زیتون سیاه خواص

دوره مقدماتی php
زیتون سیاه خواص
زیتون سیاه خواص

زیتون میوه ی کوچک و بیضی شکل درخت زیتون از خانواده زیتونیان است، زیتون سیاه و سبز از انواع زیتون هستند که در طبیعت یافت می شوند.

مطالعات نشان می دهد که میوه زیتون سیاه و سبز برای سلامتی بدن، زنان باردار، درمان رفلاکس معده، لاغری، دیابت، فشار خون و یبوست عالی هستند.

مقادیر بالای آنتی اکسیدان های موجود در زیتون سیاه و سبز به کاهش چین و چروک پوست صورت و دور چشم کمک کرده و باعث جوان سازی پوست صورت می شود.

مقادیر بالای ویتامین A موجود در زیتون به کاهش رادیکال های آزاد در پوست کمک کرده و خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهد.

علاوه بر این ویتامین A موجود در زیتون به طور طبیعی باعث روشن تر و سفید تر شدن پوست صورت می شود.

زیتون سیاه خواص

دوره مقدماتی php

مقادیر بالای ویتامین A و ویتامین E موجود در زیتون به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی پوست صورت و بدن را در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید محافظت کرده و از آفتاب سوختگی جلوگیری می کند.

مقادیر بالای مس، آهن و ویتامین E موجود در زیتون باعث افزایش گردش خون در پوست سر و تقویت فولیکول های مو شده و به افزایش رشد مو کمک می کند.

زیتون منبع خوبی از ویتامین E، آهن، مس و کلسیم است که باعث بهبود رشد و تقویت استخوان های نوزادان و کودکان می شود.

زیتون به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و خواص ضد التهابی که دارد باعث تقویت سیستم ایمنی بدن نوزادان و کودکان شده و خطر ابتلا به عفونت را کاهش می دهد.

زیتون حاوی مقادیر بالای آهن است که با تولید گلبول های قرمز خون به درمان کم خونی ناشی از فقر آهن یا آنمی در زنان باردار کمک می کند.

ویتامین C و آنتی اکسیدان های موجود در زیتون باعث تقویت سیستم ایمنی بدن در دوران بارداری می شوند و خطر ابتلا به بیماری در زنان باردار را کاهش می دهند.

ویتامین C موجود زیتون باعث بهبود رشد جنین و تشکیل کلاژن، رگ های خونی، تاندون ها و پوست جنین می شود.

نیاسین و پانتوتنیک اسید موجود در زیتون خطر ابتلا به افسردگی را در زنان باردار کاهش می دهند.

با همه ی این فواید گفته می شود که زنان در دوران بارداری و شیردهی از زیاده روی در مصرف زیتون اجتناب کنند چون ممکن است باعث باعث یبوست یا اسهال در زنان باردار شود.

میوه زیتون حاوی مقادیر بالای فیبر است که به بهبود هضم غذا، درمان ریفلاکس معده و سلامت دستگاه گوارش کمک می کند.

زیتون دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی قوی بوده و خطر ابتلا به عفونت معده و زخم معده ناشی از هلیکوباکتر پیلوری را کاهش می دهد.

مصرف منظم زیتون به سلامت روده ها کمک کرده و با افزایش پروبیوتیک ها در روده برای پیشگیری و درمان اسهال مفید می باشد.

مقادیر بالای فیبر موجود در زیتون باعث افزایش حرکات روده شده و برای پیشگیری و درمان یبوست مفید می باشد.

زیتون دارای خواص ضد التهابی بوده که از استرس اکسیداتیو جلوگیری می کند، مصرف زیتون سیاه و سبز خطر ابتلا به بیاری های کبد از جمله کبد چرب را کاهش می دهد.

رژیم غذایی کم چربی باعث گرسنگی، افزایش پرخوری و در نتیجه چاقی و افزایش وزن می شود، زیتون حاوی مقادیر بالای چربی های سالم است که اشتها را کاهش داده و با جلوگیری از پرخوری به لاغری و کاهش وزن افراد کمک می کند.

چربی های سالم موجود در زیتون باعث افزایش چربی سوزی بدن و در نتیجه لاغری و کاهش وزن می شوند.

چربی های غیر اشباع موجود در زیتون با سرعت قابل توجهی سرعت جذب گلوکز خون را کاهش داده و با کاهش قند خون بالا خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد.

مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و خواص ضد التهابی زیتون سیاه و سبز خطر ابتلا به بیماری های کلیوی و آسیب های چشمی ناشی از دیابت را کاهش می دهند.

تحقیقات نشان داده که مصرف زیتون به دلیل مقادیر بالای ترکیبات فنلی موجود در آن به بهبود گردش خون و افزایش انعطاف پذیری رگ های خونی کمک کرده و باعث کاهش فشار خون بالا می شود.

اما فراموش نکنید که زیتون حاوی مقادیر بالای سدیم است و زیاده روی در مصرف آن می تواند باعث افزایش فشار خون شود.

ترکیبات فنلی و اسید اولئیک که اسید چرب اصلی موجود در زیتون سیاه و سبز است، باعث کاهش کلسترول بالای خون شده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و آترواسکلروزیس را کاهش می دهد.

ترکیبات فنلی همچنین انعطاف پذیری رگ های خونی را بیشتر کرده و از رسوب کلسترول در آن ها پیشگیری می کند.

تحقیقیات نشان داده که میزان ابتلا به پوکی استخوان در کشور های مدیترانه پایین تر از سایر کشور ها می باشد، محققان بر این باورند که ترکیبات فنلی موجود در زیتون به تقویت استخوان ها کمک کرده و خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش می دهد.

تحقیقات اولیه نشان داده که مقادیر بالای ویتامین E، آنتی اکسیدان ها، ترکیبات فنلی از جمله اسکالن و ترپنوئید ها و اسید اولئیک موجود در زیتون چرخه ی تکثیر سلول های سرطانی را مختل کرده و با کاهش التهاب در بدن خطر ابتلا به سرطان های پستان، روده بزرگ و معده را کاهش می دهد.

ترکیبات فنلی موجود در زیتون باعث کاهش التهاب در بدن و بهبود عملکرد مغز شده و خطر ابتلا به بیماری آلزایمر و پارکینسون را کاهش می دهند.

زیتون سیاه خواص

زیتون دارای خواص ضد التهابی بوده و به عنوان یک آنتی هیستامین طبیعی با کاهش التهاب در ریه ها و کاهش تولید موکوس به درمان آلرژی فصلی کمک می کند.

مقادیر قابل توجه ویتامین A و آنتی اکسیدان های موجود در زیتون باعث تقویت بینایی شده و احتمال ابتلا به  دژنراسیون ماکولا و آب مروارید را کاهش می دهد.

زیتون یک منبع غنی از آهن و مس است که به دو عنصر ضروری برای ایجاد گلبول های قرمز شناخته می شوند. افزایش تولید گلبول های قرمز خون به درمان کم خونی یا آنمی کمک کرده و علائم این بیماری که خستگی، ناراحتی معده، سردرد و تپش قلب هستند را رفع می کند.

تحقیقات نشان داده که یک ترکیب فنولی به نام اولئوکانتال در زیتون سیاه و سبز وجود دارد که مانند ایبوپروفن دارای خواص ضد درد و ضد التهابی قوی بوده و به درمان درد ناشی از آرتریت روماتوئید کمک می کند.

درخت زیتون وحشی گونه ای از زیتونیان است که بیشتر در مناطق غیر قابل کشت می روید و برداشت میوه آن بسیار دشوار صورت می گیرد، این درخت به راحتی به دلیل میوه کوچک و ناقص آن قابل تشخیص می باشد.

در زمان های قدیم، زیتون وحشی و روغن زیتون وحشی به دلیل طعم تند و تلخش استفاده نمی شد اما تحقیقات نشان داده که زیتون وحشی حاوی مقادیر بالای چلی فنول ها، آنتی اکسیدان ها و اسید های چرب امگا 3 و امگا 6 است که فواید زیادی برای سلامتی بدن دارد.

زیتون وحشی برای پیشگیری و درمان بیماری قلبی و عروقی، سرطان، چاقی و افزایش وزن، آلزایمر، دیابت و سلامت پوست و مو مفید می باشد.

روغن زیتون وحشی به صورت موضعی برای درمان سفیدی مو، سفید تر و روشن  تر کردن پوست صورت و درمان خشکی پوست استفاده می شود.

برخی افراد ممکن است با خوردن زیتون دچار واکنش های آلرژیک و حساسیت شوند.

برخی مطالعات نشان داده که زیتون سیاه به دلیل مقادیر بالای آکریل آمید موجود در آن، خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.

  • دانلود داستان صوتی سفید برفی
  • طبیعت زیتون گرم و خشک است. زیتون سیاه و سبز حاوی مقادیر بالای آهن، کلسیم، فیبر، مس، ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E، ویتامین K، کولین، سدیم، آنتی اکسیدان ها، ترکیبات فنلی و اسید اولئیک هستند.

    زیتون بومی کشور های مدیترانه، شمال آفریقا، جنوب شرقی آسیا، شمال تا جنوب چین، اسکاتلند و شرق استرالیا می باشد.

    زیتون را اغلب برای تهیه روغن زیتون، زیتون پرورده، زیتون شور، انواع سالاد ها، ساندویچ ها و پاستا استفاده می کنند.

    جالب است بدانید که در کشور های مدیترانه ای، 90 درصد زیتون برای تولید روغن زیتون استفاده می شود.

    درخت زیتون، از درختان همیشه سبز می باشد.

    برخی گونه های زیتون، زمانی که نابالغ هستند به رنگ سبز دیده می شود و هنگامی که رسیده و بالغ شوند، زیتون سیاه به دست می آید.

    زیتون خام به دلیل مقادیر بالای اولئوروپین موجود در آن مزه ای بسیار تلخ دارد.

    زیتون سیاه و سبز دارای فواید و خواص یکسانی هستند فقط در بافت و طعم با هم فرق دارند؛ زیتون سبز سفت تر است در حالی که زیتون سیاه نرم تر و چرب تر بوده و طعم ملایم تری دارد.

    منابع : healthline – naturalfoodseries – organicfacts

    زیتون سیاه خواص

    فال حافظ

    متن عاشقانه متن زیبا

    صفحه اصلی تبلیغات تماس با ما درباره ما

    مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
    هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
    استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

    ممکن است زیتون سیاه خیلی جذاب به نظر نرسد اما این میوه (با توجه به طبقه بندی گیاهی) کوچک، ارزش تغذیه‌ای بالایی دارد. زیتون، منبع خوبی از فیبر رژیمی است که سلامت دستگاه گوارش شما را حفظ کرده و کلسترول را کنترل می‌کند. همچنین حاوی آهن – ماده اصلی سلول‌های قرمز خون – و ویتامین C – یک آنتی اکسیدان قوی – است. اگر مصرف سدیم خود را کنترل می‌کنید، به یاد داشته باشید که زیتون منبع خوبی از این ماده معدنی است. در ادامه این نوشتار با خواص زیتون سیاه بیشتر آشنا می شوید.

    در اینجا به سوالی می‌پردازیم که ممکن است ذهن بسیاری از شما را درگیر کرده باشد و آن این است که تفاوت زیتون سیاه با زیتون سبز در چیست؟ خب، همان طور که اشاره شد، هر دو زیتون سیاه و زیتون سبز از یک نوع و خانواده هستند. تنها چیزی که آن‌ها را متفاوت می‌سازد زمان چیدن آن‌ها است. زیتون‌های سبز را درست قبل از رسیدن و به صورت کال می‌چینند در حالی که زیتون‌های سیاه را به صورت رسیده برداشت می‌کنند یعنی می‌گذارند زیتون برسد و بعد به چیدن آن اقدام می‌کنند. زیتون رسیده از رنگ سبز به سیاه تبدیل می‌شود و همین علت نامگذاری آن به «زیتون سیاه» است.

    پرسش بعدی درباره‌ی ارزش غذایی آن است، این که آیا مواد مغذی موجود در زیتون سیاه از زیتون سبز بیشتر است یا کمتر؟ حقیقت آن است که هر دو زیتون سیاه و سبز ارزش غذایی یکسانی دارند و سرشار از ویتامین C، آنتی اکسیدان‌هایی مانند فلاونوئیدها و پلی‌فنول‌ها، چندین ماده‌ی معدنی ضروری مانند آهن و مس هستند. برای اطلاع بیشتر از خواص زیتون سیاه به فهرستی که در ادامه می‌آید مراجعه کنید تا در این مورد دانش بیشتری کسب کنید و ببینید که آیا زیتون سیاه را انتخاب می‌کنید یا زیتون سبز هر چند هر دوی آن‌ها ارزش غذایی یکسانی دارند.

    در ادامه ۱۷ مهمترین خواص زیتون سیاه برای سلامتی آمده است.

    زیتون سیاه خواص

    زیتون سیاه منبع خوبی از فیبر رژیمی است. هر ۱۰۰ گرم زیتون رسیده، ۳ گرم فیبر رژیمی دارد. مصرف مجاز روزانه فیبر رژیمی، ۳۸ گرم برای مردان و ۲۵ گرم برای زنان تا سن ۵۰ سال است. فیبر محلول می‌توان به کاهش کلسترول و گلوکز خون کمک کند و فیبر نامحلول، مدفوع را حجیم کرده و حرکت مواد در لوله گوارش را بهبود می‌بخشد. یک رژیم غذایی سرشار از فیبر رژیمی به حفظ سلامت روده‌ کمک می‌کند، قند خون بدن را کنترل می‌کند، وزن سالم بدن را حفظ می‌کند و کلسترول را پایین می‌آورد.

    مطلب مرتبط: ۱۴ جدی ترین عوارض روغن زیتون برای سلامتی

    هر ۱۰۰ گرم زیتون رسیده، حدود ۳ میلی‌گرم آهن دارد. مصرف مجاز روزانه آهن برای مردان بزرگسال ۸ میلی‌گرم و برای زنان بزرگسال، ۱۸ میلی‌گرم است. بدن شما برای ساخت هموگلوبین و میوگلوبین – پروتئین‌های لازم برای انتقال اکسیژن – به آهن نیاز دارد. آهن، بخش تشکیل‌دهنده بسیاری از پروتئین‌های بدن است و به ساخت آدنوزین تری‌فسفات یا ATP – منبع اصلی انرژی بدن – کمک می‌کند.

    یک وعده (۱۰۰ گرم) زیتون رسیده، حدود ۱.۷ میلی‌گرم ویتامین E – یک آنتی اکسیدان محلول در چربی که در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد از سلول محافظت می‌کند – دارد. رادیکال‌های آزاد، ملکول‌هایی هستند که به سلول‌ها آسیب می‌رسانند و می‌توانند باعث بروز سرطان شوند. مصرف مجاز روزانه ویتامین E برای مردان و زنان بالای ۱۴ سال، ۱۵ میلی‌گرم است. ویتامین E در عملکرد سیستم ایمنی، فرآیند بیان ژن، نشانه‌گذاری سلول و دیگر فرآیندهای متابولیکی نقش دارد. اداره مکمل‌های رژیمی، گزارش می‌کند که ویتامین E می‌تواند به جلوگیری از بیماری سرخرگ کرونری و تشکیل لخته خون کمک کند. همچنین از اکسید لیپوپروتئین کم‌چگالی یا کلسترول LDL جلوگیری کرده و مانع از بروز بیماری تصلب شرایین می‌شود.

    مطلب مرتبط: 102 فایده روغن زیتون برای سلامتی،زیبایی و درمان

    زیتون سیاه دارای مقادیر زیادی چربی‌های تک غیر اشباع سالم است. زیتون رسیده، حدود ۸ گرم از چربی تک غیر اشباع کل را فراهم می‌کند. سازمان امریکایی قلب می‌گوید چربی‌ موجود در غذاهایی که افراد می‌خورند نباید بیشتر از ۲۵ تا ۳۰ درصد کالری دریافتی روزانه آنها بوده و بخش زیادی از این چربی‌ها باید از چربی‌های تک غیر اشباع یا چند غیر اشباع باشد. چربی‌های تک غیر اشباع می‌توانند به کاهش کلسترول بد خون کمک کرده و خطر بیماری قلبی و سکته را کاهش می‌دهد. اسیدهای چرب تک غیر اشباع می‌توانند برای کنترل انسولین و قند خون نیز مفید باشند.

    مطلب مرتبط: پیش گیری از سرطان سینه با استفاده از ‌روغن‌زیتون فرا بکر‌

    همان طور که در موارد قبل اشاره شد، خوردن زیتون سیاه می‌تواند آنتی اکسیدان‌های قدرتمندی را مانند پلی‌فنول‌ها و فلاونوئيدها برای بدن فراهم بیاورد. فقط همین نیست، زیتون سیاه سرشار از ویتامین C، ویتامین E، و ویتامین A نیز هست.

    زیتون سیاه، نه تنها سرشار از ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌ها است، بلکه غنی از مواد معدنی ضروری مانند مس و آهن نیز هست. احتمالا می‌دانید که ترکیب این دو ماده‌ی معدنی با هم سوخت و ساز صحیح بدن را بهبود می‌بخشد.

    آهن برای تولید گلبول ‌های قرمز خون ضروری است. گلبول ‌های قرمز خون در توزیع اکسیژن و مواد مغذی به تمام سلول‌های بدن نقشی مهم ایفا می‌کنند. کمبود آهن می‌تواند به تولید کم گلبول‌ های قرمز خون منجر شود و اثراتی مانند حالت تهوع، سردرد، میگرن و کم خونی را به دنبال داشته باشد.

    زیتون سرشار از فیبر است و یکی از فایده‌های فیبر برای سلامتی بهبود سلامت روده‌ها است. اما فقط همین نیست، ویتامین E موجود در زیتون سیاه نیز برای دستگاه گوارش فوق‌العاده مفید است.

    بعضی از مطالعات انجام شده حکایت از آن دارند که زیتون سیاه حاوی ترکیب‌های فعالی است که می‌توانند جلوی رشد آنزیم‌های خاصی را که ممکن است به التهاب بینجامند بگیرند.

    خوردن زیتون سیاه نه تنها برای قلب و کلسترول، بلکه برای یعضی از بیمارانی که به نوع خاصی از دیابت مبتلا هستند نیز مفید است. به عبارت دیگر، مصرف منظم آن به تنظیم سطح قند خون در بدن انسان کمک می‌کند.

    مصرف زیتون سیاه می‌تواند به تامین کامل روزانه‌ی ویتامین A کمک کند. همه می‌دانند که یکی از فایده‌های ویتامین A برای سلامتی بهبود سلامت چشم و قدرت بینایی است.

    یکی از چیزهایی که باید درباره‌ی ویتامین E بدانید این است که وقتی ویتامین E با چربی‌های تک‌اشباع شده ترکیب می‌شود، می‌تواند با سرطان روده مبارزه کند یا خطر ابتلاء به آن را کاهش دهد.

    بعضی از مطالعات انجام شده حکایت از آن دارند که خوردن زیتون سیاه می‌تواند جایگزین عملکرد ایبوپروفن در تسکین بعضی از دردها در مفاصل یا بافت‌های پیوندی بشود. این یعنی، زیتون سیاه می‌تواند درد را نیز از بین ببرد.

    ترکیب ویتامین C و ویتامین E موجود در زیتون سیاه دلیل مصرف زیاد این میوه به عنوان یک درمان طبیعی برای پوست به شمار می‌رود. ویتامین E تولید کلاژن را تقویت می‌کند و بازسازی بهینه‌ی سلول‌های پوستی را تضمین می‌کند.

    وقتی از قلب محافظت می‌شود، کاهش علائم فشار خون بالا مثل آب خوردن است. با وجود این، باید در رابطه با زیتون‌های سیاه کنسروی بسیار مواظب باشید چون حاوی سدیم بیشتری هستند که می‌توانند سلامت قلبی عروقی شما را به خطر بیندازند. بنابراین، مهم است که همیشه برچسب روی قوطی چنین محصولاتی را بخوانید چون ترکیب‌های نگهدارنده می‌توانند برای سلامتی شما مضر باشند.

    هرچند زیتون سیاه حاوی چربی است اما این چربی‌ها تک اشباع شده هستند و می‌توانند سطح کلسترول شما را کنترل کنند. به همین خاطر است که زیتون سیاه در بین خوراکی‌های سالم کاهنده‌ی کلسترول برای کسانی که می‌خواهند سطح کلسترول سالمی داشته باشند توصیه می‌شود.

    مصرف زیتون سیاه نه تنها برای پوست خوب است، بلکه برای مو هم مفید است. این مسئله بیشتر ریشه در دوران کودکی دارد. اگر فرزندانی با موهای نازک دارید فقط کافی است آن‌ها را به خوردن زیتون سیاه تشویق کنید تا صاحب موهای ضخیم و سالم و پرپشتی شوند.

    مهمترین چیزی که باید بعد از تصمیم‌گیری به افزودن زیتون سیاه به جای زیتون سبز به رژیم غذایی روزانه‌تان بدانید این است که مراقب عوارض جانبی باشید که ممکن است در پی داشته باشد. فهرست زیر چیزی است که نباید آن را سرسری بگیرید:

    – هرچند بسیار نادر است اما آلرژی نسبت به زیتون فوق‌العاده جدی است. اگر به زیتون سبز آلرژی دارید و می‌توانید با اطمینان بگویید که به زیتون سیاه هم حساسیت خواهید داشت پس بهتر است از مصرف آن اجتناب کنید.

    – یافتن زیتون تازه کار راحتی نیست و مردم معمولا از زیتون‌های کنسرو شده استفاده می‌کنند. به همین خاط نباید زیتون‌های کنسروی را فقط به خاطر نام برندشان خریداری کنید بلکه باید به مواد تشکیل دهنده‌ی آن‌ها که روی برچسب محصول نوشته شده است رجوع و آن را مطالعه کنید چون بعضی برندها محتوای سدیم بالایی دارند که برای افراد مبتلا به مشکلات قلبی عروقی مضر هستند.

    آیا می‌دانستید فایده‌های زیتون از دوران باستان برای مردم اثبات شده است؟ به همین خاطر است که افراد زیادی استفاده از روغن زیتون را به صورت روز افزون انتخاب می‌کنند چون به فکر سلامتی خود هستند و ارزش غذایی خارق‌العاده‌ی زیتون و همان طور که در بالا اشاره شد فهرست بلندبالای فایده‌هایی که خوردن زیتون سیاه برای سلامتی دارد دلیل علاقمندی شدید آدم‌ها به این میوه است.

    زیتون سیاه خواص

    با این‌که زیتون سیاه خواص بسیاری برای سلامتی دارد اما سدیم و کالری آن بالاست. ۱۰۰ گرم زیتون رسیده، ۱۱۵ کالری و حدود ۷۳۵ میلی‌گرم سدیم دارد. محدود کردن مصرف سدیم اهمیت زیادی دارد زیرا مصرف زیاد نمک با خطر فشار خون بالا در ارتباط است.

    منبع: healthyeating.sfgate و drhealthbenefits

    برچسب ها خواص زیتون سیاهزیتونزیتون سیاهمضرات زیتون

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وب‌ سایت


     


    زیتون سیاه چیست؟


    نکات تغذیه‌ای زیتون سیاه


    ماده مغذی


    ارزش غذایی

    زیتون سیاه خواص


    ویتامین A


    113 IU (واحد بین المللی)


    ویتامین E


    5ر0 میلی گرم


    ویتامین K


    4ر0 میکروگرم


    کلسیم


    24 میلی گرم


    پتاسیم


    3 میلی گرم


    آهن


    9ر0 میلی گرم


    سدیم


    299 میلی گرم


     

    oliveland.ir

    توسط
    admin

    ·

    منتشر شده ۱۳۹۸-۱۲-۱۶
    · بروزرسانی شده ۱۳۹۸-۱۲-۱۶

    خواص زیتون سیاه

    زیتون سیاه از نظر آهن و فیبر سرشار است.

    کلسترول خون را کاهش می دهد ، زیرا حاوی چربی های اشباع نشده است.

    زیتون سیاه خواص

    زیتون سیاه حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان در خون است؛

    بنابراین ما را در برابر بیماری های سرطانی محافظت می کند.

    زیتون سیاه استخوان ها را تقویت کرده و احتمال پوکی استخوان را کاهش می دهد.

    با خوردن زیتون سیاه میتوانیم با آرتروز و آسم مبارزه کنیم.

    خوردن زیتون سیاه برای لذت بردن از چشمان سالم با ویتامین A مفید است ، که به محافظت از شبکیه چشم کمک می کند.

    زیتون به عنوان یک ماده ضد درد عمل می کند ، زیرا حاوی ماده شیمیایی به نام “اولئوکانتال” است.

    در درمان برخی از بیماری های پوستی مانند بیماری خشکی پوست و همچنین اگزما نقش دارد.

    برای سلامتی مو مفید است ، چگالی آن را تقویت می کند.

     

    برچسب‌ها: black olivesProperties of black olivesخواصخواص زیتون سیاهزیتونزیتون چی بخوریمزیتون سیاهزیتون سیاه اسپانیاییزیتون سیاه ترکیهزیتون سیاه چیست؟زیتون سیاه سوریهزیتون سیاه مصریسلامتسیاهفواید زیتون سیاه


    ۱۳۹۹-۰۲-۲۷

     توسط
    admin
    · Published ۱۳۹۹-۰۲-۲۷
    · Last modified ۱۳۹۹-۰۲-۲۹


    ۱۳۹۷-۱۲-۲۵

     توسط
    admin
    · Published ۱۳۹۷-۱۲-۲۵
    · Last modified ۱۳۹۸-۰۲-۱۱


    ۱۳۹۸-۰۴-۰۱

     توسط
    admin
    · Published ۱۳۹۸-۰۴-۰۱
    · Last modified ۱۳۹۸-۰۴-۰۲

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وب‌ سایت

    دنبال کنید:

    بیشتر

    زیتون یکی از میوه های پر خاصیت است که دارای مصارف گوناگونی است. زیتون هم به صورت خام و هم فرآوری شده مصرف می شود. همچنین روغن زیتون نیز کابرد زیادی دارد. زیتون در دو نوع سبز و سیاه وجود دارد. در این مطلب درباره خواص زیتون سیاه برای سلامت بدن آشنا می شوید.

    زیتون سیاه دارای ارزش تغذیه ایی بالایی می باشد. عمده دلیل خواص زیتون سیاه به خاطر روغن آن است. روغن زیتون سیاه بیشتر بوده و هر چقدر رنگ زیتون تیره تر باشد روغن آن بیشتر و مقوی تر است.

    در بسیاری از کشورها مرحله روغن گیری از زیتون در مراحل اولیه برداشت صورت می گیرد. ترکیبات زیتون محلول در آب می باشند و دارای خواص ضد میکروبی، ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی می باشند. زیتون سبز با زیتون سیاه از نظر طعم و رنگ تفاوت دارند ولی از نظر میزان ارزش تغذیه ای تفاوت ندارند. فقط در زیتون سیاه میزان کارتنوئید بیشتر است.

    از مهمترین خواص زیتون سیاه می توان به خواص درمانی فراوان آن اشاره کرد. چربی موجود در زیتون سیاه چربی مضر نیست و می تواند کلسترول بد خون را پایین آورد. زیتون سیاه سرشار از ویتامین E می باشد و با خواص آنتی اکسیدانی که دارد می تواند با رادیکال های آزاد مبارزه و از بروز بیماری های مزمن جلوگیری می کند.

    زیتون سیاه خواص

    زیتون در تقویت دستگاه گوارش نقش مهمی دارد. دارای خواص سم زدایی و پاک کنندگی است. یکی از دلایلی که زیتون همراه غذا سرو می شود، اشتها آوری آن است. برای تاثیر بیشتر بهتر است که از زیتون پرورده همراه غذا استفاده شود. محققان دریافتند که خواص زیتون در کاهش وزن نقش مهمی دارد به همین دلیل به افرادی که قصد کاهش وزن دارند توصیه می شود که از زیتون در رژیم غذایی روزانه شان استفاده کنند.

    از دیگر فواید زیتون سیاه برای دستگاه گوارش، درمان یبوست است. به افرادی که معده حساس دارند و بعد از صرف غذا دچار یبوست می شوند توصیه می شود که از زیتون سیاه استفاده کنند.

    از دیگر خواص زیتون سیاه می توان به کاهش فشار خون در افرادی که از فشار خون بالا رنج می برند اشاره کرد. جوشانده برگ زیتون سبز دارویی موثر در تنظیم میزان فشار خون به شمار می رود. برای تهیه جوشانده برگ زیتون کافیست 15 عدد برگ زیتون را در چند لیوان آب به مدت یک ربع بجوشانید. بعد از پخته شدن برگها زیر شعله را خاموش کرده و بگذارید تا سرد شود. سپس به آن چند حبه قند اضافه کنید تا کمی شیرین شود. از این مایع در طی روز دو مرتبه استفاده کنید. طی دوره مصرف این نوشیدنی به مدت 14 روز است. بعد از طی این دوره، به مدت یک هفته مصرف آن را قطع کرده و بعد از آن دوباره به مدت 14 روز مصرف کنید تا فشار خون برای همیشه در حد متعادلی بماند.

    همانطور که گفته شد بخش زیادی از خواص زیتون سیاه به دلیل وجود روغن آن است. به همین خاطر بخش زیادی از مصارف درمانی زیتون مربوط به روغن آن می شود. روغن زیتون یکی از داروهای موثر در درمان مشکلات صفراوی است. به عنوان صفرا بر و نرم کننده آن شناخته می شود و باعث دفع سنگ کیسه صفرا می شود. برای تاثیر درمانی بیشتر توصیه می شود که روغن زیتون همراه با مقدار کمی آبلیمو مصرف شود.

    از خواص روغن زیتون به درمان سرفه های خشک می توان اشاره کرد. روغن زیتون نقش تعیین کننده ایی در سلامت پوست و مو دارد. ترک های پوستی و اگزما با روغن زیتون درمان می شوند، برای مصارف پوستی بهتر است که روغن زیتون با گلیسیرین مخلوط شود تا تاثیر درمانی بیشتری داشته باشد.

    متخصصان تغذیه پیشنهاد می دهند که از روغن زیتون در هنگام طبخ غذا استفاده و این روغن جایگزین روغن های نباتی شود. روغن زیتون برای سلامت قلب بسیار مفید است و با مصرف آن احتمال بالا رفتن کلسترول خون بسیار کم می شود. مصرف روغن زیتون به افرادی که کم خونی دارند توصیه می شود. همچنین کسانی که دچار پوکی و نرمی استخوان هستند باید از روغن زیتون به جای روغن های معمولی استفاده کنند. عده ایی از متخصصان طب سنتی بر این باورند که ماساژ دادن بدن با روغن زیتون نیز در پیشگیری و درمان بعضی از بیماری ها موثر است.

    خشکی لثه از بیماری های دهانی است که ممکن است سلامت لثه ها را به خطر انداخته و باعث آسیب به دندان ها شود. استفاده از روغن لثه باعث از بین بردن خشکی لثه و پیشگیری از بیماری های مربوط به آن می شود.

    یکی دیگر از مصارف روغن زیتون برای پوست، برای درمان جوش های چرکی است. آغشته کردن روغن زیتون به جوش ها باعث خروج چرک ها و نهایتا از بین رفتن آنها می شود.

    برای درمان خارش پوست، خصوصا اگر خارش ناشی از گزیدگی حشرات باشد استفاده از روغن زیتون توصیه می شود.

    روغن زیتون در سلامت مو نقش مهمی دارد. علاوه بر تقویت پوست سر و ریشه مو، باعث نرم شدن موها می شود که در جلوگیری از بروز موخوره نقش مهمی دارد. همچنین از روغن زیتون برای درمان شوره سر نیز استفاده می شود. افرادی که مبتلا به شوره سر هستند می توانند در هفته دوبار قبل از استحمام موها و پوست سرشان را با روغن زیتون آغشته کرده تا شوره سر از بین برود.

    زیتون سیاه دارای سدیم زیادی است به همین خاطر نباید در مصرف آن افراط شود زیرا ممکن است باعث آسیب به دستگاه گوارش و سلامت آن شود. همچنین با وحود خواص زیتون سیاه و فایده های بی شمار، مصرف آن در حالی که معده خالی است نیز ممکن است باعث آسیب جدی به دستگاه گوارش شود.

    منبع : آرگا



    مايع استريل کننده لوازم کودک


    ساخت وسایل خلاقانه با سبد های میوه بی استفاده



    چظوری با همسرم صمیمی تر شوم؟


    زیتون سیاه خواص


    جذاب ترین انواع عید 99 رو اینجا ببین


    نحوه درست کردن خمیر هزارلا در خانه برای پخت شیرینی های معرکه



    چطور در خانه ژل ضد عفونی کننده درست کنیم؟

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه document.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “a2627e12d8ca9a07493c86b3c2dd204d” );document.getElementById(“i0d3726828”).setAttribute( “id”, “comment” );

    نام

    ایمیل

    وب‌ سایت

  • عکس برای پس زمینه کامپیوتر با کیفیت بالا
  • ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

    The online version of the Iranian daily Hamshahri

    همشهری آنلاین:
    پزشکان در مورد فوائد مصرف زیتون سیاه معتقدند: زمانی‌ که رادیکال‌های آزاد موجب اکسید شدن کلسترول می‌شوند به رگ‌های خون آسیب می‌زند که زیتون سیاه می‌تواند از بروز این مشکل جلوگیری کند.

    به گزارش ایسنا، زیتون سیاه حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که از اکسید شدن کلسترول و وقوع سکته قلبی جلوگیری می‌کند.

    زیتون سیاه منبع غنی از ویتامین E است که قابلیت خنثی ساختن رادیکال‌های آزاد را دارد و می‌تواند مانعی برای بروز بیماری سرطان در فرد باشد. بررسی‌ها نشان می‌دهد رژیم غذایی که به همراه روغن زیتون است می‌تواند خطر سرطان روده را کاهش دهد.

    همچنین مصرف زیتون سیاه می‌تواند در سلامت پوست و مو موثر باشد. زیتون سیاه سرشار از اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان‌هایی است که یکی از آنان ویتامین E است. ویتامین E پوست را از اشعه فرابنفش محافظت می‌کند و محافظی در برابر سرطان پوست و پیری زودرس پوست است.

    زیتون سیاه خواص

    همچنین زیتون سیاه منبع غنی از آهن است. افرادی که از کمبود آهن رنج می‌برند اکسیژن کافی به سلول‌های بدنشان نمی‌رسد و مصرف این ماده خوراکی می‌تواند تا حدودی کمبود آهن بدن را جبران کند.

    به گزارش پایگاه اینترنتی ایندین تایمز، همچنین زیتون سیاه به دلیل آن که حاوی ویتامین A است می‌تواند در افزایش دید چشم در تاریکی موثر باشد.

    حقوق همشهری‌آنلاین متعلق به موسسه همشهری است

    Copyright © 2020 HamshahriOnline, All rights reserved

    صفحه اصلی » مقالات 🔥 » پزشکی و سلامت 🔥 » خوراکی ها و گیاهان » زیتون: فواید، مضرات، طبع / زیتون وحشی و picual / روغن زیتون / زیتون سیاه

    زیتون : در این مقاله از بخش خواص خوراکی ها و گیاهان در وبسایت نایریکا به زیتون, فواید زیتون, مضرات زیتون, طبع زیتون, خواص زیتون وحشی, روغن زیتون, زیتون سیاه, زیتون picual, زیتون را چگونه مصرف کنیم, فواید زیتون برای پوست, زیتون برای مو, عکس زیتون سیاه, خواص زیتون می پردازیم.

    با ما همراه باشید.

    اگر درباره این مقاله اطلاعات مفید یا تجربه ای دارید در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

    زیتون, فواید زیتون, مضرات زیتون, طبع زیتون, خواص زیتون وحشی, روغن زیتون, زیتون سیاه, زیتون picual, زیتون را چگونه مصرف کنیم, فواید زیتون برای پوست, زیتون برای مو, عکس زیتون سیاه, خواص زیتون

    زیتون سیاه خواص

    برای دسترسی سریع به محتوای متن از لینکهای زیر استفاده کنید:

    زیتون یک افزودنی خوش طعم و خوشمزه برای وعده‌های غذایی یا پیش‌غذاها است.

    این ماده‌ی خوراکی کربوهیدرات کم، اما چربی‌های سالم فراوانی دارد.

    همچنین خواص زیتون برای سلامتی بسیار زیاد و چشمگیر است.

    زیتون را به آسانی می‌توان به هر رژیم غذایی اضافه کرد و در واقع یک افزودنی عالی برای یک رژیم غذایی سالم و مبتنی بر مواد غذایی واقعی است.

    در ادامه با ما همراه باشید تا مهمترین خواص زیتون را به همراه بعضی از مهم ترین مضرات زیتون بشناسید.

    فواید زیتون

    رادیکال‌های آزاد و کلسترول باعث آسیب رگ‌های خونی می‌شوند و به رسوب چربی در عروق منجر می‌شوند.

    این امر خطر حملات قلبی را افزایش می‌دهد.

    چربی‌های سالم موجود در زیتون به کاهش کلسترول و کاهش فشار خون کمک می‌کنند و در نهایت سلامت قلب را افزایش می‌دهند.

    غالب کالری‌های موجود در زیتون از چربی است، ولی این چربی‌ها، تک اشباع‌نشده و سالم هستند.

    اسیدهای چرب موجود در زیتون، مانند اولئیک اسید و پالمیتولئیک اسید، به کاهش کلسترول بد در بدن و افزایش کلسترول خوب کمک می‌کنند.

    مطالعات نشان داده‌اند وقتی بیماران مبتلا به فشار خون بالا، زیتون را به رژیم غذایی کم چرب‌شان اضافه کردند، پس از ۶ ماه از مصرف داروهای کنترل کنده‌ی فشار خون بی نیاز شدند یا حداقل مصرغف داروی‌شان کاهش یافت.

    چربی‌های سالم موجود در زیتون می‌توانند به کاهش وزن کمک کنند.

    مصرف زیتون می‌تواند چربی داخل سلول‌های چربی را تجزیه کند، چربی شکم را کاهش دهد و حساسیت به انسولین را نیز کم کند.

    مطالعات نشان می‌دهند افرادی که زیتون مصرف می‌کنند به طور کلی کالری کم‌تری دریافت می‌کنند و احتمال بروز اضافه وزن در آن‌ها پایین‌تر است.

    آزمایش‌های خون نیز نشان داده‌اند که سطح سروتونین در خون کسانی که زیتون مصرف می‌کنند بالاتر است: سروتونین هورمونی است که با احساس سیری مرتبط است.

    زیتون همچنین به تحریک تولید یک ماده‌ی شیمیایی به نام آدیپونکتین که روی سوختن چربی تاثیر مثبت دارد،‌ کمک می‌کند.

    مطالعات نشان داده‌اند که خوردن فقط ۱۰ زیتون قبل از غذا اشتها را تا ۲۰٪ کاهش می‌دهد.

    چربی‌های سالم موجود در زیتون سرعت هضم را کاهش می‌دهند و باعث تحریک تولید مواد شیمیایی می‌شوند که به مغز پیام سیری را ارسال می‌کنند.

    زیتون دارای خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی است، از این‌رو روش بالقوه‌ای برای پیشگیری از سرطان است.

    استرس اکسیداتیو یا التهاب‌ها باعث بروز اکثر سرطان‌ها هستند.

    در آزمایشات آزمایشگاهی، ثابت شده‌است که زیتون می‌تواند چرخه‌ی زندگی سلول‌های سرطانی را در پستان، روده‌ی بزرگ و معده را مختل کند.

    زیتون از قدیم‌الایام در تهیه‌ی داروهای ضد درد استفاده می‌شود و شواهد قدرتمندی وجود دارد مبنی بر این‌که می‌توان از زیتون برای تسکین درد، مثلا سردرد، استفاده کرد.

    زیتون ترکیباتی به نام اولئوکانتال دارد که یک عامل التهابی است و تاثیری مشابه با ایبوپروفن دارد.

    زیتون سیاه خواص

    یک فنجان زیتون سیاه حاوی ۱۷٪ میزان مجاز فیبر مصرفی روزانه است.

    به این ترتیب مصرف زیتون به حفظ سلامتی سیستم گوارش و جلوگیری از یبوست کمک می‌کند.

    یک فنجان زیتون حاوی ۳.۳ میلی‌گرم آهن است که ۲۵٪ از سطح مجاز مصرف آهن روزانه را تأمین می‌کند.

    آهن برای تولید گلبول‌های قرمز خون ضروری است و از این رو مانع کم‌خونی، خستگی و گیجی می‌شود.

    زیتون برای سلامت چشم‌ها نیز فایده دارد.

    یک فنجان زیتون حاوی ۱۰ درصد از مقدار توصیه‌شده‌ی روزانه از ویتامین A است که به حفظ سلامت چشم کمک می‌کند. ا

    ین ویتامین دید شبانه را بهبود می‌دهد و از بروز آب مروارید، دژنراسیون ماکولا (تباهی لکه‌ی زرد) و گلوکوم (آب سیاه) جلوگیری می‌کند.

    یک مطالعه نشان داد که خوردن تفاله‌ی گوشتی زیتون به طور قابل‌توجهی باعث افزایش سطح گلوتاتیون در خون می‌شود.

    این ترکیب یکی از قوی‌ترین آنتی‌اکسیدان‌ها در بدن است.

    ویتامین E یک آنتی اکسیدان بالقوه است. از این‌رو مانع صدمه وارد کردن رادیکال‌های آزاد به سلول‌ها می‌شود.

  • طرز تهیه خوراک تن ماهی با سیب زمینی
  • همچنین تولید گلبول‌های قرمز خون را بهبود می‌بخشد و به سلامت عروق کمک می‌کند.

    کاهش آلرژی از دیگر مزایای زیتون است.

    ثابت شده‌است که عصاره‌ی زیتون به عنوان آنتی‌ هیستامین در بدن عمل می‌کند.

    این ماده‌ی خوراکی می‌تواند واکنش هیستامین را که هنگام نشان دادن عکس‌العمل نسبت به آلرژن‌ها در بدن اتفاق می‌افتد، کاهش دهد.

    این واکنش همان چیزی است که سبب می‌شود در حین تجربه‌ی آلرژی علایم ناخوشایندی را تجربه کنیم.

    زیتون حاوی ترکیبات آنتی‌اکسیدان زیادی است، از جمله اولئوروپین.

    این ترکیب از آسیب وارد کردن رادیکال‌های آزاد به سلول‌ها و بافت‌ها جلوگیری می‌کند، و در نتیجه از پیری و بیماری جلوگیری می‌کند.

    زیتون می‌تواند به جلوگیری از لخته شدن خون کمک کند.

    این ماده‌ی خوراکی غنی از ترکیبات مفید برای قلب به نام فنول است که می‌تواند خطر تشکیل لخته‌ی خون را در افراد دارای کلسترول بالا کاهش دهد.

    در یک مطالعه به ۲۱ نفر که مبتلا به کلسترول بالا بودند صبحانه‌ای متشکل از نان با روغن زیتون حاوی فنل یا نان با روغن زیتونی که فنل آن استخراج شده بود،‌ دادند.

    زیتون سیاه خواص

    ۲ ساعت بعد از صبحانه، گروهی که روغن زیتون با فنل مصرف کرده بودند، سطح آنتی ژن عامل v11 پایین‌تری داشتند. این آنتی‌ژن موجب لخته شدن خون می‌شود.

    آزمایشات نشان داده‌اند بیمارانی که سطح بالاتری از چربی‌های تک اشباع نشده، مانند زیتون، را در رژیم غذایی‌شان جای داده‌اند، ۳.۵ برابر شانس لقاح موفق‌تری داشتند.

    زیتون به چندین شیوه سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌دهد.

    این ماده‌ی خوراکی مواد مغذی ضروری و اسیدهای چربی را به بدن می‌رساند که با التهاب و آسیب مبارزه می‌کنند.

    هنگامی که سیستم ایمنی بدن عملکرد مطلوبی دارد، بدن می‌تواند با ویروس‌ها و باکتری‌هایی که به طور بالقوه مضر هستند، مبارزه کند.

    معمولا افراد با مصرف زیتون دچار مشکل خاصی نمی‌شوند.

    اما ممکن است نمک بالای موجود در زیتون شور، برای برخی افراد مشکل ایجاد کند.

    مضرات زیتون

    حساسیت به درخت زیتون امری شایع است، اما حساسیت به خودِ زیتون به‌ندرت مشاهده شده است.

    بااین‌حال افرادی که به زیتون حساسیت دارند، ممکن است واکنش‌های آلرژیک را در دهان و گلوی خود تجربه کرده باشند.

    ممکن است زیتون حاوی برخی فلزات سنگین و مواد معدنی مانند بور، گوگرد، قلع و لیتیم باشد.

    مصرف زیاد فلزات سنگین می‌تواند منجر به بروز سرطان شود.

    در بیشتر اوقات فلزات سنگین موجود در زیتون کمتر از حد مجاز است، بنابراین زیتون ماده‌ی غذایی سالمی است.

    برخی از مطالعات از ارتباط آکریل آمید با بروز سرطان‌ها حکایت دارند، درحالی‌که برخی دیگر از مطالعاتی که به‌تازگی صورت گرفته‌اند، این ارتباط را زیر سؤال برده‌اند.

    با‌این‌حال متخصصان توصیه می‌کنند مصرف آکریل آمید در رژیم غذایی افراد محدود شود.

    در بعضی گونه‌های زیتون از جمله زیتون سیاه کالیفرنیا، با رسیدن زیتون مقدار آکریل آمید افزایش می‌یابد.

    به طور کلی طبع زیتون به صورت کاملاً رسیده گرم است و طبع زیتون نارس سرد و خشک است.

    طبع زیتون

    همچنین طبیعت روغن زیتون گرم و خشک است.

    برگ درخت زیتون نیز طبیعتی گرم و خشک دارد.

    از نظر پزشکی زیتون وحشی حایز اهمیت می باشد:

    خواص زیتون وحشی

    تقویت سیستم ایمنی بدن

    کاهش فشار خون

    مبارزه با ویروس، قارچ و باکتری

    بهبود گردش خون و عملکرد مغز

    زیتون وحشی با فرم شسته و رفته و بادوام خود، یک بونسای محبوب و بی نظیر است.

    روغن زیتون، روغنی است که از فشرده شدن میوه‌های درخت زیتون یا همان زیتون بدست می‌آید.

    این فرآیند بسیار ساده است، شما فقط زیتون‌ها را فشار دهید و روغن خارج خواهد شد.

    اما هنوز هم یک مشکل بزرگ در ارتباط با روغن زیتون وجود دارد، اما این روغن همیشه همان چیزی نیست که تصورش را دارید.

    برخی نمونه‌های کم‌کیفیت‌تر از طریق شیمیایی قابل استخراج هستند یا حتی با برخی روغن‌های ارزان قیمت دیگر مخلوط شده‌اند.

    روغن زیتون

    بنابراین خرید نوع درست روغن زیتون از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

    بهترین نوع روغن زیتون، «روغن زیتون کاملاً خالص» است.

    این نوع روغن با روش‌های طبیعی استخراج می‌شود و به لحاظ خلوص و برخی کیفیت‌های حسی مانند مزه و بو طبقه‌بندی می‌شود.

    روغن زیتونی که واقعاً از زیتون خام باشد دارای طعمی متمایز و دارای مقادیر بالای آنتی اکسیدان فونولیک است و این خود دلیل اصلی سودمندی بالای روغن زیتون (واقعی) است.

    در درجه‌ی بعد ما روغن زیتون‌های معمولی، تصفیه شده یا «سبک» را داریم که اغلب با استفاده از حلال‌ها یا حرارت دادن استخراج شده‌اند یا حتی از ترکیب با دیگر روغن‌های ارزان قیمت مانند روغن سویا و کانولا تولید شده‌اند.

    به همین دلیل تنها روغنی که اغلب پیشنهاد می‌شود روغن زیتون کاملاً خالص است.

    اما به یاد داشته باشید که در بازار روغن زیتون فریبکاران زیادی در حال فعالیت هستند و این بسیار مهم است که از فروشندگان شناخته شده خرید کنید.

    حتی روغن‌هایی که روی آنها برچسب «کاملاً خالص» وجود دارد نیز ممکن است با دیگر روغن‌های ارزان قیمت مخلوط شده باشند.

    یک کارشناس صنایع غذایی گفت: اگر رنگ سیاه زیتون به خاطر دستکاری‌های صنعتی و غیرمجاز نباشد، می‌توان گفت زیتون سبز و سیاه از نظر مواد مغذی تفاوتی با هم ندارند.

    جواد عباس‌زاده در گفتگویی اظهار کرد: زیتون سبز و سیاه تفاوت چندانی با هم ندارند و شاید تنها تفاوتشان این باشد که زیتون‌های سیاه کمی روغنی‌تر هستند.

    البته میزان روغن عنصر تعیین‌کننده‌ای در درجه‌بندی زیتون‌ها به شمار می‌رود، به همین‌خاطر برخی کارشناسان معتقدند که زیتون‌های سیاه از زیتون‌های سبز مرغوب‌ترند.

    زیتون سیاه

    این کارشناس کشاورزی ادامه داد: بخشی از ترکیبات زیتون در آب محلول بوده و خواص آنتی‌اکسیدانی، ضد باکتریایی و ضد میکروبی دارد، این در حالی است که زیتون سیاه به دلیل خاستگاهش از ظاهر و طعم متفاوتی با زیتون سبز برخوردار است اما از نظر ارزش غذایی، غیر از مقداری کارتنویید بیشتر، تفاوت قابل ذکری ندارد.

    وی افزود: زیتون رنگ‌های متفاوتی مثل سبز، زرد، قرمز، بنفش و سیاه دارد که مهم‌ترین نوع رنگی آن زیتون سبز و سیاه است.

    برخی نیز به غلط تصور می‌کنند زیتون سیاه از رسیدن کامل زیتون سبز حاصل می‌شود، در حالی که این‌طور نیست و زیتون سیاه تنها به دلیل ظاهر سیاه و بازارپسندی مطلوب، قیمت بالاتری داشته و هر عدد آن هفت کالری انرژی دارد.

    عباس‌زاده تصریح کرد: زیتون سیاه به دلیل نیاز به شرایط آب و هوایی خاص و نوع خاک در کشور ما قابلیت رشد خوبی ندارد و کشورهایی مثل اسپانیا و ایتالیا تولیدکنندگان اصلی آن به شمار می‌روند، ولی به دلیل آن‌که واردات آن از کشورهای مذکور پرهزینه است، متاسفانه برخی سودجویان با خرید زیتون سبز معمولی و فرآوری با ترکیبات آهن‌دار، محصول را سیاه کرده و به قیمت بالایی در بازارهای کشور می‌فروشند.

    این کارشناس خاطرنشان کرد: تشخیص اصل یا تقلبی بودن زیتون سیاه توسط افراد عادی تقریبا غیر ممکن است و تنها افراد متخصص با انجام آزمایش‌های گیاه‌شناسی قادر به شناسایی خواهند بود.

    از این‌رو، توصیه می‌شود شهروندان از خرید زیتون‌های سیاه فله و فاقد مجوز بهداشتی خودداری کنند.

    وی تاکید کرد: رنگ میوه‌ها به صورت طبیعی مربوط به فلاونوییدها و رنگدانه‌هایی است که همگی خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارند.

    در واقع خاصیت این ترکیبات در مقایسه با یکدیگر تفاوت ناچیزی دارد، به همین‌خاطر اگر هنگام خرید نسبت به تقلبی بودن زیتون‌های سیاه با قیمت بالاتر تردید داشتیم بهتر است ریسک نکنیم و زیتون سبز بخریم.

    ۹۷ درصد از زیتون های کاشته شده در منطقه جائن (jaen (اسپانیا (۳۴۰۰۰ هکتار) را شامل می شود.

    این واریته دارای درختان قوی و پوشیده از شاخه های کوتاه و سرشاخه زیاد می باشد.

    وزن میوه های این نوع، ۲/۵ تا ۳/۵ گرم و درصد روغن آن نیز ۲۶ تا ۲۸ درصد است.

    زیتون picual

    از معایب این واریته تناوب آن است، به طوریکه هر دو سال یکبار محصول زیاد می دهد.

    عملکرد محصول آن زیاد و تا زمان برداشت نیز ریزش ندارد.

    پیکوال در مقابل بعضی از آفات و در برابر سرما مقاوم می باشد.

    این واریته در مقابل هرس های شدید مقاوم بوده و به راحتی توسط قلمه های نیمه خشبی و سبز تکثیر می شود.

    یک متخصص طب سنتی گفت: زیتون را فقط باید همراه غذا خورد تا ترکیبات فنلی آن، به‌خوبی جذب شوند و آثار مغذی آنها ظاهر شود.

    زیتون را چگونه مصرف کنیم

    زیتون آثار ضددیابتی، ضدسرطانی، ضدمیکروبی، کاهش فشار خون، محافظت از قلب و عروق و فعالیت آنتی‌اکسیدانی دارد.

    رضایی‌پور افزود: زیتون را فقط باید همراه غذا خورد؛ زیتون و سبزی‌خوردن، تنها مواردی هستند که مصرف آنها در کنار غذا، عموماً منعی ندارد.

    مصرف زیتون به دلیل اسید اولئیک موجود در آن باعث کاهش آثار چین و چروک روی پوست تا ۲۰ درصد می شود و پوست را نرم و سالم نگه می دارد.

    فواید زیتون برای پوست

    زیتون سیاه غنی از اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان ها می باشد که برای آبرسانی و محافظت پوست مفید بوده و ویتامین E موجود در زیتون چه به صورت موضعی یا خوراکی، باعث محافظت پوست در برابر اشعه ماورابنفش خورشید می شود و از سرطان پوست و پیری زودرس جلوگیری می کند.

    زیتون برای مو نیز فایده دارد.

    زیتون حاوی اسیدهای چرب و آنتی‌اکسیدان‌هایی است که می‌توانند به تغذیه و محافظت از مو کمک کنند.

    زیتون برای مو

    ویتامین E برای حفاظت از پوست و مو در برابر خورشید و مبارزه با پیری زودرس بسیار مفید است.

    تحقیقات نشان داده‌اند که اسید اولئیک موجود در زیتون می‌تواند چین و چروک را حدود ۲۰ درصد کاهش دهد.

    فال حافظ آنلاین : فال حافظ روزانه نایریکا (انواع فال و طالع بینی)

    : نایریکا / طالع بینی روزانه (انواع فال و طالع بینی)

    مالکی: آمریکا هرگز نمی‌تواند مورد اعتماد ملت ایران باشد

    وحیدی: آموزش مجازی دانش‌آموزان تابع استاندارد مشخصی باشد

    آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی دو طرح مالیات بر خانه‌های خالی و قیر رایگان در دستور کار

    آصفری: باید از امیدواری بی ثمر به کشورهای اروپایی دست کشید

    هیچ‌کس نمی‌تواند نسبت به کوه دماوند تعرض و دخل‌وتصرف داشته باشد

    اراده ایران گسترش روابط باافغانستان است/ ایران همواره درکنار ملت ودولت افغانستان حضور داشته است

    عربشاهی: پرسپولیس باید در خط حمله و دفاع چپ تقویت شود/ موفقیت در آسیا دور از دسترس نیست

    پاشازاده: این فوتبالی است که شاهین باید بازی کند/ با اسم من بازی کردند

    فعالیت اورژانس بانوان در سه پایگاه در تهران

    توضیح پلیس درباره علت ترافیک نیمه‌سنگین آزادراه کرج – قزوین

    سیم‌کارت‌های گم‌شده در معرض بیشترین سوءاستفاده‌ها

    تولید نرم‌افزار نظارت تصویری هوشمند توسط محققان دانشگاهی

    آیا امکان حیات در زیر سطح مریخ وجود دارد؟

    اتمام ۲۰امین روز قمری ماه‌نورد چین در نیمه پنهان ماه

    تحویل خودرو با کیفیت ۱۰ سال پیش خوشایند مردم نیست

    قالیباف:اولویت‌های مورد تاکید رهبری را در مجلس پیگیری می‌کنیم

    تسلیت واعظی به عراقچی

    همکاری همه کشورهای منطقه با هم، موجب ثبات و آرامش منطقه است

    جایگاه تیم ملی فوتسال بانوان قربانی بدعهدی فدراسیون!

    تمام ستاره‌های مشترک استقلال و سپاهان/ از عقاب آسیا تا مارکوپولو!

    پلمب ۵ رستوران در دربند به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و هنجارشکنی

    رخداد زلزله در قیامدشت تهران بر روی گسل ایوانکی/قشم با زمین لرزه ۴.۴ لرزید

    پینترست در کرونا گل کرد

    بررسی لزوم به‌روزرسانی قوانین مورد نیاز برای فناوری‌های نوین

    انگلیس با شرکت‌ جدید تولید کننده واکسن کرونا قرارداد بست

    بازگشت “دراگون” به زمین شاید با تاخیر مواجه شود

    فال PMC 🔥 فال پی ام سی روزانه نایریکا

    روایت قالیباف از پیگیری حادثه شب گذشته هواپیمای ماهان

    زیتون سیاه خواص
    زیتون سیاه خواص
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *