دمنوش اسطوخودوس و گل گاوزبان و سنبل الطیب

دوره مقدماتی php
دمنوش اسطوخودوس و گل گاوزبان و سنبل الطیب
دمنوش اسطوخودوس و گل گاوزبان و سنبل الطیب

تحقیقات نشان می دهد که چای و دمنوش سنبل الطیب به دلیل مقادیر بالای لیارین موجود در آن به درمان بی خوابی شبانه کمک کرده و همچنین می تواند کیفیت خواب را بهبود بخشد.

دمنوش سنبل الطیب یکی از بهترین روش های طبیعی برای درمان بی خوابی در دوران یائسگی محسوب می شود.

برخی محققان می گویند که چای و دمنوش سنبل الطیب باعث افزایش هورمون سورتونین شده که استرس و اضطراب را کاهش می دهد و می تواند به درمان افسردگی کمک کند.

دمنوش سنبل الطیب به دلیل خواص آرام بخش و ضد اسپاسم طبیعی که دارد، یکی از بهترین دمنوش های گیاهی برای درمان دل درد و کمر درد در دوران قاعدگی و پریودی می باشد.

یک قاشق چای خوری (2 گرم) ریشه خشک شده سنبل الطیب را در یک فنجان آب گرم بریزید، بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند تا دم بکشد و سپس بنوشید. اگر دوست دارید دمنوش شما شیرین باشد، یک قاشق چای خوری عسل به آن اضافه کنید و بنوشید.

دمنوش اسطوخودوس و گل گاوزبان و سنبل الطیب

دوره مقدماتی php

در ادامه بخوانید : خواص سنبل الطیب در طب سنتی

دمنوش سنبل الطیب و اسطوخودوس به دلیل خواص آرام بخش طبیعی که دارد، باعث کاهش استرس و اضطراب می شود.

دمنوش سنبل الطیب و اسطوخودوس به دلیل خواص آرام بخش طبیعی که دارد، یکی از بهترین دمنوش گیاهی برای درمان بی خوابی محسوب می شود.

دمنوش سنبل الطیب و اسطوخودوس به دلیل خواص ضد اسپاسم و آرام بخشی که دارد به درمان سردرد و میگرن کمک می کند.

یک قاشق چای خوری اسطوخودوس را با یک قاشق چای خوری سنبل الطیب مخلوط کرده و در یک لیوان آب جوش بریزید، بگذارید 10 دقیقه بماند تا دم بکشد.

این دمنوش را یک ساعت قبل از رفتن به رختخواب بنوشید.

دمنوش سنبل الطیب و گل گاو زبان دارای خواص مدر بوده که با افزایش ادرار به سم زدایی و پاک سازی کلیه ها و درمان سنگ کلیه کمک می کند.

در طب سنتی از دمنوش سنبل الطیب و گل گاو زبان برای کاهش فشار خون بالا استفاده می شود.

دمنوش سنبل الطیب و گل گاو زبان به دلیل خواص آرام بخش طبیعی که دارد، استرس و اضطراب را درمان می کند.

در طب سنتی ایران از این دمنوش برای درمان بی خوابی، استرس و اضطراب، افسردگی، میگرن و سرماخوردگی استفاده می شود.

1 قاشق غذا خوری گل گاو زبان و نصف قاشق غذا خوری سنبل الطیب را درون 1 لیوان آب جوش بریزید، بگذارید 30 دقیقه بماند تا دم بکشد. برای اینکه دمنوش طعم بهترین بگیرد، می توانید یک قاشق چای خوری عسل طبیعی و چند قطره لیمو ترش تازه به آن اضافه کنید و بنوشید.

در ادامه بخوانید : خواص گل گاوزبان

سنبل الطیب را برای درمان بیماری ها به صورت دمنوش عرق، تنتور، عصاره و پودر استفاده می کنند.

منابع : verywellfit

فال حافظ

متن عاشقانه متن زیبا

صفحه اصلی تبلیغات تماس با ما درباره ما

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

بعد از گل گاو زبان آرام بخش حالا نوبت به سنبل الطیب می‌رسد؛ درباره خواص سنبل الطیب هر چه بگوییم کم است، اگر شب ها بی خواب هستید، از دمنوش یا چای سنبل الطیب استفاده کنید. گیاه سنبل الطیب ضد درد و التهاب، ضد میگرن و سردرد عصبی و تقویت کننده قلب و دیگر اندام های بدن است؛ بیایید تا با هم و در مجله دلتا خواص بی نظیر این گیاه گربه دوست را بخوانیم؛ با ما همراه باشید.

سنبل الطیب ( علف گربه ) گیاهی از خانواده سنبل کوهی است. این گیاه در نواحی مختلف از جمله آمریکای شمالی، اروپا و آسیا کشت می‌شود. گل های سنبل الطیب به رنگ سفید و صورتی هستند و میوه آن کشیده، چهار خطی و تک دانه ای است. سنبل الطیب عطر و بوی چنان قوی دارد که حیوانات به خصوص گربه ها را از راه دور به سمت خود می‌کشاند؛ چه رسد به ما آدم ها! در ادامه با خواص سنبل الطیب بیشتر آشنا خواهیم شد.

درباره خواص شگفت انگیز سنبل الطیب چه می‌دانید؟ درمان بی خوابی های شبانه، استرس، افسردگی، مالیخولیا و حتی زیبایی پوست و موی خود را از این گیاه بخواهید، بیایید تا با هم درباره خواص بی‌نظیر این گیاه بیشتر بدانیم:

دمنوش اسطوخودوس و گل گاوزبان و سنبل الطیب

بعد از بابونه و گل گاو زبان، دمنوش آرام بخش سنبل الطیب می‌تواند شما را از شر بی خوابی های شبانه نجات دهد. مصرف ۳ – ۴ گرم از ریشه این گیاه و تهیه یک فنجان چای یا دمنوش گیاهی خواب شبانه شما را تنظیم می کند. فقط این ترکیب گیاهی را بیشتر از ۴ هفته مصرف نکنید تا درگیر عوارض احتمالی آن نشوید.

سنبل طیب شما را شاداب  و خوشحال تر می‌کند. این گیاه دارویی می‌تواند استرس و هورمون های مرتبط با آن را در بدن شما کنترل کند. به طور کلی، مصرف انواع مختلف از گیاهان دارویی به خصوص تهیه دمنوش های گیاهی با آن ها در آرامش اعصاب بسیار مؤثر است؛ ریشه گیاه سنبل الطیب هم از این قاعده مستثنی نیست!

شاید برای شما تعجب آور باشد اما شما می‌توانید کودک بیش فعال خود را با دمنوش گل گاو زبان آرام کنید. معمولا کودکان یا بزرگسالانی که به این بیماری دچار هستند، تمرکز حواس کمتری دارند، همه چیز را به طب سنتی و درمان های گیاهی بسپارید؛ مثلا با دمنوش سنبل طیب شروع کنید.

منگنز موجود در این گیاه به درمان ریزش مو و رفع سفیدی آن کمک می‌کند. همچنین استفاده از روغن سنبل الطیب هم می‌تواند رطوبت پوست را بیشتر و اگزمای پوستی را هم درمان کند. درواقع روغن سنبل الطیب خاصیت آنتی اکسیدانی فراوانی دارد که از پوست در برابر نور خورشید محافظت می‌کند و چین و چروک و لکه های پوستی را هم کاهش می‌دهد.

مشکل معده دارید؟ دمنوش های گیاهی را امتحان کنید. یک فنجان دمنوش یا چای گیاهی سنبل الطیب یا استفاده از عرق سنبل الطیب مثل عرق نعناع می‌تواند مشکلاتی از قبیل جوش های روده، کولیک، التهاب و اسهال را درمان کند.

گیاه سنبل طیب ضد التهاب مفاصل است. اگر مشکل کمر درد، دیسک کمر، سیاتیک یا زانو درد و آرتروز دارید، در کنار شیر، از این دمنوش گیاهی استفاده کنید.

معمولا بیشتر سالمندان با مشکل اعصاب، لرزش دست و پا یا سندرم پای بی قرار مواجه هستند، ریشه سنبل الطیب این مشکل را حل خواهد کرد و باعث آرامش اعصاب شما خواهد شد. برای این منظور، ریشه سنبل الطیب را خرد و آن را با آب مخلوط کنید. حدود ۵ دقیقه منتظر بمانید تا معجون گیاهی شما دم بکشد. اضافه کردن گیاه اسطوخودوس و بابونه به این دمنوش می‎تواند اثر درمانی آن را بیشتر کند.

حمله های صرع را با مخلوط گیاهی سنبل الطیب و گل گاو زبان درمان کنید. ریشه سنبل الطیب به همراه گل گاو زبان کمک می‌کند تا اختلال مغزی در بیماران مبتلا به صرع کمتر شود؛ چون این گیاه حاوی اثر آرام بخش روی سیستم عصبی است؛ پس می‌تواند بهترین گزینه درمانی برای حمله عصبی از جمله تشنج و صرع باشد.

فشار خون بالا یا پایین دارید؟ سنبل الطیب بخورید؛ این گیاه سلامت قلب شما را تضمین می‌کند و باعث تنظیم فشار خون می‌شود. ریشه سنبل الطیب باعث افزایش انعطاف پذیری رگ های خونی شده و به این ترتیب، جریان خون شما بهبود پیدا می‌کند و عضله قلب تقویت می‌شود.

آنتی اکسیدان های سنبل طیب هم مثل چای سبز غوغا به پا می‌کنند. برای پیشگیری یا درمان انواع مختلف سرطان با ریشه این گیاه آشتی کنید و مصرف آن را به صورت روزانه در رژیم غذایی خود فراموش نکنید.

ریشه این گیاه نه فقط بیماری های جسمی بلکه افسردگی و بیماری های مختلف روحی مثل وسواس را درمان می‌کند. اختلال وسواس اجباری که معمولا به عنوان OCD شناخته می‌شود یک بیماری روحی است که محدود به سن خاصی نیست. این اتفاق زمانی می ‎افتد که یک فرد درگیر فعالیت ها و هرج و مرج فکری می‌شود. گیاه سنبل الطیب با فرکانسی که به مغز می‌فرستد، به فرد کمک می‌کند تا با نادیده گرفتن افکار وسواسی ناخواسته مقابله کند.

به هر علت که سرگیجه دارید (میگرن، مصرف سیگار و الکل یا تداخل دارویی)؛ مصرف سنبل الطیب را فراموش نکنید. ریشه این گیاه اگر به عنوان مکمل گیاهی و به صورت روزانه مصرف شود، سرگیجه را درمان می‌کند.

خانم های عزیز نگران چه هستید؟ هر بیماری که دارید، با دارو های گیاهی قابل کنترل  و درمان است، همانطور که گفتیم، گیاه سنبل الطیب می‌تواند ضعف اعصاب را از بین ببرد؛ فرقی نمی‌کند که قاعدگی دردناکی دارید یا اینکه یائسه شده‌اید، مصرف روزانه یک فنجان چای یا دمنوش سنبل الطیب را فراموش نکنید.

ریشه گیاه سنبل الطیب ضد التهاب و ضد اسپاسم است و خوردن دم کرده این گیاه درد های قاعدگی یا سندرم مربوط به آن را کاهش می دهد؛ همچنین دمنوش سنبل الطیب می‌تواند علائم یائسگی زودرس ( گر گرفتگی ) را کم کند؛ پس خانم های عزیز می‌توانند به صورت روزانه ۳ فنجان از ریشه گیاه سنبل طیب را مصرف کنند.

برای تهیه این جوشانده گیاهی، مقدار کمی سنبل طیب تازه به همراه پودر ریشه این گیاه را در آب می‌ریزیم، در قوری را گذاشته و به مدت ۲۰ دقیقه صبر می‌کنیم تا دمنوش گیاهی آماده شود. توجه داشته باشید که اگر از ریشه گیاه سنبل الطیب به صورت مجزا استفاده می‌کنید، مدت زمان دم کشیدن این ترکیب گیاهی بیشتر طول خواهد کشید.


۲ دی، ۱۳۹۸ در ۷:۳۱ ب٫ظ


مفید و کاربردی


پاسخ


۲ دی، ۱۳۹۸ در ۸:۵۰ ق٫ظ


عالیه

دمنوش اسطوخودوس و گل گاوزبان و سنبل الطیب


پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

به افراد بزرگسال توصیه می‌شود برای تجدید قوای ذهن و بدن خود ۷ تا ۹ ساعت خواب متوالی داشته …

کنترل تورم، وضع مالیات بر عایدی سرمایه، افزایش ساخت و ساز، رشد توان خرید و دریافت مالیات از ۴ میلیون و 700 هزار واحد مسکونی مازاد می‌تواند بازار مسکن را تا حد زیادی از آشفته بازار کنونی نجات دهد.

علی علوی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: فصل پاییز دارای طبیعت سرد و خشک است که برای پیشگیری از بیماری ها باید طبیعت بدن را از سردی و خشکی به ضد آن یعنی گرمی و تری پیش ببریم.

به گفته وی مصرف دم نوش‌های گیاهی گل گاوزبان، استخدوس، بادرنجبویه و سنبل الطیب برای افراد مفید است چرا که این دم‌نوش‌های گیاهی هم منضج (دارویی که خروج و دفع خلط از بدن را تسهیل کند)خوبی است، هم برای رفع غلظت خون در فصل پاییز مفید است و هم مفرح قلب و اعصاب است.

این کارشناس طب سنتی عنوان کرد: افراد در فصل پاییز از غذاهایی مانند مویز، بادام شیرین، انجیر و گوشت که مصرف آنها روان‌تر شدن حرکت خون در بدن را درپی دارد، استفاده می‌کنند.

علوی عنوان کرد: در فصول سرد سال معده قوت بیشتری دارد و هضم غذاها بهتر صورت می‌گیرد؛ در نتیجه می‌توان از غذاهای غلیظ‌تر مانند حلیم و آبگوشت استفاده کرد.

وی با بیان اینکه دم نوش‌های گیاهی که طبع گرم دارند موجب قوت بیشتر معده می‌شوند، خاطر نشان کرد: مصرف دم نوش‌های گیاهی طبع گرم از بروز بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری می‌کند، کاهش‌دهنده خستگی و ضعف است و مانع رسوب خون در عمق رگ‌ها می‌شود.

دمنوش اسطوخودوس و گل گاوزبان و سنبل الطیب

کارشناس طب سنتی ادامه داد: باید بدانیم که اگر حرارت درون معده بیشتر باشد، غلظت خون کاهش پیدا کرده و کاهش غلظت خون به سلامت افراد کمک می‌کند و هرچه گردش خون در بدن روان تر باشد، بدن سالم تر است.

علوی افزود: فصل پاییز در ایجاد غلظت خون مؤثر است چرا که طبع این فصل سرد و خشک است و خون طبع گرم و تر دارد که این ضدیت به بروز غلظت خون در بدن منجر می‌شود.

وی گفت: اگر خون در بدن جریان مناسب داشته باشد اکسیژن به تمامی سلول‌ها می رسد بدن کار طبیعی خود را انجام می‌دهد و مصرف غذاهای سرد و خشک مانند گوشت گاو به افزایش غلظت خون کمک کرده و بدن را با بیماری مواجه می سازد، همچنین دفع فضولات در بدن می تواند بدن را از بروز بیماری‌ها مصون بدارد.

انتهای پیام/1

گل گاو زبان: ۳ قاشق غذاخوری

اسطوخودوس: ۳ قاشق غذاخوری

قلم زنجبیل: ۱ عدد

لیموعمانی: ۱ عدد

عسل: ۲ قاشق غذاخوری

دمنوش اسطوخودوس و گل گاوزبان و سنبل الطیب

آب جوش:۳ لیوان

 

ابتدا گل گاوزبان و اسطوخودوس را در یک قوری شیشه ای حاوی آب جوش ریخته و اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد. پس از گذشت زمان معین زنجبیل را در دمنوش بیاندازید. لیموعمانی را قبل از وارد کردن به دمنوش با سوزن چند سوراخ در آن ایجاد کنید و سپس گل گاوزبان هم در دمنوش انداخته و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه دم بکشد. در صورت تمایل به شیرین شدن دمنوش می‌توانید از عسل نیز در مرحله آخر استفاده کنید.

 

 

خواص گل گاو زبان:

من تپش قلب شدید با استرس دارم و بدنم خیلی ضعف داره و کلا اصلا حالم خوب نیست این میتونه درمان قطعی باشه؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال دیدگاه

آدرس: تهران، اتوبان ستاری، بالاتر از مجتمع کوروش، بن‌بست اول، پ۲، واحد ۳

شماره تماس: 02144020485 – 09195080585

کد پستی: 1473613193

ایمیل: info@balssi.com

 

قوانین و مقررات

تأمین‌کنندگان

همکاری با ما

درباره ما

خدمات دیجیتال مارکتینگ تیک دی

شرکت رهاورد سبز رادین با نام تجاری بالسی در سال 1385 فعالیت خود را آغاز کرد. از آن زمان تا کنون هدف اعضای شرکت بالسی بر آن بوده است تا با حفظ کیفیت محصولات و ارائه بهترین قیمت رضایت مشتریان خود را به دست آورند. بالسی پس از مدتی به یکی از تامین‌کنندگان کارخانجات، هتل‌ها و رستوران‌ها تبدیل شد. گل سرخ محمدی، سبزی خشک، میوه خشک، ادویه‌جات اعلاء و درجه یک جزئی از محصولات شرکت بالسی به شمار می‌روند.اکنون اعضای بالسی تصمیم گرفته‌اند تا با ایجاد بسته‌بندی بهترین کالا و خدمات را در اختیار مصرف کننده نهایی نیز قرار دهند. به لطف خدای متعال و تلاش دلسوزانه خانواده بالسی طرح فروش مصرف‌کننده نیز با استقبال خوبی مواجه شد.

شما را به بازدید از نمایشگاه غذایی واقع در مرکز نمایشگاه های بین المللی ایران مال دعوت مینماید.

 

دمنوش اسطوخودوس و گل گاوزبان و سنبل الطیب
دمنوش اسطوخودوس و گل گاوزبان و سنبل الطیب
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *