روش پخت گوشت اردک

دوره مقدماتی php
روش پخت گوشت اردک
روش پخت گوشت اردک

پرورش مرغ در بسیاری از روستا‌ها و هر جایی که امکاناتی برای پرورش ماکیان باشد به چشم می‌خورد اما پرورش اردک با وجود سابقه‌ی تاریخی زیاد در ایران که به دوران مادها می‌رسد، به جز در معدودی شهرها و روستاهای شمال کشور، طرفداران زیادی ندارد. جالب آن که در ایران بر خلاف دیگر کشورها، صنعت دام و طیور نیز از سود سرشار پرورش اردک بی نصیب مانده است.

تجربه‌ی چندساله‌ی من و همسرم نشان می‌دهد پرورش اردک، محاسن درخور توجهی دارد از جمله: مقاومت در برابر بیماری‌ها؛ شکمو بودن و خوردن هر غذایی؛رشد بسیار سریع و تخم گذاشتن هر روزه. بسته به نوع غذا تا روزی دو عدد تخم هم گذاشته‌اند.

بر خلاف تصور عامه، تخم اردک بسیار لذیذ  و برای پختن کیک و انواع املت و کوکو مناسب‌تر از تخم‌مرغ است. اردک گوشت لذیذی هم دارد و می‌توان با آن یک غذای به یادماندنی پخت.

این پرنده پوست کلفت و چربی دارد. به همین دلیل ممکن است بسیاری آن را در شمار غذاهای نامطبوع و مضر قرار دهند. روش درست پخت اردک کمک بزرگی به حل این مشکل می‌کند. شاید به نظر برسد با کندن پوست مشکل مرتفع شود. اما اردک بر خلاف مرغ، بسیار سخت پوست می‌شود و از آن گذشته پوست این پرنده بخش شایان توجهی از حجم و وزن آن را تشکیل می‌دهد. بهترین روش برای پخت، آن است که پس از تمیز کردن و شستن، بدون جدا کردن پوست، مخلوطی از دانه‌ی انار، سبزی‌ها‌ی معطر، مغز گردو، رب انار ، نمک و ادویه و در صورت بزرگ بودن اردک مقداری برنج پخته شده را در شکم اردک درسته بریزید و پوست اردک را روی هم گذاشته با خلال دندان ببندید و به مدت 2 ساعت در فر با دمای متوسط قرار دهید. بهتر است هر نیم ساعت روغنی که در سینی فر جمع می‌شود خالی کنید تا از سر ریز شدن یا سوختن روغن جلوگیری شود. روغن برجای مانده لذیذ و مطبوع است و می‌توان آن را در غذاهای دیگر مورد استفاده قرار داد.

من همیشه فکر می کردم اردک باید خیلی چرب باشه و از اونجا که علاقه زیادی به غذاهای چرب ندارم فکر نکنم با ذائقه من زیاد جور باشه [چشمک]

ولی املتش جالب بود [لبخند]روش پخت گوشت اردک

دوره مقدماتی php

ووووی دهنم آب افتاد…تاحالا اردک نخوردم ولی باید امتحانش کنم البته به روشی که شما توصیه کردین[گل]

سلاااااااااااام
عالی بود…
منم خیلی اردک دوست دارم[خوشمزه][خوشمزه] دقیقا مامانم هم به همین سبک درستش میکنه[لبخند][گل]

سلام دوست عزیز با نظرت موافقم
مرسی که بهم سرزدی و برام نظر گذاشتی خوشحال میشم که اگه مایل باشی با هم تبادل لینک کنیم

سلام! بنا به قولی…:” یعنی مشکل جامعه ما طرز پختن اردکه؟ مشکل جامعه ما الان اینه؟”. من میونه خوبی با تخم و گوشت اردک ندارم ولی به نظر من خیلی با مزه است. آدم دلش براش میسوزه چون خیلی بی دست و پا است. آشپزی هم بلد نیستم، خلاص! فکر کنم سنگاپور رفتید چون بین راه ایران و استرالیاست. یک سفرنامه تصویری گذاشتم. اگر دوست داشتید ببینید. ارادتمند.

چجوری دلتون میاد حیوون به این با نمکی رو بخورید[گریه]

سلام خانم
آقای دکتر ناصری خیلی سر کلاسامون یاداردکاش میکنه نمیدونم دلتنگ اردکاش میشه یا یاد غذاهای خوشمزه شما میفته
شماچی فکر می کنین؟
رضا تقی پور -حسابداری پردیس

خوب

بسیارجالب یادگرفتم احتمالا مرسی

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження…

روش پخت گوشت اردک

Виконується…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження списків відтворення…

اردک سرخ شده امروز برای شما عزیزان یک غذای خوش مزه با سینه اردک آماده کرده ایم.طرز تهیه این غذا بسیار ساده بوده و فقط ۱۵ دقیقه زمان برای آماده کردن آن نیاز دارید.این غذا نیاز به روغن و ادویه ندارد و می توان آن را به صورت ساندویچ ، در کنار برنج و یا به صورت تنها درون ظرف سرو نمود در بخش آموزش آشپزی با سرآشپز ما همراه باشید


 


 


 

روش پخت گوشت اردک


 


 

مرحله 1: امتیاز چربی را بدست آورید سینه های اردک را پاک کنید و روی گوشت با یک چاقوی تیز خط هایی حدود یک اینچ بیاندازید تا در هر جهت یک الگوی متقاطع ایجاد کنید.


 

مرحله 2: چاشنی به مقدار دلخواه نمک و فلفل را از همه طرف به گوشت اضافه می کنیم.


 


مرحله 3: به ماهی تابه چدنی بریزید.

اردک، پوست شده را به سمت پایین، به ماهی تابه چدنی اضافه کنید و روی حرارت متوسط قرار دهید و تا زمانی که پوست ترد شود طبخ می کنید .


 


مرحله 4: اردک را برعکس کنید

اردک را برعکس کنید طرف دیگرش تا زمانی که اردک پخته شده از طرف دیگر پخته شود، اگر چه FDA توصیه می کند که تا 170 درجه فارنهایت باید به گوشت اردک حرارت داده شود، بیشتر آشپزان تنها برای 135 درجه فارنهایت فر را تنظیم می کنند.


 


مرحله 5: استراحت

اردک را از تابه خارج کنید و اجازه دهید 5 دقیقه بماند.سپس برش داده و درون بشقاب قرار داده و سرو می کنیم.


 

دیدگاه

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

کلیه حقوق مادی و معنوی برای روزگار محفوظ است. هرگونه کپی از مطالب یا قسمتی از یک مطلب بدون ذكر منبع و لینک فعال به همان مطلب در روزگار پیگرد قانونی دارد

مرورگر شما قادر به پخش ویدیو نمی باشد.

این غذا در اصل روشی برای نگهداری گوشت اردک برای مصرف آن در آینده است. روش کانفیت کردن، شامل پختن اردک در چربی خودش است،

تا زمانی که گوشت مرطوب باقی بماند. اغلب رستوران‌های کوچک و صمیمی پاریس یا اصطلاحان بیستروها، این غذا را خودشان درست نمی‌کنند،

اما در عوض آن را از بهترین جا، معمولا از جنوب غربی فرانسه می‌آورند. در کنار این غذا pommes sarladaises نیز خورده می‌شود؛ که سیب زمینی به همراه سیر سرخ شده در چربی اردک است.

برای ارسال نظر لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.

روش پخت گوشت اردک
روش پخت گوشت اردک
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *