رازیانه تازه از کجا بخریم

دوره مقدماتی php
رازیانه تازه از کجا بخریم
رازیانه تازه از کجا بخریم

رازیانه تازه

دیدگاه‌ها برای رازیانه تازه از کجا بخریم بسته هستند
36 بازدید

رازیانه تازه از کجا بخریم تا خرید مطلوب از نظر کیفیت و قیمت را تجربه نموده و به نتایج دلخواه از استفاده این گیاه دارویی پر فروش دست یابیم.

آیا دسترسی به مرکز فروش رازیانه که فروش مستقیم را در دستور کار خود داشته و تولید کننده محصول می باشند، برای همه فراهم است؟ استقبال خریداران از تهیه رازیانه همدان که بدون واسطه بوده و از گستره کشت توزیع می گردد، به چه دلیل است؟ آیا فراورده هایی همچون روغن رازیانه را نیز می توان با این روش خریداری نمود؟
امروزه دیگر به جهت آسان شدن دست یابی به تولید کنندگان، گیاهان دارویی را نیز می توان از مرجع خاص خود تهیه کرد. به طور نمونه در دسترس بودن گیاهی همچون رازیانه و خرید از مرکز فروش رازیانه ایران و دریافت بادیان به صورت مستقیم از حیطه تولید، برای تمامی هموطنان امکانپذیر است.
استقبالی که از این نوع عرضه کالا به وجود آمده است به دلیل مطلوبیت های قیمتی و کیفی است. دُرگیاه با تولید و فروش روغن رازیانه خالص نیز در پی عرضه مستقیم این محصول ناب و سرشار از فایده نیز می باشد.

رازیانه تازه از کجا بخریم

دوره مقدماتی php

می توان در زمانی که هفته ها و ماه های ابتدایی ورود رازیانه بعد از برداشت به بخش فروش می باشد، برای تهیه آن اقدام کرد. البته این امر به افراد یا مراکز متقاضی نوع تازه محصول مربوط می شود. در غیر این صورت تمام طول سال، آمادگی عرضه رازیانه به کل نقاط وجود دارد.
در حیطه بازار این محصول و حتی فضای مجازی با طرح سوال رازیانه تازه از کجا بخریم ، مشخص می گردد عده ای به دنبال مطلوب ترین محل و مکان برای این منظور هستند.
منطقه کشت رازیانه و بازار گیاهان دارویی می توانند این نیاز را رفع نمایند. اما این گیاه دارویی در صورتی که مستقیما از حوزه تولید خریداری گردد، قیمت مورد انتظار خریدار را نیز بهمراه خواهد داشت.

کل نقاط ایران دارای گیاهان دارویی بسیاری بوده به نحوی که از این بابت کشورمان دارای شهرت و آوازه ای در منطقه می باشد که باعث شده تا انواع گیاه دارویی نظیر رازیانه، تخم گشنیز، خاکشیر و غیره را به بازارهای جهانی عرضه نموده و در صادرات اقلام گیاهی هر ساله جزو کالاهای صادراتی باشند.
کم نیستند مشتریان داخلی و خارجی که نوع تازه محصولات را می پسندند. بررسی قیمت خرید رازیانه تازه می طلبد تا بهای آن را در مقاطع مختلف سال بررسی نماییم. البته جهت اینکه از عدد قیمت روز مطلع شوید می توانید از طریق مسیرهای ارتباطی با ما در تماس باشید.
با شروع نیمه دوم سال بهتر می توان در خصوص رقم بهای رازیانه نوع تازه اظهار نظر نمود. سال گذشته همزمان با ورود محصول مربوط به برداشت جدید، شاهد رقم قیمتی بیش از 11000 تومانی بودیم.

افرادی که قصد استفاده های دارویی از گیاه رازیانه را دارند در پی این می باشند که از تجربیات استفاده رازیانه توسط دیگران آگاه شوند تا با اطلاعاتی دقیق تر بتوانند مصرف آن را انجام دهند.
در حال حاضر دسترسی به این موضوع از داخل منازل نیز با وجود اینترنت به راحتی انجام می شود. یک جستجوی ساده پیرامون تجربه ای که سایرین از این مورد کسب نموده اند باعث می شود تا موارد زیادی دستگیر افراد شود.
رازیانه دارای فوایدی می باشد که این محصول معطر را تبدیل به یکی از اقلام مشهور و بی نظیر گیاهان دارویی نموده است.

قیمت رازیانه در همدان از آنجا که تولید انبوه آن در دیار ذکر شده صورت می گیرد، ارزان تر از دیگر نقاط بوده و هست. دلیلی که خریداران عمده و مستقیم برای علت رجوع به قطب تولید بیان می  کنند هم نشان دهنده این موضوع می باشد.
شهرهای بزرگ را می توان دارای بازاری مطلوب برای این گیاه دانست. به طور نمونه اصفهان، تهران، تبریز، شیراز، اهواز و مشهد در بازار گیاهان دارویی، برای بادیان یا رازیانه اهمیت ویژه ای قائل هستند. قیمت فروش طی ماه های گذشته در قلب تولید بیش از 11500 و در دیگر شهرها بالغ بر 14000 تومان بوده است.

قیمت گشنیز در بازار تهران و مرجع بزرگ تولید و فروش در نهاوند از 9000 …

به دلیل میزان اتوماسیون بالایی که پرداخت اینترنتی دارد، هزینه سفارش فقط به صورت آنلاین یا کارت به کارت دریافت می شود و امکان پرداخت در محل وجود ندارد.

کلیه سفارشات ثبت شده در یک روز فردای همان روز بسته بندی و ارسال خواهند شد. سفارش شما بین 3 تا 7 روز کاری تحویل می شود.

هزینه ارسال بنا بر انتخاب شما متغیر بوده و بر عهده مشتری است. ارسال سفارش های بیشتر از ۲۰۰۰۰۰ تومان رایگان است. تمامی شهرها و روستاهای ایران تحت پوشش هستند.

در صفحه جزئیات محصول، قیمت و وزن محصولات به صورت شفاف بیان شده، بروز و معتبر هستند. لطفاً در این خصوص تماس نگیرید.

18600 تومان

رازیانه تازه از کجا بخریم

بهترین نوع رازیانه را فقط از فروشگاه آنلاین هزار و چهل گیاه تهیه کنید.از جمله خواص رازیانه سلامت استخوان، تنظیم فشار خون، سلامت قلب و مبارزه با سرطان است.

موجود در انبار

بهترین نوع رازیانه را فقط از فروشگاه آنلاین هزار و چهل گیاه تهیه کنید. هر پاکت صد گرمی از این محصول با مناسبترین قیمت برای مصرف کننده ارسال می‌شود. طبیعی است اگر همه‌ی خریدهای خود را یکجا انجام دهید به نفع شما می‌باشد.

راز یانه یکی از گونه‌های گیاهان گلدار از خانواده هویج است. گیاهی پایا و بادوام با گلهایی زرد و برگهایی پَر مانند است. این گیاه بومی سواحل مدیترانه است. اما به طور گسترده ای در بسیاری از نقاط دنیا بومی شده است. به ویژه در خاکهای خشک نزدیک ساحل و حاشیه رودخانه‌ها. گیاهی بسیار معطر و خوش طعم است که در آشپزی و طب کاربردهای فراوانی دارد. راز یانه یکی از مواد تشکیل دهنده‌ی اصلی چای سیاه و سفید است. رازیانه فلورانس دارای ساقه‌ی حباب مانند بوده و به عنوان یک سبزی استفاده می‌شود.

رازیانه به طور وسیعی کِشت می‌شود. هم در مناطق بومی خود و هم در جاهای دیگر. برگها و میوه‌های آن خوراکی بوده و عطر و طعم قوی دارند. طعم و مزه آن ناشی از آنتول است. آنتول یک ترکیب معطر است که در بادیان رومی و بادیان ستاره‌ای نیز یافت می‌شود. هر چند عطر و طعم آن معمولاً به شدت و قدرت آنها نیست.

رازیانه فلورانس با برگهای بادی خود یک ساختار حباب مانند دارد. این نوع رازیانه دارای عطر و طعمی ملایم همانند بادیان است. اما شیرین‌تر و معطرتر از آن می‌باشد. این نوع رازیانه موچکتر از نوع وحشی آن است. برگهای بادی به عنوان سبزی ، به صورت خام و پخته ، قابل خوردن می‌باشند.

را زیانه در کنار جاده‌ها ، در مراتع، و در سایر مناطق باز رشد می‌کند. در شما اروپا، ایالات متحده، جنوب کانادا و بسیاری از نقاط آسیا و استرالیا می‌روید. انتشار آن از طریق دانه است. و به عنوان گونه‌ی مهاجم و در استرالیا و آمریکا به عنوان علف هرز شناخته می‌شود. رازیانه از سواحل شرقی آمریکا تا مناطق کوهستانی ، به غیر از زیستگاه‌های کویری ، یافت می‌شود.

در هر ۱۰۰ گرم رازیانه به اندازه ۱۴۴۰ کیلوژول (۳۴۵ کیلو کالری) انرژی غذایی وجود دارد. و یک منبع غنی از پروتئین (بیش از ۱۹% از میزان مورد نیاز روزانه) فیبر رژیمی ، ویتامین‌های B ، و مواد معدنی مختلف به ویژه کلسیم ، آهن ، منیزیم و منگنز است. دانه‌های رازیانه حاوی ۵۲% کربوهیدرات، ۱۵ درصد چربی، ۴۰% فیبر رژیمی، ۱۶% پروتئین و ۹% آب می‌باشند.

پیاز، شاخ و برگ و دانه‌های گیاه راز یانه در بسیاری از غذاهای سنتی جهان کاربرد دارند. گلهای کوچک رازیانه وحشی، قوی‌ترین شکل از این گیاه می‌باشند. هر چمد گران‌ترین شکل آن نیز هستند. دانه خشک این گیاه یک ادویه معطر با عطر و طعم بادیان است. که در هنگام تازه بودن رنگ آن قهوه‌ای یا سبز است. با بالاتر رفتن سن و سال دانه‌ها به تدریج به رنگ خاکستری در می‌آیند.

برای آشپزی ، دانه‌های سبز بیشترین کاربرد را دارند. برگها طعم ظریفی داشته و از نظر شکل ظاهری شبیه برگهای شوید هستند. پیاز آن از نوع سبزیجات تُرد است. که می‌تواند به صورت سرخ کرده، خوشتی، ملایم پخته شده، کبابی درست شود. حتی به صورت خام نیز می‌توان آن را مصرف نمود. برگهای جوان به عنوان چاشنی یا برای تزئین سالاد استفاده می‌شوند. همچنین برای عطر و طعم دادن به سُس‌ها و سوپ‌ها نیز مصرف می‌گردند.

کشور هند بیشترین تولید این گیاه و بادیان را در سراسر جهان در اختیار دارد. لازم به ذکر است کشور عزیزمان ایران در بین تولیدکنندگان جهانی این گیاه در رتبه چهارم قرار دارد. در ایران سالیانه ۳۰۰۰۰ تُن از این گیاه تولید می‌شود.

از جمله خواص این گیاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

تیم تحریریه فروشگاه آنلاین هزار و چچهل گیاه روزها و شبهای خوب و خوشی را برای شما آرزو می‌کند.

مراقب سلامتی خود باشید.

منبع: مدیکال نیوز تودی

تسکین دردهای قاعدگی, تقویت استخوان, تقویت سیستم ایمنی, ضد سرطان, ضد فشار خون, لاغر کننده, مقوی قلب

پاکت صد گرمی

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما *


19000 تومان 15600 تومان


20600 تومان 15600 تومان


15000 تومان


18600 تومان


7500 تومان

فروشگاه آنلاین هزار و چهل گیاه با رویکردی تازه که تلفیقی است از علم و سنت پا به بازار گسترده گیاهان دارویی نهاده است. ما به قطع از دانشی چند هزار ساله که پیشینیان برای ما به یادگار گذاشته اند بهره می جوییم اما در عین حال از آخرین تحقیقاتی که در سطح جهان در مورد گیاهان دارویی انجام می شود نیز بهره می بریم. همراهی علم و سنت رسالتی است که به آن پایبند خواهیم بود.

‎رمز دوم پویای خود را فعال کرده اید!؟ فقط تا پایان آذر مهلت دارید! برای اطلاعات بیشتر به سایت بانک خود مراجعه کنید رد کردن

دانه رازیانه

دیدگاه‌ها برای دانه رازیانه از کجا بخرم بسته هستند
27 بازدید

رازیانه از کجا بخرم که علاوه بر داشتن قیمت مناسب، کیفیت مطلوب و خواص کامل را نیز دارا باشد؟ مراکز فروش جزئی و عمده رازیانه در کشور کجا هستند؟

مرکز و مرجعیت تولید که این منطقه را به مکانی جهت خرید و فروش رازیانه سبز و معطر ایران تبدیل نموده است، استان همدان می باشد.
عرصه ای مملو از گیاهان مختلف دارویی که هر یک می توانند با خواص درمانی بی نظیر خود، بسیاری بیماری ها را بهبود داده یا درمان نمایند، بدون آنکه دارای عوارض ناشی از مصرف داروهای شیمیایی باشند.
در این میان بخشی از ویژگی های رازیانه مورد توجه بسیاری از بانوان قرار گرفته است. به نحوی که در سال های اخیر شاهد گسترش مصرف در بین خانم ها هستیم.
در فضای مجازی نیز از سوالات و تجربیاتی که در خصوص مزایای رازیانه مطرح می شود، می توان افزایش رجوع به این گیاه دارویی را متوجه شد.

رازیانه تازه از کجا بخریم

در پاسخ به سوالاتی که در ابتدای مطلب ذکر گردید می توان مواردی را مطرح نمود و پاسخ هایی ارائه کرد. جهت خریداری عمده این گیاه، با توجه به اینکه امکان ارسال مستقیم محصول از قلب تولید برای همه هموطنان وجود دارد، مناسب ترین گزینه با توجه به مزیت های کیفی و قیمتی، تهیه از همدان است.
این سوال که رازیانه از کجا بخرم را برخخی خریدارهای جزئی نیز می پرسند و خواستار اطلاع از مناسب ترین محل خرید می باشند. تمامی بازارهای گیاهان دارویی حاضر در استان های کشور، رازیانه را به عنوان یکی از مهمترین اجناس خود عرضه می کنند.
همچنین فروشگاه هایی در قالب عطاری ها و فروش اقلام گیاه دارویی در شهرهای خُرد و کلان فعال بوده و در این راستا خدمت رسانی می نمایند.

دُرگیاه فروش گیاه رازیانه را با قیمت مطلوب محل تولید آن انجام می دهد. تلاش ما در این راستا برای ارائه بهترین خدمت و پاسخ به انتخاب محل تولید توسط خریدارانی است که با این گزینش در پی دریافت خدماتی که مورد انتظارشان از تولید کنندگان است، قطب کشت رازیانه را برگزیده اند.
یکی از ویژگیهای رازیانه چند کاره بودن این گیاه است. می توان در حوزه های مختلف مصرف، آن را مشاهده کرد. در قالب موارد ذیل که برخی از آن ها ذکر می شود، رازیانه در حال استفاده در کشورها می باشد:

جهت خرید عمده، می توان قیمت هر کیلو رازیانه را به صورت نرخ روز استعلام نمود. مراکز خرید رازیانه کشور گسترده بوده و مناسب ترین مکان برای کسب اطلاع از بهای روز می باشند.
اما نرخ مرجع را می بایست از موضع مربوط به تولید جویا شد. در سال جاری بر خلاف سال قبل، شاهد نوسان آنچنانی در ارزش ریالی این محصول نبوده ایم. میانگین عددی 13000 تومان را می توان برای 6 ماهه ابتدایی بیان نمود.
مراکزی مانند تهران، مشهد، شیراز و اصفهان جزو اصلی ترین مشتریان رازیانه همدان هستند.

با جستجوی عباراتی اینچنینی در اینترنت می توان شاهد بود که چه حجمی از مطالب روزانه پیرامون آن ها مطرح می گردد. ارائه و طرح تجربیات استفاده کنندگان از رازیانه برای اینکه دیگران نیز با این تجارب آشنا شده تا بتوانند انتخاب مناسبی داشته باشند، بخشی از مطالب است.
البته بیشتر تمرکزها بر فوایدی است که مربوط به زیبایی و پوست و مسائلی اینچنینی می باشد. در حالی که خواصی بسیار گسترده تر متوجه این گیاه دارویی بی نظیر است. که شرح آن ها نیز در بخی منابع در فضای مجازی موجود می باشد.

قیمت خرید رازیانه در همدان عرصه اصلی فروش عمده و تولید انبوه در سال های …

رازیانه تازه

دیدگاه‌ها برای رازیانه تازه از کجا بخریم بسته هستند
22 بازدید

رازیانه تازه از کجا بخریم تا مشخصات دلخواه ما را داشته باشد؟ دلیل استقبال از رازیانه و رونق یافتن خرید و فروش آن در سال های اخیر چیست؟ علت رجوع بسیاری از مردم به این گیاه دارویی جهت مصارف درمانی چه می تواند باشد؟

با اتمام دوره مربوط به برداشت رازیانه در سال جاری این محصول برای عرضه وارد بازار گردیده و در حال توزیع به خریداران در سراسر کشور می باشد. کیفیت مطلوب رازیانه امسالی را می توان جزو یکی از ویژگی های آن ذکر نمود.
با توجه به اینکه خرید و فروش رازیانه تازه در حال انجام می باشد، می توان تمام بازارهای گیاهان دارویی کشور را در انتظار ورود این گیاه مشاهده نمود. البته بازارهای تهران، شیراز، اصفهان، مشهد، اهواز، تبریز و سایر شهرهای مطرح کشورمان در تهیه آن همانند قبل، از سایرین پیشی گرفته اند.
کارگاه های فراوانی که در بخش های مختلف نظیر فراوری محصول فعال هستند می توانند رازیانه را در هر بخش از کشور، مستقیما خریداری و دریافت نمایند.

رازیانه تازه از کجا بخریم

طراوت گیاهان در ایام نخست پس از برداشت، باعث می شود تا اشتیاق زیادی برای خرید وجود داشته باشد. عطر و رنگ رازیانه ایرانی نیز در بین گیاهان دارویی شهره بوده و متقاضیان فراوانی برای خرید در دوران ورود محصول جدید در تکاپوی تأمین آن می باشند.
در میان بعضی از متقاضیان رازیانه که همواره از گروه ها و اقشار مختلفی تشکیل شده اند، این سوال پیش می آید که رازیانه تازه از کجا بخریم که ویژگی های مد نظرمان را دارا باشد. این ویژگی ها در نزد خریدارها متفاوت می باشد. حتی از نظر حجم خرید نیز مشتریان گوناگونی در پی یافتن روش و محلی مطلوب می باشند.
اگر مقصود خرید عمده باشد، بهترین محل خرید که همراه با تمام مزایای خرید مستقیم است، تأمین آن از تولید کننده رازیانه در همدان می باشد.

تجارت گیاهان دارویی در ایران امری است دارای سابقه بسیار طولانی. زیرا این کشور از حیث تعدد گیاهان دارویی جزو مناطق مطرحی محسوب می شود. لذا خرید و فروش این اقلام و قیمتشان در بازار کشور دارای اهمیت است.
با توجه به این توضیحات بهای این کالاهای گیاهی در برخی مکان ها نظیر محلی که تعلق به آنجا دارند، مهم است. به طور مثال چگونگی نرخ ها و قیمت محصول در مرکز فروش رازیانه ایران نیز مورد توجه فعالان است. در چهار ماه اخیر ارزش ریالی این محصول در قطب تولید از 12500 به بیش از 13000 تومان نیز رسید.
بالا و پایین شدن ارزش بهای این گیاه در بازار نیز همچون سایر کالاهای این حوزه طی سال های اخیر که ناشی از دلایلی چون شرایط کشت و تولید بوده، سابقه داشته است.

تجاربی که مصرف کنندگان پر شمار رازیانه به دست آورده اند در محل هایی همچون فضای مجازی در برخی سایت ها به چشم می خورد. تجربیاتی که فواید بی نظیر رازیانه سبب شده تا نتیجه دلخواه برای آنان حاصل شود. تا آن را در اختیار دیگران هم قرار دهند.
افرادی که در پی دسترسی به نتایج به دست آمده از مصرف این گیاه توسط دیگران هستند نیز بسیارند. لذا جستجو در خصوص نتیجه تجربیات استفاده از رازیانه برای پوست، زیبایی و سایر موارد پر شمار در فضای اینترنت نیز یافت می شود.
منابعی فراوان را می شود ملاحظه نمود که توضیحات مبسوطی پیرامون تک تک فواید بادیان یا رازیانه شرح داده اند.

خرید رازیانه تازه با قیمت جدید آن پس از اتمام برداشت آغاز شده است. فروش …

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

سلام کسی عرق رازیانه یا … مصرف کرده .تو نت نوشته خیلی برا خانما خاصیت داره ! ایا جوش نمیاره ؟ لطفا بگین 

دوست من استفاده میکنه راضیه

سلام نه عزیزم منکه عالی عالیم😊

رازیانه تازه از کجا بخریم

خیلی خوبه.اگه طبعت سرده خیلی مناسبه.چون خود عرق رازیانه طبیعت گرمی داره

بچه ها این سایت به کاربراش یک میلیون هدیه میده ! از دست ندید

برای عفونت عالیه کلا رحم رو پاکسازی میکنه نه جوش نمیاره

در دوره پریود مصرف نکن من جوش نزدم دقیقا اثراتی که تو نت نوشته هم برای من داشت

من عرق رازیانه رو جای اب میخورم.برای افزایش شیر مادر.تو دوران پریود نباید بخوری چون خونریزی میاره.کلا هورمون زنانه رو افزایش میده.

اره عزیزم برای خانوما خیلی خوبه. ولی حتما آزمایش بده پرولاکتینت بالا نباشه چون اون وقت نمی تونی بخوری.کلا قاعده آورم هست. اگه برای بارداری می خوای از روز ۵ پریودی تا روز تخمک گذاریت بخور.


تبریک

خوبه

موهای بدنو به شدت نازک میکنه

من هم‌ از جوشاندش هم عرقش استفاده کردم خیلی عالیه

جوشو درمانم میکنه ؟ برا پوست اثرش چیه ؟ تونت زده برا گوارش هم خوبه اره؟ 

میشه بگین چجوری باید استفاده کنیم 

موی زائد زیاد دارم خوبه براش .از عطاری میخرین ؟ اصل و تقلبی داره 

تو نت یه سری آزمون هست ازت سوالایی میپرسه متوجه میشی طبعت چیه.اگه طبعتتم گرم بود .کنارش یه چیز سرد بخور طبعشو متعادل کنه.مثلا خیار

اها خوب طبعم گرمه به همین خاطر میخام بدونم باعث جوش نمیشه درضمن دارو میخورم اشکال نداره؟ 

من عرق رازیانه یک ماه خوردم احساس سبکی میکردم همش .خوب بود.باید بازم بخرم

من اوایل که زایمان کرده بودم برا افزایش شیر و کم کردن نفخ شیر میخوردم

کلا صورتم شده بود هلوووو

الان مدتیه که به شدت جوش میزنم از امروز دوباره شروع کردم به خوردن

جوشونده میخورم

یه استکان صبح ناشتا

یکی شب

کاش  خوب باشه برا جوشام😭😭😭

چه دارویی مثلا!فکر نکنم چون هیج جا ننوشته که خوردن رازیانه تداخل دارویی داره .برای من که خوردنش مفید بود خیلی البته طبعم سرده

منم گرمم

اون یباری که خوردم که خیلی خوب بود

حالا دوباره میخورم ببینم چطور میشه

اگه انشاالله خوب بود لطف کن بگو همین جا .چند وقت خوردی اثر کرد 

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت می‌باشید

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

چاپ تضمینی مقاله ISI در معتبرترین مجلات تماس

قسمت‌های مورد استفاده این گیاه که به نام‌های محلی خوشاروز، تیغ توراغ و کشندر نیز معروف است، ریشه، برگ و میوه آن می‌باشند.
رازیانه در طب سنتی، از هزاران سال پیش در کشورهای آسیای شرقی، هندوستان و چین جهت درمان بیماری‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است.
از مهم‌ترین ترکیبات موجود در رازیانه می‌توان به فلاونوئیدها، ترکیبات فنولیک، اسیدهای چرب و اسیدهای آمینه، کلسیم، فسفر، آهن، پتاسیم، ویتامین‌های A و C و حدود 4 تا 5 درصد روغن فرار اشاره کرد.
در ادامه به برخی از خواص متنوع و خارق‌العاده این گیاه باارزش اشاره خواهیم نمود:
 

نتایج حاصل از بررسی‌های علمی حاکی از آن است که مصرف روغن رازیانه اثر دیابت بر پانکراس موش‌های صحرایی را برطرف می‌سازد که گمان می‌رود این اثر رازیانه به دلیل خواص آنتی‌اکسیدانی بالای این گیاه صورت پذیرد.
در موش‌های دیابتی که روغن رازیانه مصرف کردند، بازسازی سلولی در جزایر لانگرهانس لوزالمعده دیده شد.
به عبارت دیگر ترمیم این بافت به دنبال مصرف رازیانه به دلیل اثر ترمیمی سلول‌های برون ریز پانکراس است که اثر مثبت این ماده بر تولید انسولین را نشان می‌دهد.
 

اثرات ضد تشنجی روغن رازیانه ممکن است به علت فعالیت گیرنده‌های GABAA (گابا یک انتقال دهنده عصبی مهم در سیستم عصبی مرکزی پستانداران که عموماً نقش مهاری دارد یعنی موجب مهار تحریکات نورون‌ها یا تضعیف آن‌ها می‌شود) باشد.

بذر رازیانه دارای ترکیباتی مانند لیمونن، آنتول و میرسن است که همگی در درمان آکنه مؤثر هستند. همچنین رازیانه سبب بهبود شرایط پوست و رطوبت آن می‌شودرازیانه تازه از کجا بخریم

مطالعات نشان داده‌اند که عصاره رازیانه می‌تواند با تأثیر بر روی گیرنده‌های اپیوئیدی به واسطه فعال کردن گیرنده‌های GABAA اثرات مهاری القا نماید.
به علاوه دیده شده که عصاره رازیانه سبب تقویت فعالیت پمپ Na+/K+ ATP ase می‌گردد. این پمپ نقش مهمی را در تنظیم تحریک پذیری نورونی بازی می‌کند و کاهش فعالیت پمپ نقش مهمی در ایجاد تخلیه‌های الکتریکی انفجاری صرعی ایفا می‌نماید.
همچنین مهار فعالیت این پمپ، پتانسیل‌های پس سیناپسی مهاری گیرنده‌های GABAA و GABAB را تغییر می‌دهد.
علاوه بر این امروزه از آنتول که یکی از ترکیبات اصلی رازیانه می‌باشد برای سنتز پنتوباربیتال که یک داروی قوی ضدتشنج است، استفاده می‌شود.
 

توانایی رازیانه برای کاهش التهاب محققان را به بررسی اثرات آن بر روی سرطان واداشته است.
ترکیبی به نام آنتول که در رازیانه یافت می‌شود در برخی از مطالعات بالینی به عنوان درمان طبیعی سرطان شناخته شده است و می‌تواند تولید سلول‌های سرطان سینه را کاهش دهد.
دانشمندان بر این باورند که این ترکیب می‌تواند التهابی که منجر به توسعه سرطان می‌شود را کاهش دهد. با این حال هنوز مطالعات بیشتری در این زمینه نیاز است.
سایر مواد ضدالتهابی در رازیانه همچون سلنیوم نیز می‌تواند به کاهش نرخ مرگ و میر ناشی از سرطان کمک کند، چرا که یافته‌های علمی ثابت کرده‌اند مصرف کافی سلنیوم مرگ و میر ناشی از سرطان را کاهش می‌دهد.
به علاوه رازیانه سرشار از ترکیبات فنولی، فلاونوئیدها و آلکالوئیدها است که توانایی مهار رشد انواع تومورهای سرطانی را دارند.
 

در مطالعات انجام شده بر روی پارکینسون، به نقش آنتی‌اکسیدان‌ها در محافظت نورون‌های دوپامینرژیک اشاره شده است؛ بنابراین با توجه به پژوهش‌های انجام شده بر روی رازیانه و گزارش خاصیت آنتی‌اکسیدانی برای این گیاه و همچنین وجود ترکیبات شبه دوپامین در این گیاه (آنتول)، این‌گونه به نظر می‌رسد که گیاه رازیانه می‌تواند به روند بهبودی مبتلایان به پارکینسون کمک نماید.
گزارش‌های متعددی وجود دارد، مبنی بر اینکه استرس‌های اکسیداتیو با تولید رادیکال‌های آزاد و تضعیف سیستم آنتی‌اکسیدانی مغز، در پاتوژنز بیماری پارکینسون نقش دارند.
استرس‌های اکسیداتیو، باعث آپوپتوز (مرگ سلولی) و از بین رفتن سلول‌های دوپامینی می‌شوند.
یافته‌ها نشان می‌دهند که مصرف عصاره رازیانه که دارای ترکیبات آنتی‌اکسیدانی است، می‌تواند سبب بهبود علائم حرکتی و شناختی ناشی از بیماری پارکینسون شود.
مطالعات فیتوشیمیایی انجام شده نشان داده است که چندین ترکیب مختلف موجود در رازیانه شامل: رزمارینیک اسید، کوئرستین و کامپفرول دارای خاصیت آنتی اکسیدانی هستند.
بنابراین ممکن است بخشی از اثرات مفید رازیانه بر پارکینسون مربوط به خواص آنتی اکسیدانی این گیاه باشد.

یافته‌ها نشان می‌دهند که مصرف عصاره رازیانه که دارای ترکیبات آنتی‌اکسیدانی است، می‌تواند سبب بهبود علائم حرکتی و شناختی ناشی از بیماری پارکینسون شود

 

نتایج بررسی‌های صورت گرفته، نشان داده است که نوشیدن چای رازیانه سبب کاهش گرسنگی و افزایش حس سیری در زنانی که اضافه وزن داشته‌اند، شده است.
ترانس آنتول که ترکیبی در روغن رازیانه است بر کنترل اشتها اثر می‌گذارد. این ماده ساختاری شبیه نوعی هورمون دارد که اثر آن بر کنترل اشتها مشابه آمفتامین است.

 

گنجاندن رازیانه در برنامه و رژیم غذایی می‌تواند به کاهش وزن کمک شایانی کند. نحوه تأثیر رازیانه بر مکانیسم‌های مختلف بدن و چگونگی نحوه تأثیر رازیانه و رسیدن به وزن دلخواه به شرح زیر است:

رازیانه سوخت و ساز و متابولیسم بدن را تقویت و روند آن را تسریع می‌کند، در نتیجه کالری از طریق سلول‌ها سریع‌تر مصرف می‌شود و انرژی حاصل از آن به چربی سوزی کمک می‌کند

 

برای لاغری با رازیانه، بهتر است با مصرف روزی یک تا ۲ لیوان دمنوش یا عرق رازیانه شروع کنید؛ لازم است ابتدا میزان مصرف کم باشد و سپس افزایش دهید، همچنین ذکر این نکته ضروری است که اگرچه دم‌نوش رازیانه طبیعی است اما باید مراقب بود که به آن حساسیت نداشته باشید، همچنین زنان باردار نباید آن را مصرف کنند.
برای تهیه دمنوش رازیانه پس از جوش آمدن آب، دانه‌های گیاه رازیانه را به آن اضافه کنید و زیر آن را خاموش کنید و بگذارید دم بکشد و پس از خنک شدن در یخچال قرار دهید. برای یک لیتر آب از 2 قاشق غذاخوری رازیانه استفاده شود. همچنین می‌توان برای داشتن نتیجه بهتر دانه‌های رازیانه را یک شب خیساند و یا دانه‌ها را تفت دهید تا خوشبو شود. میزان مورد استفاده برای لاغری با رازیانه، به طور متوسط روزانه حداکثر 5 گرم یا یک تا سه استکان عرق رازیانه است.
قابل توجه اینکه اگرچه رازیانه و لاغری مرتبط بوده و مصرف آن در کاهش وزن مؤثر است، اما خوردن زیاد آن باعث تسریع روند کاهش وزن نخواهد شد و مانند همه چیز باید در مصرف آن تعادل رعایت شود، همچنین رازیانه دارای طبعی بسیار گرم می‌باشد به همین دلیل نباید به صورت روزانه در مصرف آن زیاده‌روی کرد.

منبع: سایت تبیان

رازیانه چیست؟

رازیانه یا بادیان یک گیاه از خانواده چتریان است که طعم شیرینی دارد، رازیانه تازه یک سبزی دارای ریشه سفید و ساقه های سبز رنگ می باشد. علاوه بر رازیانه تازه دانه های رازیانه و عرق رازیانه هم جهت مصارف خوراکی استفاده می شوند.

طبع رازیانه گرم و خشک می باشد. در گذشته این گیاه در کشورهای مدیترانه ای مانند یونان و ایتالیا تولید می شد اما در حال حاضر در بسیاری از کشورهای مختلف مانند ایالات متحده، فرانسه، هند و روسیه پرورش داده می شود.

رازیانه تازه دارای مقادیر بالایی فیبر، پتاسیم، ویتامین C، ویتامین A، ویتامین B۶، ویتامین K و فولات، آهن، کلسیم، مس، روی و سلنیوم می باشد.

_ افزایش شیر مادر
_ درمان معده درد
_ درمان گلو درد_ درمان کم خونی _ پوست و مو

۱. درمان آکنه و جوش صورت

چای رازیانه به صورت خوراکی و موضعی برای درمان آکنه و جوش صورت مفید می باشد.

ماسک رازیانه برای جوش صورت

مقداری دانه های رازیانه را در یک فنجان آب جوش بریزید و ۱۰ دقیقه بگذارید تا دم بکشد و سرد شود، حالا این محلول را بر روی صورت و گردن بمالید و بگذارید ۵ دقیقه بماند سپس با آب سرد بشویید.

۲. جوان سازی پوست صورت

دانه رازیانه دارای خواص آنتی اکسیدانی زیادی بوده که از چین و چروک پوست جلوگیری کرده و باعث جوان سازی پوست صورت می شود.ماسک صورت رازیانه

دانه های رازیانه را در نصف فنجان آب جوش بریزید و یک قاشق زعفران به آن اضافه کنید، بگذارید ۳۰ دقیقه بماند وقتی که سرد شد مقداری عسل به آن اضافه کنید، خمیر به دست آمده را روی صورت خود بمالید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

۳. تقویت موی سر
دانه های رازیانه یا بادیان برای درمان شوره سر، ریزش مو، درمان خارش و پوسته شدن مو، شکنندگی مو و درمان موخوره و رفع موهای زائد بدن مفید می باشند.

ماسک رازیانه برای مودانه های رازیانه را در یک فنجان آب جوش بریزید و بگذارید نیم ساعت بماند سپس یک قاشق گلیسیرین و یک قاشق سرکه سیب به آن اضافه کنید و آن را بر روی موهای خود ماساژ دهید بگذارید ۳۰ دقیقه بماند و سپس با آب و شامپو بشویید.رازیانه تازه از کجا بخریم

۴. زنان، دوران بارداری و جنین

رازیانه برای قاعدگی : رازیانه قاعدگی را تنظیم می کند، درد قادعدگی را کاهش می دهد و از بیماری سندوم پیش از قاعدگی پیشگیری می کند.

رازیانه و بزرگ شدن سینه : فلاونوئیدهای موجود در دانه های رازیانه مقدار استروژن را افزایش داده و در نتیجه باعث بزرگ شدن سینه می شود.

رازیانه برای یائسگی : مطالعات نشان داده که مصرف رازیانه به دلیل مقادیر بالای فیتواستروژن ها در زنان علائم یائسگی را کاهش می دهد.

رازیانه برای شیردهی : در مطالعه‌ای که سال ۲۰۰۸ انجام گرفت، مشخص شد رازیانه حاوی نوع خفیف استروژن است که باعث افزایش شیر مادر در در زنان شیرده می شود.

پیش از مصرف هرگونه خوراکی و نوشیدنی در دوران بارداری حتما با پزشک خود نیز مشورت کنید.

۵. مصرف رازیانه در مردان
تحقیقات نشان داده که رازیانه باعث افزایش میل جنسی در مردان می شود.

مصرف رازیانه در مردان هورمون تستوسترون را افزایش داده و از بزرگ شدن پروستات و ناتوانی جنسی در آقایان پیشگیری می کند، رازیانه همچنین ارگاسم را تعدیل کرده و به مردان اجازه می دهد که از رابطه جنسی خود بیشتر لذت ببرند.

۶. مصرف رازیانه برای نوزادان و کودکان

تحقیقات نشان داده که چای رازیانه و روغن رازیانه برای درمان کولیک یا قولنج در نوزادان و کودکان مفید می باشد.

۷. رازیانه برای لاغری و کاهش وزن

رازیانه تازه، دانه های رازیانه و عرق رازیانه ، دارای مقادیر بالایی فیبر هستند که باعث کاهش اشتها در افراد شده و به لاغری و کاهش وزن کمک می کنند.

۸. رازیانه و فشار خون بالا

رازیانه حاوی مقادیر بالای پتاسیم بوده و می تواند فشار خون بالا را کاهش دهد.
۹. رازیانه و چشم

فلاونوئیدها، ویتامین C و روی موجود در رازیانه برای سلامت چشم و درمان بیماری چشمی دژنراسیون ماکولا مفید می باشد.
۱۰.رازیانه و معده درد و دستگاه گوارش

رازیانه حاوی مقادیر بالای فیبر رژیمی است که هضم را بهبود بخشیده، ریفلاکس معده، معده درد و زخم معده را درمان می کند و به عنوان یک ملین برای درمان یبوست مفید می باشد.
۱۱. رازیانه و پیشگیری سرطان

رازیانه حاوی روغن آنتیول و سلنیوم است و مطالعات بالینی نشان داده که این مواد برای پیشگیری و درمان انواع سرطان تخمدان، سرطان رحم، سرطان سینه و سرطان روده بزرگ مفید می باشد.
۱۲. رازیانه و  تپش قلب

پتاسیم و فیبر بالای موجود در عرق رازیانه و دانه های رازیانه کلسترول بالای خون و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد.
۱۳. رازیانه مفید برای کم خونی

آهن و هیستیدین موجود در رازیانه تولید هموگلوبین را تحریک کرده و در درمان کم خونی مفید موثر می باشد.
۱۴. رازیانه برای یبوست و اسهال

پودر دانه های رازیانه به عنوان یک ملین قوی عمل می کند و با بهبود حرکات روده به درمان یبوست کمک می کند.

رازیانه حاوی آنتول و سینول می باشد که برای درمان اسهال مفید هستند.

۱۵. رازیانه و درمان کلیه و سنگ کلیه

خواص دیورتیک رازیانه مواد سمی بدن را از طریق ادرار دفع کرده و برای پیشگیری و درمان سنگ کلیه مفید می باشد.

۱۶. رازیانه و درمان سرماخوردگی

ویتامین C موجود در رازیانه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و برای درمان سرماخوردگی، گلودرد و سرفه و آسم مفید می باشد.۱۷. خواص چای و دمنوش رازیانه

. چای رازیانه برای درمان سوزش سر دل و سو هاضمه مفید می باشد.
. دمنوش رازیانه تولید استروژن در زنان را تحریک کرده و برای درمان سندروم پیش ار قاعدگی، درد پریود و علائم یائسگی زودرس مفید می باشد.
. چای و دمنوش رازیانه برای درمان کولیک در نوزادان و کودکان مفید می باشد.
. چای رازیانه از کبد محافظت کرده و برای درمان بیماری هایی مانند زردی موثر می باشد.. چای و دمنوش رازیانه یکی از بهترین روش های طبیعی برای افزایش چربی سوزی بدن بوده و به کاهش وزن کمک می کند.
. دمنوش رازیانه برای درمان عفونت های چشم و درمان پف زیر چشم مفید می باشد.
. چای و دمنوش رازیانه تهوع صبحگاهی در زنان باردار را درمان می کند.

طرز تهیه چای و دمنوش رازیانه

۱ قاشق چای خوری دانه های رازیانه را خوب بشویید و آن ها را در یک فنجان آب جوش بریزید، بگذارید ۷ تا ۱۰ دقیقه بماند تا دم بکشد.

۱۸. فواید عرق رازیانه
. عرق رازیانه برای درمان اختلالات قاعدگی در خانم ها مفید بوده و درد پریود را کاهش می دهد.
. عرق رازیانه کیست تخمدان در زنان را درمان می کند.
. عرق رازیانه برای نازک شدن و کاهش موهای زائد بدن مفید می باشد.. عرق رازیانه برای درمان استرس، اضطراب و افسردگی موقر می باشد.. عرق رازیانه چین و چروک پوست را کاهش داده و باعث جوان سازی پوست صورت می شود.

۱۹. خواص روغن رازیانه

. روغن رازیانه دارای خواص آنتی سپتیک بوده و می تواندبرای درمان زخم مفید باشد.. روغن رازیانه اثر آرامش بخش بر روی اعصاب، ماهیچه ها، روده ها و سیستم تنفسی دارد. . روغن رازیانه می تواند روده ها را پاکسازی کرده و به درمان یبوست کمک می کند.
. روغن رازیانه مدر بوده و آب اضافی بدن به همراه سدیم، اسید اوریک و عناصر سمی را از بدن حذف می کند. . روغن رازیانه برای درمان خستگی، سرگیجه و افسردگی مفید می باشد.
. روغن رازیانه برای درمان عفونت معده و زخم معده موثر می باشد.
. روغن رازیانه برای درمان سرماخوردگی و سرفه مفید می باشد
.
عوارض و مضرات رازیانه

. رازیانه در برخی افراد ممکن است باعث ایجاد واکنش های آلرژیک شود.. رازیانه پتاسیم بالایی دارد و افراد مبتلا به بیماری کلیوی باید در استفاده از آن دقت کنند.. رازیانه ممکن است با بعضی دارو های فشار خون تداخل دارویی داشته باشد.
. مصرف رازیانه در دوران بارداری ممکن است خطر سقط جنین را افزایش دهد.



هیچ محصولی وجود ندارد

پرداخت


اين محصول به صورت تكي به فروش نمي رسد. شما بايد حداقل 1 تعداد براي اين محصول

افزودن به سبد

رازیانه تازه از کجا بخریم

ریشه رازیانه دارای کومارین Coumarin می باشد . چون این ماده رقیق کننده خون است بنابراین آنهایی که مبتلا به تصلب شرائین یا انسداد رگها هستند می توانند از جوشانده ریشه رازیانه استفاده کنند .

جوشانده ریشه رازیانه ملین و مسهل است.

ریشه رازیانه دیورتیک است.

اثر مدر قوی دارد.

اوره و اسید اوریک را دفع می کند.

به علاوه اشتها آور است.

ریشه رازیانه به علت مدر بودن ، برای درمان سنگ کلیه، نفریت و بیماری هایی نظیر آن مصرف می شود.

ویتامین C موجود در پیاز رازیانه، ضد باکتری بوده و برای سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است.

 

توجه: زمان جمع آوری ریشه باید در اواخر پاییز باشد.

 

دم کرده بذر رازیانه با زیره سبز برای رفع اسهال و تقویت معده با عسل و سکنجبین برای تب های کهنه مفید است.

از دم کرده تخم رازیانه برای تحلیل بادها، درد پهلو و لگن خاصره، رفع بلغم ترش استفاده می کنند.

 

 

تخم رازیانه کلسترول خون را کاهش می‌دهد.ترکیبات موجود در تخم رازیانه امکان تجمع کلسترول در جداره‌ی رگ‌ها را کاهش می‌دهد و به این ترتیب از ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی پیشگیری می‌کند.

 

 

تخم رازیانه برای پیشگیری از سرطان مفید است. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در تخم رازیانه به کاهش خطر ابتلا به سرطان ناشی از آسیب‌های رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند.

تخم رازیانه همچنین برای پیشگیری از ابتلا به سرطان کولون موثر است. به خاطر اینکه سرشار از فیبرهای گیاهی بوده و به حذف توکسین‌ها و مواد زاید از طریق روده‌ها کمک می‌کند.

 

 

تخم رازیانه سرشار از فیبر است. فیبرها صرفاً در مواد غذایی گیاهی وجود دارند. باید بدانید که این ترکیبات مفید در دفع راحت و خروج توکسین‌ها و مواد زاید از بدن نقش اصلی دارند. این ترکیبات مفید برای هضم غذا نیز موثرند. ۱۰۰ گرم تخم رازیانه حاوی ۱۵۰ درصد فیبر مورد نیاز روزانه‌ی بدن است.

 

 

تخم رازیانه حاوی خواص دیورتیک است یعنی ادرارآور است و به سم زدایی از بدن کمک می‌کند. به این منظور این تخم‌ها را به صورت دم کرده استفاده می‌کنند که حجم ادرار را زیاد کرده و حالت پُف کرده‌ی بدن را کاهش می‌دهد.

 

 

ضد نفخ: مخصوصاًدرنفخ با منشاء روده‌ای

سربازان رومی از این ادویه برای افزایش قوای جسمانی و آمادگی رزم استفاده می کردند.

در منابع بسیاری گفته شده که مصرف رازیانه در دوران بارداری ضرری به همراه ندارد و داروخانه‌های گیاهی ایران به شکل‌های مختلف (مثل قطره آنتی‌میگرن، شربت توسیان، شربت تیسیان، پودر ژنرال تونیک، قطره سنکول، سنالین، منتازین و لوسیون تقویت موی سنیره) موجود هستند که داخل تمام این محصولات رازیانه وجود دارد.

 گفته می شود اگر می‎خواهید نوزادی با چشمان شهلا و زیبا داشته باشید مصرف رازیانه را فراموش نکنید.

مقدار مصرف روزانه رازیانه، به طور متوسط حداکثر ۵ گرم یا یک تا سه استکان عرق آن توصیه می‌شود و برای اینکه نتیجه درمان مشخص شود و گیاه خواص درمانی خود را به جای بگذارد، حداکثر ۴۰ روز زمان نیاز دارد.

گاها هم گفته شده که اثر قاعده آور دارد و ممکن است منحر به سقط جنین شود. در هر حال بهتر است در مصرف آن در دوره بارداری زیاده روی نکنید.

مصرف رازیانه به اشکال مختلف در دوره شیردهی مفید است.رازیانه تازه از کجا بخریم

منبع:

اولین فردی باشید که نقد خود را می‌نویسید !


رازیانه تازه (بسته 500 گرمی)

فروش رازیانه تازه

* فیلدهای مورد نیاز

ارسال
 
یا 

انصراف

شرکت حسابداری

ماه عسل

سیکس پک

رازیانه گیاهی دارویی است که خواص بیشماری از قبیل ضد پیری، پیشگیری از سرطان، کاهش وزن، درمان بیماری های گوارشی و هورمونی و جلوگیری از پوکی استخوان دارد. محققان در انستیتو تحقیقاتی و دارویی دهلی نو دریافته اند که گیاه رازیانه می تواند به کاهش فشار چشم کمک کرده و باعث گشاد شدن رگهای خونی می گردد.

 رازیانه گیاهی معطر و خوشمزه می باشد که دارای استفاده های متعدد در آشپزی و به همان اندازه  دارای خاصیت دارویی می باشد.رازیانه تازه از کجا بخریم

گیاه رازیانه طبع گرم و خشکی دارد. در طب سنتی ایران، از آن به گیاه ضدبلغم و صفرا یاد می‌شود. چون گیاه بسیار گرمی است. اگر بخواهید از خاصیت مسهل بودن آن بهره‌مند شوید، باید آن را با ماده‌ای مصرف کنید که حرارت گیاه را کم کند و بهترین گزینه همراهی آن با سکنجبین و عسل است.

به طور کلی تمام قسمت های گیاه رازیانه خاصیت درمانی دارد، اما بیشترین قسمت مورد استفاده آن بذر رازیانه است که حاوی روغن اسانس فرار است و مهمترین ترکیب شیمیایی آن آنتول است که بیشترین خواص این گیاه مربوط به این ترکیب است. از طرفی دیگر مزه شیرین رازیانه مربوط به وجود آنتول و استراگول در آن می باشد.

در ادامه به برخی از خواص گیاه رازیانه اشاره می کنیم

ضد سکسکه

گیاه رازیانه برای کلیه خواص فراوانی دارد و همراه با کاکل ذرت باعث دفع سنگ‌های کلیوی می‌شود. اگر فردی که مبتلا به سنگ کلیه (کوچکتر از ۵ میلی‌متر) است، روزی ۴ تا ۵ مرتبه بذر رازیانه و کاکل ذرت را بجوشاند و میل کند، سنگ‌ها دفع خواهد شد. ریشه این گیاه نیز باعث برطرف شدن مشکلات کلیوی می‌شود. علاوه بر این دارای خواص گوارشی فراوانی نیز هست.

گیاه رازیانه ضداسپاسم و ضد نفخ است؛ ورم‌های روده و معده را از بین می‌برد؛ به درمان سندرم روده تحریک‌پذیر کمک می‌کند و باعث کاهش میزان اشتها می‌شود. همچنین سکسکه و سوءهاضمه را برطرف می‌کند.

مقابله با بوی بد دهان

جویدن مقدار کمی تخم رازیانه نفس شما را  بعد از خوردن غذا  خوشبو و تازه خواهد کرد و  مخصوصا  باعث از بین رفتن  بوی بد دهان بعد از خوردن یک وعده غذایی با بوی زیاد خواهد شد.

رازیانه  به دلیل داشتن خواص ضد میکروبی با میکروبهایی که باعث بوی بد دهان و نفس بدبو می شوند، مقابله می کند. خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی گیاه رازیانه نیز باعث بهبود زخمها و آفت های لثه می گردد. علاوه بر جویدن تخم رازیانه، شما می توانید  برای کاهش بوی بد دهان، دمنوش ولرم رازیانه را در دهان خود گردانده  و غرغره کنید.

کمک به گوارش

گیاه رازیانه بطور اساسی در بهبود مشکلات گوارشی نظیر سوء هاضمه، نفخ، نفخ شکم، یبوست، کولیک یا دل پیچه، گاز روده ، سوزش معده و حتی سندرم روده تحریک پذیر سودمند می باشد.

این گیاه باعث تحریک هضم شده و به دلیل اثر بادشکنی که دارد دستگاه گوارش را التیام بخشیده و از تشکیل باد و گاز جلوگیری می کند. به علاوه، می تواند به ساخت مجدد سیستم گوارشی بعد از پرتو درمانی یا شیمی درمانی کمک کند.

جویدن یک قاشق چایخوری تخم رازیانه  بعد از وعده های غذایی به هضم غذاها و بهبود معده درد و نفخ کمک می کند. زمانی که از سوء هاضمه رنج می برید، می توانید دمنوش رازیانه بنوشید یا نصف قاشق چایخوری پودر تخم رازیانه را همراه با آب و دو بار در روز مصرف کنید.

بهبود مشکلات قاعدگی در زنان با گیاه رازیانه

تخم رازیانه  دارای خاصیت زیاد کننده قاعدگیست که باعث تنظیم خونریزی قاعدگی می شود. این گیاه همچنین حاوی فیتواستروژن هایی ست که به مشکلاتی نظیر سندرم پیش از قاعدگی، اختلالات یائسگی و بزرگ شدن سینه کمک می کند.

تحقیقی که توسط محققان ایرانی در دانشگاه علوم پزشکی بابل در سال ۲۰۱۲ انجام گرفته نیز نشان می دهد که گیاه رازیانه می تواند به کاهش علائم قاعدگی دردناک کمک کند.

جدای از منافعی که بر قاعدگی دارد، گیاه رازیانه بطور سنتی به عنوان ماده ای شیر افزا برای افزایش تولید شیر در مادران شیرده استفاده می شده است. این گیاه همچنین به عنوان داروی گیاهی  تقویت کننده میل جنسی در مردان و زنان عمل می کند.

ارتقای سلامت چشم ها

محققان در انستیتو تحقیقاتی و دارویی دهلی نو دریافته اند که گیاه رازیانه می تواند به کاهش فشار چشم کمک کرده و باعث گشاد شدن رگهای خونی می گردد. بنابراین، به پیشگیری یا درمان آب سیاه، نوعی بیماری مربوط به بینایی، کمک می کند. با این وجود، تحقیقات  و ارزیابی های  بیشتری  برای اثبات این موضوع مورد نیاز می باشد.

به علاوه، تحقیقی که توسط محققان هندی در دانشکده بیوتکنولوژی دانشگاه شیواجی انجام شده است، نشان می دهد که تخم رازیانه حاوی ترکیبی به نام ترانس آنتول است که می تواند از آسیب شبکیه چشم و از بین رفتن بینایی در بیماران دیابتی جلوگیری کند.

گیاه رازیانه برای پوست

گیاه رازیانه برای پوست ما هم خواص بیشماری دارد. مثلا برای ورم پلک و چین و چروک پوست مفید است که البته باید به صورت پماد مصرف شود. بدین صورت که باید بذر رازیانه را جوشانده و یا پودر کرد و سپس آن را داخل Cold Cream ریخت و به صورت کرم به پوست مالید. کُلدکرم یک کرم پایه است که می‌توانید آن را از داروخانه‌ها تهیه کنید.

رازیانه به شکل ضماد برای از بین بردن موهای زائد بسیار مناسب است. برای این کار، بذر رازیانه را پودر کنید و سپس آن را با یک نوع روغن (مثل روغن زیتون یا روغن بادام) مخلوط کنید و به صورت ماسک روی صورت خود بگذارید. این ماسک باعث روشن شدن و شفاف شدن پوست می‌شود.

مضرات گیاه رازیانه

مصرف بیش از حد گیاه رازیانه ، احتمال آلرژی‌های پوستی را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، افرادی که ناراحتی‌های تنفسی دارند نیز باید مراقب باشند؛ زیرا ممکن است با تنفس و یا مصرف گیاه دچار حمله‌های آسم شوند.

از دیگر تاثیرات جانبی رازیانه، احتمال کاهش نیروی جنسی در آقایان و لاغری در خانم‌هاست. علاوه بر این مصرف زیاد از حد آن باعث قطع و یا کاهش شیر در زنان شیرده می‌شود. افراد سردمزاج نیز با خوردن این گیاه ممکن است دچار سردرد شوند.

 

ممنون بابت مطالب بهینه و آموزنده ی سایت شما

تشکر وجهان سپاس از معلومات مفید تان

با سلام ممنون بابت مطالب خوب و مفید شما


عالیه چه خوب

بیماان دیابتی چطور میتونن استفاده کنن و اینکه در کاعش قند خون بالا همـموثر یا نه ؟؟ برای اقایان مصرف رازیانه مضر ؟

سلام من لاغرم چجوری استفاده کنم

پایگاه خبری افکارخبر توسط سرورهای

گروه نرم افزاری آسام

میزبانی می شود.
رازیانه تازه از کجا بخریم

صادرات رازیانه مرغوب به اروپا به عنوان یکی از راهکارهای خروج از وابستگی به درآمد نفتی به شمار می رود. با توسعه بازار جهانی این گیاه دارویی و پس از آن بالا بردن سطح تولید رازیانه، می توان قدمی به سمت صادرات غیر نفتی برداشت. کارشناسان معتقدند با گسترش بازار …

آیا با انواع محصولات مختلفی که در ایران از گیاه دارویی رازیانه تولید می شود آشنا هستید؟ آیا خرید اینترنتی این گیاه روشی هوشمندانه می باشد؟ از گیاه رازیانه می توان محصولات متنوعی تولید کرد که هرکدام نیز خواص مفیدی را دارا می باشد. عرق آن برای لاغر شدن، ضماد …

رازیانه تازه از کجا بخریم

تولید انواع گیاه رازیانه تازه در ایران به چه مقدار می باشد؟ گیاه دارویی رازیانه با کیفیت درجه یک را با چه قیمت هایی می توان یافت؟ ایران جزء یکی از کشورهایی است که گیاهان دارویی مختلفی را مانند گیاه رازیانه تازه به صورت انبوه و با کیفیت درجه یک …

گیاه دارویی رازیانه سبز چگونه گیاهی است و چه خواصی را دارا می باشد؟ چه چیزی باعث فروش عمده آن توسط بازاریان شده است؟ گیاه دارویی رازیانه سبز دارای خواص بی شماری است که خالی از لطف نیست که به چند مورد آن اشاره کنیم. می توان از آن برای …

تجارت آنلاین و اینترنتی انواع عرق رازیانه اصل از چه طریقی انجام می گیرد و خرید و فروش از این روش مدرن چه مزیت هایی را خواهد داشت؟ تجارت آنلاین و اینترنتی انواع عرق رازیانه اصل و مرغوب که یک روش مدرن و جدید می باشد از طریق سایت های …

انواع عرق رازیانه مرغوب از طریق سایت های فروش اینترنتی به صورت عمده به سراسر شهر های ایران با قیمت مناسب عرضه و پخش خواهد شد. عرق رازیانه برای درمان بیماری های که برای زنان در حین بارداری اتفاق می افتد بسیار مفید و موثر می باشد که علت این …

انواع عرق رازیانه مرغوب و باکیفیت از طریق فروشگاه های آنلاین با قیمت مناسب و ارزان نسبت به فروش سنتی به فروش خواهد رسید. برای دم کردن عرق رازیانه که برای درمان انواع بیماری های معده و پا درد بسیار مفید و موثر می باشد باید چیزی حدود 30 گرم …

آیا رازیانه هندی گیاهی متمایز از سایر انواع رازیانه می باشد؟ آیا رازیانه هندی در بازارهای بزرگ ایران نیز عرضه می شود؟ یا اینکه همانند نامش تنها در کشور هند موجود می باشد؟ گیاه دارویی رازیانه نیز همانند سایر گیاهان دارویی اگر بیش از حد معمول استفاده شود ضررهایی را …

تا چه اندازه از خواص دارویی و خوراکی رازیانه هندی آگاهی دارید؟ انواع رازیانه هندی با چه قیمت هایی خرید و فروش می شود؟ رازیانه گیاهی است که سرشار از مواد معدنی مختلف از جمله:مس، آهن،کلسیم، پتاسیم، منگنز و روی می باشد. و به دلیل اینکه از طبع گرم و …

امروزه در ایران گیاه دارویی رازیانه به چه شکل هایی خرید و فروش می شود؟ آیا خرید محصولات به صورت اینترنتی از امنیت کافی برخوردار می باشد؟ امروزه در تمام خانه های ایرانی کامپیوتر موجود می باشد و تقریبا تمامی افراد به اینترنت دسترسی دارند. احتمالاً اتفاق افتاده است که …

آیا به دنبال رازیانه با کیفیت برای فروش خود می باشید؟ آیا مطلع هستید که اگر رازیانه مورد نیاز خود را به صورت عمده از تولیدکنندگان خریداری کنید، ممکن است از تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید؟ از دیرباز گیاه رازیانه به عنوان یک داروی ضد افسردگی در بین مردم استفاده …

گیاهان دارویی همواره به عنوان گیاهانی که از خواص درمانی برخوردار بوده و از گذشته های بسیار دور جهت پیشگیری از بیماری ها و همچنین درمان امراض متعددی استفاده می شده اند، مطرح و مورد مصارف گسترده ای در سراسر جهان قرار گرفته اند. دُرگیاه نیز در تلاش است نقشی در فراگیرتر شدن مصرف گیاهان دارویی که از فواید بسیاری برخوردار هستند و در تأمین سلامت افراد نقش حائز اهمیتی دارند، ایفا نماید.
این مرکز به عنوان مجموعه ای تولیدی، با عرضه عمده و مستقیم محصولات خود، در صدد ارائه خدمت مورد انتظار مشتریان داخلی و خارجی خود می باشد.
تولیدات این مجموعه از گستره کشت این اقلام به مقصدهای مختلف ارسال می گردد.

رازیانه تازه از کجا بخریم
رازیانه تازه از کجا بخریم
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *