سايت بيمارستان فارابي اصفهان

دوره مقدماتی php
سايت بيمارستان فارابي اصفهان
سايت بيمارستان فارابي اصفهان

حضرت آیت الله خامنه ای : ((بیست و دوم بهمن، در حکم عید غدیر است؛ زیرا در آن روز بود که نعمت ولایت، اتمام نعمت و تکمیل نعمت الهی، برای ملت ایران صورت عملی و تحقق خارجی گرفت))

روز سرنوشت فرا رسید و در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷، نظام پوسیده ستمشاهی فرو ریخت و ریشه های فاسد دودمان سیاه پهلوی از این کشور اسلامی کنده شد. مبارزه پانزده ساله ملت مسلمان ایران به رهبری امام خمینی (ره) به ثمر رسید و با سرنگونی نظام ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی، انقلاب شکوهمند اسلامی ایران پیروز گردید

فرارسیدن یوم الله ۲۲ بهمن مبارکباد

فرشتگان در اضطراب هستند، به در باغ بهشت آتش افکنده شده و بین در و دیوار دخت مکرم بهترین خلق می‌نالد. زمین ضجه می‌زند و آسمان می‌گرید. خاک بر سر دنیا که بعد شهادت فاطمه برقرار ماند.سايت بيمارستان فارابي اصفهان

شهادت بانوی دو عالم ، ام ابیها حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها بر عموم مسلمانان تسلیت باد. 

دوره مقدماتی php

مراسم پرفیض زیارت عاشورا به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) امروز(پنج شنبه ۹۷/۱۱/۱۸) با حضور مدیریت و همکاران محترم در نماز خانه مجتمع برگزار شد .
جادارد تشکر ویژه ای بکنیم از جناب آقای نادری که بانی این جلسه معنوی بودند و در این شب عزیز روح پدر مرحومشان را به قرائت فاتحه ای میهمان کنیم .
 

در روز چهارشنبه ۹۷/۱۱/۱۷ جلسه ریاست محترم مجتمع با همراهی مدیریت محترم با رابطین بیمه های تکمیلی در سالن جلسات ساختمان اداری برگزار شد در این جلسه که با بازدید رابطین از بخش های مختلف بیمارستان همراه بود به معرفی خدماتی که در بیمارستان به بیماران ارائه می شود و مشکلات و مسائل مربوطه پرداخته شد.

وقتی صدای پای بهمن از کوچه پس کوچه های خاطره ها به گوش تو می رسد. گویی شهیدانند که آمده اند برای بیعت دوباره برای هشدار و تذکر و بیداری . بهمن که از راه می رسدشهیدان پیمان نامه ی خونین شهادت را برای تجدید امضای تک تک ما می آورند تا فراموش نکنیم که باغبان لاله ها امام مهربان بود و سایبان لحظه ها، نگاهش هنوز هم نگران باغمان است. هر بهمن امام است که دوباره بر بال ملائک به دیدارمان می آید و کوچه های باغمان را پر از نسترن و نیلوفر می نماید. گام هایش همه جا یاس می کارد و گل محمدی به خانه ها هدیه می کند.

بهمن همیشه در راه است…

فرارسیدن ایام مبارک فجر طلیعه ی آزادی ملت و محو استبداد و واپس راندن استعمار، بر ملت بزرگ ایران مبارک باد

مى‌آيد؛ بر بام بلند آرزو و به جست‌وجوى شهيدانى كه مسيرش را با خون خويش مطهر كردند.
خانه‌هاى قلبمان، شانه‌هاى مهربان او را مى‌جويند تا در سايه خورشيدى‌اش، طعم خوش آزادى را بچشند.
اگرچه سيه مستان شب، با خنجر ظلم، سپيداران باغ را سر بريده‌اند، دست نوازش باغبانى چون روح خدا، نگاهى سبز را به درختان آرزوهاى‌مان باز مى‌گرداند.
خوش آمدى به وطن؛ پرسوختگان منتظرت، چشم‌انتظار دست نوازش تواند كه از بام بلند ديدار، بر خاطر مجروحشان بكشى، اى روح خدا!

در روز های چهارشنبه و پنج شنبه ۱۰ و ۱۱ بهمن ماه نمایشگاه “دستاوردهای هسته ای و حفاظت پرتویی” با حضور غرفه هایی از سازمان انرزی اتمی اصفهان  ، اورژانس شهر و مجتمع تخصصی و فوق کتخصص فارابی با هماهنگی بسیج جامعه پزشکی درمجموعه تالارهای گسترش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد و در روز دوم این نمایشگاه کنفرانس علمی یک روزه با عنوان “پدافند غیر عامل ، مکدیریت اورژانس در حوادث پرتویی” در تالار لقمان برگزار شد. 

در روزهای دوشنبه و سه شنبه  ۸ و ۹ بهمن ماه کلاس آموزشی کارشناسان کارگزینی مراکز درمانی و دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی در سالن جلسات ساختمان اداری مجتمع برگزار شد . که در شروع اولین جلسه ریاست محترم مجتمع با همراهی مدیریت محترم با حضور در جلسه با ایراد سخنرانی به همه این عزیزان خیر مقدم و خوش آمد گفتند .

جلسه شورای سیاست گزاری سلامت روان استان با حضور ریاست محترم دانشگاه و سایر اعضا به منظور بررسی و ارزیابی راهکارهای مرتبط با ارتقا سلامت روان استان امروز(دوشنبه ۹۷/۱۱/۰۱) در مجتمع تخصصی و فوق تخصصی فارابی برگزار گردید.

در پایان جلسه ، اورژانس روانپزشکی زنان استان با حضور این بزرگواران در مجتمع افتتاح گردید.
اورژانس مذکور با هزینه ای بالغ بر ۵۳۰ میلیون تومان و تعداد ۸ تخت بستری به صورت شبانه روزی به بیماران اورژانسی روانپزشکی استان اصفهان سرویس دهی می نماید.
لازم به ذکر است ریاست محترم دانشگاه قبل حضور در جلسه از بعضی قسمتهای مجتمع بازدید بعمل آوردند.

کسب عنوان قهرمانی تیم تنیس روی میز و نایب قهرمانی تیم فوتسال مجتمع در مسابقات واحدهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی را به ریاست محترم مجتمع ، مدیریت و کلیه همکاران عزیز تبریک وتهنیت عرض می نمائیم. 

.برنامه حضور پزشکان

در مجتمع تخصصی و فوق تخصصی فارابی 

 

 

نوبت دهی تلفنی :       

               ۰۳۱-۳۳۰۳۳۷۳۰

نوبت دهی اینترنتی :

                 nobat.mui.ac.ir

   

 برای ورود به صفحه اصلی ثبت درخواست 

         رفاهی کارت اینجا کلیک کنید

.

بیمه های طرف قرارداد

 

فرایند پذیرش بیمار

 

فرایند ترخیص بیمار

 

تعرفه ها

نحوه اعلام شکایات

هم‌اکنون ۰ کاربر آنلاین هستند.

سايت بيمارستان فارابي اصفهان

مقررات

 

بخشنامه ها

 

دستورالعمل ها

   

         وزارت بهداشت                             دانشگاه

   

  

    

  آموزش سلامت همگانی و بیمار             علمی ، آموزشی

 

                 امور رفاهی

     

    رسیدگی به شکایات      گزارش حوادث شغلی

               

                 

 

نوبت دهی  و پذیرش سرپائی بیماران از راههای زیر امکان پذیر است:نوبت دهی  تلفنی ۲۴ ساعته  از طریق تلفن گویای ۵۵۴۲۱۰۸۰ (۱۶ خط) نوبت دهی از طریق پیامک ۵۰۰۰۸۰۲۶نوبت دهی اینترنتی 

مسئول :رضا شیخیواحد پذیرش بیمارستان فارابی شامل پذیرش مرکزی، پذیرش اورژانس، پذیرش درمانگاه قرنیه، پذیرش درمانگاه رتین، پذیرش درمانگاه گلو کوم  و باجه اطلاعات پذیرش است و 26 نفر در این واحد مشغول خدمت‌رسانی به بیماران می‌باشند.

 پذیرش مرکزی بیمارستان دارای 5 باجه پذیرش بیماران درمانگاه، دو باجه رزرو بستری،4 باجه پذیرش بستری است.  سايت بيمارستان فارابي اصفهان

بیماران ورودی جدید، بیماران درمانگاه‌های عمومی، بیماران بستری، بیماران ارجاعی  و بیمارانی که به‌طور غیرحضوری نوبت گرفته‌اند منحصراً بایستی به پذیرش مرکزی مراجعه نمایند.

اطلاعات پذیرش:تلفن داخلی:2415

این واحد نوبت دهی بیمارستان را عهده دار است  و بیمارانی که از چشم پزشکان سایر مراکز درمانی معرفی نامه دارند و یا نوبت خود را از طریق تلفنی و اینترنتی رزرو نموده اند به این واحد مراجعه می نمایند. این بخش در مجاورت ورودی شرقی بیمارستان درب خیابان کارگر واقع شده است .

نکته: بیمارانی که در این بیمارستان سابقه مراجعه به درمانگاه گلوکوم، رتین، مجرای اشکی  و استرابیسم داشته اند نیاز به اخذ نوبت جدید ندارند و جهت دریافت نوبت به پذیرش مخصوص همان درمانگاه مراجعه نمایند.

پذیرش اورژانس:

تلفن داخلی:2505

این بخش در ضلع  طبقه همکف در مجاورت اورژانس بیمارستان واقع شده است و وظیفه آن پذیرش بیماران اورژانس و  بیمارانیکه با مشکل درد و سوزش چشمی، جسم خارجی، ضربه و تصادف  می باشد. این بخش در تمام ساعات به صورت شبانه روزی فعال است.

پذیرش درمانگاه قرنیه:

این واحد در مجاورت درمانگاه قرنیه (اتاق 31) قرار گرفته است و بیمارانی با مشکلات قرنیه، قوز قرنیه، کاتاراکت در این درمانگاه پذیرفته می شوند.

نحوه نوبت دهی درمانگاه قرنیه:

بیمارانی با مشکلات قرنیه  برای اولین بار، میتوانند از طریق تلفنی و اینترنتی نوبت خود را رزرو و در وقت تعیین شده با کدملی  و کد رهگیری به اطلاعات پذیرش مراجعه و پس از تایید به پذیرش درمانگاه قرنیه مراجعه کنند.

بیمارانی که از سایر درمانگاه ها به این درمانگاه ارجاع میشوند و همچنین بیمارانی با سابقه قبلی قرنیه و عمل جراحی، درپذیرش درمانگاه قرنیه نوبت دهی و پذیرش می شوند.

پذیرش درمانگاه رتین( شبکیه):

بیمارانی که مشکل شبکیه دارند ابتدا باید در درمانگاه عمومی معاینه شوند و مستقیما نمیتوانند نوبت درمانگاه شبکیه را اخذ نمایند. این بیماران پس از تشخیص بیماری شبکیه در درمانگاه عمومی با کارت درمان، به درمانگاه رتین ارجاع میشوند.

بیمارانی که در این بیمارستان سابقه جراحی شبکیه، تزریق اوستین و یا لیزر دارند، میتوانند با پرونده قبلی مستقیما به پذیرش رتین (اتاق 62) مراجعه و یا از طریق تلفنی (داخلی 2617) نوبت خود را اخذ نمایند. ساعت پاسخگویی تلفنی از 14 الی 16 عصر میباشد.

پذیرش درمانگاه گلوکوم :

بیمارانی که مشکل گلوکوم دارند ابتدا باید در درمانگاه عمومی معاینه شوند و مستقیما نمیتوانند نوبت درمانگاه گلوکوم  را اخذ نمایند. این بیماران پس از تشخیص بیماری گلوکوم  در درمانگاه عمومی با کارت درمان، به درمانگاه گلوکوم  ارجاع میشوند.

 

بیمارانی که در این بیمارستان سابقه جراحی گلوکوم  دارند، میتوانند با پرونده قبلی مستقیما به پذیرش گلوکوم (اتاق 6) مراجعه و یا از طریق تلفنی (داخلی 2413) نوبت خود را اخذ نمایند.ساعت پاسخگویی تلفنی از 14 الی 16 عصر میباشد.

پذیرش مرکزی :

تلفن داخلی: 2551- 2558-2502-2554-2557

نحوه نوبت دهی

نوبت دهی  و پذیرش سرپائی بیماران از راههای زیر امکان پذیر است:

نوبت دهی  تلفنی 24 ساعته  از طریق تلفن گویای 55421080 (16 خط) نوبت دهی از طریق پیامک 50008026نوبت دهی اینترنتینوبت دهی از طریق مراجعه حضوری (ویژه بیمارانی که دارای نامه ارجاع از سایر چشم پزشکان و یا مراکز درمانی دیگر می باشند) 

سئوالات متدوالراهنمای نوبت دهی اینترنتی

 

در ادامه به معرفی بهترین و مجهزترین فیزیوتراپی کرج می پردازیم با ما همراه باشیدسايت بيمارستان فارابي اصفهان

آدرس فيزيوتراپي جامع: کرج – فاز ۴ مهر شهر – بلوار شهید رزهبان – نبش خیابان ۴۰۵ غربی

شماره تلفن (رزرو/نوبت دهی): ۳۳۵۵۳۰۱۲ –  ۰۹۰۱۱۳۷۹۵۱۸

ساعت کاری مرکز فیزیوتراپی جامع :

هر روز صبح ۹ الی ۱۲
هر روز عصر ۱۵ الی ۱۹
پنج شنبه ها ۹ الی ۱۲

لوکیشن فیزیوتراپی جامع کرج :



انجام کلیه امور درمانی توسط فیزیوتراپیست متخصص 
درمان دردهای حاد و مزمن 
لیزر درمانی.مگنت تراپی.اینترفرنشیال.سوزن خشک
تمرین درمانی و آموزش حرکات اصلاحی
ماساژدرمانی.درمان مشکلات گردن.شانه وسیاتیک
آسیبهای ورزشی رباط ها و لیگامانها 
مشاوره تخصصی و رایگان توسط فیزیوتراپیست متخصص 
ماساژ درمانی توسط آقا و خانم 

تامین اجتماعی – ایران – دانا – البرز – دی – رازی – سامان – تامین اجتماعی – نیروهای مسلح – آتیه سازان حافظ – صادرات – کمک رسان sos 

 

آدرس ایمیل فیزیوتراپیست:

reza.es789@gmail.com

 

 

در ادامه با بهترین و و معتبرترین اپتومتریست چالوس آشنا می شویم و همچنین به معرفی مرکز بینایی سنجی و عینک سازی ونوس چالوس را معرفی خواهیم کرد

این مرکز با بهره بردن از بهترین تجهیزات روز دنیا آماده ارائه خدمت به تمام مراجعه کنندگان عزیز از سرتاسر ایران می نماید

آدرس مرکز بینایی سنجی : چالوس خیابان گل سرخی ساختمان پزشکان یاس طبقه همکف بینایی سنجی وعینک سازی ونوس

تلفن مرکز بینایی سنجی ونوس :  ۰۱۱۵۲۲۱۸۷۸۲

شماره فکس مرکز بینایی سنجی چالوس :  ۰۱۱۵۲۲۱۷۷۰۳

 

 

موسسه بینایی سنجی و عینک سازی ونوس با دوازده سال سابقه فعالیت در شهرستان چالوس خدمات زیر را ارائه میدهد

تعیین نمره عینک و لنز با دستگاههای topcon ژاپن

ساخت فوری عینک طبی در لابراتوار عینک ونوس در کمتر از ۱۰ دقیقه با دستگاه اسیلور فرانسه

مجموعه جامع انواع برندهای اورجینال عینک puma . police . rodenstock. nike. blumarine. ziess . fila. anahickman ….

اندازه گیری فشار چشم

تمرینات ارتوپتیک جهت درمان انحرافات غیر جراحی

تمرینات امبلیوپ تراپی با دستگاه cam

معاینه کودکان از ۶ ماهگی با دستگاه ۲win ایتالیا

ارائه انواع وسایل کمک بینایی

اندازه گیری میدان بینایی کامپیوتری

عکس برداری شبکیه با دستگاه oct زایس المان

توپوگرافی قرنیه

مجهز به سیستم جامع کامپیوتری جهت ثبت کلیه مراحل معاینات و خدمات اپتیک

 

سايت بيمارستان فارابي اصفهان

لوکیشن مرکز بینایی سنجی ونوس :

طراحی سایت تیدا وب

این روز ها راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی مهم ترین و جامع ترین روش تجارت های پرسود است؛ اما قطعاً همه ی مردم اطلاعات کافی را درباره ی طراحی وب سایت، سئو، فروشگاه اینترنتی و سیستم های مدیریت محتوا ندارند.

بسیاری وقتی صحبت از ایجاد یک وب سایت می شود به دلیل سختی های کدنویسی و امور گرافیکی از انجام آن سر باز می‌زنند.

اما وقتی یک تیم تخصصی و حرفه ای طراحی وب بتوانند صفر تا صد راه اندازی یک سایت اینترنتی را مدیریت کنند و در کنار آن همه چیز روی اصول باشد قطعا کار آسان است.

شروع همکاری با تیدا وب

همیشه نخستین بخش برای شروع یک همکاری و طراحی پروژه نیاز سنجی است که بسیاری از شرکت های طراحی وب در این قسمت نمی دانند که باید چگونه موارد لازم و ضروری را از بازخورد های مشتری استخراج کنند.

اگر برای شما مهم است که دردسر کم تری را در هنگام عقد قرارداد و شروع پروژه داشته باشید پس وقت خود را بی دلیل تلف نکنید.

پس از مشاوره دقیق و طراحی فرم قرارداد تمامی مواردی که شما لازم دارید در نظر گرفته می شود.

اگر باز هم تردید دارید، می‌توانید نمونه کارهای طراحی وب را ببینید.

طراحی وب برای کسب و کارهای متفاوت

تفاوتی ندارد که صاحب یک استارتاپ یا مرجع خبری هستید و یا این که قصد ایجاد سایت شخصی خود را دارید در پنل تعرفه‌ها به طور دقیق شرح توضیحات و امکاناتی که در دسترس شما قرار می گیرد آمده است.

بخصوص این که شما ممکن است به عنوان فردی مبتدی اطلاعات کافی از امکانات مورد نیاز وب سایت برای زمینه کاری خود را نداشته باشید و این که چه چیزی برای بهینه سازی سایت شما و رشد در گوگل لازم خواهد بود.

علاوه بر آن نمونه کار های یک شرکت طراح و قوی بودن آن ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است که در اینجا به آن توجه شده است.

پس همین الان درخواست طراحی سایت بدهید.

۱ – جزیره کیش بی شک یکی از محبوب ترین نقاط گردشگری در ایران می باشد جزیره ای کوچک ولی زیبا که در شمار معدود نقاط آزاد اقتصادی در ایران می باشد. این جزیره دارای جاذبه تفریحی و گردشگری فراوانی می باشد، اما برخی از آنها بیشتر مورد توجه مسافران تور کیش قرار میگیرد. در این جا به برخی از آنها اشاره میکنیم :

 

 

 

– یکی از تفریحات متفاوت و هیجان انگیز در جزیره کیش بنانا و شاتل است.کسانی که عاشق هیجان هستند می توانند این دو تفریح را برروی آب های خلیج فارس تجربه کنند .شاتل یک تیوب است که با بندهای مخصوص به قایق بسته می‌ شود و یک یا چند نفر روی آن می‌ نشینند و روی آب کشیده می‌ شود. به دلیل سرعت بالای قایق، شاتل روی آب تکان‌ های زیادی می‌ خورد و هیجان آن بسیار بالاست و از ایمنی بالای برخوردار می باشد چرا که قبل از سوار شدن جلیقه نجات به تن میکنید و و به وسیله غریق نجات ها کنترل می شوید.

– آبنمای موزیکال آوای خلیج فارس این مجموعه با زیربنایی به وسعت ۲۰ هزار متر مربع مساحت ساحلی و ۱۵ هزار متر مربع مساحت دریا به همراه ۱۴۰۰ مترمربع اسکله هلالی به عنوان بزرگترین مجموعه فرهنگی و تفریحی کشور و بزرگترین آبنمای موزیکال خاورمیانه می باشد که در شمال شرقی جزیره کیش و بهترین نقطه نزدیک اسکله تفریحی جزیره برای بازدید مسافران تور کیش احداث شده است.در مقابل این آبنما سن کنسرت قرار دارد که تا کنون چندین کنسرت از خواننده های مطرح کشور در آن برگزار شده است. این سالن کنسرت روباز حدود ۱۳۴۰ نفر ظرفیت دارد. یکی از ویژگی های جالب این آبنما استفاده از آب شور دریا برای نمایش است که در نوع خود منحصر به فرد می باشد. هم چنین قابلبیت های دیگری نیز مانند لیزر شو و افکت آتش بر روی آبنمای موزیکال تعبیه شده است.

– پارک کیبل اسکی کیش یا همان اسکی روی آب یکی دیگه از ورزش های آبی کیش است که بسیارمورد توجه گردشگران تور کیش قرار گرفته است. این مجموعه از بزرگترین و اولین کیبل اسکی در منطقه خاورمیانه است و در يكي از زيباترين نقاط ساحل نقره فام شرقي كيش با درختان نارگيل فراوان و درختان لور قديمي ، با آلاچيق هاي متعدد در طول ساحل، نزديك اسكله بزرگ تفريحي و پلاژ آقايان برای استفاده مسافران تور کیش .کیبل اسکی کیش بزرگترين كيبل اسكي جهان و نخستين سايت اسكي روي آب خاورميانه در جزيره كيش است . طول کیبل اسکی در کیش ۸۶۰ متر و عرض آن به ۱۶۰ متر می‌رسد. به منظور سرویس دهی به علاقه‌مندان این ورزش، ۵ برج در خلیج فارس نصب شده است که با سرعت ۲۸ تا ۶۲ كيلومتر در ساعت، امكان سرويس دهي به ۱۲ نفر را به طور همزمان دارد.مجموعه کیبل اسکی کیش شامل دفتر رزرواسيون، امكانات كامل رختكن و دوش، سكوي شروع، اتاق آموزش و فروشگاه لوازم و تجهيزات ورزشي مخصوص كيبل اسكي میباشد. به علاوه در اطراف این مجموعه رستوران و کافی شاپ جهت رفاه استفاده کنندگان قرار داده شده است.اين ورزش آسان، ايمن و لذت بخش، شرايط سني خاصي نداشته و همه مي توانند از ۳ سال تا ۹۳ سال از آن لذت ببرند. پارك كيبل اسكي كيش جاذبه اي است كه به راحتي نمي توان از رفتن به آن صرف نظر كرد.

– یکی از جاذبه های گردشگری و باستانی جزیره کیش، خانه اعیانی است که با توجه به آثار باقی مانده قدمت این خانه به دوران ایلخانیان باز میگردد. از معماری باقی مانده این خانه و سنگ های ستاره ای شکل به جای مانده در بنای بیرونی می توان نتیجه گرفت که سنگها جز سنگهای وارداتی آن زمان هستند که بیانگر ثروتمند بودن مالک این خانه در آن عصر بوده است. البته خانه اعیانی یکی از آثار فرهنگی است که کم به آن توجه شده است. اما مسافرین عزیز تور کیش که علاقه کند به بازدید از مناطق اریخی و باستانی هستند می توانند از این خانه دیدن کنند.

۲- شهر مقدس مشهد از دیگر شهر هایی می باشد که هرساله تعداد زیادی از گردشگران تور مشهد را جذب خود میکند.این شهر نیز دارای مناطق گردشگری سیاحتی و زیارتی بسیاری است ، که برخی از آنها از سوی گردشگران بیشتر مورد توجه قرار میگیرد.

– حرم مطهر امام رضا علیه السلام با گسترش و افزایش مساحت آرامگاه امام هشتم شیعیان ساخته شده است. امام بزرگوار در سال هشتصد و هفده هجری به شهادت رسیدند. اسم این منطقه سناباد بود و در قرن دهم به نام مشهد تغییر نام گرفت و مقدس ترین شهر مذهبی در کشور ایران شد. ساخت حرم امام رضا متعلق به قبل از دوره سلجوقی می باشد.

حرم مطهر امام رضا علیه السلام ساختمانی چهار گوشه است كه در هر گوشه آن صفه‌اي به اندازه ۳ متر دارد كه از این صفحه محل ورود و خروج و رفت و آمد به حرم مطهر است. ساختمان اصلي حرم، به بقعه هارون الرشيد مربوط است و مرقد مطهر امام رضا علیه السلام در وسط حرم قرار نگرفته بود و طواف بر ضريح سخت و مشکل بود بدون آن كه آسیبی به استواري گنبد وارد شود در سال ۱۳۴۳ ه.ش با ساختن يك طاق بزرگ و دو پايه ، ديوار بین مسجد و حرم را برداشتند. ارتفاع طاق حرم بیست سانتي‌متر و با سنگ مرمر است و بالاي آن تا ارتفاع دو متري با كاشي‌ نفيس از دوره سلجوقي است كه بر بیشتر آنها آیات و احاديث بر بعضی ديگر، نقشهای اسليمي کار شده و برجسته دیده می شود. بر بالاي كاشي‌ها، كتيبه‌اي به شکل برجسته بر روي كاشي‌هاي چيني دارای آيه هایی از سوره فتح به تاريخ ۷۶۰ هـ.ق نصب گردیده است. بر بالاي اين كتيبه، كتيبه ای از جنس مرمر به عرض ۳۲ سانتي‌ متر می باشد كه بر آن قصيده‌اي از دبيرالملك فراهاني به خط نستعليق نوشته شده است. از اين كتيبه تا انتهاي ديوارها، به سال ۱۲۷۵ هجری قمری آيينه كاري شده می باشد . در انتهای ۴ ديوار حرم كه زير طاق گنبد قرار گرفته است، سوره جمعه به خط ثلث عليرضا عباسي وجود دارد. در قسمت بالای ديوارها‌، با ساختن گوشواره‌ها ، طرح مربع به هشت ضلعي و گنبد داخلی بر روي آن ساخته شد. همه سطحهای زير گنبد،‌ با آيينه كاري بسیار هنرمندانه‌ به شيوه مقرنس پوشیده شده است . گنبد بیرون حرم بر روي ساقه‌ به قطر ۴۴/۱۳ متر بنا شده است و بلندی ارتفاع آن از كف بام در حدود ۳۱ متر است. كتيبه خیلی زيبا و بزرگ گنبد به خط ثلث عليرضا عباسي در چهار ترنج، به عربي نوشته شده است.

صحن عتیق كه در قسمت شمالی حرم قرار گرفته است،‌‌ ‌در زمان سلطان حسين بايقرا ساخته شده است و در دوران شاه عباس اول افزایش يافته است. . در اطراف صحن، تعدادي حجره در ۲ طبقه و چهار ايوان در چهار جهت اصلي ساخته شده است . ايوان طلا یا ایوان جنوبی، از زمان اميرعلي شيرنوايي در قرن ۹ هجری است و به دلیل اینکه روی ايوان را نادرشاه طلاكاري انجام داده است، به ايوان نادري مشهور شده و در زمان شاه طهماسب صفوي تزئین و طراحی شده است. ايوان داراي چهار در طلايي است كه به توحيد خانه، كفشداري بزرگ، راهروي سقاخانه قدیم و از منطقه به دارالسياده و محلي كه در قدیم قرآن خانه بود ، گشوده مي شد. در بخش جنوبي ايوان، طاقی شبیه محراب بود كه بر خشت‌هاي طلا کاری شده قصيده‌اي از «نديم» به زبان پارسی به خط نستعليق محمد علي بن سليمان رضوي حک شده است كه نشانگر طلاكاري و بازسازی ايوان به فرمان نادرشاه است.

– مسجد گوهرشاد مشهد یکی از بزرگترین مسجدهای چهار ایوانی ایرانی می باشد که در سال ۸۲۱ هجری قمری به دستور گوهرشاد همسر شاهرخ تیموری بنا شد. این مسجد با معماری قوام الدین شیرازی در مجموعه حرم امام رضا (ع) مشهد بنا شده. این مسجد با وسعت ۹۴۱۰ متر مربع دارای چهار ایوان است. که این ایوان ها دارای نام های مقصوره، دارالسیاده، حاجی حسن و آب و هفت شبستان است. وسیع ترین ایوان مسجد، ایوان مقصوره است که با مقرنس کاری و کتیبه خط ثلث بایسنغر میرزا و کاشی کاری قشنگی تزئین شده. یکی از زیباییی های مسجد گوهرشاد مشهد منبر صاحب زمان است.

– آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی حماسه سرای بنام ایرانی واقع در باغ زیبایی در شمال شهر تاریخی توس، در انتهای بلوار پردیس میباشد یکی از مکانهای پربازدید و مورد علاقه مسافران تور مشهد . روستاهای توس و اسلامیه در اضلاع شرقی و غربی آرامگاه قرار دارند . در مقدمه شاهنامه بایسنقری اولین بنا بر مزار فردوسی را به ” ارسلان جاذب ” که ممدوح فردوسی بوده نسبت داده شده است ، سپس به همت ملک الشعرای بهار و جمعی از فرهیختگان خراسان آرامگاهی بر فراز مزار ایشان ساخته شد . این بنا پس از پنج سال به همت استاد حسین لرزاده معمار و استادطاهرزاده در سال ۱۲۱۲ به تمام شد . بنای یاد شده به سبب عدم رعایت مسائل فنی و محاسبه مقاومت خاک و جذب رطوبت علی رغم تعمیرات مکرر نشست کرده با تلاش مهندس هوشنگ سیحون تخریب و پس از مقاوم سازی با همان شکل اولیه بازسازی شد. در سالهای بعد تندیس فردوسی اثر استاد صدیقی و نقش برجسته های سنگی ملهم از مضامین شاهنامه اثر فرزند استاد تهیه و در محوطه داخلی آرامگاه نصب گردید.

۳ – کشور زیبای ترکیه با شهرهایی چون استانبول ، آنتالیا، کوش آداسی و آلانیا شهرت بسیاری را از سوی گردشگران ایرانی برای خود به ارمغان آورده است ، در اینجا به برخی از جاذبه های گردشگری این شهر اشاره می کنیم :

مسجد ایاصوفیا استانبول در ابتدا کلیسای مسیحیان بود که در دوره امپراتوری بیزانس در سال ۵۳۲ میلادی به دستور کنستانتین اول ساخته و در سال۵۳۷ افتتاح شد.پس از فتح استانبول، به دستور سلطان محمد دوم کلیسای ایاصوفیه به مسجد تبدیل و سپس پس از به قدرت رسیدن آتاترک به موزه تبدیل شد و تا امروز به همین شکل باقی‌مانده‌ است. عظمت و زیبائی گنبد ایاصوفیه و ظرافتی که معماران اولیه در ساخت آن به خرج دادند همواره مورد تحسین تاریخدانان، معماران و مهندسین بوده‌است.ارتفاع گنبد بزرگ این مسجد ۵۵ متر و قطر آن ۳۱ متر است که بوسیله ۴۰ پشت‌بند بزرگ و روی چهار ستون اصلی سوار شده‌است. ایاصوفیه یکی از زیباترین نمونه‌های باقی‌مانده معماری دوره بیزانس می باشد و یکی از با ارزشترین هنرهای موجود در این بنا دکوراسیون داخلی با موزائیک و ستونهای مرمر می باشد.

کاخ ییلدیز دومین کاخ بزرگ استانبول می باشد که به بخش های مختلفی تقسیم شده که هر بخش برای هدفی خاص ایجاد شده است یکی از مکانهای پربازدید برای مسافران تور استانبول  . این کاخ در اواخر قرن ۱۹ میلادی توسط سلطان حمید دوم ساخته و به عنوان محل سکونت شخصی سلطان استفاده می شد که در طول ۳۳ سال سلطنت او توسعه بسیار کرد و از دربار ها و یک مسجد تشکیل شده است. در این کاخ ساختمانی به اسم شاله وجود دارد که از بزرگترین و مجلل ترین ساختمان هایی می باشد که سلطان های عثمانی در آن زندگی و خوشگذرانی می کردند.این کاخ در باغ زیبایی وجود دارد که به گل های مختلف سراسر دنیا آراسته شده و امروزه جشن های خصوصی دولت ترکیه در باغ این کاخ برگزار می گردد.در این کاخ موزه زیبایی وجود دارد که بسیار مورد توجه بازدیدکنندگان و مسافران تور استانبول می باشد.

آسپندوس آمفی تئاتری تاریخی و شگفت انگیز در ۸ کیلومتری شهر سریک آنتالیا می باشد یکی از مکانهای پربازدید برای مسافران تور استانبول ،که تاریخ دانان زمان ساخت این بنارا ۱۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح تخمین میزنند.این آمفی تئاتر باستانی توسط رومی ها ساخته شده است همه ساله گردشگران بسیاری از این مجموعه خارق العاده دیدن میکنند.شهر تاریخی آسپندوس از دیدنی های بزرگ آنتالیا به شمار می رود. آسپندوس در ۴۰ کیلومتری آنتالیا بنا شده و با آمفی تئاتر باستانی خود یکی از مکان های تاریخی ترکیه محسوب می شود.از زمان های بسیار دور تا به امروز این بنا همانگونه که بوده باقی مانده و تغییری نکرده.امروزه از آسپندوس برای برگزاري جشنواره هاي مهم هنري استفاده می شود.سالن تئاتر آسپندوس یکی از خیره کننده ترین بناهای ترکیه بشمار میرود.سالن تئاتر و قنات های آسپندوس هر یک توسط معماران متفاوتی ساخته شده که هدف شان از ساخت این بناهای عمومی به دست آوردن جایزه سلطنتی یعنی ازدواج با دختر پادشاه آسپندوس، بوده است. از آنجاییکه پادشاه از هر دوی این آثار خوشش آمده بود، اعلام کرد که دخترش را به دو نیم تقسیم کرده و نیمی از وی را به هر یک از آنها خواهد داد. طراح قنات و آبراه های شهر با این پیشنهاد موافقت کرد در حالیکه سازنده سالن تئاتر از سهم خود گذشت. همین امر باعث شد تا پادشاه دخترش را به ازدواج طراح و سازنده سالن تئاتر درآورد.

توتک تپه آنتالیا این تپه در حاشیه غربی شهر با ارتفاع ۶۱۸ متر می باشد. که در بالای این تپه رستورانی گردان قرار دارد. این مکان از جاذبه های گردشگری آنتالیا شهر محسوب می شود و منظره خلیج آنتالیا و کوه ها از بالای این تپه برای مسافران تور آنتالیا بسیار زیبا است

حمام رومیها آنتالیا یکی دیگر از آثار تاریخی آنتالیا حمام رومی می باشد که در حال حاضر تبدیل به موزه باستانی با اشیا بسیار با قدمت است،این حمام در منطقه سیده و در نزدیکی ساحل سیده که یک ساحل ماسه‌ای، مجاور دریای مدیترانه می باشد با انبوهی از درختان کاج احاطه‌ شده است. این حمام به خاطر موقعیت مکانی بسیار خوبی که دارد و همچینی به دلیل داشتن فضایی آرامش‌بخش و محیطی مناسب هر ساله تعداد زیادی از گردشگران تور آنتالیا را به خود جذب می کند،گردشگران بعد از بازدید از این حمام می توانند ما بقی روز خود را در ساحل زیبای سیده بگذرانند. این ساحل زیبا دارای امکانات رفاهی مناسب، مانند رستوران‌های لب ساحلی، اقامتگاه‌های استراحتی، هتل های بسیار لوکس و ورزش‌های آبی می باشد.

ساحل سحر آمیز گرجستان ساحل اورکی – ساحل سحر آمیز ( ureki beach ) : در فاصله ۱۵ کیلومتری جنوب بندر پوتی و ۶۰ کیلومتری شمال بندر باتومی در کرانه زیبای دریای سیاه، منطقه ای وجود دارد به نام اورکی که دارای ساحل سحر آمیز است و از مهمترین جاذبه های دیدنی گرجستان محسوب می شود.ساحل اورکی به رنگ قهوه ای و در برخی نقاط خاکستری رنگ می باشد، مردمان بومی گرجستان از قدیم معتقد بوده اند که خاک های ساحلی این منطقه شفابخش و برای بدن بسیار مفید است لذا از دیرباز افراد بسیاری جهت شفایخشی از بیماری و یا پیشگیری از آن به ساحل اورکی می آمدند و خاک و گل ساحلی را بر روی بدن خودشان قرار می دادند.سرانجام در قرن نوزدهم میلادی دانشمندان پی بردند که ماسه های ساحل اورکی دارای خاصیت مغناطیسی می باشد، و میدان مغناطیسی تاثیر خاصی بر روی ارگانیسم بدن انسان دارد که باعث جلوگیری از بیماری های قلبی، عروقی ، عصبی و مفصلی می شود و همچنین بدن انسان را در برابر سایر بیماری ها مقاوم می کند و همچنین خاک این منطقه تاثیر زیادی در سلامت پوست و زیبایی چهره دارد. بر اساس مطالعات دانشمندان تنها دو منطقه بر روی کره زمین وجود دارد که ماسه های آن این خصلت درمانی را ایجاد می کنند، به همین دلیل است که ساحل اورکی مورد توجه گردشگران تور گرجستان است و یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری گرجستان می باشد.

 

 

به نقل از خبرگزاری رکنا 

دوره بعد از عمل سزارین به خاطر خستگی ذهنی و جسمی، زمان سختی برای خانم هاست همچنین به دلیل شیردهی و سختی‌های بعد از زایمان نیاز دارین که رژیم غذایی مناسبی برای خودتون و نوزادتون داشته باشین. در این مطلب قصد داریم شما رو با بهترین رژیم غذایی بعد از زایمان سزارین آشنا کنیم.

چرا تغذیه مناسب بعد از سزارین ضروریه؟

تغذیه مناسب روند بهبودی رو سرعت می‌بخشه و توان و انرژی شما رو بعد از سزارین افزایش میده. رژیم غذایی متعادل خودتون رو در دوره بارداری که شامل پروتئین، ویتامین، کربوهیدرات، و آهن میشه ادامه بدین. بنابر مطالعات انجام شده مادران دارای نوزاد باید روزانه حداقل ۵۰۰ کیلو کالری اضافه دریافت کنن. این عدد نباید بیشتر ۱۸۰۰ کیلو کالری بشه مگر در مورد مادرانی که وزن کم کرده‌اند یا چند قلو دارن یا ورزشمیکنن.

غذاهای با گوارش آسان برای بعد از زایمان

مادران باید مواظب باشن که غذاهای نفاخ یا غذاهایی که باعث یبوست میشن نخورن. از نوشیدنی‌های گازدار و غذاهای سرخ شده دوری کنن. سوپ‌های گرم به راحتی هضم میشن و مقوی هم هستن. ماست و پنیر محلی هم مناسب هستن. ماست تعادل باکتریایی بدن شما رو بعد از سزارین بازیابی میکنه. وقتی که درد ناشی از دفع، از بین بره یعنی سیستم گوارشی شما ریکاوری شده که میتونین به رژیم غذایی عادیتون برگردین.بهترین برنامه غذایی بعد از زایمان

پروتئین‌ها چه خواصی دارن؟

پروتئین‌ها به رشد بافت‌های سلولی جدید کمک میکنن و باعث تقویت روند بهبودی میشن. غذاهای سرشار از پروتئین نیروی ماهیچه‌ها رو بازیابی میکنن.

ماهی، تخم مرغ، مرغ، لبنیات، گوشت، نخود فرنگی و آجیل و … سرشار از پروتئین هستن. این غذاها به راحتی هضم میشن و بخصوص زمانی که شما در حال پرستاری از بچه هستین برای شما مفیدن. ماهی حاوی امگا ۳ و تخمر مرغ حاوی زینکه که برای سلامتی شما مفیدن.

فواید ویتامین C

ویتامین C روندی بهبودی رو سریعتر میکنه و با عفونت‌ها مقابله میکنه. طبیعت آنتی اکسیدانی ویتامین C به بهبود بافت بدن کمک میکنه. شما می‌تونید میوه‌ها و سبزیجات مثل پرتقال و هندوانه و انبه و توت فرنگی و گریپ فروت و گوجه و بروکلی رو در سبد غذایی تون قرار بدین. مقدار مناسب روزانه برای زنان شیرده بین ۱۴ تا ۱۸ سال، ۱۸۰۰ میلی گرمه و برای زنان بزرگتر از ۱۹ سال ۲۰۰۰ میلی گرم هست.

 

آهن ضروری برای دوران بعد از زایمان

آهن برای حفظ سطح هموگلوبین خون و تولید خونی که در هنگام سزارین از دست دادین، ضروریه. علاوه بر اینها به سیستم ایمنی انسان هم کمک میکنه. به عنوان غذاهای سرشار از آهن می‌تونیم به زرده تخم مرغ، گوشت قرمز، صدف خوراکی، انجیر و جگر گاوی اشاره کنیم. با این حال آهن دریافتی خودتون رو محدود کنین زیرا که میتونه باعث یبوست بشه. میزان مجاز آهن دریافتی روزانه برای زنان در سن ۱۴ تا ۱۸ سال ۱۰ میلی گرمه و برای زنان بزرگتر از ۱۹ سال ۹ میلی گرم هست.

کلسیم

کلسیم به تقویت و آرامش ماهیچه‌ها و قوی‌تر شدن استخوان‌ها و دندان ها کمک میکنه و از پوکی استخوان جلوگیری میکنه و به لخته شدن خون کمک میکنه. شیر و ماست و پنیر و کلم و اسفناج سرشار از کلسیم هستن. زنان در سن ۱۴-۱۸ سال باید روزانه ۱۳۰۰ میلی گرم کلسیم دریافت کنن و زنان با سن بیشتر از ۱۹ سال، ۱۰۰۰ میلی گرم. در دوره شیردهی ۲۵۰ تا ۳۵۰ میلی گرم از کلسیم به نوزاد منتقل میشه. شیر نه تنها مملو از کلسیمه بلکه به تولید شیر مادر هم کمک میکنه.

فیبر

فیبر احتمال یبوست رو کاهش میده که فشار ناخواسته روی برش‌ها و زخم‌ها رو از بین میبره. منابع غنی از فیبر، میوه‌ها و سبزیجات خام هستن که دفع رو برای انسان راحت میکنن.

خوردن مایعات در دوران بعد از زایمان بسیار مهمه

نوشیدن مایعات زیاد برای رفع کم آبی بدن و دوری از یبوست مهمه. در نتیجه عمل دفع بعد از جراحی برای فرد آسون میشه. روزانه ۸ تا ۱۰ لیوان آب بنوشید و از شیر کم چرب و آب میوه‌های طبیعی و چای و جوشانده‌های گیاهی و آب نارگیل و سوپ‌ها هم غافل نشین. مایعات در هنگام شیردهی برای زنان حیاتی‌تر میشن و نوشیدنی هایی غنی شده از کلسیم و ماست کم چرب و شیر میتونن تولید شیر شما رو افزایش بدن.

از محصولات دارای کافئین دوری کنین چونکه وارد شیر شما میشن و نوزاد شما رو اذیت می‌کنن و خوابش رو به هم میریزن.

آخرین اخبار پزشکی را در خبری بخوانید

وبسایت خبری ، اخباری را در اختیار شما قرار می‌دهد که از منابع بسیار زیاد و کاملاً معتبر جمع‌آوری شده‌اند. اخبار موجود در این پلتفرم، کاملاً شفاف و دقیق است و منبع هر خبر نیز مشخص شده است. بنابراین، با «خبری» از بابت درست و موثق بودن اخبار، خیالتان آسوده خواهد بود.

معرفی شغل تکنسین رادیولوژی


تکنسین رادیولوژی باید مهارت ارتباطی خوبی دربرخورد با بیماران داشته باشد


معرفی شغل تکنسین رادیولوژی (کارشناس پرتوشناسی)اگر عاشق علم و تکنولوژی بوده و می توانید سریع و درست کار کنید، شغل تکنسین رادیولوژی می تواند برای شما مناسب باشد.پرتوشناسی یک شاخه یا تخصص از علوم پایه پزشکی است که با مطالعه و به کار بردن فناوری تصویربرداری توسط تابش و اشعه ایکس، به تشخیص بیماری می پردازد. برای نخستین بار رادیوگرافی در میدان جنگ برای تصویربرداری از بدن سربازان زخمی مورد استفاده قرار گرفت.

انواع پرتو شناسیپرتوشناسی انواع مختلفی دارد که از بین آنها می توان به رادیوگرافی ساده، آنژیوگرافی، سی تی اسکن، ام آر آی و … اشاره کرد.

تکنسین رادیولوژی باید مهارت ارتباطی خوبی داشته باشد

تکنسین رادیولوژی (کارشناس پرتوشناسی) با کمک انواع فن آوری های تصویربرداری از قسمت های مختلف بدن بیمار (مطابق با دستور پزشک معالج) تصویربرداری می کند. در هر مرکز تصویربرداری پزشک متخصص پرتوشناسی (پزشک رادیولوژیست) حضور دارد که با استفاده از روش ها و تجهیزات مختلف تصویربرداری به تشخیص بیماری ها می پردازد. وظیفه پزشک رادیولوژیست تشخیص بیماری ها، شکستگی ها و …از روی تصاویر رادیوگرافی است. انجام کار تصویربرداری و کنترل ظهور و تثبیت تصاویر رادیوگرافی بر عهده تکنسین رادیولوژی (کارشناس پرتوشناسی) می باشد.


تکنسین رادیولوژی باید مهارت ارتباطی خوبی دربرخورد با بیماران داشته و قبل از تصویربرداری اطلاعات و دستورات لازم را به آنها بدهد. او باید با کلیه تجهیزات و دستگاه های رادیوگرافی به خوبی آشنا بوده و در استفاده از آنها تبحر داشته باشد.


ساعت کاری تکنسین رادیولوژی معمولا به صورت تمام وقت است. محل کارش نیز در بیمارستان ها، درمانگاه ها و مراکز رادیولوژی و تصویربرداری است. تکنسین رادیولوژی گاهی در بیمارستان ها شیفت کاری در شب و روز های تعطیل هم دارد. تکنسین رادیولوژی در هنگام کار باید حتما لباسهای محافظ در برابر اشعه ها پوشیده و به کمک روش های مختلف ایمنی، بدن بیمار و خود را از تابش اشعه های مضر حفظ کنند.


در ادامه اطلاعات کاملی در مورد وظایف، دانش و مهارت مورد نیاز تکنسین رادیولوژی، تحصیلات لازم و نحوه ورود به شغل تکنسین رادیولوژی، بازار کار و فرصت های شغلی و میزان درآمد تکنسین رادیولوژی ارائه می شود.


تکنسین رادیولوژی چه وظایفی دارد؟

√ استفاده از تجهیزات کامپیوتری برای انجام عکسبرداری از وظایف تکنسین رادیولوژی است.√ از وظایف دیگر تکنسین رادیولوژی تنظیم و نگهداری از تجهیزات و دستگاه های رادیوگرافی است.

√ تزریق ماده حاجب به بیمار در صورت لزوم تحت نظارت پزشک نیز از وظایف تکنسین رادیولوژی است.√ آماده کردن بیماران شامل گرفتن تاریخچه پزشکی و توضیح در مورد نحوه کار به آنها√ قراردادن بیماران و تجهیزات در مکان مناسب به منظور عکسبرداری صحیح

√ عکسبرداری دقیق از نقاط بدن مطابق با دستورات پزشک بیمار

√ مراقبت از بیماران در مقابل اشعه با قرار دادن محافظ روی نقاطی از بدن که از آنها عکسبرداری نمی شود نیز از وظایف تکنسین رادیولوژی است.√ بررسی کیفیت عکس ها برای تعیین اینکه آیا نیاز به عکسبرداری مجدد است یا خیر√ نگهداری از سوابق بیماران نیز از دیگر وظایف تکنسین رادیولوژی است.


برای ورود به شغل تکنسین رادیولوژی، داشتن دانش در زمینه بیولوژی، آناتومی و فیزیک لازم است


مهارت و دانش مورد نیاز برای ورود به شغل تکنسین رادیولوژی – تکنسین رادیولوژی باید با دقت بوده و به جزئیات توجه زیادی داشته باشد.

-برای ورود به شغل تکنسین رادیولوژی داشتن علاقه و دانش در زمینه های بیولوژی، آناتومی، پزشکی و فیزیک لازم است.–  به روز بودن و آگاهی از جدید ترین روش ها و تکنولوژی ها نیز از دیگر ویژگی های لازم برای ورود به شغل تکنسین رادیولوژی است.– تکنسین رادیولوژی باید توانایی استفاده درست از تجهیزات و دستگاه های رادیوگرافی را داشته باشد.– تکنسین رادیولوژی باید مهارت های ارتباطی خوب به خصوص نسبت به بیماران مختلف داشته باشد.– داشتن حس مهربانی و همدلی نسبت به بیماران نیز از دیگر ویژگی های لازم برای ورود به شغل تکنسین رادیولوژی است.


تحصیلات لازم و نحوه ورود به شغل تکنسین رادیولوژیعلاقه مندان برای ورود به شغل تکنسین رادیولوژی باید مدرک دانشگاهی کارشناسی تکنولوژی پرتوشناسی داشته و در صورت علاقه می توانند تا مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های مرتبط ادامه تحصیل دهند.


فرصت شغلی و بازارکار تکنسین رادیولوژیتکنسین رادیولوژی می تواند در بیمارستان ها، کلینیک ها و مراکز تصویربرداری (رادیو لوژی‌، ایزوتوپ‌، سی‌ تی‌ اسکن‌،  (MRI استخدام شود. فارغ‌ التحصیلان‌ دوره‌ کارشناسی‌  رشته‌ رادیولوژی با توجه‌ به‌ آموزش‌ روشهای‌ پیشرفته‌ و تخصصی‌ قادرند با همکاری‌ متخصص‌ رادیولوژی‌ (پزشک رادیولوژیست) امور تخصصی‌ رادیولوژی‌ را انجام‌ دهند. همچنین‌ قادرند در بخشهای‌ رادیوتراپی‌ و پزشکی‌ هسته‌ای‌ نیز خدمات‌ درمانی‌ و تشخیصی‌ را زیر نظر متخصص‌ ارائه‌ دهند.


کارشناسان پرتوشناسی در صورت داشتن تجربه و سرمایه لازم با همکاری متخصص رادیولوژی، می توانند مرکز رادیولوژی یا تصویربرداری پزشکی تاسیس کنند.شغل تکنسین رادیولوژی (کارشناس پرتوشناسی) یکی از مشاغلی است که همیشه مورد نیاز بیمارستان ها و مراکز تصویربرداری می باشد. طبق اطلاعات غیر رسمی این شغل از بازارکار خوبی در کشور برخوردار است. آمارهای کشورهای دیگر نیز وضعیت استخدامی و بازارکار مناسبی را برای این شغل نشان می دهد.


میزان درآمد تکنسین رادیولوژیآمار دقیقی از میزان درآمد تکنسین های رادیولوژی (کارشناس پرتوشناسی) در دسترس نمی باشد. درآمد کارشناس پرتوشناسی با توجه به محل کار (بیمارستان دولتی، خصوصی و یا مراکز تصویربرداری خصوصی)، میزان تجربه و مهارت شان متفاوت است. البته هر چه فرد توانمندتر و کوشاتر باشد، در شغل تکنسین رادیولوژی موفق تر خواهد بود.

معرفی شغل تکنسین رادیولوژی

رشته پرستاری

از وظایف پرستار مراقبت از بیماران در بیمارستان و انجام کار پانسمان و تزریقات می باشد


معرفی رشته پرستاری

سایت پزشکی :پرستاری یکی از شاخه های علوم پزشکی است که وظیفه ی مراقبت از بیماران را به عهده دارد. البته با پیشرفت علم و تکنولوژی بر خلاف گذشته پرستاری نیازمند مدرک معتبر است و وظیفه ی یک پرستار تنها محدود به مراقبت از بیماران نمی شود. در تقسیم بندی ها آکادمیک ارزش یک پرستار هم تراز ارزش یک پزشک بیان شده است زیرا بیمار بیشترین ارتباط را در بیمارستان با پرستار دارد و رضایت بیمار از پرستار به معنای رضایت او از بیمارستان است.


به طور کلی نقش های یک پرستار را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

-وظیفه مراقبت از بیماران در بیمارستان و انجام کار پانسمان و تزریقات

-وظیفه ی مراقبت از بیماران در همه ی مراحل زندگی به منظور تصحیح عادات غذایی و دارویی و پیشگیری از بیماری ها

-نقش آموزش دهنده به افراد جهت رفع نیاز های یادگیری آنها در زمینه مراقبت از بیمار

-نقش هماهنگ کننده و ارتباط دهنده بیمار و پزشک

-تحقیق درباره نحوه کاهش تعداد روزهای بستری بیمار و بهبود هر چه سریعتر

-انتقال خواست ها و نیاز های بیمار به خانواده بیمار

-مسؤولیت مدیریت بخش(نظارت وکنترل گروه پرستاری و بررسی مشکلات این بخش)


تاریخچه ی رشته ی پرستاری

پرستاری حرفه ای در ایران برگرفته از کشور های اروپایی است. اولین بار در سال ۱۲۹۴ در ارومیه مدرسه پرستاری دایر گردید.در سال ۱۳۳۷ طبق مصوبه صنف پرستاران پذیرش داوطلبان با مدرک دیپلم در دوره ی ۳ ساله ی پرستاری شروع شد و ارزش مدرک پرستاری معادل لیسانس در نظر گرفته شد. در سال ۱۳۵۴دوره ی لیسانس پرستاری در وزارت علوم تصویب گردید و طول این دوره به ۴ سال افزایش یافت. در سال ۱۳۶۵ با تشکیل دانشکده ی پرستاری این رشته ی دانشگاهی توسعه ی فراوان یافت. اولین زن پرستار ایرانی فاطمه توانایی و اولین پرستار مرد دارنده ی مدرک دانشگاهی پرستاری در ایران مرتضی حسن پور بود.


آشنایی با دروس دانشگاهی رشته ی پرستاری

تعداد واحد های درسی پرستاری در مقطع کارشناسی ۱۳۰ واحد و طول مدت تحصیل مقطع کارشناسی این رشته حداقل ۴ سال و حداکثر ۵ سال بوده و پس از آن امکان ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا وجود دارد. دروس این رشته ی تحصیل را به دو گروه علوم پایه و علوم تخصصی میتوان تقسیم بندی کرد.


که دروس پایه شامل مواردی همچون: انگل شناسی، میکروب شناسی، بیوشیمی، ایمونولوژی و فیزیولوژی تشریح است.

و دروس تخصصی شامل مواردی همچون: پرستاری بهداشت،پرستاری بهداشت جامعه، پرستاری مادران و نوزادان، بیماری های داخلی، بیماری ها و پرستاری های مربوط، اخلاق پرستاری و پرستاری در فوریت ها است.


مهارت های لازم برای اشتغال در حرفه ی پرستاری

مجله پزشکی :پرستار شخصی است که در بیمارستان بیشترین برخورد با بیماران و همراهان آنها داراست بنابراین سلامت کامل جسمی و روانی لازمه ی شغل پرستاری است. پرستار باید عاشق خدمت به انسان ها باشد و صبر و علاقه ی لازم برای این حرفه را داشته باشد. پرستار باید شخصیت منظم و دقیقی داشته باشد زیرا که نظم و دقت اساس این رشته است. پرستار باید تسلط روحی و روانی کامل روی خود داشته باشد تا بتواند در سخت ترین شرایط جسمی و روحی رفتار مناسبی با بیماران و همراهان آنها داشته باشد. علاوه براین دانشجوی پرستاری از سلامت کامل جسمانی برخوردار باشد زیرا مشکلات به ظاهر کوچک همچون لرزش دست و لکنت زبان باعث کاهش کارایی شدید یک پرستار می شود.


همچنین متقاضیان این رشته باید روی برخی از دروس دبیرستان از جمله زبان انگلیسی، شیمی و زیست تسلط لازم را داشته باشند. تسلط بر زبان انگلیسی برای به روز بودن و استفاده از مجلات و منابع علمی در این رشته ضروری است.


رشته ی کارشناسی پرستاری، عمومی بوده و گرایش خاصی ندارد


فرصت های شغلی و تحصیلی رشته پرستاری

رشته ی پرستاری در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه های علوم پزشکی وجود دارد. رشته ی کارشناسی پرستاری، عمومی بوده و گرایش خاصی ندارد اما از مقطع کارشناسی ارشد به گرایش های متنوعی تقسیم می شود.


از جمله گرایش های مقطع کارشناسی ارشد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

-روان پرستاری

-پرستاری ویژه

-بهداشت

-مدیریت

-داخلی جراحی

-اطفال

مجله سلامت

و همچنین گرایش های مقطع دکترا موارد زیر را شامل می شود:

-آناتومی

-بافت شناسی

-اپیدمیولوژی


اشتغال در پست های مختلف بیمارستانی همچون سرپرستار، پرستار شیفت، سوپروایزر بالینی، سوپروایزر کنترل عفونت، ریاست پرستاری و سوپروایزر آموزشی به سطح تحصیلات پرستار و سابقه ی کاری وی برمی گردد.


یک پرستار می تواند محل های زیر را به عنوان آینده ی کاری خود انتخاب کند:

بیمارستان ها، کلینیک ها و پاراکلینیک ها، ادارات و سازمان های پرستاری و به عنوان مربی در دانشکده ها.


درآمد یک پرستار بستگی به محل استخدام، پست های بیمارستان، ساعت شغلی و موقعیت جغرافیایی دارد. متاسفانه بر خلاف سختی زیاد این کار، درآمد مناسبی ندارد و اکثرا اعلام نارضایتی از حقوق دریافتی را دارند، به خصوص در مراکز خصوصی که با حداکثر کار و شیفت های اجباری حداقل دریافتی به پرستاران می رسد.


شغل پرستاری از دیدگاه برخی کارشناسان در رده دوم مشاغل سخت قرار می گرد. زیرا پرستاران با حداکثر ساعت کاری، سر و کار داشتن با بیمار های مختلف روانی، استرس بالا و در معرض بیماری های مختلف بودن، حداقل درآمد دریافتی را دارند. بنابراین علاقه ،شرط اصلی انتخاب این رشته ی تحصیلی است.


رشته ی پرستاری و کنکور سراسری

رشته ی پرستاری در زیرگروه ۱ رشته های علوم تجربی قرار می گیرد. بنابراین ضرایب دروس اختصاصی برای این رشته به قرار زیر است:


زمین شناسی———>0

زیست شناسی ——–>4

شیمی—————–>3

فیزیک—————>2

ریاضیات————–>2


توجه داشته باشید که همه دروس بالا اختصاصی بوده و ضرایب همه در سه ضرب می شود.

رشته پرستاری

عنوان : پارگی شبکیه چشم و ارتباط آن با مگس پران

پارگی شبکیه چشم

پارگی شبکیه چشم یا جدا شدگی شبکیه به معنی جدا شدن لایه های عصبی از لایه های رنگدانه ای شبکیه می باشد. شبکیه داخلی ترین لایه چشم بوده که دارای سلول های رنگدانه دار (سلول های گیرنده نور) و سلول های عصبی (نورون ها) می باشد.

شبکیه جریان الکترومغناطیسی نور را به پیغام عصبی تبدیل کرده که توسط عصب بینایی به لب پس سری انتقال یافته و توانایی دیدن جهان پیرامون برای فرد حاصل می شود. لایه ای به نام مشیمیه اطراف شبکیه را احاطه کرده و نقش اکسیژن رسانی و تغذیه شبکیه را بر عهده دارد. حال اگر اتصال شبکیه با مشیمیه دچار اختلال شود، خونرسانی به شبکیه قطع شده و عملکرد آن مختل می شود. پارگی شبکیه اصطلاحی است که به این حالت اتلاق می شود.

نشانه های جداشدگی پرده شبکیه

احساس وجود پرده یا سایه در جلوی چشم ، کاهش دید ناگهانی از علائم این بیماری است . از نشانه های اولیه دیدن جرقه های نورانی،مگس پران در میدان دید و در مرحله بعدی کاهش بینائی است.

پارگی شبکیه و مگس پران

مگس پران چشم حالتی است که افراد در میدان دید خود کدورت‌هایی را ببینند که به اشکال مختلف مانند خط، نقطه و یا شی در جلوی چشم حرکت می‌کند. معمولا این عارضه برای فرد مبتلا خسته کننده یا آزاردهنده است.

مگس ‌پران در حقیقت سایه كدورت ‌های موجود در مایع زجاجیه چشم است كه روی شبكیه می‌ افتد و به صورت یك سایه تیره دیده می ‌شود. این كدورت ‌ها ممكن است ناشی از چسبندگی و ضخیم شدن رشته ‌های زجاجیه، جمع شدن سلول ‌های التهابی در زجاجیه و یا خونریزی در داخل چشم باشد.

اهميت مگس پران در اين است كه در مواردی ممكن است با سوراخ در پرده شبكيه همراه باشد كه به مرور مي تواند باعث جداشدن و پارگی شبكيه شود. بنابراین مگس پران را جدی بگیرید و حتما به بهترین فوق تخصص شبکیه مراجعه کنید.

درمان پارگی شبکیه

وقتی فردی با علایم فوق به چشم پزشک مراجعه می کند، چشم پزشک با معاینه شبکیه، جدا شدگی شبکیه را تشخیص می دهد. درمان پارگی شبکیه چشم فقط جراحی است که بسته به نوع آسیبی که به شبکیه وارد شده نوع عمل جراحی مشخص می شود. زمانی که شبکیه سوراخ شده و هنوز جداشدگی اتفاق نیفتاده است برای بستن سوراخ های شیکبه از لیزرشبکیه یا انجماد استفاده می کنند.

جراحی بر روی دیواره خارجی چشم ، اسکرال باکل گفته می شود، که ممکن هست همراه با تزریق گاز طبی باشد. جراحی داخل چشم ، ویترکتومی عمیق گفته می شود، که ممکن هست همراه با تزریق گاز طبی یا تزریق روغن سیلیکون باشد.

فوق تخصص شبکیه

جهت درمان بیماری های ذکر شده با توجه به اهمیت چشم حتما باید به فوق تخصص شبکیه مراجعه نمایید . دکتر محمد باقر رجبی فوق تخصص شبکیه و لیزر در تهران می باشند .

آدرس مطب : تهران ، میدان ونک ، ابتدای بزرگراه حقانی ، نرسیده به گاندی جنوبی ، پلاک ۷۲ ، ساختمان پزشکان ۷۲ ونک ، طبقه چهارم ، واحد ۴۰۲

شماره تماس: ۰۲۱۸۸۲۰۱۶۵۶

اطلاعات بیشتر در سایت:

https://retinclinic.com

از جمله دندانپزشکان عمومی که در استان ‏زنجان‏ مشغول ارائه خدمت به مردم هستند می توان از دكتروحيده سرچمي نام برد.در صورتی که شما مراجعه داشته اید می توانید نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

آدرس:   زنجان-شهرك كارمندان-فاز۲-خيابان پنجم غربي-درمانگاه دنداپزشكي شهرك

تلفن:   ۳۳۴۴۱۰۲۰

از جمله بیمارستان که در استان ‏همدان‏ مشغول ارائه خدمت به مردم هستند می توان از بيمارستان فرشچيان نام برد.در صورتی که شما مراجعه داشته اید می توانید نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

آدرس:   همدان،‌ چهارراه پاستور

تلفن:   ۸۲۷۴۱۸۴

6 روز پیش

6 روز پیش

1 هفته پیش

2 هفته پیش

2 هفته پیش

9 ماه پیش

1 سال پیش

1 سال پیش

1 سال پیش

1 سال پیش

بازدید: 8654

بازدید: 3024

بازدید: 2645

بازدید: 2449

بازدید: 2364

سايت بيمارستان فارابي اصفهان
سايت بيمارستان فارابي اصفهان
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *