روغن نارگيل براي مو خوبه

دوره مقدماتی php
روغن نارگيل براي مو خوبه
روغن نارگيل براي مو خوبه

مطابق بر نظریه آیورودا (طب سنتی هندی بر اساس استفاده از روغن های گیاهی) چگونه و چه زمانی باید از روغن، برای مو استفاده کنیم. “بدن شخصی که به طور مرتب با روغن ماساژ داده می شود، زیاد تحت تاثیر قرار گرفته نمی شود و آسیب نخواهد دید، حتی اگر در معرض جراحت های تصادفی یا کار شدید و طاقت فرسا قرار گیرد.

با استفاده از ماساژ روغن به صورت روزانه، شخص از پوستی لطیف و اعضای بدن خوش ترکیب برخوردار است، قوی و زیبا می شود و کمتر دچار اثرات پیری و سالخوردگی قرار خواهد گرفت. استفاده از روغن برای مو و پوست سر، روشی باستانی و سنتی برای بهبود کیفیت و قدرت و ضخامت مو است.

کمک می کند تا موها ضخیم تر، صاف تر و براق تر شوند ، باعث تسکین و نیرو بخشی به حواس بدن می شود و همچنین چروک های پوستی را کاهش می دهد. برای استفاده از فواید ماساژِ روغن روی پوست سر، باید روغن را در مکان و زمان مناسب استفاده کنید ، روش ها و وسایل استفاده از روغن های مو، مطابق با فواید آن، متفاوتند که در این بخش از سلامت نمناک در این مورد بیشتر خواهیم گفت.

1. برای افزایش کیفیت مو:

روغن نارگيل براي مو خوبه

دوره مقدماتی php

زمانی می توانیم بگوییم کیفیت موهایمان بهبود یافته است که، رشد موی بهتر، موخوره ی کمتر، موی براق تر و نرم تر داشته باشیم و هیچ نشانه ای از سفیدی زودرس وجود نداشته باشد.

همیشه پیشنهاد می شود که، روغن را شب ها قبل از خواب، خیلی خوب به مو و کف سر بمالید، اجازه دهید در طول شب روی سر بماند و روز بعد با آب ولرم بشویید. می توانید روغن را هر زمانی که می خواهید موهایتان را بشویید، استفاده کنید.

ولی دقت کنید که نباید موهایتان را هر روز بشویید، مخصوصا اگر موهایتان بلند است شستشوی مو را به دو تا سه بار در هفته محدود کنید.برخی از افراد از روغن حتی بعد از شستشوی مو نیز استفاده می کنند. اگرچه، شیوه جالبی نیست، زیرا روغن گرد و خاک و آلودگی ها و اشعات مضر آفتاب رو به خود جذب می کند ولی اگر در خانه هستید، می توانید مقدار کمی روغن به کف سر و ریشه ی موها بمالید.

برای رشد مو، روغن را به کف سر، ریشه و ساقه ی مو بمالید هم چنین می توانید روغن را کمی گرم کنید، ولی اگر مشکلات صفرایی، سردرد یا حساسیت پوست کف سر دارید از روغن داغ استفاده نکنید.

2. برای درمان شوره سر:

اگر از شوره و حساسیت سر عذاب می کشید، استفاده منظم از روغن می تواند به درمان این مشکل کمک کند ، برای تاثیر بیشتر، روغن را با برگ درخت چریش و گیاه هایی که بوی تلخ دارند، فرآوری کنید.این روغن فرآوری شده را یک ساعت قبل از حمام، روی کف سر و موها بمالید، و سپس با آب گرم بشویید.

3. برای درمان سردرد:

برای رهایی از سردرد، می توانید از هر نوع روغن آیورودا استفاده کنید. روغن را عصر، حدود ساعت 6 استفاده کنید. سردرد معمولا با باد_یکی از اخلاط سه گانه آیورودا_ در ارتباط است و این زمان از روز در تسلط باد است.

4. برای داشتن خواب بهتر:

یک ماساژ ملایم سر با روغن، نیم ساعت قبل از خواب، می تواند به خواب خوب شب کمک کند.برای تاثیر بیشتر می توانید از روغن کنجد استفاده کنید.آیورودا روغن کنجد را پیشنهاد می دهد، زیرا از کچلی، سفیدی زودرس موها و سردرد جلوگیری می کند.

روغن نارگیل می تواند جایگزین روغن کنجد شود ، بارها در بخش سلامت نمناک به این نکته اشاره کرده ایم که بهترین راه استفاده از روغن نارگیل این است که کمی گرمش کنید و سپس روی کف سر و مو بمالید که اینکار باعث دورماندن شما از سرماخوردگی و سینوزیت نیز خواهد شد.

مواد لازم

مواد اختیاری:

شما می توانید چند قطره از مواد زیر را بر حسب جنس موهایتان به روغن نارگیل و عسل اضافه کنید و اثر بخشی آن را افزایش دهید.

در یک کاسه همه مواد را ریخته و با یکدیگر مخلوط می کنیم تا ترکیبی یکدست حاصل شود . سپس این مخلوط را به همه قسمت های مو به خصوص انتهای مو می مالیم و نیم ساعت صبر می کنیم سپس با شامپو شسته و آبکشی می کنیم .

اگر دارای موهای زبری هستید این مخلوط را هنگام خواب روی موهایتان بمالید و روی آن پلاستیک بکشید و یک حوله بر روی پلاستیک بگذارید و صبح این مخلوط را با شامپو از روی موهایتان بشویید.

نکته :اگر شستشوی روغن نارگیل از موها برایتان سخت بود و یا اینکه در مصرف آن افراط نموده بودید بهتر است به دو بار شستن موها اقدام کنید و یا در شامپوی خود مقداری جوش شیرین بریزید و موهایتان را بشویید اما شستن روغن نارگیل بستگی به جنس موی افراد دارد.

 

6.آن را به عنوان کرم کوتیکول استفاده کنید

گاهی ناخن های ما می توانند خشک و شکننده باشند، به ویژه در فصل زمستان. با این حال، روغن نارگیل می تواند به کمبود رطوبت پوست و ناخن کمک کند. به راحتی روغن نارگیل را روی نوک انگشتان خود بزنید و روی ناخنتان را مالش دهید ، آن را نشویید، فقط کمی با دستمال کاغذی آن را پاک کنید تا همچنان مقداری ار آن بر روی ناخن ها بماند.

7.کره و لوسیون بدن خود را بسازید

به بدن خود لوسیون و کره طبیعی طبیعی بزنید! تمام چیز مورد نیاز شما، روغن نارگیل، روغن های ضروری اختیاری و یک میکسر دستی یا میکسر الکتریکی است. مواد راترکیب و آنها را برای 5 دقیقه مخلوط کنید، تا آماده شوند. ، حالا کره بدن خود را ساخته اید که پوست شما را آب رسانی میکند و آن راصاف و سالم نگه میدارد.

روغن نارگيل براي مو خوبه

8.آن را به عنوان کرم ضد آفتاب استفاده کنید

آیا می دانید روغن نارگیل حاوی SPF حدود 5-7 است؟ اگر چه شما نباید از آن برای مدت طولانی در زیر خورشید استفاده کنید، ولی برای پیاده روی کوتاه مدت یا بیرون رفتن بسیار مناسب است.شما همچنین می توانید آن را با زینک اکسید ترکیب کنید، که کمک می کند تا نور را از پوست خود بازتاب دهید. 

9.یک ماده دافع حشرات طبیعی را درست کنید

25 قطره اسانس گل سرخ و 1/4 فنجان روغن نارگیل را بر روی پوست تان بزنید تا حشرات را از شما دور نگه دارد ، این برای جوانسازی به شما کمکی نخواهد کرد، اما این می تواند شما را از اذیت شدن و ابتلا به بیماری های خطرناکی که حشرات با خود حمل می کنند، جلوگیری کند.

10. از آن به عنوان کرم اصلاح استفاده کنید

روغن نارگیل نیازی به گرما زیاد برای ذوب شدن ندارد، بنابراین نگه داشتن یک شیشه از آن در حمام کار درستی خواهد بود هنگامی که آن نرم شد، کمی از آن را روی محل مورد نظر بزنید و مالش دهید و اصلاح را انجام دهید. این باعث می شود یک نسخه غیر سمی عالی از کرم اصلاح داشته باشد و پوست خود را صاف و نرم نگه دارید.

اگر خیلی طرفدار محصولات شیمیایی نیستید و ترجیح می دهید از روغن های طبیعی برای مو و پوست خود استفاده کنید، حتماً از خواص روغن نارگیل برای سلامت و زیبایی پوست و مو شنیده اید. حقیقت این است که روغن نارگیل یکی از محبوب ترین روغن های طبیعی برای درمان مشکلات مو و پوست است.

خوشبختانه، تحقیقات علمی هم این نکته را تأیید می کنند. بیشتر ما فقط در مورد مفید بودن این روغن برای مو و پوست اطلاعاتی داریم و نمی دانیم که چگونه باید از این روغن به درستی استفاده کنیم.

به همین دلیل، در مقاله ی پیش رو، نحوه ی درمان مشکلات مختلف پوست و مو با کمک روغن نارگیل را توضیح داده ایم. همچنین، با زبانی ساده، برخی از پژوهش هایی که فواید روغن نارگیل را تأیید می کنند، معرفی کرده ایم. پیشنهاد می دهیم حتماً متن زیر را بخوانید.

روغن نارگیل از جمله روغن هایی است که درجه اشباع بالایی دارند. این روغن به طور سنتی از نارگیل های نارس یا مغز نارگیل خشک شده (کوپرا: Copra) استخراج می شود. روغن نارگیل در دمای اتاق جامد است.

روغن نارگيل براي مو خوبه

اگر آن را گرم کنید به شکل نرم و حتی ذوب شده در می آید. به زبان ساده، روغن نارگیل روغنی است که از مغز میوه ی نارگیل به دست می آید. این روغن بیشتر در آشپزی و مواد آرایشی مصرف می شود.

یکی از برجسته ترین دلایل محبوبیت روغن نارگیل، فواید آن برای موست. به هیمن دلیل است که این روغن را در بسیاری از خانه ها می بینید و همه ی اعضای خانواده آن‌ را برای سلامت موهایشان ترجیح می دهند.

روغن نارگیل در سراسر جهان، علاوه بر داشتن ارزش غذایی و فواید زیبایی، به عنوان یک روغن ماساژ عالی و مرطوب کننده ی پوست نیز مطرح است. در ادامه ی این متن، خواص روغن نارگیل برای سلامت و زیبایی پوست و مو را بیان کرده ایم.

روغن نارگیل بهترین روغنی است که می‌توانید برای موهای خود استفاده کنید. محافظت از مو در مقابل حرارت، ترمیم موهای شکننده و آسیب دیده، جلوگیری از ریزش و کمک به رشد مو از خواص این روغن است. روغن نارگیل (به دلیل داشتن ویژگی حفظ رطوبت) در موهای شما باقی می‌ماند و تبخیر نمی شود. به همین دلیل، استفاده از روغن نارگیل یکی از مؤثرترین روش های درمان مو است. سایر خواص این روغن فوق العاده عبارت است از:

بیشترین مشکل مو، که مردم از قدیم تا به امروز گرفتارش بوده اند، ریزش آن است. اما از همان زمان نیز، روغن نارگیل همیشه درمانی طبیعی و در دسترس برای ریزش مو بوده است. در هند باستان از این روغن برای آرایش مو و حفظ سلامت آن استفاده می کردند.

گاهی برای درمان ریزش مو روغن نارگیل را گیاهان دیگر ترکیب می کنند. می توانید برگ های گیاه مریم گلی را در روغن نارگیل بجوشانید و مخلوط به دست آمده را برای بهبود وضع پوست سر خود استفاده کنید. همچنین، می توانید این روغن را با آب آهک یا انگور فرنگی (خارتوت) مخلوط کنید تا به بهترین نتیجه را از آن بگیرید.

پژوهشی که در هند انجام شد، نشان داد روغن نارگیل تمایل زیادی برای اتصال به پروتئین های مو دارد. به همین دلیل، به آسانی به فولیکول و ساقه ی مو جذب می شود و به درمان ریزش مو کمک می کند.

همچنین، ماساژ مرتب پوست سر با آب ولرم و روغن نارگیل جریان خون را در پوست سر تحریک می کند. این امر برای کنترل و جلوگیری از ریزش مو مفید است.

اگر روغن نارگیل را به پوست سر خود بمالید، به طور شگفت انگیزی آن را خنک می کند. افرادی که از تعریق زیاد کف سر رنج می برند، می توانند از این روغن استفاده کنند. روغن نارگیل میزان سلامت پوست کف سر را افزایش می دهد. افزون بر این، موهای شما را به خوبی تغذیه می کند.

شوره ی سر مشکلی رنج آور و گاه، موجب خجالت است. نمی توانید بفهمید تمام این تبلیغاتی که از تلویزیون به عنوان شامپوهای کنترل شوره سر پخش می شوند، چقدر تأثیر گذارند. اینجاست که روغن نارگیل به عنوان یک چاره ی اساسی مطرح می شود.

درمان شوره شر یکی از خواص روغن نارگیل است. اسیدهای چرب مختلفی که در روغن نارگیل وجود دارند، ضد شوره ی سرند، در نتیجه، مصرف مرتب روغن نارگیل، شوره ی سر را از بین می برد. می توانید با مخلوط کردن روغن نارگیل با آب ولرم و روغن کرچک شوره ی سر را درمان کنید.

در جنوب و شمال هند و برخی مناطق دیگر، مردم به طور مرتب از روغن نارگیل استفاده می کنند. بر اساس تحقیقاتی که انجام شده است، شوره ی سر در این مناطق کمتر به چشم می خورد.

وجود این حشره ی کوچک روی پوست سر ممکن است موجب ناراحتی، خجالت و رنج زیاد شما باشد. بسیاری از داروهای بدون نسخه ای که ادعا می کنند در مقابل شپش از شما محافظت می کنند، به پوست سر و موی شما آسیب می زنند، اما وقتی روغن نارگیل را در دسترس داشته باشید و از آن استفاده کنید، دیگر مشکلی به وجود نخواهد آمد.

طرز استفاده روغن نارگیل برای مو و از بین بردن شپش سر: به سادگی می توانید موهای خیس خود را با روغن نارگیل بپوشانید و با یک شانه ی خوب شپش ها را از روی موهای خود بردارید.

برخی پژوهش ها نشان می دهند که برای از بین بردن شپش سر، اسپری مخلوط نارگیل و رازیانه از برخی لوسیون های شیمیایی (مثل پرمترین که بدون نسخه در داروخانه ها موجود است) مؤثرتر است.

استفاده از روغن نارگیل کمک می کند تا رشک (تخم) شپش به موهایتان نچسبد. این کار از تکثیر شپش سر جلوگیری می کند. بر اساس تحقیقاتی که در دانشگاه آریزونا انجام شد، روغن نارگیل درمان مناسبی برای کشتن شپش های نابالغ است که می توانید آن را به جای شامپوهای ضد شپش (که ممکن است اثرات جانبی داشته باشند) استفاده کنید.

حفظ رطوبت یکی از بهترین خواص روغن نارگیل برای سلامت موهای شماست. این روغن یکی از بهترین نگهدارنده های رطوبت است و ظرفیت بالایی برای نگهداری رطوبت دارد. روغن نارگیل، در برابر شکسته شدن و تبخیر پایدار است. بنابراین، رطوبت را در موهای شما نگه می دارد، موهایتان را نرم و مرطوب می کند.

ماسک روغن نارگیل: شما می توانید با روغن نارگیل (بهتر است از روغن نارگیل اصل استفاده کنید)، برای موهای خود ماسکی بسازید که رطوبت آن را حفظ و موهایتان را خوشبو می کند.

جوش ها و دانه های پوست سر تحریک پذیرند. ممکن است این مشکل را در زمستان یا حتی تابستان (به دلیل تابش زیاد آفتاب) تجربه کنید. تمیز نگه داشتن پوست کف سر و مو برای پیشگیری از بروز جوش ها بسیار مؤثر است.

ماساژ مو با مخلوط روغن نارگیل و روغن زیتون از بروز جوش جلوگیری و آن را درمان می کند. به هر حال در صورت طولانی شدن این عارضه، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

طبق تحقیقات انجام شده، روغن نارگیل ضد میکروب است و درمان کمکی خوبی برای جوش ها و دانه های پوست سر است.

روغن نارگیل نقش زیادی در حفظ پروتئین موهای آسیب دیده و سالم دارد. این روغن سرشار از اسیدلوریک است که به راحتی در ساقه ی مو نفوذ می کند. به همین دلیل، مو را از آسیب دیدن حفظ می کند.

البته آسیب دیدگی مو ممکن است به دلیل از دست دادن برخی پروتئین های طبیعی مو باشد. روغن نارگیل پروتئین های مو را به فراوانی در اختیار دارد و آنها را با فولیکول های مو به اشتراک می گذارد. بنابراین، مو را به خوبی تغذیه می کند.

روغن نارگيل براي مو خوبه

می توانید روغن نارگیل را کمی گرم کنید و آن را از بالا به پایین روی کف سر و موهای خود بمالید. یک ساعت بعد بدون اینکه خیلی روغن را روی سرتان پخش کنید، آن را با شامپو بشویید. همچنین، می‌توانید از محصولات مراقبت از مو مانند ماسک مو که حاوی روغن نارگیل هستند، استفاده کنید.

تحقیقی که در برزیل انجام شده، این مسئله را اثبات کرده است که روغن نارگیل به طور مؤثری، پروتئین موهای آسیب دیده و سالم را حفظ می کند. این پژوهش تأثیر مثبت روغن نارگیل روی موهای آسیب دیده را تأیید می کند.

محققان تأکید می کنند که روغن نارگیل نسبت به روغن های گیاهی دیگر و میوه های مغزدار تأثیر بیشتر و بهتری دارد.

بهترین درمانی که برای موخوره پیشنهاد می دهند، کوتاه کردن موست. اما، اگر حجم و تعداد موخوره ها زیاد نیست، از روغن نارگیل کمک بگیرید. به این منظور، به راحتی موهایتان را تا چند دقیقه با مخلوط روغن نارگیل و بادام ماساژ دهید، این کار کمک می کند موخوره ها کم شوند.

رطوبت رسانی خاصیت روغن نارگیل است، برای همین کاملا از خشکی و ایجاد موخوره جلوگیری می کند. مصرف این روغن بهترین راه برای کمک به ترمیم خشکی موهای دندانه دار است.

نکته ی قابل توجه درباره ی روغن نارگیل، طبیعی بودن و دور بودن آن از مواد شیمیایی‌ ای است که در محصولات مراقبت از مو پنهان شده اند و در بازار موجودند.

وجود مواد معدنی، ویتامین ها و اسیدهای چرب و خاصیت نرم کنندگی این روغن، از عواملی است که آن را بسیار ارزشمند کرده است. این ویژگی ها، روغن نارگیل را به یک نرم کننده بدون نیاز به آبکشی تبدیل کرده اند.

استفاده از روغن نارگیل گرم و مالیدن آن به موها هنگام شب و آبکشی و شستن آن در صبح روز بعد، برای سلامت، درخشش، نرمی و استحکام موهای خشک و آسیب دیده بسیار مفید است. خوب است این کار هر چند روز یک بار انجام دهید تا از خواص روغن نارگیل بهره ببرید.

تغذیه مو با روغن نارگیل و نفوذ آن در ساقه ی مو، موجب نرم شدن عمیق مو می شود. این روغن سرشار از ویتامین E و K است، که نرم کننده هایی بسیار عالی محسوب می شوند. این ماده برای رشد مجدد مو و بازسازی موی آسیب دیده بسیار مفید است.

روغن نارگیل در حرارت ذوب و پس از سرد شدن دوباره متراکم و غلیظ می شود، به این دلیل است که از آن به عنوان حالت دهنده ی مو استفاده می کنند. هنگامی که شما روغن نارگیل را روی پوست سرتان می مالید، حرارت بدنتان آن را گرم می کند. بنابراین، در سطح وسیعی پخش می شود. این روغن وقتی به موهای شما می رسد، متراکم می شود و مانند ژل حالت دهنده ی مو عمل می کند.

  • نقاشی فانتزی اسان دخترانه
  • روغن نارگیل به خوبی موهایتان را حالت می دهد و گره موهایتان را باز می کند. مقدار کمی از روغن نارگیل را روی نواحی گره دار مو و موخوره ها بمالید تا موهایتان صاف و بدون گره شود.

    تعدادی از خواص روغن نارگیل برای مراقبت از پوست عبارتند از:

    ترک های روی لب ظاهر آن را ناخوشایند می کنند و موجب نگرانی و ناراحتی شما می شوند. مصرف ژل های شیمیایی برای لب در طولانی مدت زیانبار و سمی است. برخی از انواع ژل ها خوراکی اند، اما حتماً به دلیل شیمیایی بودن آن، تمایلی به خوردن آنها ندارید.

    روغن نارگیل جایگزین مناسبی است، خیلی سریع عمل می کند. علاوه بر این، اگر آن را بخورید، نه فقط مضر نیست، بلکه از فواید آن بیشتر بهره مند می شوید.

    روغن نارگیل یک نرم کننده ی قوی و خوب برای پوست است. این روغن کمک می کند تا از خشکی و زبری پوستتان نجات پیدا کنید. بر اساس تحقیقات انجام شده، روغن نارگیل علائم اگزما (eczema) و بیماری خشکی پوست (xerosis) را هم به شکل موثری بهبود می‌دهد.

    برای آبرسانی و رفع خشکی پوست خود، مقداری از این روغن را روی کف دست های خود بریزید و کف دست هایتان را یک یا دو بار به هم بمالید، بعد آن را به صورت، دست یا هر جایی که می خواهید رطوبت بگیرد، بمالید.

    ممکن است بر اثر سرمای شدید یا ایستادن طولانی مدت، پاهایتان خشک و پر از ترک می شوند. روغن نارگیل برای خشکی و ترک پا هم مفید است. البته، ترک پا را از بین نمی برد، اما اگر روغن نارگیل را به قسمت های آسیب دیده بمالید، بعد از چند روز آنها را نرم تر می کند.

    می توانید از این روغن به عنوان لایه بردار نیز استفاده کند. البته، روغن نارگیل همراه با لایه بردارها یا دانه هایی نظیر نمک و شکر مؤثرتر خواهد بود. با این لایه بردار می توانید بدون اینکه به پوستتان آسیب بزنید، لایه های مرده ی آن و مواد دیگری را که منافذ پوستتان را مسدود کرده اند، از بین ببرید. ترکیب روغن نارگیل با دانه های نمک، شکر و ذراتی نظیر آن، رنگ پوستتان را یکنواخت می کند و منافذ آن را می بندد. در نتیجه، پوستتان نرم خواهد شد.

    می توانید روغن نارگیل را به عنوان پاک کننده ی آرایش نیز به کار ببرید. این مسئله بین همه رایج نیست، اما زنان در بیشتر نقاط جهان به این کار (یعنی پاک کردن آرایش با این روغن) روی آورده اند تا از اثرات جانبی مواد شیمیایی موجود در آرایش پاک کن ها و پاک کننده های شیمیایی (به خصوص برای نواحی حساس یا لطیف پوست) به دور باشند.

    روغن نارگيل براي مو خوبه

    به گفته ی دپارتمان کشاورزی امریکا، روغن نارگیل حاوی ویتامین E است و سلامت پوست را افزایش می دهد. ادعا شده که روغن نارگیل به بهبود و سلامت پوست های مبتلا به آکنه، پسوریازیس و اگزما کمک می کند.

    در واقع، پروتئین های موجود در روغن نارگیل، موجب جایگزینی سریع سلول ‌های مرده یا بیمار پوست با سلول های سالم و جدید می شود. به این ترتیب روغن نارگیل علاوه بر مبارزه با میکروب ها، ترمیم آسیب و نشانه های مشهود اختلالات پوستی را هم به عهده می‌گیرد. پس با مصرف روغن نارگیل با یک تیر دو نشان زده اید!

    از گذشته تا امروز، روغن نارگیل برای صورت به دلیل خواص ضد پیری و جوانسازی آن محبوب بوده است. اثرات آن بر چین و چروک پوست بر هیچکس پوشیده نیست.

    حالا که با خواص روغن نارگیل برای سلامت و زیبایی پوست و مو آشنا شدید، در قسمت «بیان نظر» تجربه های خود را با خوانندگان دیگر به اشتراک بگذارید. آیا مصرف روغن نارگیل را به دیگران توصیه می کنید؟ چه خواصی دیگری را برای روغن نارگیل می شناسید که در این متن به آنها اشاره نشده است؟

    منبع:

    خیلی برای لطافت مو و پووست مفیده من خیلی راضی ام.

    میشه بیگین مدت زمانی ک رو موهامون بزاریم باید چقد باشه؟

    سلام دوست عزیز. به منظور روغن تراپی با روغن نارگیل گرم شده، می توانید دو تا سه ساعت آن را روی پوست سر و ساقه موها ماساژ دهید و سپس استحمام کنید.

    سلام ممنون از مطالب مفیدتون ازش استفاده کردمو واقعا داره جواب میده

    سلام واقعن شماجواب گرفتین چندوقته استفاده میکنین چطوری بایداستفاده کنم

    سلام چندوقته استفاده میکنین چ موقع ها و چطوری باید استفاده کنیم

    من حدود دو هفته است روغن نارگیل را روی پوست تمیز در شب استفاده میکنم و عالی بوده -نرم شده دوستم- لک های پوستیم کم رنگ شده و پوستم چند درجه روشن شده البته من هم بخور میدم و اسکراپ استفاده میکنم

    روغن نارگیل واقعا عالی بود
    من تا حالا ۲ بار شب تا صبح روی پوست سرم و موهام مالیدم
    و یه خاصیت عجیب که داره شدیدا خواب آوره حدود پنج دقیقه بعد از این که روی سرم میمالم به طرز عجیبی خوابم میبره
    مثلا من ۷.۵ عصر روی سرم زدم همون موقع خوابم برد تا صبح
    برای خودم هم عجیبه
    هر دو بار که استفاده کردم اینطوری شد!!!

    عالیه حتما امتحان کنین

    یعنی در ایران روغن نارگیل اصل پیدا میشه؟

    سلام دوست عزیز. سوال خوبی پرسیدین. روغن نارگیل اصل یه سری نشونه‌ها داره:
    اول اینکه بهتره ظرف نگهداری روغن نارگیل شیشه‌ای باشه تا پلاستیکی
    بوی روغن نارگیل بوی شیرینیه و خیلی قوی نیست و کاملا بوی نارگیل رو می ده
    وقتی اون رو توی یخچال می ذارید به صورت تک فاز و یکپارچه به شکل جامد در میاد و دو فاز نمی شه
    روی لیبلش رو بخونید و مطمئن بشید که در نحوه‌ی استخراجش از حرارت استفاده نشده باشه
    و آخرین و مهمترین نکته اینه که سعی کنید از برندهای معتبر استفاده کنید و به ارزانترین قیمت راضی نباشید.

    سلام عالی هست. روغن نارگیل لکه بر قوی هم هست.

    عالیه من مدتی هست که استفاده میکنم و تو این مدت واقعا نیازی به استفاده از نرم کننده ی مو نداشتم فقط اینکه من میذارم روی موهام بمونه آیا این کار به مو آسیب میزنه؟

    سلام دوست عزیز. باقی ماندن این روغن روی ساقه مو مشکلی ندارد. ولی باقی ماندن روغن در کف سر میتواند باعث بروز جوش و انسداد منافذ شود. در نتیجه حتما در صورت مشاهده جوش کف سر پس از استفاده از روغن استحمام کنید.

    با سلام من ندانسته استفاده میکردم چون واقعا عالی بود هم موهای نرمی بوجود امد هم خوش حالت میشن درضمن ریزش موهام کلی کم شد بخاطر همین امدم سرج کردم و دیدم با اینکه نمیدونستم ولی بهترین راه رو انتخاب کردم .امیدوارم شما هم بتونید به نتیجه دلخواه برسید

    اپلیکیشن خدمت از ما

    فواید روغن نارگیل برای مو، این روغن را در دسته سالم ترین و پر کاربرد ترین روغن ها در زمینه زیبایی و تقویت مو قرار داده است. فواید روغن نارگیل برای مو و تاثیر آن در زمینه بهداشتی و زیبایی به حدی است، که امروزه در تهیه انواع شامپو‌ها و کرم‌های مو نیز از این روغن استفاده شده است. از موارد فواید روغن نارگیل برای مو می توان به استفاده مستقیم این روغن برای شادابی و تقویت ریشه و پیاز مو و جلوگیری از ایجاد موخوره نام برد. کاربرد روغن نارگیل متناسب با نوع مو و جنس آن می‌تواند، متفاوت باشد. بنابراین ویژگی های مو در نتیجه استفاده از روغن نارگیل برای مو موثر می‌باشند.

     

     

    از برترین متخصصین شهرتان رایگان قیمت بگیرید، با آن ها چت کنید و بهترین را انتخاب کنید.

    روغن نارگيل براي مو خوبه

    خواص روغن نارگیل برای مو و همین طور طرز استفاده از روغن نارگیل برای جلوگیری از ریزش مو، در کنار فواید روغن نارگیل برای مو، موارد پر کاربرد بررسی ویژگی های روغن نارگیل و تاثیر آن بر مو می باشد. بسایری از متخصصان پوست،مو و زیبایی با بررسی خواص روغن نارگیل برای مو به طرز شگفت انگیزی این روغن گیاهی را برای ترمیم و شادابی پوست و مو مفید و لازم می‌دانند. در این متن موارد استفاده روغن نارگیل در موهای مختلف اشتراک گذاشته شده است.

     

     

    تقریبا تمامی افراد با مطالبی در مورد فواید روغن نارگیل برای مو آشنا هستند، اما چگونگی استفاده از این روغن متناسب با نوع مو و دلیل کاربرد متفاوت می باشد. موارد استفاده از روغن نارگیل برای مو در شوره سر، رفع خشکی مو، تقویت مو، درمان خشکی و وز بودن مو، نرم کننده مو و درخشندگی موها و افزایش رشد مو می باشد. اندازه استفاده از روغن نارگیل و همین طور نحوه تهیه ماسک در بعضی از این موارد می‌تواند متفاوت باشد، برای نمونه در این قسمت به چند مورد اشاره می گردد.

     

     

    موارد ذکر شده مثالی از فواید روغن نارگیل برای مو متناسب با مواد طبیعی دیگر می باشد.

     

     از فواید روغن نارگیل برای مو؛ می‌توان تاثیر چشمگیر اسیدهای چرب این روغن روی موهای خشک را نام برد. ترمیم موهای خشک و آسیب دیده از مزایای استفاده از روغن نارگیل برای مو است. خشکی مو تحت تاثیر از دست دادن پروتئین مو بوده، که منجر به زبری و شکننده شدن موها شده است، بطور متقابل خشکی مو در اثر موارد محیطی منجر به جلوگیری از جذب پروتئین در مو می‌گردد. روغن نارگیل دارای ویژگی محفاظتی بر موهای ترمیمی است، بنابراین برای موهای خشک شده در اثر رنگ مو مفید می‌باشد.

     

     

    تاثیر روغن نارگیل برای مو‌های خشک، خیلی بیشتر از موهای چرب و معمولی است. خشگی ساقه و پایین مو با کاربرد روغن نارگیل برای موهای خشک به طور مدام قابل رفع بوده و در مدت زمان کوتاهی شاهد لطافت و تغییر زبری و خشکی موهایتان خواهید بود. میزان فواید روغن نارگیل برای موهای خشک به حدی است، که بیشتر شرکت‌های تولیدی شامپو از عصاره روغن نارگیل در شامپوهای مخصوص موهای خشک و یا کرم موهای مخصوص موهای خشک استفاده می‌کنند. بنابراین از فواید روغن نارگیل برای مو‌های خشک غافل نباشید.

     

    کاربرد روغن نارگیل برای موهای چرب؛ به دلیل خاصیت چرب بودن مو با شامپو پیشنهاد می شود؛ اگر موهای چربی دارید و تصمیم دارید، از خاصیت تقویت کنندگی و ضد موخوره بودن روغن نارگیل برای موهای خود استفاده کنید، بهتر است بعد از ماساژ موها با این روغن آن را با آب گرم و شامپو بشویید. فواید روغن نارگیل برای موهای چرب شاید به اندازه تاثیر روغن نارگیل برای موهای خشک نباشد، ولی در بیشتر مواقع مخصوصا موخوره گرفتن پایین موهای چرب می توانید، از تاثیر روغن نارگیل بر موهای چرب بهره ببرید.

     

     

    با ماساژ روزانه مو با روغن نارگیل از خواص روغن نارگیل برای مو بهره مند شوید. تقویت مو و ترمیم قسمت های شکننده و سوخته مو در اثر استفاده مداوم از اتو و سشوار خواص روغن نارگیل برای مو را تکمیل می‌کند. استفاده از روغن نارگیل به همراه مواد تقویت کننده طبیعی مو نشاط و شادابی را به موها می‌بخشد. خواص روغن نارگیل برای مو در مواقعی که با روغن زیتون استفاده شود، روی موهای زبر بسیار راضی کننده به نظر می‌رسد. برای موهای نازک از روغن نارگیل با روغن انار دانه انار و برای موهای مواج روغن دانه بادم شیرین را با روغن نارگیل استفاده کرده و خواص روغن نارگیل برای مو، را روی هر جنس مویی تجربه نمایید.

     

     

    ماساژ کف سر با روغن نارگیل منجر به رشد سریع موها شده و به بلند تر شدن موها کمک می‌کند،روغن نارگیل به دلیل داشتن انواع مواد معدنی و مغذی بعنوان یک ماده مفید در تقویت و رشد مناسب موها به شمار می آید، بنابراین یکی از فواید روغن نارگیل برای مو، افزایش رشد مو و تسریع رشد موها است. این روغن با تحریک رشد موهای تازه در آمده و جلوگیری از شوره سر است. برای دیدن تاثیر روغن نارگیل در این مورد موها و پوست سرتان را با این روغن ماساژ داده و سپس با آب گرم بشویید.

    روغن نارگيل براي مو خوبه

     

     

     

    روغن نارگیل مانند همه مواد طبیعی دارای فواید و مضراتی است، تا به اینجا از فواید روغن نارگیل برای مو با جزییات صحبت کردیم؛ اما این روغن ممکن است، بر روی بعضی موها و پوست ها خاصیت آلرژیکی داشته و استفاده از آن عوارض جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد، برای جلوگیری از حساسیت های احتمالی به موارد زیر در استفاده از روغن نارگیل برای مو توجه داشته باشید:

     

     

    در این قسمت به معرفی یک ماده طبیعی تاثیر گذار با روغن نارگیل در تقویت مو پرداخته و فواید روغن نارگیل بر مو را تکمیل می‌کنیم.

     

  • تصاویر فانتزی برای پروفایل تلگرام
  • گلاب به تنهایی یک تقویت کننده و مرطوب کننده قوی مو است، و از آن به عنوان یک احیاکننده طبیعی برای رشد مو یاد می‌کنند. ماهیت ضد عفونی کننده و ضد التهابی گلاب برای درمان عفونت و خارش و شوره پوست سر مفید می‌باشد. استفاده از گلاب در کنار روغن نارگیل و پس از شستن شامپو از موها در درخشندگی و لطافت مو خیلی تاثیر دارد. در کنار فواید روغن نارگیل برای مو، می‌توان از گلاب نیز به عنوان یک مکمل در رشد، تقویت و درخشندگی موها یادکرد. بنابراین ریختن مقداری روغن نارگیل با گلاب در یک ظرف مخصوص و اسپری روزانه این ترکیب برای موها، از دیگر خواص روغن نارگیل برای مو است.

     

     

    به دلیل آلودگی ها و قرار گرفتن موها در معرض آسیب ناشی از استفاده مکرر از رنگ یا شامپوهای نامناسب، توجه به تقویت و وضعیت ظاهری موها امری مهم در داشتن موهایی سالم و زیبا است. شناخت و استفاده از مواد طبیعی مثل روغن نارگیل و گلاب و … می‌تواند در نگهداری موها موثر باشد.

    3.84 امتیاز از 185 رای

    “خدمت از ما” بازار آنلاین خدمات است. بعد از ثبت سفارش، از متخصصین مورد اعتماد
    شهرتان چند پیشنهاد قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

    ویتامینه و ماسک مو بانوان

    لطفا شماره همراه خود را وارد کنید

    لطفا شماره موبایل خود را وارد کنید تا کد تایید برای شما ارسال شود

    روغن نارگيل براي مو خوبه

    کد 4 رقمی به شمـاره ارســال شد. لطفا کد را اینجا وارد کنید

    ثانیه تا ارسال مجدد

    جزئیات درخواست خود را وارد کنید تا از مناسب‌ترین متخصصان پیشنهاد قیمت دریافت
    کنید.

    لطفا شهر خود را انتخاب کنید.

    اپلیکیشن خدمت از ما

    فواید روغن نارگیل برای مو، این روغن را در دسته سالم ترین و پر کاربرد ترین روغن ها در زمینه زیبایی و تقویت مو قرار داده است. فواید روغن نارگیل برای مو و تاثیر آن در زمینه بهداشتی و زیبایی به حدی است، که امروزه در تهیه انواع شامپو‌ها و کرم‌های مو نیز از این روغن استفاده شده است. از موارد فواید روغن نارگیل برای مو می توان به استفاده مستقیم این روغن برای شادابی و تقویت ریشه و پیاز مو و جلوگیری از ایجاد موخوره نام برد. کاربرد روغن نارگیل متناسب با نوع مو و جنس آن می‌تواند، متفاوت باشد. بنابراین ویژگی های مو در نتیجه استفاده از روغن نارگیل برای مو موثر می‌باشند.

     

     

    از برترین متخصصین شهرتان رایگان قیمت بگیرید، با آن ها چت کنید و بهترین را انتخاب کنید.

    روغن نارگيل براي مو خوبه

    خواص روغن نارگیل برای مو و همین طور طرز استفاده از روغن نارگیل برای جلوگیری از ریزش مو، در کنار فواید روغن نارگیل برای مو، موارد پر کاربرد بررسی ویژگی های روغن نارگیل و تاثیر آن بر مو می باشد. بسایری از متخصصان پوست،مو و زیبایی با بررسی خواص روغن نارگیل برای مو به طرز شگفت انگیزی این روغن گیاهی را برای ترمیم و شادابی پوست و مو مفید و لازم می‌دانند. در این متن موارد استفاده روغن نارگیل در موهای مختلف اشتراک گذاشته شده است.

     

     

    تقریبا تمامی افراد با مطالبی در مورد فواید روغن نارگیل برای مو آشنا هستند، اما چگونگی استفاده از این روغن متناسب با نوع مو و دلیل کاربرد متفاوت می باشد. موارد استفاده از روغن نارگیل برای مو در شوره سر، رفع خشکی مو، تقویت مو، درمان خشکی و وز بودن مو، نرم کننده مو و درخشندگی موها و افزایش رشد مو می باشد. اندازه استفاده از روغن نارگیل و همین طور نحوه تهیه ماسک در بعضی از این موارد می‌تواند متفاوت باشد، برای نمونه در این قسمت به چند مورد اشاره می گردد.

     

     

    موارد ذکر شده مثالی از فواید روغن نارگیل برای مو متناسب با مواد طبیعی دیگر می باشد.

     

     از فواید روغن نارگیل برای مو؛ می‌توان تاثیر چشمگیر اسیدهای چرب این روغن روی موهای خشک را نام برد. ترمیم موهای خشک و آسیب دیده از مزایای استفاده از روغن نارگیل برای مو است. خشکی مو تحت تاثیر از دست دادن پروتئین مو بوده، که منجر به زبری و شکننده شدن موها شده است، بطور متقابل خشکی مو در اثر موارد محیطی منجر به جلوگیری از جذب پروتئین در مو می‌گردد. روغن نارگیل دارای ویژگی محفاظتی بر موهای ترمیمی است، بنابراین برای موهای خشک شده در اثر رنگ مو مفید می‌باشد.

     

     

    تاثیر روغن نارگیل برای مو‌های خشک، خیلی بیشتر از موهای چرب و معمولی است. خشگی ساقه و پایین مو با کاربرد روغن نارگیل برای موهای خشک به طور مدام قابل رفع بوده و در مدت زمان کوتاهی شاهد لطافت و تغییر زبری و خشکی موهایتان خواهید بود. میزان فواید روغن نارگیل برای موهای خشک به حدی است، که بیشتر شرکت‌های تولیدی شامپو از عصاره روغن نارگیل در شامپوهای مخصوص موهای خشک و یا کرم موهای مخصوص موهای خشک استفاده می‌کنند. بنابراین از فواید روغن نارگیل برای مو‌های خشک غافل نباشید.

     

    کاربرد روغن نارگیل برای موهای چرب؛ به دلیل خاصیت چرب بودن مو با شامپو پیشنهاد می شود؛ اگر موهای چربی دارید و تصمیم دارید، از خاصیت تقویت کنندگی و ضد موخوره بودن روغن نارگیل برای موهای خود استفاده کنید، بهتر است بعد از ماساژ موها با این روغن آن را با آب گرم و شامپو بشویید. فواید روغن نارگیل برای موهای چرب شاید به اندازه تاثیر روغن نارگیل برای موهای خشک نباشد، ولی در بیشتر مواقع مخصوصا موخوره گرفتن پایین موهای چرب می توانید، از تاثیر روغن نارگیل بر موهای چرب بهره ببرید.

     

     

    با ماساژ روزانه مو با روغن نارگیل از خواص روغن نارگیل برای مو بهره مند شوید. تقویت مو و ترمیم قسمت های شکننده و سوخته مو در اثر استفاده مداوم از اتو و سشوار خواص روغن نارگیل برای مو را تکمیل می‌کند. استفاده از روغن نارگیل به همراه مواد تقویت کننده طبیعی مو نشاط و شادابی را به موها می‌بخشد. خواص روغن نارگیل برای مو در مواقعی که با روغن زیتون استفاده شود، روی موهای زبر بسیار راضی کننده به نظر می‌رسد. برای موهای نازک از روغن نارگیل با روغن انار دانه انار و برای موهای مواج روغن دانه بادم شیرین را با روغن نارگیل استفاده کرده و خواص روغن نارگیل برای مو، را روی هر جنس مویی تجربه نمایید.

     

     

    ماساژ کف سر با روغن نارگیل منجر به رشد سریع موها شده و به بلند تر شدن موها کمک می‌کند،روغن نارگیل به دلیل داشتن انواع مواد معدنی و مغذی بعنوان یک ماده مفید در تقویت و رشد مناسب موها به شمار می آید، بنابراین یکی از فواید روغن نارگیل برای مو، افزایش رشد مو و تسریع رشد موها است. این روغن با تحریک رشد موهای تازه در آمده و جلوگیری از شوره سر است. برای دیدن تاثیر روغن نارگیل در این مورد موها و پوست سرتان را با این روغن ماساژ داده و سپس با آب گرم بشویید.

    روغن نارگيل براي مو خوبه

     

     

     

    روغن نارگیل مانند همه مواد طبیعی دارای فواید و مضراتی است، تا به اینجا از فواید روغن نارگیل برای مو با جزییات صحبت کردیم؛ اما این روغن ممکن است، بر روی بعضی موها و پوست ها خاصیت آلرژیکی داشته و استفاده از آن عوارض جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد، برای جلوگیری از حساسیت های احتمالی به موارد زیر در استفاده از روغن نارگیل برای مو توجه داشته باشید:

     

     

    در این قسمت به معرفی یک ماده طبیعی تاثیر گذار با روغن نارگیل در تقویت مو پرداخته و فواید روغن نارگیل بر مو را تکمیل می‌کنیم.

     

  • عرق رازیانه و تخمدان پلی کیستیک
  • گلاب به تنهایی یک تقویت کننده و مرطوب کننده قوی مو است، و از آن به عنوان یک احیاکننده طبیعی برای رشد مو یاد می‌کنند. ماهیت ضد عفونی کننده و ضد التهابی گلاب برای درمان عفونت و خارش و شوره پوست سر مفید می‌باشد. استفاده از گلاب در کنار روغن نارگیل و پس از شستن شامپو از موها در درخشندگی و لطافت مو خیلی تاثیر دارد. در کنار فواید روغن نارگیل برای مو، می‌توان از گلاب نیز به عنوان یک مکمل در رشد، تقویت و درخشندگی موها یادکرد. بنابراین ریختن مقداری روغن نارگیل با گلاب در یک ظرف مخصوص و اسپری روزانه این ترکیب برای موها، از دیگر خواص روغن نارگیل برای مو است.

     

     

    به دلیل آلودگی ها و قرار گرفتن موها در معرض آسیب ناشی از استفاده مکرر از رنگ یا شامپوهای نامناسب، توجه به تقویت و وضعیت ظاهری موها امری مهم در داشتن موهایی سالم و زیبا است. شناخت و استفاده از مواد طبیعی مثل روغن نارگیل و گلاب و … می‌تواند در نگهداری موها موثر باشد.

    3.84 امتیاز از 185 رای

    “خدمت از ما” بازار آنلاین خدمات است. بعد از ثبت سفارش، از متخصصین مورد اعتماد
    شهرتان چند پیشنهاد قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

    ویتامینه و ماسک مو بانوان

    لطفا شماره همراه خود را وارد کنید

    لطفا شماره موبایل خود را وارد کنید تا کد تایید برای شما ارسال شود

    روغن نارگيل براي مو خوبه

    کد 4 رقمی به شمـاره ارســال شد. لطفا کد را اینجا وارد کنید

    ثانیه تا ارسال مجدد

    جزئیات درخواست خود را وارد کنید تا از مناسب‌ترین متخصصان پیشنهاد قیمت دریافت
    کنید.

    لطفا شهر خود را انتخاب کنید.

    اپلیکیشن خدمت از ما

    فواید روغن نارگیل برای مو، این روغن را در دسته سالم ترین و پر کاربرد ترین روغن ها در زمینه زیبایی و تقویت مو قرار داده است. فواید روغن نارگیل برای مو و تاثیر آن در زمینه بهداشتی و زیبایی به حدی است، که امروزه در تهیه انواع شامپو‌ها و کرم‌های مو نیز از این روغن استفاده شده است. از موارد فواید روغن نارگیل برای مو می توان به استفاده مستقیم این روغن برای شادابی و تقویت ریشه و پیاز مو و جلوگیری از ایجاد موخوره نام برد. کاربرد روغن نارگیل متناسب با نوع مو و جنس آن می‌تواند، متفاوت باشد. بنابراین ویژگی های مو در نتیجه استفاده از روغن نارگیل برای مو موثر می‌باشند.

     

     

    از برترین متخصصین شهرتان رایگان قیمت بگیرید، با آن ها چت کنید و بهترین را انتخاب کنید.

    روغن نارگيل براي مو خوبه

    خواص روغن نارگیل برای مو و همین طور طرز استفاده از روغن نارگیل برای جلوگیری از ریزش مو، در کنار فواید روغن نارگیل برای مو، موارد پر کاربرد بررسی ویژگی های روغن نارگیل و تاثیر آن بر مو می باشد. بسایری از متخصصان پوست،مو و زیبایی با بررسی خواص روغن نارگیل برای مو به طرز شگفت انگیزی این روغن گیاهی را برای ترمیم و شادابی پوست و مو مفید و لازم می‌دانند. در این متن موارد استفاده روغن نارگیل در موهای مختلف اشتراک گذاشته شده است.

     

     

    تقریبا تمامی افراد با مطالبی در مورد فواید روغن نارگیل برای مو آشنا هستند، اما چگونگی استفاده از این روغن متناسب با نوع مو و دلیل کاربرد متفاوت می باشد. موارد استفاده از روغن نارگیل برای مو در شوره سر، رفع خشکی مو، تقویت مو، درمان خشکی و وز بودن مو، نرم کننده مو و درخشندگی موها و افزایش رشد مو می باشد. اندازه استفاده از روغن نارگیل و همین طور نحوه تهیه ماسک در بعضی از این موارد می‌تواند متفاوت باشد، برای نمونه در این قسمت به چند مورد اشاره می گردد.

     

     

    موارد ذکر شده مثالی از فواید روغن نارگیل برای مو متناسب با مواد طبیعی دیگر می باشد.

     

     از فواید روغن نارگیل برای مو؛ می‌توان تاثیر چشمگیر اسیدهای چرب این روغن روی موهای خشک را نام برد. ترمیم موهای خشک و آسیب دیده از مزایای استفاده از روغن نارگیل برای مو است. خشکی مو تحت تاثیر از دست دادن پروتئین مو بوده، که منجر به زبری و شکننده شدن موها شده است، بطور متقابل خشکی مو در اثر موارد محیطی منجر به جلوگیری از جذب پروتئین در مو می‌گردد. روغن نارگیل دارای ویژگی محفاظتی بر موهای ترمیمی است، بنابراین برای موهای خشک شده در اثر رنگ مو مفید می‌باشد.

     

     

    تاثیر روغن نارگیل برای مو‌های خشک، خیلی بیشتر از موهای چرب و معمولی است. خشگی ساقه و پایین مو با کاربرد روغن نارگیل برای موهای خشک به طور مدام قابل رفع بوده و در مدت زمان کوتاهی شاهد لطافت و تغییر زبری و خشکی موهایتان خواهید بود. میزان فواید روغن نارگیل برای موهای خشک به حدی است، که بیشتر شرکت‌های تولیدی شامپو از عصاره روغن نارگیل در شامپوهای مخصوص موهای خشک و یا کرم موهای مخصوص موهای خشک استفاده می‌کنند. بنابراین از فواید روغن نارگیل برای مو‌های خشک غافل نباشید.

     

    کاربرد روغن نارگیل برای موهای چرب؛ به دلیل خاصیت چرب بودن مو با شامپو پیشنهاد می شود؛ اگر موهای چربی دارید و تصمیم دارید، از خاصیت تقویت کنندگی و ضد موخوره بودن روغن نارگیل برای موهای خود استفاده کنید، بهتر است بعد از ماساژ موها با این روغن آن را با آب گرم و شامپو بشویید. فواید روغن نارگیل برای موهای چرب شاید به اندازه تاثیر روغن نارگیل برای موهای خشک نباشد، ولی در بیشتر مواقع مخصوصا موخوره گرفتن پایین موهای چرب می توانید، از تاثیر روغن نارگیل بر موهای چرب بهره ببرید.

     

     

    با ماساژ روزانه مو با روغن نارگیل از خواص روغن نارگیل برای مو بهره مند شوید. تقویت مو و ترمیم قسمت های شکننده و سوخته مو در اثر استفاده مداوم از اتو و سشوار خواص روغن نارگیل برای مو را تکمیل می‌کند. استفاده از روغن نارگیل به همراه مواد تقویت کننده طبیعی مو نشاط و شادابی را به موها می‌بخشد. خواص روغن نارگیل برای مو در مواقعی که با روغن زیتون استفاده شود، روی موهای زبر بسیار راضی کننده به نظر می‌رسد. برای موهای نازک از روغن نارگیل با روغن انار دانه انار و برای موهای مواج روغن دانه بادم شیرین را با روغن نارگیل استفاده کرده و خواص روغن نارگیل برای مو، را روی هر جنس مویی تجربه نمایید.

     

     

    ماساژ کف سر با روغن نارگیل منجر به رشد سریع موها شده و به بلند تر شدن موها کمک می‌کند،روغن نارگیل به دلیل داشتن انواع مواد معدنی و مغذی بعنوان یک ماده مفید در تقویت و رشد مناسب موها به شمار می آید، بنابراین یکی از فواید روغن نارگیل برای مو، افزایش رشد مو و تسریع رشد موها است. این روغن با تحریک رشد موهای تازه در آمده و جلوگیری از شوره سر است. برای دیدن تاثیر روغن نارگیل در این مورد موها و پوست سرتان را با این روغن ماساژ داده و سپس با آب گرم بشویید.

    روغن نارگيل براي مو خوبه

     

     

     

    روغن نارگیل مانند همه مواد طبیعی دارای فواید و مضراتی است، تا به اینجا از فواید روغن نارگیل برای مو با جزییات صحبت کردیم؛ اما این روغن ممکن است، بر روی بعضی موها و پوست ها خاصیت آلرژیکی داشته و استفاده از آن عوارض جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد، برای جلوگیری از حساسیت های احتمالی به موارد زیر در استفاده از روغن نارگیل برای مو توجه داشته باشید:

     

     

    در این قسمت به معرفی یک ماده طبیعی تاثیر گذار با روغن نارگیل در تقویت مو پرداخته و فواید روغن نارگیل بر مو را تکمیل می‌کنیم.

     

  • دستور پخت همبرگر با سویا
  • گلاب به تنهایی یک تقویت کننده و مرطوب کننده قوی مو است، و از آن به عنوان یک احیاکننده طبیعی برای رشد مو یاد می‌کنند. ماهیت ضد عفونی کننده و ضد التهابی گلاب برای درمان عفونت و خارش و شوره پوست سر مفید می‌باشد. استفاده از گلاب در کنار روغن نارگیل و پس از شستن شامپو از موها در درخشندگی و لطافت مو خیلی تاثیر دارد. در کنار فواید روغن نارگیل برای مو، می‌توان از گلاب نیز به عنوان یک مکمل در رشد، تقویت و درخشندگی موها یادکرد. بنابراین ریختن مقداری روغن نارگیل با گلاب در یک ظرف مخصوص و اسپری روزانه این ترکیب برای موها، از دیگر خواص روغن نارگیل برای مو است.

     

     

    به دلیل آلودگی ها و قرار گرفتن موها در معرض آسیب ناشی از استفاده مکرر از رنگ یا شامپوهای نامناسب، توجه به تقویت و وضعیت ظاهری موها امری مهم در داشتن موهایی سالم و زیبا است. شناخت و استفاده از مواد طبیعی مثل روغن نارگیل و گلاب و … می‌تواند در نگهداری موها موثر باشد.

    3.84 امتیاز از 185 رای

    “خدمت از ما” بازار آنلاین خدمات است. بعد از ثبت سفارش، از متخصصین مورد اعتماد
    شهرتان چند پیشنهاد قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

    ویتامینه و ماسک مو بانوان

    لطفا شماره همراه خود را وارد کنید

    لطفا شماره موبایل خود را وارد کنید تا کد تایید برای شما ارسال شود

    روغن نارگيل براي مو خوبه

    کد 4 رقمی به شمـاره ارســال شد. لطفا کد را اینجا وارد کنید

    ثانیه تا ارسال مجدد

    جزئیات درخواست خود را وارد کنید تا از مناسب‌ترین متخصصان پیشنهاد قیمت دریافت
    کنید.

    لطفا شهر خود را انتخاب کنید.

    قبل از اینکه روغن نارگیل را روی سر خود بریزید ، حتماً بدانید که چگونه از آن به درستی استفاده کنید تا بدون آسیب رساندن به موهایتان، فوایدی به آن برسانید.  

    روغن نارگیل ثروتمندترین منبع طبیعی اسیدهای چرب با زنجیره متوسط (MCFAs) ، انواع خاص اسید چرب با خاصیت ضد باکتری و ضد میکروبی است که برای بدن بسیار تغذیه کننده است. به خصوص در زنجیره C12 از MCFA ها معروف به اسید 

    اسید لوریک به طور طبیعی در شیر مادر نیز مشاهده می شود و از سلامت هورمون ها و سلامت سلولی پشتیبانی می کند. این خاصیت مفید روغن نارگیل نیز یکی از دلایلی است که می تواند به جلوگیری از کمبود پروتئین در مو (برای برخی افراد) کمک کند. ساختار روغن نارگیل به آن اجازه می دهد تا به موها به طریقی نفوذ کند که روغنهای دیگر قادر به آن نیستند، به همین دلیل برخی افراد هنگام استفاده از روغن نارگیل برای موها نتایج شگفت انگیزی را تقریبا سریع مشاهده می کنند.

    ایده ی قرار دادن روغن به طور مستقیم در مو ، ممکن است غیر منطقی به نظر برسد ، به خصوص برای موهای طبیعی چرب. هزاران سال است که از روغن های مو تغذیه کننده استفاده می شود ، اگرچه اینها از نسبت معینی از روغنهای مفید استفاده می کنند (و من عسل و منیزیم را اضافه می کنم) و اینها به عنوان یک محصول روزمره مورد استفاده قرار نمی گیرد.

    شکی نیست که روغنهای خاص می توانند برای مو مفید باشند و بسیاری از ما روغنهای مفید را با شامپو زدن بیش از حد از دست میدهیم  و بدن را به سمت افزایش تولید روغن طبیعی برای جبران سوق می دهیم. به دلیل شامپو زدن بیش از حد و رژیم غذایی ضعیف ، بسیاری از ما نیز در درجه اول مواد مغذی حیاتی لازم برای ساختن موهای سالم را از دست می دهیم ، اما آیا اضافه کردن روغن به موها راه حل است؟

    روغن نارگيل براي مو خوبه

    نه لزوما…

    به نظر می رسد برخی روغنها برای مو بسیار جهانی هستند اما روغن نارگیل همیشه یکی از آنها نیست. به عنوان مثال ، روغن کرچک یک راز زیبایی برای افزایش رشد مو است. من آن را روی مو و مژگان خود استفاده می کنم و نتایج شگفت انگیزی را دیده ام ، و صدها نفر در کامنت هایشان اعلام کرده اند که تجربه ی مشابهی داشته اند.

    از طرف دیگر روغن نارگیل نتایج متفاوتی دارد. برخی از افراد بلافاصله موهای سالم تر و نرم تر را گزارش می دهند ، در حالی که برخی دیگر ادعا می کنند که موهایشان پس از استفاده دچار ریزش می شود. بنابراین دلیل اختلاف چیست و چگونه می توان دانست که آیا روغن نارگیل مفید است یا باعث ریزش مو می شود؟

    جای تعجب نیست که ، انواع مختلفی از موها به طور متفاوتی به روغن ها پاسخ می دهند و روغن نارگیل برای هر نوع مو کار نمی کند. از آنجا که به مو کمک می کند که پروتئین طبیعی خود را حفظ کند ، می تواند برای کسانی که فاقد پروتئین طبیعی کافی در فولیکول های مو هستند ، مفید باشد. مطالعات حتی فواید روغن نارگیل را برای انواع خاصی از مو تایید کرده اند ، اما برای همه اینگونه نیست!

    به طور معمول ، افرادی که موهای براق و متوسط ​​دارند ، نتایج خوبی از روغن نارگیل خواهند دید و متوجه موهای قوی تر و براق تر با حجم بیشتر می شوند. کسانی که موهای درشت و یا خشکی دارند ممکن است به هیچ وجه با پروتئین کم مبارزه نکنند و روغن نارگیل ممکن است منجر به شکننده تر مو و ریزش مو شود. این افراد ممکن است بیشتر از انواع دیگر روغن مانند روغن مارلا یا روغن آرگان بهره مند شوند.

    لازم به ذکر نیست که  هر کسی که حساسیت و یا واکنشی به نارگیل یا روغن نارگیل نشان دهد نباید از این محصولات در مو استفاده کند ، مهم نیست که چه نوع مویی باشد.

    هنگام استفاده از روغن نارگیل برای مو ، مقدار مورد استفاده نیز مهم است. احتمالاً این گفته را شنیده اید “مقدار زیادی از یک چیز خوب” ، و این کاملاً در مورد استفاده از روغن نارگیل در مو صدق می کند. درست مانند مکمل ها ، اگر کمی خوب باشد ، لزوما مقدار زیادی از آن بهتر نیست. 

    به نظر می رسد روغن نارگیل هنگامی که در مقادیر کمی برای موهای زائد استفاده می شود باعث کاهش موهای زائد می شود ، اما اگر مقدار زیادی از روغن نارگیل استفاده شود ، خوب جواب نمی دهد.

    برای بهترین نتیجه ، فقط مقداری روغن نارگیل را بین دستان خود مالش دهید تا گرم شود و سپس به آرامی از ساقه ی مو شروع به مالیدن بر روی مو کنید.  این امر به رفع کدری موها و ایجاد موهای براق بدون تاثیرات منفی کمک می کند. سایر مواد هم مهم هستند. 

    روغن نارگیل غالباً در دستورالعمل های مواد مغذی روغن مو ، ماسک مو و محصولات مو قرار دارد و این موارد ممکن است ضرورت نداشته باشد. هنگامی که با روغن ها و ترکیبات دیگر ترکیب می شوید ، نه تنها روغن نارگیل کمتر با مو در تماس است ، بلکه در ترکیب با اسیدهای چرب نیز می توانند اثرات متفاوتی داشته باشند.

    به عنوان مثال ، به نظر نمی رسد که روغن نارگیل هنگام ترکیب شدن با اسیدهای چرب اشباع نشده از روغن زیتون یا مخلوط کردن با روغن آرگان یا مارلا ( هر دو برای مو فوق العاده هستند) موها را خشک یا شکننده کند. همچنین به نظر می رسد که عسل ، روغن نارگیل را برای موها نیز مفیدتر می کند و قندهای ساده موجود در عسل می توانند مو را تغذیه کرده و آن را به طور طبیعی صاف و بدون وز کنند. 

    ممکن است روغن نارگیل بهترین انتخاب برای استفاده روی مو برای افرادی که از محصولات مو طبیعی یا خانگی استفاده می کنند نباشد. محصولات موی خانگی (مانند شامپو گل مورد علاقه من) ، فاقد مواد شیمیایی سورفکتوسی هستند که بسیاری از شامپوها و محصولات تجاری آنها را دارا هستند ، بنابراین از بین بردن روغن های اضافی موها ، به ویژه در مقادیر زیاد ، برای آنها دشوار است. شامپوی گل من موهای من را نرم و قوی می کند ، اما بهترین در از بین بردن کامل روغن مو نیست (من به این دلیل به شامپوی روشن کننده یک فروشگاه ارگانیک علاقه مند هستم).

    کسانی که فکر می کنند روغن نارگیل ممکن است برای انواع موها مفید باشد ، می توانند از استفاده از آن سود ببرند ، اما هنگام استفاده از روغن نارگیل برای مو بهترین کارهایی که میتوان انجام داد به شرح زیر است:

    از نظر تمام خواص مفید روغن نارگیل ، مو مانند بدن دستگاه گوارش توانایی هضم یا متابولیزه کردن روغن نارگیل را ندارد. این ماده می تواند در سطح کاملاً شیمیایی فایده ای داشته باشد ، اما شما نمی توانید در مواقعی که از آن به صورت خارجی یا مو استفاده می شود ، از خواص مفید روغن نارگیل به طور کامل استفاده کنید.

    به همین دلیل ، روغن نارگیل ممکن است بیشترین فایده را در مواقع مصرف داخلی برای موها داشته باشد ، زیرا محتوای بالای آن و آنتی اکسیدان های آن با زنجیره متوسط ​​و زنجیره ای می تواند به بهبود میزان رشد مو از داخل کمک کند. سلامت و رشد مو از داخل شروع می شود ، بنابراین راه حل طولانی مدت برای داشتن موهای سالم تر ، قوی تر و براق تر ، شامل پرداختن به عوامل داخلی مانند رژیم غذایی ، مکمل ها و خواب است. دقیقاً مانند پوست ، مو منعکس کننده سلامت داخلی است و می تواند تا حد زیادی توسط هورمون ها کنترل شود (یکی از دلایلی که زنان پس از بارداری موها را از دست می دهند) ، بنابراین برای بهبود موها به  متعادل کردن هورمون ها و تغذیه ی بدن توجه کنید.

    قیمت ویتامینه و ماسک مو بانوان

    سفارش ویتامینه و ماسک مو بانوان

    روغن نارگیل یکی از سالم‌ترین مواد غذایی و پرکاربرد ترین مواد موجود در کره زمین است. این روغن، نسبتا همه کاره، ارزان و در دسترس است و کار کردن با آن آسان است. و حتما بسیاری از شما درباره خواص روغن نارگیل برای مو سر چیزهای زیادی شنیده اید. در این مقاله با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چگونه از روغن نارگیل برای تقویت مو و زیبایی موی سر خود کمک بگیرید. فقط یادتان باشد که همیشه روغن نارگیل بکر تهیه کنید تا از خواص روغن نارگیل بیش‌ترین فایده ممکن را از آن ببرید.

    اگر موهای خشکی دارید، روغن نارگیل اسیدهای چربی دارد که برای کمک به بهبود این اختلالات مناسب هستند. شما می‌توانید شامپوی نارگیل و اسطوخودوس خانگی خودتان را به منظور بهبود سلامت موهای‌تان درست کنید و از روغن نارگیل مستقیما به عنوان یک نرم‌کننده‌ی کاملا طبیعی برای موهای‌تان استفاده کنید.

    برای خلاص شدن از خشکی مو و ضخیم شدن مو، ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با ۱۰ قطره روغن معطر رزماری مخلوط کنید و ترکیب حاصل را به مدت ۳ دقیقه روی پوست سرتان ماساژ بدهید. پس از گذشت ۳۰ دقیقه دوش بگیرید.

    روغن نارگیل به سرعت تبدیل به عنصر اصلی مراقبت از موهای فرفری می شود، زیرا رطوبت و درخشش خاصی به مو می‌دهد و از وز آن می‌کاهد. این روغن همچنین برای درهم و برهمی مو و گره خوردگی آن بسیار عالی است. می‌توانید کمی از روغن را روی موهای نم‌دار بزنید و کمی صبر کنید. بعد، خواهید دید که گره موهای‌تان شل می‌شود و به راحتی می‌توانید آنها را از هم باز کنید.

    روغن نارگيل براي مو خوبه

    مطلب مرتبط: ۱۰ کاربرد شگفت‌انگیز روغن نارگیل

    در روغن نارگیل سطح بالایی از اسیدهای چرب وجود دارد که نرم‌کننده عمیقی را بر موی شما به‌جا می‌گذارد و وقتی موی شما با نرم‌کننده تامین‌شده‌باشد، قوی‌تر می‌شود. برای اینکه از خواص تقویت کنندگی روغن نارگیل بیشتر بهره ببرید خوب است از یک ماسک روغن نارگیل و آبلیمو استفاده کنید زیرا در آب‌لیمو مقدار زیادی ویتامین ث هست و این با فوق‌موثر بودنش برای حفظ و افزایش رشد مو ثابت شده‌است.

    هم نارگیل و هم لیمو اگر از بعد فیزیکی دیده‌شوند تا حدی شگفت‌انگیزند، اما آن‌ها می‌توانند بیشتر از آن‌چیزی که شما تصور‌می‌کنید مفید باشند. به‌ویژه، ترکیب این دو ماده ماسک موی کاملی برای تقویت رشد مو می‌سازد. اگر به‌دنبال یک درمان کامل هستید، که می‌تواند نازکی موی شما را رفع‌کند، رشد موی شما را تقویت و آن را نرم کند، پس ترکیب روغن‌نارگیل و آب‌لیمو درمان کاملی‌است که نمی‌توانید از آن بگذرید.

    از خواص روغن نارگیل بهبود مشکلات پوستی مخصوصا در ناحیه موی سر است. روغن نارگیل نه تنها به عنوان یک پاک‌کننده‌ی پوست صورت، مرطوب‌کننده و کرم ضد آفتاب فوق‌العاده است، بلکه می‌تواند بسیاری از اختلالات پوستی را نیز درمان کند. اسیدهای چرب (اسید کاپریلیک و اسید لوریک) موجود در روغن نارگیل به صورت داخلی و خارجی التهاب را کاهش می‌دهد و پوست را مرطوب می‌کند. به همین دلیل روغن نارگیل یک راه‌حل عالی برای درمان شوره سر است.

    مطلب مرتبط: ۶۶ خاصیت روغن نارگیل برای سلامتی، پوست و مو

    روغن نارگیل از زمان های قدیم برای جلوگیری از ریزش مو مورد استفاده قرار می‌گرفت.  ماساژ پوست سر با روغن‌های طبیعی مانند روغن نارگیل که بهترین روغن برای مو است در جلوگیری از ریزش مو بسیار موثر است.  ماساژ دادن روغن نارگیل بر روی پوست سرتان دو فایده دارد، هم از مزایای خود ماساژ که باعث آرامش و بهبود جریان خون به فولیکول‌ها می‌شود بهره می‌برید و هم از مزایای تغذیه‌ای‌ِ روغن‌ نارگیل استفاده می‌کنید.

    روغن نارگیل در دمای اتاق حالت کرمی دارد، و زمانی که ۲۴ درجه حرارت ببیند مایع می‌شود. زمانی که زیر دوش هستید، با نگه داشتن بطری روغن زیر آب گرم، آن را ذوب کنید. سپس، بعد از شامپو کردن موهای‌تان، مقدار زیادی از روغن را به تارهای مرطوب موها‌یتان بمالید و موهای‌تان را بپیچید و پشت سرتان جمع کنید. برای این‌که درخشش و رطوبت را به آن تارهای مرده و کدر برگردانید، اجازه بدهید قبل از آبکشی، روغن حداقل ۵ دقیق روی موهای‌تان بماند.

    مطلب مرتبط: ۱۰ فایده روغن‌نارگیل که شگفت‌‌انگیز هستند

    ماساژ پوست کف سر با یک ماده‌ی محرک مانند روغن نارگیل احتمال رشد موها و بلندتر شدن آن‌ها را افزایش می‌دهد. روغن نارگیل دارای ویتامین‌های ضروری و مواد مغذی فراوانی است و یک نرم‌کننده‌ی طبیعی برای موها محسوب می‌شود.

    به اندازه‌ی یک نخود از روغن نارگیل را بین انگشتان‌تان مالش دهید تا گرم شود، سپس آن را به ۵ سانت انتهایی موهای‌تان بمالید تا تمام روز از وز در امان باشند. اگر موهایی ضخیم‌تر و زبرتر دارید، روغن نارگیل را از وسط طول موهای‌تان تا پایین بمالید تا وز آن بیش‌تر کنترل شود. نکته‌ی مثبت این‌که با این روش موها‌ی‌تان براق‌تر و نرم‌تر نیز خواهند بود.

    این روغن می‌تواند رشد موهای تازه را تحریک کند و جلوی شوره را خواهد گرفت. به خوبی شستشو دهید (و باز هم شتسشو دهید) و بعد مو را به مدل همیشگی‌اش درآورید. موی‌تان باید سالم، براق، و ضخیم باشد. اگر روغن نارگیل روی موهایتان سنگینی می‌کند و آن را به پایین منحرف می‌کند، دفعه‌ی بعد کمتر استفاده کنید، و به خوبی آن را شستشو دهید.

    مطلب مرتبط: ۵ خاصیت روغن‌نارگیل که شما را ۱۰سال جوانتر می‌کند

    روغن نارگیل یک ماده طبیعی و فوق العاده برای نرم کردن موی سر است. مخصوصا اگر با عسل طبیعی که مرطوب‌کننده است و برای رشد موها تاثیری عالی دارد ترکیب شود نتیجه منحصر به فردی به شما نشانخواهد داد. برای تهیه ماسک مو مناسب خانگی جهت نرمی و لطافت موها به ۳-۴ قاشق غذاخوری روغن نارگیل و ۲ قاشق غذاخوری عسل نیاز دارید. هر دو ماده را در یک کاسه ترکیب کرده و بعد مخلوط را گرم کنید. ترکیب حاصل را روی پوست مرطوب سرتان بمالید و به طور کامل ماساژ دهید. اجازه بدهید به مدت ۳۰ دقیقه بماند و سپس موها را با یک شامپوی ملایم شستشو دهید. شما می‌توانید این ماسک مو را برای داشتن موهایی بلندتر، درخشان‌تر و پرپشت‌تر استعمال کنید.

    منبع: لایف‌هک

    برچسب ها بهترین روغن برای موخواص روغن نارگیلخواص روغن نارگیل برای موخواص روغن نارگیل برای پوست و موروغن نارگیل برای ریزش موروغن نارگیل برای موفواید روغن نارگیل برای مو

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وب‌ سایت

    صفحه اصلی » مقالات 🔥 » پزشکی و سلامت 🔥 » خوراکی ها و گیاهان » روغن نارگیل / خواص برای مو، مژه، لک صورت، چین و چروک و لاغری

    روغن نارگیل : تا به امروز، بیش از ۱۵۰۰ مطالعه وجود دارد که نشان می دهد روغن نارگیل یکی از سالمترین غذاها در دنیاست.

    روغن نارگیل خواص زیادی بخصوص برای پوست و مو دارد. از جمله خواص این روغن می توان به تقویت مو، ابرو، و مژه و همچنین برای از بین بردن لک صورت، چین و چروک و درمان سلولیت اشاره کرد. همچنین روغن نارگیل برای لاغری مفید است.

    روغن نارگیل, خواص روغن نارگیل در طب سنتی, خواص روغن نارگیل برای مو, روغن نارگیل برای لک صورت, روغن نارگیل برای چروک صورت, خواص روغن نارگیل برای لاغری, خواص روغن نارگیل برای مژه

    برای دسترسی سریع به محتوای مطلب از لینکهای زیر استفاده کنید:

    روغن نارگيل براي مو خوبه

    کسانی که پوست خشکی دارند می‌توانند از روغن نارگیل استفاده کنند.

    پس از شستشوی بدن در حمام و قبل از خروج، روغن مالی بدن با روغن نارگیل می تواند انجام شود که جذب خوبی دارد.

    موجب انعطاف، شادابی و خوش رنگی پوست شده، همچنین باعث حجم آوردن بدن در افراد لاغر می شود.

    کلیه و کمر را نیز گرم می‌کند.

    عضلات کمر و نیز احشای داخل شکم و لگن (روده ها، کلیه ها، تخمدان و رحم )، بسیار مستعد سردی هستند و برخی کمر دردها و دل دردها نیز به همین دلیل است.

    مالیدن روغن نارگیل به ناحیه  و سپس بستن با شال برای رفع دردهای محل، بسیار مفید است.

    کسانی که مثانه آنها حالت سستی و سردی پیدا کرده (از علائم آن اینست که به دنبال عطسه یا سرفه، چند قطره ای ادرار بریزد و عدم کنترل ادرار داشته باشند) نیز از دستور فوق نفع می برند.

    خواص روغن نارگیل در طب سنتی

    هفته ای دوبار دستان و انگشتان خود را با این روغن ماساژ دهید تا نرمی و لطافت پوست دستتان را احساس کنید.

    اگر موهایی ضخیم و خشک دارید یا موهایی رنگ کرده دارید، برای نرم کردن آن می توانید به روغن نارگیل اعتماد کنید.

    چون این روغن با خواص شفابخش خود انتهای مو را نرم کرده و خشکی و شکنندگی اش را برطرف میکند.

    شاید به نظر عجیب برسد، اما برای سم زدایی از بدن و البته سفید کردن دندانها،صبح ها قبل از مسواک زدن،کمی روغن نارگیل داخل دهانتان بریزید و سعی کنید آنرا تا ۱۵_۲۰ دقیقه داخل دهان نگه دارید.

    اینکار علاوه بر سم زدایی بدن و سفید کردن دندانها به رفع سردرد و سرحال شدن شما هم کمک میکند.

    در ابتدا از ۵ دقیقه شروع کنید و به مرور به ۲۰ دقیقه برسانید.

    برای اسکراب کردن پوست بدن و صورت لازم نیست پول زیاد خرج کنید و محصولات آرایشی و بهداشتی لوکس و گران بخرید.

    چون کمی روغن نارگیل و شکر گرانوله هم کار شما را به خوبی راه می اندازد و یک پوست نرم و لطیف تحویلتان میدهد.

    کمی روغن نارگیل روی جوش ها بگذارید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه روی پوستتان بماند.

    نه محل جوشها را بمالید و نه فشار دهید.

    بعداز طی این مدت زمان صورتتان را با آب گرم بشویید و از هیچ محصول ضد آکنه یا آرایشی دیگر استفاده نکنید.

    خاصیت ضد باکتری روغن نارگیل خیلی زود جوش ها را نیست و نابود میکند.

    اگر دچار آلرژی فصلی هستید،کمی روغن نارگیل داخل بینی تان بمالید.

    برای نتیجه ی بهتر این کار را یکی دو هفته ادامه دهید.

    پوستتان خشک است و برای پاک کردن آرایش تان دنبال یک محصول خوب میگردید؟

    روغن نارگیل را بویژه برای خلاص شدن از شر ته مانده ریمل استفاده کنید و معجزه آنرا ببینید.

    البته مراقب باشید که روغن وارد چشمتان نشود.

    روغن نارگيل براي مو خوبه

    اگر برای رهایی از شر موهای زئد از تیغ خودتراش و… استفاده میکنید و پوست حساسی دارید که هربار بعداز موزدایی قرمز و ملتهب میشود، قبل از شروع کار کمی روغن نارگیل روی بدنتان بمالید و خوب ماساژ دهید تا جذب پوست شود.

    ماساژ بدن با این روغن، از خشکی، چین و چروک و پیری پوست جلوگیری میکند.

    به کاهش لکه های پوستی و بهبود علایم و نشانه های عفونت های پوستی کمک میکند.

    بدلیل اینکه روغن نارگیل، تقریبا برای تمامی پوستها، کاملا بی خطر و ایمن است، میتواند بر روی پوست نوزادان و بخصوص بثورات ناشی از پوشک بر روی بدن این نوزادان مورد استفاده قرار گیرد.

    با شوره سر، به هر دلیلی که ایجاد شده باشد، مقابله میکند.

    روند ریزش مو را در افرادی که دچار ریزش مو هستند، کندتر ساخته و از شکست و دو شاخه شدن انتهای موها جلوگیری خواهد کرد.

    از قدیم روغن نارگیل به عنوان درمانی طبیعی برای رشد بیشتر و درخشندگی موها استفاده می‌شد.

    این روغن به خاطر داشتن اسید لوریک، جلوی از دست رفتن پروتئین رو گرفته، و وقتی قبل یا بعد از شستن مو استفاده بشود به عنوان محافظی برای هر نوع مویی علیرغم آسیب دیده بودن یا نبودن به حساب می آید.

    روغن نارگیل فعالیت های قوی آنتی باکتریال برای از بین بردن باکتری ها، قارچ ها و ویروس ها انجام می‌دهد.

    اگر موهای خشکی دارید، روغن نارگیل اسیدهای چربی دارد که برای کمک به بهبود این اختلالات مناسب هستند.

  • عکس رونالدو و مسی مسخره
  • شما می‌توانید شامپوی نارگیل و اسطوخودوس خانگی خودتان را به منظور بهبود سلامت موهای‌تان درست کنید و از روغن نارگیل مستقیما به عنوان یک نرم‌کننده‌ی کاملا طبیعی برای موهای‌تان استفاده کنید.

    برای خلاص شدن از خشکی مو و ضخیم شدن مو، ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با ۱۰ قطره روغن معطر رزماری مخلوط کنید و ترکیب حاصل را به مدت ۳ دقیقه روی پوست سرتان ماساژ بدهید.

    پس از گذشت ۳۰ دقیقه دوش بگیرید.

    خواص روغن نارگیل برای مو

    روغن نارگیل به سرعت تبدیل به عنصر اصلی مراقبت از موهای فر و مجعد می‌شود، زیرا رطوبت و درخشش خاصی به مو می‌دهد و از وز آن می‌کاهد.

    این روغن هم‌چنین برای درهم و برهمی مو و گره خوردگی آن بسیار عالی است.

    می‌توانید کمی از روغن را روی موهای نم‌دار بزنید و کمی صبر کنید. بعد، خواهید دید که گره موهای‌تان شل می‌شود و به راحتی می‌توانید آنها را از هم باز کنید.

    در روغن نارگیل سطح بالایی از اسیدهای چرب وجود دارد که نرم‌کننده عمیقی را بر موی شما به‌جا می‌گذارد و وقتی موی شما با نرم‌کننده تامین‌شده‌باشد، قوی‌تر می‌شود.

    برای اینکه از خواص تقویت کنندگی روغن نارگیل بیشتر بهره ببرید خوب است از یک ماسک روغن نارگیل و آبلیمو استفاده کنید زیرا در آب‌لیمو مقدار زیادی ویتامین ث هست و این با فوق‌موثر بودنش برای حفظ و افزایش رشد مو ثابت شده‌است.

    هم نارگیل و هم لیمو اگر از بعد فیزیکی دیده‌شوند تا حدی شگفت‌انگیزند، اما آن‌ها می‌توانند بیشتر از آن‌چیزی که شما تصور‌ می‌کنید مفید باشند.

    روغن نارگيل براي مو خوبه

    به‌ویژه، ترکیب این دو ماده ماسک موی کاملی برای تقویت رشد مو می‌سازد.

    اگر به‌دنبال یک درمان کامل هستید، که می‌تواند نازکی موی شما را رفع‌کند، رشد موی شما را تقویت و آن را نرم کند، پس ترکیب روغن‌ نارگیل و آب‌ لیمو درمان کاملی‌ است که نمی‌توانید از آن بگذرید.

    از خواص روغن نارگیل بهبود مشکلات پوستی مخصوصا در ناحیه موی سر است.

    روغن نارگیل نه تنها به عنوان یک پاک‌کننده‌ی پوست صورت، مرطوب‌کننده و کرم ضد آفتاب فوق‌العاده است، بلکه می‌تواند بسیاری از اختلالات پوستی را نیز درمان کند.

    اسیدهای چرب (اسید کاپریلیک و اسید لوریک) موجود در روغن نارگیل به صورت داخلی و خارجی التهاب را کاهش می‌دهد و پوست را مرطوب می‌کند.

    به همین دلیل روغن نارگیل یک راه‌حل عالی برای درمان شوره سر است.

    روغن نارگیل از زمان های قدیم برای جلوگیری از ریزش مو مورد استفاده قرار می‌گرفت.  ماساژ پوست سر با روغن‌های طبیعی مانند روغن نارگیل که بهترین روغن برای مو است در جلوگیری از ریزش مو بسیار موثر است.

    ماساژ دادن روغن نارگیل بر روی پوست سرتان دو فایده دارد، هم از مزایای خود ماساژ که باعث آرامش و بهبود جریان خون به فولیکول‌ها می‌شود بهره می‌برید و هم از مزایای تغذیه‌ای‌ِ روغن‌ نارگیل استفاده می‌کنید.

    روغن نارگیل در دمای اتاق حالت کرمی دارد، و زمانی که ۲۴ درجه حرارت ببیند مایع می‌شود.

    زمانی که زیر دوش هستید، با نگه داشتن بطری روغن زیر آب گرم، آن را ذوب کنید.

    سپس، بعد از شامپو کردن موهای‌تان، مقدار زیادی از روغن را به تارهای مرطوب موها‌یتان بمالید و موهای‌تان را بپیچید و پشت سرتان جمع کنید.

    برای این‌که درخشش و رطوبت را به آن تارهای مرده و کدر برگردانید، اجازه بدهید قبل از آبکشی، روغن حداقل ۵ دقیق روی موهای‌تان بماند.

    ماساژ پوست کف سر با یک ماده‌ی محرک مانند روغن نارگیل احتمال رشد موها و بلندتر شدن آن‌ها را افزایش می‌دهد.

    روغن نارگیل دارای ویتامین‌های ضروری و مواد مغذی فراوانی است و یک نرم‌کننده‌ی طبیعی برای موها محسوب می‌شود.

    به اندازه‌ی یک نخود از روغن نارگیل را بین انگشتان‌تان مالش دهید تا گرم شود، سپس آن را به ۵ سانت انتهایی موهای‌تان بمالید تا تمام روز از وز در امان باشند.

    اگر موهایی ضخیم‌تر و زبرتر دارید، روغن نارگیل را از وسط طول موهای‌تان تا پایین بمالید تا وز آن بیش‌تر کنترل شود.

    نکته‌ی مثبت این‌که با این روش موها‌ی‌تان براق‌تر و نرم‌تر نیز خواهند بود.

    این روغن می‌تواند رشد موهای تازه را تحریک کند و جلوی شوره را خواهد گرفت.

    بعد از مالیدن روغن به مو، موها را به خوبی شستشو دهید و بعد آنها را به مدل همیشگی‌اش درآورید.

    موی‌تان سالم، براق، و ضخیم می شود.

    روغن نارگیل یک ماده طبیعی و فوق العاده برای نرم کردن موی سر است.

    مخصوصا اگر با عسل طبیعی که مرطوب‌کننده است و برای رشد موها تاثیری عالی دارد ترکیب شود نتیجه منحصر به فردی به شما نشان خواهد داد.

    برای تهیه ماسک مو مناسب خانگی جهت نرمی و لطافت موها به ۳-۴ قاشق غذاخوری روغن نارگیل و ۲ قاشق غذاخوری عسل نیاز دارید.

    هر دو ماده را در یک کاسه ترکیب کرده و بعد مخلوط را گرم کنید.

    ترکیب حاصل را روی پوست مرطوب سرتان بمالید و به طور کامل ماساژ دهید.

    اجازه بدهید به مدت ۳۰ دقیقه بماند و سپس موها را با یک شامپوی ملایم شستشو دهید.

    شما می‌توانید این ماسک مو را برای داشتن موهایی بلندتر، درخشان‌تر و پرپشت‌تر استعمال کنید.

    وقتی چند قطره اسانس رزماری به روغن نارگیل اضافه میکنید، تاثیر تقویت رشد سریع مو و سلامت کف سر را چند برابر میکنید.

    روغن رزماری برای رشد سریع مو و قوی کردن فولیکول های مو خیلی موثر هست.

    نعنا بیابانی یکی دیگر از روغن هاییه که برای رشد موها میشود ازآن استفاده کرد.

    این روغن حس خنک کنندگی روی کف سر ایجاد میکند که باعث تحریک رویش موهای جدید روی سر میشود.

    با اضافه کردن سیر له شده به روغن نارگیل میتوانید خواص مفیدی که برای مو داره رو چند برابر کنید.

    خواص روغن نارگیل برای ریزش مو با اضافه کردن آب پیاز بیشتر میشود.

    پیاز حاوی مقادیر زیادی سولفور هست که یک جزء مهم برای سلامت موها به حساب می آید.

    سولفور به گردش خون کف سر کمک و فولیکول های مو را تقویت میکند.

    با ترکیب روغن نارگیل و روغن درخت چای میتوانید به جنگ ریزش مو رفته و باکتری های کف سر را از بین ببرید.

    هر دوی این روغن ها دارای خواص ضد باکتری، ضد قارچ، و ضدالتهابی هستند که برای داشتن موهای قوی و سالم ضروری هستند.

    علاوه بر این، روغن درخت چای از شوره سر، خارش سر و پوست ریزی کف سر هم جلوگیری میکند.

    خواص ضد باکتری روغن نارگیل را با چند اسانس طبیعی ترکیب کنید تا یک ماسک موی حرفه ای برای افزایش رشد موهای تان به دست بیاورید.

    روغن نارگیل یک درمان طبیعی بسیار عالی برای کاهش لکه های قهوه ای پوست ناشی از آفتاب، کهولت سن، می باشد.

    روغن نارگیل برای لک صورت

    ۱- برای درمان لکه ها توصیه می شود که ابتدا پوست دست و صورت به درستی شستشو و با با یک حوله پوست را خشک کنید، سپس روغن را به پوست خود بزنید.

    ۲- چند قطره از روغن را روی دست بریزید و بر روی لکه ماساژ دهید. به شدت پوست را ماساژ ندهید زیرا موجب تحریک پوست می شود. اگر لکه ها بر دور پوست چشم است تنها با انگشت و بدون فشار زیر چشم را با روغن ماساژ دهید.

    ۳- اگر دارای لکه های قهوه ای در بازو ، دستها و گردن هستید روغن نارگیل موثر است و باعث جلوگیری از ایجاد لکه ها می شود.

    ۴- اگر در معرض آفتاب قرار داشتید پس از آن فورا از از روغن نارگیل استفاده کنید ، بدین صورت از صدمات ناشی از آفتاب جلوگیری می شود.

    ۵- ماساژ روزانه لکه ها با روغن نارگیل به صورت روزانه موجب پاک شدن آنها می شود.

    با بالارفتن سن، سر و کله چین و چروک‌ها در هر جایی از صورت که دلشان بخواهد پیدا می‌شود.

    دور لب‌ها، پیشانی، خط اخم، دور چشم یا هرجای دیگر از صورت.

    راه‌های بسیاری برای کاهش دادن یا محو کردن چین و چروک صورت تان وجود دارد و استفاده از روغن نارگیل یکی از مفیدترین و در عین حال بی‌ضررترین‌هاست.

    روغن نارگیل‌تان را از نوع اصل و دارای تاریخ مصرف تهیه کنید و آنها را طی مراحل زیر به صورت بزنید.

    روغن نارگیل برای چروک صورت

    بعد از مدتی کوتاه متوجه می‌شوید که اوضاع پوست صورت‌تان تا چه اندازه بهتر شده است.

    روغن نارگیل با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند و چین و چروک و خطوط ایجاد شده روی پوست را از بین می‌برد.

    پوست را خنک می‌کند و از بروز ناراحتی‌های اگزما و پسوریازیس جلوگیری می‌کند.

    پوست را تمیز و مرطوب می‌کند، و در پاک کردن آرایش موثر است.

    روغن نارگیل به لاغری نیز کمک می‌کند.

    البته منظورمان این نیست که قاشق قاشق روغن نارگیل بخورید و لاغر شوید.

    این روغن به بدن کمک می‌کند تا انرژی بیشتری بسوزاند.

    درست است که روغن نارگیل حاوی چربی است اما چربی‌های آن از نوع تری‌گلیسریدهای دارای زنجیره ی متوسط (MCT) است که به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می‌کند و به این ترتیب بدن کالری بیشتری می‌سوزاند.

    این خاصیت در طولانی مدت می‌تواند تاثیر مثبتی برای مقابله با اضافه وزن داشته باشد.

    فراموش نکنید که برای لاغر شدن نباید روزانه بیش از ۱۵ گرم روغن مصرف کرد.

    خواص روغن نارگیل برای لاغری

    نتایج پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد در کشورهایی که روغن نارگیل مصرف می‌کنند میزان بیماری‌های قلبی عروقی و چاقی مفرط کمتر است.

    مصرف این روغن به طور روزانه شرایط فیزیکی مصرف کننده‌ها را بهبود داده و آن‌ها را متناسب نگه می‌دارد.

    اگر دلتان می‌خواهد تاثیر رژیم لاغری‌تان را افزایش بدهید برای صبحانه از روغن نارگیل استفاده کنید.

    نتایج بررسی‌های انجام شده روی خواص این روغن نشان می‌دهند که مصرف آن بعد از بیداری باعث کاهش احساس گرسنگی در طول روز می‌شود.

    در نتیجه شما بدون پرخوری انرژی کافی برای ادامه روز را خواهید داشت و به لاغری سالم نزدیک‌تر می‌شوید.

    سلولیت بیماری نیست اما باعث ناهمواری پوست می شود و معمولاً در نواحی مثل باسن ران پا ایجاد می شود.

    این مشکل در خانمها به دلیل چربی ها و بافت های اتصال دهنده شایع تر است.

    سلولیت به معنی چاقی نیست بنابراین افراد با هر سن و وزنی دچار سلولیت می شوند.

    درمان های مختلفی برای سلولیت وجود دارد که نتایج شگفت انگیزی به همراه دارد که استفاده از روغن نارگیل یکی از راه های عالی کاهش سلولیت است .

    روغن نارگیل به راحتی جذب بدن میشود و بافت های چربی را از بین میبرد، عملکرد تیروئید را بالا و انرژی به بدن می دهد.

    این روغن گیاهی پرخاصیت اپیدرم را پوسته پوسته می کند و جریان خون را بالا میبرد و کمک می کند سلولهای پوستی بیشتر تولید شود.

    به همین دلیل در قسمت ران و سایر اعضای بدن روند چربی سوزی را افزایش و سلولیت را ازبین میبرد.

    درمان موضعی مالیدن روغن نارگیل چربی های بدن را از بین می برد برای همین برای رفع سلولیت موثر است .

    ۱- برای درمان موضع سلولیت را باروغن چند دقیقه ماساژ دهید چند ساعت یا یک شب پوست را چرب و به همان حال رها کنید این کار راروزی یکبار انجام دهید.

    ۲- اگر سعی دارید سلولیت را درمان کنید روغن نارگیل و روغن گیاهی دیگری را باهم ترکیب کنید، روغن اسطوخودوس یامرکبات چربی های اضافه را آب می کند.

    مصرف منظم روغن نارگیل چربی های بدن را از بین میبرد که به از بین بردن سلولیت هم کمک میکند سعی کنید برای نتیجه بهتر از روغن نارگیل ارگانیک استفاده کنید.

    ۳- روزانه ۲ قاشق از روغن نارگیل را قبل از صبحانه برای تقویت متابولیسم بدن که روشی است برای سوزاندن چربی اضافه استفاده کنید.

    برس خشک یکی از نسخه های طبیعی درمان سلولیت است ؛برس خشک نه تنها پوست را پوسته پوسته می کند بلکه تجمع بافت های چربی و پوست را کاهش می دهد.

    روغن نارگیل ارگانیک را روی موضع بمالید و با برس خشک به صورت دورانی روی پوست بکشید.

    ازقوزک پا شروع کرده و به بالا و باسن و دست برسید ریال به آرامی از پاها به سمت شانه ها برس بکشید، در جاهایی که سلولیت بیشتری دارد تمرکز بیشتری کنید.

    به یاد داشته باشید که از چپ به راست برس بکشید و آن را بیشتر به سمت قلب کشیده تا جریان بیشتری جاری شود.

    این کار را ۵ دقیقه انجام دهید.

    در پایان برای پاک شدن سلول های مرده از سطح بدنتان دوش بگیرید.

    روغن نارگیل می تواند به رشد بیشتر مژه ها و ضخیم تر شدن آن ها کمک کند.

    خواص روغن نارگیل برای مژه

    روغن نارگیل مایع، یک قطره لیموترش و یک قطره روغن اسطوخدوس را در یک بطری بریزید و خوب به هم بزنید تا همه ی مواد با هم ترکیب شوند.

    هر شب مژه ها را با این سرم ماساژ دهید و روز بعد با آب بشویید بعد از مدتی مژه های شما بلند تر و پر پشت تر می شوند.

    فال حافظ آنلاین : فال حافظ روزانه نایریکا (انواع فال و طالع بینی)

    : نایریکا / طالع بینی روزانه (انواع فال و طالع بینی)

    فال PMC 🔥 فال پی ام سی روزانه نایریکا

    فال ماهانه نایریکا : طالع بینی ماهانه متولدین ماه ها

    امیرعبداللهیان: تاریخ منطقه مملو از اقدامات ضدبشری انگلیس است

    رویکرد مجلس در مواجهه با فضای مجازی، فرصت‌محوری به جای تهدیدانگاری است

    ویدئو / نشست رئیس‌جمهور با مدیران رسانه‌های کشور

    معزی: گزارش عملکرد ۷ ساله دولت منتشر می‌شود

    آصفری: جامعه بین‌الملل به خواسته‌های غیرقانونی ترامپ تن نمی‌دهد

    جوکار: مهم ترین چالش کاندیداهای انتخابات ۱۴۰۰ مسائل اقتصادی است

    سفر ۷۴ گردشگر خارجی در ۳ ماه اول سال/ احداث منطقه آزاد گردشگری در ایران

    واکنش جهانگیری به تیراندازی پلیس آمریکا به یک سیاه پوست آمریکایی

    داربی ۹۳ با چاشنی نیمه‌نهایی/ مچ‌اندازی فرهاد و یحیی برای فینالیست شدن

    محمودی: تراکتور پیشرفت لازم را با الهامی نداشته است

    اعمال محدودیت ترافیکی در آزاده راه تهران – شمال در تعطیلات پیش‌رو

    از تحقق قانون دائمی مدیریت بحران در کشور تا کنترل ساخت و ساز در حریم رودخانه ها

    تاکید قالیباف بر رویکرد فرصت محوری به جای تهدید انگاری در فضای مجازی

    مخالفت توییتری یک نماینده مجلس با طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی

    مهار متاستاز سرطان روده بزرگ با کمک یک مولکول کوچک

    شهاب سنگی که پارسال در کاستاریکا سقوط کرد ۴۵۶۰ میلیون سال قدمت دارد

    جریان تحریف به دنبال کتمان قدرت گرفتن ایران در عرصه‌های گوناگون است

    اعضای هیئت رئیسه فراکسیون طب سنتی انتخاب شدند

    جهانگیری:‌ ثبات و امنیت لبنان برای همه کشورهای منطقه مهم است

    خبرنگاران می توانند با پرسشگری و مطالبه گری زمینه ساز توسعه و پیشرفت شوند

    طیبی: مطمئن هستم با بنفیکا قهرمانی های زیادی کسب می کنم

    چرا فیفا جواب فدراسیون فوتبال را نمی‌دهد؟

    پیام تبریک رییس اورژانس کشور به مناسبت روز خبرنگار

    پلیس فتا مرجع هماهنگ کننده امنیت سایبری کسب و کارها

    حذف ویدیوی ترامپ در فیس بوک و توییتر

    پلیس فتا مرجع هماهنگ کننده امنیت سایبری کسب و کارها

    مطالب پر بازدید

    با استفاده از روغن نارگیل، می توانید موهایی پر پشت، درخشان و سالم داشته باشید. آیا تا به حال وسوسه شده اید که از نرم کننده های تجاری، سرم ها و محصولات آرایشی متداول دیگری که در طول زمان به موها و حتی سلامتی شما آسیب می زنند، استفاده کنید؟ شما می توانید تمام اینها را با یک راه حل کاملا طبیعی جایگزین کنید. روغن نارگیل سرشار از خواص ضدمیکروبی، اسید لوریک و اسیدهای چرب متوسط است که باعث تقویت و استحکام مو می شود، برای پوست سر مناسب است و به رویش مجدد موها کمک می کند. در این مقاله از بخش زیبایی، پوست و موی دکتر سلام به بررسی فواید روغن نارگیل برای مو می پردازیم.

    با شنیدن مزیت های سلامتی روغن نارگیل، وقت آن رسیده است که به دیگر مصارف این روغن نیز توجه کنیم. از روغن نارگیل به عنوان یک محصول طبیعی و یک محصول چند منظوره برای مراقبت از مو، می توانیم استفاده کنیم. روغن نارگیل سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی است که می تواند باعث استحکام و درخشدگی موها شود.

    به کمک این کلینیک تخصصی می تونید بیش از ۷ کیلو در یک دوره (۲۱روزه) وزن کم کنید و به اندام ایده آل خودتون برسید.

    پشتیبانی و مشاور رایگان

    کاهش وزن تضمینی بدون بازگشت

    روغن نارگیل سرشار از آنتی  اکسیدان ها و اسیدهای چرب است و خواص ضد ویروسی، ضد قارچی و ضد باکتریایی دارد. این خواص، به روغن نارگیل اجازه می دهد که به بهبود ظاهر، بافت و سلامتی موها کمک  کند. استفاده از روغن نارگیل بر روی موها می تواند باعث بهبودی موارد زیر شود:

    روغن نارگيل براي مو خوبه

    تحقیقات منتشر شده در مجله بین المللی پزشکی و زیبایی پوست و مو بر این نکته اشاره می کند که روغن نارگیل تأثیرات محافظتی بر روی موهای آسیب دیده دارد به این دلیل که می تواند به کوتیکول ها و لایه رویی موها نفوذ کند.

    نتایج مطالعات منتشر شده در مجله علوم زیبایی و آرایشی نیز نشان می دهد که روغن نارگیل می تواند فرآیند کمبود پروتئین را چه در موهای آسیب دیده و چه آسیب ندیده کاهش دهد. از این روغن می توانید قبل از شامپو کردن موها و یا به عنوان یک محصول آرایشی، بعد از شستشو استفاده کنید.

     طبق گفته محققان، این خاصیت روغن نارگیل به دلیل وجود اسید لوریک است که خواص بسیار نزدیکی به پروتئین های مو دارد، اما وزن مولکولی آن پائین است و باعث می شود که روغن به درون شفت مو نفوذ کند.

    شامپو کردن منظم موها، چربی سطح مو را از بین می برد و به ساختار مو آسیب می رساند. به علاوه، محصولات معمولی مراقبت از مو، گاهی اوقات حاوی مواد سمی هستند که می توانند موها را از بین ببرند و ظاهر موها را کدر و ناخوشایند کنند.

    چنانچه به ترکیبات تشکیل  دهنده بسیاری از محصولات آرایشی و مو نگاهی بیندازید، روغن نارگیل را در لیست مواد تشکیل دهنده آن خواهید دید. با این حال، بیشتر محصولات آرایشی و مو، شامل ترکیبات دیگری نیز هستند که می  توانند برای سلامتی شما مضر باشند و واقعا باعث آسیب رسیدن به موها و پوست شما شوند.

    مواد شیمیایی مضری که در محصولات مراقبت از مو به کار می روند، می توانند باعث کم پشتی، خشکی و آسیب موها شوند. روغن نارگیل از مو در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند و برای بهبود آسیب  های ناشی از آن نیز موثر است.

    البته رژیم غذایی نیز نقش مهمی را در سلامتی مو ایفا می کند. اگر موهایی خشک و شکننده دارید، به احتمال زیاد، به اندازه کافی آب تازه مصرف نمی کنید. آب به مرطوب نگه داشتن کل بدن از جمله مو و پوست کمک می کند. سلامتی هورمونی نیز نقش مهمی را در سلامتی مو ایفا می کند.

    برای داشتن موهایی سالم، در رژیم غذایی خود از مقدار زیادی چربی های سالم استفاده کنید و به مقدار زیادی آب بنوشید و به جای مصرف شامپوهای حاوی مواد مضر، نرم کننده ها و یا محصولات متداول آرایشی، از محصولات طبیعی مراقبت از مو که حاوی روغن نارگیل می باشند، استفاده کنید.

    روغن نارگیل عاری از هرگونه مواد شیمیایی مضر است که در محصولات تجاری مو یافت می شود و یک نرم کننده عالی برای انواع موها به شمار می رود. زمانی که محققان تاثیر روغن نارگیل، روغن آفتابگردان و روغن معدنی را مورد بررسی قرار دادند، دریافتند که فقط روغن نارگیل می تواند فرآیند کمبود پروتئین ناشی از مراقبت های زیبایی را کاهش دهد.

     شما باید از تمام محصولات زیبایی که حاوی روغن معدنی هستند، به ویژه برای کودکان اجتناب کنید و به جای آن از روغن نارگیل برای مو های خود استفاده کنید. از دست رفتن پروتئین مو، باعث خشکی و شکنندگی مو می شود. اسید لوریک موجود در روغن نارگیل، وزن مولکولی پائینی دارد و می تواند به شفت مو نفوذ کرده و موها را با ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب متوسط تغذیه کند.

    روغن نارگیل از آسیب های ناشی از شانه کشیدن و برس زدن موها جلوگیری می کند و استفاده از آن برای کودکان خطری ندارد. روغن نارگیل را می توان به عنوان یک نرم کننده، به مدت چند ساعت و یا حتی یک شب بر روی موها استفاده کرد.

    برای اینکه بتوانید از تمام مواد طبیعی روغن نارگیل به عنوان یک نرم کننده مو استفاده کنید این است که بدانید چه مقدار از آن برای موهای شما مناسب است و این را به خاطر داشته باشید که ممکن است کمی طول بکشد تا اثر آن را ببینید.

    برای موهای کوتاه، فقط 1/4 قاشق چایخوری روغن نارگیل را در کف دست خود بریزید و آن را گرم کنید. برای موهای بلندتر و ضخیم تر، به 1/2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل ممکن است نیاز داشته باشید. برای موهای کم پشت و نازک باید به مقدار کمتری استفاده کنید زیرا اگر بیش از حد استفاده شود باعث سنگین شدن تارهای مو می شود. توجه خاصی به انتها و شفت مو داشته باشید و مثل همیشه موهای خود را صاف کنید.

    به عنوان یک نرم کننده برای ترمیم مو، پس از شستن موها با یک شامپوی طبیعی ملایم، یک قاشق چایخوری (برای موهای کوتاه)، دو قاشق چایخوری (برای موی روی شانه) و یک قاشق سوپخوری (برای موهای بلند) روغن نارگیل را در کف دست بریزید و بعد از گرم کردن روی موهای خود بمالید. روغن را بر روی شفت و انتهای مو و سپس بر روی پوست سر بزنید. سر خود را به مدت 1 تا 2 ساعت و حتی یک شب، با یک کلاه مخصوص حمام بپوشانید و سپس با یک شامپوی ملایم بشوئید.

    برای موهای خشک و آسیب دیده، دو قطره اسانس چوب صندل یا اسانس شمعدانی معطر را به روغن نارگیل اضافه کنید. این روغن های ضروری باعث حفظ رطوبت مو می شوند و خاصیت مرطوب کنندگی و نرم کنندگی روغن نارگیل را افزایش می دهند.

    چه مدت زمان لازم است تا روغن نارگیل بر روی موها بماند؟ در حدود یک ساعت اما اگر بیشتر از یک ساعت هم بر روی موها بماند، هیچ آسیبی را به موها نمیرساند. شما حتی می توانید یک شب نیز آن را بر روی سر خود بگذارید.

    استفاده از روغن نارگیل یک روش بدون خطر، موثر و با قیمت مناسب است که برای تقویت مو های کم  پشت خود می توانید از آن استفاده کنید زیرا به بلندتر و ضخیم تر شدن موها کمک می کند. مواد مغذی ضروری از جمله اسید لوریک، به شفت مو نفوذ می کند و سلامت کلی مو را بهبود می  بخشد.

    سلامتی مو اغلب به مسائل و مشکلات داخلی بدن مربوط است و استفاده از درمان های طبیعی، بدون اینکه آسیب بیشتری را به موها برساند، از ریزش موها جلوگیری می کند. غذاهای حاوی چربی های امگا 3، کدو تنبل، دانه های چیا، دانه های کتان و چای سبز، به رشد موهای سالم کمک می کنند.

    قبل از اینکه داروهای رشد مو که تنها برای ۵۰ درصد افراد موثر است را امتحان کنید، رژیم غذایی خود را تغییر دهید و از روغن نارگیل به عنوان نرم کننده و حالت دهنده مو استفاده کنید. مواد شیمیایی مضر می توانند باعث تحریک پوست سر شوند و حتی ممکن است باعث رویش موهای زائد شوند.

    ماساژ دادن پوست سر با روغن نارگیل، به بهبود گردش خون و در نتیجه رشد مو کمک می کند. پوست سر را با روغن نارگیل، به آرامی و ملایمت، به مدت ۱۰ دقیقه و ۳ یا ۴ بار در هفته ماساژ دهید. اگر می خواهید فقط بر روی نرم شدن پوست سر و رشد مو تمرکز کنید، فقط به یک قاشق چایخوری روغن نارگیل نیاز خواهید داشت.

    با این حال، اگر می خواهید از فواید یک نرم کننده قوی استفاده کنید، مراحل بالا را دنبال کنید. به جای استفاده از روغن اسانس چوب صندل، ۴ قطره روغن اسانس رزماری را اضافه کنید که بیش از 20% به افزایش رشد مو کمک می کند. روغن رز ماری همچنین باعث افزایش گردش خون در پوست سر می شود و استفاده از آن به همراه روغن نارگیل، نتایج فوق العاده  ای را به دنبال دارد.

    پس از اینکه پوست سر را به مدت 10 دقیقه با روغن ماساژ دادید، یک کلاه مخصوص حمام را روی سر بگذارید و اجازه دهید که گرمای بدن، باعث گرم شدن روغن شده و باعث بهبود سلامتی پوست سر شود. سپس با یک شامپوی ملایم مانند شامپو نعناع- رزماری سر خود را بشوئید. این شامپو، بوی خوبی دارد و برای تمام موها مناسب است.

    روغن نارگیل حاوی ویتامین K و ویتامین E است و به کاهش شوره سر کمک می کند و باعث می شود که فولیکول های مو سالم بمانند. این درمان  ها فقط برای مو های نازک و کم پشت نیست. اگر در هنگام شستن، شانه زدن و یا حالت دادن موها، دچار ریزش مو می شوید، این گونه درمان  ها با روغن  های ضروری، می تواند به درمان ریزش موها کمک کند.

    روغن نارگيل براي مو خوبه

    مردم صدها سال است که برای مقابله با شوره سر، از روغن نارگیل استفاده می کنند. شوره سر یک وضعیت ناخوشایند است که با خارش همراه می باشد و به علت خشکی پوست سر، حساسیت به مواد شیمیایی که در محصولات مراقبت از مو یافت می شوند و همچنین عفونت های قارچی مانند مالاسزیا، به وجود می آید.

    اسیدهای چرب متوسط در روغن نارگیل، از جمله اسید لوریک و اسید کاپریک، خواص قوی ضد ویروسی، ضد میکروبی و ضد قارچی دارند که قارچ ها و همچنین ویروس ها و باکتری هایی که ممکن است روی پوست سر شما باشند را هدف قرار می دهند و از بین می برند.

    بسیاری از شامپو های تجویزی و غیر تجویزی برای شوره سر، عملا باعث افزایش شوره سر می شوند و دلیل اصلی بروز آن را مشخص نمی کنند. اگر مشکل بروز شوره سر، قارچ باشد و یا اگر با خشکی پوست مقابله می کنید، کاربرد موضعی روغن نارگیل، می تواند برای این دو مورد با یکدیگر فرق داشته باشند.

    بسیاری از شامپوهای تجاری حاوی مواد شیمیایی هستند که مضر هستند. این مواد شامل پارابنها، پروپیلن گلیکول، پلی اتیلن گلیکول، سدیم لوریل سولفات و غیره هستند. شامپو های شوره سر حتی ممکن است باعث بدتر شدن این وضعیت شوند زیرا حاوی آمونیوم لورث سولفات، سیلیکات آلومینیوم منیزیم و سولفید سلنیوم هستند.

    در اکثر مواقع، این گونه درمان ها، ساده نیستند و زود نتیجه نمی دهند. هدف این است که پوست سر سالم بماند و هیچ گونه قارچی نداشته باشد و رطوبت را در خود نگه دارد تا شوره سر از بین برود. درمان با روغن نارگیل به مدت یک شب، شوره سر را از بین نمی برد اما بسیاری از افراد توانسته اند در عرض یک هفته یا بیشتر، شاهد نتایجی باشند.

    روغن  های ضروری مانند اسطوخودوس، زمستان سبز، آویشن و درخت چای با قارچ و مخمر مقابله می کنند. برای درمان شدید شوره سر، بعد از شستشوی مو، 2 قاشق چایخوری روغن نارگیل را با ۵ قطره از یکی از روغن هایی که در بالا گفته شد، مخلوط کنید و پوست سر را ماساژ دهید.

    این مخلوط را به پوست سر، از گردن تا پیشانی و پشت گوش ها بمالید سپس سر خود را با یک کلاه مخصوص حمام بپوشانید و در صورت امکان، به مدت 20 تا 30 دقیقه در آفتاب بنشینید تا گرمای سرتان افزایش پیدا کند و یا با استفاده از یک سشوار و با دمای کم، سر خود را حرارت دهید.

    سپس کلاه را بردارید و با یک شامپوی طبیعی و ملایم سر خود را بشوئید. این کار را 2 تا 3 بار در هفته تکرار کنید، یا در صورت تمایل بیشتر هم میتوانید انجام دهید. دقیقا مثل یک نرم کننده یا داروی رشد مو، می توانید آن را به مدت یک شب نیز بر روی پوست سر خود بگذارید اما حتما از کلاه مخصوص حمام استفاده کنید تا رو تختی و ملافه ها لکه نشوند.

    بله روغن نارگیل یک حالت دهنده عالی است و فاقد هرگونه مواد شیمیایی مضر و خطرناکی می باشد که در محصولات مراقبت از مو یافت می شوند. این یکی از قابل توجه ترین ویژگی های روغنهای نارگیل برای مو می باشد. سشوارها، اتوهای مو، غلطک های گرم کننده و یا اتوهای فرکننده مو باعث می شوند که شفت مو رطوبت خودش را از دست بدهد و مو شکننده شده و حالتی ژولیده داشته باشد.

  • چگونه مرد خود را بدون دخول ارضا کنيم
  • روغن نارگیل از این آسیب های حرارتی به موها پیشگیری می کند و زمانی که با توجه به اندازه و بافت مو از این روغن استفاده می کنید، باعث می شود که فر مو از بین برود. افرادی که موهای انبوه و مجعدی دارند، اغلب در آب و هوای مرطوب با فر شدن موهایشان مشکل دارند. روغن نارگیل با نفوذ کردن به موهای فر، از مجعد شدن آنها جلوگیری می کند. این روغن را در طول روز و به مقدار کم می توانید استفاده کنید.

    با توجه به طول و ضخامت موها، از مقدار کم شروع کنید، مثلا در حدود 1/4 تا 1 قاشق چایخوری و آن را در کف دست خود بریزید و گرم کنید. روغن را به موها بمالید، از ریشه تا نوک موها و سپس خشک کرده و حالت دهید. خشک کردن موها کمی طولانی می شود اما در آخر، موهایی نرم، براق و قابل کنترل خواهید داشت.

    ژولیدگی و گره خوردن موها، عادی است و می تواند باعث شکنندگی موها شود. روغن نارگیل با نفوذ کردن به شفت مو، از گره خوردن موها پیشگیری می کند و باز کردن گره ها را پس از شستشو و خواب، ساده تر می کند.

    با مالیدن مقدار کمی روغن نارگیل به موهای خود، آنها را صاف کنید و به نواحی گره خورده و آسیب دیده، توجه بیشتری داشته باشید. از شانه ای استفاده کنید که دندانه های درشتی داشته باشد و از پایین موها شروع به شانه زدن کنید و به آرامی به سمت بالا بروید. استفاده منظم از روغن نارگیل برای مو، باعث سلامت کلی موها می شود و از گره خوردن آنها جلوگیری می کند. شما حتی می توانید روغن نارگیل را به منظور بهتر شدن بافت مو، به مدت یک شب بر روی موهای خود نگه دارید. اگر گره خوردگی یک مشکل مداوم باشد، کوتاه کردن انتهای موهای آسیب دیده، می تواند کمک کننده باشد.

    برای حالت دادن به موهای نازک یا نرم، روغن نارگیل را به اندازه کافی استفاده کنید. همچنین، روغن را به پوست سر خود نزنید، زیرا می تواند باعث خمیدگی و وارد شدن فشار بر روی موها شود.

    یکی از بهترین موارد استفاده از روغن نارگیل برای مو، خلاص شدن از شر شپش می باشد. تحقیقی که در مجله اروپایی امراض کودکان منتشر شد نشان داد که ترکیبی از روغن نارگیل و اسپری رازیانه، از داروی پرمترین، تاثیر بیشتری دارد.

    تحقیقات و مطالعات نشان داده اند که استفاده از اسپری حاوی روغن نارگیل، 82% موفقیت آمیز بوده است و داروی پرمترین فقط 42% موفق عمل کرده است. همچنین 33 نفر از 50 نفر شرکت کننده سوزش پوست سر خود گزارش داده اند.

    ترکیب روغن یلانگ یلانگ و روغن نارگیل و روغن رازیانه نیز موثر است و در درمان 92/3 درصد کودکان موفقیت آمیز بوده و هیچگونه عوارض جانبی نداشته است.

    از آنجایی که روغن نارگیل به شفت مو و پوست سر نفوذ می کند، می تواند به دفع شپش کمک کرده و از چسبیدن تخم های شپش به موها جلوگیری کند. با اضافه کردن روغن های ضروری مانند یلانگ یلانگ، درخت چای و رازیانه به روغن نارگیل، شپش دیگر هیچ شانسی برای زنده ماندن ندارد.

    برای جلوگیری از شپش ، از روغن نارگیل به عنوان نرم کننده، باز کننده گره موها و یا حالت دهنده مو استفاده کنید. در صورت آلودگی به شپش، ۳ قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با 1 قاشق چایخوری از هر یک از روغنهای یلانگ یلانگ، رازیانه و درخت چای مخلوط کنید. این دستور را برای موهای بلند، دو برابر کنید. این مقدار باید برای موهایی که تا روی شانه هستند، کافی باشد.

    روغن نارگيل براي مو خوبه

    این محلول را روی پوست سر خود بمالید و ماساژ دهید و شانه بزنید. موهای خود را با یک کلاه مخصوص حمام بپوشانید و دو ساعت صبر کنید. در صورت امکان، در آفتاب بنشینید و یا از سشوار استفاده کنید. کلاه را با دقت بردارید و آن را در کیسه زیپ دار بگذارید.

    پس از گذشت 2 ساعت، موهای خود را یک بار دیگر قبل از شستن شانه کرده و دوباره بشوئید. در حالی که مو هنوز خیس و مرطوب است، 2 فنجان سرکه سیب و 1 فنجان آب را در یک بطری اسپری کوچک با هم ترکیب کنید. این محلول را بر روی پوست سر و موهای خود بریزید و به آرامی ماساژ دهید.

    یک  بار دیگر موها را بشوئید و شانه بزنید. سپس مقدار کمی روغن نارگیل را روی موها زده و سر خود را بپوشانید یا هر طور که دوست دارید موهایتان را حالت دهید و اجازه دهید تا مرحله بعدی شستن، روی موهایتان باقی بماند.

    به منظور درمان شپش ، این کار را باید هر ۵ تا ۱۰ روز و به مدت چند هفته تکرار کنید. این کار به از بین بردن شپش ها و تخم های آنها کمک می کند. در خلال روند درمان، مو ها را صبح و شب شانه بزنید و از روغن نارگیل به عنوان یک نرم کننده استفاده کنید.

    مقدار SPF روغن نارگیل، 8 است و یکی از موثرترین روغن  ها برای پیشگیری از آسیب اشعه فرا بنفش می باشد. زمانی که بیرون و در زیر نور خورشید هستید، با مالیدن روغن نارگیل به پوست و موی خود، خطر آسیب این اشعه را کاهش دهید.

    مو نیز مانند پوست با قرار گرفتن در معرض نور خورشید، آسیب می بیند بنابراین استفاده از روغن نارگیل به عنوان یک ضد آفتاب مفید است و می توانید از آن به عنوان یک نرم کننده برای محافظت پوست و موی خود در طول روز استفاده کنید. روغن نارگیل یک ضد آفتاب سالم و مفید برای کودکان و بزرگسالان است.

    روغن نارگیل طبیعی، موهای شما را نرم و سالم می کند. از آنجایی که موهای هر فرد با فرد دیگر فرق دارد، می توانید میزان روغن نارگیل را با نیاز موی خود تنظیم کنید. برای موهای نرم و نازک ممکن است مقدار روغن نارگیل را به اندازه 1/4 فنجان که برای موی ضخیم و یا مجعد لازم است، کاهش دهید و یا ممکن است چند قطره روغن آووکادو را نیز به آن اضافه کنید.

    روغن نارگیل و شیر نارگیل را روی حرارت بسیار پایین ذوب کنید به طوری که حرارت، به مواد مغذی آنها آسیبی وارد نکند و سپس درون یک بطری ریخته و تکان دهید. بعد از آن، صابون مایع را اضافه کرده و دوباره بطری را تکان دهید. سپس ۵۰ قطره روغن اسانس دلخواه خود را اضافه کنید و دوباره تکان دهید.

    روغن  های اسانس عالی برای مو شامل روغن اسطوخودوس، روغن پرتقال وحشی، روغن نعناع، روغن علف لیمو، روغن رزماری و روغن مریم گلی هستند.

    این شامپو مانند شامپو های تجاری، غلیظ نیست. مقداری از این شامپو را مستقیما از بطری روی موهایتان بریزید و بشوئید و خوب آبکشی کنید.

    این نرم کننده به حفظ رطوبت موها کمک می کند و میزان از دست دادن پروتئین را کاهش می دهد و موهای آسیب دیده را درمان می کند.

    تمام مواد را در یک کاسه یا یک مخلوط کن دستی ریخته و ترکیب کنید. این کار ممکن است چند دقیقه ای به طول بکشد. شما یک نرم کننده نرم و کرم مانند می خواهید. در حمام، بعد از شستن موها با شامپوی روغن نارگیل، یک یا دو قاشق چایخوری از این نرم کننده را استفاده کنید. بگذارید این نرم کننده به تمام موهای شما نفوذ کند و سپس موهایتان را بشوئید.

    توجه: اگر موهای خود را رنگ می کنید، مخصوصا رنگ قرمز، روغن نارگیل ممکن است رنگ را از بین ببرد ولی برای اغلب انواع مو و رنگ های دیگر، اینگونه نخواهد بود.

    روغن نارگیل یک تقویت کننده عالی برای رنگ موی طبیعی است چون به شفت مو نفوذ می کند. برای موهایی با رنگ تیره تر، دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با یک فنجان قهوه غلیظ ترکیب کنید. این ترکیب را روی موهای خود بمالید و اجازه دهید به مدت ۴۵ تا ۶۰ دقیقه روی سرتان بماند. هر چه بیشتر روی سر بماند، موهایتان تیره تر می شود. سپس بشوئید و به دلخواه، موهایتان را حالت دهید.

    برای موی بلوند یا هایلایت شده، 1/2 فنجان چای بابونه غلیظ،1/4 فنجان آبلیموی تازه و 1/4 فنجان روغن نارگیل را ترکیب کنید. این ترکیب را روی مو و ریشه های مو بمالید و سر خود را بپوشانید. سپس در زیر نور خورشید بنشینید و یا به مدت 45 تا 75 دقیقه از سشوار برای گرم نگه داشتن سر خود استفاده کنید. سپس موهای خود را خوب بشوئید.

    این ماسک صورت از روغن نارگیل و روغن های ضروری ساخته شده است. به درخشندگی موها کمک می کند و باعث باز شدن گره های مو می شود و یک نرم کننده قوی نیز می باشد.

    برای تهیه این ماسک،2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل و 1/2 آووکادوی رسیده را در مخلوط کن بریزید. سپس 2 عدد تخم مرغ  و 1 قاشق غذاخوری عسل خام را اضافه کرده و دوباره مخلوط کنید. سپس، 5 تا 10 قطره روغن اسانس رزماری و 5 تا 10 قطره هم روغن اسانس رزماری را اضافه کنید.

    این ترکیب را روی موهای مرطوب خود بمالید به طوری که تما موهایتان به آن آغشته شود. سپس موهایتان را بپوشانید و اجازه دهید این ترکیب به مدت 45 دقیقه تا 1 ساعت روی موهایتان بماند.

    با یک شامپو و نرم کننده طبیعی، موهایتان را بشوئید. برای اینکه نتیجه بهتری از این ماسک مو ببرید، هفته ای یک بار از آن استفاده کنید.

    استفاده از روغن نارگیل، یکی از بهترین کارهایی است که می توانید انجام دهید و از آسیب رساندن مواد شیمیایی مضری که در بسیاری از محصولات مراقبت از مو وجود دارند، پیشگیری کنید. از روغن نارگیل ارگانیک خالص برای موها و پوست تان و حتی در غذای خود استفاده کنید. زمانی که شیشه روغن را باز می کنید، باید عطر نارگیل تازه را حس کنید. اگر عطر نارگیل تازه را حس نکردید، ممکن است روغن تصفیه  شده و یا بسیار فرآوری شده باشد. از روغن نارگیل فرآوری نشده برای موهای خود استفاده کنید.

    از موهای خود در برابر عناصر موجود در محیط، محافظت کنید و با استفاده از روغن نارگیل آنها را مستحکم و براق و قابل کنترل نگه دارید و مواد مغذی را به آنها برسانید. از روغن نارگیل می توانید به عنوان یک نرم کننده، حالت دهنده، افزایش دهنده رشد مو، درمان شوره سر و شپش سر استفاده کنید. علاوه بر این، ارزان است و به راحتی در دسترس می باشد و کاربردهای دیگری نیز علاوه بر تقویت مو دارد.

    مطالب مرتبط

    هماهنگی جهت تبلیغات: 02123051172

    مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است


     


    این مرکز افتخار دارد هم اینک با این تکنیکهای جدید و انحصاری در ایران کاشت و ترمیم مو را به بالاترین سطح خود رسانده , که دیگر نیازی به روشهای FUT-FIT که برش و بخیه و یا بیهوشی در آنها شاهد بودیم نمیباشد

    متخصص تغذیه، رژیم درمانیو آسیب شناسی مو

    غذای ما بهترین دارو استFOOD IS MEDICINE

    آیا استعمال روغن های گیاهی مانند روغن نارگیل کمکی به درمان ریزش موها و یا تقویت مو ها می کنند؟

    جواب هم بله و هم خیر است، اگر در کنار مصرف روغن نارگیل و سایر روغن های گیاهی، علل ریزش مو ریشه یابی و درمان شود مصرف این روغن ها مفید و موثر می باشد، اما مصرف آن ها به تنهایی معمولا بی اثر و یا کم اثر است.

    روغن نارگيل براي مو خوبه

    حتما بخوانید: آیا می دانستید بیش از 70 درصد از مردم دچار کمبود ویتامین D می باشند!

    تاثیر روغن های گیاهی بر تقویت مو ها

    اکثر روغن های گیاهی از قبیل روغن نارگیل، بادام، رزماری، عصاره و یا روغن گیاه نخل اره ای(Saw Palmetto) حاوی مواد مغذی از قبیل ویتامین E، D، اسید گاما لینولنیک، امگا 3، امگا 6 و غیره می باشند در نتیجه استعمال آن ها بر پوست سر و ابروها، باعث تغذیه بهتر و تقویت ریشه موها می گردد.

    در بین روغن های گیاهی، روغن نارگیل چنانچه با روش صحیح و استاندارد تولید شده باشد دارای خواص درمانی بیشتری برای اشخاصی است که با مشکلاتی از قبیل مو خوره، شکنندگی و نازکی موها، شوره سر و غیره روبرو می باشند.

    تاثیر روغن نارگیل بر تقویت مو:

    1. اسیدهای چرب غیر اشباع، به پروتئین موجود در ریشه و تارهای مو متصل شده و از آن ها در برابر عوامل مخرب محافظت می کند، این خاصیت بویژه برای کسانی که موهای آن ها دچار شکستگی می شود بسیار مفید می باشد. اسید لوریک موجود در روغن نارگیل نسبت به سایر روغن های گیاهی این وظیفه را بهتر انجام می دهد.

    2. جلوگیری از مو خوره: روغن نارگیل را می توانید به انتهای تارهای موی خود بمالید، این روغن با ایجاد رطوبت لازم مانع از مو خوره می شود.

    3. افزایش گردش خون: استعمال و ماساژ روغن نارگیل به پوست سر موجب افزایش اکسیژن و خون رسانی به ریشه موها و تقویت آن ها می گردد.

    4. تغذیه بهتر ریشه موها: آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی موجود در روغن نارگیل از قبیل ویتامین های K, E و اسیدهای چرب غیر اشباع امگا 6، اسید گاما لینولنیک و غیره باعث افزایش رشد موها بویژه موهای کرکی می گردند.

    5. ضد قارچ و ضد شوره: روغن نارگیل حاوی مواد ضد شوره و قارچ می باشد و برای اشخاصی که به شوره سر و یا قارچ پوستی مبتلا می باشند مفید است.

    حتما بخوانید: دلایل مهم ریزش مو در مردان کدامند و نقش وراثت چقدر است؟

    مقدار و طریقه مصرف روغن نارگیل:

    هفته ای 2 الی 3 مرتبه می توانید مقداری از روغن نارگیل را به پوست سر و یا ابروهای خود مالیده و برای چند دقیقه با نوک انگشتان به آرامی ماساژ دهید، سپس یک کلاه حمام و یا کیسه پلاستیکی بروی سر خود گذاشته و برای مدت یک و نیم الی 2 ساعت اجازه دهید روغن بروی سر شما مانده تا کاملا جذب شود و سپس می توانید استحمام نمایید.

    نکته اول: نباید بیش از 2 الی 3 بار در هفته از روغن های گیاهی چه نارگیل و غیره استفاده نمایید، مصرف بیشتر باعث بسته شدن منافذ پوست شده که خود یکی از عوامل ریزش مو و از بین رفتن ریشه موها می باشد.

    نکته دوم: بهتر است هنگام استفاده از روغن نارگیل پوست سر شما خیلی چرب نباشد تا این روغن راحتر جذب شود.

    خواص روغن نارگیل فقط به استعمال آن بر پوست و مو ختم نمی شود، روغن نارگیل برای مصارف خوراکی نیز یکی از مفید ترین روغن های گیاهی است.

    تاکنون بیش از 1500 تحقیق در جهت اثبات خواص درمانی روغن نارگیل انجام شده است. روغن نارگیل حاوی مقدار قابل توجه ای از اسیدهای چرب با زنجیره متوسط(MFACs) که شامل؛ اسید کاپریلیک(Caprylic Acid)، اسید لوریک(Lauric Acid) و اسید کاپریک(Capric Acid) است که بیش از 62 درصد از چربی های موجود در میوه نارگیل را تشکیل می دهند.

    این سه چربی در بدن به راحتی هضم، جذب و تبدیل به انرژی و سوخت می شوند بر خلاف بسیاری از چربی ها که تبدیل آن ها به انرژی به سختی صورت می گیرد. مصرف روغن نارگیل نه تنها باعث ازدیاد وزن نمی شود بلکه کمک به کاهش وزن نیز می نماید.

    با این مکانیزم روغن نارگیل برای افرادی که رژیم لاغری دارند و یا از کمبود انرژی و خستگی مزمن رنج می برند گزینه ای مناسبی است.

    حتما بخوانید: دلایل شایع ریزش مو در زنان و نحوه تشخیص و درمان چیست؟

    برخی از تاثیرات مثبت مصرف روغن نارگیل به شکل خوراکی عبارتند از:

    تقویت و بهبود حافظه: از تجریه اسیدهای چرب با زنجیره متوسط در کبد ماده ای به نام کتون(Ketone) تولید می شود که به عنوان سوخت توسط سلول های مغز مورد استفاده قرار می گیرد. این خاصیت روغن نارگیل هم برای افراد عادی و هم برای مبتلایان به آلزایمر مفید است.

    کاهش مشکلات قلبی و عروقی: روغن نارگیل کمک به افزایش کلسترول خوب(HDL) و کاهش کلسترول بد(LDL) می کند و با این عمل از احتمال خطر گرفتگی رگ ها می کاهد.

    کمک به درمان عفونت های ادراری و کلیوی: روغن نارگیل دارای خاصیت ضد باکتری طبیعی است و مانند یک پوشش لیپیدی باکتری های موجود در مجرای ادرار را پوشانده و باعث از بین رفتن آن ها می شود.

    ضد التهاب و ضد سرطان: میوه و آب نارگیل سرشار از آنتی اکسیدان های بسیار قوی می باشد که موجب کاهش التهاب و اتم های آزاد اکسیژن(رادیکال های آزاد) در بدن شده و با مصرف آن از شانس ابتلابه سرطان کاسته می شود.

    روغن نارگيل براي مو خوبه

    حتما بخوانید: چند توصیه برای جلوگیری از ریزش مو که همه مردان و زنان باید بدانند!

    سایر خواص روغن و میوه نارگیل عبارتند از: افزایش قدرت عضلات، بهبود متابولیزم قند در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 و بهبود وضعیت گوارش

    میزان مصرف روغن نارگیل:

    مصرف دو قاشق غذا خوری در روز برای بزرگسالان توصیه می شود.

    به یاد داشته باشید روغن نارگیل دارای طبیعت سرد است و نباید بیش از حد مصرف شود.

    نکته پایانی: تبلیغات کذب و عجیب و غریب درباره روغن مار، روغن حلزون، شتر مرغ و غیره گاها در فضای اینترنت و یا مجلات به چشم می خورد که نه منبع و چگونگی تولید این روغن ها مشخص است و نه هیچ مدرک علمی دال بر خواص درمانی آن ها وجود دارد و به طور جدی توصیه می کنم از خرید و مصرف آن ها خودداری نمایید.

    حتما بخوانید: درمان ریزش مو با پی آر پی(PRP) تبلیغات است یا واقعیت؟

    آقای حسین 28 سالهبعد از 11 ماه درمان

    از وقتی یادم میاد شوره سر داشتم، در سال‌های اخیر ریزش مو هم به اضافه شد و قسمت جلوی سرم تقریبا خالی از مو شده بود، شاید طرز فکر من اینطوری باشه ولی به نظرم بخش مهمی از زیبایی چهره به مو‌ها بستگی داره، بعد از انجام درمان، شوره سر و ریزش موهایم بطور کلی از بین رفت، موهای قسمت جلوی سرم هم مجددا رشد کردند.

    آقای ن.ح 38 سالهبعد از 12 ماه درمان

  • درمنه ترکی چیست
  • من به اصرار همسر مهربانم درمان را با دکتر نصیرزاده آغاز کردم، تا همینک نتیجه درمان فوق العاده بوده، ممنون از همسرم و زحمات جناب دکتر نصیرزاده.

    خانم آ.ب، 19 سالهبعد از 3 ماه درمان

    خیلی درگیر جوش‌های صورتم بودم به چند متخصص مراجعه کردم قرص راکوتان یا آنتی‌بیوتیک می دادند یا ژل و محلول ضد‌جوش که خیلی تاثیر نداشتند و فقط پوستم را خشک می‌کردند این اواخر که قرص راکوتان می‌خوردم ریزش مو هم گرفتم. یکی از دوستانم دکتر نصیرزاده را معرفی کرد با درمانی که ایشان برایم نوشتن جوش‌هایم خوب شد و موهایم ضخیم‌تر و بهتر شدند.

    آقای م.ک، 30 سالهبعد از 2 ماه درمان

    برنامه اصولی به این میگن آزمایش خون دادم و بر اساس نتیجه دکتر زحمت کشیدن برنامه غذایی و تعدادی قرص به من معرفی کردن 6 روز در هفته تمرین در کنار برنامه دکتر نصیرزاده نتیجه خیلی خوبی داد.

    آقای ب.ج، 39 سالهبعد از 11 ماه درمان

    از نتیجه کاملا راضیم علاوه بر تناسب اندام انرژیم هم خیلی بیشتر شده و خوابم کمتر و صبح ها کاملا سرحال هستم سردردهای گاه و بی‌گاه دیگر ندارم و فکر می‌کنم خیلی از مشکلاتم به ازدیاد وزنم ربط داشته و الان دیگر آن مشکلات را ندارم. با تشکر فراوان از جناب دکتر نصیرزاده عزیز

    غذای ما بهترین دارو استFOOD IS MEDICINE

    کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دکتر دانیال نصیرزاده می باشد و استفاده از مطالب این سایت تنها با ذکر نام نویسنده و لینک مستقیم بلامانع است.

    روغن نارگيل براي مو خوبه
    روغن نارگيل براي مو خوبه
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *