روغن خردل برای گوش

دوره مقدماتی php
روغن خردل برای گوش
روغن خردل برای گوش

سبد خرید شما خالی است!

0 نظر / نوشتن نظر

 

 

روغن خردل برای گوش

دوره مقدماتی php

 

معجزه روغن چهل گیاه برای تمام بیماری هاروغن چهل گیاه یکی از مرغوب ترین روغن هاست  که برای درمان..

18,000 تومان

روغن دارچین مناسب برای درمان چربی خون دارچین تقریباً در تمام مناطق گرمسیر جهان بعمل می آید و
ج..

8,000 تومان

روغن گیاهی حنظل جهت پر کردن حفره های دندانامروزه
پوسیدگی دندان یکی از شایع ترین مشکلات مردم میباشد…

10,000 تومان

روغن گل سرخ مناسب برای انواع مشکلات پوستیروغن گل سرخ از گل سرخ
استخراج می شود. این استخراج یا با اس..

12,000 تومان

قطره انیس جهت رفع گودی و کبودی زیر چشم و مشکلات پوستی

این روز‌ها افراد بسیاری
به ویژه بانوان از ..

9,000 تومان

قطره انیس جهت رفع گودی و کبودی زیر چشم و مشکلات پوستیاین روز‌ها افراد بسیاری به ویژه بانوان از گودی ..

7,000 تومان

روغن بسباسه جهت درمان درد شقیقه سرجدارِ نازکِ خُشبیِ توریِ خارجیِ هسته‌ی
جوزبویا در طب سنتی، بسباسه..

6,000 تومان

برچسب ها: درمان سریع درد گوش,
برای درد گوش چه کنیم,
درمان درد گوش سمت چپ,
درمان فوری درد گوش کودکان,
درمان سنتی درد گوش,
درمان درد گوش در بزرگسالان,
درمان سنگینی گوش در طب اسلامی

کلیه حقوق این فروشگاه برای عطارینو محفوظ است

2010-2020 ©

روغن خردل، استخراج شده از دانه های خردل می باشد، که در آشپزی مورد استفاده قرار می گیرد و دارای خواص درمانی نیز است. دو راه برای تهیه روغن خردل وجود دارد به وسیله فشار دادن یا آسیاب کردن که روش اول این است که دانه های خردل را برای استخراج روغن فشار دهید و روش دوم این است که دانه ها را تمیز کنید و آنها را با آب مخلوط کنید و سپس روغن را با عمل تقطیر استخراج کنید در نتیجه روغن خردل ای که محتوای چربی کمی است، به وجود می آید. مواد مغذی روغن خردل، آن را نسبت به سایر روغن ها به دلیل اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 و میزان چربی های اشباع شده برتری می دهد.

مواد مغذی کلیدی، حاوی 60 درصد چربی غیر اشباع و 12 درصد چربی اشباع شده است.

این اسیدهای چرب به عنوان چربی های خوب در نظر گرفته می شود، زیرا در دیواره شریانها نهفته است.

همچنین حاوی گلوکزینولات است که خواص ضد میکروبی دارد.

روغن خردل حاوی کربوهیدرات،فیبر، پروتئین، ویتامین ها، مواد معدنی نیست.

روغن خردل برای گوش

به عنوان یک منبع سبزیجات، حاوی اسید آلفا لینولنیک، یک اسید چرب امگا 3 ضروری می باشد.

یک قاشق چای خوری روغن خردل حاوی حدود 0/8 گرم اسید چرب امگا 3 است.

یک قاشق غذاخوری روغن خردل حاوی حدود 124 کالری است، حدود 14 گرم چربی و 8/3 گرم چربی غیر اشباع و 2/9 گرم چربی اشباع شده است و در مقایسه با روغن زیتون، دانه کتان، دانه انگور، دارای روغن اشباع شده کمتری است.

1.کاهش احتمال ابتلا به سرطان:

تحقیقات نشان می دهد که، روغن خردل دارای ویژگی های قوی ضد سرطانی است، زیرا حاوی مقدار زیادی اسید لینولئیک می باشد که وقتی به اسید چرب امگا 3 تبدیل می شود، به جلوگیری از سرطان های معده و روده کمک می کند. در بخش سلامت نمناک اشاره کرده ایم که یک مطالعه نشان داد که درمان روغن خردل، روغن ذرت و روغن ماهی را در موش های مبتلا به سرطان روده بزرگ آزمایش کردند، که روغن خردل در جلوگیری از سرطان روده موثر تر از روغن ماهی بود.

روغن خردل حاوی مقدار زیادی از اسیدهای چرب غیر اشباع و همچنین اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 است، این چربی ها خوب هستند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را تا 50 درصد کاهش می دهند. همچنین به کاهش کلسترول بد و چربی کمک می کند، و سطح کلسترول خوب را در بدن افزایش می دهد در نتیجه خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش خواهد داد.

روغن خردل، یک محرک طبیعی بسیار قوی است و اشتها را از طریق گوارش و صفرا در کبد و طحال بهبود می بخشد. هنگام ماساژ در پوست سیستم گردش خون و غدد عروقی را تحریک می کند، این تضمین سلامت پوست و بسته شدن منافذ است.

ماساژ دادن روغن خردل، احساس را در اندام ها و ماهیچه های بی حس تحریک می کند بنابراین مانند یک محرک حسی عمل می کند.

این روغن برای افرادی که مستعد سرماخوردگی و سرفه هستند، مفید است زیرا به رفع گرفتگی سینه و بینی کمک می کند.

ترکیبی از یک قاشق چای خوری روغن خردل و کافور را بر قفسه سینه اعمال کنید و به پشت درازبکشید تا بخار وارد ریه ها شود.برای درمان با بخار روغن خردل، چند قاشق سرپر روغن خردل و دانه زیره سیاه را در ظرف آب جوش ریخته و بخار آن را تنفس کنید.

بوی قوی روغن خردل، دستگاه تنفس را گرم کرده و از آن دربرابر تشکیل خلط محافظت می کند.

ماساژ مرتب روغن خردل بر روی پوست در درمان دردهای مفصلی و آرتروز با افزایش جریان و گردش خون در کل بدن شگفتی می آفریند. روغن خردل همچنین حاوی مقدار زیادی اسید چرب امگا3 است که به عنوان ضد التهاب عمل میکند و سفتی مفصلی و درد ناشی از آرتروز را کاهش میدهد.

روغن خردل، درمانی عالی برای لب های خشک و ترک خورده است و بالم ها یا محافظ های لب، بی تاثیر بودن خود را ثابت کرده اند.

قبل از رفتن به رخت خواب، فقط یک یا دو قطره روغن خردل را بر ناف خود بگذارید و پس از آن لب های تان هرگز خشک یا ترک خورده نمی شوند، این یک درمان قدیمی است و ثابت شده که برای مرطوب کردن و نرم کردن لب ها مفید است.

ماساژ با روغن خردل بر روی بدن، سلامت بدن را بهبود می بخشد و عملکرد اندام ها را با افزایش گردش خون به تمام قسمتهای بدن بهبود می دهد. ماساژ روغن خردل برای نوزادان کاملا کاربردی است، مطالعات نشان می دهد که ماساژ روغن خردل باعث ارتقاء قدرت حفظ سلامتی و ایجاد گرمای بدن آنها می شود.

خواص ضد التهابی آن به دلیل وجود سلنیوم است که درد و ورم را کاهش میدهد و برای درمان درد های مفصلی نیز مفید است. این ویژگی ضد التهابی روغن خردل باعث شده است که در فرمول داروهای ضد التهابی مانند دیکلوفناک وجود داشته باشد.

گلوکوزینولات موجود در روغن خردل مانع از رشد باکتری هی ناخواسته و سایر میکروب ها میشود. روغن خردل همچنین دارای خواص ضد قارچی است که میتواند بثورات پوستی و عفونت های ناشی از قارچ را درمان کند.

روغن خردل، درمانی طبیعی برای آسم و سینوزیت محسوب می شود. در هنگام حمله آسم، ماساژدادن سینه با این روغن قهوه ای به جای پمادهای مالشی معمول آسم، می تواند باعث تسکین شود زیرا تنفس در بخار، جریان هوا را در ریه ها افزایش می دهد.

شما همچنین می توانید یک قاشق چایخوری شکر و یک قاشق چایخوری روغن خردل را ترکیب کرده و هرروز یک قاشق سرپر از آن را میل کنید، همچنین می توانید ترکیبی از یک قاشق چایخوری عسل و روغن خردل را سه بار در روز ببلعید. این درمان ها در کنترل آسم موثرند.

هنگام خروج از منزل میتوانید مقداری از روغن خردل را روی پوست خود بمالید و این گونه حشرات از شما دور می مانند، این ویژه گی روغن خردل در یک مطالعه در هندوستان مورد بررسی قرار گرفت

به جای خرج های کلان، برای دندان پزشکی میتوانید از روش زیر استفاده کنید، در میان نسخه های طب سنتی پیشنهاد شده در بخش سلامت دهان و دندان در نمناک گفته شده بود که این

روغن نسخه ی متفاوت طب سنتی برای دندان هاست. نصف قاشق چای خوری روغن خردل را با یک قاشق چای خوری پودر زرد چوبه و نصف قاشق چای خوری نمک، ترکیب کنید و با استفاده از این مخلوط دوبار در روز دندان هاد و لثه هایتان را بشویید تا دندان های سالم داشته باشید.

روغن خردل برای گوش

غلظت بالای اسید های چرب موجود در روغن خردل باعث افزایش عملکرد مغز می شود و به درمان افسردگی کمک میکند، همچنین ثابت شده است که حافظه را تقویت کرده و عملکرد شناختی مغز را بهبود می بخشد.

میتوان روغن خردل را به عنوان یک تونیک سالم برای ارتقاء سلامت کلی بدن مورد استفاده قرار داد. این مزایا را برای کل بدن فراهم میکند، چه آن را مصرف کنید و چه به صورت موضعی اعمال کنید.

15. از بین بردن لکه های تیره پوست:

ماساژ خردل به طور مرتب روی صورت شما میتواند به طور قابل توجهی لکه های قهوه ای مایل به زرد را از بین ببرد. با یک قاشق چای خوری ماست، چند قطره آبلیمو، روغن خردل و آرد نخود چی یک ماسک تهیه کنید و ان را روی صورت و گردنتان اعمال کنید و بعد از 10 تا 15 دقیقه با آب سرد بشویید.

برای گرفتن نتایج عالی، این کار را سه بار در هفته به مدت چند ماه تکرار کنید.

برای نرم کردن پوست صورت، ترکیبی از روغن خردل و روغن نارگیل را بر صورت تان گذاشته و آن ناحیه را 5-6 دقیقه به صورت دورانی ماساژ دهید. صورت تان را به آرامی با یک پارچه پنبه ای پاک کنید، این کار گردش خون را تحریک کرده، پوست را روشن تر و شما را از شر جوش ها خلاص می کند.

به دلیل غلظت مناسب و سطح بالای ویتامین E روغن خردل، استفاده موضعی این روغن، دربرابر اشعه های شدید فرابنفش و دیگر آلاینده ها از پوست محافظت کرده، درنتیجه از سرطان پوست جلوگیری می کند و طبق انچه بارها در بخش سلامت نمناک بیان شده است ویتامین E از پیری و چین وچروک جلوگیری کرده و مانند ضدآفتاب عمل می کند.

این روغن، به دلیل خواص ضدباکتریایی و ضدقارچی خود، در درمان جوش هاو دیگر عفونت های پوستی مفید است، و از خشکی، بی طراوتی و خارش پوست تان جلوگیری می کند.

ماساژ بدن با روغن خردل، با افزایش گردش خون، پوست شما را جوان و تمیز می کند، همچنین به دلیل داشتن خواص ضدالتهابی، در کاهش التهاب موثربوده و درمان سریع بریدگی ها و زخم ها را آسان می کند.

  • طرز تهیه چای زنجبیل لیمو برای لاغری
  • روغن خردل در تاخیر انداختن روند پیری بسیار موثر است، مقدار بیش از حد ویتامین E موجود در آن باعث کاهش چین و چروک و نشانه های دیگر پیری پوست میشود، اگر که به طور منظم از آن استفاده کنید.

    20. تحریک رشد مو:

    ماساژدادن پوست سر با روغن خردل، با افزایش گردش خون در پوست سر، رشد مو را تحریک می کند. این روغن سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی به ویژه مقدار زیادی بتاکاروتن است. این بتاکاروتن به ویتامین A تبدیل می شود که برای رشد مو عالی است. همچنین، این روغن دارای آهن، اسیدهای چرب، کلسیم و منیزیم است که همه این ها رشد مو را افزایش می دهند.

    روغن خردل در جلوگیری از سفیدشدن زودهنگام مو موثر است و موی شما را به طور طبیعی تیره می کند. بنابراین، به جای رنگ کردن موها می توانید هرشب موی خود را با روغن خردل ماساژداده و نتیجه را ببینید.

    خواص ضد باکتری و ضد قارچ روغن خردل پوست را سالم و بدون شوره و خشکی نگه میدارد. به منظور این کار، مقدار مشابه روغن خردل و نارگیل را با یکدیگر ترکیب کنید و روی موها و پوست سرتان ماساژ دهید و آن را با کلاه حمام بپوشانید و بعد از دو ساعت با شامپو بشویید، این کار را چند بار در هفته تکرار کنید.

    روغن را روی پوست صورت خود بمالید و بعد از 10 دقیقه بشویید، این کار علائم خارش و قرمزی پوست را کاهش می دهد. روغن خردل را به طور کامل روی پوستتان ماساژ دهید که باعث تقویت و آرامش بدن می شود.

    روغن خردل را بر روی پوست سرتان ماساژ دهید که باعث افزایش و تقویت فولیکول های مو می شود.

    1. حاوی اسید اروسیک است:

    تحقیقات متعددی ثابت کرده اند که روغن خراطین حاوی مقدار زیادی از این اسید است، که در طبیعت بسیار سمس میباشد، با توجه به مقدار زیادی از این اسید در روغن خردل ممکن است، خطرات جدی برای سلامتی ما ایجاد کند.مصرف دوز بالای روغن خردل با مسایل قلبی، تنفسی، اسهال، کم خونی، سرطان و حتی مرگ در موارد شدیدتر میشود.

    روغن خردل برای گوش

    سطح بالای اسید اروسیک موجود در روغن خردل می تواند سلامت قلب را به خطر بیاندازد و به طور قابل توجهی آسیب برساند و به عضلات قلبی را به شدت آسیب می زند و گاهی حتی منجر به نارسایی قلبی می شود.

    علاوه بر ا افزایش خطر سلامت قلبی، عروقی، این اسید موجود در روغن خردل باعث سرطان ریه نیز می شود و به سادگی قسمت بالایی سیستم تنفسی ما را دچار مشکل می کند و مصرف طولانی مدت آن نیز می تواند کاملا مرگبار باشد.

    این اتفاق اساساً شدیدترین نوع از ورم است، که در آن بافت نرم در بدن انسان به علت تجمع غیر معمول مایع به شدت متورم می شود.

    روغن خردل حاوی یک ترکیب شیمیایی مضر به نام آلیل ایزوتیوسیانات است، که می تواند منجر به التهاب لایه های ریه ها و دستگاه گوارش روده و غیره شود و همچنین باعث بروز مشکلاتی مانند افزایش حساسیت، عصبانیت و التهاب مزمن میشود.

    استفاده موضعی درازمدت از روغن خردل ممکن است بر روی پوست تاثیر بگذارد، مطالعات نشان می دهند که عملکرد پوستی را قطع می کند و باعث از دست رفتن آب از طریق اپیدرم می شود و می تواند باعث ایجاد لکه های کوچک روی پوست شود به همین دلیل است که در علم پزشکی مدرن از روغن خردل برای ماساژ نوزادان و کودکان اجتناب میشود.

    واکنش های آلرژیک نیز در میان عوارض جانبی روغن خردل معمول است، مانند:قرمزی، خارش، خشکی پوست، ترک خوردگی و غیره که خیلی شدید نیست.

    زنان باردار باید از مصرف روغن خردل اجتناب کنند، زیرا حاوی ترکیبات شیمیایی است که برای مادر و جنین در حال رشد مضر است، محققان در این باره می گویند این مواد شیمیایی می تواند منجر به سقط جنین شود.

     

    گوش مرکز حفظ تعادل و شنوایی است. عفونت گوش ممکن است که در طول زندگی برای افراد زیادی مخصوصاً کودکان اتفاق بیفتد. آیا تا به حال شما نیز به این مشکل برخورده اید ؟ آیا کسی به شما پیشنهاد داده که از آنتی بیوتیک ها استفاده کنید ؟ همانطور که می دانید درمان های خانگی یکی از موثرترین و بدون آسیب ترین روش های درمانی می باشد. عفونت گوش هم یکی از همین مشکل هاست که با درمان خانگی قابل بهبودی است. عفونت گوش اغلب با احساس درد و علائم ناراحت کننده همراه می باشد که هم کودکان و هم بزرگسالان را به خود درگیر می کند. عفونت گوش گاهی اوقات به خودی خود خوب می شود.

    بنابراین درمان مورد نظر برای از بین بردن درد یا کنترل مشکل موثر خواهد بود. در موارد شدید تر حتماً باید آنتی بیوتیک مورد استفاده قرار بگیرد. گوش درد ممکن است دردی مبهم باشد که هر دو گوش را درگیر می کند. در هر صورت این نوع درد سخت و غیر قابل تحمل است و باید فورا درمان شود به همین دلیل در این قسمت از سلامت نمناک در پاسخ به درخواست های شما کاربران روش های آسان خانگی برای عفونت گوش را به شما معرفی خواهیم کرد.

    روغن لیمو فواید مختلفی برای بدن دارد. همچنین می تواند مشکلاتی مثل تب ، چاقی ، آسم ، ریزش مو ، اختلالات پوستی ، خستگی و مشکلات مربوط به معده و البته عفونت گوش را درمان کند زیرا دارای خاصیت ضد عفونی ، ضد قارچی و ضد میکروبی می باشد.

    طرز استفاده :

    یک یا دو قطره روغن لیمو را با یک الی دو قطره روغن نارگیل مخلوط کنید. این ترکیب را به گوشه خارجی گوش عفونت دار خود بزنید.

    روغن خردل برای گوش

    هنگام انجام این درمان ، اجازه ندهید که عفونت وارد کانال گوش شما شود.

    روغن لاوندر عصاره گل اسطوخدوس می باشد. روغن لاوندر فواید زیادی برای سلامتی دارد. به به تسکین درد ، از بین بردن مشکلات عصبی ، جریان خون و مشکلات تنفسی کمک می کند. روغن لاوندر اثرات آرامش بخشی دارد و برای ماساژ نیز مورد استفاده قرار می گیرد و عفونت گوش را نیز از بین خواهد برد.

    طرز استفاده :

    کمی روغن لاوندر را به قسمت خارجی گوش خود بزنید اما اجازه ندهید که روغن وارد کانال گوش شما شود. چند دقیقه به آرامی آن را روی گوشی خود ماساژ دهید. اگر نتایج رضایت بخش بود ، این درمان را دو الی سه بار در روز به مدت چند روز تکرار کنید.

    روغن ریحان دارای خواص ضد ویروسی ، ضد باکتریایی و ضد التهابی می باشد . نه تنها عفونت گوش را درمان می کند ، بلکه برای دستگاه تنفسی ، گلو و ریه مناسب است.

    طرز استفاده :

    پد را به روغن آغشته کنید و سپس آن را به گوش خود بزنید و چند دقیقه نگه دارید.

    مراقب باشید که پد آغشته شده به روغن را بیش از حد به گوش خود فشار ندهید.

    این درمان را چند بار در روز تکرار کنید ت زمان یکه بهترین نتیجه را بگیرید و بهبودی حاصل شود.

    سیر دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که برای رفع و درمان عفونت و درد گوش موثر است .

    طرز استفاده :

    یک حبه سیر را به خوبی له کنید و سپس آن را با روغن داغ ترکیب نمایید و پس از خنک شدن ، چند قطره از آن را در گوش بچکانید.

    *اگر روغن استفاده شده داغ باشد ، به پرده گوش آسیب زده و عفونت را بیشتر خواهد کرد.

    مدت زمان زیادی است که روغن خردل مورد استفاده قرار می گیرد و یک درمان موثر محسوب می شود زیرا دارای خواص آنتی باکتریایی می باشد و برای درمان عفونت های باکتریایی مناسب است . همچنین می تواند از عفونت های باکتریایی داخل روده یا حتی گوش جلوگیری کند.

    طرز تهیه :

    چند قطره روغن خردل را با مقداری از برگ گیاه کاستور یا کرچک آغشته کنید و چند دقیقه آن را گرم کنید و سپس آب آن را بگیرید و اجازه دهید که آب آن در دمای اتاق خنک شود و سپس دو الی سه قطره را به ناحیه مورد نظر در گوش خود بزنید.

    یک یا چند روز و چند بار در روز این کار تکرار کنید تا اثر آن را به وضوح مشاهده کنید.

    روغن زیتون دارای خواص ضد میکروبی است و به همین دلیل برای رفع عفونت عالی است.

    طرز استفاده :

    هر شب قبل از خواب چندین قطرع از روغن زیتون را در گوش بریزید و این کار را چندین روز تکرار کنید تا عفونت به طور کامل از بین برود.

    اگر هنگام عفونت گوش به پزشک دسترسی ندارید ، از نمک استفاده کنید تا علائم عفونت بهبود پیدا کند و التهاب و درد از بین برود.

    طرز استفاده :

    روغن خردل برای گوش

    یک فنجان نمک را داخل ماهیتابه بریزید و آن را با شعله کم گرم کنید و حتی می توانید از مایکروویو نیز استفاده کنید. از یک پارچه برای پوشش نمک داغ شده استفاده کنید و این کار را حدود یک هفته ، چند بار در روز تکرار نمایید.

    علاوه بر نمک می توانید مقداری آبلیمو هم اضافه کنید. همانطور که می دانید ، ویتامین ث موجود در آبلیمو برای درمان عفونت گوش بسیار موثر است.

    طرز استفاده :

    اول از همه آب لیمو را داخل یک کاسه با مقداری نمک ترکیب کنید و در مرحله بعد یک حوله مرطوب بردارید و ترکیبات را روی آن بریزید ، به طوری که از حوله بیرون نزند و سپس کمی گرما به آن بدهید که این گرما می تواند در داخل مایکروویو باشد.

    بعد از گرم کردن ، حوله را بیرون آورده و آن را روی سر خود قرار دهید تا بخار آن به گوش شما برسد و عفونت ها را دور کند و از بین ببرد.

    طرز استفاده :

    کمی از سرکه سفید را به آب بیفزایید و چند قطره از آن را درون گوش بریزید و سپس سر را کج کنید تا محلول خارج نشود و بیرون نریزد.

    *اگر دچار گوش درد شده اید یا پرده گوشتان پاره شده است ، هرگز از سرکه سفید استفاده نکنید.

    درس طب استاد تبریزیان

    94/10/23

    بسم الله الرحمن الرحیم

    موضوع: داروی گوش – آب نیسان – تگرگ – برف – آب زمزم

    داروی گوش

    روغن خردل برای گوش

    در راستای معرفی داروهای طب اسلامی امشب داروهای بیماری گوش معرفی می‌شود.

    روغن سداب

    یکی از این داروها به نام روغن گوش یا روغن سداب است. روغن سداب ترکیبی از دو چیز است. یکی خود سداب و دیگری روغن زیتون است.

    راجع به سداب: سداب برگ یک جور گیاهی است و نوعا در بازار همراه با هسته‌ی مثلثی شکل است. این هسته سداب را از باقی گیاهان تمییز می‌دهد.

    سداب شاید با آویشن یا گیاهان دیگر اشتباه بشود. مشخصه‌ی آن همین هسته‌ی آن است.

    بعضی معتقدند که سداب موجود در بازار، سداب نیست بلکه سداب اصلی برگه های درشت تر دارد.

    چیزی که امروزه شناخته شده است و معروف است همانی است که در بازار موجود است و همراه با هسته است.

    راجع به روغن زیتون: روغن زیتون باید خوب و اصل باشد و تقلبی نباشد. باید درباره روغن زیتون اطمینان حاصل کرد.

    سعی شود جلوی شخص با دستگاه گرفته شود یا از شخص مورد اطمینان گرفته بشود. چون روغن زیتون مخصوصا نوع بی بوی آن قابل غش کردن است.

    طرز تهیه: سداب را در یک ظرف می‌ریزیم و روغن زیتون روی آن می‌ریزیم تا روی سداب ها را بگیرد و روی آتش ملایم قرار داده می‌شود به مدت سه تا چهار ساعت.

    آتش باید خیلی ملایم باشد چون اگر زیاد باشد دارو می‌سوزد. بهترین راه این است که روی بخاری باشد.

    اگر آتش کنترل شده باشد و ملایم باشد می‌توان شب تا صبح روی آتش قرار بدهید و تبدیل می‌شود به روغن سداب.

    درمان شاخص بیماری های گوش روغن سداب است. برای ضعف شنوایی و برای کثیفی گوش و برای التهاب و عفونت گوش بسیار موثر و مفید است.

    هر چقدر سداب در ظرف باشد روغن باید روی آن را بگیرد.

    روش استفاده : هرشب دو قطره در گوش راست و چپ ریخته بشود. حداقل سه روز الی یک هفته باید مصرف بشود.

    روغن خردل

    روغن خردل درمان و داروی گوش است.

    روغن تخم خردل و تخم یا خود کنجد بصورت آسیاب نشده باهم گرفته شود.

    کنجد 50 تا 55 درصد روغن دارد.

    تخم خردل و کنجد به اندازه مساوی و باهم روغن گیری بشود.

    اگر دستگاه روغن گیری قدیمی و چوبی باشد شاید بهتر باشد ولی مقدار روغن آن کمتر است نسبت به دستگاه های جدید.

    هنگامی که روغن گرفته شد دارو آماده شده است.

    روش مصرف : هر شب دو قطره در گوش ریخته بشود.

    درمان پارگی پرده گوش

    اگر پرده گوش سوراخ باشد و گوش چرک و خون بدهد درمان آن روغن نیست بلکه پنیر کهنه است.

    روغن خردل برای گوش

    پنیر کهنه را بکوبند و نرم کنند و بعد از آن شیر یک خانم را روی آن بریزند و پنیر را در آن حل کنند و روی آتش بگذارند و وقتی منعقد شد در گوشی که مشکل دارند بریزند.

    معروف است که شیر پسر بهتر است از شیر دختر است. چون شیر پسر از دنده ها و شیر دختر از دیواره‌ی مثانه خارج می‌شود.

    باید به قدری حرارت بدهند تا شیر و پنیر با هم آمیخته بشود.

    پنیر هرچه کهنه تر باشد بهتر است.

    مقدار مصرف: به اندازه دو سه قطره در گوش بریزند.

    آب باران (نیسان)

    یک روایتی خواندیم از عبدالله بن عمر. این روایت در منابع شیعه وارد شده است. در الدعوات راوندی نقل شده است. قرائن و شواهد موید این مطلب است که این روایت نمی‌تواند از غیر معصوم صادر شده باشد علاوه بر اینکه موافق با قرآن است.

    علاوه بر این روایت دیگری داریم که علامه مجلسی از شیخ علی بن الحسین بن الجعفر مرزبانی که از علماء بوده است در بحار نقل کرده است:

    علامه می‌فرماید این روایت را با خط شهید اول پیدا کردم. خط شهید شناخته شده و معروف است. کسانی که با نسخه های خطی کار می‌کنند خط علماء و زمان آن را می‌شناسند.

    بنده با نسخه خطی خیلی کار کردم و وقتی نسخه را می‌بینم می‌فهمم برای کدام سده یا کدام نویسنده است.

  • خاصيت شلغم پخته بيشتر است يا خام
  • شیخ انصاری درباره کاشف الغطاء می‌گوید «بعض الاساطین» یعنی کسی که از اسطوره ها و ستون های فقه و دین است. همچنین شیخ انصاری می‌فرماید کسی قسمت اصولی کتاب کشف الغطاء را بفهمد پیش من مجتهد است.

    حال شهید اول مقام بالایی دارد تا آنجایی که شیخ جعفر کاشف الغطاء درباره شهید اول می‌فرماید «الفقه علی بکارته ما مسها الا انا و الشهید و ولدی موسی»[1]
    یعنی فقه هنوز دست نخورده است و کسی به آن دست نزده مگر من و شهید اول و فرزندم. شهید از نظر فقه و علم و برکاتش کم نظیر است. کتاب های او هنوز تدریس می‌شوند مانند کتاب لمعه.

    عَلَّمَنِي‌ جَبْرَئِيلُ‌ دَوَاءً لَا أَحْتَاجُ مَعَهُ إِلَى طَبِيبٍ فَقَالَ بَعْضُ أَصْحَابِهِ نُحِبُّ يَا رَسُولَ اللَّهِ [أَنْ‌] تُعَلِّمَنَا فَقَالَ ص يُؤْخَذُ بِنَيْسَانَ يُقْرَأُ عَلَيْهِ فَاتِحَةُ الْكِتَابِ وَ آيَةُ الْكُرْسِيِّ وَ قُلْ يَا أَيُّهَا الْكَافِرُونَ وَ سَبِّحِ اسْمَ رَبِّكَ الْأَعْلَى سَبْعِينَ مَرَّةً وَ الْمُعَوِّذَتَانِ وَ الْإِخْلَاصُ سَبْعِينَ مَرَّةً ثُمَّ يُقْرَأُ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ سَبْعِينَ مَرَّةً وَ اللَّهُ أَكْبَرُ سَبْعِينَ مَرَّةً وَ صَلَّى اللَّهُ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ سَبْعِينَ مَرَّةً وَ سُبْحَانَ اللَّهِ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ وَ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَ اللَّهُ أَكْبَرُ سَبْعِينَ مَرَّةً ثُمَّ يُشْرَبُ مِنْهُ جُرْعَةٌ بِالْعِشَاءِ وَ جُرْعَةٌ غُدْوَةً سَبْعَةَ أَيَّامٍ مُتَوَالِيَاتٍ قَالَ النَّبِيُّ ص وَ الَّذِي بَعَثَنِي بِالْحَقِّ نَبِيّاً إِنَّ اللَّهَ يَدْفَعُ عَمَّنْ يَشْرَبُ هَذَا الْمَاءَ كُلَّ دَاءٍ وَ كُلَّ أَذًى فِي جَسَدِهِ وَ يُطَيِّبُ الْفَمَ وَ يَقْطَعُ الْبَلْغَمَ وَ لَا يَتَّخِمُ إِذَا أَكَلَ وَ شَرِبَ وَ لَا تُؤْذِيهِ الرِّيَاحُ وَ لَا يُصِيبُهُ فَالِجٌ وَ لَا يَشْتَكِي ظَهْرَهُ وَ لَا جَوْفَهُ وَ لَا سُرَّتَهُ وَ لَا يَخَافُ الْبِرْسَامَ‌ وَ يَقْطَعُ عَنْهُ الْبُرُودَةَ وَ حَصْرَ الْبَوْلِ وَ لَا تُصِيبُهُ حِكَّةٌ وَ لَا جُدَرِيٌّ وَ لَا طَاعُونٌ وَ لَا جُذَامٌ وَ لَا بَرَصٌ وَ لَا يُصِيبُهُ الْمَاءُ الْأَسْوَدُ فِي عَيْنَيْهِ وَ يَخْشَعُ قَلْبُهُ وَ يُرْسِلُ اللَّهُ عَلَيْهِ أَلْفَ رَحْمَةٍ وَ أَلْفَ مَغْفِرَةٍ وَ يُخْرِجُ مِنْ قَلْبِهِ النُّكْرَ وَ الشِّرْكَ وَ الْعُجْبَ وَ الْكَسَلَ وَ الْفَشَلَ وَ الْعَدَاوَةَ وَ يُخْرِجُ مِنْ عُرُوقِهِ الدَّاءَ وَ يَمْحُو عَنْهُ الْوَجَعَ‌ مِنَ اللَّوْحِ الْمَحْفُوظِ وَ أَيُّ رَجُلٍ أَحَبَّ أَنْ تَحْبَلَ امْرَأَتُهُ حَبِلَتِ امْرَأَتُهُ وَ رَزَقَهُ اللَّهُ الْوَلَدَ وَ إِنْ كَانَ رَجُلٌ مَحْبُوساً وَ شَرِبَ ذَلِكَ أَطْلَقَهُ اللَّهُ مِنَ السِّجْنِ وَ يَصِلُ إِلَى مَا يُرِيدُ وَ إِنْ كَانَ بِهِ صُدَاعٌ سَكَنَ عَنْهُ وَ سَكَنَ عَنْهُ كُلُّ دَاءٍ فِي جِسْمِهِ بِإِذْنِ اللَّهِ تَعَالَى[2]
    ‌ یعنی پیامبر (ص) فرمود جبرئیل دارویی به من آموخت که دیگر نیازمند طبیب نباشم. بعض اصحاب(که در روایت قبل آمده بود که سلمان یا حضرت امیر (ع) بود) عرض کردند که ما دوست داریم این دارو را به ما بیاموزید.

    فرمود آب باران در ماه نیسان رومی (آبریل) و سوره حمد و آیت الکرسی و سوره کافرون و سوره اعلی هفتاد مرتبه و معوذتان (سوره فلق و ناس) و سوره توحید هفتاد مرتبه و لااله الا الله هفتاد مرتبه و الله اکبر هفتاد مرتبه و صلی الله علی محمد و آل محمد هفتاد مرتبه و سبحان الله و الحمدلله و لااله الا الله والله اکبر هفتاد مرتبه به آن خواند شود.

    سپس جرعه‌ای در شب و جرعه‌ای در صبح در هفت روز متوالی خورده بشود.

    فرمود قسم به کسی که من را به حق به پیامبری مبعوث کرد کسی که این آب را بنوشد تمامی بیماری‌ها و هر اذیتی در بدنش را از بین می‌برد و دهان را خوشبو می‌کند و بلغم را قطع می‌کند و مبتلا به رودل نمی‌شود و بادهم او را اذیت نمی‌کند و مبتلا به فلج و کمر درد و درون درد و ناف درد نمی‌شود و ترسی از بیماری برسام (التهاب پرده دیافاگرام) نخواهد داشت و سردی اعضای بدن را رفع می‌کند و مبتلا به پروستات و خارش و آبله و طاعون و جذام و پیسی و آب سیاه چشم نمی‌شود.

    و قلبش خاشع می‌شود و خداوند بر او هفتاد هزار رحمت و هزار مغفرت می‌فرستد و از قلب انکار و شرک و عجب و کسل و تنبلی و عدم موفقیت و دشمنی خارج می‌شود. و از تمامی رگ های بدنش بیماری را خارج می‌کند و دردی که در لوح محفوظ نوشته شده باشد را پاک می‌کند

    و هرکسی مردی دوست دارد که خانمش باردار شود خدا به او فرزند خواهد داد و اگر زندانی باشد با خوردن این آب از زندان آزاد می‌شود و به هرچه بخواهد می‌رسد و اگر میگرن داشته باشد و هر دردی در بدن ساکن می‌شود به اذن خداوند متعال.

    خیلی مهم است که این طب اسلامی از ائمه (ع) است و آنها از پیامبر(ص) آموختند و پیامبر نیز می‌فرماید جبرئیل به من آموخت.

    بنابراین این طب، طب خدایی است. اگر این تبدیل به باور مردم باشد ما هیچ مشکلی نداریم.

    روغن خردل برای گوش

    دیروز گزارش آمد که با همین داروهای اسلامی چند نفر سرطانی خوب شدند. داروی پیامبر، داروی موسی بن عمران و داروی جامع امام رضا (ع) و حتی عسل درمان همه بیماری ها است. نیاز به باور و اعتقاد دارد.

    داروهای اسلامی در مقابل هیچ بیماری عاجز نیست اما در مقابل بیمار عاجز است. ممکن است عالمی از علماء چون باور ندارد خوب نشود اما ممکن است یک روستایی وقتی دو روایت می‌شنود سریع درمان بشود. مهم اعتقاد و باور مردم است.

    شیخ حسنعلی نخودکی با یک انجیر مردم را درمان می‌کرد. شخص می‌آمد می‌گفت خانم من بیمار است. شیخ حسنعلی نخودکی می‌گفت این انجیر را بخور خانمت خوب می‌شود.

    این باور باید بوجود بیاید برای نجات مردم.

    پزشکی شیمیایی پزشکی کفار است که متاسفانه حاکم بر دنیا است. چرا در کشور اسلامی طب کافر حاکم است.

    روایاتی که خواندیم در مطلق آب باران موید این روایت است. موید دیگر از خود قرآن است:

    ﴿وَ نَزَّلْنا مِنَ السَّماءِ ماءً مُبارَكا﴾[3]
    یعنی و از آسمان آبی مبارک نازل کردیم.

    بنده فکر می‌کنم با وجود این آیه نباید یک ذره در این روایت شک کرد. هرچند سند نداشته باشد.

    روایت اول بخاطر عبدالله عمر ضعیف السند است و این روایت بخاطر اینکه سندش ذکر نشده است مرسل است. مگر اینکه ما روی شهید اول حساب کنیم و بگوییم شهید بدون دقت و بدون بررسی روایت نقل نمی‌کند.

    خداوند اهل مبالغه نیست وقتی می‌گوید مبارک یعنی درنهایت اثر و فایده است.

    این دارو خیلی نیاز است چون یک داروخانه است که در دنیا بی نظیر است. باید این دارو را تهیه کرد. یه قدری سخت است. در این زمانی که این همه آلودگی و مشکلات و کم بارانی وجود دارد تهیه این دارو سخت است.

    در شهرهای شمالی باران زیاد است. می‌توانند یک تانکر پر کنند بیاورند و حتی بفروشند تا مردم استفاده کنند و از این مشکلات و بیماری های امروزی و از نیاز به داروهای غربی بی نیاز شویم.

    بَرَد (تگرگ)

    یخ هایی که از آسمان نازل می‌شود خاصیت باران را دارد؟ از آیات و روایات استفاده می‌شود که خاصیت آب باران را ندارد. چون در قرآن کلمه «فَيُصيب‌»[4]
    آمده است. خداوند با این تگرگ هر که می‌خواهد را اصابت می‌کند.

    کلمه «اصاب» در عرب بیشتر درباره بیماری استفاده می‌شود. این معنا در روایت هم آمده است:

    الْبَرَدُ لَا يُؤْكَلُ لِأَنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ- يُصِيبُ بِهِ‌ مَنْ يَشاء[5]
    یعنی تگرگ خورده نمی‌شود زیرا خداوند می‌فرماید ضرر می‌رساند به وسیله آن هرکه را بخواهد.

    ولی یک روایت دیگری هم داریم که از آن استفاده می‌شود درمان آپسه دندان است:

    وَ كَانَ ص يَأْكُلُ الْبَرَدَ وَ يَتَفَقَّدُ ذَلِكَ أَصْحَابَهُ فَيَلْتَقِطُونَهُ لَهُ فَيَأْكُلُهُ وَ يَقُولُ إِنَّهُ يَذْهَبُ بِأَكِلَةِ الْأَسْنَانِ‌ وَ كَانَ ص يَغْسِلُ يَدَيْهِ مِنَ الطَّعَامِ حَتَّى يُنَقِّيَهُمَا فَلَا يُوجَدَ لِمَا أَكَلَ رِيحٌ[6]
    یعنی پیامبر تگرگ می‌خورد و اصحاب برای او جمع می‌کردند و او میل می‌فرمود و می‌فرمود پوسیدگی دندان را از بین می‌برد.

    ما دو راه داریم. یکی اینکه بگوییم این روایت سند ندارد و توان مقابله با روایت قبل که از کلینی است را ندارد. یا اینکه تقیید یا تخصیص بزنیم و بگوییم که تگرگ را نباید خورد مگر برای پوسیدگی دندان.

    مانند گوشت گاو. در مورد گوشت گاو روایات زیادی داریم که می‌گوید بیماری است. اما روایتی هم داریم که می‌گوید شخص مبتلا به پیسی گوشت گاو را با برگ چغندر بپزد و بخورد.

    بنابراین به عنوان دارو می‌توان مصرف کرد علی رغم عوارضی که دارد.

    برف

    برف می‌تواند مفید باشد و حداقل فایده آن این است که پوسیدگی و کرم دندان را برطرف می‌کند.

    آب زمزم

    در روایت داریم:

    خَيْرُ مَاءٍ نَبَعَ‌ عَلَى وَجْهِ الْأَرْضِ مَاءُ زَمْزَم‌[7]
    یعنی بهترین آبی که روی زمین جوشید آب زمزم است.

    یک رازهایی در این آب وجود دارد. درمان هم هست. در آداب نوشیدن آب زمزم آمده است که این دعا را بخوانید:

    اللَّهُمَ‌ اجْعَلْهُ‌ عِلْماً نَافِعاً وَ رِزْقاً وَاسِعاً وَ شِفَاءً مِنْ كُلِّ دَاءٍ وَ سُقْمٍ[8]
    یعنی خدایا آن را علم نافع قرار بده و روزی واسع قرار بده و درمان از هر بیماری و درد قرار بده.

    معلوم می‌شود که آب زمزم می‌تواند درمان همه بیماری ها باشد.

    روایات متعددی درمورد درمان بودن آب زمزم داریم. پیامبر (ص) فرمود:

    مَاءُ زَمْزَمَ‌ دَوَاءٌ لِمَا شُرِبَ لَه‌[9]
    یعنی آب زمزم دارو و درمان است برای آن مرضی که برای آن خورده بشود.

    این یک مکانیزمی دارد. آب زمزم داروی همه بیماری ها نیست بلکه داروی آن مرضی است که آن را قصد کردید. درمان های قصدی داریم که در هیچ طبی وجود ندارد. قصد مهم است.

    روایت دیگری از امام صادق (ع) داریم :

    مَاءُ زَمْزَمَ شِفَاءٌ مِنْ كُلِّ دَاءٍ وَ أَظُنُّهُ قَالَ كَائِناً مَا كَانَ‌ لِأَنَ‌ رَسُولَ اللَّهِ ص قَالَ: مَاءُ زَمْزَمَ لِمَا شُرِبَ لَه‌[10]
    یعنی آب زمزم شفاء برای هر بیماری است و گمان می‌کنم فرمود این بیماری هرچه می‌خواهد باشد زیرا رسول خدا فرمود آب زمزم برای آن مشکل و مرضی که قصد کرده‌ای است.

    امام (ع) از این کلام عمومیت استفاده می‌کند. یعنی درمان برای همه بیماری ها است چون رسول خدا اینگونه فرمود.

    در روایت دیگری می‌فرماید:

    أَسْمَاءُ زَمْزَمَ‌ رَكْضَةُ جَبْرَئِيلَ وَ حَفِيرَةُ إِسْمَاعِيلَ وَ حَفِيرَةُ عَبْدِ الْمُطَّلِبِ وَ زَمْزَمُ وَ بَرَّةُ وَ الْمَضْمُونَةُ وَ الرِّوَاءُ وَ شُبْعَةُ وَ طَعَامٌ وَ مَطْعَمٌ وَ شِفَاءُ سُقْم‌[11]
    نام های زمزم: ضرب پای جبرئیل (یعنی جبرئیل با پای خودش این چشمه را حفر کرد) و چاه اسماعیل و چاه عبدالمطلب و زمزم و نیک و ضمانت شده و سیرآب کننده و سیر کننده و رستوران و درمان بیماری ها.

    این چاه قبلا پر شده است و توسط عبدالمطلب دوباره حفر شده است.

    «زَم» به زبان مصر قدیم به معنای «قِف» یعنی توقف کردن است. این آب زمانی که جوشید خیلی زیاد بود. حضرت هاجر با همان زبان خودش گفت «زم زم» یعنی دیگر بیشتر آب نیاید.

    سوال: دختری چهار و نیم ساله قادر به راه رفتن نیست و هنگام ایستادن نوک انگشتان پای او به داخل بر می‌گردد.

    جواب: باید سوال شود این حالت مادر زادی است یا نه؟ و علت آن اگر از مغز باشد باید مغز را درمان کرد. البته احتمالا یک نوع فلجی است و درمان آن داروهای فلج است مانند قطره مرزنجوش جامع و داروی شافیه با آب مرزنجوش و علاوه بر این داروی پیامبر.

    سوال: خانمی 27 ساله چهار ماه که پاشنه‌ پای او دچار التهاب است نه میخچه است و نه خارپشته درمان چیست؟

    جواب: اگر جوری باشد که التهاب ظاهری است داروی جامع امام رضا با عسل مخلوط کنند و روی آن بمالند ولی اگر التهاب درونی است و ورم داشته باشد یا نه، داروی جامع با آب عسل خورده بشود.

    کسانی که زخم پا دارند و زخم دیابت دارند و عفونت پا دارند و پا سیاه شده است و نیاز به قطع کردن است خوب است که جوراب خود را با نمک پر کنند. هر عفونت و هر التهابی را درمان می‌کند. پیامبر (ص) می‌فرماید:

    لَوْ يَعْلَمُ النَّاسُ مَا فِي‌ الْمِلْحِ‌ مَا احْتَاجُوا مَعَهُ إِلَى تِرْيَاق‌[12]
    یعنی اگر مردم بدانند چه در نمک است به تریاک احتیاجی پیدا نمی‌کردند.

    به بهترین دارو در آن زمان تریاک می‌گفتند حالا همین تریاک است یا نه؟ نمی‌دانم.

    خود نمک درمان بیماری های سخت است. من امتحان کردم برای کسانی که زخم های دیابتی دارند.

    کسی آوردند که صورتش زخم عمیق زده بود به حدی که کرم زده بود. گفتم 24 ساعت روی آن نمک بگذارید دوباره آوردند خیلی بهتر شده بود.

    روی التهاب ها، روی عفونت ها در پا یا در دست از نمک می‌شود استفاده کرد.



    www.baharsound.ir,
    www.wikifeqh.ir,
    lib.eshia.ir

    مورد 0

    مورد 0

    4,000 تومان

    6 در انبار

     

    روغن خردل برای گوش

     

     

     

    هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه شما *

    نام *

    ایمیل *

    ثبت نام رایگان و آسان است!

    آیا می‌دانید مواد معمولی مانند نمک، عسل و روغن نارگیل می‌توانند شما را از عفونت گلو نجات داده و پوستتان را مرطوب کنند؟ این متن را بخوانید تا بدانید که چگونه با مواد ساده‌ای مانند این‌ها می‌توانید بسیاری از مشکلاتتان را حل کنید!

    به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛صرف‌نظر از جایی که زندگی می‌کنید، زمستان همیشه با خودش باد‌های سرد و سرما و آنفلوانزا‌های جورواجور و خطرناک به همراه دارد و این برای والدین دشوارتر است؛ چرا که آن‌ها نه تنها باید از فرزندان خردسالشان مراقبت کنند بلکه باید مواظب باشند که خودشان هم بیمار نشوند. دارو‌های بدون نسخه باعث بهبودی می‌شوند، اما احتمال اینکه دوباره بیمار شوید وجود دارد.

    از آنجا که درمان‌های پزشکی مدرن با عوارض جانبی ناخواسته‌ای همراه است، خیلی از مردم برای بهبودی و درمان مشکلاتشان به روش‌های خانگی و طبیعی روی آورده‌اند. یکی از این روش‌های درمانی طبیعی، طب آیورودا است که بیش از ۵۰۰۰ سال قدمت دارد. آن‌ها با آزمون و خطا، ثابت کردند گیاهانی که در زندگی روزمره از آن‌ها استفاده می‌کنیم، توانایی مبارزه با بیماری‌های شایع و فصلی را دارند.

    طبق این سیستم کهن، بدن انسان از پنج عنصر تشکیل شده است: فضا، هوا، آتش، آب و زمین. این‌ها با نسبت‌های مختلفی در افراد ترکیب می‌شوند تا سه نیروی زندگی به نام دوشا‌ها (doshas) را تشکیل دهند که عبارت‌اند از واتا، پیتا و کافا. هر دوشا یا همان نیروی زندگی عملکرد‌هایی از بدن ما را در ظرفیت‌های مختلف کنترل می‌کند. آیورودا با نشانی‌دهی و تغذیه آن عملکردها، با مشکلات جسمی مقابله می‌کند. بسیاری از افراد با کمک آیورودا در درمان بیماری‌ها به نتایج استثنایی دست یافته‌اند.

    اکنون که زمستان فرا رسیده است، همه‌ی افراد در یک مقطع زمانی ممکن است مشکلات شایع زمستانی را تجربه کنند که می‌تواند در طول فصل غیرقابل تحمل شود. از طرفی برای درمان مشکلات و بیماری‌های زمستان مواد طبیعی وجود دارند که به راحتی در آشپزخانه شما یافت می‌شوند. در ادامه به چند روش طبیعی و مؤثر برای درمان مشکلات شایع در فصل سرما اشاره کرده‌ایم، با ما همراه باشید.

    روغن خردل برای گوش

    درمان‌های خانگی گلودرد
    غالباً اولین نشانه‌ی شروع سرماخوردگی، گلودردی است که با احساس خارش و یا گاهی درد شدید همراه است. شما می‌توانید از این درمان‌های خانگی برای زمانی که آبریزش بینی دارید یا زمانی که در هنگام بلع غذا احساس درد می‌کنید نیز استفاده کنید.

    غرغره کردن با آب نمک یکی از معروف‌ترین روش‌های آزمایش شده برای تسکین درد گلو که حتی مادربزرگ‌هایمان هم آن را توصیه می‌کنند غرغره با آب نمک است. این امر به دلیل دارا بودن خواص ضد باکتریایی نمک است که اسید‌های موجود در گلو را خنثی می‌کند و باعث کاهش احساس سوزش می‌شود. بدین منظور ۱/۴ قاشق غذاخوری نمک را در یک لیوان آب گرم هم زده و حداقل روزی دو بار آن را غرغره کنید تا احساس سوزش از بین برود.

     شیر زردچوبه
     همه افراد از کودکان تا بزرگسالان باید شیر را با زردچوبه و زعفران بنوشند تا از سرماخوردگی و سرفه جلوگیری شود. یک لیوان شیر زردچوبه یا شیرطلایی گرم هنگام خواب باعث تسکین گلودرد و حتی سرفه‌های مداوم می‌شود.

    چای گیاهی
    چای گیاهی برای خلاص شدن از شر آنفلوانزا بسیار مفید است. بدین منظور ۲ تکه ریشه‌ی زنجبیل، ۲ تکه چوب دارچین و ۳ تکه ریشه‌ی شیرین‌بیان را به فنجان چایتان بیفزایید تا آن را به راحتی به یک چای گیاهی تبدیل کنید! از این نوشیدنی حداقل سه بار در روز بنوشید.

    عسل
    اگر سرما خورده‌اید، وقت آن است شیشه‌ی عسلی که در کابینت آشپزخانه‌تان چند وقتی است بدون استفاده مانده است را بیرون بیاورید. یکی از مزایای این ماده‌ی غذایی ماندگاری طولانی‌مدت آن است و این‌که می‌تواند تورم گلو را کاهش دهد. می‌توانید آن را همین‌طوری مصرف کنید و یا این که با آب گرم، زنجبیل، عسل و مقدار کمی لیمو معجونی آماده کنید تا گلویتان را نرم کند.

    سیر
    سیر به دلیل بو و طعم آن مورد علاقه بسیاری از افراد نیست؛ اما، هنگامی که در گلویتان احساس درد می‌کنید، جویدن سیر خام کمک بسیار زیادی به شما خواهد کرد. این سبزی دارای ترکیبی به نام آلیسین است که می‌تواند ویروس سرماخوردگی موجود در بدن شما را از بین ببرد. یک حبه سیر را در دهانتان قرار دهید و به آرامی آن را گاز بگیرید تا گلویتان را التیام دهد.

    درمان‌های خانگی شوره سر در زمستان
    اگرچه برخی از خانم‌ها در تمام طول سال با مشکل شوره سر روبرو هستند؛ اما در طول زمستان این اوضاع وخیم‌تر می‌شود. در بعضی مواقع، شامپو‌ها و نرم‌کننده‌های مو که ادعا می‌کنند شوره سر شما را از بین می‌برند، نتایج مطلوبی را نشان نمی‌دهند.

    در ادامه چند روش خانگی برای رهایی موهایتان از این پوسته‌های برفی شکل ذکر شده است:
    روغن خوب یا روغن حیوانی یکی دیگر از درمان‌های خانگی عالی برای درمان خشکی پوست در زمستان است. چند قطره از این روغن را روی پوست لبتان بمالید و بگذارید چند دقیقه روی آن بماند. حتی می‌توانید بگذارید یک شب تا صبح روی پوستتان باشد، زیرا خوردن آن هیچ اشکالی ندارد.

    درخت نیم (چریش)
    اگر پوست سرتان خارش دارد و باعث ایجاد شوره سر می‌شود، چریش یا همان نیم (neem) به شما در رفع این مشکل کمک می‌کند. از آنجا که درخت نیم خاصیت ضدقارچی دارد، به بدن در مبارزه با شوره سر کمک می‌کند. روغن نیم به عنوان یک عنصر در بسیاری از محصولات آرایشی استفاده می‌شود. همچنین می‌توانید از “نیم” برای تهیه ماسک مو در خانه استفاده کنید.

    برگ‌ها را له کنید تا به شکل خمیری در بیاید، سپس آن را با کشک مایع مخلوط کنید و به پوست سر خود بمالید. ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید و سپس مویتان را بشویید.

    سفیده تخم‌مرغ + آب لیموترش
    یکی از دلایل شوره سر این است که ریشه مو به اندازه نیاز ویتامین C دریافت نمی‌کند. ویتامین C نقش مهمی در حفظ سلامت پوست سر دارد که آن را می‌توان با مخلوط زیر به دست آورد. دو عدد سفیده تخم‌مرغ را گرفته و آن را با مقداری آب لیمو مخلوط کنید. قبل از شستن موها، این ترکیب را روی ریشه‌ی موهایتان بمالید تا شوره سرتان به زودی ناپدید شوند!

    آملا (انگور فرنگی هندی)
    آملا یا آمله سرشار از ویتامین C است و از ایجاد شوره سر و احساس خارش روی پوست سر جلوگیری می‌کند. در ادامه نحوه تهیه ماسک مو با استفاده از پودر آملا و چند برگ ریحان Tulsi آورده شده است: هر دو را له کنید تا به شکل خمیر درآیند، سپس خوب با هم مخلوط کنید و به همه‌ی قسمت‌های پوست سرتان بمالید. در نهایت بعد از گذشت حدود ۳۰ دقیقه، با آب و یک شامپوی ملایم بشویید.

    تخم شنبلیله
    این دانه‌ها اگرچه کوچک هستند؛ اما انواع مشکلات مویی مانند ریزش بیش از حد مو، شوره سر، خشکی، طاسی و نازک شدن مو‌ها را درمان می‌کنند. تخم شنبلیله را می‌توان به روش‌های مختلفی مصرف کرد: یا می‌توانید آن‌ها را به مدت یک شب خیس کنید و صبح‌ها با معده‌ی خالی بخورید و یا یک ماسک موی شنبلیله درست کنید. برای تهیه‌ی ماسک مو، دانه‌ها را خوب له کنید تا به صورت خمیر درآید سپس به آن مقداری آب لیموترش اضافه کنید. این خمیر را روی پوست سر و انتهای موهایتان بمالید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند. در نهایت پوست سرتان را با شامپوی ملایم بشویید.

    ریتا (آجیل صابون) و شیکاکی
    آملا، ریتا و شیکاکی از گیاهان باستانی هندی و حاوی مقدار زیادی ویتامین C هستند. آن‌ها پوست سرتان را تمیز می‌کنند و همچنین از ایجاد شوره سر و سایر عفونت‌ها جلوگیری می‌کنند. ۲-۳ عدد آملا، ۵-۶ عدد ریتا و ۶-۷ تکه شیکاکی را در طول شب خیس کنید. سپس صبح، مخلوط را به جوش بیاورید و بگذارید خنک شود. سپس ترکیب را مخلوط کرده، آن را صاف کنید و تفاله‌اش را دور بریزید. شامپو گیاهی شما آماده است!

    درمان‌های خانگی برای خشکی، خارش و تحریک‌پذیری پوست
    برای آن دسته افرادی که به طور طبیعی پوست خشکی دارند، سرمای زمستان به مشکلاتشان می‌افزاید. خشکی و پوسته‌پوسته شدن پوست منجر به خارش و بثورات پوستی می‌شود و یک ماده طبیعی خوب همان چیزی است که شما نیاز دارید تا پوستتان را مرطوب سازید تا صاف و براق به نظر برسد. در ادامه برخی از درمان‌های خانگی که می‌تواند به تسکین خشکی پوست و جلوگیری یا از بین بردن تحریک‌پذیری آن در طول زمستان کمک کند، آورده شده است:

    روغن دانه آفتابگردان
    روغن دانه آفتابگردان منافذ پوست را باز می‌کند و هنگام استفاده بر روی پوست هیدراتاسیون آن را بهبود می‌بخشد.

    روغن نارگیل
    یک مطالعه نشان داد که روغن نارگیل به اندازه ژله نفتی یا همان وازلین برای ترمیم خشکی پوست مؤثر است. به این دلیل که این روغن حاوی اسید‌های چرب اشباع‌شده‌ای است که به عنوان مرطوب‌کننده پوستِ خشک عمل می‌کند.

    آلوئه ورا
    اگر یک گلدان گیاه آلوئه‌ورا در خانه دارید، خوشبخت هستید! برای استفاده از خواص این گیاه فوق‌العاده ابتدا یک برگ بیرونی آن را ببرید. سپس پوست رویش را جدا کنید و ژل آن را با قاشق خارج کنید. توصیه می‌شود بعد از استفاده از ژل آلوئه ورا، ناحیه‌ی آسیب‌دیده را با لباس‌هایی مانند جوراب یا دستکش بپوشانید. ماساژ دادن دست و پاهایتان با این ژل، درست قبل از رفتن به رختخواب، روش دیگری است که برای رفع خشکی و زبری پوست استفاده می‌شود.

    عسل
    از عسل می‌توان به عنوان یک درمان خانگی برای رفع خشکی پوست استفاده کرد. این شهد که توسط زنبور‌ها تولید می‌شود دارای خواص مرطوب‌کنندگی، درمانی و ضدالتهابی است. می‌توانید آن را مستقیماً روی پوستتان بمالید.

    جو دوسر
    جو دو سر علاوه بر اینکه ماده اصلی مورد استفاده در پوره‌ها و سوپ‌هاست، به تسکین خشکی پوست نیز کمک می‌کند. بدین ترتیب که می‌توانید بلغور جو دوسر را به شکل پودر به آب حمام اضافه کنید یا با آن ماسک صورت تهیه کنید.

    درمان‌های خانگی برای آکنه‌های زمستانی
    مشکلات پوستی که معمولاً در زمستان‌ها تجربه می‌شوند می‌توانند آکنه‌های موجود را بدتر کنند. بعضی اوقات، تغییرات رژیم غذایی در طول زمستان نیز می‌تواند منجر به آکنه‌هایی شود که احتمالاً هرگز وجود نداشته است. با این حال، در ادامه چند روش درمانی خانگی وجود دارد که می‌توانید برای درمان آکنه‌های زمستانی از آن‌ها استفاده کنید.

    چای سبز
    چای سبز نوشیدنی خوبی برای سم‌زدایی و پاکسازی بدن است. آکنه نشانه‌ی وجود سموم در بدن است و چای سبز می‌تواند به خلاص شدن از شر این سموم کمک کند. از مواد طبیعی مانند ریحان tulsi، علف لیمو، بابونه، اسطوخودوس و … می‌توان برای تهیه چای سبز در خانه استفاده کرد. علاوه بر این، شما همچنین می‌توانید یک توپ پنبه‌ای را در چای سبز فرو کنید و مستقیم آن را روی آکنه بمالید. حدود ۱۰ دقیقه بگذارید بماند و سپس بشویید. فقط اطمینان حاصل کنید که در آن هیچ قند و شکری وجود نداشته باشد.

    سرکه سیب
    سرکه سیب خواص ضدباکتریایی دارد؛ بنابراین یک درمان خانگی عالی برای آکنه‌های زمستانی است. حدود یک قاشق چای‌خوری سرکه سیب را در یک فنجان آب بریزید و با استفاده از یک توپ پنبه‌ای، آن را مستقیماً روی آکنه‌تان بگذارید.

    زردچوبه و کشک مایع
    زردچوبه یک ضدعفونی‌کننده طبیعی است و کشک مایع نیز خاصیت مرطوب‌کنندگی دارد. هنگامی که این مواد طبیعی با هم مخلوط می‌شوند، یک درمان خانگی عالی برای آکنه‌های زمستانی و درخشان شدن پوست در زمستان می‌سازند.

    درمان‌های خانگی برای پاشنه‌های ترک‌خورده در زمستان
    پوست پا‌ها معمولاً خشن و زبر می‌شوند، مخصوصاً در زمستان. در واقع با کاهش دما و خشک شدن پوست، پاشنه‌های پا ترک خورده و این یکی دیگر از مشکلات شایع فصل زمستان است که اکثر مردم از آن شکایت دارند؛ اما نگران نباشید. برای بهبود و یا حتی درمان ترک پاشنه‌های پا در زمستان، می‌توانید از این روش‌های طبیعی خانگی استفاده کنید:

    روغن خردل برای گوش

    عسل
    عسل دارای خواص طبیعی است که می‌تواند موجب مرطوب کردن، پاکسازی و همچنین بهبود زخم‌ها شود؛ بنابراین یک داروی خانگی عالی برای پاشنه‌های ترک خورده در زمستان است. می‌توانید آن را به تنهایی روی پاشنه‌های خود بمالید، چند دقیقه بگذارید بماند و سپس با آب ولرم بشویید. برخی نیز ترجیح می‌دهند عسل را به اسکراب‌های پا یا ماسک‌های پا اضافه کنند.

    روغن نارگیل
    روغن نارگیل یکی از مواد طبیعی است که در طول زمستان مورد استفاده قرار می‌گیرد. می‌توان از آن برای درمان خشکی پوست، شوره سر، خشکی پوست سر و همچنین ترک پاشنه‌های پا استفاده کرد. خوب است بدانید که روغن نارگیل بکر تهیه شده با فشار سرد نتایج بهتری را نسبت به دیگر شکل‌های روغن نارگیل نشان می‌دهد. کافی است آن را مستقیماً روی ترک‌های پاشنه‌های پایتان بمالید و بگذارید چند دقیقه و یا حتی یک شب بماند تا بهترین نتیجه را بگیرید.

    اسکراب روغن‌زیتون و جو دوسر
    اسکراب روغن‌زیتون و جو دوسر می‌تواند پوست را مرطوب و لایه‌برداری کند. روغن‌زیتون به خودی خود به عنوان یک مرطوب‌کننده عمل می‌کند و جو دوسر می‌تواند به آرامی لایه‌برداری کند. بنابراین، ترکیب این دو یک درمان خانگی خوب برای درمان پاشنه‌های ترک خورده در طول زمستان است.

    درمان‌های خانگی برای خشکی و ترک لب‌ها در زمستان
    لب‌ها حساس هستند و مهم نیست که آن‌ها را چقدر مرطوب می‌کنید، آن‌ها معمولاً تمایل به خشک شدن دارند به ویژه در فصل زمستان. بهترین راه برای نرم نگه داشتن و تغذیه‌ی لب‌ها، استفاده از مواد طبیعی است. در ادامه برخی از درمان‌های خانگی برای خشکی و ترک لب‌ها در زمستان آورده شده است:

    اسکراب لب شکر و روغن‌زیتون
    شکر و روغن‌زیتون در کنار هم می‌توانند لب‌های خشک را مرطوب کنند و آن‌ها را لایه‌برداری کنند. به طور کلی این یک درمان خانگی برای خشکی پوست است؛ اما برای تمام بدن قابل استفاده نیست. با این وجود می‌توانید از آن به عنوان اسکراب دست و پا استفاده کنید. یک قاشق چای‌خوری شکر نرم را در چند قطره روغن‌زیتون مخلوط کرده و به صورت حرکات دایره‌ای شکل کوچک آن را به آرامی روی لب‌ها ماساژ دهید.

    اسکراب لب عسل و نمک
    اسکراب عسل و نمک یکی دیگر از راه‌های مؤثر برای درمان خشکی لب‌ها در فصل زمستان است. حدود ۱/۲ قاشق چای‌خوری نمک را در ۱ قاشق چای‌خوری عسل مخلوط کنید و این مخلوط را به آرامی برای چند ثانیه روی لب‌ها ماساژ دهید. عسل دارای خاصیت ضدعفونی‌کنندگی است و می‌توان از آن مستقیماً روی لب‌های خشک شده، ترک خورده و یا حتی زخم شده نیز استفاده کرد.

    روغن خوب
    روغن خوب یا روغن حیوانی یکی دیگر از درمان‌های خانگی عالی برای درمان خشکی پوست در زمستان است. چند قطره از این روغن را روی پوست لبتان بمالید و بگذارید چند دقیقه روی آن بماند. حتی می‌توانید بگذارید یک شب تا صبح روی پوستتان باشد، زیرا خوردن آن هیچ اشکالی ندارد. سپس آن را با یک حوله‌ی نم‌دار شده با آب گرم از روی لبتان پاک کنید.

    درمان‌های خانگی برای عفونت گوش در زمستان
    صبح‌های سرد تقریباً همیشه موجب گوش‌درد و تحریک گوش‌هایتان می‌شود و مهم نیست که چقدر آن‌ها را بپوشانید. اگرچه در صورت ابتلا به عفونت گوش بهتر است به پزشک متخصص گوش و حلق و بینی مشورت کنید؛ اما می‌توانید این روش‌های درمانی خانگی را برای تسکین آن قبل از مراجعه مستقیم به پزشک امتحان کنید.

    سیر
    سیر یک راه‌حل عالی برای آسیب‌های گوش، بینی و گلو است. آیا می‌خواهید بدانید که چگونه قطره گوش طبیعی درست کنید؟ دو حبه سیر را خرد کرده به آن مقداری روغن خردل اضافه کنید. این مخلوط را گرم کنید تا سیر قهوه‌ای طلایی شود. پس از خنک شدن، چند قطره از آن را در گوش آسیب‌دیده بریزید.
    روش دیگر تهیه روغن سیر خرد کردن و جوشاندن غلاف‌ها با روغن کنجد است. این قطره‌های حاوی سیر باعث تسکین فوری گوش‌درد می‌شوند.

    ریحان
    ریحان گیاهی است که به دلیل داشتن خواص دارویی از محبوبیت بالایی برخوردار است، که یکی از آن‌ها درمانی برای گوش درد است. به سادگی چند برگ ریحان را له کنید و به آن روغن نارگیل اضافه کنید. می‌توانید از این ترکیب به طور مرتب استفاده کنید تا زمانی که دردتان از بین برود.

  • فشار خون بالا نشانه ی چیست
  • روغن خردل
    برای تسکین فوری، چند قطره روغن خردل ولرم را در گوش آسیب دیده بچکانید. روغن خردل یک داروی قدیمی و آزمایش شده برای تسکین گوش درد است.

    سرکه سیب
    مطمئن شوید که از سرکه سیب ارگانیک استفاده می‌کنید و از مصرف محصولاتی که افزودنی دارند خودداری کنید. می‌توانید یک سهم سرکه سیب را با یک سهم مساوی آب تمیز و گرم رقیق کنید و با استفاده از قطره‌چکان ۴-۵ قطره از این مایع را داخل گوشتان بریزید. اطمینان حاصل کنید که گوشتان بعد از چکاندن قطره‌ها به مدت ۵ دقیقه در همان حالت باقی می‌ماند. این داروی خانگی، pH کانال گوش را تغییر می‌دهد و بدین ترتیب بقای باکتری‌های بد را دشوار می‌کند.

    نمک
    اگرچه نمک برای عفونت گوش خوب است، اما به یاد داشته باشید که هرگز آب نمک را در گوشتان نریزید. آنچه می‌توانید به جای آن انجام دهید این است که یک گوش پاک‌کن آغشته به نمک گرم را حدود ۱۰ دقیقه در گوشتان قرار دهید. انجام این کار باعث بیرون آمدن مایع بد و کاهش تورم می‌شود. از آنجا که گوش درد با درد گلو همراه است، می‌توانید با آب نمک غرغره هم بکنید.

    درمان‌های فوق به جای دارو‌ها و مواد شیمیایی استفاده می‌شوند؛ اما اگر متوجه شدید که بعد از گذشت مدتی این درمان‌ها جواب ندادند شاید لازم باشد به پزشک مراجعه کنید.

    منبع : تبیان

    88492747

    88830950

    info@bornanews.ir

    تهران – خیابان شهید مطهری – خیابان فجر – خیابان نظری – انتهای خیابان دلفان – نبش اتوبان مدرس – پلاک 50

    تمام حقوق برای خبرگزاری برنا محفوظ است. استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.


    سارا فیضی

    مترجم

    خبرنامه در برابر محتوای مطالب دیگران مسوول نمی‌باشد. کلیه حقوق مادی و معنوی برای سایت خبرنامه محفوظ می‌باشد

    درد گوش خیلی شایع نیست اما وقتی پیش می‌آید، واقعا دردسرساز و آزاردهنده است. این مشکل می‌تواند در جویدن، خوابیدن و سایر فعالیت‌های ساده روزانه مشکل ایجاد کند.

    درد گوش می‌تواند ناشی از باکتری‌ها، ویروس‌ها یا قارچ‌هایی باشد که وسط گوش خارجی گیر افتاده‌اند. برخی از دلایل دیگر عفونت گوش عارتند از آب، فشار، واکنش‌های آلرژیک و عفونت‌های پوستی.

    اگر شما نیز از گوش درد رنج می‌برید و نمی‌خواهید در این شرایط پاندمی به پزشک مراجعه کنید، نوشتار حاضر را بخوانید. در این مطلب پنج درمان خانگی آسان و ایمن گرد‌آوری شده که می‌توانید امتحان کنید.

    روغن خردل برای گوش

    ۱. درمان خانگی گوش درد؛ سیر

    خاصیت ضد باکتریایی سیر می‌تواند به درمان عفونت کمک کند. اما جایگزینی برای آنتی بیوتیک نیست و فقط می‌تواند تسکین سریع درد گوش باشد. می‌توانید می‌توانید سیر خام را بجوید. اگر این کار برای‌تان مقدور نیست، می‌توانید با قرار دادن مقداری سیر در روغن خردل و گرم کردن آن تا زمانی که سیر قهوه‌ای شود، روغن سیر تهیه کنید. روغن را صاف کرده و ۱-۲ قطره در گوش‌تان بریزید.

    مطلب مرتبط: درمان خانگی سردرد؛ چطور از روغن های معطر برای رفع سردرد استفاده کنیم

    ۲. زنجبیل

    زنجبیل ماده موثر بعدی برای درمان خانگی گوش درد است. این ریشه گیاهی پرقدرت نیز خواص ضد التهابی دارد و می‌تواند درمان خوبی برای درمان درد گوش باشد. می‌توانید آب زنجبیل را اطراف مجرای گوش خارجی بمالید. همچنین می‌توانید با گرم کردن مقداری روغن خردل و افزودن زنجبیل رنده‌شده به آن روغن زنجبیل تهیه کنید. سپس مخلوط را صاف کرده و روی کانال خارجی گوش بمالید. روغن زنجبیل را داخل گوش نریزید.

    مطلب مرتبط: ۱۰ ماده خوراکی که به مبارزه با التهاب در بدن کمک می کنند

    ۳. درمان خانگی گوش درد؛ کمپرس سرد/گرم

    کمپرس سرد را می‌توان با استفاده از کیسه یخ تهیه کرد. یک بسته یخ یا پد حرارتی را برداشته و به مدت ۱۰ دقیقه روی گوشی که درد دارد، قرار دهید.

    مطلب مرتبط: درمان دندان درد؛ ۷ درمان طبیعی که درد دندان را از بین ببرید

    ۴. سرکه سیب

    ترکیب سرکه سیب و آب دیگر درمان گوش درد است. این دو را به نسبت برابر مخلوط کنید و چند قطره از ترکیب حاصل را در گوش دچار مشکل بریزید و آن را با پنبه بپوشانید. سرکه سیب برای کاهش التهاب موثر است و خواص ضد باکتری هم دارد.

    مطلب مرتبط: اگر هر روز سرکه سیب بخورید، این ۷ اتفاق در بدن تان رخ می دهد

    ۵. درمان خانگی گوش درد؛ روغن زیتون

    مقداری روغن زیتون گرم کنید و دو سه قطره از آن را در گوش بریزید. این درمان گوش درد می‌تواند به تسکین دردتان کمک کند. روغن نباید بیش از حد گرم شود زیرا ممکن است به لاله گوش آسیب برساند. قبل از استفاده از این دارو برای کودکان با پزشک مشورت کنید.

    مطلب مرتبط: آیا روغن زیتون عفونت گوش را از بین می برد؟

    نکته مهم: نظرات بیان شده در این مقاله نباید جایگزین توصیه‌های پزشک تلقی شود. لطفاً برای جزئیات بیشتر با پزشک‌تان مشورت کنید.


    الف: معرفی، در بیماری عفونت گوش میانی درطب جدید تب بالا، اختلال در شنوایی و احساس فشار در گوش از نشانه های آشکار ورم در ناحیه گوش میانی است و اگر به سرعت درمان نشود، مشکلات فراوانی به همراه خواهد داشت.

    در چنین حالتی، در پشت پرده گوش چرک جمع می شود که در نهایت حتى می تواند پرده گوش را پاره کند. تورم گوش میانی اغلب در اثر سرما خوردگی بوجود می آید . باکتری ها یا ویروس ها از طریق مخاط گلو و بینی در گوش پخش می شوند.

    انسداد پرده ای که بین بینی و گوش وجود دارد، باعث بروز درد و اختلال در شنوایی می شود که علت آن اغلب سرماخوردگی است. تمیز نگه داشتن بینی در برطرف کردن انسداد این پرده اهمیت ویژه ای دارد .

    بخور گیاه کاملیا از جمله مواد مناسب برای درمان این حالت می باشد. اگر این عارضه در مجرای بیرون گوش واقع شود، با درد و خارش شدید همراه است. از علل آن، پاک کردن غیر اصولی گوش است. گاهی اوقات، درد در اثر باکتری ها یا ویروس هایی که هنگام شنا وارد گوش می شود، به وجود می آید.

    ایجاد موم گوش، علتهای متفاوتی دارد: اختلال در سیستم گردش خون، جراحت پرده گوش، آسیب دیدن گوش میانی، کمبود ویتامین و مواد معدنی، فشارهای روحی، کری ناگهانی و … هریک از اینها می توانند نشانه های یک بیماری جدی باشند. به همین دلیل باید علت کاملا مشخص شود و درد به طور اصولی درمان شود. گاهی اوقات درد دندان که در ناحیه گوش ظاهر می شود، باعث بروز این دردها می شود .

    روغن خردل برای گوش

    برای پیشگیری از مشکلات مربوط به گوش، نباید گوشها را با گوش پاک کن تمیز کرد. این کار به مکانیزم طبیعی گوش آسیب می رساند.

    در مورد کودکان همیشه باید توجه کرد که بینی آنها تمیز باشد. در صورت لزوم هنگام حمام کردن، گوشتان را با گوشی های مخصوص گوش محافظت کنید عفونت گوش به دلیل باکتری و یا ویروس در گوش میانی به وجود می آید. غالبا عفونت گوش دردناک است، زیرا گوش میانی ملتهب می شود و مایعات در گوش میانی تجمع می یابند.

    از آنجایی که عفونت گوش به خودی خود از بین می رود، درمان بر اساس شدت درد و مشکلات ناشی از عفونت آغاز می گردد. عفونت شدید گوش توسط آنتی بیوتیک ها بهبود می یابد و سقز طبیعی قوی ترین آنتی بیوتیک جهان است.

    – گوش درد، مخصوصا هنگامی که دراز می کشند.

    – کشیدن گوش با دست ها

    – سخت خوابیدن

    – گریه کردن بیش از حد

    – زودرنجی و تحریک پذیر تر از حد معمول

    – سخت شنیدن و پاسخ دادن

    – از دست دادن تعادل بدن

    – تب ۳۸ درجه سانتیگراد و یا بیشتر

    – ترشحات گوش

    – سردرد

    – کاهش اشتها

    – ترشحات گوش

    – کاهش شنوایی

    این عفونت در اثر برخی بیماری ها از قبیل: سرماخوردگی، آنفلوانزا و یا آلرژی که باعث انسداد و ورم راه های هوایی، شیپور استاش و گلو می شود، نیز بوجود می آید.

    الف: کاهش شنوایی، تاخیر در تکلم ، پارگی پرده گوش ، سرایت عفونت به سر و ..

    اگر عفونت گوش، شدید نباشد با انجام کارهای زیر آن را درمان کنید:

    زیر گوش را حجامت کنید. روز اول، صبح و شب دو قطره روغن بادام تلخ، روز دوم، صبح و شب، دو قطره روغن زیتون، روز سوم صبح و شب، دو قطره سرکه طبیعی و روز چهارم صبح و شب، دو قطره عسل وحشی در گوش بچکانید.

    اگر عفونت گوش شدید بود با انجام کارهای زیر عفونت را از بین ببرید:

    پشت گوش را بادکش کنید. زیر گوش را حجامت کنید. روز اول، صبح و شب سه قطره روغن بادام تلخ، روز دوم، صبح و شب، سه قطره سرکه طبیعی پنج روز بعدی، صبح و شب، سه قطره از قطره بصیرت در گوش بچکانید. سقز طبیعی زیاد و گنده را در دهان گذاشته و بجوید. توجه داشته باشید که مصرف چای سیاه باعث وزوز گوش و مصرف دخانیات (مواد مخدر و الكل) موجب بروز ضایعات شنوایی می گردد.

    – روغن سداب شبها در گوش بریزند کل بیماری های گوش را درمان می کند.

    -روغن خردل در گوش بچکانند.

    – پنیر طبیعی کهنه و تاریخ گذشته را پودر کنید و با شیر زن مخلوط کنید و در گوش بچکانید این مورد حتی برای پارگی گوش و عفونت مفید است.

    روغن خردل برای گوش

    – شافيه ۲۰ ماهه حتی کری را درمان میکند. شافیه را با کندر و آب باران حل کرده و در گوش بریزید و روز سوم در بینی بریزید و اضافه آن را روی سر بریزید.

    – بلغم زدا. برای ضعف گوش سودابر (افتیمون) نیز مفید است همچنین مصرف مداوم گوشت همچنین تسبیح حضرت زهرا س مفید است.

    باید تا ۷ شب هر شب داخل گوش قطره روغن حنظل و یا روغن همیشه بهار و آب تازه پیاز بچکانید پس از آن غیر از چکاندن آب پیاز و روغن هر شب قبل از خواب گوش را با کمی عسل آغشته کنید و مقداری پودر انزروت روی آن بپاشید و آن را در گوش به آرامی و طوری که پرده گوش آسیب نبیند قرار دهید تا صبح بماند؛ با این کار جرم ها و عفونت ها جذب شده و بیرون می آید. زالو درمانی پشت گوش در کنار دارو های منضج و مسهل خلط غالب (اصلاح مزاج) و چکاندن روغن حنظل و مانند آن درد گوش را از میان می برد.

    هر شش ماه یکبار در هر گوش چند قطره روغن زیتون ریخته شود و به مدت ده دقیقه در همان جهت بخوابد و این کار را به مدت یک هفته هر شب ادامه دهد؛ روغن زیتون به دلیل نفوذ قوی که دارد موجب تمیز کردن گوش از مواد زاید و تخلیه آن می شود.

    پرسش: من گوشم عفونت کرده و سه دوره آنتی بیوتیک، مصرف کرده ام؛ ولی هیچ فرقی نکرده، بطوری که اصلا صدا را نمی شنوم و درد بسیار شدید گوش دارم. لطفا راهنمایی بفرمایید؟

    پاسخ: برای درمان:

    – به مدت یک هفته شبها در گوشتان دو قطره عسل طبیعی بریزید؛

    – هفت شب دوم شبی دو قطره روغن زیتون در گوشتان بریزید؛

    – سه شب بعد از ریختن روغن زیتون، شبی دو قطره سرکه طبیعی در گوشتان بریزید. در صورتیکه بهبودی حاصل نشد، نیاز به خارج کردن جرم گوش و شستشو دارید.

    سلام من عدم تعادل دارم سرم گیج نیست و عضلات بدنم هم سست شده راه رفتن و حرف زدن برام مشکله
    چکار کنم لطفا زود جوابمو بدید

  • طرز تهيه نان سنگك در منزل
  • راه درمان
    راه نرو
    حرفم نزن
    خلاص

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    وب‌ سایت

    ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

    دیدگاه

    تمامی حقوق مادی و معنوی برای وب‌سایت آیدانا محفوظ می‌باشد.

    روغن خردل برای گوش

    هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

    روغن خردل برای گوش
    روغن خردل برای گوش
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *