دليل صدا دادن گوش

دوره مقدماتی php
دليل صدا دادن گوش
دليل صدا دادن گوش

در مورد تست سلامتی با قاشق چه می دانید؟ آیا می دانید بعضی از تحقیقات ادعا می کنند که خراش دادن زبان با یک قاشق و گذاشتن آن درون یک کیسه پلاستیکی و گذاشتن آن زیر نور برای یک مدت زمان می تواند آزمایش خوبی برای تشخیص شرایط سلامتی شما باشد. اگر می خواهید در این مورد و درستی آن بیشتر بدانید پیشنهاد می کنم این مقاله از بخش پزشکی دکتر سلام را با دقت بخوانید تا در مورد صحت این ادعا اطلاعات بیشتری کسب …

گوش دادن آهنگ در بارداری چه فوایدی دارد؟ گفته می ‌شود که موسیقی قابلیت‌ های شفا بخشی دارد و تاثیر آرامش ‌بخشی بر روی احساسات ما دارد چون به ما کمک می‌کند تا استرس مان را کاهش دهیم، استراحت کنیم و خلق و خوی خود را بهبود بخشیم. موسیقی چه تاثیری بر کودکی دارد که در رحم مادر رشد می‌کند؟ این موضوع متخصصان را سردرگم کرده است و در نتیجه چندین تلاش تحقیقاتی برای درک تاثیر موسیقی بر روی یک جنین انجام شده ‌است. در …

حمام کردن نوزاد چگونه باید انجام شود؟ نوزاد نیاز به حمام کردن روزانه ندارد. اگر بعد از هر تغذیه صورت کودک را تمیز کنید و بعد از هر تعویض پوشک، پایش را با آب بشویید، او فقط هر یک روز در میان نیاز به حمام با صابون دارد. حمام کردن زیاد اغلب می تواند پوست کودک تان را خشک کند. نوزاد تان اغلب دست خود را در دهانش می کند، بنابراین دست های او را چند بار در روز با یک پارچه مرطوب تمیز کنید …

بهم ریختن هورمون زنانه می تواند باعث بروز مشکلاتی در بدن شود. بهم ریختن هورمون زنانه می تواند باعث اختلالاتی در روند بارداری و قاعدگی هر زنی گردد. هورمون ها مواد طبیعی هستند که در بدن تولید می شوند. آنها به انتقال پیام در بین سلول ها و اندام ها، کمک می کنند و بر بسیاری از فعالیت های بدن نیز تاثیر می گذارند. هر کسی، چه مرد و چه زن، دارای هورمون های جنسی هستند. در این مقاله از بخش سلامت زنان دکتر سلام، …

ناباروری ثانویه چیست؟ شما یک فرزند دارید و حالا فرزند دیگری می خواهید. اما به دلایلی، با مشکلی در باروری دوم مواجه شده اید. ناتوانی در بارداری دوباره پس از تولد یک یا چند کودک، ناباروری ثانویه نامیده می شود. با توجه به مرکز کنترل بیماری های ایالات متحده  (CDC)، 11 درصد از زوج هایی که حداقل یک کودک داشته اند ممکن است مشکلات ناباروری ثانویه را داشته باشند. این تقریبا چهار میلیون از خانواده ها یا تقریبا نیمی از موارد ناباروری در ایالات متحده …

دليل صدا دادن گوش

دوره مقدماتی php

گوش دادن آهنگ در بارداری چه فوایدی دارد؟ گفته می ‌شود که موسیقی قابلیت‌ های شفا بخشی دارد و تاثیر آرامش ‌بخشی بر روی احساسات ما دارد چون …

در مورد تست سلامتی با قاشق چه می دانید؟ آیا می دانید بعضی از تحقیقات ادعا می کنند که خراش دادن زبان با یک قاشق و گذاشتن آن …

میلیون ها کودک دارای بیش فعالی یا اختلال کم توجهی می باشند. با این حال، زنان باردار و بزرگسالان نیز می توانند بیش فعالی یا ADHD داشته باشند. این یک …

در مورد ضخامت دیواره رحم چه می دانید؟ برای باردار شدن، مجموعه ای از عوامل باید در زمان و شرایط مناسب قرار بگیرند تا یک زایمان موفقیت آمیز …

در مورد اعتیاد به استامینوفن چه می دانید؟ امروزه داروهای زیادی وجود دارند که افراد برای موضوعات خیلی کوچک، به طور مرتب از آنها استفاده می کنند. بسیاری …

کدام ورزش شکم می تواند برای دوران بارداری مفید باشد و از اضافه وزن در بارداری پیشگیری کند؟ زنان زیادی به محض اینکه باردار …

در مورد مشکلات دوران بارداری چه می دانید؟ آیا زمانی که شاهد علائم و مشکلاتی در بارداری خود می شوید، حتما باید به پزشک …

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی بیشتر را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و … تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به نام لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

آیا به دنبال راهکارهایی برای تقویت عضلات کمر هستید؟ بعضی از تمرینات ورزشی خیلی ساده ه بدون هیچ تجهیزاتی می توانید آنها را در منزل …

این هفت تمرین ورزشی را انجام دهید تا بهترین نتایج را برای شما به ارمغان بیاورد. می‌ توانید آنها را در باشگاه یا در …

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است



احتمالا با اصطلاح زنگ زدن گوش آشنایی دارید. عواملی چون استرس، رشد یک زائده استخوانی، آسیب به سر و سایر عوامل سبب موقعیتی می شوند که از آن به «وزوز گوش» یاد می شود. وزوز گوش خود می تواند نشانه ای از وجود سایر بیماری ها باشد که در مواقعی بسیار هم جدی هستند.

دکتر «شون کیندن»، از متخصصان شنوایی، در این باره می گوید: “زنگ زدن گوش یکی از نشانه هایی است که به افراد خبر می دهد که روند طبیعی در بدن دچار اختلال شده.”

زنگ زدن گوش در هر سنی روی می دهد و احتمال دارد موقتی و یا دائمی باشد. همچنین شدت آن می تواند کم یا زیاد باشد. اگر گوش تان به مدت دو هفته و پشت سر هم زنگ می زند، حتما به پزشک مراجعه کنید.

دليل صدا دادن گوش

عمدتا افرادی که در مکان هایی با صداهای بلند کار می کنند مثلا از اره های برقی استفاده می کنند و یا کسانی که دائم موسیقی های با صدای بلند گوش می کنند، بیشتر در معرض زنگ زدن گوش قرار دارند. دکتر «کیندن» بر این باور است با انجام تغییرات ساده ای در سبک زندگی، همانند کم کردن صدای موسیقی می توان این وضعیت را برطرف کرد.

وی توصیه می کند زمانی که چمن های باغچه منزل تان را کوتاه می کنید و یا در معرض هر صدای بلند دیگری قرار می گیرید، از محافظ های گوش استفاده کنید.

موم طبیعی گوش که از آن به «سرومن» یاد می شود، خود می تواند راه شنوایی را مسدود کند. همچنین تجمع آن در گوش سبب می شود، صداهایی را بشنوید که واقعا وجود ندارند. دکتر ««کیندن» می گوید در بسیاری از موارد با برداشتن موم های جمع شده در گوش، زنگ زدن گوش نیز برطرف می شود.

آیا اخیرا سرتان به جایی برخورد کرده؟ یکی از دلایل زنگ زدن گوش، صدمه به سر است. این اتفاق خصوصا در زمان هایی که تنها یک قسمت از سر آسیب دیده باشد، روی می دهد و با سردرد، احساس گیجی و حالت تهوع نیز همراه است. همیشه در هنگام انجام برخی از ورزش ها یا مشاغلی که احتمال آسیب به سر در آنها وجود دارد از محافظ های ایمن برای سر استفاده کنید.

برخی از اختلالات همچون «مفصل گیجگاهی‌زیرواره‌ای»، در محل اتصال استخوان چانه با سر ناهماهنگی هایی را به وجود می آورد. این اختلال ممکن است در داخل گوش اتفاق نیفتد و تنها نشانه آن شنیدن برخی از صداهای غیر طبیعی باشد. دکتر «کیندن» عمدتا از بیماران خود که چنین صداهایی را می شنوند در مورد وضعیت چانه شان سئوالاتی می کند و در صورت لزوم با مراجعه به دندانپزشک عارضه بر طرف می شود.

مصرف بسیاری از داروها و خصوصا زمانی که در دُزهای بالا مصرف شوند، سبب شنیده شدن صداهای غیرمعمول می شوند. از میان آنها می توان به برخی از آنتی بیوتیک ها، داروهای ضدافسردگی و حتی مصرف آسپرین در دُزهای بالا اشاره کرد. «کیندن» می گوید با کنار گذاشتن برخی از داروها به تدریج زنگ زدن گوش نیز برطرف می شود.

اختلالی موروثی به نام «اتواسکلروز» منجر به رشد زائده ای غیرطبیعی در گوش میانی می شود. این عارضه عمدتا در سنین ۳۰ تا ۴۰ سالگی روی داده و عامل اصلی شنیدن صداهای مزاحم نیز است. البته می توان این عارضه را با جراحی درمان کرد. اگر در میان اعضای خانواده تان چنین زائده ای مشاهده شده باشد، تشخیص و درمان برای شما آسان تر خواهد بود.

بیماری هایی چون «نشانگان منییر»، تومورهای سرطانی، فشار خون بالا، دیابت و حتی برخی از حساسیت ها، در برخی از مواقع به جمع شدن مایعات غیر طبیعی در داخل گوش درونی می انجامند و سبب زنگ زدن گوش می شود. بهترین راهکار برای برطرف کردن این صدا، تشخیص علت اصلی آن است که با چکاپ توسط پزشک می توان به ریشه اصلی آن پی برد.

حتی استرس می تواند به زنگ زدن گوش بیانجامد. دکتر «کیندن» در این باره می گوید: “درواقع استرس عامل اصلی زنگ زدن گوش به شمار نمی آید بلکه همانند یک آمپلی فایر آن را افزایش می دهد. در زمان های پایانی روز نیز احساس می کنید که صدای غیرطبیعی بیشتر و بیشتر می شوند.

کافئین نیز تاثیر نسبتا مشابهی دارد. پزشک تان حتما در برطرف کردن این صداهای مزاحم به شما کمک خواهد کرد.

اگرچه در برخی از موارد زنگ زدن گوش ادامه دار می شود اما این بدان معنا نیست که همیشه به همین ترتیب باشد. همچنین راهکارهایی برای درمان آن وجود دارد که یکی از آنها استفاده از وسیله کوچکی شبیه به سمعک، در داخل گوش است که مسیر بسیاری از صداهای مزاحم را مسدود می کند.

درمان دیگری به نام TRT نیز وجود دارد. در این روش با ایجاد صداهایی چون امواج دریا یا آلات موسیقی، با فرکانسی مشابه با همان صداهای مزاحم، عمل می کند. دکتر «کیندن» بر این باور است آموزش هایی برای غلبه بر زنگ زدن گوش وجود دارد که با گذر زمان می توان آنها را آموخت.

۱۳۹۵. تمامی حقوق برای وبسایت Rooziato (روزیاتو) محفوظ است.

پورتال جوانان ایرانی


زنـگ زدن گــــوش عبارت است از صدای فـش فـش، وز وز، ضربات پشت سـر هــم و سـایـر صداهایی که در گوش و یا سر شنیده میشود. در اکثر موارد ایـن مشکل چندان جدی نیست اما باعث ایجاد ناراحتی در فرد شده و به مرور زمان از بین میرود. نمی توان گفت که زنگ زدن گوش به تنهایی یـک بیـماری قلمداد می شود بلکه به عنوان نوعی نشانه برای آگاهــی از وجـــود بیـــماری هـای دیگر است. بر طبق آمارهای رسیده در حدود ۳۶ میلیون نفر آمریکایی از این اختلال رنج می برند. تقریباً در اکثر موارد این تنها بیمار است که قادر به شنیدن صدا است.

دلایل ایجاد اختلال

دليل صدا دادن گوش

زنگ گوش می تواند در هر چهار قسمت تشکیل دهنده گوش ایجاد شود: گوش خارجی، گوش میانی، گوش داخلی، و مغز. اگر فرد در یک اتاقک ضد صدا قرار بگیرد و اصوات نرمال خارجی نیز تقلیل داده شوند، به راحتی می تواند این زنگ های درونی گوش را بشنود. ما به طور عادی صداهای طبیعی داخل بدنمان را نمی شنویم چرا که صداهای خارجی آنقدر زیاد هستند که مانع شنیدن صداهایی با فرکانس پایین تر میشوند. هر چیزی مانند زیاد شدن ترشحات مخاطی گوش و یا یک جسم خارجی سبب می شوند تا ما راحت تر بتوانیم صداهایی که در سرمان وجود دارند را بشنویم. عفونت و سایر بیماری های گوش میانی و استخوان های گوش و همچنین پرده گوش نیز می توانند باعث ایجاد زنگ و یا صدا در گوش شوند.

یکی از شایع ترین دلایل ایجاد زنگ در گوش آسیب دیدن بخش انتهایی عصب میکروسکوپیک شنوایی است. افزایش سن موجب ایجاد اختلال این عصب میکروسکوپیک شنوایی است، این امر به تدریج سبب ایجاد زنگ در گوش می شود. قرار گرفتن در معرض صداهای بلند نیز می تواند به عنوان یکی از دلایل ایجاد زنگ شناخته شود. این امر همچنین منجر به ایجاد اختلالاتی در شنوایی نیز می شود. متاسفانه بسیاری از افراد از مضرات قرار گرفتن در معرض صداهای بلند، بوق آتش نشانی، و موسیقی شدید آگاه نیستند. برخی داروها نیز در این میان بر روی عملکر گوش تاثیر منفی می گذارند که از جمله آن می توان به آسپرین اشاره کرد. در موارد نادر دیده شده که زنگ زدن گوش هشدار از بیماری های خطرناک تری مانند اتساع شرائین و تورمرهای مغزی می دهد.

چگونه می توان زنگ گوش را اندازه گیری کرد؟

تاریخچه پزشکی، معاینه بدنی، و یک سری تست های مخصوص وجود دارند که میتوانند به طور دقیق محل ایجاد زنگ گوش را شناسایی کنند. پزشک باید بداند که زنگ گوش دائمی است یا متناوب. در برخی بیماران زنگ گوش به صورت ضربه هایی تکان دهنده و کوتاه است. همچنین اگر بیمار دچار سرگیجه هم بشود و یا تعادل خود را نیز از دست بدهد، باز هم باید پزشک معالج خود را در جریان قرار دهد. این اطلاعات به پزشک کمک می کنند تا او بتواند تشخیص صحیح تری از بیماری داشته باشد.

سایر آزمایشها از قبیل تست شنوایی سنجی مغز (ABR) ، پرتونگاری کامپیوتری (CT) و شنوایی نگاری مغناطیسی (MRI) نیز برای تشخیص محل دقیق تومور و یا سایر مشکلات لازم هستند. البته وجود تومور در چنین حالتی بسیار نادر است اما به هر حال نباید فراموش کرد که وجود تومور می تواند سبب ایجاد زنگ در گوش شود.

درمان زنگ گوش چگونه است؟

پس از یک ارزیابی سنجیده پزشک شما می تواند دلیل اختلال را پیدا کرده و آنرا درمان کند. زمانیکه یک ارزیابی کامل و دقیق در دست باشد، آنوقت می توان بر روی درمان تمرکز کرد. قسمت اعظمی از درمان از خود فرد شروع می شود. ابتدا خود بیمار باید به خوبی شرایط خود را درک کند و آماده قبول درمان های متفاوت بشود.

در بیشتر موارد یک درمان قطعی برای رفع این اختلال وجود ندارد. گاهی اوقات به مرور زمان صدا از بین می رود و گاهی نیز یک اختلال همیشگی است و بیمار باید مادام العمر آنرا تحمل کند. برخی از متخصصان برای درمان زنگ گوش نیاسین (اسید نیکوتینیک) تجویز می کنند؛ با این وجود هیچ گونه مدرک علمی مبنی بر اینکه نیاسین سبب کاهش زنگ گوش می شود وجود ندارد. لازم به ذکر است که مصرف این ماده سبب قرمز شدن پوست نیز می شود.

آیا می توان کاری در خصوص کاهش زنگ گوش انجام داد؟

باید توجه داشت که سیستم شنوایی از حساس ترین و درعین حال پیچیده ترین ارگانهای بدن است. از آنجایی که بخشی از سیستم عصبی کلی بدن را تشکیل میدهد، خیلی حساس بوده و بر روی سلامت جسمی و روانی فرد تاثیر می گذارد. بنابراین برای کاهش شدت وز وزهای داخل گوش باید سعی کنید:

از قرار گرفتن در برابر صداهای بلند خودداری کنید.
فشار خون خود را کنترل کنید.
مصرف نمک را کاهش دهید.
از موادی که سبب تحریک سیستم عصبی می شوند، مانند قهوه و نوشابه های گازدار ( به دلیل داشتن کافئین) و دخانیات ( به دلیل داشتن نیکوتین) خودداری کنید.
استرس و اضطراب را کاهش دهید.
سعی کنید به خاطر زنگ گوش بیش از اندازه نگران نشوید؛ هر چقدر نگرانی شما افزایش پیدا کند و به زنگ داخل گوش توجه بیشتری کنید، صدای آنرا بلند تر احساس می کنید.
به اندازه کافی استراحت کنید و اجازه ندهید بدنتان خسته شود.
ورزش کنید.
خودتان را سرگرم کنید. معمولاً زنگ گوش در محیط های ساکت و آرام راحت تر شنیده می شود؛ به ویژه زمانیکه به رختخواب می روید. تیک تاک ساعت و یا صدای رادیو می تواند به شما کمک کند که زنگ گوش خود را فراموش کنید.
بیوفیدبک نیز می تواند به شما کمک کند. (پسخوراند زیستی: روش کنترل حالات روحی و عاطفی مثل دلواپسی و افسردگی از طریق تعدیل اعمال غیرارادى مثل فشار خون و تپش قلب به کمک ابزارالکترونیکی)
سمعک نیز می تواند در برخی موارد به بیمارانی که دارای مشکلات شنوایی و زنگ گوش هستند کمک کند. البته پیش از خرید باید یکبار آنرا امتحان کنید.
از مصرف آسپرین و محصولات مشابه آن خودداری کنید.


زنگ گوش در یک نگاه

زنگ گوش به صداهای غیر عادی که در گوش شنیده می شوند، اطلاق میشود.
می تواند در هر یک از ۴ بحش مختلف گوش ایجاد  شود: گوش خارجی، گوش میانی، گوش داخلی، و مغز.
زنگ های دائمی و غیر منتظره را می توان با یک تست شنوایی اندازه گیری کرد (نگاره شنوایی)
می توان برای کاهش شدت زنگ های گوش اقداماتی را انجام داد.

برچسب ها : تینایتوسدرمان زنگ گوشدرمان وزوز گوشعلت زنگ گوشعلت وزوز گوشگوشم زنگ میزنهگوشم صدا میدهگوشم وزوز میکنهمردمان

۲۲ خرداد, ۱۳۸۷

۱۹ خرداد, ۱۳۸۷

۷ خرداد, ۱۳۸۷

سلام دوستان..شما سعي كنيند به دكتر روان بزشك برين براي تست بيماري اختلال هراس…آخه اون مريضي خيلي علايم داره ك يكيش همينه..
ايشالا خدا هممون رو شفا بده و سالم و سلامت زندكي كنيم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وبسایت

دنبال کردن

ازدواج و خانواده

رفتار درست و برخورد مناسب با آقایان

۱۵ فروردین, ۱۳۸۸

مد و مسائل زندگی

در رمضان میهمان خدا باشیم

۳ شهریور, ۱۳۸۸

مد و مسائل زندگی

زندگی، واقعیت یا رویا؟

دليل صدا دادن گوش

۲ خرداد, ۱۳۹۴

ازدواج و خانواده

نکاتی پیرامون کودکانی فراری

۱۱ آبان, ۱۳۸۷

مد و مسائل زندگی

آشنایی با محصولات ضد آفتاب و برنزه کننده

۲۹ خرداد, ۱۳۸۷

چطور کسی که عاشقش بودید را فراموش کنید

بررسی خودارضایی از نقطه نظر علمی

تنفر از والدین: چرا برخی فرزندان از والدین خود متنفر میشوند؟

وقتی مردی شما را بخواهد…

عشق یکطرفه: کسی را دوست دارید که دوستتان ندارد؟

بیشتر

ازدواج و خانواده

خیانت زن به مرد در زندگی مشترک

۲۲ آبان, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

چطور استرس ناشی از کمال‌گرایی را کاهش دهیم

۲۰ آبان, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

پنج روش ست کردن لباس آقایان برای مهمانی‌های رسمی

۱۹ آبان, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

۱۱ روش عالی برای تقویت ناخن و افزایش زیبایی آن

۱۹ آبان, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

نقش دولت ها در رشد اقتصادی

۷ آبان, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

مهربانی و صداقت: آیا می‌توان یکی را به‌تنهایی داشت؟

۱ آبان, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

پیامدهای سرنوشت‌باوری (تقدیرگرایی)

۲۳ مهر, ۱۳۹۷

ازدواج و خانواده

چطور رابطه‌تان را با کسی که به شما آسیب زده بازسازی کنید

۲۱ مهر, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

۱۱ روش نگهداری و تمیز کردن محصولات چرمی

۱۸ مهر, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

۱۰ هدیه ویژه آقایان برای روزهای خاص و مناسبت‌های مختلف

۱۸ مهر, ۱۳۹۷

دسته‌بندی نشده / مد و مسائل زندگی

کدام کیف مردانه برای کدام موقعیت مناسب است؟

۱۸ مهر, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

چرا خانم‌ها روی ظاهرشان بیش از حد حساس‌اند

۱۴ مهر, ۱۳۹۷

ازدواج و خانواده

چرا رابطه‌ی جنسی وابستگی می‌آورد؟

۱ مهر, ۱۳۹۷

سلامتی و بهداشت

تاثیر استرس بر سیستم‌ایمنی بدن

۲۵ شهریور, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

خودگویی منفی و تاثیرات آن

۱۳ شهریور, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

چرا نباید دنبال انتقام گرفتن باشید

۱۱ شهریور, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

چرا باید زندگی شخصی‌تان را شخصی نگه دارید

۳ شهریور, ۱۳۹۷

سلامتی و بهداشت

۴۵ نکته‌ی عالی برای سلامتی

۲۹ مرداد, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

روشهای صرفه جویی در آب برای شستن ظرف‌ها

۲۹ مرداد, ۱۳۹۷

سلامتی و بهداشت

۹ روش مؤثر برای داشتن خوابی آرام و لذت بخش در شب

۲۸ مرداد, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

پیامدهای سرنوشت‌باوری (تقدیرگرایی)

۲۳ مهر, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

مهربانی و صداقت: آیا می‌توان یکی را به‌تنهایی داشت؟

۱ آبان, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

نقش دولت ها در رشد اقتصادی

۷ آبان, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

۱۱ روش عالی برای تقویت ناخن و افزایش زیبایی آن

۱۹ آبان, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

پنج روش ست کردن لباس آقایان برای مهمانی‌های رسمی

۱۹ آبان, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

چطور استرس ناشی از کمال‌گرایی را کاهش دهیم

۲۰ آبان, ۱۳۹۷

ازدواج و خانواده

خیانت زن به مرد در زندگی مشترک

۲۲ آبان, ۱۳۹۷

کلیه حقوق سایت برای مردمان محفوظ است . استفاده غیر تجاری مطلب همراه با ذکر منبع و لینک مجاز می باشد.

دليل صدا دادن گوش
دليل صدا دادن گوش
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *