانند عضوی از یک برنامه غذایی ضد رفلاکس اسید معده باشند.

    غلات کامل به صورت طبیعی سرشار از فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی هستند. از غلات فرآوری شده و بسته بندی شده استفاده نکنید چون سرشار از چربی هستند و فیبرشان نیز کم است.

    زنجبیل

    سال ها از زنجبیل برای درمان انواع مشکلات دستگاه گوارش استفاده می شده است از جمله حالت تهوع و درد معده، همچنین زنجبیل خاصیت ضد التهابی دارد.

    در تحقیقی که روی موش ها انجام گرفت مصرف زنجبیل نشان داد می تواند به کاهش زخم معده کمک کند. زخم معده زمانی که اسید باعث التهاب معده می شود می تواند بسیار دردناک باشد.

    می تواند از راه های مختلفی به برنامه غذایی خود زنجبیل اضافه کنید. می توانید قطعات زنجبیل را به سبزیجات پخته و سس ها اضافه کنید، چای زنجبیل درست کنید و یا زنجبیل تازه یا خشک شده را به ماست اضافه کنید.

    شیر موز برای رفلاکس معده

    پروتئین

    وقتی می خواهید از پروتئین به عنوان یکی از بخش های برنامه مقابله با رفلاکس معده استفاده کنید بهتر است از انواع کم چرب آن استفاده کنید. از روش های پخت پر چرب مانند سرخ کردن پرهیز کنید.

    پروتئین های کم چرب مانند سینه مرغ و بوقلمون و غذاهای دریایی توصیه می شود. سفیده تخم مرغ نیز پروتئین بدون چربی است. زرده تخم مرغ نیز مواد مغذی فراوانی دارد اما ممکن است در برخی افراد حساس موجب رفلاکس اسید معده شود.

    سبزیجات

    به صورت کلی اگر دچار رفلاکس اسید شده اید خوردن سبزیجات توصیه می شود. سبزیجات چربی کمی دارند و سرشار از فیبر، آنتی اکسیدان، ویتامین و مواد معدنی هستند.

    از روش های پخت پر چرب مانند سرخ کردن پرهیز کنید و از سس زیاد هم استفاده نکنید. خوردن سبزیجات دارای برگ سبز مانند بروکلی، پیازچه، مارچوبه توصیه می شود چون مقدار اسید بسیار کمی دارند.

    اضافه کردن ریحان تازه به برنامه غذایی نیز می تواند برای بهبود رفلاکس اسید معده مفید باشد.

  • علت نفخ نوزادان
  • غذاها و نوشیدنی هایی که باید از آنها پرهیز کنید

    حتی استفاده از غذاهایی که گفته شد نیز نمی تواند تضمین کند که دچار رفلاکس معده نمی شوید. اما می توانند تا حدود زیادی احتمال دچار شدن به چنین مشکلی را کاهش دهند.

    برخی غذاها نیز هستند که می توانند باعث تحریک رفلاکس معده شوند. بنابراین اگر خوردن غذاهایی که به کاهش خطر رفلاکس معده کمک می کنند به تنهایی کارساز نبود می توانید پرهیز از برخی غذاها را نیز به برنامه خود اضافه کنید.

        کافئین موجود در قهوه، چای، نوشیدنی های انرژی زا و شکلات

        مرکبات و آب مرکبات

        غذاهای تند

        لبنیات کامل

        غذاهای سرخ کرده

        غذاها یا آدامس هایی که طعم نعنا دارند

    شیر موز برای رفلاکس معده

        نیکوتین

    دیگر توصیه های کلی که برای پیشگیری از رفلاکس معده می شود عبارتند از دراز نکشیدن بلافاصله بعد از خوردن غذا، آدامس نجویدن و نخوردن مقدار زیادی غذا در یک وعده.

    منبع: سایت دکتر کرمانی

    کليه حقوق اين سايت متعلق به پایگاه خبري-تحليلي مشرق نيوز مي باشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.

    سلامت | ۱۶ دی۱۳۹۷ | 1214 بازدید | نظرات

    نوزادان هم مثل بزرگسالان از رفلاکس اسید رنج می‌برند، که باعث می‌شود بالا بیاورند و استفراغ کنند. متاسفانه، این اختلال می‌تواند برای بسیاری از نوزادان به تکرار رخ دهد.

    در نوزادان، عضله‌ی بین مری و معده هنوز به طور کامل بالغ نشده‌است، بنابراین محتویات معده به راحتی به سمت مخالف حرکت می‌کنند.

    بعضی عوامل مانند زایمان زودرس، مدام دراز کشیدن و داشتن یک رژیم مایع، در بیش‌تر موارد نقش مهمی در توسعه‌ی رفلاکس نوزادان ایفا می‌کند.

    شیر موز برای رفلاکس معده

    نوزادان مبتلا به رفلاکس، که بازگشت اسید به مری نیز نام دارد (GER) اغلب بعد از خوردن شیر بیش از حد معمول بالا می‌آورند. به علاوه، آن‌ها بسیار بی‌قرار هستند.

    تا زمانی که نوزاد شما سالم باشد و رشد خوبی داشته باشد، رفلاکس اسید عامل مهمی برای ایجاد نگرانی نیست. در حقیقت، مشکل زمانی است که کودک شما بزرگ‌تر می‌شود و میزان فعالیت او افزایش می‌یابد.

    شما همیشه می‌توانید برخی از درمان‌های طبیعی را که در کاهش رفلاکس نوزادان و ناراحتی‌های مرتبط با آن موثر هستند، امتحان کنید.

    در این نوشتار ۱۶ روش طبیعی و عالی برای درمان رفلاکس اسید در نوزادان وجود دارد.

    ۱. تنظیم برنامه‌ی خواب
    نوزادان مبتلا به رفلاکس اسید اغلب مشکل خواب دارند. در حقیقت یک موقعیت خواب اشتباه و همچنین زمانبندی نادرست می‌تواند اختلال آن‌ها را بدتر کند و سبب بی‌قرارتر شدن آن‌ها شود.

    با کمک چند حوله، در قسمت بالای تخت نوزاد کمی بلندی ایجاد کنید تا سر نوزاد در زاویه‌ی ۳۰ درجه قرار بگیرد. هنگامی که قسمت فوقانی بدن نوزاد بالاتر قرار دارد، نیروی گرانش کار خود را انجام می‌دهد و مانع از بازگشت مواد معده به مری می‌شود.

    شما حتی می‌توانید خواباندن نوزاد روی پشت یا سمت چپ بدن را امتحان کنید تا اسید از مری ناپدید شود.

    هرگز به کودک‌تان زمانی که دراز کشیده‌است، شیر ندهید. همیشه بهتر است کودک را در هنگام شیر دادن روی پاهای‌تان بگذارید و بعد از آن‌که شیر خورد او را بلافاصله روی زمین به صورت درازکش قرار ندهید.

    کودک را به مدت ۳۰ دقیقه بعد از خوردن شیر، صاف در آغوش نگه دارید. به این ترتیب می‌توانید از رفلاکس نوزاد جلوگیری کنید.

    ۲. ماساژ درمانی
    ماساژ منظم به بهبود عملکرد سیستم‌های تنفسی و دستگاه گوارش در نوزادان کمک می‌کند.

    ماساژ، عصب واگ را تحریک می‌کند، عصبی در مغز که قسمت‌های مختلف دستگاه‌های تنفسی و دستگاه گوارش را کنترل می‌کند. حتی به بدن کمک می‌کند تا به سرعت رشد کند، به طوری که هر قسمت بدن به طور موثری عمل می‌کند.

    یک مطالعه که در سال ۲۰۱۴ در تحقیقات بیولوژیک برای شیردهی صورت گرفت، گزارش می‌دهد که ماساژ باعث کاهش علائم در نوزادان مبتلا به GERD می‌شود.

    ماساژ حتی به بهبود توانایی شناختی، کاهش گریه و فرایند به خواب رفتن کودک کمک می‌کند. برای ماساژ دادن کودک به شیوه‌ی زیر عمل کنید:

    ۱. کودک خود را در موقعیت درازکش قرار دهید.

    ۲. مقداری روغن زیتون یا روغن نارگیل را روی شکم کودک‌تان استعمال کنید.

    ۳. به مدت ۳ تا ۴ دقیقه به آرامی معده را در جهت عقربه‌های ساعت ماساژ دهید.

    ۴. سپس، به آرامی به مدت ۲ دقیقه در جهت عکس معده را ماساژ دهید.

    ۵. در نهایت دست و پاهای نوزاد را با حرکات طولانی و نسبتا محکم‌تر ماساژ بدهید.

    ۶. ۲ تا سه بار در روز این روش درمانی را تکرار کنید.

    نکته: بلافاصله پس از شیردادن به نوزاد او را ماساژ ندهید.

    ۳. تمرین ورزشی مخصوص درمان رفلاکس نوزادان
    برای کمک به نوزادانی که علائم رفلاکس اسید را تجربه می‌کنند، باید برخی از تمرینات حرکتی ابتدایی را امتحان کنید.

    ورزش به بهبود فرایند هضم کمک خواهد کرد. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید نباید کودک‌تان را تا حدود ۳۰ دقیقه پس از تمرین دادن شیر بدهید و هرگز بلافاصله قبل از انجام تمرین به او شیر ندهید.

    تمرین‌هایی که از بین بردن گاز و نفخ را هدف قرار می‌دهند، مانند پا دوچرخه یا تمرینات زانو، بعضی از بهترین گزینه‌‌ها برای تمرین دادن نوزاد هستند.

    ۱. کودک خود را در موقعیت درازکش قرار دهید.

    ۲. پاهای نوزاد را با دست‌تان به حالت نیمه خمیده نگه دارید.

    شیر موز برای رفلاکس معده

    ۳. به آرامی پاهای کودک را طوری حرکت بدهید که انگار او روی دوچرخه سوار است.

    ۴. این تمرین را چند بار در روز و هر بار به مدت ۱۰ دقیقه انجام بدهید.

    ۴. سرکه سیب
    استفاده از سرکه سیب یک درمان خوب برای نوزادانی است که علائم رفلاکس اسید را تجربه می‌کنند. این ماده کمک می‌کند تا سطح اسید در معده متعادل بماند، و به این ترتیب هضم غذا در بدن آسان‌تر می‌شود و احتمال بالا آوردن نوزاد کاهش می‌یابد.

    سرکه سیب در عین حال می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی کمک کند و کودک شما را از ابتلای مکرر به بیماری‌ها محافظت کند.

    – ۴/۱ قاشق چایخوری سرکه سیب تصفیه نشده را به یک لیوان آب ولرم اضافه کنید.

    – چند قاشق از این ترکیب را به نوزادتان بدهید.

    برای کودکانی که بیش از ۱ سال دارند، حتی می‌توانید کمی عسل ارگانیک هم برای بهبود عطر و طعم به ترکیب اضافه کنید و به این ترتیب بر خواص تغذیه‌ای این درمان بیفزایید. اسفاده از سرکه شیوه‌ی مناسبی برای درمان رفلاکس نوزاد است.

    ۵. روغن نارگیل
    خواص ضد التهابی روغن نارگیل باعث کاهش التهاب ناشی از رفلاکس می‌شود. این روغن حتی سیستم گوارش را نرم و روان می‌کند تا به طور موثرتری عمل کند.

    لوریک اسید، یک اسید چرب قوی ضد میکروب در روغن نارگیل، نیز از سیستم ایمنی نوزادان محافظت می‌کند. برای استفاده از روغن نارگیل جهت درمان رفلاکس نوزادان به شیوه‌ی زیر عمل کنید:

    ۱. نصف تا یک قاشق چایخوری روغن نارگیل فوق بکر را به یک نوشیدنی گرم یا غلات صبحانه اضافه کنید و آن را به کودک بدهید تا بخورد. این روش درمانی را ۲ تا ۳ بار در روز انجام دهید.

  • میخوام برم زیارت چیکار کنم پریود نشم
  • ۲. مادران شیرده باید ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل میل کنند تا عملکرد سیستم ایمنی نوزادشان بهبود بیابد.

    ۳. همچنین مقادیر مساوی از روغن نارگیل و روغن زنجبیل را با هم مخلوط کنید. چند بار در روز و هر بار به مدت یک دقیقه ترکیب حاصل را در جهت عقربه‌های ساعت روی شکم نوزاد مالش بدهید.

    ۶. بابونه
    بابونه یکی دیگر از درمان‌های عالی طبیعی برای از بین بردن رفلاکس نوزاد است. خواص ضد اسپاسم و آرامبخش آن هضم را بهبود می‌بخشد، درد کولیک را کاهش می‌دهد و باعث آرامش نوزاد می‌شود. برای استفاده از این گیاه دارویی جهت درمان رفلاکس نوزادان مطابق با دستورالمعل زیر پیش بروید:

    – نصف قاشق چایخوری گل بابونه‌ی خشک را در یک فنجان آب داغ بریزید.

    – روی فنجان را پوشش بدهید و بگذارید به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند و دم بکشد.

    – ترکیب را صاف کنید و اجازه بدهید که محلول خنک شود.

    – در طول روز یک یا دو قاشق چایخوری از این چای ضعیف را به نوزادتان بدهید.

    * مادران شیرده نیز باید دو تا سه بار در روز یک فنجان چای بابونه بنوشند.

    ۷. نعناع فلفلی
    خواص آرام‌بخش و ضد اسپاسم نعناع فلفلی می‌تواند سیستم گوارش را تسکین دهد و علائم رفلاکس اسید را کاهش دهد.

    این گیاه دارویی حتی می‌تواند التهاب و سوء هاضمه را که معمولا با رفلاکس اسید همراه است، کاهش دهد.

    شیر موز برای رفلاکس معده

    – ۲ قطره روغن نعناع فلفلی را با ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید. از ترکیب حاصل برای ماساژ ناحیه‌ی شکم‌تان با حرکات ملایم و دایره‌ای استفاده کنید. این روش درمانی را دست کم دو بار در روز انجام دهید.

    – مادرانی که شیر خودشان را به نوزادشان می‌دهند، می‌توانند چای نعناع فلفلی را ۲ تا ۳ بار در روز بخورند یا پس از مشاوره با پزشک، کپسول نعناع فلفلی را مصرف کنند.

    ۸. رازیانه
    در صورتی که معده‌ی کودک‌تان به علت رفلاکس اسید، سوء هاضمه یا گاز درد داشته باشد، رازیانه یک درمان خانگی خوب محسوب می‌شود. هم نوزاد و هم مادران شیرده می‌توانند از مزایای رازیانه بهره‌مند شوند. برای استفاده از این ماده جهت درمان رفلاکس اسید مطابق با روش زیر عمل کنید:

    – ۱ قاشق چایخوری دانه‌ی خردشده‌ی رازیانه را به ۱ فنجان آب داغ اضافه کنید.

    – اجازه بدهید به مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد و سپس آن را صاف کنید.

    – ۲/۱ تا ۱ قاشق چایخوری از این چای گیاهی را دو تا سه بار در روز بدهید.

    شما همچنین می‌توانید پودر دانه‌ی بوداده‌ی رازیانه را به غلات صبحانه یا غذای کودک‌تان اضافه کنید.

    ۹. زیره‌ی سبز
    زیره‌ی سبز یکی دیگر از مواد طبیعی برای درمان رفلاکس نوزادان است. این دانه‌های قدرتمند هضم را تحریک می‌کنند و مشکلات گوارشی مانند اسیدیته و گاز را کاهش می‌دهند. برای استفاده از این ماده جهت درمان رفلاکس نوزاد مطابق با روش زیر عمل کنید.

    – ۱ قاشق چایخوری زیره را در ۱ فنجان آب بجوشانید.

    – روی فنجان را بپوشانید و اجازه بدهید به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه دم بکشد.

    – ترکیب را صاف کنید و اجازه بدهید خنک شود.

    – چند بار در روز به میزان یک تا دو قاشق چایخوری از این محلول را به نوزادتان بدهید.

    ۱۰. رژیم غذایی زنان شیرده
    مادران شیرده باید مراقب رژیم غذایی خود باشند تا از رفلاکس اسید در نوزادان جلوگیری شود. رژیم غذایی آن‌ها همچنین تأثیر مستقیمی روی سلامت کودک و رشد و توسعه‌ی او دارد.

    – بلافاصله مصرف تمام محصولات لبنی را متوقف کنید زیرا پروتئین موجود در محصولات لبنی می‌تواند دستگاه گوارش نابالغ نوزاد را تحریک کند.

    – از مصرف سایر آلرژن‌های رایج از جمله گندم، گلوتن، مرکبات، آجیل، تخم‌مرغ و سویا پرهیز کنید.

    – غذاهای دارای چربی بالا، سرخ شده یا تند، و همچنین نوشیدنی‌های گازدار، شکلات و کافئین را محدود کنید.

    – دور از الکل و دود سیگار بمانید.

    – مادران شیرده هر روز باید ماست پروبیوتیک بخورند تا هم سیستم گوارش خودشان و هم سیستم گوارش نوزادشان را بهبود ببخشند.

    – از آن‌جایی که آب یکی از عناصر کلیدی شیر مادر است، مادران شیرده باید در طول روز مقدار زیادی آب بخورند تا بدن‌شان را هیدراته نگه دارند.

    ۱۱. اسطوخودوس و بادیان رومی
    مخلوطی از بادیان رومی و اسطوخودوس یک درمان خوب برای رفلاکس اسید در نوزادان است. آن را با آب مقطر مخلوط کرده و به کودک‌تان بدهید. با این حال، بیش از یک قاشق چایخوری از این محصول را با آب مخلوط نکنید.

    ۱۲. جوش شیرین
    جوش شیرین یکی از رایج‌ترین داروهای طبیعی برای درمان رفلاکس نوزاد است. هنگامی که شما به نوزادتان جوش شیرین می‌دهید، مقدار pH بدن کودک افزایش می‌یابد و به این ترتیب رفلاکس اسید کاهش یافته و عملکرد طبیعی سیستم‌های بدن حفظ می‌شود.

    ۱۳. غذای سالم
    برخی غذاها توانایی بهبود اوضاع سیستم گوارش را دارند و رفلاکس اسید را دور از نوزادان نگه می‌دارند. شما باید فرزندان‌تان را با میوه‌هایی مانند آناناس، پاپایا و موز تغذیه کنید تا رفلاکس نوزاد به طور کلی از بین برود. سبزیجاتی مانند هویج و کلم نیز در این زمینه بسیار مفید هستند.

    ۱۴. ریشه‌ی زنجبیل
    یکی از موثرترین راه‌های مقابله با رفلاکس نوزاد این است که به آن‌ها زنجبیل بدهید. این ریشه‌ی خوراکی مقوی کمک می‌کند که پروسه‌ی گوارش در کودکان تسهیل شود و احتمال رفلاکس اسید را کاهش می‌دهد. البته پیش از دادن زنجبیل با پزشک مشورت کنید تا از طریقه‌ی انجام این کار مطلع شوید.

    ۱۵. روغن کرچک
    مواد تشکیل‌دهنده روغن کرچک حاوی خواص ضدعفونی‌کننده هستند و به همین دلیل این روغن می‌تواند به طور مستقیم هر ماده‌ای که در بدن کودک مشکل ایجاد می‌کند را از بین ببرد. یک پارچه را بشویید و آن را در روغن کرچک فرو کنید. پارچه را روی شکم کودک بگذارید و آن را با تکه‌ای پلاستیک بپوشانید تا روغن به جای دیگر تراوش نکند. بعد روی پلاستیک را با پارچه بپوشانید و اجازه بدهید به مدت یک ساعت بماند. سپس کودک‌تان را با آب گرم حمام کنید، آرامشی که او با این شیوه‌ تجربه می‌کند عالی خواهد بود.

    ۱۶. پروبیوتیک برای نوزادان
    یکی از دلایل رفلاکس اسید نیز می‌تواند عدم وجود باکتری خوب در روده باشد که منجر به افزایش میزان باکتری‌های بد می‌شود و در نتیجه مشکلات مربوط به گوارش و غیره را ایجاد می‌کند. حضور باکتری‌های خوب باعث حفظ تعادل می‌شود که در اثر آن باکتری‌های بد از بین می‌روند و روده سالم می‌ماند. اگر پزشک شما با این راه‌حل موافق باشد، می‌توانید پروبیوتیک هم به نوزادتان بدهید. این ماده به شکل پودر است که می‌توانید آن را با آب به کودک‌تان بدهید. پودر را همچنین می‌توان با شیر مادر در یک بطری مخلوط کرد و به نوزاد داد. اگر کودک شما فقط شیر خودتان را می‌‌خورد، پس می‌توانید قبلاز شیر دادن به او این پودر را در اطراف نوک پستان‌تان بمالید.

    نکات مهم
    – فراموش نکنید که اطفال خود را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه پس از هر بار شیر دادن صاف نگه دارید. برای نوزادان تازه به دنیا آمده، مهم است که آن‌ها را صاف نگه دارید تا آروغ بزنند.

    – از زمین گذاشتن کودک بلافاصله بعد از شیر دادن به او اجتناب کنید.

    – به نوزادتان مقادیر کمی از غذا را در فواصل منظم و چند بار در روز بدهید.

    – هرگز دادن غذای جامد به نوزاد را بدون مشاوره با پزشک‌تان امتحان کنید.

    – حواس‌تان باشد که کودک شما پرخوری نکند.

    – از قرار دادن کودک در معرض دود سیگار اجتناب کنید.

    – از تکان دادن شدید کودک پرهیز کنید.

    – از پوشاندن لباس‌های تنگ، مانند پوشک تنگ در حالی که نوزاد خواب است، اجتناب کنید.

    – غذاهای سفت شده ممکن است برای نوزادان، به خصوص آن‌هایی که استفراغ می‌کنند، موثر باشد. این ایده را ابتدا با پزشک‌ نوزادتان مطرح کنید.

    – اگر شک دارید که نوزادتان حساسیت غذایی دارد یا معده‌اش برخی غذاها را تحمل نمی‌کند، با پزشک او مشورت کنید.

    – اگر نوزادتان شیر خشک می‌خورد، سر شیشه را بررسی کنید. اگر نوک شیشه کوچک باشد، کودک در هنگام خوردن شیر کمی هوا هم استنشاق می‌کند و در صورتی که نوک شیشه شیر بزرگ باشد جریان شیر هم شدیدتر خواهد بود.

    خواندني ها | ۱ مرداد۱۳۹۷ | 3785 بازدید | نظرات

    در این مطلب جهت درمان سوزش معده و رفلاکس اسید معده  موثرترین و اصلی ترین درمان های خانگی ب را برای شما آورده ایم :

    ۱. سرکه سیب برای درمان سوزش معده:
    یک یا دو قاشق چای خوری از سرکه سیب فیلتر نشده را در یک لیوان آب ولرم مخلوط کنید . سپس عسل را به آن بیفزایید و هم بزنید.این نوشیدنی را یک یا دو بار در روز استفاده کنید. بهتر است آن را قبل از هر وعده غذایی بنوشید.

    ۲. درمان سوزش سر دل با جوش شیرین:
    یک دوم قاشق چایخوری از جوش شیرین را با یک لیوان آب مخلوط کنید .به خوبی هم بزنید تا کاملاً حل شود .سپس مقداری عسل یا لیمو را برای طعم دهی ،به آن بیافزایید و فورا بنوشید.این نوشیدنی را دو یا سه بار در طول روز (یک یا دو ساعت بعد از هر وعده غذایی بنوشید).

    نکته:با شکم پر ،از جوش شیرین استفاده نکنید. و هم چنین از این نوشیدنی نیز بیش از یک هفته مصرف نکنید.

    ۳.درمان سوزش معده با پروبیوتیک ها:
    با خوردن ماست ،شیر، محصولات سویا، شکلات تلخ، سوپ ماست ،چای کامبوچا مصرف پروبیوتیک ها را افزایش دهید ، پروبیوتیک ها به عنوان مکمل های غذایی نیز در دسترس هستند ،که شما می توانید بعد از مشاوره با پزشک خود ،از آنها استفاده کنید.

    ۴.آب ترشی برای رفع سوزش سر دل:
    علاوه بر این، آب ترشی لذیذتر است و خیلی از افراد مزه اش را به سرکه ترجیح می دهند. اگر مشکل اسید معده دارید، بعد از خوردن غذا چند جرعه یا قاشق چایخوری آب ترشی بنوشید. همچنین می توانید همرا با آب ترشی، خود ترشی را نیز بخورید.

    ۵.زنجبیل برای درمان سوزش معده:
    یک قاشق چای خوری از ریشه زنجبیل را در یک فنجان آبجوش مخلوط کنید. سپس به مدت ۱۰ دقیقه روی آن را بپوشانید و بعد عسل را به آرامی به آن اضافه کنید. این دمنوش را ۲ تا ۳ بار در طول روز ،به مدت یک هفته بنوشید ؛ همچنین می توانید یک قاشق غذاخوری از آب زنجبیل را با کمی عسل قبل از هر وعده غذایی ،مخلوط کنید و دو بار در هفته بنوشید. حتی می توانید تکه ای از ریشه زنجبیل تازه را بجوید.

    ۶.درمان سوزش معده با بابونه:
    یک تا دو قاشق چایخوری گل بابونه خشک شده را به یک فنجان آب داغ بیافزایید .روی آن را درپوش بگذارید و اجازه دهید تا به مدت ۵ دقیقه بماند و بعد ، مقداری عسل به آن بیافزایید .این دمنوش را سه یا چهار بار در طول روز استفاده کنید.بابونه نیز به عنوان یک مکمل غذایی در دسترس است که می توانید پس از مشاوره با پزشک خود آن را تهیه کنید. این گیاه را نجوشانید، زیرا ترکیبات فعال آن را تخریب و از بین می برید.

    ۷.رفع سوزش معده با آب آلوئه ورا:
    قبل از هر وعده غذایی ،یک دوم فنجان آب آلوئه ورا بنوشید.

    نکته:اگر ناراحتی معده دارید، آب آلوئه ورا را استفاده نکنید.

    ۸.جویدن آدامس برای درمان سوزش معده:
    بعد از هر وعده غذایی تکه ای آدامس بدون شکر به مدت ۳۰ دقیقه بجوید تا به هضم غذا کمک کنید. و اسیدیته را از معده و قفسه سینه دفع کنید.

    نکته:از آدامس های شکری و طعم نعنا اجتناب کنید.

    ۹.موز برای درمان رفلاکس معده:
    خوردن یک عدد موز رسیده برای تسکین فوری اسیدیته بد موثر است.حتی می توانید اسموتی موز را با شیر سرد یا ماست تهیه کنید. علاوه بر موز،می توانید از سیب، پاپایا و هندوانه نیز کمک بگیرید که برای درمان رفلکس اسید موثر هستند.

    ۱۰.نارون آمریکایی برای درمان سوزش معده:
    یک قاشق غذا خوری از پودر نارون آمریکایی را در یک فنجان آب داغ به مدت ۵ دقیقه بخیسانید. این چایی را ۲ تا ۳ بار در روز بنوشید.نارون آمریکایی هم چنین به صورت کپسول موجود است که می توانید ۳ تا ۴ بار در روز مصرف کنید اگر چه، قبل از مصرف باید با پزشک خود مشورت کنید.

    نکته:نارون آمریکایی را بدون مشورت با پزشک به کودکان ندهید.

    نکات اضافی:

    خوردن غذاهای سبک ،باعث خنثی کردن اسید های گوارشی می شود.

    از غذاهایی که باعث افزایش اسید معده می شوند ،اجتناب کنید.

    مانند:کربوهیدرات های تصفیه شده، غذاهای سرخ شده ،غذاهای فرآوری شده، نوشیدنی های شیرین، گوشت قرمز ،روغن هیدروژنه ، غذاهای تند و شکلات

    یک رژیم غذایی مغذی با فیبر زیاد را برای کمک به سیستم گوارش خود داشته باشید.

    ۵ یا ۶ وعده غذایی کوچک را، جایگزین دو وعده غذایی سنگین برای هضم غذا کنید .

    هنگام غذا خوردن، از جویدن کامل آن اطمینان حاصل کنید ،تا عملکرد هضم را بهبود ببخشید.

    از میوه ها و سبزیجاتی که حاوی اسید سیتریک زیاد هستند، مانند پرتقال، گوجه فرنگی و گریپ فروت نیز اجتناب کنید.

    از خوردن سیر و پیاز در برخی از زمان ها نیز بپرهیزید.

    بعد از غذا خوردن ،روی شکم خود نخوابید.

    در کل ،بلافاصله بعد از وعده غذایی دراز هم نکشید که باعث سوء هاضمه و سوزش سردل می شود.

    سعی کنید که به سمت چپ خود بخوابید.

    از هر گونه ورزش و تمرین حداقل ۳۰ دقیقه بعد از هر وعده غذایی، اجتناب کنید.

    آب ،دارای PH خنثی است که میتواند به خنثی کردن اسید معده نیز کمک کند بنابراین،مقدار زیادی آب بنوشید.

    نوشیدن یک لیوان شیر سرد می تواند باعث جلوگیری از ایجاد اسید و جذب بیش از حد آن شود و در کل نشانه های اسیدیته را کاهش می دهد.

    سیگار را ترک کنید، که استعمال آن،باعث کاهش بزاق می شود.

    بزاق به خنثی سازی اسید کمک می کند.

    پاسخ به چند سوال رایج در مورد سوزش معده
    برای تسکین سوزش معده باید از چه کارهایی پرهیز کرد؟
    برای جلوگیری از رفلاکس معده توصیه می شود فرد پس از صرف غذا دراز نکشد ، پس از شام نیز بهتر است صبر کرد و کمی زمان خوابیدن را تعویق انداخت. همچنین نباید قبل از آن فعالیت شدید داشت

    سوزش معده چه مواقعی بیشتر بروز می کند؟
    این ناراحتی در غالب موارد شب ها به وجود می آید اما گاهی اوقات پس از غذا خوردن نیز احساس شود.

    در چه حالتی این ناراحتی بیماری تلقی می شود؟
    زمانی که فرد بیشتر از دو بار در هفته دچار سوزش معده شود یک بیماری تلقی می شود و باید آن را بیماری بداند.

    فرد مبتلا به سوزش معده باید چه نکاتی را هنگام خواب رعایت کنند؟
    در چنین شرایطی سر باید از سطح بدن بالاتر قرار گیرد. البته منظور استفاده از بالشت خیلی بلند نیست بلکه بالا آمدن حدود ۱۵ سانتی متر کافی است.

    چه داروهایی برای درمان سوزش معده تجویز می شود؟
    داروهای ضد اسید معده به طور آزاد به فروش می رسند که حالت اسیدی محیط معده را خنثی می کنند. البته این داروها بیماری را درمان نمی کنند اما علائم آن را تسکین می دهند. داروهایی دیگری نیز برای رفع این مشکل وجود دارند که حتما بایستی توسط پزشک با تشخیص دقیق بیماری تجویز می گردد.

    خود درمانی برای درمان سوزش معده تا کی ؟
    خود درمانی برای بهبود سوزش معده نباید بیشتر از ۱۵ روز ادامه یابد و این داروها برای طولانی مدت توصیه نمی شود. اگر علائم بیماری ادامه یابد باید حتما با پزشک مشورت کنید.

    © پیام سلام | نقشه سایت

    اگر دچار رفلاکس معده هستید مجبور نیستید همیشه آب بنوشید بلکه نوشیدنی های طبیعی دیگری هستند که به کاهش اسید معده کمک می کنند.

    آیا شما از آن دست افرادی هستید که وقتی پیشخدمت رستوران از شما می پرسد: “چه نوع نوشیدنی با غذا میل
    می کنید”، جواب شما همیشه این است: “فقط آب لطفا” و احساس بدی دارید که به دلیل مبتلا بودن به رفلاکس
    معده، سعی می کنید قید نوشیدنی های دیگر را بزنید؟! در این مطلب با نوشیدنی مناسب رفلاکس معده آشنا
    خواهید شد که بدون نگرانی می توانید آنها را مصرف کنید.

    وقتی نوبت به نوشیدنی های ضد رفلاکس معده می رسد، هیچ چیز نمی تواند با آب رقابت کند. یک
    لیوان آب فورا می تواند سطح PH معده را افزایش داده و آن را تبدیل به یکی از بهترین گزینه ها
    برای افرای کند که دچار رفلاکس معده مزمن هستند. آیا فکر می کنید نوشیدن آب ساده کسل کننده
    شده است؟ پس سعی کنید آن را طعم دار کنید. می توانید با ریختن مقداری برگ نعناع یا لیمو در
    یک پارچ آب ساده، آن را طعم دار کنید. یک تکه خیار و هندوانه نیز از طعم دهنده های خوب آب
    هستند که به خصوص برای فصل تابستان ایده آل است.

    اگر یک نوشیدنی خنک و شاداب کننده  که به خصوص برای تابستان ایده آل است می خواهید،
    می توانید نوشیدنی های معمولی را با آب نارگیل جایگزین کنید. خاصیت قلیایی آب نارگیل می تواند
    تاثیرات اسید بیش از حد معده را کاهش داده و رفلاکس معده را آرام کند. این نوشیدنی خاصیت
    خنک کننده و آرام کننده برای معده داشته که سوزش معده را تخفیف می دهد. علاوه بر این غنی
    از فیبر است که می تواند به هضم غذا و رفلاکس کمک کند.

    پزشکان توصیه می کنند برای تسکین بیشتر رفلاکس معده می توانید چای سیاه همیشگی (که دارای
    کافئین است) را با نوشیدنی های گیاهی جایگزین کنید. چای بابونه یک درمان طبیعی برای مشکلات
    معده و روده است. به گزارش نیک صالحی چای زنجبیل و چای شیرین بیان نیز از دیگر نوشیدنی های
    بسیار عالی و کمک کننده برای اسیده های معده هستند.

    شیر موز برای رفلاکس معده

    درحالی که شیر پرچرب سطح بالایی از چربی های اشباع شده دارد و هضم آن برای افرادی که از
    رفلاکس معده رنج می برند سخت است ولی شیرهای بدون چربی معمولا بدون اشکال هستند. اگر
    شما دچار عدم تحمل لاکتوز نباشید و شیر شما را دچار رفلاکس معده نمی کند، می توانید یک
    فنجان شیر را به جو دوسر یا غلات خود بیافزایید تا بدین ترتیب در رژیم غذایی تان کلسیم و
    پروتئین اضافه شود.

    محصولات شیر تخمیر شده نظیر آب دوغ (دوغ پس از گرفتن کره) یکی از بهترین پروبیوتیک های
    طبیعی موجود است، بنابراین می توانید این نوشیدنی را به رژیم غذایی خود بیافزایید. این نوشیدنی
    غنی از اسید لاکتیک است که می تواند اسید معده را خنثی کرده و معده را آرام کند.

    آیا به دنبال یک نوشیدنی خوب برای صبحانه هستید؟ می توانید اسموتی های میوه با ماست درست
    کنید. فقط باید میوه های انتخابی شما مرکبات نباشند. میوه هایی نظیر موز، طالبی، خربزه و میوه های
    توتی مثل توت فرنگی و… مناسب است. اگر بخواهید نوشیدنی سالم تری درست کنید، آن را با
    سبزیجاتی نظیر اسفناج یا کلم کالی درست کرده و با میوه و ماست مخلوط کنید.

    اگر معده شما تحمل لاکتوز شیر را ندارد، می توانید از شیرهای گیاهی نظیر شیر بادام استفاده کنید
    که جایگزین خوبی به شمار می رود. این شیر با داشتن ترکیبات قلیایی می تواند اسید معده را خنثی
    کرده و آن را تبدیل به یک نوشیدنی عالی برای مبتلایان به رفلاکس معده کند.

    اگر دچار سوزش معده هستید و می خواهید چیزی بنوشید که معده شما را آرام کند، یک لیوان
    آب آلوئه ورا بنوشید. این نوشیدنی با طراوت خواص آنتی بیوتیک و ضد التهابی قوی دارد و طبق
    تحقیقات صورت گرفته اگر این نوشیدنی را به طور مرتب مصرف کنید به کاهش علایم رفلاک
    معده کمک خواهد کرد.

    اگر دچار رفلاکس معده هستید باید از آب میوه مرکبات نظیر پرتغال، گریپ فروت و نارنگی اجتناب
    کنید ولی  می توانید آب هندوانه، هویج، سیب، کلم، اسفناج، چغندر، خیار را که غنی از ویتامین و
    مواد معدنی هستند را امتحان کنید.

    در انتها باید خاطر نشان کنیم علاوه بر آب مرکبات باید از نوشیدنی های کافئین دار، شکلاتی، الکلی و
    همچنین نوشابه اجتناب کنید.

    تهیه و ترجمه: گروه سلامت نیک صالحی

    بخش اختصاصی نیک صالحی

    منبع: sepalika







    ©باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت niksalehi.com مجاز میباشد .

    با توصیه های خاصی می توانید درمان رفلاکس معده را در خانه به انجام برسانید. از اصلی ترین قسمت های سیستم گوارش که موجب تامین انرژی بدن با هضم غذا های خورده شده می شود معده است. در واقع معده محلی برای تجمع و هضم اولیه غذا های خورده ‌شده است که با ترشحات معده مخلوط می ‌شوند. درست در دهانه ورودی معده یک دریچه عضله ای حلقه ای شکل به نام اسفنکتر مری پایین (LES)  وجود دارد که این لوله بعد از این که غذا از ان رد شد و به معده رسید بسته می شود و در صورت بسته نشدن باعث اسید تولید شده توسط معده به مری نفوذ می کند و باعث سوزش سر دل می شود که به آن رفلاکس معده (GERD) گفته می شود. با توجه به این که در بیشتر افراد این بیماری وجود دارد و می توان گفت که از شایع ترین علت های مشکلات سیستم گوارشی است که نوع شدید آن می تواند بسیار آزار دهنده باشد.

    با توجه به این که این بیماری ممکن است در همه افراد به صورت شدید و یا خفیف باشد مهم ترین روش های درمانی ریفلاکس عبارت است از پرهیز از عادت ‌هایی مانند پرخوری، نوشیدن مایعات در بین و پس از غذا، استعمال دخانیات و مصرف غذا های چرب و پر ادویه و سایر مواردی که ما در این بخش در کنار بررسی رفلاکس به انواع درمان های پزشکی و سنتی آن می پردازیم.

     

    در این مطلب می‌خوانید:

    سوزش سر معده از شایع ترین علائم وجود ریفلاکس است که می تواند در قفسه سینه نیز باعث احساس سوزش ناخوشایند شود و در صورتی که برای درمان اقدامی نشود می تواند بسیار خطرناک باشد و حتی می تواند تاثیر قابل توجهی بر روی کیفیت زندگی افراد مبتلا داشت باشد آسیب مری می تواندخطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد.

    شیر موز برای رفلاکس معده

    شایع ترین علائم رفلاکس معده

     

    ریفلاکس معده از مشکلاتی است که ممکن است برای بسیاری از افراد در روز به وجود بیایید که قبل از هر اقدامی مناسب ترین کار برای رفع مشکل مراجعه به پزشک است زیرا درمان سریع کمک می کند تا بیماری بسیار سریع بهبود یابد مراجعه کند. در بسیاری از موارد نیز پزشک به جای درمان دارویی از روش های دیگری استفاده می کند.

    از مهم ترین گزینه های دارویی درمان رفلاکس معده می توان به مهار کننده های پمپ پروتون اشاره کرد بیمار با مصرف این دارو می تواند تا حدود زیادی از مقدار اسید معده خود را کاهش دهد.

     

    در مراجعه به پزشک برای درمان رفلاکس معده بعد از طی مراحل درمانی در صورتی که تغییری را در بهبودی بیمار نبیند در این صورت پزشک، گزینه جراحی را پیشنهاد خواهد داد.

     

     

    این نوع جراحی که برای رفع اسید معده و درمان رفلاکس معده انجام می شود اطراف مری بیمار تحت عمل جراحی قرار می گیرد. با این جراحی انتهای مری در قسمت پایین باعث افزایش فشار این قسمت می شود که این نوع درمان در کاهش و بهبود علائم رفلاکس معده موثر است.

    عضله اسفنکتر نقطه اصلی درمان است که در این روش از دوخت آندوسکوپی یا از روش رادیوفرکانسی برای گرم کردن و سوزاندن عضله اسفنکتر استفاده می شود از این رو برای سفت کردن و درمان رفلاکس معده عضله اسفنکتر از فرایند اندوسکوپی استفاده می شود.

     

     

     

     

    طبع گرم زنجبیل باعث شده تا این گیاه با ارزش به عنوان یکی از درمان ‌های خانگی برای برگشت اسید و برای درمان بسیاری از بیماری ‌ها به کار رود . یکی از مزیت های استفاده از زنجبیل ضد التهاب بودن آن است علاوه بر ضد التهابی بودن از این گیاه برای درمان مشکلات گوارشی و درمان رفلاکس معده می توان استفاده کرد.

    روش های مصرف

    مورد اول: در یک ظرف می ‌توانید ریشه‌ های زنجبیل را برش داده و با مقداری آب بجوشانید و برای درمان اسید معده تان آن را بنوشید.

    مورد دوم : استفاده از تکه های زنجبیل به صورت مصرف روزانه را هر روز به وعده ‌های خود اضافه کنید. برگ‌ های تازه و یا برجستگی های روی زنجبیل ممکن است مناسب‌ترین ترکیب برای افزودن به رژیم غذایی شما باشند.

     

    سیب، دارای توانایی های ضد سرطان قوی است ،که بدن را از شر سلول های سرطانی ایمن نگه می دارد با توجه به خواص بی شمار سیب این میوه یک آنتی اکسیدان بسیار عالی نیز است که خوردن آن برای برگشت اسید می تواند بسیار مفید باشد از این رو بهتر است تا هر شب قبل از این که به رخت خواب بروید یک سیب بخورید.

    سبزیجات با توجه به خواص بی شماری که دارند می توانند بسیاری از مشکلات گوارشی را رفع کنند از این رو مصرف سالاد با داشتن انواع مختلف سبزیجات کمک زیادی به حذف  نا خوشایند برگشت اسید می کند سبزیجاتی مانند سیب‌زمینی، هویج، لوبیا، یا چیوت و . . .

    فراموش نکنید که از مصرف پیاز و گوجه ‌فرنگی خودداری کنید

    پتاسیم فراوان موز موجب می شود تا این میوه با ارزش دارای اهمیت ویژه ای باشد.  مصرف موز با توجه به مواد معدنی و ویتامین هایی که دارد  مقدار اضافی اسید های چرب معده را کاهش می دهد. از این رو با مصرف موز هیچ اسید اضافی برای بازگشت به مری وجود نخواهد داشت. در افرادی که اسید معده بسیار شدیدی دارند بهتر است تا روزانه ۱ عدد موز را مصرف نمایند.

     

    هندوانه غنی از پتاسیم و ویتامین های  A،C و B است. وجود لیکوپن که یکی از مهم ترین مواد مغذی در هندوانه است که مزایای بسیار زیادی را برای بدن دارد که باعث بهبود سلامت قلب و ضد التهاب است علاوه بر این موارد مصرف هندوانه یکی از درمان ‌های خانگی موثر برای برگشت اسید است و تعداد باکتری ‌های مفید را در معده و روده افزایش می ‌دهد.

    شیر موز برای رفلاکس معده

     

    مصرف رازیانه با توجه خواصی که دارد در ارتقای عملکرد معده و کاهش اثر برگشت اسید این گیاه بسیار موثر است از این رو می توانید تا برای کنترل میزان اسید های چرب در معده مقداری رازیانه را چند دقیقه بعد از وعده‌های غدایی خود  بجویید.

     

    مصرف غذا هایی دریایی که حاوی انگا ۳ است و حاوی مواد چربی نیست که هضم آن‌ها دشوار باشد مانند ماهی و غذا های دریایی بسیار برای کنترل اسید معده ضرورت دارد از این رو  باید حداقل سه یا چهار بار در هفته غذا هایی دریایی را به رژیم غذایی تان اضافه کنید این امر منجر به برگشت اسید اضافی نمی شود

    سبزیجات حاوی فیبر هستند که برای سلامتی خوب هستند و در کاهش اثرات برگشت اسید قدرت زیادی دارند از این رو مصرف سبزیجات با رنگ‌ های سبز مانند کلم، گل‌کلم، و یا برخی از انواع لوبیا سبز را باید به وعده ‌های غذایی خود اضافه کنید.

     

    از شگفت انگیز ترین مواد برای درمان رفلاکس معده می توان به مصرف عسل و خواص بی شمار ان اشاره داشت عسل شامل بسیاری از آنتی ‌اکسیدان ‌ها است که نقش مهمی در پیش‌گیری از التهاب دارند. از این رو یکی از بهترین درمان ‌های خانگی برای برگشت اسید است

    روش مصرف:

    بهتر است تا هر روز ناشتا مقداری عسل را با یک قاشق غذاخوری سیاه دانه آسیاب شده مخلوط کنید و ناشتا میل کنید. عسل و سیاه دانه باعث می ‌شود که معده شما قوی ‌تر شود، و تمام اسید های اضافی را کنترل کند و برگشت اسید شما به زودی نابود خواهد شد.

     

  • عکس پروفایل مشفق
  • خواص شگفت انگیز گیاه آلوئه ورا بر هیچ کسی پوشیده نیست و این گیاه جادویی با داشتن مواد بسیار مقوی یکی از درمان‌ های خانگی موثر برای درمان رفلاکس معده است. با توجه به سهولت دسترسی به این گیاه شما می ‌توانید از عصاره آلوئه ورا برای درست کردن انواع سوپ استفاده کنید.

    روش مصرف:

    ژل داخل برگ های آلوئه ورا را در داخل یک ماهیتابه بزرگ بریزید سپس نصف لیتر آب را به داخل ماهی‌تابه بریزید و آن ‌ها را با هم بجوشانید. اجازه دهید که تمام مخلوط به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه بجوشد اگر می ‌خواهید این مخلوط مزه خوبی داشته باشد، می‌توانید کمی لوبیا به آن اضافه کنید. پس از پخت شما می توانید که حدود یک ساعت آن را در یخچال بگذارید و هر روز از آن برای درمان رفلاکس معده استفاده کنید.

    جوش ‌شیرین با داشتن سطح بالایpH  می تواند که باعث جلوگیری از اسید معده شود از این رو بنابراین جوش ‌شیرین ممکن است به کاهش مقدار اسید های اضافی در معده کمک کند.

    روش مصرف :

    در یک ظرف مناسب یک قاشق چای خوری جوش‌ شیرین را با هشت یا ده قاشق سوپ خوری آب مخلوط کنید. تنها دو یا سه بار در هفته از این درمان استفاده کنید و این نوشیدنی را بنوشید بدون شک با این معجون درمان رفلاکس معده انجام خواهد پذیرفت و برگشت اسید شما کنترل خواهد شد.

     

    از قدیمی ترین و موثرترین گیاهان دارویی و مقوی معده می توان به شیرین بیان اشاره کرد این گیاه قدیمی حاوی برخی از موادی است که می ‌توانند آستر مری را تشکیل و از آن در مقابل اسید ها محافظت کنند. علاوه بر کنترل اسید شیرین بیان به سایر مشکلات معده مانند زخم معده و یا عفونت معده و درمان رفلاکس معده بهبود می بخشد.

    روش مصرف :

    می توانید چوب های خشک آن را اسیاب کنید و آن را با کمی آب بپذید و هر روز ناشتا یک قاشق از آن را میل کنید علاوه بر این روش می توانید تا با استفاده از ریشه شیرین ‌بیان یک نوشیدنی مقوی معده درست کنید. و میل کنید مزه شیرین چای، گوارش شما را تشویق می‌کند و فعالیت ‌های معده شما را تقویت می‌کند. برای تهیه چای می توانید تا چهار تا پنج ریشه شیرین‌بیان را در نیم لیتر آب بریزید تا چای درست کنید و چای را در یک روز بنوشید.

    شیر موز برای رفلاکس معده

    این مطلب در بخش تحریریه سایت ایرانوس گردآوری شده و استفاده از آن برای اهداف غیر تجاری و با قید نام منبع بلامانع است.

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نقد و بررسی شما *

    نام *

    ایمیل *

    سایت

    آخرین اخبار ما را مستقیما در ایمیل خود دریافت نمایید

    فروشگاه عطر و ادکلن ایرانوس، گستره‌ای به وسعت عطر و ادکلن‌های مردانه (پرفیوم مردانه، عطر مردانه، ادو پرفیوم مردانه، ادو تویلت مردانه، ادکلن مردانه ، ادو فرش مردانه)، عطر و ادکلن‌های زنانه (پرفیوم زنانه، عطر زنانه، ادو پرفیوم زنانه ، ادو تویلت زنانه، ادکلن زنانه، ادو فرش زنانه)، عطر های اصیل دست ساز از برندهای متنوع، متعدد و سرشناس جهانی همچون عطر و ادکلن های برند هرمس (Hermes)، دیور (Dior)، شنل (Chanel)، آمواژ (Amouage)، بربری (Burbery)، بولگاری (Bvlgari)، دانهیل (Dunhill)، کرید (Creed)، کارولینا هررا (Carolina Herrera)، لالیک (Lalique)، مون بلان (Mont Blanc) و … را خواهید دید که خوش نام ترین نمایندگان کشورهای فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، سوئیس، آلمان، انگلستان، عمان، امارت و امریکا هستند. تلخ و تند یا شیرین و ترش، در این بخش رایحه مورد علاقه خود را بر اساس انواع پرفیوم (Parfum)، ادو پرفیوم (Eau De Parfum)، ادو تویلت (Eau De Toilette) و ادکلن (Eau De Cologne) انتخاب کنید. ایرانوس پس از 3 سال از آغاز فعالیت، امکان تحویل کالا را به‌صورت رایگان (در مورد خریدهای بیش از صدهزارتومان) پس از ثبت سفارش و خرید عطر و ادکلن فراهم کرده است.

    © کپی رایت 1399– کليه حقوق اين سايت متعلق به فروشگاه آنلاین ایرانوس می‌باشد.

    شیر موز برای رفلاکس معده
    شیر موز برای رفلاکس معده
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *