روش خوردن مشروب تکیلا

دوره مقدماتی php
روش خوردن مشروب تکیلا
روش خوردن مشروب تکیلا

نشانه‌های سجاوندی

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

Cognac

کونیاک یا به زبان فرانسوی نام گونه‌ای براندی است که در شهر کنیاک در کشور فرانسه فرآوری می‌شود و به نام همین شهر هم خوانده می‌شود. این نوشیدنی الکلی می‌بایست دربرگیرنده کمتر از نود درصد از انگورهای اونی بلان،فول بلانش یا کولومبار باشد و باقی از ده گونه انگور گزینشی. با این همه بیشتر کونیاک‌ها از اونی‌بلان ساخته می‌شوند. آنگاه شراب حاصل را دوبار در دیگهای مسی ویژه‌ای تقطیر می‌کنند و آنگاه یک نیم تا دو سال در خمره‌هایی از چوب بلوط فرانسوی نگهداری می‌کنند. به نوشیدنی‌ای که از این راه به دست می‌آید کونیاک می‌گویند.

دوره مقدماتی php

بر خلاف فرانسه که تنها از انگور برای تولید این نوشیدنی استفاده می شود، در ایران از آلبالو نیز استفاده می شود. ارامنهٔ ایرانی گاهی برای خوش طعم شدن آن در هنگام عمل آوری قهوه نیز اضافه می کنند. البته در ایران این نوشیدنی بیشتر به همراه آب میوهٔ طبیعی آلبالو نوشیده می شود. بر خلاف دیگر نقاط دنیا کنیاک ۷ تا ۸ ساله در ایران، کنیاک عالی محسوب می شود.

روش خوردن مشروب تکیلا

 

تکیلا

قبل از شروع بهتر است این موضوع را روشن کنم که تهیه تکیلا بدلیل نبودن ماده اولیه آن در ایران و بسیاری از کشورهای جهان امکان پذیر نیست و این مقاله فقط جهت اطلاع و آگاهی بوده و ارزش تجربه نیز ندارد.

تکیلا نوعی لیکور است که طبق قانونی بین المللی فقط در اطراف دهکده تکیلا در مکزیک و آنهم فقط در پنج ناحیه ویژه و تحت کنترل دایم دولت تهیه میشود و هرگونه مشروب دیگر که از ریشه گیاه آگاوه بدست آید نام تکیلا را بر خود نخواهد گرفت.

تاریخچه:

قوم آزتک و مایا در آمریکای جنوبی از ریشه گیاهی بنام آگاوه مزکالرو (Agave Mezcalero) نوعی شراب بنام پولکای (Pulque) تولید میکردند که فقط برای برای مراسم مذهبی و تقدیم به خدایان تهیه میشد ولی بعدها بعنوان داروی بیحس کننده و مقوی برای زنان باردار یا شیرده و افراد پیر استفاده میکردند. نوشیدن و مستی از این شراب برای افراد معمولی مجازات مرگ را بدنبال داشت. حتی امروزه نیز اهالی مکزیک و سرخپوستان آمریکای لاتین پولکای را با گیاهان دارویی دیگر مخلوط کرده و بمصرف مبارزه با بیماریها میرسانند.

زمانی که فاتحان و سپس میسیونر های مذهبی وارد مکزیک شدند ، پولکای را تقطیر نمودند ولی نتوانستند میزان الکل آنرا به بیش از 30% برسانند که مطابق میل و سلیقه آنان نبود. فاتحان انواع آگاوه را مورد آزمایش قرار دادند و از آگاوه مزکالرو لیکوری تهیه نمودند که مزکال نامیده میشد ولی دارای بو و طعم نامطبوعی بود. بناچار تمام انواع آگاوه را مورد آزمایش و تقطیر قرار دادند و در نهایت به مشروب تکیلا رسیدند. این لیکور از نوعی بدست میآمد که بنام آگاوه تکیلانا وبر (Agave Tequilana Weber) یا آگاوه آبی رنگ معروف و فقط در ناحیه تکیلا بدست میآید. امروزه نزدیک به 20 کارخانه تقطیر تکیلا در ناحیه قرار دارد که مجموعا سالیانه 55 میلیون لیتر تکیلا در زیر کنترل دایمی دولت مکزیک تهیه میکنند.

آگاوه گیاهی است مختص مکزیک و جنوب آمریکای شمالی. این گیاه از خانواده گیاهان آبدار بوده و هیچ نسبتی با گیاهان خانواده کاکتوس ندارد. گیاهان آبدار گیاهانی هستند که با کمک آوندهای ویژه خود مقدار زیادی آب را درون برگ ، ساقه و یا ریشه خود نگهداری نموده و به این وسیله در هوای خشک و بی آب بیابانهای گرم رشد نموده و تکامل مییابند. در حود 500 نوع از این خانواده در سراسر جهان پراکنده هستند ولی تنها گیاه آبداری که برای تهیه تکیلا مصرف میشود بنام آگاوه آبی رنگ معروف است. گیاهی است وحشی با طول عمری بین 7 تا 12 سال و در شرایط سخت بیابانی و صحرا های بی آب و علف میروید ، هر چند سالهاست بدلایل تجاری مزارع ویژه ای برای کاشت و برداشت آن بکار گرفته میشود و کارگران زیادی این گیاه را پرورش میدهند.

زمانی که این گیاه پس از 7 تا 12 سال به رشد کامل رسید ، ساقه بسیار بلندی از میانه گیاه خارج شده که طول آن گاهی به 4 متر نیز میرسد و گلهای فانوسی زرد رنگی بمدت یکماه از شاخه اصلی آویزان و سپس از بین میرود. این علامت آنست که گیاه آماده بهره برداری و برداشت است زیرا گل خیلی زود خواهد مرد. سال بعد میانه گیاه بنام پینا(Pina) که برگ گیاه از اطراف آن میروید ، قطع میکنند و آنرا به کارخانه برای پروسه بعدی منتقل میکنند. در کارخانه ابتدا آنرا دو نیمه نموده و در دیگهای بزرگ بمدن 24 ساعت میپزند. پس از خنک شدن بصورت طبیعی که حدود 24 ساعت طول میکشد ، پینا را ریز ریز کرده و صاف کرده و با آب مخلوط نموده و به مخزنهای بزرگ جهت فرآیند تخمیر منتقل میکنند. عمل تخمیر با کمک مخمرهای طبیعی محلی و بین سه تا پنج روز بطول میانجامد و سپس آنرا فیلتر نموده و به به قسمت تقطیر منتقل میکنند. در قدیم از روش دیگ پخت برای تقطیر تکیلا استفاده میشد و معمولا دو بار آنرا تقطیر میکردند ولی در سالهای اخیر از روش برج تقطیر مداوم استفاده میشود. تکیلای حاصل بین 50% تا 60% الکل دارد. سپس آنرا با مایع بدست آمده از مرحله سوم تقطیر (ته تقطیر) و یا آب مخلوط کرده و درجه الکل را به 38% تا 45% الکل میرسانند.

سه نوع تکیلا در بازار وجود دارد که نوع اول تکیلای بیرنگ یا جوان (Joven) نامیده میشود. این تکیلا بین یک تا سه ماه در بشکه های بلوط آمیزه میشود. نوع دوم تکیلای آمیزه شده بین سه تا 8 ماه است که به آن استراحت کرده (Reposado)میگویند. نوع سوم تکیلای کهنه(Anejo) است که بیش از یکسال در بشکه آمیزه میشود. نوع دیگری نیز اخیرا به بازار آمده که آنرا تکیلای جا افتاده (Muy Anejo) نامیده و بیش از حداقل پنج سال در حالت آمیزه مانده است.

تکیلا بر خلاف آنگونه مصرف که در غرب مرسوم شده ، توسط اهالی مکزیک و دوستداران واقعی این مشروب را با دقت و جرعه جرعه مینوشند و لذت میبرند.

در تکیلاهای ارزان از شکر کارامل شده برای رنگ طلائی و طعم شیرین دادن استفاده میشود که حتما باید روی شیشه قید شده و بنام (joven abocado) ولی تکیلای جا افتاده واقعی تا شیشه ای 800 دلار بفروش میرسد.

انواع ارزان تکیلا که مخلوطی از 51% آگاوه آبی و 49% انواع دیگر آگاوه است (mixto) اجازه تولید گرفته ولی بهای آن بسیار کمتر از تکیلای خالص است.

کرم تکیلا

یکی از نکاتی که بعضی از دوستان به آن اشاره کرده یا سوال میکنند آنست که چگونه در تکیلا کرم تشکیل میشود و چرا آنرا میخورند؟

این مقوله داستان درازی دارد ولی بطور خلاصه آنکه در سال 1950 شخصی بنام ژاکوب لازانو پائز ایده ای تجاری را که در افواه و از زمان ازتک ها مانده بود بحقیقت نزدیک نمود و کرمی را درون شیشه انداخت و بفروش رساند و چنین جلوه داد که این کرم در خود تکیلا بوجود آمده است. باید گفت که این مشروب اولا تکیلا نیست بلکه مزکال (Mescal) است و ثانیا در تکیلای واقعی و کنترل دولتی شده چنین کرمی وجود ندارد و اصلا امکان تولید هیچ موجود زنده ای در الکل وجود ندارد چه رسد به آنکه به حالت لارو برسد. ژاکوب مدعی شد که وجود این کرم است که رنگ و طعم به مزکال میدهد. رنگ این کرم در ابتدا سفید است ولی بعد به رنگ صورتی در میآید ولی سودجویان از هر نوع کرم و لارو استفاده کرده و گاهی حتی برنگ قرمز و قهوه ای نیز در بطریهای مزکال میتوان یافت.

۲ دسته تکیلا وجود دارد:

میکستوس هر دو قند گلوکز و فروکتوز را داراست.

تکیلا با ۱۰۰٪ آگاو مانند دسته بلانکو یا plata است که تندتر با طعم دهنده‌های تند، در حالی که انواع reposado و añejo ملایم‌تر می‌باشند.

همانطور که اسپریت‌های دیگر هم در چند سال تهیه، به اندازه تکیلا طول می‌کشد، و طعم از چوب و الکل را دارا می‌باشند. ولی تفاوت عمده با طعم تکیلا ۱۰۰٪ آگاو در عنصر پایه آن، یعنی گیاه آگاو می‌باشد.

تکیلا معمولا در یکی از پنج گروه زیر بطری می‌شود:

یکی از معروفترین مارک‌های تکیلا، مزکال می‌باشد که از سال ۱۹۴۰ شرکت سازنده به عنوان حیله بازاریابی درون بطری این نوشیدنی معمولا یک یا دو کرم قرار می‌دهد ولی این یک تصور غلط است که تمام تکیلاها شامل «کرم» در بطری است بعضی شرکت‌ها در آن عقرب قرار می‌دهند[نیازمند منبع] که بسیار کمیاب است. در برخی از رستوران‌ها با این کرم‌ها پیش غذا درست می‌کنند.

 

هنگامی که تکیلا بدون هیچ‌گونه مواداضافی باشد، اغلب در یک پیک باریک که کابالیتو (در اسپانیایی به معنای اسب کوچولو) خوانده می‌شود سرو می‌گردد، اما می‌تواند در هر چیزی از یک پیاله تا یک لیوان معمولی آن را ریخت. جام مارگاریتا نیز، عمدتاً برای کل این ژانر از نوشیدنی تکیلا اغلب مخلوط نمک یا شکر همراه می‌باشد.

 

©

GameDesire Ltd.

2019 Alle Rechte vorbehalten.

Willkommen bei GameDesire

Löse deinen Tagesbonus ein und sammle Leistungen

Millionen von anderen Spielern warten auf dich! Spiel unsere Spiele und erfahre, wie es sich anfühlt, zu gewinnen!

بعضی مردها شبیه آبجو هستن. مستی شون معقول و متوسطه. بدیش اینه که باید حداقل نیم لیتر بری بالا تا اثر کنن. اینجور مردها قابل اعتماد، کم خطر، کم خاصیت هستن، فقط در دراز مدت باعث چاقی موضعی در نواحی باسن و شکم میشن. بیشتر زنهای چاقال و خونه دار از این نوع مردها دارن.

بعضی مردها شبیه شرابن. مستی شون عمیق و طولانی و سنگین و غمگینه. رومانسشون از نوع شمع و خیره شدن طولانی در چشم و خوندن عزلهای عاشقانه س. عاشق هجران و بدحالی و اشک هستن. اینجورمردها فقط به درد رمان های عشقی میخورن اما اگه گذرتون به یکی شون افتاد شکلات یادتون نره وگرنه بدجوری سردی تون می کنه.

روش خوردن مشروب تکیلا

بعضی مردها شبیه تکیلا هستن. یه شات می زنی کله پا میشی. باید با نمک و لیمو بزنی تا مزه شون ادم رو نگزه. خاصیت خوبشون اینه که دو تا شات بری بالا دیگه یادت نمیاد باهاشون چی کار کردی، چی کار نکردی. خماری هم ندارن. فردا صبحش که مستی ت پرید حتی اسمشون رو هم یادت نمیاد اونها هم همینطور. اینها بهترین نوع مرد برای سکس هستن فقط باید یادت بمونه که هر شب نمی تونی تکیلا بخوری. one-night-stand only

بعضی مردها شبیه ویسکی هستن. یه مزه ی گندی دارن که روی یخ و با کلی ترفند هم نمیشه قورتش داد. اینها از اون جور مردها هستن که بعضی زنها براشون می میرن، بعضی از زنها ازشون متنفرن، حد وسط ندارن. این جور مردها با کلاس و خاص هستن. قلق دارن، رمز و راز خاص خودشون رو دارن، اصالت دارن و اگه جنسشون اصل باشه و به دهن بزی شیرین بیان هرچی بیشتر نگهشون داری بهترخواهند شد.

بعضی مردها شبیه ودکا هستن. با یخ، بدون یخ؛ با نوشابه، با اب پرتقال، با سودا، خلاصه همه جوره جواب میدن. همه چیزشون میزونه، مستی شون میزونه؛ بعد از مستی شون میزونه؛ بدیشون اینه که تقاضا براشون زیاده، اینه که چشمت رو که برگردونی می بینی بطری ت تو دست یکی دیگه س. با اینجور مردها باید یاد بگیری که اجازه بدی بقیه هم گاهی یه لبی تر کنن.

بعضی مردها شبیه شامپاین هستن، جون میدن برای جشن های بزرگ. جون میدن برای پز دادن و کلاس گذاشتن. اما سر و صدای ترکوندن در چوب پنبه شون از الکلشون بیشتره. این جور مردها کلا مثل گاز توی شراب فقط حباب تولید می کنن. اما وقتی جو گیر بشی به نظرت خیلی توپ میان چون به نظر همه خوب میان. بعد از تموم شدن مراسم رونمایی بقیه ش رو باید خالی کنی تو سینک.

بعضی مردها شبیه ابسینت می مونن، گیرا و تلخن، مرموز و ناشناخته .مثل یه کشف می مونن. باید قند رو بزاری رو قاشق و آتش بزنی و قطره قطره مزه مزه شون کنی . آدم رو مالیخولیایی و مجنون می کنن. سکس شون خوبه، حسشون خوبه، همه چیزشون خوبه. اینجور مردها یه بار تو زندگی ادم اتقاق می افتن، برای خیلی ها هم هیچ وقت اتفاق نمی افتن.

بعضی مردها شبیه بیلیز هستن. مزه ی خامه و شکلات میدن. لطیفن، شیرینن ولی به درد مست کردن نمی خورن. گاهی می چسبه یک ذره مزه مزه شون کنی و یادت بیفته که همچین واریاسیونی از مشروب هم موجوده. این مردها با اشک هاشون راحتن، ترس هاشون رو انکار نمی کنن. قلدر نیستن . تنها بدی این مردها اینه که با دیدن سوسک توی اطاق از شما زودتر جیغ می کشن.

بعضی مردها شبیه عرق سگی هستن. بی کلاسن. توی جمع مایه ابروریزی ن. فقط تو خلوت با پیژامه راهراه و ویولون بیژن مرتضوی و چیپس و ماست حال میدن. غیرتی ان؛ زمختن؛ با مرامن. وقتی باهاشون عشق بازی می کنی محکم فشارت میدن و وسطش بهت میگن » میخوامت، سگ مصب» و آدم رو یه جوری حالی به حالی می کنن. دوست داشتن این مردها توی ذخیره ژنتیکی زن کد شده. این مردها اصولا راننده کامیون هستن؛ حتی اگه فوق دکترا داشته باشن.

بعضی مردها مثل ماء الشعیر هستن. نمی گیرن لامصب ها شل و وا رفته ن. به جای خون انگار اب توی رگشون جریان داره؛ ضعیف و وسواسی و بی خاصیتن. بودن باهاشون هیچ فرقی با تنهایی نداره . اینجور مردها بیشتر تولیدات داخلی هستن و در شکل خواستگار، پسر خوب، مرد خانواده در شکل ها و طرح های متنوع در بازار موجود هستن. این مردها تنها در صورت مصرف همزمان با عرق سگی؛ ودکا و برخی مشروبات الکلی گیرایی دارن.

بعضی مردها شبیه مشروب تقلبی هستن. نا مردها همه چی شون مزخرفه. قوطی شون، مزه شون، مستی شون. هم موقعی که داری میخوری حالت رو به هم می زنن هم بعدش مسمومت می کنن. خوبی این مردها اینه که به وفور و با قیمت بسیار ارزون در دسترس هستن. بدیشون اینه که بعد از مصرف یا کور میشی یا ممکنه برای همیشه مشروب خوردن رو ترک کنی.

سیب و سرگشتگی

 

جدیدترین مطالب مجله را با ایمیل دریافت کنید

دیدن نظرات

نسخه چاپی

اگر تا به حال فکر می‌کردید که نوشیدن قهوه پس از مصرف الکل می‌تواند مستی را «بشوید و ببرد» و سموم الکل را از بدن خارج کند، بدانید که سخت در اشتباهید. ترکیب الکل و کافئین نه تنها خطرناک، بلکه حتی ممکن است مرگ‌آور هم باشد.

به گفته دکتر رابرت سویفت، از مرکز تحقیقات الکل و اعتیاد دانشگاه برون در آمریکا، کافئین می‌تواند مغز را طوری «فریب» دهد که فکر کند بدن فرد کمتر از میزان واقعی، مست است.

به گزارش وبسایت «سلامت مردان» مصرف الکل باعث ترشح دوپامین در مغز می‌شود. دوپامین هم باعث می‌شود که ما فکر کنیم حالمان خوب است یا به اصطلاح «سرخوش» شویم.

روش خوردن مشروب تکیلا

دوپامین باعث ترشح ماده شیمیایی‌ای به نام سیکلیس ای ام پی cyclic AMP در بدن می‌شود. این ماده شیمیایی مغز را ناگهان فعال‌تر ‌می‌کند به‌طوریکه فرد احساس انرژی و نشاط بیشتری می‌کند. به عنوان مثال افراد در حال مستی بیشتر حرف می‌زنند. برای اینکه کارایی بدن مختل نشود، در زمان مصرف الکل مغز آنزیم‌های خاصی را ترشح می‌کند که بدن همه تعادلش را از دست ندهد.

وقتی مصرف الکل متوقف می‌شود، اثر آرام‌بخش آن ظاهر می‌شود: آنزیم‌های دیگری در بدن تولید می‌شود که عکس‌العمل‌ها و فرایند کار مغز را کند می‌کند. به خاطر همین است که کمی بعد از نوشیدن الکل، فرد احساس خستگی، خواب‌آلودگی یا سرگیجه می‌کند.

اما وقتی کافئین (که در قهوه موجود است)‌ به این معجون در بدن اضافه می‌شود، فعالیت آنزیم‌هایی که اثر سیکلس ای ام پی را در بدن کنترل می‌کنند، متوقف می‌شود.

در واقع کافئین باعث سد شدن راه این آنزیم‌ها می‌شود. این به این معناست که با آنکه بدن رفته‌رفته کند می‌شود و در حقیقت زمان واکنش بدن به محرک‌های بیرونی بیشتر می‌شود، فرد همچنان تصور می‌کند که سرحال است و در واقع مست نیست. بنابراین ممکن است الکل بیشتری بنوشد یا رانندگی کند.

به گفته دکتر سویفت، مشکل آنجاست که کافئین میزان الکل در بدن را کم نمی‌کند بلکه باعث می شود مغز فکر کند مست نیست و دست به کارهایی خطرناکی مثل رانندگی در حال مستی بزند.

حالا اگر الکل و قهوه را قبل از بخواب بنوشید چه بلایی سرتان می‌آید؛ وقتی خواب هستید اثر الکل دوباره برمی‌گردد و از خواب می‌پرید اما چون قهوه هم خورده‌اید احتمالا به سختی بتوانید دوباره بخوابید. نتیجه اینکه صبح خمار و خسته خواهید بود. کافیئن و الکل هر دو باعث دفع آب می‌شوند و این وضع بدن را بدتر می‌کند.

خطر نوشیدنی‌های انرژ‌ی‌زای الکلی

نوشیدنی‌های انرژی‌زای حاوی الکل در حال افزایش‌اند و هیچ مقرراتی برای کنترل آنها وجود ندارد. محققان می‌گویند که به علت خطرناک بودن آزمایش تاثیر همزمان الکل و کافئین بر بدن انسان، تقریبا هیج مطالعه علمی جامعی در این خصوص صورت‌ نگرفته است. آنها نمی‌دانند که مصرف چه اندازه کافئین به همراه الکل می‌تواند کم خطر یا بی‌خطر باشد و این چه رابطه‌ای با وزن فرد مصرف‌کننده دارد.

مشاهدات علمی نشان داده است که مصرف نوشیدنی‌های انرژی‌زای الکلی باعث می‌شود که فرد کمتر احساس مستی کند و بیشتر از میزانی که بدنش در حالت عادی قادر به کنترل الکل است، بنوشد و این باعث مسمومیت‌های شدید و رفتار خطرناک شود.

به نظر می‌رسد در حال حاضر تنها توصیه پزشکان این است که الکل و کافئین را همزمان مصرف نکرد.

نمایش نظرات

© 2019 تمام حقوق این وب‌سایت، بر اساس مقررات کپی‌رایت، برای رادیو فردا محفوظ است.

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження…

روش خوردن مشروب تکیلا

Виконується…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження…

Завантаження…

سلام دوستان عزيزدوستاني كه دوست I دارند كانال ما رو حمايت مالي كنن و براي رشد و بهتر شدن فيلم ها كمك كنند و در ساخت استديو انلاين كمك كرده باشند ميتونن به لينك PayPal ما مراجعه كنند با تشكر فراوان جوادجوادي https://www.paypal.me/javadjavadi

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження списків відтворення…

Enter the email address you signed up with and we’ll email you a reset link.

روش خوردن مشروب تکیلا
روش خوردن مشروب تکیلا
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *