رنگ مو با حنا وسمه

دوره مقدماتی php
رنگ مو با حنا وسمه
رنگ مو با حنا وسمه

رکنا: رنگ کردن مو با مواد طبیعی هیچ ضرر و آسیبی به تارهای مو نمی رساند.

رنگ کردن مو در خانه و با مواد طبیعی علی رقم زیبایی موهایتان موجب تقویت آنها نیز می شود. با ترکیبات طبیعی این رنگ موها دیگر نگران ریزش و آسیب دیدگی موهایتان نیستید.

رنگ کردن مو به روش مادربزرگهایمان و با مواد طبیعی ترکیباتی دارد که با آشنایی با انها شاید دیگر به سراغ استفاده از رنگهای شیمیایی نروید و خودتان در خانه با این ترکیبات عالی برای سلامت موهایتان آرایشگر خود شوید.

درست است که رنگ‌های طبیعی محدود اند و گاهی رنگ مورد نظر شما در بین آنها نیست اما اگر شما هم از آن دسته از خانم هایی هستید که به تغییر رنگ موی خود علاقه دارید یا برای پوشاندن سفیدی موهای تان دنبال رنگ کردن آنها هستید، بهتر است برای یک بار هم که شده رنگ های طبیعی را امتحان کنید. گاهی لازم است برای تقویت مو و کاهش آسیب های وارده از رنگ های طبیعی مثل حنا، سدر، بابونه، چغندر، روناس و… استفاده کنید. پس با ما همراه شوید.

حنا حرف اول را می زند

رنگ مو با حنا وسمه

دوره مقدماتی php

معروف ترین رنگ طبیعی حناست؛ رنگی که احتمالا شما را یاد مادربزرگ های تان می اندازد. حنا برگ درختچه ای به همین نام است که آن را می کوبند و برای رنگ کردن مو و ناخن از آن استفاده می کنند. حتما فکر می کنید حنا موهای شما را قرمز می کند اما جالب است بدانید ترکیب حنا با مواد دیگر طیف گوناگونی از رنگ های مورد نظر شما را به وجود می آورد؛ مثلا رنگ مشکی که همیشه یکی از رنگ های پرطرفدار است.

اگر بخواهید رنگ مو های تان را به کمک حنا مشکی کنید، دستورالعمل های متعددی وجود دارد که ما با شما درمیان می گذاریم. امافراموش نکنید همیشه پیش از به کار بردن هر یک از این روش ها، مقداری از مواد را روی پوست خود امتحان کنید و در صورت بروز حساسیت، از به کار بردن آن اجتناب کنید ضمن اینکه مواد نامبرده در دستورهای رنگ مو را می توانید از عطاری ها تهیه کنید.

چهار قاشق غذاخوری حنا را با آب جوش مخلوط کنید و اجازه دهید دو ساعت روی سر بماند. چهار قاشق غذاخوری وسمه (رنگ حنا) را هم خیس کنید تا پس از شست وشوی حنا مورد استفاده قرار گیرد، دو ساعت بعد سر حنامالی شده را با آب ولرم بشویید و پس از خشک کردن موها وسمه را روی آنها بمالید و مانند مرحله اول دو ساعت بعد سر را با آب ولرم بشویید.

اگر چند تار موی سفید دارید، چهار قاشق غذاخوری تنباکو را با دو لیوان آب به مدت نیم ساعت بجوشانید و صبر کنید تا خنک شود، سپس موها را با محلول ماساژ Massage دهید.

یک قاشق غذاخوری برگ کنجد، یک قاشق غذاخوری سنای مکی و یک قاشق غذاخوری حنا را پودر کنید. با یک لیوان آب جوش مخلوط کرده و به صورت خمیر درآورید. پس از دو ساعت خمیر را به آرامی به موها بمالید و اجازه دهید دو ساعت روی موهای تان بماند سپس موها را با آب ولرم کاملا آبکشی کنید.

برای موهای تیره دو قاشق غذاخوری حنا و چهار قاشق غذاخوری وسمه را با یک لیوان آب جوش مخلوط کنید. بعد از پنج دقیقه یک عدد تخم مرغ به آن اضافه کنید. قبل از رنگ کردن، موها را با یک قاشق غذاخوری روغن جوانه گندم ماساژ دهید و سپس موها را با این مواد رنگ کنید. یک تا دو ساعت صبر کنید، بعد موها را با آب ولرم آبکشی کنید.

پنج قاشق حنا و یک لیوان سرکه را مخلوط کنید و پس از یک ساعت آن را به سر بمالید. یک ساعت صبر کنید، بعد موها را با آب ولرم بشویید.

دو قاشق غذاخوری پودر گل شقایق، دو قاشق غذاخوری پودر پوست گردو را با یک لیوان آب مخلوط کنید. پس از دو ساعت رنگ را به آرامی به موها بمالید. دو ساعت صبر کنید و بعد موها را با آب ولرم آبکشی کنید.

چهار قاشق غذاخوری حنا را با نصف لیوان آب جوش مخلوط کنید و به مو بمالید. بعد از دو ساعت موها را با آب ولرم آبکشی کنید. بلافاصله چهار قاشق غذاخوری وسمه و یک قاشق مرباخوری سریش را با ماست مخلوط کنید و به مو بمالید. بعد از دو ساعت موها را با آب ولرم بشویید.

جالب است بدانید اگر چندین بار موهای خود را با جوشانده پوست گردو ماساژ دهید و بشوئید، مشکی می شود.

رنگ کردن موهای سفید

اگر چند تار موی سفید دارید، چهار قاشق غذاخوری تنباکو را با دو لیوان آب به مدت نیم ساعت بجوشانید و صبر کنید تا خنک شود، سپس موها را با محلول ماساژ دهید.

برای موهای سفید دو قاشق غذاخوری پودر گل شقایق و دو قاشق غذاخوری پودر پوست گردو را با یک لیوان آب جوش مخلوط کنید و به صورت خمیر درآورید. بعد از دو ساعت خمیر را به آرامی به موها بمالید. یک ساعت صبر کنید و بعد موها را با آب ولرم آبکشی کنید.

رزماری یا اکلیل کوهی هم درمان طبیعی برای حفظ رنگ طبیعی موهای شماست و هم درمان خوبی برای چربی مو به حساب می‌آید. یک چهارم فنجان رزماری خشک را به مدت 10 دقیقه در دو فنجان آب بجوشانید. بعد آن را از صافی رد کنید و آب رزماری را روی سرتان بریزید و اجازه دهید شب تا صبح روی سرتان بماند. اگر تعداد موهای سفید سر شما زیاد است، از این محلول برای مدت طولانی تری استفاده کنید. کم کم موهای سفید شما رنگ تیره تری به خود می گیرد.

رنگ موی قهوه ای روشن در خانه و با مواد طبیعی

70 گرم ریشه ریواس را 10 دقیقه بجوشانید. بعد از 24 ساعت جوشانده را صاف کنید و با شش قاشق کایولین، یک عدد تخم مرغ و چهار قاشق سرکه سیب مخلوط کنید. حالا آن را روی سر بمالید و پس از یک ساعت آبکشی کنید.

یک قاشق غذاخوری قهوه، دو قاشق غذاخوری بابونه و دو قاشق چایخوری روناس را پودر و با یک لیوان آب جوش مخلوط کنید تا حالت خمیری پیدا کند. چهار ساعت بعد خمیر را به آرامی به موها بمالید. یک ساعت صبر کنید و بعد موها را با آب ولرم آبکشی کنید.

دو قاشق غذاخوری پوست گردو، یک قاشق چای خوری پودر زاج، دو قاشق غذاخوری عرق بهارنارنج و دو عدد زرده تخم مرغ را با هم مخلوط کنید و به موها بمالید. یک ساعت صبر کنید و بعد موها را با آب ولرم آبکشی کنید.

دو قاشق غذاخوری گل بابونه، یک قاشق غذاخوری چای و یک قاشق غذاخوری وسمه را با دو لیوان آب روی حرارت ملایم بجوشانید. پس از سرد شدن یک عدد زرده تخم مرغ را به آن اضافه کنید و خمیر را به موها بمالید. سه ساعت بعد موها را آبکشی کنید.

پوست گردوی سبز تازه را بکوبید و با چهار لیوان آب روی حرارت قرار دهید تا نصف آن بخار شود. وقتی سرد شد آن را به موهای خود بمالید و بعد از نیم ساعت موهای تان را بشویید.

20 گرم حنا، 30 گرم پودر برگ کنجد، 20 گرم پودر بابونه و دو عدد زرده تخم مرغ را با یک لیوان آب جوش مخلوط کنید و اجازه دهید چند ساعت بماند. بعد از چهار ساعت مواد را به مو بمالید و باز منتظر شوید که این مواد چند ساعت روی موهای تان بماند و بعد آبکشی کنید. دقت داشته باشید برای تاثیرپذیری رنگ‌های طبیعی زمان بیشتری نسبت به رنگ شیمیایی باید اختصاص دهید.

رنگ موی طبیعی قهوه ای تیره

یک قاشق چای خوری چای را در 200 میلی لیتر آب بجوشانید تا مقدار آن به نصف برسد سپس چای صاف شده، یک فنجان پودر حنا، یک قاشق چای خوری پودر انگور خشک شده و دو قاشق چای خوری روغن نارگیل (یا زیتون) را با هم مخلوط کنید و بگذارید یک شب در ظرفی آهنی بماند. صبح مقداری پودر گل میخک به آن اضافه کنید و به موی سر خود بمالید و بعد یک یا دو ساعت آن را بشویید.

پودر پوست گردو، پودر زاج، پودر حنا، زرده تخم مرغ و آب را مخلوط کنید تا حالت خمیری شکل پیدا کند. خمیر را روی موها ی تان بمالید و 40 دقیقه صبر کنید و بعد آن را آبکشی کنید.

• آب دو عدد لیموترش، یک قاشق غذاخوری حنا، یک قاشق غذاخوری پودر قهوه و یک لیوان آب جوش را مخلوط کنید و به مدت پنج دقیقه با حرارت ملایم بجوشانید تا حالت خمیر نرم به خود بگیرد. مواد را از روی حرارت بردارید و بعد از نیم ساعت یک عدد زرده تخم مرغ به آن اضافه کنید. موهای خود را با یک قاشق غذاخوری روغن جوانه گندم ماساژ دهید و بعد مواد را به آن بمالید. یک ساعت و نیم بعد موها را با آب ولرم آبکشی کنید. اگر چند بار این عمل را تکرار کنید رنگ آن خیلی روشن می شود.

رنگ مو با حنا وسمه

رنگ موی طبیعی قهوه ای روشن

سه قاشق غذاخوری قهوه، دو قاشق غذاخوری پودر پوست گردو، دو قاشق غذاخوری حنا و یک قاشق غذاخوری وسمه را مخلوط کنید و به مو بمالید. بعد از دو ساعت موهای تان را آبکشی کنید.

دو قاشق غذاخوری حنا، سه قاشق غذاخوری قهوه، دو قاشق غذاخوری پودر کاکائو و یک قاشق غذاخوری وسمه را با مقداری آب خمیر کنید و روی سر بمالید. اجازه دهید دو ساعت بماند و بعد آن را بشویید.

30 گرم بابونه را در آب بجوشانید و با 15 گرم حنا (یا روناس)، 30 گرم قهوه و 20 گرم اقطی مخلوط کنید و به موهای خود بمالید. بعد از دو ساعت آن را بشویید.

رنگ موی سرخ جذاب

حنا را با آب یا عرق بهارنارنج خمیر کنید. بعد از چند ساعت، کمی آب به آن اضافه کرده و به مو بمالید. این خمیر هرچه بیشتر روی سر بماند رنگ بیشتری خواهد داشت و پررنگ تر می شود. اگر مقداری آب اکسیژنه به خمیر حنا اضافه کنید، مو ها را به رنگ آتشین و پرتلالو درمی آورد. رنگ قرمز حنا شاد و زنده است.

اقطی سرخ (نام گیاه) را با آب مخلوط کنید و به موهای خود بمالید.

حنا را با آب اکسیژنه به صورت متناوب بر سر بمالید تا موهای تان قرمز شود.

رنگ موی قهوه ای بلوطی

پودر حنا را با آب اکسیژنه و قهوه مخلوط کنید و به موهای خود بمالید. دو ساعت بعد رنگ را با آب ولرم شست وشو دهید.

  • عکس از اسم علی اکبر
  • رنگ موی طلایی

    پنج قاشق غذاخوری گل بابونه و پنج قاشق غذاخوری گل ریواس را با سه لیوان آب روی حرارت ملایم بجوشانید. بعد از 20 دقیقه آن را صاف کنید و پس از خنک شدن روی موهای خود ماساژ دهید. ماساژ این عصاره بر موهای سفید و بی رنگ موجب طلایی شدن آنها می شود.

    پنج قاشق غذاخوری پودر بابونه را با یک لیوان آب به مدت پنج دقیقه بجوشانید، پس از سرد شدن یک قاشق غذاخوری صابون به آن اضافه کنید به طوری که در آن حل شود. ابتدا سر را صابون زده، بدون اینکه سرتان را آبکشی کنید این مخلوط را روی سر ماساژ دهید پس از یک ساعت موها را با آب ولرم کاملا آبکشی کنید.

    یک چغندر را رنده کنید و در یک فنجان آب بجوشانید و با نصف قاشق چای خوری کاتا که گیاهی هندی است مخلوط کنید. بعد از صاف کردن، آن را با یک فنجان حنا مخلوط کنید. بعد یک قاشق چای خوری پودر قهوه به آن اضافه کنید و یک شب در داخل ظرف فلزی قرار دهید. صبح نصف پیمانه کشک به آن اضافه کنید و به موهای خود بمالید و بعد از دو تا سه ساعت بشویید.

    بابونه، قهوه، آبلیمو، سرکه و زعفران را به یک میزان با هم مخلوط کنید و به موهای خود بمالید و پس از دو ساعت بشویید.

    رنگ موی شرابی

    یک عدد چغندر متوسط را در مقداری آب بجوشانید و با شش قاشق حنا مخلوط کنید و روی موهای تان بگذارید و پس از یک ساعت بشویید.

    دو قاشق غذاخوری حنا، یک قاشق غذاخوری رنگ حنا، سه قاشق غذاخوری روناس، دو قاشق غذاخوری گل ریواس را با آب لبو قرمز مخلوط کنید و روی مو ها بمالید و بعد از دو ساعت بشویید.

    رنگ موی مسی

    چهار قاشق غذاخوری گل ریواس، چهار قاشق غذاخوری گل بابونه، چهار قاشق غذاخوری حنا و سه لیوان آب را بجوشانید. بعد از صاف کردن مواد، موها را با آن ماساژ دهید و پس از دو ساعت بشویید.

    رنگ مو با حنا وسمه

    حنا، وسمه، روناس، آب آلبالو، قهوه و پوست پیاز قرمز را مخلوط کنید و به موهای خود بمالید و بعد از دو ساعت آبکشی کنید.

    رنگ موی مسی تیره

    یک قاشق چای خوری چای را در 200 میلی لیتر آب بجوشانید تا مقدار آن به نصف برسد سپس آن را صاف کنید تا چای از آن جدا شود. یک فنجان پودر حنا، یک قاشق چای خوری پودر انگور خشک شده، دو قاشق چای خوری روغن نارگیل (یا زیتون) و چای تزئینی را با هم مخلوط کنید و بگذارید یک شب در ظرفی آهنی بماند. صبح مقداری روغن اکالیپتوس به حنا اضافه کنید و آن را به سر خود بمالید و بعد یک یا دو ساعت آن را بشویید.

    حنا و بابونه، آبلیمو و سرکه را با هم ترکیب کرده روی موهای خود بمالید.

    قرمز متمایل به طلایی

    برای ایجاد رنگ قرمز متمایل به طلایی، 211 گرم پودر حنا و دو پیمانه آب لیمو را در ظرف غیرفلزی مخلوط کنید. بگذارید مواد به مدت چهار تا شش ساعت بماند تا کمی غلیظ شود. بعد آن را روی سر بمالید و با پلاستیک ببندید. پس از دو تا سه ساعت، موهای خود را بشویید.

    حنا، برگ و تخم چغندر وگلبرگ شقایق هم موهای شما را سرخ می کند.

    رنگ موی طبیعی شرابی

    300 سی سی دمکرده بابونه و یک قاشق سرکه یا آبلیمو را با شش قاشق غذاخوری حنا مخلوط کنید و یک ساعت روی موهای خود بگذارید و سپس آبکشی کنید.

    پنج قاشق غذاخوری روناس را با یک لیوان آب جوش به مدت 20 دقیقه بجوشانید، پس از سرد شدن آن را صاف کنید و نصف آن را به موهای تان بمالید، بعد نیم ساعت باقیمانده مواد را به موها زده و یک ساعت صبر کرده و بعد با آب ولرم آبکشی کنید.

    شش قاشق غذاخوری حنا، آب شلغم که قبلا دم کشیده و خنک شده و دو قاشق غذاخوری قهوه و دو قاشق غذاخوری سرکه را مخلوط کنید و به مدت دو ساعت روی سر بگذارید.

    آیا زنان باردار می توانند از رنگ های طبیعی استفاده کنند؟

    در مورد استفاده از رنگ های طبیعی دکتر عباسیان، متخصص طب سنتی توصیه می کند:«در استفاده از رنگ ها، مزاج خود را بشناسید، به عنوان مثال اگر گرم مزاج هستید از گیاهان گرم که استفاده از آنها در شما حساسیت ایجاد می کند، زیاد و متناوب استفاده نکنید. رنگ های طبیعی برای خانم های باردار هم اگر بریدگی یا زخم نداشته باشند، مشکلی ایجاد نمی کند.

    اما در حالت کلی بهتر است خوردنی ها و مالیدنی هایی از این دست، به علت نامشخص بودن واکنش آن در بدن خانم باردار و جنین، در این مقطع زیاد و مکرر استفاده نشود.» استفاده از رنگ های طبیعی به مراتب سخت تر از رنگ های شیمیایی است و وقت و حوصله بیشتری می طلبد اما حتما می دانید استفاده مکرر از رنگ های شیمیایی نه تنها به ریشه مو آسیب وارد می کند بلکه ممکن است مقادیری از مواد از طریق پوست جذب بدن شود.

    شواهد تازه محققان نشان می دهد میان استفاده مرتب از رنگ مو با ابتلا به بعضی بیماری های پوستی و حتی سرطان ارتباط نزدیکی وجود دارد. همچنین دانشمندان در مطالعات و آزمایش هایی که روی حیوانات انجام دادند، متوجه شدند دفعات رنگ کردن مو با رنگ های شیمیایی موجب ناقص الخلقه شدن نوزادان حیوانات می شود. به همین دلیل به خانم ها توصیه می شود حداقل در سه ماهه اول بارداری از رنگ های شیمیایی استفاده نکنند.

    چند نکته ی مهم

    • توجه داشته باشید کیفیت، تازگی گیاه، میزان مواد، نحوه ترکیب مواد، جنس و رنگ موی هر شخص، زمان ماندن مخلوط روی مو و. . . طیف رنگی متفاوتی را در افراد مختلف ایجاد می کند.

    • پیش از رنگ کردن کل موهای تان، بخش کوچکی از موها را رنگ کنید تا رنگ به دست آمده روی موی خود را ببینید و در صورت رضایت کل موی خود را رنگ کنید.

    • اگر رنگ به دست آمده دلخواه شما نبود می توانید چندین مرتبه این کار را تکرار کنید. رنگ های تیره با تکرار، تیره تر و رنگ های روشن روشن تر می شود.

    • مدت دقیق نگهداشتن رنگ روی مو بسیار مشکل است زیرا به خصوصیات مو و رنگ موی شما بستگی دارد.

    • برای اینکه نتیجه بهتری از رنگ کردن موهای خود بگیرید، بهتر است شرایط دمایی محیط، نزدیک به دمای بدن یعنی 37 درجه سانتی گراد باشد.

    • توجه داشته باشید رنگ های شیمیایی به سختی روی رنگ های گیاهی می نشیند و ولی رنگ های گیاهی به راحتی روی موهای دکلره شده و رنگ شده نتیجه می دهد.

    • شست وشو با چای باعث تغییر رنگ موها نمی شود اما هاله زیبایی روی آنها پدید می آورد.

    • اگر موهای شما شکننده و خشک است، هنگام استفاده از حنا، زرده تخم مرغ یا روغن زیتون به ترکیب رنگ تان اضافه کنید.

    اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

    حمله 500 آشوبگر به حوزه علمیه

    عکس / دستگیری لیدرهای تجمعات

    این 10مردفراری رامی شناسید؟!/مخفیگاهشان کجاست؟!+عکس بدون پوشش

    شکم این دختر 12 ساله برآمده بود / همه او را بی عفت دانستند +تصویر

    دوستان پدر پرستو به او دست درازی کردند!

    این اجساد بعد از مرگ مدلینگ شدند ! + عکس های تاسف آور

    مهناز زن صیغه ای چرا گمشده بود؟! + عکس

    این معلم شیطان صفت دانش آموزان را بازیگران فیلم های مستهجن کرده بود! + عکس

    حمله 4 مرد مسلح به خانه برج ساز و تاجر اینترنتی در شمال تهران + عکس

    خانم دکتر معروف تهرانی محکوم شد؟! + جزییات

    طناب دار دور گلوی قاتل زنجانی فشار آورد اما او زنده ماند!

    راز وصیتنامه زن مشهدی که خودش را کشت

    زن تهرانی ، 6 خودروی مرد برج ساز را توقیف کرد! + عکس

     


    حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

    رکنا:اگر قبل از رنگ کردن ، روشهای زیر را انجام دهید ، رنگ موهایتان بیشتر می ماند.

    رکنا: با این مواد طبیعی در خانه می توانید به راحتی کرم های سفید کننده بسازید.

    رکنا: با این مواد طبیعی می توان موهای سفید را مشکی کرد.

    رکنا: این روش ها برای سفید کردن پوست های تیره مفید است.

    همش الکی است پولتون رو سرفر این چیز ها نکنید من هرکدوم رو چند بار روی موهام گذاشتم ولی فقط هنای خالی جواب داد.😡😡

    موضوعات داغ

    با اشتراک در خبرنامه رکنامهمترین و جدیدترین اخبار روز را در ایمیل خود داشته باشید:

    “سنجاق”

    مجری انحصاری تبلیغات رکنا

    سایت اینترنتی رکنا

    کلیه حقوق متعلق به

    سایت اینترنتی رکنا

    است

    وسمه گیاهی است دو ساله که از برگ آن ماده آبی رنگ سیر به نام وسمه گرفته می شود.

    بلندی آن 90 _ 110 سانتیمتر، برگ های آن کمانی و به طور گروهی است.

    قسمت پایین برگ ها نازک و سفید شده و به شکل دم برگ ضخیم گوشتی در آمده و به ساقه متصل می شود.

    قسمت بالای برگ بیضی دندانه دار براق و سبز رنگ است.

    رنگ مو با حنا وسمه

    گل های آن زرد، میوه آن خورجینک کوتاه و سیاه رنگ و ریشه آن عمودی و کمی ضخیم می باشد.

    گیاه وسمه بومی چین است و در سایر مناطق دنیا نیز انتشار دارد.

    در ایران نیز گونه هایی از آن به طور خودرو می روید و در باختران، طاق بستان دیده می شود.

    گونه های دیگری از آن در شمال ایران در مازندران، پل زنگوله در کنار رودخانه ها در ریگزار و در دامنه های البرز انتشار دارد.

    نام های دیگر وسمه شالخنی، کتم، خطر، برگ گیاه، رنگ برگ، حنای شقال برگ نیل، برک، شالخنی و رنگ حنا است.

    ایرانیان عقیده داشتند که باید وسمه را صبح چید و با یک آفتاب خشک کرد و پس از غروب آن را کوبید و کیسه کرد تا فاسد نشود.

    طبع وسمه گرم و خشک است.

    قسمت های مختلف آن مانند برگ، گل و تخم دارای خواص درمانی است.

    مشکی کردن مو – ضعیف شدن مغز – تقویت و بلندشدن مو – بواسیر – سرماخوردگی – تب مخملک – سرخک – تیفوئید – آنفلوآنزا – جلوگیری از آب آوردن چشم و…

    از پودر وسمه این گیاه می توان به عنوان رنگ موی طبیعی برای موهای سفید استفاده کرد.

    به دلیل طبیعی بودن علاوه بر اینکه هیچ گونه ضرری برای موها ندارد موجب تقویت آنها نیز می گردد.

    همچنین مصرف وسمه در بارداری نیز بی ضرر می باشد.

    در گذشته نیز از وسمه برای رنگ کردن و تقویت ابرو استفاده می شده است.

    از پودر وسمه برای جلوگیری از آب آوردن چشم در شروع آب مروارید نیز استفاده می شود.

    اگر مى خواهید موى سر یا ریش خود را با کوبیده برگ وسمه مشکى کنید، ابتدا مو یا ریش خود را خوب بشوئید تا چربى آن گرفته شود.

    و بعد ابتدا موها را با حنا به صورت آستر رنگ کنید و بعد بشویید.

    سپس کوبیده برگ مرا که با آب خمیر کرده و یا پخته روى آن ببندید و بگذارید رنگ بگیرد تا رنگ آن نیکو و شفاف شود.

    حنا و وسمه دوتا از رنگ های طبیعی و گیاهی هستن که فواید دارویی زیادی هم دارند.

    تاثیر وسمه بسته به نوع و جنس موها متفاوت است.

    برخی از افراد با تجربه در این زمینه می گویند که ابتدا باید حنا را بر مو گذاشت و شست و سپس از وسمه بر روی مو استفاده کرد.

    بنابراین لازمه که بین حنا گذاشتن و وسمه گذاشتن فاصله باشه و برای شستن هر کدوم جداگانه به زمان نیاز کافی نیاز هست.

    برخی افراد هستن که فقط تنها از وسمه برای رنگ موهاشون استفاده می کنند و از رنگ اون کاملا راضی هستند.

    کسانی که می خواهند برای موهایشان از وسمه استفاده کنند بهتر است از نوع خراسانی وسمه استفاده کنند.

    مواد لازم:

    روش تهیه:

    رنگ مو با حنا وسمه

    اگر آب دمکرده برگ آن را بنوشید قی آور است.

    در موارد گزیدگی توسط سگ هار نافع می باشد.

    برگ این گیاه را با آب گرم خمیر کرده و بر سر ضماد کنید.

    برای رفع زکام مفید است، مو را تقویت میکند، رنگ مو را تغییر داده و به مشکی تبدیل میکند.

    همچنین روزی سه بار قدری از برگ گیاه وسمه را با کمی آب خمیر کرده در اطراف بیضه ها بمالید. ورم بیضه که از گرمی وحرارت باشد را می نشاند.

    و بند آمدگی ادرار نوزاد را برطرف می کند.

    مالیدن روغن وسمه به سر موها را تقویت کرده از ریزش آنها جلوگیری می کند و باعث بلند شدن موها می شود.

    آب برگ های تازه‌ی وسمه آن را بگیرید، بعد به نسبت مساوی آب برگ تازه این گیاه را با روغن کنجد مخلوط کنید. روی آتش ملایم آنقدر بجوشانید تا آب تبخیر شده و روغن باقی بماند.

    تخم گیاه وسمه نیز مفید است و اگر گرد کوبیده تخم آن در چشم، برای جلوگیری از آب آوردن چشم و جذب آب چشم در آغاز آب آوردن (آب مروارید) نافع است.

    مصرف زیاد وسمه برای مغز مضر است.

  • ليموترش و خواص ضد سرطاني
  • همچنین برای دندان مضر است باعث سست شدن دندان می‌گردد.

    بیشتر بخوانید:

    آشنایی با عوارض و خواص مصرف هویج وحشی

    خواص ریشه جعفری | ۱۳ خاصیت شگفت انگیز و درمانی ریشه جعفری

    ۱۱ خاصیت گیاه علف شاخ بز و فواید آن برای تقویت قوای جنسی

    8 تاثیر شگفت انگیز اضافه کردن نمک در شامپو برای سلامتی موها

     !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document);!function (e, t, n, s) { var a = t.createElement(“script”), r = new Date; a.src = “https://newcdn.sanjagh.com/assets/sdk/notif.js?t=” + r.getFullYear().toString() + r.getMonth() + r.getDate() + r.getHours(), a.async = !0, a.defer = !0, e.snj_notif = { publisher_id: “5e47f2302e1c53039258f742”, delay: 5 }; var i = t.getElementsByTagName(“script”)[0]; i.parentNode.insertBefore(a, i) }(window, document); now = new Date(); var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0]; var script = document.createElement(‘script’); script.async = true; script.type = ‘text/javascript’; var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’; script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours(); head.appendChild(script);

    دوات آنلاین-وسمه گیاهی است پرخاصیت که مانند حنا هم خواص درمانی دارد و هم به عنوان یک ماده آرایشی از آن استفاده می‌شود.

     

    وسمه گیاهی است که در ایران به صورت خودرو رشد می‌کند و زمان بهره‌برداری از آن دوسالگی است. این گیاه زمانی که تقریبا 110 سانتی‌متر می‌شود قابل استفاده‌است.

     

    وسمه در منطقه مازندران  در کرمانشاه و  طاق بستان به صورت خودرو وجود دارد. البته خاستگاه اصلی این گیاه چین است واز چین به کشورهای دیگر رفته‌است.

    رنگ مو با حنا وسمه

     

    در ایران این گیاه را پرورش نمی‌دهند اما در چین و هند به صورت گسترده این گیاه را پرورش می‌دهند و از آن استفاده تجاری می‌کنند.

     

    بیشتر رنگ موهای هندی به رنگ موی گیاهی معروف است از ترکیب گیاه حنا، وسمه و تنباکو تشکیل شده‌است.

    جالب است بدانید رنگی که از این گیاه استخراج می‌شود آبی تند است و رنگی بسیار خاص و زیبا است.

     

    از وسمه به عنوان ابزار آرایشی چشم استفاده می‌شود.البته وسمه گیاهی است که در هند و چین بسیار کاربرد دارد. هندی‌ها از خواص زیبایی آن استفاده زیاد می‌کنند و چینی‌ها خواص درمانی وسمه را مد نظر قرار می‌دهند.

    وسمه از گیاهانی است که خواص ان برای مو و ابرو ثابت شده‌است. از آنجایی که وسمه رنگی آبی تند دارد و به سیاهی می‌زند از آن برای پوشاندن موهای سفید استفاده کرد. برای این کار باید پودر وسمه را از عطاری‌ها تهیه کنید.

     

    می‌توانید وسمه را با حنا نیز مخلوط کنید. حنا رنگی قرمز و ماهاگونی دارد و وسمه رنگی آبی تند نزدیک به سرمه‌ای. مخلوط این دو گیاه رنگ سیاه با هاله‌ای قهوه‌ای روی موهای شما درست می‌کند.

     

    برای رنگ کردن مو با وسمه یک روش بسیار خوب به شما آموزش می‌دهیم. شما می‌توانید ابتدا موهای خودتان را حنا ببندید و با حنا رنگ کنید. دو ساعت بعد وقتی حنا را شستید حالا نوبت وسمه است آن را با آب مخلوط کرده و روی موهایتان بگذارید و اجازه دهید دو ساعت وسمه روی موهایتان بماند. هرچند با حنا ابتدا موهای شما حالت قرمزی می‌گیرد اما بعد که وسمه روی آن قرار دادید موهایتان مشکی می‌شود.

     

    وسمه‌را باید آنقدر در آب بریزید که مواد شما مانند ماست شود. سفتی یا شلی آن دقیقا باید مانند ماست شود تا بتوانید آن را روی موهایتان قرار دهید بدون آنکه شره کند.

     

    اگر می‌خواهید موهایتان رنگ تریاکی پیدا کند می‌توانید بعد از وسمه کمی هم موهایتان را با تنباکو رنگ کنید. ترکیب وسمه و حنا و تنابکو بسیار رنگ شیکی برای شما خواهد داشت. همچنین اگر باردار هستید موهایتان سفید است می‌توانید از وسمه و حنا برای پوشاندن سفیدی موهایتان استفاده کنید و ضرریی نیز ندارد.

    سیاهی زیاد آبرو‌ها اگر چشمانی کاملا سیاه ندارید ممکن است زیبایی صورت شما را کم کند. از طرفی وسمه یک خاصیت تقویت کنندگی قوی برای ابروها دارد برای اینکه آبروهای شما خیلی سیاه نشود می‌توانید ترکیب وسمه را که برای موهایتان درست کردید روی ابروهایتان هم بگذارید اما مدت زمان آن باید کم باشد.

     

    20 دقیقه زمان مناسبی برای رنگ کردن ابروهاست.

     

    سرمه و وسمه دو وسیله آرایشی برای چشم نیز هست که مژه‌ها را نیز تقویت می‌کند. از پورد غنی‌شده وسمه که در عطاری‌ها نیز هست می‌توانید به جای مداد‌های چشم یا خط چشم استفاده کرده و به چشم‌هایتان بکشید. وسمه چشم‌های شما را بسیار زیبا می‌کند.

     

    اگر وسمه را مانند سرمه داخل چشم بکشید علاوه بر تقویت مژه‌ها باعث توقیت بینایی شده و از آب مروارید جلوگیری می‌کند.

    رنگ مو با حنا وسمه

     

    اگر موو ناخن‌های شکننده‌ای دارید می‌توانید از روغن وسمه استفاده کنید. روغن وسمه بسیار در این خصوص مفید و موثر است و موهای شما را تقویت می‌کند. حتی اگر از رنگ‌های شیمایی برای موهایتان استفاده می‌کنید باز هم می‌توانید از روغن وسمه برای از بین بردن اثرات رنگ شیمیایی روی پوسستان استفاده کنید. وسمه باعث می‌شود تا موهای شما خیلی زود رشد کند و تارهای ان کلفت شود.

    بسیاری از خانم‌ها موی کم‌پشت ندارند بلکه موهایشان نازک است و با کلفت شدن  تار مو مشکل کم پوشتی موی آنها از بین می‌رود.

     

    در چین از ریشه  گیاه وسمه به عنوان یک تب‌بر استفاده می‌شود. مخصوصا در درمان مخملک و تب آن از این گیاه بسیار استفاده می‌شود.

     

    در طب ایرانی از گیاه وسمه برای درمان سردرد استفاده می‌شود. پزشکان طب ایرانی می گویند وسمه تبی گرم دارد و می‌تواند سردرد را درمان کند.

     

    همچنین از روغن آن برای درمان درد مفاصل هم استفاده می‌شود.بر اساس نظریات طب چینی  جهت درمان بواسیر از روغن وسمه می‌توانید استفاده کنید و آن را به محل بمالید. برای جلوگیری از آب مروارید وسمه را بین پلک‌هایتان بمالید. همچنین برای درمان آنفولانزا از دم کرده گل‌های وسمه به صورت بخور استفاده کنید.گل‌های این گیاه زرد رنگ و بسیار زیباست.

  • عکس نوشته تبریک تولد مادر فوت شده
  •  

    البته باید توجه داشته‌باشید وسمه را باید در جای تاریک و خشک و خنک  نگهداری کنید و نباید بعد از چیدن و خشک شدن در معرض هوا قرار گیرد.گفته می‌شود برای درمان کچلی نیز از وسمه استفاده شده و در مواردی فرد درمان شده‌است.

     

    هندی‌ها از وسمه بیشتر استفاده آرایشی و پیرایشی می‌کنند. زنان هندی از گیاه وسمه برای رنگ مو استفاده می‌کنند و روغن آن را نیز برای پرپشتی و شفافیت مو استفاده می‌کنند.

     

    طرفداران طب سنتی بر این باورند که وسمه ممکن است برای مغز ضرر داشته‌باشد.از خوردن روغن وسمه باید صرف نظر کرد. البته مضر بودن وسمه زمانی اتفاق می‌افتد که بسیار از آن استفاده کنید و استفاده با فاصله آن بسیار مفید نیز هست.

    در بیشتر موارد خانم‌هایی که موهایشان را رنگ می‌کنند با مشکلاتی از جمله بسورات پوستی و حساسیت مواجه می‌شوند یا اینکه موهای آنها نازک می‌شود برای اینکه چنین مشکلی را از بین ببرید بهترین راه استفاده از روغن وسمه است. این روغن پوست سر شما را سالم نگه می‌دارد و رنگ‌های باقی مانده روی پوست سرتان را از بین می‌برد و آن را تقویت می‌کند. شما می‌توانید از روغن وسمه برای ابروها و ساقه مو نیز استفاده کنید چراکه روغن وسمه باعث می‌شود موهای شما انعطاف از دست داده خود را دوباره به دست آورد.

     

    وسمه در ناخن هم بسیار خوب است می‌تواند شکنندگی ناخن‌های شما را از بین ببرد و رشد آن را افزایش دهد و از گوشه کردن ناخن جلوگیری کند.

    رنگ مو با حنا وسمه

     

     

    نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

    در این مطلب با انواع روش های طبیعی برای رنگ موی گیاهی مشکی آشنا شدید که امیدواریم با کمک این دستورات و مواد طبیعی بتوانید موهایتان را به راحتی به رنگ مشکی در آوردید.

    برای ایجاد تغییرات مثبت در چهره تان بهتر است موهایتان را با کمک انواع رنگ موهای شیمیایی و گیاهی رنگ بزنید. رنگ مو گیاهی مشکی از انواع رنگ موهای مناسب و ایده آل است و شما می توانید با کمک انواع روش ها و مواد طبیعی موهایتان را به ساده ترین روش ممکن مشکی کنید.

    رنگ مو گیاهی مشکی زیبایی و جذابیت خاص خودش را دارد و اگر شما تمایل دارید موهایتان را بدون اینکه هیچگونه آسیبی رنگ بزنید بهتر است از رنگ موهای طبیعی و گیاهی استفاده کنید.

    رنگ موی مشکی یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین رنگ موها در بین خانم ها است و اگر شما تمایل دارید سفیدی موهایتان کمتر به نظر برسد بهتر است از این رنگ مو زیبا برای رنگ کردن موهایتان استفاده کنید. در ادامه انواع روش های طبیعی برای رنگ کردن موها با رنگ مو گیاهی مشکی را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار می دهیم.

    رنگ مو با حنا وسمه

    رنگ موی مشکی طبیعی براقی و درخشندگی خاص خودش را دارد و شما می توانید با انواع مواد گیاهی و طبیعی نظیر حنا و چای سیاه و حنای هندی و روناس و آبلیمو و روغن نارگیل موهایتان را به راحتی رنگ بزنید.

    روش تهیه رنگ مو 

    ابتدا حنا را با آب جوش درون ظرف مناسبی مخلوط کنید و بعد از گذشت ۶۰ دقیقه با کمک حنا همه سر خود را ماساژ دهید و به مدت ۱۲۰ دقیقه صبر کنید. وسمه را به کمک مقداری آب خیس کنید و بعد از گذشت ۱۲۰ دقیقه موهایتان را با کمک آب ولرم بشویید و بعد از خشک کردن موها با کمک وسمه تمام سر را به خوبی ماساژ دهید و بعد از گذشت ۱۲۰ دقیقه موهایتان را با آب ولرم به خوبی بشویید.

    ۲. رنگ مو گیاهی مشکی با چای سیاه 

    یکی از بهترین روش ها برای رنگ کردن موهای سفید استفاده از چای کیسه ای است و شما می توانید با کمک چای کیسه ای موهایتان را به راحتی مشکی کنید. برای رنگ کردن موها با چای کیسه ای چند عدد چای کیسه ای را درون مقداری آب بجوشانید سپس محلول چای را صاف کنید و محلول صاف شده را به همه قسمت های موهای خود بزنید. توجه داشته باشید که برای رسیدن به نتیجه دلخواه بهتر است هفته ای دو بار از این روش برای رنگ کردن موهای خود استفاده کنید سپس موهایتان را با آب سرد بشویید.

    ۳. رنگ مو گیاهی مشکی با حنای هندی 

    برای داشتن موهای مشکی و براق حنای هندی و آبلیمو و کشک و پودر قهوه را درون یک ظرف پلاستیکی و یا استیل به خوبی مخلوط کنید و مخلوط را هم بزنید تا خمیری یکدست و غلیظ بدست آید سپس موهایتان را با کمک این ترکیب رنگ بزنید.

    توجه داشته باشید که قهوه باعث از بین رفتن قرمزی حنا می شود بنابراین می توانید در این ترکیب رنگ موی گیاهی به اندازه دلخواه خود از قهوه استفاده کنید.

    ۴. رنگ مو مشکی گیاهی تیره با روناس 

    برای تهیه این رنگ موی گیاهی ابتدا چهار قاشق غذاخوری روناس و سه لیوان آب را درون ظرفی مناسب بریزید سپس ظرف را روی حرارت گاز قرار دهید تا به دمای جوش برسد و بعد از رسیدن محلول به دمای جوش آن را از روی حرارت گاز بردارید و اجازه دهید تا محلول روناس سرد شود سپس به کمک آن موهایتان را ماساژ دهید.

    ۵. رنگ مو مشکی گیاهی با آب لیمو و روغن نارگیل

    از زمان های گذشته تا به امروز از این ماسک مو گیاهی برای مشکی کردن موها و از بین بردن شوره سر و تقویت ریشه موها استفاده می شود.
    برای تهیه این رنگ مو به اندازه دلخواه خود مقداری روغن نارگیل را درون یک ظرف مناسب بریزید و ظرف را روی حرارت گاز قرار دهید تا روغن نارگیل گرم شود سپس آب نصف لیمو را بگیرید و آبلیموی تازه را با روغن نارگیل به خوبی مخلوط کنید و ماسک مو را به همه قسمت های موی خود بمالید و سرتان را ماساژ دهید تا موهایتان به طور طبیعی مشکی و خوشرنگ شود.

    در این مطلب انواع رنگ موی مشکی گیاهی را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم که امیدواریم با کمک این روش های طبیعی و بدون ضرر بتوانید تغییرات مثبتی را در رنگ موهای خود ایجاد کنید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده انواع فرمول رنگ مو شیمیایی و رنگ موهای گیاهی به بخش رنگ مو مجله آرگا مراجعه کنید.

    منبع : آرگا


    ساخت وسایل خلاقانه با سبد های میوه بی استفاده



    نحوه پخت شامی بادمجان خوشمزه در خانه



    چظوری با همسرم صمیمی تر شوم؟

    رنگ مو با حنا وسمه



    جذاب ترین انواع عید 99 رو اینجا ببین


    نحوه درست کردن خمیر هزارلا در خانه برای پخت شیرینی های معرکه



    چطور در خانه ژل ضد عفونی کننده درست کنیم؟

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه document.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “a57d81d8b577f2820252c3bba6df4245” );document.getElementById(“ecd89980ad”).setAttribute( “id”, “comment” );

    نام

    ایمیل

  • ترکیب حنا و بابونه برای رنگ مو
  • وب‌ سایت

    ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

    >

    ورود | عضویت

    برای آنکه مویی به رنگ روشنتر داشته باشید از یک قسمت حنا و دو قسمت وسمه استفاده کنید و رنگ آماده را به مدت ۳۰ دقیقه به روی مو ها نگه دارید .
    برای مشکی نمودن موها یک قسمت حنا را با سه …

    برای آنکه مویی به رنگ روشنتر داشته باشید از یک قسمت حنا و دو قسمت وسمه استفاده کنید و رنگ آماده را به مدت ۳۰ دقیقه به روی مو ها نگه دارید .

    برای مشکی نمودن موها یک قسمت حنا را با سه قسمت وسمه مخلوط کنید و به مدت چهار ساعت در روی موها قرار دهید .(معین کردن مدت دقیق نگهداشتن رنگ بر روی مو بسیار مشکل است زیرا به خصوصیات مو و رنگ مو بستگی دارد ).

    رنگ مو با حنا وسمه

    قبل از رنگ کردن چند دانه موی خود را ببرید و تمیز بشوئید و خشک کنید و رنگ کنید با حاصل شدن رنگ دلخواه مدت رنگ کردن را معین کنید .

    حنا و وسمه را باید در جای تاریک و خنک ،در ظرف در بسته تگهداری کنید .

    رنگ کردن مو ها با پوست گردو :

    آب پوست گردوی تازه به موها رنگ قهوه ای بسیار زیبایی می بخشد ولی این رنگ بر روی مو زیاد دوام نمی آورد .

    صد گرم پوست گردوی سبز تازه را بکوبید و در یک لیتر آب بریزید و بر روی آتش ملایم حرارت دهید تا نصف آن بخار شود .موها را با این محلول به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه تر نگه دارید .

    مصاحبه با میلاد بیک خواننده

    مصاحبه با محسن اورنگ

    مصاحبه با سید رضا اورنگ

    مصاحبه جنجالی با رضا ایرانمنش

    دستگاه ثبت شماره موبایل مشتری

    بهترین کسب و کارها، کارآفرینی و کارهای جدید در دنیا

    نظافت منزل را به متخصصین این کار بسپارید

    ۵ استراتژی برای مقابله با استرس مالی

    پزشکی از راه دور در ایران

    سرور HPE Proliant DL560 G10

    جهت مشاوره رایگان درباره تبلیغات، با ما تماس بگیرید:

    ۰۲۱ – ۲۳۰ ۴۴ ۳۳۳

    آفتاب وبسایت مرجع فارسی زبانان سراسر دنیا، از سال ۱۳۸۰ تا کنون است

    +۹۸ ۲۱ ۲۳۰ ۴۴ ۳۳۳

    تلگرام آفتاب

    اینستاگرام آفتاب

    +۹۸ ۲۱ ۲۳۰ ۴۴ ۱۰۳

    ایران، تهران، میدان نوبنیاد ، کوهستان سوم ، پلاک ۳

    رنگ مو با حنا وسمه
    رنگ مو با حنا وسمه
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *