روش نگهداری گل برگ بیدی مینیاتوری

دوره مقدماتی php
روش نگهداری گل برگ بیدی مینیاتوری
روش نگهداری گل برگ بیدی مینیاتوری



 

محیط مرطوب و آبیاری بیش از اندازه و خاک همیشه خیس برای کالیسیا بسیار مضر هست

 

نگهداری و پرورش گیاه کالیسیا

روش نگهداری گل برگ بیدی مینیاتوری

تا حالا شده دلتان بخواهد یک گیاه آویز و پرپشت با رنگ سبز خاص داشته باشید که داخل منزلتان آن را آویزان کنید؟ من یک گیاه بسیار زیبا با همین مشخصات را سراغ دارم. گیاهی به نام کالیسیا. یکی از بهترین گیاهان برای آویز شدن در مکان هایی مثل راه پله های مسکونی و اداری و تجاری٬ پاسیوهای منازل٬ گلخانه ها و یا حتی قرار گیری روی پایه های پابلند مخصوص نگهداری گیاهان٬ کالیسیا هست. گیاهی که تحت شرایط نوری مناسب که در ادامه خواهم گفت رنگ سبز بسیار زیبایی دارد.

دوره مقدماتی php

 

کالیسیا٬ گیاهی رونده و آویز که به آن عروس چمن و یا برگ بیدی مینیاتوری هم می گویند اما با توجه به تفاوت آن با گیاه برگ بیدی بهتر است نام اصلی گیاه ( کالیسیا ) را به کار ببریم. با اینکه برگ بیدی ها هم زیبایی خاص خودشان را دارند اما ظاهرشان با گیاه کالیسیا کاملا متفاوت است.

 

قبل از توضیح دادن در مورد نیازهای کالیسیا٬ باید بگویم که تمامی انواع کالیسیا صرف نظر از تفاوت هایشان در ظاهر٬ در نیازها و شرایط محیطی و مکان نگهداری مشابه هستند.

 

میزان آبیاری مورد نیاز کالیسیا

کالیسیا در کل گیاهی است که محیط مرطوب را دوست دارد اما محیط مرطوب و آبیاری بیش از اندازه و خاک همیشه خیس برای کالیسیا بسیار مضر هست. آبیاری بیش از اندازه باعث زردشدن برگ های کالیسیا می شود و از طرفی هم ساقه های سطحی خاک را که ابتدای ساقه ی اصلی هست نازک٬ ضعیف و شکننده می کند و باعث می شود به سرعت پوسیده شوند. در واقع می شود گفت پی و ریشه گیاه را می پوساند و از بین می برد.

 

بنابراین سعی کنید برای آبدهی به کالیسیا زمانی اقدام کنید که سطح خاک گیاه رطوبتش را از دست داده باشد. برای آبدهی به کالیسیا از بغل گلدان این کار را انجام بدهید و روی ساقه ها و برگ های گیاه آب نریزید. اگر متوجه خشک شدن نوک برگ های کالیسیا شدید باید بدانید که گیاه رطوبت خاک و محیط را از دست داده پس اقدام به آبدهی و غبار پاشی گیاه کنید. روزانه در اول صبح غبارپاشی را فراموش نکنید.

 

بهترین شرایط نوری کالیسیا

بهترین شرایط نوری برای کالیسیا نور فیلتر شده هست. نور فیلتر شده همان نور پشت پنجره بدون پرده البته با فاصله هست و یا نزدیک پنجره البته با پرده توری. به صورتی که آفتاب مستقیم به این گیاه نرسد. نور آفتاب مستقیم برای کالیسیا نه تنها سود ندارد بلکه ضرر هم دارد. تنها نور آفتاب صبح زمستان آن هم به مدت 1 الی 2 ساعت به این گیاه آسیب نمی رساند.

 

در صورت عدم دریافت نور کافی برای کالیسیا٬ این گیاه رنگ سبز خودش را از دست می دهد و به سمت رنگ زرد و سبز کمرنگ متمایل می شود و اما برعکس با رسیدن نور زیادتر از حد به کالیسیا٬ گیاه به سمت رنگ صورتی٬ بنفش و قرمز گرایش پیدا می کند. اگر نور کافی به کالیسیا نرسد رشد آن علفی خواهد شد. به این صورت که ساقه ها دراز و باریک می شود و برگ ها با فاصله از هم بوجود می آید.

 

بهترین شرایط نوری برای کالیسیا نور فیلتر شده هست

 

ترکیب خاک مناسب برای کالیسیا

خاک مناسب برای کالیسیا مخلوطی از یک قسمت خاک برگ٬ یک قسمت شن٬ یک قسمت کوکوپیت و پرلیت با زهکش مناسب هست. البته خیلی از دوستان از کوکوپیت و پرلیت استفاده نمی کنند اما من از این دو ترکیب برای حفظ رطوبت خاک استفاده می کنم تا اگر چند روز منزل نبودم خاک بتواند رطوبت کافی را داشته باشد. با این کار حتی میزان آبدهی را کاهش می دهم در نتیجه احتمال پوسیدگی گیاه کمتر خواهد شد. برای کود دهی به کالیسیا هم می توانید در فصل های بهار و تابستان از کود 10_10_10 بصورت ماهانه استفاده کنید.

 

هرس کردن کالیسیا

بازدن ساقه های جانبی به پرپشت شدن گیاهتان کمک کنید. ساقه هایی را هم که بسیار بلند شدند را هرس کنید تا علاوه بر زیباتر شدن ظاهر گیاه٬ جان دوباره به گیاهتان ببخشید.

 

تکثیر کالیسیا

روش نگهداری گل برگ بیدی مینیاتوری

برای تکثیر کالیسیا از گیاه مادری ساقه هایی را جدا کنید. برگ های پایینی قلمه ها را جدا کنید. در خاکی متشکل از ترکیبات کوکوپیت٬ پرلیت و پیت ماس بکارید. به آن ها آب بدهید و در مکان روشن قرارشان بدهید و روی آن ها را پلاستیک شفاف بکشید. روزانه به مدت یک ساعت پلاستیک را از روی گیاه بردارید تا هوای زیر پلاستیک تهویه شود.

 

منبع : 2nafare.com

همین حالا وکیل بگیر

صفر تا صد خرید ملک در ترکیه

با دست خالی کسب و کارتو رونق بده!

با فضای مجازی کسب و کارت رو نجات بده!

دریافت سود روز شمار بدون ریسک

عدسی فتوکرومیک روبا%50تخفیف سفارش بده

پکیج های پیشنهادی سفر در تابستان

  • مدل گل سر نوزاد
  • تور ارزان کیش با رزرواسیون بهترین هتل ها

    زیبایی و طراوت را به خانه‌تان بیاورید

    هوشمند سرمایه گذاری کنید

    دریافت بی قید و شرط اقامت دائم ترکیه

    مشاوره تخصصی اینترنتی کردن کسب و کار

    پرسودترین راه کسب و کار در این کساد بازار

    خرید گیفت کارت اپل

    Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

    ۶,۵۰۰ تومان

    برگ بیدی مینیاتوری

     

    نام علمی:؛Callisia repens

    خانواده:؛Commelinaceae

    روش نگهداری گل برگ بیدی مینیاتوری

    بومی؛آمریکای جنوبی

    نامهای مشترک؛چمن‌عروس،چشم آهویی،برگ بیدی برگ ریز،کالیسا.

    شرایط نگهداری برگ بیدی مینیاتور؛

    نور ؛

    این گیاه به نور متوسط و رو به زیاد نیاز دارد ودر مکانهای پر نور و البته غیر مستقیم میتوان از این گیاه به راحتی نگهداری کرد.نور مستقیم خورشید باعث سوختگی برگهای گیاه میشود.

    آبیاری:

    این گیاه نسبت به تشنگی مقاوم است اما سعی کنید برای رشد بهتر همیشه خاک گیاه را مرطوب نگهدارید. شما میتوانید برای تامین رطوبت از جزیره و یا اسپری کردن آب روی برگها استفاده کنید.

    دما ؛

    دمای رفاه برای این گیاه بین ۱۸تا ۲۳درجه سانتیگراد میباشد.این گیاه نسبت به هوای سرد حساس است.برای رشد بهتر در زمستان گیاه را به مکانهای گرم و البته مرطوب منتقل کنید.

    تغذیه گیاه؛

    در فصل بهار و تابستان هرماه یک بار با کود NPK و هر دو ماه یک بار با کودآهن این گیاه را تغذیه کنید و در فصول سرد سال حداقل هر دو ماه یک بار از کودهای تقویتی استفاده کنید.

    خاک ؛

    ترکیب ۵۰%پیت ماس .پرلیت۳۰%.برگ پوسیده۲۰%. بهترین محیط رشد برای این گیاه است .

    تعویض گلدان؛

    ‌برگ بیدی مینیاتور ریشه زیادی ندارد اما بهتر است هر سال گلدان را تعویض و در گلدان یک سایز بزرگتر کاشته شود.حتما از شن یا پرلیت سایز درشت جهت زهکشی در کف گلدان استفاده کنید.

    تکثیر؛

    آسانترین روش تکثیر این گیاه از طریق تقسیم بوته است.قسمتی از قلمه های گیاه را با ریشه از گیاه جدا کنید و روی سطح خاک گلدان جدید قرار دهید.البته تامین رطوبت گیاه جدید تا زمان ریشه دهی را فراموش نکنید.
    ارتباط با کارشناس تولید جهت مشاوره
    ۰۹۳۵۹۱۹۵۵۵۴

    تا حالاشده دلتون بخواد یک گیاه آویز و پرپشت با رنگ سبز خاص داشته باشین که توی منزلتون آویزونش کنید؟ من یه گیاه بسیااااار زیبا با همین مشخصات رو سراغ دارم. گیاهی به نام کالیسیا. یکی از بهترین گیاهان برای…

    تا حالاشده دلتون بخواد یک گیاه آویز و پرپشت با رنگ سبز خاص داشته باشین که توی منزلتون آویزونش کنید؟ من یه گیاه بسیااااار زیبا با همین مشخصات رو سراغ دارم. گیاهی به نام کالیسیا. یکی از بهترین گیاهان برای آویز شدن در مکانهایی مثل راه پله های مسکونی و اداری و تجاری٬ پاسیوهای منازل٬ گلخانه ها و یا حتی قرار گیری روی پایه های پابلند مخصوص نگهداری گیاهان٬ کالیسیا هست. گیاهی که تحت شرایط نوری مناسب که در ادامه خواهم گفت رنگ سبز بسیار زیبایی داره.

    گلدان زیبای کالیسیا بعد از هرس شدن سالانه

    کالیسیا٬ گیاهی رونده و آویز که به اون عروس چمن و یا برگ بیدی مینیاتوری هم میگن اما با توجه به تفاوت اون با گیاه برگ بیدی بهتره نام اصلی گیاه ( کالیسیا ) رو به کار ببریم. با اینکه برگ بیدی ها هم زیبایی خاص خودشون رو دارن اما ظاهرشون با گیاه کالیسیا کاملا متفاوته.

    تصویر از نمای نزدیک برگهای زیبای کالیسیا

    روش نگهداری گل برگ بیدی مینیاتوری

    قبل از توضیح دادن در مورد نیاز های کالیسیا٬ باید بگم که تمامی انواع کالیسیا صرف نظر از تفاوتهاشون در ظاهر٬ در نیاز ها و شرایط محیطی و مکان نگهداری مشابه هستن.

    کالیسیا در کل گیاهیه که محیط مرطوب رو دوست داره اما محیط مرطوب و آبیاری بیش از اندازه و خاک همیشه خیس برای کالیسیا بسیار مضر هست. آبیاری بیش از اندازه باعث زرد شدن برگهای کالیسیا میشه و از طرفی هم ساقه  های سطحی خاک رو که ابتدای ساقه ی اصلی هست نازک٬ ضعیف و شکننده میکنه و باعث میشه به سرعت پوسیده بشن. در واقع میشه گفت پی و ریشه گیاه رو میپوسونه و از بین میبره. بنابراین سعی کنید برای آبدهی به کالیسیا زمانی اقدام کنید که سطح خاک گیاه رطوبتش رو از دست داده باشه. برای آبدهی به کالیسیا از بغل گلدان این کار رو انجام بدید و روی ساقه ها و برگهای گیاه آب نریزید. اگر متوجه خشک شدن نوک برگهای کالیسیا شدید باید بدونید که گیاه رطوبت خاک و محیط رو از دست داده پس اقدام به آبدهی و غبار پاشی گیاه کنید. روزانه در اول صبح غبارپاشی رو فراموش نکنید.

    ساخت ریز تراریوم کالیسیا

    بهترین شرایط نوری برای کالیسیا نور فیلتر شده هست. نور فیلتر شده همون نور پشت پنجره بدون پرده البته با فاصله هست و یا نزدیک پنجره البته با پرده توری. به صورتی که آفتاب مستقیم به این گیاه نرسه. نور آفتاب مستقیم برای کالیسیا نه تنها سود نداره بلکه ضرر هم داره. تنها نور آفتاب صبح زمستان اونهم به مدت 1 الی 2 ساعت به این گیاه آسیب نمیرسونه. در صورت عدم دریافت نور کافی برای کالیسیا٬ این گیاه رنگ سبز خودش رو از دست میده و به سمت رنگ زرد و سبز کمرنگ متمایل میشه و اما برعکس با رسیدن نور زیادتر ازحد به کالیسیا٬ گیاه به سمت رنگ صورتی٬ بنفش و قرمز گرایش پیدا میکنه. اگر نور کافی به کالیسیا نرسه رشد اون علفی خواهد شد. به این صورت که ساقه ها دراز و باریک میشه و برگها با فاصله از هم بوجود میاد.

    خزانه زیبای کالیسیا با شرایط نوری قوی که به رنگ قرمزی گرایش پیدا کردن

    خاک مناسب برای کالیسیا مخلوطی از یک قسمت خاک برگ٬ یک قسمت شن٬ یک قسمت کوکوپیت و پرلیت با زهکش مناسب هست. البته خیلی از دوستان از کوکوپیت و پرلیت استفاده نمیکنن اما من از این دو ترکیب برای حفظ رطوبت خاک استفاده میکنم تا اگر چند روز منزل نبودم خاک بتونه رطوبت کافی رو داشته باشه. با این کار حتی میزان آبدهی رو کاهش میدم در نتیجه احتمال پوسیدگی گیاه کمترخواهد شد. برای کوددهی به کالیسیا هم میتونید در فصلهای بهار و تابستان از کود 10_10_10 بصورت ماهانه استفاده کنید.

    ترکیب خاک مناسب برای کالیسیا

    بازدن ساقه های جانبی به پرپشت شدن گیاهتون کمک کنید. ساقه هایی رو هم که بسیار بلند شدن رو هرس کنید تا علاوه بر زیبا تر شدن ظاهر گیاه٬ جان دوباره به گیاهتون ببخشید.

    برای تکثیر کالیسیا از گیاه مادری ساقه هایی رو جدا کنید. برگهای پایینی قلمه ها رو جدا کنید. در خاکی متشکل از ترکیبات کوکوپیت٬ پرلیت و پیت ماس بکارید. بهشون آب بدید و در مکان روشن قرارشون بدید و روی اونهارو پلاستیک شفاف بکشید. روزانه به مدت یک ساعت پلاستیک رو از روی گیاه بردارید تا هوای زیر پلاستیک تهویه بشه.

    جدا کردن ساقه هایی از گیاه برای تکثیر

    بعد از جدا کردن برگهای پایین ساقه قلمه هارو رو بکارید .

    قلمه های کوچک کالیسیا بعد از کاشت

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    بمعرفی گیاه برگ بیدی مینیاتوری (کالیسیا)

    معرفی گیاه برگ بیدی مینیاتوری

    برگ بیدی مینیاتوری یک گیاه آویز میباشد.

    آبیاری زیاد را دوست دارد اما توجه داشته باشید که خاک آن باید زهکشی مناسب را دارا باشد.روش نگهداری گل برگ بیدی مینیاتوری

    این گیاه به سرمای زمستان خیلی حساس است و باریدن برف بر روی آن یا یخبندان چند روزه آن را از بین خواهد برد در زمستان پیشنهاد میشود این گیاه را به درون خانه جایی که نور زیاد وجود دارد مثلا پشت پنجره انتقال بدید پس از پایان فصل سرما میتوانید این گیاه را دوباره به بیرون از منزل ببرید .

    شاید بپرسید آیا میتوان این گیاه را در منزل نگه داشت یا نه ؟

    جواب بله است اما باید برای نگهداری از این گیاه در منزل مواردی را رعایت کنید .

    در کل اگر نور و رطوبت کافی را برای این گیاه ایجاد شود این گیاه عمر طولانی ای خواهد کرد کنار پنجره جای مناسبی برای این گیاه است مشروط بر این که نور زیادی به آن بتابد نور مستقیم آفتاب هم آسیبی به این گیاه نمیزند و حتی باعث خوش رنگ شدن برگهایش میشود .

    برای تامین رطوبت هم حداقل هفته ای دو مرتبه به برگهای آن آب اسپره کنید .

    از کجا بفهمید که نور و رطوبت این گیاه کم است ؟

    هر وقت که دیدید رنگ برگ این گیاه سبزتر شده و برگهاش ریز و کم پشت شدن یعنی رطوبت و نور کافی به این گیاه نمیرسد.

    تکثیر آن نیز بسیار راحت بوده به طوری که قسمتی از ساقه آن را در آب یا درون خاک مرطوب در کمتر از یک هفته میتوان ریشه دار کرد.

     

    (لطفا مطالب سایت منصوری گل را بدون ذکر منبع منتشر نفرمایید)

     

         


    معرفی گیاه- کالیسیا (برگ بیدی مینیاتور) Inch plant

    کالیسیا Callisia به جنس Callisia و  خانواده Commelinales تعلق دارد و برخی از گونه‌های آن از نظر ظاهری شباهت بسیاری با گیاهان برگ بیدی دارند . بسیاری از گونه های کالیسیا (و نه تمامی آنان ) از نظر اندازه برگسار کوچکتر از برگ بیدی هستند و شاید بتوان آنان را با نام برگ بیدی مینیاتوری خواند اما با توجه به اینکه برخی از گونه های این گیاه ظاهری متفاوت با گیاه برگ بیدی دارند بهتر است که آنرا با نام کالیسیا که قسمتی از نام علمی گیاه نیز هست بخوانیم.

    گیاهان موجود در جنس کالیسیا در زبان انگلیسی با نام عمومی Roseling Plantشناخته می‌شوند اما گونه های محبوب آنان نامهایی متفاوت می توانند داشته باشند از جمله Calisia fragrans  که با نام Inch Plant و یا گونه C.repens که با نام Turtle vine شناخته میشود. توجه داشته باشید  برخی از افراد نسبت به مواد موجود در ساقه و برگ این گیاه حساسیت نشان می دهند. در ادامه برخی از گونه های محبوب این گیاه معرفی شده اند.

    گونه Callisia fragrans این گیاه بومی مکزیک است و طول ساقه ها می تواند به حدود یک متر نیز برسد ساقه ها ته مایه‌ای از رنگ ارغوانی را بخصوص در شرایط خوب نوری نشان می دهند و همچنین احتمال رنگین شدن (بخصوص رنگ صورتی) برگها در صورت نگهداری گیاه در مکانهایی با نور بسیار خوب وجود دارد. طول برگها نیز در حدود 25 سانتیمتر است و به همین دلیل است که پیشنهاد کردم به جای عنوان برگ بیدی مینیاتوری این گیاهان را به طول کل کالیسیا بنامیم زیرا اندازه برگهای این گیاه چندان شبیه یک گیاه برگ بیدی مینیاتوری نیست! گلهای گیاه معطر و سفید رنگ هستند و اواخر بهار/اوایل تابستان شکل می‌گیرند. از دیگر نامهای این گیاه در زبان انگلیسی می توان به Basket plant(گیاه سبدی) Chain Plant(گیاه زنجیره ای) و Inch Plant (گیاه اینچی ) نام برد. این گیاه  قبلا با نامهای علمی  Tradescantia dracaenoides و همچنین Spironema fragrans خوانده می‌شد.

    گونه Callisia repens این گیاه نیز در شرایط مناسب نوری تا حدودی تغییر رنگ می دهد اما اکثر قسمت زیرین برگها ته مایه ای از رنگ بنفش به خود می‌گیرند و در اواخر پاییز و در طی زمستان اگر آبیاری این گیاه را کاهش دهیم به نحوی که گیاه تا حدودی دچار تشنگی شود رنگ برگها بنفش تیره می شود. این گونه سرمای هوا را تا حدود 7- درجه سانتیگراد تحمل می‌کند و قبلا با نامهای علمی دیگر همچون Spironema robbinsii و Tradescantia callisia خوانده می‌شد.روش نگهداری گل برگ بیدی مینیاتوری

    گونه Callisia elegans بومی مکزیک می باشد و رگه های موجود بر روی برگها جلب توجه می کند. گلهای سفید رنگ آن در اواخر بهار ظاهر می شوند. نام انگلیسی این گیاه Striped Inch Plant است. نام علمی این گیاه مترادف با Callisia gentlei است.


    شرایط محیطی

    تمامی انواع کالیسیا صرفه نظر از تفاوتهای ظاهری که دارند ، در نیازها و شرایط محیطی مکان نگهداری مشابه هم هستند.

    آبیاری : این گیاه محیط مرطوب را دوست دارد اما از آبیاری بیش از اندازه و خیس نگهداشتن خاک گیاه خودداری کنید. آبیاری بیش از اندازه موجب زرد شدن برگها و نازک و ضعیف شدن ساقه ها و پوسیدن آنها بخصوص از ناحیه نزدیک به سطح خاک گلدان می شود بنابراین گیاه را زمانی آبیاری کنید که سطح خاک تا حدودی رطوبت خود را از دست داده باشد. آب را به سطح خاک دهید و ساقه های گیاه را خیس نکنید. خشکی هوا یکی از عوامل سوختگی و خشکیدگی نوک و حاشیه برگهای این گیاه است که میتوان با عمل غبارپاشی روزانه این کار را انجام داد. توجه کنید که غبارپاشی را در طی صبح انجام دهید و غبارپاشی در نزدیکی شب و ماندگاری رطوبت بر روی برگها در طی شب از عوامل شیوع برخی از بیماری های قارچی می باشد.

    نور: به مکانی نیمه سایه نیاز دارد. به بیان دیگر نور مستقیم آفتاب  از میان پرده ای توری برای این گیاه بهترین شرایط نوری را ایجاد می کند اما بهتر است که آنرا بخصوص در پشت پنجره بدون پرده قرار ندهیم. در معرض نور مستیم آفتاب قرار ندهیم مگر برای 2-1 ساعت در صبح روزهای زمستانی که به دلیل شدت کم نور آفتاب به آن آسیب نخواهد رسید. توجه کنید که در برخی از انواع این گیاهان وجود نور بیشتر در محیط موجب تولید رنگ دیگری بجز سبز و همانند صورتی و یا قرمز کم رنگ در برگها می شود. نور کم محیط موجب سبز رنگ شدن برگها می شود اما اگر این نور بیش از اندازه کم باشد برگها به رنگ سبز کم رنگ در می‌آیند، ساقه ها بلند و باریک می شود و فاصله برگها بر روی ساقه نیز افزایش می یابد.

    دما: بهترین رشد این گیاه در دمای 26-18 درجه انجام می شود. دمای بالا به خصوص به همراه خشکی هوا از جمله دلایل خشکیدن و سوختن حاشیه و نوک برگها و حتی تمامی پهنه برگ است.  حداکثر دمایی که می تواند تحمل کند حدود 10 درجه است. در مکانهای سردتر ابتدا رشد گیاه متوقف می شود و سپس امکان سیاه شدن و پوسیدن برگها و ساقه های گیاه وجود دارد. این گیاه در دمای بین 4.5-1.5 درجه  سانتیگراد از بین می رود.

    خاک: از خاکی با زهکش مناسب استفاده کنید مثلا  مخلوط خاک برگ+شن (به نسبت 70 به 30 ) محیط مناسبی برای رشد این گیاه را تشکیل می دهد. در طی فصل رشد یعنی در بهار و تابستان می توان از کودهای کامل با فرمول 10-10-10 هر ماه یک مرتبه برای تغذیه این گیاه ان استفاده کرد.

    تکثیر: ساقه های گیاه مادری در تماس با خاک ریشه می دهند و می توان پس مدتی ساقه های حاوی چند ریشه کوچک را جدا کرد و در گلدانی مستقل کاشت. همچنین برخی از انواع این گیاه در انتهای برخی از ساقه ای خود گیاهچه های کوچکی را شکل می دهد که میتوان از گیاه مادری جدا کرد و آنان را در محیطی سبک همانند مخلوط خاک برگ +کوکوپیت کشت کرد. راه دیگر تکثیر تهیه قلمه با 5-4 برگ  از نوک ساقه‌ها است. گلدان محتوی گیاهان جوان و یا قلمه ها را برای مدتی در مکانی روشن اما به دور از نور مستقیم آفتاب قرار دهید و اجازه ندهید که سطح خاک تا مدتی خشک شود. کشیدن یک لایه پلاستیک شفاف بر روی گلدان حاوی قلمه ها منجر به حفظ  بیشتر رطوبت در اطراف قلمه ها و سرعت گیری روند ریشه زایی آنان می شود. پلاستیک را روزی یکساعت از روی گلدان بردارید تا تهویه هوا نیز به منظور جلوگیری از شیوع بیماری های قارچی انجام شود. بعد از ریشه زایی قلمه ها و مشاهده رشد جدید پلاستیک را به طور کل می‌توان برداشت.

    آفات و بیماری: این گیاه چندان به آفات حساس نیست البته در شرایط خشک امکان شیوع کنه های تارعنکبوتی وجود دارد . بیماری های قارچی نیز بیش از سایر بیماریها این گیاه را تهدید می کند البته شرط شیوع این بیماریها خیس شدن برگها در طی آبیاری، غبارپاشی برگها در شب هنگام، تهویه نامناسب هوا و سایه بیش از اندازه در محیط رشد است.

    هرس: شما می توانید با سرزنی ساقه های جوان این گیاه به رشد ساقه های جانبی و پرپشت شدن گیاه کمک کنید همچنین ساقه هایی را که بسیار بلند شده اند میتوان تا ارتفاع  دلخواه کوتاه کرد. این کار را به شکل منظم در طی سال انجام دهید تا مانع از بلند و علفی شدن ساقه های این گیاه شوید.

    گیاه
    آپارتمانی کالیسیا، عروس چمن یا برگ بیدی مینیاتوری گیاهی آویز و پرپشت با
    برگهایی سبز رنگ و زیباست. اگر شما هم تمایل دارید از یک گیاه آویز در راه
    پله های آپارتمان، محیط های اداری و تجاری یا پاسیو و گلخانه استفاده
    نمایید کالیسیا انتخابی مناسب برای شما می باشد.

    شما
    می توانید از کالیسیا به عنوان یک گیاه پوششی در فضای آزاد، یک گیاه آویز
    در آپارتمان و به عنوان یک گیاه زیبا در تراریوم استفاده نمایید.

    روش نگهداری گل برگ بیدی مینیاتوری
    روش نگهداری گل برگ بیدی مینیاتوری
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *