زاج سیاه ویکی پدیا

دوره مقدماتی php
زاج سیاه ویکی پدیا
زاج سیاه ویکی پدیا


زاج یا آلوم، ترکیب شیمیایی خاصی است که در کلاس خاصی از ترکیبات شیمیایی قرار دارد
ترکیب خاصی با فرمول KAl (SO4)2.12H2O است. طبقه وسیع‌تری از ترکیبات شناخته شده به عنوان آلوم‌ها با فرمول AB (SO4)2.12H2O وجود دارد.
AB(SO4) 2.12H2O.مقادیر زیادی از آن در یمن موجود می‌باشد و از رده سنگ‌های معدنی موجود در بعضی کوه‌های یمن است، این ماده در عطاری‌ها موجود بوده و برای اهداف پزشکی و به عنوان ماده ای ضد عرق و برای پاکسازی دندان شناخته می‌شود و این خواص آن به دلیل مواد سولفات آلومینیوم موجود در آن می‌باشد .

چهار نوع مختلف از زاج وجود دارد به نام‌های آلوم آمونیوم, آلوم پتاس, آلوم کروم و آلوم قلیایی

1- آلوم آمونیوم : از نظر شیمیایی, آلوم آمونیوم با فرمول NH4AL(SO4)2.12H2O معرفی می‌شود. این نوع زاج یک آلومینیوم دو سولفاته است. این گونه از زاج در طبیعت کریستاله و سفید رنگ است.

2- آلوم پتاس : پتاس مربوط به سولفات آلومینیوم پتاسیم می‌شود و به عنوان یک قابض و ضدعفونی‌کننده استفاده می‌گردد. زاج پتاس یک دئودورانت طبیعی است. همچنین زاج پتاس به‌طور گسترده ای برای تصفیه آب کاربرد دارد. مواد معدنی نظیر کائولینیت و آلونیت, منابع طبیعی تأمین زاج پتاس هستند.
زاج سیاه ویکی پدیا

3- آلوم کروم : بر خلاف دیگر انواع زاج, این نوع زاج برای فراینده برنزه کردن استفاده می‌شود. این سولفات دوگانه پتاسیم و کرومیوم با فرمول شیمیایی KCr(SO4)2.12H2O معرفی می‌شود. این نوع زاج در طبیعت به صورت کریستال بنفش رنگ یافت می‌گردد.

دوره مقدماتی php

4- آلوم قلیایی : آلوم قلیایی چیزی جز مندوزیت نیست. نوعی ماده معدنی که در محیط زیست به صورت طبیعی یافت می‌شود. در تولید نمک مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین برای تولید سودا از آن استفاده می‌شود. آلوم قلیایی همچنین بنام آلوم سدیم نیز شناخته می‌شود.این نوع زاج با فرمول شیمیایی Na2SO4.Al2(SO4)3.24H2O معرفی می‌گردد.

در تصفیه آب و فاضلاب مصرف می‌شود. در صنایع دباغی، نساجی، عکاسی و کاغذسازی هم استفاده می‌گردد. برای تهیه بیکینگ پودر و افزایش ماندگاری میوه و سبزی هم کاربرد دارد.

زاج‌کاری (به انگلیسی: Bluing) افزودن یک لایه بسیار نازک از اکسید سیاه آهن (Fe3O4) به بخش‌های فولادی جنگ‌افزارها یا دیگر قطعات فولادی است. زاج‌کاری بیشتر برای زیبایی و محافظت از لوله تفنگ و استتار از دید دشمن یا شکار بکار می‌رود. روش‌های مختلفی برای زاج‌کاری وجود دارد که به دو دسته زاج‌کاری گرم و زاج‌کاری سرد تقسیم می‌شوند.

در زاج‌کاری گرم محلولی داغ از سود سوزآور و نیترات پتاسیم و آب تهیه می‌شود که مایع زاج نامیده می‌شود. برای زاجکاری گرم ابتدا قطعات فولادی را با حلال مخصوص غیر اسیدی چربی زدائی کرده سپس با سمباده نرم پوساب مخصوص سمباده کاری می‌کنند و بعد در مایع زاج داغ که حرارت آن بوسیله توموسویچ وترموکوبل تحت کنترل است فرو برده و درمی‌آورند.
در زاج‌کاری سرد از محصولات آماده تجارتی استفاده میگرددکه اخیراً افشانه‌های مخصوصی نیز به جهت زاجکاری سرد تولید شده‌است که چون راهنمای کاملی ازچگونگی استفاده درست به همراه دارند برای افراد غیر حرفه‌ای زاجکاری را راحت ترکرده‌است.

در زاجکاری گرم بخار ناشی از مایع زاج بسیارسمی است و در زاجکاری سرد سعی شود از دستکش پلاستیکی استفاده شود زیرا سم ان از طریق پوست هم جذب می‌گردد.

آبی‌کاری را فرهنگستان زبان فارسی این‌گونه تعریف کرده‌است: قرار دادن سطح زنگارزدایی‌شدهٔ آلیاژ آهنی در معرض هوا یا بخار آب، یا مواد دیگر در دمای مناسب و در نتیجه تشکیل لایهٔ آبی‌رنگ اکسیدی نازک در سطح آن که شکل ظاهری آن را بهبود می‌دهد و بر مقاومت آن در برابر خوردگی می‌افزاید.[۱]

From Persian زاگ‎ (zâg).

زَاج • (zāj) m

From Arabic زُجاج‎ (zujāj, “glass”) with the assimilation of the first j to z.

زاج • (zāj) m (collective, singulative زاجة‎ f (zāja), plural زاجات‎ (zājāt))

From Arabic زَاج‎ (zāj).

زاج سیاه ویکی پدیا

زاج • (zac, zaç)

Borrowed from Arabic زَاج‎ (zāj), from Persian زاگ‎ (zâg).

زاج • (zâj)

اکسید سیاه بر روی آلیاژهای آهنی را می توان با استفاده از حمام نمک مذاب در دمای حدود 315⁰C یا بالاتر، محلول سیاه کاری سرد در دمای محیط و یا محلول قلیایی پایه آب جوشان در دما 135-148⁰C بدست آورد.

 کنترل حمام های مذاب در دماهای بالا بسیار مشکل است و از اینرو پوشش حاصل رنگی یکنواخت نخواهد داشت. محلول های سرد نیز اغلب بجای رنگ سیاه، رنگ خاکستری ایجاد می کنند و پوشش حاصل از این نوع حمام ها دوام  زیادی نخواهد داشت. از اینرو، از فرایندهای سیاه کاری سرد نمی توان پوشش اکسیدی با رنگ سیاه خالص و یکدست بدست آورد. این پوشش ها اغلب حاوی ترکیبی از مس و سلنیم بوده و بسیاری از مشخصه های فنی و استانداردهای بخش های خودرو سازی و نظامی را تامین می کنند. محلول های قلیایی جوشان بر پایه آب متداول ترین روش سیاه کاری می باشند. پوشش حاصل از این روش رنگ سیاه قوی تر و یکنواخت تری را ایجاد می کند.

پوشش اکسید سیاه اغلب برای فولادهای کربنی، فولادهای آلیاژی، فولادهای ابزار و قالب سازی و چدن ها بکار می رود. فولادهای زنگ نزن و آلیاژهای مسی را نیز می توان سیاه کاری نمود.زاج سیاه ویکی پدیا

پوشش سیاه کاری فولاد از مگنتیت(اکسید آهن سه ظرفیتی) تشکیل می شود که نتیجه اکسیداسیون آهن و اکسیژن هوا  یا یون های اکسید کننده موجود در محلول های پایه آب یا نمک های مذاب است.

فرایند سیاه کاری در محلول قلیایی داغ

فرایند قلیایی داغ سبب تشکیل پوشش اکسیدی بر روی سطح قطعه غوطه ور در محلول قلیایی در حال جوش(135-148⁰C) حاوی نمک های اکسید کننده می شود. درجه حرارت جوشیدن بر پایه مقدار نمک های حمام تعیین می شود. در دماهای بالاتر از 148⁰C، اکسید ایجاد شده به قرمز تغییر رنگ داده و زنگ می زند. دماهای پایین تر از 135⁰C، که نشاندهنده غلظت پایین نمک های موجود در حمام است، سبب کاهش سرعت فرایند می شود. درجه حرارت جوش با افزودن نمک های مصرفی(افزایش دما) یا رقیق کردن محلول(کاهش دما) تنظیم می شود.

نمونه هایی از ترکیب شیمیایی محلول های قلیایی داغ

مراحل فرایند قلیایی داغ

 فرایند سیاه کاری سرد

در این فرایند یک پوشش سیاه غیر تبدیلی از محلول های اسید فسفریک حاوی ترکیبات سلنیم و مس بدست می آید. پوشش سیاه حاصل به واقع یک اکسید نیست. این پوشش نرم تر از پوشش های اکسیدی سیاه می باشد. رنگ پوشش های سرد پایدار نبوده و با مالش از روی سطح پاک می شود. روش سرد به عنوان جایگزینی ساده و کم خطر تر از محلول های قلیایی جوشان بکار می رود.

فرایند سیاه کاری در نمک مذاب

پروسه نمک مذاب شامل نمک های اکسید کننده مذاب است. اکسیژن حاصل از این نمک ها با اتم های آهن واکنش داده و لایه اکسید را ایجاد می کنند.

مخلوطی از نیترات و نیتریت سدیم به مقدار مساوی برای آماده سازی حمام های مذاب استفاده می شود. نقطه ذوب چنین ترکیب یوتکتیکی در حدود 250⁰C می باشد. محدوده دمایی حمام های مذاب 288-343 ⁰C می باشد. در مورد فولادهای زنگ نزن از دماهای بالاتر حدود 482⁰C استفاده می شود. 

مزایای سیاه کاری

انواع پوشش های سیاه کاری مطابق با استاندارد نظامی MIL-DTL-13924D

مطابق با استاندارد فوق، پوشش های سیاه کاری به 4 نوع زیر تقسیم می شوند:

نوع1: فرایند اکسیداسیون قلیایی(برای آهن خام، چدن های مالیبل، فولاد ساده کربنی و کم آلیاژ)

نوع2: فرایند اکسیداسیون قلیایی کروماتی(مخصوص فولادهای آلیاژی مقاوم به خوردگی که دمای تمپر آنها کمتر از 482⁰C است)

نوع3: فرایند اکسیداسیون نمک مذاب(مخصوص فولادهای آلیاژی مقاوم به خوردگی با دمای تمپر بیشتر از 482⁰C)

نوع4: فرایند اکسیداسیون قلیایی( برای سایر فولادهای آلیاژی مقاوم به خوردگی)

عیوب سیاه کاری فولادهای کم آلیاژ

– تشکیل اکسید قرمز رنگ ضعیف و بدون چسبندگی که با پاک کردن برطرف می شود.

علل ایجاد و راه حل آنها:

– اکسید قرمز رنگی که از روی قطعه پاک نمی شود.

علل ایجاد و راه حل آنها:

– قطعه قرمز رنگ شده است.

علل ایجاد و راه حل آنها:

زاج سیاه ویکی پدیا

– زمینه قهوه ای

علل ایجاد و راه حل آنها:

– عدم یکنواختی پوشش سیاه(خال خال بودن)

علل ایجاد و راه حل آنها:

– سیاه لک دار(از روی قطعه پاک می شود)

علل ایجاد و راه حل آنها:

– عدم سیاه شدن قطعه

علل ایجاد و راه حل آنها:

 

عیوب سیاه کاری فولادهای زنگ نزن

  • گردو و نقرس
  • – عدم سیاه شدن قطعه

    علل ایجاد و راه حل آنها:

    – سیاه لک دار

    علل ایجاد و راه حل آنها:

    – پوشش لکه لکه و غیر یکنواخت

    علل ایجاد و راه حل آنها:

    تست های کنترل کیفی قطعات سیاه کاری

    کاربردهای سیاه کاری

    پوشش های سیاه کاری کاربردهای زیادی دارند. از این نوع پوشش ها در ابزارهای ماشینکاری، گیج ها، قطعات دستگاه ها، ابزارهای برشی، ابزارهای ماشینی، قطعات ماشین، شمع های خوردو، قطعات نظامی، فنرها، بیرینگ ها، شافت موتور، رینگ پیستون، قطعات موتور، بوش ها، چرخ دنده ها، والوها، قید و بست ها، قطعات دوربین، تجهیزات اپتیکی و تجهیزات اداری استفاده می شود.

    این پوشش ها برای شرایط خورنده شدید مناسب نبوده و به هیچ وجه نمی توانند جایگزین پوشش هلای فسفاته یا آبکاری شوند. مگر مواردی که مقاومت به خوردگی کمتر مورد تایید باشد.زاج سیاه ویکی پدیا

    کاربردهای خودروسازی

    کاربردهای نظامی

    کاربردهای صنعتی

    طراحی، توسعه و نگهداری : فناوری اطلاعات مبین

    به عنوان سنگ زنی سنگ زاج سفید. پیشگیری از سنگ کلیه با روش های سنتی , سنگ زنی به اشتراک گذاری در کلوب کد ویدیو دانلود سنگ زنی گزارش تخلفحداکثر طول ویدیو 640 و حداکثر عرض آن 360 میباشد سنگ زنی محله شمیلیها

    به عنوان سنگ زنی سنگ زاج سفید: , سفید مایل به آبی،آذر رسیدیم به متولدین آذرماه و سنگ فیروزه از سنگ فیروزه به عنوان سنگ حامی یاد شده است معروف است که در اروپا خلبانان و.

    طرز تهیه سبزی پلو با ماهی مخصوص شب عید سنگ شکن برای به عنوان سنگ زنی سنگ زاج سفید [قیمت را دریافت کنید] تجهیزات سنگ زنی برای فروش . ماشین آلات برای سنگ زنی فروش دوم فرز و برای فروش آسیاب سنگ شکن چکش قیمت میلز برای سنگ زنی

    سنگ شکن های کوچک برای فروش YouTube. 17 ژوئن 2016, جرارد پستل، مدیر فروش سنگ شکن هارتلر، با توجه,, سنگ شکن برنامهسنگ شکن فکی برای شکستن نمک سیاه و سفید میلر برای سنگ زنی ذغال. سیاه و سفید سنگ شکن فکی

    استفاده سنگ زنی. استفاده سنگ زنی سنگ معدن طلا در سطح جهانی تولید کننده انواع سنگ شکن و ماشین آلات سنگ زنی ما با استفاده از 600،000m2 سنگ معدن طلا استفاده سنگ شکن ضربه ای , میلز برای سنگ زنی, به عنوان نوع مهم مواد .زاج سیاه ویکی پدیا

    سنگ شکن سنگ سیاه و سفید فروشنده واحد سنگ سنگ کارخانه سنگ شکنی مجموعه یادداشت های سفرنامه اندونزی ویکی ناریا. فک سنگ شکن رنگ سفید. به عنوان سنگ زنی سنگ زاج سفید سنگ شکن برای, گچ پس از خشک شدن رنگ .

    زاج سفید در حقیقت سولفات مضاعف پتاسیم و آلومینیوم است که سولفات آلومینیوم با نام تجاری آلوم یا زاج سفید می باشد, تنها راه حل عمومی استفاده از مام یا دئودورانت های شیمیایی، زاج سفید یک نوع سنگ .

    زاج سفید یا آلوم در طب سنتی دارای مصارف مختلفی است. از زاج سفید برای کاهش عرق استفاده می شود. همچنین زاج سفید برای جلوگیری از خونریزی و یا درمان جوش و آکنه کاربرد دارد. زاج سفید یکی از ترکیبات سولفات آلومینیوم است که آن را

    سنگ گرانیت به عنوان دسته ای از سنگ‌های آذرین به شمار می‌آیدو بسته به کانی‌های موجود در سنگ ، آن به رنگ‌های گوناگون از جمله سیاه ، سفید ،خاکستری ، قرمز و سبز یافت خواهد شد . فروش در اینجا

    زاج سفید در حقیقت سولفات مضاعف پتاسیم و آلومینیوم است که سولفات آلومینیوم با نام تجاری آلوم یا زاج سفید می باشد, تنها راه حل عمومی استفاده از مام یا دئودورانت های شیمیایی، زاج سفید یک نوع سنگ .

    تولید کنندگان سنگ زنی سیاه و سفید. سنگ مس خرد کردن گیاه در شیلی گرانیت خرد کردن گیاه در سری لانکا سنگ خارا گرانیت له گیاهی در ایران سنگ آهک زنی در بلژیک آسیاب میله سنگزنی خط در چین سنگ شکن تنگستن در قزاقستان . فروش در

    سنگ شکن سنگ سیاه و سفید فروشنده واحد سنگ سنگ کارخانه سنگ شکنی مجموعه یادداشت های سفرنامه اندونزی ویکی ناریا. فک سنگ شکن رنگ سفید. به عنوان سنگ زنی سنگ زاج سفید سنگ شکن برای, گچ پس از خشک شدن رنگ .

    30.08.2020  آیین سنگ‌زنی حکایت سوگواری و عزاداری قوم بنی‌اسد است که پس از واقعه روز عاشورا به کربلا می‌رسند و وقتی با پیکرهای بی‌سر مواجه می‌شوند به نشانه عزاداری سنگ‌هایی را بر می‌دارند و به سر و صورت خود می‌زنند. از متولیان و

    سنگ شکن فک PE PE Jaw Crusher معمولاً به عنوان سنگ شکن اصلی در خطوط تولید معدن استفاده می شود کسب اطلاعات بیشتر آسیاب غلتکی عمودی . get p. سنگ آهک ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد. 2020-6-24 در واقع هدف از تهیه آهک، تبدیل سنگ آن به حالت قابل

    ۶. سنگ یا پودر زاج سفید به عنوان دئودرانت. سنگ یا پودر زاج سفید تاثیر بسیار خوبی بر رفع بوی بدن می‌گذارد. این ماده یک دئودرانت طبیعی بسیار موثر است. می‌توانید زیر بغل خود و سنگ زاج سفید را

    این سنگ ظاهری بسیار زیبا داشته و از آن به عنوان سنگ های زینتی و نمای ساختمان های مسکونی و اداری استفاده می گردد. سنگ تراورتن عباس آباد یکی از بهترین انواع این سنگ ها است. این سنگ از نظر وجود معدن و گستردگی در ایران نسبتا

    چگونگی کار با گچ نکات و دانستنی ها – مهندسی معماری اگر به ملات گچ تا یک درصد وزن ان زاج سفید اضافه کنند زمان آغاز گرفتن آن تا 15.5 دقیقه به من در دیهوک گچ کارم عکس وطرح جدید بفرستین . سلام درمورد نم دیوار تنها راه حل

    سنگ شکن فک PE PE Jaw Crusher معمولاً به عنوان سنگ شکن اصلی در خطوط تولید معدن استفاده می شود کسب اطلاعات بیشتر آسیاب غلتکی عمودی . get p. سنگ آهک ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد. 2020-6-24 در واقع هدف از تهیه آهک، تبدیل سنگ آن به حالت قابل

    ساب زنی سنگ مرمر ساب زنی سنگ مرمر اکسپندرRx Top 1000 تنها ماشین کفسابی در جهان است که 6 دیسک ساب زننده غیر لویگتور 645 دستگاه پولیش زنی و کف سابی برای سطوح سنگ مرمر، گرانیت، .

    این سنگ ظاهری بسیار زیبا داشته و از آن به عنوان سنگ های زینتی و نمای ساختمان های مسکونی و اداری استفاده می گردد. سنگ تراورتن عباس آباد یکی از بهترین انواع این سنگ ها است. این سنگ از نظر وجود معدن و گستردگی در ایران نسبتا

    تصویر سنگ آسیاب آلوم. تجهیزات آسیاب ریموند تنها راه حل عمومی استفاده از مام یا دئودورانت های شیمیایی، زاج سفید یک نوع سنگ بلوری شکل است که در طبیعت وجود دارد و از زمان بسیار قدیم به عنوان ضد عرق استفاده می شده

    رو به پودر زاج سفید روش های قلمه زدن گل رز,روش های قلمه زدن شمعدانی,روش های قلمه زدن گیاهان زنی بستگی به

    زاج سفید برای از بین بردن بوی بد زیر بغل: زاج سفید را کمی بکوبید تا خرد شود. بعد آن را در دستگاه آسیاب کننده خانگی بریزید و به صورت پودر در بیارید. ضد عرق و ضد بوی بدن شما آماده است.

    ۶. سنگ یا پودر زاج سفید به عنوان دئودرانت. سنگ یا پودر زاج سفید تاثیر بسیار خوبی بر رفع بوی بدن می‌گذارد. این ماده یک دئودرانت طبیعی بسیار موثر است. می‌توانید زیر بغل خود و سنگ زاج سفید را

    خواص سنگ ریل : سنگ بریل که از آن به عنوان زیباترین سنگ ماه تولد آبان یاد می شود جزو محبوب ترین سنگ های قیمتی به شمار می رود . استفاده از این سنگ باعث تقویت ایمان به خداوند و تقویت توانایی های معنوی فرد می شود . به همراه

    سنگ‌زنی (به انگلیسی: Grinding) یک فرایند براده برداریست که عمل برداشتن مواد اضافه روی قطعه را با سایش انجام می‌دهد.هر یک از دانه‌های ساینده روی سطح، بخش کوچکی از قطعه کار را تغییر شکل می‌دهند. . معمولاً سنگ زنی مرحله نهایی

    زاج سفید یک ماده معدنی غنی شده به شمار می‌رود. دیجی عطاری . 0 سبد خرید شما {{item.title}} {{item.subtitle}} {{item.totalnumber}} تومان حذف ثبت و نهایی کردن سفارش سبد خرید شما خالی است. ورود کاربران. منوی وب‌سایت خانه محصولات آرایشی و بهداشتی

    صفحة رئيسية

    المنتجات

    مركز الحالات

    زاج سیاه ویکی پدیا

    اتصل بنا

    زاج سیاه ویکی پدیا
    زاج سیاه ویکی پدیا
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *