دلايل ريزش مو زنان

دوره مقدماتی php
دلايل ريزش مو زنان
دلايل ريزش مو زنان




خانه

موبایل

 

دوره مقدماتی php

 

ریزش موی زیاد و بی‌دلیل می‌تواند واقعاً ترسناک و نگران ‌کننده باشد. اما خوشبختانه معمولاً راهی برای برطرف کردن آن وجود دارد.دلايل ريزش مو زنان

همه دچار ریزش مو می‌شوند. این اتفاق معمولاً موقع دوش گرفتن، سشوار کشیدن موها یا شانه کردن آنها رخ می‌دهد و کاملاً طبیعی است. دکتر فراچسکا فاسکوف متخصص پوست و مو می‌گوید، “ریختن پنجاه تا صد تار مو در روز طبیعی است. دلیل آن این است که مو وارد چرخه‌ خود می‌شود و موی جدید جای آن را می‌گیرد.” اما ریزش مو می‌تواند نشانه یک مشکل جسمانی جدی‌تری باشد که نیاز به معاینه متخصص و احتمالاً درمان دارد. در این مقاله به 6 دلیل عمده ریزش مو و راه‌ های کنار آمدن با آن می‌پردازیم.

1. تلوژن افلوویوم (Telogen Effluvium)

تلوژن افلوویوم پدیده‌ای است که پس از بارداری، جراحی‌های مهم، کاهش وزن شدید و استرس زیاد اتفاق می‌افتد طوریکه در روز تعداد زیادی از موهایتان معمولاً موقع شامپو کردن موها، درست کردن یا شانه کردن آنها می‌ریزند. ریزش مو می‌تواند یکی از عوارض جانبی مصرف برخی داروها مثل داروهای ضدافسردگی، بتابلاکرها و داروهای ضدالتهابی غیراستیروئیدی باشد. طی تلوژن افلوویوم، موها قبل از اینکه سریع وارد فاز تلوژن شوند، بسیار سریعتر از حد نرمال از فاز رشد وارد فاز استراحت می‌شوند.

علائم: زنان مبتلا به تلوژن افلوویوم،6 هفته تا 3 ماه پس از یک اتفاق استرس ‌زا دچار ریزش مو می‌شوند. در این زمان، ممکن است موها دسته‌ دسته بریزند.

آزمایشات: هیچ آزمایش خاصی برای تلوژن افلوویم وجود ندارد اما پزشک می‌تواند با پرسیدن سوالاتی درمورد اتفاقات استرس ‌زای اخیر و معاینه ریشه موها آن را تشخیص دهد.

چه باید کرد: در برخی موارد، مثل بارداری یا جراحی‌های مهم، باید تا کندتر شدن روند ریزش مو تحمل داشته باشید. اگر علت اصلی مصرف یک داروی خاص باشد، درمورد پایین آوردن دوز مصرفیتان یا تغییر دارو با پزشکتان صحبت کنید. اگر دلیل ریزش مویتان استرس است، نهایت تلاشتان را برای پایین آوردن میزان اضطراب و استرستان انجام دهید.

 

 

2. کم‌ کاری تیروئید

میلیون‌ها نفر در سراسر جهان، که اکثر آن را زنان تشکیل می‌دهند، از بیماری تیروئید رنج می‌برند. وقتی بدنتان مقدار کمی هورمون تیروئید تولید کند، هورمونی که مسئول متابولیسم بدن، ضربان ‌قلب و روحیه است، یعنی به کم‌کاری تیروئید دچار هستید. اگر بدنتان مقدار زیادی از هورمون تیروئید تولید کند پرکاری تیروئید دارید. هورمون تیروئید مسئولیت زیادی در بدن دارد، از سرعت سوخت ‌و ‌ساز پایه-سرعتی که بدنتان برای فعالیت اکسیژن و انرژی مصرف می‌کند-گرفته تا رشد موها، پوست و ناخن‌هایتان. اما وقتی مقدار کافی و مناسب از این هورمون در بدن وجود نداشته باشد، برخی از عملکردهای بدنتان دچار تغییر می‌شود.

 

علائم: کم‌کاری تیروئید علائم بسیار زیادی در بدن ایجاد می‌کند که از آن قبیل می‌توان به افزایش وزن بی‌دلیل، خستگی، یبوست، افسردگی و مشکل در مرکز کردن اشاره کرد. مو، ناخن و پوست شکننده ‌تر شده و بسیار راحت‌تر می‌شکند. این مشکل در زنان، مخصوصاً زنان بالای 50 سال، بسیار متداول‌تر است.

پرکاری تیروئید نیز می‌تواند موجب کاهش وزن بی‌دلیل، تپش قلب، اضطراب، آسیب‌پذیری، اسهال، رطوبت پوست، شعف عضلانی و بهت‌زده شدن چشم‌ها شود. با بالا رفتن متابولیسم نیز ممکن است ریزش مو اتفاق بیفتد. پرکاری تیروئید تداول کمتری نسبت به کم‌کاری آن دارد.

آزمایشات: آزمایش خون می‌تواند هورمون محرک تیروئید را که برای تحریک تیروئید برای تولید هورمون تیروئید توسط غده هیپوفیز تولید می‌شود، اندازه‌گیری کند. زیادتر از نرمال بودن هورمون محرک تیروئید معمولاً نشانه کم‌کاری تیروئید است درحالیکه پایین بودن مقدار آن نشانه پرکاری تیروئید.

چه باید کرد: برای برگرداندن هورمون تیروئید در بدنتان به حالت نرمال، پزشکتان داروی هورمون تیروئید برایتان تجویز خواهد کرد. برای اطمینان از مناسب بودن دوز مصرفی، نیاز به آزمایشات منظم تیروئید است.

3. لوپوس

لوپوس یک بیماری خودایمن مزمن است که در آن سیستم ایمنی خود بدن به بافت‌های سالم آسیب می‌رساند. این مشکل 5/1 میلیون فرد را در سراسر جهان درگیر کرده است و در سال‌های باروری زنان بیشتر اتفاق می‌افتد.

علائم: لوپوس معمولاً موجب خستگی شدید، سردرد، زخم‌های دهانی و متورم شدن و دردناک شدن مفاصل می‌شود. افراد زیادی دچار یک زخم پروانه‌ای شکل در پل بینی می‌شوند و حساسیت زیادی به خورشید پیدا می‌کنند. علائم دیگر آن شامل تب، تورم پاها و دست‌ها و اطراف چشم، درد سینه و کم‌خونی می‌باشد. افراد زیادی همچنین دچار ریزش مو می‌شوند که ممکن است خفیف باشد و فقط موقع شامپو کردن موها یا شانه کردن آن اتفاق می‌افتد. این ریزش مو می‌تواند شدید هم باشد و موها دسته‌ دسته بریزد و روی پوست سر هم زخم‌هایی ایجاد شود. ازآنجاکه این علائم در مشکلات دیگر هم ممکن است اتفاق بیفتد، معمولاً بیماری لوپوس مقلد بزرگ هم نامیده می‌شود.

 

 

آزمایشات: روماتولوژیست مفاصل و سایر بافت‌های بدن را برای مشاهده علائم اتهاب مثل گرما، درد، تورم و قرمز شدن معاینه می‌کند. برای سنجش سطح پادتن‌های ضدهسته‌ای (ANA) آزمایش خون انجام می‌گیرد. روماتولوژیست معمولاً تعیین می‌کند که بیمار معیارهای تشخیصی تعیین شده توسط دانشگاه روماتولوژی امریکا را داراست یا خیر و از این طریق می‌تواند لوپوس را تشخیص دهد.

 

چه باید کرد: اگر ریزش موی شما با درد مفاصل، خستگی و سایر علائم گفته شده برای لوپوس همراه است، به روماتولوژیست مراجعه کنید. متخصص مشکل شما را با تجویز داروهای خوراکی مثل پردنیزون (prednisone) درمان می‌کند. اگر روی پوست سرتان زخم ایجاد شده است باید به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کنید که برایتان کرم موضعی تجویز کند.

4. سندرم تخمدان پلی‌کیستیک

علائم: سندرم تخمدان پلی‌کیستیک موجب رشد مو روی صورت، عادت ‌ماهیانه نامنظم، آکنه و جوش و کیست تخمدان می‌شود. بااینکه روی قسمت‌های دیگر بدن شاهد رشد بیشتر موها می‌شود، موهای سر شروع به ریزش شدید می‌کند.

آزمایشات: پزشکتان برای مشاهده بالا رفتن سطح تستوسترون و DHEAS که یک محصول فرعی تستوسترون است برایتان آزمایش خون انجام خواهد داد.

 

چه باید کرد: اکثر موارد سندرم تخمدان پلی‌کیستیک با داروهای ضدبارداری مثل Yasmin که حاوی یک آنتی ‌آندروژن قوی است که جلوی تستوسترون را می‌گیرد. کاهش وزن هم می‌تواند با کاهش تاثیر هورمون‌های مردانه برای این منظور مفید باشد.

5. مشکلات پوست سر

ناسالم بودن پوست سر می‌تواند موجب اتهاباتی شود که رشد مو را دشوار می‌کند. مشکلات پوستی که موجب ریزش مو می‌شود شامل شوره‌ سر، پسوریازیس و عفونت‌های قارچی مثل کچلی است.

 

علائم: شوره سر باعث می‌شود پوست کف سر بریزد به همین دلیل پوسته‌های زردرنگ چرب در موهایتان می بینید یا روی لباستان می‌ریزد. این مشکل درنتیجه مخمری به نام مالاسزیا، تغییرات هورمونی یا چربی اضافی پوست ایجاد می‌شود. پسوریازیس که مشکلی خودایمن است که موجب تغییروتبدیل بیش از حد سلول‌های پوستی می‌شود و پوسته‌ای ضخیم و سفیدرنگ روی پوست ایجاد می‌کند که اگر کنده شود خونریزی می‌کند. کچلی هم با قارچی که با لمس کردن فرد یا حیوان مبتلا به آن دچار می‌شوید، لکه‌هایی قرمزرنگ روی پوسته سرتان ایجاد می‌شود که منتشر می‌شود.

آزمایشات: معاینه جسمی پوسته سر به تعیین مشکل شما کمک می‌کند. کشت قارچ و احتمالاً بیوپسی پوسته سر نیز برای تشخیص کچلی لازم است.دلايل ريزش مو زنان

چه باید کرد: هر مشکل نیاز به نسخه خاص خود دارد: برای شوره سر یک شامپو درمانی، برای پسوریازیس دارو یا نوردرمانی و برای کچلی ضدقارچ‌های خوراکی تجویز می‌شود.

6. درست کردن بیش از حد موها

شامپو زدن بیش از حد، رنگ کردن بیش از حد و استفاده زیاد از مواد آرایش مو می‌تواند به موهایتان آسیب برساند و موجب شکسته شدن و ریزش آنها شود. برای این منظور معمولاً از ترکیبی از کارهای مختلف-مثل استفاده از کراتین، رنگ مو و سشوار کشیدن موها-است که موجب این آسیب می‌شود.

علائم: اگر ریزش مو بخاطر آرایش بیش از حد موها باشد، موها شکننده می‌شود و پیاز مو در انتهای آن دیده نمی‌شود.

آزمایشات: پزشکان برای این منظور یک دسته از موها را گرفته، به آرامی می‌شکند تا ببینند موهایی که از آن دسته جدا می‌شوند در انتهای آن پیاز وجود دارد یا خیر.

 

 

چه باید کرد: از وسایلی که موهایتان را بیش از اندازه داغ می‌کند استفاده نکنید. سشوارتان رادر حالت خنک استفاده کنید و از اتوی مو تا حد امکان کمتر استفاده کنید. هیچوقت موها را یک تا دو درجه روش‌تر یا تیره‌تر از رنگ موی اصلیتان نکنید. تغییر رنگ مو هر چه شدیدتر باشد، نیاز به موادشیمیایی بیشتر است که موجب شکسته شدن موها می‌شود. اگر از ژل یا اسپری مو استفاده می‌کنید، قبل از اینکه خشک شود موها را شانه کنید چون موها سخت‌تر شده و شکسته شدن آن بیشتر می‌شود.

وضعیت موها شما نه تنها بر ظاهرتان تاثیر می‌گذارد، بلکه نشانه مهمی از وضعیت سلامتی بدنتان است. اگر دچار ریزش موی شدید شده‌اید حتماً به متخصص پوست و مو مراجعه کنید.

 

 

منبع: مردمان


رازهای زیبایی

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

کاشت مو طبیعی یا همان پیوند مو ، روشی است که امروزه به عنوان یک عمل بدون ریسک و پر طرفدار شناخته شده است. وجود تعدُد کلینیک های کاشت مو و روش های متنوع ، انتخاب را برای متقاضیان کمی دشوار کرده است.

از طرف دیگر هزینه کاشت مو نیز یکی از فاکتورهای مهم تصمیم گیری محسوب می شود که لازم است پیش از انتخاب، آگاهی های لازم در مورد آن بدست آورده شود.

کاشت مو SUT فرآیندی است که پرطرفتار ترین روش در زمینه کاشت مو محسوب می شود چراکه در این تکنیک دیگر همانند روش های رایج و سنتی شاهده جراحی، بجا ماندن اسکار، درد، تورم و در نهایت تراکم کم را شاهد نمی باشیم.

در روش SUT هزینه کاشت مو بین  3.000.000 تا 6.000.000 تومان است که بر اساس وسعت ریزش مو و تعداد گرفت ها مورد نیاز و شرایط فرد متقاضی متغیر است.

کاشت مو با تکنیک SUT در یک جلسه انجام می شود که می توان تا 14000 تار مو را در یک جلسه پیوند زد که این کلینیک در تعداد کاشت مو ، رکورد دار بالاترین تراکم در خاورمیانه میباشد.دلايل ريزش مو زنان

توجه: به طور کلی برای افرادی که بانک موی خوبی داشته باشند می توان تا 14000 تار مو را پیوند زد.

کاشت مو به روش SUT روشی نوین در علم کاشت مو است که این تکنیک بروز شده روش های قبلی همانند روش FUE میباشد که دانش و دستگاه آن به صورت انحصاری و برای اولین بار توسط مرکز تخصصی موی رنسانس در سال ۱۳۹۴ وارد ایران گردید که تحولی عظیم در این حوزه محسوب می شود.

نداشتن جراحی، تراکم بسیار بالا نسبت به سایر روش ها، عدم وجود درد و خونریزی از جمله ویژگی های کاشت مو SUT است

1- کاشت مو SUT در کلینیک رنسانس توسط  تیم مجرب کادر پزشکی و درمانی کاشت مو و تحت نظر متخصص انجام میشود و دیگر همانند روش های رایج و سنتی که شاهد انجام ان توسط تکنسین های تجربی است نمیباشید.

2- تمامی لوازم و ابزارهای کاشت مو SUT بطور انحصاری در این مجموعه بطور تمام استریل و یکبار مصرف مورد استفاده قرار داده می شوند.

3- یکی از مهمترین مزایای کاشت مو SUT برداشت گرفت ها با دستگاه می باشد که این امر باعث میشود از تمامی ظرفیت بانک موی فرد بدون اسیب دهی به بانک موها انجام شود.

4- لازم بذکر است روش کاشت مو SUT هیچگونه ارتباطی با روش های سیفر و سایر روش ها ندارد و تقریبا تمامی معایب و عوارض روش های دیگر کاشت مو مانند FITوFUT وSAFER  که جراحی، درد و خونریزی و بسیاری از عوارض متعدد دیگر که شاهده انها بوده ایم در این روش شاهد نمی باشیم و  تمامی ان موارد بطوره کامل برطرف شده است.

5- طراحی و ایجاد خط رویش مطابق با طرح دلخواه فرد کاندید کاشت مو انجام میشود که در نهایت غیرقابل تشخیص و همانند با خط رویش و موهای طبیعی شخص می باشد .

کاشت مو در کلینیک رنسانس در اتاق های VIP و کاملا مجهز، با لوازم تمام استریل توسط تیم مجرب کاشت مو بدون جراحی، درد و تورم انجام می شود که بدون عوارض جانبی و دوران نقاهت می باشد.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات تکمیلی و نوبت دهی  و مشاوره حضوری رایگان می توانید با شماره های ثابت: 02122088210 و 02188909050 تماس حاصل کرده و یا از طریق فرم انتهای صفحه ثبت نام فرمایید همچنین جهت مشاوره آنلاین می توانید از طریق تلگرام و واتساپ با شماره 09122115442 در ارتباط باشید و جهت بررسی موهای خود عکس خود را از جلو ، بالا و اطراف موهای خود ارسال نمایید تا توضیحات برایتان ارسال شود.

«مشاوره رایگان مجازی»

1-انطباق انتظارات با واقعیت

قبل از کاشت مو حتما چند نفر را که قبلا کاشت مو انجام داده اند از نزدیک ببینید وبا دید باز درمورد آن تصمیم بگیرید. هدف از کاشت مو پرکردن و پوشاندن منطقه خالی از مو است نه پرپشتی خیلی زیاد که فقط با گذاشتن کلاه گیس حاصل می شود. در کاشت مو باید واقع بین بود. متاسفانه افرادی که در مراکز غیرمعتبر برایشان بزرگ نمایی شده و دروغ زیاد شنیده اند انتظارات غیر واقعی پیدا می کنند.

البته انتخاب کلینیک مو با تجربه و همچنین نوع روش کاشت مو تاثیر زیادی بر نتیجه نهایی و پر پشتی موها خواهد گذاشت.بطور مثال در تکنیک SUT تراکم های بسیار بالا در صورت مناسب بودن بانک مو قابل دستیابی است و از این نظر رضایت تمامی مراجعه کنندگان پیشین کاملا جلب شده است.

2- تحقیق در مورد مراکز کاشت مو

مراکز کاشت مو بسیار زیادی در شهر تهران و دیگر شهرهای کشورمان تاسیس و در حال فعالیت هستند اما واقعیت این است که کاشت مو یک روش کاملا علمی است که علاوه بر تخصص ، نیاز به تجربه بسیار زیادی دارد.

مرکز تخصصی موی رنسانس عضو انجمن بین المللی پیوند مو با بیش از پانزده سال سابقه با بهره گیری از بهترین و مجرب ترین و باتجربه ترین تیم های کاشت مو در ایران  توسط تکنیک های جدید و انحصاری SUT و FUE  توانسته تحولی در امر کاشت مو را پایه گذاری نماید. این نکته بسیار حائز اهمیت است که به مرکزی مراجعه کنید که سابقه طولانی در انجام کاشت مو داشته باشد و کلیه مراحل کاشت مو را منطبق بر دانش روز پزشکی انجام دهد.

3- مکالمه حضوری با پزشک کاشت مو

در جلسه مشاور نمونه کارهای کاشت مو را ببینید و به توضیحات مشاور خود در مورد روش کاشت مو و نتیجه مورد نظردقت کنید. نگرانی و دلشوره درباره کاری که قرار است چهره تان را متحول کند کاملا برای مشاورین قابل درک است بنابراین سعی کنید موارد نگران کننده را به صراحت با مشاور خود درمیان بگذارید و به توضیحات و راهکارهای مشاور خود اطمینان نمایید.

4- نتیجه کاشت مو

نتیجه کاشت مو در افراد مختلف یکسان نیست . نتیجه کاشت موی شما می تواند بیشتر یا کمتر از دوستان تان باشد. نکته کلیدی میزان بانک موی شماست. مثلا معمولا در روش ای رایج و سنتی FUT و FIT که با جراحی انجام می شود در افرادی که انعطاف پذیری پوست پشت سرشان خیلی زیاد است می توان نواری به عرض 1.5 سانتی متر برداشت درحالی که اگر پوست سرسفت باشد عرض نوار حداکثر 1 سانتی متر خواهد بود و به همین نسبت تعداد تارهای موی کاشته شده کمتر می شود.

توجه داشته باشید که در وسعت ریزش های وسیع با کاشت مو نمی توان تراکم موی سنین نوجوانی را دوباره ایجاد کرد. معمولا در طاسی های وسیع پرپشتی موها پس از کاشت مو 60 تا 80 درصد موهای طبیعی است که البته اگر کلینیک کاشت مو به درستی انتخاب گردد همین میزان از تراکم نیز در نهایت بسیار رضایت بخش خواهد. زیرا طراحی خط رویش و روش کاشت موی مورد استفاده تاثیر زیادی بر ظاهر طبیعی و پرپشت تر بود موها دارد.

5- تاثیر سن در کاشت مو

کاشت مو محدودیت سنی خاصی نداشته و در سن بالا و با موهای سفید نیز قابل انجام است. افراد 25تا60 ساله بهترین کاندید کاشت مو هستند البته افراد مسن سالم هم کاندید مناسبی برای کاشت مو محسوب می شوند زیرا موهای سفید کاشته شده بسیار طبیعی دیده شده و کسی متوجه کاشت موی افراد مسن نمی شود. ضمنا این گروه می توانند موهای کاشته شده را نیز مانند موهای طبیعی رنگ کنند.

6- کاشت مو برای خانمها

لازم است بدانید که کاشت مو مختص آقایان نیست و برای خانم ها نیز انجام می شود مثلا خانم هایی که موهای خود را سفت می بندند دچار طاسی سر می شوند یا خانم هایی که پیشانی خیلی بلندی دارند می توانند با کاشت مو این مشکل را برطرف کنند

7- تعداد گرافت های قابل کاشت

از نظر علمی در یک جلسه کاشت مو با روش ترکیبی در بهترین شرایط حداکثر 4000 گرفت یا 12000 تار مو کاشته می شود. علت این محدودیت میزان انعطاف پذیری پوست ناحیه اهدا کننده در پشت سر و تراکم موهای آن منطقهای است. شایان ذکر است که مرکز تخصصی موی رنسانس رکورد دار کاشت مو تا 5000 گرفت (14000 تار مو ) در یک جلسه می باشد که البته برای کسانی قابل انجام است که از بانک موی خوبی برخوردارهستند

بنابراین ادعای کاشت ارقام نجومی مانند 16000 یا بیشتر جنبه علمی و واقعی نداشته وصرفا تبلیغات گمراه کننده بوده و غیر اخلاقی است.

8- انتخاب روش کاشت مو

روش های مختلفی برای کاشت مو و پیوند موی طبیعی وجود دارد ، روش FIT یک متد غیر جراحی است که تعداد موهای کمتری را می توان از طریق آن کاشت. در این روش گرافت های مو به صورت تک به تک از منطقه بانک مو توسط هولدر دستی جدا و در منطقه طاس سر کاشته می شود. میزان موفقیت پیوند هم کمتر از روش جراحی است و معمولا توصیه می شود که از روش ترکیبی جراحی یا FUT و روش غیر جراحی FIT به صورت همزمان استفاده گردد که عوارض ذکر شده در بالا را شاهد هستیم.

انجام دادن روش غیر جراحی  FITکه  با هولدر دستی برداشت می شود ،  و یا استفاده از روشی بنام  (SAFER)  تاثیری در کیفیت عمل ندارد. در همه این حالت ها از پانچ های متداول و رایج استفاده می شود  . روش SAFERکه در رسانه ها تبلیغ می شود چیز اضافه ای نسبت به روش های رایج ندارد و عوارض متعددی را دارد ،

البته در حال حاضر همانطور که ذکر شد کاشت مو به روش SUT جدیدترین و بهترین متد پیوند مو طبیعی محسوب می شود که به صورت انحصاری و برای اولین بار توسط کلینیک کاشت مو رنسانس وارد ایران گردیده است که در این روش تقریبا تمامی معایب و عوارض روش های دیگر کاشت مو برطرف شده است و میتوانیم تا 5000 گرفت یعنی تا 14000 تار مو را در صورت داشتن بانک موی مناسب پیوند زنیم.دلايل ريزش مو زنان

9- خط رویش مو

برای اینکه نمای جلوی سر بعد از کاشت مو غیرطبیعی نشود وچهره فرد اخم آلود به نظر نرسد لازم است خط موی جلوی سر از میزان مشخصی پایین تر آورده نشود.لازم است بیماران در این مورد از تجربه پزشک استفاده کنند وهمفکری کنند و بی دلیل اصرار به پایین آوردن زیاده از حد خط رویش مو نداشته باشند البته در اخر نظر شخص کاندید اعمال خواهد شد با صلاح دید پزشک.

طراحی خط رویش مو موضوعی است که در نتیجه نهایی کاشت مو بسیار موثر است و برای طبیعی بودن خط رویش نیاز به تجربه و دانش علمی زیادی است ، بنابراین در این مورد حتما با پزشک خود مشورت نمایید.

10- نتیجه نهایی کاشت مو

کاشت مو فرایندی نیست که بلافاصله نتیجه آن قابل مشاهده باشد ، برای مشاهده نتایج نهایی کاشت حدود 10 تا 12 ماه زمان لازم است تا موهای پیوند داده به مرحله رشد کامل خود رسیده و پیوند مو تثبیت گردد.

به غیر از کاشت مو روش های دیگری برای جلوگیری از ریزش مو و درمان آن وجود دارد که البته در حال حاضر این روش ها نمی تواند از نظر ماندگاری و کیفیت جای پیوند موی طبیعی را بگیرد:

1- روش درمان های دارویی :

داروهایی مانند ماینوکسیدیل و قرص فیناستراید از جمله داروهایی هستند که تاثیر آنها بر کاهش ریزش مو و همچنین رویش مجدد توسط FDA  (سازمان دارویی ایالات متحده) تایید شده اما این روش ها نیز داری عوارض مخصوص به خود هستند :

·         نیاز به استفاده همیشگی از محلول ماینوکسیدیل و قرص فیاستراید

·         بازگشت ریزش مو به حالت قبل پس از قطع مصرف

·         وجود عوارض ناخواسته مانند افزایش موهای زائد بدن در دوره مصرف ماینوکسیدیل

·         وجود عوارض هورمونی در قرص فیانستراید که اخیرا مشخص شده ممکن است دائمی باشد

2- درمان ریزش مو با استفاده از پکیج ویژه ریزش مو:

برخی مواقع توصیه ما برای افرادی که ریزش موی ارثی دارند  این است که برای  جلوگیری از ریزش مو از پکیج PRPمزوتراپی،  لیزرتراپی و ویتامین درمانی استفاده کنند و جهت تزریق PRPو مزوتراپی حتماً به مراکز معتبر و مجاز مراجعه کنند. PRPعبارت است از تزریق خونی که از بیمار گرفته شده و سانتریفوژ شده است. در این روش پلاسمای تغلیظ شده را که پلاکت آن پنج برابر خون معمولی است جدا کرده و در پوست سر تزریق می کنند . ادعا می شود چون پلاسما تغلیظ شده است غنی ازفاکتورهای رشد بوده ومی تواند ریشه مو را تقویت کند. کاربرد PRP در درمان طاسی ایده ای نو محسوب می شود PRP در اروپا و آمریکا در مرحله تحقیقاتی است ولی نتایج تحقیقات ضد و نقیض است . در یک مطالعه در برزیل PRP پس از کاشت مو با بهبودی 15% در قطر و تعداد موها همراه بوده است. در ایران کسانی که این کار را انجام می دهند اسم آن را تزریق سلول بنیادی گذاشته اند و این اشتباه است . پلاکت اصلاً سلول بنیادی نیست . درواقع پلاکت چون هسته ندارد اصلاً سلول نیست

3- سلول های بنیادی :

تحقیقات بر روی سلول های بنیادی Stem cellsو سلول درمانی یا کشت مو همچنان ادامه دارد ولی هنوز به نتیجه عملی در انسان نرسیده است. این امید وجود دارد که در آینده با شناسایی ژن های مسول طاسی قبل ازسن بلوغ و حذف یا اصلاح آنها با ژن درمانی مشکل طاسی به طور کامل برطرف شود .در این صورت اصلا نیازی به کاشت مو نخواهد بود که البته سالها تا کامل شدن تحقیقات و بررسی نتایج زمان باقی مانده است.

یکی از مهم ترین مسائلی که پیش از اقدام به کاشت مو ذهن متقاضیان را به خود مشغول می کند هزینه های مربوط به پیوند موی طبیعی است. هزینه کاشت مو بستگی به عوامل مختلفی دارد از جمله تعداد گرفت های مورد نیاز کاشت مو ، تعداد جلسات و..

اما به صورت کلی هزینه یا قیمت کاشت مو به روش SUT در کلینیک تخصصی موی رنسانس بین 3.000.000 تا 6.000.000 تومان می باشد.

لازم است در نظر داشته باشید این هزینه نسبت به تراکم و کیفیت بالاتر و همچنین ماندگاری مادام العمر به نسبت نتایج کاشت مو با روش های رایج و سنتی بسیار به صرفه تر بوده و دیگر نیازی به دارو و درمان های طولانی و بی اثر نمیباشید و با توجه به سابقه طولانی کلینیک رنسانس کاملا رضایت شما را در پی خواهد داشت.

شما عزیزان میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و نوبت دهی با شماره های 02122088210 و 02188909050 تماس حاصل کرده و یا عکس خود را از طریق تلگرام و واتساپ به شماره 09122115442 ارسال فرمایید.

همچنین جهت ویزیت مجازی و ارسال عکس آنلاین میتوانید از طریق لینک زیر اقدام کرده تا مشاورین ما با شما تماس بگیرند.

مشاوره رایگان مجازی

این مرکز افتخار دارد هم اینک با این تکنیکهای جدید و انحصاری در ایران کاشت و ترمیم مو را به بالاترین سطح خود رسانده , که دیگر نیازی به روشهای FUT-FIT که برش و بخیه و یا بیهوشی در آنها شاهد بودیم نمیباشد

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

ریزش مو در زنان مشکل نسبتا شایعی است؛ علاوه بر اینکه از نظر روحی می‌تواند برای فرد آزار‌دهنده باشد، یک هشدار برای وضعیت سلامت جسمی فرد نیز به حساب می‌آید. در نتیجه این موضوع نباید مورد بی‌توجهی قرار گیرد. علل متعددی از جمله کمبود پروتئین، استرس، بیماری‌های خود ایمنی و موارد دیگر می‌تواند منجر به ریزش مو شود. شدت ریزش مو از حالت خفیف یعنی نازک‌شدن تارهای مو تا حالت شدید مثل خالی‌شدن قسمت‌هایی از سر (طاسی تکه‌ای) و عقب‌رفتن خط رویش مو و … متفاوت است. خوشبختانه امروزه روش‌های درمانی متعددی شامل درمان‌های کلینیکی، درمان‌های خانگی و مراقبت‌های پیشگیری‌کننده برای حل این مشکل وجود دارد. در این مقاله قصد داریم به بعضی از روش‌های درمان ریزش مو در زنان بپردازیم.
دلايل ريزش مو زنان

اشتباه نیست اگر بگوییم یکی از اصلی‌ترین و شایع‌ترین دلایل ریزش مو در زنان، استرس‌های جسمی و روحی است. طلاق، عمل جراحی، حوادث ناگوار و موارد دیگر همگی منجر به ایجاد استرس در افراد می‌شوند و معمولا هرکسی که در معرض این اتفاقات تلخ قرار گیرد، به احتمال زیاد برای مدتی دچار ریزش مو می‌شود. در این موارد بدن تلاش می‌کند تا منابع خود را به سمت عضوی که دچار استرس شده، هدایت کند. تغییرات فیزیکی ناگهانی مثل کاهش وزن، تب شدید و… نیز می‌تواند منجر به ریزش مو شود.

حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد زنان در فاصله‌ی سه تا شش ماه بعد از بارداری، به دلیل کاهش سطح هورمون «استرژون»، نوعی ریزش مو تحت عنوان «جریان تلوژن» را تجربه می‌کنند.

به این نوع ریزش مو، ریزش موی «آندروژنیک» یا «آلوپسیای آندروژنیک» نیز گفته می‌شود. این نوع ریزش مو در زنانی که در خانواده‌ی خود سابقه‌ی ریزش مو دارند، بیشتر به چشم می‌خورد. این نوع ریزش مو ابتدا با نازک‌شدن موها در جلوی سر شروع می‌شود، اما به‌طور معمول خط رویش مو در جلوی سر از بین نمی‌رود و تقریبا هرگز به طاسی منجر نمی‌شود.

مصرف مقدار کافی پروتئین در رژیم غذایی روزانه، برای جلوگیری از ریزش مو بسیار مؤثر است. کسانی که رژیم‌های لاغری بدون پروتئین را انتخاب می‌کنند، دچار نوعی سوء‌تغدیه می‌شوند. در چنین شرایطی بدن تلاش می‌کند، پروتئین لازم را ذخیره کند. در نتیجه‌ ابتدا رشد موها کاهش می‌یابد و در ادامه متوقف می‌شود و به‌دنبال آن ریزش مو اتفاق می‌افتد. گاهی این روند ۲ تا ۳ ماه به‌طول می‌انجامد. بهتر است بدانید راه درمان آن بسیار ساده است و تنها با برگرداندن و مصرف پروتئین در رژیم غذایی‌تان امکان‌پذیر است.

یک ماده‌ی غذایی بسیار مهم برای حفظ سلامت مو، آهن است. مصرف غذاهای سرشار از آهن از این جهت حائز اهمیت است که کمبود آهن می‌تواند منجر به کاهش تعداد گلبول‌های قرمز خون و بروز کم‌خونی شود. البته کم‌خونی گاهی ممکن است به دلیل عدم جذب مواد مغذی در بدن یا دلایلی نظیر جراحی، بارداری، بیماری و … باشد.

سفلیس، بیماری‌های خود‌ایمنی، شیمی‌درمانی، آنرمالی‌های مربوط به ساقه‌ی مو و … از دیگر دلایلی هستند که منجر به ریزش مو در زنان می‌شوند. به‌طور قطع، برای تعیین علت دقیق ریزش مو باید به تشخیص درست توسط پزشک روی آورد. در ادامه به روش‌های درمانی این بیماری می‌پردازیم.

یکی از داروهای مؤثر در درمان ریزش مو، «ماینوکسیدیل» است که در شکل مختلف مایع یا فوم موجود است. این دارو معمولا روزانه دو تا سه بار، روی پوست سر ماساژ داده می‌شود. «مایندوکسیدیل» از ریزش شدید مو جلوگیری و به رویش مجدد آن کمک می‌کند، اما برای دریافت نتایج محسوس از استفاده‌ی آن باید چند ماه صبر کرد. توجه داشته باشید اگر مصرف دارو به یکباره قطع شود، ریزش شدید مو اتفاق می‌افتد. در واقع تا زمانی که از آن استفاده می‌کنید، می‌توانید از مزیت آن بهره ببرید و آن را به‌عنوان یک درمان مادام‌العمر در نظر داشته باشید.

این روش در درمان «آلوپسیای آره آتا» (ریزش موی سکه‌ای) کاربرد دارد. در این نوع ریزش مو، سیستم ایمنی به اشتباه به فولیکول‌های مو حمله می‌کند و آنها را از بین می‌برد. برای درمان از تزریق نوعی هورمون که سیستم ایمنی را سرکوب می‌کند، استفاده می‌شود. البته «کورتیکواستروئیدها» به صورت پماد و‌ کرم نیز موجود هستند. برای حصول نتیجه‌ی بهتر در این روش، معمولا تزریق چند‌مرحله‌ای در یک ماه انجام می‌شود.

در این روش پوست سر در مقابل اشعه‌ی فرابنفش قرار می‌گیرد. ادعا می‌شود استفاده از لیزر، روش مؤثری است که باید هر دو یا سه هفته یکبار تکرار شود. طول درمان آن ۲۶ هفته در یک سال است، اما با توجه به مضرات اشعه‌ی فرابنفش برای بدن، ریسک ابتلا به سرطان پوست یا علائمی نظیر تهوع و اگزما در این روش وجود دارد که معمولا پزشکان آن را توصیه نمی‌کنند.

در این روش از داروهایی که از ترکیب دو هورمون «استروژن» و «پروژسترون» تهیه می‌شوند، برای درمان استفاده می‌شود. البته کاربرد بیشتر این روش، در مورد خانم‌هایی است که پس از یائسگی دچار مشکل ریزش مو شده‌اند. استفاده این داروهای هورمونی دارای مزیت دیگری هم هست و آن کاهش سایر عوارض در دوران یائسگی است.

کاشت مو، گران‌ترین روش درمان ریزش موست که طی یک عمل جراحی دردناک انجام می‌شود، اما موهایی که به این روش کاشته می‌شوند، علاوه‌بر اینکه رشد می‌کنند، عمر طولانی‌تری هم دارند.

در کنار روش‌های گفته شده که از اصلی‌ترین روش‌های کلینیکی درمان ریزش مو هستند، روش‌های دیگری مثل استفاده از «آنترالین» و قرص‌های بارداری وجود دارد که کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اساس درمان‌های خانگی، بر افزایش گردش خون در پوست سر استوار است. چرا که نامناسب‌بودن گردش خون سبب مرگ سلول‌های پوست سر و ریزش مو خواهد شد. پس علاوه‌بر آنکه باید سطح آهن در بدن برای تولید گلبول‌های قرمز کافی باشد، باید گردش خون در سطح پوست سر نیز تحریک شود. ماساژ پوست سر یکی از بهترین روش‌ها برای تحریک جریان خون به پوست سر است. البته اگر ریزش مو بسیار شدید باشد، ممکن است ماساژ، آن را تشدید کند.

ویتامین B یکی از فاکتور‌های بسیار تأثیرگذار در سلامت موست که کمبود آن مانند آهن، ریزش مو ایجاد می‌کند. زنانی که برای کاهش ریزش موی خود از ویتامین B و به‌ويژه از بیوتین که نوع خاصی از آن است، استفاده کرده‌اند نتیجه‌ی آن را بسیار رضایت‌بخش دانسته‌اند.

یکی از مؤثرترین درمان‌های خانگی در کنترل ریزش مو، با قدمتی بیش از صد سال، مالش روغن جوجوبا به پوست و موی سر است. شواهد نشان داده است که این روغن برای رشد و سلامت مو بسیار مفید است.

این گیاه از شکل‌گیری هورمون «تستوسترون» که دشمن فولیکول‌های موست، جلوگیری می‌کند. «تستوسترون» با حمله به فولیکول‌های مو سبب کاهش جدی در رشد مو و آلوپسیا می‌شود. پس با مصرف بیشتر این گیاه می‌توان فولیکول‌های مو را از شر این عامل مزاحم نجات داد.

رزماری قرن‌هاست که برای سلامت مو استفاده می‌شود. اغلب توصیه می‌شود این گیاه به‌صورت مخلوط با روغن بادام، به‌صورت موضعی بر روی پوست سر و اطراف ریشه‌ی مو مالیده شود.

این روغن یکی دیگر از روغن‌های پرکاربرد در معالجه‌ی ریزش موست که به‌عنوان مرطوب‌کننده و استحکام‌بخش برای مو و فولیکول‌های آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روغن را می‌توانید مستقیما روی پوست سر بمالید.

این گیاه نیز عملکردی مشابه نخل اره‌ای دارد و از شکل‌گیری «دی‌هیدروتستوسترون» جلوگیری می‌کند. «دی‌هیدروتستوسترون» ماده‌ای است که از «تستوسترون» مشتق می‌شود. شیرین‌بیان اجازه نمی‌دهد، پروسه‌ی انتقال و شکل‌گیری این ماده انجام شود.

گلرنگ گیاهی است که سبب افزایش و بهبود گردش خون می‌شود. در نتیجه اضافه‌کردن این گیاه به رژیم غذایی ایده‌ی خوبی به نظر می‌رسد. گلرنگ از طریق گشاد‌کردن عروق خونی، رگ‌های خونی پوست سر را باز می‌کند و ضمن کاهش فشار خون کمک می‌کند اکسیژن و خون بیشتری به سلول‌های پوست برسد و به این ترتیب رشد مو‌ها را تحریک می‌کند.

اگر دچار ریزش مو هستید خوردن غذاهای حاوی پتاسیم را فراموش نکنید. پتاسیم نیز مثل گلرنگ خاصیت گشاد‌کنندگی عروق را دارد. این ماده سبب بهبود گردش خون و حفظ تعادل مایعات در بدن می‌شود و به حفظ و بقای سلول‌ها کمک می‌کند. موز یک منبع غنی پتاسیم است.

افزایش یا کاهش شدید وزن ممکن است به دلیل عملکرد نامناسب غده‌ی تیروئید یا انتخاب یک رژیم ناصحیح اتفاق بیفتد، اما لازم است بدانید که پیامد آن، عدم تعادل هورمون‌های بدن است. در این شرایط «تستوسترون» به آسانی به «دی‌هیدروتستوسترون» تبدیل شده و منجر به مرگ فولیکول‌های مو می‌شود.

اگر دچار افسردگی یا اضطراب باشید، موهایتان از شرایط بد روحی شما اثر منفی می‌گیرند. افسردگی و اضطراب منجر به عدم تعادل در هورمون‌ها می‌شود، بنابراین شرایط روانی شما بر سلامت جسمی‌تان اثرگذار است. توصیه می‌شود تا با تکنیک‌های آروماتراپی و مدیتیشن اضطراب خود را کاهش دهید و به این ترتیب مشکل ریزش موی خود را درمان کنید.

روش‌های پیشگیری زیر به جلوگیری از ریزش مو در زنان کمک می‌کنند، اما باید به‌طور مستمر استفاده شوند:

روغن نارگیل را کمی حرارت دهید و با نوک انگشت به‌آرامی بر روی پوست سر خود مالش دهید. با این کار علاوه‌بر اینکه جریان خون به سمت پوست سر افزایش می‌یابد، باعث تقویت و نرم‌شدن موها نیز می‌شود.

آملا نام میوه‌ای است که در هندوستان تولید می‌شود و خواص زیادی برای پوست و مو دارد. این میوه حاوی «تانین»، «ویتامین C»، «آنتی اکسیدان»، «کائمفرول»، «فلاونوئید» و «گالیک‌اسید» است که همه‌ی آنها مواد مغذی مفیدی برای بهبود بافت مو هستند. «ویتامین C» موجود در آملا به جبران کمبود این ویتامین در بدن که خود یکی از عوامل اصلی ریزش موست، کمک می‌کند.

این گیاه شامل آنزیم‌های متعددی است که در حفظ سلامت موها بسیار مفید است. این گیاه را هم می‌توان به صورت مستقیم بر روی پوست سر ماساژ داد یا یک قاشق آن را با معده‌ی خالی میل کنید. آنزیم «پروتئولیک» در این گیاه در ترمیم سلول‌های مرده‌ی پوست مؤثر است. همچنین از آلوئه‌ورا می‌توان به عنوان یک نرم‌کننده‌ی طبیعی برای نرمی مو، کاهش شوره و خارش سر استفاده کرد.

سخن آخر اینکه، ریزش مو در زنان تا مدت‌ها یک تابو بوده و زنان بسیاری در خلوت خود از آن رنج می‌برده‌اند، اما امروزه با بهبود سطح فکری مردم، نگاه منطقی‌تری به این مسئله می‌شود و گزینه‌های درمانی متعددی برای کنترل و درمان آن وجود دارد. پس جای نگرانی نیست، اگر هیچ‌یک از درمان‌های خانگی و راه‌های پیشگیری‌کننده مؤثر واقع نشد، هنوز گزینه‌های زیادی برای درمان ریزش موی خود دارید.دلايل ريزش مو زنان

برگرفته از:organicfact

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

به کمک یافته‌های علمی، پوست خود را بهتر بشناسید و آن را جوان و جذاب نگه دارید.

19500تومان

var head = document.getElementsByTagName(“head”)[0];
var script = document.createElement(“script”);
script.type = “text/javascript”;
script.async=1;
script.src = “https://s1.mediaad.org/serve/chetor.com/loader.js” ;
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

سلام صبح بخیر دوست گرامی خوب ومفیدی بود.

مقاله خوبی ومفیدی بود.

مد و زیبایی

فواید پارافین تراپی و نحوه انجام آن در منزل

علل ورم صورت و ۶ راهکار موثر برای درمان آن


درمان جوش زیر پوستی با ۶ روش‌ خانگی موثر

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو


علت جوش روی سینه و ۸ روش درمان خانگی آن

آخرین مطالب

نظریه هدف گذاری لاک؛ ۵ اصل برای تعیین اهداف معنی‌دار و چالش‌برانگیز

چطور بازدهی تبلیغات بنری را بالا ببریم؟


معرفی کتاب شغلی که زندگی‌ست

برای سفر به شمال کدام شهرها را انتخاب کنیم؟

معنی نوستالژی؛ دلایل و راه‌های غلبه بر آن

ترین های جهان

زیباترین گلهای جهان که مبهوت زیبایی‌شان می‌شوید

معروف ترین آشپزهای جهان که در حرفه‌ خود بهترین هستند

عجیب ترین قوانین دنیا که با شنیدن آن‌ها بهت‌زده خواهید شد

بهترین فیلم های رازآلود جهان که ذهن شما را ساعت‌ها درگیر خود می‌کنند

بهترین فیلم های ۲۰۱۷ که در ذهن شما ماندگار خواهند شد

بانمک ترین حیوانات دنیا که می‌توانند واقعا خطرناک باشند

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

دلايل ريزش مو زنان
دلايل ريزش مو زنان
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *