شیرینی پایه نارگیل

دوره مقدماتی php
شیرینی پایه نارگیل
شیرینی پایه نارگیل

طرز تهیه خمیر پای:

ابتدا کاسه ای بردارید و شکر، آرد و کره را داخل آن بریزید و با نوک انگشتانتان کره را به خورد مواد داده و خوب ورز دهید تا با هم ترکیب شوند.

در ادامه آب را افزوده و بازهم با نوک انگشتانتان خمیر را ورز دهید تا یکدست و نرم شود.

روی خمیر را بپوشانید و برای نیم ساعت به آن استراحت دهید ، سپس قالب را چرب کرده و خمیر را روی یک سطح صاف با وردنه باز کنید و داخل قالب پهن کنید طوری که لبه های قالب هم با خمیر پوشیده شود.

با کمک یک چنگال روی سطح خمیر سوراخ هایی ایجاد کنید و روی آن یک کاغذ روغنی پهن کنید و مقداری حبوبات بریزید تا پر شود.

شیرینی پایه نارگیل

دوره مقدماتی php

فر را از قبل با دمای 200 درجه روشن کنید و خمیر را برای 15 دقیقه بپزید.

بعد از 15 دقیقه قالب را از فر بیرون آورده و حبوبات و کاغذ را از روی خمیر بردارید و خمیر را برای 20 دقیقه دیگر با دمای 180 درجه بپزید.

طرز تهیه مواد داخل پای نارگیل:

کاسه ای بردارید و دو عدد زرده تخم مرغ را داخل آن بریزید، سپس شیر، شکر، نمک و آرد ذرت را بریزید و خوب هم بزنید تا مواد با هم ترکیب شوند.

سپس مواد را داخل قابلمه مناسبی بریزید و روی حرارت قرار دهید تا کمی غلیظ شود. در این مرحله کره ، وانیل و خامه را بریزید و مواد را خوب مخلوط کنید و دوباره روی حرارت بگذارید.

زمانی که مواد به غلظت دلخواهتان رسید شعله را خاموش کرده و پودر نارگیل را بریزید و خوب مخلوط کنید تا کاملا یکدست شود.

در آخر مواد آماده شده را داخل خمیر پای بریزید و اجازه دهید تا خنک شده و خودش را بگیرد

و بعد داخل خمیر آماده ریخته و سرد نمایید ( کمی پودر نارگیل بو داده روی آن بریزید )

 

پای نارگیل جزو کیک و شیرینی > پای و تارت میباشد زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 1 ساعت و و زمان پخت و انتظار آن در حدود 15دقیقه میباشد . پای نارگیل را می توانید در وعده میان وعده – دسر – سرو کنید . توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 6 نفر مناسب میباشد .

صفحه نخست » 👨‍🍳 آموزش آشپزی آسان » 🍪 نان، شیرینی، دسر » طرز تهیه شیرینی تارت نارگیلی مجلسی و خوشمزه مناسب عید نوروز

شیرینی تارت نارگیلی بسیار خوشمزس و به خاطر ظاهر زیبایی که داره برای شیرینی مخصوص عید نوروز و پذیرایی در تمامی جشن های رسمی و خانوادگی مناسبه. در بخش نان، شیرینی، دسر دستور تهیه این شیرینی تقدیمتون میشه.

در شیرینی تارت نارگیلی خمیر تارت تو قالب پهن میشه و چنگال زده میشه و میره تو یخچال تا مواد نارگیلی آماده شه. دیگه مثه تارت های دیگه خمیر جدا پخته نمیشه.

سفیده ی تخم مرغ 4 عدد
روغن مایع 2 قاشق غذاخوری
شکر یک پیمانه
نارگیل پودر شده 2 پیمانه
آرد برنج 2 قاشق غذاخوری
وانیل کمی
آبلیمو 1 قاشق چایخوری

شیرینی پایه نارگیل

همه ی مواد به حز آبلیمو رو روی شعله ی خیلی کم گاز گذاشته و مرتب هم بزنید تا سفیده نبنده و شکر آب شود.
داغی مواد رو با انگشت اشاره حس کنید
از روی گاز برداشته و آبلیمو و آرد برنج رو اضافه کنید و بزارید کنار و تارت رو آماده کنید

کره 100 گرم
پودر قند 100 گرم
تخم.مرغ 1 عدد
آرد تقریبا 2 پ تا جایی که خمیر نرمی به دست آید
وانیل کمی

کره به دمای محیط رسیده رو با دور کم همزن به مدت 1 دقیقه با پودر قند بزنید.

تخم مرغ و وانیل رو اضافه کرده کمی بزنید سپس آرد را اضافه کرده و خمیر را جمع کنید.

خمیر را 30 دقیقه استراحت داده بعد داخل قالب تارت پهن کنید.

حتما تارها را با چنگال سوراخ کنید که پف نکنه.

از مواد نارگیلی روش بریزید.

درون فر طبقه ی وسط با 160 درجه به مدت 30 دقه بپزید.

نوش جان

برای اینکه لایه نارگیلی حسابی پف کنه وقتی مواد را از روی گاز برداشتم، سر قاشق چای خوری بگین پودرم باهاشون قاطی کردم.

بعضی ها برای ماندگاری بیشتر کمی روغن مایع هم میزنن که من نزدم.

مدت زمان پخت به قدر باشه که روی لبه خمیر کمی تغییر رنگ بده اما روی نارگیلیا نه.

همون لحظه که از فر در اومد اروم بکمک یه چاقو و دستگیره از قالب جدا کنین و بزارین سرد شه، چون اگه سرد شه از قالب در نمیاد.

 

 

منبع:آشپزی مجلل

سلام وقت بخیر من یه سوال در مورد تارت نارگیلی دارم میشه تارت ها رو کاملا اول تو فر پخت کنیم و بعد چند روز مواد نارگیلی رو درست کنم توش بریزم یا نه باید با همون تارت پخته بشه؟

سلام دوست عزیز
بله میشه.

نام:

پودر نارگیل 2/1و2 پیمانه / خمیر پای پخته شده خنک شده 1 عدد / شکر 1 پیمانه / آرد ذرت 4 قاشق سوپخوری  خامه 100 گرم / شیر 2/1 و1 پیمانه / زرده تخم مرغ 2 عدد / نمک 8/1 قاشق چایخوری / کره 50 گرم / وانیل 4/1 قاشق چایخوری / در صورت دلخواه 2/1 از پودر نارگیل فوق را بو بدهید و برای روی پای استفاده نمائید.

کره سرد 100 گرم / آرد 2 پیمانه / روغن جامد 2 قاشق غذاخوری / شکر 2 قاشق سوپخوری / آب سرد 2 قاشق سوپ خوری

همه مواد را با هم مخلوط کنید تا خمیر به دست آید ( آب را در مرحله آخر به خمیر اضافه کنید و همین طور خمیر را با نوک انگشت ورز دهید )

سپس خمیر را حدود نیم ساعت بگذارید تا استراحت کنید و سپس در قالب مخصوص پای که چرب کرده اید پهن کنید.

با چنگال چند سوراخ کف آن ایجاد کنید و سپس یک ورق کاغذ روغنی روی آن بیندازید مقداری حبوبات روی آن میریزیم و به مدت 15 دقیقه در دمای 200 درجه فر قرار می دهیم.

شیرینی پایه نارگیل

و بعد کاغذ محتوای حبوبات را برداشتهو درجه فر را به 180 درجه سانتی گراد تغییر داده

و به مدت 20 دقیقه دیگر بپزد و بگذارید کاملا خنک شود .

برای تهیه مواد داخل پای شیر ، آرد ذرت ، زرده تخم مرغ ، شکر و نمک را با هم روی حرارت قرار دهید

و مرتب هم بزنید تابه غلظت برسد سپس خامه و کره و وانیل را اضافه نمایید

و مجددا روی حرارت قرار دهید و سپس وقتی به غلظت کافی رسید

از روی حرارت برداشتهو پودر نارگیل را به آن اضافه نموده و بعد بگذارید خنک شود

و بعد داخل خمیر آماده ریخته و سرد نمایید ( کمی پودر نارگیل بو داده روی آن بریزید )

امتیاز دهید


3.3
از

272

شیرینی نارگیلی یکی از خوشمزه ترین و دوست داشتنی ترین شیرینی هاست که برای عید ها و جشن ها بسیار مناسب و محبوب است. این شیرینی با فر تهیه می شود اما شیرینی نارگیلی بدون فر یا شیرینی نارگیلی شیری هم قابل تهیه کردن است که قبلاً برای شما عزیزان آموزش داده ایم و کاملاً با این شیرینی متفاوت است. اگر شیرینی نارگیلی نرم دوست دارید که ترد و تازه در دهان آب شود این دستور آشپزی را دنبال کنید. ما در این مطلب برای شما دو طرز تهیه شیرینی نارگیلی پفکی و شیرینی نارگیلی به سبک قنادی را با تمام نکات مهم و مرحله به مرحله آماده کرده ایم که شما عزیزان به راحتی و بدون دغدغه این شیرینی خوشمزه و عالی را تهیه بفرمایید. نوش جان!

 

تخم مرغ ها را بشکنید و سفیده ها را به خوبی و با دقت جدا کنید. سپس سفیده های تخم مرغ را به همزن برقی یا دستی به حدی بزنید که کاملا سفت و کشدار شود.

شیرینی پایه نارگیل

 

 

پودر نارگیل را به سفیده ها اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. یک قاشق آرد را نیز با مواد مخلوط کنید. در این مرحله توصیه می شود از پودر شکر استفاده نمایید. اگر مخلوط کن قوی با تیغه های بزرگ و تیز دارید پودر شکر را خودتان می توانید تهیه کنید؛ اما اگر دسترسی ندارید میتوانید پودر شکر آماده خریداری نمایید.

 

 

آب لیمو ترش تازه و وانیل را به مواد اضافه کنید و هم بزنید. توجه داشته باشید که از وانیل مایع بخاطر رنگش نمیتوان استفاده کرد.

 

 

یک ماسوره ساده یا کیسه فریزر که گوشه ی آن را برش داده اید در لیوانی قد بلند بگذارید و با قاشق مواد را داخل ماسوره بریزید. روی کاغذ روغنی که روی سینی فر گذاشته اید؛ به آرامی و با فاصله مایه شیرینی را خالی کنید که بعد از پخت که پف کرد به هم نچسبند. این کار را میتوانید با اسکوپ ساز هم انجام دهید.

 

 

فر را از حدود نیم ساعت قبل گرم کنید و شیرینی ها را در دمای حدود 175 درجه سانتیگراد یا 350 درجه فارنهایت قرار دهید. وقتی کمی طلایی رنگ شدند آن ها را از فر خارج کنید.

 

 

 

 

شکر و پودر نارگیل را در ظرفی با هم مخلوط کنید. سپس بیشتر از نیمی از سفیده تخم مرغ ها و بیشتر از نیمی از روغن را در آن بریزید و خوب بهم بزنید.

 

این مواد را لازم است دو بار با چرخ گوشت چرخ نمایید. اگر امکان چرخ کردن ندارید میتوانید از غذاساز یا مخلوط کن نیز استفاده نمایید. دقت کنید که مواد به خوبی و یکدست با هم مخلوط شوند.

 

مایه شیرینی را در ظرفی نچسب یا تفلون بریزید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید. مراقب باشید که به جوش نیافتد ولی گرم شود. بصورت مداوم بهم بزنید.

 

بعد از اینکه کمی گرم شد ظرف را از روی گاز بردارید. باقی مانده روغن، سفیده تخم مرغ و آبلیمو را به آن اضافه کنید.

شیرینی پایه نارگیل

 

ظرف را دوباره روی گاز با حرارت ملایم بگذارید و پیوسته بهم بزنید. به این مرحله داغ زدن گفته می شود که بسیار حساس و مهم است. لازم است مرحله داغ زدن به مدت 25 الی 30 دقیقه ادامه داشته باشد تا جایی که از مواد شیرینی تان بخار بلند شود اما به جوش نیاید.

 

ظرف را از روی گاز بردارید و بگذارید کاملا خنک شود. اما نباید در یخچال گذاشته شود زیرا شیرینی خراب خواهد شد.

 

پس از اینکه به دمای محیط رسید؛ مایع شیرینی را با ماسوره بزرگ و ساده یا با قاشق روی کاغذ روغنی سینی فر قرار دهید.

 

 

فر را از قبل روشن نمایید تا گرم شود. فر را در درجه حرارت 175 درجه سانتیگراد تنظیم کنید. پس از اینکه کمی دور و بالای شیرینی طلایی شد آماده ی برداشتن است. این زمان معمولا حدود 5-10 دقیقه است.

  • پریودی ماه اول بارداری
  •  

     

    -اگر مایع شیرینی خیلی سفت بود به آن نصف سفیده تخم مرغ دیگر اضافه نمایید و مخلوط کنید. ولی اگر شل و آبکی بود میتوانید یک قاشق غذا خوری پودر آرد برنج به آن اضافه نمایید.

    -به جای ماسوره میتوانید فرآیند چیدن شیرینی در سینی فر را با دست انجام دهید. تنها لازم است دست خود را کمی چرب نمایید و گردی شیرینی را کف دست خودتان تنظیم کرده و در سینی قرار دهید. برای اینکار از قاشق یا اسکوپ ساز هم میتوانید کمک بگیرید.

     -در حین پختن شیرینی درب فر را باز نکنید؛ زیرا پف شیرینی از بین خواهد رفت.

    -برای تزیین شیرینی نارگیلی میتوان از پودر پسته یا خلال پسته استفاده کرد. ولی حتما آن را قبل از پخت کمی به شیرینی فشار دهید که به شیرینی بچسبد.

     -برای تهیه شیرینی نارگیلی زعفرانی یا شیرینی نارگیلی کاکائویی تنها کافیست به میزان لازم زعفران دم کرده یا پودر کاکائو در خمیر شیرینی بریزید و خوب مخلوط نمایید.

     -روی شیرینی نارگیلی باید ترد و داخل آن نرم باشد. ترک های روی شیرینی نباید خیلی عمیق باشند.

     -بعد از خارج کردن شیرینی از فر به مدت 10 الی 15 دقیقه صبر کنید تا کاملا خنک شود و بعد از سینی جدا کنید.

    شیرینی پایه نارگیل

    -اگر شیرینی ها به کاغذ روغنی چسبیده اند تنها کافیست پارچه ای مرطوب را از پشت کاغذ روغنی به زیر شیرینی بکشید تا کاغذ کمی مرطوب گردد و شیرینی به راحتی جدا شود.

    -پختن شیرینی نارگیلی کمی سخت است و نیاز به تجربه و مهارت بالایی دارد پس اگر دچار اشکالاتی شدید نگران نباشید؛ با تمرین حرفه ای خواهید شد.

    – شیرینی نارگیلی مراحل حساسی دارد پس تغییری در روش یا میزان مواد ایجاد نفرمایید.

    -برای نگهداری شیرینی، از ظروف در بسته استفاده کنید تا نرم بمانند. چون این نوع شیرینی زود خشک و سفت می شود.

    -در ضمن بخاطر داشته باشید تهیه این نوع شیرینی نارگیلی با آرد اصلا توصیه نمی شود. ولی نوع دیگری از شیرینی نارگیلی با آرد هست که به آن اسکون نارگیلی میگویند و قبلا طرز تهیه اش را توضیح داده ایم.

    – برای داشتن شیرینی نارگیلی شکلاتی میتوانید مقداری شکلات تخته ای را آب کنید و کف شیرینی ها را در آن فرو کنید. سپس بگذارید در یخچال یا در دمای اتاق شکلات خودش را بگیرد.

     

    سلام ممنون از راهنماییتان
    برای پخت شیرینی نارگیلی باید شعله بالایی فر را روشن کنیم یا شعله پایینی یا هر دو؟

    شعله پایین رو روشن کنید. در آخر اگه دوست داشتید روی شیرینی هم کمی طلایی شه دو سه دقیقه شعله رویی رو روشن کنید.

    با سلام

    می‌خواستم خواهش کنم مقدار مواد مورد استفاده در دستورات آشپزی رو با لیوان یا استکان ذکر کنید.

    با تشکر از زحماتتون

    سلام خسته نباشید.مندرست کردم.ی حالت چسبندگی داره شیرینی میچسبه به دندونات بنظرتون مشکلش چیه؟

    یکم چسبندگی طبیعیه ولی چسبندگی زیاد یعنی یا پخت کافی انجام نشده، یا محیط نگهداری مرطوب هست احتمالا.

    سلام من این شیرینی به روش اول رو درست کردم خیلی خوب شد گرچه چون ترازو نداشتم چشمی ریختم ولی عالی بود

    نوش جان. خوشحالیم که از این دستور استفاده کردید.

    ممنون از آموزش خوبتون. من همیشه از دستورات شما شیرینی درست میکنم

    سلام نیاز نیست روی کاغذ روغنی کمی چرب کنیم؟؟

    ضروری نیست. ولی چرب کنید بهتر هست.

    سلام ببخشید برای پخت این شیرینی میشه از تابه های رژیمی استفاده کرد یا فقط تو فر میشه

    فرانک جان من تا حالا این شیرینی رو بدون فر تهیه نکردم. ولی کلا هر کیک یا شیرینی رو میشه با فر دستساز رو گازی تهیه کرد. روشش رو توی آموزش کیک بدون فر توضیح دادم.

    سلام در روش دوم نیاز نیس سفیده رو جداگانه بزنیم تا سفید بشه؟
    یعنی همونجور خام و شل اضافه کنیم؟

    بله همین طوره. نیازی به هم زدن جداگونه نداره روش دوم.

    سلام چرا مو ادم وا رفت داخل فر?با روش اول دوست کردم

    تغییری توی مواد یا روش تهیه دادین؟

    پس روغنو کی اضافه کنیم ب روش خانگی

    روش خانگی نیازی به روغن نداره

    خب پس ما که فر نداریم چجور درست کنم لطفا بگید

    میتونید یه پایه فلزی کف یه قابلمه بزرگ بگذارید. روش قالب کیک بگذارید و شیرینی ها رو داخل قالب بچینید و در قابلمه رو ببندید. اما با این روش دیگه زمانش ممکنه متفاوت باشه باید امتحان کنید.

    سلام ، من با روش دوم درست کردم ، خبلی سفت شد ، سفیده عم یکی اضافه کردم درست نشد بازم سفت بود با دست گلوله کردم ، تو فر هم همینطور گرد موند ، کجا اشتباه کردم

    سلام. مرحله داغ زدن خیلی حساسه و باید دقیق انجام بشه.
    مایه شیرینی اصلا نباید به جوش بیاد فقط باید گرم بشه. در کل روش دوم کمی سخت هست و نیاز به تمرین داره.
    روش اول ساده تر و برای مبتدی ها بهتره.

    برای منم همینطور شد ولی مزش خوب شد ولی فک کنم من زیاد داغ کردم که سفت شد ،برای اولین بار بود کم کم‌راه میفتیم

    سلام مرسی از توضیحات دقیقتون من سفیده و پودر نارگیل و روغنو توی مخلوط کن ریختم و بعد ب روش بن مارس داغ زدم ولی ن تنها شیرینی پف نکرد تفریبا 50دقه با دمای180توی ماکرو ویو گذاشتم جون نمیپخت نهایتا ایکم پهن شده بودن وکاملا سفید بودن بنظرتون کجای کارم اشتبا بود

    خب شما گویا از روش تهیه ای که ما گفتیم استفاده نکردید. این روش رو دقیق انجام بدید مشکلی پیش نمیاد.

    با سلام و خسته نباشید لطفا در دستور تمام غذاها،دسرها و کیک ها بگوید برای چند نفر است و در دستور شیرینی ها بگویید چند تا شیرینی می دهد.آیا در دستور شیرینی ها امکان دو برابر کردن موادهست مثلا شیرینی نارگیلی و ….. با تشکر

    اکرم جان دستورهای غذایی اغلب برای 4 نفر مناسبه ، شیرینی و کیک رو نمیدونم جون بستگی داره که چقدر میل کنید ، بله میتونی مقدار مواد رو دو برابر یا حتی بیشتر کنی اما پیشنهاد میکنم اول هر دستوری رو امتحان کن و برای بار بعدی مقدار رو بیشتر کنی عزیزم 🙂

    سلام . من 3 نوبت این شیرینی را درست کردم ولی هر نوبت شیرینی ها خشک میشود . راهنمایی بفرمایید . مرسی

    معصومه جان این شیرینی در اصل جزو شیرینی های خشکه ، اگه نرم تر میخوای بشه میتونی مدت زمان پخت رو کمتر کنی 🙂

    خیلی عالی و خوشمزه شده دست شما درد نکنه که آدم رو برای آشپزی و شیرینی پزی وسوسه می کنید آرزو دارم یک روز مثل شما آشپزیم خوب بشه

    نوش جانت ، اومدم وبت … چه غذاهای فوق العاده ای درست کردی ، خودت که استادی عزیزم 🙂

    دیدگاه

    نام (ضروری)

    ایمیل (منتشر نخواهد شد) (ضروری)

    وب سایت

    برای دریافت جدیدترین دستور های آموزش آشپزی ثبت نام کنید

    آموزش آشپزی | کیک و شیرینی و دسر | تزیین غذا | رژیم چاقی و لاغری

    | ترجمه تخصصی | ترجمه مقاله

    غذای اصلی | کیک و شیرینی | تغذیه و سلامتی | Feed

    © 2016 ایران کوک: هر گونه کپی برداری از مطالب سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد.

    23,500 تومان

    در انبار موجود نمی باشد

    در انبار موجود نمی باشد

    پای نارگیل یکی از آن شیرینی‌های خوشمزه‌ای است که می‌تواند بعد از ظهرهای تکراری و کسل‌کننده شما را با یک فنجان چای تبدیل به لحظاتی شیرین و دوست‌داشتنی نماید. پای میوه‌ای یک شیرینی جذاب با قدمتی چند هزار ساله می‌باشد که از دو بخش تشکیل‌شده است. یک بخش میانی که معمولاً شامل انواع میوه‌های تازه یا مربای میوه بوده و یک بخش خمیری که تمامی مواد میانی را دربر می‌گیرد. بافت این شیرینی خوشمزه تقریباً مشابه پیراشکی است. امروزه پای میوه‌ای یک دسر بین‌المللی به حساب می‌آید که طرفداران بسیاری در سرتاسر جهان دارد و از آن به‌عنوان یک دسر شیک و خوشمزه برای پذیرایی در میهمانی‌های عصرانه استفاده می‌شود.

    پای نارگیل یک پای میوه‌ای بسیار خوشمزه و لذیذ است که به دلیل استفاده از نارگیل در پخت آن ‌یک میان وعده سالم و مفید برای همه اعضای خانواده به شمار می‌رود. نارگیل میوه‌ای بسیار پرخاصیت است و از آن به‌عنوان دوست پوست و مو یاد می‌شود. این میوه‌ی استوایی که بیشتر در مناطق گرمسیر رشد می‌کند خواص فراوانی برای بدن به‌خصوص پوست و مو دارد. نارگیل یک منبع غنی از کالری، ویتامین‌ها و مواد معدنی است که می‌تواند تقریباً تمام نیاز روزانه بدن به ویتامین‌ها و مواد معدنی را تأمین نماید.

    شیرینی پایه نارگیل

    یکی از خواص جذاب و منحصربه‌فرد نارگیل خاصیت ضد پیری و ضد سرطانی آن است. همچنین این میوه یکی از میوه‌های مفید برای زنان باردار است و مصرف آن در دوران بارداری باعث تقویت سیستم ایمنی بدن مادر و جنین می‌شود و سطح مایع آمنیوتیک را افزایش می‌دهد. مصرف نارگیل برای کودکان و نوزادان نیز بسیار مفید است و می‌تواند به درمان یبوست، عفونت‌های دستگاه ادراری، اختلالات روده‌ای و درمان کرم روده در کودکان کمک نماید. همچنین آب نارگیل به دلیل خواص ضد باکتریایی که دارد برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی و آنفولانزا در کودکان بسیار مفید است. ازجمله سایر خواص شگفت‌انگیز نارگیل می‌توان به کاهش سطح کلسترول خون، تقویت بافت های همبند بدن، جلوگیری از کم‌خونی، کنترل دیابت، درمان چربی‌های شکم، تقویت انرژی و … اشاره نمود.

    معمولاً برای پخت پای نارگیل و سایر شیرینی‌های نارگیلی از پودر نارگیل و نارگیل خشک استفاده می‌شود. ممکن است این سؤال برای شما پیش‌آمده باشد که آیا پودر نارگیل یا نارگیل خشک نیز همان خواص نارگیل تازه را دارند؟ در جواب این سؤال باید بگوییم بله؛ پودر نارگیل و نارگیل خشک مورد استفاده در پخت پای نارگیل تمامی خواص نارگیل تازه را به همراه دارند. یکی از خواص فوق‌العاده مهم پودر نارگیل تقویت عملکرد مغز است. این پودر می‌تواند به بهبود و ارتقا عملکرد سالم مغز کمک فراوانی نماید به همین دلیل انواع شیرینی‌های نارگیلی ازجمله پای نارگیل یک میان وعده جذاب و بسیار مفید برای دانش آموزان به شمار می‌رود.

    پای نارگیل کیکت یک شیرینی بسیار خوشمزه و ترد است که از بهترین مواد اولیه تهیه‌ شده است و یادآور طعم کیک‌های دوران کودکی است. کافی است یک‌ بار آن را امتحان کنید بدون شک این شیرینی بی‌نظیر را به لیست علاقه‌مندی‌های خود اضافه خواهید کرد. در صورت علاقه مندی شما عزیزان می‌توانید سایر محصولات فروشگاه کیکت مانند کیک میوه‎های جنگلی، کیک موکا و … را نیز مشاهده کرده و سفارش دهید.

    هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه شما *

    نام *

    ایمیل *

    کیک تی.اس؛ نخستین تولید کننده انواع کیک و شیرینی مدرن در ایران.

    آرد 300 گرم

     

    شكر 2 قاشق سوپخوری

     

    كره سرد و خردكرده 100 گرم

    شیرینی پایه نارگیل

     

    آب سرد 2 قاشق سوپخوری

     

    مواد لازم برای تهیه كرم

     

    شیر 650 میلی‌لیتر

     

    شكر 200 گرم

     

    آرد ذرت 4 قاشق سوپخوری

     

    زرده ‌تخم‌مرغ 2 عدد

     

    خامه 100 گرم

     

    كره 50 گرم

     

    وانیلین یك‌چهارم قاشق چایخوری

     

    پودر نارگیل 250 گرم

    آشپزباشی- لیلا آیانی صفت

     

    قالب پای را به قطر 23 سانتیمتر، چرب كنید. آرد را در كاسه‌ای الك كنید، شكر و كره را بیفزائید و با نوك انگشتان كره را با آرد مخلوط كنید تا به شكل خرده نان درآید. سپس آب را كم‌كم  بیفزائید تا خمیر مناسبی به دست آید. حالا خمیر را در كیسه نایلونی بگذارید و به مدت نیم‌ساعت در یخچال قرار دهید.

    بعد خمیر را به ضخامت 3 میلی‌‌متر باز كنید و در قالب پهن نمائید. دوباره قالب را نیم ساعت در یخچال نگه دارید. آن‌گاه روی خمیر را با كاغذ روغنی بپوشانید و با حبوبات سنگین كنید و در فر گرم‌ شده با دمای 200 درجه سانتیگراد به مدت 20 دقیقه بپزید. سپس كاغذ و حبوبات را بردارید و 10 دقیقه دیگر خمیر را بپزید تا طلایی رنگ شود.

    اكنون صبر كنید تا نان كاملاً خنك شود و بعد كرم را روی آن بریزید و به مدت 2-3 ساعت در یخچال قرار دهید تا ببندد. اینك پای را با نارگیل برشته تزئین كنید.

    شیرینی پایه نارگیل

    روش تهیه كرم: شیر، شكر، آرد ذرت و زرده‌های تخم‌مرغ را در ظرف مناسبی بریزید و با همزن دستی بزنید. آن‌گاه ظرف مورد نظر را روی حرارت قرار دهید و پیوسته هم بزنید تا كرم بپزد و غلیظ شود. حالا خامه، كره، وانیلین و پودر نارگیل را بیفزائید و از روی حرارت بردارید. اكنون صبر كنید تا كرم كاملاً خنك شود.

     

    شما با ثبت نام در هايپركلابز مي توانيد از مطالب گوناگون ، بخشهاي جذاب و تخفیف های ویژه استفاده نمایید، علاوه بر این در مسابقات شرکت کنید و جایزه بگیرید.

    شیرینی پایه نارگیل
    شیرینی پایه نارگیل
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *