دستور پخت بیف استراگانف خوشمزه

دوره مقدماتی php
دستور پخت بیف استراگانف خوشمزه
دستور پخت بیف استراگانف خوشمزه

بیف استراگانف یکی از غذاهای معروف روسیه است که در کشورمان طرفدران زیادی پیدا کرده است. این غذا هم مانند سالاد الویه که یک سالاد روسی است با ذائقه ما ایرانیان سازگار است و به همین جهت طرفدران خاص خود را پیدا کرده است. مواد اصلی این غذای خوشمزه گوشت ، خامه و قارچ هستند. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر بیف استروگانف تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه بیف استراگانف در ادامه با همدوره همراه باشید.

ابتدا پیازها را به صورت نگینی خرد می کنیم و به همراه مقداری روغن در یک تابه تفت می دهیم. پس از اینکه پیازها کمی سبک شد گوشت را به قطعات کوچک و نازک برش می زنیم و به تابه اضافه می کنیم و سپس تفت دادن را ادامه می دهیم.

پس از اینکه رنگ گوشت تغییر کرد ۲ لیوان آب به تابه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم گوشت با حرارت ملایم بپزد به صورتی که آب موجود در تابه کاملا تبخیر شود. پس از اینکه گوشت پخت قارچ ها را خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم.

مواد را تفت می دهیم تا قارچ ها آب بیندازند و آبشان کم کم تبخیر شود. در همین حین آرد را به همراه مقداری نمک و فلفل در شیر حل می کنیم به تابه اضافه می کنیم و مواد را کمی تفت می دهیم تا شیر شروع به حباب زدن کند سپس از روی حرارت بر می داریم.دستور پخت بیف استراگانف خوشمزه

در پایان پخت بیف استروگانف خامه را به مواد اضافه می کنیم و خوب با مواد دیگر مخلوط می کنیم. در مرحله بعد سیب زمینی ها را به صورت خلالی خرد و در روغن سرخ می کنیم. در پایان سیب زمینی سرخ شده را در کنار بیف استروگانف سرو می کنیم.

دوره مقدماتی php

نااایس

سلام و عرض ادب خوشحالیم که این مطلب مورد پسند شما قرار گرفته است. با آرزوی موفقیت برای شما دوست گرامی

بیف استروگانوف

بیف استروگانوف یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار در جهان است که اصالت ان متعلق به کشور روسیه می باشد. بیف استروگانوف در کنار غذاهایی مثل سالاد الویه ، سالاد روسی و چیکن استروگانف از معروف ترین غذاهای روسی هستند که در کشورمان ایران از محبوبیت زیادی برخوردار هستند.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر بیف استروگانوف تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقداری کمتر یا بیشتری بیف استروگانوف تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی و طرز تهیه بیف استروگانوف با پارسی دی همراه باشید.

کالری بیف استروگانوف : برای هر نفر ۳۰۰ تا ۳۵۰ کالریدستور پخت بیف استراگانف خوشمزه

مواد لازم برای ۴ نفر

دستور پخت

ابتدا گوشت را به شکل مستطیل برش می دهیم و دقت کنید برش ها تقریبا نازک باشند،سپس پیازها را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه نگینی خرد می کنیم و در تابه ای روغن می ریزیم و حرارت را کم می کنیم تا روغن به مرور زمان داغ شود

سپس پیازهر را در تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا کمی نرم شوند و تکه گوشت ها را به پیاز اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا رنگ آن ها تغییر کند،آنگاه ۲ لیوان آن داخل تابه می ریزیم و حرارت را ملایم می کنیم و صبر می کنیم تا خوب بپزد و آب گوشت کاملا تبخیر شود.

تا پخت گوشت زمان داریم تا قارچ ها را آماده کنیم.با پارچه ای حوله ای که نمدارش می کنیم ذرات سیاه روی قارچ ها را تمیز می کنیم و در زمان کوتاهی سریع آبکش می کنیم و روی تخته به صورت ورقه ورقه خرد می کنیم و کنار می گذاریم.

زمانی که آب تابه کاملا تبخیر شد قارچ ها را داخل تابه می ریزیم و مواد را مخلوط می کنیم و تفت می دهیم تا قارچ ها آب بیندازند و سپس آب قارچ ها تبخیر شود. شیر را داخل کاسه ای می ریزیم و آرد ،نمک و فلفل را با آن مخلوط می کنیم

و هم می زنیم تا یکدست شوند و بعد به مواد داخل تابه می افزاییم و تفت می دهیم تا شیر حباب بزند و آن وقت تابه را از روی حرارت بر می داریم. خامه را به مواد اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا به خورد مواد برود.بیف استروگانوف ما آماده است.

در تابه ای کوچک و گود روغن می ریزیم و حرارت را کم می کنیم تا داغ شود سپس تا داغ شدن روغن سیب زمینی ها را پوست می گیریم و می شوییم و به صورت خلالی خرد می کنیم و داخل روغن سرخ می کنیم و بیف استروگانوف را در ظرف مورد نظر می ریزیم و سیب زمینی های سرخ شده را کنار آن قرار می دهیم.نوش جان

تصویر از mehnoosh_mah

همچنین ببینید

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

دستور پخت بیف استراگانف خوشمزه

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

لطفا جهت مشاهده لیست و میزان مواد مورد نیاز به سایت «نوش جان» در آدرس زیر مراجعه فرمایید:https://wp.me/p4Qmfx-cs

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка плейлистов…

دستور پخت بیف استراگانف خوشمزه
دستور پخت بیف استراگانف خوشمزه
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *