درمان پا ضربدري با ورزش

دوره مقدماتی php
درمان پا ضربدري با ورزش
درمان پا ضربدري با ورزش

در آپارات شما قادر خواهید بود ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از اخبار رویدادها اطلاع پیدا کنید.

آرشیو هزاران فیلم وسریال ایرانی و خارجی

آرشیو انیمیشن و فیلم های مناسب برای کودکان

مسئولیت محتوای ویدئوها و هرگونه پاسخگویی به ادعاهای مطروحه توسط اشخاص حقیقی
و حقوقی با منتشر کننده است و آپارات هیچگونه مسئولیتی نسبت به آن ندارد.



دوره مقدماتی php


خانه

موبایل

حرکات اصلاحی زانو ضربدری + تصاویریکی از عوامل ایجاد پای پرانتزی عدم توازن عضلانی در پاست.در واقع در این عارضه عضله ی داخلی همسترینگ ، واستوس مدیالیس و کوادری دچار ضعف شده اند. همین ضعف تعادل و پوسچر طبیعی فرد را بهم زده و در دراز مدت موجب ایجاد پای پرانتزی می شود.الف) تقویت عضلات داخلی ران و همسترینگ :تمرین اول : مانند شکل به پهلو دراز بشکید و سر را روی آرنج قرار دهید پای بالایی را روی صندلی قرار دهید تا پای پایینی بتواند به سمت بالا حرکت کند . حال پای زیرین را ۱۰ بار بالا آورید و هر بار ۱۰ ثانیه نگه دارید. برای اینکه بتوانید این تمرین را بیشتر بر روی بخش داخلی همسترینگ متمرکز کنید بهتر است کمی بسمت جلو یا شکم متمایل شوید تا بیشتر سمت داخل و خلفی ران در هنگام بلند کردن پا فعالیت نماید.

 

درمان پا ضربدري با ورزش

 

تمرین دوم : به پشت دراز بکشید و پای راست را بالا بگیرید در حالی که  زانوی پای چپ ۹۰ درجه خم شده و روی زمین است . باند کشی را از وسط پای راست برده عبور دهید و با دست راست  دو سر باند کشی را بگیرید.

 

 با دست راست کش را به سمت راست بکشید تا پا به سمت راست کشیده شود ولی با انقباض عضلات داخلی ران مانع انحراف پا به سمت راست شوید . این حالت را ۱۰ ثانیه نگه دارید.

 

 

تمرین سوم :در این تمرین برای کشش بخش داخلی ران و همسترینگ نشسته و پاها را تا جایی که ممکن است از هم باز کنید و دست ها را در مقابل روی زمین بگذارید . سپس به جلو کاملا خم شوید . آرنج ها را روی زمین بگذارید . ۶ -۵ ثانیه توقف کرده و سپس بلند شوید.

 

 

ب) تقویت عضله واستوس مدیالیساین عضله بخشی از عضله چهار سر ران است که در شکل زیر نشان داده شده است.

 

 برای تقویت واستوس مدیالیس مانند شکل بنشینید و یک زانو را خم کنید . پای هدف را دراز کنید.پشت زانو را به زمین یا یک پد کوچکی بفشارید . ۱۰ ثانیه نگه دارید و سپس رها کنید.این تمرین را ۱۰ بار تکرار نمایید.

 

 

ج) تقویت مجموعه عضلات کوادری سپس یا چهار سر ران :مانند شکل به دیوار تکیه دهید و دست ها را روی کمر بگذارید . یک توپ در بین زانوها قرار دهید و آن را بفشارید . سپس تا ۳۰ تا ۹۰ درجه خم شوید و دوباره به حالت اول باز گردید.

 

 

ملاحظات اصلاحی-پرهیز از نشستن به صورت قورباغه ای-پرهیز از حرکات پرشی عمودی و کنترل و تقسیم فشار به هنگام فرود در اینگونه پرش هامنبع:blogsport.info/ elmevarzesh.com


سلامتی و تندرستی با ورزش

تور ویژه مشهد // قیمت مناسب-*-

جدیدترین جواهرات زنانه و مردانه-*-

شماره موبایلتان را نام خودتان بگذارید 0912sara

خانه ایی مدرن و شیک داشته باشید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید…

© تمامی حقوق این سایت برای مجله اینترنتی دلگرم محفوظ است / هر گونه کپی جزئی و کلی از مطالب دلگرم تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

 همانطوری که  در خصوص زانو ضربدری گفته شد یکی از عوامل ایجاد زانو ضربدری عدم توازن عضلانی در پاست. در واقع در این عارضه عضله ی داخلی همسترینگ ، واستوس مدیالیس و کوادری دچار ضعف شده اند.همین ضعف تعادل و پوسچر طبیعی فرد را بهم زده و در دراز مدت موجب ایجاد زانو ضربدری می شود. در این مطلب چند نوع از حرکات اصلاحی زانو ضربدری را برای شما تهیه کرده ایم.

الف) تقویت عضلات داخلی ران و همسترینگ

تمرین اول :

مانند شکل به پهلو دراز بشکید و سر را روی آرنج قرار دهید پای بالایی را روی صندلی قرار دهید تا پای پایینی بتواند به سمت بالا حرکت کند . حال پای زیرین را ۱۰ بار بالا آورید و هر بار ۱۰ ثانیه نگه دارید . برای اینکه بتوانید این تمرین را بیشتر بر روی بخش داخلی همسترینگ متمرکز کنید بهتر است کمی بسمت جلو یا شکم متمایل شوید تا بیشتر سمت داخل و خلفی ران در هنگام بلند کردن پا فعالیت نماید.

درمان پا ضربدري با ورزش

ب) تقویت عضله واستوس مدیالیس

 

این عضله بخشی از عضله چهار سر ران است که در شکل زیر نشان داده شده است.

برای تقویت واستوس مدیالیس مانند شکل بنشینید و یک زانو را خم کنید . پای هدف را دراز کنید. پشت زانو را به زمین یا یک پد کوچکی بفشارید . ۱۰ ثانیه نگه دارید و سپس رها کنید.این تمرین را ۱۰ بار تکرار نمایید.

ج) تقویت مجموعه عضلات کوادری سپس یا چهار سر ران :

مانند شکل به دیوار تکیه دهید و دست ها را روی کمر بگذارید. یک توپ در بین زانوها قرار دهید و آن را بفشارید . سپس تا ۳۰ تا ۹۰ درجه خم شوید و دوباره به حالت اول باز گردید.

نوشته عبدالله حمزه یی عضو رسمی انجمن فیزیوتراپی ایران

نظرتان را برای ما بنویسید. اگر هم در خصوص موضوعی سوال دارید، چنانچه اطلاعات کافی در مورد آن داشته باشیم پاسخ خواهیم داد.

باسلام و احترام از خواندن مطالب خوب و علمی شما لدت بردم از سال گذشته زانو هایم به داخل متمایل شده است و قسمت بالای زانو ورم دارد به طوری که بالارفتن از پله برایم مشکل شده است . گودی کمرم هم زیاد شده . تمام ورزشهایی که در کتاب یوگا بوده انجام دادم که بعضی از حرکتها با حرکات شما یکی بود. اما در طول این یک سال هیچ تغییری حاصل نشد و درد کمرم هم به آن اضافه شد. لطفا راهنمایی بفرمایید.

سلام، اشاره نکردید چن سال سن دارید، به نظرم بهتره اول مطمئن بشید مشکل زانوتون از چی هست چون بحث تورم مهم هست، اول با ارتوپد مشورت کنید، در خصوص اصلاح وضعیت هم بستگی به زمان ایجاد ناهنجاری داره، اگر قبل از سن بلوغ پیش اومده باشه، درمان به سختی ممکن هست مگر با عمل جراحی

سلام من وقتی پاهامو به هم می چسبونم هچ فاصله ای بین قوزک های پام نیست ولی می ایستم پای من به حالت ضربدری دیده میشه آیا این حرکات واسم موثره؟

شما اول یا خودتون دقیق بررسی کنید یا به کسی که تخصص داره بسپارید وضعیت رو بررسی کنه، بعد دنبال حرکاتش باشید بهتره، گاهی حتی چسبیدن زانوها در حالت ایستاده می تونه ناشی از وجود ناهنجاری باشه

سلام. میخواستم ببینم میشه تو حرکت آخر بجای توپ از بالش استفاده کرد؟

سلام، باید طوری باشه که بشه با اعمال فشار تقویت عضلات رو ممکن کنه

سلام دختر من هشت سالشه روی پنجه راه میره و قورباغه ای میشینه. خودم وقتی دقت میکنم احساس میکنم یه کمی زانو ضربدری هست ولی چیزی که بیشتر احساس میشه چرخش پنجه ها به سمت داخل هنگام راه رفتن است. مدتی حرکات اصلاحی روی پاهاش انجام دادم خیلی تغییر کرده بود ولی الان که رها کردم دوباره داره همونطوری راه میره. سوال من این است که با توجه به وضعیت پاهاش این حرکات تا چه زمان باید ادامه یابد؟

سلام، تا زمانی که وضعیت ایشون اصلاح بشه. خصوصاً راه رفتن. یعنی شما باید وضعیت راه رفتن و نشستن ایشون رو در کنار حرکاتی برای اصلاح وضعیت زانو دنبال کنید. توصیه می کنم از مراکز حرکات اصلاحی کمک بگیرید، معمولاً آموزش و پرورش و دبیران تربیت بدنی در این موارد فعال هستند

البته من فک میکنم از زمان کودکی مدل پاهام ضربدری بوده چون یادمه وقتی کوچیک بودم همه از نحوه راه رفتنم ایراد میگرفتن.

سلام، من ۲۸ سالمه، من وقتی دبیرستان بودم متوجه شدم زانوهام بهم بر خورد میکنن ولی توجهی نکردم و فک میکردم قابل اصلاح نیست، توی این سن و میشه اصلاحش کرد یا نه؟

سلام، بستگی به میزان شدت ناهنجاری داره، معمولاً اگر در سنین کودکی ایجاد شده باشه درمان سخت تری داره، به نظرم برای مشخص شدن وضعیت با پزشک ارتوپد یا فیزیوتراپ مشورت کنید

سلام من ۲۲ سالمه برای رفع اشکال پای ضربدری باید بریم پیش فیزیوتراپ یا ارتوپد؟ممنون میشم پاسخ بدین

سلام زانیار عزیز، تشخیص با ارتوپد است و درمان با فیزیوتراپ و متخصص حرکات اصلاحی

باسلام و تشکر ا ز اطلاعاتتون

من زانو های ضربدری دارم و واقعا شکل پاهارو زشت میکنه قصد داشتم بخاطر اضافه وزنم به باشگاه برم که مربی ها گفتن باعث بدتر شدن پاهات میشه الان ۱۷سالمه عضله های چهارسر ران قوی دارم و ماهیچه پا تکمیل اما زانوهایم ضربدری است این حرکات جوابگو است؟

سلام، این حرکات یه پیشنهاد هست، مهدی جان شما باید با متخصص مشورت کنید، با متخصص ارتوپد و حرکات اصلاحی، دقت کنید عدم اهمیت به این موضوع می تونه در آینده مشکلات بیشتری به دنبال داشته باشه

سلام با تشکر از جواب های خوبتون دختر من ٧ سالشه و پاهاش ضربدری از نوع ۴ دکتر براش زانو بند و کفش طبی تحویز کرده با فیزیوتراپ هم مشورت کردم گفتن تا ١٠ سالگی به احتمال زیاد خوب میشه والآن برای شروع حرکات اصلاحی زود البته شنا هم ثبت نامش کردم شنیدم که ورزش یوگا هم خیلی مؤثر ممنونم میشم راهنماییم بفرمایین

سلام، در خصوص یوگا اطلاعی ندارم، چیزی که خیلی مهمه این هست که حتی خود یوگا باید حرکاتش مختص به درمان ناهنجاری باشه تا مؤثر باشه. در خصوص وضعیت دختر شما، چیزی که در منابع نقل شده این هست که تا ۹ سالگی ناهنجاری های خفیف مشکلی نداره، در شرایط فعلی توصیه من این هست که حرکاتی که موجب تشدید این وضعیت میشه چه در نشستن، راه رفتن و… رو اصلاح کنید و روی حرکات اصلاحی هم با حوصله و صبر وقت بذارید، لینک زیر هم می تونه بهتون کمک کنه http://www.elmevarzesh.com/genu-valgum-knee-corrective-exercise/

سلام من ۲۴سالمه پاهام یه سه سالی میشه که حالت ضربدری شده دوماه پیش رفتم دکتر ارتوپد برام کفی سفارش داد با یک سری قرص حاوی ویتامین Dویک سری حرکات اصلاحی . اما الان ۲ماه میشه من هر روز تمرینات انجوم میدم ولی حس میکنم نتیجه نگرفتم . خواهش میکنم کمکم کنید هر راهی که میتونه کمک کنه لطفا بگین واقعا به خاطر پاهام افسرده شدم . یعنی واقعا این حرکات اصلاحی که شما گذاشتین تو صفحه خوبه اگه انجوم بدم نتیجه میگیرم

سلام، رضا جان، تنها توصیه ما به شما این هست که به متخصص مجرب حرکات اصلاحی مراجعه کنید، فکر کنم هلال احمر این متخصص رو داشته باشه

سلام, من از وقتی که یادمه پاهام ضربدری بوده ولی توجه نمیکردم ولی الان که بدنسازی میرم خیلی به چشم میاد این ضربدری, ۱۷ سالمه, چیکار میتونم کنم؟

سلام، سعی کنید حرکات اصلاحی رو انجام بدید و با پزشک ارتوپد هم مشورت کنید امیدوارم بتونید از حرکات اصلاحی نتیجه بگیرید

سلام.دختر من ۵ سالشه و زانوهاش حالت ضربدری گرفته.گفتم نرمی استخوان و صافی کف پا دارم.حرکات اصلاحی بدای دخترم نتیجه بخشه؟ یا کفش مخصوص رو توصیه میکنید؟

درمان پا ضربدري با ورزش

سلام، بله نتیجه نداره، از کفی طبی برای کفش ها هم استفاده کنید

نوروزی هستم ۱۵ ساله سلام ببخشید با اجرای مدون این حرکات زمان بهبودی در چه حدودی هست مثلاً یک یا دو ماه؟ و من بیشتر تمرکزم روی حرکت سوم هست و یه توپ کم باد میون دوتا پام میزارم و و با چادر قسمت پایینی وام رو می‌بندم این حرکت موثره؟ و من بعضی اوقات حرکات یک و دو رو هم انجام نمیدم حرکات یک و دو باید باشن؟

سلام، نمیشه زمان تعیین کرد رضا جان، تا زمان بهبودی باید انجام بدید، سعی کنید همه رو انجام بدید

سلام من عاشق ورزش والیبال هستم و می‌خوام ادامه بدم میخواستم بدونم شرکت در والیبال می‌تونه میزان انحراف زانو های من رو بیشتر کنه؟ چون که من در کنار این حرکات می‌خوام والیبال بازی کنم ممنون

سلام، وقتی ناهنجاری رو داشته باشید و فعالیت بدنی هم زیاد باشه امکان بدتر شدن وضعیت وجود داره، گذشته از این فشار زیادی به پاها وارد میشه یعنی امکان داره یا دچار آسیب شوید یه به خاطر مشکلات ناهنجاری، مجبور به ترک این فعالیت شوید، بنابراین توصیه می کنم ابتدا فقط درمان را پیگیری کنید

سلام ممنون از مطالب خوبتون من در اوایل تیر ماه ۱۴ ساله شدم سوالم اینه که برای انجام این حرکات بدن باید گرم باشه؟ و لطفا برنامه انجام دادنشو کامل توضیح بدین هر چقدر هم سخت باشه و زمان گیر من قبول میکنم چون آرزومه که پاهام درست شن و با این حرکات امکان بهبودی در من وجود داره؟ با توجه به این که بلوغ جسمی من از اوایل ۱۳ سالگی شروع شده ممنون از جوابتون

سلام، نیازی به گرم کردن نداره، روزی دو بار حرکات رو انجام بدید وبا فیزیوتراپ هم همزمان مشورت کنید مشکل رفع خواهد شد

قوز نکن ! صاف بشین. اگر به دوران کودکی خود فکر کنید شاید به خاطر بیارید که بزرگ تر ها همیشه به بچه ها تذکر می دادند که درست بشینید تا به قوز کردن عادت نکنند.اما امروزه قوز کردن یکی از چالش های بسیاری از والدین با فرزندانشان است،…

علت به وجود آمدن ناهنجاری افتادگی شانه در خیلی از مواقع ما در وضعیت های غلط از نشستن ایستادن خوابیدن و راه رفتن های طولانی قرار داریم که در طولانی مدت بدن ما رو در وضعیت غیر نرمالی شکل می دهد همچنین فعالیت بیش از حد با یک طرف…

ژنوواروم، زانوی درون گرد، زانو پرانتزی یا پاکمانی ( واروس بیش از حد ) اختلال در مفصل زانو است که در آن زانو ها از هم فاصله زیادی می گیرند. در این عارضه زاویه درشت نی- رانی به ۱۸۰ درجه نزدیک شده یا ازآن بیشتر می شود و بالطبع…

هنگامی که در مورد سلامتی صحبت بـه میان می‌آید، بی‌تـردید وضــعیت صحیـح قرارگـیـری بـدن مانند  شـمـا هـنـگام فعالیت‌های گوناگون مانند طرز صحیح نشستن در رأس فهرست عوامل مهم سلامتی قـرار خـواهد گـرفـت، زیـرا بـه انـدازه تغذیه مناسب، ورزش، پـرهـیـز از مواد الکلی و سیگار در حفظ سلامتـی بـدن موثر…

حتما شنیده‌اید بعضی‌ها می‌گویند تلاش می‌کنند فرم عضلات خود را تغییر دهند اما موفق نمی‌شوند. شکل و فرم عضله بر اساس برخی فاکتورهای ژنتیکی شما تغیین می‌‌شود، نه با تمرین! بله درست است که اگر تمرین را درست و پیوسته انجام دهید، می‌توانید سایز عضله را تغییر دهید و…

یکی از مسائلی که در تمام دختران و خانم ها اهمیت دارد و موجب نگرانی آن ها می شود، اندازه ی سینه ها است. همانقدر که بزرگ کردن سایز سینه برای برخی از خانم ها دغدغه ای شده است، دختران و زنانی هم که دارای سینه های بزرگ هستند…

هنگامی که به تمرینات بدنسازی مشغول هستید، یکی از بزرگ‌ترین اهداف شما، عضله سازی است، بنابراین استفاده بهینه از مکمل بدنسازی و غذایی پس از تمرین می‌تواند شما را به هدف‌تان نزدیک‌تر کند. مکمل‌های زیادی در بازار وجود دارند، از مکمل افزایش حجم گرفته تا تفکیک عضلات و افزایش…

پودر‌های مکمل پروتئین برای افزایش حجم عضله، ریکاوری سریع، تأمین منابع از دست رفته ریز مغذی‌ها و التیام آسیب‌ها بعد از تمرین برای هر ورزشکار حرفه‌ایی و آماتور مفید و مؤثر است. اما قیمت این مکمل‌ها و از همه مهمتر تنوع زیاد در شرکت‌های تولید کننده و محتویات آن…

تمرینات EMS (Electrical Muscle Stimulatio)  که به عنوان تحریک الکتریکی عضلانی شناخته شده، نوعی از تکنولوژی است که عضلات شما را از بیرون فعال می‌کند در حالی که شما آن‌ها را از داخل فعال می‌کنید. عضلات بدن شما می‌توانند علاوه بر ایمپالس‌های عصبی صادر شده از مغز شما توسط تحریک الکتریکی سطحی نیز منقبض شوند. این جریان‌ها توسط یک دستگاه الکتریکی به نام…

ساختار صورت انسان به طور قابل توجهی پیچیده است. پوست بر روی لایه‌های چربی زیر پوستی خوابیده است که این لایه‌های چربی بر روی لایه‌های سیستم عضلانی قرار دارند. لایه‌های چربی و عضلانی بر روی استخوان‌های صورت قرار دارند که شکل ظاهری صورت را مشخص می‌کنند. لایه چربی زیر…

با عضویت در خبرنامه مجله علم ورزش، جدیدترین مطالب به ایمیل شما ارسال می‌شود.

درمان پا ضربدري با ورزش
درمان پا ضربدري با ورزش
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *