درمان پاهاي پرانتزي با جراحي

دوره مقدماتی php
درمان پاهاي پرانتزي با جراحي
درمان پاهاي پرانتزي با جراحي


“آینده در دستان شماست

زیبایی هایی که هنوز ندیده اید

میکس فوق العاده زیبا از آهنگ دل را ببین با صدای علیرضا افتخاری و سفر های مقام معظم رهبری به شهر های مخطلف کشور (زاهدان-زنجان-بم) که چیز پر مغز و قشنگی از آب در آمده حتماً ببینید…

درمان پاهاي پرانتزي با جراحي

دوره مقدماتی php

موسسه تدوین آثار و نشر اخلاقیات شهدای شهرستان زرند

مداحی مهدی اکبری کاش بودی کرببلا برادر بی حرمم حسن جان

در آپارات شما قادر خواهید بود ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از اخبار رویدادها اطلاع پیدا کنید.

آرشیو هزاران فیلم وسریال ایرانی و خارجی

آرشیو انیمیشن و فیلم های مناسب برای کودکان

مسئولیت محتوای ویدئوها و هرگونه پاسخگویی به ادعاهای مطروحه توسط اشخاص حقیقی
و حقوقی با منتشر کننده است و آپارات هیچگونه مسئولیتی نسبت به آن ندارد.

رایج ترین نوع جراحی به جهت اصلاح زانوی پرانتزی، استئوتومی بالای درشت نی High tibial osteotomy می باشد. بدین صورت که پزشک جراح پس از برش پوست، استخوان درشت نی را با ابزاری مانند اسکنه در بخش های بالای آن به صورتی که کاملا می تواند آن را تحت کنترل خود قرار دهد، میشکند و بعد دو تکه فوقانی و زیرین را در راستای صحیح آن جای گذاری می کند. به شکلی که در راستای جدید، استخوان های ران و ساق به طور تقریبی در یک راستا قرار گیرند. بعد از این کار استخوان ها بایستی برای چند وقتی در همین شرایط بمانند تا به هم جوش بخورند.

برای انجام چنین کاری احتمال دارد پس از عمل جراحی پزشک معالج تمام اعضای تحتانی بیمار را از کف پا تا بالای ران  را گچ بگیرد تا برای چند وقتی محل شکسته شده ثابت بماند تا بتواند جوش بخورد. گفتنی است به کار بردن گچ  برای مدت طولانی(بیش از یک ماه) برای بیمار کار آسانی نیست. یکی از معایب دیگر این جراحی آن است که به این دلیل که زانو چند وقتی ثابت مانده است اندکی دچار محدودیت حرکتی می شود و باعث تضعیف عضلات ران می گردد. در نتیجه بیمار پس از برداشتن گچ بایستی یک دوره فیزیوتراپی انجام دهد تا با انجام نرمش های مخصوص گستره ی حرکتی مفصل زانو مانند گذشته قوی گردد و همچنین باعث قدرتمند شدن عضلات اندام های دیگر مانند ران ها شود.

یک متد دیگری که در حال حاضر بیش از پیش از آن به کار می گیرند فیکس نمودن اعضا به وسیله پیچ و پلاک می باشد. در این متد احتیاجی به گچ گرفتن پس از انجام عمل جراحی نمی باشد. البته احتمال دارد نیاز شود تا پس از چند سال پیچ و پلاک ها را بیرون آورند.

عمل جراحی استئوتومی بالای درشت نی احتمال دارد به دو طریق صورت گیرد. در نوع اول، یک بخش از استخوان را به شکل مثلث، از استخوان بخش های خارجی استخوان درشت نی بیرون می آورند و بعد بخش های باقیمانده را به یکدیگر نزدیک می نمایند.

درمان پاهاي پرانتزي با جراحي

در روش دیگر یک برش در بخش درونی استخوان درشت نی می زنند و استخوان های بالا و پایین را در بخش  داخلی از یکدیگر دور می نمایند. پس از انجام هر دو روش احتمال دارد جراح ارتوپد، دو قسمت بالایی و پایینی استخوان را به وسیله پیچ یا پلاک به هم وصل کند تا جوش خوردن آن ها به یکدیگر بهتر و آسان تر  صورت گیرد.

 

نظر خود را بنویسید

شماره های تماس : 02186081875 – 09128434116

آدرس مطب : تهران-میدان ونک-خیابان گاندی شمالی-کوچه صانعی-پلاک 29-ساختمان پزشکان نگین-طبقه 4-واحد 11

تمامی حقوق این سایت متعلق به دکتر نجف بیگی می باشد

فارسی
   ,   
العربی

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سازمان تامین اجتماعی، محمدتقی خسروانی مقدم؛ مدیر کل درمان تامین اجتماعی استان تهران اظهار کرد: در روش سنتی این عمل از وج فلزی استفاده می شد که شانس جوش نخوردن استخوان بالا بود.پزشک ارتوپد این عمل جراحی، تصریح کرد: ولی در روش جدید که برای اولین بار در کشور انجام شده است طول زمان عمل، کمتر و نتایج عمل رضایت بخش تر است و استخوان، سریع تر جوش می خورد.در حالت طبیعی ایستاده با زانوهای صاف، زمانی که قوزک‌ ها کنار یکدیگر قرار گرفته ‌اند، نباید فاصله چندانی بین زانوها وجود داشته باشد، اگر به هر دلیلی فاصله بین زانوها افزایش یابد، درحالی که قوزک‌ ها به هم چسبیده ‌اند پای پرانتزی (ژنوواروم) نامیده می ‌شود.به علت کمانی شدن پاها در این بیماری اصطلاح پای پرانتزی به کار می‌ رود. ساق پاها در حالت پرانتزی شدن به سمت داخل انحراف می‌ یابد.اجتمام**7268**1776دریافت کننده: مهناز بیرانوند ** انتشاردهنده: لیلاخطیب زاده

اجتماعی

سلامت

تامين اجتماعي

عمل پاي پرانتزي

درمان پاهاي پرانتزي با جراحي

ارتباط با سردبیر newsroom@irna.ir

تماس بی واسطه با مسئولین

بالای صفحه

خبر گزاری جمهوری اسلامی       پست الکترونیک : irna@irna.ir

© کلیه حقوق این سایت متعلق به خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.

درمان پاهاي پرانتزي با جراحي
درمان پاهاي پرانتزي با جراحي
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *