راه حل درمان صداي شکم

دوره مقدماتی php
راه حل درمان صداي شکم
راه حل درمان صداي شکم

تصور کنید در وسط یک آزمون هستید یا در یک جمع و یا دریک مکان عمومی که ناگهان معده تان تصمیم می گیرد یک آواز را برای عموم به اجرا در آورد!!! اگر شما به طور مکرر به خاطر صدای بلند غرغرکردن معده در کلاس و یا یک مکان عمومی شرمنده می شوید این مقاله که توسط رسانه دکتر سلامت تهیه شده برای شما مفید می باشد.

۱- بدانید که این طبیعی است

غرغر کردن معده تان به دلیل کارها و وظایفی است که سیستم گوارشی تان انجام می دهد مانند: ترکیب کردن غذاها، مایعات، شیره گوارشی و هل دادن آن ها به سمت منطقه روده ها. سروصدا ها زمانی اتفاق می افتد که دیواره های معده و روده شما عمل شل شدن و منقبض شدن را برای فشرده کردن همه چیز در روده هایتان انجام می دهد. حتی با داشتن یک رژیم غذایی سالم مناسب غرغر معده ممکن است گاهی رخ دهد و این نباید باعث شرمندگی شما شود.

۲- سعی کنید وعده های سنگین و بزرگ قبل از کلاس ویا حضور در مکان عمومی نخورید

راه حل درمان صداي شکم

دوره مقدماتی php

وقتی خیلی زیاد غذا می خورید باعث می شود سیستم گوارشی تان خیلی فعال شودو به این شکل غرغر معده احتمال بیشتری دارد رخ دهد چون تحرک بیشتری در روده ها ایجاد شده است.

۳- از معده خالی پرهیز کنید

وقتی که معده تان به مدت دو ساعت خالی باشد سروصدای غرغرها بلندتر خواهد بود. این به آن خاطر است که چیزهای کم و یا اصلا چیزی در معده نیست که صداها را جذب و یا خفه کند. وقتی که ساعت هاست که چیزی نخورده اید بدنتان هورمون هایی آزاد می کند که به معده فرمان می دهد الان زمانی است که باقی مانده مواد در معده پاک شده تا فضای کافی برای غذاهایی که می خواهند وارد شوند ایجاد شود.

۴- غذاهای غیر قابل هضم را محدود کنید

برخی از کربوهیدرات ها به هضم شدن مقاوم هستند. بطور کامل از آن دوری نکنید چون آن ها انرژی بدن را تامین و نقش اصلی در سلامت گوارش را دارند. تنها میزان متوسطی از آن ها استفاده کنید تا سلامت گوارش تان حفظ و احتمال غرغرها کمتر شود.

۵- به علائم گوارشی توجه کنید

به یاد داشته باشید که غرغر معده می تواند هم در زمانی که به تازگی غذا خورده اید هم زمانی که هنوز نخورده اید اتفاق بیفتد برای جلوگیری از پرخوری و غرغر زیادی معده زمانی که واقعا گرسنه هستید را دریابید. یادگیری یک نقشه و راهنمای زمانی برای رژیم غذایی نرمال بهترین راه پیگیری و پرهیز از خوردن بی رویه است.

۶- آهسته غذا بخورید و کامل بجوید

افرادی که هوای زیادی قورت می دهند معمولا غرغر معده بیشتری نسبت به دیگران تجربه می کنند اگرشما خیلی سریع غذا می خورید و یا در بین غذا خوردن زیاد حرف می زنید شما احتمالا هوای زیادی را قورت می دهید. برای جلوگیری از آن آهسته تر بخورید.

۱- داروهای مسکن برای گاز معده استفاده کنید

گاز زیادی در شکم سبب ایجاد غرغر بلند معده می شود. یک راه ساده برای جلوگیری از آن مصرف داروهای مسکن گاز معده که به صورت بدون نسخه به فروش می رسند می باشد. ضروری نیست که هر بار غذا می خورید از این قرص ها استفاده کنید. اما سعی کنید به یاد داشته باشید که قبل از خوردن غذا سبب می شود معده تان بسیار گاز دار شود.

۲- از غذاهایی که سبب پر گاز شدن معده تان می شود پرهیز کنید

غذاهای خاصی به دلیل پیچیدگی در شکسته شدن آن های طی فرایند گوارش ایجاد نفخ و گاز زیادی می کنند. پرهیز زیادی از این غذاها به کنترل غرغر معده تان کمک می کند.

۳- پیاده روی کنید

بعد از خوردن یک وعده غذا پیاده روی کنید. نیازی نیست بیش از نیم مایل باشد. پیاده روی به گوارش کمک و باعث می شود روده هایتان به شیوه سالم در تحرک باشد.

۱- به طور مداوم تمرین کنید

سبک زندگی بی تحرک سبب مشکلات زیاد برای معده شما خواهد شد. و ایجاد سروصدای زیادی در معده شما می کند. نداشتن تمرین سبب تاثیر منفی روی وزن و تب و تحمل بدنی نسبت به غذاهای خاص که باعث ایجاد نفخ معده، گاز و صداهای زیاد و شدیدی می شود.

۲- از بیماری های عصبی خود آگاه باشید

اگر به طور پیوسته عصبی و ناآرام و دلواپس هستید، عصب های شما پیام هایی را به معده تان می فرستد. این پیغام ها سبب ایجاد غرغر و صدای معده می شود. اگر متوجه شده اید که غرغر معده تان در طول روز به خاطر رژیم و یا تغییر در سبک زندگی تان نیست، احتمالا یک بیماری عصبی دارید که می تواند توسط پزشک شناسایی شود.

۳- علائم غذاهایی که بدن آن ها را تحمل نمی کند بشناسید

مصرف برخی غذاهای خاص می تواند عکس العمل های حساسیت زا که سبب آشفتگی و غرغر معده است را ، ایجاد کند. اگر متوجه ناراحتی معده تان پس از مصرف برخی از این غذاها شده اید از آن ها پرهیز کنید. اغلب این غذاها حساسیت به لاکتوز داشته و تحمل آن را ندارند. به این دلیل است که فراورده های لبنی سوزش و ناراحتی های معده زیادی به همراه دارد.

۴- به سوء هاضمه و رودل و همچنین اختلال هضم توجه داشته باشید

درد های بالای ناحیه شکمی، آروغ های بیش از حد، حالت تهوع، احساس سنگینی بعد از وعده کوچکی غذا، ورم شکم همگی علائم سوء هاضمه جدی است. اگر به طور مداوم این ها را تجربه می کنید ، توجهات و رسیدگی های پزشکی انجام دهید سوء هاضمه و رودل مسئله حاد و تهدید کننده زندگی نیست اما می بایستی شناسایی شود.

راه حل درمان صداي شکم

نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟…خوبه

عالی

نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

نام

آدرس ایمیل


Current ye@r *


Leave this field empty

افتادگی لگن در زنان نوعی اختلال می باشد که سبب افت یک یا بیش از یک مورد از ارگان های…

براکیوپلاستی یا لیفت بازو، جراحی زیبایی به منظور برداشتن پوست و چربی اضافی قسمت زیرین بازو است که اغلب در…

بیماری دیفتری، نوعی عفونت باکتریایی خطرناک می باشد که معمولا بر غشاهای مخاطی بینی و گلو تاثیر می گذارد و…

پنج نوع سرطان عمده در مسیر تناسلی خانم ها به نام های سرطان ولوو، سرطان واژن، سرطان رحم، سرطان دهانه…




خانه

موبایل

غذاهای غیرقابل هضم هم می‌توانند باعث ایجاد صدای معده و روده شوند

 

راه حل درمان صداي شکم

گاه در جمعی نشسته‌ایم که صدای شکممان توجه همه را به خود جلب می‌کند. در چنین شرایطی، معمولا اولین دلیلی که از سوی همه مطرح می‌شود، گرسنگی است، اما این صداها طبیعی است یا می‌تواند نشانه‌ای از یک مشکل گوارشی باشد. باید گفت سروصدای درون معده،‌ بخش عادی فیزیولوژی معده و روده محسوب می‌شود و در بیشتر موارد متوجه آن نمی‌شوید ولی هنگام گرسنگی یا پس از غذا خوردن، ممکن است خودتان یا اطرافیان این صداها را بشنوید. صدای شکم، بیشتر به دلیل حرکت غذا در مسیر روده ایجاد می‌شود. 

تا زمانی که روده خالی است، صدای معده داخل شکم می‌پیچد که نشان می‌دهد مجاری معده و روده به خوبی کار می‌کنند. علاوه بر این که حرکت طبیعی غذا در طول مجاری گوارش همزمان با انقباض دیواره معده و روده برای فرستادن غذا به سمت شکم می‌تواند تولید صدا کند، غذاهای غیرقابل هضم هم می‌توانند باعث ایجاد صدای معده و روده شوند. 

اگر صدای معده شدید و بلند و با علائمی مثل آروغ، باد و نفخ شکم، درد شکمی و تغییر در حرکات معده مانند اسهال یا یبوست همراه باشد، فرد باید به متخصص گوارش مراجعه کند تا از نظر اختلالات معده و روده مورد بررسی قرار بگیرد. در عین حال، گاهی حرکات بیش از حد معده و روده صداساز است. 

این حالت زمانی رخ می‌دهد که مکانیسم دودی شکل معده و روده بیش از حد صورت می‌گیرد و همین مساله باعث می‌شود، غذا با سرعت بیشتری جلو رانده و وارد روده شود. حرکات بیش از حد معده و روده اغلب با اسهال همراه بوده، ممکن است به علت عفونت التهابی روده، حساسیت شیمیایی مثل مسمومیت غذایی، سندرم روده تحریک پذیر و مشکلات روان تنی مانند اضطراب، استرس و ترس و انواع حساسیت‌های غذایی باشد. 

انسداد نسبی روده به دنبال ابتلا به تومور، تنگی روده و اجسام خارجی و همچنین سوءهاضمه و جذب نشدن مناسب غذا، بلع هوا و ایجاد گاز بیش از حد در روده به دلایل مختلف مثل مصرف زیاد نوشیدنی گازدار و رشد زیاد باکتری درون روده و آروغ زدن شدید می‌تواند صدا ایجاد کند. 

در این میان، شایع‌ترین حالت زمانی پیش می‌آید که احساس گرسنگی می‌کنید. در این حالت، سیستم گوارش به مغز پیام می‌فرستد و این عمل باعث می‌شود، ماهیچه‌هایی که در جهت معده و روده‌ها قرار دارند، شروع به حرکت کرده، مایعات هضم کننده را ترشح کنند که پس از آن با هوا و گاز ایجاد شده در روده تقابل می‌یابند.

 

بیشتر مواقع این فرآیند آرام و بی صدا صورت می‌گیرد، ولی گاهی سر و صدای آن بلند می‌شود. علاوه بر این، برخی غذاهای فیبردار شامل انواع میوه و سبزی، لوبیا، آبمیوه و غذاهای حاوی سوربیتول، گاز زیادی تولید می‌کنند. با این حساب، صداهای طبیعی که داخل معده شنیده می‌شود، خطرناک نیست و فرآیند طبیعی بدن در هضم غذا محسوب می‌شود.منبع:jamejamonline.ir


بیشتر بخوانید تا سالم بمانید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

راه حل درمان صداي شکم
راه حل درمان صداي شکم
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *