دوغ کفیر اسهال

دوره مقدماتی php
دوغ کفیر اسهال
دوغ کفیر اسهال

پروبیوتیک ها میکروارگانیسم‌های زنده اي هستند كه اثرات مفيدي بر سلامت دستگاه گوارش دارند و اين كار را از طريق تعديل فلور ميكروبي روده انجام می‌دهند. هدف از اين مقاله مطالعه اثرات پروبیوتیک ها به ویژه کفیر و کامبوجا در پيشگيري و درمان بیماری‌های گوارشي است.
در حال حاضر شواهد خوبي در مورد اثرات درماني کفیر در اسهال عفوني، اسهال ناشي از مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها و عدم تحمل لاكتوز ،درمان بیماری‌های التهابي روده، سندرم روده تحریک‌پذیر، يبوست، آلودگي به هليكوباكترپيلوري و پيشگيري از سرطان كولون به‌دست آمده است. کفیر و کمبوجا می‌توانند به‌عنوان درمان كمكي در بیماری‌های گوارشي استفاده شوند و در پيشگيري و بهبود بیماری‌های گوارشي و مكانيسم اثر آنها مفید اند.

محتوای مقاله:
کفیر از کجا آمده؟پروبیوتیک چیست؟اهمیت پروبیوتیک در سیستم گوارشتأثیر کفیر روی بیماری‌های اسهاليبیماری‌های التهابي رودهسندرم روده تحریک‌پذیرکفیر و خاصیت ضدسرطانکفیر و درمان یبوستکفیر و تقویت سیستم ایمنینتیجه گیری

کفیر نوشیدنی تخمیرشده‌ای است با دانه‌های کفیر ساخته می‌شود. این دانه‌ها همانند گل‌کلم‌های کوچک هستند. توجه کنید که واژه‌ی دانه‌ها فریبتان ندهد. آن‌ها اساساً دانه های زنده‌ای از مخمرها و باکتری‌های مفید هستند.

اصالت این دانه‌های کفیر فراموش شده است. افسانه‌ها می‌گویند که کفیر در اصل هدیه‌ی محمد به مسلمانانی بود که در کوهستان‌های قفقاز زندگی می‌کردند و و اگر آن‌ها دستور تولید آن را دور می‌ریختند، این نوشیدنی قدرت خود را از دست می‌داد.در 1909، روس‌ها شروع به ساخت کفیر با ترکیب شیر و دانه‌های کفیر در کیسه‌هایی از جنس پوست حیوانات کردند که آن را بالای دروازه‌ی خانه‌هایشان آویزان می‌کردند. در سرتاسر روز، اعضای خانواده باید هر بار که از دروازه عبور می‌کردند کیسه را تکان می‌دادند تا به کیفیت تخمیر یاری برسانند. در نهایت، کفیر به تولید انبوه رسید و از همان زمان به رژیم روس‌ها منگنه شده است.

پربیوتیک ها انتقال آنتی‌ژن‌های غذايي را كنترل می‌کنند و باعث تحريك سيستم ايمني و مخاطي ميزبان می‌شوند و توانايي حذف مواد سرطان‌زا را نيز دارند. پتانسيل تعديل سيستم ايمني توسط کفیر، استراتژي درماني جديدي را براي مقابله با شرايط التهابي و عفوني مطرح شده و اميد است كه بتوان در درمان بیماری‌های عفوني، بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های التهابي روده و ساير بیماری‌ها از دوغ کفیر که سرشار از پروبیوتیک است استفاده كرد.

دوغ کفیر اسهال

دوره مقدماتی php

در اين مقاله مروري، اثرات پروبیوتیک ها بر سلامت دستگاه گوارش انسان و پيشگيري و درمان بیماری‌های گوارشي، بر پايه مطالعات باليني و مطالعـات انجام گرفته طي سالهاي 1990 تا 2010 در دو پايگاه اينترنتي PubMed و Sciencedirect ، مورد بررسي قرارگرفته است.

زماني دستگاه گوارش تنها مكاني براي هضم و جذب مواد مغذي تصور می‌شد ولي طي ساليان اخير مشخص‌شده است كه دستگاه گوارش عملكردهاي زيادي دارد كه براي سلامت انسان ضروري است. دستگاه گوارش انسان ميزبان بيش از 500 گونه شناخته‌شده از میکروب‌ها می‌باشد كه اين ميكروفلور روده انسان ازلحاظ متابوليك فعال است و براي ميزبان اثرات مفيد زيادي دارد.

حتماً بخوانید:

مصرف پربیوتیک چه تاثیری در سلامتی دارد؟

ميكروفلور روده انسان از سه طريق مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها، مصرف پروبيوتيك ها و مصرف پروبیوتیک ها قابل‌تغییر است . پروبیوتیک ها ميكروارگانيسمهايي هستند كه اگر به تعداد كافي و به‌صورت زنده مورد استفاده قرار گيرند، اثرات سلامت بخشی بر ميزبان خود به‌جای می‌گذارند.دوغ کفیر و شربت کامبوجا، جز غذاهاي فراسودمند محسوب می‌شوند.

به طور كلي اغلب باکتری‌های پروبیوتیک مورد استفاده در غذاها، جز باکتری‌های اسیدلاکتیک هستند و عمدتاً به دو جنس لاكتوباسيلوس و بيفيدوباكتريوم تعلق دارند. پروبیوتیک ها با اتصال و ساكن شدن در دستگاه گوارش، باعث مهار رشد باکتری‌های بیماری‌زا می‌شوند و تعادل ميكروبي روده را بهبود می‌بخشند و باعث ارتقا عملكرد سد مخاطي دستگاه گوارش می‌شوند.

بیماری‌های اسهالي بيشترين مطالعه درزمینه درمان مشکلات گوارشي توسط پروبیوتیک ها داشته‌اند. روتاويروس مهم‌ترین علت اسهال نوزادان است و پروبیتیک ها درمان اصلي اين بيماري می‌باشند .پژوهشگران در سال 2004 با مرور 23 مقاله در مورد درمان اسهال عفوني با پروبیوتیک ها به اين نتيجه رسیده‌اند كه کفیر درمان كمكي مناسبي براي اسهال عفوني در كودكان و بزرگ‌سالان می‌باشند. نتايج مطالعه به طور كلي نشان می‌دهند كه مصرف دوغ کفیر، مدت‌زمان ابتلا به اسهال را در حدود 17 تا 30 ساعت كاهش می‌دهد .

حتماً بخوانید:

درمان حساسیت و آبریزش بینی با مصرف پروبیوتیک

اگر مصرف کفیر و کامبوجا از همان زمان آغاز اسهال شروع شود، مدت‌زمان ابتلا به اسهال را يك روز كاهش می‌دهد .مکانیسم‌های متعددي براي نحوه كاهش دوره اسهال توسط لاكتوباسيلوسها پيشنهاد شده است. بلوكه كردن رقابتي گیرنده‌ها توسط لاكتوباسيلوسها، تقويت پاسخ‌های سيستم ايمني كه دفاع ترشحي و حركتي را تنظيم می‌کند و توليد موادي توسط لاكتوباسيلوسها كه ویروس‌ها را غیرفعال می‌کند، ازجمله اين مکانیسم‌ها می‌باشد.
پژوهشگران در مطالعه‌ای در سال 2007 مشاهده كردند كه مصرف کفیر می‌تواند تعداد دفعات اسهال در روز و مدت‌زمان ابتلا به اسهال را در كودكان كاهش دهد.

به طور كلي مصرف پروبیوتیک ها روش مناسبي براي پيشگيري و درمان اسهال ناشي از آنتی‌بیوتیک‌ها است. اسهال ناشي از كلستريديوم ديفيسيل ازجمله پاتوژنهاي رودهاي است كه بعد از تجويز آنتی‌بیوتیک‌ها در دستگاه گوارش تكثير می‌یابد و سمومي را رها می‌سازد و باعث كوليت و اسهال می‌شود. اين باكتري علت حدود 20 تا 40 %از اسهال‌های ناشي از مصرف آنتی‌بیوتیک ها می‌باشد و ازجمله مشكلات اين بيماري، احتمال بازگشت بيماري به‌دفعات متعدد می‌باشد و تا زماني كه مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها ادامه داشته باشد، اين مشكل هم وجود دارد .دوغ کفیر می‌تواند در پيشگيري و درمان اسهال ناشي از كلستريديوم ديفيسيل مؤثر باشند.

بيماري التهابي روده، بيماري مزمن دستگاه گوارش است كه در تمام طول عمر فرد را درگير می‌کند و شامل دو نوع اصلي بيماري كرون و كوليت اولسراتيو می‌باشد. مطالعات نشان داده‌اند كه پروبیوتیک ها در درمان اين بیماری‌ها مؤثرند. سه مكانيسم اصلي براي تأثیر پروبيوتيكها بر بيماري التهابي روده پيشنهاد شده است:

سندرم روده تحریک‌پذیر بيماري مزمني است كه پايه رواني فيزيولوژيك دارد و با درد شكم، اسهال يا يبوست به مدت بيش از سـه ماه مشخص می‌شود. اين بيماري بر كيفيت زندگي اشخاص مؤثر می‌باشد و درمان‌های رايج آن اثربخشي محدودي دارند. التهاب مخاطي و تغيير ميكروفلور روده احتمالا در پيشرفت علائم اين بيماري نقش دارند. نتايج يك پژوهش نشان می‌دهد كه کفیر و کامبوجا باعث بهبود قابل‌توجه علائم سندرم روده تحریک‌پذیر شامل درد شكمي، نفخ و مشكل حركات روده در مقايسه با دارو می‌شوند .

مصرف پروبيوتيك و پربيوتيك می‌تواند اثرات ضد جهش‌زایی داشته باشد .باکتری‌های اسیدلاکتیک با مکانیسم‌هایی همچون تغيير فعالیت‌های متابوليك ميكروفلور روده، تغيير شرايط فيزيكي و شيميايي كولون، متصل شدن به كـارسينـوژنها و تخريـب آنها، تغـييرات كيـفي و كمـي ميكـروفلور روده و جلوگـيري از تولـيد سرطان‌زاهایی مانند آمونياك و اسيدهاي صفراوي ثانويه، توليد مواد ضد سرطان و تقويت پاسخ‌های ايمني ميزبان می‌توانند از سرطان كولون پیش‌گیری كنند

يبوست مشكلي رايج بخصوص در سالمندان است. دوغ کفیر با افزايش حركات روده يا كاهش زمان عبور مواد غذايي از دستگاه گوارش به درمان يبوست كمك می‌کنند . پژوهشگران با بررسي انجام‌گرفته بر روي بيماران مبتلابه يبوست، مشاهده كردند كه در بزرگ‌سالان، مصرف نوشیدنی‌های تخمیری مانند کفیر تأثیر تناوب تخليه شكم و درجه قوام مدفوع اثرات مساعدي داشته و همچنین در كودكان نيز مفيد بوده است.

بیشتر بدانید:

کامبوجا چیست و چه خواصی دارد؟

هليكوباكترپيلوري رایج‌ترین عفونت باكتريايي مزمن در افراد است و ميتواند به گاستريت مزمن، زخم معده و آدنوكارسينوماي معده منجر شود. مصرف پروبيوتيكها با تقويت و تعديل سيستم ايمني می‌تواند در درمان و پيشگيري از آلودگي به هليكوباكتر پيلوري مؤثر باشد. باکتری‌های اسیدلاکتیک معمولاً در برابر اسيد معده مقـاوم هستند و اين ويژگي احتمال تأثیر اين باکتری‌ها را در جلوگيري از رشد هليكوباكترپيلوري در معده افزايش می‌دهد .پژوهشگران در سال 2009 ،با بررسي 10 مطالعه باليني انجام گرفته بر 963 بيمار آلوده به هليكوباكترپيلوري مشاهده كردند كه مصرف نوشیدنی کفیر ، درمان هليكوباكتر پيلوري را به ميزان 15-5 % ارتقا می‌بخشد.

پروبيوتيكها میکروارگانیسم‌های زندهاي هستند كه امروزه به خاطر اثرات مفيدشان بر سلامت انسان اهميت زيادي پیداکرده‌اند. پروبيوتيكها از طريق تعديل فلور ميكروبي روده بر سلامت دستگاه گوارش انسان مؤثرند. مطالعات باليني زيادي در مورد اثر پروبيوتيكها در پيشگيري و درمان بیماری‌های دستگاه گوارش تا به حال انجام‌گرفته است ولي اين مطالعات هنوز در ابتداي راه بوده و شناخت بیشتر تأثیرات مفید کفیر و کامبوجا، نياز به مطالعات بيشتري می‌باشد. در حال حاضر شواهد خوبي براي اثرات کفیر در درمان اسهال عفوني و اسهال ناشي از مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها و عدم تحمل لاكتوز ، درمان بیماری‌های التهابي روده، سندرم روده تحریک‌پذیر، يبوست، آلودگي به هليكوباكتر پيلوري و پيشگيري از سرطان كولون به‌دست آمده است با توجه به اثرات درماني متفاوت باكتريهاي مختلف کفیر و کامبوجا ، می توان به عنوان درمان كمكي به همراه درمان‌های رايج بیماری‌های گوارشي استفاده شود.

اولین بار توسط یکی از دوستام با کفیر آشنا شدم. وقتی خونشون مهمون بودیم دوغ خوشمزه ای به نام کفیر بهمون داد که خیلی خوشمون اومد. از روزی که کفیر گرفتم هرروز دوغ کفیر درست می کنم خیلی خوشمزست . ممنون

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

دوغ کفیر اسهال

من خیلی دنبال خرید قارچ کفیر در اهواز بودم . حتی در سفری که…

سپاس از محصول مفیدتون. ارسال به موقع . بسته بندی مناسب . در…

من هر سه محصول کفیر آب و کفیر لبنی و کامبوجا رو خریدم و با ا…

سلام وقت بخیر! قارچ کفیر تهیه شده به موقع دریافت شد. پشتیبان…

سلام. من حدود دوساله که از شما قارچ کفیر خریدم. اولش فکر می…

ثبت سفـارش و خـرید با کارت به کارت

راهنمای خرید: 71053511-021پیگیری سفارش: 33460476-024پشتیبانی 24ساعته با واتس‌آپ

پربیوتیک به عنوان اولین و بزرگترین فروشگاه اینترنتی کفیر و کامبوجا در کشـور از سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را بـا عرضه محصولات طبیعی و با کیفیت ممتاز برای کاربران آغاز نموده و در آستانه نهمین سال فعالیت تلاش می کند تجربه ی لذت‌بخش خرید اینترنتی را تداعی نماید. ارسال به موقع ، مقالات متنوع ، پاسخگویی سریع به سوالات و تضمین اصالت محصولات بخشی از خدمات ارائه شده می باشد.ما در پربیوتیک افتخار می کنیم میزان مصرف محصولات لبنی و ارگانیک در کشور را هر چند اندک افزایش داده ایم.

با ثبت نام در خبرنامه از جدیدترین محصولات ، مقالات و جشنواره های ما مطلع شوید

  • خواص کلپوره چیست
  • ممنونم | عضویت شما تکمیل شد

    پربیوتیک اولین و تنها دارنده مجوز عرضه قارچ کفیر و کامبوجا طبیعی و خالص در ایران

    پروبیوتیک ها میکروارگانیسم‌های زنده اي هستند كه اثرات مفيدي بر سلامت دستگاه گوارش دارند و اين كار را از طريق تعديل فلور ميكروبي روده انجام می‌دهند. هدف از اين مقاله مطالعه اثرات پروبیوتیک ها به ویژه کفیر و کامبوجا در پيشگيري و درمان بیماری‌های گوارشي است.
    در حال حاضر شواهد خوبي در مورد اثرات درماني کفیر در اسهال عفوني، اسهال ناشي از مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها و عدم تحمل لاكتوز ،درمان بیماری‌های التهابي روده، سندرم روده تحریک‌پذیر، يبوست، آلودگي به هليكوباكترپيلوري و پيشگيري از سرطان كولون به‌دست آمده است. کفیر و کمبوجا می‌توانند به‌عنوان درمان كمكي در بیماری‌های گوارشي استفاده شوند و در پيشگيري و بهبود بیماری‌های گوارشي و مكانيسم اثر آنها مفید اند.

    محتوای مقاله:
    کفیر از کجا آمده؟پروبیوتیک چیست؟اهمیت پروبیوتیک در سیستم گوارشتأثیر کفیر روی بیماری‌های اسهاليبیماری‌های التهابي رودهسندرم روده تحریک‌پذیرکفیر و خاصیت ضدسرطانکفیر و درمان یبوستکفیر و تقویت سیستم ایمنینتیجه گیری

    کفیر نوشیدنی تخمیرشده‌ای است با دانه‌های کفیر ساخته می‌شود. این دانه‌ها همانند گل‌کلم‌های کوچک هستند. توجه کنید که واژه‌ی دانه‌ها فریبتان ندهد. آن‌ها اساساً دانه های زنده‌ای از مخمرها و باکتری‌های مفید هستند.

    اصالت این دانه‌های کفیر فراموش شده است. افسانه‌ها می‌گویند که کفیر در اصل هدیه‌ی محمد به مسلمانانی بود که در کوهستان‌های قفقاز زندگی می‌کردند و و اگر آن‌ها دستور تولید آن را دور می‌ریختند، این نوشیدنی قدرت خود را از دست می‌داد.در 1909، روس‌ها شروع به ساخت کفیر با ترکیب شیر و دانه‌های کفیر در کیسه‌هایی از جنس پوست حیوانات کردند که آن را بالای دروازه‌ی خانه‌هایشان آویزان می‌کردند. در سرتاسر روز، اعضای خانواده باید هر بار که از دروازه عبور می‌کردند کیسه را تکان می‌دادند تا به کیفیت تخمیر یاری برسانند. در نهایت، کفیر به تولید انبوه رسید و از همان زمان به رژیم روس‌ها منگنه شده است.

    پربیوتیک ها انتقال آنتی‌ژن‌های غذايي را كنترل می‌کنند و باعث تحريك سيستم ايمني و مخاطي ميزبان می‌شوند و توانايي حذف مواد سرطان‌زا را نيز دارند. پتانسيل تعديل سيستم ايمني توسط کفیر، استراتژي درماني جديدي را براي مقابله با شرايط التهابي و عفوني مطرح شده و اميد است كه بتوان در درمان بیماری‌های عفوني، بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های التهابي روده و ساير بیماری‌ها از دوغ کفیر که سرشار از پروبیوتیک است استفاده كرد.

    دوغ کفیر اسهال

    در اين مقاله مروري، اثرات پروبیوتیک ها بر سلامت دستگاه گوارش انسان و پيشگيري و درمان بیماری‌های گوارشي، بر پايه مطالعات باليني و مطالعـات انجام گرفته طي سالهاي 1990 تا 2010 در دو پايگاه اينترنتي PubMed و Sciencedirect ، مورد بررسي قرارگرفته است.

    زماني دستگاه گوارش تنها مكاني براي هضم و جذب مواد مغذي تصور می‌شد ولي طي ساليان اخير مشخص‌شده است كه دستگاه گوارش عملكردهاي زيادي دارد كه براي سلامت انسان ضروري است. دستگاه گوارش انسان ميزبان بيش از 500 گونه شناخته‌شده از میکروب‌ها می‌باشد كه اين ميكروفلور روده انسان ازلحاظ متابوليك فعال است و براي ميزبان اثرات مفيد زيادي دارد.

    حتماً بخوانید:

    مصرف پربیوتیک چه تاثیری در سلامتی دارد؟

    ميكروفلور روده انسان از سه طريق مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها، مصرف پروبيوتيك ها و مصرف پروبیوتیک ها قابل‌تغییر است . پروبیوتیک ها ميكروارگانيسمهايي هستند كه اگر به تعداد كافي و به‌صورت زنده مورد استفاده قرار گيرند، اثرات سلامت بخشی بر ميزبان خود به‌جای می‌گذارند.دوغ کفیر و شربت کامبوجا، جز غذاهاي فراسودمند محسوب می‌شوند.

    به طور كلي اغلب باکتری‌های پروبیوتیک مورد استفاده در غذاها، جز باکتری‌های اسیدلاکتیک هستند و عمدتاً به دو جنس لاكتوباسيلوس و بيفيدوباكتريوم تعلق دارند. پروبیوتیک ها با اتصال و ساكن شدن در دستگاه گوارش، باعث مهار رشد باکتری‌های بیماری‌زا می‌شوند و تعادل ميكروبي روده را بهبود می‌بخشند و باعث ارتقا عملكرد سد مخاطي دستگاه گوارش می‌شوند.

    بیماری‌های اسهالي بيشترين مطالعه درزمینه درمان مشکلات گوارشي توسط پروبیوتیک ها داشته‌اند. روتاويروس مهم‌ترین علت اسهال نوزادان است و پروبیتیک ها درمان اصلي اين بيماري می‌باشند .پژوهشگران در سال 2004 با مرور 23 مقاله در مورد درمان اسهال عفوني با پروبیوتیک ها به اين نتيجه رسیده‌اند كه کفیر درمان كمكي مناسبي براي اسهال عفوني در كودكان و بزرگ‌سالان می‌باشند. نتايج مطالعه به طور كلي نشان می‌دهند كه مصرف دوغ کفیر، مدت‌زمان ابتلا به اسهال را در حدود 17 تا 30 ساعت كاهش می‌دهد .

    حتماً بخوانید:

    درمان حساسیت و آبریزش بینی با مصرف پروبیوتیک

    اگر مصرف کفیر و کامبوجا از همان زمان آغاز اسهال شروع شود، مدت‌زمان ابتلا به اسهال را يك روز كاهش می‌دهد .مکانیسم‌های متعددي براي نحوه كاهش دوره اسهال توسط لاكتوباسيلوسها پيشنهاد شده است. بلوكه كردن رقابتي گیرنده‌ها توسط لاكتوباسيلوسها، تقويت پاسخ‌های سيستم ايمني كه دفاع ترشحي و حركتي را تنظيم می‌کند و توليد موادي توسط لاكتوباسيلوسها كه ویروس‌ها را غیرفعال می‌کند، ازجمله اين مکانیسم‌ها می‌باشد.
    پژوهشگران در مطالعه‌ای در سال 2007 مشاهده كردند كه مصرف کفیر می‌تواند تعداد دفعات اسهال در روز و مدت‌زمان ابتلا به اسهال را در كودكان كاهش دهد.

    به طور كلي مصرف پروبیوتیک ها روش مناسبي براي پيشگيري و درمان اسهال ناشي از آنتی‌بیوتیک‌ها است. اسهال ناشي از كلستريديوم ديفيسيل ازجمله پاتوژنهاي رودهاي است كه بعد از تجويز آنتی‌بیوتیک‌ها در دستگاه گوارش تكثير می‌یابد و سمومي را رها می‌سازد و باعث كوليت و اسهال می‌شود. اين باكتري علت حدود 20 تا 40 %از اسهال‌های ناشي از مصرف آنتی‌بیوتیک ها می‌باشد و ازجمله مشكلات اين بيماري، احتمال بازگشت بيماري به‌دفعات متعدد می‌باشد و تا زماني كه مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها ادامه داشته باشد، اين مشكل هم وجود دارد .دوغ کفیر می‌تواند در پيشگيري و درمان اسهال ناشي از كلستريديوم ديفيسيل مؤثر باشند.

    بيماري التهابي روده، بيماري مزمن دستگاه گوارش است كه در تمام طول عمر فرد را درگير می‌کند و شامل دو نوع اصلي بيماري كرون و كوليت اولسراتيو می‌باشد. مطالعات نشان داده‌اند كه پروبیوتیک ها در درمان اين بیماری‌ها مؤثرند. سه مكانيسم اصلي براي تأثیر پروبيوتيكها بر بيماري التهابي روده پيشنهاد شده است:

    سندرم روده تحریک‌پذیر بيماري مزمني است كه پايه رواني فيزيولوژيك دارد و با درد شكم، اسهال يا يبوست به مدت بيش از سـه ماه مشخص می‌شود. اين بيماري بر كيفيت زندگي اشخاص مؤثر می‌باشد و درمان‌های رايج آن اثربخشي محدودي دارند. التهاب مخاطي و تغيير ميكروفلور روده احتمالا در پيشرفت علائم اين بيماري نقش دارند. نتايج يك پژوهش نشان می‌دهد كه کفیر و کامبوجا باعث بهبود قابل‌توجه علائم سندرم روده تحریک‌پذیر شامل درد شكمي، نفخ و مشكل حركات روده در مقايسه با دارو می‌شوند .

    مصرف پروبيوتيك و پربيوتيك می‌تواند اثرات ضد جهش‌زایی داشته باشد .باکتری‌های اسیدلاکتیک با مکانیسم‌هایی همچون تغيير فعالیت‌های متابوليك ميكروفلور روده، تغيير شرايط فيزيكي و شيميايي كولون، متصل شدن به كـارسينـوژنها و تخريـب آنها، تغـييرات كيـفي و كمـي ميكـروفلور روده و جلوگـيري از تولـيد سرطان‌زاهایی مانند آمونياك و اسيدهاي صفراوي ثانويه، توليد مواد ضد سرطان و تقويت پاسخ‌های ايمني ميزبان می‌توانند از سرطان كولون پیش‌گیری كنند

    يبوست مشكلي رايج بخصوص در سالمندان است. دوغ کفیر با افزايش حركات روده يا كاهش زمان عبور مواد غذايي از دستگاه گوارش به درمان يبوست كمك می‌کنند . پژوهشگران با بررسي انجام‌گرفته بر روي بيماران مبتلابه يبوست، مشاهده كردند كه در بزرگ‌سالان، مصرف نوشیدنی‌های تخمیری مانند کفیر تأثیر تناوب تخليه شكم و درجه قوام مدفوع اثرات مساعدي داشته و همچنین در كودكان نيز مفيد بوده است.

    بیشتر بدانید:

    کامبوجا چیست و چه خواصی دارد؟

    هليكوباكترپيلوري رایج‌ترین عفونت باكتريايي مزمن در افراد است و ميتواند به گاستريت مزمن، زخم معده و آدنوكارسينوماي معده منجر شود. مصرف پروبيوتيكها با تقويت و تعديل سيستم ايمني می‌تواند در درمان و پيشگيري از آلودگي به هليكوباكتر پيلوري مؤثر باشد. باکتری‌های اسیدلاکتیک معمولاً در برابر اسيد معده مقـاوم هستند و اين ويژگي احتمال تأثیر اين باکتری‌ها را در جلوگيري از رشد هليكوباكترپيلوري در معده افزايش می‌دهد .پژوهشگران در سال 2009 ،با بررسي 10 مطالعه باليني انجام گرفته بر 963 بيمار آلوده به هليكوباكترپيلوري مشاهده كردند كه مصرف نوشیدنی کفیر ، درمان هليكوباكتر پيلوري را به ميزان 15-5 % ارتقا می‌بخشد.

    پروبيوتيكها میکروارگانیسم‌های زندهاي هستند كه امروزه به خاطر اثرات مفيدشان بر سلامت انسان اهميت زيادي پیداکرده‌اند. پروبيوتيكها از طريق تعديل فلور ميكروبي روده بر سلامت دستگاه گوارش انسان مؤثرند. مطالعات باليني زيادي در مورد اثر پروبيوتيكها در پيشگيري و درمان بیماری‌های دستگاه گوارش تا به حال انجام‌گرفته است ولي اين مطالعات هنوز در ابتداي راه بوده و شناخت بیشتر تأثیرات مفید کفیر و کامبوجا، نياز به مطالعات بيشتري می‌باشد. در حال حاضر شواهد خوبي براي اثرات کفیر در درمان اسهال عفوني و اسهال ناشي از مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها و عدم تحمل لاكتوز ، درمان بیماری‌های التهابي روده، سندرم روده تحریک‌پذیر، يبوست، آلودگي به هليكوباكتر پيلوري و پيشگيري از سرطان كولون به‌دست آمده است با توجه به اثرات درماني متفاوت باكتريهاي مختلف کفیر و کامبوجا ، می توان به عنوان درمان كمكي به همراه درمان‌های رايج بیماری‌های گوارشي استفاده شود.

    اولین بار توسط یکی از دوستام با کفیر آشنا شدم. وقتی خونشون مهمون بودیم دوغ خوشمزه ای به نام کفیر بهمون داد که خیلی خوشمون اومد. از روزی که کفیر گرفتم هرروز دوغ کفیر درست می کنم خیلی خوشمزست . ممنون

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه

    نام

    ایمیل

    وب‌ سایت

    دوغ کفیر اسهال

    من خیلی دنبال خرید قارچ کفیر در اهواز بودم . حتی در سفری که…

    سپاس از محصول مفیدتون. ارسال به موقع . بسته بندی مناسب . در…

    من هر سه محصول کفیر آب و کفیر لبنی و کامبوجا رو خریدم و با ا…

    سلام وقت بخیر! قارچ کفیر تهیه شده به موقع دریافت شد. پشتیبان…

    سلام. من حدود دوساله که از شما قارچ کفیر خریدم. اولش فکر می…

    ثبت سفـارش و خـرید با کارت به کارت

    راهنمای خرید: 71053511-021پیگیری سفارش: 33460476-024پشتیبانی 24ساعته با واتس‌آپ

    پربیوتیک به عنوان اولین و بزرگترین فروشگاه اینترنتی کفیر و کامبوجا در کشـور از سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را بـا عرضه محصولات طبیعی و با کیفیت ممتاز برای کاربران آغاز نموده و در آستانه نهمین سال فعالیت تلاش می کند تجربه ی لذت‌بخش خرید اینترنتی را تداعی نماید. ارسال به موقع ، مقالات متنوع ، پاسخگویی سریع به سوالات و تضمین اصالت محصولات بخشی از خدمات ارائه شده می باشد.ما در پربیوتیک افتخار می کنیم میزان مصرف محصولات لبنی و ارگانیک در کشور را هر چند اندک افزایش داده ایم.

    با ثبت نام در خبرنامه از جدیدترین محصولات ، مقالات و جشنواره های ما مطلع شوید

  • عکس یک میلیون دلاری آمریکا
  • ممنونم | عضویت شما تکمیل شد

    پربیوتیک اولین و تنها دارنده مجوز عرضه قارچ کفیر و کامبوجا طبیعی و خالص در ایران

    پروبیوتیک ها میکروارگانیسم‌های زنده اي هستند كه اثرات مفيدي بر سلامت دستگاه گوارش دارند و اين كار را از طريق تعديل فلور ميكروبي روده انجام می‌دهند. هدف از اين مقاله مطالعه اثرات پروبیوتیک ها به ویژه کفیر و کامبوجا در پيشگيري و درمان بیماری‌های گوارشي است.
    در حال حاضر شواهد خوبي در مورد اثرات درماني کفیر در اسهال عفوني، اسهال ناشي از مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها و عدم تحمل لاكتوز ،درمان بیماری‌های التهابي روده، سندرم روده تحریک‌پذیر، يبوست، آلودگي به هليكوباكترپيلوري و پيشگيري از سرطان كولون به‌دست آمده است. کفیر و کمبوجا می‌توانند به‌عنوان درمان كمكي در بیماری‌های گوارشي استفاده شوند و در پيشگيري و بهبود بیماری‌های گوارشي و مكانيسم اثر آنها مفید اند.

    محتوای مقاله:
    کفیر از کجا آمده؟پروبیوتیک چیست؟اهمیت پروبیوتیک در سیستم گوارشتأثیر کفیر روی بیماری‌های اسهاليبیماری‌های التهابي رودهسندرم روده تحریک‌پذیرکفیر و خاصیت ضدسرطانکفیر و درمان یبوستکفیر و تقویت سیستم ایمنینتیجه گیری

    کفیر نوشیدنی تخمیرشده‌ای است با دانه‌های کفیر ساخته می‌شود. این دانه‌ها همانند گل‌کلم‌های کوچک هستند. توجه کنید که واژه‌ی دانه‌ها فریبتان ندهد. آن‌ها اساساً دانه های زنده‌ای از مخمرها و باکتری‌های مفید هستند.

    اصالت این دانه‌های کفیر فراموش شده است. افسانه‌ها می‌گویند که کفیر در اصل هدیه‌ی محمد به مسلمانانی بود که در کوهستان‌های قفقاز زندگی می‌کردند و و اگر آن‌ها دستور تولید آن را دور می‌ریختند، این نوشیدنی قدرت خود را از دست می‌داد.در 1909، روس‌ها شروع به ساخت کفیر با ترکیب شیر و دانه‌های کفیر در کیسه‌هایی از جنس پوست حیوانات کردند که آن را بالای دروازه‌ی خانه‌هایشان آویزان می‌کردند. در سرتاسر روز، اعضای خانواده باید هر بار که از دروازه عبور می‌کردند کیسه را تکان می‌دادند تا به کیفیت تخمیر یاری برسانند. در نهایت، کفیر به تولید انبوه رسید و از همان زمان به رژیم روس‌ها منگنه شده است.

    پربیوتیک ها انتقال آنتی‌ژن‌های غذايي را كنترل می‌کنند و باعث تحريك سيستم ايمني و مخاطي ميزبان می‌شوند و توانايي حذف مواد سرطان‌زا را نيز دارند. پتانسيل تعديل سيستم ايمني توسط کفیر، استراتژي درماني جديدي را براي مقابله با شرايط التهابي و عفوني مطرح شده و اميد است كه بتوان در درمان بیماری‌های عفوني، بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های التهابي روده و ساير بیماری‌ها از دوغ کفیر که سرشار از پروبیوتیک است استفاده كرد.

    دوغ کفیر اسهال

    در اين مقاله مروري، اثرات پروبیوتیک ها بر سلامت دستگاه گوارش انسان و پيشگيري و درمان بیماری‌های گوارشي، بر پايه مطالعات باليني و مطالعـات انجام گرفته طي سالهاي 1990 تا 2010 در دو پايگاه اينترنتي PubMed و Sciencedirect ، مورد بررسي قرارگرفته است.

    زماني دستگاه گوارش تنها مكاني براي هضم و جذب مواد مغذي تصور می‌شد ولي طي ساليان اخير مشخص‌شده است كه دستگاه گوارش عملكردهاي زيادي دارد كه براي سلامت انسان ضروري است. دستگاه گوارش انسان ميزبان بيش از 500 گونه شناخته‌شده از میکروب‌ها می‌باشد كه اين ميكروفلور روده انسان ازلحاظ متابوليك فعال است و براي ميزبان اثرات مفيد زيادي دارد.

    حتماً بخوانید:

    مصرف پربیوتیک چه تاثیری در سلامتی دارد؟

    ميكروفلور روده انسان از سه طريق مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها، مصرف پروبيوتيك ها و مصرف پروبیوتیک ها قابل‌تغییر است . پروبیوتیک ها ميكروارگانيسمهايي هستند كه اگر به تعداد كافي و به‌صورت زنده مورد استفاده قرار گيرند، اثرات سلامت بخشی بر ميزبان خود به‌جای می‌گذارند.دوغ کفیر و شربت کامبوجا، جز غذاهاي فراسودمند محسوب می‌شوند.

    به طور كلي اغلب باکتری‌های پروبیوتیک مورد استفاده در غذاها، جز باکتری‌های اسیدلاکتیک هستند و عمدتاً به دو جنس لاكتوباسيلوس و بيفيدوباكتريوم تعلق دارند. پروبیوتیک ها با اتصال و ساكن شدن در دستگاه گوارش، باعث مهار رشد باکتری‌های بیماری‌زا می‌شوند و تعادل ميكروبي روده را بهبود می‌بخشند و باعث ارتقا عملكرد سد مخاطي دستگاه گوارش می‌شوند.

    بیماری‌های اسهالي بيشترين مطالعه درزمینه درمان مشکلات گوارشي توسط پروبیوتیک ها داشته‌اند. روتاويروس مهم‌ترین علت اسهال نوزادان است و پروبیتیک ها درمان اصلي اين بيماري می‌باشند .پژوهشگران در سال 2004 با مرور 23 مقاله در مورد درمان اسهال عفوني با پروبیوتیک ها به اين نتيجه رسیده‌اند كه کفیر درمان كمكي مناسبي براي اسهال عفوني در كودكان و بزرگ‌سالان می‌باشند. نتايج مطالعه به طور كلي نشان می‌دهند كه مصرف دوغ کفیر، مدت‌زمان ابتلا به اسهال را در حدود 17 تا 30 ساعت كاهش می‌دهد .

    حتماً بخوانید:

    درمان حساسیت و آبریزش بینی با مصرف پروبیوتیک

    اگر مصرف کفیر و کامبوجا از همان زمان آغاز اسهال شروع شود، مدت‌زمان ابتلا به اسهال را يك روز كاهش می‌دهد .مکانیسم‌های متعددي براي نحوه كاهش دوره اسهال توسط لاكتوباسيلوسها پيشنهاد شده است. بلوكه كردن رقابتي گیرنده‌ها توسط لاكتوباسيلوسها، تقويت پاسخ‌های سيستم ايمني كه دفاع ترشحي و حركتي را تنظيم می‌کند و توليد موادي توسط لاكتوباسيلوسها كه ویروس‌ها را غیرفعال می‌کند، ازجمله اين مکانیسم‌ها می‌باشد.
    پژوهشگران در مطالعه‌ای در سال 2007 مشاهده كردند كه مصرف کفیر می‌تواند تعداد دفعات اسهال در روز و مدت‌زمان ابتلا به اسهال را در كودكان كاهش دهد.

    به طور كلي مصرف پروبیوتیک ها روش مناسبي براي پيشگيري و درمان اسهال ناشي از آنتی‌بیوتیک‌ها است. اسهال ناشي از كلستريديوم ديفيسيل ازجمله پاتوژنهاي رودهاي است كه بعد از تجويز آنتی‌بیوتیک‌ها در دستگاه گوارش تكثير می‌یابد و سمومي را رها می‌سازد و باعث كوليت و اسهال می‌شود. اين باكتري علت حدود 20 تا 40 %از اسهال‌های ناشي از مصرف آنتی‌بیوتیک ها می‌باشد و ازجمله مشكلات اين بيماري، احتمال بازگشت بيماري به‌دفعات متعدد می‌باشد و تا زماني كه مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها ادامه داشته باشد، اين مشكل هم وجود دارد .دوغ کفیر می‌تواند در پيشگيري و درمان اسهال ناشي از كلستريديوم ديفيسيل مؤثر باشند.

    بيماري التهابي روده، بيماري مزمن دستگاه گوارش است كه در تمام طول عمر فرد را درگير می‌کند و شامل دو نوع اصلي بيماري كرون و كوليت اولسراتيو می‌باشد. مطالعات نشان داده‌اند كه پروبیوتیک ها در درمان اين بیماری‌ها مؤثرند. سه مكانيسم اصلي براي تأثیر پروبيوتيكها بر بيماري التهابي روده پيشنهاد شده است:

    سندرم روده تحریک‌پذیر بيماري مزمني است كه پايه رواني فيزيولوژيك دارد و با درد شكم، اسهال يا يبوست به مدت بيش از سـه ماه مشخص می‌شود. اين بيماري بر كيفيت زندگي اشخاص مؤثر می‌باشد و درمان‌های رايج آن اثربخشي محدودي دارند. التهاب مخاطي و تغيير ميكروفلور روده احتمالا در پيشرفت علائم اين بيماري نقش دارند. نتايج يك پژوهش نشان می‌دهد كه کفیر و کامبوجا باعث بهبود قابل‌توجه علائم سندرم روده تحریک‌پذیر شامل درد شكمي، نفخ و مشكل حركات روده در مقايسه با دارو می‌شوند .

    مصرف پروبيوتيك و پربيوتيك می‌تواند اثرات ضد جهش‌زایی داشته باشد .باکتری‌های اسیدلاکتیک با مکانیسم‌هایی همچون تغيير فعالیت‌های متابوليك ميكروفلور روده، تغيير شرايط فيزيكي و شيميايي كولون، متصل شدن به كـارسينـوژنها و تخريـب آنها، تغـييرات كيـفي و كمـي ميكـروفلور روده و جلوگـيري از تولـيد سرطان‌زاهایی مانند آمونياك و اسيدهاي صفراوي ثانويه، توليد مواد ضد سرطان و تقويت پاسخ‌های ايمني ميزبان می‌توانند از سرطان كولون پیش‌گیری كنند

    يبوست مشكلي رايج بخصوص در سالمندان است. دوغ کفیر با افزايش حركات روده يا كاهش زمان عبور مواد غذايي از دستگاه گوارش به درمان يبوست كمك می‌کنند . پژوهشگران با بررسي انجام‌گرفته بر روي بيماران مبتلابه يبوست، مشاهده كردند كه در بزرگ‌سالان، مصرف نوشیدنی‌های تخمیری مانند کفیر تأثیر تناوب تخليه شكم و درجه قوام مدفوع اثرات مساعدي داشته و همچنین در كودكان نيز مفيد بوده است.

    بیشتر بدانید:

    کامبوجا چیست و چه خواصی دارد؟

    هليكوباكترپيلوري رایج‌ترین عفونت باكتريايي مزمن در افراد است و ميتواند به گاستريت مزمن، زخم معده و آدنوكارسينوماي معده منجر شود. مصرف پروبيوتيكها با تقويت و تعديل سيستم ايمني می‌تواند در درمان و پيشگيري از آلودگي به هليكوباكتر پيلوري مؤثر باشد. باکتری‌های اسیدلاکتیک معمولاً در برابر اسيد معده مقـاوم هستند و اين ويژگي احتمال تأثیر اين باکتری‌ها را در جلوگيري از رشد هليكوباكترپيلوري در معده افزايش می‌دهد .پژوهشگران در سال 2009 ،با بررسي 10 مطالعه باليني انجام گرفته بر 963 بيمار آلوده به هليكوباكترپيلوري مشاهده كردند كه مصرف نوشیدنی کفیر ، درمان هليكوباكتر پيلوري را به ميزان 15-5 % ارتقا می‌بخشد.

    پروبيوتيكها میکروارگانیسم‌های زندهاي هستند كه امروزه به خاطر اثرات مفيدشان بر سلامت انسان اهميت زيادي پیداکرده‌اند. پروبيوتيكها از طريق تعديل فلور ميكروبي روده بر سلامت دستگاه گوارش انسان مؤثرند. مطالعات باليني زيادي در مورد اثر پروبيوتيكها در پيشگيري و درمان بیماری‌های دستگاه گوارش تا به حال انجام‌گرفته است ولي اين مطالعات هنوز در ابتداي راه بوده و شناخت بیشتر تأثیرات مفید کفیر و کامبوجا، نياز به مطالعات بيشتري می‌باشد. در حال حاضر شواهد خوبي براي اثرات کفیر در درمان اسهال عفوني و اسهال ناشي از مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها و عدم تحمل لاكتوز ، درمان بیماری‌های التهابي روده، سندرم روده تحریک‌پذیر، يبوست، آلودگي به هليكوباكتر پيلوري و پيشگيري از سرطان كولون به‌دست آمده است با توجه به اثرات درماني متفاوت باكتريهاي مختلف کفیر و کامبوجا ، می توان به عنوان درمان كمكي به همراه درمان‌های رايج بیماری‌های گوارشي استفاده شود.

    اولین بار توسط یکی از دوستام با کفیر آشنا شدم. وقتی خونشون مهمون بودیم دوغ خوشمزه ای به نام کفیر بهمون داد که خیلی خوشمون اومد. از روزی که کفیر گرفتم هرروز دوغ کفیر درست می کنم خیلی خوشمزست . ممنون

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه

    نام

    ایمیل

    وب‌ سایت

    دوغ کفیر اسهال

    من خیلی دنبال خرید قارچ کفیر در اهواز بودم . حتی در سفری که…

    سپاس از محصول مفیدتون. ارسال به موقع . بسته بندی مناسب . در…

    من هر سه محصول کفیر آب و کفیر لبنی و کامبوجا رو خریدم و با ا…

    سلام وقت بخیر! قارچ کفیر تهیه شده به موقع دریافت شد. پشتیبان…

    سلام. من حدود دوساله که از شما قارچ کفیر خریدم. اولش فکر می…

    ثبت سفـارش و خـرید با کارت به کارت

    راهنمای خرید: 71053511-021پیگیری سفارش: 33460476-024پشتیبانی 24ساعته با واتس‌آپ

    پربیوتیک به عنوان اولین و بزرگترین فروشگاه اینترنتی کفیر و کامبوجا در کشـور از سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را بـا عرضه محصولات طبیعی و با کیفیت ممتاز برای کاربران آغاز نموده و در آستانه نهمین سال فعالیت تلاش می کند تجربه ی لذت‌بخش خرید اینترنتی را تداعی نماید. ارسال به موقع ، مقالات متنوع ، پاسخگویی سریع به سوالات و تضمین اصالت محصولات بخشی از خدمات ارائه شده می باشد.ما در پربیوتیک افتخار می کنیم میزان مصرف محصولات لبنی و ارگانیک در کشور را هر چند اندک افزایش داده ایم.

    با ثبت نام در خبرنامه از جدیدترین محصولات ، مقالات و جشنواره های ما مطلع شوید

  • تزيين كيك تولد با توت فرنگي
  • ممنونم | عضویت شما تکمیل شد

    پربیوتیک اولین و تنها دارنده مجوز عرضه قارچ کفیر و کامبوجا طبیعی و خالص در ایران

    پروبیوتیک ها میکروارگانیسم‌های زنده اي هستند كه اثرات مفيدي بر سلامت دستگاه گوارش دارند و اين كار را از طريق تعديل فلور ميكروبي روده انجام می‌دهند. هدف از اين مقاله مطالعه اثرات پروبیوتیک ها به ویژه کفیر و کامبوجا در پيشگيري و درمان بیماری‌های گوارشي است.
    در حال حاضر شواهد خوبي در مورد اثرات درماني کفیر در اسهال عفوني، اسهال ناشي از مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها و عدم تحمل لاكتوز ،درمان بیماری‌های التهابي روده، سندرم روده تحریک‌پذیر، يبوست، آلودگي به هليكوباكترپيلوري و پيشگيري از سرطان كولون به‌دست آمده است. کفیر و کمبوجا می‌توانند به‌عنوان درمان كمكي در بیماری‌های گوارشي استفاده شوند و در پيشگيري و بهبود بیماری‌های گوارشي و مكانيسم اثر آنها مفید اند.

    محتوای مقاله:
    کفیر از کجا آمده؟پروبیوتیک چیست؟اهمیت پروبیوتیک در سیستم گوارشتأثیر کفیر روی بیماری‌های اسهاليبیماری‌های التهابي رودهسندرم روده تحریک‌پذیرکفیر و خاصیت ضدسرطانکفیر و درمان یبوستکفیر و تقویت سیستم ایمنینتیجه گیری

    کفیر نوشیدنی تخمیرشده‌ای است با دانه‌های کفیر ساخته می‌شود. این دانه‌ها همانند گل‌کلم‌های کوچک هستند. توجه کنید که واژه‌ی دانه‌ها فریبتان ندهد. آن‌ها اساساً دانه های زنده‌ای از مخمرها و باکتری‌های مفید هستند.

    اصالت این دانه‌های کفیر فراموش شده است. افسانه‌ها می‌گویند که کفیر در اصل هدیه‌ی محمد به مسلمانانی بود که در کوهستان‌های قفقاز زندگی می‌کردند و و اگر آن‌ها دستور تولید آن را دور می‌ریختند، این نوشیدنی قدرت خود را از دست می‌داد.در 1909، روس‌ها شروع به ساخت کفیر با ترکیب شیر و دانه‌های کفیر در کیسه‌هایی از جنس پوست حیوانات کردند که آن را بالای دروازه‌ی خانه‌هایشان آویزان می‌کردند. در سرتاسر روز، اعضای خانواده باید هر بار که از دروازه عبور می‌کردند کیسه را تکان می‌دادند تا به کیفیت تخمیر یاری برسانند. در نهایت، کفیر به تولید انبوه رسید و از همان زمان به رژیم روس‌ها منگنه شده است.

    پربیوتیک ها انتقال آنتی‌ژن‌های غذايي را كنترل می‌کنند و باعث تحريك سيستم ايمني و مخاطي ميزبان می‌شوند و توانايي حذف مواد سرطان‌زا را نيز دارند. پتانسيل تعديل سيستم ايمني توسط کفیر، استراتژي درماني جديدي را براي مقابله با شرايط التهابي و عفوني مطرح شده و اميد است كه بتوان در درمان بیماری‌های عفوني، بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های التهابي روده و ساير بیماری‌ها از دوغ کفیر که سرشار از پروبیوتیک است استفاده كرد.

    دوغ کفیر اسهال

    در اين مقاله مروري، اثرات پروبیوتیک ها بر سلامت دستگاه گوارش انسان و پيشگيري و درمان بیماری‌های گوارشي، بر پايه مطالعات باليني و مطالعـات انجام گرفته طي سالهاي 1990 تا 2010 در دو پايگاه اينترنتي PubMed و Sciencedirect ، مورد بررسي قرارگرفته است.

    زماني دستگاه گوارش تنها مكاني براي هضم و جذب مواد مغذي تصور می‌شد ولي طي ساليان اخير مشخص‌شده است كه دستگاه گوارش عملكردهاي زيادي دارد كه براي سلامت انسان ضروري است. دستگاه گوارش انسان ميزبان بيش از 500 گونه شناخته‌شده از میکروب‌ها می‌باشد كه اين ميكروفلور روده انسان ازلحاظ متابوليك فعال است و براي ميزبان اثرات مفيد زيادي دارد.

    حتماً بخوانید:

    مصرف پربیوتیک چه تاثیری در سلامتی دارد؟

    ميكروفلور روده انسان از سه طريق مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها، مصرف پروبيوتيك ها و مصرف پروبیوتیک ها قابل‌تغییر است . پروبیوتیک ها ميكروارگانيسمهايي هستند كه اگر به تعداد كافي و به‌صورت زنده مورد استفاده قرار گيرند، اثرات سلامت بخشی بر ميزبان خود به‌جای می‌گذارند.دوغ کفیر و شربت کامبوجا، جز غذاهاي فراسودمند محسوب می‌شوند.

    به طور كلي اغلب باکتری‌های پروبیوتیک مورد استفاده در غذاها، جز باکتری‌های اسیدلاکتیک هستند و عمدتاً به دو جنس لاكتوباسيلوس و بيفيدوباكتريوم تعلق دارند. پروبیوتیک ها با اتصال و ساكن شدن در دستگاه گوارش، باعث مهار رشد باکتری‌های بیماری‌زا می‌شوند و تعادل ميكروبي روده را بهبود می‌بخشند و باعث ارتقا عملكرد سد مخاطي دستگاه گوارش می‌شوند.

    بیماری‌های اسهالي بيشترين مطالعه درزمینه درمان مشکلات گوارشي توسط پروبیوتیک ها داشته‌اند. روتاويروس مهم‌ترین علت اسهال نوزادان است و پروبیتیک ها درمان اصلي اين بيماري می‌باشند .پژوهشگران در سال 2004 با مرور 23 مقاله در مورد درمان اسهال عفوني با پروبیوتیک ها به اين نتيجه رسیده‌اند كه کفیر درمان كمكي مناسبي براي اسهال عفوني در كودكان و بزرگ‌سالان می‌باشند. نتايج مطالعه به طور كلي نشان می‌دهند كه مصرف دوغ کفیر، مدت‌زمان ابتلا به اسهال را در حدود 17 تا 30 ساعت كاهش می‌دهد .

    حتماً بخوانید:

    درمان حساسیت و آبریزش بینی با مصرف پروبیوتیک

    اگر مصرف کفیر و کامبوجا از همان زمان آغاز اسهال شروع شود، مدت‌زمان ابتلا به اسهال را يك روز كاهش می‌دهد .مکانیسم‌های متعددي براي نحوه كاهش دوره اسهال توسط لاكتوباسيلوسها پيشنهاد شده است. بلوكه كردن رقابتي گیرنده‌ها توسط لاكتوباسيلوسها، تقويت پاسخ‌های سيستم ايمني كه دفاع ترشحي و حركتي را تنظيم می‌کند و توليد موادي توسط لاكتوباسيلوسها كه ویروس‌ها را غیرفعال می‌کند، ازجمله اين مکانیسم‌ها می‌باشد.
    پژوهشگران در مطالعه‌ای در سال 2007 مشاهده كردند كه مصرف کفیر می‌تواند تعداد دفعات اسهال در روز و مدت‌زمان ابتلا به اسهال را در كودكان كاهش دهد.

    به طور كلي مصرف پروبیوتیک ها روش مناسبي براي پيشگيري و درمان اسهال ناشي از آنتی‌بیوتیک‌ها است. اسهال ناشي از كلستريديوم ديفيسيل ازجمله پاتوژنهاي رودهاي است كه بعد از تجويز آنتی‌بیوتیک‌ها در دستگاه گوارش تكثير می‌یابد و سمومي را رها می‌سازد و باعث كوليت و اسهال می‌شود. اين باكتري علت حدود 20 تا 40 %از اسهال‌های ناشي از مصرف آنتی‌بیوتیک ها می‌باشد و ازجمله مشكلات اين بيماري، احتمال بازگشت بيماري به‌دفعات متعدد می‌باشد و تا زماني كه مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها ادامه داشته باشد، اين مشكل هم وجود دارد .دوغ کفیر می‌تواند در پيشگيري و درمان اسهال ناشي از كلستريديوم ديفيسيل مؤثر باشند.

    بيماري التهابي روده، بيماري مزمن دستگاه گوارش است كه در تمام طول عمر فرد را درگير می‌کند و شامل دو نوع اصلي بيماري كرون و كوليت اولسراتيو می‌باشد. مطالعات نشان داده‌اند كه پروبیوتیک ها در درمان اين بیماری‌ها مؤثرند. سه مكانيسم اصلي براي تأثیر پروبيوتيكها بر بيماري التهابي روده پيشنهاد شده است:

    سندرم روده تحریک‌پذیر بيماري مزمني است كه پايه رواني فيزيولوژيك دارد و با درد شكم، اسهال يا يبوست به مدت بيش از سـه ماه مشخص می‌شود. اين بيماري بر كيفيت زندگي اشخاص مؤثر می‌باشد و درمان‌های رايج آن اثربخشي محدودي دارند. التهاب مخاطي و تغيير ميكروفلور روده احتمالا در پيشرفت علائم اين بيماري نقش دارند. نتايج يك پژوهش نشان می‌دهد كه کفیر و کامبوجا باعث بهبود قابل‌توجه علائم سندرم روده تحریک‌پذیر شامل درد شكمي، نفخ و مشكل حركات روده در مقايسه با دارو می‌شوند .

    مصرف پروبيوتيك و پربيوتيك می‌تواند اثرات ضد جهش‌زایی داشته باشد .باکتری‌های اسیدلاکتیک با مکانیسم‌هایی همچون تغيير فعالیت‌های متابوليك ميكروفلور روده، تغيير شرايط فيزيكي و شيميايي كولون، متصل شدن به كـارسينـوژنها و تخريـب آنها، تغـييرات كيـفي و كمـي ميكـروفلور روده و جلوگـيري از تولـيد سرطان‌زاهایی مانند آمونياك و اسيدهاي صفراوي ثانويه، توليد مواد ضد سرطان و تقويت پاسخ‌های ايمني ميزبان می‌توانند از سرطان كولون پیش‌گیری كنند

    يبوست مشكلي رايج بخصوص در سالمندان است. دوغ کفیر با افزايش حركات روده يا كاهش زمان عبور مواد غذايي از دستگاه گوارش به درمان يبوست كمك می‌کنند . پژوهشگران با بررسي انجام‌گرفته بر روي بيماران مبتلابه يبوست، مشاهده كردند كه در بزرگ‌سالان، مصرف نوشیدنی‌های تخمیری مانند کفیر تأثیر تناوب تخليه شكم و درجه قوام مدفوع اثرات مساعدي داشته و همچنین در كودكان نيز مفيد بوده است.

    بیشتر بدانید:

    کامبوجا چیست و چه خواصی دارد؟

    هليكوباكترپيلوري رایج‌ترین عفونت باكتريايي مزمن در افراد است و ميتواند به گاستريت مزمن، زخم معده و آدنوكارسينوماي معده منجر شود. مصرف پروبيوتيكها با تقويت و تعديل سيستم ايمني می‌تواند در درمان و پيشگيري از آلودگي به هليكوباكتر پيلوري مؤثر باشد. باکتری‌های اسیدلاکتیک معمولاً در برابر اسيد معده مقـاوم هستند و اين ويژگي احتمال تأثیر اين باکتری‌ها را در جلوگيري از رشد هليكوباكترپيلوري در معده افزايش می‌دهد .پژوهشگران در سال 2009 ،با بررسي 10 مطالعه باليني انجام گرفته بر 963 بيمار آلوده به هليكوباكترپيلوري مشاهده كردند كه مصرف نوشیدنی کفیر ، درمان هليكوباكتر پيلوري را به ميزان 15-5 % ارتقا می‌بخشد.

    پروبيوتيكها میکروارگانیسم‌های زندهاي هستند كه امروزه به خاطر اثرات مفيدشان بر سلامت انسان اهميت زيادي پیداکرده‌اند. پروبيوتيكها از طريق تعديل فلور ميكروبي روده بر سلامت دستگاه گوارش انسان مؤثرند. مطالعات باليني زيادي در مورد اثر پروبيوتيكها در پيشگيري و درمان بیماری‌های دستگاه گوارش تا به حال انجام‌گرفته است ولي اين مطالعات هنوز در ابتداي راه بوده و شناخت بیشتر تأثیرات مفید کفیر و کامبوجا، نياز به مطالعات بيشتري می‌باشد. در حال حاضر شواهد خوبي براي اثرات کفیر در درمان اسهال عفوني و اسهال ناشي از مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها و عدم تحمل لاكتوز ، درمان بیماری‌های التهابي روده، سندرم روده تحریک‌پذیر، يبوست، آلودگي به هليكوباكتر پيلوري و پيشگيري از سرطان كولون به‌دست آمده است با توجه به اثرات درماني متفاوت باكتريهاي مختلف کفیر و کامبوجا ، می توان به عنوان درمان كمكي به همراه درمان‌های رايج بیماری‌های گوارشي استفاده شود.

    اولین بار توسط یکی از دوستام با کفیر آشنا شدم. وقتی خونشون مهمون بودیم دوغ خوشمزه ای به نام کفیر بهمون داد که خیلی خوشمون اومد. از روزی که کفیر گرفتم هرروز دوغ کفیر درست می کنم خیلی خوشمزست . ممنون

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه

    نام

    ایمیل

    وب‌ سایت

    دوغ کفیر اسهال

    من خیلی دنبال خرید قارچ کفیر در اهواز بودم . حتی در سفری که…

    سپاس از محصول مفیدتون. ارسال به موقع . بسته بندی مناسب . در…

    من هر سه محصول کفیر آب و کفیر لبنی و کامبوجا رو خریدم و با ا…

    سلام وقت بخیر! قارچ کفیر تهیه شده به موقع دریافت شد. پشتیبان…

    سلام. من حدود دوساله که از شما قارچ کفیر خریدم. اولش فکر می…

    ثبت سفـارش و خـرید با کارت به کارت

    راهنمای خرید: 71053511-021پیگیری سفارش: 33460476-024پشتیبانی 24ساعته با واتس‌آپ

    پربیوتیک به عنوان اولین و بزرگترین فروشگاه اینترنتی کفیر و کامبوجا در کشـور از سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را بـا عرضه محصولات طبیعی و با کیفیت ممتاز برای کاربران آغاز نموده و در آستانه نهمین سال فعالیت تلاش می کند تجربه ی لذت‌بخش خرید اینترنتی را تداعی نماید. ارسال به موقع ، مقالات متنوع ، پاسخگویی سریع به سوالات و تضمین اصالت محصولات بخشی از خدمات ارائه شده می باشد.ما در پربیوتیک افتخار می کنیم میزان مصرف محصولات لبنی و ارگانیک در کشور را هر چند اندک افزایش داده ایم.

    با ثبت نام در خبرنامه از جدیدترین محصولات ، مقالات و جشنواره های ما مطلع شوید

  • مدل آرایش عروس با موی روشن
  • ممنونم | عضویت شما تکمیل شد

    پربیوتیک اولین و تنها دارنده مجوز عرضه قارچ کفیر و کامبوجا طبیعی و خالص در ایران

    فروشگاه اینترنتی نیکورایی

    اسهال کودکان در ارتباط با مصرف آنتی بیوتیک هاست

    کفیر برای اسهال خوب است. اسهال حاد در کودکان تقریباً همیشه در اثر عفونت یا آنتی بیوتیک ایجاد می شود. کودکان اغلب روی آنتی بیوتیک ها قرار می گیرند و میزان اسهال مرتبط با آنتی بیوتیک (اسهال) ۲۰٪ تا ۳۵٪ است. در حال حاضر اصلی ترین روش درمان اسهال هیدراتاسیون مناسب و در صورت لزوم جایگزینی آنتی بیوتیک های مختلف است. پروبیوتیک ها میکروارگانیسم های زنده ای هستند که در صورت مقادیر کافی منافع بهداشتی را به میزبان تحویل می دهند. پروبیوتیک ها توانایی جلوگیری از اسهال را دارند.
    غالباً پروبیوتیك ها به عنوان یك داروی مصرف می كنند. به صورت پودر، قرص یا مایع كه به طور خاص برای منافع دارویی مخصوصا کفیر برای اسهال طراحی شده است. از طرف دیگر پروبیوتیک ها به عنوان مواد تشکیل دهنده فرآورده های لبنیاتی تخمیر شده مانند ماست به عنوان یک ماده غذایی کاربردی در نظر گرفته می شوند. غذایی که فواید سلامتی آن را فراتر از ارزش غذایی آنها قرار می دهد. با دوز متفاوت یا روش زایمان نیز به همین ترتیب مؤثر خواهد بود.

    کفیر چیست؟
    کفیر برای اسهال یک وعده استفاده از غذاهای کاربردی برای کاهش بیماری و ارتقاء سلامتی یکی از مهمترین دلایلی است که منابع زیادی در این زمینه جدید جالب قرار می گیرند. kefir شیر تخمیر شده شبیه به ماست است اما حاوی میکروبهای تخمیر مختلف است. طبق گفته سازمان غذا و کشاورزی / سازمان بهداشت جهانی kefir به عنوان “فرهنگ شروع کننده ای که از دانه های کفیر، Lactobacillus kefiri و گونه های جنس Leuconostoc ،Lactococcus و Acetobacter تهیه می شود تعریف شده است. دانه های kefir هر دو مخمر تخمیر کننده لاکتوز (Kluyveromyces marxianus) و مخمرهای تخمیر کننده نشده لاکتوز (Saccharomyces unisporus ، Saccharomyces cerevisiae و Saccharomyces exiguus) را تشکیل می دهند. ممکن است در برابر AAD محافظت کند. بنابراین ما علاقه مند به بررسی نقش kefir تجاری موجود در جلوگیری از اسهال بود.

    تاثیر کفیر در درمان اسهال

    دوغ کفیر اسهال

    کفیر مورد مطالعه ما کاهش آماری معنی داری در اسهال در مقایسه با دارونما بر اساس تجزیه و تحلیل برای کل گروه مورد نشان نداد. نرخ کلی ما مطابق با نرخ های قبلاً گزارش شده بود. علاوه بر این به نظر نمی رسد که kefir منجر به بهبود نتایج ثانویه مانند آبریزش بینی و بیرون زدگی شود. همانطور که انتظار می رفت شرکت کنندگان مسن میزان اسهال بسیار پایین تری داشتند. با این حال ، اختلافات مطلق در گروههای مسن بزرگ بود ، با افزایش ۵۷ درصدی اسهال در گروه دارونما. یافته دیگری که توضیح آن بسیار دشوارتر است این است که پسران میزان اسهال بسیار بالاتری نسبت به دختران داشتند (به ترتیب ۲۸٪ در مقابل ۱۱٪). علاوه بر این پسران گروه دارونما در مقایسه با پسران گروه فعال ، ۲۵٪ افزایش اسهال داشتند.

    عوارض آنتی بیوتیک ها و مشکل اسهال در جامعه
    استفاده از کفیر برای اسهال یک امر ضروری است چرا که اسهال همراه با آنتی بیوتیک یک بیماری جدی است که منجر به میزان بالای عوارض کاهش رعایت قوانین و افزایش هزینه های بهداشت عمومی می شود. اگرچه آموزش پزشکان و افراد غیر روحانی منجر به کاهش چشمگیر در نسخه های آنتی بیوتیک شده است. اما تقریباً ۲۵٪ از کل ویزیت ها برای کودکان کمتر از ۵ سال هنوز به تجویز آنتی بیوتیک ها منجر می شود. ۱۹-۲۳ در حقیقت کودکان ۳ تا ۳۶ ماه به طور متوسط بیشتر می شوند. علاوه بر این در سال ۱۹۹۱ هزینه های سرپایی برای درمان اسهال در کودکان کمتر از ۳ سال ۰٫۶ تا ۱ میلیارد دلار در سال محاسبه می شد به استثنای بخش اورژانس. ویزیت و بستری شدن در بیمارستان بنابراین اقدامات پیشگیرانه مؤثر برای اسهال از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در ابتدا به این مطالعه علاقه مند شدیم زیرا بسیاری از پزشکان در منطقه ما برای جلوگیری از ابتلا به اسهال، ماست، کفیر و مکمل های پروبیوتیکی را توصیه می کنند. با این حال داده های مربوط به این غذاها و مکمل ها محدود است و اغلب توسط مطالعات انجام شده توسط صنعت ارائه می شود. در حقیقت یک بررسی کوکران از اسهال تنها ۱۰ مطالعه را پیدا کرد که معیارهای ورود به مطالعه آنها مطابقت داشت. همچنین در این بررسی تنوع محصولات، روشهای احتراق و سویه ها یافت شده است. علاوه بر این بررسی کوکران اظهار داشت که تحقیقات فعلی امکان تعیین تأثیر سن را در استفاده از کفیر برای اسهال ندارد. مطالعه ما تفاوتهای واضحی در سن را نشان می دهد که نیاز به توضیح بیشتری دارند.

    بررسی مطالعه انجام شده روی کفیر برای اسهال

    مطالعه ما چندین محدودیت مهم دارد که لازم به ذکر است. ما برای ارزیابی حضور ارگانیسم های بیماری زا مدفوع یا مدفوع کشت را در استفاده از کفیر برای این بیماری ارزیابی نکردیم. جدی ترین نتیجه اسهال ناشی از Clostridium difficile است و به دلیل محدودیت های مالی ما قادر به ارزیابی شرکت کنندگان برای حضور C difficile نبودیم. ما همچنین کودکان را به طور مستقل مورد بررسی قرار ندادیم و به گزارش های والدین اعتماد کردیم. ما این روش را به ۲ دلیل انتخاب کردیم. ما یک ماده غذایی کاربردی را مطالعه کردیم نه یک محصول دارویی. بنابراین در بررسی تاثیر کفیر برای این عارضه والدین فرزندان خود را بدون هیچ گونه مشکلی از پزشک تغذیه می کنند و ما احساس کردیم که بهتر است در شرایط مشابه ارزیابی کنیم. علاوه بر اینبیشتر نتایج ما بیمار مدار بودند و از والدین خواسته می شود نتایج را ارزیابی کنند. در بعضی مواقع برای این نوع پیامدها ارجح است. از همه مهمتر ، ما نرخ پیگیری بسیار کمتری برای پیگیری داشتیم. بنابراین روش جمع آوری داده ها منجر به داده های معتبر شدیدی شد. با این حال به وضوح برخی از این ارزیابی ها ذهنی هستند و می توانند از نظر ارزیاب متفاوت باشند.

    تاثیر سالم بودن فرد در عملکرد کفیر

    علاوه بر این در تاثیر کفیر برای بیماری جمعیت ما به طور کلی بسیار سالم بود. در زیر گروه کوچکی که والدین وضعیت سلامتی پایه پایین را توصیف کرده اند. میزان اسهال و اختلاف اندازه اثر بیشتر بود. این امکان وجود دارد که اگر جمعیت منبع ما به این اندازه سالم نبود ، نتیجه متفاوتی می گرفتیم. سرانجام ما دوز پروبیوتیک را در طول مطالعه ارزیابی نکردیم. بنابراین ، ممکن است که دوزهای شرکت کنندگان دریافت شده متفاوت بودند ، به عنوان واحد کلونی تشکیل دهنده پروبیوتیک با گذشت زمان کاهش می یابد. با این حال ، هیچ مشارکت کننده ای محصولات گذشته را از تاریخ انقضا مصرف نکرده است ، دقیقاً با نحوه نوشیدن این محصول در صورت خرید در فروشگاه. ما فقط روزانه ۱۵۰ میلی لیتر مطالعه کردیم. ممکن است دوز بالاتری از پروبیوتیک ها نتایج متفاوتی داشته باشند. کارآزمایی بالینی تصادفی ما نشان داد که کفیر مصرفی همراه با آنتی بیوتیکها منجر به کاهش میزان اسهال نمی شود. این مهم است که تشخیص دهد که این کارآزمایی گونه های خاص را در دوزهای خاص مورد مطالعه قرار داده است و یافته های ما برای سویه ها یا نتایج دیگر قابل استخراج نیستند. برخی از اطلاعات جالب وجود دارد که ما معتقدیم شایسته توضیح بیشتر هستند و ممکن است قول نقش کفیر برای پیشگیری از اسهال را داشته باشند. ما همچنین معتقدیم که مهم است که محصولات تجاری همچنان به طور مستقل مورد مطالعه قرار گرفته و در معرض تکنیک های تحقیقاتی با کیفیت بالا قرار گیرند ، زیرا بسیاری از محصولات در حالی که فاقد داده های نتیجه بیمارمحور هستند خود را به عنوان پاناسه معرفی می کنند.

    عوارض جانبی و ایمنی
    کفیر برای اکثر بزرگسالانی که حداکثر ۸ هفته از طریق دهان و دندان مصرف می شود بسیار ایمن است و مضرات مصرف ندارد.

    کفیر می تواند عوارض جانبی مانند نفخ، حالت تهوع، گرفتگی روده و یبوست ایجاد کند.  خصوصاً هنگام شروع استفاده. معمولاً این عوارض جانبی با ادامه استفاده برطرف می شوند.

    اقدامات احتیاطی و هشدارهای ویژه:
    كودكان: كفیر برای كودكانی بین ۱ تا ۵ سال كه به مدت ۱۰ روز از طریق دهان مصرف می شوند بسیار ایمن است.

    بارداری و شیردهی: در مورد بارداری یا شیردهی ، اطلاعات ایمنی کافی در مورد ایمنی مصرف کفیر در دست نیست. در قسمت امن بمانید و از استفاده خودداری کنید.

    مضرات مصرف کفیر در ایدز و سایر شرایطی که سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند: کفیر حاوی باکتری و مخمر فعال در حال رشد است. این نگرانی وجود دارد که افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف احتمال بیشتری به عفونت از این باکتریها یا مخمرها مبتلا شوند.

    سرطان روده بزرگ: در افرادی که تحت شیمی درمانی برای سرطان روده بزرگ قرار دارند کفیر ممکن است عوارض جانبی مانند مشکلات معده و روده، زخم دهان، خواب آلودگی، عرق کردن و ریزش مو را افزایش دهد.

    داروهایی که سیستم ایمنی بدن را کاهش می دهد (سرکوب کننده های سیستم ایمنی) با KEFIR تداخل دارند.

    در ارتباط با مضرات مصرف باید بدانید که کفیر حاوی باکتریهای زنده و مخمر است. سیستم ایمنی بدن معمولاً برای جلوگیری از عفونت باکتریها و مخمرها را در بدن کنترل می کند. داروهایی که باعث کاهش سیستم ایمنی بدن می شوند احتمال ابتلا به بیماری از باکتری و مخمر را افزایش می دهند. مصرف کفیر به همراه داروهایی که باعث کاهش سیستم ایمنی بدن می شوند ، احتمال ابتلا به بیماری را افزایش می دهند. (Zenapax) ،muromonab-CD3 (OKT3 ،Orthoclone OKT3)، مایکوفنولات (CellCept)، تاکرولیموس (FK506 ،Prograf) ، sirolimus (Rapamune)، پردنیزون (Deltasone ، Orasone)، کورتیکواستروئیدها (گلوکوکورتیکوئیدها) و غیره.دوز مصرف
    در جلوگیری از بروز مضرات مصرف کفیر دوز مناسب کفیر به عوامل مختلفی از جمله سن کاربر، سلامتی و چندین شرایط دیگر بستگی دارد. در این زمان اطلاعات علمی کافی برای تعیین دامنه مناسب دوزهای کفیر وجود ندارد. به خاطر داشته باشید که محصولات طبیعی همیشه لزوما بی خطر نیستند و دوزها می توانند مهم باشند. حتماً برچسب های مربوطه را رعایت کرده و قبل از استفاده با داروساز یا پزشک یا سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی مشورت کنید.

    مزایا و خواص کفیر
    یک نوشیدنی تخمیر شده که از دانه ها و شیر تهیه می شود کفیر شبیه ماست مایع است. این یک پروبیوتیک طبیعی است که باعث تقویت سلامت میکروبیوم روده می شود. کفیر همچنین مانند ماست مزه دار است اما از قوام نوشیدنی مانند نازک تری برخوردار است. دارای پروتئین، کلسیم، فسفر، ویتامین B12 و ریبوفلاوین و منیزیم است. همچنین منبع خوبی از ویتامین D و ترکیبات فعال زیستی ، اسیدهای آلی و پپتیدها است که فواید سلامتی آن را تقویت می کند. خواص کفیر برای روده در اینجاست که به عنوان یک منبع پروبیوتیک بسیار قدرتمندتر از ماست است. دانه ها حداقل ۳۰ گونه مختلف مخمر و باکتری را شامل می شود. این بدان معنی است که نه تنها مقدار مناسبی از پروبیوتیک بلکه مخمر را نیز در اختیار شما قرار می دهد. بیشتر محصولات لبنی تخمیر شده با انواع بسیار کمی پروبیوتیک ایجاد می شوند و هیچ گونه مخمر ندارند. نتیجه این است که kefir آلی بیش از ۴۰ میلیارد ارگانیسم پروبیوتیک را فقط در نیم فنجان تحویل می دهد در حالی که ماست های پروبیوتیک حدود یک میلیارد در یک وعده می دهند.

    کفیرانکفیران نوع خاصی از کربوهیدرات موجود در نوشیدنی دارای خواص کفیر ضد باکتریایی است که به طور فعال در برابر باکتری ها و عفونت های مضر روده محافظت می کند.
    کفیر که از لبنیات پرچرب ساخته شده است سرشار از کلسیم و همچنین ویتامین K12 است. این ویتامین در متابولیزه کردن کلسیم و کمک به کاهش خطر شکستگی در حدود ۸۱٪ کمک می کند.در رژیم غذایی روزانه خود از کفیر و کره را برای سلامتی بهتر استفاده کنید
    از تقویت سلامت روده گرفته تا کمک به کاهش وزن خواص کفیر و کره آن همه کارها را انجام می دهند. هر دو ساده و آسان برای تهیه در منزل هستند. بیشتر انواع تجاری با طعم های اضافه شده و شکر به فروش می رسد که باعث افزایش تعداد کالری و از بین بردن باکتری های زنده می شود. اطمینان حاصل کنید که شما در انتخاب كفیر و كاوی با کشت های زنده در آن قرار دارید. دریافت منظم هر دو ، علاوه بر مکمل های پروبیوتیکی می تواند به شما در حمایت از سلامت دستگاه گوارش، سیستم ایمنی بدن و… کمک کند.

    چرا باید در رژیم غذایی روزمره خود کره و کفیر را گنجانید؟
    میکروبیوم شما جامعه عظیم باکتریهایی است که در درون شما زندگی می کنند. تحقیقات نشان می دهد که این اکوسیستم برای سلامتی و رفاه انسان بسیار مهم است. این اکوسیستم که از وزن جمعی بیش از متوسط ​​مغز وزن دارد ، از ارگانیسم هایی مانند باکتری ها ، قارچ ها ، تک یاخته ها ، ویروس ها و مخمرها تشکیل شده است که همه در سیستم گوارش زندگی می کنند.

    برخی از سویه های باکتریایی موجود در روده در تجزیه سموم و مواد غذایی نقش دارند ، در حالی که برخی از آنها به ویتامین ساخته شده اند. محققان امیدوارند که روزی ممکن است تجزیه و تحلیل عدم تعادل میکروبیوم روده برای کمک به تشخیص بیماری های مغزی و شرایط سلامت روان امکان پذیر شود.

    در این پست ، ما در مورد کفیر در مقابل کره ما صحبت خواهیم کرد: تفاوت ها ، فواید هرکدام چیست و چرا باید برای تهیه یک میکروبیوم روده متعادل و سالم ، باید غذاهای تخمیر شده را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید.

    چرا مسائل میکروبیوم روده
    بنابراین داشتن یک میکروبیوم سالم و متعادل چیست؟ باکتریهای روده از سلولهای بدن ۱۰ و یک بیشتر است. (۱) به غیر از تنظیم سیستم ایمنی بدن و ساختن ویتامین ها و مواد مغذی ضروری برای بدن ، میکروبیوم متعادل همچنین تنظیم کننده متابولیسم ، عملکرد مغز را بهبود می بخشد و روحیه شما را بالا می برد.

    یکی از آسانترین و در عین حال موثرترین راههای تعادل میکروبیوم روده شما ، مصرف غذاهای تخمیر شده و مصرف مکمل های پروبیوتیکی است. هنگامی که صحبت از مواد غذایی فوق العاده است و وقتی از سلامت روده استفاده می شود ، کالاهای تخمیر شده از فرهنگ های زنده سرشار هستند که برای روده شما عالی هستند. خوردن غذای تخمیر شده به روده شما کمک می کند تا میکروبیوم را تنظیم کند تا تعادل باکتری های روده خوب را برای کاهش وزن و سلامتی حفظ کند.

    چگونه مواد غذایی تخمیر شده روده شما را متعادل می کند
    غذاهای تخمیر شده منبع طبیعی باکتری های پروبیوتیکی برای بدن شما هستند. پروبیوتیک ها حاوی باکتری های زنده تا میلیاردها هستند و به طور کلی به شکل قرص ، کپسول یا پودر در دسترس هستند. پروبیوتیک های طبیعی مانند غذاهای تخمیر یک مشت قدرتمند از پروبیوتیک های روده خوب و سایر مواد مغذی را بسته بندی می کنند.

    در طول قرن ها ، هر کشوری در سراسر جهان به غذاهای خاص تخمیر شده خود رسیده است. از douchi چین (سس ساخته شده از سویا سیاه) و injera اتیوپی (نان توت تخمیر شده) گرفته تا میزو ژاپن (خمیر سویا تخمیر شده) و کواس روسیه (آبجو فزاینده از نان) ، غذاهای تخمیر شده را می توان در همه جا به اشکال مختلفی مانند خمیر یافت. ، سس ، کاری ، ترشی ، آبجو و آب نبات.

    کفیر در مقابل کره
    دو غذای تخمیر شده رایج و رایج در ایالات متحده آمریکا کره و کره است. این نوشیدنی های شیر تخمیر شده سالم ، حاوی پروبیوتیک های قدرتمند هستند ، در اکثر فروشگاه های مواد غذایی در ایالات متحده موجود هستند و به راحتی می توانند در هر رژیم غذایی قرار بگیرند. کره یکی از نوشیدنی های مبتنی بر ماست است که به صورت قلب در هند ، آسیای مرکزی و غربی ، بالکان و اروپای مرکزی مصرف می شود. کفیر همچنین نوشیدنی شیر تخمیر شده است و منشأ آن را می توان در قفقاز شمالی کشف کرد. (۲)

    فواید کره
    اگرچه قوام آن شبیه به شیر معمولی است ، کره ماست کشت شده طعم ترش و تقریباً ترش دارد. معمولاً از طریق فرآیند تخمیر که شامل باکتریهای اسید لاکتیک است تولید می شود. ماست و کره دو کره از محصولات شیر ​​تخمیر شده و دارای باکتریهای خوب در آنها هستند ، اما در مقایسه با اینها از نظر چربی و پروتئین شیر کمتر است. مقدار چربی کمتر است زیرا بیشتر چربی ها برای تهیه کره از آن جدا شده اند. در اینجا چندین مزایای غذایی برای مصرف شیر مایع به عنوان نوشیدنی یا استفاده از آن به اشکال دیگر ذکر شده است:

    دوغ کفیر اسهال

    منبع خوبی از پتاسیم ، ریبوفلاوین ، B12 و فسفر است.
    میزان مصرف روزانه یک فرد به کلسیم به طور متوسط ​​۱۰۰۰ میلی گرم است. کره بادام زمینی می تواند به شما در رسیدن به این هدف کمک کند زیرا هر فنجان مایع کره (کمی چربی) کمی کمتر از ۳۰۰ میلی گرم کلسیم دارد ، که از رشد استخوان پشتیبانی می کند و ممکن است از پوکی استخوان جلوگیری کند.
    یک فنجان پروانه تقریباً به همان مقدار پروتئین به همراه یک فنجان شیر کم چرب / چربی وجود دارد. پروتئین ها برای استحکام استخوان ها ، ماهیچه ها و پوست ضروری هستند.
    کره ، به راحتی به اشکال مختلف قابل تهیه است: تازه ، پودر شده و منجمد. همچنین استفاده از آن همه کاره است – کافی است چند قاشق غذاخوری کره را به جای کره یا خامه ترش جایگزین کنید.
    آخرین و قطعاً کم اهمیت ترین ، کره کره از هضم غذا کمک می کند و منبع غنی پروبیوتیک ها است. فرهنگ زنده فعال به کمک پروانه در تغذیه و هضم غذا است. آنها همچنین در کاهش مشکلات گوارشی مانند نفخ شکم ، اسید رفلاکس ، کرون و غیره کمک می کنند.
    فواید گوارشی که باکتریهای خوب ارائه می دهند فقط درصورتی که نوشیدنی دارای فرهنگ فعال در آن باشد در دسترس شما خواهد بود ، بنابراین توصیه می شود از نسخه های غیرپاستوریزه خودداری کنید.

    مزایای کفیر
    یک نوشیدنی تخمیر شده که از دانه های کفیر و شیر تهیه می شود ، کفیر شبیه ماست مایع است. این یک پروبیوتیک طبیعی است که باعث تقویت سلامت میکروبیوم روده می شود. کفیر همچنین مانند ماست مزه دار است اما از قوام نوشیدنی مانند نازک تری برخوردار است.

    هدف
    در مورد اینکه آیا افزایش لبنیات و خواص کفیر بدون محدودیت انرژی منجر به کاهش وزن می شود اختلاف نظر وجود دارد. ما با هدف مقایسه اثرات کاهش دهنده وزن در مورد نوشیدنی کفیر (یک محصول لبنی پروبیوتیک) و شیر در یک رژیم غذایی غنی از لبنیات بدون انرژی با محدودیت در زنان یائسه در اضافه وزن یا چاق مقایسه شده ایم.

    مواد و روش ها
    در این کارآزمایی کنترل شده تصادفی روی خواص کفیر برای لاغری صد و چهل و چهار نفر از نظر صلاحیت ارزیابی شدند. از این تعداد ، هفتاد و پنج خانم واجد شرایط در سنین ۲۵ تا ۴۵ سال به طور تصادفی به سه گروه ، با مارك كنترل ، شیر و كفیر برچسب داده شدند تا به مدت ۸ هفته رژیم غذایی سرپایی دریافت كنند. افراد گروه کنترل رژیم غذایی دریافت کردند که میزان مصرف انرژی را شامل می شود ، حاوی ۲ وعده در روز لبنیات کم چربی است ، در حالی که افراد گروه های شیر و  خواص کفیر رژیم غذایی با وزنی دریافت کردند که شامل ۲ وعده غذای اضافی در روز (یک در مجموع ۴ وعده در روز) محصولات لبنی به ترتیب از شیر کم چرب یا نوشیدنی کافر تجاری. نتایج آنتروپومتریک شامل وزن ، شاخص توده بدنی (BMI) و دور کمر (WC) هر ۲ هفته اندازه گیری می شد.

    نتایج
    پنجاه و هشت موضوع مطالعه را به پایان رساندند. با استفاده از تجزیه و تحلیل مدل های کواریانس در جامعه هدف از درمان (۷۵ نفر) دریافتیم که در ۸ هفته افراد در گروه های خواص کفیر و شیر کاهش قابل توجهی بیشتر در وزن BMI و WC در مقایسه با گروه کنترل داشتند. گروه (همه P <0.01). با این حال تفاوت معنی داری بین گروه های کفیر و شیر مشاهده نشد.

    نتیجه گیری
    نوشیدنی كفیر منجر به كاهش وزن مشابه ، در مقایسه با شیر ، در رژیم غذایی بدون چربی غنی از لبنیات در زنان دارای اضافه وزن یا چاق یائسه می شود. با این حال ، مطالعات بیشتر ضروری است.

    اطلاعات کلی
    کفیر محصولی است که با تخمیر شیر تولید می شود.

    مضرات و فواید کفیر: افراد از kefir برای سوء هاضمه، ناراحتی معده، یبوست، عدم تحمل لاکتوز، اسهال ناشی از آنتی بیوتیک ها، کاهش وزن، عملکرد ورزش، سلامت استخوان ها و کلسترول بالا استفاده می کنند. همچنین از این ماده برای کاهش سطح باکتریهای Helicobacter pylori استفاده می شود که در ارتباط با زخم ها است. همچنین برای کاهش عوارض جانبی شیمی درمانی از جمله مشکلات معده و روده و درد و تورم در داخل دهان (موکوزیت دهان) استفاده می شود.

    چگونه کار می کند؟کفیر حاوی باکتری و مخمر فعال در حال رشد است. تأثیر آنها بر شیر منجر به تولید آنزیم ها و مواد شیمیایی مؤثر در نحوه هضم غذا می شود.استفاده و اثربخشی؟
    شواهد کافی برایاسهال همراه با مصرف آنتی بیوتیک. برخی تحقیقات نشان می دهد که یک نوشیدنی خاص حاوی کفیر (مضرات) باعث کاهش اسهال در کودکان ناشی از آنتی بیوتیک ها نمی شود.
    مشکلات معده و روده مربوط به استفاده از شیمی درمانی. تحقیقات اولیه نشان می دهد که مصرف کفیر در طول شیمی درمانی باعث کاهش مشکلات معده و روده نمی شود. در حقیقت ممکن است این مشکلات کمی بدتر شود.یبوست. تحقیقات اولیه نشان می دهد که مصرف کفیر به افزایش تعداد حرکات روده در افراد مبتلا به یبوست کمک می کند. همچنین به نظر می رسد مدفوع را نرم می کند.
    عملکرد ورزش. تحقیقات اولیه نشان می دهد که مصرف کفیر بعد از ورزش باعث افزایش توانایی دویدن در تمرینات بعدی نمی شود مضرات کفیر.زخم ناشی از باکتری به نام هلیکوباکتر پیلوری (H. pylori). تحقیقات اولیه نشان می دهد که مصرف کفیر به همراه درمان استاندارد هلیکوباکتر پیلوری در خلاص شدن از عفونت ها در بیشتر افراد نسبت به درمان استاندارد تنها کمک می کند.
    کلسترول بالا. تحقیقات اولیه نشان می دهد که مصرف کفیر میزان کلسترول را کاهش نمی دهد.چاقی تحقیقات اولیه نشان می دهد که خوردن کفیر به عنوان بخشی از رژیم حفظ وزن باعث کاهش وزن بدن به مقدار کمی در خانمهای دارای اضافه وزن یا چاق می شود. اما به نظر می رسد خوردن فرآورده های لبنی شیر کم چربی به جای کفیر به عنوان بخشی از رژیم غذایی مشابه ، تأثیر یکسانی دارد.
    درد و تورم در داخل دهان ، ناشی از شیمی درمانی (موکوزیت دهان). تحقیقات اولیه نشان می دهد که شستشوی دهان با مضرات کفیر و بلعیدن ۲۵۰ میلی لیتر کفیر دو بار در روز به مدت ۵ روز اول شیمی درمانی مانع از ایجاد زخم در داخل دهان ناشی از شیمی درمانی نمی شود.پوکی استخوان. تحقیقات اولیه نشان می دهد که مصرف کفیر با کلسیم باعث افزایش قدرت استخوان بیشتر از کلسیم به تنهایی در بزرگسالان مبتلا به پوکی استخوان نمی شود.عدم تحمل لاکتوز.بهبود هضم.سایر شرایط.
    برای ارزیابی اثربخشی مضرات کفیر برای این موارد ، شواهد بیشتری لازم است.

     

  • نقاشی تولد پدرم
  • تقاضا برای محصولات لبنی تخمیر شده عملکردی مانند کفیر در سال های اخیر افزایش یافته است زیرا مصرف کنندگان به طور فزاینده به محصولات با کیفیت بالاتر علاقه مند هستند. بنابراین چندین فرآورده های لبنی تخمیر شده مانند کفیرشیر  مطالعات متعددی به دنبال ارزیابی ویژگی های عملکردی آنها بوده است.  جایی که اینها به فعالیت بیولوژیکی میکروارگانیسم های مورد استفاده در تولید محصولات مربوط می شود. کفیر یک محصول کاربردی محسوب می شود و بنابراین ، می تواند تأثیرات مفیدی بر سلامت افراد بگذارد. میکروارگانیسم های موجود در ترکیب آن توانایی کمک به تعادل میکروبی روده را دارند و با اثرات مفیدی مانند ضد میکروبی، ضد توموری و ضد سرطان زایی مرتبط بوده اند ، علاوه بر بهبود هضم لاکتوز به دلیل وجود آنزیم β-galactosidase است. رشد مداوم تقاضا برای لبنیات در چندین کشور منجر به افزایش تعداد صنایع لبنی شده است. این میزان تولید بالاتر نگرانی بیشتری راجع به حجم بیشتری از زباله های صنعتی تولید شده در طی فرآوری ایجاد کرده است.

    کفیر محصولی فرعی از تولید ماست بومی
    در برخی موارد این فرآورده های فرعی مانند کفیر چیه توسط صنایع ضعیف استفاده می شوند و به منظور تصفیه مناسب به کارخانه های تصفیه خانه فاضلاب هدایت نمی شوند. بنابراین برای جلوگیری از آسیب های زیست محیطی و همچنین بهره گیری از مواد مغذی مهم تحقیقات متعددی برای یافتن گزینه های استفاده از این ضایعات انجام شده است. از جمله فرآورده های فرعی تولید شده در صنایع لبنی کره ماست است که باقیمانده حاصل از تولید کره به دست می آید و ترکیبی شبیه به شیر بدون چربی دارد. به دلیل بار ارگانیک زیاد کفیر از نظر زیست محیطی به صنعت لبنیات تبدیل شده است. بنابراین استفاده مجدد از این فرآورده توسط صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است که می تواند به دلیل ارزش غذایی آن ، در قالب چندین محصول به ارزش اقتصادی بیفزاید و همچنین در کاهش آلودگی محیط زیست نقش داشته باشد.

    پاستوریزاسیون معمولی کفیر
    بیشتر پروانه های روغنی حاصل از صنایع از طریق فرآیند پاستوریزه کردن غلظت و خشک کردن معمولی کفیر به پودر تبدیل می شوند. با این حال برای صنایع کوچک که منابع مالی لازم برای خرید تجهیزات خشک کردن و سرمایه گذاری بیشتر در سیستم های تصفیه خانه فاضلاب را ندارند ، گزینه های ساده تر فناوری برای استفاده از پروانه مهم هستند. استفاده از کره از کره برای ساخت محصولاتی از جمله نوشیدنی ها و پنیرها و به عنوان یک ماده دیگر محصولات جایگزین بسیار خوبی است زیرا قیمت کم در دسترس بودن زیاد خواص تکنولوژیکی خوب و ویژگی های حسی مطلوبی را ارائه می دهد. در این زمینه مطالعاتی که در مورد استفاده از کره ماست در تولید و پذیرش نفسانی کفیر چیه ارزیابی می شود کمیاب است. این جایگزین به دلیل کمبود پیچیدگی فرآیند تولید از اهمیت بالایی برخوردار است و در صنایع کوچک نیز قابل استفاده است.

    یک مدل خوب برای آزمایش های انسانی

    برای مطالعه دقیق روی کفیر نیاز به آزمایش های واقعی است. جمعیت میکروبی که در روده موش ساکن هستند طی سالهای اخیر به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته است. بنابراین دستگاه گوارش موش یک مدل عالی برای بررسی تأثیر انواع رژیم های غذایی روی این اکوسیستم ارائه می دهد. موشها را می توان در شرایط کنترل شده حفظ کرد و قسمتهای مختلف دستگاه گوارش را می توان پس از کشتن حیوانات نمونه برداری کرد بنابراین از لزوم اتکا به داده های بدست آمده از معاینه مدفوع برای کفیر اثر روی فعالیت جلوگیری می شود. بدیهی است که باید در مطالعات بعدی ماهیت رژیم غذایی و حیوان آزمایشی مورد بررسی قرار گیرد. از قرار گرفتن مجدد داده ها از موش ها به انسان باید جلوگیری شود اگرچه در انسان از توسعه اپیتلیوم دستگاه گوارش برنامه توسعه ای مشابه آنچه در جوندگان مشاهده می شود دنبال می شود.

    تشابه لوله گوارش جوندگانبرای مطالعه روی کفیر اثر میکروبی بهترین روش استفاده از مدل های مشابه انسان است. گزارش های قبلی از مطالعات میکروبیوتای معمولی موش ها و انسان نشان می دهد که ترکیب آن به طور کلی جهانی است. احتمالاً این نشان دهنده شباهت های آناتومی و فیزیولوژی دستگاه گوارش این جوندگان است. میکروبیوتای معمولی در طول کل دستگاه گوارش قابل تشخیص است اما انواع خاصی از میکروارگانیسم ها در هر منطقه وجود دارد. در کفیر اثر روی روده موش گونه های عددی غالب به طور واضح باکتری های بی هوازی هستند اما تعداد زیادی از باکتری های میکروب های هوازی و غیر هوازی از نظر جنبه بی هوازی نیز وجود دارند. تعداد گونه ها و جمعیت باکتری ها در بزرگسالان سالم نسبتاً پایدار است. علاوه بر میکرو فلورای طبیعی موجود در دستگاه گوارش، میکروارگانیسم های مختلفی با غذا معرفی می شوند.این میکرو فلور گذرا تأثیر مهمی در دستگاه گوارش فوقانی دارد. به نظر می رسد این اثر در دستگاه تحتانی کمتر است. علیرغم ثبات آن فلور روده می تواند توسط انواع زیادی از داخلی (اسید معده، نمکهای صفراوی) و عوامل خارجی (رژیم غذایی، عفونت، پیری، آنتی بیوتیک) متاثر شود.

    محتوای میکروبی کفیرهنگامی که محتوای میکروبی کفیر اثر فعالیت مورد مطالعه قرار گرفت مهمترین گروه باکتری ها باکتری های اسید لاکتیک بودند. لاکتوباسیل های موجود در آن که در محیط MRS جدا شده بودند با استفاده از سیستم API-50CH شناسایی شدند. لاکتوکوکوس برویس و لاکتوباسیلوس کفیر در نمونه های kefir مورد بررسی قرار گرفتند اما جدا شده های L. paracasei ، L. plantarum ، L. acidophilus و L. kefiranofaciens پیدا شد. بین جدايه هاي مخمر، مخمرهاي تخمير غير لاكتوز غالب بودند (Saccharomyces cerevisiae، S. unisporus)، اگرچه برخي از مخمرهاي مختلف تخمير لاكتوز مشخص شدند (Kluyveromyces marxianus ، K. lactis و Candida Kefir). مانند ماست میزان لاکتوز در کفیر کاهش می یابد و سطح b-galactosidase در نتیجه تخمیر افزایش می یابد. این مخمرها به کمبود لاکتوز محصول نهایی kefir کمک می کنند.طبق مطالعات انجام شده رژیم کفیر تأثیر قابل توجهی در ترکیب فلور میکروبی داشت. چشمگیرترین تفاوت ها با کلستریدیا و باکتری های اسید لاکتیک بود.

    تاثیر کفیر در تغییر جمعیت میکروفلورای روده

    نشان داده شده است که مصرف کفیر میکروبی روده موش همچنین می تواند سطح باکتری های اسید لاکتیک در روده کوچک و روده بزرگ را افزایش دهد. سایر تحقیقات همچنین نشان داده اند که جمعیت لاکتوباسیلوس می تواند تعداد اشریشیا کولی و کوکهای بی هوازی مدفوع را کاهش دهد. در مطالعه ای که روی موش های آزمایشگاهی انجام شد تعداد اعضای Enterobacteriaceae در مخاط روده بزرگ اندکی کاهش یافت. با این حال تعداد باکتری های بی هوازی و تعداد باکتری های بی هوازی گرم منفی در روده بزرگ به طور قابل توجهی کاهش یافته و این در موش های تحت درمان با ۷ ماه برجسته تر بود. کلستریدیا کاهش سولفیت نیز به طور قابل توجهی کاهش یافته است. این نشان می دهد که پس از یک دوره استقرار میکرو فلورای کفیر اثر ضد حسی علیه میکرو فلورای بی هوازی اعمال می کند. از دیدگاه پزشکی مهار میکرو فلورای بی هوازی مورد توجه است. مطالعات متعددی نشان داده اند که باکتری های بی هوازی گرم منفی اغلب در مکانهای آلوده در بیماران با عوارض سپتیک بعد از عمل جراحی جدا می شوند.

    رژیم کفیرنسبت افزایشی آنتروکوکهایی که در روده کوچک در طول درمان با رژیم کفیر مشاهده شده بود نیز بسیار مهم بود. تعداد اینتر کوکسی ها با رژیم kefir 10 برابر افزایش یافته است. انتروکوکها در مکانهای مشابه محیطی با لیستریا رخ می دهند. با توجه به مطالعات قبلی Enterococcus faecium در برابر طیف گسترده ای از لیستریا فعالیت ضد میکروبی دارد. اگرچه اهمیت این تعامل ممکن است با عدم وجود مواد مغذی مانند پپتیدها که برای ضد میکروب ضروری به نظر می رسد محدود باشد.

    دوغ کفیر اسهال

    درمان آبسه های شکمی با کفیر

    اثرات رژیم غذایی (مانند مصرف کفیر) بر ترکیب میکرو فلورای روده ممکن است به این پدیده کمک کند که محتوای روده بزرگ موش در رژیم غذایی گوشت عفونت بیشتری در القاء آبسه های داخل شکمی در مقایسه با محتوای روده بزرگ موش ها در رژیم غذایی معمولی چو دارد. گزارش های قبلی نشان داده اند که در انسان ، رژیم غذایی کم مایع یا رژیم غذایی گوشتی به شدت روی تأثیر میکرو فلورای مدفوع انسان تأثیر نمی گذارد. بنابراین تغییرات رژیم غذایی کفیر ممکن است تأثیر کمی در جمعیت میکروبی در روده بزرگ انسان داشته باشد. از طرف دیگر این واقعیت که حیوانات در سنین جوانی تحت کنترل رژیم غذایی قرار گرفتند ممکن است در استعمار میکرو فلور در دستگاه گوارش بسیار مهم باشد. کار حاضر نشان می دهد که رژیم غذایی kefir بر عملکرد میکروبی کفیر اثر روده موش اثر برجسته ای دارد. کفیر دارای فعالیت ضد میکروبی در شرایط آزمایشگاهی در برابر طیف گسترده ای از باکتری های گرم مثبت و گرم منفی و قارچ ها است. البته اثر رژیم غذایی مصرف شده توسط میزبان حیوانات ممکن است نتیجه تأثیر مستقیم اجزای رژیم غذایی بر میکروبهای دستگاه گوارش نباشد. رژیم غذایی به وضوح بر وضعیت کلی حیوان تأثیر می گذارد و هرگونه تغییر ایجاد شده در فیزیولوژی میزبان حیوانات به طور غیرمستقیم بر میکروب های موجود در اکوسیستم دستگاه گوارش تأثیر می گذارد. آشکار است که در مطالعات اکولوژیکال آینده دستگاه گوارش باید ماهیت رژیم غذایی مانند کفیر با دقت مورد توجه قرار گیرد.

    پروبیوتیک
    دانه کفیر یک پروبیوتیک است. اصطلاح پروبیوتیک به میکروارگانیسم های زنده ای گفته می شود که در دستگاه گوارش زندگی می کنند و تأثیرات مفیدی بر روی میزبان دارند. تخمین زده می شود که بیش از چهارصد گونه باکتری در دستگاه گوارش زندگی می کنند و این باکتری های درون زا میکروفلور روده را تشکیل می دهند. حتی با وجود روشهای سنتی شمارش صفحات گونه های بیشتری کفیر در لوله گوارش نیز وجود دارند اما قابل کشت نیستند. پس از عبور از معده و روده کوچک برخی از پروبیوتیک ها زنده مانده و به طور موقت در روده بزرگ باقی مانده و زندگی می کنند. برای زنده ماندن و استعمار دستگاه گوارش باکتری های پروبیوتیک باید تحمل بالایی به اسید و صفرا نشان دهند و توانایی چسبندگی به سطوح روده را داشته باشند.

    اثرات خوب کفیر در لوله گوارش
    اثرات بهداشتی احتمالی پروبیوتیک ها از جمله کفیر در لوله گوارش شامل تحریک سیستم ایمنی، کاهش تحمل لاکتوز، اثر هیپوکلسترولمی و پیشگیری از عود سرطان است. ثابت شده است که پروبیوتیک ها فعالیت مهاری در جهت رشد باکتری های بیماری زا از جمله اشرشیا کولی، لیستریا مونوسیتوژنز، سالمونلا و سایر موارد دارند. این مهار ظاهراً به دلیل تولید ترکیبات مهاری مانند باکتریوکسین ها، پراکسید هیدروژن، اسیدهای آلی و چسبندگی رقابتی به اپیتلیوم است.

    کفیر از چه تشکیل شده است؟
    کفیر یک شیر تخمیر شده است که در کشورهای قفقاز سرچشمه گرفته است. این شیر تخمیر شده اسیدی کمی گازدار است و مقادیر کمی الکل دارد. خودِ kefir از شیرهای سنتی تخمیر شده (ماست) متمایز سات زیرا تنها از دانه ها تهیه شده است که از باکتری ها و مخمرها تشکیل شده است. نوشیدنی کفیر حاوی میکرو فلورای زنده از غلات است که پس از فرآیند تخمیر توسط فیلتراسیون برداشته می شود. دانه ih گروه هایی از باکتری های اسید لاکتیک (لاکتوباسیل ها، لاکتوکوک ها و لوکونوستوک)، باکتری های اسید استیک (Acetobacter aceti) و مخمرها (Saccharomyces cerevisiae ، Candida Kefir ، Kluyveromyces marxianus) هستند که توسط یک ماتریس اگزوپلی ساکاریدهای مختلف (که در کنار هم قرار دارند) نگه داشته می شوند و دانه های کفیر در گوارش را تشکیل می دهند.

    سفارشات ارسال شده با پست

    سفارشات ارسال شده با تیپاکس

    (از کد رهگیری که به ایمیل شما ارسال شده و یا برای شما پیامک شده است، استفاده کنید)

    راه های ارتباطی

    تلگرام: AlgaeFungiSeller@

    کانال تلگرام: microorganismsale@

    :Instagram 

    nikooraee_store@

    gharch_rishe@

    ایمیل: nikooraee@gmail.com

    فقط پیامک کوتاه، واتساپ و تلگرام: 09135751284

    LinkedIn: NIKOORAEE

    در گوشی موبایلتان این لینک را بفشارید:   telegram.me/kefirgrains   و در تلگرام  JOIN  را بزنید

    ارسال شده توسط kefirgrains در ۱۳۹۳/۸/۴ – ۱۷:۲۰

    خلاصه کلام، کفیر یک ابر نوشیدنی طبیعی می باشد که مصرف مداوم آن باعث سلامتی بیشتر و افزایش طول عمر شما خواهد شد. مصرف کفیر از زمانی که در شکم مادرتان باشید تا سنین بسیار بالا، فوق العاده مفید و سلامتی بخش می باشد.

    اگر شما از افراد خودمراقب هستید و برای سلامتی خود ارزشی قائلید، باید هر شب یک لیوان کفیر را تناول نمائید. در سالهای قبل از ۱۳۸۰ افراد کمی با فواید چای سبز آشنا بودند، چایی که هزاران سال است در چین به عنوان چای سلامتی مصرف می گردد، ولی حالا چای سبز وارد زنجیره مصرف بسیاری از ایرانیانی که به سلامتی خود اهمیت می دهند و خودمراقبتی می کنند، شده است.

    کفیر نیز از بیش از ۱۰۰۰ سال پیش به عنوان یک محصول خوراکی شفابخش نزد مردم قفقاز شناخته شده می باشد. اما نام کفیر چند سالی بیشتر نیست که با دوغ های کارخانه پگاه بر سر زبان مردم ایران افتاده، و هنوز فرهنگ استفاده از کفیر جایگاه خود را در زنجیره غذائی ایرانیان، نسبت به خواص بیشماری که دارد باز ننموده است.

    دوغ کفیر اسهال

    البته ذکر این نکته بسیار ضرروی می باشد، که دوغ های صنعتی که کارخانه های معروف به عنوان کفیر تولید می کنند، اصلا خواص کفیر طبیعی را ندارند. به جهت زمان بر بودن استفاده از قارچ های زنده، دوغ های کارخانه ای با استارتر خشک شده قارچ کفیر که از کشور روسیه یا اوکراین وارد می شود تهیه می شوند. در واقع فرایند تخمیر شیر در دوغ های شرکتی با نام کفیر، توسط باکتری های مفید کفیر زنده صورت نمی گیرد. پس دوغ کفیری که در فروشگاه ها به فروش می رسد، اصلا خواص کامل این ماده سلامتی بخش را ندارد، هر چند که مصرف آن بهتر از دوغ معمولی و بسیار بسیار بهتر از نوشابه های سیاه، قرمز و زرد می باشد.

    بهترین کفیر، کفیری است که خود شما در منزل و با قارچ زنده کفیر تولید نمائید. با خواندن طرز تهیه کفیر متوجه تفاوت فاحش کفیر واقعی با دوغ کفیر صنعتی خواهید شد.

    پس وقتی صحبت از خواص کفیر می شود منظور ما کفیری است که به طور طبیعی از تخمیر شیر به وسیله قارچ های زنده کفیر توسط خود شما تهیه شده است، که اصطلاحا به آن کفیر خانگی یا کفیر طبیعی می گویند.

    به طور کلی کفیر یک مایع شبیه دوغ ماست می باشد که حاصل فعالیت تخمیری بیش از ۵۰ نوع مختلف باکتری و تک سلولی مفید می باشد، که در شکلی شبیه قارچ در کنار هم زندگی مسالمت آمیزی دارند. اگر با فرآیند تولید نان آشنائی داشته باشید، برای تهیه نان از ماده ای به نام خمیر ترش که درواقع یک تک سلولی زنده می باشد، استفاده می نمایند؛ فعالیت تخمیری این تک سلولی با آب و آرد در دمای زندگی (۱۸ تا ۳۷ درجه سانتیکراد) باعث تهیه خمیر نان های خوشمزه ای می شود که هر روز میل می نمائید.

    قارچ کفیر نیز یک موجود زنده می باشد که با تخمیر انواع شیر یک سوپر پروبیوتیک طبیعی را برای ما فراهم می آورد که در بین تمامی خوردنی های روی زمین مقام اول خوردنی های پروبیوتیک را دارد. اینکه پروبیوتک چیست و چه فوائدی دارد رو در این مقاله می توانید به طور کامل مطالعه نمائید، همینقدر بدانیم که پروبیوتیک مجموعه ای از باکتری های مفید زنده هستند که باعث هضم غذا، پاکسازی روده از مواد مضر و تولید انواع ویتامین و آنتی بیوتیک های طبیعی در دستگاه گوارشی ما می شوند.

    همه ما می دانیم که منشاء بسیاری ازبیماری ها و عدم سلامتی انسان به موادی که می خوریم و طرز کار دستگاه گوارش مرتبط می باشد، اینجاست که خوردن مداوم کفیر به عنوان یک ابر پروبیوتیک طبیعی با داشتن بیش از ۷ بیلیون تک سلولی و باکتری مفید در هر لیوان باعث افزایش سلامتی و طول عمر ما می شود.

    لطفا توجه داشته باشید که کفیر یک قرص یا داروی شیمیائی نیست، تاثیرات مثبت کفیر در بدن، مانند هر ماده طبیعی دیگر، هنگام استفاده مداوم آن نمایان خواهد شد. برای حداقل یک ماه، هر شب یک لیوان کفیر بنوشید، تا تاثیر آن را در سلامتی به خصوص در پوست و موی خود کاملا لمس نمائید.

    علاوه بر باکتری های مفید، کفیر مملو از ریز مغذی های بسیار حیاتی برای تک تک سلول های بدن ما می باشد که در کمتر مواد غذائی وجود دارد. موادی مانند:

    و مواد مفید دیگری که تاثیر شگرفی در ایجاد سلامتی و افزایش طول عمر خواهند داشت.

    همین امروز کفیر را وارد زنجیره غذائی خود نمائید تا طعم نعمت سلامتی با استفاده از محصولات طبیعی را تجربه نمائید.

    تحقیقات پزشکی نشان داده که مصرف مواد غذائی تخمیری باعث از بین رفتن انواع مخلفی از تومورهای سرطانی در حیوانات آزمایشگاهی می شود. به عنوان مثال در تحقیقی که در ژورنال علم لبنیات انتشار یافته، نشان داده که مصرف روزانه کفیر باعث جلوگیری از رشد سلولهای سرطانی سینه می شود و مقاومت سلولی بدن (immune cells) در مقابل دچار شدن به انواع بیماری ها را افزایش می دهد.

    اسید لاکتیک خاص (dextrorotatory) تولید شده در فرآیند تخمیر شیر یکی از مواد فوق العاده مفید و بسیار کمیاب برای سلول های بدن ما می باشد، این ماده باعث از بین رفتن انواع قارچ ها و سم های تولید شده آنها در بدن ما می گردند. به عنوان مثال سمی که تولید نوعی قارچ در انواع آجیل به خصوص بادام زمینی می باشد باعث حساسیت در بسیاری از انسان ها می شود، مصرف روزانه کفیر می تواند با از بین بردن قارچ های میکروسکوپی و سموم آن ها در بدن ما که عوامل آلرژی زا می باشند به درمان انواع حساسیت ها کمک شایانی نماید

    با توجه به باکتری های زنده و مفید، کفیر در  مداوای انواع اسهال و بیماری های دستگاه گوارش بخصوص روده های کوچک و بزرگ شهره می باشد. تحقیقات نشان داده، کودکانی که معده ای ضعیف دارند و با خوردن بعضی از مواد غذائی مانند میوه های بهاری گرفتار مشکل اسهال می گردند با خوردن مداوم کفیر مداوا می شوند.

    دفعه بعد که قسمتی از بدن مثلا گلویتان چرک کرد و نیاز به آنتی بیوتیک پیدا نمودید، حتما دو لیوان کفیر را روزانه مصرف نمائید تا تاثیر شگرف آنرا در بهبودی خود ببینید. تحقیقات بسیاری نشان داده است که کفیر با داشتن انواع مواد مفید و تولید آنتی باکتریال های طبیعی، باعث بالا رفتن سیستم مقاومت بدن شما در مقابل انواع بیماری ها بخصوص سرما خوردگی ها شده و بدنی سالم را به شما هدیه می دهد.

    کفیر با داشتن گستره زیادی از انواع ویتامین و مواد معدنی یک جایگزین طبیعی برای قرص های صنعتی ویتامین و مینرال می باشد. مدتهاست که می دانیم، سلامتی ما وابسته به سلامتی سلول های ماست و سلامتی سلول های ما وابسته به ویتامین ها و مواد معدنی می باشد. کفیر می تواند نقش بسیار پر رنگی در رفع گرسنگی سلول های بدن ما مانند پوکی استخوان ایفا نماید. مطئن باشید بعد از یکماه مصرف روزانه کفیر، تاثیر شگرف آنرا در افزایش سلامتی و شادابی پوست و موی خود خواهید دید.

    تحقیقات نشان داده است که خوردن یک لیوان کفیر در هر ۲۴ ساعت پس از یک ماه تاثیر بسیار زیادی در کاهش فشار خون و ماندن در محدوده نرمال فشار دارد. همچنین مصرف کفیر با کاهش کلسترول بد خون نقش مهمی در جلوگیری از بیماری های قلبی و عروقی دارد.

    کفیر با داشتن ماده کمیاب تریپتوفان و انواع اسید آمینه های ضروری اثر قرص های آرام بخش را به صورت طبیعی و بدون هیچگونه ضرر جانبی دارد، تحقیقات نشان داده، مصرف مداوم کفیر باعث آرامش بیشتر و داشتن روحیه شادتر خواهد شد. مصرف روزانه یک لیوان کفیر مخلوط با یک قاشق عسل از افسردگی های فصلی جلوگیری می نماید.

    کفیر با داشتن باکتری های بسیار مفید و خاصیت ضد قارچ و میکروبی که دارد به طور شگفت آوری باعث بهبود و گاها درمان بیماری های زنانگی بر اثر قارچ و رفع سوزش های آن می شود. برای درمان اینگونه بیماری ها علاوه بر تناول مداوم کفیر که باعث تنظیم و درمان دستگاه گوارش و ادرار خواهد شد، برای چند شب کفیر خالص را مانند کرم های مخصوص اینکار، در موضع دوش بگیرید. و یا در یک تشت آب ولرم یک لیوان کفیر را مخلوط کرده و برای نیم ساعت در تشت نشسته تا از شر سوزش های دیوانه کننده بر اثر قارچ های عفونی راحت شوید. توصیه اکید می نمائیم، در هر حال اول به پزشک متخصص مراجعه نمائید و در صورت تشخیص پزشک و عفونت بر اثر قارچ از کفیر برای درمان کمکی استفاده نمائید.

    کفیر با تنظیم کردن باکتری های داخل دستگاه گوارش و کبد و ایجاد سلامتی بیشتر در آنها و  با داشتن مواد معدنی کمیابی چون بیوتین باعث بهبود بسیار زیاد در پوست و موی شما خواهد شد. برای دیدن این تغییر هر شب یک لیوان کفیر را قبل از خواب تناول نمائید، و پس از یکماه پوست و موی خود را مقایسه نمائید و تاثیر معجزه آسای این ابر خوردنی را مشاهده نمائید. همچنین با استفاده از کفیر به عنوان ماسک پوست می توانید پوستی شفاف و بدون لک داشته باشید. برای اینکار ۲ قاشق غذاخوری کفیر را با یک قاشق چایخوری روغن بادام تلخ مخلوط نمائید و هر شب  بر روی پوست خود مالیده و پس از۲۰ دقیقه صورت خود را بشوئید.

    از همه اینها گذشته کفیر بنا به نوع تهیه آن دارای طیف گسترده ای از طعم های خوشمزه برای هر سلیقه ای می باشد و خوردن آن در کنار غذا و یا مخلوط با انواع میوه، عسل یا سبزیجات  لذت بخش می باشد. نکته خیلی مهم، خریداری دانه های کفیر از فروشنده معتبر قارچ کفیر می باشد، تا از کیفیت و سلامتی قارچ ها اطمینان داشته باشید.

    اگر شما از مصرف کفیر و تاثیر این ماده خارق العاده در سلامتیتان تجربه ای دارید لطفا با ما در قسمت نظرات همین صفحه به اشتراک بگذارید:

    ارسال شده توسط رامين (تایید نشده) در ۱۳۹۳/۱۲/۱۴ – ۱۷:۱۹

    ارسال شده توسط من (تایید نشده) در ۱۳۹۳/۱۲/۱۸ – ۱۱:۵۲

    ارسال شده توسط kefirgrains در ۱۳۹۳/۱۲/۱۸ – ۱۴:۳۳

    دوغ کفیر اسهال

    دوست گرامی به طور کلی کفیر نیز مانند دیگر لبنیات طعمی مطبوع دارد، شاید کمی شبیه ماست شل، اما دقیقا مانند ماست، چون نسبت به طرز تهیه آن طعم آن نیز متفاوت می شود نمی توان گفت که شیرین یا ترش است؛ در واقع با تغییر اندکی در زمان، دما، مقدار و نوع شیر می توان طیف گسترده ای از طعم های کفیر، مانند: شیرین، ملس و ترش را تولید نمود.

    برای آگاهی از چگونگی طرز تهیه کفیر با طعم های متفاوت، لطفا از این لینک قسمت ریزه کاری های تهیه کفیر بازدید نمائید.

    ارسال شده توسط رهگذر (تایید نشده) در ۱۳۹۴/۲/۲۶ – ۲۳:۵۵

    ارسال شده توسط سلامان (تایید نشده) در ۱۳۹۴/۱۰/۲۸ – ۱۴:۰۳

    ارسال شده توسط فریبا (تایید نشده) در ۱۳۹۵/۳/۲۸ – ۰:۰۹

    ارسال شده توسط نازنین (تایید نشده) در ۱۳۹۵/۱۰/۲۳ – ۱۹:۱۴

    ارسال شده توسط Anonymous (تایید نشده) در ۱۳۹۶/۴/۱۴ – ۲۱:۱۴

    ارسال شده توسط Anonymous (تایید نشده) در ۱۳۹۶/۹/۴ – ۱۱:۳۶

    ارسال شده توسط Anonymous (تایید نشده) در ۱۳۹۷/۷/۱۳ – ۱۵:۵۸

    ارسال شده توسط بهاره (تایید نشده) در ۱۳۹۸/۷/۱۲ – ۲۳:۰۱

  • طرز تهیه چیز کیک کاراملی بدون فر
  • ارسال شده توسط حسینب (تایید نشده) در ۱۳۹۳/۱۲/۲۸ – ۲۳:۱۱

    ارسال شده توسط نیکی (تایید نشده) در ۱۳۹۴/۱/۲۹ – ۹:۱۳

    ارسال شده توسط kefirgrains در ۱۳۹۴/۱/۲۹ – ۱۷:۴۵

    به طور کلی کفیری خوب می باشد که به ذائقه و طبع شما سازگارتر باشد، و نمی توان یک نسخه کلی برای همه بابت آن پیدا نمود، پس شما هستید که با مصرف انواع کفیر طبیعی که با قارچ کفیر تهیه کرده اید، تشخیص می دهید که کدام بهتر است، خیلی سخت نگیرید چون پروبیوتیک ها که تاثیر گذارترین ماده کفیر در سلامتی می باشند، به اندازه کافی در هر کفیری که به صورت طبیعی درست شده است وجود دارد.

    به هر حال، به نظر من کفیر ترش مانند مواد غذائی ترش، اشتها آور تر و هم زمان چربی سوزتر می باشد و همچنین دارای ویتامین های بیشتری از گروه ب می باشد. احتمالا کفیر ترش دارای ریز مغذی های بیشتری از کفیر شیرین می باشد، البته این نظر به صورت تجربی می باشد و من هیچ پشتوانه علمی بابت آن پیدا نکرده ام.

    ارسال شده توسط حسین (تایید نشده) در ۱۳۹۵/۴/۷ – ۲۱:۲۸

    ارسال شده توسط Anonymous (تایید نشده) در ۱۳۹۴/۵/۲۰ – ۲۳:۳۳

    من مدت سه ساله که از این نوشیدنی به صورت مداوم استفاده میکنم وازخواصی که شخصا تجربه کردم:

    ارسال شده توسط ارش (تایید نشده) در ۱۳۹۴/۷/۹ – ۲۲:۲۶

    ارسال شده توسط فرید (تایید نشده) در ۱۳۹۴/۸/۹ – ۲۲:۵۴

    دوغ کفیر اسهال

    ارسال شده توسط kefirgrains در ۱۳۹۴/۸/۱۰ – ۱۵:۴۸

    خوردن قارچ کفیر در مقادیر کم مشکلی ندارد، برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه لطفا از این لینک بازدید فرمائید.

    ارسال شده توسط ناهید (تایید نشده) در ۱۳۹۴/۸/۲۰ – ۲۲:۰۹

    ارسال شده توسط ناشناس (تایید نشده) در ۱۳۹۴/۹/۲۴ – ۲۰:۱۶

    ارسال شده توسط فیضی (تایید نشده) در ۱۳۹۴/۹/۱۳ – ۱۰:۴۱

    ارسال شده توسط مهدی (تایید نشده) در ۱۳۹۵/۱۱/۱ – ۷:۰۷

    ارسال شده توسط سیما (تایید نشده) در ۱۳۹۴/۱۰/۲۸ – ۲۳:۵۳

    ارسال شده توسط ثمین (تایید نشده) در ۱۳۹۴/۱۱/۱۹ – ۸:۰۷

    ارسال شده توسط m.a (تایید نشده) در ۱۳۹۴/۱۲/۶ – ۱۵:۵۹

    ارسال شده توسط صفری از گلستان … (تایید نشده) در ۱۳۹۵/۱/۶ – ۲۳:۳۵

    ارسال شده توسط Anonymous (تایید نشده) در ۱۳۹۵/۱/۱۸ – ۱۰:۰۸

    ارسال شده توسط kefirgrains در ۱۳۹۵/۱/۱۸ – ۱۴:۵۵

    کفیر تولید شده از شیر گاو که متداولترین نوع کفیر می باشد در گروه لبنیات قرار می گیرد، اگر فردی از طرف پزشک منع مصرف لبنیات (مثلا به علت داشتن سنگ کلیه) نداشته باشد، به طور حتم می تواند کفیر نیز استفاده نماید و مطمئنا برای او مفید واقع خواهد شد.

    اما از طرف دیگر مواد غذائی که از نظر طب سنتی در زمره مواد غذائی سرد طبقه بندی می گردند (مانند کفیر شیر گاو) معمولا برای سنین بالا به تنهائی مناسب نیستند و شاید باعث کرختی و درد های عضلانی یا استخوانی گردند. اما خوشبختانه می توان مواد سرد را با مواد گرم همگون؛ مخلوط و استفاده نمود تا از خواص آن بهره بگیریم. که در مورد کفیر بسته به ذائقه فرد مصرف کننده می توانید آن را با یکی از مواد عسل، عرق نعنا یا پودر زنجبیل و زیره مخلوط نمود و مصرف نمائید.

    همچنین می توانید به جای شیر گاو برای تولید کفیر، از شیر انواع مغزها مانند بادام یا بادام هندی برای تولید کفیر استفاده نمائید که در آن صورت طبع کفیر تولید شده گرم خواهد شد. دستور تهیه کفیر از مغزآجیل را می توانید در این لینک مشاهده نمائید.

    ضمنا برای افراد دیابتی بهترین کفیر، کفیر شیر شتر (حاصل از تخمیر شیر تازه شتر توسط قارچ کفیر) می باشد. استفاده مداوم کفیر شیر شتر، کمک شایانی به درمان دیابت خواهد نمود.

    ارسال شده توسط مژگان (تایید نشده) در ۱۳۹۵/۲/۳ – ۷:۰۶

    ارسال شده توسط هادی (تایید نشده) در ۱۳۹۵/۲/۷ – ۱۹:۰۳

    ارسال شده توسط انصاری (تایید نشده) در ۱۳۹۵/۲/۱۸ – ۱۵:۲۶

    ارسال شده توسط علی (تایید نشده) در ۱۳۹۶/۵/۱۴ – ۱۲:۲۳

    ارسال شده توسط صالح (تایید نشده) در ۱۳۹۵/۳/۵ – ۱۳:۰۹

    ارسال شده توسط مهربان (تایید نشده) در ۱۳۹۵/۳/۲۴ – ۱۴:۳۴

    ارسال شده توسط زهرا (تایید نشده) در ۱۳۹۵/۴/۲۲ – ۱۳:۱۶

    ارسال شده توسط سعید (تایید نشده) در ۱۳۹۸/۳/۲۹ – ۲:۰۶

    ارسال شده توسط ریما (تایید نشده) در ۱۳۹۵/۵/۲۶ – ۱۱:۴۳

    ارسال شده توسط کامیاب (تایید نشده) در ۱۳۹۵/۵/۲۶ – ۱۶:۵۶

    ارسال شده توسط سمیه (تایید نشده) در ۱۳۹۵/۷/۶ – ۸:۵۵

    ارسال شده توسط سعید (تایید نشده) در ۱۳۹۸/۳/۲۹ – ۲:۱۰

    ارسال شده توسط امیرمحسنی (تایید نشده) در ۱۳۹۵/۸/۲ – ۱۱:۵۳

    ارسال شده توسط معین (تایید نشده) در ۱۳۹۵/۹/۴ – ۱۰:۰۱

    ارسال شده توسط سعید (تایید نشده) در ۱۳۹۵/۹/۹ – ۱۰:۴۸

    ارسال شده توسط حیدری (تایید نشده) در ۱۳۹۵/۹/۱۳ – ۲۲:۳۱

    ارسال شده توسط طناز (تایید نشده) در ۱۳۹۸/۸/۵ – ۲۳:۰۶

    ارسال شده توسط بی نام (تایید نشده) در ۱۳۹۵/۱۰/۲۵ – ۲۳:۲۱

    ارسال شده توسط kefirgrains در ۱۳۹۵/۱۰/۲۷ – ۱۱:۳۲

    ارسال شده توسط معصومه (تایید نشده) در ۱۳۹۵/۱۱/۲۷ – ۸:۵۰

    ارسال شده توسط قاسمی گرگان (تایید نشده) در ۱۳۹۵/۱۲/۲۸ – ۸:۱۶

    ارسال شده توسط سلین (تایید نشده) در ۱۳۹۶/۱/۱۷ – ۸:۳۹

    ارسال شده توسط kefirgrains در ۱۳۹۶/۱/۲۷ – ۱۰:۱۳

    توجه نمائید که دلائل ایجاد جوش بسیار مختلف می باشد و نمی توان از هیچ نسخه واحدی برای بهبود جوش های مختلف استفاده نمود.

    اما از آن جایی که یکی از علل اصلی جوش های صورت عدم کارکرد صحیح سیستم گوارش می باشد، مصرف روزانه یک لیوان کفیر در دراز مدت کمک شایانی به داشتن پوست بهتر و همچنین جلوگیری از ریزش مو و بهبود کیفیت موی سر خواهد کرد.

    توجه نمائید که مصرف کلیه خوراکی های بسته بندی شده و آماده مصرف مانند بیسکوئیت، پفک، چیپس، پاستیل، سوسیس، کالباس، اسنک، انواع نوشابه و .. مهمترین عامل ایجاد جوش و تخریب سلامت عمومی بدن می باشد. پس علاوه بر مصرف کفیر سعی کنید بیشتر از غذاهای خانگی، میوه و سبزیجات و برای تنقلات از آجیل خام استفاده نمائید.

    ارسال شده توسط کوروش سنندج (تایید نشده) در ۱۳۹۶/۲/۸ – ۱۳:۳۸

    ارسال شده توسط kefirgrains در ۱۳۹۶/۲/۹ – ۱۱:۵۱

    با یکبار تهیه قارچ کفیر میتوان همیشه از آن استفاده نمود، البته به شرط تولید کفیر یا نگهداری صحیح به صورت مداوم، که می توانید طرز تهیه و نگهداری صحیح قارچ کفیر را در این مطب به صورت کامل مطالعه فرمائید.

    ارسال شده توسط سعید (تایید نشده) در ۱۳۹۶/۲/۱۵ – ۲۰:۳۹

    ارسال شده توسط همشهری (تایید نشده) در ۱۳۹۶/۳/۲۷ – ۱۴:۱۷

    ارسال شده توسط مریم (تایید نشده) در ۱۳۹۶/۳/۲۷ – ۱۵:۵۹

    ارسال شده توسط فریبرز (تایید نشده) در ۱۳۹۶/۳/۲۸ – ۱۳:۵۵

    ارسال شده توسط زهرا (تایید نشده) در ۱۳۹۶/۴/۲ – ۱۸:۰۲

    ارسال شده توسط asd (تایید نشده) در ۱۳۹۶/۶/۲۸ – ۱۲:۴۴

    ارسال شده توسط شیما (تایید نشده) در ۱۳۹۶/۷/۱ – ۱۲:۵۶

    ارسال شده توسط مريم (تایید نشده) در ۱۳۹۶/۷/۲۱ – ۱۲:۰۶

    ارسال شده توسط سید (تایید نشده) در ۱۳۹۶/۸/۵ – ۹:۰۶

    ارسال شده توسط Zadbob (تایید نشده) در ۱۳۹۶/۹/۲۰ – ۱:۵۲

    ارسال شده توسط شقایق (تایید نشده) در ۱۳۹۶/۱۰/۲۸ – ۲۲:۰۲

    ارسال شده توسط Anonymous (تایید نشده) در ۱۳۹۶/۱۱/۲۳ – ۱۵:۵۹

    ارسال شده توسط kefirgrains در ۱۳۹۶/۱۱/۲۳ – ۲۱:۰۹

    ارسال شده توسط حسین (تایید نشده) در ۱۳۹۶/۱۲/۶ – ۲۰:۱۲

    ارسال شده توسط Anonymous (تایید نشده) در ۱۳۹۶/۱۲/۱۳ – ۱۰:۴۷

    ارسال شده توسط دنیا (تایید نشده) در ۱۳۹۶/۱۲/۱۷ – ۷:۱۹

    ارسال شده توسط هانی (تایید نشده) در ۱۳۹۷/۴/۵ – ۳:۴۲

    ارسال شده توسط علیرضا (تایید نشده) در ۱۳۹۷/۱/۵ – ۱۷:۲۱

    ارسال شده توسط Anonymous (تایید نشده) در ۱۳۹۷/۱/۹ – ۳:۴۹

    ارسال شده توسط رز (تایید نشده) در ۱۳۹۷/۲/۱۵ – ۲۰:۱۱

    ارسال شده توسط مرضیه (تایید نشده) در ۱۳۹۷/۳/۱ – ۱۹:۱۰

    ارسال شده توسط رحیمه (تایید نشده) در ۱۳۹۷/۴/۳ – ۱۴:۱۶

    ارسال شده توسط هانی (تایید نشده) در ۱۳۹۷/۴/۵ – ۳:۴۷

    ارسال شده توسط shirin (تایید نشده) در ۱۳۹۷/۵/۱۵ – ۱۴:۵۶

    ارسال شده توسط سعید (تایید نشده) در ۱۳۹۸/۳/۲۹ – ۲:۲۲

    ارسال شده توسط دوغ (تایید نشده) در ۱۳۹۷/۵/۱۶ – ۷:۴۷

    ارسال شده توسط حاجی زاده (تایید نشده) در ۱۳۹۷/۶/۱۸ – ۱۱:۰۰

    ارسال شده توسط جاسم (تایید نشده) در ۱۳۹۷/۶/۲۱ – ۱۲:۴۵

    ارسال شده توسط Anonymous (تایید نشده) در ۱۳۹۷/۶/۲۲ – ۲۳:۳۹

    ارسال شده توسط مجید (تایید نشده) در ۱۳۹۷/۷/۴ – ۰:۳۶

    ارسال شده توسط امیررضا (تایید نشده) در ۱۳۹۷/۷/۱۰ – ۱۱:۴۱

    ارسال شده توسط تیهو (تایید نشده) در ۱۳۹۸/۵/۱ – ۱۴:۵۹

    ارسال شده توسط شمس (تایید نشده) در ۱۳۹۷/۸/۱۲ – ۱۵:۴۵

    ارسال شده توسط mohamad (تایید نشده) در ۱۳۹۸/۱/۳۱ – ۰:۳۶

    ارسال شده توسط علیرضا معمری (تایید نشده) در ۱۳۹۷/۸/۱۶ – ۱۳:۴۱

    ارسال شده توسط مهدی شرقی نژاد در ۱۳۹۷/۱۰/۱ – ۲۰:۵۲

    آیا میتوان ازکفیر با گرفتن آب آن ماست چکیده درست کنیم واین ماست چکیده خواص کفیر را دارد؟

    ارسال شده توسط مهدی شرقی نژاد در ۱۳۹۷/۱۰/۱ – ۲۰:۵۳

    آیا میتوان ازکفیر با گرفتن آب آن ماست چکیده درست کنیم واین ماست چکیده خواص کفیر را دارد؟

    ارسال شده توسط سعيد (تایید نشده) در ۱۳۹۷/۸/۲۷ – ۷:۲۶

    ارسال شده توسط سعيد (تایید نشده) در ۱۳۹۷/۱۰/۴ – ۸:۲۱

    ارسال شده توسط زهره (تایید نشده) در ۱۳۹۷/۱۰/۹ – ۱۶:۰۹

    ارسال شده توسط اراز (تایید نشده) در ۱۳۹۷/۱۱/۵ – ۲۲:۳۶

    ارسال شده توسط اخوان (تایید نشده) در ۱۳۹۷/۱۱/۱۰ – ۲۳:۰۲

    ارسال شده توسط سعيد (تایید نشده) در ۱۳۹۷/۱۱/۲۳ – ۲۱:۱۲

    ارسال شده توسط محمد (تایید نشده) در ۱۳۹۷/۱۱/۲۷ – ۱۵:۴۴

    ارسال شده توسط رضا (تایید نشده) در ۱۳۹۸/۱/۱۲ – ۱۶:۵۳

    ارسال شده توسط علیرضا (تایید نشده) در ۱۳۹۸/۴/۴ – ۵:۱۸

    ارسال شده توسط سرکوت نادرپور (تایید نشده) در ۱۳۹۸/۱/۲۶ – ۲۳:۰۱

    ارسال شده توسط شایان (تایید نشده) در ۱۳۹۸/۲/۱۴ – ۱۸:۳۰

    ارسال شده توسط آرزو (تایید نشده) در ۱۳۹۸/۲/۱۵ – ۲۱:۵۹

    ارسال شده توسط سعيد (تایید نشده) در ۱۳۹۸/۲/۲۵ – ۱۹:۲۵

    ارسال شده توسط سعيد (تایید نشده) در ۱۳۹۸/۲/۳۰ – ۰:۲۴

    ارسال شده توسط سعيد (تایید نشده) در ۱۳۹۸/۳/۲ – ۲۳:۴۰

    ارسال شده توسط فائه (تایید نشده) در ۱۳۹۸/۳/۵ – ۱:۱۵

    ارسال شده توسط زهرا (تایید نشده) در ۱۳۹۸/۳/۶ – ۲:۰۹

    ارسال شده توسط سعيد (تایید نشده) در ۱۳۹۸/۳/۷ – ۲۰:۴۳

    ارسال شده توسط مرتضی (تایید نشده) در ۱۳۹۸/۳/۱۰ – ۱۸:۲۳

    ارسال شده توسط سعید (تایید نشده) در ۱۳۹۸/۳/۲۹ – ۲:۳۳

    ارسال شده توسط Anonymous (تایید نشده) در ۱۳۹۸/۳/۲۱ – ۱۱:۴۴

    ارسال شده توسط امیر ارسلان محمودی (تایید نشده) در ۱۳۹۸/۴/۱۸ – ۱۲:۲۵

    ارسال شده توسط محمد (تایید نشده) در ۱۳۹۸/۴/۱۹ – ۱۵:۴۱

    ارسال شده توسط زهره (تایید نشده) در ۱۳۹۸/۴/۲۵ – ۱۰:۰۹

    ارسال شده توسط سعید (تایید نشده) در ۱۳۹۸/۴/۲۸ – ۱۲:۳۲

    ارسال شده توسط ملیح (تایید نشده) در ۱۳۹۸/۵/۱۰ – ۲:۰۶

    ارسال شده توسط مراد (تایید نشده) در ۱۳۹۸/۵/۱۲ – ۱۹:۱۴

    ارسال شده توسط محسن (تایید نشده) در ۱۳۹۸/۶/۳۰ – ۲۰:۰۲

    ارسال شده توسط افسانه (تایید نشده) در ۱۳۹۸/۸/۸ – ۱۰:۵۱

    ارسال شده توسط علی (تایید نشده) در ۱۳۹۸/۸/۲۲ – ۱۲:۵۶

    ارسال شده توسط علیرضا (تایید نشده) در ۱۳۹۹/۱/۸ – ۱۶:۰۷

    ارسال شده توسط علی معتمدی (تایید نشده) در ۱۳۹۹/۴/۲۵ – ۱۲:۰۳

    ارسال شده توسط من (تایید نشده) در ۱۳۹۸/۱۲/۱ – ۰:۲۸

    ارسال شده توسط مهدی (تایید نشده) در ۱۳۹۸/۱۲/۴ – ۲۳:۱۶

    ارسال شده توسط اراد (تایید نشده) در ۱۳۹۸/۱۲/۲۳ – ۰:۲۶

    ارسال شده توسط مليحه زواربراشكي (تایید نشده) در ۱۳۹۹/۴/۸ – ۹:۳۰

    ارسال شده توسط حسن حمزه علی (تایید نشده) در ۱۳۹۹/۶/۱۷ – ۱۳:۰۱

    ارسال شده توسط هستی (تایید نشده) در ۱۳۹۹/۷/۶ – ۱۲:۴۵

    ارسال شده توسط عبداله چمنی (تایید نشده) در ۱۳۹۹/۷/۸ – ۱۵:۲۱

    چگونه با کفیر لاغر شویم

    چرا خواص کفیر خانگی بسیار بیشتر از کفیر فروشگاهی می باشد؟

    خواص کفیر

    طرز تهیه کفیر

    قارچ کفیر چیست؟

    کفیر چیست؟

    مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی دارد و استفاده از این مطالب نباید جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان گردد.

    

     

    دوغ کفیر باعث افزایش حرکات دودی روده و درمان یبوست می شود

     

    دوغ کفیر چیست؟

    دوغ کفیر اسهال

    دوغ کفیر یک نوشیدنی ترش و گازدار و یک فرآورده حاصل از تخمیر شیر است.

    دوغ کفیر نوعی نوشیدنی پرکالری و غنی از باکتری های پروبیوتیک، اسید لاکتیک، الکل، کلسیم، پروتئین، ویتامین ها به ویژه گروه ویتامین های B و ریز مغذی ها است.

     

    کفیر یک نوع قارچ است که از قفقاز وارد شده و فواید بسیار بسیار خوبی دارد. طوری که مردمان قفقاز عمر طولانی خود را در خوردن کفیر می دانند. جالب این هست که این قارچ در تاریکی باید باشد و فقط کافی هست که هر شب شیر روی آن بریزیم و فردا شب یک دوغ خوشمزه داریم. با ریختن شیر روی این قارچ رشد می کند و می توانیم بعد از مدتی به دوستان کمی از قارچ را بدهیم و نفر بعدی هم همینطور. 

     

    مردمی که با داشتن عمری بالای صد سال هنوز هم بر اسب سوار می شوند و در دامنه های قفقاز یکه تازی می کنند. آنها راز سلامتی و عمر زیاد خود را به مصرف کفیر نسبت می دهند.

     

    به قارچ کفیر لوازم فلزی نخورد آن را درون ظرف پلاستیکی یا شیشه ای با درب پلاستیکی نگهداری کنید.

     

    هر دو لیوان دوغ یا کفیر به اندازه یک لیوان شیر یا ماست خواص تغذیه ای دارد و افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز که به راحتی شیر را هضم نمی کنند می توانند از این نوشیدنی به میزان بیشتری استفاده کنند.

     

    این نوشیدنی تخمیری از مجموعه ای از باکتری های زنده و مفید برای بدن تشکیل شده است بطوریکه دانشمندان راز سودمندی کفیر را برای سیستم ایمنی و گوارش وجود این باکتری ها می دانند. به این باکتری ها « پروبیوتیک » اطلاق می شود.

     

    همچنین مخمرهای موجود در آن قادر به ساخت اسید فولیک بوده که کوآنزیم یک سری واکنش های حیاتی جهت رشد سلول ها است.

     

    کمبود اسید فولیک در خانم ها بویژه خانم های باردار شایع است. این محصول معجزه آسا در پیشگیری و درمان بیماری ها بسیار مفید است. مهمترین خواص درمانی آن در مراکز تحقیقاتی معتبر دنیا به ثبت رسیده است.

     

    دوغ کفیر باعث بالا بردن قدرت سیستم ایمنی بدن در مقابل بیماری ها می شود

     

    خواص درمانی کفیر :

    • اصلاح سیستم گوارش در زمان مصرف داروهای آنتی بیوتیک

    • هضم راحت تر شیر و جذب بهتر مواد مغذی موجود در آن

     

    • افزایش حرکات دودی روده و درمان یبوست

    • مقوی برای زنان باردار، شیرده و مسن

    دوغ کفیر اسهال

     

    • غنی از کلسیم، فیبر و پروتیئن

    • جلوگیری از بیماری پوکی استخوان

     

    • درمان آلرژی ها

    • بالا بردن قدرت سیستم ایمنی بدن در مقابل عوامل بیماری زا

     

    • ترشح بزاق دهان

    • درمان اسهال و ضد عفونی کننده محیط روده

     

  • تصاویر امید بازیگر عشق اجاره ای
  • • درمان کودکان مبتلا به بیش فعالی یا هایپر اکتیویتی

    • درمان بیماری عدم تحمل لاکتوز در کسانی که نمی توانند شیر بخورند

     • درمان فشار خون

     

       بیشتر بخوانید: طرز تهیه ماست و دوغ کفیر

     

    دوغ کفیر در درمان بیماری های گوارشی مفید است

     

    علاوه بر باکتری های مفید، کفیر مملو از ریز مغذی های بسیار حیاتی برای تک تک سلول های بدن ما می باشد که در کمتر مواد غذائی وجود دارد. موادی مانند:

     

    دوغ کفیر اسهال

    • بیوتین

    • ویتامین K2

    • ویتامین های گروه B

    • IgE

    • آنتی باکتریال ها و ضد قارچ های طبیعی مانند Lactic Acid dextrorotatory

    • انواع آمینو اسید های کمیاب

     

    و مواد مفید دیگری که تاثیر شگرفی در ایجاد سلامتی و افزایش طول عمر خواهند داشت.

     

    البته ذکر این نکته بسیار ضرروی می باشد، که دوغ های صنعتی که کارخانه های معروف به عنوان کفیر تولید می کنند، اصلا خواص کفیر طبیعی را ندارند. به جهت زمان بر بودن استفاده از قارچ های زنده، دوغ های کارخانه ای با استارتر خشک شده قارچ کفیر که از کشور روسیه یا اوکراین وارد می شود تهیه می شوند.

     

    در واقع فرآیند تخمیر شیر در دوغ های شرکتی با نام کفیر، توسط باکتری های مفید کفیر زنده صورت نمی گیرد. پس دوغ کفیری که در فروشگاه ها به فروش می رسد، اصلا خواص کامل این ماده سلامتی بخش را ندارد، هر چند که مصرف آن بهتر از دوغ معمولی و بسیار بسیار بهتر از نوشابه های سیاه، قرمز و زرد می باشد.

     

    مضرات دوغ کفیر

    بسیاری از دوغ های تولیدی با نام کفیر آلوده هستند و دچار گازدارشدن و تورم بسته بندی (در دوغ هایی که روی بسته بندی آنها واژه «بدون گاز» نوشته‌ شده‌ است) می‌شوند. متاسفانه گاهی افزودنی های غیرمجازی برای جلوگیری از گازدارشدن به دوغ کفیر اضافه می شود که این خود می تواند مضرات دوغ کفیر را بیشتر از سود آن کند.

     

    براساس استاندارد ملی ایران در خصوص دوغ های گازدار نه دوغ های بدون گاز که اکثر دوغ های بازار را تشکیل می دهد، ‌گاز موجود در دوغ ها گاز تخمیری یا تزریقی است و نه طبیعی. گاز تخمیری از تخمیر میکروب ها به دست می آید و گاز تزریقی با دستگاه تزریق می شود. گفتن اینکه گاز موجود در آنها طبیعی است کاملا اشتباه است. بنابراین بهتر است بدانید گازداربودن نوشیدنی هایی که باید بدون گاز باشند، به معنای کیفیت و مزیت آنها نیست بلکه نشان از فساد آنها دارد. البته نوشیدنی های کفیر نیز مانند دوغ کفیر باید تا زمان مصرف در یخچال نگهداری شوند.

     

    کفیر باعث ایجاد تغییرات رنگدانه بر روی دندان می شود که در بلندمدت باعث سایش و خوردگی مینای دندان می شود. اثرگذاری کفیر بر کاهش ریزسختی می تواند ناشی از اثرات فیزیکی کفیر نیز باشد چرا که کفیر شامل دانه های ریزی است که می توانند باعث سایش مینای دندان شوند و در نتیجه آن، ریزسختی مینای دندان کاهش می یابد.

     

    گردآوری: بخش آشپزی بیتوته

    تست شنوایی و درمان وزوز گوش

    واسه همه چی جا هست!

    اسلایس براونی آلبالو

    سه چرخه لوکس تاشو/ تنوع رنگ و مدل

    خریدمستقیم لباس دخترانه وپسرانه از تولیدی

    جراحی زیبایی سینه و شکم

    پوشاک برند و شیک دخترانه و پسرانه

    درمان غیر جراحی بواسیر (هموروئید)

    زاویه سازی صورت بت تزریق ژل و فیلر

    تمام قابلیت ها که ازیک تلویزین انتظاردارید

    مدتهاست از مشکلات مقعدی رنج میبرید؟

    فروش فوق العاده لباس نوزادی،بچگانه ونوجوان

    به کمک مشاورعشق را به رابطه‌تان بازگردانید

    کجا رایگان تبلیغ کنم؟

    Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

    دوشنبه 25 می 2020

    آیا می دانستید که کفیر یک نوع قارچ است! پس دوغ کفیر چیست؟ دوغ کفیر در واقع از تخمیر شیر گاو به وسیله دانه های کفیر به‌دست می آید.

    این نوشیدنی، بسیار در بین قفقازی‌ها محبوب است به طوریکه آن را شفابخش و طولانی کننده عمر می دانند.

    خواص دوغ کفیر بسیار است. از جمله عوارض و بیماری هایی که دوغ کفیر بر آنها تاثیر مثبت دارد می توان به این بیماری‌ها اشاره کرد: ورم ارگان های هاضمه، التهاب معده، کم خونی، انواع بیماری های پوستی، انسداد سرخرگ ها، فشار خون، ناراحتی های صفراوی، یرقان، اسهال، یبوست و ناراحتی های عصبی.

    دوغ کفیر اسهال

    کفیر نوشیدنی تخمیری خوش عطر و طعم است که از شیر و دانه‌های کفیر به‌دست می آید. کفیر از قفقاز آمده است و مردم قفقاز ارادت خاصی به این نوشیدنی دارند تا آنجا که آن را اکسیر جوانی و طول عمر خود می دانند. اسم کفیر ترکی است که از «کف» به معنای سرخوشی و شادی گرفته شده یعنی نوشیدنی نشاط ‌آور.

    منبع چربی شیر، ترکیب دانه‌ها و تکنولوژی فرآوری کفیر اگر تغییر کنند ترکیب کفیر تغییر می‌کند. دانه‌های کفیر، مخلوطی از باکتری‌های مفید و مخمرها است.

    در گذشته در اتحاد جماهیر شوروی سابق در بیمارستان ها و خانه های سالمندان برای اختلالات متابولیک، آترواسکلروز و بیماری‌های آلرژیک کفیر تجویز می‌شد.

    کفیر حاوی پروتئین و اسیدهای آمینه ضروری است. تریپتوفان برخی از این اسیدهای آمینه، تأثیر آرام کردن اعصاب دارد.

    از آنجا که کفیر سرشار از ویتامین های ب۱ و ب۱۲ و ویتامین کا است، نقش مهمی در عملکرد صحیح کلیه ها و کبد دارد.

    کفیر، یک نوشیدنی شیر تخمیر شده ضخیم است که یک درمان طبیعی برای هرگونه آلرژی است.

    کفیر سرشار از پروبیوتیک‌های باکتری‌های مفید است. میکروارگانیسم‌های مهم، اغلب از طریق تشکیل کلنی‌های باکتری‌های مفید در دستگاه گوارش ما، به جلوگیری از رشد باکتری های مضر در روده ها و بهبود سلامت دستگاه گوارش کمک می کنند. خواص دوغ کفیر فواید زیادی برای سیستم ایمنی بدن دارد و شما می توانید هر روز با خیال راحت از آن استفاده کنید. این نوشیدنی حاوی مقادیر زیادی تیامین، ب۱۲، کلسیم، فولات و ویتامین کا است که منبع خوبی از بیوتین است و به بدن کمک می کند که ویتامین های دیگر B را جذب کند.

    ۱-کفیر و پروتئین‌‌هایش

    پروتئین های کامل در کفیر یافت می شود و به آرامی هضم می شوند و بنابراین بدن به راحتی مورد استفاده قرار می گیرد. کفیر منبع عالی ویتامین ها، مواد معدنی، پروبیوتیک ها و سایر محصولات بی نظیر است که می تواند به سلامت عمومی و رفاه شما بسیار کمک کند. ما اکیداً توصیه می کنیم که این ماده مغذی در رژیم غذایی شما باشد.

    ۲-برای کسانی که از مشکل عدم تحمل لاکتوز رنج می برند مفید است

    دوغ کفیر تأثیر مفیدی بر روی فلور روده دارد. اگر دچار عدم تحمل لاکتوز هستید دوغ کفیر یک نوشیدنی مناسب برای آن است. از آنجا که کفیر یک محصول تخمیر است، تقریباً هیچ لاکتوزی وجود ندارد و به همین دلیل برای افرادی که تحمل لاکتوز ندارند، مفید است.

    ۳-دوغ کفیر برای ورزشکاران

    دوغ کفیر منبع خوبی از پروتئین از جمله ۸ اسید آمینه ضروری است که آن را به یک وعده غذایی ارزشمند برای بدنسازان قبل از ورزش تبدیل کرده است.

    ۴-دوغ کفیر سرشار از مواد مغذی است

    دوغ کفیر علاوه بر ویتامین آ، ویتامین د، حاوی مقادیر مختلفی از کلسیم، فسفر، آهن، منیزیم، منگنز، پتاسیم و مس است. در نتیجه، مصرف طولانی مدت کفیر برای بهبود پوست و مو، سلامت و ایمنی قلبی عروقی، درمان یبوست و از بین بردن هوس‌های غذایی ناسالم مرتبط است. با نوشیدن کفیر می‌توانید از باکتری‌هایی که باعث ایجاد زخم معده می شوند، خلاص شوید.

    توصیه می کنیم حتما مقاله کالری دوغ؛ انرژی پنهان در یک لیوان نوشیدنی سفید را مطالعه کنید.

    احتمالا شما هم مانند قفقازی‌ها بعد از خواندن این مقاله به فواید عالی و خواص دوغ کفیر پی برده اید. در واقع هر چه جستجو می کنیم می بینیم مزایای این نوشیدنی بر مضرات آن می چربد و انسان را وسوسه می کند که حتما این دوغ را در سفره غذایی خود قرار دهد. این نوشیدنی همه جانبه سالم و ایمن را می توان با خیال آسوده و راحت نوشید و لذت برد.

    افتخارات عالیــس

    کفیر فقط یک نوشیدنی نیست. طعم ترش آن با افسانه‌هایی که ما را به زندگی طولانی‌تر امیدوار می‌کنند ترکیب شده. کفیر طعمی شبیه دوغ دارد و نتیجه ترکیب خارق‌العاده مخمرها، باکتری‌ها و پروتئین‌هاست. حاصل این تخمیر مایعی با بافت خامه‌ای و طعم‌ترش است که دریایی از باکتری‌های مفید پروبیوتیک را در خود جا داده است. اگر می‌خواهید از راز طول عمر قفقازی‌ها و خواص کفیر بیشتر بدانید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

    شاید شما هم با شنیدن نام کفیر به یاد بسته‌بندی دوغ‌ها و ماست‌هایی بیفتید که این ماده را در خود جا داده‌اند؛ اما باید بدانید که کفیر همیشه محصولی بر پایه لبنیات نیست. این نوشیدنی اغلب با شیر گاو آماده می‌شود اما می‌توان آن را با شیر نارگیل، شیر بز و آب نارگیل هم آماده کرد. بله! کفیر را می‌توان بدون کمک گرفتن از لبنیات با آب نارگیل یا شیرنارگیل آماده کرد. اما انواع غیرلبنی کفیر به اندازه نوعی از آن که در لبنیات تخمیر می‌شود ارزش غذایی ندارند.

    اگر به لاکتوز موجود در شیر گاو حساسیت دارید، دلیلی برای محروم ماندنتان از کفیر وجود ندارد. از آنجا که در فراورده‌های کفیر فرایند تخمیر اتفاق می‌افتد، حتی افراد حساس به لاکتوز هم می‌توانند این نوشیدنی را مصرف کنند. پنیر کفیر ناری هم یکی از محصولاتی است که می‌توانید در برنامه غذایی خود جای دهید. در فرایند تخمیر و آماده سازی طبیعی این نوشیدنی، باکتری‌های موجود در ماده اولیه، لاکتوز شیر را به اسید لاکتیک تبدیل می‌کند و به همین دلیل معمولا افراد مبتلا به حساسیت لاکتوز با مصرف کفیر دچار مشکلات تازه‌ای نمی‌شوند.

    اگر فراورده‌های
    کفیر در سبد غذایی‌تان جا گرفته باشند، احتمالا طعم ماست کفیر را چشیده‌اید. اما
    قطعا خوب می‌دانید که همه انواع ماست حاوی کفیر نیستند. ماست‌ها همیشه مقداری
    باکتری پروبیوتیک را در خود دارند و بسته به نوع ماست ممکن است میزان این باکتری‌ها
    متفاوت باشد. اما کفیر، به خودی خود در ماست وجود ندارد و همانطور که گفتیم کفیر‌ها
    الزاما بر پایه لبنیات آماده نمی‌شوند.

    کفیر سرشار از
    پروتئین، کلسیم، ویتامین B، پتاسیم و پروبیوتیک است و معمولا میزان بیشتری چربی نسبت به ماست
    دارد؛ اما برگ برنده فراورده‌های کفیر این است که میزان پروتئین و پروبیوتیک آن‌ها
    از ماست‌های کم‌چرب بیشتر است. گذشته از این، بافت کفیر از ماست سبک‌تر استُ کلسیم
    موجود در آن استخوان‌ها را محکم می‌کند،پروتئینش به عضلات قدرت می‌دهد و پتاسیم
    موجود در کفیر هم به سالم ماندن قلب کمک می‌کند.

    دوغ کفیر اسهال

    نکته دیگر به سادگی تخمیر این ماده در محیط خانه مربوط می‌شود. درحالیکه
    بسیاری از انواع ماست در گرما تولید می‌شوند، کفیر در دمای طبیعی اتاق آماده می‌شوند
    و باکتری‌های مفید موجود در آن هم بیشتر و متنوع‌تر از ماست‌های معمولی است و به
    همین دلیل مصرف آن به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک بیشتری می‌کند.

    می‌توانید از ماست و نوشیدنی کفیر ناری برای درست کردن اسموتی‌های پروبیوتیکی و مقوی کمک بگیرید یا آن را روی غلات پرک‌شده بریزید و به جای صبحانه یا میان‌وعده مصرف کنید. کفیر می‌تواند با سس سالاد شما مخلوط شود و ترکیبی متفاوت را بسازد. با کمک کفیر می‌توانید دسرهای خوشمزه‌ای را هم آماده کنید یا اینکه حتی برنج‌تان را با آن دم کنید و طعمی خاص و متفاوت را بسازید.

    کفیر در اروپای مرکزی و شمال آسیا طرفداران بسیاری دارد و نام خود را از واژه
    ترکی keyfi به معنای غذای غنی گرفته است. اما قفقازی‌ها و روس‌ها تنها کسانی
    نیستند که به معجزه کفیر باور دارند.

    با اینکه خواص کفیر زیاد است، اما نوشیدنی مطلوبی برای همه افراد به شمار نمی‌آید. گرچه اغلب مصرف کنندگان کفیر بدون هیچ نگرانی می‌توانند هر روز سراغ آن بروند، اما مثل هر ماده دیگری، گروهی از افراد باید با احتیاط بیشتری آن را مصرف کنند:

    کفیر به شکل سنتی با استفاده از شیر گاو یا بر تهیه می‌شود. بعد از حدود ۲۴
    ساعت، میکروارگانیسم‌های موجود در کفیر چند برابر می‌شوند و قندهای موجود در شیر
    به این ماده تبدیل می‌شوند. وقتی دانه‌های کفیر از شیر خارج می‌شوند، برای بار
    دیگر قابل استفاده هستند. در ۱۷۵ سی‌سی کفیر کم‌چرب:

    A post shared by لذت زندگی به روایت کاله (@kallehbrand) on Jun 8, 2020 at 6:24am PDT

    امتیاز:

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

    تمام حقوق این وبسایت برای گروه صنایع غذایی سولیکو
    محفوظ می باشد.

    سلامت نیوز: کفیر نوشیدنی تخمیری حاصل از شیر گاو یا بز است. این نوشیدنی مواد مغذی و پروبیوتیک ها را برای حفظ سلامت دستگاه گوارش در خود جای داده و یک نسخه سالم و قدرتمند برای مبارزه با بسیاری از مشکلات سلامتی است.

    به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت ازhealthline، کفیر بر روی حرکت روده، سهولت در هضم، تقویت ایمنی، کاهش شدت و مدت اسهال، اختلال خواب، افسردگی و اختلالات فکری موثر بوده و به بازسازی فلور میکروبی غشاهای مخاطی سراسر دستگاه گوارش کمک می ‌کند. میکروارگانیزم‌ های موجود در این نوشیدنی غیربیماری زا هستند.متعادل کردن فشار خون: تحقیقات نشان داده است که خوردن یک لیوان کفیر در هر 24 ساعت پس از یک ماه تاثیر بسیار زیادی در کاهش فشار خون و ماندن در محدوده نرمال فشار دارد. همچنین مصرف کفیر با کاهش کلسترول بد خون نقش مهمی در جلوگیری از بیماری های قلبی و عروقی دارد.افزایش مقاومت بدن در مقابل بیماری ها: دفعه بعد که نیاز به آنتی بیوتیک پیدا کردید، حتما دو لیوان کفیر را روزانه مصرف کنید تا تاثیر شگرف آن را در بهبودی خود ببینید. تحقیقات بسیاری نشان داده است که کفیر با داشتن انواع مواد مفید و تولید آنتی باکتریال های طبیعی، باعث بالا رفتن سیستم مقاومت بدن شما در مقابل انواع بیماری ها بخصوص سرما خوردگی ها می شود.ماده ضد سرطان: تحقیقات پزشکی نشان داده که مصرف مواد غذایی تخمیری باعث از بین رفتن انواع مخلفی از تومورهای سرطانی در حیوانات آزمایشگاهی می شود. به عنوان مثال در تحقیقی که در ژورنال علم لبنیات انتشار یافته، نشان داده که مصرف روزانه کفیر باعث جلوگیری از رشد سلولهای سرطانی سینه می شود و مقاومت سلولی بدن در مقابل ابتلا به انواع بیماری ها را افزایش می دهد.منبع میلیاردها پروبیوتیک: کفیر منبع عالی از پروبیوتیک ها یا همان باکتری های دوستدار روده است که به طور طبیعی در روده ما زندگی می کنند و منجر به جلوگیری از رشد باکتری های مضر، تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود هضم و محافظت در برابر بسیاری از بیماری ها می شوند.داروی ضد آلرژی و سم زدا از بدن: اسید لاکتیک خاص تولید شده در فرآیند تخمیر شیر یکی از مواد فوق العاده مفید و بسیار کمیاب برای سلول های بدن است. این ماده باعث از بین رفتن انواع قارچ ها و سم های تولید شده آنها در بدن ما می شود. مصرف روزانه کفیر می تواند با از بین بردن قارچ های میکروسکوپی و سموم آن ها در بدن، به درمان انواع حساسیت ها کمک کند.منبع غنی از کلسیم: همه می دانیم که کلسیم برای حفظ سلامت استخوان ها بخصوص در زنان ضروری است با این حال اگرچه بسیاری از محصولات لبنی منابع خوبی از کلسیم هستند، اما کفیر یک قاعده مستثنی دارد. هر وعده 175 گرمی از کفیر نه تنها شامل تقریبا 20 درصد از میزان توصیه شده مصرف روزانه کلسیم است، بلکه باعث افزایش باکتری های خوب روده و سلامت دستگاه گوارش نیز می شود.منبع بزرگ و کم کالری پروتئین: کفیر یک منبع غیر گوشتی و کم کالری از پروتئین است و یک فنجان از آن حدود 10 گرم پروتئین و 100 کالری دارد.تسهیل کننده فرایند هضم: یکی از مزایای پروبیوتیک ها بهبود فرایند هضم در دستگاه گوارش است. پروبیوتیک ها معمولا در درمان نفخ، گرفتگی عضلات، گاز و اسهال نیز که شاید از عوارض جانبی مصرف برخی داروها از جمله آنتی بیوتیک ها باشد، نقش دارند.بهبود خلق و خوی: کفیر با داشتن ماده کمیاب تریپتوفان و انواع اسید آمینه های ضروری اثر قرص های آرام بخش را به صورت طبیعی و بدون هیچگونه ضرر جانبی دارد، تحقیقات نشان داده، مصرف مداوم کفیر باعث آرامش بیشتر و داشتن روحیه شادتر خواهد شد. مصرف روزانه یک لیوان کفیر مخلوط با یک قاشق عسل از افسردگی های فصلی جلوگیری می نماید.منبع بزرگ ویتامین ب: ویتامین های گروه ب برای بهبود عملکرد بدن ضروری هستند و بخصوص ویتامین ب 12 نقش کلیدی در عملکرد طبیعی سیستم مغز و اعصاب دارد. کفیر منبع خوب تمام ویتامین های گروه ب بخصوص ویتامین ب 1 و ویتامین ب 12 شناخته شده است.

    دوغ کفیر اسهال
    دوغ کفیر اسهال
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *