سیاه دانه و عسل برای لاغری

دوره مقدماتی php
سیاه دانه و عسل برای لاغری
سیاه دانه و عسل برای لاغری

سیاه دانه و عسل برای لاغری از ترکیباتی است که در علم طب سنتی به آن بسیار اشاره شده است. همان‌طور که می‌دانید در طب سنتی برای حل مشکلات بدن و درمان بیماری‌ها ابتدا به شرایط بدنی هر شخص توجه می‌شود و سپس با در نظر گرفتن این شرایط دارو‌ها و مواد گیاهی مناسب تجویز می‌گردد. بر اساس نظرات عالمان طب سنتی، چنین برداشت می‌شود که افرادی که از اضافه وزن و یا چاقی رنج می‌برند رطوبت بدن آن‌ها زیاد شده است و بدیهیست که برای از بین بردن مشکلات چنین افرادی باید از مواد و دارو‌هایی استفاده شود که اصطلاحاً طبع گرم و خشک دارند. با این حساب مواد خوراکی که طبعی گرم و خشک دارند می‌توانند در بدن فعل و انفعلاتی انجام داده و نهایتاً این رطوبت را کاهش بدهند. یکی از این مواد که دارای طبعی گرم و خشک است، سیاه دانه می‌باشد. در علم طب سنتی سیاه دانه دارای درجه ۳ در گرمی می‌باشد به همین دلیل ممکن است مصرف آن به تنهایی در بدن باعث بروز مشکلاتی شود. برای حل این موضوع، پیشنهاد می‌شود که سیاه دانه را با ماده‌ای معتدل مانند عسل مصرف کرد. عسل طبیعی هیچ ضرری برای بدن ندارد ولیکن توجه داشته باشید که سیاه دانه و عسل برای لاغری زمانی نتیجه می‌دهد که حتماً عسل طبیعی باشد.

خواص سیاه دانه برای لاغری از مواردی است که اگر طرفدار طب سنتی و استفاده از مواد ارگانیک باشید نتیجه بسیاری مثبتی خواهد داشت. خواص سیاه دانه برای لاغری از این جهت مورد توجه قرار گرفته است که این ماده مفید، بدون هیچ فرآوری و یا فرآیند‌های شیمیایی در بازار موجود می‌باشد و بر عکس بسیاری از دارو‌های لاغری که هر روزه شاهد تبلیغات گسترده آن در رسانه‌ها هستیم، آثار بدی بر سلامتی ما نخواهد داشت. اگر درباره دارو‌ها و خوراکی‌های موجود برای لاغری، مطالعه‌ای انجام داده باشید، متوجه شده‌اید که این مواد، بر قسمت‌های مختلفی از بدن تأثیر می‌گذارند و معمولاً با کم کردن اشتها یا دفع یکباره چربی، باعث لاغری می‌شوند. برای مثال برخی از این دارو‌های لاغری، حتی با ترکیبات گیاهی ساخته می‌شوند و این فاکتور به تنهایی نمی‌تواند ضامن مفید و یا بی ضرر بودن عوارض جانبی آن‌ها باشد. کما اینکه در بین گیاهان مواد سمی هم وجود دارند که حتی ممکن است باعث مرگ شوند. خلاصه وقتی داروی لاغری استفاده می‌شود یکی از قسمت‌های مهم بدن مانند غدد هیپوتالاموس و تیرویید درگیر می‌شوند و به این ترتیب به کاهش اشتها کمک می کنند. صد در صد این دست کاری غدد،عوارض جبران ناپذیری خواهد داشت. از خواص سیاه دانه برای لاغری این است که بدون دست کاری و صدمه زدن به بدن به لاغری کمک می‌کند.

خواص سیاه دانه برای لاغری شکم در بسیاری از موارد ثابت شده است. معمولاً چاقی یا اضافه وزن وقتی مورد توجه قرار می‌گیرد که ظاهر و زیبایی فرد یا سلامتی او را تحت تأثیر قرار داده باشد. به‌خصوص اگر چاقی در اطراف شکم و به صورت موضعی باشد در اعتماد به نفس اشخاص مؤثر است. دو فاکتور مهم برای کاهش وزن و زیبا شدن شکل بدن مؤثر هستند اول تغذیه سالم و دوم ورزش. با پیگیری کردن یک رژیم غذایی سالم می‌توانید سلامت و زیبایی اندام خود را تضمین کنید البته توجه داشته باشید که این رژیم غذایی باید به یک عادت همیشگی تبدیل شود. گاهی اوقات افراد تصمیم می‌گیرند که برای کاهش وزن از رژیم‌های غذایی سخت ولی موقت استفاده کنند احتمالاً در این مدت، وزن آن‌ها تا میزان چشمگیری کاهش پیدا می‌کند ولی قطعاً با برگشت به عادات غذایی گذشته اضافه وزن بیشتری را تجربه خواهند کرد. می‌توانید از مواد گیاهی سالم هم برای کاهش وزن استفاده کند و در این میان از خواص سیاه دانه برای لاغری شکم، غافل نشوید. برای بهره بردن از خواص سیاه دانه برای لاغری شکم می‌توانید این ماده غذایی را در یکی از وعده‌های روزانه خود قرار بدهید.سیاه دانه و عسل برای لاغری

معجون لاغری سیاه دانه توسط بسیاری از متخصصان طب سنتی پیشنهاد می‌شود. توجه داشته باشید که سیاه دانه دارای طبعی به شدت گرم و خشک است برای همین زیاده روی در مصرف آن مانند هر ماده دیگری می‌تواند تأثیر منفی بر بدن شما داشته باشد. پس بهتر است قبل از شروع استفاده از سیاه دانه با یک متخصص طب سنتی مشاوره داشته باشید. برای خنثی یا معتدل کردن طبع سیاه دانه از معجون لاغری سیاه دانه استفاده می‌شود. معجون لاغری سیاه دانه معمولاً ترکیبی از سیاه دانه و مواد دیگر طبیعی است برای مثال سیاه دانه، آب ولرم و عسل یک معجون مؤثر در لاغری می باشد که تأثیرات مثبت آن ثابت شده است.

دوره مقدماتی php

لاغری با سیاه دانه در هفت روز، شاید این عنوان را در بین برخی از مقاله‌های مربوط به سلامتی و لاغری شنیده باشید. سیاه دانه می‌تواند به شما کمک کند که کاهش وزن پیدا کنید ولی توجه داشته باشید که هر ماده طبیعی و مفیدی، به خودی خود نمی‌تواند در رابطه با چاقی، اثری مانند معجزه داشته باشید. اگر مایل هستید در حدی معقول به مدت یک هفته یا کمی بیشتر، مقداری از چربی‌های اطراف شکم خود را کاهش دهید می‌توانید به لاغری با سیاه دانه امیدوار باشید. کافی است که برای مدت یک هفته تا دو هفته از ترکیب سیاه دانه و عسل استفاده کنید و یا در وعده‌های غذایی که در آن برنج وجود دارد از سیاه دانه پودر شده استفاده کنید. باز هم تأکید می‌کنیم لاغری با سیاه دانه در هفت روز تنها می‌تواند به کوچک شدن شکم شما یا کاهش مقدار کمی وزن کمک کند.

سیاه دانه و لاغری شکم به رژیم غذایی اشاره دارد که با گنجاندن مقدار سیاه دانه به رژیم غذایی در طولانی مدت می‌توان چربی‌های اطراف شکم را کاهش داد. سیاه دانه، ماده‌ای کمی تلخ است که مصرف آن معمولاً با خوراکی‌های دیگر پیشنهاد می‌شود. برای مثال می‌توانید سیاه دانه را پودر کرده و روی برنج پخته که در وعده‌های ناهار و شام مصرف می‌کنید، اضافه نمایید. همچنین موضوع سیاه دانه و لاغری شکم توسط بسیاری از متخصصان طب سنتی در مطالب و مقالات مختلف، مورد بررسی قرار گرفته است. در نتیجه این تحقیقات مشخص شده است که استفاده معقول و به جا از سیاه دانه در طولانی مدت بر لاغری شکم تأثیر دارد.

لاغری موضعی با روغن سیاه دانه به دو صورت ممکن است. همان‌طور که در ابتدای مطلب هم ذکر کردیم، سیاه دانه دارای طبعی گرم و خشک است که بر همین اساس می‌تواند رطوبت اضافی بدن را جذب نماید. از طرفی از نظر علم طب سنتی، وجود رطوبت در بدن، عامل مهمی بر افزایش وزن و چاقی است. پس با استفاده از روغن سیاه دانه به صورت خوراکی و یا استفاده از آن بر موضع‌ چاقی، باعث کاهش چربی خواهد شد. برای لاغری موضعی با روغن سیاه دانه اگر چاقی موضعی در قسمت شکم باشد می‌توانید با اضافه کردن چند قطره روغن سیاه دانه با ماست، این چربی را از بین ببرید. همچنین برای لاغری موضعی با روغن سیاه دانه می‌توانید قسمت مورد نظر را با این روغن ماساژ دهید. بهتر است هر هفته ۳ یا ۴ روز این کار را انجام دهید.

 

طریقه مصرف روغن سیاه دانه برای لاغری به این صورت است که ابتدا باید مشخص کنید که می‌خواهید با استفاده از از ماساژ لاغر شوید یا روغن سیاه دانه را به صورت خوراکی مصرف کنید. در هر دو مورد روغن سیاه دانه تأثیر مثبتی برای کاهش چربی خواهد داشت. روغن سیاه دانه دارای مزه‌ای تلخ است که بهتر است این ماده را به تنهایی استفاده نکنید. می‌توانید روغن سیاه دانه را به اندازه ۳ یا ۴ قطره به ماست اضافه کنید و در طول روز دو بار در وعده‌های ناهار و شام میل نمایید. همچنین طریقه مصرف روغن سیاه دانه برای لاغری اگر قرار باشد به وسیله ماساژ این کار را انجام دهید بهتر است که روغن سیاه دانه را هر هفته ۳ یا ۴ بار بر موضع مورد نظر ماساژ دهید. این کار را با حوصله انجام دهید تا روغن به بافت چربی نفوذ کند.

سیاه دانه و عسل برای لاغری ترکیب موثری است که تا به حال تأثیر مثبت خود را ثابت کرده است. حتماً برای درست کردن این ترکیب از عسل طبیعی استفاده کنید زیرا سیاه دانه و عسل برای لاغری زمانی نتیجه می‌دهند که مواد کاملاً ارگانیک باشند در غیر اینصورت خود عسل غیر طبیعی باعث اضافه وزن و بوجود آمدن مشکلات دیابت یا افزایش کلسترول خواهد شد. سیاه دانه و عسل برای لاغری را می‌توانید در وعده صبحانه قرار دهید. توجه داشته باشید که تنها یک یا دو قاشق مربا خوری از این ترکیب کافی است و نیاز نیست که زیاده روی کنید.

برای آسیاب سیاه دانه از دستگاه آسیاب گروه بکردانه می توان استفاده نمود.جهت مشاهده دستگاه روغن گیری به محصولات بکردانه مراجعه نمایید.

دستگاه کره بادام زمینیدستگاه آسیاب ادویه جاتدستگاه آسیاب سنجددستگاه روغن کشی هسته اناردستگاه آسیاب سماقدستگاه آسیاب هسته خرمادستگاه روغن گیری کلزادستگاه آسیاب دانه های سختدستگاه روغن گیری زیتوندستگاه روغن گیری کنجددستگاه آسیاب زردچوبه صنعتی

ارتباط با کارشناسان فروش:

طراحی سایت فروشگاهی پونه مدیا

مهر ۲۵, ۱۳۹۶
خواص میوه ها و گیاهان دارویی

۲ دیدگاه

آیا خوردن سیاه دانه باعث لاغری می شود؟ طرز مصرف و خوردن سیاه دانه برای لاغر شدن چیست؟ خواص سیاه دانه برای لاغری چگونه است؟ درمان چاقی با خوردن سیاه دانه

سیاه‌دانه، یا «شونیز» (انگلیسی: Nigella Sativa) گیاهی یک‌ساله و گلدار و بومی جنوب غربی آسیا است. در ایران این گیاه به‌ویژه در اراک و اصفهان به فراوانی می‌روید. از دانهٔ این گیاه به عنوان دارو استفاده می‌شود.

سیاه‌دانه از راستهٔ گل‌های ساعت (Ranunculales) و تیرهٔ آلالگان (Ranunculaceae) است. دانه‌اش دارای اثر قاعده‌آور، ضد کرم، ضد باکتری، مسهل و زیادکننده ترشحات شیر است. سیاه‌دانه مزه‌ای تلخ و ادویه‌ای دارد با کمی ته‌مزهٔ توت فرنگی. از سیاه‌دانه در مصارف دارویی استفاده می‌شود.

 

سیاه دانه و عسل برای لاغری

سیاه‌دانه، سیاه تخمه، سرنیچ سیاه، سنوخ سیاه، کمون اسود، شونیز، شونوز و کمون هندی

فواید سیاه دانه برای چربی سوزی و لاغری : خواص سیاه دانه نیز همچون خواص هلیله سیاه برای لاغری و کاهش وزن بسیار مناسب است. برای درمان چاقی بایستی رطوبت بدن کاهش و برای درمان لاغری نیز باید رطوبت بدن افزایش یابد. بنابراین طبیعت گرم و خشک بودن از خواص سیاه دانه برای لاغری می باشد.

سیاه دانه بسیار گرم و خشک است و سرشار از ترکیباتی مانند مواد معدنی (روی، کلسیم، فسفر، پتاسیم، سلنیوم) و همچنین انواع ویتامین‌ها می‌باشد. سیاه دانه خاصیت چربی سوزی داشته و از این رو مصرف آن به لاغری و کاهش وزن کمک می‌کند. همچنین به اعتقاد پزشکان طب سنتی، در این علم درمان به ضد است؛ یعنی به طور کلی برای درمان چاقی نیاز است که رطوبت را در تن کاهش دهیم و بالعکس برای درمان لاغری باید رطوبت را به تن بازگردانیم. بنابراین با توجه به طبیعت بسیار گرم و خشک آن استفاده از سیاه دانه برای لاغری مثمر و پرفایده است.

روش دیگر استفاده از خواص سیاه دانه برای لاغری این است که آن را در سبد غذایی خود قرار دهید. برای این امر می توانید مقداری سیاه دانه را به وعده صبحانه یا عصرانه خود اضافه کنید و یا حدود 20 تا 30 قطره از روغن آن را به یک تکه نان بمالید و بعد مصرف کنید. به طور کلی میزان مصرف سیاه دانه برای یک شخص بالغ روزانه حداکثر 2 گرم می باشد.

انواع خواص سیاه دانه برای لاغری با ترکیب سیاه دانه با چند داروی گیاهی دیگر یک معجون فوق العاده و بی نظیر جهت لاغری و چربی سوزی تهیه کنید.

برای بهره مندی از خواص سیاه دانه برای لاغری این معجون بسیار عالی که شامل داروهای گیاهی از جمله

را تهیه و بعد باهم مخلوط کنید. سپس روزانه نصف قاشق چای خوری از این مخلوط را با کمی عسل و آب ولرم میل کنید. همچنین می توانید مقدار گفته شده از مخلوط را در کپسول های خالی ریخته و روزانه 2 عدد کپسول را در فاصله زمانی 8 ساعت مصرف کنید.

از جمله بهترین تاثیرات خواص سیاه دانه برای لاغری ترکیب آن با مواد دیگر است که در چربی سوزی نقش دارند که علاوه بر کمک به کاهش وزن در حفظ سلامت بدن نیز موثر می باشند. سیاه دانه علاوه بر چربی سوزی دارای خواص زیاد دیگری نیز برای بدن می باشد که از آن جمله می توان به تصفیه خون و سم زدایی از بدن اشاره کرد. خواص سیاه دانه در نرم کردن سینه و دفع خلط، ادرار آوری، افزایش شیر در مادران و ترمیم زخم ها نیز کاربرد دارد. همچنین سیاه دانه در تسکین درد نیز موثر بوده و باعث رفع تاول های پوستی می شود. برای درمان بیماری های مربوط به کبد نیز می توان از سیاه دانه استفاده کرد.

سیاه دانه و روغن آن موثرترین و مفیدترین چیزی است که برای تقریباً هر بیماری، آلرژی یا حساسیت و حتی بیماری‌های جدی مانند نفس تنگی (asthma)، دیابت، اختلالات در سیستم دفاعی بدن، زردی یا (Hepatit)، ایدز (AIDS) و حتی سرطان دارو می‌باشد.

این دانه بومی جنوب غربی آسیاست و از قدیم به عنوان ضد انگل، ضد باکتری و مسهل استفاده می‌کردند.
مصرف سیاه‌دانه برای زنان شیرده مفید است زیرا باعث افزایش ترشح شیر می‌شود.
تحقیقات نشان داده است مواد معدنی و ویتامین‌های موجود در سیاه‌دانه در درمان دیابت، سل، بیماری‌های قلبی و عروقی، کم‌خونی و میگرن مفید است.
اسیدهای چرب ضروری فراوان موجود در سیاه‌دانه آن را به نوعی مواد غذایی ضد سرطان تبدیل کرده که در حفظ سلامت پوست و مو نیز مفید است.
سیاه‌دانه آهن و پتاسیم فراوانی دارد و علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، باعث رفع مسمومیت خونی و یبوست می‌شود.
مصرف روغن سیاه‌دانه در برنامه غذایی در کاهش قند خون، تعادل فشارخون، بهبود آرتروز و التهاب لثه مؤثر است و کلیه و مجاری ادرار را تصفیه می‌کند.
سیاه‌دانه دارای خواص بسیار زیادی از جمله در درمان سرطان‌ها، درمان زخم معده، نابودی سموم در کبد و نیز تنظیم سیستم گوارش بدن دارد.

 

هرچند که خواص سیاه دانه و خواص روغن سیاه دانه بسیار زیاد هستند اما مصرف آن ها در دوران بارداری مضر است.

برای اینکه افراد گرم مزاج هم بتوانند از خواص سیاه دانه برای لاغری بهره ببرند، بایستی ابتدا مقداری سیاه دانه را در سرکه سیب خیسانده و بعد مصرف کنند.

 

 

آیا باید بخوریم چگونه خوردن دانه رژیم سیاه سیاه دانه طرز مصرف کاهش وزن لاغر لاغری مصرف

سلام.اون دستورلاعری که گفتین برای افرادگرم مزاج مضره؟حتی باکپسول؟بعداینکه درهفته چندکیلولاغرمیکنه؟

اطراف شکم و پهلو به هیچ عنوان لاغر ن میشه چکار کنم چه بخودم روزی یک وعده می خورم ولی زیاد اشک هام زیاده برای برنج و نون

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

هرکی با سیاه دانه وعسل لاغر شده چقدر لاغر شده 😫😫😫 😐😐🤔🤔🤔🤔

مگه لاغر میکنه 

کسی نیست آیا 😟😟😟😟😟😟😟

سیاه دانه و عسل برای لاغری

نه نشنیدم 

درد و تورم سینه در دوران قاعدگی (PMS) ؟

ماستودینون مشکل شما را برطرف می کند.

کلیک کنید

سیاه دانه و عسل برا تنظیم هورمونه🙁

من باهاش معده دردم خوب شده

اره لاغر میکنه 😊

من دیشب تونت آب بادمجون بخوری لاغری میشی امروزمیخوام درست کنم

لاغری نمیکنه اما لاغر میکنه😆

می دونم لاغر می کنه

البته به مزاج خیلی بستگی داره

مصطکی هم کمک می کنه به آب شدن چربی مخصوصا شکم

البته سیاهدانه رو باید نیم کوب کنی و با عسل قاطی کنی بلافاصله بخوری چون در واکنش با اکسیژن خاصیت سمی پیدا می کنه

آب کرفس امتحانشو پس داده

اگه می خوای بخوری آب کرفس بخور

آب بادمجون دیگه چیه؟ 😷

چجوری تاپیک رو به روز میکنید؟؟؟


تبریک

کرفس یک مدت میخوردم حالم بدمیشودته دلم یک ضعف خیلی بدی داشتم 

عزیزم هیچ غذایی خودش باعث لاغری و کاهش وزن نمیشه.فقط ممکنه که به سوخت و ساز بهتر بدن کمک کنن که باید همراه با ورزش و رژیم باشه

عسل سرکه سیب زنجبیل آبلمیوه خوبه من امتحان کردم

تاثیرش چطور بود؟

خیلی بد مزه هست؟

من تا حالا نخوردم

یکی از فامیلامون می خورد می گفت بدمزه هست اما موثره

چرا تپلا و چاقها بازم برا لاغر شدن میخواین فقط بخورین که لاغر بشین 😆😆😂😂

اصلا چیزی نخورین فقط کالری کم و پیاده روی کم بخورید درحدی که معدتون دردنگیره 

من الان وزنم انقدر کم شده میخوام تپل کنم😔

خوشمزه نیست خب من چیزاهای دیگه میخوردم نمیدونم تاثیرکدومشونه ولی دوست خواهرم قرص کرفس میخوردنتیجه گرفته بودسیاه دانه و عسل برای لاغری

زنجبیل خیار و نعنا و لیموتازه در روز یک لیتر بخور خیلی هم خوش مزه..بعد اگه زیاد ته سعی کن شب قبل خواب بخوری …چند روز اول نتیجه رو میگیری

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت می‌باشید

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند حتما با خواص بعضی گیاهان و خوارکی ها در لاغری نیز آشنایی دارند. یکی از خوراکی هایی که در کاهش وزن نقش زیادی دارد سیاه دانه است. سیاه دانه دارای فواید زیادی است که در این مطلب به طور اختصاصی به خواص سیاه دانه برای لاغری می پردازیم.

خواص سیاه دانه برای لاغری به دلیل ترکیبات موجود در آن است که به عنوان چربی سوز عمل می کنند. سیاه دانه در تقویت دستگاه گوارش نیز موثر بوده و از بیماری های مربوط به گوارش جلوگیری می کند. در این مطلب به چند روش موثر برای لاغری با سیاه دانه می پردازیم. در طب سنتی به روش های لاغری با سیاه دانه تاکید شده و با به کارگیری آن می توان در مدت کم مقدار قابل قبولی وزن را کاهش داد.

از جمله بهترین تاثیرات خواص سیاه دانه برای لاغری ترکیب آن با مواد دیگر است که در چربی سوزی نقش دارند که علاوه بر کمک به کاهش وزن در حفظ سلامت بدن نیز موثر می باشند. سیاه دانه علاوه بر چربی سوزی دارای خواص زیاد دیگری نیز برای بدن می باشد که از آن جمله می توان به تصفیه خون و سم زدایی از بدن اشاره کرد. خواص سیاه دانه در نرم کردن سینه و دفع خلط، ادرار آوری، افزایش شیر در مادران و ترمیم زخم ها نیز کاربرد دارد. همچنین سیاه دانه در تسکین درد نیز موثر بوده و باعث رفع تاول های پوستی می شود. برای درمان بیماری های مربوط به کبد نیز می توان از سیاه دانه استفاده کرد.

سیاه دانه و عسل برای لاغری

می توان با ترکیب سیاه دانه با مواد خوراکی و گیاهی دیگر به یک معجون لاغری بی نظیر دست یافت. یکی از معجون های توصیه شده در طب سنتی برای لاغری با سیاه دانه شامل موادی مانند طباشیر، زیره سیاه، هلیله سیاه، تخم گشنیز، زنیان و لاک مغسول است. این مواد را می توانید از عطاری تهیه کنید. مقدار 50 گرم سیاه دانه، 50 گرم زنیان و 50 گرم زیره سیاه را با مقدار 25 گرم تخم گشنیز، 25 گرم لاک مغسول، 25 گرم طباشیر و 25 گرم هلیله سیاه را با هم مخلوط کنید. سپس بکوبید تا پودر شود. از این پورد باید هر روز و به مقدار نصف قاشق چایخوری استفاده شود. می توانید این ترکیب را به یک لیوان آب گرم افزوده و با مقدار کمی عسل شیرین کنید. استفاده از این ترکیب به مدت چند هفته باعث کاهش وزن چشمگیر می شود.

برای بهره بردن از خواص سیاه دانه برای لاغری می توانید آن را با عسل نیز ترکیب کنید. تهیه این ترکیب بسیار آسان بوده با این حال بارها بر تاثیر آن در کاهش وزن صحبت شده است. مقدار 50 گرم سیاه دانه را پودر کرده و آن را بلافاصله با مقداری عسل مخلوط کنید. از این ترکیب می توانید یک مرتبه در طی روز استفاده کنید تا در مدت کمی به وزن مطلوب و دلخواه خود برسید. علاوه بر لاغر کنندگی سیاه دانه و عسل برای بیماران دیابتی نیز مفید بوده و همچنین به عنوان یک سم زدا برای بدن عمل می کند. می توان از ترکیب سیاه دانه و عسل قبل از خوردن صبحانه و یا چند ساعت قبل از خواب استفاده کرد.

بهتر است از این روش در کنار سایر روش های کاهش وزن استفاده شود. یعنی هم رژیم های غذایی لاغری و هم ورزش انجام شود و در کنار آن روش لاغری با سیاه دانه نیز استفاده شود.

با وجود خواص سیاه دانه برای لاغری اما از این روش در دوران بارداری توصیه نمی شود. زیرا گرفتن هر گونه رژیم در این دوران باعث آسیب به جنین و مادر می شود.

ممکن است بعضی افراد نتوانند از طعم سیاه دانه یا سایر ترکیبات گفته شده استفاده کنند که در این صورت توصیه می شود که کپسول های خالی را از داروخانه تهیه و با این ترکیب پر کرده و از آن در طی روز دو مرتبه استفاده شود.

منبع : آرگا



راز زیبایی سلنا گومز !


چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم ؟


انواع دمنوش های طبیعی و پرخاصیت نیوشا رو از اینجا تهیه کن



تقویت قوای جنسی با دمنوش های گیاهی نیوشا


دامادهای باکلاس در سال 2020 این کت و شلوارها را می پوشند



سال 2020 چه رنگی مد شده؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه document.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “ab50c552ab909ea6571e5cfcbbff4f27” );document.getElementById(“gd309a9435”).setAttribute( “id”, “comment” );

نام

ایمیل

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

صفحه اصلی » مقالات » پزشکی و سلامت » خوراکی ها و گیاهان » سیاه دانه: خواص، عوارض، طریقه مصرف / خواص سیاه دانه و عسل برای لاغری و حافظه

سیاه دانه گیاهی است از جنوب و جنوب غربی آسیا.

فیبر موجود در آن برای تمامی قسمت های بدن مفید است.

کمک به دستگاه گوارش یکی از بهترین خواص آن به شمار می آید و حتی از بروز زخم معده نیز جلوگیری می کند.

نصف قاشق چای خوری سیاه دانه با چای به صورت ناشتا کمک بزرگی به افراد دیابتی می کند.سیاه دانه و عسل برای لاغری

سیاه دانه, خواص سیاه دانه, عوارض خطرناک سیاه دانه, طریقه مصرف سیاه دانه, خواص سیاه دانه برای لاغری, خواص سیاه دانه و عسل و دارچین, سیاه دانه و عسل برای لاغری, خواص سیاه دانه برای حافظه, پودر سیاه دانه سمی است, معجزات درمانی سیاه دانه و عسل

سیاه دانه مواد سمی و شیمیایی را از کبد بیرون می کند و سلامت کبد شما را تنظیم می کند.

به دلیل خواص ضد باکتریائی که دارد به مبارزه با باکتری ها می پردازد.

ترکیبات آنتی اکسیدانی اش به از بین بردن رادیکال های آزاد می پردازد که متقابلا با سرطان نیز مبارزه می کند.

مصرف سیاه دانه از آلزایمر جلوگیری می کند، خصوصا اگر روغن آن به ملاج سر مالیده شود.

خاصیت ضد التهابی اش باعث می شود درد مفاصل را تسکین دهد.

برای دسترسی سریع به محتوای مطلب از لینکهای زیر استفاده کنید:

 

تحقیقات نشان داده است مواد معدنی و ویتامین های موجود در سیاه دانه در درمان دیابت، سل، بیماری های قلبی و عروقی، کم خونی و میگرن مفید است.

اسیدهای چرب ضروری فراوان موجود در سیاه دانه آن را به نوعی مواد غذایی ضد سرطان تبدیل کرده که در حفظ سلامت پوست و مو نیز مفید است.

سیاه دانه آهن و پتاسیم فراوانی دارد و علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، باعث رفع مسمومیت خونی و یبوست می شود.

سیاه دانه دارای خواص بسیار زیادی از جمله در درمان سرطان ها، درمان زخم معده، نابودی سموم در کبد و نیز تنظیم سیستم گوارش بدن دارد.

افرادی که بعد از ابتلا به سرماخوردگی مدام عطسه می کنند می توانند جوشانده مخلوط سیاه دانه بوداده و روغن زیتون را به مدت یک دقیقه روی پیشانی خود مرهم کنند.

خواص سیاه دانه

این مخلوط به آنها کمک می کند تا از شر عطسه ها خلاص شوند.

برخی از درمانگران طب سنتی بر این باورند که سیاه دانه جویده شده و ترکیب شده با بزاق دهان موجب درمان زگیل می شود.

افراد مبتلا به سینوزیت بهتر است در فصل پاییز هفته ای یک بار از بخور سیاه دانه استفاده کنند.

مصرف سیاه دانه در وعده های غذایی برای خانم های سردمزاجی که شیر آنها برای نوزادشان کم است موثر است و به مرور موجب افزایش شیر آنها می شود.

مصرف سیاه دانه در طب اسلامی تاکید شده است و امامان و پیامبر اکرم (ص) از خواص آن برای درمان دردها نام برده اند.

پیامبر اکرم صلی الله علیه و سلم فرمود: “ما من داء إلا فی الحبه السوداء منه شفاء إلا السام” یعنی هیچ بیماری نیست مگر شفای آن در سیاه دانه است جز مرگ.

امام رضا علیه السلام درباره خواص اعجاب انگیز سیاه دانه می فرماید:در سیاهدانه برکت است.

در چهل چیز خداوند برکت قرار داده ازحبوبات و جمادات هم سیاهدانه را بر گزیده است.

مطابق توصیه امام رضا علیه السلام سیاه دانه و بوییدن گل نرگس خاصیت ایمنی در برابر زکام را دارند.

امام رضا (ع) می فرماید:وَلیشُمَّ النَّرجِسَ ؛ فَإِنَّهُ یأمَنُ الزُّکامَ ، وکذلِک الحَبَّهُ السَّوداءُ،؛ گل نرگس ببویید؛ زیرا از زکام، ایمنی می‏بخشد و همچنین است سیاه دانه.(۳)

یکی از مضرات سیاه دانه، درماتیت تماسی است.

درماتیت تماسی یک واکنش منفی به یک ماده آلرژی‌زا یا محرک است.

فقط دست‌زدن ساده به سیاه دانه ممکن است باعث دانه‌های پوستی قرمز در پوست شود.

این دانه‌ها اغلب با حس خارش همراهند.

همچنین ممکن است باعث تاول، درد یا سفتی آن قسمت از بدن شود.

عوارض خطرناک سیاه دانه

مرکز سرطان یادبود سلون-کترینگ، هشدارمی‌دهد که سیاه دانه می‌تواند فشار خون را تا حد افت شدید پایین‌بیاورد، به‌خصوص اگر داروی ادرارآور یا داروی ضد پرفشاری خون مصرف‌می‌کنید.

افت فشار خون از انتقال اکسیژن به مغز، قلب و دیگر اعضاء جلوگیری‌می‌کند.

این مسئله می‌تواند باعث خستگی، تهوع، تاری دید، تنفس کم عمق، سرگیجه، سردرد و از دست‌ دادن هوشیاری شود.

اگر فشار خون بسیار پایین‌بیاید، ممکن است جان انسان را به خطربیندازد.

به گفته مرکز سرطان یادبود سلون-کترینگ، زنان باردار اصلا نباید سیاه دانه مصرف‌ کنند.سیاه دانه و عسل برای لاغری

زیرا این گیاه ممکن است انقباضات ماهیچه‌ای نرم رحم را تحت تاثیر قراردهد.

برای تعیین دقیق نحوه تاثیر این گیاه بر بارداری، به تحقیقات بشتری نیاز است، بنابراین بهتر است در هنگام بارداری از خوردن این دانه خودداری‌کرد.

با استناد به گفته مرکز سرطان یادبود سلون-کترینگ، سیاه دانه با داروهای شیمی‌درمانی و رادیوتراپی، تداخل دارد.

چون ممکن است این مکمل گیاهی مانند یک آنتی‌اکسیدان در بدن عمل‌کند، می‌تواند اثر درمان‌های استاندارد سرطان را کاهش‌دهد.

مانند هر مکمل گیاهی دیگری، واکنش حساسیتی به مصرف سیاه دانه نیز ممکن است پیش‌بیاید.

برخلاف درماتیت تماسی، این واکنش حساسیتی محدود به پوست نیست.

این واکنش ممکن است باعث تورم لب‌ها، زبان، گلو یا صورت و همچنین سختی در تنفس، حس خارش در زبان، کهیر، سرگیجه، تهوع، استفراغ، اسهال و دردهای شکمی شود.

یک قاشق غذا خوری سیاه دانه را در یک قوری ریخته و یک لیوان بزرگ آب با دمای ۸۰ یا ۱۰۰درجه سانتی گراد به آن اضافه کنید و اجازه دهید که به مدت ۲۰ دقیقه دم بکشد.

در صورت تمایل می توانید از عسل برای شیرین کردن آن استفاده کنید.

طریقه مصرف سیاه دانه

یکی از روش هایی که به کمک آن می توانید مصرف سیاه دانه را به برنامه غذایی روزانه تان اضافه کنید تهیه املت یونانی با سیاه دانه است.

برای تهیه این املت که می توانید در وعده صبحانه آن را میل کنید به تخم مرغ، یک عدد گوجه فرنگی، کمی پنیر سفید فتا، یک حبه سیر، سیاه دانه و اندکی فلفل نیاز دارید.

برای تهیه این املت کافی است به اندازه نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون در تابه بریزید و گوجه خرد شده و سیر را در آن تفت دهید.

سپس تخم مرغ را به آن اضافه کنید و در آخرین مرحله پخت پنیر رنده شده فتا، فلفل و سیاه دانه را روی تخم مرغ بریزید.

به این ترتیب به سادگی می توانید سیاه دانه را به برنامه غذایی روزانه تان اضافه  کنید و از خواص درمانی و تسکین دهنده آن بهره ببرید.

یکی دیگر از روش هایی که می توانید به کمک آن گیاه سیاه دانه را به سبد غذایی خانواده اضافه کنید استفاده از  پودر تخم سیاه دانه با پنیر در وعده صبحانه یا میان وعده عصر است.

می توانید با پودر کردن تخم سیاه دانه و پاشیدن آن روی پنیری که تصمیم دارید میل کنید یک پنیر با چاشنی سیاه دانه در منزل تهیه و از آن برای بهره بردن از خواص سیاه دانه استفاده کنید.

خواص سیاه دانه نیز همچون خواص هلیله سیاه برای لاغری و کاهش وزن بسیار مناسب است.

برای درمان چاقی بایستی رطوبت بدن کاهش و برای درمان لاغری نیز باید رطوبت بدن افزایش یابد.

بنابراین طبیعت گرم و خشک بودن از خواص سیاه دانه برای لاغری می باشد.

سیاه دانه بسیار گرم و خشک است و سرشار از ترکیباتی مانند مواد معدنی (روی، کلسیم، فسفر، پتاسیم، سلنیوم) و همچنین انواع ویتامین‌ها می‌باشد.

سیاه دانه خاصیت چربی سوزی داشته و از این رو مصرف آن به لاغری و کاهش وزن کمک می‌کند.

خواص سیاه دانه برای لاغری

همچنین به اعتقاد پزشکان طب سنتی، در این علم درمان به ضد است؛

یعنی به طور کلی برای درمان چاقی نیاز است که رطوبت را در تن کاهش دهیم و بالعکس برای درمان لاغری باید رطوبت را به تن بازگردانیم.

بنابراین با توجه به طبیعت بسیار گرم و خشک آن استفاده از سیاه دانه برای لاغری پرفایده است.

برای استفاده از سیاه دانه به هیچ عنوان آن را آسیاب نکنید.

سیاه دانه را با عسل طبیعی ترکیب کنید و روزانه یک قاشق چای خوری سرخالی از این ترکیب را میل کنید.

این ترکیب فوق العاده علاوه بر لاغری برای درمان بسیاری از بیماری ها نیز بسیار نافع می باشد.

روش دیگر استفاده از خواص سیاه دانه برای لاغری این است که آن را در سبد غذایی خود قرار دهید.

برای این امر می توانید مقداری سیاه دانه را به وعده صبحانه یا عصرانه خود اضافه کنید و یا حدود ۲۰ تا ۳۰ قطره از روغن آن را به یک تکه نان بمالید و بعد مصرف کنید.

به طور کلی میزان مصرف سیاه دانه برای یک شخص بالغ روزانه حداکثر ۲ گرم می باشد.

در این مورد اطلاعات معتبر و مستندی یافت نشد.

برای بهره بردن از خواص سیاه دانه برای لاغری می توانید آن را با عسل نیز ترکیب کنید.

تهیه این ترکیب بسیار آسان بوده با این حال بارها بر تاثیر آن در کاهش وزن صحبت شده است.

مقدار ۵۰ گرم سیاه دانه را پودر کرده و آن را بلافاصله با مقداری عسل مخلوط کنید.

سیاه دانه و عسل برای لاغری

از این ترکیب می توانید یک مرتبه در طی روز استفاده کنید تا در مدت کمی به وزن مطلوب و دلخواه خود برسید.

علاوه بر لاغر کنندگی سیاه دانه و عسل برای بیماران دیابتی نیز مفید بوده و همچنین به عنوان یک سم زدا برای بدن عمل می کند.

می توان از ترکیب سیاه دانه و عسل قبل از خوردن صبحانه و یا چند ساعت قبل از خواب استفاده کرد.

حافظه‌ و عملکرد شناختی ضعیف مشکل رایجی در بین افراد سالخورده است، اما تقویت قدرت حافظه و تمرکز نیز یکی دیگر از فایده‌های سیاه دانه برای سلامتی است.

خواص سیاه دانه برای حافظه

این ماده به درمان ضعف حافظه و افزایش سطح هوشیاری نیز کمک می‌کند.

در این مورد اطلاعات ضد و نقیضی در دست است.

برخی معتقدند شکسته و یا آسیاب شده آن اگر فورا با ماده ای دیگر مثل عسل مخلوط نشود سمی است

و برخی دیگر معتقدند با این کار خواص آن بیشتر هم می شود.

این گروه معتقدند برخی دانه ها هستند که باید بصورت سالم استفاده بشوند مثل اسفند اما گیاه سیاه دانه اینطور نیست.

برای تهیه این معجون می توانید چند قاشق سیاه دانه را با یک قاشق عسل مخلوط کرده و آن را صبح ها ناشتا میل کنید

و حتی می توانید در طی روز چندین بار از آن استفاده کنید.

در ادامه این مطلب می توانید فواید دارویی این معجون را مطالعه کنید.

معجزات درمانی سیاه دانه و عسل

خواص سیاه دانه و خواص عسل هر یک به تنهایی برای درمان بیماری ها و رفع بسیاری از مشکلات جسمی و زیبایی بسیار موثر هستند.

اما ترکیب این دو ماده غذایی پرخاصیت خواص جدید و مزیت های فراوان دیگری نیز به آن ها افزوده است.

از جمله خواص سیاه دانه و عسل می توان به درمان بیماری لوزالمعده اشاره کرد.

یکی از مهمترین فواید دارویی ترکیب عسل و سیاه دانه سم زدایی است.

سیاه دانه و عسل دارویی موثر در درمان دیابت به شمار می رود.

مصرف ۲ گرم سیاه دانه در طی روز باعث کاهش قند خون می شود و از طرفی به افزایش عملکرد سلول بتا کمک می کند و نیاز بدن به انسولین را نیز کم می کند.

از خواص شگفت انگیز ترکیب سیاه دانه و عسل، درمان تشنج می باشد.

همچنین کسانی که از فشار خون بالا رنج می برند می توانند از سیاه دانه استفاده کنند.

مصرف سیاه دانه به همراه عسل طی دو ماه می تواند سبب کاهش فشار خون بالا شود.

برای اثر بخشی بهتر و گرفتن نتیجه مطلوب پیشنهاد می شود که مقدار ۲۰۰ میلی گرم سیاه دانه به همراه عسل در طی روز مصرف شود.

از خواص بی نظیر سیاه دانه به درمان آسم و بیماری های دستگاه تنفسی می توان اشاره کرد.

ترکیب سیاه دانه با آویشن می تواند در درمان بیماری های دستگاه تنفس بویژه آسم مفید باشد.

همچنین مصرف سیاه دانه و عسل به همراه آب جوش یکی دیگر از درمان های توصیه شده برای افرادی است که از آسم رنج می برند.

سرطان روده بزرگ یکی از خطرناکترین بیماری هایی است که در عملکرد دستگاه گوارش و سلامت بدن تاثیر منفی می گذارد.

می توان در کنار درمان هایی دارویی از ترکیب سیاه دانه به همراه عسل نیز برای درمان این بیماری بهره برد.

طی تحقیقاتی محققان دریافتند که روغن سیاه دانه بر روی سلول های سرطانی اثر گذاشته و باعث کند شدن روند پیشرفت این بیماری می شوند.

ترکیب سیاه دانه و عسل برای کاهش وسوسه مواد مخدر موثر است.

افرادی که در مرحله ترک اعتیاد هستند می توانند از مخلوط عسل و سیاه دانه به طور روزانه استفاده کنند.

یکی از خواص سیاه دانه و عسل تقویت سیستم ایمنی بدن است.

همچنین برای درمان بیماری هایی که باعث تضعیف قدرت دفاعی بدن می شوند نیز به کار می رود.

به عنوان مثال بیماری سرماخوردگی یکی از بیماری هایی است که با ترکیب سیاه دانه و عسل درمان می شود.

مخلوط عسل و سیاه دانه دارای خواص درمانی عفونت بویژه عفونت ادراری است.

همچنین ادرار آور بوده و به درمان بیماری پروستات نیز کمک می کند.

از فواید درمانی و خواص سیاه دانه و عسل می توان به درمان سر درد اشاره کرد. مخصوصا درمان سر درد هایی که با مزاج سرد ارتباط دارند.

پیشنهاد می شود در هنگام بروز سر درد از مخلوط عسل و سیاه دانه میل کنید تا در مدت کوتاهی سر دردتان درمان شود.

سیاه دانه و عسل علاوه بر خواص متعدد درمانی به حفظ سلامت پوست نیز کمک می کند.

این ترکیب باعث از بین بردن جوش های زیر پوستی می شود اما برای جوش های ملتهب ممکن است باعث التهاب بیشتر شود و نتیجه معکوس داشته باشد.

همچنین برای از بین بردن بیماری های پوستی نظیر لک های پوستی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

تقویت دستگاه گوارش از مهمترین خواص سیاه دانه و عسل می باشد.

در از بین بردن انگل های روده موثر است و به درمان دل درد و نفخ نیز کمک می کند.

به طور کلی یکی از درمان های توصیه شده برای مشکلات گوارشی از جمله زخم معده، استفاده از ترکیب عسل و سیاه دانه است.

سنگ کلیه و سنگ مثانه از بیماری هایی است که علاوه بر درد شدید باعث از بین رفتن کارایی کلیه ها نیز می شود.

همچنین ترکیب عسل و سیاه دانه از آسیب و تاثیر مخرب داروها بر کلیه ها جلوگیری می کند.

اضطراب از علائم بیماری افسردگی است که غالبا همراه با تپش های نامنظم قلب است.

استفاده از سیاه دانه و عسل باعث تنظیم ضربان قلب، کاهش استرس و جلوگیری از افسردگی می شود و در افزایش میزان نشاط و انرژی تاثیر بسزایی دارد.

مصرف مخلوط سیاه دانه و عسل باعث کاهش درد زایمان می شود و به افزایش قوای بدن زنان باردار نیز کمک می کند.

همچنین مصرف آن در دوران شیردهی نیز سبب افزایش میزان شیر مادران می شود.

از دیگر خواص دارویی سیاه دانه و عسل می توان به افزایش میل جنسی اشاره کرد

و از طرفی در افزایش تعداد اسپرم ها موثر است که در نتیجه آن ناباروری که ناشی از کمبود تعداد اسپرم است درمان می شود.

از اصلی ترین خواص معجون سیاه دانه این است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

برای درمان سرماخوردگی های پی در پی مفید است.

در درمان تب های بلغمی و سوداوی تاثیر دارد.

ادرارآور است و برای مردان مبتلا به پروستات مفید است.

همچنین عفونت های ادراری را درمان می کند.

برای درمان سردردهایی که مرتبط با مزاج سرد هستند مفید است.

مالیدن این ترکیب به پوست برای درمان جوش های بلغمی مفید است.

توجه داشته باشید که جوش های بلغمی بدون التهاب، زیرپوستی و سفت هستند

و استفاده از این ترکیب برای جوش های قرمز و پرالتهاب نتیجه عکس خواهد داد و وضع پوستتان بدتر خواهد شد.

تاثیر خوبی بر دستگاه گوارش و انگل های روده دارد.

نفخ معده و دل درد های ناشی از آن را درمان می کند.

برای پیشگیری و درمان زخم معده موثر است.

برای بهبود بیماری های پوستی پیسی و لک مفید هست.

از ابتلا به بیماری های مزمن و سرطان جلوگیری می کند چون اثر معجون سیاه دانه به مدت طولانی در بدن باقی می ماند

باعث کاهش عوارض داروهای شیمی درمانی بر کلیه ها می شود.

با طبع گرم بسیار انرژی زا است.

مصرف یک قاشق مرباخوری از ترکیب روغن سیاه دانه و عسل خالص به نسبت مساوی باعث درمان اضطراب و تپش های قلب و تنظیم ضربان قلب می شود.

سیاه دانه دارای ماده ای هست که در بدن تولید انتی هیستامین می کند به همین دلیل برای درمان حساسیت و آسم بسیار مفید است.

بوی نامطبوع تهران : علت و منشا بوی نامطبوع در سطح شهر تهران

مسکن مهر / آخرین اخبار مربوط به مسکن مهر + مسکن مهر پردیس

آموزش و پرورش و آموزش عالی : اخبار و اطلاعیه ها / تعطیلی مدارس و دانشگاه ها

وضعیت جاده ها : آخرین اخبار وضعیت ترافیک و آب و هوای جاده ها و راههای کشور

انتخابات ریاست جمهوری ایران ۱۴۰۰ و ۱۴۰۴ / آخرین اخبار: تاریخ، پیش بینی و نتایج

قیمت طلا و سکه و ارز و دلار : آخرین قیمت، تحلیل و پیش بینی آنلاین و لحظه ای

استیضاح ترامپ : آخرین اخبار مربوط به استیضاح ترامپ

سقوط هواپیمای اوکراین : آخرین اخبار و جزئیات سقوط هواپیمای اوکراینی

پرسپولیس: اخبار وضعیت پرسپولیس، بازیکنان، باشگاه، مربی، نقل و انتقالات

مکانیسم ماشه چیست / مکانیزم ماشه فعال شد / مکانیسم حل اختلاف برجام

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۲۰۲۰ : تاریخ، پیش بینی و نتیجه انتخابات امریکا

استقلال: آخرین اخبار باشگاه استقلال / فرهاد مجیدی سرمربی جدید استقلال

سوپ ماهیچه مجلسی: ۷ نوع سوپ ماهیچه با گندم، شیر، عدس و جو پرک

آفت دهان: علت، درمان بدون درد در طب سنتی، داروی خارجی / برای آفت چه بخوریم

تعبیر خواب آروغ زدن : تعبیر خواب آروغ زدن مرده / تعبیر خواب آروغ زدن بچه

سوپ پیاز: انواع سوپ پیاز رستورانی، مجلسی، رژیمی، فرانسوی، ترکیه ای، ایتالیایی

آب آوردن زانو: علت، علائم، فیزیوتراپی، درمان گیاهی، طب اسلامی و با زالو

گیجی: علت گیجی، گیجی و سبکی سر و ضعف / درمان گیجی در طب سنتی

خروج آمریکا از عراق پس از شهادت سردار قاسم سلیمانی

سال ۱۳۹۹ : لحظه تحویل سال ۹۹ و پیام تبریک عید ۹۹ / پیامک و اس ام اس سال نو

سماق: خواص، مضرات، طبع، دمنوش / سماق نکوبیده / سماق برای پوست، لاغری

نماز جمعه تهران : اقامه نماز جمعه این هفته تهران به امامت رهبری

فال PMC : فال پی ام سی روزانه نایریکا

سداب: طبع، خواص و مضرات در طب اسلامی / سداب سرکه / روغن و پودر سداب

تعبیر خواب گاو، گوساله و کله گاو / تعبیر خواب کشتن و سر بریدن گاو شاخدار

زردآلو: خواص، مضرات و طبع / زردآلو خشک / هسته و برگه زردآلو چاق کننده است

افتادگی مثانه: علت، علائم، درمان خانگی / درمان جدید افتادگی مثانه

لارنژیت: علائم، تشخیص، درمان / درمان خانگی و طب سنتی / لارنژیت و سرفه

روغن چوب صندل: خواص و مضرات, روغن چوب صندل برای مو, ریزش مو, طاسی سر

فال حافظ آنلاین : فال حافظ روزانه نایریکا (انواع فال و طالع بینی)

سیاه دانه می‌تواند به شما کمک کند تا وزن خود را کاهش دهید اما توجه داشته باشید که هر ماده طبیعی و مفیدی،خود به تنهایی نمی تواند در رابطه با چاقی معجزه کند .پس اگر قصد دارید در حدی معقول به مدت یک هفته یا کمی بیشتر، مقداری از چربی‌های اطراف شکم خود را کاهش دهید می‌توانید به لاغری با سیاه دانه امیدوار باشید.برای لاغری با سیاه دانه کافی است که برای مدت یک هفته تا دو هفته از ترکیب سیاه دانه و عسل استفاده کنید و یا در وعده‌های غذایی خود که در آن برنج وجود دارد از سیاه دانه پودر شده استفاده کنید. باز هم تأکید می‌کنیم لاغری با سیاه دانه در هفت روز تنها می‌تواند به کوچک شدن شکم شما یا کاهش مقدار کمی وزن کمک کند.

بیشتر بخوانید

مشخصات سبزی ریحان و نحوه تولید عسل از این گیاه

درمان بیماری های معده با عسل آویشن

سیاه دانه و عسل برای لاغری

۷ خاصیت شگفت انگیز عسل شوید

اگر وقت خرید رفتن را ندارید هانی رژینا این امکان را برای شما فراهم کرده است می توانید محصول مورد نیاز خود را سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید .عسل های هانی رژینا انواعی از عسل های ارگانیک و با کیفیت را تو لید می کند. و به صورت اینترنتی برای شما ارسال می کند.برای خرید از عسل هانی رژینا می توانید با ما تماس بگیرید.یا در سایت هانی رژینا از محصولات ما دیدن کنید و بعد سفارش دهید

 

روغن سیاه دانه از دانه های زیره سبز مشتق می شود. روغن را می توان از طریق فشردن دانه استخراج کرد و یک منبع متراکم از ترکیبات و اسیدهای فرار است که آنتی اکسیدان های قوی مانند اسید لینولئیک، الیه، پالمیتیک و میریستیک نیز جزو این مواد می باشد. مصرف روغن به صورت متعادل اثراتی بر روی بدن می گذارد که عبارتست از کاهش وزن.

بسیاری این روغن را به سوپ، سالاد، نان، پنیر، مرغ و سبزیجات سرخ شده اضافه می کنند. این روغن دارای عطر و بوی قوی است، اما طعم آن باعث می شود مکمل خوبی برای بسیاری از وعده های غذایی باشد. توجه داشته باشید باید مقدار کمی از روغن استفاده کنید یا کل دانه را به غذا بیفزایید. اگر چه این روغن بیش از 2000 سال است که استفاده می شود، اما اثرات متابولیک آن بر روی کاهش وزن، محبوبیت خود را در جامعه امروزی افزایش داده است.

راه های بسیاری وجود دارد که می توانید روغن سیاه دانه را مصرف کنید که بسیاری از آنها با افزایش متابولیسم بدن به کاهش وزن کمک می کنند. ویتامین B در این روغن، متابولیسم انرژی بدن را شروع می کند، و باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود. این امر می تواند به شما کمک کند که کالری بیشتری مصرف کنید، بنابراین کمبود کالری ایجاد می شود و باعث کاهش وزن تدریجی می شود.

علاوه بر این، روغن سیاه دانه اشتها را کم می کند و دارای اثرات بی نظیری بر روی بدن است که باعث کاهش میل به مصرف بیشتر غذا می شود. اگر سعی دارید میزان کل کالری مصرفی را کاهش دهید، استفاده از این روغن می تواند راهی عالی برای ماندن در مسیر باشد.

از آنجایی که بسیاری از مردم معتقدند دانه های سیاه دانه به سختی قورت داده می شود، گزینه های دیگری برای مصرف روغن آن وجود دارد:سیاه دانه و عسل برای لاغری

 

گزینه 1:

یک قاشق چایخوری روغن سیاه دانه را با یک تا دو قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید. این کار را هر روز صبح قبل از اولین وعده غذایی انجام دهید.

گزینه 2:

یک قاشق چایخوری روغن سیاه دانه، یک قاشق چای خوری عسل و دارچین را با یک فنجان آب مخلوط کنید. این مواد را در دمای اتاق باهم ترکیب کنید. قبل از صبحانه و شب قبل از خواب، این کار را انجام دهید.

چند قاشق چای خوری روغن سیاه دانه را به سس سالاد اضافه کنید.

یک قاشق چای خوری روغن سیاه دانه و یک پرتقال نیاز دارید. آب پرتقال را بگیرید. یک قاشق چای خوری عصاره سیاه دانه را به آن اضافه کنید و این نوشیدنی را مخلوط کنید. این نوشیدنی را هر روز با معده خالی بنوشید.

یک لیوان آب گرم با آب لیمو بخورید. سه تا پنج میلی گرم سیاه دانه را در قاشق بریزید. سیاه دانه ها را قاشق قاشق به آب گرم اضافه کنید. دانه ها را با آب قورت بدهید. پس از آن، یک قاشق عسل خالص طبیعی بخورید.

به غیر از اثرات کاهش وزن سیاه دانه، این ماده برای سلامتی بسیار مفید است. در اینجا چند دلیل دیگر برای متقاعد کردن شما برای مصرف یک قاشق چایخوری روغن سیاه سیانه به صورت روزانه وجود دارد:

می توانید پودر سیاه دانه را به غذا اضافه کنید. این پودر دارای بوی معطر و طعم فلفل است. برخی افراد از عصاره هیدروالکلی سیاه دانه به شکل قرص استفاده می کنند. اما قرص ها خلوص مختلفی دارند و تشخیص دوز دشوار است.

بهترین روش برای استفاده از عصاره هیدروالکلی سیاه دانه از طریق روغن آن است. این روش خالص ترین و متداول ترین راه برای مصرف این عصاره گیاهی است. می توانید عسل به روغن اضافه کنید و آن را در یک لیوان آب مخلوط کنید. همچنین می توانید آن را با سس سالاد مخلوط کنید. علاوه بر این، مطالعات نشان می دهد فرم روغن دارای قدرت بیشتری نسبت به فرم قرص یا پودر است. استفاده از روغن سیاه دانه برای کاهش وزن یک راه موثر برای افزایش متابولیسم و کاهش اشتها است.

اگر از بیش از حد از روغن سیاه دانه استفاده کنید، عوارض جانبی مانند واکنش های آلرژیک، افت فشار خون و عوارض حاملگی را تجربه می کنید.

برخی افراد وقتی به روغن سیاه دانه دست می زنند یا آن را مصرف می کنند دچار درماتیت می شوند. مصرف آن باعث ناراحتی معده، تهوع یا استفراغ و همچنین تحریک احتمالی دستگاه تنفسی می شود.

این روغن به کنترل فشار خون کمک می کند، اما اگر همراه با سایر داروهای فشار خون مصرف شود، می تواند باعث کاهش خطرناک فشار خون شود.

به علت در دسترس نبود تحقیقات کافی، این روغن برای کاهش وزن در زنان باردار و شیرده توصیه نمی شود.

SARAH BRADLEY. What Is Black Seed Oil And Can It Help You Lose Weight? www.womenshealthmag.com. JUN 12, 2018

 

سیاه دانه و عسل برای لاغری
سیاه دانه و عسل برای لاغری
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *