درمان ورم معده بعد از خوردن غذا

دوره مقدماتی php
درمان ورم معده بعد از خوردن غذا
درمان ورم معده بعد از خوردن غذا


ورم، قرمزی یا زخم‌های خیلی سطحی در مخاط یا جدار معده را التهاب یا ورم معده (گاستریت) می‌گویند.




درمان ورم معده بعد از خوردن غذا

دوره مقدماتی php


تا به حال برای شما پیش آمده است که پس از خوردن غذا، ورم یا برآمدگی در ناحیه بالای شکم خود احساس کنید.

ورم معده شایع‌ترین بیماری گوارشی است که همه افراد در طول زندگی‌شان یک یا چند بار به این بیماری مبتلا می‌شوند.

گاستریت یا ورم معده ممکن است در کوتاه‌مدت بروز کند یا به تدریج و در مدتی نسبتا طولانی فرد را مبتلا کند که معمولا قابل درمان است.

ورم معده در صورت عدم درمان به موقع، به زخم معده تبدیل می شود.

 

علائم

– مبتلایان به این عارضه دچار نفخ می شوند.

– احساس دل پیچه، پر بودن شکم و سیری زودرس دارند که به آن سوء هاضمه گفته می شود.

– دچار اختلال تحتانی مری هستند که باعث برگشت غذا از معده به دهان (رفلاکس) می شود.

 

علل

– وجود میکروب «هلیکوباکترپیلوری» در معده

– رعایت نکردن اصول بهداشتی

– استفاده مکرر از مسکن

– مصرف الکل

– استرس

– کشیدن سیگار

– ترشح بیش از اندازه اسید معده

– ابتلا به عفونت‌های باکتریایی یا ویروسی

– مصرف زیاد کافئین

– استفاده بیش از حد غذاهای چرب و ادویه‌دار، غذاهای آلوده و همچنین پرخوری

– ابتلا به برخی از بیماری‌ها که باعث کاهش مقاومت بدن می‌شوند

– خستگی و کار زیاد

افرادی که تند و یا در حال انجام کاری غذا می خورند، مقدار زیادی هوا می بلعند و امکان دارد به ورم معده دچار شوند


راه های تشخیص علت


آندوسکوپی و نمونه برداری از معده

 

افراد در معرض خطر

– افرادی که غذا را خوب نمی جوند، چون برای هضم غذا و زیاد باقی نماندن آن در معده لازم است اندازه غذا پیش از بلع به کمتر از یک میلیمتر برسد.

– افرادی که تند و یا در حال انجام کاری غذا می خورند، مقدار زیادی هوا می بلعند و امکان دارد به ورم معده دچار شوند.

– مصرف نوشابه های گازدار و موادغذایی مانند میوه و سبزی خام می تواند عامل ورم معده باشد.

– افرادی که با خوردن موادی مانند ترشی یا فلفل دچار دل‌درد می شوند، نباید این‌ها را بخورند.

درمان ورم معده بعد از خوردن غذا

– مصرف کنندگان الکل و سیگار

– مصرف مکرر مسکن، بدون تجویز پزشک

 

پیشگیری

– رعایت کردن حد تعادل در خوردن و آشامیدن

– تعداد وعده‌های غذایی بیشتر باشد ولی حجم غذا در هر وعده کمتر

– در روز اول حمله، بهتر است غذاهای جامد خورده نشود.

– مرتبا مایعات بنوشید.

– از خوردن غذاهای داغ و پرادویه، الکل، قهوه و غذاهای اسیدی پرهیز شود.

– استرس و دلشوره نیز در ناراحتی‌های گوارشی در انواع مختلف حتی سرطان دستگاه گوارش نقش دارد.

– غذا به آرامی میل شود.

– از خوردن ساندویچ، پیتزا، چیپس، تنقلات و نوشابه‌های گازدار پرهیز کرد.

– حبوباتی مانند: نخود و لوبیا را قبل از پختن باید چندین ساعت در آب سرد خیساند.

– از خوردن آب حین صرف غذا خودداری کرد و بهترین زمان برای خوردن آب، یک ساعت قبل یا بعد از غذاست.

– از مصرف غذاهایی که با روغن زیاد سرخ می‌شوند باید پرهیز کرد.

– عسل و موز نیز برای معده مفید است.

– از مصرف میوه و ترشیجات با معده خالی بپرهیزید.

– اجتناب از دود سیگار خصوصاً با معده خالی.

درمان طبیعی

– 2 تا 4 گرم مرزه را که قبلا کوبیده شده، در یک لیوان آب جوش ریخته، به مدت نیم ساعت باقی بگذارید تا دم بکشد. سپس آن را صاف كرده و روزی سه بار و هر بار یک فنجان میل کنید.

– صبح و ظهر و شب، هر دفعه در حدود سه گرم خرفه تازه همراه غذا میل کنید.

– 2 تا 4 گرم برگ نعنا را که قبلا کوبیده شده، در یک لیوان آب جوش ریخته، به مدت نیم ساعت باقی بگذارید تا دم بکشد. سپس آن را صاف كرده و روزی سه بار و هر بار یک فنجان میل کنید.

– 3 قاشق غذاخوری پودر ریحان را در یک لیتر آب دم کنید. صاف کرده آن را با 250 گرم عسل مخلوط  و روزانه سه استکان مصرف کنید.

– خوردن عسل با آب گرم، درد معده را برطرف می کند.

– ازگیل، ورم معده را درمان می کند.

– یک لیوان دم کرده‌ی غلیظ بابونه درست كنید (چهار قاشق چایخوری بابونه در یک لیوان آبجوش) و در هنگام صبح ناشتا آن را بنوشید و سپس در رختخواب به پشت دراز بكشید و بعد از چهار دقیقه بخوابید و البته بعد از پانزده دقیقه، صبحانه خود را میل كنید. این عمل را به مدت دو هفته ادامه دهید، زخم و ورم معده شفا می یابد.

فرآوری: مریم سجادپور

بخش سلامت تبیان



پرشین دایت

پزشکان ایران – دکتر سید محمود اسحاق حسینی و دکتر حسین خدمت ، فوق تخصص گوارش

روزنامه جمهوری

آی آر طب

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

عوارض ورم معده هر ساله گریبان‌گیر عده‌ی زیادی می‌شود. این بیماری در اثر التهاب و فرسایش دیواره‌ی معده ایجاد می‌شود و می‌تواند بر روی سیستم گوارشی افراد تأثیرات مخربی داشته باشد و درد و ناراحتی زیادی ایجاد کند. همراه ما باشید تا با علائم ورم معده و درمان‌های طبیعی آن آشنا شوید.

درمان ورم معده بعد از خوردن غذا

ورم معده و سوء‌هاضمه علائم مشابهی دارند و به همین دلیل عده‌ای این دو را با هم اشتباه می‌گیرند. سوء‌هاضمه و دردهای موقتی معده طبیعی هستند، اما ورم معده از طریق آزمون‌ها و دردهای مکرر شناسایی می‌شود.

علائم ورم معده در افراد مختلف متفاوت است ولی به‌طورکلی این علائم شامل دردهای مکرر معده، نفخ معده، سوزش معده و … است. افراد ممکن است علائم ورم معده را برای مدت کوتاهی (ورم معده‌ی حاد) یا برای سال‌های طولانی (ورم معده‌ی مزمن) تجربه کنند. دلیل اصلی ورم معده، تضعیف غشای مخاطی معده است. این غشا از معده در برابر اسید و شیره‌‌ی معده محافظت می‌کند.

عادات ناسالمی مانند سیگار کشیدن، رژیم غذایی بد و مصرف مداوم داروهای مُسکن می‌تواند منجر به التهاب معده و افزایش خطر ابتلا به ورم معده شود. سن بالا، چاقی و اضافه وزن، استرس زیاد و مصرف مداوم غذاهای فرآوری‌شده، خطر بروز ورم معده را به بالاترین حد خود می‌رسانند. مطالعات نشان می‌دهند افرادی که بالای ۶۰ سال سن دارند، در معرض فرسایش دیواره‌ی معده، عفونت‌ها و بیماری‌های خودایمنی هستند و کمبود مواد مغذی می‌تواند به این علائم دامن بزند. داشتن یک رژیم غذایی سالم، ترک سیگار و ورزش کردن می‌تواند تا حد زیادی شما را از خطر ابتلا به ورم معده دور کند.

شایع‌ترین علائم ورم معده عبارتند از:

علائم ورم معده در افراد مختلف با هم متفاوت است. ورم معده می‌تواند خفیف، مزمن یا حاد باشد. ممکن است برخی از افراد علائم ورم معده را تجربه نکنند، ولی آزمایش‌هایی مانند آندوسکوپی، تست خون و مدفوع، مشخص کنند که فرد به ورم معده مبتلاست. متخصصان گوارش پس از انجام آندوسکوپی (بافت‌برداری از غشای مخاطی معده) و مشاهده‌ی نشانه‌های التهاب مانند افزایش گلبول‌های سفید، قرمزی، ورم و خون‌ریزی یا مشاهده‌ی شکاف‌های کوچک در سطح غشای مخاطی معده، این بیماری را تشخیص می‌دهند.

علائمی که در بالا نام بردیم، فقط به‌مدت چند هفته نمایان می‌شوند. اگر علائم‌تان مدت بیشتری به طول انجامید یا علائم جدی‌تری مانند وجود خون در مدفوع‌تان مشاهده کردید، ممکن است مشکل‌تان از جایی غیر از معده نشئت گرفته باشد. این علائم می‌توانند ناشی از مصرف برخی داروها، حساسیت‌های غذایی، عدم تحمل برخی غذاها یا سایر بیماری‌ها باشد. بنابراین اگر این علائم را به‌مدت طولانی مشاهده کردید، حتما به پزشک مراجعه کنید.

اگر تصور می‌کنید معده‌‌دردتان ناشی از ورم معده است، بهتر است به دکتر مراجعه کنید تا وضعیت‌تان به‌درستی تحت بررسی قرار بگیرد. خبر خوب این است که اگر دردتان ناشی از ورم معده‌ی حاد باشد، می‌توانید با تغییراتی در سبک زندگی‌تان در زمان کوتاهی بهبود پیدا کنید. ورم معده‌ی مزمن نیز قابل کنترل و درمان است اما معمولا علاوه بر تغییر عادات زندگی، نیاز به مصرف دارو خواهید داشت.

پزشک ممکن است روش‌های مختلفی را برای درمان‌تان انتخاب کند. این روش‌ها می‌توانند شامل تغییر رژیم غذایی‌، تغییر نوع یا مقدار داروهای مصرفی‌، کمک به کنترل استرس‌ و تجویز آنتی‌بیوتیک‌ها و داروهایی برای کنترل عفونت ناشی از هلیکوباکتر پیلوری باشند. برخی ترجیح می‌دهند از داروهای ضداسید بدون نسخه‌ برای کنترل علائم‌شان استفاده کنند، درحالی‌که عده‌ای دیگر از مهارکننده‌های پروتون پمپ (گروهی از داروها هستند که وظیفه‌شان کاهش پایدار اسید معده است) یا سایر داروهای تجویزی پزشک برای کنترل اسید معده‌شان استفاده می‌کنند. در مواردی که ورم معده‌ی مزمن به کم‌خونی منجر شود، معمولا ویتامین B۱۲ به بیمار تزریق می‌شود.

در ادامه راه‌هایی برای کاهش علائم ورم معده و جلوگیری از بازگشت آنها، معرفی شده است.

مهم‌ترین اقدام برای درمان ورم معده، حذف عواملی است که دیواره‌ی معده را تحریک می‌کنند. مصرف زیاد غذاهای فرآوری‌شده، غذاهای سرخ‌شده و غذاهای تند و پُرادویه، می‌توانند علائم ورم معده را در افراد تشدید کنند. رژیم غذایی نامناسب با افزایش التهابات دستگاه گوارش، باعث بدتر شدن وضعیت فرد می‌شود. در این وضعیت احتمال حساسیت‌های غذایی در فرد افزایش می‌یابد. نتیجه‌ی این امر کمبود مواد مغذی در بدن و وخامت علائم ورم معده است.

نکات تغذیه‌ای برای کنترل ورم معده:

ورم معده می‌تواند منجر به مشکلاتی مانند کم‌خونی، نفخ، حالت تهوع، کمبود مواد مغذی و کم‌آبی بدن شود. بنابراین مصرف غذاهای مغذی و طبیعی، بهترین راه برای کاهش عوارض ورم معده است. همچنین تحقیقات نشان می‌دهند که اضافه وزن و چاقی می‌توانند خطر بروز ورم معده، زخم معده و سایر مشکلات گوارشی را افزایش بدهند. رژیم غذایی درمان‌کننده‌ی ورم معده حاوی مقدار زیادی میوه، سبزیجات، پروتئین های باکیفیت و چربی‌های مفید و سالم است. اینها به کاهش و درمان التهاب، تنظیم وزن، پیشگیری از کمبود ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها کمک می‌کنند.

تحقیقات نشان داده‌اند موادی که خاصیت آنتی‌اکسیدانی بالایی دارند (مخصوصا فلاونوئیدها که در بسیاری از میوه‌های قرمز وجود دارد)، پیاز، سیر، کدو سبز، فلفل دلمه‌ای، مغزها، حبوبات، غلات کامل و گوشت و مرغ ارگانیک می‌توانند به کنترل علائم ورم معده کمک کنند. مکمل‌های امگا۳، پروبیوتیک‌ ها و ویتامین C نیز در کاهش علائم ورم معده مؤثرند.

براساس اعلام واحد پزشکی دانشگاه مریلند، بیش از ۲۰٪ از کسانی که مقدار زیادی داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی (NSAID) مصرف می‌کنند، در اثر تغییرات اسید معده دچار بیماری‌های معده می‌شوند. مصرف مرتب مُسکن‌های مرسوم مانند آسپرین، ایبوپروفن و ناپروکسن می‌تواند موجب بروز ورم معده شود زیرا این داروها تولید طبیعی آنزیم‌هایی را که مسئول ساخت دیواره‌ی معده هستند، دچار اختلال می‌کند. بهتر است تا حد امکان از مصرف این داروها بپرهیزید و بیشتر از درمان‌های طبیعی استفاده کنید.

به‌عنوان مثال اگر درد مزمن عضله و مفصل دارید،‌ می‌توانید از روغن‌های ضروری ضدالتهاب مانند روغن نعناع استفاده کنید. برای کاهش سردرد و علائم «سندروم پیش از قاعدگی» (PMS) بهتر است از روش‌های کنترل و درمان استرس مانند مدیتیشن یا مکمل‌های منیزیم استفاده کنید. اگر قصد مصرف داروهای مُسکن را دارید، استامینوفن گزینه‌ی بهتری است زیرا هنوز نشانه‌ای از تأثیر مخرب این دارو بر دیواره‌ی معده مشاهده نشده است.

کم‌تحرکی و استرس زیاد، می‌توانند باعث افزایش التهابات شوند. نتیجه‌ی این امر آسیب به دستگاه گوارش است. پزشکان به کسانی که از ورم معده و سایر بیماری‌های گوارشی (مانند التهاب روده یا سندروم روده‌ی تحریک‌پذیر) رنج می‌برند، توصیه می‌کنند ۵ مرتبه در هفته و هربار حداقل به‌مدت نیم‌ساعت ورزش کنند. ورزش راهی مناسب برای تقویت سیستم ایمنی، داشتن وزن مناسب، تنظیم هورمون‌ها و کنترل استرس است.

همچنین استرس با افزایش تولید اسید معده، باعث افزایش درد ناشی از ورم معده می‌شود. افرادی که در معرض اضطراب و استرس زیاد هستند، عملکرد سیستم ایمنی‌شان ضعیف‌تر است. ضعف سیستم ایمنی، احتمال عفونت‌های ناشی از هلیکوباکتر پیلوری، التهابات و زخم معده را افزایش می‌دهد. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد تمریناتی مانند یوگا، تنفس عمیق و مدیتیشن، می‌توانند در کنترل مشکلات گوارشی مانند ورم معده مؤثر باشند.

اگرچه عواملی که موجب بروز ورم معده و زخم معده می‌شوند تا حد زیادی شبیه هستند، ولی علائم و درمان‌های آنها می‌تواند متفاوت باشد. یک تفاوت عمده بین این دو این است که التهابات ناشی از ورم معده به معده محدود می‌شود و به روده‌ی باریک گسترش نمی‌یابد درحالی‌که زخم معده تنها به معده محدود نمی‌شود و می‌تواند دوازدهه و مری را نیز تحت تأثیر قرار بدهد.

با اینکه در بعضی موارد میان زخم معده و ورم معده هم‌پوشانی وجود دارد، ولی شیوع زخم معده بیشتر از ورم معده است.

در زخم معده و ورم معده با آسیب به دیواره‌ی معده فرد احساس سوزش می‌کند. این بیماری‌ها می‌توانند منجر به کاهش اشتها، کاهش وزن و سایر مشکلات شوند. وجه شباهت ورم معده و زخم معده این است که هردو می‌توانند در اثر عفونت باکتری هلیکوباکتر پیلوری به‌وجود بیایند. همچنین هردوی آنها با رژیم غذایی بد، استرس، اختلالات خودایمنی و مصرف بی‌رویه‌ی داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی بدتر می‌شوند.

ورم معده زمانی بروز می‌کند که سلول‌های دیواره‌ی معده ملتهب شوند، دستگاه گوارش مقدار کمتری اسید و آنزیم‌های گوارشی تولید کند و معده از تأثیرات اسید معده در امان نباشد. ورم معده می‌تواند در اثر عوامل مختلفی به‌وجود بیاید. تعدادی از عوامل بروز ورم معده عبارتند از:

برگرفته از: draxe

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

15000تومان

var head = document.getElementsByTagName(“head”)[0];
var script = document.createElement(“script”);
script.type = “text/javascript”;
script.async=1;
script.src = “https://s1.mediaad.org/serve/chetor.com/loader.js” ;
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

درمان ورم معده بعد از خوردن غذا

خواص خوراکی ها

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو

ژل رویال چیست؛ خواص آن برای لاغری، جوان ماندن و سلامتی

مضرات سرکه سیب؛ ۱۱ خطر احتمالی مصرف بیش از حد سرکه سیب

خواص بادرنجبویه؛ ۹ دلیل قانع‌کننده برای مصرف دمنوش بادرنجبویه

برای کاهش چربی خون چه بخوریم؛ ۹ خوراکی سالم برای کنترل چربی خون

آخرین مطالب

جلوگیری از سرطان سینه با ۱۵ غذای سالم

۸ قانونی که در تصمیم گیری برای سال جدید باید در نظر بگیرید

معرفی کتاب پیامبر و دیوانه؛ عارفانه ای از جبران خلیل جبران

اهداف SMART؛ هدف گذاری موثر چه ویژگی‌هایی دارد؟


وزرش بادی ریتم و فواید آن برای بدن

ترین های جهان

بهترین دانشگاه های جهان که تحصیل در آن‌ها آرزوی هرکسی است

زیباترین سواحل دنیا و جذابیت‌های فوق تصور آنها

بهترین فیلم های ۲۰۱۸‌ تا الان که شما را پای تلویزیون میخکوب می‌کنند

بهترین فیلم های رازآلود جهان که ذهن شما را ساعت‌ها درگیر خود می‌کنند

جذاب ترین گرافیتی ها در شهرهای مختلف جهان

خاص ترین سواحل دنیا که زیبایی آن‌ها شما را خیره می‌کند

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

ورم معده به عنوان التهاب ، تحریک و یا فرسایش پوشش معده ، معروف به مخاط معده تعریف می شود پس با درمان ورم معده با ما همراه باشید .

علائم ورم معده ( گاستریت ) از فرد به فرد متفاوت است و بسیاری از افراد علائم بالایی ندارند ، با این حال شایع ترین علائم عبارت اند از تهوع ، استفراغ ، احساس پریشانی در معده ، احساس سوزش یا خارش معده ، سوزش سر دل ، از دست دادن اشتها ، مدفوع تیره می باشد .

چهار علت اصلی برای اینکه افراد از ورم معده رنج می برند وجود دارند ، عفونت ، کمبود ویتامین B12 ، مصرف بیش از حد داروهای ضد درد و التهابی و غذاهای اسید ، تند و نوشیدنی ها

 

 

درمان ورم معده بعد از خوردن غذا

لیست مطالب :

توت فرنگی به دلیل املاح آنتی اکسیدانی و حتوای بالا ترکیبات فنلی به درمان ورم معده شما بسیار کمک می کند و همچنین از شروع التهاب معده شما کمک می کند .

در یک مطالعه در سال 2011 ، محقاقا اروپایی به این نتیجه رسیدند که مصرف منظم توت فرنگی می تواند به کاهش آسیب های ناشی از الکل در غشای مخاطی معده کمک کند .

زنجبیل به دلیل خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی می تواند برای درمان ورم معده موثر باشد و همچنین التهاب را کاهش دهد و عفونت را نیز از بین ببرد .

ماست برای افراد مبتلا به ورم معده مفید است زیرا دارای پروبیوتیک است که سبب محافظت معده شما می شود از باکتری هایی که سبب ورم معده می شودند .

همچنین ماست سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند تا عفونت شما سریع تر بهبود پیدا کند و از گسترش آن جلوگیری شود .

چای بابونه همچنین برای درمان ورم معده مفید است زیرا غنی از روغن های ضروری خاص برای سیستم گوارش می باشد و حتی می تواند دیواره روده را تسکین دهد .

بابونه همچنین درد ناگهانی را تکسین می دهد و گاز معده را از بین می برد و التهاب معده را کاهش می دهد و بنابراین خطر ابتلا به زخم معده را نیز کاهش می دهد .

 

 

ریحان برای درمان ورم معده حاد بسیار مفید است زیرا دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتری است که به کاهش التهاب و عفونت ناشی از باکتری ها کمک می کند و می تواند علائم درد معده ، سوء هاضمه ، استفراغ و حالت تهوع را کاهش دهد .

نعنا یکی دیگر از گیاهان شناخته شده برای درمان ورم معده به علت خواص ضد التهابی ، ضد باکتری و ضد اسپاسم است .

خاوص آرام بخش آن می تواند التهاب معده را کاهش دهد و همچنین می تواند به کاهش تهوع و سوزش سر دل کمک کند .

دانه رازیانه سیستم گوارش را تکسین می دهد و ماهیچه های دستگاه گوارش را آرام می کند و برای درمان ورم معده توصیه می شود و با توجه به خواص ، ضد اسپاسم ، ضد التهابی و ضد باکتری می تواند علائم سوء هاضمه ، نفخ ، گاز معده ، سوزش سر دل و اسفراغ مفید است .

خواص ضد التهابی و آرام بخش شیرین بیان می تواند التهاب را کاهش دهد و علائم مانند سوزش سر دل ، احساس سوزش در معده و غیره را از بین ببرد .

یکی دیگر از دارو های موثر برای درمان ورم معده ( گاستریت ) آب سیب زمینی خام است که می تواند علائم ورم معده را از بین ببرد .

اگر می توانید هر روز 2 عدد آب نارگیل بنوشید

به طور منظم مصرف چای سبز می تواند ورم معده مزمن را از بین ببرد

غذا ها را به آرامی جوید و بخورید تا به معده شما فشار وارد نشود

از غذاهایی که آب زیادی مصرف می کنند تا هضم شوند خودداری کنید

در طول روز آب زیاد بنوشید

همچنین می توانید از مکمل های ویتامین E ،  B12 و C استفاده کنید

سیگار را ترک کنید و همچنین مصرف الکل را کاهش دهید

همچنین استرس خود را کاهش دهید و اگر می توانید یوگا کار کنید

 

نظر

وبسایت



باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

درمان ورم معده بعد از خوردن غذا
درمان ورم معده بعد از خوردن غذا
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *