روش از بین بردن تلخی زیتون سبز

دوره مقدماتی php
روش از بین بردن تلخی زیتون سبز
روش از بین بردن تلخی زیتون سبز



 

روش گرفتن تلخی زیتون

 

اگر می خواهید زیتون را خود در منزل عمل آورید این مطلب به شما کمک می کند تا این کار را به بهترین وجه انجام دهید:روش از بین بردن تلخی زیتون سبز

 

دوره مقدماتی php

اصولا زیتون ها به سه صورت كنسروی – شكسته و بی هسته هستند.

 

زیتون شکسته زیتونی است كه مراحل روغن گیری آن انجام شده است و زیتون بی هسته همان زیتون كنسروی است (روغن كشی نشده است) و برای تهیه ی زیتون پرورده و یا تزپین كردن با فلفل قرمز و بسته بندی های خوشگل استفاده می شود.

 

در هرحال همه ی زیتون ها یک تلخی دارند و تنها راه گرفتن تلخی آنها خواباندن در آب نمک و شستشوی چند باره ی آنها است تا طعم تلخی آن به حد مورد انتظار شما از بین برود. (می توان در روز حدود سه الی چهار بار زیتون ها را می شویم و مجددا در آب نمک بریزیم)

 

در آخر كه طعم مطلوب را پیدا كرد مجددا زیتون ها را در آب نمک بریزید شوری آن به اندازه ای باشد كه خوراک آن برای شما مطبوع است (نه بی نمک و نه شور) و مثلا اگر در سطل های پلاستیكی سایز ماست های سه كیلویی می ریزیم. روی آن 1 یا 2 قاشق روغن زیتون و گلپر (یک قاشق) بریز معمولا زیتون را در جای خنک می گذارند و سعی كن این جای خنک یخچال نباشد.

 

معمولا زیتون های سبز یا زیتون هایی كه اندكی مانده تا رسیده شوند را برای مدتی در محلول های قلیایی می خوابانند تا تلخی گوشت آنها گرفته شود. سپس مدتی در آب می خوابانند و سرانجام در ظرف محتوی محلول كم نمک (مخلوط آب، نمک و سركه) نگه می دارند یا اینكه از همان ابتدا فرآیند گرفتن تلخی را تنها با آب نمک انجام می دهند.

 

زیتون را به این روش حتی در خانه نیز می‌توان عمل آورد، اما به دلیل وقت گیر بودن این فرآیند، بیشتر مصرف كنندگان، زیتون آماده را ترجیح می دهند. بعضی از زیتون ها پس از عمل آوردن سیاه می شوند. اگر زیتون پس از بیرون آوردن از قلیاب مدتی در معرض هوا قرار ‌گیرد، رنگش به سیاهی می زند. البته رنگ زیتون بیش از همه به نوع آن مربوط می شود.

 

در مورد محلول های قلیایی خوراكی (تركیب آب و بی كربنات ها مثل جوش شیرین و آهک (كه برای مربای بالنگ استفاده می شود)

 

تلخی زدایی زیتون

 

چگونه زیتون را شیرین کنیم؟

روش شيرين كردن زيتون تلخ به وسیله سود سوزآور(Naoh):

۱) جهت شیرین کردن زیتون به وسیله سود ابتدا میوه‌های زیتون تازه چیده شده را پس از تمیز کردن و حذف شاخ و برگ و میوه‌های زخمی و بیمار یا آفت‌زده، داخل بشکه با هر ظرف مناسبی ریخته و آب معمولی به آن اضافه کرده؛ به‌طوری که بعد از فرو نشستن زیتون‌ها، تا حدود ۱۵ سانتی‌متر آب بالای زیتون‌ها قرا گیرد.

 

۲) در مرحله دوم شیرین کردن زیتونها باید حجم آب را (حجم آب، موجود در ظرف) را اندازه‌گیری نمائید تا مشخص شود چند لیتر است (از بطری‌های ۵/۱ لیتری نوشابه می‌توان استفاده کرد).

 

۳) جهت شیرین کردن زیتونها برای هر لیتر آب ۲۰ گرم سود (NaOH) در نظر گرفته و سود را داخل حجم آب موردنظر در ظرفی ریخته و ضمن رعایت احتیاط برای چند دقیقه با یک قطعه چوب تمیز هم بزنید تا سود کاملاً حل شود.

 

روش از بین بردن تلخی زیتون سبز

۴) با احتیاط و بدون آنکه محلول با دست و پوست بدن تماس حاصل کند و یا قطرات آن به چشم آسیب برساند؛ محصول را روی زیتون ریخته و در ظرف را ببندید. پس از گذشت ۱۲-۱۰ ساعت برای زیتون‌های گروه ۱ و ۱۰-۸ ساعت برای زیتون‌های گروه ۲ در ظرف را باز کنید (طی این مدت بهتر است چند مرتبه محتویا ظرف را هم بزنید) رنگ محلول کاملاً قهوه‌ای تیره شده است.

 

۵) قبل از ریختن محلول تیره رنگ، چند دانه زیتون را با احتیاط با وسیله‌ای بیرون آورده و خوب شسشو داده و چند دقیقه در آب سرد قرار دهید. مطمئن که شدید آب تغییر رنگ نمی‌دهد. دانه‌های زیتون را با زبان امتحان کنید. چنانچه مزه تلخ احساس نشد؛ اقدام به ریختن محلول تیره رنگ نمائید در غیر این صورت هنوز باید زیتون درون محلول باقی بماند.

 

۶) پس از آنکه مطمئن شدید؛ زیتون ها تلخ زدائی شده اند؛ محلول تیره رنگ را با احتیاط دور بریزید (توجه داشته باشید که این محلول قلیائی است و پای گیاهان یا درون باغچه ریخته نشود).

 

۷) زیتون های موجود داخل ظرف را با آب معمولی طی ۲-۱ روز با تعویض آب به دفعات بشوئید که رنگ آب دیگر تغییر نکند.

 

۸) برای خنثی شدن باقیمانده احتمالی سود به ازاء هر ۱۰ لیتر آب ۱ لیتر سرکه اضافه نمائید و پس از یک شبانه روز، ۳-۲ مرتبه آب ظرف را عوض کنید.

 

  • آیا در روز اخر پریود احتمال بارداری هست؟
  • ۹) سپس آب زیتون ها را ریخته و آنها را به مدت ۳۰-۲۰ ساعت داخل آب نمک ۷ درصد (۷۰ گرم نمک در هر لیتر آب) نگهداری نمائید.

     

    ۱۰) در نهایت زیتون ها را از آب نمک ۷ درصد درآورده و به آب نمک ۴ درصد بهتر است. آب نمک را جوشانده و پس از خنک شدن روی زیتون ها ریخت و سپس زیتون ها را به ظروف مناسب و کوچک برای مصرف یا فروش انتقال داده لازم به ذکر است؛ ظروف شیشه ای به‌علت بهداشتی بودن برای نگهداری زیتون در اولویت قرار دارد.

     

    درست كردن زيتون شور

     

    طرز تهیه زیتون شور:

    در این روش باید بر روی میوه زیتون تمیز شده خراشی ایجاد کنید. ایجاد خراش می تواند به صورت خراشیدن پوست میوه زیتون  از ۴ طرف باشد و یا ضربه زدن به میوه زیتون به نحوه ای که پوست میوه خراشیده شود و یا اینکه با چاقو از دو طرف زیتون برش های عمیقی تا هسته بزنید تا آب تا مرکز میوه‌ها نفوذ کند.

     

    سپس زیتون های شکسته شده خوب شسته و درون ظرفی که حداقل دو برابر حجم زیتون گنجایش داشته باشد ریخته و ظرف با آب ساده و سرد پر کنید. به مدت ۱۰-۷ روز بطور مرتب هر صبح آب ظرف را تعویض کنید. در این حالت زیتون‌ها بطور نسبی تلخ زدایی می‌شوند. باید توجه داشت که ظرف آب و زیتون در آفتاب یا مکان گرم نگهداری نشود.روش از بین بردن تلخی زیتون سبز

     

    اگر در خلال این مدت گندیدگی در زیتون ها مشاهده شد، افزودن کمی نمک توصیه می شود. سپس زیتون‌ها را به مدت ۳ هفته، داخل آب نمک غلیظ (۱۰-۱۲%) قراردهید.  آب نمک بهتر است با آب جوشانیده و سرد تهیه شود و برای شور کردن آب بهتر است از سنگ نمک استفاده کرد و حتی الامکان از نمک یددار استفاده نشود.

     

    زیتون‌ها با کمک سبدهای پلاستیکی در زیر آب قرار می گیرند. به جای سبد می توان از توری های پلاستیکی مناسب بطوریکه زیتون ها کاملا در آب غوطه ور شوند استفاده کرد. زیتون ها روی آب می آیند و برای همین باید به کمک توری یا آبکش زیتون ها را داخل آب فرو کنید و گرنه زیتون هایی که روی آب و در مرز هوا و آب هستند دچار گندیدگی می شوند.

     

    در طی هفته دوم و سوم چنانچه غلظت آب نمک کم شود، باید تا حدود غلظت فوق اضافه شود. برای نمک زدایی، زیتون ها را از آب نمک خارج نموده و به مدت  ۴۸ ساعت داخل آب خالص قرار داده و چند مرتبه آب را تعویض کنید. سپس درآب نمک ۳ درصد و سرکه ۳ درصد نگهداری کنید. زیتون شور خانگی سالم و خوشمزه شما آماده است. همان طور که گفته شد، با استفاده از این روش همچنان کمی طعم تلخی در زیتون باقی می ماند و یکی از مصارف این زیتون های سبز شکسته، تهیه زیتون پرورده می باشد.

     

    گردآوری: بخش آشپزی بیتوته

     

     

    رازهای آشپزی

    از رشد بورس جا نمانید!

    چوب لباسی های بسیار مقاوم باطرحهای خاص

    قبل ازخریدهرکالا قیمت ها اینجا رامقایسه کن

    رزرواسیون آنلاین هتل/تضمین کمترین قیمت

    اگر شما هم مشکل ملکی دارید تماس بگیرید

    متنوع ترین اسباب بازیها/تمامی رده های سنی

    آبسردکن یخچالدار با کیفیت و ارزان

    درمان گیاهی بواسیروشقاق جایگزین جراحی!!

    از تخفیف ویژه فروشگاه ها اینجا مطلع شوید

    ازبهترین متخصص‌ها آنلاین نوبت بگیر

    درخواست مجرب ترین وکلا طلاق توافقی

    بین دو راهی طلاق و ادامه زندگی مانده اید؟

    آسانترین وسریع ترین دسترسی به انواع خدمات

    تخفیف ویژه دستگاه های شستشوصنعتی وخانگی

    Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

    رکنا: زیتون های تلخ را می توانید با این شیوه های ساده در خانه خوشمزه تر کنید.

    اگر می خواهید زیتون را خود در منزل عمل آورید این مطلب به شما کمک می کند تا این کار را به بهترین وجه انجام دهید. اصولا زیتون ها به سه صورت کنسروی – شکسته و بی هسته هستند . زیتون شکسته زیتونی است که تلخی آن گرفته شده است و زیتون بی هسته همان زیتون کنسروی است (روغن کشی نشده است) و برای تهیه ی زیتون پرورده و یا تزیین کردن با فلفل قرمز و بسته بندی های خوشگل استفاده می شود.

    پس از آنکه میوه های زیتون بر روی درخت به حداکثر رشد خود رسیدند و کمی از حالت رنگ سبز تیره به سبز روشن تغییر رنگ دادند ، میوه ها را چیده و پس از جداسازی برگ و زیتونهای نامرغوب و آفت زده، میوه ها را توسط دستگاهی مخصوص می شکنند، بطوریکه هسته زیتون سالم بماند و علت شکستن زیتون ،نفوذ آب جهت گرفتن تلخی زیتون می باشد.

    در هرحال همه زیتون ها یک تلخی دارند و تنها راه گرفتن تلخی آنها خواباندن در آب نمک و شستشوی چند باره ی آنها است تا طعم تلخی آن به حد مورد انتظار شما از بین برود .( می توان در روز حدود سه الی چهار بار زیتون ها را می شویم و مجددا در آب نمک بریزیم )

    در آخر که طعم مطلوب را پیدا کرد مجدا زیتون ها را در آب نمک بریزید شوری آن به اندازه ای باشد که خوراک آن برای شما مطبوع است (نه بی نمک و نه شور) و مثلا اگر در سطل های پلاستیکی سایز ماست های سه کیلویی می ریزی روی آن 1 یا 2 قاشق روغن زیتون و گلپر (یک قاشق ) بریز معمولا زیتون را در جای خنک می گذارند وسعی کن این جای خنک یخچال نباشد.روش از بین بردن تلخی زیتون سبز

    معمولا زیتون‌های سبز یا زیتون‌هایی که اندکی مانده تا رسیده شوند را برای مدتی در محلول‌های قلیایی می‌خوابانند تا تلخی گوشت آنها گرفته شود. سپس مدتی در آب می‌خوابانند و سرانجام در ظرف محتوی محلول کم‌نمک (مخلوط آب، نمک و سرکه) نگه می‌دارند یا اینکه از همان ابتدا فرآیند گرفتن تلخی را تنها با آب‌نمک انجام می‌دهند.

    زیتون را به این روش حتی در خانه نیز می‌توان عمل آورد، اما به دلیل وقت‌گیر بودن این فرآیند، بیشتر مصرف‌کنندگان، زیتون آماده را ترجیح می‌دهند. بعضی از زیتون‌ها پس از عمل آوردن سیاه می‌شوند. اگر زیتون پس از بیرون آوردن از قلیاب مدتی در معرض هوا قرار ‌گیرد، رنگش به سیاهی می‌زند. البته رنگ زیتون بیش از همه به نوع آن مربوط می‌شود.

    در مورد محلول های قلیایی خوراکی ( ترکیب آب و بی کربنات ها مثل جوش شیرین و آهک (که برای مربای بالنگ استفاده می شود )

    اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

     


    حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

    رکنا: ترمیم جای زخم و بخیه با راهکارهای خانگی و طبیعی بهترین روش است.

    رکنا: درخت چه بویی دارد؟

    رکنا: نیم لیتر از روغن زیتون تهیه شده از درخت زیتون ۱۸۰۰ ساله در ناحیه اژه ترکیه، طی یک…

    رکنا: رشد موهای ریخته شده سر با ماسک موی خانگی بهترین روش است.

    موضوعات داغ

    با اشتراک در خبرنامه رکنامهمترین و جدیدترین اخبار روز را در ایمیل خود داشته باشید:

    “سنجاق”

    مجری انحصاری تبلیغات رکنا

    سایت اینترنتی رکنا

    کلیه حقوق متعلق به

    سایت اینترنتی رکنا

    است

    زیتون گاهی مزه تلخ به خود می گیرد که شما می توانید با استفاده از راهکارهای سرآشپز این طعم تلخ را از آن بگیرید و راحت آن را بخورید. 

     

    تنها راه گرفتن تلخی زیتوناصولا زیتون ها به سه صورت کنسروی – شکسته و بی هسته هستند.زیتون شکسته زیتونی است که مراحل روغن گیری آن انجام شده است و زیتون بی هسته همان زیتون کنسروی است (روغن کشی نشده است) و برای تهیه ی زیتون پرورده و یا تزپین کردن با فلفل قرمز و بسته بندی های خوشگل استفاده می شود.

     

    روش از بین بردن تلخی زیتون سبز

    در هرحال همه ی زیتون ها یک تلخی دارند و تنها راه گرفتن تلخی آنها خواباندن در آب نمک و شستشوی چند باره ی آنها است تا طعم تلخی آن به حد مورد انتظار شما از بین برود .(میتوان در روز حدود سه الی چهار بار زیتون ها را می شویم و مجددا در آب نمک بریزیم)

     

    در آخر که طعم مطلوب را پیدا کرد مجدا زیتون ها را در آب نمک بریزید شوری آن به اندازه ای باشد که خوراک آن برای شما مطبوع است (نه بی نمک و نه شور) و مثلا اگر در سطل های پلاستیکی سایز ماست های سه کیلویی می ریزی. روی آن 1 یا 2 قاشق روغن زیتون و گلپر (یک قاشق) بریز معمولا زیتون را در جای خنک می گذارند وسعی کن این جای خنک یخچال نباشد.

     

    معمولا زیتون ‌های سبز یا زیتون‌هایی که اندکی مانده تا رسیده شوند را برای مدتی در محلول‌های قلیایی می‌خوابانند تا تلخی گوشت آنها گرفته شود. سپس مدتی در آب می‌خوابانند و سرانجام در ظرف محتوی محلول کم‌نمک (مخلوط آب، نمک و سرکه) نگه می‌دارند یا اینکه از همان ابتدا فرآیند گرفتن تلخی را تنها با آب‌نمک انجام می‌دهند.

     

     به گزارش پارس ناز زیتون را به این روش حتی در خانه نیز می‌توان عمل آورد، اما به دلیل وقت‌گیر بودن این فرآیند، بیشتر مصرف‌کنندگان، زیتون آماده را ترجیح می‌دهند. بعضی از زیتون‌ها پس از عمل آوردن سیاه می‌شوند. اگر زیتون پس از بیرون آوردن از قلیاب مدتی در معرض هوا قرار ‌گیرد، رنگش به سیاهی می‌زند. البته رنگ زیتون بیش از همه به نوع آن مربوط می‌شود.

     

    در مورد محلول های قلیایی خوراکی، ترکیب آب و بی کربنات ها مثل جوش شیرین و آهک که برای مربای بالنگ استفاده می شود.

     

     

    اگر قصد دارید زیتون را خودتان در منزل عمل آورید و بدانید که چگونه تلخی زیتون را بگیریم با دلگرم همراه شوید.

    زیتون یکی از خوش مزه ترین و مفید ترین خوردنی های همراه با غذا است که لذت غذا خوردن را چندین برابر می کند و از ارزش غذایی بالایی برخودار است.

    گاهی برایمان پیش می آید که هنگام خرید زیتون دقت کافی را نمی کنیم و زیتون تلخ می خریم اما روش هایی وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانید تلخی زیتون را از بین ببرید.

    روش از بین بردن تلخی زیتون سبز

    زیتون یکی از خوراکی هایی است که خواص بسیاری برای بدن و سلامتی دارد. درهنگام خرید زیتون ممکن است با مشکل تلخ بودن آن روبرو شوید ولی به راحتی با روش هایی می توانید تلخی زیتون را بگیرید.

    اصولا زیتون ها به سه صورت کنسروی – شکسته و بی هسته هستند.

    زیتون ها را سه یا چهار بار باید بشوییم و سپس بعد از هر بار شستن در آب نمک بخوابانیم تا طعم مطلوبی به دست آورد. پس از اینکه تلخی زیتون ها از بین رفت دوباره آن ها در آب نمک که مقدار شوریش مطابق میل شماست ، بریزید . سپس بر روی زیتون ها 2 قاشق روغن زیتون و یک قاشق گلپر بریزید و در جای خنک به غیر از یخچال نگه دارید.

    زیتون های سبز و نارس را در محلول قلیایی می خوابانند تا تلخی آن ها گرفته شود سپس برای مدتی در آب نگه می دارند و سپس این زیتون ها را در ظرف دارای مخلوط آب، نمک و سرکه می گذارند و یا با روش آب نمک تلخی این زیتون ها را از بین می برند.

    زیتون شکسته زیتونی است که مراحل روغن گیری آن انجام شده است و زیتون بی هسته همان زیتون کنسروی است (روغن کشی نشده است) و برای تهیه ی زیتون پرورده و یا تزیین کردن با فلفل قرمز و بسته بندی های خوشگل استفاده می شود.

    در هرحال همه ی زیتون ها یک تلخی دارند و تنها راه گرفتن تلخی زیتون خواباندن در آب نمک و شستشوی چند باره ی آنها است تا طعم تلخی آن به حد مورد انتظار شما از بین برود .( میتوان در روز حدود سه الی چهار بار زیتون ها را بشویید و مجددا در آب نمک بریزید )

    در آخر که طعم مطلوب را پیدا کرد مجدا زیتون ها را در آب نمک بریزید شوری آن به اندازه ای باشد که خوراک آن برای شما مطبوع است (نه بی نمک و نه شور) و مثلا اگر در سطل های پلاستیکی سایز ماست های سه کیلویی می ریزید روی آن 1 یا 2 قاشق روغن زیتون و گلپر (یک قاشق) بریزید.

    زیتون را در جای خنک بگذارید و سعی کنید این جای خنک یخچال نباشد.

    معمولا زیتون های سبز یا زیتون هایی که اندکی مانده تا رسیده شوند را برای مدتی در محلول های قلیایی می خوابانند تا تلخی گوشت آنها گرفته شود. سپس مدتی در آب می خوابانند و سرانجام در ظرف محتوی محلول کم نمک (مخلوط آب، نمک و سرکه) نگه می دارند یا اینکه از همان ابتدا فرآیند گرفتن تلخی را تنها با آب نمک انجام می دهند.

    زیتون را به این روش حتی در خانه نیز می توان عمل آورد، اما به دلیل وقت گیر بودن این فرآیند، بیشتر مصرف کنندگان، زیتون آماده را ترجیح می دهند. بعضی از زیتون ها پس از عمل آوردن سیاه می شوند.

    اگر زیتون پس از بیرون آوردن از قلیاب مدتی در معرض هوا قرار گیرد، رنگش به سیاهی می زند. البته رنگ زیتون بیش از همه به نوع آن مربوط می شود.

    در مورد محلول های قلیایی خوراکی، ترکیب آب و بی کربنات ها مثل جوش شیرین و آهک است که برای مربای بالنگ استفاده می شود.

    این مطلب برای شما مفید بود؟

     

    نماد اعتماد الکترونیکی

    به فروشگاه ما خوش آمدید

    ساعت 8 الی 22 همه روزه

    بازگشت محصول تا 48 ساعت

    با ما تماس بگیرید!

    روش از بین بردن تلخی زیتون سبز


    هیچ محصولی وجود ندارد

    پرداخت

    میوه زیتون زمانیکه از درخت چیده می شه بسیار تلخه و به هیچ عنوان قابل خوردن نیست اکثر دوستانی که بنده رو می شناسن از من در رابطه با ازبین بردن این تلخی سئوال می کنن

    باید خدمتتون بگم که برای ازبین بردن تلخی زیتون یا به اصطلاح شیرین کردن زیتون تا جایی که من میدونم 2 راه وجود داره

    الف) شیرین کردن زیتون کنسروی بوسیله سود سوز آور یا همون Na OH :

    در این روش زیتون رو بعد از چیدن از درخت داخل ظرف آب می ریزن ودر صد مشخصی از سود رو به اون اضافه می کنن و سپس چند مرحله آب اون رو تعویض می کنن تا سود اون کاملا تخلیه بشه البته من این روش رو به دو دلیل توصیه نمی کنم اول اینکه این روش یه روش شیمیاییه ( لازم به ذکره که برای زیتون کنسروی در تمام دنیا از همین روش استفاده میشه ) ولی خوب در هر صورت از یه ماده شیمیایی استفاده میشه و دوم هم اینکه این روش تقریبا تخصصیه و نیاز به تجربه نسبتا بالایی داره پس به همین دلیل من فقط به ذکر عنوان اون اکتفاء می کنم

    ب) شیرین کردن زیتون (شکسته) بوسیله آب و نمک:

    نکته جالب در رابطه با زیتون شکسته ، تصور خیلی از افراد نسبت به اونه ، خیلی از مواقع دوستان به من می گفتن که تا حالا فکر می کردن که این نوع زیتون ، زیتونیه که خراب شده ویا روغن اون رو کشیدن ولی می خوام بهتون بگم که اصل زیتون این زیتونه چونکه تلخی اون رو به صورت صد در صد طبیعی و بدون استفاده از هیچ مواد شیمیای می گیرن

    این راه برای افراد بدون تجربه هم نسبتا راحته و همه می تونن در منزل به راحتی این روش رو اجرا کنن فقط یه مقدار به زمان بیشتری نیاز داره که به نظر من ارزشش رو داره

    لازمه خدمتتون بگم که در این روش یه مقدار از تلخی زیتون باقی میمونه ( توجه داشته باشید که هر قدر زیتون تلخ باشه نشان دهنده آنتی اکسیدان بیشتره اونه و در حقیقت آنتی اکسیدان ماده ضد سرطانه وکلی خاصیت دیگه زیتون هم مربوط به اونه) البته این رو هم بدونید که برای گرفتن همون تلخی هم راه هایی وجود داره که من در مراحل زیر به اون اشاره خواهم کرد ولی یه نکته ای هم وجود داره که از اون غافل نشیدمن به شما قول می دم بعداز یه مدتی که زیتون شکسته رو به صورت نسبتا تلخ ( تعیین اندازه تلخی دست خود شماست) مصرف کردید به اون طعم فوق العاده عادت خواهید کرد ودیگه طعم بقیه زیتونهای دیگر رو نخواهید پسندید چونکه روی هم رفته غذا مثل یه فرهنگ میمونه و شما زود به اون عادت می کنید.

    به همه دلایل فوق من این روش رو توصیه می کنم وخدمتتون توضیح میدم مثل اینکه خیلی پر حرفی کردم حالا بریم سر اصل قضیه یعنی شیرین کردن زیتون شکسته

    در این روش بعد از اینکه زیتون رو از درخت چیدن مراحل زیر رو بر روی اون اجرا می کنن

    1) شکستن زیتون : در سالهای نه چندان دور شکستن زیتونها به صورت سنتی توسط خانمها صورت می گرفت به این ترتیب که سفره ای پهن می شد و روی اون زیتونها رو بوسیله یک ضربه توسط یک سنگ می شکستن البته در این شکستن ضربه می بایست طوری زده می شد که زیتون له نمی شد بلکه فقط یه ترک برمی داشت یه جورایی زیتون مثل پسته خندان می شد.

    مطالب مرتبط

     تهران، جنت آباد جنوبی ، خیابان مخبری ، خیابان کمیجانی،کوچه کلاشک پلاک 56

    021-44601912

    اگر می خواهید زیتون را خود در منزل عمل آورید این مطلب به شما کمک می کند تا این کار را به بهترین وجه انجام دهید

    اصولا زیتون ها به سه صورت كنسروی – شكسته و بی هسته هستند . زیتون شكسته زیتونی است كه  تلخی آن گرفته شده است و زیتون بی هسته همان زیتون كنسروی است (روغن كشی نشده است) و برای تهیه ی زیتون پرورده و یا تزیین كردن با فلفل قرمز و بسته بندی های خوشگل استفاده می شود.

    بیشتر بدانید : روغن زيتون خوب را از کجا بشناسيم؟

    پس از آنکه میوه های زیتون بر روی درخت به حداکثر رشد خود رسیدند و کمی از حالت رنگ سبز تیره به سبز روشن تغییر رنگ دادند ، میوه ها را چیده و پس از جداسازی برگ و زیتونهای نامرغوب و  آفت زده، میوه ها را توسط دستگاهی مخصوص  می شکنند، بطوریکه هسته زیتون سالم بماند و علت شکستن زیتون ،نفوذ آب جهت گرفتن تلخی زیتون می باشد.روش از بین بردن تلخی زیتون سبز

    در هرحال همه زیتون ها یك تلخی دارند و تنها راه گرفتن تلخی آنها خواباندن در آب نمك و شستشوی چند باره ی آنها است تا طعم تلخی آن به حد مورد انتظار شما از بین برود .( می توان در روز حدود سه الی چهار بار زیتون ها را می شویم و مجددا در آب نمك بریزیم )در آخر كه طعم مطلوب را پیدا كرد مجدا زیتون ها را در آب نمك بریزید شوری آن به اندازه ای باشد كه خوراك آن برای شما مطبوع است (نه بی نمك و نه شور) و مثلا اگر در سطل های پلاستیكی سایز ماست های سه كیلویی می ریزی روی آن 1 یا 2 قاشق روغن زیتون و گلپر (یك قاشق ) بریز معمولا زیتون را در جای خنك می گذارند وسعی كن این جای خنك یخچال نباشد.

    معمولا زیتون‌های سبز یا زیتون‌هایی كه اندكی مانده تا رسیده شوند را برای مدتی در محلول‌های قلیایی می‌خوابانند تا تلخی گوشت آنها گرفته شود. سپس مدتی در آب می‌خوابانند و سرانجام در ظرف محتوی محلول كم‌نمك (مخلوط آب، نمك و سركه) نگه می‌دارند یا اینكه از همان ابتدا فرآیند گرفتن تلخی را تنها با آب‌ نمك انجام می‌دهند.

    زیتون را به این روش حتی در خانه نیز می‌توان عمل آورد، اما به دلیل وقت‌گیر بودن این فرآیند، بیشتر مصرف‌كنندگان، زیتون آماده را ترجیح می‌دهند. بعضی از زیتون‌ها پس از عمل آوردن سیاه می‌شوند. اگر زیتون پس از بیرون آوردن از قلیاب مدتی در معرض هوا قرار ‌گیرد، رنگش به سیاهی می‌زند. البته رنگ زیتون بیش از همه به نوع آن مربوط می‌شود.در مورد محلول های قلیایی خوراكی ( تركیب آب و بی كربنات ها مثل جوش شیرین و آهك (كه برای مربای بالنگ استفاده می شود )  

    بیشتر بدانید : برای تقویت موهای خود با روغن زیتون از این روش استفاده کنید

    بیشتر بدانید : زیتون پرورده

    بیشتر بدانید : سرخ کردن ماهی با روغن زیتون یا روغن سرخ کردنی؟ کدام بهتر است؟

    بیشتر بدانید : کاربردهای مهم روغن زیتون که نمی دانستید

    بیشتر بدانید : تلخی بادمجان را چگونه بگیریم؟

    گردآوری:گروه سبک زندگی سیمرغseemorgh.com/lifestyleمنبع : ircook.com

    All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

    اخبار تغذیه

    زیتون از ارزش غذایی فوق العاده ای برخوردار است و از خوش طعم ترین خوردنی ها در کنار غذا می باشد اما بعضی از زیتون ها تلخ هستند، برای رفع تلخی زیتون چه کنیم؟ راه از بین بردن و رفع تلخی زیتون زیتون یکی از خوش مزه ترین و مفید ترین خوردنی های همراه با غذا است که لذت غذا خوردن را چندین برابر می کند و از ارزش غذایی بالایی برخودار است. گاهی برایمان پیش می آید که هنگام خرید زیتون دقت کافی را نمی کنیم و زیتون تلخ می خریم اما روش هایی وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانید تلخی زیتون را از بین ببرید. با این بخش همراه شوید تا راه حل از بین بردن تلخی زیتون را بیاموزید. روش های از بین بردن تلخی زیتون زیتون معمولا در ابتدای تابستان شروع به گل دادن می کند. سپس به تدریج میوه آن تشکیل می شود و در اواخر تابستان به مرحله برداشت می رسد. ابتدا زیتون سبز کمرنگ است و به تدریج تیره شده که در اواخر پاییز رنگ آن کاملا سبز تیره می شود. جالب است بدانید که زیتون در گذشته نماد صلح و ثروت بوده است. در پرچم سازمان ملل متحد نیز از شاخه زیتون به عنوان نماد صلح استفاده شده است و به سه صورت کنسروی – شکسته و بی هسته وجود دارد. زیتون کنسروی همان زیتون بی هسته است که مرحله روغن گیری آن انجام نشده است و از آن برای درست کردن زیتون پرورده استفاده می کنند ، از این نوع زیتون برای تزیین نیز استفاده می شود. زیتون شکسته زیتونی می باشد که روغن گیری نشده است. از بین بردن و رفع تلخی زیتون همه انواع زیتون ها تلخ هستند که راه از بین بردن تلخی آن ها شستشوی چند باره شان با آب است یعنی اینکه زیتون ها را سه یا چهار بار باید بشوییم و سپس بعد از هر بار شستن در آب نمک بخوابانیم تا طعم مطلوبی به دست آورد. پس از اینکه تلخی زیتون ها از بین رفت دوباره آن ها در آب نمک که مقدار شوریش مطابق میل شماست ، بریزید . سپس بر روی زیتون ها 2 قاشق روغن زیتون و یک قاشق گلپر بریزید و در جای خنک به غیر از یخچال نگه دارید. زیتون های سبز و نارس را در محلول قلیایی می خوابانند تا تلخی آن ها گرفته شود سپس برای مدتی در آب نگه می دارند و سپس این زیتون ها را در ظرف دارای مخلوط آب، نمک و سرکه می گذارند و یا با روش آب نمک تلخی این زیتون ها را از بین می برند. تلخی زیتون از چیست راه هایی برای از بین بردن تلخی زیتون زیتون ها را در خانه هم می توان عمل آورد اما بیشتر افراد مصرف کننده به علت وقت زیادی که این کار می برد ترجیح می دهند زیتون آماده تهیه کنند. رنگ زیتون به نوع آن بستگی دارد اما اگر زیتون ها پس از بیرون آوردن از محلول قلیایی در معرض هوا باشند رنگ شان سیاه می شود. محلول های قلیایی خوراکی همان مخلوط ،آب و جوش شیرین و آهک هستند. زیتون را به این روش حتی در خانه نیز می توان عمل آورد، اما به دلیل وقت گیر بودن این فرآیند، بیشتر مصرف کنندگان، زیتون آماده را ترجیح می دهند. بعضی از زیتون ها پس از عمل آوردن سیاه می شوند. اگر زیتون پس از بیرون آوردن از قلیاب مدتی در معرض هوا قرار گیرد، رنگش به سیاهی می زند. البته رنگ زیتون بیش از همه به نوع آن مربوط می شود.در مورد محلول های قلیایی خوراکی، ترکیب آب و بی کربنات ها مثل جوش شیرین و آهک که برای مربای بالنگ استفاده می شود.

    برچسب‌هارفع تلخی زیتون رنگ زیتون زیتون کنسروی زیتون های سبز و نارس طرز استفاده از زیتون

    روش از بین بردن تلخی زیتون سبز

    یک کارشناس ارشد تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد که یکی از راه‌های مهم …

    شاید با شنیدن این مساله که اسپند برای لاغری استفاده می شود تعجب کنید اما …

    رویدادها

    تیزرهای تبلیغاتی

    ثبت سریال قرعه کشی

    مسابقه و قرعه کشی

    چای کیسه ای رویال بلک لاین

    روش از بین بردن تلخی زیتون سبز

    چای ممتاز هندوستان گلستان

    پودر زردچوبه گلستان

    پسته طبیعی خام ممتاز گلستان

    Copyright © 2012-2015 golestan.com. All rights reserved.

    زیتون در حالت عادی یک طعم تلخی دارد که این خود می تواند عاملی برای عدم مصرف آن شود هر چند زیتون های آماده این طعم تلخی را ندارند.

    گفتنی است یکی از راهکارهای مناسب برای از بین بردن طعم تلخ زیتون خواباندن زیتون در آب نمک و شستشوی چندین باره آن می باشد چرا که آب نمک خود می تواند عاملی برای از بین بردن طعم تلخ زیتون باشد همچنین باید بعد از چند ساعت که زیتون را از محلول آب نمک خارج کردید آن را چندین بار با استفاده از آب سرد بشویید و سپس آن را دوباره در آب نمک قرار دهید تا به طعم دلخواه خود نزدیک شود.

    از سوی دیگر باید خاطر نشان کرد که استفاده از محلول قلیایی نیز خود می تواند تاثیر بسزایی در از بین بردن طعم تلخ زیتون داشته باشد برای استفاده از این روش باید محلولی از سرکه نمک و آب تهیه کنید و سپس زیتون های شسته شده را در آن بریزید تا زیتون شما طعمی دلپذیر به خود بگیرد.

    جالب است بدانیم که بعضی از زیتون‌ها پس از عمل آوردن سیاه می‌شوند. اگر زیتون پس از بیرون آوردن از قلیاب مدتی در معرض هوا قرار ‌گیرد، رنگش به سیاهی می‌زند. البته رنگ زیتون بیش از همه به نوع آن مربوط می‌شود.

    از سوی دیگر باید خاطر نشان کرد که قرار گرفتن زیتون در محلول قلیایی آبی خود می تواند عاملی برای تغییر رنگ زیتون به رنگ سیاه شود تیم ما هم شاید برای برخی از مصرف کنندگان چندان دلنشین نباشد هر چند در مقابل برخی از افراد زیتون سیاه را به زیتون سبز ترجیح می دهند که البته جنس زیتون نیز در رنگ آن تاثیر بسزایی دارد اما این در حالی است که برای تغییر رنگ زیتون می توان مدتی آن را در مقابل نور خورشید قرار داد تا از این طریق رنگ زیتون از سبز به سیاه تبدیل شود.روش از بین بردن تلخی زیتون سبز

    کلیه حقوق این سایت محفوظ و مربوط به سلام نو می‌باشد


    روش از بین بردن تلخی زیتون سبز
    روش از بین بردن تلخی زیتون سبز
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *