دستور پخت خورشت مرغ با رب انار

دوره مقدماتی php
دستور پخت خورشت مرغ با رب انار
دستور پخت خورشت مرغ با رب انار

هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است ، شما اولین نفر باشید !

توجه: نظرات مدیریت سایت تا آنجا که بتواند از ویرایش یا حذف نظرات ارسالی توسط کاربران خودداری خواهد کرد ، مگر اینکه پیام مورد نظر دارای کلمات رکیک و مغایر با محدوده تعیین شده در قوانین سایت باشد .

آدرس پست الکترونیک شما هرگز منتشر نخواهد شد. قسمت های ضروری با * نشانه گذاری شده اند

دستور پخت خورشت مرغ با رب انار

دوره مقدماتی php

سایت آشپزی آیکابان ، یک آشپزی ساده و لذت بخش با ساده ترین و در دسترس ترین مواد غذایی موجود را به شما آموزش می دهد . عشق و علاقه مهمترین اصل در آشپزی است . با عشق آشپزی کنید و از تهیه انواع غذاها ، دسرها ، نوشیدنی ها ، کیک و شیرینی و . . . با طعمی نو لذت ببرید .

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ و متعلق به آشپزی iKaBaN.ir می باشد



خورش مرغ

خورش مرغ یکی از مرسوم ترین خورش های ایرانی است که تقریبا همیشه در کنار زرشک پلو سرو می شود و با نام زرشک پلو با مرغ شناخته می شود. این خورش خوشمزه از غذاهایی محسوب می شود که اگر خوب پخته شود تقریبا همه آنرا می پسندند.

خورش مرغ از محبوب ترین غذاهای مجلسی ایرانی نیز محسوب می شود و در مراسمات مختلف از عزا گرفته تا عروسی سرو می شود. جالب است بدانید گوشت مرغ خواص زیادی دارد که می توانید با تهیه خورشت مرغ از این خواص بهره مند شوید.

برخی افراد دوست دارند این خورش را به صورت خیلی غلیظ و تقریبا بدون آب تهیه کنند که برای این منظور خورش باید بیشتر روی حرارت بماند. اگر دوست دارید از آب مرغ در کنار این خورش خوشمزه بهره ببرید در زمان اضافه کردن آب یک لیوان بیشتر آب اضافه کنید.دستور پخت خورشت مرغ با رب انار

با موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر خورشت مرغ تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقداری کمتر یا بیشتری خورش تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی خورش مرغ با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

دستور پخت

ابتدا پیاز را پوست بگیرید و به صورت نگینی یا خلالی نازک خرد کنید سپس یک تابه لبه دار یا یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن مایع داخل آن بریزید. پس از اینکه روغن داغ شد پیاز خلال شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا نرم شود.

ادامه مطلب

پس از اینکه پیاز کمی نرم شد مقداری زردچوبه اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا زمانی که پیاز و زردچوبه یکدست شوند. حرارت زیر تابه را ملایم تر کنید و قطعات مرغ را داخل تابه بچینید. هر طرف هر قطعه مرغ را ۵ دقیقه سرخ کنید.

پس از اینکه مرغ ها به خوبی سرخ شدند هویج را به صورت حلقه ای خرد کنید و به قابلمه اضافه کنید. پس از اینکه هویج را ۲ دقیقه تفت دادید رب گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه کنید. رب گوجه فرنگی را به خوبی تفت دهید تا کاملا سرخ شود.

سرخ کردن رب گوجه فرنگی باعث می شود که طعم و بوی خامی آن گرفته شود و در پایان پخت خورش روی طعم و عطر غذا تاثیر منفی نگذارد. علاوه بر این مورد سرخ کردن رب گوجه فرنگی باعث می شود رنگ خورش در پایان پخت خوشرنگ تر شود.

ادامه مطلب

پس از اینکه رب گوجه فرنگی سرخ شد مقداری نمک و فلفل سیاه به همراه ۳ لیوان آب جوش به قابلمه اضافه کنید و درب آنرا بگذارید تا مرغ به طور کامل مغز پخت شود. حدود یک ساعت زمان نیاز است تا خورش مرغ آماده سرو شود.

در این مدت می توانید سیب زمینی را آماده کنید ، برای این منظور سیب زمینی را به صورت خلالی خرد کنید سپس با آب سرد بشویید و خشک کنید تا نشاسته های روی سطح سیب زمینی ها از بین برود و در هنگام سرخ کردن به هم نچسبند.

در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن داخل تابه بریزید ، پس از داغ شدن روغن سیب زمینی ها را سرخ کنید. پس از اینکه خورش آماده شد آنرا با سیب زمینی سرخ شده تزیین کنید و به همراه زرشک پلو سرو کنید.

ادامه مطلب

دستور پخت خورشت مرغ با رب انار

آرایش

مدل مو

مدل لباس


مواد لازم خوراک مرغ با رب انار :

 

 

طرز تهیه خوراک مرغ با رب انار :

اول قابلمه رو روی شعله میزاریم می گذاریم داغ شود و بعد روغن را اضافه می کنیم و بعد پیاز ها رو می ریزیم و در حد یه تفت کوچولو سرخشان میکنیم و بعد مرغها را اضافه می کنیم و خوب تفت با پیاز تفت می دهیم و در همین حین نمک و فلفل رو اضافه می کنیم و دوباره تفت میدهیم.

حدودا 10 دقیقه . بعد از 10 دقیقه آب رو اضافه می کنیم و 5 دقیقه یا بیشتر صبر می کنیم که آب داغ شود نه به جوش اید وقتی آب داغ شد رب انارمونو اضافه می کنیم ویکم موادمونو هم میزنیم تا رب انار مخلوط بشه و مزه غذا رو میگیریم اگر کمی یا زیادی داشت غذارو درست میکنیم.

در قابلمه رو میبندیم و بعد از 45 دقیقه در قابلمه رو بر می داریم و غذا رو چک میکنیم .اگر پخته بود اجاق را خاموش میکنیم اگر نبود 20 دقیقه دیگر بدون در و با شعله ملایم میزاریم خوب بپزه.

 

نکات :

بعد از اینکه آب رو اضافه کردیم یک هویج درون قابلمه میندازیم تا هورمون های مرغ گرفته بشه .
بعضی مرغها زود پخته میشوند مرتبا غذاتونو چک کنید تا مرغ ها از هم وا نرن.

میزان نمک دست خودتونه ولی من این خوراک مرغ رو شیرین دوست دارم و کم نمک میزنم.

 

منبع : آکاایران

آموزش آشپزی ، ، آموزش پخت انواع غذای ایرانی ،غذای فرنگی و سنتی



دستور پخت خورشت مرغ با رب انار
دستور پخت خورشت مرغ با رب انار
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *