روغن زیتون و یبوست کودکان

دوره مقدماتی php
روغن زیتون و یبوست کودکان
روغن زیتون و یبوست کودکان

نوع عادات غذایی روزانه، سلامت کلی کودک را رقم می‌زند. کودکی که رژیم غذایی او به شیر مادر وابسته  بوده است در زمانی که بخواهیم غذای کمکی و تکمیلی را شروع کنیم ممکن است در ابتدا تغییرات قابل توجهی در کودک دیده شود، تا حدی که دادن برخی از غذاهای خاص می‌تواند منجر به یبوست در کودک شود. بنابراین کودک ممکن است به مدت چند روز دفع مدفوع نداشته باشد و ممکن است مدفوع کودک بسیار خشک باشد یا گاهی کودک دچار دل درد و کم اشتهایی شود که همه این علائم نشان دهنده یبوست در کودک است. اما نگران نباشید ملین‌های گیاهی و طبیعی بسیاری وجود دارند که می‌توانند در خروج مدفوع به کودکتان کمک کنند و برای درمان یبوست در کودکان مفید باشند.

فیتولند در این مقاله به چند مورد از درمان‌های طبیعی و گیاهی برای درمان یبوست در کودکان اشاره می‌کند.

آب لیمو، درمان طبیعی یبوست درکودکان می‌باشد. آب لیمو خواص بسیار زیادی دارد. می‌توانید مقداری عسل را به آب لیمو اضافه کنید و آن را به کودک بدهید. این مخلوط باعث تحریک حرکات روده‌ای کودک می‌شود و در درمان یبوست در کودکان بسیار موثر است. بهتر است آب لیمو را اول صبح و با معده خالی به کودک بدهید. آب آلو نیز می‌تواند در درمان یبوست کودکان بسیار موثر باشد. وازلین گرچه کاربرد‌های کاملا متفاوتی دارد ولی به طور طبیعی می‌تواند به عنوان نرم کننده در ناحیه مقعد کودک استفاده شود. این کار به حرکات روده‌ای کمک می‌کند، در ضمن فشار کمتری در هنگام خروج مدفوع به کودک وارد می‌شود.

روغن زیتون نیز یک درمان طبیعی یبوست در کودکان می‌باشد. مناسب‌ترین روش مصرف روغن زیتون این است که آن را با مقداری آب پرتقال مخلوط کنید. می‌توانید یک چهارم فنجان روغن زیتون را با یک چهارم فنجان آب پرتقال مخلوط کنید. این مخلوط می‌تواند تا اندازه‌ای در درمان یبوست موثر باشد. ترکیبات حاصل از کشمش نیز می‌تواند تاثیر گذار باشد. کشمش را تمام طول شب در آب بخیسانید و در هنگام صبح آن را در آب، له کنید و با هم مخلوط کنید. این مخلوط می‌تواند به درمان طبیعی یبوست کودکان کمک کند.

روغن کرچک فواید بسیار زیادی دارد، یکی از خواص آن درمان یبوست در کودکان است. روغن کرچک یک درمان گیاهی کاملا سودمند است. اولین عملکرد روغن کرچک، ملین بودن آن است و به حرکات روده‌ای کمک بسیاری می‌کند و باعث می‌شود خروج مدفوع برای کودک راحت تر انجام شود. بهترین روش استفاده روغن کرچک با شیر می‌باشد. اضافه کردن یک قاشق روغن کرچک در یک لیوان شیر کمک زیادی به درمان یبوست کودک، مخصوصا کودکان بالای دو سال می‌کند.

روغن زیتون و یبوست کودکان

دوره مقدماتی php

آب اهمیت فوق العاده‌ای در کمک به هضم  بهتر مواد غذایی دارد و باعث عبور راحت‌تر مواد غذایی از درون روده می‌شود. به علاوه نوشیدن آب کافی در کودکان از خشکی مدفوع جلوگیری می‌کند. نوشیدن آب قبل از خواب در کودکان جهت دفع مدفوع صبحگاهی کودک بسیار مفید است.

نوع دیگری از درمان گیاهی و طبیعی، استفاده از عسل و بذر کتان می‌باشد. عسل یک درمان طبیعی بسیار معروف برای انواع مشکلات می‌باشد و شامل خواص بسیاری است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. همچنین به همان اندازه در عملکرد سیستم گوارشی تاثیر گذار است. یک تا دو قاشق پر عسل را می‌توانید در یک لیوان شیر حل کنید و در زمانی که معده کودک خالی است به او بدهید. از طرف دیگر بذر کتان به همان اندازه که برای کودکان مفید است برای بزرگسالان نیز سودمند است. زمانی که کودک دچار یبوست می‌شود می‌توانید از بذر کتان استفاده کنید. می‌توانید بذر کتان را در آب بجوشانید سپس آن را در اب له کنید و به عنوان یک نوشیدنی به کودک بدهید. این نوشیدنی از یبوست بیشتر در کودک جلوگیری خواهد کرد.

کمبود فعالیت‌های فیزیکی باعث هضم نامناسب و کاهش متابولیسم بدن می‌شود که در نهایت منجر به ایجاد علائم یبوست خواهد شد. سعی کنید هر روز کودک را کمی درگیر فعالیت‌های فیزیکی کنید زیرا این امر به حرکات روده‌ای کمک خواهد کرد. کودک در هر روز باید حداقل یک ساعت بازی کند تا از یبوست نجات پیدا کند. همچنین حمام آب گرم نیز بسیار کمک کننده می‌باشد. تکرار اینکار در طول هفته یک درمان طبیعی یبوست در کودکان می‌باشد.

شربت ذرت حاوی پروتئین‌هایی است که نقش بسیار مهمی در تحریک حرکات روده‌ای بازی می‌کند. یک عامل کمک کننده دیگر به حرکات روده‌ای، مصرف میوه‌ها و غذاهایی است که مقدار قابل توجهی فیبر دارند. اگر بخش اعظم رژیم غذایی کودک را برنج تشکیل می‌دهد بهتر است آن را با غلات جو جایگزین کنید. مخلوط کردن این نوع غلات با آب میوه، روش درمان طبیعی یبوست در کودکان می‌باشد. سبزیجاتی از قبیل اسفناج، سیب زمینی شیرین، کلم بروکلی، غلات و میوه‌هایی از قبیل پرتقال و زردآلو برای درمان یبوست کودکان بسیار مفیدند.

توت سیاه نیز در تحریک حرکات کرمی شکل روده بسیار موثر است. این حرکات غیر ارادی در عمل هضم و جلو بردن غذا در روده، در طول فرآیند هضم کمک کننده است. توت سیاه به بازگشت حرکات روده‌ای به حالت طبیعی و منظم و عبور مدفوع کمک می‌کند. مخلوط توت سیاه با آب و دادن آن به کودک با معده خالی می‌تواند نتیجه مطلوبی در درمان یبوست کودکان داشته باشد.

این مخلوط یک درمان سنتی است که در ژاپن برای درمان یبوست در کودکان استفاده می‌شود. مخلوط موز با آب داغ و استفاده از آن در اول صبح به هضم غذای کودک کمک می‌کند و می‌تواند در درمان یبوست کودکان موثر باشد.

اگر هیچ‌کدام از درمان‌های گیاهی و خانگی موثر واقع نشد یا اینکه تنها هر از گاهی مشکل کودک بر طرف می‌شود و دوباره برمی‌گردد و کودک همچنان برای چند روز متوالی مدفوع ندارد، در این موقعیت ضرورت دارد که به طور مصنوعی به تحریک حرکات روده‌ای کمک شود. تنقیه بهتر است در شب انجام شود و درون مقعد از روان کننده استفاده شود تا حرکات روده‌ای بهترانجام شود. استفاده از روغن نارگیل یا کرچک برای تنقیه بهترین روش است. می‌توانید توسط یک سرنگ، روغن را وارد مقعد کودک کنید. این عمل باعث تحریک حرکات روده‌ای می‌شود. این روش برای درمان یبوست کودکان با نظر پزشک قابل انجام است.

سخن پایانی

درمان طبیعی یبوست در کودکان، نه تنها بهترین درمان یبوست کودک می‌باشد بلکه برای فرآیند هضم نیز بسیار مفید است. درمان‌های گیاهی و خانگی ذکر شده باعث نرم شدن و مرطوب شدن مدفوع کودک و در نتیجه کاهش درد هنگام خروج مدفوع در کودک می‌شوند. توجه داشته باشید که برای هرگونه اقدام درمانی حتما با پزشک مشورت نمایید.

به یاد داشته باشید که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است و این جز با رژیم غذایی مناسب و مقداری فعالیت روزانه به دست نمی‌آید.

فیتولند توصیه می‌کند برای دریافت اطلاعات بیشتر مقالات “بهترین درمان یبوست کودک“و”پروبیوتیک هایی که از رفلاکس و یبوست در کودکان جلوگیری می کنند” را مطالعه بفرمایید.

منبع:

http://www.parenting.firstcry.com

PN:0114

بیشتر یبوست کودکان مال تغذیه غلطه. بچه های من هر وقت شکلات می خوردن ما همین برنامه رو داشتیم.

قطعا یبوست چه در کودکان چه بزرگسالان به خاطر تغذیه بد و یا سیتم گوارشییشونه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

روغن زیتون و یبوست کودکان

تصویر امنیتی *

دیدگاه

فیتولند با هدف افزایش آگاهی افراد جامعه در گروه‌های سنی مختلف به خصوص مادران و افراد تاثیرگذار در خانواده سعی بر آن دارد تا در رسیدن به یک خانواده سالم و در نهایت جامعه‌ای سالم‌تر به هموطنان خود کمک کند. فیتولند با بهره‌گیری از تجارب پزشکان و متخصصان برجسته در این زمینه و همسو با تغییرات جهانی و علم پیشرفته سعی دارد جدیدترین و کاربردی ترین موضوعات مرتبط را در طبقه‌بندی‌های متنوع در اختیار علاقمندان قرار دهد.

امید که هر کدام به سهم خود بتوانیم در ساختن یک جامعه سالم قدمی مثبت برداریم.

از ساعت 8 الی 18 هر روز پاسخگوی شما هستیم

آدرس ایمیل ما : info@fitoland.com

پشتیبانی و خدمات پس از فروش تضمینی

در عصر حاضر،‌ تغییرات تکنولوژی و رشد جمعیت و شکل‌گیری زندگی‌ها در شهرهای متراکم از جمعیت، ترافیک و آلودگی باعث تغییر قابل توجه در سبک و شیوه زندگی انسان‌ها شده است. به طوریکه سرعت این تغییرات بیش از سرعت انطباق و درک بشریت از التزامات مورد نیاز این تغییرات برای داشتن سبک زندگی سالم بوده است. با پیشرفت علم، تجربه بشریت از نتایج ناشی از این تغییرات بر زندگی بشریت، امروزه برخورداری از یک سبک زندگی سالم از اهداف اصلی انسان‌ها شده است. به گونه‌ای که هر فردی سعی بر آن دارد با مطالعه اخبار از منابع مختلف به افزایش علم و آگاهی خود در این زمینه کمک کند. اهمیت این موضوع وقتی خود را نشان می‌دهد که بدانیم داشتن یک جامعه سالم در گروه داشتن خانواده‌های سالم می‌باشد و بدون داشتن یک سبک زندگی سالم نمی‌توان به پرورش و شکل‌گیری افرادی سالم امیدوار بود.

روغن زیتون | خرید روغن زیتون

توسط
admin

·

طریقه مصرف روغن زیتون در کودکان

 

مصرف روغن زیتون در کودک

روغن زیتون و یبوست کودکان

درمان یبوست نوزاد با روغن زیتون

ماساژ کودک با روغن زیتون برای درمان یبوست

برچسب‌ها: 10 ساله3 ساله4 ساله6 ساله6 ماه اول شیردهی7 ساله8 ساله9 سالهOlive oil consumption in babiesآیا روغن زیتون برای یبوست نوزادان مفید است؟آیا کودکان میتوانند روغن زیتون مصرف کنند؟آیا نوزادان می توانند روغن زیتون استفاده کنند؟آیا نوزادان می توانند روغن زیتون مصرف کنند؟استفاده از روغن زیتون در نوزادانبچهبیبیچگونه باید روغن زیتون در نوزادان استفاده شود؟چگونه می توان از روغن زیتون در نوزادان استفاده کرد؟چگونه می توان از روغن زیتون در نوزادان برای یبوست استفاده کرد؟چه زمانی باید روغن زیتون به کودک داده شود؟درمان طبیعی یبوست کودکدرمان یبوست با ماساژ روغن زیتوندرمان یبوست کودکدرمان یبوست کودکان بدون دارودرمان یبوست نوزاد با روغن زیتونرفع یبوست کودکروغن زیتونروغن زیتون با شیر مادرروغن زیتون برای بچهروغن زیتون برای طفلروغن زیتون برای کودک 1 سالعروغن زیتون برای کودک 2 سالهروغن زیتون برای کودک 6 ماههروغن زیتون برای کودکان زیر 5 سالروغن زیتون در 6 ماه اول شیردهیروغن زیتون در دوران نوزادیروغن زیتون و شیر مادرروغن زیتون یا شیر مادرروغن زیتون یک مکمل غذاییسؤالات مادران درباره مشکل یبوست در نوزادانشیر مادرطریقه مصرف روغن زیتون در کودکانطفلغذای کمکی کودکغذای کمکی همراه شیر مادرغذای کودکغذای نوزادکودکماساژ روغن زیتونماساژ کودک با روغن زیتونماساژ کودک با روغن زیتون برای درمان یبوستمصرف روغن زیتون برای کودکمصرف روغن زیتون برای یبوست نوزادانمصرف روغن زیتون در دوران کودکیمصرف روغن زیتون در کودکانمکمل غذایی کودکنوزادیبوست کودکیبوست نوزاد


 توسط
admin
· Published


 توسط
admin
· Published


 توسط
admin
· Published

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌ سایت

دنبال کنید:

بیشتر

استفاده از محتوای این سایت به شرط قرار دادن نام و لینک سایت آزاد است «سرزمین زیتون 1399-1397»

آیا روغن زیتون برای کودکان مفید است؟برای استفاده از روغن زیتون در رژیم غذایی کودکان باید از کیفیت آن مطمئن شوید تا مشکلی برای سلامت کودک دلبندتان پیش نیاید و بتوانید با خیال راحت این روغن مفید را وارد رژیم غذایی کودک‌تان کنید تا از مواد مغذی و ویتامین‌های موجود در آن بهره‌مند شود.برای اینکه افراد به عطر و طعم روغن زیتون عادت کنند بهتر است روغن زیتون از کودکی در غذاهای موردعلاقه آنها مورداستفاده قرار گیرد.شما می‌توانید با تائید پزشک از ۶ ماهگی به بعد روغن زیتون را وارد رژیم غذایی کودک‌تان کنید. برای این کار می‌توانید مواد خوراکی جامد و سرخ‌کردنی را با روغن زیتون برای کودک آماده کنید، آنرا به برنج پخته شده اضافه کنید و یا در ترکیب سس‌های سالاد و غذای کودک مصرف کنید تا یک رژیم غذایی سالم و پرانرژی برای کودک‌تان فراهم کنید.

سلامت نیوز:«یبوست»یکی از مشکلات شایع در کودکان است که البته در موارد نادری ممکن است علامت هشداردهنده ای از یک بیماری جدی باشد. در واقع یبوست در کودکان زمانی رخ می دهد که کمتر از سه مرتبه اجابت مزاج در هفته داشته باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ،زمانی که حجم مدفوع زیاد و سفت می شود ممکن است سبب شکاف خفیف مقعدی و سوزش نیز شود. گرچه این خون ریزی جزئی خطرناک نیست اما برای کودک ناراحت کننده و دردناک است. در نتیجه سیکل معیوبی ایجاد می شود که مشکلات دفع و درد پس از آن را تشدید می کند. گرچه والدین باید به این مسئله حتما توجه داشته باشند و اقدامات لازم برای رفع این مشکل را رعایت کنند اما نباید بیش از حد راجع به این موضوع به کودک تذکر دهند زیرا منشأ استرس خواهد بود و هیچ تاثیری در بهبود ندارد.

ضرورت مشورت با پزشک گرچه مصرف محدود ملین ها بدون تجویز پزشک مشکلی ایجاد نمی کند اما تحریک دفع با استفاده از شیاف بدون مشورت با پزشک توصیه نمی شود. در واقع پزشک می تواند با بررسی وضعیت کودک، تغییرات زندگی او، استرس های اخیر مانند فوت یکی از نزدیکان، تولد نوزاد جدید در خانواده و… اقدامات و درمان های لازم را توصیه کند. همچنین سابقه یبوست در والدین نیز مورد توجه است زیرا در بعضی خانواده ها زمینه این مشکل به شکل وراثت وجود دارد.در زمانی که کودک دست شویی رفتن را یاد می گیرد، باید اجازه داد این دوران برای او با احساس ناخوشایند و استرس همراه نباشد زیرا این دوران و آموختن نظافت معمولا زمینه ایجاد یبوست را ایجاد می کند.

مصرف بیشتر آب و فیبرهای غذایی در بیشتر موارد افزایش مصرف فیبرهای غذایی با گنجاندن میوه ها و سبزیجات و انتخاب نان و غلات سبوس دار برای بهبود وضعیت یبوست کافی است. همچنین توصیه می شود کودک به مقدار کافی آب بنوشد. البته درباره شیرخواران باید دقت کرد که گاه نبود تناسب بین میزان آب و شیر خشک نیز باعث غلیظ شدن شیر و در بعضی از کودکان زمینه ساز یبوست می شود.

ماساژ شکم ماساژ ملایم شکم در یبوست های خفیف نیز راهکار خوبی برای بهبود مشکل است. در این حالت دست ها را به هم بمالید تا کمی گرم شود، به کرم مرطوب کننده آغشته کنید و با حرکات چرخشی در جهت عقربه های ساعت شکم کودک را ماساژ دهید. این ماساژ به آرامی روند دفع را تحریک می کند. همچنین راهکار خوبی برای رفع یبوست ناشی از اضطراب موقتی خواهد بود.

روغن زیتون و یبوست کودکان

خوراکی های ضد یبوست موز: سرشار از فیبر و پکتین است که به تحرک روده ها کمک می‌کند. برخلاف تصوری که وجود دارد و فکر می‌کنید موز باعث یبوست می‌شود متخصصان معتقدند خوردن دو موز در روز کمک می‌کند راحت‌تر عمل دفع را انجام دهید. آلو: آلو بهترین درمان برای یبوست است؛ این میوه به‌دلیل شیرینی طبیعی و بافت جالبی که دارد به یکی از خوراکی‌های محبوب کودکان بدل شده است.آلو سرشار از فیبر و سوربیتول است که به نرم شدن مدفوع کمک می‌کند.

سیب: خوردن یک سیب در روز شما را از ابتلا به یبوست در امان نگه می‌دارد. یک سیب شیرین و آبدار کمک می‌کند کودک شما از شر علایم و نشانه‌های یبوست خلاص شود. پرتقال: پرتقال نیز از فیبر زیادی برخوردار است که می‌تواند به‌عنوان یک ملین طبیعی شما را از شر یبوست برهاند.

ساده از کنار یبوست نگذرید توجه داشته باشید که رفع یبوست باید با نظر و تصمیم پزشک باشد و رفع مسائل جسمی و فیزیکی نوزاد اعم از انسداد روده، کم‌کاری تیروئید و… که باید داروی مناسب آن توسط پزشک تجویز شود، کمک بسیار بزرگی در زمینه رفع مشکل است. به‌علاوه اگر یبوست طولانی شد، با تغییرات غذایی برطرف نشد و علایم دیگری مانند خون در مدفوع، وزن نگرفتن، استفراغ و تحریک‌پذیری به آن اضافه شد به پزشک مراجعه کنید.

با این روغن ماساژش دهید روغن زیتون برای یبوست در نوزادان بسیار موثر است. اغلب بچه‌ها به‌راحتی قادر به دفع مدفوع نیستند و درنتیجه مدفوع در روده جمع و موجب گشاد شدن روده‌ها و دل درد می‌شود. طی این درد، کودک مدفوع خود را نگه می‌دارد تا احساس درد نکند.

ماساژ منظم شکم کودک با روغن‌زیتون سبب تسکین درد او می شود و در‌نتیجه، قادر به دفع مدفوع خواهد بود. در یبوست شدید،خوردن یک قاشق چای‌خوری روغن ‌زیتون به‌همراه یک قاشق چای‌خوری آب لیمو در اوایل صبح با معده خالی کمک می‌کند مدفوع کودک‌تان نرم‌ شود

“),t.close()},t.write(‘

“),t.close()},t.write(‘

سیستم گوارش نوزاد باید به طور طبیعی عمل کند و نباید تنبل شود. … ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بیشتر بدانید …)

سایر منابع:

روغن زیتون و یبوست کودکان

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

می پسندم

0

سایر خبرها

سوال مخاطب نی نی بان: من نوزاد 4 ماهه ای دارم که هنگام اجابت مزاج خیلی به خودش فشار میاره، ولی شکمش سفت نیست و مدفوع آن نرم است ؛ راه درمان چیست؟ پاسخ از دکتر نرجس نعیمی پور، متخصص اطفال: مادر عزیز اصلا جای نگرانی نیست. با توجه به سن فرزندتان باید بگویم که عضلات شکم هنوز تکامل پیدا نکرده است به همین مدفوع شل است. با افزایش سن نوزاد این مشکل رفع خواهد شد. اما اگر در غیر این صورت مشکل رفع نشد بهترین و اولین راهکار مراجعه به متخصص و معاینه است. …

…> چرا خوردن این سوپ مفید است؟ این سوپ عدس مواد غذایی و ادویه های ضد التهاب را با یکدیگر ترکیب می کند تا اکسیری بی نقص برای درمان سرماخوردگی و آنفلوآنزا، یا حتی آلرژی ها و آسم شکل بگیرد. اگرچه التهاب بخشی از روند طبیعی درمان بدن انسان است، اما زمانی که از کنترل خارج می شود، بدن حمله به بافت های خود را آغاز می کند. التهاب مزمن یکی از عوامل زمینه ای برای بسیاری از بیماری ها مانند …

سوال سلام خسته باشید.پسر من 40 روزش 10 روز مدفوع نکرده شیر خودم هم میخوره از دارو های گیاهی ( گاوزبان گیلانی و عناب ) و شیاف کودکان استفاده کردم ولی تاثیر نداشته. جواب با سلام و تشکر از شما به دلیل اینکه بیش از یک هفته از عدم اجابت مزاج شیرخوار شما گذشته است لازم است حتما به پزشک مراجعه نمایید. ضمناً در کنار آن برای دفع راحت تر شیرخوار توصیه میشود در فواصل منظم به او شیر دهید و همچنین شکم او را با روغن زیتون یا بادام چرب کنید و به آرامی ماساژ دهید. همچنین استفاده از هرنوع دارویی چه گیاهی و چه شیمیایی بدون تجویز پزشک توصیه نمی شود. …

یکی از عوارض ناخوشایند و آزاردهندۀ دوران بارداری است. مطمئن ترین و کم خطرترین راه حل ها برای رفع یبوست زنان باردار کدامند؟ چرا زنان باردار اغلب دچار یبوست می شوند؟ دلایل زیادی وجود دارد. در ابتدا، نوزاد باید فضایی از شکم را اشغال کند و این امر باعث فشرده و متراکم شدن عضوهای دیگر می شود، که این تراکم و فشار دستگاه گوارش را هم در بر خواهد گرفت. به این ترتیب حرکات طبیعی این …

…، باید از درمان های تزریقی و در آخرین مرحله این بیماری نیز باید از درمان جراحی استفاده کرد. 2- اگر همورویید شما داخلی است، سعی کنید بعد از اجابت مزاج برای خشک کردن بدن خود از دستمال های بسیار نرم و مرطوب استفاده کنید. 3- اسطوخودوس و رزماری دو گیاهی هستند که متخصصان طب سنتی مصرفشان را برای رفع همورویید و کم کردن درد ناشی از آن توصیه می کنند. از پزشکتان در این مورد سئوال …

ارجاع داده شوید. متخصص گوارش، بیماری های دستگاه گوارش را درمان می کند. پزشک فرزندتان را معاینه کرده و در مورد علائم آن می پرسد. آزمایشات برای سوزش سر دل که ناشی از GERD می باشند عبارتند از: مجموعه دستگاه گوارش فوقانی (دستگاه گوارش). پس از اینکه فرزندتان یک مایع گچی سفید که حاوی یک ماده حاجب (باریوم) نوشید، اشعه X از مری، معده، و بخشی از روده عکس خواهد گرفت. آندوسکوپی …

سوال مخاطب نی نی بان: مدفوع نوزاد یک ماه و نیمه چگونه باید باشد؟ پاسخ دکتر اکبر کوشانفر، متخصص اطفال: مدفوع نوزاد بر حسب تغذیه ای که دارد، متفاوت است. اگر نوزاد شیر مادر می خورد و مشکل دیگری ندارد باید روزانه سه الی پنج بار اجابت مزاج فرم دار و تقریبا شل داشته باشد. اما اگر شیر خشک مصرف می کند معمولا اجابت مزاجشان کمتر است و گاهی هم یبوست دارند. …

این شیر اولیه، آغوز یا کلستروم می گویند. قابلیت آغوز در ایمن سازی بدن در برابر عفونت ها در حدی است که آن را واکسن اولیه نوزاد می نامند. آغوز به نسبت شیر رسیده حاوی مقادیر بیشتری پروتئین و ویتامین های محلول در چربی بوده ولی چربی کمتری دارد. ترکیب آغوز تأمین کننده بهترین الگوی رشد و تکامل نوزاد است و با توجه به اینکه نوزاد دستگاه گوارش بسیار کوچکی دارد، مواد مغذی را …

…. نکات و دستورالعمل نوشته شده بر روی پاکت قرص را مطالعه کنید و طبق آن عمل کنید. 6- درباره پروبیوتیک با پزشک صحبت کنید: پروبیوتیک ( پروبیوتیک چیست+20 خواص درمانی آن ) برای درمان مشکلات مربوط به سیستم گوارش می باشد. هنگامی که تعادل باکتری ها به هم می خورد باعث مشکلات گوارشی می شود. اما مصرف پروبیوتیک برای نوزاد توصیه نمی شود. مطالعات نشان می دهد پروبیوتیک باعث کاهش قولنج …

سوال مخاطب نی نی بان: نوزاد دختر هفت ماه و نیمه ای دارم که چند روزی، روزی پنج بار اجابت مزاج می کنه اونم آبکی و خیلی بد بو است و شکمشم خیلی باد می کنه و خیلی هم بد بو است. شیر خشک نان دو استفاده می کنه و وزنش هنگام تولد 3250 بود وزن حالشم 9کیلو است. چند روزی هم سرماخورده که امروز بردمش دکتر قطره تب بر و شربت سرماخوردگی بهش داده. گفت اسهالش مال سرما خوردگیشه. واقعا اینطوره؟ پاسخ دکتر …

خوب است بدانید اگر دفعات اجابت مزاج در کودکان کمتر از 3 بار در هفته باشد، آن کودک دچار یبوست شده است. طبق این استاندارد، یبوست کودکان یکی از شایع ترین مشکلات می باشد. علل بروز یبوست در کودکان پزشکان یبوست کودکان را به علل مختلفی مرتبط می دانند، از جمله کمبود آب و فیبر که رایج ترین این علت هاست. داروهایی که برای درمان کمبود آهن در کودکان استفاده می شود نیز به یبوست مربوط است …

…، زیتون می تواند درد را کاهش دهد. زیتون و بهبود عملکرد سیستم گوارش: زیتون منبع سالمی از فیبر است و تقریبا 13 درصد از نیازهای روزانه یک فرد را به فیبر تامین می کند. وجود فیبر بالا باعث بهبود عملکرد سیستم گوارش می شود. همین امر موجب می شود اجابت مزاج نیز بهبود یابد. فیبر همچنین به ایجاد حس سیری در فرد کمک می کند. فیبر نه تنها برای بهبود عملکرد سیستم گوارشی و سلامت روده ها …

سایر بافتها به آهن بیشتری نیاز دارند . به همین دلیل بیش از سایرین در معرض خطر کم خونی قرار دارند . در شیر خواران – در صورت سلامت مادر- ، میزان آهن موجود در شیر مادر برای 4- 6 ماه اول زندگی کافی است ولی در مورد نوزادانی که با وزن کم متولد می شوند ذخایرآهن کم بوده و باید بعد از 3 ماهگی آهن اضافی به صورت قطره خوراکی خورانده شود . همچنین بستن پیش از موقع بند ناف نیز به دلیل اینکه نوزاد را از یک سوم کل …

سوال مخاطب نی نی بان: دخترم در هفته اول هشت ماهگی است و الان پنج روز است که دچار اسهال شده است و با اینکه قبلا مدفوع خشک داشت و هفته ای یک بار دفع مدفوع داشت در حال حاضر روزی پنج بار اجابت مزاج شل و آبکی دارد. وزنش 6800 و قدش 67 است وزن تولدش هم 2650 با قد 48 بود. پاسخ دکتر محمود بنی اعمام، متخصص بیماریهای کودکان و نوزادان: احتمال ابتلا به نوعی ویروس وجود دارد که اسهال همراه با …

روده تحریک پذیر، یک مرتبه خود را بروز نمی دهد و تشخیص این سندرم معمولا اتفاقی است. به عبارت روشن تر این که فرد ممکن است با یک سوءهاضمه، به پزشک متخصص گوارش مراجعه کند. یکی از دلایل اصلی مراجعه این دسته از افراد به پزشک، مشکل در اجابت مزاج است. این افراد در زمان مراجعه به پزشک، عنوان می کنند که احساس به دفع فوری دارند، ولی زمانی که به توالت مراجعه می کنند، شکم شان کار نمی کند. پزشک متخصص گوارش، با گرفتن شرح حال دقیق، باید تشخیص را به درستی انجام بدهد. …

به درمان آن می پردازد. اشاره به این نکته ضروری است که هر کودکی میزان رشد مخصوص به خود را دارد و کافی است نمودار رشد او روی منحنی رشد رو به بالا باشد و افقی یا رو به پایین نشود. در صورتی که منحنی رشد کودک افقی یا روی پایین شد اولین سوالی که مطرح می شود نحوه تغذیه کودک است.اگر برای چند هفته نمودار رشد وزنی در کنار رشد قدی کودک دچار افت شد لازم است حتما با متخصص اطفال مشورت کنید. گاهی …

تولد نوزاد از طریق پاک کردن لثه ها با یک دستمال نرم و تمیز آغاز شود، هرگز به نوزادتان در رختخواب با شیشه شیر ندهید، با شروع به دادن غذا به نوزاد، غذاهای سفت سالم را انتخاب کنید تا مانع از پوسیدگی دندان ها شوید، تا سن 3 سالگی دندان های کودک تان را دو بار در روز مسواک بزنید و از خمیردندان حاوی فلوراید به اندازه یک دانه برنج استفاده کنید، بعد از سن 3 سالگی، اجازه دهید خود کودک با نظارت شما مسواک بزند …

های موجود در هوا بر بدن بکاهد. دکترمنصور رضایی، متخصص تغذیه و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، در این باره پاسخ می دهد: آلودگی هوا، چگونه بر بافت ها و سیستم های مختلف بدن تأثیر می گذارد؟ موادی که از طریق هوای آلوده وارد محیط می شوند و برای سلامت بدن به شدت مضر و زیان آورند دارای ترکیباتی هستند که باعث نابودی بافت های مختلف بدن می شوند. این رادیکال های …

آن زیان آور نیست؛ پس افرادی که از نوشیدن چای، دچار مشکل می شوند، دارای سوء مزاج، ضعف مزاج یا… هستند. طبیعت چای، بنابر نظر حکیم عقیلی خراسانی، گرم و خشک در مرحله دوم است و اینکه برخی به جهت تسکین عطش و کاهش حرارت و التهاب داخلی بدن، آن را سرد دانسته اند، اصلاً درست نیست. سبب این آثار، به تلطیف اخلاط بلغمی غلیظ و پاکسازی اخلاط لزج از سطح دستگاه گوارش مربوط است. چای سیاه موجب …

کوتاهی قد یکی از علل شایع مراجعه کودکان و نوجوانان به متخصصان غدد است. موضوع قابل بحثی که با نگرانی والدین همراه است. اما شاید لازم باشد پیش از آشنایی با این مبحث، به کلیاتی پیرامون رشد و نمو انسان بپردازیم. در ادامه نکات اساسی در مورد ارزیابی، تشخیص و درمان کوتاهی قد بیان می شود. مراحل رشد انسان 1- دوران شیرخواری (2 سال اول زندگی): در بدو تولد قد نوزاد حدود 50 سانتی متر است. در …

“),t.close()},t.write(‘

روغن زیتون و یبوست کودکان

“),t.close()},t.write(‘

“),t.close()},t.write(‘

روغن زیتون و یبوست کودکان
روغن زیتون و یبوست کودکان
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *