سرکه سیب و روغن زیتون برای پوست

دوره مقدماتی php
سرکه سیب و روغن زیتون برای پوست
سرکه سیب و روغن زیتون برای پوست

متاسفانه یکی از اتفاقاتی که در زمستان می افتد، پوست خشک، ترک خورده و پوسته پوسته است ، که در چنین حالتی از لبخند زدن می ترسید چرا که ممکن است ترک ها باز شوند و در کل احساس ناخوشایندی خواهید داشت. بنابراین حاضرید صد ها هزار تومان خرج کنید تا از مرطوب کننده هایی که در واقع جواب نمیدهند استفاده کنید.

در این قسمت از بخش سلامت پوست و موی نمناک ما با ارائه چندین ماسک به شما کمک خواهیم کرد تا درواقع خشکی ، خارش و التهاب پوستتان را از بین ببرید و در نهایت به پوستی زیبا و جوان برسید. 

1.ماسک روغن زیتون

مواد لازم:

طرز استفاده:

سرکه سیب و روغن زیتون برای پوست

دوره مقدماتی php

با استفاده از نوک انگشتان خود روغن را به صورت دورانی روی صورتتان ماساژ دهید، سعی کنید روی بینی، گونه ها و پیشانی را محکم تر ضربه بزنید و بعد حوله مخصوص صورت را درون آب داغ بخیسانید، آب اضافه آن را بگیرید و محکم روی صورتتان فشار دهید تا زمانی که حوله مجدد خنک شود.

حوله را برداشته و دوباره درون آب داغ بخیسانید اما این بار به جای فشار دادن روی صورت به آرامی مالش دهید تا روغن زیتون را از بین ببرید و بعد صورتتان را با یک حوله خشک کنید.

این کار را هر روز، صبح و شب تکرار کنید، می توانید طی یک هفته نتایج آن را مشاهده کنید. 

مزایای این ماسک :

اگر پوست خشک دارید، روغن زیتون پوستتان را مرطوب می کند، لکه ها را از بین می برد و به درخشانی و جوان سازی پوست آن کمک می کند و اگر پوست چرب دارید، تولید بیش از حد روغن را در پوستتان کنترل می کند و منافذ را تمیز و بسته خواهد کرد.

احتیاط:

گرمای آب باید در حد قابل تحمل باشد. 

2.ماسک روغن زیتون و آبلیمو: 

مواد لازم:

طرز استفاده:

آبلیمو و روغن زیتون را به خوبی ترکیب کنید و سپس به مدت 1 یا 2 دقیقه به آرامی بر روی تمام پوستتان ماساژ دهید و بعد از 30 دقیقه با آب گرم بشویید و شستشوی نهایی را با آب خنک انجام دهید.

این ماسک را باید 2 یا 3 بار در هفته تکرار کنید. 

مزایایی استفاده از این ماسک:

چنانچه در بخش های قبلی سلامت نمناک چندین بار اشاره داشتیم آبلیمو منافذ پوست را می بندد و به روشن تر شدن پوست کمک میکند. همچنین ضد عفونی کننده موثری است.

 

3.ماسک روغن زیتون و زرد چوبه: 

مواد لازم:

طرز استفاده:

همه مواد را با هم ترکیب کنید و سپس به صورت خود اعمال نمایید، اجازه دهید 10 تا 15 دقیقه بماند تا خشک شود و بعد با آب بشویید.

برای از بین بردن لکه های ناشی از زرد چوبه میتوانید از یک پاک کننده ملایم صورت استفاده کنید.

این ماسک را دوبار در هفته تکرار کنید. 

مزایایی استفاده از این ماسک:

پودر زرد چوبه نه تنها در پک های گیاهی پوست برای درمان مشکلات پوستی استفاده می شود. بلکه یک درخشان کننده طبیعی نیز محسوب می شود.

کورکومین نیز یکی از عناصر اصلی زرد چوبه است که تاثیرات مفیدی روی صورت خواهد داشت.

اسید لاکتیک موجود در ماست نیز باعث روشن شدن پوست می شود. 

سرکه سیب و روغن زیتون برای پوست

4.ماسک روغن زیتون و روغن کرچک: 

مواد لازم:

طرز تهیه:

تمام روغن ها را با هم ترکیب کرده و به آرامی، به صورت دورانی به مدت 2 الی 3 دقیقه روی صورتتان ماساژ دهید و بعد از 10 دقیقه حوله آغشته به آب گرم را روی صورتتان بکشید تا پاک شود.

این درمان را 3 الی 4 بار در هفته تکرار کنید. 

مزایای این ماسک:

استفاده از این ماسک تولید روغن طبیعی پوست را به حد نرمال می رساند، سلول ها را تغذیه میکند و به نرم و درخشان شدن پوست کمک میکند. این ماسک همچنین دارای اثرات ضد پیری نیز است. 

5.ماسک روغن زیتون و سرکه: 

مواد لازم:

یک دوم فنجان روغن زیتون

  • نقاشی های السا آنا
  • یک چهارم فنجان سرکه

    یک چهارم فنجان آب

    یک عدد بطری( برای ذخیره سازی) 

    طرز تهیه:

    تمام مواد را درون بطری بریزید و به خوبی تکان دهید و سپس چند قطره از آن را روی صورت خود اعمال کنید و به آرامی ماساژ دهید، اجازه دهید شب تا صبح بماند و بعد با یک حوله نرم پاک کنید.

    این کار را هر شب قبل از خواب تکرار کنید. 

    1. ماسک روغن زیتون و عسل

    این ماسک، سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز پوست است و با خاصیت آبرسانی که دارد، برای پوست های خشک و حساس بسیار مناسب بوده و با سموم موجود در منافذ پوست مقابله می ‎کند.

    هر دو ماده یعنی زیتون و عسل باعث نرمی و لطافت پوست می ‎شوند و به دلیل خاصیت ضد التهابی که دارند، تسکین دهنده آلرژی و سوختگی هستند.

     مواد لازم :

    سرکه سیب و روغن زیتون برای پوست

    طرز تهیه :

    این دو ماده را درون یک کاسه بریزید و خوب هم بزنید تا یک ترکیب یک دست حاصل شود و سپس صورت خود را تمیز کرده و ماسک را با حرکت دورانی روی پوست صورت خود بمالید و اجازه دهید که این ماسک حدود 30 دقیقه روی پوست صورتتان باقی بماند و سپس صورت خود را با ولرم بشویید و خشک کنید.

    این ماسک را هفته ای 2 یا 3 بار تهیه کنید و روی صورت خود بمالید تا نتایج شگفت انگیز آن را روی پوست صورتتان مشاهده کنید.  

    2. ماسک روغن زیتون و روغن نارگیل

    در این ترکیب اسید های چرب موجود در روغن زیتون با آنتی اکسیدان های موجود در روغن نارگیل ترکیب می ‎شوند تا یک ماسک 100% طبیعی با خاصیت ضد پیری برای شما به دست آید. 

    مواد لازم :

    طرز تهیه :

    ابتدا روغن زیتون و روغن نارگیل را به خوبی با هم مخلوط کنید و هنگامی که یک ترکیب یک دست حاصل شد، آن را روی پوست صورت خود بمالید و سپس بگذارید تمام عناصر شگفت انگیز این ماسک در طول شب جذب پوستتان شود و صورت خود را نشویید.

    این ماسک را حداقل هفته ای 3 بار تهیه کنید و روی پوست صورتتان بمالید. 

    3. ماسک روغن زیتون و جو دو سر

    این ماسک، یک لایه بردار طبیعی است که سلول های مرده و سایر ناخالصی هایی که در منافذ پوست صورت شما گیره کرده است را از بین می ‎برد و علاوه بر این ، این ماسک خاصیت آبرسانی و نرم کنندگی دارد و باعث کاهش جوش های سر سیاه و لک های موجود در صورتتان می ‎شود و در نتیجه، این ماسک خواص فوق العاده ای برای پوست صورت شما دارد. 

    مواد لازم :

    طرز تهیه :

    در مرحله اول، این دو ماده را درون یک ظرف ریخته و خوب هم بزنید تا یک ماسک غلیظ حاصل شود و سپس این ماسک را روی تمام قسممت های پوست صورتتان بمالید و اجازه دهید 20 دقیقه روی صورتتان باقی بماند و سپس، صورت خود را با آب ولرم بشویید و خشک کنید.

    این ماسک را هفته‎ای دو بار تهیه کنید و روی پوست صورتتان بمالید. 

    4. ماسک روغن زیتون و آووکادو

    ماسک روغن زیتون و آووکادو به عنوان یک محصول طبیعی جهت مرطوب کردن و ترمیم لایه های عمیق پوست به شمار می ‎آید و علاوه بر این ، این ماسک حاوی اسید های چرب ، ویتامین E و سایر آنتی اکسیدان های قدرتمند است که به تسریع روند بازسازی سلول های پوست کمک می ‎کند .

    این ماسک همچنین باعث پیشگیری از بروز زودرس چین و چروک ها و علائم پیری می ‎شود.

    مواد لازم :

    طرز تهیه :

    ابتدا آووکادو را خوب له کنید و سپس یک قاشق غذاخوری روغن زیتون به آن اضافه کنید و آن را خوب هم بزنید تا یک خمیر خامه ای حاصل شود و سپس ماسک را روی تمام صورت و در صورت تمایل به گردن و قفسه سینه خود بمالید و بعد اجازه دهید که این ماسک حدود 30 دقیقه روی پوستتان باقی بماند و سپس قسمت های مورد نظر را با آب ولرم بشویید و خوب خشک کنید.

    این ماسک را هفته ای 2 بار تهیه کنید و روی پوست خود قرار دهید. 

    5. ماسک روغن زیتون و سفیده تخم مرغ

    از ترکیب این دو ماده، ماسکی شفا بخش و سرشار از مواد مغذی حاصل می‎شود که خاصیت ترمیم کنندگی دارد و باعث محکم شدن واحیای پوست شما می ‎شود.

    مواد لازم :

    طرز تهیه :

    در مرحله اول، تخم مرغ را به خوبی هم بزنید و سپس روغن زیتون را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید و ماسک را روی تمام نقاط پوست صورت خود بمالید و اجازه دهید 30 الی 40 دقیقه روی پوستتان بماند و در آخر، با استفاده از آب ولرم و با حرکت دایره ای انگشتان خود بر روی پوست صورتتان، ماسک را به خوبی از روی پوستتان پاک کنید.

    این ماسک را هفته ای 2 یا 3 بار تهیه کنید و روی پوست صورتتان بمالید.

    در پایان لازم به ذکر است، تهیه ماسک با روغن زیتون بسیار آسان و ارزان است.

    ماسک مورد علاقه خود را انتخاب کنید و مرتبا از آن استفاده کنید تا از تمام مزایای آن بهره مند شوید. 

    روغن زیتون + شیر + زردچوبه

    زردچوبه ، یکی از بهترین ادویه های موجود برای درمان بیماری های پوستی است.

    این ماده، ضدعفونی کننده، ضد باکتری و آنتی اکسیدان است و به منظور از بین بردن آکنه، روشن شدن پوست و تسکین سوزش پوست آفتاب سوخته مورد استفاده قرار می‎گیرد. ماسک روغن زیتون و زردچوبه همراه با شیر که یک ماده آبرسان است، به عنوان ناجی پوست های خشک شناخته می‎شود. 

    روغن زیتون + موز + شکر

    با ترکیب این مواد، ماسکی لایه بردار برای شما حاصل می‎ شود که ضمن تسکین بخشیدن به پوست ، پوسته های ایجاد شده روی صورتتان را از بین می‎برد. فقط لازم است که هنگام مالیدن این ماسک را پوست صورت خود مراقب دانه های شکر باشید تا باعث ایجاد خراش بر روی پوستتان نشوند. 

    آیا می توان هر روز از روغن زیتون بر روی پوست صورت خود استفاده کرد ؟

    از آنجایی که روغن زیتون روغنی سنگین است، استفاده هر روز از آن به عنوان ماسک صورت، ممکن است باعث مسدود شدن منافذ پوست و ایجاد لک بر روی آن شود؛ به خصوص اگر پوستتان مستعد چرب شدن باشد.

    هفته ای دو بار استفاده از روغن زیتون به عنوان ماسک برای صورت بسیار مناسب است.

    با این حال می ‎توانید از روغن زیتون به عنوان پاک کننده روزانه آرایش چشم استفاده کنید. کافی است چند قطره از این روغن را روی تکه ای پنبه بریزید و به آرامی آرایش چشم خود را با آن پاک کنید و سپس چشم تان را با آب بشویید.

    به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، اثرات سرکه سیب روی کاهش وزن و سرعت بخشیدن به آن و همچنین درمان بسیاری از بیماری ها مشخص شده است اما تاکنون کسی به اثرات آرایشی و زیبایی آن توجه ای نکرده است.

     

    سطح پوست بدن مان به طور طبیعی اندکی اسیدی است اما بیشتر صابون هایی که استفاده می کنیم، موجب قلیایی شدن آن می شود.

     

    این وضعیت باعث می شود که بسیاری از باکتری ها و بیماری های دیگر به پوست مان هجوم بیاورند.

    سرکه سیب و روغن زیتون برای پوست

     

    اما سرکه سیب کمک می کند که پوست ویژگی های محافظتی خود را بازیابد و شاداب و زیبا به نظر رسد.

     

    در ادامه به برخی از کاربردهای سرکه سیب در زیبایی اشاره شده است.

     

    در حمام

     

    یکی از رایج ترین استفاده از سرکه سیب، زمانی است که در حمام هستید.

     

    از آنجایی که سرکه سیب می تواند سطح طبیعی pH پوست را تنظیم کند، بیشتر مردم از این سرکه، هنگام حمام استفاده می کنند.

     

    یک فنجان سرکه سیب را با یک قاشق غذاخوری زنجبیل مخلوط کنید یا اینکه یک فنجان سرکه سیب را با 3 فنجان نمک کوشر مخلوط کنید (نمک کوشر کمتر از نمک معمولی لطیف است. دانه ‌های درشت ‌تر آن به صورت منظم به یکدیگر پیوند نمی‌ خورند بنابراین زبرتر است و چندان متراکم نیست).

     

    سپس هر کدام از محلول های آماده شده مورد نظرتان را به درون وان آب گرم حمام ریخته و به مدت نیم ساعت درون آن بمانید.

     

    پس از آن بدن تان را با آب معمولی بشویید. پس از مدتی که این کار را انجام دادید، متوجه پاک کنندگی حیرت انگیز آن خواهید شد.

     

    مراقبت از پوست صورت

     

    سرکه سیب می تواند با از بین بردن سلول های مرده پوست به بازسازی پوست بدن و به ویژه صورت تان بپردازد.

     

    همچنین می تواند از ابتلا به آکنه و لکه های پوستی پیشگیری کند. می توانید نصف فنجان را درون کاسه پر از آب داغ ریخته و صورت تان را با بخار حاصل از آب داغ و سرکه، بخور دهید.

     

    سپس با پارچه ای تمیز، چربی ها و آلودگی های روی پوست تان را پاک کنید. بعد از آن برای بستن منافذ باز پوست، صورت تان را با آب سرد بشویید.

     

    سرکه سیب و روغن زیتون برای پوست

    همچنین می توانید سرکه سیب را با خاک رس درمانی- هر دو به یک اندازه- مخلوط کنید و ماسک به دست آمده که ویژگی سم زدایی دارد را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی صورت تان بگذارید و سپس با آب گرم بشویید.

     

    مراقبت از موها

     

    سرکه سیب به راحتی می تواند موهای شپش زده را درمان کند. روی موهای خشک آلوده به شپش، سرکه سیب بریزید به طوری که همه جای آن را بپوشاند.

     

    سپس بگذارید، سرکه روی موها خشک شود. بدین ترتیب ماده چسبناکی که باعث می شود تخم شپش ها به ساقه مو بچسبند، حل شده و این تخم ها از ساقه های مو جدا شوند.

     

    سپس به تمام موهای سر روغن زیتون بمالید و بدین ترتیب می توانید به راحتی باقی شپش ها و تخم های مرده را از مو پاک کنید. پس از این کار موها را شسته و نرم کننده بزنید.

     

  • روش صحیح مصرف کندر در بارداری
  • همچنین می توانید از سرکه سیب به عنوان یک شستشوکننده طبیعی استفاده کنید.

     

    یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را با دو فنجان آب سرد مخلوط کرده و پس از شامپو، موهایتان را با محلول آماده شده بشویید.

     

    بدین ترتیب موهایتان درخشان خواهد شد و موهای صدمه دیده، بازسازی می شوند.

     

    در ضمن سرکه سیب می تواند باکتری هایی که موجب شوره سر می شوند را از بین ببرند.

     

    فقط یک چهارم فنجان سرکه را به 4 فنجان آب گرم اضافه کنید و پس از اینکه موهایتان را با شامپو شستید، با آن موهایتان را آبکشی کنید.

     

    سرکه سیب و روغن زیتون برای پوست

    زیبایی پاها

     

    سرکه سیب برای تمام قسمت های بدن، از سر گرفته تا نوک پا، بسیار مفید است و می تواند اثرات زیبایی بخش داشته باشد.

     

    بنابراین بهتر است در استفاده از آن برای پاهایتان هم غفلت نکنید. از سرکه سیب می توان برای درمان پینه و میخچه استفاده کرد.

     

    همچنین بوی بد پا و خستگی آن را نیز برطرف کرد. برای برطرف کردن خستگی پاها، یک چهارم آب گرم را به یک دوم فنجان سرکه سیب بیفزایید و روزی یکبار پاهایتان را به مدت 10 دقیقه درون آن قرار دهید.

     

    خاصیت اسیدیته سرکه سیب تمام باکتری های موجود در پاها را که باعث بدبویی هستند و همچنین قارچ های ایجادکننده بیماری قارچی پای ورزشکاران را از بین می برد.

     

    برای از بین بردن پینه ها و میخچه ها باید غلظت سرکه سیب را در محلولی که آماده می کنید، افزایش دهید و پایتان را حداقل نیم ساعت درون محلول بگذارید.

     

    سپس پایتان را از محلول بیرون آورده و بگذارید خشک شود و با سنگ پا به روی پینه ها و میخچه ها بکشید. بدین ترتیب آنها از بین می روند.

     

    گاهی ممکن است مجبور شوید، مدتی این کار را انجام دهید تا پاهایتان کاملا درمان شوند.

     

    کسانی که از لاک ناخن استفاده می کنند، بهتر است ناخن های شان را قبل از لاک زدن، با سرکه سیب کاملا تمیز کنند.

     

    سرکه سیب تمام چربی های به جا مانده از کرم ها را از بین می برد و باعث می شود، لاک روی ناخن تان دوام بیشتری داشته باشد.

     

    همچنین سرکه سیب سلامتی ناخن و پوستک های ناخن را بهبود می بخشد.

     

    سرکه سیب علاوه بر درمان های زیبایی فوق می تواند رگ های واریسی ناشی از مسن شدن را از بین ببرد.

     

    برای این کار حوله یا پارچه ای تمیز را آغشته به سرکه سیب نمایید و دور پاهایتان بپیچید.

     

    سپس پاها را از سطح زمین کمی بلند کنید و به همان حال به مدت نیم ساعت باقی بمانید.

     

    پس از مدتی، رگ های واریسی تا حد زیادی بهبود پیدا می کنند.

     

    بهداشت دهانی

     

    برای خوشبو شدن و پاکسازی باکتری های دهان می توانید از محلول سرکه سیب استفاده کنید.

     

    یک چهارم فنجان روغن نارگیل ذوب و سپس خنک شده را با یک قاشق غذاخوری سرکه و همچنین یک قاشق غذاخوری لیموترش مخلوط کنید.

     

    سپس از این محلول برای تمیز کردن دهان تان استفاده نمایید. بهترین زمان برای استفاده از این محلول، شب ها قبل از خواب است.

     

    منبع: زندگی آنلاین

    انتهای پیام/ 

    بازگشت به صفحه رسانه‌ها

    رکنا: سرکه سیب علاوه بر حفظ سلامتی بدن خواص بی شماری برای سلامت پوست و مو دارد.

    هرگاه احساس کردید دچار سوزش معده (ترش کردن) شده اید، کافی است یه مقدار کمی سرکه سیب بنوشید تا این مشکل به سرعت برطرف شود.

    از دوران باستان سرکه همیشه در آشپزی مورد استفاده داشته و مردم برای منظورهای گوناگون از آن بهره می گرفتند. حتی قدیمی ها برای درمان برخی از بیماری ها نیز دست به دامن سرکه می شدند.

    اما در میان انواع گوناگونی که از این ماده غذایی وجود، شاید بتوان گفت که سرکه سیب از همه سالم تر و مفید تر است. به این خاطر که کاملا ارگانیک بوده و حاوی پروتئین های گوناگون، آنزیم ها و باکتری های مفیدی به نام «مادر» است که ظاهری تیره و غیرشفاف به این مایع می بخشد.

    برای اینکه با خواص و فواید سرکه سیب بیشتر آشنا شوید، از شما دعوت می کنیم تا این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

    سرکه سیب و روغن زیتون برای پوست

    خواص و فواید سرکه سیب

    هرگاه احساس کردید دچار سوزش معده (ترش کردن) شده اید، کافی است یه مقدار کمی سرکه سیب بنوشید تا این مشکل به سرعت برطرف شود.

    موجب تنظیم تعادل سیستم گوارشی می شود

    سرکه سیب را شاید بتوان تنها راهکار مناسب و قابل اعتماد برای تنظیم سیستم گوارشی بدن دانست. این سرکه موجب کاهش گازهای معده می شود. برای این منظور، یک قاشق غذاخوری از سرکه سیب طبیعی را در یک لیوان آب یا چای بریزید و پیش از صرف غذا آن را بنوشید.

    همچنین موجب برطرف شدن یبوست هم می شود. سرکه سیب با خرد کردن غذا به دفع سریع تر و راحت تر آن ها کمک می کند.

    هرگاه احساس کردید دچار سوزش معده (ترش کردن) شده اید، کافی است یه مقدار کمی سرکه سیب بنوشید تا این مشکل به سرعت برطرف شود. برخی ادعا می کنند که سوزش معده در نتیجه کاهش ترشح اسیدهای معده است. بنابراین، سرکه موجب افزایش آن می شود.

    اگر طعم تند سرکه سیب برایتان قابل تحمل نیست آن را با کمی عسل مخلوط کرده و بنوشید.

    کاهش وزن

    برای مدیریت صحیح روند کاهش وزن خود به صورت روزانه، کافیست ۲ قاشق چایخوری سرکه سیب را در ۴۷۰ میلی لیتر آب حل کنید. این معجون را هر روز بنوشید. محققان ثابت کرده اند که مصرف دایمی اسید استیک در طول روز می تواند موجب کاهش وزن شود. این ماده در سرکه سیب به وفور یافت می شود.

    در سال ۲۰۱۲ میلادی، نتیجه یک تحقیق علمی که در نشریه بایو ساینس منتشر شد نشان داد، فردی که به مدت ۱۲ هفته هر روز مقدار مشخصی اسید استیک مصرف کند، می تواند به راحتی چربی های شکم و پهلو را آب کرده و تری گلیسیریدها را از بین ببرد.

    تری گلیسیریدها موجب رشد کلسترول های بد برای بدن می شود.

    برطرف کردن شوره سر

    شوره سر فقط مایه دردسر نیست بلکه موجب خجالت فرد در جمع نیز هست. اسپری های مخصوص رفع شوره سر تقریبا گران هستند. بنابراین، توصیه می کنیم از گزینه ارزان و همیشه در دسترسی همچون سرکه سیب استفاده کنید.

    برای این منظور، به میزان مساوی سرکه سیب را با آب مخلوط کنید (مثلا ۱/۴ پیمانه از هرکدام) و درون بطری اسپری بریزید. بعد از شامپو کردن، آن را روی موهای خود اسپری کنید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند. سپس آبکشی کنید.

    این کار را ۲ بار در هر هفته تکرار کنید تا به طور کامل از مزاحمت این پوسته ها خلاص شوید. یک فرضیه این است که اسید موجود در سرکه، فضا را برای رشد قارچ و باکتری در کف سر دشوار می کند و در نتیجه سر شوره نمی زند.

    یک حوله کوچک را درون محلول رقیق شده سرکه سیب و آب خیس کنید. سپس حوله را روی پوست بگذارید.

    پاکسازی صورت

    سرکه سیب برای پوست یک معجزه بشمار می رود. برای بهره بردن از خواص آن، یک حوله کوچک را درون محلول رقیق شده سرکه سیب و آب خیس کنید. سپس حوله را روی پوست بگذارید. خاصیت اسیدی سرکه موجب نرم شدن پوست و جذب چربی اضافه و از بین رفتن چروک های ریز می شود.

    سرکه سیب همچنین موجب تنظیم میزان pH پوست هم می شود و بتاکاروتن نیز از آسیب های آتی پوست پیشگیری می کند.

    همچنین می توانید با دستمالی که به سرکه سیب آغشته است، روی جوش ها و اسکار اکنه بمالید تا کمرنگ شده و کمتر دیده شوند.

    این سرکه جادویی همچنین می تواند خلط ها را در سراسر بدن از بین برده و موجب پاکسازی غدد لنفاوی شود.

    مفید برای سیستم لنفاوی

    این سرکه جادویی همچنین می تواند خلط ها را در سراسر بدن از بین برده و موجب پاکسازی غدد لنفاوی شود. باور کنید یا خیر، محققان پیشنهاد می کنند که سرکه سیب می تواند موجب از بین رفتن حساسیت ها شده و سینوس ها را تمیز می کند. وقتی حساسیت‌ها کاهش می یابند، عفونت های سینوس و نشانه های آن همچون گلودرد و سردرد نیز از بین می رود.

    سرکه سیب می تواند به سم‌زدایی بدن بپردازد.

    سم‌زدایی بدن

    سرکه سیب و روغن زیتون برای پوست

    به عنوان عاملی برای تنظیم pH بدن، سرکه سیب می تواند به سم‌زدایی بدن بپردازد. محققان ثابت کرده اند که این سرکه با تشدید فعالیت رگ های قلبی موجب پاکسازی کبد هم می شود.

    افزایش استقامت بدن و انرژی

    تونیک سرکه سیب (ترکیب آب گازدار و سرکه) می تواند موجب افزایش انرژی بدن شود. برای تهیه آن می توانید از روش زیر کمک بگیرید:

    روش تهیه نوشابه انرژی‌زا سرکه سیب:

    ۱ قاشق غذاخوری سرکه سیب

    ۱ قاشق غذاخوری عسل

    ۲۳۷ میلی لیتر آب

    آب نصف یک لیموترش تازه

    اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

    هویدا اعدام نشده است ! + عکس

  • ترکیب حنا و بابونه
  • شرم آورترین درخواست از آتش نشانی / این مرد از خجالت سرخ شد

    بی آبرو کردن مسافران زن ایرانی در فرودگاه تفلیس

    تجاوز بی رحمانه فرشاد و 8 دوستش به دختر دبیرستانی در خانه مجردی!

    این فیلم اشک همه را در آورد / پسر بچه بوکانی حتی ناله هم نکرد! + فیلم (16+)

    2 خواهر مرد همسایه را مجبور به همخوابی با خود کردند !+عکس

    ازدواج عروس 8 ساله در پاکدشت / بلوچ هایی ایرانی که به هویت افغانی در جنوب تهران زندگی می کنند ! + عکس

    زنم دوستانش را برای همخوابی شوم با من اجیر کرده بود !

    سهراب از من خواست رقاص اینستاگرام شوم !

    فریبرز 15 سال گروگان ارتباط شوم مرد همسایه با زن جوان بود + عکس

    زنم پس از دادن تریاک به من درخواستهای عجیبی دارد / او پای زن همسایه ها را هم به میان می آورد !

    سرکه سیب و روغن زیتون برای پوست

    اعدام طیب و 4 نوچه شرورش + عکس

    فیلم لحظه آزار شوم زن جوان در خانه مرد پولدار !

    زن خائن به خاطر ضعف مردانگی شوهرش در مقابل چشمان او با مرد غریبه همخوابی کرد + عکس

    دستگیری 16 مرد و 24 زن مست و نیمه برهنه در پارتی شبانه بیرجند

    حامله شدن از جسد شوهر ! + عکس

    خرید ۱۱ هزار سکه توسط یک مسئول در کمیته امداد ؟!

     


    حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

    رکنا: تخمه هندوانه در زیبایی پوست و مو تاثیر فراوانی دارد.

    رکنا: آیا می‌دانید که در جهان ۲ میلیارد نفر یعنی در حدود ۳۰ درصد از کل جمعیت آن ، به کم…

    رکنا: روغن آرگان خواص مفیدی برای سلامت پوست و مو دارد.

    رکنا: روغن زیتون در زیبایی پوست و مو بی نظیر عمل می کند.

    موضوعات داغ

    با اشتراک در خبرنامه رکنامهمترین و جدیدترین اخبار روز را در ایمیل خود داشته باشید:

    “سنجاق”

    مجری انحصاری تبلیغات رکنا

    سایت اینترنتی رکنا

    کلیه حقوق متعلق به

    سایت اینترنتی رکنا

    است

    سرکه سیب دارای ماده‌ای به نام اسید مالیک است که خواص ضد باکتری و ضد قارچ و ضد ویروسی دارد و از بروز عفونت و جوش‌های پوستی جلوگیری می‌کند. سرکه سیب نه تنها چربی اضافی پوست را می‌گیرد بلکه پوست را تنظیم می‌کند و چربی پوست‌تان را متعادل می‌کند.

    سرکه سیب یکی از انواع سرکه می باشد که از سیب قرمز به دست می آید و در واقع همان آب سیب است که در اثر تخمیر، قند آن به الکل تبدیل شده است.

    سرکه سیب فواید بسیاری برای بدن دارد که در این مقاله از سایت تانمابه طور کامل با فواید سرکه سیب برای سلامتی و لاغری، پوست و مو، کبد چرب و دیابت آشنا خواهید شد.

    برای استفاده از سرکه سیب به عنوان تونر باید آن را رقیق کنید. سرکه سیب یک اسید بسیار قوی است و می‌تواند به تنهایی به پوست شما آسیب برساند. بنابراین حتما به مقدار مساوی از آب و سرکه سیب طبیعی را مخلوط کرده و می‌توانید ژل آلوئه ورا و یا چای سبز نیز به آن اضافه کنید. به مرور زمان و وقتی پوست شما عادت کرد می‌توانید به تدریج غلظت آن را زیاد کنید. حتما قبل از استفاده مخلوط را کاملا تکان دهید تا آب و سرکه کاملا قاطی شوند.

    سرکه سیب برای پوست

    سرکه سیب و روغن زیتون برای پوست

    برای استفاده از سرکه برای بار اول بهتر است قسمت کوچکی از پوست را امتحان کنید تا به میزان واکنش پوست‌تان به آن آگاه شوید. اگر حساسیتی نشان نداد می‌توانید با پنبه نرمی به آهستگی پوست‌تان را پاک کنید و در بار اول بعد از پنج دقیقه با آب نسبتا گرم بشویید. دفعه های بعدی بگذارید بیشتر روی پوست‌تان بماند البته تا آستانه تحمل پوست‌تان.

    بهتر است شب‌ها از این محلول استفاده کنید تا اشغه ماورابنفش خورشید به پوست‌تان آسیب نرساند. این ماده به علت خاصیت لایه برداری‌اش پوست‌تان را حساس می‌کند بنابراین روزها حتما هر دو ساعت یکبار از ضد آفتاب استفاده کنید. اگر پوست شما در هر ناحیه‌ای جوش می‌زند حتما از این محلول استفاده کنید، تا زیبایی پوست تان را بازیابید

    1. درمان آفتاب سوختگی

    سرکه سیب یک درمان طبیعی برای آفتاب سوختگی محسوب می شود، همچنین سرکه سیب برای روشن شدن رنگ پوست صورت نیز مفید می باشد.

    یک فنجان سرکه سیب را با 1/4 فنجان روغن نارگیل ترکیب کنید و بر روی آفتاب سوختگی بمالید.

    2. درمان قارچ پای ورزشکار

    سرکه سیب برای درمان بیماری قارچ پای ورزشکار و قارچ ناخن مفید می باشد.

    3. درمان آکنه و جوش صورت و جای جوش

    سرکه سیب دارای ضد باکتریایی می باشد که می تواند برای درمان آکنه و جوش صورت استفاده شود، همچنین اسید لاکتیک موجود در سرکه سیب جای جوش را هم درمان می کند.

    1 قسمت سرکه سیب را با 2 قسمت آب ترکیب کنید و آن را با استفاده از پنبه بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

    4. سرکه سیب برای درمان واریس

    مطالعات نشان داده اند که استفاده از سرکه سیب با بهبود گردش خون می تواند به درمان واریس کمک کند.

    5. درمان سلولیت

    سرکه سیب چربی شکم و ران را کاهش داده و به درمان سلولیت کمک می کند.

    1 قسمت روغن زیتون یا روغن نارگیل را با 3 قسمت سرکه سیب ترکیب کنید و آن را بر روی نواحی دارای سلولیت بمالید و 15 دقیقه ماساژ دهید.

    6. درمان زگیل

    سرکه سیب می تواند برای درمان زگیل استفاده شود، هر روز با پنبه مقداری سرکه سیب را بر روی زگیل بمالید تا آن را از بین ببرد. همچنین برای از بین بردن زگیل می توانید یک گلوله‌ پنبه را در سرکه‌ سیب بخیسانید و یک شب تا صبح روی محل زگیل بگذارید.

    7. دئودورانت طبیعی

    سرکه سیب دارای خواص ضد باکتریایی قوی بوده و به عنوان یک دئودورانت طبیعی (خوشبو کننده بدن) عمل می کند. مقداری سرکه سیب را به زیر بغل بمالید و خوب ماساژ دهید.

    همان‌طور که سرکه‌ سیب می‌تواند با بوی بد بدن مبارزه کند، قادر است تا این کار را با بوی بد پا نیز انجام دهد. یک دستمال کاغذی را با مقداری سرکه‌ سیب بخیسانید و روی پاهای خود بمالید.

    8. درمان موخوره و موهای خشک

    اگر موهای خشک و آسیب دیده دارید از سرکه سیب برای درمان خشکی مو استفاده کنید. مقداری سرکه سیب را بر روی مو ها بمالید و خوب ماساژ دهید و سپس با آب بشویید.

    بسیاری از بازیگرانی که شما به زیبایی پوست شان غبطه می‌خورید مانند اسکارلت جوهانسون و هیلاری داف از سرکه سیب به عنوان ضد جوش و پاک کننده صورت استفاده می‌کنند. سرکه طبیعی با باز کردن منافذ طبیعی پوست به پوست شما اجازه می‌دهد تا تنفس کند و در درمان جوش و اکنه بسیار موثر است.

    معجزه سرکه سیب برای پوست

    بسیاری از خانم‌ها از اینكه همیشه بازیگران  و چهره‌های سرشناس را با پوستی شاداب و جوان می‌بینند، تعجب میکنند و با خود می‌گویند كه حتما افراد معروف كرم‌های گرانبها استفاده می‌كنند كه همیشه زیبا به نظر می‌رسند.

    سرکه سیب و روغن زیتون برای پوست

    اما شاید باور نكنید كه تعدادی از همین ستاره‌ها با درآمدهای میلیون دلاری با خواص گیاهان و روش‌های درمان سنتی به زیبایی ظاهر خود می‌رسند. نمونه آنها اسكارلت جوهانسون 30 ساله است كه به تازگی در مصاحبه‌ای پرده از راز پوست زیبای خود برداشت و با صراحت اعلام كرد كه سركه سیب همراه همیشگی‌اش در مراقبت از پوستش است. باید قبول كنیم كه اگر روزانه هزار و یك مدل كرم‌های شب و روز با قیمت‌های نجومی را هم استفاده كنیم هیچ كدام جای خواص طبیعی میوه‌ها و گیاهان را نمی‌گیرد.

    در پروسه تولید سرکه سیب،  سیب‌های ارگانیك بدون گرما دیدن، تصفیه و پاستوریزه شدن به شكل كاملا طبیعی به سركه تبدیل شود. خاصیت این سركه برای پوست و تاثیر بی‌اندازه آن در زیبایی ظاهری قدمت تاریخی دارد. اما اینكه تا چه اندازه این روش‌های مراقبتی از دل طبیعت شما را به پوست و مویی كه آرزویش را دارید، می‌رساند را می‌توانید از زبان ستاره‌های مشهوری كه به استفاده از محصولات گیاهی و ارگانیك عادت دارند، بشنوید.

    اسكارلت جوهانسون درباره استفاده از سركه سیب می‌گوید: «پوست ما به‌طور طبیعی در تماس با شوینده‌ها و عوامل خارجی رطوبت و چربی نسبی خود را از دست می‌دهد. در این شرایط است كه سركه سیب می‌تواند PH از دست رفته طبیعی پوست را متعادل كرده و بین چربی و خشكی پوست تعادل برقرار کند. خواص سركه سیب برای نگهداری پوست صورت و بدن فوق‌العاده مفید است و هر نوع استفاده از آن برای مراقبت یا اضافه کردن چند قطره از آن برای تهیه هرگونه ماسك صورت برای پوست چرب ، نرمال و حتی خشك باعث ترمیم لایه‌های نرمــال پوست می‌شود.»

    اگر تا امروز از هزار و یك نوع شوینده و پاك كننده آرایشی برای شست‌وشوی صورت‌تان استفاده می‌كردید، می‌توانید روی این سركه به‌عنوان یك تونیك پاك‌كننده حساب باز كنید. كسانی كه دارای پوست چرب هستند یا جوش‌های سرسیاه روی قسمت‌های مختلف صورت‌شان مانند بینی یا گونه‌ها وجود دارد سركه سیب به‌عنوان مایع شست‌وشو كاملا برای آنها مفید است اما باید توجه داشته باشید كه این سركه را نه به شكل مستقیم بلكه باید به شكل مخلوط سركه و آب استفاده كرد. پس محلول رقیق شده سركه و آب را به اندازه لازم در كاسه‌ای آماده كنید و در صورتی كه از بوی آن خوش‌تان نمی‌آید چند قطره روغن گل‌های معطر به آن اضافه كنید.

    مخلوط مساوی سركه سیب و آب معدنی به‌عنوان یك تونیك برای پاك كردن آلودگی‏های پوستی و چربی بسیار مناسب است. سركه سیب ماده‏ای طبیعی برای سلامت و زیبایی است كه سلول‌های پوست را تحریك و با روان كردن جریان گردش خون، پوست شما را سفت و براق كرده و از طرفی خاصیت نیروبخش و شاداب‌كننده فوق‌العاده‌ای دارد.

    – در روش اول برای شفافیت و تمیزی پوست‌های نرمال و حتی چرب یك قاشق سركه سیب را با سه قاشق آب گرم مخلوط كنید. شما می‌توانید صبح و شب از این تونیك برای التیام بخشیدن و از بین بردن دانه‌های قرمز و جوش‌های پوست‌تان استفاده كنید. در این روش پاك‏سازی پوست صورت از ناحیه چانه به طرف بالا و دو طرف صورت روی گونه‌‏ها، بینی و پیشانی باید انجام شود.

    – در روش دوم برای كسانی كه پوست حساس دارند این مقدار باید به یک قاشق سركه و 5 قاشق آب گرم تغییر پیدا كند. فراموش نكنید اگر بار اولی است كه از این سركه روی پوست‌تان استفاده می‌كنید حتما محلول آن را در قسمتی از پوست‌تان تست كنید و درصورتی‌که حساسیت و تورمی ایجاد نشد آن را به تمام صورت خود بمالید.

    –  اما روش آخر استفاده از این محلول به‌عنوان پاك كننده است كه در این روش باید ابتدا پوست‌تان را با آب ولرم اسپری كنید تا كاملا مرطوب شود و بعد پنبه آغشته به سركه را به شكل دورانی روی پوست‌تان ماساژ دهید. شما می‌توانید بعد از 20دقیقه صورت‌تان را با آب ولرم آبكشی كنید.

    تاثیر سرکه سیب روی پوست

    سركه سیب سرشار از تركیبات و خواص میوه مفید سیب است كه اسید استیك موجود در آن مثل خود سیب سرشار از كلسیم، پتاسیم، گوگرد و منیزیم است. این سركه  همچنین ویتامین B، A و C سیب را داراست و اسیدهای ضروری آن از قدیمی‌ترین تمیزكننده‌هاست كه در گذشته بسیار مورد استفاده بوده است. پس بهتر است دوش سركه سیب را هفته‌ای یك بار در برنامه مراقبت و سلامت پوست‌تان قرار دهید. برای این كار نصف فنجان سركه سیب را به نیم لیتر آب اضافه كرده و بدن را شست‌وشو دهید. فراموش نكنید شست‌وشو با سركه سیب نباید هر روز تكرار شود چراكه مواد چرب و اسیدی كه بدن به‌طور نرمال و طبیعی در خود دارد به مرور از بین رفته و موجب خشكی پوست می‌شود.

  • فوايد ميوه به در دوران بارداري
  • این سركه باعث كاهش زگیل و خال ‌های پوستی و رفع ترك‌های پاشنه پا و دست موثر است. اما برای كسانی كه از وان استفاده می‌كنند، توصیه می‌كنیم یك فنجان سركه سیب را داخل آب وان ریخته و با آن گردن، شانه، بازوها و پاهای خود را ماساژ دهید. اسكارلت معتقد است حمام سركه سیب نه تنها باعث نرمی پوست‌های زبر و پوسته پوسته شده می‌شود، بلكه بدن خسته شما را هم انرژی بخشیده و به‌طور كامل ضدعفونی می‌كند. سركه سیب برای ضدعفونی كردن پوست و تسكین حساسیت و سوزش پوست كه بر اثر آفتاب‌سوختگی ایجاد شده، موثر است و به كاهش لكه‌ها و دانه‌های قرمز و كم‌رنگ روی پوست كمك ویژه‌ای می‌كند. به این ترتیب برای نرمی و پاك‌سازی پوست بدن‌تان محلول سركه سیب و آب را حتما امتحان كنید.

    سرکه سیب خالص

    اگر می‌خواهید در مدت زمان كوتاهی درمان و مراقبت‌های شما از پوست‌تان با این سركه نتیجه‌بخش باشد، سركه سیب‌ 100 خالص، ارگانیك و فیلتر نشده تهیه كنید، چون شما باید مطمئن باشید برای پوست‌تان چه سركه‌ای مصرف می‌كنید. سركه سیب‌های طبیعی درصورتی كه در معرض نور قرار نگیرند، خراب نمی‌شوند. هنگام خرید سركه سیب دقت كنید. راز مهم سلامت پوست اسكارلت جوهانسون جز شست‌وشوی پوست با سركه سیب هم نوشیدن مخلوط این سركه در آب پرتقال یا آبلیمو است كه در وعده‌های متفاوت روز از آن استفاده می‌كند. پس اگر از طعم سركه سیب خوش‌تان نمی‌آید، می‌توانید آن را در سالاد یا مخلوط با آبمیوه‌های‌تان به‌صورت میان‌وعده مصرف كنید تا تاثیر آن را بر پوست اندام خود ببینید.

    لکه‌های پوستی که مخصوصا بعد از پا به سن گذاشتن روی صورت پدیدار می‌شوند بعد از استفاده از سرکه سیب برطرف می‌شوند. با یک پنبه کمی سرکه سیب رقیق را روی صورت‌تان و مستقیم روی لکه‌ها بمالید و ۲۰ الی ۳۰ دقیقه روی آن‌ها بماند و سپس بشویید. این کار را یک تا دو بار در روز انجام دهید. بعد از شش هفته تاثیر آن را روی زیبایی پوست تان مشاهده خواهید کرد.

    tanama.ads@gmail.com : تبلیغات

    All Rights Reserved © Tanama 2020

    tanama.ads@gmail.com : تبلیغات

    All Rights Reserved © Tanama 2020

    سرکه سیب یکی از قوی ترین مواد طبیعت است که سلامت بدن را ارتقا می بخشد. این ماده طبیعی و مفید حتی برای پوست، مو و ناخن نیز خواص زیادی دارد. اگر چه ممکن است بسیاری از افراد جدیدا با این ماده آشنا شده باشند. اما استفاده از آن می تواند به 400 سال قبل از میلاد باز گردد. بقراط، پدر پزشکی، برای درمان بسیاری از بیماران خود از سرکه سیب طبیعی استفاده می کرد. در ادامه این مطلب مجله مرکز لیزر و زیبایی لیلی لند می خواهیم در مورد خواص زیبایی سرکه سیب صحبت کنیم.

    سرکه سیب غنی از اسیدهای استیک، سیتریک و مالیک و همچنین ویتامین ها، آنزیم ها، نمک های معدنی و اسیدهای آمینه است. این ماده به عنوان یک داروی ضد باکتری، ضد ویروسی، ضد التهابی و ضد قارچی شناخته شده و به درمان مشکلات زیر کمک می کند:

    این ماده طبیعی حتی به عنوان یک ماده خانگی برای برطرف کردن مشکلات پوست، مو و ناخن نیز کاربرد دارد. چندین ویژگی کلیدی برای سرکه سیب وجود دارد که آن را به یک محصول عالی برای حفظ زیبایی پوست و مو و نیز مقابله با مشکلات دیگر زیبایی تبدیل کرده است.

    با این حال، برای بهره مندی از خواص زیبایی سرکه سیب باید تنها از نسخه خام و فیلتر نشده این ماده استفاده کنید. این نوع سرکه سیب غیر پاستوریزه است و حاوی آنزیم های اصلی مفیدش می باشد.

    اگر در حال مبارزه با آکنه یا جوش هستید، حتما باید یک بطری سرکه سیب در خانه داشته باشید. این ماده دارای خواص ضد عفونی کنندگی و ضد باکتریایی است که از ایجاد آکنه یا جوش ها جلوگیری می کنند. این ماده با تمیز نگه داشتن حفره های پوستی از باکتری، چربی و سایر ذرات گرد و غبار این فرایند را انجام می دهد. علاوه بر این، سرکه سیب به شما کمک می کند تا pH پوست خود را بازسازی کنید و تعادل آن را حفظ کنید. تعادل سطح PH برای جلوگیری از ایجاد ضایعات پوستی ضروری است.

    سرکه سیب و روغن زیتون برای پوست

    سرکه سیب به لطف خواص قابض برای افرادی که پوست چربی دارند، بسیار مفید است. علاوه بر این، سرکه سیب منبع غنی از اسیدهای هیدروکسی آلفا است که جریان خون را به پوست افزایش و منافذ را کاهش می دهد. علاوه بر این، سرکه سیب pH سطح پوست شما را تنظیم می کند.

    اگر پوست نرمالی دارید، 1 قسمت سرکه سیب و 2 قسمت آب را مخلوط کنید تا تونر مناسب پوستتان ایجاد شود. اگر پوست بسیار حساسی دارید، سعی کنید آب بیشتری را به مخلوط اضافه کنید (1 قسمت سرکه سیب و 4 قسمت آب) و تونر را کمتر استفاده کنید. افرادی که پوست حساسی دارند حتما باید قبل از استفاده از این تونر، مقداری از آن را روی پوست آرنج تست کنند.

    نکته: لحظات اولی که از این تونر استفاده می کنید، بوی تند سرکه وجود دارد اما کم کم به مرور زمان این بو کمتر می شود.

    شوره سر معمولا از نظر پزشکی نشان دهنده مشکل جدی در بدن نیست. اما یه معضل شرم آور محسوب می شود. به نظر می رسد این مشکل رایج در فصل زمستان بدتر می شود.  شوره سر باعث ایجاد تکه های مرده پوست روی پوست و مو می شود. این فرایند می تواند به خارش پوست، پوسته پوسته شدن و ریختن دانه ها ریز روی لباس شما منجر شود.

    سرکه سیب دارای خواص ضد قارچ طبیعی برای مبارزه و کاهش شوره سر است. علاوه بر این، به بازگرداندن تعادل pH پوست سر کمک می کند و منافذ مسدود شده و فولیکول های مو را تمیز می کند. برای بهره مندی از خواص زیبایی سرکه سیب جهت درمان شوره سر می توانید طبق دستور زیر عمل کنید.

    بوی پا یک مشکل رایج است که می تواند برای شما خجالت آور و برای اطرافیانتان آزار دهنده باشد. خواص ضد میکروبی سرکه سیب با از بین بردن باکتری های ایجاد کننده بو، پا را ضد عفونی می کند. برای بهره مندی از خواص زیبایی سرکه سیب جهت درمان بوی پا می توانید طبق دستور زیر عمل کنید.

    خورشید یک جسم بسیار شگفت انگیز است، اما زمانی که بدن بیش از حد زیر اشعه ماوراء بنفش (UV) خورشید قرار می گیرد، آفتاب سوختگی ایجاد می شود. آفتاب سوختگی می تواند به پوست شما آسیب برساند و باعث ایجاد قرمزی و درد می شود. گاهی اوقات ممکن است تاول نیز وجود داشته باشد.

    سرکه سیب یک درمان قدیمی برای آفتاب سوختگی است. رطوبت طبیعی آن کمک می کند تا درد کاهش یافته و سرعت روند بهبودی افزایش پیدا کند. علاوه بر این، سرکه سیب باعث کاهش تحریک، خارش و التهاب می شود.

    خواص زیبایی سرکه سیب نه تنها برای پوست بلکه برای مو نیز کاربرد دارد. سرکه سیب موها را نرم و براق می کند. این خواص زیبایی سرکه سیب باعث می شود که باقی مانده شامپو و گرد و خاکی که روی تار موها وجود دارد برداشته شود. بنابراین با بازسازی پوست سر، مو نیز پاک می شود.

    یکی از معضلاتی که خانم ها زیاد با آن سر و کار دارند، به ویژه خانم های خانه دار، رنگی و زرد شدن ناخن ها است. این تغییر رنگ می تواند به علت کار با مواد شیمیایی یا رنگ، عفونت قارچی، سیگار کشیدن بیش از حد و یا عادت های مختلف در سبک زندگی رخ دهد. به هر علتی که ناخن ها تغییر رنگ داده اند، می توانید به راحتی با بهره مندی از خواص زیبایی سرکه سیب ناخن های خود را روشن کنید.

    اسید مالیک و استیک در سرکه سیب به از بین رفتن رنگ ایجاد شده روی ناخن ها کمک می کند. علاوه بر این، این ماده در درمان عفونت ناخن که باعث تغییر رنگ می شود نیز موثر است.

    سرکه سیب حتی می تواند شما را لاغر نیز بکند. استعمال خارجی این ماده روی پوست موجب می شود ظاهر سلولیت کمتر شود. این کار کمک می کند تا سلول های چربی شناور آزاد در زیر پوست کم کم حل شوند.

    چندین عنصر در سرکه سیب وجود دارد که کمک می کند تا سموم و احتباس آب موجود در اطراف ران، باسن و شکم حل شود و ظاهر سلولیت کاهش پیدا کند. علاوه بر این، سرکه سیب کمک می کند وزن کل بدن کم شده و خاصیت ارتجاعی پوست بهتر شود.

    برآمدگی های کوچک و تحریک شده روی پوست که به طور کلی به علت اصلاح و رشد مو ایجاد می شوند می توانند موجب ناراحتی های زیادی شوند. برای درمان این مشکل نیز می توانید از خواص زیبایی سرکه سیب استفاده کنید.

    خواص ضد التهابی این ماده تحریک، التهاب و خارش پوست را کاهش می دهد. علاوه بر این، اسید استیک از عفونت این برامدگی ها جلوگیری کرده و پوست را نرم می کند. به این ترتیب مو می تواند به راحتی رشد کند.

    توجه: افرادی که دارای پوست حساس هستند قبل از استفاده از سرکه سیب باید آن را با آب رقیق کنند.

    اگر دندان های زردی دارید می توانید از سرکه سیب برای سفید کردن آن ها استفاده کنید. زردی دندان ها عموما به علت نوشیدن قهوه یا چای، استفاده از محصولات تنباکو و سایر عوامل رخ می دهد.

    ماهیت اسیدی سرکه سیب به کاهش زردی روی دندان ها کمک می کند. حتی باکتری هایی که درون دهان قرار دارد را از بین می برد و باعث می شود از دندان ها بیشتر محافظت شود. برای بازگرداندن رنگ طبیعی به دندان های خود و مرواریدی کردن آن ها به شیوه زیر عمل کنید.

    کانال تلگرام مرکز لیزر و زیبایی لیلی لند

    اینستاگرام مرکز لیزر و زیبایی لیلی لند

    خدمات مرکز لیزر و زیبایی لیلی لند

    دروه های آموزشی مرکز لیزر و زیبایی لیلی لند

    مجله لیزر و زیبایی لیلی لند از قدیمی ترین مجلات ارائه دهنده مقالات مراقبت و زیبایی است؛ که به معرفی طیف وسیعی از خدمات مرتبط با زیبایی می پردازد.

    روغن زیتون که یکی از اجزای اصلی و جدایی ناپذیر رژیم غذایی مدیترانه ای محسوب می شود غنی از اسیدهای چرب غیر اشب

    کاربردهای جالب روغن زیتون در زندگی
    آیا روغن زیتون در منزل شما یافت می شود؟ اگر جوابتان منفی است پیشنهاد میکنیم

    روغن زیتون با خواص فراوان در هر سفره ایی می تواند جای داشته باشید. جلوگیری از سرطان (پستان، پروستات، رحم، دستگاه گوارش و. . . )، د

    روغن زیتون در ردیف روغن های سالم با فواید بسیار است و اگر به فکر سلامت خانواده هستید باید مصرف آن را بیشتر از پ

    سرخ کردن ماهی با روغن زیتون یا روغن سرخ کردنی؟ کدام بهتر است؟

     

    سرخ کردن ماهی یکی

    سرکه سیب و روغن زیتون برای پوست

    پزشکان هشدار می دهند تا افراد در مصرف روغن زیتون زیاده روی نکنند زیرا می تواند باعث از دست رفتن سلامتی آنها شود.با وجود اینکه مصرف

     
    روغن زیتون و روغن پالم را از نظر LDL، HDL، TC، بصورت نموداری مقایسه کرده ایم. این مقایسه نموداری در سال های 1992 و 1995 انجام

    بفرمایید روغن زیتون!
    روغن زیتون یکی از چربی های بسیار مفید است و پخت غذا با آن برای بدنسازن فواید بسیاری دارد

    زیتون سرشار ا

    بفرمایید روغن زیتون!
    روغن زیتون یکی از چربی های بسیار مفید است و طبخ غذا با آن برای بدنسازن فواید بسیاری دارد

    زیتون سرشا

    روغن زیتون یکی از روغن های سالم به شمار می رود که به خصوص استفاده از آن برای سلامتی قلب توصیه می شود. استفاده موضعی از این ر

    به گزارش آکا ایران و به گفته محققان دانشگاه باسکیو اسپانیا، سرخ کردن ماهی در روغن زیتون خام موجب می شود روغن از

    روغن زیتون روغنی است سرشار از خاصیت و شکی در ان نیست اما 5000 سال پیش هندی ها برای مصرف روغن زیتون روشی را کشف کردند که در بدن

    پربیننده ترین هـا

    روغن زیتون و ایبوبروفن چه چیز مشترکی دارند؟ برخی از التهاب های پوستی پسورپازیس و درماتیت های

    فواید روغن زیتون در کاهش وزن
    روغن زیتون، یکی از مفیدترین روغن های سالم است. این روغن با له کردن و فشردن میوه های زیتون برای بیرو

    زیتون از میوه هایی است که در قرآن به آن قسم یاد شده است, از دیدگاه طب ایرانی دارای طبیعتی گرم است و خواص بی شماری

    روغن زیتون دارای اثرات محافظتی در برابر بسیاری از عوامل خطرساز بیماری های قلبی- عروقی از جمله دیابت، فشارخون بالا، کلسترول بالا و

    همیشه شنیده ایم که مصرف روغن زیتون موجب کاهش سکته های قلبی و مغزی می شود. آیا یافته های جدیدی درباره مز

    مجموعه: اخبار پزشکی

    تاریخ انتشار : پنج شنبه, 04 بهمن 1397 05:16

    متخصصان تغذیه به دلیل وجود مزایای زیاد

    در این بخش مطلب جدیدی برای شما عزیزان تهیه و تنظیم کرده ایم که دعوت می کنیم تا پایان ما را همراهی کنی



    روغن زیتون برای پوست و مو معجزه میکندروغن زیتون برای پوست و مو معجزه میکند . روغن زیتون سرشاز از مواد مفیدی است که بهترین درمان

    طریقه و طرز استفاده از روغن زیتون بر روی موهایمان. فواید سلامتی روغن زیتون برای قرن هاست که معلوم است. روغن زیتون در حال کسب

    پربیننده ترین هـا

    عضو هیئت مدیره شورای ملی زیتون ایران گفت: روغن زیتون پومیس – روغن تفاله زیتون – است که به صورت

    هنگامی که هوا به شدت آلوده است، شما چه می کنید؟ آیا می دانید که آلودگی شهر می تواند روی تمام جسم و حتی روان شما تاثیر بگذارد؟

    روغن زیتون برای پوست شما اثرات بسیاری دارد‎
     مجله مراحم؛ روغن زیتون برای پوست شما اثرات بسیاری دارد. شم

    آیا با خواص و مزایای سلامتی و درمانی روغن زیتون آشنا هستید؟
    اگر به زیتون علاقه مند باشید حتما فوایدش برای تان جالب خواهد بود؛ قب

    با روغن زیتون خانه تکانی سالمی داشته باشید

    بهداشت

    روغن زیتو

    روغن زیتون ممکن است خطر ابتلا به سرطان روده را کاهش دهد

    پژوهشگران علوم پزشکی در

    مصرف روغن زیتون همراه با غذا برای جلوگیری از ابتلا به هموروئید (بوا

    سرکه سیب و روغن زیتون برای پوست

    به واسطه محتوای بالای اسیدهای چرب مفید که به بهبود گردش خون و کاهش کلسترول بد کمک می کنند، ترکیب روغن زیتون و آب لیموی تازه به

     چگونه با استفاده از روغن زیتون موی سالم و دلپذیر داشته باشیمروغن زیتون را می توان معجزه ای برای مو ها دانست. روغن زیتون به

    یبوست مشکلی رایج است. براساس برخی شواهد، مصرف روغن زیتون در بهبود یبوست مؤثر است. یبوست زمانی اتفاق می افتد که فرد کمتر از

    هنگامی که افراد در بدن خود احساس درد می کنند برای رفع آن به داروها پناه می برند. با این حال بسیاری روش های طبیعی که حتی موثرتر ا

    روغن زیتون از روغن های محبوب و پرکاربرد است که امروز در تمام نقاط جهان به ویژه نواحی مدیترانه استفاده می شود. روغن زیتون از فشرد

    روغن زیتون خالص مزه تلخی می دهد و این تلخی نه تنها نشانه ی خراب شدن و فساد این روغن نیست، بلکه علامتی برای نشان دادن آنتی اکسی

    روغن زیتون موثر در رژیم‌لاغری    
    مصرف چربی اشباع‌نشده گیاهی می‌تواند در کم کردن وزن موثر باشد. تحقیق تاز‌ه‌ای در این زمینه نشان

    انتخاب روغن زیتون خالص و استفاده از آن در رژیم غذایی
    روزانه موجب می شود که ریسک ابتلا به بیماریهای قلبی
    – عروقی و دی

    روغن زیتون علاوه بر همه کاره بودن و فواید فراوانی که دارد، در برخی موارد باید از استفاده کردن آن جدا

    1یک تحقیق ساده

    چند روز پیش داشتم مطلبی را راجع به روغن زیتون می خواندم که کمی ناامیدم کرد. راستش را بخواهید دلم به روغن ز

  • ایا خوردن گل گاوزبان در بارداری ضرر دارد
  • روش تشخیص روغن زیتون اصل

    روغن زیتون طبیعی یکی از روغن های پر طرفدار با ارزش غذایی بسیار بالا می باشد که همین امر بسیاری از شیاد

     روغن زیتون مصارف بسیار زیادی دارد و بسیار هم مفید است . نحوه مصرف روغن زیتون را باید یاد بگیریم و ما در ادامه آنرا توضیح میده

    بهترین روغن برای آشپزی و مخصوصاً سرخ کردن کدام است؟
    به گزارش آلامتو و به نقل از آی بانو؛ استفاده از روغن در خ

    روغن زیتون برای مصرف سالاد ، همراه با پنیر , سوپ یا آش , پیتزا و بسیاری از غذاهای آماده بصورت خام قابل مصرف بوده و بسیارمفید است.

    اسید اولئیک، واکنش های التهابی را مهار کرده و بنابراین مانع ایجاد زخم در روده بز

    روغن نارگیل:
    استفاده در آشپزی: روغن نارگیل  برای پخت  در حرارت کم خوبست. نقطه دود متوسط دارد.
    کالری: در 100 گرم

       آکاایران به نقل از برترین ها :   1-از شما در مقابل سرطان روده بزرگ، پوست و پستان محافظت می کندزیتون و

    برای اینکه از محصولی که خریداری می کنید مطمئن باشید،باید روغنی خریداری کنید که تاریخ مصرف،پروانه ساخت و مهر استاندارد داشته باشد.ب

    یک مقام مسوول در انجمن زیتون هند اعلام کرد: بازبینی متخصصان تغذیه تایید می‌کند که روغن «زیتون»، طول عمر را افزایش می‌دهد.
    به گ

    اسید اولئیک نوعی اسید چرب اشباع نشده است که در روغن زیتون، روغن هسته انگور و کره بادام زمینی یافت می شود. تحقیقات اخیر در انگلیس ن

    سرکه سیب و روغن زیتون برای پوست

    روغن زیتون بکر در حرارت بالای 200 درجه خاصیت خود را از دست می‌دهد.   روغن زیتون اساس رژیم غذایی مدیترانه‌ای است و خواص

     
    پزشکان هشدار می دهند تا افراد در مصرف روغن زیتون زیاده روی نکنند زیرا می تواند باعث از دست رفتن سلامتی آنها شود.
    با

    ارزشمند بودن زیتون و فرآورده‌های آن بر هیچ‌کس پوشیده نیست، به طوری که این روزها کمتر کسی را می‌توان یافت که بگوید زیتون ارزش غذ

    مشخصات روغن زیتون خوب و طبیعییک متخصص تغذیه در رابطه با شناخت روغن زیتون خوب گفت :روغن زیتون بکر در مقایسه با دیگر روغن ها برای

    آکاایران تاثیر مواد غذایی مختلف بر روی کاهش وزن متفاوت است و هر روز یکی از این مواد را مورد بررسی قرار می دهیم.

    دکتر حمیدرضا حقیقی، متخصص تغذیه می گوید: برخی چربی‌های غذایی می‌توانند باعث افزایش اشتها در افراد شوند.   وی اظهار کرد:

    روغن زیتون و سرطان:سرطان یکی از علل عمده مرگ و میر در کشورهای توسعه یافته است. انواع سرطان رابطه نزدیکی با رژیم غذایی دارد. در سرط

    تحقیقات جدید نشان داد افزایش مصرف روغن زیتون در رژیم غذایی می تواند یکی از راه‌ های پیشگیری از ابتلا به کولیت اولسرو (ulcerative c

    خبرگزاری ایسنا: به دلیل یکسان نبون سرانه مصرف روغن زیتون و میزان تولید مقداری زیادی روغن زیتون تقلبی حاصل از تفاله‌های صنعتی زیت

    آکاایران مریم مرادیان نیری – بخش تغذیه و آشپزی آکا ایران با کلیک بر روی تصویر بزرگنمایی آن را ببینید. در همین بخش بارها از خوا

    روش تشخیص روغن زیتون خالص فرابکر بر اساس استانداردهای شورای بین‌المللی روغن زیتون به این شرح می باشد: نخست آنکه رنگ آن با

    آکایران :آکاایران به نقل از دنیای اطلاعات: استفاده از روغن زیتون برای ماساژ پدیده تازهای نیست.و ازحدود ۵۰۰۰ س

    استفاده از ظروف شیشه‌ای رنگی تا اندازه‌ای می‌تواند مانع از تاثیر ‌نور‌ شود.

    زیتون در حدود 45 هزار سال پیش در فلسطین وجود داشته، اما تاریخ ورود آن به ایران کاملاً مشخص نیست. در قرن‌های اخیر تولید زیتون به ‌ط

    نتایج بدست آمده از تحقیق پژوهشگران آمریکایی نشان می‌دهد که روغن زیتون خالص دارای یک ماده شیمیایی طبیعی است که مانند یک داروی “مسکن

    ترکیبات موجود در روغن زیتون:روغن زیتون “بکر” (از خمیر زیتون بدون اعمال حرارت حاصل می ‌شود که کاملاً خوراکی و رنگ آن زرد متمایل به

    ماسک مو های شگفت انگیز که در منزل می توانید تهیه کنید

    #ماسک_تقویتی_با_جعفری_برای_سلامت_مو شما


    ماسک جعفری

    آن‌چه لازم دارید:

    سرکه سیب و روغن زیتون برای پوست


    – ۲ قاشق غذاخوری #روغن_زیتون


    – ۲ قاشق غذاخوری #جعفری خردشده

    جعفری خردشده و روغن زیتون را در مخلوط‌‌کن ریخته و خوب مخلوط کنید. ترکیب را به ریشه موهای‌تان بمالید و کمی ماساژ دهید. سپس موهای‌تان را به مدت یک ساعت با حوله گرمی بپوشانید. بعد از این مدت موهای‌تان را با آب ولرم بشویید و با شامپو ماسک را از روی موهای‌تان پاک کنید و درنهایت موهای‌تان را خشک کنید

    ماسک نرم کننده عالی برای مو با تخم مرغ!

    تخم مرغ مقدار زیادی پروتئین دارد و گذاشتن تخم مرغ بمدت طولانی روی موها، ممکن است باعث خشک شدن مویتان شود.

    طرز تهیه:

    قدم ۱: یک تخم مرغ را بشکنید و زرده و سفیده‌ی آن را در یک کاسه بریزید. برای جلوگیری از چسبیدن ماده‌ی لزج داخل تخم مرغ به موهایتان، آنرا از تخم مرغ بیرون بیاورید.

    قدم ۲: یک قاشق غذا خوری روغن زیتون اضافه کنید. تخم مرغ و روغن زیتون را با یک چنگال کاملا مخلوط کنید.

    قدم ۳: تا زمانی که برای استفاده از آن آماده شوید، یک قطعه‌ی پلاستیک روی کاسه قرار دهید و روی آنرا بپوشانید.


     

    طرز استفاده:

    قدم ۱: برای دسترسی آسان، نرم کننده‌ی تخم مرغ را در حمام قرار دهید. موهایتان را با یک شامپوی شفاف کننده (clarifying shampoo) بشویید تا مواد و روغن‌های طبیعی که در موهایتان جمع شده‌اند، پاک شوند.

     

    قدم ۲: موهایتان را فشار دهید تا آب اضافی خارج شود. روی سرتان حوله بگذارید تا آب بیشتری از موهایتان گرفته شود ولی موهایتان را کاملا خشک نکنید.

     

    قدم ۳: نرم کننده‌ی تخم مرغ را روی تمام قسمت‌های مو بمالید. اگر انتهای موهایتان چند شاخه شده، به انتهای مو بیشتر توجه کنید.

     

    قدم ۴: موهایتان را با کلاه حمام بپوشانید و اجازه دهید که نرم کننده بمدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه، روی موهایتان بماند.

     

    قدم ۵: نرم کننده را از روی موهایتان بشویید. به موهایتان مرطوب کننده بزنید و بگذارید چند دقیقه بماند. سپس مرطوب کننده را از روی موهایتان بشویید و مثل همیشه موهایتان را درست کنید.

     

    نکات:

    سرکه سیب و روغن زیتون برای پوست

    نرم کننده‌ ی تخم مرغی را بیشتر از ۲۰ دقیقه روی موهایتان نگذارید. تخم مرغ مقدار زیادی پروتئین دارد و گذاشتن تخم مرغ بمدت طولانی روی موها، ممکن است باعث خشک شدن مویتان شود.

     

    فقط ماهی یکبار از نرم کننده‌ی تخم مرغ استفاده کنید. زیرا این نرم کننده یک پروتئین قوی است و استفاده‌ی بیش از حد از آن، می‌تواند به مو آسیب برساند.

     

    شستشوی مو با یک شامپوی پاک کننده، مواد روغنی و کثیفی را که در مو جمع شده‌اند، از بین می‌برد و باعث می‌شود که پروتئین تخم مرغ به آسانی به داخل رشته‌ى مو نفوذ کند. انواع دیگر شامپو نیز مناسبند اما شاموهای پاک کننده، بهترین نتیجه را خواهند داد.

     

    اگر موهای شما مستعد خشک شدن هستند، در پایان کار از یک نرم کننده‌ی بدون نیاز به آبکشی استفاده کنید.

     

    وسایل مورد نیاز:

    کاسه برای مخلوط کردن، چنگال، یک عدد تخم مرغ، یک قاشق غذا خوری روغن زیتون، یک پوشش پلاستیکی، شامپوی پاک کننده، حوله، کلاه حمام، نرم کننده، و نرم کننده‌ی بدون نیاز به آبکشی.

  • عکس های پروفایل فیک دخترونه
  • ماسک مو؛

    جلوگیری از ریزش مو با ماسک موی سیر

    ماساژ پوست سر با سیر له شده می‌تواند موها را تقویت کند.

    شما هم جز افرادی هستید که ریزش زیاد مو دارید همراه ما باشید با روش تهیه ماسک مو و جلوگیری از ریزش مو با ماسک موی سیر .

     

    ماساژ پوست سر با سیر له شده می‌تواند موها را تقویت کند.

    سیر متوسط – هشت یا ۹ حبه

    روغن زیتون – یک لیوان کوچک

     

    سرکه سیب و روغن زیتون برای پوست

    روش آماده سازی: سیرها را پوست کنده و له کنید. روغن زیتون را در تابه گرم کنید سپس روی پوره سیر ریخته و هم بزنید تا یکدست شود. مخلوط سیر و روغن را در یک بطری شیشه ای بریزید و بگذارید دو تا سه روز بماند. هفته ای دوبار این ماسک خانگی را روی پوست سرتان بگذارید و ماساژ دهید. ماسک به مدت یک ساعت روی موهایتان بماند سپس با آب ولرم بشویید.

     

    سیر یکی از درمان‌های سنتی برای بیماری پوستی به نام طاسی منطقه ای می‌باشد ولی در حال حاضر با ورود داروهای مدرن و جدید مصرف نمی‌شود. سیر تأثیری در افزایش رشد موهای معمولی (یعنی بدون وجود بیماری فوق) نداشته و تبلیغاتی که در مورد اثر سیر و شامپوی سیر در کاهش ریزش مو  وجود دارد کذب است

    ماسک روغن #زیتون برای سلامت مو


    محققان ژاپنی بر این باورند که این روغن می‌تواند اثرات نامطلوب اشعه ماورای بنفش خورشید را خنثی کند، به همین دلیل روغن زیتون در ترکیب بسیاری از محصولات مراقبت از پوست و مو به‌کار می‌رود. 


    یک راه سریع برای #تقویت موهای‌تان استفاده از ماسک روغن زیتون است. 



    چند ماسک پیشنهادی برای تان داریم: 


    –  سه قاشق سوپ‌خوری روغن زیتون را با دو عدد تخم‌مرغ مخلوط کنید و خوب هم بزنید. آن را روی موهای‌تان بریزید و ماساژ دهید. بعد با یک کلاه پلاستیکی حمام موهای‌تان را بپوشانید. گرمای بدن شما به روغن زیتون کمک می‌کند تا به پوست سر نفوذ کند. بگذارید این ماسک نیم ساعت بماند و بعد مانند معمول سرتان را بشویید. 


    –  برای رفع #شوره سر می‌توانید سه قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید. ابتدا موهای‌تان را با شامپو خوب بشویید. بعد این مخلوط را روی سرتان بمالید و بگذارید بین 10 تا 15 دقیقه بماند. سپس موها را با آب ولرم بشویید و با آب سرد آبکشی کنید.


    –  روغن زیتون را کمی گرم کنید. فقط مطمئن شوید که داغ نباشد. سپس از ریشه تا ساقه و بعد نوک موها را به این روغن آغشته کنید. موها را داخل حوله بپیچید و بگذارید نیم ساعت بماند. این کار برای درمان خشکی پوست سر مفید است.


    ماسک مو؛

    جلوگیری از ریزش مو با ماسک موی سیر

    ماساژ پوست سر با سیر له شده می‌تواند موها را تقویت کند.

    شما هم جز افرادی هستید که ریزش زیاد مو دارید همراه ما باشید با روش تهیه ماسک مو و جلوگیری از ریزش مو با ماسک موی سیر .

     

    ماساژ پوست سر با سیر له شده می‌تواند موها را تقویت کند.

    سیر متوسط – هشت یا ۹ حبه

    روغن زیتون – یک لیوان کوچک

     

    روش آماده سازی: سیرها را پوست کنده و له کنید. روغن زیتون را در تابه گرم کنید سپس روی پوره سیر ریخته و هم بزنید تا یکدست شود. مخلوط سیر و روغن را در یک بطری شیشه ای بریزید و بگذارید دو تا سه روز بماند. هفته ای دوبار این ماسک خانگی را روی پوست سرتان بگذارید و ماساژ دهید. ماسک به مدت یک ساعت روی موهایتان بماند سپس با آب ولرم بشویید.

     

    سیر یکی از درمان‌های سنتی برای بیماری پوستی به نام طاسی منطقه ای می‌باشد ولی در حال حاضر با ورود داروهای مدرن و جدید مصرف نمی‌شود. سیر تأثیری در افزایش رشد موهای معمولی (یعنی بدون وجود بیماری فوق) نداشته و تبلیغاتی که در مورد اثر سیر و شامپوی سیر در کاهش ریزش مو  وجود دارد کذب محض است.

     ____________________________

    ماسك‌های خانگی برای موهای سوخته و وز شده!

    تركيب استثنايی روغن بادام شيرين و زيتون و قرار گرفتن آن لابه لای موها به رفع خشكی و آسيب موها كمك ويژه‌ای مي‌كند.

    ماسك كره

    يكي از بهترين و ساده‌ترين راه‌حل‌هاي تقويت موهاي وز شده آغشته كردن آن به كره است. كره كه از محصولات لبني پرطرفدار است، خاصيت‌ فراواني براي تغذيه موهاي آسيب ديده شما دارد. پس بنا به حجم موهاي‌تان مقداري كره را كه از قبل از يخچال خارج كرده ايد به موها زده و با استفاده از كلاه مخصوص به مدت نيم ساعت بپوشانيد و در آخر موها را با شامپو و آب ولرم شسته و آبكشي كنيد.

     

    ماسك روغن بادام و زيتون

    تركيب استثنايي روغن بادام شيرين و زيتون و قرار گرفتن آن لابه لاي موها به رفع خشكي و آسيب موها كمك ويژه‌اي مي‌كند. پس اين روغن‌ها را تركيب كرده و بعد از ماساژ موها با آن كلاه و حوله گرمي را به مدت 30 دقيقه روي سر قرار دهيد. اين بار هم بعد از نيم ساعت سرتان را با شامپو بشوييد. این ماسک یکی از موثرترین  ترکیباتی است که در زمان کمی موهای خشک و آسیب دیده  شما را مثل روز اول درخشان و زیبا می کند.

     

    تركيب شامپو با تخم مرغ

     تنها ماده‌اي كه پروتئين را به صورت مستقيم به موهاي شما منتقل مي‌كند تخم مرغ است. اين راه‌حل ساده و ارزان‌قيمت بهترين روش براي درمان موهاي وز شده از رنگ و حرارت حالت‌دهنده‌ها است. براي اين كار هفته‌اي يك بار شامپوی خود را به اندازه دو بار شست‌وشو با تخم‌مرغ تركيب كرده و بعد از آغشته كردن، موها را ماساژ و بعد از 5 دقيقه آن را از روي موهاي خود بشوييد.

     

    معجزه سركه سيب

    همه ما مي‌دانيم كه روغن زيتون و سركه سيب هر كدام چه خواص بي‌اندازه‌ مفیدی در ترميم و رشد ساختمان مو دارند؛ بنابراين براي استفاده از اين ماسك معطل نكنيد. يك قاشق چاي‌خوري سركه سيب را با دو قاشق غذا خوري روغن زيتون و سه عدد سفيده تخم‌مرغ مخلوط كنيد و ماسك به دست آمده را به مدت سي دقيقه روي موها بگذاريد. سر خود را با كلاه مخصوص رنگ بپوشانيد تا تركيبات ماسك بهتر به خورد موهاي‌تان برود.

    ۷ ماسک موی خانگی

    آواکادو در بسیاری از محصولات زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از بهترین ماسکها برای موی سر می باشد.

    ماسک آواکادو

    آواکادو در بسیاری از محصولات زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از بهترین ماسکها برای موی سر می باشد. ماسک آواکادو بهترین ماسک برای موهای خشک است. این ماسک به موهای شما کمک می کند که صاف و نرم و ضخیم شوند. مقداری آواکادوی رسیده را با نصف فنجان شیر و یک قاشق سوپخوری روغن زیتون و یا روغن بادام ترکیب کنید و آن را روی موی سرتان بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه با آب بشویید.

     

    ماسک تخم مرغ

    ماسک تخم مرغ یکی از ماسکهای طراوت بخش و نرم کننده موی سر می باشد که درست کردن آن بسیار آسان است. کافی است زرده تخم مرغ را با یک قاشق سوپخوری روغن زیتون و یک فنجان شیر و مقداری آبلیمو مخلوط کنید. این ماسک را بر روی موهایتان بمالید و بعد از گذشت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه آن را با آب سرد بشویید. تخم مرغ سرشار از پروتئین است که باعث تغذیه ریشه مو می شود، پتاسیم موجود در آن به موهای آسیب دیده کمک می کند، ویتامین A موجب کاهش موخوره می شود و ویتامین B12 هم باعث رشد موهای جدید می شود.

     

    ماسک ماست

    اگر موی سر شما بخاطر حالت دهنده های مختلفی که برای آن استفاده می کنید رنج می برد و یا به خاطر آلودگی هوا ظاهری کدر و خسته دارد، برای درخشان کردن دوباره آن ماسک ماست را امتحان کنید. نصف فنجان ماست( اگر موی بلندی دارید از مقدار بیشتری ماست استفاده کنید) را بر روی سرتان بمالید و آن را ماساژ دهید و بعد از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه آن را بشویید سپس برای تمیز کردن کامل آن از شامپو استفاده کنید.

     

    ماسک موز

    موز سرشار از ویتامین A،E،Cو پتاسم است که باعث تنظیم چربی سر می شود و آن را سالم نگه می دارد. یک عدد موز رسیده را با یک قاشق سوپخوری روغن نارگیل، یک قاشق سوپخوری روغن زیتون و عسل مخلوط کنید. آن را بر روی سرتان بمالید و بعد از ۵ دقیقه با آب گرم و یا سرد بشویید. موهای شما بعد از آن همیشه درخشان و صاف خواهد بود.

     

    ماسک روغن نارگیل

    ماسک روغن نارگیل ماسکی عالی برای موهای خشک و آسیب دیده است. ۲ قسمت روغن نارگیل را با یک قسمت روغن زیتون مخلوط کنید و آن را به موهایتان بزنید و تا آنجایی که می توانید اجازه دهید روی سرتان بماند سپس آن را با شامپو بشویید.

     

    ماسک توت فرنگی

    اگر موی سرتان چرب است ماسک توت فرنگی را باید امتحان کنید. ویتامین C موجود در آن باعث تنظیم چربی و PH سر می شود و در نتیجه تولید چربی سر متعادل می شود و این باعث سالم ماندن موی سر شما می شود. یک مشت توت فرنگی را با یک قاشق سوپخوری عسل و یک قاشق سوپخوری روغن نارگیل مخلوط کنید. بگذارید این ماسک ۱۵ دقیقه روی سرتان بماند سپس آن را با آب سرد بشویید.

     

    ماسک آرد جودوسر

    اگر از شوره و خارش و مشکلاتی از این دست رنج می برید ماسک جو دو سر را هر روز استفاده کنید. خبر خوب این است که درست کردن این ماسک بسیار سریع و آسان است. یک قاشق غذاخوری آرد جو را با یک قاشق شیر و یک قاشق روغن بادام و یا روغن زیتون مخلوط کنید و بگذارید ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی سرتان بماند و بعد با آب و شامپو موهایتان را بشویید.

    خانمهای جوان اگر دنبال دوستی می گردید که هوای پولهای شما را داشته باشد و به دنبال راهی می گردید که سریع با آن موهای شما تغذیه شده و جوان بماند، این ماسکهای خانگی بدون شک به شما کمک خواهند کرد. درست کردن این ماسکها بسیار آسان است و من مطمئن هستم که بیشتر ترکیبات آنها را در منزل دارید.

    7 ماسک موی گیاهی فوق العاده برای زیباتر شدن موها

    تقریبا همه ی خانم ها به خاطر آفتاب تند و آلودگی هوا، از موهای خشک و شکننده رنج می برند.

    ماسک پروتئین برای مو

    برای کسانی که موهای ظریف شکننده دارند یک ماسک فوق العاده خوب و قوی داریم. با ترکیب دو موز رسیده، دو زرده ی تخم مرغ و سه قاشق خوراک خوری زیتون  و سه قاشق خوراک خوری عسل در مخلوط کن ماسک شما حاضر است. محتویات را خوب مخلوط کنید. ماسک را به تمام مو، از نوک مو تا کف سر بمالید و نیم ساعت آن را به حال خودش بگذارید. موها را با آب ولرم بشویید تا موهایی ضخیم تر و پر جنب و جوش تر داشته باشید.

     

    ماسک موهای فر

    اگر شما هم موهای فر و غیر قابل کنترل دارید، بجای رفتن به سالن های گران قیمت از دستور العمل زیر پیروی کنید. نصف فنجان شربت افرا (اگر موجود داشتید، در غیر این صورت عسل را جایگزین کنید) دو عدد موز، چهار قاشق خوراک خوری آبلیمو، یک چهارم فنجان روغن زیتون، دو قاشق خوراک خوری آرد سفید. همه ی مواد را به خوبی مخلوط کنید، محتویات را با دمای کم روی اجاق گاز قرار دهید و سعی کنید هیچ توده ای باقی نماند. این ماسک مرطوب کننده ی فوق العاده را به همه ی موهای تان آغشته کنید و با یک کلاه دوش به مدت 45 دقیقه بپوشانید. پس از شستشوی موها خواهید دید فر موهای تان نرم تر و قابل کنترل تر از هر وقت دیگری شده اند.

     

    ماسک مرطوب کننده مو

    پس از مشغله های روزمره و زیر روسری ماندن موها، موها کسل و بی روح می شوند. بنابراین برای مرطوب کردن و درخشنده کردن موها می توانید این ماسک آووکادو را در منزل امتحان کنید. نصف آووکادو را پوره کنید و از اسانس کیاهی معطر دلخواه تان به آن اضافه کنید (مثل اسانس رزماری) ابتدا موهای تان را با شامپو شستشو دهید، سپس از این ماسک روی موها بزنید. بعد از 15 دقیقه ماسک را بشویید و داشتن گیسوانی نرم را تجربه کنید. اگر جنس موهایتان خشک است، می توانید زرده ی تخم مرغ و یا ماست را به ماسک خود اضافه کنید.

     

    ماسک درمان ضد خشکی مو

    رمز قدیمی برای درمان خشکی مو، ماساژ موها با روغن نارگیل است. موهای تان را از نوک تا کف سر به روغن نارگیل خوب آغشته کنید و کلاه دوش را به سر بکشید و بگذارید یک شب بماند. صبح با شامپو آن را بشویید. این یکی از ساده ترین راه های درمان موهای خشک است.

     

    ماسک تقویت درخشش مو

    سرکه ی سیب راز درخشندگی ویژه ی موهاست. یک قاشق سرکه سیب را با نصف فنجان آب رقیق کنید. محلول را به موها (بجز کف سر) بزنید و موها را شانه کنید. پنج دقیقه به موها استراحت بدهید و سپس موها را بشویید. اگر بوی سرکه خیلی آزارتان می دهد، می توانید چند قطره اسانس کیاهی معطر دلخواه تان به آن اضافه کنید.

     

    ماسک خانگی درمان موهای چرب

    موهای چرب آن هم در شهر تهران از بزرگترین دردسرهاست. با این ماسک ساده می توانید از شر روغن اضافی موهای تان خلاص شوید. پنج قاشق خوراک خوری کشک، یک قاشق خوراک خوری آب لیمو و یک قاشق خوراک خوری جوش شیرین را باهم مخلوط نمایید. این مخلوط را به موهای تان بزنید و بگذارید نیم ساعت بماند و بعد بشویید. می توانید برای نتیجه ی بهتر، هفته ای یکبار این ماسک را به کار ببرید.

     

    ماسک مایونز برای نرمی و لطافت مو

    تقریبا همه ی خانم ها به خاطر آفتاب تند و آلودگی هوا، از موهای خشک و شکننده رنج می برند. این ماسک خانگی موهای تان را نرم و صاف می کند. نصف فنجان سس مایونز، با دو قاشق خوراک خوری عسل را خوب مخلوط کنید و آن را به همه ی موهای تان آغشته کنید. کلاه دوش را بگذارید و بعد از یک ساعت موها را با شامپو بشویید.

    ماسک مو با خردل!

    قبل از استفاده از مواد بر روی سرتان مانند هر ماده دیگری کمی از آن را روی بازوی خود امتحان کنید که حساسیت نداشته باشید.

    دستور این ماسک را چند وقتی است پیدا کردم ولی فرصت پیش نمی آمد امتحان کنم! البته هنوز نتیجه آن را ندیدم چون جمعه اولین بار بود که آن را استفاده کردم بعد از دو ماه نتیجه قطعی تر آن را اعلام خواهم کرد!

     

    مواد لازم ماسک مو خردل:

    ۲ قاشق غذاخوری پودرخردل

    ۲ قاشق غذاخوری آب داغ

    ۲ قاشق غذاخوری روغن گیاهی مثلا روغن زیتون

    ۱ عدد زرده تخم مرغ

    ۲ قاشق چایخوری شکر

     

    پودر خردل را با آب،روغن زیتون،زرده تخم مرغ و شکر را خوب ترکیب کنید. حالا قسمت واقعا سخت ماجرا مواد را روی سرتان بخصوص پوست سرتان بمالید. به انتهای مو نزنید. انتهای موها را می توانید روغن زیتون خالی بزنید برای تقویت و رطوبت رسانی. وقتی به سرتان زدید لزومی ندارد همه ی مواد را مصرف کنید. کلاه حمام و یا کیسه ای چیزی روی موهایتان بگذارید و سپس با یک کلاه، حوله، یا روسری چیزی که گرم نگهدارد سرتان را ببنید. حالا میتوانید به کارهایتان برسید یا میتوانید روی صورتتان هم ماسک بگذارید! سفیده تخم مرغ که مانده را میتوانید روی صورتتان بزنید. به ماسک های صورت که در سایت هست سری بزنید. ممکنه کمی سرتان بسوزد ولی سوزش خوبیست. ۱۵ دقیقه تا یک ساعت مواد را روی سرتان نگهدارید.

    سرکه سیب و روغن زیتون برای پوست
    سرکه سیب و روغن زیتون برای پوست
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *