روغن کرچک خوراکی دینه

دوره مقدماتی php
روغن کرچک خوراکی دینه
روغن کرچک خوراکی دینه

همه ی ما می دانیم که روغن کرچک فواید زیادی برای بدن دارد . از مصارف موضعی گرفته تا خوراکی. از گذشته های دور از روغن کرچک بعنوان درمان یبوست و مشکلات دفع استفاده می شده است.

امروزه نیز بسیاری از پزشکان آن را بعنوان دارو تجویز می کننند. فواید استفاده از روغن کرچک برای برطرف کردن یبوست مدتهاست که ثابت شده است. روغن کرچک کمک می کند تا روده ی بزرگ و کوچک تحریک شده و براحتی ضایعات را از بدن دفع نمایند. روغن کرچک کولون را بخوبی تخلیه می کند. این ماده رطوبت را در روده های بزرگ و کوچک حفظ می کند و در نتیجه به شخص برای دفع بهتر و راحت تر کمک می کند.

روغن کرچک یکی از مفید ترین مواد برای تخلیه کامل روده قبل از جراحی یا رادیوسکوپی دستگاه گوارش است. ولی بخاطر طعم ناخوشایند در هنگام بلع با اکراه مصرف می شود. در بعضی موارد داروهایی جانشین آن می شود که بایستی با حجم بسیار زیاد آب و در مدت طولانی مصرف شود که آنهم چندان خوشایند نیست.

برای رفع این مشکل مجتمع صنایع دینه ایران لاگزاریسین را تولید و عرضه نموده که روغنی خوش طعم و آماده برای شکل گیری امولوسیون است که در آن از اسانس پرتقال و وانیلین استفاده شده.است. پس از افزودن آب جوش و تکان دادن امولوسیون خوش طعمی حاصل می شود که بخوبی قابل پذیرش بوده و براحتی مصرف می شود و روند تخلیه روده بدنبال آن در زمان کوتاهی کامل می گردد.

روغن کرچک خوراکی دینه

دوره مقدماتی php

روغن کرچک بعد از مخلوط شدن با صفرا و آنزیم های لوزالمعده اسید ریسینولییک آزاد می کند. آین اسید در مجرای روده ی کوچک  با سدیم و پتاسیم تشکیل مواد صابونی داده و حرکت مایع را از روده ی کوچک به کولون تسهیل می نماید و مخاط کولونی را همانند مخاط روده ی کوچک تحت تاثیر قرار داده و باعث مهار حرکت آب و الکترولیت ها بداخل مجاری ژژونمی و ایلیومی مشابه بیماری اسهال می شود. الکترولیت ها از طریق فشار اسموتیک آب را بداخل مجاری انتقال داده و باعث افزایش شل شدن محتوای مجاری می شوند.

این اثر با اثرات تحریکی اسید ریسینولییک بر روی عضله ی صاف روده ای توام گشته و باعث افزایش حرکات دودی در روده ی کوچک و کاهش فرصت برای جذب محتویات روده می گردد. با توجه به طعم نامطبوع و عدم تحمل بیمار و لزوم مصرف روغن کرچک جهت اثر مسهلی و سرعت اجابت مزاج و تخلیه ی کامل روده برای انجام رادیوگرافی و کولونوسکوپی لاگزاریسین دینه تهیه گردیده است.

مسهل ( آمادگی قبل از جراحی و یا معاینات سیستم گوارش، کولونوسکوپی یا رادیوگرافی)

ملین (در مقادیر کمتر)

هرچند که میزان مصرف این شربت باید توسط پزشک متخصص تعیین گردد اما به صورت رایج :

شب قبل عمل جراحی یا کولونوسکوپی و رادیوگرافی شام زودتر و بصورت رقیق میل شود.

2 تا 3 ساعت بعد از صرف شام، با توجه به وزن بیمار 1 تا 2 شیشه لاگزاریسین با آب جوش پر کرده و تکان دهید و امولسیون حاصل را تماما مصرف کنید. پس از آن حتما باید چند لیوان آب گرم مصرف شود.

افرادی که به منظور درمان یبوست از این شربت استفاده می کنند باید  5 الی 10 میلی لیتر از لاگزاریسین را تنها یک نوبت در هفته با مقداری آب جوش خوب تکان داده و میل نمایند.

لاگزاریسین  به دلیل ایجاد پرخونی در قسمت لگن موجب شروع واکنش های تحریکی رحم می شود و مصرف آن در دوران حاملگی توسط پزشک توصیه نمی شود.

افرادی که دردهای شکمی با علت نامشخص ،بیماری التهاب مزمن روده، انسداد روده ، آپاندیسیت و یا حساسیت به روغن کرچک دارند نباید از این شربت استفاده کنند.

هرچند که این فرآورده گیاهی و کاملا طبیعی می باشد و اثر بخشی فوق العاده ای دارد اما ممکن است عوارضی مانند تهوع ،‌استفراغ و کولیت در برخی از افراد پدید آید که در صورت بروز این علائم حتما باید با پزشک خود در خصوص ادامه مصرف این فرآورده مشورت نمایید.

مجتمع صنایع دینه ایران در سال ۱۳۵۹ توسط زنده یاد،مهندس “محمدکریم ابراهیمی قاجار” تاسیس گردیده و اکنون با همکاری مجموعه‌ای از نیروهای متخصص و با بهره‌گیری از علم و تکنولوژی بروز به عنوان یکی از بزرگترین و با سابقه‌ترین تولید کنندگان داروهای گیاهی و گیاهان دارویی کشور مشغول فعالیت می باشد.

شما میتوانید برای ما پیام بگذارید ما در اولین فرصت به ان پاسخ خواهیم داد

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

11,500
10,925
تومان

فواید مصرف روغن کرچک برای درمان یبوست بر کسی پوشیده نیست، این روغن با تحریک روده کوچک و بزرگ به دفع راحت تر ضایعات بدن کمک کرده و کولون را از مدفوع پاک می کند. روغن کرچک که از دانه های گیاهی با نام علمی Castor Oil Plant بدست می آید، حاوی اسید چربی به نام ریسینولئیک اسید است که بصورت کاملا طبیعی خاصیت ملین دارد و موجب نرم شدن سطح عضلات روده ها می گردد.

این روغن مسهل که اغلب مردم پیش از انجام رادیوگرافی، وکولونوسکوپی و یا عمل جراحی جهت تخلیه کامل روده از آن استفاده می کنند، طعم تلخی روی حلق و زبان باقی گذاشته و همچنین بوی نامطبوعی دارد. به همین دلیل مصرف حتی یک قاشق کوچک از روغن کرچک به ویژه برای کودکان بسیار دشوار است.

مجتمع صنایع دینه ایران که به عنوان یکی از با سابقه ترین و بزرگ ترین تولید کنندگان داروهای گیاهی در ایران شناخته می شود، با در نظر گرفتن این مسئله محصولی به نام کرچک خوش طعم (لاگزارسین) دینه ارائه کرده است که حاوی مواد خوش طعم کننده و معطر همراه با مواد امولسیون کننده می باشد. این شربت علاوه بر اینکه تمامی خواص روغن کرچک را داراست، مشکلاتی چون طعم و بوی بد آن را نداشته و به همین دلیل به راحتی توسط بیمار تحمل شده و مصرف می شود.

مصرف لاگزاریسین دینه به عنوان مسهل و ملین در مقایسه با بلعیدن 40 عدد کپسول 1 گرمی و یا سایر دارو های مشابه که نیاز به نوشیدن مقادیر بسیار زیادی آب دارند بسیار راحت تر است. توجه داشته باشید استفاده از این محصول برای افراد مبتلا به انسداد روده، بیماری های التهابی مزمن روده، آپاندیسیت، و دردهای با منشا نامعلوم ممنوع بوده و در دروان قاعدگی نیز می بایست آن را با احتیاط مصرف نمود.

روغن کرچک خوراکی دینه

جالب است بدانید روغن کرچک فراتر از روان کننده و ملین کاربرد داشته و برای سلامت پوست و مو نیز بسیار مفید است. این روغن یک مرطوب کننده بسیار قوی بوده و سرشار از اسید های چرب و ویتامین هایی چون ویتامین E می باشد. روغن کرچک با نفوذ عمیق درون پوست خشکی را از بین برده و باعث نرم و درخشان شدن پوست می گردد.

شما می توانید در فروشگاه دارو و محصولات گیاهی مفید طب انواع محصولات مراقبت از پوست و مویی که با بهره گیری از خواص روغن کرچک تهیه شده اند را مشاهده کرده و به بررسی ویژگی و کارایی های آن ها بپردازید. صابون آنتی باکتری گل سیتو، کرم ترمیم کننده و بازسازی کننده لب هیدرودرم و سرم احیا کننده ابرو سریتا از جمله این محصولات می باشند.

مسهل، رادیوگرافی

10,080
5,040
تومان

درمان یبوست

7,300
6,935
تومان

یبوست، رادیوگرافی شکمی

12,000
11,400
تومان

ملین و درمان یبوست

9,800
9,310
تومان

مسهل، رادیوگرافی

12,240
11,628
تومان

ضد چروک و آبرسان پوست

7,300
6,935
تومان

مورد تایید سازمان غذا و دارو

تلفن تماس:
۰۵۱−۹۱۰۰۳۱۶۵ داخلی ۱

۰۵۱−۳۱۶۵ داخلی ۱

آدرس داروخانه: مشهد- بلوار شهید آوینی – بین آوینی 1 و 3

تمامی حقوق برای مفید طب محفوظ می باشد .


جستجو

به عنوان مسهل
شب قبل از عمل جراحی یا کولونوسکوپی و رادیولوژی شام زودتر و به صورت مایعات رقیق میل شود.

به عنوان ملین
به عنوان ملین ( برای درمان یبوست ) ، 5 الی 10 میلی لیتر و فقط یک نوبت در هر هفته مصرف شود . باقیمانده در یخچال نگهداری شده و قبل از مصرف به دمای محیط رسیده و خوب تکان داده شود.

اثرات درمانی و فارماکولوژی روغن کرچک پس از مخلوط شدن با صفرا و آنزیم های لوزالمعده، اسید ریسینولئیک آزاد می کند، این اسید در مجرای روده کوچک با سدیم و پتاسیم تشکیل مواد صابونی داده و حرکت مایع را از روده کوچک به کولون تسهیل می نماید و مخاط کولونی را نیز همانند مخاط روده کوچک ، تحت تاثیر قرار داده و باعث مهار حرکت آب و الکترولیت ها به داخل مجاری ژژونمی و ایلئومی ، مشابه بیماری های اسهال می شود. الکترولیت ها از طریق فشار اسموتیک آب را به داخل مجاری انتقال داده و باعث افزایش شل شدن محتوای مجاری می شوند. این اثر با اثرات تحریکی اسیدریسینولئیک برروی عضله صاف روده ای توام گشته و باعث افزایش حرکات دودی در روده کوچک و کاهش فرصت برای جذب محتویات روده می گردد.

برای مو هم کاربورد داره؟

باسلام

کاربر گرامی، اصولا این محصول برای این مورد کاربرد ندارد منتها استفاده از این محصول مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

باتشکر – کارشناس فروش

روغن کرچک خوراکی دینه

تهران – خیابان جمالزاده شمالی – 200 متر بالاتر از خیابان فرصت – نبش کوچه یزدان شناس – پلاک 251 – داروخانه مرکزی جمالزاده

طراحی و توسعه توسط گروه آریاس ( 1399-1388 )

این محصول از سبد خرید شما حذف شود ؟

به عنوان مسهل
شب قبل از عمل جراحی یا کولونوسکوپی و رادیولوژی شام زودتر و به صورت مایعات رقیق میل شود.
2 الی 3 ساعت بعد از صرف شام، با توجه به وزن بیمار 1 تا 2 شیشه لاگزاریسین با آب جوش پر و تکان داده شود و امولسیون شیری رنگ طعم¬دار و معطر حاصله تماما میل گردد. (در کودکان بالای 2 سال با نظر پزشک معادل 5 الی 20 میلی لیتر از امولسیون مصرف شود).
به دنبال آن، 1 تا 2 لیوان آب گرم صرف شود.
به عنوان ملین
در صورتی که از امولسیون لاگزاریسین به عنوان ملین (برای درمان یبوست) استفاده شود، 5 الی 10 میلی لیتر و فقط یک نوبت در هر هفته مصرف شود. باقیمانده در یخچال نگهداری شده و قبل از مصرف به دمای محیط رسیده و خوب تکان داده شود.

عوارض جانبی با مقدار مصرف پیشنهادی عوارض سوء مشاهده نشده است . ولی در افراد حساس ممکن است باعث تهوع ، استفراغ و کولیک گردد . نکات قابل توجه در دوران قاعدگی با احتیاط مصرف شود . اثرات درمانی و فارماکولوژی روغن کرچک پس از مخلوط شدن با صفرا و آنزیم های لوزالمعده ، اسید ریسینولئیک آزاد می کند ، این اسید در مجرای روده کوچک با سدیم و پتاسیم تشکیل مواد صابونی داده و حرکت مایع را از روده کوچک به کولون تسهیل می نماید و مخاط کولونی را نیز همانند مخاط روده کوچک ، تحت تاثیر قرار داده و باعث مهار حرکت آب و الکترولیت ها به داخل مجاری ژژونمی و ایلئومی، مشابه بیماری های اسهال می شود . الکترولیت ها از طریق فشار اسموتیک آب را به داخل مجاری انتقال داده و باعث افزایش شل شدن محتوای مجاری می شوند . این اثر با اثرات تحریکی اسیدریسینولئیک برروی عضله صاف روده ای توام گشته و باعث افزایش حرکات دودی در روده کوچک و کاهش فرصت برای جذب محتویات روده می گردد . با توجه به طعم نامطبوع وعدم تحمل بیمار و لزوم مصرف روغن کرچک جهت اثر مسهلی و سرعت اجابت مزاج و تخلیه کامل روده برای انجام رادیوگرافی وکولونوسکوپی ، لاگزاریسین دینه تهیه گردیده است . مصرف لاگزاریسین جهت تخلیه روده ها بسیار راحت تر از بلعیدن 40 عدد کپسول 1 گرمی و یا سایر داروهایی است که با اثرات مشابه نیاز به نوشیدن مقادیر بالایی آب ( 8 لیوان) دارند . لاگزاریسین حاوی روغن کرچک همراه با مواد خوش طعم کننده و معطر و آماده برای تهیه امولسیون می باشد و ضمن داشتن تمامی مزایای روغن کرچک ، عاری از مشکلات بدطعمی و تحمل ناپذیری است و بعلاوه مصرف آن براحتی توسط بیمار پذیرفته می شود . اجزاء و مواد موثره روغن کرچک ( Ricinus Communis oil ) طعم دار و معطر همراه با مواد امولسیون کننده

گیاه کرچک دارای خواص درمانی بسیاری است و در فراورده های زیادی از این گیاه استفاده شده است. با مطالعه این مقاله با خواص کرچک آشنا شوید.

تغذیه صحیح و دریافت ویتامین ها و مواد معدنی در دوران بارداری و شیردهی برای سلامت مادر و جنین بسیار مهم است. در این مقاله با محصولات پرینامکس یوروویتال آشنا شوید.

روغن کرچک خوراکی دینه

با مشاهده این ویدیو با محصول پرینامکس برست فیدینگ آشنا شوید.

تهران – خیابان جمالزاده شمالی – 200 متر بالاتر از خیابان فرصت – نبش کوچه یزدان شناس – پلاک 251 – داروخانه مرکزی جمالزاده

طراحی و توسعه توسط گروه آریاس ( 1399-1388 )

این محصول از سبد خرید شما حذف شود ؟

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

حداقل 8 کاراکتر

روغن کرچک خوراکی دینه

لاگزاریسین بعنوان مسهل جهت آماده سازی کولون و رکتوم برای انجام رادیوگرافی و آمادگی قبل از اعمال جراحی بیمار به کار می رود. روغن کرچک موجود در شربت لاگزاریسین دینه موجب می شود دفع راحت تر صورت بگیرد و بنابراین بدن برای برخی از اعمال جراحی آماده شود.

۱۱,۵۰۰ تومان

در فروشگاه اینترنتی دیده‌ام

•مسهل جهت آماده سازی کولون و رکتوم برای انجام رادیوگرافی و آمادگی قبل از اعمال جراحی بیمار

•روغن کرچک خوش طعم و معطر

•ملین (در مقادیر کمتر)

شربت لاگزاریسین دینه حاوی روغن کرچک می باشد که مناسب برای استفاده قبل از رادیوگرافی و عمل جراحی می باشد. مکانیسم دقیق اثر ملین های محرک شناخته شده نیست. روغن کرچک در روده کوچک توسط آنزیم های لیپاز هیدرولیز شده و به گلیسرول و ریسینولئیک اسید تبدیل می شود. ریسینولئیک اسید مانند سایر سورفکتانت های آنیونیک با اثر مستقیم روی عضلات صاف روده کوچک، باعث افزایش حرکات دودی روده و کاهش جذب آب و الکترولیت ها می شود. این اثر احتمالا ناشی از تحریکات شبکه عصبی داخل دیواره سلولی می باشد. این دارو برای آمادگی قبل از کونولوسکوپی و معاینات سیستم گوارش انجام می شود.

کونولوسکوپی در افرادی که دچار مشکلات گوارشی هستند انجام می شود. خونریزی بدون علت، خون یا چرک در مدفوع با درد قسمت پایین شکم، اسهال یا یبوست از جمله این مشکلات هستند. همچنین در مواردی از قبیل بیماری التهابی روده، پولیپ های کولون و برداشتن بیوپسی از بافت کولون استفاده قرار می شود.

روغن کرچک و مشتقات آن در تهیه سوپ، روغن ترمز ماشین، رنگ و جوهر و انواع آستر به کار می روند. همچنین در پلاستیک های مقاوم در برابر سرما، واکس، نایلون، عطر و … نیز از این محصول استفاده می شود. تنها یک درصد از روغن کرچک تولید شده در دنیا صرف مصارف دارویی یا تولید فراورده های مفید برای سلامتی می کنند. از روغن کرچک به منظور درمان یبوست و همچنین، بعنوان ماده استفراغ آور استفاده می شود. (در مواردی که لازم است فرد استفراغ نموده و محتویات معده خود را به دلایلی تخلیه کند). مصرف زیاد روغن کرچک در زنان باردار می تواند سبب زایمان زودرس در آنها شود. مصرف بسیار زیاد این روغن (مثل یک بطری روغن) می تواند کشنده باشد. روغن کرچک بد بو و بد مزه است و از این رو مشهور و معروف است. اما در شربت لاگزاریسین دینه بسیار خوشبو و معطر شده است.

تری گلیسیرید، ریسینولئیک اسید، ایزوریسینولئیک اسید

ابتدا محتوی شیشه را با آب جوش پر کرده و خوب تکان داده و امولسیون شیری رنگ حاصل را میل نمایید.
بعنوان مسهل:
کودکان بالاتر از ۲ سال: ۵ تا ۱۵ میلی لیتر
بزرگسالان: ۱۵ تا ۶۰ میلی لیتر
بعنوان ملین:
۵ الی ۱۰ میلی لیتر و فقط یک نوبت در هر هفته مصرف شود. باقی مانده در یخچال نگهداری شده و قبل از مصرف به دمای محیط رسانده و خوب تکان داده شود.

این فرآورده مانند دیگر ملین ها در دردهای شکمی با علت نامشخص، انسداد روده، آپاندیسیت و یا نشانه های آن، تهوع، استفراغ و حساسیت به روغن کرچک ممنوعیت مصرف دارد.
عوارضی که در صورت تداوم و یا مزاحمت نیاز به توجه پزشکی دارند مانند: کرامپ شکمی، اسهال، آروغ زدن، تهوع، تحریک پوست اطراف ناحیه مقعد و بثورات جلدی.
روغن کرچک طی بارداری به علت ایجاد پرخونی در ناحیه لگن که ممکن است باعث شروع واکنش های تحریکی رحم شود، منع مصرف دارد.
عوارضی که نیاز به توجه پزشکی دارند: اغتشاش شعور، ضربان نامنظم قلب، کرامپ های عضلانی، ضعف یا خستگی غیرعادی
ملین ها در خردسالان تا سن ۶ سالگی مگر با دستور پزشک، نباید مصرف شود.
لاگزاریسین در دوران قاعدگی باید با احتیاط مصرف شود.

مصرف حداقل ۸-۶ لیوان آب در روز برای کمک به نرم شدن مدفوع و جلوگیری از کاهش آب بدن بیمار ضروری است.

1228122149

6260154715050

ملین و مسهل

روغن

بالای 2 سال

40 میلی لیتر

روغن کرچک

شیشه ای

ایران

دینه

لطفا پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.

نظرات خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه‌‌ای خودداری کنید.

بهتر است در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت، پرهیز کنید.

به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روغن کرچک خوراکی دینه

دیدگاه شما *

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

0 محصول


کد تایید *

بیشترین مقدار محتوای روغن کرچک، اسید چربی به نام ریسینولئیک اسید است که سطح عضلات روده‌ها را نرم و روان می‌کند. این روغن با گیرنده‌های روده ترکیب شده و انقباضات شدید ایجاد می‌کند

لاگزاریسین دینه حاوی روغن کرچک می باشد که مناسب برای استفاده قبل از رادیوگرافی و عمل جراحی می باشد. مكانیسم دقیق اثر ملین های محرك شناخته شده نیست. روغن كرچك در روده كوچك توسط آنزیم های لیپاز هیدرولیز شده و به گلیسرول و ریسینولئیك اسید تبدیل می شود.

نوع محصول : محلول

جنسیت مصرف کننده : بانو و آقا

سن مصرف کننده : بالای 2 سال

کارایی : مسهل وملین

روغن کرچک خوراکی دینه

نوع محفظه : بطری شیشه ای

تعداد در بسته : 1عدد

حجم : 40 گرم

زمان مصرف : شب

صادرکننده مجوز: سازمان غذا و دارو

کشور تولید کننده : ایران

شرکت تولید کننده : دینه

کد وزارت بهداشت : 3207675247440827

 

ترکیبات :

روغن کرچک

 

مشخصه ها و موارد مصرف : 

روغن لاگزاريسين (روغن کرچک) دینه: لاگزاریسین دینه حاوی روغن کرچک می باشد که مناسب برای استفاده قبل از رادیوگرافی و عمل جراحی می باشد. مكانیسم دقیق اثر ملین های محرك شناخته شده نیست. روغن كرچك در روده كوچك توسط آنزیم های لیپاز هیدرولیز شده و به گلیسرول و ریسینولئیك اسید تبدیل می شود. ریسینولئیك اسید مانند سایر سورفكتانت های آنیونیك با اثر مستقیم روی عضلات صاف روده كوچك، باعث افزایش حركات دودی روده و كاهش جذب آب و الكترولیت ها می شود. این اثر احتمالا ناشی از تحریكات شبكه عصبی داخل دیواره سلولی می باشد. این دارو برای آمادگی قبل از کونولوسکوپی و معاینات سیستم گوارش انجام می شود. کونولوسکوپی چیست؟ کونولوسکوپی در افرادي که دچار مشکلات گوارشی هستند انجام می شود. خونريزي بدون علت، خون يا چرک در مدفوع با درد قسمت پایین شکم، اسهال يا يبوست از جمله این مشکلات هستند. همچنين در مواردي از قبيل بيماري التهابي روده، پوليپ هاي کولون و برداشتن بيوپسي از بافت کولون استفاده قرار می شود. روغن کرچک موجود در شربت لاگزاریسین دینه چه کاربردی دارد؟ روغن کرچک و مشتقات آن در تهیه سوپ، روغن ترمز ماشین، رنگ و جوهر و انواع آستر به کار می روند. همچنین در پلاستیک های مقاوم در برابر سرما، واکس، نایلون، عطر و … نیز از این محصول استفاده می شود. تنها یک درصد از روغن کرچک تولید شده در دنیا صرف مصارف دارویی یا تولید فراورده های مفید برای سلامتی می کنند. از روغن کرچک به منظور درمان یبوست و همچنین، بعنوان ماده استفراغ آور استفاده می شود.

(در مواردی که لازم است فرد استفراغ نموده و محتویات معده خود را به دلایلی تخلیه کند). مصرف زیاد روغن کرچک در زنان باردار می تواند سبب زایمان زودرس در آنها شود. مصرف بسیار زیاد این روغن (مثل یک بطری روغن) می تواند کشنده باشد. روغن کرچک بد بو و بد مزه است و از این رو مشهور و معروف است. اما در شربت لاگزاریسین دینه بسیار خوشبو و معطر شده است.

عوارض جانبی با مقدار مصرف پیشنهادی عوارض سوء مشاهده نشده است . ولی در افراد حساس ممکن است باعث تهوع ، استفراغ و کولیک گردد . نکات قابل توجه در دوران قاعدگی با احتیاط مصرف شود . اثرات درمانی و فارماکولوژی روغن کرچک پس از مخلوط شدن با صفرا و آنزیم های لوزالمعده ، اسید ریسینولئیک آزاد می کند ، این اسید در مجرای روده کوچک با سدیم و پتاسیم تشکیل مواد صابونی داده و حرکت مایع را از روده کوچک به کولون تسهیل می نماید و مخاط کولونی را نیز همانند مخاط روده کوچک ، تحت تاثیر قرار داده و باعث مهار حرکت آب و الکترولیت ها به داخل مجاری ژژونمی و ایلئومی، مشابه بیماری های اسهال می شود . الکترولیت ها از طریق فشار اسموتیک آب را به داخل مجاری انتقال داده و باعث افزایش شل شدن محتوای مجاری می شوند . این اثر با اثرات تحریکی اسیدریسینولئیک برروی عضله صاف روده ای توام گشته و باعث افزایش حرکات دودی در روده کوچک و کاهش فرصت برای جذب محتویات روده می گردد . با توجه به طعم نامطبوع وعدم تحمل بیمار و لزوم مصرف روغن کرچک جهت اثر مسهلی و سرعت اجابت مزاج و تخلیه کامل روده برای انجام رادیوگرافی وکولونوسکوپی ، لاگزاریسین دینه تهیه گردیده است .

مصرف لاگزاریسین جهت تخلیه روده ها بسیار راحت تر از بلعیدن 40 عدد کپسول 1 گرمی و یا سایر داروهایی است که با اثرات مشابه نیاز به نوشیدن مقادیر بالایی آب ( 8 لیوان) دارند . لاگزاریسین حاوی روغن کرچک همراه با مواد خوش طعم کننده و معطر و آماده برای تهیه امولسیون می باشد و ضمن داشتن تمامی مزایای روغن کرچک ، عاری از مشکلات بدطعمی و تحمل ناپذیری است و بعلاوه مصرف آن براحتی توسط بیمار پذیرفته می شود . اجزاء و مواد موثره روغن کرچک ( Ricinus Communis oil ) طعم دار و معطر همراه با مواد امولسیون کننده

 

روش و زمان مصرف :

به عنوان مسهل شب قبل از عمل جراحی یا کولونوسکوپی و رادیولوژی شام زودتر و به صورت مایعات رقیق میل شود. 2 الی 3 ساعت بعد از صرف شام، با توجه به وزن بیمار 1 تا 2 شیشه لاگزاریسین با آب جوش پر و تکان داده شود و امولسیون شیری رنگ طعم¬دار و معطر حاصله تماما میل گردد. (در کودکان بالای 2 سال با نظر پزشک معادل 5 الی 20 میلی لیتر از امولسیون مصرف شود). به دنبال آن، 1 تا 2 لیوان آب گرم صرف شود. به عنوان ملین در صورتی که از امولسیون لاگزاریسین به عنوان ملین (برای درمان یبوست) استفاده شود، 5 الی 10 میلی لیتر و فقط یک نوبت در هر هفته مصرف شود. باقیمانده در یخچال نگهداری شده و قبل از مصرف به دمای محیط رسیده و خوب تکان داده شود.

 

هشدار مصرف :

* در مورد انسداد روده ، بیماریهای التهابی مزمن روده ، آپاندیسیت ، و دردهای با منشا نامعلوم و افراد حساس به روغن کرچک منع مصرف دارد .

* در مورد انسداد روده ، بیماریهای التهابی مزمن روده ، آپاندیسیت ، و دردهای با منشا نامعلوم و افراد حساس به روغن کرچک منع مصرف دارد .

 

روغن کرچک خوراکی دینه

دمای نگهداری:

در حرارت کمتر از 40 درجه سانتیگراد و دور از نور نگهداری شود .

 

موارد منع مصرف:

در دوران بارداری و شیردهی منع مصرف دارد .

 

درباره برند:

مجتمع صنایع دینه ایران در سال ۱۳۵۹ توسط زنده یاد،مهندس “محمدکریم ابراهیمی قاجار” تاسیس گردیده و اکنون با همکاری مجموعه‌ای از نیروهای متخصص و با بهره‌گیری از علم و تکنولوژی بروز به عنوان یکی از بزرگترین و با سابقه‌ترین تولید کنندگان داروهای گیاهی و گیاهان دارویی کشور مشغول فعالیت می باشد. 

نشانی: فارس ، بخش مرکزی ، شهر شیراز، منطقه پوستچی ، خیابان معدل ، خیابان شهید فقیهی ، پلاک 0 ، طبقه همکف
.
.
.
ارتباط با شبکه های مجازی از طریق شماره 09020085868 امکانپذیر میباشد

شماره تماس: 07132313231 / 07132313231

  • مواد لازم کباب کوبیده برای 10 نفر
  • ایمیل: info@parsdrug.com

    کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به داروخانه دکتر اکبری است | طراحی سایت از ایده نگاران ققنوس

    شماره همراه خود را جهت ارسال اطلاع رسانی موجود شدن کالا وارد نمائید

    روغن کرچک به (انگلیسی castor oil) یکی از انواع روغن های گیاهی است که از گیاه کرچک به دست می آید و از آن به عنوان ملین برای درمان یبوست استفاده می کنند، همچنین روغن کرچک خطر ابتلا به آرتروز را کاهش داده و به سلامت پوست و مو کمک می کند.کد وزارت بهداشت : د/5/32/16592

    نوع محصول : روغن

    جنسیت مصرف کننده : عمومی

    سن مصرف کننده : بزرگسال

    کارایی : مصارف موضعی: حجم دهنده مژه و  ابرو- درمان زگیل- مفید برای بیماران مبتلا به روماتیسم – مصارف خوراکی: ملین، مسهل و ضدیبوست- جهت تشخیص در رادیو گرافی

    روغن کرچک خوراکی دینه

    نوع محفظه : شیشه ای

    تعداد در بسته : 1عدد

    نوع پوست : انواع پوست

    زمان مصرف : روزانه

    صادرکننده مجوز: سازمان غذا و دارو

    کشور تولید کننده : ایران

    شرکت تولید کننده : یوتا طب پارس

    کد وزارت بهداشت : د/5/32/16592

     

    ترکیبات :

    روغن کرچک

     

    مشخصه ها و موارد مصرف : 

    ضد یبوست و درمان سندروم روده

    روغن کرچک به (انگلیسی castor oil) یکی از انواع روغن های گیاهی است که از گیاه کرچک به دست می آید و از آن به عنوان ملین برای درمان یبوست استفاده می کنند، همچنین روغن کرچک خطر ابتلا به آرتروز را کاهش داده و به سلامت پوست و مو کمک می کند.

     

    روش و زمان مصرف :

    روزانه

     

    دمای نگهداری:

    در جای خشک و خنک و دور از دسترس کودکان نگهداری شود.

     

    موارد منع مصرف:

    باردار و شیرده

     

    روغن کرچک خوراکی دینه

    درباره برند:

    شركت يوتاب طب پارس در سال 1391 در مشهد تاسيس شد و در زمينه توليد انواع محصولات بهداشتي و آرايشي و مواد غذايي مشغول به فعاليت مي باشد و همت خود را صرف بالا بردن كيفيت محصولات به طور گسترده تر و چشمگيرتري كرده است.و موفق به دريافت پروانه بهره برداري به شماره 120/1327003 شده است.

    نشانی: فارس ، بخش مرکزی ، شهر شیراز، منطقه پوستچی ، خیابان معدل ، خیابان شهید فقیهی ، پلاک 0 ، طبقه همکف
    .
    .
    .
    ارتباط با شبکه های مجازی از طریق شماره 09020085868 امکانپذیر میباشد

    شماره تماس: 07132313231 / 07132313231

    ایمیل: info@parsdrug.com

    کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به داروخانه دکتر اکبری است | طراحی سایت از ایده نگاران ققنوس

    شماره همراه خود را جهت ارسال اطلاع رسانی موجود شدن کالا وارد نمائید

    * لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
    همچنین شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

    * لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
    همچنین شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

    ســــــــلام خسته نباشـــین

    میشه کمکـــــــم کنیـــــــد؟

    من چن روز پیش رفتم داروخونه ازش خواستم ک بــــم روغن کرچـــــــک بده اونم ی شربت بــــم داد ک روش نوشته (دینه لاگزاریــــــــسین روغن کرچک خوش طعــــم و معطر مسهل) چن بار هم استفاده کردم برا مو و صورت تا اینکه الان سرچ کردم ک نوشته بود اصلا برا مو و صورت نی…بچه ها بنظ شمـــــــا برا صورتم ک مشکلی پیش نمیاد؟😖

    روغن کرچک خوراکی دینه

    روغن کرچک عالیه برای پوست

    روغن کرچک مگه خوردنی نیس؟  

    نه بابا مشکلی که پیش نمیاد اینم از نوع خوراکی بوده! خخخخ

    اون روغن کرچک خوشبو بیشتر برای خوردن هست برای کسانی که میخوان برن سیتی اسکن حتی فکرش هم حالم رو بهم میزنه وگرنه برای مو و ابرو عالیه

    بــــــله میدونم عالیه ولی چیزی ک من خریدم اسمش دینه لاگزاریسین کرچک

    هههههه چرا هس ولی برای مو و صورت هم عالیه☺

    عزیزم از عطاری باید بخری.اتفاق خاصی نمی افته نترس

    بلـــــه دقیقا خوشبوعه…الان ک سرچ کردم نوشته برای سیتی اسکن و …..هس😂😂بنظر شما من الان استفاده کردم برا صورت بد نی😖😖

    یعنی فرقی نداره؟؟منم گرفتم نوشته بود خوراکی تازه از عطاریم گرفتم گفت فرقی نداره!!ولی این عطری و شیرینه 

    چن نفر بم گفتن حتما از داروخونه بخر…الان اینو پرت میدم😂عصر میرم عطاری ببینم اون چی بم میده😂

    اینها یه مقدار چیزی مثل شربت پرتقال بهش اضافه میکنن نه برای مو خوب نیست. اخ حالم بهم میخوره یادش میفتم. مزه گند میداد و تا خوردم بیش از اونکه اسهال بگیرم استفراغ کردم تا یه روز هم اسهال داشتم.سیتی اسکن شکم وحشتناکه مجبورم کردن یه بطری بزرگ آب با آیوپاک بخورم 

    ههههه منم رفتم داروخونه گفتم روغن کرچک برا مو و صورت میخوام اونم دینه لاگزاریسینو بم داد الان . تو نت سرچ میکنم نوشته برا رادیو گرافی و قبل از عمل استفاده میشه 

    من ک حسابــــــی استفاده کردم برا مو و صورتم امیدوارم ک خراب نشن😖😔😂😂

    برای موهات اتفاقی نمیفته فقط بوی پرتقال نگیرن خوبه. من چون خاطره بدی دارم حالم بد میشه یادم میاد. من داشتم سیتی میدادم اینقدر مثانه م پر بود داشت منفجر میشد شروع کردم به قران خوندن بعد دیدم خانم و آقایی که توی بیمارستان بود هی میخندیدن با دیدن تصویر من توی دستگاه. بعد دختره اومد بگفت یالا برو دستشویی که مثانه ت داره منفجر میشه. اصلا روشهای تشخیص پزشکی همش زجر و عذابه کاش روشهای جدیدتری بیاد

    سلام خانوما من ازاینجاروغن خریدم هم خراطین  برای حجم دادن به سینم و آلت تناسلی همسرم و هم رازیانه برای رفع موهای زائد دیدم روغن هاش خوبه و اصله روغن مار هم گرفتم برای ریزش موهام و تقویتش خیلی راضی بودم.حیفم اومد نگم بقیه هم استفاده کنید

    خانوما روغن کرچک واقعا عالیه.. اصلا شک نکنین تو استفاده از این روغن . فقط باید اصلشو پیدا کنین بگیرین. من روغن کرچک از اینجا گرفتم. روغن کرچک

    روغن کرچک خوراکی دینه

    و واقعا عالیییی بود. ببینین خواصی که دارد.

    وغن کرچک از فشردن دانه‌ی گیاه کرچک استخراج می‌شود. روغن کرچک نخستین بار در هندوستان و آفریقا تولید شد. از این روغن که حاوی خواص ضد باکتری و ضد التهابی است،‌ می‌توان در ساخت انواع صابون‌ها، لوازم آرایشی، روغن‌های ماساژ، منسوجات، و داروها استفاده کرد؛ از این رو، روغن کرچک برای سلامتی و زیبایی انسان فواید بی‌شماری به همراه دارد. پس، جای تعجب نیست که بدانیم قرن‌ها است از روغن کرچک برای مقاصد پزشکی و درمانی استفاده می‌شود. بسیاری معتقدند بیش‌تر خواص روغن کرچک برای سلامتی و زیبایی از اسیدهای چرب اشباع نشده‌ی موجود در آن سرچشمه می‌گیرد.

     

    روغن کرچک هم کاربرد داخلی ( خوراکی) دارد و هم کاربرد خارجی ( روی بدن). استفاده از این روغن می‌تواند باعث تقویت و بهبود وضعیت دستگاه ایمنی بدن شود؛ هم چنین، این داروی طبیعی خانگی می‌تواند در درمان ناراحتی‌ها و بیماری‌های فراوانی از جمله بیماری پارکینسون، تصلب بافت چندگانه یا ام ‌اس، ریزش مو، فلج مغزی، روماتیسم و آرتروز، یبوست، آفتاب سوختگی، ساییدگی پوست، قارچ پوستی، میگرن و غیره موثر باشد. بنابراین، با مطالعه‌ی این مقاله درباره‌ی جزییات خواص روغن کرچک برای سلامتی و زیبایی انسان، اطلاعات‌تان را در مورد این روغن بی‌نظیر بالا ببرید.

    روغن کرچک صد در صد اصل رو می تونید از دیجی کالا هم تهیه کنید . خرید روغن کرچک

    میشه بگین تاثیر‌ش چیه؟ 

    منم واسه دور چشمم می‌خواستم اما به روغن هایی که عطاری و جاهای دیگه میفروشن اعتماد نداشتم.یه روشی کشف کردم قرص روغن کرچک از داروخانه تهیه میکنم سوراخشون میکنم میریزم توی ظرف در بسته استفاده میکنم اینجوری از خالص بودنش خیلی مطمئنم😄

    کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت می‌باشید

  • عکس از ذکر ایام هفته
  • مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
    آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
    مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
    صفحه
    “شرایط استفاده از سایت”
    را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
    بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
    و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

    روغن کرچک خوراکی دینه
    روغن کرچک خوراکی دینه
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *