دليل زخم شدن دهان چيست

دوره مقدماتی php
دليل زخم شدن دهان چيست
دليل زخم شدن دهان چيست

زخم دهان چیست :  زخم های کوچک و ضخیم است که در دهان ظاهر می شوند و اغلب غذا خوردن و صحبت کردن را ناراحت می کنند.

دو نوع زخم دهان وجود دارد:

زخم های ساده ،  این ممکن است سه یا چهار بار در سال به طول بیانجامد و تا یک هفته ادامه یابد.این زخم ها  معمولا در افراد 10 تا 20 ساله رخ می دهد.
زخم پیچیده . اینها کمتر رایج هستند و بیشتر در افرادی که قبلا آنها را داشته اند، رخ می دهد.

علت دقیق زخم های کشنده ناشناخته است. تصور می شود که آسیب استرس یا بافت به علت زخم های ساده است. برخی از غذاها – از جمله میوه ها و میوه های اسیدی و سبزیجات (مانند لیمو، پرتقال، آناناس، سیب، انجیر، گوجه فرنگی و توت فرنگی) – می توانند دچار  زخم درد شوند یا مشکل را بدتر کنند.

گاهی اوقات یک سطح دندان تیز و یا لوازم کلینیک دندانپزشکی مانند پرانتز یا پروتزهای غیرمجاز ممکن است سبب زخمهای دهلیزی شود.

دليل زخم شدن دهان چيست

دوره مقدماتی php

بعضی از موارد زخمهای پیچیده ناشی از یک وضعیت بهداشتی اولیه، مانند سیستم ایمنی ضعیف، ایجاد می شود؛

مشکلات تغذیه ای مانند ویتامین B12، روی، اسید فولیک یا کمبود آهن؛ یا بیماری دستگاه گوارش مانند بیماری سلیاک یا بیماری کرون است.

زخم دهان چیست

نه. اگرچه زخمهای سرد و زخمهای سرطانی اغلب با یکدیگر اشتباه گرفته میشوند، اما آنها یکسان نیستند.

زخمهای خونی، همچنین به نام تب و یا هرپس سیمپلکس نوع 1، به صورت گروهی از دردناک و بیضه های مایع پر شده است.

بر خلاف زخم ها، زخم های سرد ناشی از یک ویروس هستند و بسیار مسری هستند.

همچنین، زخم های سرد به طور معمول در خارج از دهان ظاهر می شوند – معمولا زیر بینی، اطراف لب ها و یا زیر چانه – در حالی که زخم های زخم در داخل دهان رخ می دهد.

ممکن است دچار درد شکمی شوید:

درد دردناک و زخم در داخل دهان – در زبان، در قوز نرم (قسمت پشتی سقف دهان خود)، و در داخل گونه های خود
احساس سوزش یا سوزش دردناک قبل از زخم ها ظاهر می شود
زخم های دهان شما که دور، سفید یا خاکستری هستند، با لبه قرمز یا مرز
در موارد شدید حملات شدید، ممکن است شما نیز تجربه کنید:

تب
تنش فیزیکی
تورم غدد لنفاوی

درد ناشی ازدرد زخم معمولا در چند روز کاهش می یابد و زخم ها معمولا بدون درمان در عرض یک یا دو هفته بهبود می یابند.

زخم های گربه ای که با لیزرهای دندانی درمان می شوند بلافاصله تقریبا کامل می شوند. با متخصص  کلینیک دندانپزشکی خود در مورد روش صحبت کنید.

زخم دهان چیست

گرچه هیچ درمان برای زخم های سرطانی وجود ندارد و اغلب آنها مجددا شروع می شوند، شما ممکن است قادر به کاهش فرکانس آنها با:

اجتناب از غذاهایی که باعث تحریک دهان شما می شوند، از جمله مرکبات، سبزیجات اسیدی و غذاهای تند
اجتناب از سوزش از آدامس جویدن
بعد از وعده های غذایی و برنزه کردن با یک برس نرم برس، که دهان خود را از مواد غذایی که ممکن است درد را تحریک کند
اگر دندانپزشک شما در مورد زخمهای دهلیزی دندانپزشکی دارید، باید با دندانپزشک تماس بگیرید:

زخم های غیر معمول
زخم هایی که گسترش می یابند
زخمهایی که 3 هفته یا بیشتر طول می کشد
علیرغم اجتناب از مصرف مواد غذایی و مصرف داروهای ضد درد بدون تردید
سختی نوشیدن مایعات کافی
تب بالا با ظهور زخم های سرطانی

source

جهت رزرو نوبت در کلینیک دندانپزشکی تاج اینجا کلیک کنید.

برای مشاهده سایر مقالات این سایت اینجا کلیک کنید.

ایمپلنت – ونیر –  ارتودنسی دندان – دندانپزشکی کودکان

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وبسایت

تلفن : ۴۴۴۴۴۱۰۳  – ۴۴۸۹۸۳۲۴  ( ۰۲۱ )
آدرس :جنت اباد مرکزی تقاطع نیایش ( چهار راه ایرانپارس) طبقه فوقانی بانک کوثر پلاک ۲
ساعت کاری : کلینیک دندانپزشکی تاج از 9 صبح تا 2 بامداد
(روزهای جمعه و تعطیل از ساعت ۱۱ تا ۷ شب)
ایمیل: Info@tajdentalclinic.com

کلینیک دندانپزشکی تاج در جنت آباد مرکزی تقاطع نیایش (چهارراه ایرانپارس) در شهر تهران واقع شده است. این مرکز با پشتوانه ای قوی از تجربه و تخصص همکاران دندانپزشک و متخصص و جمعی از اساتید بنام دانشگاهی در انجام کلیه خدمات تخصصی و عمومی دندانپزشکی در خدمت شما بیماران می باشد .

تمامی حقوق این سایت محفوظ و مربوط به کلینیک دندان پزشکی تاج می باشد.
Design By ModArt-Team

دليل زخم شدن دهان چيست

آرایش

مدل مو

مدل لباس

اخبار

سبزی خردکن

آکاایران : دهان و زبان جزء مهمترین اعضای بدن می باشد و همه ی ما به اهمیت فراوان این دو عضو از بدن واقف هستیم ، به علت اینکه صحبت کردن ، غذا خوردن و آشامیدن از کارهای روزانه هر شخص می باشد زیبایی و سلامت این اعضا بسیار مهم است به طوری که اگر شما حتی دندانتان کمی کج باشد زیبایی صورت به هم می ریزد ، در این مقاله از سایت سلامت آکاایران می خواهیم به طور مفصل درباره بیماری های دهان و زخم های زبان و اهمیت فراوان آنان با شما صحبت کنیم .

بیماری های استوماتوگناتیک یا بیماری های دهان، بیماری هایی است که مربوط به دهان و فک است. دهان، از ارگان های مهم با عملکردهای متفاوت است. همچنین با سرعت زیادی گرفتار بیماری های دهانی می شود.

انجمن دندانپزشکان آمریکا، این رشته را با نام «آسیب شناسی دهان و فک و صورت» می شناسند و در توصیف می گویند:«ترکیب دندانپزشکی و آسیب شناسی است که در ارتباط با طبیعت، شناسایی و مدیریت بیماری هایی که روی دهان و فک و صورت تأثیر می گذارند، است. علمی که در جستجوی علت ها، پروسه و تأثیر آن بیماری هاست.»

سازمان بهداشت جهانی از واژهٔ «بیماری های مربوط به غدد بزاقی، فک و پوسیدگی دندان» استفاده می کند.

آبسه دندان:

آبسه دندان چرک هایی است که در ریشه دندان جمع شده و باعث عفونی شدن آن می شود و ممکن است در صورت درمان نشدن به موقع می تواند به تدریج به فضاهای عمقی مانند فضاهای اطراف حلق، مجاری تنفسی و حتی اطراف مغز راه پیدا کند و موجب انسداد راه های تنفسی، درگیری مغز و مننژیت (التهاب پرده مغز) و درگیری خون و حتی مرگ شوند.

درد شدید دندان در هنگام آبسه را می توان چنین توضیح داد: ورود میکروب ها به مغز دندان (پالپ دندان) باعث ایجاد التهاب در پالپ شده و این التهاب باعث افزایش حجم پالپ می شود. با توجه به اینکه پالپ دندان در یک محفظه بسته واقع شده، باعث افزایش شدید فشار داخلی آن می شود. این افزایش فشار، منجر به فشار آمدن به پایانه های عصب دندان شده و درد دندان شروع می شود.

آفت دهان ، زخم زبان :

به نقل از آکاایران : آفْت یک بیماری شایع در دهان است که ضایعات دردناک نکروتیک در مخاط دهان، زبان و لثه به بار می آورد. علت آن ناشناخته است ولی ممکن است خودایمنی باشد. دوره آن حدود یک هفته است و اغلب پس از آن بدون درمان هم بهبود می یابد. درمان آن اغلب علامتی است و برای رفع آن بیشتر از دهانشویه یا قطره استفاده می شود.

اتیولوژی آفت عود کننده دهانی، دقیقاً مشخص نیست اما مواردی به عنوان علل زمینه ساز برای آن معرفی شده اند؛ مانند زمینه ارثی، استرس، اختلالات ایمونولوژیک، عوامل هورمونی، کمبودهای تغذیه ای و نقایص خونی، سیگار و حساسیتهای غذایی.

معمولا سرطان های دهان در ابتدا به صورت زخم ظاهر می شوند. : 

علت های شایع ایجاد زخم ها در دهان چیست؟

شایع ترین علت زخم های دهانی، صدمه های فیزیکی است. گاز گرفتن گونه یا زبان و لب در هنگام غذا خوردن، تیزی یک دندان، ضربه ناشی از مسواک زدن محکم و یا دندان های مصنوعی که در دهان لق می خورند، می توانند بافت دهان را زخم کنند. این “زخم ها به زخم های ناشی از ضربه” معروف اند. عوامل دیگری نیز ممکن است در دهان زخم ایجاد کنند مثلا سوختگی ناشی از غذای داغ، زخم های ناشی از برفک های دهانی، تبخال های دهانی (داخل دهان)، عکس العمل به بعضی داروها مثل داروهای شیمی درمانی، سیفیلیس، ایدز ، دیابت و سرطان. اما اگر در دهان خود زخم های زیادی دارید که مرتبا خوب می شوند و دوباره عود می کنند، به “آفت” فکر کنید.

علت های شایع ایجاد زخم ها در دهان چیست؟
شایع ترین علت زخم های دهانی، صدمه های فیزیکی است. به سادگی، گاز گرفتن گونه یا زبان و لب هنگام غذا خوردن، تیزی یک دندان، ضربه ناشی از مسواک زدن محکم یا دندان های مصنوعی که در دهان لق می خورند، می توانند بافت دهان را زخم کنند. این زخم ها به زخم های ناشی از ضربه معروفند. عوامل دیگری نیز ممکن است در دهان زخم ایجاد کنند مثلاً سوختگی ناشی از غذای داغ، زخم های ناشی از برفک های دهانی، تبخال های دهانی (داخل دهان)، عکس العمل به بعضی داروها مثل داروهای شیمی درمانی، سیفیلیس، ایدز، دیابت یا سرطان اما اگر در دهان خود زخم های زیادی دارید که مرتباً خوب می شوند و دوباره عود می کنند، به «آفت» فکر کنید.

بسیاری از گیاهان در درمان زخم های دهان کمک کننده می باشند. آن ها عبارتند از:

زبان آماس :

زبان آماس (التهاب زبان) یا گلوسیت عبارت است از التهاب حاد یا مزمن زبان در اثر دلایل گوناگون که گاهی مسری است. این بیماری سرطانی نمی باشد.
زبان متورم با رنگ قرمز روشن، زخم متورم با رنگ قرمز روشن، مویی شکل شدن زبان، گاهی همراه با سطحی سیاه و قرمز شدن نوک و گوشه های زبان از نشانه های این بیماری است.

دلایل

دليل زخم شدن دهان چيست

کمبود ویتامین های ب در اثر پلاگر، کم خونی کمبود ویتامین ب۱۲ یا کم خونی کمبود آهن واکنش های مضر نسبت به داروها

بیماری دهان

بوی دهان:

بوی دهان می تواند به نوع غذا، عدم مسواک زدن، خشکی دهان، سیگار، سینوزیت، بیماری های گوارش فوقانی و یا غیره مربوط باشد. بوی بد در دهان به صورت طولانی می تواند هم چنین ناشی از بیماری لثه باشد. استفاده از نخ دندان و مسواک به صورت دو با سه بار در روز اجباری است و می تواند بیماری لثه و بوی دهان شما را کنترل نماید. در صورت ابتلا به این بیماری حتماً به دندانپزشک خود مراجعه نمائید.

بیماری دهان

درد فک یا مشکلات مفصلی:

خیلی از عوامل می توانند سبب این بیماری گردند، بنابراین تشخیص این موارد با دندانپزشک است. علل آن می تواند ناشی از سینوزیت، درد دندان ،التهاب مفصل، ضربه و صدمه، دندان قروچه، التهاب لثه،روکش نامناسب و ….. باشد.دندانپزشک شما با معاینات و بررسی دقیق و استفاده از X ray، علت بیماری شما را معلوم می نماید.

بیماریهای شایع دهان

پرزهای سیاه بر روی زبان:
این وضعیت بدون درد زمانی اتفاق می افتد که برجستگی های کوچک بر روی زبان ایجاد می شود که در نتیجه رشد باکتری ها بر روی زبان است که باعث می شود پرزهای روی زبان سیاه رنگ شود .

در اثر مصرف طولانی مدت آنتی بیوتیک ممکن است این وضعیت ایجاد شود .برای درمان می توانید روی زبان را مسواک بزنید .در بخی مواقع هم ممکن است به دارو نیاز باشد.

بیماریهای شایع دهان

پوسیدگی

پوسیدگی های دندانی بطور مستقیم با شیوه زندگی، عادتهای غذایی، میزان مراقبتهای بهداشتی از دهان و دندان، وجود فلوراید در آب و خمیر دندان و … بستگی دارد. توارث نیز نقش مهمی را در مستعد بودن دندان به پوسیدگی ایفا می کند.

انواع پوسیدگی:

بیماریهای شایع دهان

لوکوپلاکی:
لوکوپلاکی یک ضایعهٔ سفید رنگ است که مخاط دهان را درگیر می کند و با کشش از بین نمی رود و معمولاً در کناره های زبان بصورت خطوط سفید دیده می شود.

اگر این تکه ها برای مدت طولانی وجود داشت و یا تغییرات دیگری را در دهان خود احساس کردید برای معاینه شدن می توانید به دندانپزشک مراجعه کنید.

ژنژیویت یا التهاب لثه:

ژنژیویت یا التهاب لثه به حالتی گفته می شود کهپلاک های دندانی در خط لثه تجمع پیدا می کند و باعث تحریک لثه و حساس شدن آن می شود که گاهی خونریزی هم پیدا می کند.

اگر این پلاک ها را هر روز با مسواک یا نخ دندان پاک نکنید به مرور سفت تر شده و ماده ای غیرقابل برداشت به نام جرم (رسوب دندانی) ایجاد می کند. در صورتی که پلاک و جرم به زیر خط لثه گسترش پیدا کند، بیماری مزمن خواهد شد.

با تحریک مزمن باکتریایی، نسج لثه به تدریج از دندان ها جدا می شود و حفره هایی ایجاد می شود که در آنجا چرک تجمع پیدا می کند. با گسترش پلاک و جرم و تداوم تحریک بافت لثه، فرایند کنده شدن لثه ها از دندان هایتان بیش از پیش ادامه پیدا می کند. به این حالت پریودونتیت یا پیوره می گویند.

بیماری دهان

فلوئوروزیس دندانی:

فلوئوروزیس دندانی تغییر رنگ شدید دندان در اثر فلوئور اضافی موجود در آبآشامیدنی هنگام تشکیل دندان است.

فلوراید عنصری مفید برای ساختار دندانی است وهمان طور که می دانید در برخی مناطق که کمبود آن در آب آشامیدنی وجود دارد افزودن آن به آب باعث تقویت دندان ها در مقابل پوسیدگی می گرددولی در برخی مناطق فلوراید موجود در آب بیش از اندازه است وبه همین خاطر دندان ها دچار فلوئوروزیس می گردند.فلوراید اضافی موجود درآب آشامیدنی هنگام تشکیل مینای دندان در کودکان بر روی سلول های مینا ساز تأثیر گذارده و مرحله معدنی شدن مینا را دچار اختلال می کند به گونه ای که بافت زیر سطحی مینا دچار تخلخل می شود

بیماری دهان

پیوره :

پیوره  یا پیرادندان آماس یا بیماری بافت های اطراف دندان، این بیماری عفونتی است در ناحیه لثه ها و سایر نسوج نگه دارنده دندان. از پای دندان ها خونابه می آید و دهان بد بو و عفونی می شود. شیوع پیوره که نوع جدی تری از بیماری لثه است با افزایش سن بیشتر می شود. نزدیک به ۵۰ درصد بالغین بالای ۴۵ سال به نوعی به این بیماری مبتلا هستند.

در تعریف علمی، پیوره التهاب بافت های پیرادندانی است که منجر به ویرانش رباط های پیرادندانی  و استخوان آرکی در ناحیه مبتلا، می شود.

بیماری دهان

جرم دندان:

جرم دندان که گاه منشاء آهکی دارد، در واقع پلاکی است که سخت شده است. اگر جرم در خط لثه ایجاد شود می تواند آن را دچار بیماری کند.جرم دندان زمینه را برای ایجاد پلاکهای دندانی تسهیل می کند. علاوه بر اینکه جرم دندان بر زیبای ظاهری شخص لطمه می زند، به علت ساختار متخلخلش مستعد جذب مواد رنگی از سیگار، قهوه، چای و … است. برخلاف پلاک که بی رنگ است، جرم دندان، کاملا قابل تشخیص است. علامت مشخصه آن وجود لکهای زرد یا قهوه ای بر روی دندان و لثه می باشد.

زخم های زبان

بیماری لثه:

بیماری لثه با ورم و آماس لثه شروع می شود که بیماری در این مرحله به راحتی قابل درمان است. علائم ورم و التهاب، حساسیت و خونریزی هنگام مسواک زدن می باشد. ممکن است مراحل پیشرفته بیماری لثه به از دست دادن دندانها بیانجامد. سلامتی لثه ها بر سلامتی عمومی بدن تاثیرگذار است. مطالعات و بررسیهای اخیر وجود رابطه میان بیماری لثه و بیماریهای دیگر مانند: دیابت قندی، بیماری قلبی و زایمان زودرس را نمایان ساخته اند.

شما احتمالا با جستجوی کلمات زیر وارد مقاله شده اید چنانچه مطلب مرتبط با جستجوی شما نبوده همان کلمه را در جستجوی سایت وارد کنید

عفونت لوزه و دونه های سفید در بارداری , رابطه مشکلات تنفسی با بیماریهای دهان , ارتباط بوی دهان با بیماری های خطرناک , علت احساس سوزش در زیر دندان مصنوعی , برخی نشانه های مشکلات دهان و دندان , علت باد کردن شدید پوست پس از خراش , علائم بیماری تبخال ورم لوزه سفیدک , خونریزی دندان و لثه شخص روزه دار , چکارکنیم زخم نوک انگشت خوب شود , آفت دهان کودکان باعث تب میشود , تحقیق درمورد برجستگی های زبان , درمان زخم زبان در انفولانزا , جوش سر زبان بدلیل دندان درد , عفونت در کناره های سقف دهان , انواع بیماریهای دهان ودندان , لک های سفید در انتهای زبان , دانه های بزرگ انتهای زبان , تحقیق درباره آفت های زبان , حالات طبیعی زبان و مشکلات , تحقیق درمورد آفت های زبان , زخم شدن دهان با نخ دندان , ایا افت دهان چرک می کند؟ , قرمزی و ترک برداشتن زبان , مکیدن زبان در بزرگسالان , زیر زبان یک حالت اب دار , آف داخل دهان نشانه چیست , دمنوش مناسب التهاب دهان , علت پوسته شدن داخل دهان , درمان عفونت دیواره دهان , چرا روی زبان دونه میزند , درمان زخم زبان و دهان , علت خون آمدن روی زبان , زخم پرده بین لثه و لب , بیماری های دهان دندان , خشک کننده زخمهای مزمن , رگ های سفید روی زبان , علت زخم شدن سقف دهان , جوش های دهانی کودکان , لکه قرمز دهان با درد , درمان عفونت های دهان , بیماریهای دهان و لثه , بیماری دهان و دندان , دلایل زخمی شدن زبان , آبسه دهان ترشی انار , زخم شدن زبان اناناس , پوسته شدن داخل دهان , زخم‌های دهانی بازده , متورم شدن اطراف زخم , درمان زخم لب و دهان , دهانشویه و ترک زبان , درمان زخم سقف دهان , بریدگی های رو زبان , تحقیق افت های زبان , درمان زبان زخم شده , درمان جوش زدن زبان , درمان زخم دور زبان , نحوه درمان زخم لب , چاره زخم سقف دهان , دانه دار شدن زبان , دانه زدن روی زبان , بیماریهای داخل لپ , زاج برای آفت دهان , سیاه شدن زیر زبان , درمان زخم روی لثه , رفع ترک روی زبان , علت زخم شدن دهان , علت جوش نوک زبان , آفت روی لثه ایدز , جوش زدن سقف دهان , زدن آفت ته زبان , آفت سر سبز زبان , درمان افت زیتون , چربی زرد ته حلق , جوش بر روی زبان , بیماری های زبان , سوختگی نوک زبان , خون ریزی زبان؟ , بیماریهای زبان , درمان زخم زبان , سفیدی دور دهان , انواع زخم دهان , بیماریهای دهان , درمان زبان درد , درمان زخم دهان , نصف کردن زبان , درمان زخم لثه , چرک های دهانی , زخم سفید دهان , ضد عفونی زبان , جوش داخل دهان , افات های زبان , پی پی در دهان , برفک دهان قند , بیماری های فک , سفیدی روی زخم , دلیل زخم دهان , درمان آفت گلو , تاول زدن زبان , دونه روی زبون , زبان های بزرگ , زبان عضو بدنچ , آفت های دهانی , جوش روی زبان , زخم زیر زبان , آفت روی زبان , زخم شدن زبان , درد سقف دهان , آفت های زبان , زخم روی زبان , عکس زخم دهان , آفت های دهان , جوش زیر زبان , علت زخم دهان , زخم شدن دهان , جوش نوک زبان , زخمهای دهانی , دانه در دهان , لکه روی زبون , افت روی زبان , زبان در دهان , زخم روی لوزه , افت های زبان , جوشهای زبان , آفت ته زبان , زخم شدن لثه , زخمهای دهان , جوش کف زبان , بیماری زبان , جوش داخل لب , آفتهای زبان , ابسه دهان , جوش زبانی , آبسه زبان , گرمی دهان , رخم دهان , جوش زبان

سلامت ، درمان بیماری ها ، مقالات پزشکی ، اطلاعات دارویی ، تغذیه ، رژیم درمانی

زخم های شانکر که زخم های دهانی و یا آفت های دهان نیز نامیده می شوند , روی لثه , قسمت های داخلی گونه ها و لب ها ( هر جا داخل دهان ) ایجاد می شوند . و درحالیکه آزار دهنده و شایع می باشند , معمولا در عرض یک یا دو هفته بهبود می یابند . این زخم ها نباید با زخم های هرپس اشتباه گرفته شوند . زخم های هرپس ,خارج دهان ایجاد می شوند .در اینجا راه حل هایی برای درمان این زخم های آزار دهنده بیان می کنیم :
بخش اول : جلوگیری از ایجاد شانکر :

۱.جلوی علت را بگیرید .فاکتورهای زیادی از عوامل ایجاد کننده شانکر هستند .اگر در دهان چندین شانکر دارید یا بطور مرتب دچار آن میشوید به این نکات توجه فرمایید :

 

دندانهای خود را با ملایمت بیشتر مسواک بزنید و حتما از مسواک نرم استفاده کنید. هر روز از نخ دندان استفاده کنید .

خمیر دندان خود را عوض کنید . خمیردندان ها و دهانشویه هایی که حاوی سدیم لوریل سولفات هستند می توانند باعث ایجاد شانکر شوند .

دليل زخم شدن دهان چيست

ریلکس باشید. عده ای تحت فشار های اضطرابی دچار شانکر می شوند .مثل آکنه و اگزما , شانکرها هم با استرس بدتر می شوند .

۲. به رژیم غذایی خود توجه کنید .رژیم غذای می تواند اثرات مختلف مفید و تعیین کننده ای داشته باشند .

از خوردن غذاهای تند و اسیدی که باعث تحریک زخم ها می شوند خودداری کنید . از نوشابه های گاز دار و فلفل دوری کنید .میوه ها و سبزیجات مثل لیمو , پرتقال , آناناس , سیب , انجیر , گوجه فرنگی و توت فرنگی میتوانند باعث ایجاد زخم های شانکر شوند .ویتامین B12 , زینک , آهن , و فولیک اسید یا انواع مکمل ها را بیشتر مصرف کنید .

 

۳. تا حد امکان از تحریک مخاط داخل دهان خودداری کنید . گاهی شانکرها بعد از ایجاد بریدگی و آسیب ایجاد می شوند .

اگر اورتودونسی کرده اید , محل هایی که به داخل پوست فرو میشوند را کاهش دهید . حتما با اورتودونتیست خود در مورد گوشه های تیز یا سیم هایی که دهان شما را زخم میکنند صحبت کنید .. درخواست موم مراقبت کننده از دهان بکنید که جلوی زخم شدن دهان را بگیرد .
دندان های مصنوعی هم ممکن است دهان را زخم کنند .حتما راجع به آن با دندانپزشک خود صحبت کنید .

 

۴. شرایط پزشکی خود را چک کنید و بیماریهایی که باعث ایجاد زخم های دهان میشوند را درمان کنید .شانکر های ساده که شایع هستند و سالی سه یا چهار بار در دهان ایجاد می شوند و ظرف یک هفته بهبود می یابند , احتمالا به دلایل بیماری های دیگر ایجاد نمی شوند.اما اگر تکرار شوند و یا مدت طولانی در دهان باقی می مانند ممکن است مرتبط با بیماری خاصی باشند.
اشخاصی که سیستم ایمنی ضعیف دارند در ریسک بالاتری برای ایجاد زخم های شانکر هستند .
افرادی که بیماریهای گوارشی دارند مثل سلیاک و بیماری کرون , در معرض ایجاد زخم های شانکر پیچیده تری قرار دارند .

 

بخش دوم : درمان شانکر ها با درمان های خانگی

و یا یک قاشق چایخوری جوش شیرین با مقداری آب گرم مخلوط کنید و در دهان بگردانید .
میتوانید خمیری از جوش شیرین و آب تهیه کنید ( آب و جوش شیرین به مقدار برابر ) . و آنرا روی زخم قرار دهید و اجازه دهید خشک شود .
آب نمک و جوش شیرین هردو مقدار اسیدیته و باکتری های دهان را کاهش می دهند و از این جهت برای بهبود زخم ها مفید هستند .

 

مقداری از آنرا با مقدار مساوی آب معمولی مخلوط کنید و با گوش پاک کن روی زخم بمالید ولی هرگز قورت ندهید .
هیدروژن پراکسید یک ضدعفونی کننده است که مقدار باکتری های دهان را کاهش می دهد و به بهبود شانکر کمک می کند.
اگر این کار را روزی دوبار تکرار کنید ظرف ۳-۲ روز زخم بهبود خواهد یافت .

یک قسمت دیفن هیدرامین با یک قسمت ضد اسید مثل Maalox یا Kaopectate مخلوط کنید . دهان خود را با این مخلوط بشویید .

 

بخش سوم : چه زمانی به پزشک مراجعه کنید :

 

بخش چهارم : درمان زخم های شانکر با درمان های دارویی

 

دگزامتازون : یک شوینده استروئیدی است که درد و التهاب را کاهش می دهد و احتمال ایجاد دوباره را کم می کند .
تتراسایکلین : آنتی بیوتیکی است که در موارد بسیاری استفاده می شود . و زخم های شما را به سرعت بهبود می بخشد . اما ممکن است دهان شما به قارچ که برفک نامیده میشود را حساس کند . برفک دهان نوعی عفونت قارچی است که در غشاء موکوس دهان ایجاد میشود .

پماد های موضعی مثل بنزوکائین (( Anbesol flucinonide, Amlexanox , مثل lidex , vanos می توانند درد را کاهش و سرعت بهبودی آنرا تسریع بخشند . پزشکان معمولا استفاده از پمادها را روزی ۴-۲ بار پیشنهاد می کنند .
دیگر داروهای دهانی که صرفا برای شانکر نیستند اما به بهبود آن کمک می کنند .cimetidine ( tagmet) و colchicine , داروهای نقرس , گاهی در درمان شانکر مفیدند .
داروهای دهانی استروئیدی هم اگر شانکر به دیگر داروها پاسخ نداد استفاده می شوند .
اما علت اصلی ایجاد زخم های شانکر هنوز نامعلوم است.

 

با عرض سلام ووقت بخیر . من ضمن تشکری از مطالب عالی تان میخواستم بگویم که در کانال رسمی شما درتلگرام هم عضو استم وخیلی هم استفاده کردم ومیبینم که هرروزه از اعضای کانال کاسته میشه که دلیلش را هم پیام های بازرگانی بی ربط ازکانال های مزخرف وارجاع دادن های نادرستی که دراین اواخر درکانال اوج گرفته میدانم . باتشکر

نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

دليل زخم شدن دهان چيست

نام

آدرس ایمیل


Current ye@r *


Leave this field empty

شایع ترین نوع ریزش مو، آلوپسی آندروژنیک نام دارد. این نوع از ریزش مو، زنان و مردان را تحت تاثیر…

هیالورونیک اسید نوعی کربوهیدرات می باشد که به طور طبیعی در بدن انسان ساخته می شود. هیالورونیک اسید کربوهیدراتی با…

آیا عمل گونه گذاری خطرناک است؟ گونه گذاری چه عوارضی دارد؟ هدف از عمل گونه گذاری افزایش حجم گونه ها…

گفته می شود که روغن های گیاهی جایگزینی برای حالت دادن به موها، مرطوب کردن پوست، مقابله با آکنه و…

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است
[[رده:نمادهای
نوشتار]]

دليل زخم شدن دهان چيست
دليل زخم شدن دهان چيست
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *