دستور آشپزی خوراک لوبیا سبز

دوره مقدماتی php
دستور آشپزی خوراک لوبیا سبز
دستور آشپزی خوراک لوبیا سبز

تمیز کردن لوبیاسبز:
لوبیا سبز را قبل از خرد کردن، شسته و ضد عفونی کنید، سپس سرو تهِ را بگیرید، همچنین سعی کنید ریشه غلاف کنار لوبیا را بگیرید،. لوبیا سبز خرد شده سریعاً خراب و خشک می‌شود، در این صورت لوبیا سبز را به مدت یک دقیقه در قابلمه‌ای حاوی آب جوش ریخته، سپس به مدت 30 ثانیه در ظرفی حاوی آب و یخ بریزید و آبکش کرده و استفاده کنید.
خوراک از آن دسته غذا هایی است که علی رغم زمان پختِ تقریباً طولانی (البته اگر از زود پز استفاده کنید، زمانِ پخت کمتر می‌شود)، غذایی بسیار راحت است. شاید برای تهیه این غذا به حضور شما در آشپزخانه کمتر از 15 دقیقه هم نیاز نباشد. خوراک را معمولاً در کنار نان یا برنج سرو می‌کنند. برای زیبا به نظر رسیدن این غذا بهتر است قطعات هویج و سیب زمینی مرتب و یکدست خرد شده باشند.

© 2014-2019 تمامی حقوق این سایت متعلق به گروه سانازسانیا و برای این گروه محفوظ است.

Загрузка…

دوره مقدماتی php

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

دستور آشپزی خوراک لوبیا سبز

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

کانال آشپزی با نیلوفر تقدیم می کند، قصد من از تهیه این ویدئوها آموزش و به اشتراک گذاری دانسته های خود با شما خوبان است با مشترک شدن در کانال آشپزی با نیلوفر می توانید هر هفته ویدئوهای جدید را بیننده باشیددر کانال آشپزی با نیلوفر شما با پخت انواع نانها ، شیرینی ها و غذاهای ایرانی و بین المللی آشنا شده و آموزش تک نک آنها را به صورت رایگان خواهید داشت . در مسیر عمر آموختم زندگی سفری کوتاه ست باید دانش و مهر را برای همدیگر به یادگار بگذاریم و من در این دنیای مجازی قصد دارم بهترین تجربیات خود را در زمینه پخت و پز به شما خوبان هدیه کنم به امید روزهای شاد و سفره های رنگین برای همه کودکان جهان ، تنها آرزوی قلبی من … بیا تا مهر باشیم و مهر پروری را سر لوحه زندگی خود قرار دهیم . در صورت تمایل ویدئو ها را لایک و اشتراک گذاری نمایید چرا که با این عمل خود ، شما هم سفره رنگین را به دیگر انسانها هدیه خواهید کرد … نیلوفر

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка плейлистов…

در این مطلب به طرز تهیه خوراک لوبیا سبز همراه با گوشت به صورت تکه ای یا چرخ شده، می پردازیم، لوبیا سبز یک گیاه غذایی کم کالری و در عین حال مغذی است که در انواع خوراک، خورش و پلو قابل طبخ می باشد.

لوبیا سبز یک گیاه غذایی کم کالری و بسیار مغذی است که می توان آن را به صورت خورش لوبیا سبز، خوراک یا در لوبیا پلو طبخ نمود. خوراک لوبیا سبز را معمولا با هویج، سیب زمینی و گوجه فرنگی طبخ می کنند اما این خوراک همراه با گوشت به عنوان یک غذای کامل در وعده ناهار طرفداران زیادی دارد. در این مطلب با طرز تهیه خوراک لوبیا سبز با گوشت همراه ما باشید.

خوراک لوبیا سبز با توجه به دارا بودن لوبیا سبز از نظر ظاهری برای همه به خصوص کودکان بسیار جذاب و در عین حال مغذی می باشد که باید بسیار خوب پخته شود، بهترین روش پخت لوبیا سبز، بخار پز کردن لوبیا سبز می باشد که هم خیلی خوب پخته می شود و هم ارزش غذایی آن حفظ می گردد. بنابراین شما می توانید در این خوراک از بخار پز شده آن نیز استفاده کنید.

دستور آشپزی خوراک لوبیا سبز

در طرز تهیه خوراک لوبیا سبز ابتدا پیاز را در روغن سرخ کرده و کمی که پیاز ها سبک شدند، سیر خرد شده و گوشت ها را که به قطعات دلخواه تکه کرده اید در آن تفت دهید، در این حین زردچوبه و فلفل را اضافه کرده، بگذارید همراه با گوشت ها، تفت بخورند سپس قبل از اینکه خون گوشت ها بیرون آید، آب را اضافه کرده، بگذارید گوشت ها پخته شوند. در این حین لوبیا سبز ها را شسته ، سر و ته آن را بگیرید و به اندازه دلخواه خود تکه کنید (اندازه آن بزرگ باشد به اندازه دو یا سه سانتی متر بهتر است).

سپس در مقداری روغن تفت دهید، پس از اینکه گوشت ها نیم پز شدند، لوبیا سبز ها را به آن اضافه کنید و بگذارید تا با یکدیگر کاملا پخته شوند. در این مدت سیب زمینی ها و هویج ها را به قطعات دلخواه ولی متناسب خرد کنید و پس از پخته شدن گوشت ها و لوبیا سبز، ابتدا هویج و پس از مدتی که هویج ها نرم شدند، سیب زمینی ها را اضافه کنید، در این مرحله از پخت خوراک لوبیا سبز, رب گوجه فرنگی را جداگانه با کمی روغن تفت می دهیم و پس از پخته شدن سیب زمینی ها به همراه زعفران به مواد اضافه می کنیم، پس از اینکه رب به خورد مواد رفت و کمی مایع خوراک غلیظ گردید، آبلیمو را اضافه کرده و نمک آن را اندازه می کنیم، در این مرحله از طرز تهیه خوراک لوبیا سبز, پس از خوردن یکی دو جوش، خوراک لوبیا سبز آماده ی سرو می باشد.

در این دستور پخت خوراک لوبیا سبز می توانید از گوشت چرخ کرده نیز استفاده کنید بنابراین دیگر نیازی به اضافه کردن آب نمی باشد. هویج و سیب زمینی را در قطعات کوچکتر سرخ کرده، همچنین گوشت چرخ کرده را همراه با پیاز و ادویه های دلخواه و نمک تفت می دهیم و سپس هویج و سیب زمینی سرخ شده را همراه با لوبیا سبزهای بخارپز شده به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم و برای کمی آبدار شدن مواد، رب گوجه فرنگی را به همراه گوجه فرنگی های رنده شده اضافه میکنیم و می گذاریم گوجه فرنگی و رب به خورد مواد برود و سپس زعفران و آبلیمو را می افزاییم و نمک آن را اندازه می کنیم. در این مرحله خوراک لوبیا سبز آماده سرو می باشد.

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟



چگونه اشتهای کودکان را افزایش دهیم؟



ایده های جذاب برای طراحی ناخن در نوروز 98


دتاکس واتر چیست؟ چگونه دتاکس واترهای مفید درست کنیم؟



معرفی انواع غذاهای رژیمی برای کاهش وزن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.



یوتاب گلچینی از بهترین ها

کلیه حقوق مادی ومعنوی مطالب متعلق به وب سایت یوتاب دات کام می باشد و کپی برداری از آن ممنوع است!

خوراک لوبیا چیتی

خوراک لوبیا چیتی یکی از خوراک های معروف ایرانی است که مانند غذاهایی مثل حلیم گندم و عدسی بیشتر به عنوان صبحانه سرو می شود. این خوراک خوشمزه به حدی در میان مردم ایرانی محبوبیت دارد که در فروشگاه ها به صورت کنسروی به فروش می رسد.

با موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر خوراک لوبیا چیتی تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری خوراک لوبیا چیتی تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی خوراک لوبیا چیتی با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

دستور آشپزی خوراک لوبیا سبز

دستور پخت

ابتدا لوبیا چیتی را درکاسه ای میریزیم و روی آن آب می گیریم و می گذاریم تا چند ساعت خوب خیس بخورد بهتر است این کار را از شب قبل انجام دهیم و چند مرتبه آب آن را بیرون بریزیم و آب مجددا داخل کاسه بریزیم.

این کار به این جهت است که نفخ آن کاملا از بین برود و زودتر در زمان پخت آماده شود.پیاز را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته به صورت نگینی خرد می کنیم و تابه را روی حرارت کم قرار می دهیم و کمی روغن داخل آن می ریزیم

و پس از داغ شدن روغن پیازهای نگینی را در تابه ریخته و تفت می دهیم و صبر می کنیم تا طلایی شوند بعد در بشقابی می ریزیم کنار می گذاریم.پوست سیرها را می گیریم و ریز خرد می کنیم داخل تابه ای که پیاز را سرخ کردیم می ریزیم

و تفت می دهیم و حرارت را کم می کنیم سپس گوجه فرنگی را نیز می شوییم وخرد می کنیم و به سیر ملحق میکنیم و با هم تفت می دهیم. به میزانی تفت می دهیم که آب گوجه فرنگی کاملا تبخیر شده باشد و آنگاه لوبیا چیتی را آبکش می کنیم

و به همراه رب گوجه فرنگی به مواد تابه می افزاییم و مخلوط می کنیم. در این مرحله اگر تابه تان گنجایش ۵ لیوان آب را ندارد مواد را در قابلمه ای می ریزیم و ۵ لیوان آب روی آن می ریزیم و درب قابلمه را می گذاریم تا با حرارت ملایم به مدت ۳ ساعت لوبیا و مواد خوب پخته شوند.

(اگر تابه گنجایش داشت در آن بگذارید مواد پخته شود) تا لوبیا پخته شود سیب زمینی را پوست میگیریم و می شوییم و روی تخته به صورت مربع های کوچک خرد می کنیم و در تابه ای روغن میریزیم و حرارت را کم می کنیم تا داغ شود

و سپس سیب زمینی های خرد شده را در روغن تفت می دهیم تا کمی پخته شوند،دقت کنید ما نمی خواهیم سرخ شوند. زمانی که ۲ ساعت از تایم پخت لوبیا گذشت سیب زمینی های نیم پز را به همراه نمک،فلفل و پیاز داغ به مواد می افزاییم.

قارچ ها را می شوییم و قسمت بالایی و ساقه قارچ را در زیر آب به آرامی میشوییم تا کاملا از گرد و غبار تمیز شود و روی تخته به هر مدلی که تمایل داریم خرد می کنیم ولی این نکته را فراموش نکنید که کمی برش ها بزرگ باشد بهتر است چون در خوراک لوبیا جلوه بیشتری دارد.

در آخر پس از برش دادن به مواد قابلمه اضافه می کنیم و به مدت ۱ ساعت دیگر صبر می کنیم تا خوب خواک جا بیافتد.شما می توانید آبلیمو را الان اضافه کنید و یا در آخر پخت که این نیز به تمایل شما بستگی دارد. در آخر خوراک لوبیا شما آماده شده در کاسه ای بریزید و با لیموی تازه و نان نوش جان کنید.

خورش لوبیا سبز یکی از انواع خورش های خوشمزه ایرانی است که طرفداران خاص خودش را دارد. این خورش علاوه بر اینکه طعم بسیار خوبی دارد به دلیل وجود سبزیجات مقوی مانند لوبیا سبز برای بدن نیز بسیار مفید است.

لوبیا سبز خواص بسیار زیادی دارد که با تهیه این خورش می توانید از این خواص بهره مند شوید. از مهم ترین خواص لوبیا سبز می توان به جلوگیری از عفونت ، سلامت پوست ، مو و استخوان ها ، سم زدایی بدن و تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد.

خورش لوبیا سبز به صورت متداول با گوشت قرمز طبخ می شود ولی می توان آنرا با گوشت های سفید مانند مرغ و بوقلمون هم تهیه کرد. ضمن اینکه این خورش خوشمزه را می توانید بدون گوشت و به صورت کاملا گیاهی هم تهیه کنید.

با موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر خورشت لوبیا سبز تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقداری کمتر یا بیشتری خورش تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی خورش لوبیا سبز با پارسی دی همراه باشید.

دستور آشپزی خوراک لوبیا سبز

ابتدا سیر و پیاز را به صورت ریز خرد کنید سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن مایع داخلش بریزید. پس از اینکه روغن داغ شد سیر و پیاز خرد را شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا سیر و پیاز نرم شوند.

پس از اینکه سیر و پیاز نرم شدند مقداری زردچوبه اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا مواد یکدست شوند. در همین حین گوشت خورشتی را پس از شستشو به صورت قیمه ای خرد کنید و به مخلوط سیر و پیاز اضافه کنید.

تفت دادن را ادامه دهید تا گوشت سرخ شود و رنگش تغییر کند. پس از اینکه رنگ گوشت تغییر کرد چند لیوان آب جوش به قابلمه اضافه کنید. درب قابلمه را بگذارید و حرارت زیر قابلمه را کم کنید تا گوشت به طور کامل بپزد.

پس از اینکه گوشت کمی نرم شد رب گوجه فرنگی را به همراه مقداری آبلیمو به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید گوشت به طور کامل بپزد. در مرحله بعدی باید لوبیا سبز را آماده کنید ، برای این منظور لوبیا ها را بشویید و آبکشی کنید.

پس از آبکشی لوبیا سبز آنرا به تکه های ۱ تا ۲ سانتی متری خرد کنید. یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن مایع داخلش بریزید پس از اینکه روغن داغ شد لوبیاها را در روغن تفت دهید تا کمی سرخ شوند.

هر چقدر لوبیا سبز را بیشتر تفت دهید رنگ آنرا پر رنگ خواهد شد و در پایان خورش خوشرنگ و لعاب تری خواهید داشت ولی به دلیل اینکه این کار باعث می شود خواص لوبیا سبز از بین برود به هیچ وجه توصیه نمی شود.

پس از اینکه لوبیا سبز آماده شد آنرا به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به خورش اضافه کنید و اجازه دهید آب خورش کمتر شود و روغن بیندازد. پس از اینکه خورش به طور کامل آماده شد آنرا به همراه برنج سرو کنید.

در صورتی که منع مصرف گوشت قرمز دارید یا اینکه دوست دارید برای تهیه خورش لوبیا سبز از گوشت مرغ استفاده کنید می توانید برای ۴ نفر به مقدار ۶۰۰ تا ۸۰۰ گرم گوشت مرغ استفاده کنید. مراحل پخت تفاوتی با هم ندارد و با گوشت مرغ خورش سریعتر آماده می شود.

استفاده از لپه در این خورش باعث می شود خورش علاوه بر اینکه خوشمزه تر شود جلوه زیباتری نیز داشته باشد. علاوه بر این استفاده از لپه در خورش لوبیا سبز می تواند لعاب خورش را بیشتر کند و به اصلاح خورش مجلسی تر خواهد شد.

در صورتی که می خواهید در خورش لوبیا سبز خود از لپه استفاده کنید کافیست برای ۴ نفر ۲۰۰ گرم لپه را از قبل به مدت ۲ ساعت در یک کاسه آب بخیسانید سپس در زمان تفت دادن گوشت به قابلمه اضافه کنید و با گوشت تفت دهید.

برای تهیه خورش لوبیا سبز می توانید از انواع گوشت های خورشتی گوساله و گوسفندی یا حتی گوشت های سفید مثل گوشت مرغ استفاده کنید ، اما به توصیه سر آشپزان بزرگ مناسب ترین گوشت برای پخت خورش لوبیا سبز گوشت مغز ران گوسفند محسوب می شود که باعث می شود خورش بسیار خوشمزه تری داشته باشید.

دستور آشپزی خوراک لوبیا سبز
دستور آشپزی خوراک لوبیا سبز
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *