ریحان سبز سرطان زاست

دوره مقدماتی php
ریحان سبز سرطان زاست
ریحان سبز سرطان زاست

خیر این یک شایعه بود که به دلیل یک مطالعه که توسط اداره تحلیل غذا و دارو انجام شد، به وقوع پیوست.

به این ترتیب که در این پژوهش گفته شد که مقداری سافرول در ریحان وجود دارد و همان طور که می دانید سافرول، ماده ای است که به القاء سرطان کبد در موش های آزمایشگاهی منجر می شود. اما دقت کنید که این سبزی در سبزی خوردن و به مقدار کم استفاده می شود. طبق یافته های این تحقیق، برای این که این سبزی خطرناک باشد باید شما سال ها هر روز یک کیلوگرم از آن را مصرف نمایید.

پس نه تنها جای نگرانی ندارد بلکه ریحان منبع غنی از ویتامین C است. علاوه بر این فیبر موجود در این سبزی‌ برای سلامت دستگاه گوارش بسیار مفید است و البته ریحان بنفش خواص بیشتری نسبت به ریحان سبز دارد. وجود رنگدانه‌ها و عطر ریحان بنفش موجب منحصر به فرد شدن ریحان بنفش نسبت به ریحان سبز است.

در واقع ریحان، سبزی، ضد سرطان است و رنگدانه‌های آ‌ن یكی از مهمترین مواد ضد سرطانی است كه منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا ۳ گیاهی است.

یکی دیگر از گیاهان دارویی که امروز به معرفی ان می پردازیم گیاه دارویی ریحان بنفش  است .نوعی از ریحان است که برگ آن کوچک، ساق آن مربع، پرشاخ و کم بوتر از ریحان می باشد، گل آن مایل به سرخ است و تخم آن به شکل تخم ریحان سبز ولی ریزتر از آن می باشد.

ریحان سبز سرطان زاست

دوره مقدماتی php

رنگ ساقه ی بوته ی ریحان سبز تند است و دارای برگ های منظم و بیضی شکل است . گل های ریحان به رنگ سفید یا صورتی در ماه های مرداد یا شهریور به شکل خوشه در انتهای ساقه ی ریحان ظاهر می شوند و پس از چندی از همین گل ها تخم ریحان حاصل می گردد. دو نوع ریحان وجود که یک نوع آن برگ های سبز و نازکی دارد و نوع دیگر برگ های بنفش رنگ دارد.

گیاه ریحان بومی هند است. این گیاه هیچ گونه ترشح زیان آوری ندارد و تمام بخش های آن مثل برگ ، گل و حتی ساقه آن بسیار معطر و خوشبو است. از این رو در تمام دنیا به عنوان یک طعم دهنده و عطر دهنده به غذا مورد استفاده قرار می گیرد.

در مصر ، زنان گل های ریحان را در استراحتگاه افراد مورد علاقه شان می ریزند ولی در مالزی ریحان را در محل دفن مرده ها می کارند . در مولداوی رسمی وجود دارد که هنوز هم پا برجاست و آن این است که یک مرد زن مورد علاقه اش را با قبول دسته ای ریحان از او انتخاب می کند.

پزشکان قدیم به سختی اثر درمانی ریحان را قبول می کردند و بیشتر آنها عقیده داشتند که ریحان گیاهی سمی و خطرناک است.

نام ھا دیگر گیاه ریحان بنفش در طب سنتی: تره ی خراسانی ۔ بادرج ۔ بادروج ۔ ہادروج ابیض ۔ حماحم – ریحان احمر

۱- آن را بخورید. مفرح، مقوی قلب، قوت شامه، معده، مبهی و مدر شیر، بول، حیض و عرق است، عسرالبول، ضعف جگر بارد، سده، سپرز و خفقان را درمان می کند، به خارج کردن سنگ مثانه کمک می نماید.

۲- ضماد آن با سویق جو، روغن گل و سرکه جهت اورام حاره و ورم پستان و به تنهایی برای درمانگزیدگی عقرب و زنبور مجرب است.

۴- عصاره ی آن را با سرکه و کافور مخلوط کرده در بینی بچکانید. خون دماغ را بند می آورد.

زانو درد عصبی

ازخواص ریحان بنفش روی مجله سلامت خیلی متشکرم.

ممنون از همرا هی همیشگیتون

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وبسایت

با این بخش از دلگرم همراه باشید تا در مورد ریحان بنفش بیشتر بدانید.

خیر این یک شایعه بود که به دلیل یک مطالعه که توسط اداره تحلیل غذا و دارو انجام شد، به وقوع پیوست. به این ترتیب که در این پژوهش گفته شد که مقداری سافرول در ریحان وجود دارد و همان طور که می دانید سافرول، ماده ای است که به القاء سرطان کبد در موش های آزمایشگاهی منجر می شود. اما دقت کنید که این سبزی در سبزی خوردن و به مقدار کم استفاده می شود. طبق یافته های این تحقیق، برای این که این سبزی خطرناک باشد باید شما سال ها هر روز یک کیلوگرم از آن را مصرف نمایید.

ریحان سبز سرطان زاست

پس نه تنها جای نگرانی ندارد بلکه ریحان منبع غنی از ویتامین C است. علاوه بر این فیبر موجود در این سبزی‌ برای سلامت دستگاه گوارش بسیار مفید است و البته ریحان بنفش خواص بیشتری نسبت به ریحان سبز دارد. وجود رنگدانه‌ها و عطر ریحان بنفش موجب منحصر به فرد شدن ریحان بنفش نسبت به ریحان سبز است. در واقع ریحان، سبزی، ضد سرطان است و رنگدانه‌های آ‌ن یكی از مهمترین مواد ضد سرطانی است كه منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا 3 گیاهی است.

گردآوری شده ی مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

ریحان دارای فوائد زیادی برای سلامتی است که شامل سلامتی مغز، درمان ورم مفاصل، درمان استرس، کاهش رشد پیری، حمایت از سلامت استخوان ها، درمان صرع و کمک به سوخت و ساز بدن است. از دیگر مزایا و فوائد این گیاه می توان به تسکین سندرم پیش از قاعدگی، تامین انرژی، پیشگیری از سرطان و مراقبت از سلامت چشم ها اشاره کرد. در این مطلب با کمک جدیدترین تحقیقات پزشکی دنیا از چندین مجله معتبر، شما را به صورت علمی با فواید، عوارض، طرز استفاده و همه نکات مهم دیگر ریحان آشنا می کنیم.

حتما بخوانید: خواص و مضرات ترخون، بهترین زمان و نحوه مصرف آن (تحقیقات جدید)

اگر از علاقه مندان به ریحان هستید، می توانید از 50 تا 150 گونه مختلف ریحانی که وجود دارد، امتحان کنید. در اینجا به محبوب ترین ها اشاره می کنیم:

ریحان سرشار از ارزش های غذایی و تغذیه ای است. در اینجا تجزیه و تحلیلی از محتوای نصف فنجان (20 – 21 گرم) ریحان آمده است:

این گیاه کالری کمی دارد و تقریبا فاقد هرگونه چربی و کربوهیدرات است. همچنین شاخص گلیسمی خیلی پایینی دارد.

ریحان سبز سرطان زاست

بنام شاهسپرم در متون سنتي يافت مي شود. گرم و خشك است. تحليل برنده تمامي ورمها، خواب آور، گشاينده انسدادهاي مغز، بوي آن مانع از انتشار وبا و بوئيدن آن از بين برنده سدرد افراد گرم مزاج و دور كننده حشرات موذي است. براي تپش قلب، ضعف معده و بادهاي غليظ و عصاره آن با شكر از بين برنده درد سينه و سرفه و مضمضه كردن و جويدن آن براي زخم دهان مفيد است. تخم آن باعث مقاومت در برابر سموم مي شود و بوداده تخمش اسهال را از بين مي برد ولي نبايد تخم آن را كوبيد. بوئيدن آن براي مغز مضر و مصلحش نيلوفر است.

مطالعات صورت گرفته نشان می دهد مصرف ریحان در جلوگیری از آلزایمر فوق العاده مفید است. این گیاه حاوی مواد معدنی همانند منگنز است که باعث افزایش فعالیت فرستنده های الکترونیکی در مغز می شود. این فعالیت با واکنش های روانی در ارتباط است. همچنین این گیاه حاوی مس است که می تواند به تحریک ذهن و افزایش کارآیی آن کمک شایانی کند. 9 غذای برتر تقویت مغز

ورم مفاصل یکی از بیماری های دردناک است که اغلب منجر به معلولیت جسمی می شود. به نظر می رسد که ریحان حاوی ماده ای به نام بتاکاریوفیلن است که با مدیریت موثر درد مرتبط است. همچنین این ماده دارای خواص ضدالتهابی است و باعث می شود که سوزش ناشی از آرتروز در مفاصل تسکین یابد. در مطالعه ی انجام گرفته ای روی موش های مبتلا به آرتروز مشخص شد که بعلت وجود ریحان در رژیم غذایی آن ها، آزاد بودند و هیچ دردی در مفاصلشان احساس نکردند. بهترین درمانهای آرتروز

حتما بخوانید: 20 تا از خواص و مضرات ثابت شده شوید و بهترین زمان و نحوه مصرف آن

ریحان حاوی ترکیباتی نظیر آداپتوژن ها هستند. اینها ترکیباتی هستند که به بدن کمک می کنند تا با فشار های ناشی از عوامل فیزیکی و احساسی مقابله کند. مصرف ریحان به بدن کمک خواهد کرد که حتی در لحظات استرس زا، عملکردی متعادل داشته باشد. Ocimum basilium یا ریحان مقدس باعث کاهش سطح هورمون و سطح کورتیکوسترون در بدن می شود. بهترین درمانهای استرس

به نظر می رسد که ریحان سرشار از آنتی اکسیدان ها است. آسیبی که رادیکال های آزاد به پوست و مغز می زند، می تواند یکی از مهم ترین عوامل در ظهور و احساس پیری در انسان باشد. آنتی اکسیدان های موجود در این گیاه می تواند باعث کاهش اثرات رادیکال های آزاد و جلوگیری از استرس اکسیداتیو شود. 10 نکته ساده برای کاهش روند پیری

از دست دادن تراکم استخوان منجر به توسعه شکنندگی استخوان و آسیب های مختلف استخوانی و شرایط جسمی می شود. این به ویژه برای زنان صادق است زیرا پوکی استخوان در زنان نسبت به مردان رایج تر است. همانطور که واقعیت های تغذیه ای نشان می دهد ریحان یکی از منابع عالی ویتامین K است که در حفظ سلامت استخوان بسیار مفید است و به جذب بهتر کلسیم کمک می کند.

حتما بخوانید: مرزه- فواید، عوارض، نحوه استفاده و نکات مهمی که قبل از استفاده باید بدانید!

عصاره این گیاه به منظور کاهش فعالیت های تشنجی در مغز افراد بررسی شده است. مطالعه ای که بر روی حیوانات انجام شد نشان داد که اوژنول در برگ ریحان برای سیستم عصبی بسیار مفید است. بهترین درمانهای صرع در اینجا

سوخت و ساز مناسب برای حفظ سلامتی بدن ضروری است. ریحان منبع خوب و سرشاری از منگنز است که باعث آزاد کردن آنزیم ها و فعالیت سوخت و ساز اسیدهای آمینه، کلسترول و کربوهیدرات ها می شود. همچنین به سوخت و ساز ویتامین هایی که مرتبط با گلوکز هستند نیز کمک می کند.

این زمان از ماه می تواند برای حداقل 3 نفر از 4 زن دردناک باشد. گرفتگی عضلانی، افسردگی و خستگی، یک سندروم بعد از قاعدگی است. با این حال، منگنز موجود در ریحان می تواند این علائم را از بین ببرد و سطح هورمونی بدن را متعادل کند که به نوبه خود سبب کاهش استرس و خستگی می شود. درمانهای کاهش درد پریود به سادگی

این ماده مس دارد که یک ترکیب اساسی در ساخت آدنوزین تری فسفات ATP است که باعث کاهش اثرات خستگی و بی حوصلگی می شود. اغلب توصیه می شود که از ریحان در اسموتی ها برای بالا نگه داشتن سطح انرژی بدن استفاده شود. 17 علت اصلی خستگی و روشهای درمان ساده

این گیاه حاوی ترکیبات فراری است که در طبیعت خاصیت ضد میکروبی دارند. این ترکیبات فرار در ریحان بصورت روغن های ضروری یافت می شوند. البته روغن های دیگری مثل اوژنول هم وجود دارد که باعث کاهش اثرات قارچ ها و باکتری ها می شود.

این گیاه حاوی ترکیبات فنولی و آنتوسیانینی است که آنتی اکسیدان هایی قوی به شمار می آیند. مشاهده شده است که این مواد از بدن در برابر واکنش های انفعالی اکسیژن که اصلی ترین عامل تشکیل سلول های سرطانی هستند، محافظت می کنند.

ریحان حاوی بتا کاروتن است. این ماده، ترکیبی ضروری برای جلوگیری از تخریب ماهیچه های چشم است. همچنین ریحان منبع غنی از ویتامین A و اسید اسکوربیک است که برای درمان سندروم چشم خشک و بیماری دیستروفی ماکولا (استاردگارت) استفاده می شود. بایدهای و نبایدهای تقویت چشم در اینجا

گفته می شود که مصرف زیاد ریحان عوارض جانبی زیر را در پی دارد ولی هنوز شواهد علمی کافی در این زمینه وجود ندارد:

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرستادن دیدگاه

شرکت لوتوس

با بیش از ۱۵ سال سابقه درخشان در امر آموزش و فروش محصولات پزشکی، تنها به کیفیت و رضایت مشتری می اندیشیم !

تبلیغــات  تماس با ما

تماس با ما

ریحان سبز سرطان زاست

تهران-خیابان انقلاب  تلفن تماس 09191210008 تلفن ثابت ۲۸۴۲۶۹۲۹ -۰۲۱

ایمیل maxer.ir@gmail.com

© استفاده از مطالب سالم زیبا با ذکر لینک مستقیم بعنوان منبع بلامانع است.

مطالب وبسایت سالم زیبا تنها جنبه اطلاع رسانی داشته و توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک دانست.

 مصرف این گیاه نه تنها جای نگرانی ندارد، بلکه منبع غنی ویتامین C است و خاصیت ضدسرطان دارد!

http://shayeaat.ir/link/rhn03shayeaat.ir/post/874

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام (الزامی)

ریحان سبز سرطان زاست

ایمیل (الزامی)

وب‌سایت

دل نوشته ای با شما
شاید برای شما عزیزان هم مهم باشد تا بدانید که چرا ما بدون هرگونه پشتیبانی یا حمایتی، به چنین کار تحقیقاتی طاقت فرسایی دست زده ایم؟ یا چه سودی در آن دیده ایم؟ و اساسا چه فایده ای برایمان داشته است… ادامه

تمامی حقوق برای “سایت شایعات” محفوظ است و انتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

ریحان سبز سرطان زاست
ریحان سبز سرطان زاست
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *