درمان پف بالاي چشم درطب سنتي

دوره مقدماتی php
درمان پف بالاي چشم درطب سنتي
درمان پف بالاي چشم درطب سنتي

چشمها حساسترین عضو بدن هستند و در عین حساسیت زیاد در معرض تهدیدات محیطی فراوانی میباشند. متاسفانه بدون آن که متوجه باشیم وقتی دچار بیماری چشم می شویم که هزینه زیادی برای درمان آن باید بپردازیم و ممکن است مقداری از بینایی خود را نیز از دست بدهیم . این در حالی است که بیش از۷۰ درصد اطلاعات زندگی ما از طریق چشم دریافت می شود و اعضای دیگر فقط تا حد محدودی امکان جایگزینی چشم را دارند.

بخشی از بیماری های چشم به بیماری های مربوط به کهولت سن مربوط می شود، مانند آب سیاه یا گلوکوم، آب مروارید و پیرچشمی که از بیماری‌های شایع چشم در دوران پیری است ؛ اما گاهی بر اثر ضربه ، پارگی شبکیه نیز اتفاق می افتد.

از دیگر مشکلات رایج چشم عیوب انکساری چشمها است. معمولا عیوب انکساری ، بیشترین مشکلات و ناراحتی های چشم را تشکیل می دهد که این عیوب را می توان با تجویز عینک یا لنز رفع کرد. سایر بیماری های چشم شامل ورم چشم، خارش و شوره پلکها، گل مژه، ورم ملتحمه، خشکی و سوزش چشم، چشم درد، خستگی چشم و … است.

عموما ورم پلک ‌ها و چشم در صورت وجود هرگونه التهاب یا مایع اضافی در بافت پیوندی پیرامون چشم رخ می‌دهد که ممکن است دردناک یا بدون درد باشد و پلک‌های فوقانی یا تحتانی را در بر گیرد. همچنین یکی از مواردی که ممکن است برای هر شخصی اتفاق بیافتد ورم دور چشم است که معمولاً به آن پف چشم می‌گویند که باعث نگرانی خیلی‌ها از جمله خانم‌ها می‌شود.

چند مورد از راهکارهای طب سنتی برای درمان خانگی این بیماری به طور خلاصه عبارتند از:درمان پف بالاي چشم درطب سنتي

مقداری سیب زمینی خام را رنده کنید و در گاز یا پارچه تمیز بریزید و روی چشمان خود قرار دهید و این درمان را هر شب انجام دهید.

دوره مقدماتی php

در طب سنتی، این گیاه دارویی را به عنوان ضماد برای درمان ورم چشم استفاده میکنند.

شستشوی چشمها با آب جوشانده اسفند برای فرو نشاندن التهاب چشمها مفید است.

یکی دیگر از روشهای درمان گیاهی وم چشم استفاده از لعاب اسفرزه است. کاربرد لعاب اسفرزه که با حرارت کم پخته شده است برای شستشو و درمان تورم چشم بسیار مفید میباشد.

استفاده از آب دم کرده 30 تا 40 گرم برگ گیاه دارویی غازیانی در یک لیتر آب نیز از دیگر درمانهای مفید برای این بیماری است. به این منظور محلول تهیه شده را صورت کمپرس بر روی چشمها قرار دهید. این کار باعث کاهش ورم، درد و حتی رفع چرک چشم خواهد شد.

درمانگران طب گیاهی معتقدند، از دم کرده ساقه و برگهای گندم در یک لیتر آب محلولی به دست می آید که شستشو با آن هر نوع ورم چشم را معالجه خواهد نمود.

شستشو ی چشمها با جوشانده تخم کاهو درمان موثری برای ورم و چشم درد است.

از دیگر روشهای درمانآماس چشم استفاده از روغن کرچک است . به این منظور از این روغن به میزان 3 قطره در چشم بچکانید.

مقداری سفیده تخم مرغ را با پرهای گیاه گل محمدی مخلوط نموده و پشت چشم قرار دهید. ورم چشم را معالجه میکند. استفاده از زرده تخم مرغ خام نیز برای رفع خستگی چشم ها مفید است.

استفاده از جوشانده بابونه نیز یکی دیگر از راهکارهای طب سنتی برای تسکین تورم چشم است. برای تهیه این جوشانده 3 قاشق سوپخوری گیاه بابونه را در سه فنجان آب جوش بریزید و بیست دقیقه آن را دم کنید. سپس با آن چشم را شستشو دهید.

سبزی جعفری سرشار از ویتامین آ است. استفاده از ضماد جعفری در مورد درمان ورم چرکی چشمها استفاده میشود.

یکی دیگر از روشهای طب سنتی برای درمان ورم چشم استعمال موضعی گوشت خربزه شبها بر پشت چشم است. همچنین دادن بخور تخم و پوست خربزه برای ورمی که ناشی از سرماخوردگی در برف باشد بسیار موثر است.

استفاده از گیاه شیرین بیان و شستشوی چشمها با محلول تهیه شده از آن نیز برای درمان ورم ملتحمه چشم مفید است. به این منظور دویست گرم ریشه شیرین بیان را در یک لیتر آب انقدر بجوشانید تا سه چهارم آن تبخیر شود و از آن برای شستشوی چشم استفاده کنید.

راه‌های درمانی خانگی و ساده‌ای که در این نوشته خواهید خواند، باعث خواهند شد تا نگرانی‌هایتان که بخاطر چشم‌های پف کرده در شما ایجاد شده است از بین برود. برخی از این راه‌ها بصورت موقتی پف چشم را کاهش داده و برخی دیگر به دنبال رفع علت این مشکل می باشند.

چای سبز یا سیاه؟ هر دوی این چای ها برای تسکین خستگی و پف چشم مفید هستند. تفاوت؟ نه آنقدر. چای هایی که کافئینه هستند، به انقباض رگ‌های خونی و کاهش پف اعضای بدن کمک می‌کنند، در حالیکه چای های گیاهی (مخصوصا بابونه) حاوی مواد ضد التهابی هستند که قرمزی و التهاب را تسکین می‌دهد. حدود سه تا پنج دقیقه ۲ کیسه از چای مورد نظرتان را در آب داغ فرو ببرید.

چای را در آورید، اجازه دهید مقداری خنک شود تا زمانی که گرمای کیسه ها را بتوان تحمل کرد. حالا دراز بکشید، چشمانتان را ببندید و هر کیسه ی چای را بر روی یک چشمتان بگزارید و با یک پارچه ی نرم آنرا بپوشانید. در طول ماه هایی که هوا گرم است هم می‌توانید کیسه های چای که در آب داغ فرو برده‌اید را در یخچال گذاشته، پس از خنک شدن بر روی چشمانتان بگزارید تا سرحال بیایید.

قاشق غذاخوری چیزی است که در لوازم هر آشپزخانه ای پیدا می‌شود و تأثیر موقتی ای برای التیام خستگی و پف چشم‌ها دارد. ۴ یا ۶ قاشق را در یخچال بگزارید. هر زمانی که خواستید چشمانتان آرام شود، دراز کشیده، چشم‌هایتان را ببندید و قاشقی را بر روی هر چشمتان بگزارید. پس از اینکه قاشق گرم شد، آنرا با یکی از قاشق های خنک درون یخچال عوض نمایید.

در بین سبزیجات، خیار یکی از درمان های شناخته شده است. خیار نه تنها خوشمزه و آرامش بخش است، بلکه بخاطر خواص جمع کنندگی اش، باعث انقباض رگ‌های خونی نیز خواهد شد. سرتان را به عقب خم کرده، چشمانتان را ببندید و برشی از خیار را روی هر چشم بگذارید و مادامی که خیار در حال التیام پف چشمان شماست، برای پنج تا ده دقیقه استراحت کنید.درمان پف بالاي چشم درطب سنتي

سفیده تخم مرغ بعنوان درمانی برای پف صورت شناخته شده است. یک یا دو سفیده ی تخم مرغ را آنقدر بهم بزنید تا سفت شود، سپس با یک قلمو یا پارچه ی نرم به زیر چشمانتان بمالید. با این کار به طور محسوسی متوجه خواهید شد که پوستتان سفت تر شده و پف زیر چشمانتان کاهش پیدا کرده است.

درمان پف چشم

همچنین سیب زمینی هم توانایی درمان چشم‌های پف کرده را دارد! محصولات غده‌ای در طب سنتی اروپا برای تسکین درد مفاصل، سردرد و دیگر شرایط التهابی مورد استفاده قرار می‌گرفت. نشاسته ی سیب زمینی هم بعنوان یک عامل ضد التهاب برای کاهش چشمان تحریک شده عمل می‌کند. یک سیب زمینی را پوست کنده، بشویید و خشکش کنید، سپس با کوچکترین اندازه‌ای که می‌توانید رنده اش کنید.

حالا بجای اینکه آنرا در روغن سرخ کنید، سیب زمینی رنده شده را بر روی یک پارچه تمیز ریخته و پارچه را تا بزنید تا یک ضماد درست شود. حالا ضماد را برای ۱۵ دقیقه بر روی چشمانتان قرار دهید.

احتمالا در صبح روزهای کاری که باید در عرض ۳۰ دقیقه آماده شوید و به محل کار بروید، چشمانتان پف می‌کند. زمان زیادی ندارید تا با چای کیسه ای و برش های خیار به التیام چشمانتان بپردازید، اما مأیوس نشوید. آب سرد در چنین مواقعی به خوبی جوابگو خواهد بود. چند کف دست آب سرد به صورتتان پاشیده و آنرا بشویید تا صورتتان بدرخشد. ممکن است برایتان یک صبح شوک آور باشد، اما بدانید که سردی، باعث انقباض رگ‌های خونی و در نهایت کاهش پف صورت و چشمانتان خواهد شد.

بعلاوه این کار تنها ۱۰ ثانیه بیشتر وقت شما را نمی‌گیرد. اگر برایتان ممکن بود، این کار را در طول روز تکرار کنید و از مزایای آن بهره مند شوید.

آب، یک منجی است! آب حتی به کاهش پف چشم‌ها کمک چشم گیری می‌کند! حتما هر روز حداقل ۸ لیوان آب بنوشید و نوشابه، قهوه یا نوشیدنی های شیرین دیگر را جایگزین این ۸ لیوان نسازید. زمانی که بدن انسان، آب از دست داده باشد، مانند بدن شتر، آب را برای استفاده در مدت زمان بیشتری ذخیره خواهد کرد! اما به ازای کوهان شتر، آب در اطراف چشم ذخیره خواهد شد. با هیدراته نگاه داشتن بدن به اندازه ی کافی، سیستم بدن به حالت بقا تغییر شکل نخواهد داد و طبیعتا چشمان شما هم پف نخواهد کرد.

سیب زمینی سرخ کرده، پیتزای پپرونی و غذاهای دیگری که نمک زیاد دارند، می‌توانند علت چشم‌های پف کرده باشند! اما خود نمک برای چشم مفید است. نصف قاشق چای خوری نمک را در یک لیتر آب گرم هم بزنید، پنبه های توپی یا پد صورتتان را در محلول فرو برده، سپس دراز بکشید، چشم‌هایتان را ببندید و پد را به پلک هایتان بمالید. زمانی که پد ها روی چشمان شماست، حداقل ۱۰ دقیقه استراحت کنید. اثر تورم چشم‌های شما از بین خواهد رفت.

آیا شما برای کاهش پف چشمانتان از راه‌های دیگری بهره می‌برید و برایتان کارساز بوده است؟ لطفا آنرا با ما نیز به اشتراک بگزارید. ما همواره مشتاق شنیدن نظرات شما هستیم.

سلام.واقعا وبسایت خوبی دارید

سلام
خداقوت
خیلی ممنونم از مطالب خوبتون
من دقت کردم که اگر شبا قبل از خواب مایعات و بخصوص آب زیاد بخورم صبح روز بعد زیر چشام بشدت بف میکنه

کلیه حقوق مطالب برای مجله تناسب اندام محفوظ است؛ لطفاً در صورت استفاده ، لینک و نام مجله تناسب اندام را درج کنید. کانال بدنسازی

با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با درمانهای مناسب برای رفع پف چشم آشنا شوید.

درمان پف بالاي چشم درطب سنتي

پُف کردن چشم‌ها می‌تواند دلایل متعددی از جمله بیداری شبانه، تغییرات هورمونی، آلرژی‌ها، کم‌ کاری تیروئید، بیماری‌های کلیوی، بیماری‌های پوستی و خستگی داشته باشد.درمانگران طب رایج و طب سنتی در جهان دلایل مختلفی برای تیرگی دور چشم و حلقه‌های سیاه اطراف چشم مطرح می‌کنند، برخی از آن‌ها خستگی، کار زیاد، تنظیم نبودن ساعت خواب و تغذیه نامناسب را دلیل بروز این مسئله می‌دانند و گروهی خون‌رسانی نامناسب به ناحیه چشم، استرس و ناراحتی‌های کلیوی را عامل بروز این تیرگی‌ها معرفی می‌کنند و متناسب با علت به‌وجود آمدن این تیرگی، نسخه‌هایی را جهت درمان ارائه می‌کنند.

یکی از دلایل این امر از نظر متخصصان فرآیند طبیعی افزایش سن است . مقدار مشخصی از چربی به طور طبیعی زیر چشم وجود دارد که توسط بافت هم بند نگه داشته شده است. به مرور با افزایش سن، این بافت هم بند سست تر شده و باعث می شود که چربی به سمت بیرون تمایل یابد و در نتیجه پف کردگی خفیفی زیر چشم ظاهر شود. به مرور زمان این پف بزرگتر شده ، پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و تمام این اتفاقات منجر به تشکیل کیسه ای قابل توجه زیر چشمان می شود.

سرعت وقوع این فرآیند بستگی زیادی به خصلت ژنتیکی دارد و اینکه چه زمان این فرآیند شروع شده است. یعنی ویژگی ارث در این زمینه نقش ایفا می کند. تنها عامل ارث در این زمینه مهم نیست بلکه فاکتور سبک زندگی نیز در این بین حائز اهمیت است.آیا خود را از خوابیدن محروم می کنید؟آیا غذاهای پر نمک زیاد مصرف می کنید و بعد به دنبال آن مقدار فراوانی آب می نوشید؟ آیا به اندازه کافی ورزش نمی کنید؟تمام این فاکتورها سبب می شود که پف کردگی چشم زودتر از وقت انتظار ظاهر شود. بعضی مواقع بیماری مزمن سینوسی و یا آلرژی دماغی باعث بروز این مشکل می شود. آماس و سپس خالی شدن تورم به صورت ممتد سبب شل شدن پوست می شود و نهایتا تشکیل کیسه می دهد.

بنابراین اگر اغلب بینی شما گرفته، استخوان گونه و زیر ابرو درد دارد، چشمان خارش دارد و آبکی است و به نظر می رسد که پف کرده است بهتر است به یک متخصص آلرژی مراجعه کنید. شاید مداوای بیماری های سینوسی و آلرژیک خود به خود باعث رفع پف کردگی زیر چشم شود. تدبیر دیگری که در این زمینه ارائه می شود این است که در هنگام خواب بالشی بزرگ زیر سر قرار دهید تا سر بالاتر از بقیه بدن قرار گیرد و به گونه ای زه کشی از بخش صورت انجام شود. با این روش تورم زیر چشم کاهش می یابد.

در فرهنگ عامه درمانهای مختلفی برای مقابله با این مشکل پیشنهاد شده است، مثلا قرار دادن کیسه چای یخ کرده در محل پف، یک قطعه خیار، یا قرار دادن پشت قاشق یخ زده در محل. تمام این روش ها به طورموقت کارساز است زیرا سرما به طور موثری در این زمینه عمل می کند. یکی از متخصصان پوست معتقد است که کیسه چای سبز در این مورد موثر تر عمل می کند زیرا حاوی مواد شیمیایی ضد التهابی به نام EGCG است که مانع از افزایش مایع زیر چشم می شود.

نوعی درمان موقت دیگر که تاثیر طولانی تری دارد تزریق مواد چگال افزا است که با عناوینی مثل Restylane ، Judvederm وجود دارد و درست زیر چشم تزریق می شود. بوتاکس نیز در این زمینه موثر شناخته شده است. تاثیر این مواد تزریقی ۸ تا ۹ ماه است. اما ماندگارترین روش برای از بین بردن پف چشم، عمل جراحی است که طی آن میله الکترونیکی باریکی در محل پف وارد کرده و باعث ذوب شدن چربی این محل می شود. این عمل با بیهوشی موضعی صورت می گیرد و دو هفته زمان لازم است تا محل جراحی التیام یابد. ضمنا این عمل هزینه چشمگیری در بر دارد.

چند مورد از راهکارهای طب سنتی برای درمان خانگی این بیماری به طور خلاصه عبارتند از:

سیب زمینی

مقداری سیب زمینی خام را رنده کنید و در گاز یا پارچه تمیز بریزید و روی چشمان خود قرار دهید و این درمان را هر شب انجام دهید.

گل شقایق

در طب سنتی، این گیاه دارویی را به عنوان ضماد برای درمان ورم چشم استفاده میکنند.

اسفند

شستشوی چشمها با آب جوشانده اسفند برای فرو نشاندن التهاب چشمها مفید است.

اسفرزه

یکی دیگر از روشهای درمان گیاهی وم چشم استفاده از لعاب اسفرزه است. کاربرد لعاب اسفرزه که با حرارت کم پخته شده است برای شستشو و درمان تورم چشم بسیار مفید میباشد.

غازیاقی

استفاده از آب دم کرده 30 تا 40 گرم برگ گیاه دارویی غازیانی در یک لیتر آب نیز از دیگر درمانهای مفید برای این بیماری است. به این منظور محلول تهیه شده را صورت کمپرس بر روی چشمها قرار دهید. این کار باعث کاهش ورم، درد و حتی رفع چرک چشم خواهد شد.

ساقه و برگ گندم

درمانگران طب گیاهی معتقدند، از دم کرده ساقه و برگهای گندم در یک لیتر آب محلولی به دست می آید که شستشو با آن هر نوع ورم چشم را معالجه خواهد نمود.

تخم کاهو

شستشو ی چشمها با جوشانده تخم کاهو درمان موثری برای ورم و چشم درد است.

روغن کرچک

از دیگر روشهای درمانآماس چشم استفاده از روغن کرچک است . به این منظور از این روغن به میزان 3 قطره در چشم بچکانید.

سفیده تخم مرغ

مقداری سفیده تخم مرغ را با پرهای گیاه گل محمدی مخلوط نموده و پشت چشم قرار دهید. ورم چشم را معالجه میکند. استفاده از زرده تخم مرغ خام نیز برای رفع خستگی چشم ها مفید است.

بابونه

استفاده از جوشانده بابونه نیز یکی دیگر از راهکارهای طب سنتی برای تسکین تورم چشم است. برای تهیه این جوشانده 3 قاشق سوپخوری گیاه بابونه را در سه فنجان آب جوش بریزید و بیست دقیقه آن را دم کنید. سپس با آن چشم را شستشو دهید.

جعفری

سبزی جعفری سرشار از ویتامین آ است. استفاده از ضماد جعفری در مورد درمان ورم چرکی چشمها استفاده میشود.

خربزه

درمان پف بالاي چشم درطب سنتي

یکی دیگر از روشهای طب سنتی برای درمان ورم چشم استعمال موضعی گوشت خربزه شبها بر پشت چشم است. همچنین دادن بخور تخم و پوست خربزه برای ورمی که ناشی از سرماخوردگی در برف باشد بسیار موثر است.

شیرین بیان

استفاده از گیاه شیرین بیان و شستشوی چشمها با محلول تهیه شده از آن نیز برای درمان ورم ملتحمه چشم مفید است. به این منظور دویست گرم ریشه شیرین بیان را در یک لیتر آب انقدر بجوشانید تا سه چهارم آن تبخیر شود و از آن برای شستشوی چشم استفاده کنید.

مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

برای مطرح کردن سوالات پزشکی خود ، اینجا کلیک کنید

© تمامی حقوق این سایت برای مجله اینترنتی دلگرم محفوظ است / هر گونه کپی جزئی و کلی از مطالب دلگرم تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

علت های زیادی باعث ایجاد پف و ورم در چشم میشود مانند : آلرژی ، ژنتیک ، خواب کم و دیر وقت بیرون بودن . البته اگر زیاد دچار پف چشم میشوید باید به پزشک مراجعه کنید . اول از همه به درمان های سریع پف چشم سپس به پیشگیری از آنها در آینده می پردازیم .

درمان های سریع پف چشم :

استفاده از خیار : خیار از درمان های قدیمی برای پف چشم میباشد . خیار حاوی آنتی اکسیدان است که باعث کاهش تحریک و کاهش پف چشم خواهد شد .

طریقه مصرف : ۲ برش از خیار خنک را به مدت ۱۵ دقیقه روی چشمان بسته خود قرار دهید . مطمئن شوید روی قسمت پف کرده حتما خیار قرار بگیرد . بعد از زمان گفته شده با یک دستمال مرطوب چشمان خود را پاک کنید .درمان پف بالاي چشم درطب سنتي

استفاده از قاشق سرد : قاشق سرد یکی از بهترین روش ها برای درمان پف چشم مخصوصا پف زیر چشم میباشد . این روش موقتی بوده و باید چندبار تکرار شود ولی اثر آن فوری است .

طریقه مصرف :ی ک لیوان را پر از یخ کنید و داخل آن آب بریزید سپس ۲ قاشق را به مدت ۵ دقیقه داخل آن قرار دهید . همچنین میتوانید ۱ ساعت قاشق ها را داخل فریزر قرار دهید سپس پشت قاشق ها را با فشار کمی روی چشم به مدت ۵ دقیقه قرار دهید . در صورت نیاز دوباره تکرار شود .

استفاده از چای کیسه ای : ۲ عدد چای کیسه ای را به مدت ۵ دقیقه در آب داغ گذاشته سپس آنها را داخل فریزر یا یخچال گذاشته تا خوب خنک شوند . بعد از خنک شدن آنها را روی چشمان خود به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید .

استفاده از کمپرس سرد : یخ برای کاهش تورم و درد شناخته شده است اما باعث کاهش پف اطراف و زیر چشم نیز خواهد شد . از یخ مستقیما روی پوست استفاده نکنید .

طریقه مصرف : مقداری یخ داخل نایلون ریخته و دور آن حوله یا دستمال بپیچید سپس چشمان خود را بسته و به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی چشمان خود قرار دهید .

از کرم و رول های ضد پف استفاده نمایید . بسیاری از این نوع محصولات هستند که دارای فرمول منحصر به فرد برای درمان پف چشم هستند . مقدار کمی از این محصولات را با حرکات بسیار آرام به اطراف چشم بزنید .

زیر چشم خود را هر روز صبح ماساژ دهید . بوسیله انگشت وسط خود و با فشار بسیار کم زیر و اطراف چشم خود را با حرکات چرخشی ماساژ دهید .

پیشگیری از پف چشم :

مصرف نمک را کاهش دهید . نمک زیاد باعث نگه داشتن آب اضافی در بدن میشود که میتواند باعث پف کردن چشم شود . غذاهای آماده مصرف نکنید و نمک اضافی به غذا نزنید .

به جای نوشیدنی های کافئین دار از آب استفاده کنید . وقتی که بدن پر آب باشد پوست در کل سالم تر خواهد بود . کافئین آب بدن را دفع میکند ، بنابراین بدن دچار کم آبی خواهد شد .

سیگار نکشید . سیگار هم باعث پف کردن و هم باعث سیاه شدن زیر چشم خواهد شد . ترک کردن سیگار تاثیر چشمگیری در بالا رفتن سلامت شما ایجاد خواهد کرد .

حالت خواب خود را عوض کنید . خوابیدن روی شکم ممکن است باعث ایجاد پف در چشم شود . در این حالت سینوس های شما پر شده و باعث پف کردن چشم شما میشود . بالاتر نگه داشتن سر در هنگام خواب باعث جمع نشدن آب در اطراف چشم میشود .

۸ ساعت خواب شبانه داشته باشید . نداشتن خواب کافی یکی از عمده ترین دلایل پف کردن چشم است بنابراین حتما خواب کافی داشته باشید .

نکات مهم :

صبح ها صورت خود را با آب خنک بشورید .

چشمان خود را نمالید . مالیدن چشم ممکن است باعث تحریک چشم شود .

اگر زیاد دچار پف کردن چشم میشوید به دکتر مراجعه کنید ، شاید به آلرژی یا دیگر بیماری ها دچار شده باشید .

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر

امگا۳ به گروهی از اسیدهای چرب اشاره می‌کند که برای سلامتی انسان حیاتی هستند . این اسیدهای درمان پف بالاي چشم درطب سنتي

خشک کردن میوه ( چیپس میوه ) راههای زیادی دارد که می توانید با

برش زدن هندوانه مخصوصا در هنگام میهمانی اصولا کار ساده ای است اما باید

کلسترول چیست ؟ نوعی چربی است که از دو طریق مواد غذایی و تولید

فرق برنج و برنز چیست ؟  برنز از آلیاژ مس و قلع تولید میشود

همه افراد ممکن است به پرواز زدگی دچار شوند اما بعضی از افراد بیشتر

تمامی مطالب این سایت ترجمه شده از سایتهای خارجی معتبر مانند:
ehow
wikihow میباشد ،
بنابراین کاملا قابل اعتماد ، انحصاری و جدید است.

ورود

نام کاربری یا نشانی ایمیل

رمز

مرا به خاطر بسپار

#تقویت‌قلب آبِ بِه با عسل، مربّای بِه عسل، مربّای آمله، دمکردۀ گُل بومادران با عسل، مغز خام پس…

درمانهای اورژانسی خونریزی درمان: برای زخم ها اولین کاری که می کنیم باید جلوی خونریزی را بگیریم و ب…

#آداب‌انقعادنطفه۱۲(جماع/تطهیرقوّه‌مولده) در روایت دیگر منقول است که اگر کسی انگشتری با او باشد که …

کانال تجارب طب اسلامی و ایرانی: شربت #پونه؛ سرشار از خاصیت ? قوی‌ترین سلاح گیاهی برای نابودی #ع…

کانال تجارب طب اسلامی و ایرانی: سریع ترین درمان گل مژه #چشم بهترین درمان خانگی گل مژه چشم، اس…درمان پف بالاي چشم درطب سنتي

کانال تجارب طب اسلامی و ایرانی: گیاهی که باعث #سلامت #کلیه می‌ شود ? این گیاه باعث می‌شود که حج…

کانال تجارب طب اسلامی و ایرانی: #نکته_های_شنیدنی #گوش _ درد ? در گوش درد ☹️، که تقسیم می شو…

کانال تجارب طب اسلامی و ایرانی: عوارض جراحی “#کیسه_صفرا #جراحی “کیسه صفرا می‌تواند ۱۲ عارضه …

کانال تجارب طب اسلامی و ایرانی: ? استفاده از #شیر در فرایند پخت #گوشت ✨ نبینى قومى از عرب و ترک و…

کانال تجارب طب اسلامی و ایرانی: ? تأثیر مشاغل بر باروری صنعتی شدن جهان در قرن گذشته اگرچه منجر ب…

کانال تجارب طب اسلامی و ایرانی: طرز تهیه #آش مخصوص #سرماخوردگی، عفونت های تنفسی و هر نوع #آنفول…

کانال تجارب طب اسلامی و ایرانی: نکته های شنیدنی: زبان گنجشک زبان گنجشک به شکل درخت زیبایی است…

کانال تجارب طب اسلامی و ایرانی: ? تدابیر فصل #پاییز مزاج این فصل، سرد و خشک است. مزاج فصل پایی…

کانال تجارب طب اسلامی و ایرانی: گرفتگی کبدی، ضعف قوه جنسی و اعصاب از جمله مضرات نوشیدن “آب یخ…

کانال تجارب طب اسلامی و ایرانی: #کدو_تنبل ? سرشار از ویتامین A, Kو C است و معدنی مثل مس، زینک، پ…

کانال تجارب طب اسلامی و ایرانی: #رفع_خارش_پوست اگر دچار خارش و جوش‌های پوستی به دلیل خشکی پوست…

رفع اورژانسی #فشار_خون_بالا ?ازجوشانده چای ترش استفاده کنید. ?سیر را رنده وباکمی آبلیمو به بی…

خانم هایی که دچار خونریزی بیش از حد عادت ماهانه هستند. پس از سپری شدن حدود ۳ تا ۵ روز از دوران…

گیاه #مریم_گلی را هر‌چندوقت در خانه بسوزانید ? تحقیقات نشان داده است سوزاندن این‌گیاه ۹۴% از باک…

مصرف این خوراکی باعث #پیری_پوست خانم ها می شود? مطالعات اخیر محققان نشان می دهد شکر و قند یکی ا…

#دمنوش_گل_پنیرک? درمان ورم گلو وحلق شسشو دهنه کلیه ضد سوزش مثانه درمان سینه درد یڪ تا …

#توت_خشک،جایگزین قند? بهترین قند طبیعی مفید برای کاهش وزن کاهنده کلسترول بدخون ضدسرطان و …

#حشره_کش_طبیعی مقدار مساوی شکر و جوش شیرین را ترکیب و در محل عبور آنها بپاشید سوسکها جذب شکر م…

کانال تجارب طب اسلامی و ایرانی: چرا کودکان دبستانی و جوانان خودرا با تغذیه سوداوی و سرد ٬ صبح هن…

مسکن های مزاج بلغم ?مرزه، مرزنجوش، برگ چغندر، پونه، نعناع، شنبلیله، شوید، کرفس، گزنه ?فلفل سیاه، زن…

مسکن های مزاج خون ?سیب ?برگ چغندر ?انار شیرین ?کاسنی ?شاتره ?عسل کنار و ترنجبین ?آب انار، آب زرشک ?…

مسکن مزاج صفرا ?عسل ?آب فاتر ?آب انار ?آب زرشک ?عرق کاسنی ?روغن زیتون ?خرفه ?کاهو ?کباب ماهی ?مویز …

مسکن مزاج سودا ?سکنجبین گرم ?شربت زعفران ?دمکرده خاکشیر ?دمکرده اسطوخدوس ?عسل و کندر شیرین ?شربت عسل…

کانال تجارب طب اسلامی و ایرانی: #مسکن دردهای استخوانی فلفل و روغن فلفل برای دردهای استخوانی که برا…

کانال تجارب طب اسلامی و ایرانی: #مسکن دردهای رحمی و زیر دل و ایام عادت ماهانه زنانه مقداری گل سرخ …

کانال تجارب طب اسلامی و ایرانی: #رطوبت_معده جهت رفع رطوبت معده مقداری پونه را کوبیده و ناشتا مصرف…

کاهش دهنده های تب: ?خرفه یا تخم آن ?سیب کال یا آب آن ?زرشک یا آب زرشک ?انار یا آب انار ?سویق شسته ?…

⛔️⛔️⛔️⛔️⛔️⛔️⛔️ دیابت نوع یک نوزاد با مصرف ماکارونی در بارداری نتایج تازه‌ترین بررسی‌ها نشان م…

#خطرات_دستمال_کاغذی_برای_سلامت ️ توصیه‌ها و هشدارهای یک متخصص پوست در خصوص دستمال کاغذی ? احتمالا شم…

#رشد_کودکان ✍حجامت عام ✍پرهیزازغذاهای سودازها بادمجان و گوشتهای گاو وگوساله و چای سیاه غلیظ …

تدابیر #بارداری ️موارد توصیه شده در دوران بارداری ?خوردن “کندر نر ✔️خواص: ۱⃣تقویت قلب …

#نزدن_موی_بدن امام کاظم (؏) موی بدن چون بلند شود↯ آب کمر را قطـع مے‌ڪند مفصل ها را سست مے‌ڪند …

????? #سنای مکی و خاصیت ان درطب اسلامی ️از داروهای پرکاربرد در طب اسلامی که بسیار سفارش شده است…

فصل پاییز با دوداسفند ?•⇦ به علت مسموم بود هوای پاییزی صبح ها در خانه اسفند دود ڪنید ?•⇦ اینڪار…

#عطسه_ڪردن : ️امام رضا علیه السلام ✍?عطسه ڪردن یڪ مڪانیسم دفاعی طبیعی براے بدن است و مطابق رو…درمان پف بالاي چشم درطب سنتي

??????? ? مصرف “#پیتزا به این ۷ دلیل خطرناک است متأسفانه در حال حاضر در اغذیه‌فروشیهای مختلف سطح ش…

درمان انواع #هپاتیت ها: طول درمان معمولا سه تا شش ماه است: سرکه انگبین روزی دو تا سه لیوان. ✍م…

??? ?هرگـــز ناشتا خربزه نخورید خوردن خربزه ناشتــا و با شکم خالی موجب بروز سوء هاضمه، گرفتگی شد…

#درمان_بیخوابی مصرف کاهو و سکنجبین مالیدن روغن بنفشه به ملاج سر دمکرده گل گاوزبان + لیمو عمان…

✍ امام علے(؏): هیچگاه به سوء هاضمه مبتلا نشدم. پرسیدند چرا؟فرمودند: زیرا هیچ لقمه‌اے به سوے‌ …

کانال تجارب طب اسلامی و ایرانی: #هشدارهای_پزشکی ?برنج با ماست فراموشی می‌آورد مصرف برنج با ما…

کانال تجارب طب اسلامی و ایرانی: # علت ریزش مو درآقایون معمولا ازشدت حرارت و گرمیست ✍اگرحرارت ناشی…

#سردردهای_بلغمی : #علائم سردردهای بلغمی عبارت است از: ‌‌✍درد معمولا از گردن و پشت سر شروع می‌شو…

#واریس‌پشت‌پا نارسائی ورید (سیاهرگ) سطحی اندام تحتانی هنگام اتّصال به ورید مرکزی، باعث ایجاد وا…

? #بارهنگ_و_عرق‌نعنا درمان ۸۰ درصد از بیماری‌های #گوارشی یک قاشق مرباخوری تخم بارهنگ در یک و …

#کرفس ?یکی دیگر از خواص کرفس کاهش ابتلا به حمله قلبی و سکته مغزی است. رادیکال های آزاد می ت…

#درمان‌لک‌های‌صورت: الف ) سرکه انگبین (۲ واحد عرق نعنا + ۲ واحد عسل + ۱ واحد سرکه انگور طبیعی …

درمان #عفونت_لثه مسواک با خمیردندان《 ۵واحـدعسل+ ۲واحـدنمک》انجام دهید. که در چند روز اول خونریز…

#درمان‌چاقی‌ولاغری (سودای ها) ج) سوداویها: با توجه به پیش فرض گفته شده وزن ایده آل یک سوداوی ۶۳ …

#درمان_ضعف_چشم_از_نظر_طب_سنتی: آیا از نظر طب سنتی درمان کوتاه مدت برای ضعف چشم با نمره ۷ دور…

☕️دم نوش پونه کوهی و آویشن شیرازی این دم نوش از مناسب‌ترین نوشیدنی‌های گرم برای روزهای زمستان…

#روغن_زیره این روغن جهت آشپزی میتواند همانند ادویه زیره که کاربرد زیادی در آشپزی دارد عمل ک…

#کشمش و مویز ترکیبات مویز اثر بسیار قوی در جلوگیری از بروز اختلالات بیماری آلزایمر دارد…

#واریکوسل واریکوسل را واریس بیضه ها هم مینامند.این بیماری امروزه بین مردان بسیار شایع شده و یک…

#سنگ‌ کیسه صفراء سنگ صفرای بزرگ شده با این دارو پوک شده و بعد خرد می‌شود. هر روز یک لیوان سرک…

نخوابیدن در شب به خاطر فکر و خیال علت آنست که سودای روان زیاد شده است. ۱⃣ سعی کنند در روز خود …

#عوامل‌ایجادکبدچرب(دکترضیایی) چاقی و اضافه وزن، چربی خون بالا مخصوصا تری گلیسیرید خون ?کاهش سریع وزن…

? سوال و جواب ببخشید استاد،نظرشمادرمورد مصرف روغن آرگان برای تقویت مو وازبین بردن لک قهوه …

چنددقیقه فکرکنیم ️ آقایان و یا خانمهای عضو گروههای طب سنتی و اسلامی تحقیقات میدانی و کتابخانه ای خ…

ویارشناسی زنان باردار برمبنای طب سنتی با نگاههای اساتید و خودم سوال سلام شب بخیر ببخشید استاد مع…

⭕فشارخون: فشارخون درطب سنتی ناشی از امتلا خون است که می تواند هم از بلغم باشد و هم از دم . وقتی…

آقایی گفتند با توجه به اینکه بیماری قلب دارم دچار بیماری پارکینسون هم شده ام آیا طب سنتی راهک…

#زکام و #سرماخوردگی(۷) #آبریزش_بینی(نسخه۱) مالیدن روغن کنجد به ملاج سر وچکاندن یک قطره روغن سی…

# تخم کتان لاغری و کاهش وزن برمبنای طب سنتی ▫▫◽◽◽◻◻◻ همان گونه که در بالا ذکر شده است، تخم کتان …

#الزایمر شکر سفید چغندر عامل اصلی آلزایمر است. دردناک ترین بیماری قرن، یعنی آلزایمر که با حواس پ…

#ترک_و_خشکی_لب آیا دچار خشکی یا ترک لب هستید؟ هرشب قبل از خواب ۳ یا ۵ قطره روغن بنفشه یا روغن ز…

کانال تجارب طب اسلامی و ایرانی: ???? راهکار مقابله با عرق زیاد و چربی مو و خارش مو و ایجاد براقی مو…

ممنوعات مصرف همزمان شیر : شیر  ترب شیر گوشت شیر حبوبات شیر تخم مرغ شیر ماهی شیر شر…

رفع حالت تهوع در سفر اگه از اون دسته افرادی هستید که حین سفر دچار حالت تهوع میشید ‌همراه خو…

یکی از بهترین مواد طبیعی برای افزایش حافظه و تمرکز، ترکیب عسل و گردوست! همچنین این ترکیب برای…

۷ عادت خطرناکی که به چشم آسیب می زنند: مالش چشم فراموش کردن عینک آفتابی سیگار کشیدن رژی…

اگر دچار اضطراب یا افسردگی هستید صبح ها “چای زعفران بنوشید شادی آور ضد آلزایمر پیشگی…

برای درمان تاری دید شب قبل از خواب سرمه چشم بکشید ?صبح ناشتا یک لیوان آب هویج زرد را به همرا…

اگر ریشه ابروهای شما ضعیف شده و مدتهاست که درنمیاد روغن سیاه دانه را با نوک انگشت ها روی ابروها ماس…

خوردن آب با میوه های آبدار آیا می دانید که خوردن آب همراه با میوه های آب دار مشکل ساز است! ?م…

نوشیدنی چاق کننده نصف آناناس سیب ۱عدد جوانه یونجه۱مشت جوانه گندم خالص۱ق آب تمامی مواد راگر…

#داروی_استخوانساز سویق سنجد و برگ چغندر ?موارد استفاده : جهت رشد و ترمیم استخوان ها و برای تق…

خواص درمانی روغن اکالیپتوس ۱. درمان سرماخوردگی ۲٫ دفع شپش در مو ها ۳٫ مراقبت از مو ها ۴٫ تسکین …

??موادغذایی کاهنده هوش موادغذایی شور پروتئین‌های فرآوری شده نیکوتین شیرین کننده‌های مصنوعی چربی…

#کاسنی برای کاسنی طبیعتی سرد و تر دارد در پزشکی اهمیت زیادی قائلند تا جایی که ابو علی سینا در …

#صدای_گوش ?وزوز گوش یاصدای کولرمانند یاهمه ناشی از #سودا است. ✍ماساژ سنگین سر تاسودای عمیق ر…

عطسه و اهمیت آن در پاکسازی جمجمه ◁عطسه در فنون پیشگیری و درمان حائز اهمیت فراوان است؛ از جمله از ف…

#احکام #تحصیل سوال :دانشجویان رشته پزشکی در خلال تحصیل، عکس‌ها و فیلم‌های مختلفی را از اعضای تناسلی…

#سرماخوردگی #آنفولانزا #سرفه #سینوزیت #پرهیزات: ?سوسیس، کالباس، جگر، مرغ، تخم مرغ ?لبنیات مانند ماست…

❤️❤️امام رضا (ع): پیامبر (ص) فرمود سیاهدانه هر بیماری را درمان می‌کند بجز سام. عرض شد سام چیست؟ …

?علائم و نشانه های کمخونی ✍وقتی فردی دچار کم خونی می شود بافت های بدن فرد به اندازه کافی اکسیژن دریا…

کانال تجارب طب اسلامی و ایرانی: مصرف هفته ای یک مشت تخم کدو موجب کاهش ریزش مو و پر حجم شدن موها …

کانال تجارب طب اسلامی و ایرانی: آشنایی با ۱۰ خاصیت تخم کدو ۱- محافظ پروستات مصرف تخم کدو، مشکل…

#کاسنی ابن سینا، پزشک بزرگ مسلمان در مورد گیاه کاسنی و خواص آن گفته است: کاسنی باز کننده ا…

عوامل بروز لکه‌بینی و سقط در بارداری یک محقق طب اسلامی عوامل بروز لکه‌بینی و سقط در بارداری و راهکار…

#کمخونی_و_اعصاب_و_ضعف_عـمومـی_بدن یک عدد سیب رارنده کرده بایک قاشق عسل خالص ویک استکان عرق بیدمشک …

#درمان_آفت_دهان غرغره‌‌ی دمکرده‌ی آب عدس غرغره‌‌ی رب انارخانگی روزانهمرتبه غرغره باآبغو…

#چاق_شدن اگـر زرده تخم مـرغ که با دارچین آمیخـته است، سه روز پی‌در‌پی خورده شود، موجب چاقی می…

#پیاز_و_گوشت با گوشت پیاز بخورید زیرا از عفونت جلوگیری می کند هضم گوشت را آسان می کند ک…

#درمان_سریع_کبد_چرب ⇦آب لیموی تازه حاوی ویتامین C و آنتی اکسیدان است مصرف آب لیمو در یک لیوا…

نظر‌ها برای آسم خفیف کودکان را بر مبنای طب سنتی تدبیرش کنیم بسته هستند

نظر‌ها برای آلرژی درمانی بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای آسم و بررسی راهکارها فقط بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای آسم و روشهای درمانی بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای آسم و راهکارهای تدریجی درمانی بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای مغز کودکان و بچه مدرسه ای را با خشکبار و عسل و هریره بادام و تغذیه گرم برای آینده کشور سرباز سازی کنیم بسته هستند

نظر‌ها برای کودکان بد غذا و راهکارش بسته هستند

نظر‌ها برای شب ادراری اطفال و راهکارها بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای زردی و یرقان و علل آن و راهکاردرمانی بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای ریفلاکس نوزادان و راهکار درمانی بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای پیران و کهنسالان باید به وعده غذایی شان افزوده و لیکن حجم آن کاهش یابد بسته هستند

نظر‌ها برای پیری زودرس با پرخوری و بی تحرکی و آب خوری زیاد و فست فودها و غذای چرب و دخانیات بسته هستند

نظر‌ها برای پیری زودرس عوامل آن پرخوری و دخانیات و فست فودها و عصبانیت و کافئین جات زیاد بسته هستند

نظر‌ها برای طول عمر و روشهای تقویت آن بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای پیران و کهنسالان و روش تغذیه آنها بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای یائسگی زودرس و راهکارهای پیشگیرانه بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای سلولیت یا همان برجسته شدن باسن و شکم و ران و کشاله زنان : بسته هستند

نظر‌ها برای خونریزی واژینال را در ایام پریودی با سویق عدس بر مبنای طب سنتی تدبیرش کنیم بسته هستند

نظر‌ها برای جوش ها و دمل بزرگ در دور اسفنج مقعد و یا دهانه واژینال و یا جوشهای چرکین سفیدرنگ درروی سینه بانوان بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای رازیانه داروی خاص گیاهی برای بانوان بسته هستند

نظر‌ها برای جوش ها و دمل بزرگ در دور اسفنج مقعد و یا دهانه واژینال و یا جوشهای چرکین سفیدرنگ درروی سینه بانوان بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای نوشابه گازدار و کاهندگی اسپرم و مشکلات نعوظ بسته هستند

نظر‌ها برای بارداری و ایجاد شرایط باروری سالم بر مبنای طب اسلامی و سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای سکس دهانی با آلت جنسی مرد و زن از نظر طب های اسلامی و سنتی و نوین بسته هستند

نظر‌ها برای درمان بیماریها نیاز به تدابیر نفسانی و معنوی بر مبنای طب اسلامی بسته هستند

نظر‌ها برای حشره کش طبیعی بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای مریم گلی گیاه ضد عفونت بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای اعتیاد به سیگار و مواد مخدر و راهکار درمانی بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای سم و سموم داخل بدن و راهکاردفع آن با حجامت موضعی و یا عام بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای خرما و درمان انگل شکم در طب اسلامی بسته هستند

نظر‌ها برای پختن شیر با گوشت داروی استخوان ساز و تقویت بدن بر مبنای طب اسلامی و طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای مغز کودکان و بچه مدرسه ای را با خشکبار و عسل و هریره بادام و تغذیه گرم برای آینده کشور سرباز سازی کنیم بسته هستند

نظر‌ها برای پیتزا و خطرات گسترده آن بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای خربزه ناشتا خوری سبب سوهاضمه و گرفتگی عضلات و تب بسته هستند

نظر‌ها برای برنج خوری با ماست عامل ضعف مغز و فراموشی بسته هستند

نظر‌ها برای لثه و پاکسازی عفونت آن و رفع پوسیدگی دندانها بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای آفت دهان و راهکارها بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای دندان درد و راهکار مقابله بر مبنای طب اسلامی با روغن حنظل بسته هستند

نظر‌ها برای سبزی ترخون داروی خونریزی لثه و زخم دهان بسته هستند

نظر‌ها برای دهان و بوی بد دهان و راهکار درمانی بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای روغن زیره کاربردی برای آشپزخانه و کاهنده وزن و خاصیت چربی سوزی بسته هستند

نظر‌ها برای روغن بادام شیرین داروی زخم معده بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای روغن شترمرغ و خاصیت آب برای پوست و مفاصل و زخم بستر بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای روغن بنفشه و خاصیت های بیشمار آن برای گرم مزاج ها و سردردگرم و چشم درد گرم بسته هستند

نظر‌ها برای روغن دنبه و خاصیت آن بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای قد و روش رشد قد فقط بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای سنگ کلیه های سخت و دفع تدریجی آن به روش طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای مزاج صفراوی و و تاثیرات آن بر بدن بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای #آب اشامیدنی و اب میوه نوشیدن محاسن و معایب و روش استفاده بسته هستند

نظر‌ها برای خشم و روش کنترل آن با یک نفس عمیق بسته هستند

نظر‌ها برای فصل پاییز با دود اسفند سبب رفع زکام و ضد عفونت بسته هستند

نظر‌ها برای فصل بهار و تدابیر همه جانبه برای سالم زیستی بر مبنای طب اسلامی و سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای فصل زمستان تغدیه و نوشیدنی سرد و تر یعنی بلغمی عامل تولید خلط بلغم بسته هستند

نظر‌ها برای فصل پاییز و روشهای پیشگیری بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای فصل پاییز و روشهای زیست بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای قلب و روش تقویت قلب بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای خونریزی اورژانسی و راهکارمقابله بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای فشارخون بالا و راهکار اورزانسی در طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای واریس و راهکارهای درمانی بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای فشارخون و راهکار کاهش بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای فصل پاییز و راهکارهای مقابله بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای مزاج بلغمی و راهکارهای مقابله بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای مزاج دموی و راهکارهای مقابله بسته هستند

نظر‌ها برای مزاح صفرا و راهکارهای مقابله بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای مزاج سودا و راهکارهای مقابله بسته هستند

نظر‌ها برای زودانزالی و راهکارش بر مبنای طب اسلامی بسته هستند

نظر‌ها برای اسپرم و روش اسپرم سازی بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای نیروی جنسی زنان و و مردان و راهکارهای طب اسلامی و طب سنتی برای تقویت اسپرم و زودانزالی بسته هستند

نظر‌ها برای نیروی جنسی و اسپرم سازی و راهکارهای تقویتی برای زنان و مردان بسته هستند

نظر‌ها برای نیروی جنسی و زود انزالی و اختلالات نعوظ و اسپرم آقایان بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای عطسه و خاصیت آن برای مغز بر مبنای طب اسلامی بسته هستند

نظر‌ها برای بیخوابی و راهکار درمانی بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای سردرد بلغمی و راهکاردرمانی بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای بی خوابی و راهکاردرمانی بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای پارکینسون و یا لقوه و لرزش اندام ها و راهکاردرمانی بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای استخوان درد را با روغن فلفل تدبیرش کنیم بسته هستند

نظر‌ها برای استخوانسازی و مفصل سازی با سویق سنجد بر مبنای طب اسلامی و طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای پوکی استخوان و راهکار مقابله با سنجد بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای رگ به رگ شدن عروق پاها و راهکار درمانی بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای پاها و درد و مینیسک پاها و راهکارها بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای گرفتگی کبدی، ضعف قوه جنسی و اعصاب از جمله مضرات نوشیدن “آب یخ بسته هستند

نظر‌ها برای قند و شکر عامل چاقی و پیری و گرفتگی تنفس و پیری پوست صورت بسته هستند

نظر‌ها برای توت خشک جایگزین قند در طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای چای زعفران داروی اضطراب و یا افسردگی بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای دمنوش زنجبیل عامل گرم شدن بدن و ضد چربی بدن بسته هستند

نظر‌ها برای کدوی تنبل داروی نرم کننده مو بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای خارش و جوش پوست و راهکار درمانی با خیار و عرق کرفس بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای موی بلند سبب قطع آب کمر و سستی مفاصل و ضعف بدن بر مبنای طب اسلامی بسته هستند

نظر‌ها برای ریزش موی سر آقایان بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای لک صورت و راهکاردرمانی بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای چشم و درمان گل مژه چشم بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای چشم و روش تقویت آن بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای چشم و آسیبهای وارده بر آن بسته هستند

نظر‌ها برای تاری دید و راهکارش بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای ابروسازی و تقویت آن با روغن سیاهدانه و یا فندوق و یا سرمه طبیعی بر مبنای طب اسلامی بسته هستند

نظر‌ها برای کیسه صفرا و اختلالات جراحی بر مبنای طب اسلامی و سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای هپاتیت و راهکاردرمانی بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای واریکوسل و یا واریس بیضه ها روش درمانی بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای سنگ کیسه صفرا و راهکاردرمانی بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای کبد چرب و راهکارهای درمانی بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای کیست تخمدان و راهکارها بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای پستان دارای فیبروکیستیک و پرهیزات بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای کیست کلیه و راهکارهای درمانی بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای کیست رحم بلغمی و یا تنظیم پریود بلغمی و درمان آن با نگاهی بر طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای کیست تخمدان و راهکارها بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای معده دارای رطوبت و سرد را با پونه تدبیرش کنیم بسته هستند

نظر‌ها برای گوارش و سالمسازی آن با هرلقمه غذا با ذکر بسم الله الرحمن الرحیم بسته هستند

نظر‌ها برای گوارش درمانی با داروی خاص تخم بارهنگ و عرق نعنا بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای تهوع در سفر و راهکار درمانی سریع بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای رژیم لاغرسازی گام به گام و پلیکانی بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای گوش درد درمانی بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای صدای گوش و راهکارها بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای خون دماغ و راهکارهای مقابله بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای لوزه درمانی بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای گلو و حنجره و صوت مناسب بر مداحان بر مبنای طب اسلامی و سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای پونه و روش تهیه دمنوش و یا شربت آن بعنوان سلطان ضدعفونت در کل بدن و مجاری ادراری بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای کاسنی داروی ویژه برای گوارش و قلب و اضطراب و کبد و سرطان و. بر مبنای طب اسلامی و طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای زبان گنجشک داروی ورم کلیه و سنگ کلیه و مثانه و ادرار آور بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای مریم گلی داروی ضد عفونی کننده فضاهای منزل و محل کار بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای گل پنیرک داروی گلو و حلق و شتشوی کلیه ها و ضد سوزش دستگاه ادراری و درمان سینه بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای بواسیر درمانی بر مبنای طب اسلامی بسته هستند

نظر‌ها برای پروستات و سرطان پروستات و راهکارهای درمانی بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای پروستات و راهکارهای کاهش پروستات بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای سرطان پروستات و راهکارهای درمانی بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای یبوست بعدزایمان و راهکارها بر مبنای طب سنتی و مضرات شدید نوشیدن کافیین ها بسته هستند

نظر‌ها برای تغذیه سه وعده بر مبنای طب اسلامی بسته هستند

نظر‌ها برای عقیقه و اسرار آن برای کودکان از منظر طب اسلامی بسته هستند

نظر‌ها برای دست ها را قبل از عذا بشوریم بر مبنای طب اسلامی بسته هستند

نظر‌ها برای ماهی خوری بر مبنای طب اسلامی بسته هستند

نظر‌ها برای دعاهای سردرد و کمردرد و زانو درد و درد گوش و تمام بیماریها بر مبنای طب اسلامی بسته هستند

نظر‌ها برای ورزش پیاده روی عامل گردش خون به قلب بسته هستند

نظر‌ها برای پیاده روی دفع غلبه خلط بلغم از بدن و رفع چاقی بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای ورزش آرام و معتدل بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای پیاده روی ورزشی برای تقویت قلب وریه وکاهنده کلسترول ومانع پوکی استخوان وضد چربی بسته هستند

نظر‌ها برای بسته هستند

نظر‌ها برای ماهی و ماست و ترشی و دوغ با هم خوردن و مضراتش عامل ام اس و نفخ شکم بسته هستند

نظر‌ها برای ام اس یا ms در طب سنتی راهکاردرمانی قطعی و لیکن بشرط همت و کوشش دارد بسته هستند

نظر‌ها برای ام اس و علل رشدش در ایران به علل کمبود ویتامین دی و مصرف دخانیات و عفونتها بسته هستند

نظر‌ها برای ام اس و پارکینسون و لقوه و راهکارهای درمانی بر مبنای نطریات اساتید طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای ام اس درمانی و راهکارهای آن بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای صدقه دادن برای دفع بیماری و بلاها و جذام و پیسی بر مبنای طب اسلامی بسته هستند

نظر‌ها برای چشم زخم شناسی و راهکار درمانی آن بر مبنای طب اسلامی بسته هستند

نظر‌ها برای چشم زخم و راهکارهای درمان های سخت بر مبنای طب اسلامی بسته هستند

نظر‌ها برای بیماری طولانی و تاکید بر درمانش بر مبنای طب اسلامی بسته هستند

نظر‌ها برای درمان و روشهای پیشگیری بر مبنای طب اسلامی و سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای خودارضایی نوجوانان یعنی بازی دست با موضع تناسلی‼️‼️‼️‼️ بسته هستند

نظر‌ها برای لقوه و ارزش و پارکینسون ناشی از تکرار خودارضایی و راهکار ترک آن بسته هستند

نظر‌ها برای خودارضایی یا ازدواج با کف دست و استفتائات پاسخ مقام معظم رهبری بسته هستند

نظر‌ها برای استمنا کردن بر مبنای طب اسلامی بسته هستند

نظر‌ها برای خودارضایی و آثار زیانبار تدریجی و یا درازمدت آن در مجردها و متاهل ها بر مبنای طب اسلامی و سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای کشمش و مویز و خاصیت گسترده آن بر مبنای طب اسلامی و طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای حافظه و تقویت تمرکز و دفع غم و غصه با عسل و گردو بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای تخمه کدو داوی تقویت مو و ضد ریزش و ضد پروستات بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای تخم کدو و خاصیت گسترده آن بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای عسل آنتی بیوتیک الهی بر مبنای طب اسلامی بسته هستند

نظر‌ها برای رحم و خونریزی غیر متعارف و مقابله با آن با پودر سنجد بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای رحم و دردهای زیر دل را با دمنوش گلسرخ تدبیرش کنیم بسته هستند

نظر‌ها برای دستمال کاغذی و مضراتش برای رحم و ایجاد عفونتهای قارچی بسته هستند

نظر‌ها برای اعضای تناسلی دیدن برای دانشجویان طب به قصد آموزش طب بر مبنای فتاوی مقام معظم رهبری بسته هستند

نظر‌ها برای رحم و رفع افتادگی آن و یا رفع گشادگی آن براثر زایمانها بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای چاقی و لاغرسازی در مزاج های چهارگانه بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای چاق کننده با نوشیدنی ترکیبی بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای جوانی و راز جوان ماندن با نخود و کرفس و سیاهدانه و ماش بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای لاغرسازی بدن و درمان چاقی و راهکارها بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای لاغرسازی و رژیم غذایی بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای آش جات مخصوص سرماخوردگی و آنفولانزا و تنگی و عفونتی تنفسی بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای تب درمانی بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای سرماخوردگی و زکام و راهکارها بر مبنای طب سنتی و اسلامی بسته هستند

نظر‌ها برای سرماخوردگی و آنفولانزا و سرفه و سینوزیت و ضرورت پرهیزات بر مبنای طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای سرماخوردگی را طب طب اسلامی تدبیرش کنیم بسته هستند

نظر‌ها برای اعضای تناسلی دیدن برای دانشجویان طب به قصد آموزش طب بر مبنای فتاوی مقام معظم رهبری بسته هستند

نظر‌ها برای طب اسلامی و طب سنتی و تفاوت آنها برای درمان و اشتباهات طب امروز بسته هستند

نظر‌ها برای صدقه دادن برای دفع بیماری و بلاها و جذام و پیسی بر مبنای طب اسلامی بسته هستند

نظر‌ها برای احکام طبابت پزشکان برای زنان از منظر طب اسلامی بر اساس فتوای مقام معظم رهبری بسته هستند

نظر‌ها برای طب سنتی و برنامه ریزی ۳۰۰ ساله نفوذی های بیگانه برای دفن طب ایرانی و طب سنتی بسته هستند

نظر‌ها برای طب سنتی و موضوعات نوین بیماریها در قرن ۲۱ بسته هستند

نظر‌ها برای طب اسلامی و طب سنتی و تفاوت آنها برای درمان و اشتباهات طب امروز بسته هستند

نظر‌ها برای غفلت سیستم طب سنتی برای یافتن راهکارهای سخت بیماران درقرن ۲۱ ❗❗ بسته هستند

نظر‌ها برای چکاب بیماری و نقد و نظرات بر مبنای طب اسلامی و سنتی و طب امروز بسته هستند

نظر‌ها برای گیاه شناسی دارویی بر مبنای طب سنتی در کتاب میر حیدر حسین بسته هستند

درمان پف بالاي چشم درطب سنتي
درمان پف بالاي چشم درطب سنتي
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *