روغن نارگیل برای مو در بارداری

دوره مقدماتی php
روغن نارگیل برای مو در بارداری
روغن نارگیل برای مو در بارداری

بارداری زمان تغییر زندگی برای یک خانم محسوب می‌شود. در دوران بارداری، بانوان تغییرات هورمونی زیادی را در بدن خود تجربه می‌کنند و این بر کیفیت پوست و موی آن‌ها تاثیر می‌گذارد. در این مقاله به شما می‌گوییم که چگونه از موی خود در دوران بارداری مراقبت بکنید تا ظاهری براق و سالم داشته باشد.

افزایش هورمون های بارداری دلیل اصلی تغییر در کیفیت موهای مادران است. در دوران بارداری موهای برخی مادران کلفت‌تر و براق‌تر می‌شود و برخی دیگر ممکن است موهایشان ریزش داشته و یا نازک شود. در بدن مادر باردار هورمون استروژن افزایش می‌یابد. استروژن موجب رشد مو می‌شود و مو را در فاز رشد باقی نگه می‌دارد. در نتیجه، بیشتر مادران باردار احساس می‌کنند که موهای ضخیم‌تر و براق‌تری دارند. اما پس از زایمان، میزان استروژن کاهش می‌یابد و موهایی که در فاز رشد قرار داشتند وارد فاز استراحت می‌شوند و می‌ریزند. برای همین ریزش موی بیشتر مادران باردار پس از زایمان افزایش می‌یابد.

 

روش های زیادی وجود دارد که توسط آن‌ها می‌توانید از سلامت و جلای موهای خود در دوران بارداری و بلافاصله پس از زایمان اطمینان حاصل کنید. همچنین می‌توانید با رعایت توصیه‌هایی مقدرا ریزش مو را پس از زایمان در حداقل نگه دارید.

روغن نارگیل برای مو در بارداری

دوره مقدماتی php

یکی از بهترین روش های خانگی مراقبت از مو ماساژ با روغن است. دو یا سه بار در هفته، مقداری روغن گرم را با استفاده از سرانگشتان‌تان به کف سر بمالید. می‌توانید برای ماساژ از روغن نارگیل یا کنجد استفاده کنید. از روغن بادام و زیتون هم می‌توان استفاده کرد. همچنین می‌توانید روغن هایی نظیر کنجد، کرچک یا نارگیل، هوهوبه و بادام شیرین را با هم مخلوط کنید. عصاره‌هایی مانند استوقدوس، رزماری، بابونه، سرو یا علف لیمو را به روغن ها اضافه کنید. روغن استوقدوس خاصیت تحریک رشد مو دارد و روغن رزماری باعث افزایش ضخامت مو می‌شود. بابونه موهای شما را نرم و براق می‌کند و روغن سرو ریزش مو را کند می‌کند.

یک نقطه شروع خوب مراقب از مو برای بانوان باردار این است که شامپو و نرم کننده خوبی انتخاب کنند. شامپو موها را تمیز نگه می‌دارد و بوی خوبی به آن‌ می‌دهد. یک شامپوی خوب با ترکیبات درست می‌تواند بهبود رشد و کنترل عوارضی نظیر شوره را که موجب ریزش مو می‌شود به همراه داشته باشد. بسته به نوع موی خود شامپو را انتخاب کنید و سعی کنید ترکیبات آن مواد طبیعی نظیر روغن ارگان، آلوئه‌ ورا، روغن آووکادو یا هوهوبه باشد تا به رشد مو و درخشش آن کمک کند. نرم کننده‌ها موها را مرطوب و از گره‌خوردن آن‌ها جلوگیری می‌کنند. یک نرم کننده خوب همچنین شامل موادی مغذی است که موها را نرم و تغذیه می‌کند. به تنظیم pH مو یاری می‌رساند و پولک‌های مو را که محافظ بیرونی موهاست و روی هر تار مو را پوشانده نرم می‌کند.

در دوران بارداری بهتر است از داروهای شیمیایی و رنگ مو دوری کنید. مواد شیمیایی و رنگ می‌تواند از طریق پوست سر جذب و به جنین شما منتقل شود. همچنین ممکن است موجب واکنش آلرژیک شود. بنابراین، از مصرف داروهایی مانند رنگ ساژ و رنگ برها خودداری کنید.

کوتاه کردن مرتب نوک موها باعث می‌شود از بروز موخوره جلوگیری شود. همچنین عوض کردن مدل مو باعث می‌شود احساس خوبی نسبت به خود پیدا کنید.

موهای خیس در شکننده‌ترین حالت خود قرار دارند. وقتی موها را خیس شانه می‌کنید این احتمال وجود دارد که وقتی به شانه گیر می‌کنند بشکنند.

پیش از آن‌که تصمیم بگیرید چه شامپو، نرم کننده یا روغن ماساژی استفاده کنید، مهم است نوع موها و پوست سر خود را بشناسید. باید بدانید که موهای شما نازک است یا ضخیم، صاف است یا فر، مات است یا براق. همچنین باید بدانید پوست سر شما خشک است یا چرب یا معمولی. در صورتی‌که مشکلاتی نظیر شوره، شکنندگی مو یا نازکی و سستی مو دارید، باید شامپو و نرم کننده‌ای انتخاب کنید که برای شرایط خاص شما مناسب باشد.

مدل مویی که سفت بسته می‌شود و به مو فشار می‌آورد ریزش مو را شدیدتر می‌کند. از بافتن و دم اسبی یا گوجه خیلی سفت خودداری کنید.

کلید داشتن موهای پرحجم و درخشان رژیم غذای متوازن است. از جمله میوه‌های تازه و سبزیجات به همراه مغزها و غذاهای سرشار از پروتئین. همچنین به اندازه کافی آب بنوشید و در طول روز به بدن خود آبرسانی کنید.

استرس یک دلیل بزرگ ریزش مو در دوران بارداری و پس از زایمان است. استرس باعث ریزش مو می‌شود و همچنین موجب می‌شود تا گلبول‌های سفید بدن به پیازهای موی خود حمله کند که به آن «طاسی موضعی» می‌گویند. در باغ قدم بزنید یا تمرین‌های تنفسی و یوگا انجام بدهید تا استرس خود را کم کنید و آرامش داشته باشید.

افزایش ریزش مو پس از زایمان می‌تواند برای بیشتر بانوان هشداردهنده باشد. اما این افزایش به خاطر این است که تمام آن موهایی که در دوران بارداری در فاز رشد قرار داشتند وارد فاز استراحت می‌شوند و می‌ریزند. وقتی سطح هورمون های بدن به حالت طبیعی بازگردد، چرخه رشد مو و ریزش به حالت عادی بازمی‌گردد. این می‌تواند بین چند ماه تا یکسال طول بکشد. در این مدت، مهم است که بانوان رژیم غذایی متوازنی را حفظ کنند و به منظور داشتن موهایی سالم به بدن آبرسانی کافی بکنند. سعی کنید توصیه‌های عنوان شده در این مقاله را در دوران بارداری و پس از زایمان به منظور داشتن موهایی پرحجم، براق و سالم بکار ببندید.

 

در هنگام بارداری تغییرات هورمونی تمام بدن یک مادر باردار را تغییر می‌دهد و حتی موها هم نمی‌توانند از دست هورمون های جنسی در امان بمانند.

معمولا در ماه چهارم بارداری، مادران آینده متوجه می‌شوند موهایشان رشد بیشتری پیدا کرده و ضخیم‌تر و سالم از قبل به نظر می‌رسد.

اما برای برخی، تغییرات هورمونی منجر به بدتر شدن شرایط موهای آن‌ها می‌شود و با افزایش ریزش، تشدید خشکی یا چربی همراه است. با این‌که تمام این تغییرات موقت است (پس از گذشت شش ماه از تولد نوزاد از بین می‌رود) و تاثیرگذاری بر هورمون ها غیرممکن است، اما می‌توان اقدام مناسبی را پیش گرفت. ماسک های مو برای دوران بارداری می‌تواند کمک‌کننده باشد. به گفته متخصصان، دستور ساخت ماسک موی بارداری فرقی با فرمول ماسک برای بانوان غیرباردار ندارد. با این‌حال، اولین توصیه برای بانوان باردار مواد مغذی مناسب است. به عنوان مثال، اگر رژیم غذایی با کمبود پروتئین، فقط آهن یا کمبود ید همراه باشد، موها ممکن است خشک و شکننده شوند.

ارزان‌ترین و ساده‌ترین فرمول برای موهای خشک و شکننده ماسک روغنی برای مو با ماساژ ملایم پوست سر است. چنین روشی بیشتر از یک بار در هر ۷ تا ۱۰ روز استفاده نمی‌شود. در همان حال روغن زیتون یا باباآدم (۱ تا ۲ قاشق غذاخوری) باید مقداری گرم شود و هنگام استحمام از ماسک استفاده کنید تا بیشترین تاثیر را بگذارد و روی آن نیز  به مدت نیم ساعت یک حوله بگذارید. مرحله آخر برای تمام ماسک های مو الزامی است. می‌توانید به ماسک های روغنی در دوران بارداری، چند قطره عصاره استوقدوس، رز، بابونه، لیمو، گریپ‌فروت یا یلانگ‌یلانگ اضافه کنید. اما از عصاره‌های دارچین، میخک، نعنا، رزماری، جونیپر، آویشن، زعتر و مریم‌گلی نباید استفاده کرد.

متخصصان مو در مورد موهای چرب و افزایش ترشح غدد چربی پوست سر توصیه می‌کنند، حداقل یک بار در هفته روی مو و پوست سر ماسک هایی نظیر ماسک های زیر بگذارید:

چربی پوست سر را می‌تواند با آب آلوئه‌ورا، لیمو (نصف به نصف با آب)، انگورفرنگی قرمز و چای سبز، بابونه دم‌کرده یا جوشانده پوست بلوط کاهش داد. توصیه می‌شود پس از شستن آن‌ها با آب، به کمک آب لیموی تازه یا سرکه طبیعی سیب مقداری آن‌ را اسیدی کرد.

ماسک های ریزش مو ساخته شده با پیاز، سیر، فلفل،‌ پودر خردل، ودکا یا کنیاک را نباید در دوران بارداری استفاده کرد: ماسک مو در دوران بارداری نباید پوست سر را تحریک کند و موجب هجوم خون شود.

می‌توانید جوشانده‌های گیاهی را چند بار برای مرطوب کردن موها و پوست سر استفاده کنید و آن‌ها را برای تقویت پولک‌های مو به ریشه‌ها بمالید. گیاهان دارویی مانند گزنه، گیاه دم‌اسب، ریشه باباآدم، برگ‌های قاصدک و فندق مناسب است.

برخی نظریه‌ها درباره ماسک های مو در دوران بارداری می‌گویند هنگام ریزش شدید مو می‌توان موها و پوست سر را با جوشانده پوست بلوط و پوست پیاز تر کرد. این ماسک را با سه قاشق غذاخوری پوست بلوط خرد شده و ۴ تا ۵ پوست پیاز برای یک لیتر آب آماده کرد. مایع باید حداقل نیم ساعت جوشانده شود. مو و پوست سر را با محلول خیس کنید و چند ساعت موهایتان را ببندید. لازم نیست موها شسته شود، اما اگر بو می‌دهد کافی است تا آن‌ها را با آب معمولی بشویید و بدون سشوار خشک کنید.

شما می‌توانید برای انواع موها ماسک های مخصوص دوران بارداری درست کنید، از جمله با عسل و زرده تخم‌مرغ.

 

مطالعه بیشتر:

1- آیا صاف کردن مو در دوران بارداری عوارض دارد؟

2- آیا فر کردن موها در بارداری خطرناک است؟

روغن نارگیل برای مو در بارداری

3- رنگ کردن موها در بارداری

4- روش های جلوگیری و درمان ریزش مو در دوران شیردهی و بعد از زایمان

5- آیا کوتاه کردن مو در دوران بارداری خطرناک است؟

 

نویسنده :
تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

مراقبت های بارداری

مراقبت های بارداری

مراقبت های بارداری

مراقبت های بارداری

مراقبت های بارداری

  • نقاشی ساده زیبا
  • مراقبت های بارداری

    مراقبت های بارداری

    این بخش در حال طراحی می باشد

    روغن نارگیل، روغنی است که از گوشت نارگیل رسیده گرفته می‌شود. این روغن، فواید بسیاری برای سلامتی دارد. فواید روغن نارگیل در بارداری نیر بسیار زیاد است. بنابراین، بسیاری از زنان از این روغن برای دوران بارداری و پس از تولد فرزندشان استفاه می‌کنند. این روغن نه تنها برای مادر بلکه برای نوزاد نیز مفید است.

    فرآیند گرفتن روغن نارگیل به دو روش انجام می‌شود. روش خشک و تر. روش خشک به این معناست که گوشت نارگیل را از قسمت سخت آن جدا کرده و با آتش خشک می‌کنند. سپس آن را با محلول کننده‌ها حل می‌کنند تا روغن تولید شود. روش دیگر، فرآیند تر است. در این روش، گوشت نارگیل را می‌جوشانند و امولسیونی از آب و روغن تولید می‌کنند.

    مراقب باشید که روغن نارگیل اصل با مواد ۱۰۰٪ خالص انتخاب را کنید. در این صورت، می‌شود از فواید آن بهره‌مند شد. برخی از فواید روغن نارگیل برای سلامتی در دوران بارداری در این‌جا آمده است.

    مطلب مرتبط: ۵ خاصیت روغن نارگیل که شما را ۱۰سال جوانتر می‌کند

    روغن نارگیل برای مو در بارداری

    روغن نارگیل می‌تواند علائم بارداری مانند تهوع صبحگاهی را کاهش دهد. همچنین می‌تواند به کاهش سوزش معده و یبوست که معمولا به تهوع منجر می‌شوند نیز کمک کند. بنابراین، مصرف روغن نارگیل، معده و مری را آرام می‌کند.

    روغن نارگیل، سال‌ها برای کاهش خشکی واژن به کار رفته است. بنابراین، در برخی کشورها، این باور وجود دارد که روغن نارگیل به تسهیل زایمان کمک می‌کند. مصرف چند قاشق چایخوری روغن نارگیل قبل از زایمان به آسان شدن وضع حمل کمک می‌کند.

    یک فایده معروف دیگر روغن نارگیل برای سلامتی در دوران بارداری، جلوگیری از ترک‌های پوستی است. خوب است که در شش ماهه اول بارداری از روغن نارگیل روی کمر و شکم بزنید. این کار، به مرطوب کردن پوست کمک می‌کند.

    مطلب مرتبط: ۳۴ فایده شگفت‌انگیز روغن نارگیل برای سلامتی

    فایده دیگر روغن نارگیل، کمک به تقویت سیستم ایمنی زنان باردار است. حفظ سلامت بدن در دوران بارداری بسیار مهم است. زنان باردار می‌توانند از بیماری‌هایی که ممکن است برای جنین خطرناک باشند جلوگیری کنند.

    روغن نارگیل، بهترین منبع اسید لوریک است که می‌تواند به تقویت بدن کمک ‌کند. این روغن، به تحریک تولید شیر نیز کمک می‌کند. بنابراین، خوردن مقدار کمی از این روغن در روز در دوران بارداری می‌تواند شیر مادر را افزایش دهد.

    مطلب مرتبط: عملکرد شگفت‌انگیز روغن نارگیل به جای خمیردندان

    این روغن، جایگزین خوبی برای لبنیات در دوران بارداری است. مصرف روغن نارگیل، ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز جنین را فراهم می‌کند.

    این روغن برای جلوگیری از ترک سینه مناسب است. مقداری روغن نارگیل را بر ناحیه‌هایی از نوک سینه که ترک برده‌اند و اطراف سینه بمالید. این کار می‌تواند درد ناشی از ترک سینه را کاهش دهد. همچنین می‌تواند آن ناحیه از سینه را نیز تمیز کند.

    بارداری، بیشتر زنان را خسته می‌کند. بنابراین، یکی از فواید روغن نارگیل، استفاده در ماساژ به منظور آرامش است. مقداری روغن را در دستان ریخته و نواحی مانند دست و پا را ماساژ دهید. می‌توان آن را به پشت نیز زد و علائم بارداری را کاهش داد.

    مطلب مرتبط: ۱۰ فایده روغن نارگیل که شگفت‌‌انگیز هستند

    یکی دیگر از فواید روغن نارگیل در دوران بارداری، مقاومت در برابر باکتری‌ها و ویروس‌هاست. بنابراین، استفاده از روغن نارگیل به عنوان مکمل در دوران بارداری خوب است. این کار به سلامت مادر و زایمان خوب کمک می‌کند.

    زن باردار، خواب شبانه خوبی ندارد. هر چه جنین در شکم بزرگ‌تر شود، وضعیت خواب مادر سخت‌تر می‌شود. استفاده از روغن نارگیل برای از بین بردن دایره‌های تیره دور چشم، کار خوبی است.

    راه‌های زیادی برای بهره‌مندی از روغن نارگیل وجود دارد، مخصوصا در دوران بارداری. رایج‌ترین راه‌ها در این‌جا آمده است:

    برای پخت گوشت، از مقداری روغن نارگیل استفاده کنید. این روغن، جذب گوشت شده و فواید بسیاری دارد.

    چند قطره از این روغن را روی دست‌ها، پاها و پشت ریخته و ماساژ دهید و از آن به عنوان روغن ماساژ استفاده کنید.

    قبل از حمام کردن، چند قاشق روغن نارگیل را به آب حمام اضافه کنید. این کار به آرامش و مرطوب کردن پوست کمک می‌کند. بنابراین، این روغن برای کاهش استرس زن باردار و در نتیجه کاهش احتمال سقط جنین مناسب است.

    از این روغن برای ماساژ دادن نوک سینه استفاده کنید. این کار، دور نوک سینه را تمیز کرده و التهاب سینه ناشی از بارداری را کاهش می‌دهد.

    روغن نارگیل نیز عوارض جانبی دارد. روغن نارگیل مضر نیست اما باید در مصرف آن احتیاط کرد:

    ۱. روغن نارگیل، چربی بالایی دارد. بنابراین، احتمال دارد باعث افزایش وزن شود. به هر حال، این مسائل، از نظر علمی ثابت نشده‌اند.

    ۲. اگرچه روغن نارگیل، فواید بسیاری برای دوران بارداری دارد، اما سعی کنید در حد اعتدال از آن استفاده کنید. مقدار بیش از اندازه ممکن است به جنین آسیب برساند.

    ۳. این احتمال وجود دارد که ممکن است روغن نارگیل، کلسترول کل و کلسترول LDL را افزایش دهد. بنابراین، برای استفاده در دوران بارداری، با پزشک خود مشورت کنید، چون زنان باردار به راحتی دچار بیماری‌های قلبی عروقی می‌شوند. برای حل این مشکل، غذاهایی با کلسترول پایین مصرف کنید.

    درست کردن روغن نارگیل، آسان است. اگر برای درست کردن آن وقت ندارید، برندهای مختلفی از روغن نارگیل اصل در بازار وجود دارد. این روغن، امروزه به ماده‌ای لازم برای بارداری تبدیل شده است.

    منبع: drhealthbenefits

     

    روغن نارگیل برای مو در بارداری

    برچسب ها drhealthbenefitsخواص آب نارگیلخواص روغن نارگیلروغن نارگیلفایده روغن نارگیلفواید روغن نارگیل در بارداریمژگان گوران

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وب‌ سایت

    تقویت مو در بارداری به چه شکل می باشد ؟

    سرفصل

    طبیعتا یکی از مهم ترین اتفاقات زندگی هر خانمی بارداری و زایمان می باشد و به جهت همین اتفاق تغییرات بسیار عمده ای در بدن شخص ایجاد می شود. تغییرات بسیار متعددی پس از بارداری برای شخص ایجاد می شود که یکی از رایج ترین آن ها ریزش مو و تغییر حالات آن می باشد که خوشایند نیست.

     

    روغن نارگیل برای مو در بارداری

     

    عوامل و دلایل بسیار مختلفی برای ریزش موهای بدن و سر وجود دارد و می تواند این اتفاق در دوران مختلفی از زندگی انسان روی دهد که در زنان و مردان مشترک است؛ اما یکی از دلایلی که ممکن است باعث ریزش مو در زنان شود، بارداری می باشد.

    تحقیقات و بررسی های بسیار زیادی توسط متخصصان بر روی ریزش موی خانم های باردار انجام شده است و به این نتیجه رسیده اند که بروز این اتفاق کاملا طبیعی بوده و در نیمی از زنان باردار این مشکل به وجود می آید؛ اما لازم به ذکر است که این امر تنها در طی دوران بارداری می باشد و پس از اتمام این دوران ریزش موها شخص به طور کامل قطع می شود.

     

     

    پس توصیه می شود که در صورتی که ریزش مو در طی این دوران افزایش یافت به هیچ وجه نگران نباشید اما در صورتی که این امر به طور غیر طبیعی و به میزان شدیدی اتفاق افتاد سعی کنید حتما نزد یک پزشک متخصص مراجعه کنید.

    بروز مشکلاتی مانند ریزش مو در طی دوران بارداری به عوامل و معیار های متعدد بستگی دارد که از جمله آن ها عبارتند از:

    تقریبا تمامی خانم ها از اهمیت بسیار بالای تغذیه مناسب در طی دوران باردای آگاهی و اطلاعات کافی را دارند؛ اما لازم به ذکر است که در طی این دوران شخص باید از میوه و مواد غذایی دارای ویتامین ها و مواد معدنی مختلف مانند آهن، پروتئین و سایر موارد دیگر بسیار استفاده کند زیرا در این دوران نیاز شدیدی به آن ها می باشد. تامین این مواد مغذی برای بدن قطعا می تواند از ریزش شدید موها جلوگیری کند.

    ممکن است فردی که باردار است دارای بیماری های مختلفی باشد، به عنوان مثال خانم های زیادی در دنیا به دیابت، فشار خون، افسردگی و سایر موارد دیگر مبتلا باشند که می توانند به تنهایی عامل ریزش مو در دوران بارداری باشد.

    برای اطلاع از خدمات زیبایی خود می توانید با مشاورین کلینیک فوق تخصصی پوست و مو هلیا به صورت کاملا رایگان از طریق شماره 02122810089 در ارتباط باشید. و همچنین از طریق پیام رسان واتس اپ به شماره 09120687738 تمامی سوالات خود در رابطه با خدمات پوست و مو و زیبایی را با ما در میان بگذارید.

    به طور طبیعی در تمامی خانم هایی که باردار می شوند تغییرات هورمونی عمده ای در بدن آن ها بروز می یابد و این عوامل ممکن است تا مدتی نیز ادامه داشته باشد. یکی از عواملی که می تواند باعث بروز ریزش و تضعیف موهای بدن و سر شود تغییرات هورمون های بدن می باشد که بر روند رشد موها تاثیر گذار است.

    ممکن است در طی دوران بارداری شخص دچار تغییر در ترشح هورمون تیروئید در بدن شود و میزان این هورمون در بدن با کمبود مواجه شود و از آن جایی که این هورمون در بدن مسئول سوخت و ساز، سیستم گوارشی و پوست و مو می باشد، در صورتی که میزان آن در بدن کاهش یابد می تواند باعث ریزش موهای بدن و سر شود.

     

    قطعا بسیاری از خانم هایی که دچار مشکل ریزش مو یا تضعیف شدن آن ها شده اند به دنبال روش های تقویتی برای رفع این مشکل هستند. روش های متعددی در دنیا برای پیشگیری و همچنین درمان آن وجود دارد که در قسمت زیر تعدادی از موثر ترین آن ها ذکر شده است که البته توصیه می شود سعی قبل از استفاده حتما به پزشک متخصص خود اطلاع دهید.

     

     

    یکی از سالم ترین و بی خطر ترین راه های رفع مشکلات ریزش مو در دوران بارداری استفاده از خوراکی های ارگانیک و طبیعی می باشد که تاثیر به سزایی در رفع مشکلات پوست و موی بدن و سر دارد و می تواند تا حد زیادی این مشکل را حل کند.

    مواد غذایی و خوراکی های طبیعی بسیار هستند که دارای روغن ها تقویتی می باشند که دارای خاصیت های تقویت کنندگی برای پوست و موی سر هستند. از جمله روغن هایی که می تواند باعث تقویت موها شود می توان به روغن های زیتون، بادام، جوجوبا و نارگیل اشاره کرد.

    برای استفاده از این روغن های توصیه می شود که آن را با دمای ولرم به نوک انگشتان بمالید و سپس ناحیه مورد نظر را به خوبی و ملایمت به مدت چندین دقیقه ماساژ دهید. این اقدام می تواند تاثیر بسیار در کنترل ریزش موهای سر داشته باشد.

    ژل یا عصاره آلوئه ورا یکی از مواردی است که در خاصیت های زیادی برای درمان و تقویت اختلالات پوستی دارد و افراد زیادی تاکنون با استفاده از آن به نتایج ایده آلی رسیده اند. خانم های باردار که دچار مشکل ریزش مو شده اند می توانند با مالیدن این ژل بر روی سر خود تاثیرات مثبتی بر موها بگذارند و باعث تقویت آن شوند.

    یکی دیگر از راه های تقویت کردن موهای سر استفاده از شیر نارگیل می باشد. برای استفاده از آن می تواند مقداری از آن را با نوک انگشتان در نواحی مورد نیاز ماساژ داد تا تاثیرات مثبت خود را بگذارد. لازم به ذکر است که حتما از شیر نارگیل تازه استفاده کنید تا به نتایج مثبت برسید.

    یک عدد تخم مرغ خانم را در  ظرفی بریزید و به خوبی آن را به هم بزنید و پس از آن یک قاشق غذا خوری از آب لیموی تازه به آن اضافه کنید. مخلوط این دو ماده را بر روی سر خود قرار دهید و اجازه دهید تا 30 دقیقه بر روی سرتان باقی بماند و سپس به خوبی آن را شستشو دهید. استفاده از این مخلوط می تواند باعث تقویت موها و افزایش تراکم مو شود.

    دانه های شنبلیله دارای خاصیت های مفید بسیار زیادی می باشد که از جمله آن ها تقویت مو در بارداری (Hair strengthening in pregnancy)
    می باشد. برای استفاده از آن می تواند آن ها را به خوبی بکوبید و سپس بر روی سرتان قرار دهید و پوست سر را به نرمی ماساژ دهید. استفاده از این اقدام در افزایش روند رشد و تقویت مو ها کمک شایانی می کند.

    روغن نارگیل برای مو در بارداری

    یکی از عمده ترین دلایل ریزش مو کمبود ویتامین ها ومواد معدنی در بدن به خصوص در دوران بارداری می باشد که می تواند سبب ضعیف شدن موهای سر و بدن شود زیرا مواد مغذی لازم برای بقای موها تامین نمی شود. لذا جهت تامین کردن این مواد مغذی مورد نیاز می توان علاوه بر مواد غذایی و خوراکی ها از مولتی ویتامین ها و مکمل ها نیز استفاده کرد.

    از جمله ویتامین ها و مواد معدنی که برای تقویت موها بسیار دارای اهمیت می باشد، روی، ویتامین های E و C و خانواده گروه ویتامین B می باشد.

    شما می توانید با مراجعه به ” کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی هلیا ” و مشورت با متخصصین مجرب این کلینیک پوست و مو از قیمت خدمات زیبایی خود مطلع شوید. جهت مشاوره با شماره 02122810089 تماس بگیرید.

    همچنین شما عزیزان میتوانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت ، از مشاوره آنلاین بهره مند شوید.

    کاشت مو و ابرو در این کلینیک توسط پزشک مطرح کشور دکتر حمیدرضا خراسانی صورت می گیرد.

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وب‌ سایت

  • مدل موی کوتاه دخترانه برای صورت گرد 2020
  • ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

    سلام دوست من متاسفانه در حال حاضر امکان شرایط اقساط جهت کاشت…

    سلام دوست من خیر به هیچ وجه ریزش نخواهد داشت بله کاشت مو در…

    با سلام با توجه به شرایط اقتصادی حال حاضر امکان پیوند ابرو ب…

    با سلام یک سوالی دارم اینه که بعد از کاشت مو، موها میریزه ؟…

    خوشحالیم که راضی بودین….

    خط ویژه: 02122810089
    همراه: 09120687738
    خیابان کامرانیه شمالی ، خیابان مینا ، ابتدای کوچه رحمانی ، پلاک 6/1 ، طبقه دوم

    یکی از عوارضی که بارداری برای مادر به همراه داره ریزش مو و کم شدن حجم موهاست. معمولا 40 تا 50 درصد زنان باردار با توجه به شرایط خاص بارداری در این دوران دچار ریزش مو میشوند. اما این مشکل…

    یکی از عوارضی که بارداری برای مادر به همراه داره ریزش مو و کم شدن حجم موهاست. معمولا 40 تا 50 درصد زنان باردار با توجه به شرایط خاص بارداری در این دوران دچار ریزش مو میشوند. اما این مشکل کاملا موقتی است و با انجام مراقبت های مناسب روند رشد مو دوباره به روال قبل خود بازمیگردد. در ادامه به چند درمان طبیعی و گیاهی برای ریزش مو در بارداری اشاره میکنم.

    درمان ریزش مو در بارداری با روش های طبیعی و گیاهی

    مصرف میوه و سبزی

    یکی از بهترین درمان های خانگی و طبیعی برای کنترل ریزش مو در دوران بارداری ماساژ پوست سر با روغن هایی مثل روغن زیتون، نارگیل، رزماری، بادام، جوجوبا و خردل است. اینکار به شکل طبیعی میتواند ریزش مو را کنترل کند.

    روغن نارگیل برای مو در بارداری

    ماساژ مو و پوست سر با روغن های مخصوص

    مقداری از دانه شنبلیله را از شب تا صبح در یک لیوان آب بخیسانید سپس صبح روز بعد آب لیوان را به پوست سر ماساژ دهید. با کلاه مخصوص به مدت 4 ساعت سر را بپوشانید و سپس با شامپوی مناسب شست و شو دهید.

    درمان ریزش مو در بارداری با دانه شنبلیله

    یک ترکیب بسیار مقوی و شفابخش برای درمان ریزش مو و تقویت موها در دوران بارداری ترکیب روغن زیتون، روغن رزماری، زرده تخم مرغ و آبلیموی تازه است. این مخلوط را پس از آماده کردن روی سر ماساژ داده و بعد از یک ساعت آن را بشورید.

    آبلیموی پرخاصیت

    مقداری از برگ های گیاه رزماری را به مدت 5 دقیقه در آب بجوشانید و پس از سرد شدن از آن برای شست و شوی موها استفاده کنید.

    رزماری

    روغن کرچک یکی دیگه از روغن های گیاهی مفید برای ریزش مو است. هفته ای یک بار به مقدار مساوی روغن کرچک و بادام را با هم مخلوط کرده و روی پوست سر ماساژ دهید. همچنین ماساژ پوست سر 2 تا 3 بار در روز با روغن بادام به جلوگیری و درمان ریزش مو کمک می کند.

    روغن کرچک

    شیر نارگیل و ژل آلوئه ورا برای رشد موها بسیار مفید هستند. ماساژ پوست سر به مدت نیم ساعت و 3 بار در هفته با ژل موجود در آلوئه ورا و شیر نارگیل تأثیر زیادی در جلوگیری از ریزش مو در بارداری و رشد موهای سالم و قوی خواهد داشت.

    آلوئه ورا و درمان ریزش مو

    استفاده از زرده تخم مرغ به خوبی میتواند پروتئین های مورد نیاز پوست سر را برای رشد موی سالم فراهم کند. همچنین ماسک موی زرده تخم مرغ درمان مناسبی برای موهای آسیب پذیر و شکننده است. با این روش هم از ریزش مو در بارداری جلوگیری میکنید و هم موهایی نرم و لطیف خواهید داشت. زرده تخم مرغ را به مدت 15 دقیقه روی پوست سر ماساژ دهید و پس از شست و شو با یک شامپوی ملایم با شانه دانه درشت آن را شانه کنید و اجازه دهید خشک شود. این کار را یک بار در هفته برای تقویت ریشه مو انجام دهید.

    زرده تخم مرغ پروتئین مو

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    هیچ فرمول جادویی برای یک رژیم غذایی در بارداری سالم وجود ندارد. به طور معمول، هر چیز مناسبی برای یک زن باردار بی خطر است.با این حال، به دلیل یک فشار فیزیکی اضافی بر روی مادر باردار و همچنین مسئولیت های اضافی برای ارائه بهترین تغذیه به جنین در حال رشد وجود دارد.مصرف روغن نارگیل در بارداری به طور معمول، (SUPERFOOD) سوپر غذای بارداری چیزی است که مواد مغذی به طور مستقیم به رشد، نمو جنین کمک می کند.این غذاها شامل، تخم مرغ، شیر، لوبیا، حبوبات، کلم بروکلی، گوشت گاو، انواع توت ها، پنیر پاستوریزه، ماهی قزل آلا، ماست و روغن نارگیل است.نارگیل به سرعت در حال ظهور به عنوان یک ماده غذایی محبوب برای زنان باردار است. روغن نارگیل و شیر نارگیل برای زنان باردار و شیرده بسیار مفید است .محتوای چربی اشباع شده از روغن نارگیل انرژی کافی و لازم برای بارداری را ارائه میدهد .در دوران بارداری، نوزاد مواد مغذی و کالری ضروری خود را از بدن مادر دریافت می کند.روغن نارگیل دارای خواص ضد ویروسی و ضد قارچی قوی ست. از این رو، در جلوگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا، و دیگر عفونت های ویروسی موثر است. وباعث تقویت سیستم ایمنی بدن کودک شما میشود.در هند، نارگیل به عنوان یک درمان طبیعی برای ناباروری ، و در تایلند، اولین غذای جامد برای کودکان 6ماهه است .محتوای الکترولیت بالا در آب نارگیل منجر به گردش خون بهتر در بدن، ودر نتیجه جلوگیری از گرفتگی ساق پا و پا درد است که شایعترین درد در مادران باردار با پیشرفت بارداری ست.روغن نارگیل همراه با چندین مزیت است. روغن نارگیل یک جایگزین طبیعی بزرگ به جای بسیاری از کرم های پوست ومو گران قیمت است.یک تقویت کننده سیستم ایمنی بدن و یک جایگزین مناسب برای روغن های پخت و پز سنتی است.روغن نارگیل، تقریبا٪ 100 چربی اشباع شده است .روغن نارگیل حاوی اسید لوریک است، که یک اسید چرب با زنجیره متوسط ​​(MCFA) که این چربی دارای تاثیر مثبت در تنظیم سطح کلسترول خون است.این روغن همچنین دارای ویژگی های ضد میکروبی ست و اسید لوریک یک “چربی اشباع امن است.مصرف روغن نارگیل، اما در حد اعتدال، بدن مادر باردار به جذب ویتامینهای محلول در چربی تضمین میکند.شما باید حدود دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل روزانه مصرف کنید. این منجر به توسعه ایمنی شما ، و حتی ایمنی کودک شما خواهد بود ، روغن نارگیل به شما در مورد سایر علائم مربوط به بارداری، مانند بیماری صبحگاهی، سوزش سر دل، و یبوست کمک می کند. ه نشده است.روغن نارگیل یک مرطوب کننده طبیعی است که مانع از اثرات مضر مرطوب کننده های مواد شیمیایی است.مزایای استفاده از روغن نارگیل در دوران بارداریروغن نارگیل سرشار از خواص درمانی برای زنان باردار است.خواص ضدعفونت روغن نارگیلروغن نارگیل در جلوگیری از عفونتهای قارچی، ویروسی و عفونت های باکتریایی خوب است. دو قاشق غذاخوری در روز می تواند باعث تقویت ایمنی در دوران بارداری و در نتیجه ایمنی شما و کودک متولد نشده شما در حفاظت از آنفولانزا، سرماخوردگی، و دیگر بیماری های مشترک است.منبع بزرگ اسید لوریکپس از شیر مادر، روغن نارگیل بهترین منبع اسید لوریک است. اسید لوریک کمک می کند تا با تولید شیر با کیفیت بالا در طول بارداری و پس از بارداری کودک شما را سالم نگه می دارد.جایگزین لبنیاتهمه محصولات لبنی مفید هستند.با این حال، هر کسی نمی تواند همه آنها را در دوران بارداری مصرف کند.بارداری منجربه برخی از هوس های غذایی بسیار عجیب و غریب و همچنین بیزاری می شود.بیزاری از محصولات لبنی بسیار رایج است، روغن نارگیل می تواند یک جایگزین عالی برای لبنیات باشد.غلبه بر اثرات جانبی بارداریبارداری با یکسری از مشکلات جزئی مانند بیماری صبحگاهی، یبوست یا سوزش سر دل است. روغن نارگیل یک راه حل طبیعی مناسب برای تمام عوارض جانبی از بارداری است.روغن نازگیل می تواند اثر بسیار تسکین دهنده در معده و کمک به کاهش تاثیر رفلکس اسیدی و بی خوابی، شود.تسکین زنان شیردهدر میان بسیاری از مشکلات زنان شیرده در ترک خوردن نوک سینه مصرف موضعی از روغن نارگیل می تواند بسیار تسکین دهنده باشد.تغذیه خشکی پوستیک مشکل رایج در دوران بارداری (به لطف هورمون hcg) پوست سر خشک است. شما می توانید این مشکل را با روغن نارگیل روی پوست سر مالیده ویک شب بماند. روز بعد شما می توانید آن را با آب ولرم بشویید.درمان ترک خوردن پوستدر بارداری پوست سراسر شکم ترک میخورد.مصرف موضعی روغن نارگیل در دوران بارداری می تواند به عنوان روغن مرطوب کننده پوست و خاصیت ارتجاعی باعث بهبودو جلوگیری از علائم کشش شود.بهترین بخش این است که شما می توانید با استفاده از روغن نارگیل حتی پس از زایمان برای درمان بثورات پوشک و روغن ماساژ کودک که باعث استحکام استخوانها میشود.

    نحوه استفاده از روغن نارگیلراه های بسیاری از ترکیب روغن نارگیل به رژیم غذایی روزانه دوران بارداری وجود دارد.اضافه کردن روغن نارگیل به غذااین یکی از بهترین راه ها برای داشتن روغن نارگیل در بارداری است. شما می توانید یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را به مخلوط غذا اضافه کنید.سرخ کردن تنقلات سالم با روغن نارگیلاگر دوست دارید سبزیجات خود را در روغن به عنوان یک میان وعده تفت دهید، شما می توانید آنها را در روغن نارگیل سرخ کنید.این روغن تحمل بالا در گرما دارد و از این رو، یکی از بهترین روغن ها برای سرخ کردن و پخت و پز بدون هیچ گونه نگرانی در مورد سموم روغن فوق العاده گرم است.به عنوان روغن شکلاتشما می توانید با روغن نارگیل و پودر شکلات مخلوط کرده وبعنوان میان وعده میل کنید.استفاده از کرم نارگیل به جای شیرکرم نارگیل را می توانید به جای شیر در چای خود استفاده کنید. البته، شما باید به دور از کافئین در دوران بارداری باشید، شیر نارگیل می تواند یک، جایگزین بسیار خوب مغذی به جای شیر به طور منظم باشد.اسموتی کرم نارگیل نصف فنجان از انبه منجمد، آناناس، پاپایا واضافه کردن یک سوم فنجان کرم نارگیل می توانید یک اسموتی قوی درست کنید.

    استفاده های پزشکی از روغن نارگیل در دوران بارداریروغن نارگیل برای بهبود باروریسلولهای چربی بدن با تولید استروژن، برای یک سیستم تولید مثل سالم یک زن ضروری است.زنانی که فاقد مقدار کافی از چربی بدن هستند دچار مشکل در تخمک گذاری و باروری و در زنان چاق، یک تولید بیش ازحد استروژن باعث مشکلات مسائل باروری هستند.نارگیل ممکن است اثر مثبتی بر باروری شما داشته باشد. بدن شما نیاز به یک مقدار مشخصی از چربی های اشباع به تولید کلسترول و حفظ تعادل مناسب هورمونی دارد.نارگیل یک اسید چرب با زنجیره متوسط ​​است، که باعث سوخت وساز آسان برای بدن میشود .

    درمان عفونت قارچی در دوران بارداریکاندیدا آلبیکنس میکروارگانیسمی که باعث عفونت در زنان است. عفونت مخمر همیشه شدید یا مرگبار نیست، اما ممکن است باعث ناراحتی شود اگر شما آن را درمان نکنید.در دوران بارداری، تغییرات هورمونی باعث چند تغییر در سطح PH واژن می شود.این ممکن است به افزایش در کاندیدا کمک کرده، که منجر به عفونت قارچی میشود. از علائم شایع این عفونت شامل خارش در ناحیه تناسلی، درد در واژن و ترشح سفید پنیری از واژن است.داروهای ضد قارچ در بارداری ممکن است تاثیر منفی بر جنین در حال رشد داشته باشد.روغن نارگیل دارای خواص ضد قارچی است. شما می توانید به طور مستقیم روغن را در واژن خود اعمال کنید. در غیر این صورت، روغن نارگیل رابه رژیم غذایی روزانه خوداضافه کنید.

    درمان برفک با روغن نارگیلبرفک یک شکل از عفونت قارچی است که با تغذیه با شیر مادر ایجاد میکند. از علائم شایع برفک درد در سینه ها،زخم نوک پستان و بسیار حساس به لمس، و حضور تاول سفید اطراف نوک پستانها ست.مالش روغن نارگیل بروی نوک سینه می تواند در کاهش علائم برفک کمک کند .

    روغن نارگیل برای مو در بارداری

    روغن نارگیل و شیر مادراسید چرب اشباع شده نارگیل بنام اسید لوریک با خواص ضد باکتریایی چند مواد مغذی ضروری برای نوزاد فراهم می کند.یک مطالعه که توسط مجله آمریکایی تغذیه بالینی نشان می دهد که زنانی که غذاهای مصرفی انها حاوی روغن نارگیل است یک افزایش در میزان اسید لوریک در شیر مادر در حدود سه برابر ست، در نتیجه شیر مادر به مراتب مغذی تر برای نوزادان خوداست .

    نام کاربری یا نشانی ایمیل

    رمز عبور

    مرا به خاطر بسپار

    محصولات طبیعی همیشه در حفظ سلامتی ما نقش مهمی ایفا کرده اند. نارگیل یکی از محصولاتی است که طیف گسترده ای از کاربردها دارد. روغن نارگیل با خشک شدن نارگیل در نور خورشید و سپس با پرس کردن آن بوسیله دستگاه تولید میشود. با توجه به استفاده و مزایای نارگیل، ویتامین ها و مواد معدنی این میوه در طبیعت با شیر مادر برابری میکند.

    روغن نارگیل برای مو در بارداری

    روغن نارگیل دارای خواص ضد قارچی، ضد ویروسی و ضد باکتری است که می تواند به جلوگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا کمک کند. با کمک روغن نارگیل می توانید به راحتی سیستم ایمنی بدن خود را بهبود بخشید و سالم بمانید. در طول 9 ماه حاملگی روغن نارگیل می تواند به پیشگیری از بیماری های شایع کمک کند.

    مصرف روغن نارگیل در دوران بارداری باید در حد متوسط ​​باشد تا از مزایای آن بهره مند شوید. روغن نارگیل دارای تقریبا 100٪ چربی اشباع شده است و طبق نظر سازمان های بهداشتی مختلف، توصیه می شود که استفاده از چربی های اشباع شده محدود شود. اما نه همه چربیهای اشباع شده این روغن شامل اسید لائوریک است که یک اسید چرب متوسط ​​است. این چربی بر خلاف دیگر چربیهای اشباع اثرات مثبت در تنظیم سطح کلسترول خون دارد. اسید لائوریک به عنوان یک “چربی اشباع ایمن” دارای خواص ضد باکتری است. از این رو استفاده مداوم و اندازه روغن نارگیل در دوران بارداری به جذب ویتامین های محلول در چربی در بدن باردار شما و در نهایت تغذیه مناسب نوزادتان کمک می کند. به عبارت دیگر شما مجاز هستید که روغن نارگیل را در رژیم بارداری خود در دوران بارداری بصورت متعادل  و منظم قرار دهید.

    بسیاری از مادران باردار در مورد مزایای مصرف روغن نارگیل در بارداری خود دچار شک و تردید هستند. در این مقاله از مجله پروماگ برخی از مزایایی اصلی مصرف روغن نارگیل در دوران بارداری را برای مادران باردار بیان می کنیم در ادامه با ما همراه باشید.

    شاید شما هم شنیده باشید که مصرف روغن نارگیل به باردار شدن کمک می کند و ممکن است در این خصوص شک داشته باشید ولی حقیقت این است که این گفته صحیح است و این روغن می تواند به قدرت باروری کمک کند. اسید لائوریک اثرات مثبتی بر کلسترول خوب دارد که این سلامت شما را بهتر می کند. این روغن یک تقویت کننده ایمنی عالی برای مادر و نوزاد است. همچنین به حفظ سلامت واژن کمک میکند که یک عامل مهم در بارداری است. همچنین می تواند میزان انسولین و تیروئید را در وضعیت مطلوب نگه دارد، که به ترتیب، کنترل سطح تستوسترون در زنان و تسهیل عملکرد سالم تیروئید را تسهیل می کند. این به نوبه خود منجر به افزایش قدرت باروری می شود.

    روغن نارگیل برخلاف سایر روغن های دیگر عمل می کند زیرا تقریبا به طور کامل از اسیدهای چرب متوسط ​​زنجیره ای تشکیل شده است که در بدن شما به طور متفاوتی متابولیزه می شوند. آنها بلافاصله به انرژی یا کتون تبدیل می شوند. این باعث کاهش وزن می شود. همچنین به کودک کمک می کند که مواد مغذی و کالری مورد نیاز برای رشد خود را بصورت منظم دریافت کند. اگر این روغن بطور منظم مصرف شود بعد از مدتی می توانید شاهد بروز مزایای آن باشید.

    یکی از مشکلات عمده ای که زنان در معرض آن قرار می گیرند، ترک های شکم هستند. هر آنچه که برای جلوگیری از بروز آنها انجام می دهید، ولی این ترک ها بخش اجتناب ناپذیری از دوران بارداری هستند و در بدن پس از زایمان آشکار می شوند. استفاده از روغن نارگیل در بارداری و ماساژ دادن شکم بوسیله آن، به جلوگیری از بوجود آمدن این ترک های کششی کمک ویژه ای میکند. مالیدن این روغن بر روی ترک های بارداری می تواند آنها را روشن کند یا در برخی موارد از بوجود آمدن آنها جلوگیری کند. برای دیدن اثرات استفاده از روغن نارگیل برای حذف ترک های شکم از این روغن مانند یک لوسیون در دوران بارداری روی شکم خود استفاده کنید.

    برخی از خانمها علائمی مثل حالت تهوع صبحگاهی، یبوست و سوزش سر دل دارند. روغن نارگیل می تواند در درمان این مشکلات تاثیر گذار باشد. استفاده از این روغن باعث تسکین شکم درد شما و از بین بردن هر گونه باکتری می شود. همچنین باعث کاهش رفلکس اسیدی و در نتیجه کاهش سوزش سر دل می شود. یکی دیگر از مشکلات رایج دوران بارداری خشکی واژن است که برای درمان آن استفاده از روغن نارگیل توصیه می شود که باعث کاهش ناراحتی می شود. این روغن در چند ماه اول که علائم مرتبط به بارداری در اوج خود هستند، میتواند یاری رسان خوبی برایتان باشد.

    بعلت تغییرات هورمونی در بارداری ممکن است پوست شما خشک شده و خارش داشته باشد، این روغن می تواند پوست شما را تغذیه کند و از خشکی و خارش پوست شما جلوگیری کند. نوک سینه ها پس از بارداری و با شروع شیر خوردن نوزاد ممکن است ترک خورده و دردناک شوند و تغذیه با شیر مادر را بسیار دشوار کنند. مالیدن روغن نارگیل به نوک پستان می تواند ترک ها و درد را تسکین دهد.

    برای زوج هایی که به دنبال داشتن رابطه جنسی بدون درد هستند این روغن واقعا یک موهبت است. واژن قادر به تولید ماده لغزنده است که دخول را آسان می کند، اما همه زنان خوش شانس نیستند. از این رو آنها باید برخی از روان کننده ها را استفاده نمایند. این روغن در این مورد عملکرد بسیار عالی دارد. بسیاری از روغن ها را می توان استفاده کرد، اما روغن نارگیل بدلیل دارا بودن خواص ضدباکتری و ایمنی بالا به عنوان یک روان کننده خوب در زمان بارداری و قبل از آن عمل می کند.

    در این قسمت به برخی از روش های استفاده از روغن نارگیل در حین بارداری اشاره می کنیم:

    روغن نارگیل دارای چربی اشباع شده است که می تواند در انباشت چربی کمک کند. این می تواند انرژی کافی در طول بارداری را برای بدنتان تامین کند. در همان زمان کودک شما مواد مغذی لازم و کافی را از بدن شما تامین می کند. همانطور که روغن نارگیل و لائوریک اسید توسط نوزاد شما جذب می شود، ایمنی نوزاد شما افزایش می یابد و رشد سالمتر کودک را در پی خواهد داشت. این روغن نیز هضم آسانی دارد و به جذب مواد مغذی مورد نیاز از رژیم غذایی شما کمک میکند. بنابراین می توان گفت که جنین شما در رحم مواد غذایی مناسب رشد خود را از منابع غذایی بدن مادر براحتی تامین خواهد کرد.

     

    استفاده از روغن نارگیل تاثیر مثبتی بر روی کودک شما در هنگام شیردهی دارد. این به دلیل خواص ضد میکروبی این روغن است. بدن مادر خواص ضد میکروبی را از روغن نارگیل جذب و همراه شیر به نوزاد منتقل میکند. از این رو نوزاد شما در برابر ویروس ها و باکتری ها ایمنی بیشتری خواهد داشت. در بدن زنان باردار برای اطمینان از یک شیر دهی موفق و مغذی چربی ذخیره میشود. اسید لائوریک و اسید اسکوربیک در این روغن بخشی از چربی های مفیدی است که در شیر مادر ترشح میشوند.

    روغن نارگیل یکی از بهترین مکملهای غذایی در دوران بارداری است. این روغن تغذیه مناسب و حفاظت از نوزاد شما را فراهم می کند. در طول بارداری از روغن نارگیل استفاده کنید تا از مزایای آن برای خود و کودکتان بهره مند شوید. بسیاری از روغن ها را می توان استفاده کرد، اما این روغن بدلیل داشتن خواص ضد باکتری گزینه مناسبتری است. برای مشاهده مزایایی مصرف این روغن بهتر است همزمان با شروع بارداری از آن استفاده کنید.

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وب‌ سایت

    اهمیت ورزش در کودکان ؛ زندگی کردن در خانه‌های آپارتمانی کوچک و نقلی امروز و همین‌طور سبک زندگی شهرنشینی و آپارتمانی که با ورود تکنولوژی

    یادگیری زبان انگلیسی یکی از بهترین مهارت­هایی ست که حتما در زندگی به کارتان خواهد آمد. اهمیت بسیار زیاد دانست زبان انگلیسی، بسیاری از والدین

    مدیریت مالی یکی از مهم ترین مهارت های زندگی محسوب می شود. افرادی که با روش های پس انداز کردن و نحوه ی صحیح مدیریت

    خشم انواع مختلفی دارد. خشم در نوجوانان با بزرگسالان متفاوت است. کنترل خشم راه و رسم خود را دارد. در این مقاله 10 روش کنترل

    روغن نارگیل برای مو در بارداری

    باغ و باغبانی برای عده بسیاری فعالیتی مفرح برای اوقات فراغت است. باغ‌ها را چطور می‌توانیم سالم و زیبا نگهداریم؟ باغبانی، هنر و پیشه‌‌ای زایا

    دانشجویان زیادی ممکن است تصمیم بگیرند هم زمان با درس خواندن کار هم بکنند و برقراری تعادل درس و کار ممکن است برای این عده

     

    کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت، متعلق به مجله پروماگ می باشد و از شما که با ذکر منبع مطالب ما را به اشتراک می گذارید سپاسگزاریم. 2019-1398

    این مطلب را به دوست خود ارسال کنید

    اطلاعات شما نزد کودکان طلایی کاملا محفوظ می باشد

    در بارداری روغن نارگیل بخورید!

    روغن نارگیل یکی از ناشناخته‌ترین غذاها است. در دمای معمول جامد است و دارای چربی‌های اشباع شده است که مردم با این دو مشخصه روغن‌های خوب را از روغن‌های بد تشخیص می‌دهند. روغن‌های خوب مانند روغن زیتون در دمای معمول مایع هستند در حالی که روغن‌های بد جامدند ولی همه چربی-های جامد یکسان نیستند

    روغن نارگیل برای مو در بارداری

    روغن نارگیل یکی از ناشناخته‌ترین غذاها است. در دمای معمول جامد است و دارای چربی‌های اشباع شده است که مردم با این دو مشخصه روغن‌های خوب را از روغن‌های بد تشخیص می‌دهند. روغن‌های خوب مانند روغن زیتون در دمای معمول مایع هستند در حالی که روغن‌های بد جامدند ولی همه چربی-های جامد یکسان نیستند و روغن زیتون تابع این قوانین نیست. روغن نارگیل برای افزودن به غذا خیلی خوب است. روغن مورد علاقه شخصی من روغن نارگیل ارگانیک خیلی خیلی تازه است و آن را می‌توان در فروشگاه‌ها تهیه کرد. من حتی تخم‌مرغ را نیز با این روغن می‌پزم.

    مقدار مصرف: یک قاشق غذاخوری (15 میلی لیتر)     کلسیم: صفر % کالری: 130    ویتامین A: صفر %  چربی اشباع شده: 13 گرم    ویتامین C: صفر % پروتئین: 0 گرم    آهن: صفر % فیبر: صفر    

    حتما بخوانید: خواص نخود در بارداری

    روغن نارگیل در سراسر جهان برای انواع مقاصد بهداشتی از جمله کاهش وزن بهبود وضعیت پوست و حتی برای مرطوب کردن موی سر به کار می‌رود. آن را به موهای سر خود بزنید که یک حالت دهنده طبیعی است ولی مشخصه‌های آشپزی روغن نارگیل است که آن را در دوران بارداری چنین غذای سالمی نموده است. درجه سوخت روغن نارگیل خیلی بالاست و آن را می‌توان تا دمای خیلی بالا حرارات داد قبل از این که خراب شود یا بسوزد که آنرا برای سرخ کردن و روش‌های پخت و پز با دمای بالا مناسب می-سازد. با ریختن یک قاشق روغن نارگیل به جای دیگر روغن‌ها یا کره آن را برای سرخ کردن امتحان کنید.

    روغن نارگیل روغن سالم دولت ایالات‌متحده است و آن را به عنوان روغن سالم تشخیص داده و داده‌های پزشکی مصرف خوراکی روغن نارگیل را در مقادیر مناسب برای خانم‌های باردار و شیرده سالم می‌دانند به عبارت دیگر اگر شما روغن نارگیل در حد متعادل در آشپزی مصرف کنید هیچ خطری ندارد.

    چربی غذاها به جذب ویتامین‌های محلول در روغن (ویتامین‌های A ، K , D , E ) کمک کرده و به جذب کاروتنوئیدهای گیاهی ارزشمند (مانند بتاکاروتن) و لیکوپن که در میوه‌ها سبزیجات یافت می‌شوند هم کمک می‌کند. بنابراین چربی را از غذای خود حذف نکنید. فقط سالم ترین روغن‌ها مانند روغن‌های سالم و فندق، تخمه‌ها و ماهی را انتخاب کنید. باور کنید یا نکنید نارگیل هم مانند تخمه‌ها و آجیل‌ها است ولی مقدار بزرگ‌تر اگرچه آن را به این صورت نمی‌شناسند.

    روغن نارگیل چون دارای چربی‌های اشباع شده زیاد است به عنوان یک روغن بد مشهور بود ولی یک نوع چربی اشباع شده در روغن نارگیل به نام اسید لوریک هست که قهرمان بهداشت است. اسید لوریک به طور طبیعی در شیر مادر هم یافت می‌شود. دانشمندان فکر می‌کنند اسید لوریک شیر مادر در پیشگیری از عفونت‌های باکتریایی و ویروس به کودک کمک می‌کند لذا محققان می‌خواهند ببینند آیا مصرف اسید لوریک موجود در روغن نارگیل برای بزرگسالان هم قابل تجویز هست یا نه.  روغن نارگیل دارای چربی‌های ضدمیکروب بوده و به دستگاه ایمنی بدن کمک می‌کند و اگر آن چربی‌ها به اندازه کافی نبود، نوع اصلی چربی اشباع شده نارگیل (و روغن نارگیل) MCT (زنجیره متوسط تری گلیسریدها) هست که بدن به جای ذخیره کردن از آن برای تولید انرژی استفاده می‌کند و مولف این کتاب آن را در کتاب دیگری به نام 150 نوع از بهترین غذاهای روی زمین آورده و حتی به آن یک ستاره هم داده که ستاره در این کتاب علامت برتری است. مولف این کتاب همراه با تعداد زیادی از کارشناسان روغن نارگیل را یک غذای برتر واقعی به حساب آورده است.  بنابراین با روغن نارگیل آشپزی کنید. محققان دانشگاه علوم بهداشتی اور گون دریافته‌اند که وقتی خانم-های شیرده روغن نارگیل مصرف می‌کنند (6 ساعت بعد) شیر آن‌ها دارای مقادیر بالاتری از اسید لوریک ضد میکروب است.

    وقتی برای این غذای برتر در حال خرید هستید. حتما نوع خوب روغن نارگیل را انتخاب کنید. بعضی از تبلیغات بر علیه روغن نارگیل از آن‌جا به وجود آمد که بر روی محصولات هیدروژنه و نامرغوب که پر از روغن‌های جامد بودند و نسبت به روغن واقعی در بدن اثری متفاوت داشتند، مطالعاتی را آغاز کردند. لذا وقتی دنبال روغن نارگیل می‌روید، روغن‌های فوق العاده تازه را در سبد خرید خود قرار دهید. بعضی از روغن‌های نارگیل یا اصلا هیدروژنه نیستند یا کمی هیدروژنه شده‌اند و در تولید آن‌ها از حرارت زیاد و مواد شیمیایی استفاده نشده است.

    وقتی روغن آشپزی انتخاب می‌کنید، یادتان باشد بعضی روغن‌ها حرارت را بهتر از دیگر روغن‌ها تحمل می‌کنند. موقعی که روغن دود می‌کند یعنی ساختار آن تغییر کرده و دیگر سالم نیست. بنابراین روغن مناسب را انتخاب کنید. روغن زیتون را بهتر است در دمای معمولی یا برای پخت و پز با دمای کم مصرف نمایید. روغن کانولا می‌تواند دمای متوسط را تحمل کند و روغن نارگیل دمای متوسط تا زیاد را تحمل می‌کند.

    برای خرید محصول (تقویت هوش جنین دوران بارداری) بر روی لینک کلیک کنید 

     

    پیشنهاد ویژه فیلم آموزشی: رفتار های کودکان

    Your browser does not support the video element, please #D try downloading the video instead

    بهترین زمان برای مسافرت در زمان بارداری

    آیا به این فکر کرده اید که با کودکی که در شکم دارید کی به مسافرت بروید؟ آیا اگر قرار باشد به مأموریت بروید تعجب می کنید؟ سه ماهه دوم بهترین زمان برای مسافرت است زیرا مشکلات دوران بارداری به کمترین حد و حال و حوصله شما به بهترین حالت خود می رسد. اگر بارداری پرخطری نداشته باشید، اگر مبتلا به بیماری مزمن و یا بیماریی نباشید که علت آن بارداری است و یا مشکلاتی مانند خونریزی نداشته باشید،

    اصول تغذیه ی سه ماه دوم بارداری را بشناسیم

    زمانی که اشتهایتان بر می گردد، یک گرسنگی دائمی یا میل بخصوصی به خوردن در شما بوجود می آید. این میل که در سه ماهه اول بارداری شروع می شود ممکن است شدت و یا تغییر پیدا کند. خوردن وعده های کوچک غذا به تعداد زیاد به شما کمک می کند گرسنگی شدیدتان را کنترل کنید و این روش هضم غذا را هم آسان می کند. متوجه می شوید که خوراکیهایی که در کشوی میز کارتان گذاشته اید یا جعبه کشمشی که همیشه در کیف شما هست چقدر به شما کمک می کند.

    پزشک متخصص زایمان 

    پزشک متخصص زایمان فردی دوره دیده و حرفه ای در زمینه زایمان و انواع وضع حمل می باشد

     

    در هفته بیست و چهارم بارداری چه اتفاقاتی رخ می دهد؟

    وضعیت مادر و جنین در هفته بیست و چهارم بارداری و نکات مهم درباره هفته بیست و چهارم بارداری را می توانید دراین مقاله بیابید.

    حواس پنجگانه‌ی جنین پژوهشگران و دانشمندان متخصص با نمودارهای واضح و در تعدادی از پژوهش‌ها این را ثابت کرده‌اند که تأثیر رویدادهای گذشته در هر مرحله از زندگی بر روی آینده فرد بسیار زیاد است.

     

    سونوگرافی در دوران بارداری

    در دوران بارداری سونوگرافی بهترین کمک را به مادر و پزشک می کند تا از سلامت جسمانی مادر و جنین آگاه شوند و در صورت لازم تدابیری را بیندیشند

    تعداد کل امتیازات این مطلب 3

    این مطلب را به اشتراک بگذارید

    با عضویت در خبرنامه می توانید از جدیدترین مقالات، اخبار و محصولات سایت در ایمیل خود با خبر شوید…

    تمامی حقوق مادی و معنوی ویدئوهای آموزشی و محصولات متعلق به کودکان طلایی می باشد ، جهت حمایت از صاحب اثر هزینه ی محصولات را پرداخت نمایید …

    نشانی : تهران – بلوار فردوس غرب-ساختمان 424 – طبقه 3 واحد 6 – تلفن: 44089177 021
    (برای پاسخگویی سریع به سوالات و پشتیبانی محصولات حتما از طریق پنل پروفایل خود تیکت بزنید و یا به شماره همراه زیر پیامک دهید. ممنون ) ……………………
    پشتیبانی سریع پیامکی: 707 45 65 0912

    شماره تماس : 44089177 -021 / 09126545707

    روغن نارگیل برای مو در بارداری

    ایمیل : koodakanetalaie@gmail.com

    © تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به “کودکان طلایی ” می باشد.

    طراحی سایت و سئو توسط گروه تخصصی وطن دیزاین

    فهرست مطالب

    ریزش روزانه ی مو یک اتفاق طبیعی است. همه ما موی های خود را به طور مداوم و با سرعت ثابتی از دست می دهیم . این اتفاق بیشتر هنگام شستشو و شانه کردن می افتد. در دوران بارداری، بیشتر خانم ها موهای ضخیم و براقی دارند و ریزش مو را بعد از زایمان تجربه می کنند. با این حال ، در برخی موارد ،این اتفاق در طول بارداری می افتد. امروز قصد داریم در مورد ریزش مو در دوران بارداری بیشتر توضیح دهیم.

     به طور معمول خانم ها هنگام بارداری به دلیل تغییر میزان هورمون استروژن، موهای زیبا و ضخیمی دارند. چون این هورمون از ریزش فولیکول مو جلوگیری می کند. با این حال، این حالت برای همه زنان باردار یکسان نیست، چون ممکن است به دلایل مختلف مربوط به سلامتی یا عدم تعادل هورمونی موهای خود را در دوران بارداری از دست بدهند.

    عدم ثبات سطح هورمون های بدن و تغییرات جسمی خاص می تواند باعث ریزش مو در دوران بارداری شود. در ادامه به بررسی مهم ترین و رایج ترین دلایل ریزش مو در بارداری می پردازیم:

    تغییر در میزان هورمون ها یکی از دلایل عمده تغییرات در استحکام و رشد موها است. این تغییرات در چرخه طبیعی رشد مو دخالت می کنند و منجر به ریزش بیش از حد موها می شوند. البته این شرایط گذرا است و چند ماه پس از زایمان به حالت اولیه برمی گردد. افزایش ترشح هورمون پروژسترون در دوران بارداری باعث خشکی موها و شکسته شدن رشته های مو در نزدیکی ریشه می شود. برای مقابله با خشکی ، موهای خود را هفته ای یا دو هفته ای یک بار با شامپوهای الاستیزه کننده بشویید. همچنین ممکن است تغییر موقت شامپو یا نرم کننده برایتان مفید باشد.

    روغن نارگیل برای مو در بارداری

    همچنین ریزش مو ممکن است به دلیل کمبود ویتامین یا مواد معدنی در بدن شما ، قطع قرص های ضد بارداری یا سقط جنین باشد.

    در دوران بارداری بدن شما مواد مغذی زیادی مصرف می کند چون جنین برای رشد به انرژی و مواد مفید بیشتری نیاز دارد و بدن شما به درستی نیازهای جنین را نسبت به نیازهای خود شما در اولویت قرار خواهد داد. برای کمک به سالم نگه داشتن موهای خود، از قانون تغذیه چهار ساعته پیروی کنید.

    اگر بیش از چهار ساعت بین وعده های غذایی تان فاصله هست، کربوهیدرات های پیچیده مانند میوه، تست غلات کامل و سبوس دار را به عنوان میان وعده مصرف کنید. البته همیشه قبل از ایجاد هرگونه تغییر در رژیم غذایی، حتما با پزشک معالج خود مشورت کنید.

    از آن جایی که ممکن است در سه ماهه اول بارداری حالت استفراغ داشته باشید، بیشتر مواد مغذی ای که دریافت می کنید را از دست می دهید و کمبود غذای مغذی اغلب باعث ریزش مو می شود. مثل کمبود آهن، پروتئین، مواد معدنی و ویتامین ها. به یاد داشته باشید که مصرف بیش از حد ویتامین ها نیز ممکن است از مهمترین دلایل ریزش مو باشد.

    کمبود آهن هنگامی اتفاق می افتد که گلبول های قرمز کافی برای اکسیژن رسانی به بافت های مختلف بدن وجود نداشته باشد. این حالت می تواند باعث ریزش مو به همراه علائم دیگری مانند خستگی ، ضربان قلب نامنظم ، تنگی نفس و سردرد شود.

    زنان باردار بیشتر در معرض خطر ابتلا به کم خونی و فقر آهن قرار دارند ، به ویژه اگر بارداری های نزدیک به هم داشته باشند ، چند قلو باردار باشند یا حالت تهوع شدید صبحگاهی داشته باشند. کمبود آهن به سادگی با آزمایش خون قابل تشخیص است.

    در برخی موارد ، زنان باردار دچار بیماری هایی مانند دیابت بارداری یا در برخی از موارد نادر عفونت قارچی می شوند که می تواند منجر به ریزش مو شود. برخی از داروهای مورد استفاده در درمان فشار خون بالا یا افسردگی، نیز میزان ریزش مو را افزایش می دهد. اگر با این موارد مواجه شدید با پزشک خود مشورت کنید.

    ریزش مو در بسیاری موارد با زمینه ژنتیکی همراه است. اگر مادر شما در دوران بارداری این شرایط را داشته باشد، شما نیز ممکن است دچار این مشکل شوید .

    کم کاری تیروئید یا همان پایین بودن سطح هورمون تیروئید که وظیفه تنظیم سوخت و ساز بدن، سلامت روان ، فرآیندهای گوارشی و حتی سلامت و رشد مو و ناخن را بر عهده دارد ممکن است دلیلی برای ریزش موهای شما باشد.

    سندرم تخمدان پلی کیستیک که ناشی از عدم تعادل هورمونی است باعث آزاد شدن بیش از حد هورمون های مردانه در زنان و منجر به رشد بیش از حد موهای زائد در خانمها و ریزش موی سر می شود.

    قطع قرص های ضد بارداری یا سایر روش های کنترل بارداری اغلب به ریزش بیش از حد مو منجر می شود. زایمان و سقط جنین نیز می توانند ریزش عمده مو را ایجاد کنند.

    بسیاری از خانمها ممکن است با حساسیت های پوستی که روی پوست سر آنها تأثیر می گذارد روبرو شوند. این مورد به نوبه خود به نازک شدن موها و حتی ریزش مو دامن می زند.

     شما تنها فردی نیستید که در دوران بارداری دچار ریزش مو می شوید. به جای نگرانی، به دنبال اقدامات پیشگیرانه و درمان های در دسترس و موثر باشید. روش های زیادی وجود دارد که می توانید در طول دوره ی بارداری و پس از آن از موهای خود مراقبت کنید. ریزش مو یک اتفاق طبیعی است و تجربه افزایش ریزش مو در حین بارداری و بعد از آن نیز طبیعی است.

    ریزش مو در دوران بارداری و بعد از آن در اکثر موارد نیاز به درمان خاصی ندارد و معمولا با گذشت زمان برطرف می شود.

    در صورتی که رشد مو به سطح قبلی نرسد،  پزشکان ممکن است ماینوکسیدیل تجویز کنند، اما این دارو برای استفاده در دوران بارداری چندان هم بی خطر نیست.

    بسیاری از درمان ها برای انواعی از زیرش مو که دلایل دیگری دارند مانند آلوپسی آندروژنیک در دوران بارداری توصیه نمی شود. پزشک شما ممکن است پیشنهاد کند که به جای دارو درمانی ، از لیزر سطح پایین LLLT که از موج های نور قرمز استفاده می کند ، برای تحریک رشد مو استفاده کنید.

    نور مستقیم خورشید و گرما باعث خشکی ریشه ی موها و پوست سر و به دنبال آن ریزش مو می شود. پس از تماس مستقیم با آن خودداری کنید. می توانید از کلاه یا آفتاب گیر استفاده کنید.

    مصرف سبزیجات و میوه ها، به ویژه آنهایی که میزان آب و فیبر زیادی دارند را افزایش دهید. رژیم غذایی تان باید سرشار از میوه و سبزیجات ، حاوی فلاونوئیدها و آنتی اکسیدان ها که از فولیکول های مو محافظت و رشد مو را تقویت می کند باشد.

    آزمایش خون بدهید تا بررسی کنید که سطح هورمون تیروئیدتان طبیعی است یا خیر و برای اطمینان از تعادل مناسب هورمون ها از پزشک خود کمک بگیرید.

    بعضی از خانم ها عادت دارند که بلافاصله پس از دوش گرفتن موهای خود را شانه کنند. باید از این کار اجتناب کرد. چون هنگامی که مو مرطوب است ، فولیکول آن بسیار نرم می شود و می ریزد. بهتر است صبر کنید تا موها به طور طبیعی خشک شوند. حتی می توانید از حوله ای برای خشک کردن آن استفاده کنید.

    بنابراین با ملایمت با موهایتان رفتار کنید و از شانه هایی که دندانه های ریز دارند استفاده نکنید. همچنین از شانه کردن موهای خود به طور مکرر خودداری کنید.

    سعی کنید حالت طبیعی موهای خود را حفظ کنید، نه اینکه با صاف کردن و خشک کردن با حرارت به آنها آسیب بزنید. اگر نیاز به استفاده از سشوار و سایر ابزارهای حرارت دهنده ی مو دارید ، از درجات کمتر استفاده کنید.

    استرس یکی از دلایل اصلی ریزش مو در دوران بارداری است. طبیعی است که یک خانم باردار در مورد زایمان و هر موقعیت ناخوشایند احتمالی دچار تنش و نگرانی شود، اما باید سعی کنید در این دوران استرس خود را کنترل کنید

    روی افکار خوب و مثبت متمرکز شوید و هر کاری را که شما را خوشحال می کند انجام دهید. تنفس کنید ، استراحت کنید و مدیتیشن را امتحان کنید تا خود را از نگرانی و تنش خلاص کنید.

    ممکن است انواعی از محصولات مراقبت از مو را در بازار پیدا کنید که ادعا می کنند تمام مشکلات مربوط به ریزش مو را برطرف می کنند، اما بهتر است هنگام بارداری از آنها استفاده نکنید. این مواد آرایشی برای زنان باردار بی خطر نیست ، زیرا ممکن است حاوی مواد شیمیایی مضر باشند. فقط باید از شامپو و نرم کننده هایی استفاده کنید که حاوی بیوتین و سیلیس هستند.

    روغن نارگیل برای مو در بارداری

    توجه کنید که مصرف این مکمل ها باید تحت نظر پزشک باشد پس از مصرف خودسرانه آن ها پرهیز کنید و چون ممکن است مصرف نا آگاهانه و دوزهای کنترل نشده ی این مکمل ها در دوران بارداری برای سلامت شما و جنین تان خطرناک باشد.

    علاوه بر مراقبت های پیشگیرانه از ریزش مو درمان های خانگی متنوعی برای درمان این مشکل در زنان باردار وجود دارد که می توانید آنها را نیز امتحان کنید. در ادامه چند راهکار مؤثر برای درمان ریزش مو آورده شده است:

    یکی از درمان های طبیعی شناخته شده ماساژ سر است. می توانید پوست سر خود را با روغن ولرم ماساژ دهید زیرا این امر به کنترل ریزش مو کمک می کند. روغن نارگیل ، بادام ، جوجوبا ، زیتون و خردل از بهترین گزینه ها برای تغذیه پوست سر هستند.

    عصاره های آلوئه ورا به طور گسترده ای برای درمان اختلالات پوستی استفاده می شود. می توانید به راحتی ژل را روی پوست سر خود بمالید تا خشکی و عفونت را کاهش داده و در نتیجه ریزش مو را کاهش دهد.

    ریزش مو ممکن است به دلیل عفونت های پوستی یا واکنش های آلرژیک پوست سر ایجاد شود. در بسیاری از موارد محصولات طبیعی برای انواع پوست و حتی برای پوست های حساس بی خطر هستند.

    برای جلوگیری از بروز چنین حساسیت ها و عفونت هایی بهتر است از محصولات طبیعی و ارگانیک برای موهای خود استفاده کنید. درست است که مواد طبیعی نسبت به مواد شیمیایی بسیار کم خطرتر هستند اما با این حال با احتیاط آن ها را به کار ببرید چون ممکن است بدن شما به آن ها حساسیت نشان دهد.

    یاس هندی یک گیاه دارویی است که در مقابله با ریزش مو ناشی از عفونت های پوستی مؤثر است. این ماده دارای خواص ضد باکتریایی است که از رشد باکتری ها جلوگیری می کند. میتوانید خمیری از برگهای تازه ی این گیاه را تهیه کرده و روی پوست سر خود بمالید.

    انگور فرنگی هندی ، که با نام آملا نیز شناخته شده است ، بهترین درمان طبیعی برای ریزش مو محسوب می شود. می توانید پودر آملا را به صورت خوراکی مصرف کنید یا روغن آن را روی پوست سر خود ماساژ دهید. این ماده به تقویت مو کمک می کند و از ریزش مو جلوگیری می کند.

    نصف فنجان شیر نارگیل تازه را آماده کرده و با نوک انگشتان آن را در پوست سر ماساژ دهید. بگذارید 20 تا 30 دقیقه بماند تا جذب شود و سپس با استفاده از شامپوی گیاهی آن را بشویید. این کار به تغذیه پوست سر کمک می کند.

    مخلوط را با اضافه کردن یک قاشق غذاخوری آب لیمو به یک تخم مرغ هم زده شده آماده کنید. این مخلوط را روی پوست سر خود بمالید ، اجازه دهید حدود 30 دقیقه روی پوست سرتان بماند و سپس بشویید. این درمان به جلوگیری از ریزش مو کمک می کند و باعث می شود موهای شما ابریشمی ، درخشان و ضخیم به نظر برسند.

  • عکس های عاشقانه ی کارتونی دختر و پسر
  • خمیری از ریز دانه های شنبلیله که از شب قبل آن ها را خیسانده اید تهیه کنید. موهای خود را با این خمیر ماساژ داده و بعد از گذشت 3 تا 4 ساعت آبکشی کنید. این ترکیب به موهای شما درخشش می بخشد و رشد مو را تحریک می کند.

    مخلوطی از تخم مرغ ، ماست و روغن زیتون نیز می تواند سلامتی ، استحکام و درخشندگی موهای شما را  تحت تأثیر قرار دهد. می توانید یک خمیر از مقادیر مساوی از این سه ماده تهیه کرده و هفته ای یک بار روی پوست سر خود بمالید.

    بسیاری از خانم ها ریزش مو را حتی تا چند ماه پس از زایمان تجربه می کنند. این حالت حدود چهار ماه پس از زایمان به اوج خود می رسد. در واقع این نوع ریزش مو آن گونه ای که ما به طور معمول می شناسیم نیست ، بلکه “ریزش بیش از حد مو” به دلیل افت هورمون استروژن است. ممکن است تجربه ی  از دست دادن سیصد تار مو  یا بیشتر در یک روز ترسناک باشد ، اما معمولاً بدون نیاز به درمان برطرف می شود.

    با این که ریزش موی بارداری دائمی نیست، اما ممکن است تا زمانی که سطح هورمون ها یا ویتامین ها به حالت طبیعی خود برگردند موهای شما به ضخامت طبیعی خود باز نگردد.

    در نهایت اگر شما از آن دسته خانم های بارداری هستید که از نازک شدن و ریزش موهای ضخیم و براق خود نگران هستید ، ناراحتی شما طبیعی است. اما نگران نباشید چون این حالت مقطعی و گذراست. نگران نباشید چون مراقبت از موهای شما در این دوره حساس ، حتماً به شما در غلبه بر این مسئله کمک می کند.

    آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

    برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

    میانگین رضایت کاربران 5 / 5. تعداد رای ها 125

    اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

    روغن نارگیل برای مو در بارداری

    اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است …

    در شبکه های اجتماعی زیر هم ما را دنبال کنید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

    با عضویت در خبرنامه خانه سفید کلیه تخفیفات فصلی برای شما ارسال می شود

    آدرس ایمیل خود را وارد کنید و مشترک شوید

    با سلام و وقت بخیر جهت مطالعه روش های میکروگرافت و سلول های…

    باسلام ازتوضیحات توی سایتتون خیلی ممنونم من به جز‌این روش‌ها…

    با سلام و وقت بخیر قرص سیتریزین رو در صورت صلاحدید پزشک خودت…

    من 10 روز از کاشت موهام میگذره به روش FIT . در محل برداشت به…

    با سلام و وقت بخیر قاعدتا تا دو ماه نباید از کلاه کاسکت استف…

    خانه سفید با مجموعه ای کامل از برترین تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا و با متخصصین مجرب و کارآمد و پرسنل دوره دیده در کلیه زمینه های مربوط به کاشت مو، تجربیات موفقییت آمیزی در کارنامه ی فعالیت خود ثبت کرده است. در طی فعالیت ۱۵ ساله خود، خانه سفید به دنبال بهترین و برترین تکنیک های موجود بوده که مورد تایید وزارت بهداشت ایران و اتحادیه اروپا می باشند.

    موقعیت مناسب، تنوع تجهیزات و تکنولوژی مدرن، و خدمات قابل اطمینان این مرکز توانسته است متخصصین پوست و جراحی بسیاری را به خود جلب کرده که در حال حاضر با این مرکز همکاری دارند. امکان دسترسی و مشاوره با این متخصصین و اساتید برجسته پوست کشور این امکان را فراهم می سازد تا صحیح ترین روش های درمانی در این مرکز انجام شود.

    تلفن (خط ویژه) : ۵۴۵۰۳-۰۲۱ همراه : ۰۹۱۲۲۲۵۲۷۳۱ آدرس : تهران، بلوار آفریقا، خیابان دستگردی غربی، پلاک ۳۲۱

    روغن نارگیل برای مو در بارداری
    روغن نارگیل برای مو در بارداری
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *