روغن بادام شیرین برای خشکی پوست

دوره مقدماتی php
روغن بادام شیرین برای خشکی پوست
روغن بادام شیرین برای خشکی پوست

روغن بادام، یک روغن چندکاره است که پوست را بطور منحصربفردی نرم می کند و تسکین می دهد. در این مطلب به شرح کاملی از خواص روغن بادام شیرین که بر زیبایی شما موثر هستند، می پردازیم

یکی از همه کاره ترین روغنها برای پوست، بدن و موی شما که دارای عملکردی عالی است، را می توانید در کمد آشپزخانه تان پیدا کنید. این بار در مورد روغن نارگیل صحبت نمی کنیم ــ منظورمان روغن بادام شیرین است. دونا فولر،مدیر برند InstaNatural (یک خط مراقبت از پوست که از مواد تشکیل دهنده ارگانیک و طبیعی استفاده می کند) می گوید: روغن بادام، یک روغن چندکاره است که پوست را بطور منحصربفردی نرم می کند و تسکین می دهد.روغن بادام محتوی اسید چرب بالاتری نسبت به هر روغن دیگری دارد و غنی از ویتامین های A،B1،B2،B6 و E، بعلاوه زینک، منیزیم و کلسیم، است، بنابراین یک مرطوب کننده قوی است. در عین حال بطور شگفت آوری سبک و غیر چرب است و همچنین برگ برنده پوست های حساس و مستعد آکنه است، چون منافذ را مسدود نمی کند.فرقی نمیکند انتخاب شما کدامیک باشد، محصولی که حاوی روغن بادام است (اگر می خواهید به مشکلات پوستی دیگری مانند هیپرپیگمانتاسیون یا لکه های تیره پوستی و چین و چروک رسیدگی کنید، تصمیم درستی است) و یا مستقیما از آن استفاده می کنید (روغن بادام خام، پرس سرد و ارگانیک را انتخاب کنید)، این نرم کننده طبیعی و سبک، مزایای متعددی برای روال زیبایی شما دارد. ۹ مورد از آنها را در اینجا بیان می کنیم.

بیشتر بدانید : بادام شیرین بهتر است یا بادام تلخ؟

حتماً دلیلی دارد که روغن بادام در لوکس ترین محصولات ضدپیری بکار می رود. جفری جیمز از Botanicals می گوید: شواهدی وجود دارد که نشان می دهد، روغن بادام شیرین به کاهش خطوط ریز و علائم پیری در پوستهای آسیب دیده از آفتاب کمک می کند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۰ نشان می دهد که روغن بادام دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضدالتهابی، تقویت کننده سیستم ایمنی و کاهندگی اثر زخم است. برای استفاده از این روغن به تنهایی، چند قطره از آن را بین کف دستهایتان بمالید تا گرم شود و سپس به آرامی روی پوست تمیز، ماساژ دهید.روغن بادام شیرین برای خشکی پوست

روغن بادام، رطوبت پوست را حفظ می کند و در درمان خشکی، التهاب و خارش پوست موثر است. جیمز می گوید: از آنجا که چربی ها در روغن بادام، عمدتاً اشباع نشده هستند، پوستتان آنها را به سرعت جذب می کند و در نتیجه رطوبت را حفظ می نماید. شما می توانید روغن بادام را در محصولات آرایشی مختلفی پیدا کنید. اما در صورت تمایل به استفاده از روغن بادام خالص این کار را پس از حمام یعنی هنگامیکه پوست، تازه هیدراته شده است، انجام دهید.

دوره مقدماتی php

ویتامین E و اسیدهای چرب امگا۶، مواد تشکیل دهنده جادویی این روغن هستند. فولر می گوید: روغن بادام، کم شدن آب بدن را که می تواند باعث مشخص تر شدن حلقه های زیر چشم شود، جبران می کند. ۲ یا ۳ قطره روغن بادام (یا یک کرم چشم حاوی روغن بادام) را درست قبل از خواب، به آرامی و بدون مالش، دور ناحیه اطراف چشمتان بزنید. مراقب باشید روغن در چشم شما نرود.

ما نسبت به زمانی که استفاده از روغن برای پوست چرب ممنوع بود پیشرفت زیادی کرده ایم. برندا براک، بنیانگذار Farmaesthetics، یک شرکت تولید کننده محصولات مراقبت از پوست گیاهی می گوید: در واقع استفاده از روغن روی پوست چرب، یک راه مهم برای مقابله با مشکل تولید بیش از حد چربی است.روش قدیمی برای برطرف کردن این وضعیت، از بین بردن چربی یا خشک کردن پوست با محصولات قابض و الکل مانند بود، اما این کار فقط چربی های موضعی را از بین برده و باعث تولید چربی بیشتر می شد. روغن بادام به باز کردن و تمیز کردن منافذ پوست کمک می کند و حتی تحقیقات نشان داده است که، مشکل سبوم اضافی (چربی که پوست ما بطور طبیعی تولید می کند و می تواند باعث آکنه شود) را حل می کند. شبها پس از تمیز کردن پوستتان، مقدار کمی از این روغن را روی آن بمالید.

به گفته فولر، زینک موجود در روغن بادام آن را به یک ماده ایده آل برای تسکین راش های پوستی، از جمله پسوریازس و اگزما تبدیل می کند. او می گوید: بدن ما برای سرعت بخشیدن به زمان ترمیم به زینک وابسته است. او توصیه میکند اگر پوست حساس و تحریک پذیر دارید، در یک وان آب گرم که ۴/۱ فنجان روغن بادام شیرین به آن اضافه کرده اید به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بمانید.

فولر می گوید: روغن بادام در پاک کردن آرایش هم ملایم است و هم موثر، حتی برای ناحیه حساسی مانند دور چشم. یک گلوله پنبه ای را در روغن بادام فرو ببرید و سپس به صورتتان بزنید. اجازه دهید این روغن بمدت ۲ دقیقه روی پوستتان بماند و سپس با یک پد پنبه ای، آرایشتان را به آرامی پاک کنید. این روغن، پوست شما را تمیز و نرم خواهد کرد بدون آنکه اصلا چرب بنظر برسد.

چند قطره روغن بادام از لبهای خشکیده و ترک خورده محافظت کرده و آنها را تسکین می دهد. یا می توانید یک بالم لب که حاوی روغن بادام است، تهیه کنید.

ما معمولا تا زمانیکه پوست سرمان شروع به خارش و پوسته دادن نکند، به فکر آن نیستیم و پس از آن نیز به سراغ شامپوی ضدشوره می رویم. جیمز می گوید: به یاد داشته باشید که پوست سر نیز نیاز به تغذیه دارد. برای جلوگیری یا درمان شوره سر، او توصیه می کند چند قطره روغن بادام شیرین را شبها بطور مستقیم روی پوست سر بمالید. این کار نه تنها التهاب پوست سر را تسکین و کاهش می دهد و پوسته های خشک را نرم می کند بلکه سلامت و رشد موهای شما را نیز بهبود می بخشد (بخصوص اگر شما دچار کمبود جزئی روی یا منیزیم باشید هر دوی اینها برای سلامت مو مهم هستند). آنقدر ماساژ دهید تا روغن جذب شود و اجازه دهید تمام شب روی سرتان بماند.جیمز می گوید: شما بعنوان یک درمان شبانه یا هفتگی، فقط به چند قطره از این روغن نیاز خواهید داشت. اگر با یک محصول که مخصوص سلامت پوست سر فرموله شده، احساس راحتی بیشتری می کنید، محصولی که حاوی روغن بادام است را خریداری نمایید.

شما می توانید برای درخشان کردن موهایتان از محصولات گرانقیمت حاوی روغن بادام استفاده نمایید یا در پولتان صرفه جویی کرده و مقداری روغن بادام شیرین را در کف دستهایتان گرم کرده و از وسط ساقه مو تا نوک موهایتان بمالید. سوزان گریفین بلک، یکی از بنیانگذاران محصولات EO می گوید: روغن بادام شیرین، یک جایگزین عالی برای برخی از محصولات درخشان کننده و نرم کننده معمولی است. مواد معدنی مانند پتاسیم و منیزیم به تقویت مو کمک کرده، موخوره را کاهش می دهند و به ساقه های خشک مو، رطوبت می رسانند.

بیشتر بدانید : انواع خواص روغن بادام شیرین

بیشتر بدانید : خواص روغن بادام زمینی شگفت انگیز است, با آنها آشنا شوید

گردآوری:گروه سلامت سیمرغseemorgh.com/healthمنبع:fitnessmagazine.ir

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

روغن بادام برای نرمی پوست های خشک گزینه اول درمان میباشد و برای پوست های ترک خورده نیز مفید میباشد.فواید روغن بادام شیرین در زیبایی و بهبود پوست ثابت شده است. در این مقاله سعی بر آن است تا فواید روغن بادام را بررسی نماییم.

 

روغن بادام از دانه های خشک شده بادام شیرین استخراج می شود. قرن ها پیش  در طب سنتی خواص روغن بادام کشف شده است، امروزه نیز در طب یونانی و طب سنتی فارسی از این روغن استفاده می نمایند.

 

روغن بادام شیرین برای خشکی پوست

روغن بادام شیرین خواص درمانی و روان کننده بسیاری دارد به همین دلیل بطور گسترده بعنوان روغن ضروری جهت مراقبت های پوستی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین این روغن یکی از روغن های برجسته موجود در محصولات آرایشی و زیبایی می باشد.

 

خواص مغذی موجود در روغن بادام آن را جز عناصر با ارزش مراقبت کننده از پوست قرار داده است. این روغن رنگ زرد کم رنگ و بوی شیرین دارد .

 

فواید

افرادی که پوست خیلی خشکی دارند به خاصیت چرب کنندگی این روغن و فواید بسیار زیاد آن پی برده اند به اینصورت که روغن به سرعت در پوست جذب می شود و قسمت های خشک ، ترک خورده و پوسته پوسته شده را درمان می کند.

 

افرادی که دارای آلرژی های پوستی هستند و می خواهند از کاهش رطوبت پوستشان جلوگیری نمایند می توانند از روغن بادام استفاده کنند. ثابت شده است که بعنوان یک عامل آرامش بخش در درمان آلرژی پوست و التهاب بشمار می آید. همچنین پوست نواحی آرنج ، زانو و پاشنه پا را به وسیله این روغ می توان نرم کرد.

 

بعلاوه پوست های ترک خورده ، زخم های جزئی و همچنین عفونت را می توان با روغن بادام درمان نمود.غلظت این روغن آن را به یک نرم کننده عالی تبدیل کرده است. زمانیکه آ را به بدن می مالید سریعا جذب پوست می شود.

 

چشمه های این روغن وجود دارد که خیلی چرب و معطر نمی باشد و بطور گسترده برای سفید کردن پوست استفاده می شود و بعنوان پاک کننده پوست آن را نرم و انعطاف پذیر می کند. ماساژ به حفظ تعادل PH پوست کمک می کند و با مرطوب نمودن آن درخشندگی پوست را سبب می شود.

 

حلقه های تیره زیر چشم موردی است که بسیاری از زنان و مردان به مقابله با آن می پردازند. خستگی طولانی مدت از یک زندگی پر مشغله ،  عادات غذایی بد ، عدم خواب کافی همیشه در درجه اول از طریق خستگی چشم نمایان می شوند.

 

پوست اطراف چشم خیلی ضعیف است و اولین قسمتی بشمار می آید که رطوبت خود را از دست می دهد. سعی کنید هر شب با استفاده از روغن بادام پوست اطراف چشم خود را ماساژ دهید که این امر سبب بهبود پوست آن نواحی می شود بعلاوه ماساژ گردش خون در این نواحی را افزایش می دهد و این امر باعث می شود تا پوست اطراف چشم مرطوب تر و هیدراته تر بنظر برسد.

 

برای از بین بردن پف زیر چشم و همچنین سفید شدن آن ناحیه مقداری عسل را با روغن بادام مخلوط کنید و بر روی حلقه های تیره زیر چشم خود بمالید.

 

روغن بادام سرشار از ویتامین E است همچنین استفاده از روغن بادام شیرین سبب کاهش و بهبود چین و چروک در پوست می شود. بهترین حالت استفاده از این روغن در شب ـ یعنی زمانیکه پوست صورت و پردن شما تمیز است ـ می باشد. به یاد داشته باشید که میتوانید هرروز و یا هفته ای دوبار از آن استفاده نمایید.

 

روغن بادام حاوی خواص طبیعی ضد میکروبی است که از گسترش و رشد عفونت های باکتریائی مسئول ایجادآکنه ، زخم و یا عفونت های پوست ، جلوگیری می نماید. همچنین به کاهش لکه های تیره و زخم ها کمک می نماید. خاصیت نرم کنندگی آن جوان سازی و سفت شدن پوست را به همراه خواهد داشت البته از کمک آن به آفتاب سوختگی نیز نباید غافل شد.

 

نکات مهم

ـ روغن بادام شیرین برای پوست بهتر و امن تر است. با این حال روغن بدست آمده از بادام تلخ در طبیعت سمی است و برای مراقبت از پوست مناسب نیست. پس مطمئن شوید که از روغن بادام شیرین برای لطافت پوست خود استفاده می نمایید.روغن بادام شیرین برای خشکی پوست

 

ـ روغن بادام برای افرادی که به آجیل و روغن استخواج شده از آن حساسیت دارند مناسب نیست.

 

ـ برای جلوگیری از فاسد شدن روغن بادام آن را در محیط خنک و تاریک و به دور از نور خورشید نگه داری نمایید.

 

ـ مراقب لباس خود باشید زیرا باعث ایجاد لکه بر روی لباس می شود.

 

روغن بادام را می توانید بطور خالص بر روی پوست خود بمالید و یا آن را با مواد دیگر مخلوط کنید. چند قطره از روغن را کف دست خود بریزید و به آرامی بر روی پوست صورت خود ماساژ دهید. همچنین می توانید به آن آبلیمو اضافه نموده و برای درمان پوست خشک ، خارش پوست و آکنه استفاده نمایید.

 

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، بادام یکی از پر خاصیت ترین خوارکی های روی زمین است که هم کال آن خوشمزست و هم خام و هم بو داده ی آن. بادام مشتقات زیادی دارد و یکی از آن مشتقات روغن آن میباشد. روغن بادام سرشار از فایده و خواص درمانیست؛ همچنین از دیرباز ساکنان جنوب شرقی آسیا و مدیترانه از روغن بادام برای درمان مشکلات پوستی و سلامت موی سر و قلب استفاده می کردند. در اینجا کاربردهای روغن بادام برای سلامتی بررسی شده است با ما همراه باشید.

از قدیم ساکنان جنوب شرقی آسیا و مدیترانه از روغن بادام برای درمان مشکلات پوستی و همچنین سلامت موی سر و قلب شان، استفاده می کردند.

بر اساس تحقیقات علمی که به تازگی صورت گرفته، مشخص شده، روغن بادام سرشار از ویتامین E، اسیدهای چرب، پروتئین، پتاسیم و روی می باشد.

به طور کلی، دو نوع روغن بادام تولید می گردد: روغن بادام تلخ و روغن بادام شیرین.

هردوی این روغن ها دارای فواید و کاربردهای زیادی هستند؛ اما در کل، روغن بادام تلخ خطر سمی کردن بدن را همیشه به همراه دارد؛ بنابراین، بهتر است از روغن بادام شیرین برای مصارف پزشکی استفاده شود.روغن بادام شیرین برای خشکی پوست

در این مقاله در مورد مهم ترین کاربردهای روغن بادام برای سلامتی بدن پرداخته شده است.

داشتن پوستی صاف و بی عیب

روغن بادام ماده ای نرم با قدرت حساسیت زایی بسیار کم است که از آن می توان حتی برای ماساژ پوست حساس نوزادان نیز استفاده کرد.

به محض اینکه این روغن را به بدن بمالید، بلافاصله توسط پوست به طور کامل جذب می شود؛ بنابراین، از آن می توان به عنوان نرم کننده پوست مثلا بعد از دوش گرفتن، استفاده کرد.

در ضمن، اگر روغن بادام را تا حدی حرارت دهید، بهتر و سریع تر توسط پوست جذب می شود.

علاوه بر این، مصرف مداوم روغن بادام می تواند پوست را در مقابل اشعه های مضرر آفتاب حفاظت کرده و باعث لطافت آن شود.

همچنین، روغن بادامی که طبیعی است، رایحه ای مثل بوی فندق و یا گردو دارد. تمیز کردن پوست

بافت های مولکولی روغن بادام بسیار سبک می باشند؛ بنابراین، به راحتی می توانند در پوست نفوذ کرده و تمام چرک و ذراتی که در منافذ پوست قرار گرفته است را از آن خارج کنند.

در ضمن، ویتامین A موجود در روغن بادام باعث کاهش بروز آکنه و جوش های سرسیاه در پوست می شود. علاوه بر این، روغن بادام برای پوست های حساس بسیار مناسب بوده و می توان از آن برای پاک کردن آرایش صورت و حتی موارد آرایشی دور چشم استفاده کرد.

برای این منظور، پارچه نخی را برداشته و در ظرف حاوی روغن بادام غوطه ور کنید؛ سپس، آن را روی صورت خود مالیده و حدود 2 دقیقه آن را به حال خود رها کنید.

بعد، با یک پارچه نخی تمیز دیگر، به آرامی مواد روی صورت خود را پاک نمایید. در ضمن، می توانید روغن بادام را با مقداری شکر دانه ریز مخلوط کرده و مخلوط حاصل را به آرامی روی پوست صورت خود بمالید تا سلول های مرده و آلودگی های پوست شما به خوبی پاک شوند.

این کار را هفته ای یکبار انجام دهید تا پوستی زیبا و شفاف داشته باشید.

از بین بردن سیاهی دور چشم و لکه های قهوه ای

برای از بین بردن سیاهی و گودی زیر چشم ها، هر شب قبل از خواب، مقداری روغن بادام را روی آن ها بمالید.

در ضمن، تابش مستقیم نور خورشید می تواند منجر به تولید لکه های قهوه ای روی پوست شود.

برای خلاص شده از شر این لکه ها، یک قاشق چایخوری عسل را با چند قطره از روغن بادام و آب لیمو ترش مخلوط کنید.

سپس، مخلوط حاصل را روی لکه های قهوه ای روی پوست بمالید و آن را به مدت یک ساعت به حال خود رها کنید.

در آخر، پوست خود را با آب خالی بشویید. پس از مدتی این لکه ها برطرف می شوند.

درمان اگزما و پسوریازیس (صدفک)

اگزما و صدفک بیماری های پوستی خودایمنی هستند که در اثر واکنش های غلط سیستم ایمنی بدن و فرستادن سیگنال های اشتباه، رخ می دهند.

پوست آسیب دیده معمولا خشک و دارای خارش زیادی بوده که خاراندن آن می تواند وضعیت را نیز از آن هم بدتر کرده و باعث نفوذ باکتری ها و انواع قارچ ها در پوست صدمه دیده، شود.

بنابراین، برای کاهش خارش و آسیب های بعدی، نرم و مرطوب نگه داشتن پوست آسیب دیده بسیار مهم می باشد. برای این منظور، می توان از روغن بادام استفاده کرد. درمان پوست عرق سوز شده

معمولا برای درمان پوست عرق سوز شده از پمادهایی که حاوی روی باشد استفاده می کنند؛ اما به جای آنها، می توان از روغن بادام به عنوان یک جایگزین مناسب استفاده کرد.

زیرا، مصرف روغن بادام، حساسیت ها پوستی که معمولا به دنبال استفاده از پماد های شیمیایی گریبانگیر افراد می شود را به همراه نخواهد داشت.

در ضمن، این روغن درست مثل داروها و پمادهای شیمیایی که برای این منظور تولید شده، حاوی ماده معدنی روی نیز بوده که به رفع عرق سوختگی پوست کمک می کند.روغن بادام شیرین برای خشکی پوست

بنابراین، مقداری از روغن را با انگشتان دست روی مناطق عرق سوز شده، بمالید و صبر کنید تا روغن به طور کامل توسط پوست جذب شود و به مرور پوست درمان می شود.

کاهش چین و چروک و آثار پیری روی دست

کلاژن، لایه های یکسانی زیر پوست ایجاد می کند تا پوست سفت و جوان بماند. اما با بالا رفتن سن، این لایه ها نازک و ناهموار شده و باعث پیری پوست می شوند.

علاوه بر این، مواردی مثل بیش از حد قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور خورشید، مصرف دخانیات و خشکی پوست می توانند روند پیری پوست را افزایش دهند.

اما می توان از روغن بادام برای کاهش و کنترل این روند استفاده کرد زیرا این روغن حاوی ویتامین E بوده که به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی، نقش بسزایی در ترمیم آسیب های رسیده به ساختار پروتئینی لایه کلاژن پوست دارد.

در ضمن، پروتئین و اسیدهای چرب موجود در آن، می تواند به تولید کلاژن کمک زیادی کنند. و در آخر، روغن بادام یک مرطوب کننده ایده آل بوده و پوست را از خشکی نجات می دهد. رهایی از دردهای عضلانی و سستی

استفاده از روغن بادام تلخ از گذشته تا به حال به عنوان یک روش سنتی برای خلاصی از دردهای عضلانی و همچنین بی حالی و سستی، متداول بوده است.

اما برای این منظور، روغن بادام شیرین گزینه بهتری است زیرا روغن بادام تلخ خطر سمی کردن بدن را به همراه دارد. برای تاثیر بهتر؛ ابتدا، روغن بادام را گرم کنید.

البته تاحدی که بتوان آن را لمس کرد. سپس، روغن گرم شده را به عضلات ملتهب بمالید و به آرامی ماساژ دهید.

پس از آن، حوله ای که از قبل با آب گرم مرطوب کرده اید را برداشته و روی عضلات قرار دهید. سپس، به مدت یک ساعت به همان شکل استراحت کنید تا سستی و درد موجود در عضلات از بین برود. کاهش ریزش موی سر

  • عکسهای کارتونی دختر غمگین
  • اگر ریزش موی سر بیش از صد عدد در روز باشد، این وضعیت قطعا عادی نبوده و مو آسیب دیده است. مواردی همچون آلودگی محیط زیست، تغذیه نادرست، اختلالات هورمونی و استرس از جمله مهم ترین دلایل افزایش ریزش موی سر هستند.

    در ضمن، کمبود منیزیم، کلسیم و البته روی در بدن، کاهش رشد مو و ریزش آن را به دنبال خواهد داشت. بنابراین، یک قاشق چایخوری روغن بادام را گرم کرده و هر شب بعد از حمام، موی سر را با آن خوب ماساژ داده تا کاملا جذب شود.

    همچنین، هر روز در سالاد خود مقداری از این روغن را ریخته و میل کنید. این کار روند ریزش را به حالت عادی بر می گرداند، زیرا، روغن بادام سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای رشد موی سر می باشد.

    انتهای پیام/

    بخش‌های مختلف این مطلب:

    خواص روغن بادام برای پوست تمامی ندارد. در گذشته از روغن بادام برای نرم کردن پوست و بهبود برخی از زخم‌ها و بریدگی‌ها استفاده می‌کردند. امروزه نیز این روغن در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی دیده می‌شود. در این مطلب شما را با خواص روغن بادام و نحوه استفاده از آن بر روی پوست آشنا خواهیم کرد.

    دو نوع روغن بادام وجود دارد: تلخ و شیرین. روغن بادام شیرین برای پوست بسیار مفید است. مواد مغذی موجود در روغن بادام شیرین عبارت‌اند از:

    بر اساس مطالعات صورت گرفته، روغن بادام برای پوست فواید زیادی دارد. در زیر به مهم‌ترین فواید این روغن اشاره خواهیم کرد:

    خواص ضدالتهابی روغن بادام به کاهش التهاب و ورم زیرچشم کمک می‌کند.روغن بادام شیرین برای خشکی پوست

    ترکیبات امولسیونی موجود در روغن بادام به طور موثری رنگ پوست و چهره را بهبود می‌بخشد.

    سال‌هاست که از روغن بادام برای رفع خشکی پوست استفاده می‌کنند. این روغن برای درمان بیماری‌هایی همچون اگزما و پسوریازیس نیز بسیار مناسب است.

    اسید چرب موجود در این روغن از ترشح چربی اضافی جلوگیری می‌کند. روغن بادام همچنین حاوی رتینوئید است که باعث کاهش التهاب و جوش می‌شود.

    ویتامین E موجود در روغن بادام التهاب و سوختگی ناشی از نور آفتاب را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

    ویتامین E روغن بادام باعث ترمیم زخم و از بین رفتن جای آن می‌شود. این روغن سبب نرمی و لطافت پوست می‌شود.

    بر اساس تحقیقات انجام گرفته در سال 2016، روغن بادام تا حدی باعث کاهش ترک‌های پوستی شده و از بروز آن‌ها جلوگیری می‌کند.

    روغن بادام حاوی رتینوئید است که باعث کاهش التهاب و جوش می‌شود.

    روش‌های زیادی برای استفاده از روغن بادام وجود دارد:

    برای استفاده از این روغن به عنوان پاک کننده، مقداری از آن را کف دست ریخته و سپس با انگشت آن را روی صورت برای پاک کردن آرایش ماساژ دهید. در مرحله بعد با استفاده از پد پنبه‌ای روغن‌های اضافه را از روی پوست پاک کرده و یا صورت خود را با شوینده‌ای مناسب بشویید. با بهترین فیس‌واش‌ها و شوینده‌های خارجی برای پوست خشک آشنا شوید.

    برای پاکسازی پوست و منافذ آن روغن بادام را با روغن‌های دیگری که برای پوست مفید هستند مثل روغن گل سرخ، اسطخودوس، گل شمعدانی و … مخلوط کنید. سپس آن را روی صورت خود ماساژ داده و با آب گرم بشویید.

    *پیش از استفاده از روغن حتما مقداری از آن را روی مچ دست خود امتحان کنید.

    نکات ضروری برای پاکسازی پوست خشک را بشناسید.

    از این روغن می‌توانید به عنوان مرطوب‌کننده‌ای قوی استفاده کنید. برای این کار ابتدا پوست خود را بشویید و با حوله‌ای تمیز، آن را به خوبی خشک کنید. مقداری از روغن را روی پوست ریخته و ماساژ دهید.

    اگر به آجیل یا بادام حساسیت دارید از این روغن استفاده نکنید.

    استفاده از روغن بادام برای پوست هیچگونه خطری ندارد. با این حال بهتر است برای جلوگیری از خطرات و آسیب‌های احتمالی موارد زیر را رعایت کنید.

    هزاران سال است که از روغن بادام برای نرمی و لطافت پوست استفاده می‌کنند. این روغن به واسطه داشتن خواص ضدالتهابی و ترکیبات امولسیونی و مغذی هنوز برای افزایش لطافت، نرمی و ترمیم پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از روغن بادام کاملا امن است و عوارض جدی برای فرد ایجاد نمی‌کند. با این حال در صورتی  که برای استفاده از این روغن تردید دارید پیش از استفاده حتما با پزشک خود مشورت کنید.

    ادامه مطلب

    ادامه مطلب

    ادامه مطلب

    ادامه مطلب

    ادامه مطلب

    ادامه مطلب

    ادامه مطلب

    ادامه مطلب

    ادامه مطلب

    روغن بادام شیرین برای خشکی پوست

    ادامه مطلب

    ادامه مطلب

    ادامه مطلب

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وب‌ سایت

  • ژست عکس گرفتن مردانه در طبیعت

  • نام کاربری یا ایمیل *


    رمز عبور *


    ورود

    بادام تلخ با وجود داشتن مواد سمی و خطرناک در علم پزشکی و داروسازی جایگاه ویژه‌ای دارد. مطالعات مختلفی روی خواص روغن بادام تلخ برای پوست و مو و درمان بیماری‌ها صورت گرفته است. البته به دلیل سمی بودن نباید از مضرات روغن بادام تلخ هم غافل شد. در این مقاله شما را با فواید روغن بادام تلخ برای مو، پوست و سلامتی بیشتر آشنا می‌کنیم.

    بادام یکی از مغز دانه‌های مفید و پرخاصیت است که برای درمان بسیاری از مشکلات و بیماری‌ها به کار برده می‌شود. درخت بادام از گیاهان خانواده «گلسرخیان» (Rosaceae) است و تقریباً در سراسر دنیا کشت و پرورش داده می‌شود. این درخت دو واریته مختلف دارد که محصولات شیرین و تلخ متفاوت تولید می‌کنند. بادام تلخ از درخت Prunus amygdalus var.amara حاصل می‌شود و حاوی مواد سمی است. دانه بادام تلخ از نظر ظاهری کوتاه‌تر و پهن‌تر از بادام شیرین است.

    بادام تلخ طی فرآیندی مخصوص روغن گیری می‌شود. ۵۰ درصد روغن بادام تلخ از سه ماده اساسی به نام بنزآلدهید، گلیکوسید آمیگدالین و هیدروژن سیانید یا همان اسید هیدروسانیک تشکیل شده است. ۵۰ درصد باقی‌مانده این روغن هم حاوی چربی تک غیر اشباع و ترکیبات مشابه با روغن بادام شیرین است.

    روغن بادام تلخ فواید بسیاری دارد و به ویژه برای سلامت پوست و مو مفید است. اما این روغن به دلیل وجود مواد سمی خوراکی نیست و در کل فقط باید به صورت موضعی و خارجی به کار رود.

    روغن بادام شیرین برای خشکی پوست

    مصارف خوراکی و درمانی روغن بادام تلخ حتما باید زیر نظر پزشک و در دوزهای محدود صورت گیرد. مصرف خوراکی روغن بادام تلخ در مقادیر زیاد اثرات نامطلوبی بر بدن می‌گذارد.

    همچنین توصیه می‌شود هر گونه مصرف این روغن را در دوران بارداری و شیردهی متوقف کنید. استفاده از روغن بادام تلخ برای نوزاد به هیچ وجه پیشنهاد نمی‌شود.

    دو ماده از ترکیبات موجود در روغن بادام تلخ، یعنی هیدروژن سیانید و بنزآلدهید، برای باکتری، میکروب، قارچ و ویروس هم بسیار سمی هستند و به همین دلیل به عنوان مواد ضد باکتری، ضد قارچ و ضد ویروس شناخته می‌شوند.

    از زمان قدیم ترکیبات تلخ مانند کینین برای درمان تب مورد استفاده قرار می‌گرفته است. همه مواد تلخ حاوی ترکیبات آلکالینی هستند که با شدت‌های مختلف، سمی محسوب می‌شوند. این سمی و تلخ بودن مانع رشد باکتری، میکروب و ویروس در بدن می‌شود و به همین دلیل می‌تواند تب را کاهش دهد.

    روغن بادام تلخ نیز در دوزهای بسیار کم برای درمان تب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    روغن بادام تلخ برای از بین بردن کرم روده هم استفاده می‌شود. ولی همان‌طور که گفتیم برای مصرف خوراکی حتما باید از پزشک اجازه بگیرید.

    یکی از کاربردهای دیگر روغن بادام تلخ درمان عفونت گوش است. این روغن باعث نرم شدن مایع درون گوش می‌شود و می‌تواند گرفتگی گوش را از بین ببرد. برای این کار یک قاشق غذاخوری از روغن بادام تلخ را درون کمی آب داغ بریزید و آن را درون گوش خود بچکانید.

    ماده سمی گلیکوسید آمیگدالین موجود در روغن بادام تلخ، روی اعصاب اثر می‌گذارد و آن‌ها را نسبت به هر نوع احساسی از جمله درد، بی حس می‌کند. البته از آنجا که خوردن این ماده می‌تواند باعث بی حسی بدن و بیهوشی هم بشود، باید استعمال خارجی داشته باشد.

    بنابراین اگر به سردرد دچار شدید، می‌توانید مقداری از روغن بادام تلخ را با سرکه ترکیب کنید و این محلول را روی پیشانی و شقیقه‌ها بمالید.

    از خاصیت آرام‌بخشی و تسکین درد بادام تلخ برای درمان درد عضلات و اسپاسم زانو هم استفاده می‌شود.

    بدن به طور طبیعی مواد سمی موجود در بدن را از طریق تعریق، ادرار و مدفوع خارج می‌کند. زمانی که روغن بادام تلخ به میزان بسیار کم خورده شود، بدن تلاش می‌کند آن را با ادرار زیاد دفع کند و از این رو وادار به افزایش حجم ادرار می‌شود. این ادرار کردن مکرر می‌تواند به دفع سموم و پاکسازی بدن کمک کند.

    مطالعات اخیر نشان داده است که به دلیل وجود ماده هیدروژن سیانید یا اسید هیدروسیانیک، روغن بادام تلخ برای مبارزه با رشد سلول‌های سرطانی مفید است. این روغن رشد سلول‌های سرطانی را متوقف می‌کند. به این ترتیب سلول‌های سالم امکان رشد و ترمیم پیدا می‌کنند.

    روغن بادام یکی از مؤثرترین و کارآمدترین روغن‌ها برای سلامت مو است. روغن بادام تلخ مو را تغذیه و سلامت آن را بیشتر می‌کند. این روغن شکنندگی و آسیب مو را درمان می‌کند و درخشش آن را افزایش می‌دهد.

    از دیگر خواص روغن بادام تلخ برای مو می‌توان جلوگیری از ریزش مو را نام برد. برای تقویت و درمان ریزش مو کافی است چند قطره از این روغن را روی پوست سر بریزد و سپس کف سر را ماساژ دهید.

    این روغن در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی نیز به کار می‌رود. استفاده از روغن بادام تلخ برای ابرو، مژه، ریش و سبیل هم می‌تواند نتایج مثبتی داشته باشد.

    روغن بادام تلخ به راحتی توسط پوست جذب می‌شود. این روغن خاصیت آب‌رسانی دارد و می‌تواند برای درمان چین و چروک پوست مفید باشد. ماساژ بدن با این ماده موجب درمان خشکی پوست می‌شود.

    با توجه به خواص ذکر شده، می‌توانید این ماده را برای درمان خشکی و تقویت ناخن‌ها هم به کار ببرید. به طور کلی روغن بادام تلخ برای درمان پوسته پوسته شدن، پیری و چین و چروک مفید است.

    استفاده از روغن بادام تلخ برای سیاهی دور چشم هم نتایج مثبتی دارد. یک تا دو قطره از روغن را هر شب قبل از خواب در ناحیه اطراف چشم بمالید و صبح آن را بشویید.

    این روغن برای رفع ترک پوست و لکه‌های پوستی هم مفید است. پس مصرف آن را برای از بین بردن جای جوش فراموش نکنید. تأثیر روغن بادام تلخ بر پوست سریع مشاهده می‌شود.

    یکی دیگر از خواص روغن بادام تلخ برای پوست، درمان عفونت پوستی، خصوصاً عفونت‌های مربوط به پا است. روغن بادام تلخ را با آب مخلوط کنید و آن را روی پوست در ناحیه عفونی بمالید تا آن را تیمار کند و رشد قارچ‌ها را از بین ببرد. این روغن زخم عفونی را هم درمان می‎‌کند.

    این روغن از آسیب اشعه ماورای بنفش هم تا حدی جلوگیری می‌کند. البته بهتر است همیشه برای محافظت کامل در برابر نور خورشید استفاده از کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید.

    بهتر است قبل از استفاده کردن از این روغن روی پوست و مو، کمی آن را با دست گرم کنید تا به دمای بدن شما برسد.روغن بادام شیرین برای خشکی پوست

    روغن بادام تلخ مایعی شفاف به رنگ زرد روشن است که اگر کهنه شود، به صورت مایعی کدر در می‌آید. بوی این روغن قوی و تلخ است و یکی از راه‌های تشخیص آن از روغن بادام شیرین همین عطرش است.

    این روغن به راحتی با اکسیژن هوا اکسید می‌شود. به همین دلیل باید آن را در ظرف در بسته و در محیط تاریک و سرد نگهداری کنید.

    دو
     − 

     = 
    1

    .hide-if-no-js {
    display: none !important;
    }

    این روزها خواص روغن زیتون برای هیچ کس پوشیده نیست.

    حتماً می‌دانید که زیتون بیشتر در مناطق مدیترانه ای کاشته می‌شود و روغن زیتون، با فشردن میوه‌های درخت زیتون به دست می‌آید. این روغن، در آشپزی کاربرد زیادی دارد و راز لذیذ بودن غذاهای مدیترانه ای است.

    روغن زیتون فواید زیاد و شگفت آوری برای تندرستی و سلامت دارد. اگر یک وعده‌ی غذای سالم و سبک می‌خواهید یا به دنبال طعم دهنده‌ای برای سالاد خود هستید، روغن زیتون انتخاب خوبی است که با عطر و طعم متمایز خود به غذاهای کسل کننده، سحر و جادو می‌بخشد.

    خلاصه این که، روغن زیتون هم غذای سالمی است، هم برای سلامت و زیبایی پوست و مو مفید است. مقاله‌ی زیر را بخوانید تا با خواص شگفت انگیز روغن زیتون بیشتر آشنا شوید.

    روغن بادام شیرین برای خشکی پوست

    روغن زیتون برای سلامت قلب، پوست، مو و رگ‌های شما خیلی مفید است. اگر در قسمتی از بدنتان خون لخته شده است، آن را با روغن زیتون ماساژ دهید تا به زودی بهبود یابد.

    همچنین، روغن زیتون مملو از پلی‌فنل‌های محافظ قلب است که کلسترول را پایین می‌آورند. این روغن ضد التهاب است و اسیدهای چرب تک اشباع نشده‌ای دارد که بی‌ضررند و سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهند.

    در نتیجه، مصرف روغن زیتون باعث کاهش وزن می‌شود. روغن زیتون اسیدهای چرب امگا-۳ دارد. کلسترول‌های خوب بدن (HDL) را افزایش می دهد و برای هضم غذا و متعادل نگه داشتن هورمون‌ها نیز مناسب است.

    علاوه بر خواص گفته شده، مصرف روغن زیتون دارای فواید زیر است:

    اگر از رژیم‌های غذایی حاوی اسیدهای چرب تک اشباع نشده (MUFAs) مانند روغن زیتون استفاده کنید، قلب شما سالم‌تر خواهد بود. این مواد غذایی با کاهش کلسترول‌های بد (LDL) بدن، از سکته‌ی قلبی و مغزی جلوگیری می‌کنند.

    تا به حال در مورد خواص روغن زیتون برای روده و معده شنیده‌اید؟ روغن زیتون به طور شگفت انگیزی برای دستگاه گوارش و روده مفید است. این روغن به تحریک سیستم هضم کمک می‌کند و غذا را به نرمی در طول روده حرکت می‌دهد.

    در واقع، از آنجا که روغن زیتون سرشار از چربی تک اشباع نشده است، کمک می‌کند تا غذا بهتر در بدن حرکت کند. به همین دلیل است که ترکیب یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق مرباخوری لیموترش یبوست را درمان می‌کند.

    متخصصان می‌گویند روغن زیتون میزان «سروتونین» (هورمون شادی) را در بدن افزایش می‌دهد. بیشتر داروهای ضد افسردگی هم به تولید سروتونین در بدن کمک می‌کنند.

    اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ روغن زیتون، برای سلامت مغز و افزایش حافظه مفید هستند.

    روغن زیتون ماده‌ای به نام « اولئوکانتال» دارد که ضد التهاب است. این ماده روغن زیتون را به تسکین دهنده‌ای طبیعی تبدیل کرده است. پس، با خوردن روغن زیتون دردهای داخل بدن شما آرام می‌شوند. مصرف موضعی آن نیز دردهای خارجی بدن را تسکین می‌دهد.

    احتمالاً درمورد “پاکسازی پوست با روغن” شنیده اید، روغن زیتون یکی از بهترین روغن‌های گیاهی برای این کار است. این روغن تمام چربی‌های‌ اضافه، سلول‌های مرده، کثیفی‌ها و آلودگی‌هایی را که در منافذ پوست گیر کرده‌اند، جذب و از منافذ خارج می‌کند.

    اگر این آلودگی‌ها از پوست خارج نشوند، منافذ را می‌بندند. باید بدانید آکنه، جوش‌های سرسیاه و سر سفید نتیجه‌ی مسدود شدن منافذ پوست هستند.

    جالب است بدانید در گذشته، رومی‌ها بعد از حمام روغن زیتون را به عنوان مرطوب کننده به کل بدن خود می‌زدند.

    روغن زیتون به علت داشتن اسیدهای چرب مفید، پوست سفت و خشک را نرم و انعطاف پذیر می‌کند. این روغن سلول‌های خشک پوست را با رطوبت رسانی مناسب، تغذیه می‌کند. در نتیجه، پوست شما نرم و صاف می‌شود.

    شما هم می‌توانید برای درمان خشکی پوست، هر روز با ۲ قطره روغن زیتون، پوست خود را رطوبت رسانی کنید.

    روغن زیتون دارای آنتی اکسیدان‌هایی مانند توکوفرول (Tocopherol) است که آسیب‌های خورشید بر پوست شما را ترمیم می‌کنند. پس، اگر پوستتان آفتاب سوخته شده، می‌توانید برای درمان آن از روغن زیتون استفاده کنید.

    برای درمان آفتاب سوختگی با استفاده از روغن زیتون، در ابتدا صورت خود را با آب خنک بشویید. بعد، در حالی که هنوز صورتتان خیس است، ۲ قطره روغن زیتون به آن بزنید. این روغن از پوسته پوسته شدن پوستتان نیز جلوگیری می‌کند.

    پوست دور چشم نازک‌ترین، نرم‌ترین و حساس‌ترین قسمت پوست در کل صورت است. به همین دلیل باید این پوست حساس را به خوبی آبرسانی کنید و مواد مغذی را به آن برسانید.

    روغن زیتون چربی‌های مفیدی دارد که نیاز پوست ( نرمی، صافی و یکنواختی) را مهیا می‌کند. پس، می‌توانید از روغن زیتون به عنوان یک کرم دور چشم طبیعی استفاده کنید.

    به آرامی یک قطره از آن را به زیر و اطراف چشم خود بزنید تا رطوبت آن حفظ شود و پوست دور چشمتان چروک نشود.

    رادیکال‌های آزاد، اکسیژن سلول‌های سالم پوست را می دزدند. در نتیجه، سلول‌های پوست خشک می‌شوند و می‌میرند و پوست‌تان چروک می‌شود.

    افزون بر این، رادیکال‌های آزاد به کلاژن و الاستین پوست آسیب می‌زنند. به همین خاطر قابلیت ارتجاعی پوستتان کم می‌شود.روغن بادام شیرین برای خشکی پوست

    روغن زیتون سرشار از آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان‌ها از سلول‌های پوست شما در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند. به همین دلیل، متخصصان توصیه می‌کنند هر روز از روغن زیتون استفاده کنید تا چروک‌ها و لکه‌های پیری پوست به تعویق بیفتد.

    ترک های پوستی با افزایش و کاهش وزن و به ویژه به دلیل بارداری ایجاد می‌شوند. بسیاری از متخصصان معتقدند ترک های پوستی به علت کمبود ویتامین به وجود می‌آیند.

    روغن زیتون سرشار از ویتامین E است که به محافظ پوست معروف است. برای همین، استفاده از این روغن می‌تواند تا حد زیادی ترک‌های پوستی را بهبود دهد.

    روغن زیتون را روی این نقاط بمالید و حداقل ۱ ساعت بگذارید بماند. این کار را به طور منظم انجام دهید تا نتیجه را ببینید.

    همانطور که گفتیم، روغن زیتون به خوبی می تواند مواد آرایشی و آلودگی‌های دیگر را از روی پوست پاک کند. برای این کار، ۳ تا ۵ قطره از روغن زیتون را روی یک توپک پنبه‌ای تمیز بریزید و آرایش خود را پاک کنید.

    به ویژه، از این روش می‌توانید برای پاک کردن آرایش چشم خود استفاده کنید. چون روغن زیتون مژه‌ها و پوست زیر چشمتان را نیز آبرسانی می‌کند.

    رادیکال‌های آزاد مولکول‌های ناپایداری هستند که آزادانه در هوا معلقند و اگر در معرض تابش خورشید و سایر خطرات محیط زیستی باشند، ناپایدار می‌شوند.

    رادیکال‌های آزاد وقتی که با پوست در تماس باشند از سلول‌های سالم پوست اکسیژن می‌دزدند و به پوست ما آسیب می‌زنند. آنتی اکسیدان‌ها بدن ما را از رادیکال‌های آزاد نجات می‌دهند.

    روغن زیتون SPF بین ۲-۸ دارد. این ویژگی روغن زیتون را به یک ضد آفتاب طبیعی در برابر پرتوهای مضر فرابنفش خورشید و رادیکال‌های آزاد تبدیل می‌کند.

  • روغن اسطوخودوس در بارداری
  • متخصصان می‌گویند در وعده‌های غذایی خود از روغن زیتون استفاده کنید تا خواص ضد آفتاب آن را به دست آورید. همچنین، مصرف موضعی این روغن روی پوست تا حدی از آسیب‌های آفتاب بر پوست جلوگیری می‌کند.

    شاید شنیده باشید که روغن زیتون برای مبارزه با آکنه مفید است. این روغن آنتی اکسیدان دارد و ضد التهاب است. زمانی که پوست مرطوب است جوش و جای آن، سریع‌تر از زمانی که پوست خشک است، بهبود پیدا می‌کند.

    از آنجا که روغن زیتون پوست را آبرسانی می‌کند، برای این موضوع عالی است. این روغن منافذ پوست را نمی‌بندد. البته، اگر به خوبی آن را پاک کنید.

    ۲ قطره روغن زیتون را به صورت خوب بزنید. سپس، یک حوله‌ی گرم و مرطوب را به صورت خود بزنید تا منافذ آن را باز کند و روغن وارد پوستتان شود. در پایان، صورت خود را با آب گرم و یک پد خشک تمیز کنید. اگر هنوز روغنی روی پوست باقی مانده است، به آرامی جذب خواهد شد.

    جهت لایه‌برداری صورت و بدن و درمان قسمت‌هایی از آن که خشک و پوسته‌پوسته شده، می‌توانید روغن زیتون را با نمک دریایی مخلوط کرده و از این طریق یک اسکراب تهیه کنید. شما باید از نمک‌های دانه ریز برای مالیدن روی صورت و بخش‌های حساس بدن و از نمک‌های دانه درشت برای سایر نواحی‌ بدن تان استفاده کنید.

    بیشتر کرم ها و فوم های اصلاح در ترکیبات خود الکل، هاماملیس و موادی دارند که به پوست حساس آسیب می‌زنند. اما، روغن زیتون طبیعی برای تمام انواع پوست کاملاً ایمن و مناسب است.

    این روغن از جوش‌های ریز، بریدگی و سوختگی پوست که بر اثر ریش تراش ایجاد می‌شوند، جلوگیری می‌کند. زیرا به اندازه‌ی کافی ضخیم است و خاصیت نرم کنندگی دارد.

    جالب این که، روغنی که بعد از اصلاح روی پوست باقی می‌ماند، نقش کرم بعد از اصلاح (افتر شیو) را دارد.

    روغن زیتون مواد غذایی حیاتی (آنتی اکسیدان‌ها) را به پوست سر می‌رساند و رشد مو را تحریک می‌کند.روغن بادام شیرین برای خشکی پوست

    به این منظور می‌توانید یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را گرم کنید. (البته، مراقب باشید که فقط گرم شود و نجوشد.) سپس، بگذارید تا خنک شود تا پوست سر خود را با آن ماساژ دهید.

    روغن زیتون منافذ کف سر شما را باز می‌کند، به عمق فولیکول‌ها می‌رود و آنها را با مواد مغذی پر می‌کند.

    ماساژ دادن آرام مو با روغن های ولرم مانند روغن زیتون نه تنها باعث بهبود گردش خون در پوست سر می‌شود، بلکه پوست سر را تقویت، بازسازی و نرم می‌کند، به رشد سریع مو کمک می‌کند و همچنین موجب تقویت پیاز مو و قوی، بلند و درخشان شدن مو می‌شود.

    روغن زیتون سلول‌های مو را رطوبت رسانی می‌کند. اگر موهایتان خشک است و گره‌های آن باز نمی‌شود، توصیه می‌کنیم روغن زیتون را امتحان کنید.

    برای حالت دادن به موهای خود، نصف یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را به موهای خود بزنید. بعد آنها را با آب ولرم بشویید. برای اینکه به موهای خود بیشتر حالت بدهید، از ماسک موی تخم مرغ و روغن زیتون استفاده کنید.

    برای تهیه‌ی این ماسک، یک تخم مرغ ارگانیک را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کنید. بعد، آن را خوب روی پوست سر و ساقه‌ی موهای مرطوب خود، ماساژ دهید. بعد از ۱۰ دقیقه موهایتان را بشویید.

    روغن زیتون به طرز شگفت انگیزی روان و چرب است. این روغن تمام اسیدهای چرب ضروری را دارد و برای آبرسانی و مرطوب کردن سلول‌های خشک پوست عالی است.

    اگر پوستتان خشک، پوسته پوسته و ناصاف شده، با ۲ قطره روغن زیتون آن را نرم و مرطوب کنید.

    مهم‌ترین علت وز شدن مو کمبود رطوبت در موی شما یا وجود رطوبت در هواست. وقتی موهای شما وز می شوند که لایه‌ی محافظ روی آن‌ها (کوتیکول)، بلند می‌شود تا رطوبت وارد مو شود. در نتیجه، آب جذب مو می‌شود و موها پف می‌کنند. به همین دلیل، موها خشک به نظر می‌رسند و نامرتب می‌شوند.

    روغن زیتون استحکام بالایی دارد و برای موهای مجعد و وز عالی است. این روغن موهای خشک را رطوبت رسانی می‌کند. همچنین، رطوبت را در موهایتان نگه می‌دارد و به آنها نرمی و لطافت می‌بخشد.

    طریقه استفاده روغن زیتون برای مو به این شکل است که، یک قاشق مرباخوری روغن زیتون را به کف سر و ریشه‌ی موهای خود می‌زنید. ۲۰ دقیقه صبر می‌کنید. سپس، آن را می‌شویید. حالا می‌توانید از موهای براق و مرتب خود لذت ببرید.

    راهکارهای موثر دیگر برای درمان وز شدن مو را در اینجا بخوانید.

    از بین بردن شپش موی سر با روغن زیتون یک روش محلی است. پوست سر خود را با روغن زیتون کامل چرب کنید. سپس، یک کلاه حمام روی آن بکشید. بگذارید تمام شب روی سرتان بماند و روز بعد آن را بشویید.

    سپس، از یک شانه مخصوص (شانه پلاستیکی با دندانه های ریز) استفاده کنید تا هر رشک (تخم) حشره یا شپش مرده‌ای که روی سرتان باقی مانده است، بریزد. روغن زیتون نمی‌گذارد اکسیژن کافی به شپش یا رشک آن برسد و آنها را از بین می‌برد.

    اگر پوستتان خشک است و شوره می‌زند، بهتر است بدانید روغن زیتون آن را آبرسانی می کند و شوره‌ی سر را ازبین می‌برد.

    برای درمان شوره سر با روغن زیتون، یک قاشق مرباخوری روغن زیتون را روی سر خود ماساژ دهید. اگر دچار شوره‌ی سر شدید هستید، کل سر خود را داخل روغن زیتون فرو کنید. سپس، یک کلاه حمام روی آن بگذارید. روز بعد آن را بشویید.

    وقتی از بلندتر و ضخیم‌تر شدن مژه‌ها به صورت طبیعی صحبت می‌کنیم، روغن کرچک اولین گزینه است. اما روغن زیتون نیز به طور شگفت انگیزی عالی عمل می کند. برای رشد و ضخامت مژه‌ها کمی روغن زیتون روی آنها بمالید.

    در بیشتر موارد، لب‌های خشک و ترک خورده نشانی از کمبود رطوبت است. خشکی و ترک لب‌ها ظاهر نامطلوبی به شما می‌دهد. می‌توانید مشکل لب‌های خشک خود را با روغن زیتون حل کنید.

    این روغن لب‌های شما را نرم و مرطوب می‌کند. با چند ضربه‌ی آرام انگشت، روغن را روی لب‌های خود بمالید. وقتی لب‌هایتان نرم شد با یک مسواک تمیز سلول‌های مرده را از روی لب‌های خود پاک کنید.

    یکی از فواید شگفت انگیز روغن زیتون برای زیبایی این است که ناخن‌هایتان را تقویت می‌کند. می‌توانید برای جلوگیری از شکستگی و لب پر شدن ناخن‌هایتان از روغن زیتون استفاده کنید.

    اگر ناخن‌هایی درخشان، سالم و محکم می‌خواهید، ۲ دقیقه قبل از مانیکور آنها را در روغن زیتون فرو کنید. سپس، با یک پد خشک و آب گرم، آن را تمیز کنید. حالا می‌توانید از ناخن‌های براق خود لذت ببرید.

    روغن زیتون، نرم کننده است و پاهای زبر را نرم و صاف می‌کند. برای درمان ترک پا، نصف یک قاشق مرباخوری روغن زیتون را به قسمت‌های ترک خورده‌ی پاهای خود بزنید. سپس جوراب بپوشید و به رختخواب بروید. هر شب این کار را تکرار کنید تا نتیجه را ببینید.

    تنها عارضه‌ی جانبی روغن زیتون (جز اینکه بعضی افراد به آن حساسیت دارند)، این است که مصرف خوراکی زیاد آن باعث اسهال خفیف می‌شود. اما، این ویژگی را هم می‌توان یک فایده دانست چون در صورت نیاز می‌توانید از آن به عنوان یک ملین طبیعی استفاده کنید.

    با این وجود، اگر برای دیابت یا فشار خون خود دارویی استفاده می‌کنید، مقدار مصرف روغن زیتون را کاهش دهید. روغن زیتون مقدار قند و فشار خون را کاهش می‌دهد. اگر به طور همزمان دارویی را برای کنترل فشار و قند خون خود مصرف می‌کنید و روغن زیتون می‌خورید، ممکن است کاهش قند خون و فشار خون شما تشدید شود.

     

    در مقاله ی بالا با خواص روغن زیتون آشنا شدید. خواندید که روغن زیتون پاک کننده‌ی طبیعی پوست است و چین و چروک را به تأخیر می‌اندازد. همچنین، دانستید که موهای وز، ترک پا، شوره‌ی سر، خشکی پوست و خیلی از آسیب‌های پوستی را می‌توانید با روغن زیتون درمان کنید. البته، فواید روغن زیتون برای سلامت بدن را هم نباید فراموش کنید. حالا این فرصت را دارید که در قسمت نظرات، سؤال‌های خود را از متخصصان ما بپرسید و دانسته‌های خود را کامل کنید.

    منبع:

    عالی بود و خیلی کاربردی

    ممنون از شما

    سلام کاملترین متنی بود که درمورد روغن زیتون خوندم مرسی از نظرات کارشناسی شما

    با سلام و عرض خسته نباشید و تبریک عید به شما بزرگوار که زحمت کشیدین و این مطالب رو در اختیار همه قرار دادید، بسیار متشکرم خیییلی عالی بود

    عالی بود. تشکر

    ممنون از زحمتتان

    خوشحالیم از رضایتتون

    میتونم از مطالب خوبنون در سایتم کپی کنم همراه با ذکر منبع؟

    بله مانعی نداره دوست عزیز

    بسیار عالی.ممنون این مطالب واقعا عالی بود ..

    ممنون از رضایتتون

    روغن بادام شیرین با بیش از ۶۰ نوع خواص بی نظیر آن

     

    کافیست ۱ قاشق روغن بادام شیرین را روی پوست صورت خود چکانده و به صورت حرکت دایره ای صورت خود را به آرامی ماساژ دهید . پس از ۱۰ دقیقه ماساژ صورت خود را با آب ولرم شستشو نمایید. این عمل را هرشب قبل از خواب انجام دهید .

     

    کافیست چند قطره از روغن بادام شیرین را روی پوست صورت خود بچکانید و سپس ماساژ دهید . پس از ۲۰ دقیقه صورت خود را با آب ولرم شستشو نمایید .روغن بادام شیرین برای خشکی پوست

     

    کافیست هرشب  ۱ قاشق غذا خوری روغن بادام شیرین را گرم کنید و سپس قبل از خواب کف سر خود را باآن ماساژ دهید . صبح روز بعد موهای خود را با آب  ولرم شستشو نمایید .

     

    کافیست هر شب چند قطره از روغن بادام شیرین را روی ریش یا سیبیل  خود بچکانید و سپس ماساژ دهید . سپس صبح روز بعد آن محل را شستشو نمایید .

     

    ماساژ دادن بدن نوزادان به وسیله روغن بادام شیرین ، اضطراب و تنش و اگزما را ازبین می برد .وکمک میکند تا نوزاد خواب راحتی داشته باشد و گردش خون در تمام نقاط بدن به راحتی انجام پذیرد .

     

     

    کافیست چند قطره از روغن بادام شیرین را روی پوست صورت خود بچکانید و سپس ماساژ دهید . پس از ۲۰ دقیقه صورت خود را با آب ولرم شستشو نمایید .

     

    کافیست چند قطره از روغن بادام شیرین را به کف دستان خود مالیده و سپس تمامی ساقه موهایتان را چرب نمایید.

     

    کافیست هر شب قبل از خواب چند قطره از روغن بادام شیرین را کف سر خود چکانده و تمامی کف سر خود را ماساژ دهید . این عمل را به مدت چند شب متوالی انجام دهید .

     

    کافیست پس از استحمام چند قطره از روغن بادام شیرین را به سطح بدن خود چکانده و ماساژ دهید تا کاملا جذب گردد .

     

    کافیست چند قطره از روغن بادام شیرین را روی کف دست های خود چکانده و دستهایتان را به هم بمالید تا گرم شود .سپس به آرامی پوست تمیز خود ماساژ دهید.

     

    کافیست چند قطره از روغن بادام شیرین را روی پوست خود چکانده و به آرامی ماساژ دهید تا جذب پوست گردد.

     

    کافیست ۱ قاشق چایخوری عسل را به همراه چند قطره روغن بادام شیرین و چند قطره آب لیموی تازه مخلوط نمایید. سپس ترکیب آماده شده را روی پوست خود قرار دهید و پس از ۱ ساعت پوست خود را با آب ولرم شستشو نمایید .

     

    کافیست هر شب قبل از خواب پوستتان را تمیز نمایید و سپس چند قطره از روغن بادام شیرین را روی محل مورد نظر چکانده و ماساژ دهید .

     

    کافیست هر شب قبل از خواب ۱ قطره از روغن بادام شیرین را گرم نمایید و سپس ناخن های خود را با آن ماساژ داده . این عمل را به مدت ۳۰ شب متوالی انجام دهید.روغن بادام شیرین برای خشکی پوست

     

    کافیست هرشب قبل از خواب ابروهای خود را با ۱ قطره از روغن بادام شیرین به صورت حرکت دایره ای ماساژ دهید  و صبح روز بعد شستشو نمایید .

     

    کافیست هر شب قبل از خواب مژه های خود را با برس مژه آغشته به روغن بادام شیرین ماساژ داده  و صبح روز بعد مژه های خود را شستشو نمایید .

     

    کافیست محل مورد نظر را که دچار گرفتگی عضله شده ، با روغن بادام شیرین گرم شده ماساژ دهید . سپس یک حوله کاملا گرم را به مدت ۳۰ دقیقه روی محل درد قرار دهید . این عمل را چند روز متوالی انجام دهید .

     

    کافیست چند قطره روغن بادام شیرین را به همراه مقدار کمی کتیرا و شکر میل نمایید . تا سرفه های خشک کاملا درمان گردد.

     

    کافیست قبل و بعد از استحمام بدن خود را با روغن بادامشیرین ماساژ دهید. (توجه فرمایید که در دوران بارداری روغن بادام میل نشود . زیرا باعث زایمان زود رس می شود )

  • سایت دانشگاه علوم انتظامی امین تهران
  •  

     

    کافیست هرشب قبل از خواب اطراف چشمان خود را با ۱ الی ۲ قطره روغن بادام شیرین ماساژ دهید .صبح روز بعد آن محل را شستشو نمایید .

     

    کافیست ۱ الی ۳ قاشق غذاخوری روغن بادا م شیرین به  همراه آب ولرم میل شود . این عمل روزانه انجام پذیرد .

     

    کافیست ۱ قاشق غذا خوری از روغن بادام شیرین را ۳۰ دقیقه بعد از غذا میل نمایید. این عمل را روزانه انجام دهید.

     

    کافیست ۱ قطره روغن بادامشیرین را در هر یک از سوراخ های بینی چکانده . این عمل را ۲ الی ۳ مرتبه در روز انجام دهید .

     

    روغن بادام شیرین برای خشکی پوست

    کافیست چند قطره از روغن بادام شیرین را روی ناحیه مورد نظر چکانده و به آرامی ماساژ دهید تا جذب گردد.

     

    کافیست چند قطره از روغن بادام شیرین را روی ناحیه مورد نظر چکانده و به آرامی ماساژ دهید تا جذب گردد.

     

    کافیست چند قطره از روغن بادام شیرین را روی ناحیه مورد نظر چکانده و به آرامی ماساژ دهید تا جذب گردد.

     

    کافیست ۴/۱ فنجان روغن بادام شیرین را به وان آب اضافه کرده و به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه در آن استراحت نمایید.

     

    کافیست یک تکه پنبه آغشته به روغن بادام شیرین را به صورت خود بزنید . پس از ۲۰ الی ۳۰ دقیقه صورت خود را شستشو نمایید .

     

    کافیست چند قطره از روغن بادام شیرین را روی  لب های خشکیده خود بچکانید و به آرامی ماساژ دهید .

     

    روغن بادام تلخ

    ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    کاهش چین و چروک پوست، درمان ریزش مو، موخوره و شوره سر، تقویت حافظه، تنظیم کلسترول و فشار خون از مهمترین خواص روغن بادام شیرین است.

    روغن بادام شیرین برای خشکی پوست
    روغن بادام شیرین برای خشکی پوست
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *