دوز مصرفی آموکسی کلاو

دوره مقدماتی php
دوز مصرفی آموکسی کلاو
دوز مصرفی آموکسی کلاو

Amoxicillin 125mg/5ml (as Trihydrate)

Clavulanic Acid 31.25mg/5ml (as Potassium salt)

Amoxicillin 200mg/5ml (as Trihydrate)

Clavulanic Acid 28.5mg/5ml (as Potassium salt)

Amoxicillin 250mg/5ml (as Trihydrate)

دوز مصرفی آموکسی کلاو

Clavulanic Acid 62.5mg/5ml (as Potassium salt)

دوره مقدماتی php

Amoxicillin 400mg/5ml (as Trihydrate)

Clavulanic Acid 57mg/5ml (as Potassium salt)

Amoxicillin 250mg/5ml (as Trihydrate)

Clavulanic Acid 125mg/5ml (as Potassium salt)

Amoxicillin 500mg/5ml (as Trihydrate)

Clavulanic Acid 125mg/5ml (as Potassium salt)

 میزان مصرف کو آموکسی کلاو در کودکان و بالغین به شرح زیر است:

تداخلات دارویی کوآموکسی کلاو عبارت است از:

هر دارو به موازات ایجاد اثرات درمانی مورد نظر،ممکن است سبب بروز عوارض ناخواسته نیز بشود. اگرچه کلیه این عوارض در یک فرد مشاهده نمی شود ولی در صورت بروز هر یک از عوارض زیر با پزشک معالج مشورت نمایید.

عوارض و مضرات کوآموکسی کلاو عبارت است از:

توجه: در صورت بروز واکنش افزایش حساسیت یا اثرات سمی روی مغز استخوان و یا ایجاد نفریت بنیابینی حاد، مصرف کوآموکسی کلاو باید قطع شود.

برای تهیه سوسپانسیون کوآموکسی کلاو (شربت کوآموکسی کلاو) باید از آب جوشیده سرد شده استفاده کرد اگر از آب نجوشیده استفاده شود اثر آنتی بیوتیک از بین می رود. ابتدا باید پودر را کاملا تکان داد که از هم باز شود و بهم چسبیده باقی نماند، سپس آب جوشیده سرد شده تا خط نشانه روی ظرف اضافه شود و در نهایت شیشه را به خوبی تکان دهید تا به شکل سوسپانسیون در آید. ظرف سوسپانسیون کوآموکسی کلاو باید نیم ساعت به صورت ساکن قرار گیرد، در این مدت سطح دارو از خط مورد نظر پایین تر می آید که دوباره مقداری آب به آن اضافه نمایید تا به سطح مشخص باز گردد. سوسپانسیون کوآموکسی کلاو (شربت کوآموکسی کلاو) باید در یخچال نگهداری شود. قبل از هر بار مصرف سوسپانسیون کوآموکسی کلاو را کاملا تکان دهید. حداکثر تا 14 روز بعد از تهیه سوسپانسیون کوآموکسی کلاو می توان از آن استفاده کرد.

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.با دروانا همراه شوید.

صفحه اصلی

»

محصولات


محصولات

دوز مصرفی آموکسی کلاو

© Copyright 2016 – daanapharma.com | Powered By : [ PersianTools ]


      

 

همه مطالب در این شاخه >>>

دوز مصرفی آموکسی کلاو

 

راهنمایی علمی داروی کو آموکسی کلاو برای بیمار

این دارو جهت درمان بیماری فعلی شما توسط پزشک، تجویز شده است، لذا از مصرف آن در موارد مشابه و یا توصیه آن به دیگران خودداری نمایید.

قبل از مصرف این دارو در موارد زیر، با پزشک خود مشورت کنید.

در صورت عدم بهبود و یا بدتر شدن بیماری بعد از گذشت چند روز از مصرف دارو با پزشک خود مشورت کنید.

برای مشاهده اثر درمانی بهتر، دارو را با فواصل زمانی منظم (همراه با غذا یا با معده خالی) میل کنید و دوره درمان را حتی اگر ظاهرا بهبودی حاصل شده باشد کامل کنید.

برای کاهش شدت اثرات جانبی احتمالی این دارو مانند اسهال، حالت تهوع و استفراغ بهتر است کو-آموکسی کلاو را همراه با غذا میل نمایید.

در صورت بروز اسهال بعد از مصرف این دارو، از مصرف هر گونه داروی ضد اسهال بدون مشورت پزشک خودداری کنید.

پنی سیلین ها به مقدار ناچیزی وارد شیر مادر می شوند. بنابراین ممکن است واکنش های حساسیتی مانند اسهال، عفونت های قارچی و حساسیت پوستی در کودک شما دیده شود.

مقدار مصرف هر دارو را پزشک تعیین می کند. مقادیر مصرف معمول این دارو به شرح زیر است:

بالغین و نوجوانان با وزن بیش از 40 کیلوگرم: 250 تا 500 میلی گرم آموکسی سیلین در ترکیب با 125 میلی گرم کلاولانیک اسید هر 8 ساعت یا 500 تا 875 میلی گرم آموکسی سیلین در ترکیب با 125 میلی گرم کلاولانیک اسید هر 12 ساعت.

نوزاد با سن کمتر از 3 ماه: 15 میلی گرم آموکسی سیلین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن هر 12 ساعت.

نوزادان با سن بیشتر از 3 ماه و کودکان با وزن کمتر از 40 کیلوگرم: 6/7 تا 22/5 میلی گرم آموکسی سیلین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن در ترکیب با 1/7 تا 3/2 میلی گرم کلاولانیک اسید به ازای هر کیلوگرم وزن بدن هر 8 تا 12 ساعت.

بالغین و نوجوانان بیش از 40 کیلوگرم: 250 تا 500 میلی گرم آموکسی سیلین در ترکیب با 125 میلی گرم کلاولانیک اسید هر 8 ساعت یا 500 تا 875 میلی گرم آموکسی سیلین در ترکیب با 125 میلی گرم کلاولانیک اسید اسید هر 12 ساعت.

نوزادان و کودکان با وزن کمتر از 40 کیلوگرم: آموکسی سیلین در ترکیب با کلاولانیک اسید به شکل قرص برای نوزادان و کودکان با وزن کمتر از 40 کیلوگرم بسیار قوی بوده و برای این رنج سنی از آموکسی سیلین در ترکیب با کلاولانیک اسید به شکل سوسپانسیون و یا ساشه استفاده شود.

ابتدا چند بار شیشه را تکان دهید تا پودر داخل آن از هم باز شود، سپس تا خط نشانه، آب جوشیده و سرد شده را در دو مرحله به پودر بیفزایید و هر بار شیشه را خوب تکان دهید. قبل از هر بار مصرف شیشه را خوب تکان دهید و درپوش شیشه را بعد از مصرف محکم ببندید. سوسپانسیون کو-آموکسی کلاو را حتی المقدور با استفاده از پیمانه داخل جعبه میل نمایید و یا از قاشقی استفاده کنید که مقدار لازم (5 میلی گرم) را به بیمار برساند.

در یک استکان، یک یا دو قاشق سوپخوری آب بریزید و پودر محتوی یک ساشه را تماما به آن اضافه کنید و با یک قاشق چایخوری آن را خوب هم بزنید تا یکنواخت شود سپس سریعا میل نمایید.

در صورت فراموش کردن یک نوبت از دارو، به محض یادآوردن، مقدار فراموش شده را میل نمایید. چنانچه زمان نوبت بعدی فرا رسیده بود از خوردن آن صرف نظر کرده، مطابق قبل دارو را مصرف کنید و از دو برابر کردن مقدار دارو خودداری نمایید.

هر دارو به موازات اثرات مطلوب درمانی، ممکن است باعث بروز عوارض ناخواسته گردد. اگرچه کلیه این عوارض در یک فرد دیده نمی شود و یا عوارض جزیی با ادامه درمان تطبیق بدن با دارو رفع می گردد، با این وجود در صورت بروز هر یک از عوارض زیر با پزشک مشورت کنید:

عوارضی که در صورت بروز نیاز به قطع سریع دارو و تماس فوری با پزشک دارند: سرفه، تنفس نامنظم و سریع، تب، درد مفاصل، گیجی و منگی، خارش و ترشحات واژن، سنکوپ ناگهانی، ورم کردن صورت، قرمزی و التهاب چشم ها، تنفس کوتاه، بثورات جلدی همراه با سوزش و خارش، زخم در دهان و زبان، ایجاد نقاط سفید در دهان و زبان و خستگی و ضعف غیر معمول.

عوارضی که در صورت بروز نیاز به توجه پزشکی دارند: کرامپ های شکمی همراه با درد شدید، تحریکات شکمی دردناک، تشنج، کاهش مقدار ادرار، اسهال آبکی و شدید (شاید همراه با خون) افسردگی، تهوع و استفراغ، زخم در گلو، گلو درد و تب، خونریزی غیر عادی، زردی چشم یا پوست، قرمزی و التهاب زبان، درد سینه، ورم صورت، انگشتان و انتهای پاها و مشکل در دفع ادرار.

عوارضی که به مرور زمان و با تطابق بدن با دارو از بین رفته، نیازی به مراجعه به پزشک ندارند ولی در صورت تدام یافتن و یا تشدید شدن نیاز به توجه پزشکی دارند: اسهال متوسط، نفخ، سردرد، معده درد، بلع مشکل، احساس سرما، خونریزی بینی و خستگی غیر معمول.

علایمی مثل کرامپ های شکمی توام با درد و اسهال شدید و آبکی ممکن است تا چندین هفته بعد از قطع مصرف دارو نیز مشاهده شود.

دارو را دور از دسترس کودکان قرار دهید.

پودر خشک و قرص را در دمای کمتر از 25 درجه سانتی گراد، دور از نور مستقیم و رطوبت نگهداری نمایید.

سوسپانسیوت تهیه شده در شیشه را در یخچال نگهداری و از یخ زدگی محافظت نمایید. باقیمانده سوسپانسیوت های کو-آموکسی کلاو 156 و 312 را پس از 7 روز دور بریزید.

از مصرف داروی تاریخ گذشته خودداری نمایید.

قرص کو-آموکسی کلاو 375 و 625 در جعبه های 20 عددی، هر قرص به ترتیب حاوی 250 و 500 میلی گرم آموکسی سیلین و 125 میلی گرم کلاولانیک اسید می باشد.دوز مصرفی آموکسی کلاو

سوسپانسیون کو-آموکسی کلاو 156 و 312 در شیشه های 120 میلی لیتری با خط نشانه در 100 میلی لیتر. هر 5 میلی لیتر سوسپانسیون آماده شده طبق دستور به ترتیب حاوی 125 و 250 میلی گرم آموکسی سیلین و 31/25 و 62/5 میلی گرم کلاولانیک اسید می باشد.

ساشه کو-آموکسی کلاو 156 که هر ساشه حاوی 125 میلی گرم آموکسی سیلین و 31/25 میلی گرم کلاولانیک اسید می باشد.

ساشه کو-آموکسی کلاو 312 که هر ساشه حاوی 250 میلی گرم آموکسی سیلین و 62/5 میلی گرم کلاولانیک اسید می باشد.

تهیه و تنظیم: زهرا صانعی


 

 

 


پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

* نام  

* ایمیل


تصویر امنیتی
*


تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام


بسته های تبلیغاتی ارزان قیمت

Useful Websites Directory

تماس با ما | پست الکترونیکی یا email ما :
<!–
var name = "contact";var domain = "yadbegir.com";document.write('‘);document.write(name + ‘@’ + domain + ”);// –>
| تبلیغات در یاد بگیر دات کام

تمامی حقوق برای یاد بگیر دات کام محفوظ است.
Powerd by: WP

دارونامه, مشروح اخبار

نامهای تجاری : Augmentin , Amiclav , Clavamox , Co- Amoxi

کو اموکسی کلاو داروئی است که از دو ماده موثره داروئی ساخته شده است،یعنی از آموکسی سیلین و اسید کلاونیک.

علت افزوده شدن اسید کلاونیک افزایش دادن طیف ضد باکتریایی داروی ساخته شده می باشد.

گروهی از باکتریها هستند که با تولید یک نوع آنزیم خاص بنام بتا لاکتامازپنی سیلینهای دارای هسته بتا لاکتام را از ناحیه همان هسته شکسته و آنها را غیر فعال میکنند در نتیجه عفونتهای ایجاد شده با آن گونه باکتریها به درمان آنتی بیوتیکی با آن نوع پنی سیلینها جواب نمیدهد.دوز مصرفی آموکسی کلاو

پس چاره کار در این هست که آن نوع باکتریها را با افزودن داروئی دیگر به یک داروی خاص و در حالت کلی تولید انتی بیوتیکهای مقاوم به بتالاکتاماز( پنی سیلیناز) از بین ببریم و عفونت ایجاد شده را درمان کنیم.

در کو آموکسی کلاو داروی اسید کلاونیک آنزیم بتالاکتاماز باکتریها را غیر فعال میکند و درنتیجه آن باکتری در مقابل آموکسی سیلین بی سلاح می شود و آموکسی سیلین با قدرت ضد باکتریایی زیادی که دارد و طیف وسیعی از باکتریها را پوشش میدهد (باکتریهای گرم + و گرم-)

عامل ایجاد کننده عفونت را از بین می برد و بیماری بهبود می یابد.
خود اسید کلاونیک به تنهایی طیف ضد باکتریایی ضعیفی دارد وبه تنهایی اثر چندانی ندارد در صورتی که خود اموکسی سیلین به تنهایی طیف وسیعی از باکتریها را نابود میکند و بر روی باکتریها اثر باکتریسیدی دارد یعنی باکتر یها را می کشد.

کوآموکسی/کلاوولانات یا کوآموکسی کلاو یک آنتی بیوتیک رایج است که از آن برای درمان عفونت های باکتریایی گوناگون مثل عفونت گوش میانی، سینوزیت و عفونت های پوست، دستگاه تنفسی و دستگاه ادراری استفاده می شود.

آموکسی سیلین/کلاوولانات را می توان با یا بدون غذا مصرف کرد. خوردن آن با غذا می تواند از دل به هم خوردگی ناشی از آن جلوگیری کند.
 
بهتر است این دارو در فواصل زمانی برابر در طول شبانه روز مصرف شود تا مقادیر ثابتی از آن در خون و ادرار وجود داشته باشد.

مصرف در حاملگی : B

گروه دارویی – درمانی : آنتی بیوتیک نیمه صناعی وسیع الطیف بنالاکتام

اشکال دارویی :

Co-Amoxiclav 156 for susp:

Co-Amoxiclar 156 for susp:

Co-Amoxiclav 312 for susp:

Co-Amoxiclav 312 for susp:

Co-Amoxiclav 375 F.C.tab:

Amoxicillin (trihydrate) 250 mg + Clavulanic acid ( potassium) 125mg

Co-Amoxiclav 625 F.C tab:

Amoxicillin (trihydrate) 500 mg + Clavulanic acid ( potassium) 125mg

Co-Amoxiclav 400/57 mg / 5ml power for susp:

Amoxicillin (trihydrate) 400 mg + Clavulanic acid ( as potassium) 57mg/5ml

Co-Amoxiclav 200/28.5 mg / 5ml power for susp:

Amoxicillin (trihydrate) 200 mg + Clavulanic acid ( as potassium) 285mg/5ml

فارماکوکینتیک – دینامیک ، مکانیسم اثر :

در مورد آموکسی سیلین به مطلب Amoxycillin مراجعه شود . کلاوولانیک اسید مهار کننده قوی بتالاکتامازهایی است که به واسطه پلاسمید و گاهی کروموزوم ، به وسیله باکتری های گرم منفی شامل هموفیلوس دو کره ای ، هموفلیوس انفلوانزا ، نایسر یا گونوره ، موراکسلا کاتارالیس ، باکتروئید فراژیلیس و برخی انتروباکتریاسه ها تولید می شوند . این ماده همچنین بتالاکتامازهای تولید شده به وسیله استافیلوکوک اورئوس را نیز مهار می کند . کلاوولانیک اسید می تواند به دیواره سلولی باکتی هم نفوذ کرده و موجب غیر فعال سازی آنزیم های متصل به سلول و آنزیم های خارج سلولی شود .

خصوصیات فارماکوکینتیکی کلاوولانیک اسید مانند آموکسی سیلین و تیکارسیلین است . اوج غلظت پلاسمایی حاصل از تجویز 125 میلی گرم کلاوولانیک اسید یک تا دو ساعت پس از مصرف آن از راه خوراکی در حدود 2 تا 4 میکرو گرم در میلی لیتر است . میزان اتصال آن به پروتئین های پلاسما تا 30 درصد و نیمه ی عمر آن تقریبا یک ساعت است . دفع آن از راه ادرار متغیر بوده و تا 60 درصد یک دوز خوراکی آن ظرف مدت 6 ساعت به صورت دست نخورده از راه ادرار دفع می شود . پروبنسید تاثیر قابل ملاحظه ای بر روی دفع کلاوولانیک اسید ندارد . کلاوولانیک اسید ممکن است متابولیسم گسترده تری نسبت به آموکسی سیلین داشته باشد . کلاوولانیک اسید به وسیله ی همودیالیز قابل Ao A

مصرف بر حسب اندیکاسیون :

پنومونی ، اوتیت مدیا و سینوزیت ، عفونت های پوستی و عفونت اداری

توجه : چون میزان کلاوولانیک اسید در هر دو قرص ( mg mg eo اموکسی سیلین ) یکسان است و ( mg 125 ) ، از این رو قرص mg mg oA 250 محسوب نمی شود .

• بزرگسالان : یک قرص mg 625 هر 12 ساعت یا یک قرص mg375 هر هشت ساعت ( بزرگسالانی که قادر به خوردن قرص نیستند می توانند از معادل دوز آن در شربت کوآموکسی کلاو، mg آموکسی سیلین همراه با mg 25/31 کلاوولانیک اسید در cc 5 ، استفاده کنند ) . اگرعفونت شدید باشد می توان از قرص های 625 به فاصله ی هر 8 ساعت استفاده کرد .

• کودکان : بزرگتر از سه ماه : در اوتیت مدیا ، پنومونی ، سینوزیت و عفونت های شدید شربت به A mg/kg/day40 در سه دوز جداگانه ( بر اساس دوز آموکسی سیلین ) توصیه شده است .در کودکان کوچکتر از سه ماه : mg/kg/day30 در سه دوز جداگانه ( بر اساس دوز آموکسی سیلین )

توجه : افراد با وزن بیش از kg 40 ، معادل بزرگسالان محسوب می شوند . ( facts 2006 )

موارد منع مصرف و احتیاط :

به مطلب Ampisillin مراجعه گردد .

تداخلات مهم :

• دارویی : 1) اگر چه مصرف پروبنیسید بی درنگ قبل یا هم زمان با کوآموکسی کلاو موجب می شود تا ترشح توبولی آموکسی سیلین از کلیه کاهش پیدا کند و سطح خونی آموکسی سیلین بالاتر و طولانی تر از حالت طبیعی شود ، اما این تداخل با اسید کلاوولانیک رخ نداده و سطح زیر منحنی غلظت سرمی به زمان ، نیمه ی عمر و حداکثر غلظت سرمی آن تفاوتی نخواهد کرد . 2) هر چند اگر در بیماران مبتلا به هیپریوریسمی گذارش نشده است .

در ارتباط با سایر تداخلات دارویی به تک نگار Ampisillin.

• آزمایشگاهی : در مورد تداخلات آزمایشگاهی کوآموکسی کلاو به تک نگار Ampisillin رجوع شود .دوز مصرفی آموکسی کلاو

عوارض جانبی :

عوارض جانبی کو آموکسی کلاو بیشتر وابسته به دوز بوده و مانند عوارض جانبی آموکسی سیلین تنها  است . جز آنکه آثار جانبی گوارشی در کو آموکسی کلاو بیشتر از آموکسی سیلین تنها است ، هر چند شرکت های سازنده اظهار می دارند که بیشترعوارض جانبی کوآموکسی کلاو خفیف بوده و در کمتر از 3% از مواقع نیاز به قطع مصرف آن دیده می شود . شایع ترین عوارض جانبی ناشی از مصرف کو آموکسی کلاو آثار گوارشی آن است و 9% از بیمارانی که از این دارو استفاده می کنند دچار اسهال می شوند و حالت تهوع و استفراغ نیز در 5-1% بیماران گزارش شده است . دل درد و بی اشتهایی و نفخ شکم نیز در عده ای از آنها گزارش شده حالت تهوع و استفراغ ناشی از این دارو بیشتر مربوط به مقدار اسید کلاوولانیک آن است ، چرا که هنگامی که دوز اسید کلاوولانیک را از 125 میلی گرم به 250 میلی گرم افزایش می دهیم احتمال بروز حالت تهوع و استفراغ از 5-1% به 40% افزایش می یابد . البته دیده شده است مصرف کوآموکسی کلاو به همراه غذا موجب می شود تا احتمال و شدت بروز عوارض گوارشی کاهش یابد .

در رابطه شایع ترین و مهم ترین و سایر عوارض جانبی این دارو به مطلب Ampisillin مراجعه شود.

مصرف در بارداری و شیر دهی :

مصرف مطمئن و خالی از خطر کوآموکسی کلاو در دوران بارداری هنوز کاملاً به اثبات نرسیده است . و چون هنوز مطالعات کنترل شده و کافی در مورد مصرف کوآموکسی کلاو در خانم های بار دار وجود ندارد ، تنها باید زمانی از این دارو برای درمان عفونت های خانم باردار استفاده کرد که مصرف آن آشکارا مورد داشته باشد . مصرف کوآموکسی کلاو با گردش روده ای کبدی و نیز متابولیسم استروئید ها تداخل عمل دارد و این نیز از مواردی است که باید هنگام استفاده از این دارو در خانم های بار دار مد نظر باشد . از آنجا که مصرف کوآموکسی کلاو در خانم شیر ده موجب می شود تا این دارو در شیر وی حاضر شود بنا بر این مصرف آن در خانوم شیر ده باید با احتیاط همراه باشد .

مسمومیت و درمان :

به مطلب پنی سیلین مراجعه گردد.

توجهات پزشکی – پرستاری :

1) پیش از شروع به درمان باید شرح حال بیمار از نظر حساسیت به پنی سیلین ها ،سفالوسپورین ها و سایر آلرژی ها بررسی شود .

 2) قبل از آغاز درمان باید کشت و آنتی بیوگرام تهیه کرد ولی می توان تا حاضر شدن نتایج آن دارو را شروع کرد.

 3) راش عمومی ، اریتما توز و ماکولوپاپولار ( راش آمپی سیلین ) به علت آلرژی نبوده و معمولاً خفیف است اما گاهی می تواند شدید باشد . به هر حال بروز هر گونه راش را باید به پزشک گذارش داد .

 4) راش کهیری که بعد از چند روز از شروع به درمان بروز می کند می تواند مطرح کننده ی آلرژی باشد و باید به دنبال سایر علایم حساسیت در بیمار بود .

 5) هم قرص هایی که حاوی 500 میلی گرم آموکسی سیلین هستند و هم آنهایی که 250 میلی گرم آموکسی سیلین دارند هر دو دارای یک میزان اسید کلاوولانیک ، یعنی 125 میلی گرم هستند ، بنابراین نمی توان دو قرص 250 میلی گرمی را معادل یک قرص 500 میلی گرمی در نظر گرفت .

6) این دارو را می توان بدون در نظر گرفتن وعده ی غذایی یعنی چه پیش از غذا یا چه بعد از آن مصرف کرد .

 7) مصرف پروبنیسید هم زمان یا قبل از شروع کوآموکسی کلاو موجب افزایش غلظت و طولانی تر شدن سطح سرمی آموکسی سیلین می شود که باید آن را مد نظر داشت .

8) سوسپانسیون های خوراکی کوآموکسی کلاو با افزودن آب به آن تهیه می شود و پیش از اضافه کردن آب به آن ابتدا باید شیشه را خوب تکان داد تا پودر موجود در شیشه از هم جدا شده و راحت تر حل شود و اضافه کردن آب به آن باید طی دو مرحله صورت پذیرد وبعد از هر بار اضافه کردن آب باید شیشه خوب تکان داده شود. پس از 10 روز که تهیه سوسپانسیون گذشت باید آن را دور ریخت .

 9) پیش از هر بار مصرف باید شیشه ی حاوی سوسپانسیون را خوب تکان داد .

آموزش بیمار – خانواده :

-1) بیمار باید دارو را در وقت معین تعیین شده به وسیله ی پزشک مصرف کند و هیچ کدام از دوز های دارو را فراموش نکند .

 2) تمام دارویی که به وسیله ی پزشک تجویز شده است ، مصرف شود .

 3) در صورت بروز هر گونه راش یا حالت حساسیت و علایم گوارشی به ویژه اسهال به پزشک گزارش داده شود .

 4) به بیماران توصیه شود در صورت بروز علایم واژینیت قارچی پزشک را در جریان بگذارنند زیرا احتمال دارد مجبور به قطع دارو باشیم . علایم واژینیت قارچی شامل ترشح متوسط سفید رنگ پنیری شکل بدون بو است که همراه با خارش و تورم در ناحیه ی واژن و مهبل است .

آیا شما هم از کمبود ویتامین ب رنج می برید؟ یکی از روش های درمانی …

مسکنی که خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته مغزی را چندین برابر افزایش …

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید…

© تمامی حقوق این سایت برای مجله اینترنتی دلگرم محفوظ است / هر گونه کپی جزئی و کلی از مطالب دلگرم تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

متاسفانه محتوای مورد در خواست شما در مجله ونوس موجود نیست، البته ممکن است آدرس محتوای درخواستی تغییر کرده باشد. لطفاً در مطالب مجله جستجو کنید.

مشاهده جدیدترین مطالب

دوز مصرفی آموکسی کلاو
دوز مصرفی آموکسی کلاو
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *