شیرینی پای سیب رزا منتظمی

دوره مقدماتی php
شیرینی پای سیب رزا منتظمی
شیرینی پای سیب رزا منتظمی

طرز تهیه پای سیب طرز تهیه پای سیب ساده خانگی خیلی خوشمزه به همراه نکات پخت – دستور پخت پای…

خريد بک لينکخريد رپورتاژ ترمیم مو دانلود آهنگ جدیدكنكور آسان استاوج يادگيريكنكور آسان استمهندس امير مسعودیانتشارات گیلناتشک خوشخوابتالاردانلود آهنگ جدید

admin

اسفند ۲۳, ۱۳۹۸
پای، تارت و چیز کیک, نان و شیرینی

دیدگاهتان را بنویسید
7,078 بازدید

4 هفته قبل

دوره مقدماتی php

مرداد ۲۵, ۱۳۹۹

مرداد ۲۰, ۱۳۹۹

پای سیب از اون شیرینی های خوشمزه ای هست که خوردنش در هر فصلی لذت بخشه. من قبلا پای سیب و خمیر پای سیب رو کاملا تصویری و با فیلم آموزش دادم و لینکش رو براتون میزارم. اما از اونجایی که تصمیم دارم پای سیب رزا منتظمی رو هم آموزش بدم، اول آموزش خمیر پای سیب رزا منتظمی رو میزارم و بعد به آموزش پای می پردازم.

شیرینی پای سیب رزا منتظمی

بانو رزا منتظمی برای درست کردن پای سیب از خمیر فونسه (به فرانسوی: Pâte à foncer)، (به انگلیسی: Iining pastry) استفاده کردن.

از این خمیر برای تارت هم میشه استفاده کرد.

با این میزان خمیر یک تارت بزرگ و یا سی عدد تارتلت درست میشه و حدودا یک کیلو خمیر درست میشه.

مواد لازم

اول از همه کره رو قطعه قطعه برش بزنید و کنار بزارین. دقت کنید که کره باید سرد و یخچالی باشه.

آرد و نمک و پودر قند رو درون یه کاسه بزرگ با هم مخلوط کنید.

بعد کم کم آب و یا شیر رو به همراه زرده تخم مرغ اضافه کنید و مواد رو هم بزنید.

حالا کره ها رو به مواد اضافه کنید و با نوک انگشت ورز بدین.

بهتره مواد رو روی سطح کار منتقل کنید و کمی ورز بدین تا خمیر کاملا منسجم و یکدست بشه.

بعد از آماده شدن خمیر، اون رو در یه نایلون بزارین و دو سه ساعت در یخچال استراحت بدین.

 

زمانی که استراحت خمیر تمام شد، سطح کار رو کمی آردپاشی کنید.

خمیر رو روی سطح کار منتقل کرده و با وردنه اون رو باز کنید.

قطر نیم سانت برای خمیر کافیه.

خمیر رو داخل ظرف مورد نظر قرار بدین و لبه های اضافی خمیر رو جدا کنید.

حالا هر مدل شیرینی که دوست دارین باهاش درست کنید.

 

نکات مهم

توجه: کپی برداری از مطالب وبسایت با ذکر منبع اشکالی ندارد. یعنی این که آدرس کامل وبسایت (http://iranpokht.ir/) در پایان مطلب نوشته شود و یا صفحه اینستاگرام  https://www.instagram.com/iranpokht تگ شود.

اگر این بستنی رو درست کردین عکسش رو برام بفرستین تا در البوم کارهای ارسالی هنرجویان با نام خودتون قرار بدم

Tags اموزش تصویری کیک پای سیب پای سیب با خمیر پای سیب شف طیبه تارت ساده تارت سیب تارت سیب با خامه تارت سیب به شکل گل رز تارت سیب تک نفره تارت سیب رزا منتظمی تارت سیب زمینی تارت سیب ساده تارت سیب شف طیبه تارت غذایی تارت میوه ای رزا منتظمی خمیر آماده پای سیب خمیر بریزه رزا منتظمی خمیر پای سیب خمیر پای سیب رزا منتظمی خمیر تارت رزا منتظمی خمیر فونسه دستور تارت سیب و دارچین طرز تهيه پاي سيب رزا منتظمي طرز تهیه پای سیب آمریکایی طرز تهیه پای سیب بیتوته طرز تهیه پای سیب پنجره ای طرز تهیه پای سیب تصویری طرز تهیه پای سیب دونفره طرز تهیه پای سیب فرانسوی طرز تهیه پای سیب فنجانی طرز تهیه پای سیب قالبی طرز تهیه تارت سیب بدون فر طرز تهیه کیک پای سیب عالی طرز تهیه کیک سیب رزا منتظمی فیلم طرز تهیه پای سیب مواد داخل تارت

شیرینی پای سیب رزا منتظمی

باورتون نمیشه اگر بگم طرز تهیه نان خامه ای چقدر راحته! مخصوصا با دستور فوق …

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


Email: info@iranpokht.ir

مشترک شوید

سال 1396-1399

اسفند ۲۳, ۱۳۹۸
پای، تارت و چیز کیک, نان و شیرینی

0

پای سیب از اون شیرینی های خوشمزه ای هست که خوردنش در هر فصلی لذت بخشه. من قبلا پای سیب و خمیر پای سیب رو کاملا تصویری و با فیلم آموزش دادم و لینکش رو براتون میزارم. اما از اونجایی که تصمیم دارم پای سیب رزا منتظمی رو هم آموزش …

آذر ۱۷, ۱۳۹۸
دسر, نان و شیرینی

0

خمیر پای که به اون کراست Crust هم گفته میشه با دستورهای مختلفی درست میشه. خیلی از دوستان خمیر پای رو با خمیر تارت اشتباه می گیرن. باید بدونید که خمیر تارت تخم مرغ داره و خمیر پای فاقد تخم مرغ هست. پای به شیرینی گفته میشه که از یک …

اسفند ۴, ۱۳۹۸
کیک, نان و شیرینی

0

شیرینی پای سیب رزا منتظمی

دونات پای سیب یه دونات خوشمزه و دلچسبه که خوردنش خیلی لذت داره. من قبلا کیک سیب فرانسوی رو آموزش دادم. حالا این نوعش رو هم امتحان کنید. بیس کار مثل دوناته. یعنی خمیرش مثل خمیر دونات آماده میشه. اما این خمیر مواد میانی داره. موادش هم از سیب و …


Email: info@iranpokht.ir

مشترک شوید

سال 1396-1399

 

شیرینی پای سیب رزا منتظمی

آشپزی
هم مانند بافندگی روشی برای تمرین تمرکز حواس و تکنیکی قدیمی برای مبارزه
با اضطراب و بالا بردن حس شادی است. علاوه بر این ها آشپزی مستلزم دقت و
توجه زیادی است. باید اندازه گیری کنید، روی رول کردن خمیر تمرکز کنید و…
اگر روی طعم و بو تمرکز کنید و حواستان به چیزی که درست می کنید باشد، همین
تمرکز حواس به خودی خود باعث کاهش استرس می شود.  کسانی که افسردگی دارند
با آشپزی آرامش پیدا می کنند چون آشپزی ذهن تان را از افکار ناراحت کننده
دور می کند و شما را مجبور می کند روی کاری که در حال انجام هستید تمرکز
کنید. و در آخر می توانید چیزی را که با تلاش خودتان درست کرده اید با
دیگران به اشتراک بگذارید. در ادامه با ما همراه باشید 🙂 ♥♥♥

تارت یکی از دسر‌های معروف و محبوب در سرتاسر جهان
است. این دسر از خمیر و مایه میانی تشکیل می‌شود. طرز تهیه خمیر در اغلب
تارت‌ها به شیوه‌ای یکسان است. در میان انواع این دسر، تارت سیب به دلیل
طعم و عطر مطبوعی که دارد، محبوبیت بیشتری به دست آورده است. بعضی از انواع
این خوراکی مانند تارت مرغ و
تارت اسفناج به عنوان پیش غذا سرو می‌شوند، اما بعضی از انواع دیگر آن که
با مارمالاد، میوه و مربا پر شده‌اند، حکم عصرانه یا دسر را دارند.

نکته: حتما آرد را الک کنید.

دستور تهیه:

 

 

 

نکته:

امتیاز دهید


3.3
از

308

پای سیب ، یکی از دسرهای لذیذ و پر طرفدار در تمام دنیا می باشد. شاید با شنیدن نام پای سیب و دارچین ، عطر و طعم دلپذیر ترکیب سیب و دارچین برایتان تداعی شود. یک ترکیب فوق العاده. این دسر محبوب را می توانید با پایه خمیر تهیه کنید و یا مانند پای سیب قنادی ها به صورت کیکی که به مافین سیب معروف بوده و بسیار هم خوشمزه هست. سیب میوه ای ست که در تمام فصول سال از حضور شیرینش بهره می بریم. اما پاییز فصل سیب تازه می باشد. و خوش طعم ترین سیب ها در این فصل به فراوانی یافت می شود. در پاییز این فرصت را دارید تا با سیب، خوشمزه ترین ها را تهیه و آماده کنید. مثل مربا سیب ،به عنوان یک چاشنی شیرین برای وعده صبحانه. و یا حتی ترشی سیب ، به عنوان یک اشتها آور لذیذ در کنار غذا. اما وقتی صحبت از پای سیب خانگی ترد و لذیذ می شود، شاید کمترین کسی بتواند پیشنهاد آن را در کنار چای برای یک میان وعده عالی رد کند. لذت پختن این دسر خانگی آسان و خوشمزه را هرگز از دست ندهید. در این دستور برای شما روش پخت پای سیب آمریکایی با پایه خمیری را در نظر گرفته ایم. اما اگر تمایل به تهیه پای سیب کیکی دارید، قسمت نکته ها را دنبال کرده و مطالعه کنید.

 

شیرینی پای سیب رزا منتظمی

 

ابتدا برای آماده کردن خمیر پای، در ظرف مناسبی آرد، شکر و نمک را مخلوط کرده. سپس کره سرد را که به قطعات مکعبی خرد کرده اید درون ظرف بریزید. و با سر انگشت ها تکه های کره را با مواد خشک مخلوط کرده تا به صورت تکه های بیسکوییت خرد شده در بیاید. اگر مراحل مخلوط کردن را با دستگاه انجام می دهید باید تکه های کره را کم کم و دانه دانه اضافه کنید تا در نهایت مواد به صورت خره بیسکوییت شود.

 

حالا آب یا شیر سرد را در چند مرحله به مواد اضافه کرده و با یک چنگال هم بزنید. می توانید تمام آب یا شیر ذکر شده در دستور را استفاده نکنید. و اگر در انتها احساس کردید مواد خیلی خشک هست باقی آن را اضافه کنید. توجه داشته باشید که در حین هم زدن نباید انتظار یک ماده خمیری داشت. و وقتی مواد را با دست جمع می کنید در نهایت یک خمیر نرم و لطیف خواهید داشت، که یکدست بهم می چسبد. حالا باید خمیر حاصل شده را دو قسمت کنید. یکی برای زیر پای و داخل قالب، دیگری برای روی پای و پوشاندن مواد درون پای سیب . دقت کنید آن قسمتی را که برای داخل قالب در نظر می گیرید باید کمی بزرگ تر از دیگری باشد. هر دو خمیر را برای مدت حداقل 1 ساعت درون یخچال قرار دهید تا استراحت کنند.

 

برای آماده کردن مواد میانی پای سیب ، ابتدا سیب ها را خوب شسته، پوست بگیرید و هسته آن ها را جدا کنید. سیب ها به شکل دلخواه خرد کنید. حالا سیب ها را در ظرفی ریخته، مخلوط شکر سفید و قهوه ای، پودر دارچین، آبلیموی تازه، وانیل، زنجبیل و جوز هندی را به آن اضافه کرده و مخلوط کنید. در ظرف جداگانه ای نشاسته ذرت و شکر اضافی را ترکیب کنید.

 

 

کره را در تابه ای روی حرارت قرار دهید. وقتی خوب گرم شد، سیب و مواد مخلوط شده با آن را به درون تابه بریزید. و اجازه دهید تا با حرارت ملایم پخته شده و سیب ها نرم شوند. وقتی سیب ها کمی پخته شدند، حالا مخلوط نشاسته ذرت و شکر را درون تابه اضافه کنید. این مخلوط را کم کم اضافه کنید تا مواد خیلی سفت نشوند. اجازه دهید تا آب سیب غلیظ شده و مواد میانی پای سیب آماده شود. بعد از پخت زیر تابه را خاموش کرده، کمی زمان دهید تا مواد به دمای محیط برسد.

 

 

روی سطح صافی کمی آرد بپاشید، خمیر بزرگ تر را پهن کرده و با وردنه به قطر 4 الی 5 میلی آن را صاف کنید. و سپس به کف قالب مخصوص انتقال دهید. (قبل از پهن کردن خمیر در قالب، کف آن را با کره چرب کنید.) حالا گوشه های خمیر را خوب به دیواره ها بچسبانید. و چند جای خمیر را با چنگال سوراخ کنید. در نهایت از مخلوط سیب پخته شده روی خمیر بریزید و درون آن را با مواد پر کنید.

 

قسمت دوم خمیر را نیز مانند قسمت اول روی سطح آغشته به آرد پهن کرده و با همان قطر صاف کنید. آن را با کاتر مخصوص آشپزخانه برش بزنید. برش ها را به صورت حصیری روی مواد میانی پای سیب قرار دهید. در آخر زرده تخم مرغ هم زده را با یک برس روی سطح پای سیب بمالید. می توانید درون زرده تخم مرغ کمی وانیل اضافه کنید. تا عطر دلپذیری به پای شما ببخشد. همچنین می توانید کمی شکر یا پودر قند روی پای بپاشید. حالا قالب کیک را درون فر که از قبل با حرارت 180 درجه سانتی گراد گرم کرده اید قرار داده. حدود 40 الی 60 دقیقه زمان دهید تا پای پخته شده و روی آن خوب طلایی شود.

 

پای سیب شما آماده می باشد. می توانید شهد حاصل شده از پخت سیب و مواد میانی را در این مرحله روی پای بریزید. اجازه دهید تا خنک شود. سپس این دسر خوشمزه را همراه با بستنی وانیلی و یا در کنار یک لیوان چای، نوش جان کنید.

 

 

– شما می توانید در صورت تمایل کمی گردو خرد شده را به مواد میانی اضافه کنید. گردو طعم پای سیب شما را چند برابر لذیذ تر خواهد کرد.

– در انتهای پخت می توانید کمی شکر و یا پودر قند روی پای بپاشید و آن را تزئین کنید.

– اگر می خواهید پای سیب کیکی تهیه کنید. 3/4 پیمانه شکر، 2 عدد تخم مرغ و 1/8 قاشق چایخوری وانیل را با کمک هم زن خوب مخلوط کنید. تا سبک شده و خوب پف کند. حالا 1/4 پیمانه شیر و روغن مایع را اضافه کرده، برای 1 دقیقه هم بزنید. در آخر مخلوط 1 و 1/4 پیمانه آرد و 1 قاشق چایخوری بیکینگ پودر الک شده را به مواد اضافه کنید و هم بزنید. در قالب مخصوص مافین کاغذ روغنی قرار دهید. کمی از مواد کیک را در قالب ها بریزید. سیب ها را که حلقه ای برش بزنید. در هر قالب و بر روی هر ماده کیک، یک حلقه سیب قرار داده. کمی دارچین بر روی سیب ها بپاشید. حالا مابقی مواد کیک را درون قالب ها بریزید. در نهایت باید 2/3 هر قالب پر شده باشد. باقی فضا برای پف کردن کیک باید خالی بماند. کیک ها را درون فر که از قبل با حرارت 180 درجه سانتی گراد گرم شده قرار دهید. وقتی روی کیک ها طلایی شد، پای سیب کیکی شما آماده است.

 

شیرینی پای سیب رزا منتظمی

 

 

– شما همچنین می توانید پای سیب قالبی را بدون فر نیز تهیه کنید. برای پخت پای سیب بدون فر در قابلمه ای کمی آب بریزید تا به جوش بیاید. حالا یک چهارپایه کوچک، شبیه به پایه های ماکروفر، درون قابلمه قرار دهید. حالا قالب های کیک را روی چهارپایه بچینید. درب قابلمه را بگذارید. بعد از حدود 40 دقیقه پای سیب کیکی شما پخته می شود. فقط باید بعد از خاموش کردن شعله، 15 دقیقه زمان دهید. سپس در قابلمه را باز کرده و کیک ها را خارج کنید. پای سیب کیکی را می توانید با پودر قند خامه و مغز گردو تزئین کنید.

 

 

خوشحال می شویم پای سیب ترد و خوشمزه خانگی را طبق دستور ایران کوک تهیه کنید. عکس آن را در صفحه اجتماعی اینستاگرام و با هشتگ پای_سیب_ایران_کوک به اشتراک بگذارید. تا ما عکس شما را با اسم خودتان در صفحه ایران کوک قرار دهیم.

فوق العاده سد من اولین پای سیبم بود ولی خودم که عاشقش شدم مرسی❤️

  • عکس پروفایل فتانه
  • نوش جان…واقعا خوشحالم که نتیجه خوبی گرفتین 🙂

    سلام میشه مقدار آرد رو با پیمانه بگید من درست کردم ولی خمیرش زیادی ترد شد ظاهر خوب بود ولی بعد پخت خمیرش خورد و له میشد میشه واسم دلیل رو ایمیل کنید

    سلام. میشه توی ماکرویو هم درستش کرد پای سیب رو؟ اگه میشه زمانش چقدر باید باشه؟

    سلام این دستور بعد از پخت باید شیرینیش نرم باشه یا زیرش برشته روش نرم من درست کردم زیرش برشته شد روش نرم بود

    عالی

    برای تهیه ی پای شکلات هم میشه از این خمیر استفاده کرد؟
    اگه نمیشه میتونین یه توضیح در مورد پای شکلات هم بزارین؟

    سلام . یک سوال داشتم چه مقدار از کره باید به آرد اضافه بشه?

    سلام میشه بجای کره از روغن مایع استفاده کرد چه میزان؟؟

    سلام خسته نباشین.
    راستش پای سیب من نمیدونم چرا خمیرش خشک و سفت شده بود. دلیل اصلیش چی میتونه باشه؟
    خمیر قبل پخت و بعد پخت چه جوری باید باشه؟ قبل پخت لطیف باشه و بعد پخت نرم؟ ممنون میشم کمکم کنید.

    سلام خسته نباشین؟ راستش نمیدونم چرا خمیری که من درست کردم وقتی پخته شد خشک شده بود و متاسفانه قابل خوردن نبود.

    شیرینی پای سیب رزا منتظمی

    بسیار عالی

    اگر سیب رو باکمی شکر و کره سرخ کنید و بعد وسط موادبزارید عالی میشه

    من اولین شیرینى زندگیم رو با این روش پختم عالى بود اینکارو هم(تفت دادن سیب با شکر و وانیل و کرده و دارچین) کردم فووووق العاده شد
    مرسى از شما و ادمین عزیز براى روش خوبشون
    البته من توى خمیرش ٢ عدد تخم مرغ و بکینگ پودر هم اضافه کردم که معرکه شد
    مقدار مواد کاملاً اندازه است

    با سلام
    من این پای رو. درست کودم. شکلش خیلی خوب شون ده اما خیلی ابکی شون ده
    حدوز یه استکان اب انداخته. یکار کنم که سیب اب نندازه ؟

    سلام نرگس جان
    اگر سیبت خیلی آبداره تکه های سیبت رو بعد از مخلوط کردن با بقیه مواد یکم در فر قرار بده تا کمی از آبش بخار بشه.

    سلام عالیه خیلی مفید وقابل استفاده است

    نوش جونت عزیزم!!!!

    سلام ممنونم خیلی استفاده کردم

    سلام خسته نباشید . من یه سوال داشتم . تو مرحله مواد داخل پای سیب گفتید 1 قاشق شکر اما تو مواد لازم داخل پای گفتید 1/2 پیمانه حالا باید یک قاشق ریخته بشه یا نصف پیمانه ؟

    سلام ، ویدا جان اشتباه تایپی بوده ، همون نصف لیوان یا پیمانه اضافه کن عزیزم 🙂

    سلام …. این توی چه نوع ظرفی باید بپزیم؟؟؟؟پیرکس مشکلی نداره؟؟؟

    رز عزیز در هر ظرفی که نسوز باشه میشه ، پیرکس هم انتخاب خوبیه 🙂

    ضمن تشکر باید روی فررو روشن کنیم یا زیرش

    لیلا جان حرارت پایین رو باید روشن کنی ، حرارت بالا برای کباب کردن و برشته کردن یا طلایی کردن روی غذا کاربرد داره اما پخت اصلی با حرارت پایین فر هست 🙂

    سلام.من یک دستور پای سیب دارم که خیلی عالی میشه دقیقا مثل پای سیبهای تو قنادی،میتونم دستورش رو بفرستم تا دوستان استفاده کنن؟ در ضمن بسیار بسیار ساده وراحت درست میشه.با تشکر

    خیلی هم عالیه شادی جان ، ممنون عزیزم ، هم میتونی در انجمن عضو شی و دستورت رو با اسم خودت بذاری و هم اینکه بفرستی من دستورش رو بذارم 😉

    سلام خمیر آن نباید چند ساعت بمونه؟

    نه سوگند جان ، استراحت فقط برای خمیرهایی هست که خمیر مایه دارن 🙂

    مممنونم … پای سیب را می شه با ماکروویو هم درست کرد ؟ اگه میشه مممنون میشم طرز درست کردن با ماکرووویو را هم یاد بدید

    خواهش میکنم آسیه جان ، عزیزم من زیاد با ماکروفر کار نمیکنم ، اگه دستور تهیه اش با ماکروفر رو ببینم حتما برات میذارم 🙂

    با مایکروفر سولاردوم دقیقا مثل فر عمل میشه ولی سایر مایکروفر ها رو نمیدونم

    دستور تهیه پای سیب شما بسیار خوب و مفید واقع شد با تشکر

    خواهش میکنم سیما جان ، نوش جانت 🙂

    سلام ممنون به خاطر این دستور پخت عالی میشه لطفا طرز تهیه ی پای گیلاس رو هم بذارید و همینطور سس کارامل و سس شکلات …..ممنون

    نیلوفر جون شما آشپزی یا فرشته ؟

    سلام . یه سوال داشتم ، چرا سیب ها این رنگی هستند ؟ ممنون

    سمانه جان چون با مواد دیگه مخلوط شدن عزیزم 🙂

    سلام دستتون درد نکند خیلی عالی توضیح دادید

    ممنونم 🙂

    سلام. میشه از دارچین استفاده نکنیم؟

    اگه دوست نداری میتونی استفاده نکنی عزیزم اما دارچین طعم خوبی به پای سیب میده 🙂

    مرسییییییییییییییییی ممنون

    عالی بود ممنونم

    با تشکر میشه مواد لازم رو در سایز کوچک تر هم بکید؟

    مهشید جان من پیشنهاد میکنم همین مقدار درست کنی چون مطمئن باش چیزی ازش نمیمونه ! اما میتونی مواد رو نصف کنی و قالب کوچک تری برداری 🙂

    سلام : من امروز پای سیب درست کردم خیلی عالی شد واقعا عالی شد .خیلی ممنون

    یه سوال : خمیر پای نباید در یخچال استراحت کنه

    این خمیر نیازی به استراحت نداره ، استراحت خمیرهایی که کره داخل شون به کار میره برای اینه که سفت شن و بشه بهشون شکل داد یا قالب زد 🙂

    سلام . وب سایت تون واقعا عالی و کامله . خیلی خوشحالم که با این وب سایت اشنا شدم . امیدوارم با ارسال ایمیل های خوب از طرف شما اطلاعاتم بیشتر بشه . بازم ممنون

    ممنون یکی از بهترین دستورهایی بود که تا حالا استفاده کردم و عالییی

    سلام
    اگه بخوام آرد کمتر استفاده کنم میزان مواد چه جوری میشه؟
    ممنون

    زینب جون تمام مواد باید دقیق باشن ، میتونی مقدار مواد رو نصف کنی خانومی

    خیلی دوست دارم !

    دیدگاه

    نام (ضروری)

    ایمیل (منتشر نخواهد شد) (ضروری)

    وب سایت

    برای دریافت جدیدترین دستور های آموزش آشپزی ثبت نام کنید

    آموزش آشپزی | کیک و شیرینی و دسر | تزیین غذا | رژیم چاقی و لاغری

    | ترجمه تخصصی | ترجمه مقاله

    غذای اصلی | کیک و شیرینی | تغذیه و سلامتی | Feed

    © 2016 ایران کوک: هر گونه کپی برداری از مطالب سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد.

    مشاغل و خدمات محبوب ایرانی


    نشونه بزرگترین بانک اطلاعات مشاغل ایران

    طرزتهیه:

    شیر و بیکینگ پودر و روغن و زرده تخم مرغها رو با هم مخلوط می کنیم  و بعد کم کم آرد رو اضافه می کنیم بهش و با دست ورز میدیم تا یه خمیری به دست بیاد که نرم باشه و به دست نچسبه.بعدش خمیر رو میزاریم توی کیسه و میذاریم به مدت دو سه ساعت استراحت کنه.

    شیرینی پای سیب رزا منتظمی

    برای مواد میانیش هم بادام ها رو آسیاب می کنیم تا پودر بشن و بعدش پودر قند و هل رو باهاش مخلوط می کنیم.

    برای شربتش هم آب و شکر رو با هم میجوشونیم تا شکر حل بشه و شربت یه ذره غلیظ بشه.پنج دقیقه قبل از اینکه شربت رو از روی گاز برداریم بهش گلاب رو اضافه می کنیم.البته من توی شربتش یه قاشق چایخوری پورد هل هم ریختم.

    بعد از دو سه ساعت خمیر باقلوا رو از تو کیسه درمیاریم.برای درست کردن باقلوا بهترین حالتش اینه که اون رو توی جعبه های فلزی باقلوا درست کنیم.این جعبه ها رو از لوازم قنادی میشه خرید.

    حالا خمیر رو باز می کنیم.خمیر باید تا حد امکان نازک باشه.بعدش خمیر رو اندازه قوطی باز می کنیم و یه لایه خمیر می اندازیم روی هم توی جعبه.بعدش مخلوط بادام پورد شده و پودرقند و هل رو بهش اضافه می کنیم و با قاشق فشار میدیم که همه سطح خمیر رو بپوشونه.بعدش یه ذره گلاب می پاشیم روش و اون وقت دوباره سه لایه خمیر روی این مواد می اندازیم.بعدش روی باقلوا رو با چاقو به صورت لوزی لوزی می بریم و 50 گرم کره آب کرده رو میریزیم روی باقلوا و برای مدت 20 دقیقه میذاریمش توی فر با حرارت 300 درجه سانتیگراد.مواظب باشین که یه وقت نسوزه.چون دمای فرها با هم فرق دارن.من بعد از اینکه باقلوام پخت، گریل رو هم روشن کردم تا روی باقلوام هم طلایی بشه.

    بعد باقلوا رو از فر درمیاریم و میذاریم  خنک بشه و بعد کم کم بهش شربت رو اضافه می کنیم.اگه زیاد زیاد شربت بریزیم، باقلوا خمیر میشه.کم کم شربت اضافه می کنیم و اگه دیدم کم بود بازم اضافه می کنیم.من روش رو با پودر پسته و بادوم تزئین کردم.

    البته باقلوا رو با خمیرهای آماده باقلوا که توی لوازم قنادی ها هست هم میشه درست کرد.اونجوری دردسرش هم کمتره.

    نوش جااااااااااان.

    منبع: my-whiterose.com

    مواد لازم:

    نمک                           1 قاشق چای خوری

    روغن شیرینی پزی     سه چهارم فنجان

    آب سرد                      4 قاشق غذاخوری

    سیب خردشده و پخته شده     7 فنجان

    آب لیمو                                  2 قاشق غذاخوری

    شکر                                      1 فنجان

    پودر دارچین                             1 قاشق چای خوری

    کره                                        2 قاشق غذاخوری

    زرده تخم مرغ                          1 عدد

    آب                                         1 قاشق غذاخوری

    طرز تهیه:

    * نمک و آرد را با هم مخلوط کنید. روغن شیرینی پزی را روی آن‌ها بریزید. به تدریج آب سرد را بیفزایید، و بعد از اضافه کردن هر یک قاشق آب، آن را خوب به هم بزنید. مواد را با چنگال آن قدر به هم بزنید که خمیر یکدستی تهیه شود.

    * خمیر را به مدت 30 دقیقه داخل یخچال قرار دهید.

    * خمیر را روی سطحی که روی آن را با آرد پوشانیده‌اید، ورز دهید.

    * نیمی از خمیر را به صورت دایره‌ای به قطر 25 سانتی‌متر در بیاورید و آن را داخل ظرفی که برای پخت در نظر گرفته‌اید، پهن کنید.

    * سیب و آب لیموی تازه را با هم مخلوط کنید.

    شیرینی پای سیب رزا منتظمی

    * سپس، شکر و آرد و دارچین و نمک را اضافه نمایید و کاملاً به هم بزنید.

    * ترکیب تهیه شده را روی خمیر بریزید و کره را به صورت تکه های کوچک روی قسمت‌های مختلف به صورت یکدست پخش کنید.

    * باقیمانده خمیر را ورز دهید و دایره‌ای هم اندازه، برای پوشاندن روی مواد تهیه نمایید.

    * خمیر را طوری روی مواد بگذارید که دقیقاً هم‌اندازه‌ی لایه زیرین شود و سطح مواد را بپوشاند. روی سطح آن برش‌های کوچک و عمیقی بزنید طوری که مواد داخل آن نمایان شوند. لبه‌های خمیر لایه پایینی و بالایی را با انگشت فشار دهید تا به هم بچسبند و قسمت‌های اضافی را برش بزنید.

    * زرده تخم‌مرغ را کاملاً بزنید و سپس آن را خیلی خوب با آب مخلوط کنید، تا یکدست شوند. تمام سطح خمیر را به تخم مرغ آغشته نمایید.

    * پای را به مدت 15 دقیقه داخل فر با دمای 425 درجه فارنهایت بگذارید تا بپزد. دمای آن را به 350 درجه، کاهش دهید تا به مدت 40 الی 45 دقیقه داخل فر، بپزند. زمانی که سطح پای، طلایی رنگ شد و مواد داخل خمیر کمی جوشیدند، آن را از فر خارج کنید.

    بعد از سرد شدن میل بفرمایید. نوش جان!

    ترجمه: زهرا امیری

    بخش تغذیه و آشپزی تبیان

    منبع: Allrecipes

  • picture of new land rover discovery
  • منبع: tebyan.net

    فاطمه بحرینی مشهور به رزا منتظمی مادر آشپزی نوین ایرانی، زاده ۱۳۰۱، متوفی ۱ آبان ۱۳۸۸. در بزرگداشت این جولیا چایلد وطنی و چون تاریخ تولد دقیقی از وی به جا نمونده، لاجرم سالروز رحلت او رو برای پست یادبودش برمی گزینم و دستوری از کتابش رو برای شما پست می کنم. اصولا اگه می خواید ثابت کنید شخصی به واسطه آثارش و اثرش بر زندگی روزمره ما هنوز زنده هست، تولدش رو جشن بگیرید و کار خاصی هم در سالگرد رحلت فیزیکی نامبرده انجام ندید.

    کتاب هنر آشپزی شاید نقش به سزایی در حصول اون پنج دقیقه میانگین مطالعه سرانه سالانه ما ایرانی ها ایفا کنه، بیش از پنجاه بار تجدید چاپ شده، از پنجاه سال پیش پای ثابت جهیزیه نوعروسان بوده و این اواخر هم گوشه چمدون مهاجرینی که جلای وطن کردن شاید بشه یه نسخه اون رو در کنار دیوان حافظ مشاهده کرد. اگه تا حالا از روی اون چیزی پخته باشین، حتما اذعان دارید که دستورهاش ردخور ندارن و  بعید هم می دونم که تجربه ناکامی با اون داشته اید.

    اما برای این پست یه دستور خورش بامیه با نعنا جعفری از اون انتخاب. درست و پست کردم. همون طور که گفتم، دستور بسیار دقیق و توضیحات هم بسیار روشن بود. اصولا من از دستورهای خورش نو استقبال خاصی می کنم و تنوع بخشی به این رده مهم از خوراک های ایرانی رو خیلی دوست دارم. اصولا در خونه  ما خورش ها به سه رده اهمیتی تقسیم می شدن:

    رده یک- خورش های هفتگی: شامل بادمجون، قرمه سبزی

    رده دوم- خورش های ماهانه: شامل قیمه، خورش لوبیا سبز، خورش قارچ، خورش کرفس

    رده سوم- خورش های فصلی و فانتزی تر: شامل خورش کنگر، خورش خلال بادام، خورش ریواس

    اما پدر من از هرگونه شیرینی در غذا متنفر بود و لذا خورش های فسنجون، آلو و هویج در دم جان سپردن و راهی به منوی خانوادگی ما نیافتن. بامیه و کدو چنگی به دل مامیتا نمی زدن و این دو هم راهی به مطبخ وی نیافتن. خواهر من قرمه سبزی دوست نداشت ولی سمبه وی کم زور و سمبه قرمه سبزی به شدت پر زور بود.

    اما خورش های محبوب من؟ اصولا من عاشق غذاهای آب دار با برنج هستم و لذا بر من، چلو خورش قطعا محبوب ترین گوشه از گوشه های هست. اصولا خورشی نیست که ازش بدم بیاد ولی محبوب ترین ها به ترتیب و بدون شک خورش کرفس ، خورش قیمه، ترش تره و انواع خورش های کاری هندی هستن.

    این غذا رو درست کنید، برای تنوع غذای خوبی هست و حتی ممکن هست به یه خورش رده دو هم بشه ارتقاعش داد(به دلیل شباهت سبزی هاش به خورش کرفس). من در این پست به احترام رزا، هیچ توضیحی زیر عکس ها نمی دم و همه چیز رو در عکس بالای پست می شه دید. فقط باید بگم که خورش رو با شونه گوسفند و مثل این پست با نارنج فراوون درست کردم.

    شیرینی پای سیب رزا منتظمی

    دستور سس پیتزای خاطره انگیز رزا که کیبورد قاصره از بیان تعداد دفعاتی که بنده اون رو استفاده کردم.

    Posted by

    منبع: shamshiricafe.com

    بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

    طرز تهیه کیک سیب و دارچین را در ادامه ببینید :

    کیک سیب یکی از انواع کیک سنتی بسیار خوشمزه است که با استفاده از دارچین، جوز هندی، گردو تهیه میشود.با طرز تهیه کیک سیب و دارچین آشنا شوید.

    کیک سیب یکی از انواع کیک سنتی است که در همه کشورها به صورت کم‌وبیش مشابهی تهیه می‌شود.ادویه سنتی کیک سیب؛ دارچین و جوز هندی است و داخل آن می‌توان از کره به همراه مغزیجاتی مانند فندق، بادام یا گردو نیز استفاده کرد.کیک سیب بسیار لطیف و خوش‌طعم است و به خصوص اگر با دارچین و گردو ترکیب شود، طعمی رویایی خواهد داشت.رسپی‌های تهیه کیک سیب بسیار متفاوت هستند و این تفاوت بیشتر به میزان مواد اولیه و مدت زمان پخت برمی‌گردد ولی در کل یک کیک سیب خوشمزه باید نرم، سبک و پر از سیب باشد.در ادامه طرز تهیه یکی از خوشمزه‌ترین انواع کیک سیب جهان را به شما معرفی می‌کنیم که طعم بهشتی دارد.با ما همراه باشید.

    شکر ۱ پیمانه روغن مایع نصف پیمانه کره نصف پیمانه تخم مرغ ۳ عدد ماست ۱ پیمانه آرد ۲ پیمانه بیکینگ پودر ۱ ق غذاخوری سیب ۳ عدد دارچین ۱-۲ ق مرباخوری مغز پسته برای تزیین

    شیرینی پای سیب رزا منتظمی

    برای تهیه کیک سیب و دارچین، ابتدا شکر را با روغن و کره مخلوط کرده و هم بزنید تا سفید شود.تخم مرغ‌ها را یکی‌کی با مواد مخلوط کنید.ماست را اضافه کرده و مخلوط کنید.آرد و بیکینگ پودر را با همزن دستی فقط در حد مخلوط شدن با سایر مواد ترکیب کنید.اگر گلوله‌های آرد باز نشد با درجه کند همزن کمی بزنید.کف یک قالب مناسب با اندازه ۳۵× ۲۵ سانت را چرب کرده و آردپاشی کنید و مایه کیک سیب را داخل قالب بریزید.سیب‌ها را پوست کنده و ورقه‌ای خرد نمایید.سیب‌ها را روی مایه کیک بچچینید و سطح آن را با دارچین و مغز پسته تزیین کنید.قالب را به مدت ۱ ساعت داخل فر با دمای ۳۵۰ درجه قرار دهید.کیک سیب خوشمزه شما آماده است.شما می‌توانید این کیک خوشمزه را به عنوان کیک عصرانه سرو نمایید.

    عطر کره در این کیک خیلی مشهود است ولی اگر بخواهید حتما از روغن استفاده کنید باید از روغن جامد استفاده کنید و ۲۰ گرم از وزن روغن کم کنید.اگر مایع کیک بیش از اندازه همزده شود و یا تخم مرغ خیلی کوچیک باشد انسجام کیک کم می‌شود و موقع برش خرد می‌شود.ستاره







    ©باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت niksalehi.com مجاز میباشد .




    آرد                              2 فنجان

    نمک                           1 قاشق چای خوری

    شیرینی پای سیب رزا منتظمی

    روغن شیرینی پزی     سه چهارم فنجان

    آب سرد                      4 قاشق غذاخوری

     

    سیب خردشده و پخته شده     7 فنجان

    آب لیمو                                  2 قاشق غذاخوری

    شکر                                      1 فنجان

    آرد                                          یک چهارم فنجان

    پودر دارچین                            1 قاشق چای خوری

    کره                                        2 قاشق غذاخوری

    زرده تخم مرغ                         1 عدد

    آب                                         1 قاشق غذاخوری

     

    * نمک و آرد را با هم مخلوط کنید. روغن شیرینی پزی را روی آن‌ها بریزید. به تدریج آب سرد را بیفزایید، و بعد از اضافه کردن هر یک قاشق آب، آن را خوب به هم بزنید. مواد را با چنگال آن قدر به هم بزنید که خمیر یکدستی تهیه شود.

    * خمیر را به مدت 30 دقیقه داخل یخچال قرار دهید.

    * خمیر را روی سطحی که روی آن را با آرد پوشانیده‌اید، ورز دهید.

    * نیمی از خمیر را به صورت دایره‌ای به قطر 25 سانتی‌متر در بیاورید و آن را داخل ظرفی که برای پخت در نظر گرفته‌اید، پهن کنید.    

    * سیب و آب لیموی تازه را با هم مخلوط کنید.

    * سپس، شکر و آرد و دارچین و نمک را اضافه نمایید و کاملاً به هم بزنید.

    * ترکیب تهیه شده را روی خمیر بریزید و کره را به صورت تکه های کوچک روی قسمت‌های مختلف به صورت یکدست پخش کنید.

    * باقیمانده خمیر را ورز دهید و دایره‌ای هم اندازه، برای پوشاندن روی مواد تهیه نمایید.

    * خمیر را طوری روی مواد بگذارید که دقیقاً هم‌اندازه‌ی لایه زیرین شود و سطح مواد را بپوشاند. روی سطح آن برش‌های کوچک و عمیقی بزنید طوری که مواد داخل آن نمایان شوند. لبه‌های خمیر لایه پایینی و بالایی را با انگشت فشار دهید تا به هم بچسبند و قسمت‌های اضافی را برش بزنید.

    * زرده تخم‌مرغ را کاملاً بزنید و سپس آن را خیلی خوب با آب مخلوط کنید، تا یکدست شوند. تمام سطح خمیر را به تخم مرغ آغشته نمایید.

    * پای را به مدت 15 دقیقه داخل فر با دمای 425 درجه فارنهایت بگذارید تا بپزد. دمای آن را به 350 درجه، کاهش دهید تا به مدت 40 الی 45 دقیقه داخل فر، بپزند. زمانی که سطح پای، طلایی رنگ شد و مواد داخل خمیر کمی جوشیدند، آن را از فر خارج کنید.

    بعد از سرد شدن میل بفرمایید. نوش جان!

    ترجمه: زهرا امیری

    شیرینی پای سیب رزا منتظمی

    بخش تغذیه و آشپزی تبیان


    منبع: Allrecipes

     

    روش تهیه‌ی پای عدس با پوره

    آشنایی با روش تهیه‌ی پای هلو

    پای کدو تنبل

    پای مرغ

    آشنایی با روش تهیه پای اسپاگتی

    پای ماهی؛ غذایی لذیذ برای بچه‌ها

  • images of individual vegetables
  • امشب پای مرغ با قارچ داریم!

    پای اسفناج و پنیر

    شیرینی پای سیب رزا منتظمی
    شیرینی پای سیب رزا منتظمی
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *