درمان عفونت واژن دختر باکره

دوره مقدماتی php
درمان عفونت واژن دختر باکره
درمان عفونت واژن دختر باکره

nooshin_flowermooon@yahoo.com

حتما پیش از ارسال ایمیل در نظرسنجی سمت چپ وبلاگ شرکت نمایید

                             

با سپاس – نوشین معتمدی متخصص زنان و زایمان

 

درمان عفونت واژن دختر باکره

دوره مقدماتی php

پرده بکارت

پرده بکارت به بافت یا غشای نازکی می گویند که از جنس مخاطی است و ورودی مهبل زن را به صورت ناقص می‌پوشاند.

محل قرار گیری پرده بکارت کجاست؟

پرده بکارت در حقیقت بخش خارجی اندام جنسی است.به همین دلیل دقیقا در ورودی دهانه واژن تعبیه شده است. اما ورودی دهانه واژن در برخی از افراد در همان ابتدای اندام تناسلی است و به سادگی قابل رویت و تشخیص است و در برخی نیز در عمق است و مشاهده آن به طور معمول امکان پذیر نیست.

سوال و جوابهایی درمورد پرده بکارت!

چرا شکل پرده بکارت من با آنچه در تصاویر اینترنتی می بینم ، متفاوت است؟ آیا برای من مشکلی پیش آمده است؟

اولا توصیه می کنم برای ارضای حس کنجکاوی خود در مسائل جنسی به مشاهده تصاویری که دیدنشان گناه است ، متوسل نشوید. هم ارزش ندارد ، هم این که سوالاتی را برای شما به وجود می آورد که نتیجه آن جز نگرانی و افسردگی چیز دیگری نخواهد بود .

ثانیا شکل ، رنگ و حالت اندام جنسی در افراد مختلف متفاوت است. بنا بر این اندام جنسی خود را با دیگران مقایسه نکنید. کلیات آن در همه مشترک است اما در مسائل جزئی تفاوت های بسیاری وجود دارد.

چرا پرده بکارت من سوارخ است. نگرانم که پرده بکارتم خود به خود پاره شده باشد؟

همه پرده های بکارت سوارخ هستند. از طریق همین سوارخ است که خون قاعدگی از مهبل خارج می شود. البته در افراد محدودی پرده های بکارت به طور کامل بسته است. این گونه افراد وقتی که به سن قاعدگی برسند،‌ به دلیل جمع شدن خون در پشت پرده بکارت احساس درد می کنند که با مراجعه به متخصص زنان و زایمان پرده بکارت آن ها برداشته شده و گواهی لازم نیز توسط پزشک قانونی به آن ها داده می شود تا موقع ازدواج مشکلی نداشته باشند.

آیا هنگام نزدیکی یا وارد کردن شی خارجی به واژن ،‌ پرده بکارت کلا از بین می رود؟

خیر . ممکن است پرده بکارت از چند جا پاره شده و به چند قطعه تقسیم شود. یا ممکن است موجب پارگی بخش کوچکی از جداره آن و در نتیجه پارگی تعداد اندکی مویرگ و خونریزی مختصری شود . بقایای پرده بکارت تنها هنگام زایمان است که به طور کامل از بین می‏رود.

ایا ممکن است پرده بکارت هرگز پاره نشود؟

بله. در چنین مواردی به پزشک مراجعه می کنند تا به وسیله عمل جراحی پرده برداشته شود.

آیا همه پرده های بکارت شبیه هم هستند و در همه آن ها موقع پاره شدن ، خونریزی وجود دارد؟

پرده‌های بکارت با یکدیگر متفاوتند. انواع گوناگونی از پرده‌های بکارت شناسایی شده اند اما از بین آنها به طور کلی رایجترینشان عبارتند از:

الف) حلقوی: در این نوع ، پرده به صورت حلقه ای دور ورودی واژن را می پوشاند. لذا در خیلی از موارد خون ریزی ندارد.

ب) ارتجاعی: پرده ای که به اندازه کافی انعطاف پذیر و قابل ارتجاع است و به هنگام ورود آلت تناسلی پاره نمی شود، یا اینکه به طور جزئی پاره می  شود و معمولاً خونریزی ندارد.

ج) تیغه ای: پرده تیغه ای یا دو سوراخی، پرده ای است که یک تیغه ممتد در طول واژن دارد. خون ریزی دارد.

د) غربالی: پرده غربالی یا سوراخ سوراخ، پرده ای است که به طور کامل در عرض مهبل کشیده شده امّا سطح آن سوراخ سوراخ است. خون ریزی دارد.

ھ) پرده بسته: پرده بسته یا پرده بدون سوراخ، پرده ای است که تنها با خروج نوزاد پاره می شود. امّا به صورت خطوط نامنظم گوشتی پیرامون ورودی  واژن باقی می ماند. همان طور که قبلا هم گفتیم، در دخترانی که به سن بلوغ می رسند. در صورتی که دارای پرده بسته باشند، خون قاعدگی پشت آن جمع شده و نمی تواند خارج شود و در نتیجه باعث بروز درد می شود. اینگونه افراد باید به پزشک مراجعه نمایند تا طی عمل جراحی و ایجاد برش در سطح پرده، خون قاعدگی از آن خارج شود.

پرده بکارت من از نوع حلقوی است.آیا می توانم بادوست پسرم رابطه جنسی داشته باشم؟

خیر. اولا صرف نظر از جنبه پزشکی مساله از نظر شرعی این رابطه حرام است و در صورتی که اتفاق بیفتد زنا شده که گناه کبیره است. ثانیا هر گونه رابطه جنسی و عمل دخولی که صورت بگیرد حتی در پرده حلقوی و ارتجاعی ، توسط پزشکی قانونی قابل تشخیص است، حتی اگر پرده پاره نشده باشد.

آیا با داخل کردن انگشت امکان دارد پرده بکارت به تدریج نازک شده و در نهایت پاره شود؟

نمی توان در پاسخ به این سوال نظر قطعی داد. این بستگی به محل واقع شدن پرده بکارت و نیز نوع پرده بکارت و بزرگی و کوچکی انگشت دارد. ولی این گونه نیست که پرده به مرور به وسیله انگشت نازک شود. بلکه به طور جزئی صدمه می بیند. برای تشخیص این پارگی پرده بکارت باید به متخصص زنان و زایمان مراجعه کرد.

آیا متخصص هنگام معاینه پرده بکارت من می تواند بفهمد که قبلا خودارضایی داشته ام یا نه؟

خیر. اگر خودتان چیزی نگویید ، نه متخصص ، نه همسرتان و نه هیچ کس دیگر ، متوجه نمی شود. ضرورتی هم ندارد که چیزی بگویید. بعضی از پزشکان ممکن است سوالاتی در این مورد از شما بپرسند اما این سوال دلیل بر این نمی شود که چیزی فهمیده باشند.

من از پاره شدن پرده بکارتم نگرانم ولی می ترسم برای معاینه به متخصص مراجعه کنم؟ ممکن است به خانواده ام اطلاع دهد.

شما هرگز نباید از مراجعه به متخصص هراسی به دل خود راه دهید. پزشک متخصص نیز انسانی است مانند من و شما که به قوانین انسانی پایبند است. یکی از وظایف اولیه پزشکان رازداری است. در ماده ۶۴۸ قانون مجازات اسلامی آمده است که افشای اسرار بیماران جرم است و مجازات دارد. مجازات آن هم سه ماه و یک روز تا یک سال حبس ، یا یک میلیون و پانصد هزار تا شش میلیون ریال جزای نقدی است. بنا بر این حتی اگر پزشکی چنین کاری را انجام دهد شما از حیث قانونی می توانید علیه وی شکایت کنید. پزشکان دائما با بیماران مختلف سروکار دارند . آن ها بیش از شما به حفظ اسرار پایبندند. اصلا شغل پزشکی به صورتی است که افراد مختلف مشکلات و بیماری خود را در حدی که حتی به نزدیکترین افراد خانواده خود نمی گویند را با آنها در میان می گذارند. بنا بر این ترس به دل خود راه ندهید و حتما برای معاینه مراجعه کنید. البته برای اسودگی خاطر ، اگر به پزشک ناشناس مراجعه کنید بهتر است.

من در دوره قاعدگی لخته خون مشاهده کردم. آیا این لخته خون نشانه پارگی بکارت من است؟

خیر. وجود لخته خون در قاعدگی طبیعی است و ربطی به پرده بکارت ندارد اما اگر بیش از حد این اتفاق برایتان می افتد ،‌ به پزشک مراجعه کنید تا ادامه یافتن آن منجر به کم خونی نشود و با تجویز داروهای لازم درمان شود.

من تازه ازدواج کرده ام اما می ترسم خونریزی و درد شدیدی هنگام برداشته شدن پرده بکارت داشته باشم؟

بیهوده مضطرب نباشید. خونریزی پاره شدن بکارت در حد چند قطره مختصر خواهد بود که حتی در برخی به سختی تشخیص داده می شود. اما برای این که درد نداشته باشید ، همسرتان باید با روش درستی عمل نماید. اگر آمادگی روحی لازم برای نزدیکی نباشد و تحریک لازم صورت نگرفته باشد این درد خواهد بود. توصیه می کنم در اولین شب عروسی نزدیکی صورت نگیرد. صبر کنید و با آرامش کامل و آمادگی لازم اقدام کنید. نگران حرف دیگران هم نباشید . قبل از نزدیکی لازم است برای دخول بدن شما انقدر تحریک شده باشد که متمایل به برقراری رابطه شود. پیش از هر چیز باید به آرامش در این رابطه تمرکز کنید و به موضوع بکارت و برداشته شدن آن اصلا فکر نکنید. این مشکل کاملا جنبه روحی دارد. توصیه می کنم همسرتان با پزشک حتما مشاوره داشته باشد تا بهتر بتواند به شما کمک کند. ایشان اگر درست عمل نماید ،‌ نقش موثر و مهمتری را ایفا خواهد کرد.

من هنوز نتوانسته ام پرده بکارت همسرم را بردارم و موقعی که فشار میدهم درد بسیار زیادی را متحمل میشود. ایا میشود از اسپری بی حس کننده استفاده کرد و اگر می شود: اسپری را باید مستقیما بر روی پرده بکارت بپاشیم؟

برای از بین بردن درد ناشی از پاره نمودن پرده بکارت هرگز نباید از اسپری بی حس کننده استفاده کنید. بسیاری از خانم ها به دلیل حساسیت قسمت‏های داخلی مهبل ، نسبت به داروهای بی حس کننده دچار سوزش شدید می شوند.

درمان عفونت واژن دختر باکره

شما برای برداشتن پرده بکارت همسرتان ابتدا باید آمادگی لازم را برای وی ایجاد کنید. به طوری که ایشان تصور کند صرفا می خواهید به ایشان لذت بدهید و در صدد پاره کردن پرده نیستید. اما در زمانی مناسب به طور ناگهانی اقدام به فشار مناسب جهت پاره کردن پرده کنید. اگر فشار شما ارام (کند و به مرور) باشد طبیعی است که درد آن و نیز نگرانی همسرتان اجازه نمی دهد که ادامه دهید. اما در پرده های معمولی اگر به صورت ناگهانی اقدام شود مشکل حل می شود. برای شما یک مثال می زنم : اگر دندان پزشک ، دندان سست را بدون شدت و فشار لازم و خیلی کند و آرام بکشد ، طبعا شخص خیلی آزار خواهد دید. اما اگر غافلگیرانه و به یکباره اقدام کند ، موفق خواهد بود و درد کمتری هم متوجه شخص می شود.

توجه: در برخی از افراد پرده به صورتی است که باید با جراحی برداشته شود. روشی را که گفتم آزمایش کنید . اگر درست عمل کردید و جواب نداد جهت مشاوره با متخصص زنان و زایمان اقدام کنید. 

عادت ماهيانه هرچند هميشه همراه درد و ناراحتي باشد، اما نشانه‌اي از سلامت بدن خانم‌ها است و تغييرات آن بايد به‌عنوان هشداري جدي در نظر گرفته شود

حس خوبي نيست كه هر ماه شاهد خونريزي قسمتي از بدن خود باشيد. روزهاي عادت ماهانه، روزهايي پر محدوديت و همراه با مشكلاتي گوناگونند؛ با اين وجود، اين خونريزي يكي از معيارهاي سلامت در بانوان است و اختلال آن مي‌تواند نشاندهنده مشكلا‌ت جسمي يا روحي خانم‌ها باشد.

اغلب خانم‌ها در دوره‌اي از زندگي دچار اختلالات منس Mense يا همان خونريزي قاعدگي مي‌شوند. اين امر چنان شايع است كه در برخي موارد، فرد انگيزه كافي براي پيگيري علت آن را نمي‌يابد. به‌خاطر داشته باشيد كه عادت ماهانه آيينه‌اي از سلامت فرد است و بي‌توجهي به تغييرات آن مي‌تواند عواقب وخيمي در پي داشته باشد.

عادت ماهانه

بانوان در سنين باروري به‌طور طبيعي، هر 28 روز (اين عدد مي‌تواند 7 روز بيشتر يا كمتر از اين هم باشد)، 2 تا 7 روز دچار خونريزي مي‌شوند (در اين مقاله دوره 28 روزه را در دوره قاعدگي و روزهاي خونريزي را زمان عادت ماهانه مي‌ناميم.) در هر عادت ماهانه طبيعي روزانه حدود 5 قاشق سوپ‌خوري 20(ر40 ميلي‌ليتر) خون و ترشحات خارج شده و كمتر از 8 نوار بهداشتي خيس مي‌شود. معمولا شدت خونريزي دو روز است.

چرا خونريزي؟

در تخمدان ميليون‌ها تخمك وجود دارد كه هر تخمك به همراه سلو‌ل‌هاي اطرافش، مجموعه‌اي به‌نام فوليكول را شكلمي‌دهد. اين فوليكول‌ها تحت اثر ترشحات قسمتي از مغز به‌نام هيپوفيز قرار دارند.

يك دوره قاعدگي طبيعي را، براساس وضعيت جدار داخلي رحم، مي‌توان به سه مرحله تقسيم نمود: )1 مرحله رشد )2 مرحله ترشحي)3 مرحله تخريب

در مرحله رشد كه زماني بين اتمام خونريزي و تخمك‌گذاري است، فوليكول‌هاي تخمدان تحت‌تاثير ترشحات هيپوفيز، هورموني به نام استروژن توليد مي‌نمايند. استروژن بر لايه داخلي جدار رحم اثر كرده و موجب افزايش رشد آن مي‌شود. در روزهاي مياني دوره قاعدگي (تقريبا روز )14 يك تخمك از يكي از تخمدان‌ها رها مي‌شود. پس از رها شدن تخمك، سلول‌هاي باقي‌مانده فوليكول (كه در اين زمان، اصطلاحا جسم زرد ناميده مي‌شوند) تغيير كرده و شروع به ترشح هورموني به‌نام پروژسترون مي‌نمايند. هورمون پروژسترون باعث افزايش ضخيم شدن جدار داخلي رحم مي‌شود. بنابراين، با رها شدن تخمك و ترشح هورمون پروژسترون، نيمه دوم قاعدگي آغاز مي‌شود.

در صورتي كه تخمك رها شده توسط اسپرم بارور شود و تبديل به سلول تخم شود، در جدار داخلي رحم جايگزين شده و با كنش‌هاي پيچيده‌اي مانع از بين رفتن جسم زرد مي‌شود. اما اگر تخمك بارور نشود و يا به هر دليلي در جدار رحم جايگزين نگردد، جسم زرد پس از چند روز ترشح پروژسترون، از بين مي‌رود. در نتيجه جدار داخلي رحم در اثر افت ناگهاني استروژن و پروژسترون دچار تخريب شده و تكه‌تكه فرو مي‌ريزد. اين ريزش جدار داخلي رحم، همان خونريزي عادت ماهيانه است.

علل خونريزي غيرطبيعي

در خونريزي غيرطبيعي رحم، طول دوره قاعدگي، ميزان و يا زمان خونريزي دچار اختلال مي‌شوند. طول دوره قاعدگي زماني غيرطبيعي است كه بيش از 35 روز يا كمتر از 21 روز طول بكشد و يا دوره‌هاي آن نامنظم باشند. دوره قاعدگي از وضعيت سلامت ساير ارگان‌ها نيز تاثيرمي‌پذيرد؛ به همين علت نه تنها بيماري‌هاي دستگاه تناسلي، بلكه بسياري از بيماري‌هاي ارگان‌هاي ديگر نيز مي‌توانند خونريزي غيرطبيعي رحمي ايجاد نمايند. اما شايع‌ترين علل خونريزي غيرطبيعي مربوط به دستگاه تناسلي، اينها هستند: 

1 ) حاملگي

شايع‌ترين علت به‌هم خوردن نظم عادت ماهيانه در در سنين باروري 18-40( سال)، حاملگي و عوارض مرتبط با آن مثل  حاملگي خارج رحمي است. بسياري از در چند ماه اول حاملگي طبيعي، دچار خونريزي مي‌شوند. بنابراين بسيار مهم است كه در ي كه تماس جنسي داشته‌اند، حتي اگر هستند كه حامله نيستند، تست حاملگي انجام شده و حاملگي به عنوان شايع‌ترين علت خونريزي غيرطبيعي، رد شود.

2) مشكلات مربوط به تخمك‌گذاري

لزوما در تمام دوره‌هاي قاعدگي، تخمك‌گذاري اتفاق نمي‌افتد. در سال‌هاي ابتداي بلوغ و در سال‌هاي نزديك به يائسگي و حتي در اثر استرس‌هايي مثل مسافرت يا تغيير شغل، شيوع دوره‌هاي فاقد تخمك‌گذاري افزايش مي‌يابد. در دو سال اول شروع قاعدگي، 85 درصد دوره‌هاي قاعدگي فاقد تخمك‌گذاريند، در حالي كه پس از 6 سال از شروع قاعدگي اين عدد به 20 درصد مي‌رسد. در روز 14 قاعدگي در صورتي كه تخمك‌گذاري انجام نشود، جسم زرد كه توليدكننده هورمون پروژسترون است، ايجاد نخواهد شد؛ بنابراين تخمدان به توليد استروژن ادامه داده و لايه داخلي رحم همچنان به رشد خود ادامه خواهد داد. در اثر اين ازدياد رشد، دوره قاعدگي طولاني شده و خونريزي نامنظم و لكه‌بيني ايجاد خواهد شد. اين امر مي‌تواند زمينه را براي ايجاد  پوليپ و سرطان رحم فراهم نمايد.

گرچه، در ابتدا و انتهاي دوران باروري، عدم تخمك‌گذاري به‌طور شايع اتفاق مي‌افتد، اما بيماري‌هايي مثل تخمدان پلي‌كيستيك و اختلالات تيروييد نيز مي‌توانند آن را ايجاد نمايند.

3) مشكلات رحمي

عفونت‌ها، تومورهاي بدخيم و خوش‌خيم رحمي نيز ‌مي‌توانند خونريزي ايجاد نمايند. برخي از اين ضايعات بسيار شايع هستند، به‌طور مثال ميوم كه توموري خوش‌خيم است در 30 درصد ديده مي‌شود. اين ضايعات هميشه منجر به خونريزي نمي‌شوند و ممكن است فرد علي‌رغم ابتلا به آنها دچار خونريزي نشود.

ضخيم‌شدن لايه داخلي رحم نيز از علل خونريزي، خصوصا در خانم‌هاي 40-50 سال است. ضخيم شدن لايه داخلي رحم، هشداري بسيار جدي براي وقوع سرطان در آينده محسوب مي‌شود. احتمال سرطان رحم با افزايش سن زياد مي‌شود، بنابراين بسيار مهم است كه در بالاي 40 سال مطمئن شويم كه علت خونريزي، سرطان نيست.

سرطان تنها علت خونريزي غيرطبيعي نبوده و هر خونريزي به معني سرطان نيست. بنابراين اگر به اختلالات قاعدگي دچار  شديد، افكار مزاحم را از خود دور نموده و از تفسيرهاي عجولانه بپرهيزيد، اما به هيچ وجه در مراجعه به پزشك سهل‌انگاري نكنيد. گاهي وقت‌ها هم در اثر عواملي مثل آي.يو.دي، رحم دچار جراحت شده و خونريزي مي‌كند. خونريزي خفيف ناشي از آي.يو.دي طبيعي است و درماني نياز ندارد، اما خونريزي‌هاي شديد بايد حتما مورد توجه قرار گيرند.

4) ساير علل‌

در پس از يائسگي، يكي از علل مهمي كه بايد به‌خاطر داشت، خشك بودن ديواره واژن به علت فقدان استروژن پس از يائسگي است كه اين امر موجب خونريزي پس از تماس جنسي مي‌شود. داروهايي كه جلوي انعقاد را مي‌گيرند و اختلالات غددي مثل اختلالات تيروييد نيز مي‌توانند موجب خونريزي غيرطبيعي رحمي شوند.

وقتي مراجعه به پزشك ضروري است

خونريزي غيرطبيعي مسئله بسيار مهمي است و با رويت آن بايد سريعاً به پزشك مراجعه نماييد. در صورتي كه فقط دچار خونريزي غيرطبيعي شده‌ايد، مي‌توانيد در مطب تحت معاينه و معالجه قرار گيريد. اما اگر علايمي مثل سبكي‌سر، شكم‌درد شديد و تب نيز همراه خونريزي وجود داشته باشد، بهتر است به اوراژنس بيمارستان مراجعه كنيد. ‌معمولاً پزشكان سعي مي‌كنند به كمك تاريخچه‌اي كه شما از بيماري‌ها و حالات گذشته خود در اختيار آنها قرار مي‌دهيد و معاينات و آزمايش‌هايي كه درخواست مي‌كنند، علت خونريزي شما را از ميان علت‌هاي ذكر شده بيابند. پزشكان علاقمندند، جهت يافتن علت خونريزي، اطلاعات كاملي در مورد زمان و ميزان خونريزي و دفعات تكرار آن، آخرين دوره طبيعي، حاملگي قبلي، آخرين تماس جنسي، روش‌هاي پيشگيري از بارداري و داروهاي مورد استفاده شما داشته باشند. به خاطر داشته باشيد كه ممكن است در ويزيت اول تشخيص دقيق بيماري ميسر نشود و به چندين نوبت مراجعه نياز باشد.

مراقبت خود باشيد

– ابتدا مطمئن شويد كه منشاخونريزي، دستگاه تناسلي است و از مقعد يا دستگاه ادراري نيست. براي اين كار مي‌توانيد از تامپون استفاده نماييد. – در صورتي كه خونريزيتان زياد است، در بستر استراحت كنيد. – تعداد تامپون‌هاي مصرف شده و يا نوار بهداشتي‌هاي استفاده شده را حتماً بشمريد؛ تعداد آنها به پزشك كمك مي‌كند تا تخميني از ميزان خونريزي شما داشته باشد. – آسپرين نخوريد، چرا كه زمان خونريزيتان را طولاني مي‌كند.

درمان

نوع درمان وابسته به علت خونريزي است و در هر مورد جداگانه تصميم گرفته مي‌شود. در مواردي كه اختلالات هورموني علت خونريزي غيرطبيعي رحمي باشند، معمولاً از داروهاي هورموني مثل قرص‌هاي پيشگيري از بارداري جهت درمان استفاده مي‌شود. اگرچه خود اين قرص‌ها نيز از علل خونريزي غيرطبيعي هستند اما در مواردي خاص، درمان موثري عليه آن محسوب مي‌گردند. با شروع درمان دارويي در مواردي كه بي‌نظمي‌هاي هورموني عامل خونريزي هستند، معمولا پس از چند ماه، دوره‌هاي قاعدگي‌منظم مي‌شوند؛ در صورت عدم پاسخ به اين درمان، حتماً مجدداً به پزشك خود مراجعه كنيد، تا ساير علل خونريزي مورد بررسي قرار گيرند. به‌خاطر داشته باشيد كه تغييرات عادت ماهانه مسئله‌اي بسيار پراهميت است و ممكن است ناديده گرفتن آن هزينه بسيار  سنگيني درپي داشته باشد

ترشحات واژن چیست و چگونه ترشحات طبیعی واژن و ترشحات غیر طبیعی واژن را تشخیص دهیم؟ واین سوالی هست که ذهن بسیاری از خانمها را درگیر کرده است. ولی واقعیت اینه که تمام خانومها ( مجرد یا متاهل – از سن بلوغ تا یائسگی)  باید ترشحان واژن داشته باشند. اعضایی از بدن که به بیرون از بدن باز می شوند، برای  خروج سلولهای مرده و ترشحات سلولی ، جریان رو به خارجی از ترشحات را دارند. مثل ترشحات گوش . ولی مهم اینجاست که این ترشحات  “عفونی” نباشند .  یعنی ما با وجود ترشحات هیچ مشکلی نداریم ، بلکه فقط در صورت عفونی بودن آن توصیه میکنیم  به پزشک یا ماما مراجعه کنید.خود ترشح ، به خودی خود ، نشانه بیماری یا عفونت نیست  . برخی دختران مجرد و نوجوان که تازه به سن بلوغ رسیده اند و عموما زیر 18 سال دارند ، ترشحات واژنان توجه شان رو جلب کرده  و معمولا سوال میکنن که چرا من ترشح سفید دارم ؟ و غالبا نگران می شوند که حتما این ترشحات ، مساوی است با عفونت !باید گفت عزیزم، دختران مجرد در حالت طبیعی ، معمولا  دچار عفونت واژن (داخلی)  نمیشوند  ودر اکثر موارد این ها ترشحات طبیعی خود واژن و رحم و …هست که   خارج می شوند . چون تخمدانهای شما شروع به کار کرده و هورمونهای استروژن و پروژسترون به تناوب در بدن تان ترشح می شود، پس در اثر این هورمونها ، ترشحات شما نیز شکل گرفته و در طول یک سیکل کامل ، تغییراتی نیز خواهد داشت .اما بهتر است بدانید ،اصولا ترشحی که تحریک و خارش و سوزش ایجاد نکند، بوی بد و تعفن (شبیه ماهی ) نداشته باشد و حالتش تکه پنیرکی یا کفی یا حبابدار نباشد ، معمولا طبیعی تلقی می شود .

 

معمولا روز 1تا 7 سیکل قاعدگی ، روزهای خونریزی و لکه بینی در یک خانم است.  البته از نظر تعداد روزها و حجم خونریزی تفاوتهای زیادی وجود دارد.

بعد از پاک شدن کامل از پریود ، کم کم  ترشحات واژن بی رنگ و گاهی متمایل به سفید شروع میشن که بوی زننده ای ندارند و آبکی و رقیق هستند . این ترشحات  ازاولین روزهای  پاک شدن از پریود  شروع شده ،  و هر چه به روز  تخمک گذاری (معمولا روز 144 ) نزدیک میشویم ،  مقدارش بیشتر شده  و گاهی به شدت حالت کش سانی داشته ، و  حتی گاهی ممکن است  لباس زیر را  کاملا خیس کنند . همان طور که گفتم ، هنوز بوی بد و خارش و سوزش نداریم. اما زیاد بودن و متمایل به سفید بودن و کشسانی بودن این ترشحات ، طبیعی است  .حول و حوش روز 12 تا 14 که تخمک گذاری خواهیم داشت  ، این ترشحات به اوج رسیده  و بیشترین حالت کشسانی خودشان را دارند .به این شکل  :

 

پس از ابنکه تخمک گذاری انجام شد ، کم کم میزان پروژسترون در بدن افزایش یافته و به تبع آن ،  میزان ترشحات کم کم  از نظر حجم و مقدار کمتر میشود . از روز 14 تا 28 روند کاهشی  در مقدار ترشحات را داریم . رفته رفته رنگ ترشحات واژن نیز ممکن است  به لیمویی زرد تمایل پیدا کند و حالت چسبانکی داشته باشند (خمیری) و کمی هم بوی ترش داشته باشند .  ولی باز هم نباید سوزش و خارش و بوی تعفن و … داشته باشیم.

 

واژن به طور طبیعی حاوی باکتری های زیادی است. رشد این باکتریها کنترل شده است و توسط بسیاری عوامل مانند میزان اسیدیته  واژن و هورمونها تحت تأثیر قرار می گیرد. هر چیزی این تعادل را به هم بزند، می تواند خطر عفونتها یا رشد بیش از حد هر یک از باکتریهای طبیعی یا مخمرها را افزایش دهد. تحریک کننده های احتمالی موارد زیر هستند:

1- قارچها: شایعترین قارچ هایی که واژن را درگیر می کنند ، “کاندیدا ” ها هستن . به همین دلیل به عفونتهای قارچی واژن ، عفونت کاندیدایی نیز می گویند . کاندیدا نوعی قارچ است  که بخشی از فلور طبیعی پوست انسان است اما می تواند ایجاد عفوت نیز کند.همونطور که در تصویر می بینید ، مشخصه ی عفونت قارچی ،  ترشحات پنیرکی و تکه تکه ست . علامتش هم خارش هست که به درحات مختلف در فرد بروز کرده و گاهی آن قدر شدید است که قرد با خاراندن خود ، سبب ایجاد زخم در ناحیه تناسلی اش می شود.

عکس سمت راست ، نمای بیرونی ترشحات واژن ، و عکس سمت راست ، نمایی از داخل واژن مبتلا به قارچ کاندیدا می باشد:

 

    

 

 

2- گاردنلا:  نوعی باکتری است که به طور طبیعی در راههای تناسلی زنانه یافت می شود .اما  وقتی واؤن بطور مکرر و بیشض از حد قلیایی می شود (توسط مواد قلیایی مثل خون ، مایع منی ، جوش شیرین و …) رشد بیش از حد خواهد داشت (مثل نزدیکی های مکرر که مایع منی قلیایی باعث بر هم زدن اسیدیته ی واژن می شود)مشخصه ی این عفونت  ، بوی تعفن آن می باشد . شبیه بوی ماهی گندیده . (بوی آمین )معمولا هم ترشحات فراوان با  رنگ  کدر خاکستری – سبز می باشند :

 

        

    

 

3- تریکومونا: نوعی تک یاخته (انگل ) است (جانداری که فقط از یک سلول ساخته شده است) که علاوه بر اینکه عفونت واژینال می باشد ، در دسته عفونتهای منتقله از راه جنسی نیز قرار دارد . پس درمان شریک جنسی نیز لازم است و باید تا درمان کامل ، از نزدیکی جنسی پرهیز کرد .مشخصه این عفونت ، وجود ترشحات کف آلود و لزج می باشد  که شخص احساس  خروج حبابهای ریز  از بدن دارد .  این ترشحات سیلان یابنده و لیز (سرسری ) هستند . مانند شکل زیر :

(عکس سمت چپ ، نمای داخل واژن و دهانه رحم مبتلا به تریکومونای واژن را نشان میدهد)

 

ممکن است متوجه تغییر رنگ ترشحات میزان یا بوی ترشحات شوید:

یک ترشح سفید دلمه ای که شبیه پنیر روستایی باشد علامت مشخصه عفونت قارچی است. خصوصا اگر همراه با خارش باشد.

ترشح زرد، سبز یا خاکستری + همراه با بوی تعفن (شبیه بوی ماهی مانده) ،  معمولاً علامت عفونت باکتریایی واژن است.در ابتدا پزشک یا ماما باید  سوالات متفاوتی را به منظور کمک به تعیین دقیق علت ترشحات، شامل سوالاتی در مورد استفاده اخیر از آنتی بیوتیک، اینکه آیا متأهل هستید یا نه ( آیا شریک جنسی دارید یا خیر )،روش جلوگیری از بارداری، علائم یائسگی، علائم دیابت و سایر تغییراتی که اخیراً در سلامتی یا شیوه زندگی شما رخ داده است،از شما  بپرسد .ماما یا پزشک با استفاده از وسیله ای به نام اسپکولوم معاینه لگنی برای شما انجام می دهد تا مستقیماً دهانه رحم را مشاهده کند.گاهی در حین معاینه لگنی، یک نمونه از ترشحات برای آزمایش در آزمایشگاه جمع آوری می شود. با بررسی ترشحات در زیر میکروسکوپ، پزشک یا مامای شما  می تواند تشخیص عفونت قارچی ، التهاب باکتریایی مهبل یا عفونت تریکومونایی را بلافاصله بگذارد و درمان را شروع کند.

ترشحات واژینال  ناشی از عفونت قارچی یا باکتریایی، بین چند روز تا یک هفته به درمان پاسخ می دهند. اگر عفونت باکتریایی به سمت بیماری التهابی لگن بالاتر از ناحیه واژن گسترش یابد، ممکن است درمان طولانی تری نیاز داشته باشد.

 

عواملی را که منجر به عفونت می شود را بشناسید: مانند استفاده از آنتی بیوتیکها، پوشیدن لباس زیرهای غیرپنبه ای( پلاستیکی و استرج) ، پوشیدن لباسهای زیر تنگ در حین ورزش، استفاده از محصولات معطرکه مخاط مهبل را تحریک می کند یا استفاده از داروهای جلوگیری از بارداری ، شستن بیش از حد ناحیه تناسلی.اگر مبتلا به دیابت هستید، کنترل سطح قند خون می تواند به جلوگیری از عفونتهای راجعه بخصوص عفونتهای قارچی کمک کند.نشستن در آب و جوش شیرین جهت پیشگیری از عفونت قارچی و نشستن در آب و سرکه جهت عفونتهای باکترایی مفید است . اما اینها جای درمان اصلی را نمی گیرند.

 

 

درکل بهتر است در نظر داشته باشید ، هر عاملی که تغییر در محیط طبیعی واژن بدهد، و به عبارتی PH آن را تغییر بدهد، سبب افزایش ترشح غیر طبیعی از واژن می شود . مانند: استفاده از بعضی صابونها، بشور و بساب های شدید دستگاه تناسلی ، مصرف طولانی مدت آنتی بیوتیکها، استفاده از کاندوم ، حساسیت به تامپون یا نوار بهداشتی ، بیماری قند، حاملگی، عفونتها، و یا حتی پاک کردن مجرای تناسلی توسط اسپری های مخصوص ناحیه تناسلی و یا دوش واژینال می توانند این مشکل را ایجاد کنند .بسیاری از بانوان فکر می کنند دوش واژینال روش بسیار خوبی برای پاکیزه نگهداشتن واژن است.در حالیکه با گرفتن دوش واژینال و استفاده از مواد شیمیائی محیط طبیعی واژن را به هم می ریزید که این خود سبب عفونت می شود. از طرفی دیگر توسط دوش واژینال  (شستشوی واژن) باکتریهای موجود در واژن را به قسمت دهانه رحم خود و خود رحم روانه می کنید که این خود سبب عفونت در این نواحی خواهد شد. پس توصیه می شود به طور روتین از انجام دوش واژینال خودداری کنید .

  

اگر عفونت  قارچی داشته اید و علائم تکرار شونده مشابهی دارید، می توانید از داروهای ضدقارچ استفاده کنید. اگر علائم شما بهبودی نمی یابد به پزشک یا ماما مراجعه کنید.هم چنین در صورت داشتن ترشحات “کف آلود گ و یا بدبو. عفونتهای واژن اکثرا سوزش یا خارش را ایجاد میکنند . پس فقط به دلیل تغییر رنگ ترشحات، بدون هیچ علامت دیگری ، نگران عفونت نباشید.در هنگام مواجهه با هر ترشح جدیدی که با توقف استفاده از تحریک کننده های واژن که نام بردم (مثل کاندوم و لباس زیر تنگ) بهبودی نمی یابند به پزشک یا ماما مراجعه کنید. اگر دچار درد شکمی یا درد هنگام نزدیکی یا  تب در همراهی با هر ترشح جدید واژن شدید، باید به پزشک  یا ماما مراجعه کنید.

مسائل جنسی از خصوصی‌ترین مسائل فرد در زندگی است. در فرهنگ ما و بسیاری دیگر از فرهنگ‌ها، غالباً زنان و مردان از بازگو کردن احساسات، نگرش‌ها و تمایلات جنسی خود بشدت امتناع می‌کنند و صحبت در این زمینه را برابر بی‌حیایی و قباحت فرد می‌دانند، چه برسد به اینکه دختر و پسر جوانی بخواهند در این زمینه صحبت کنند. یک طرف دیگر سکۀ این مسئله، آسیبهای ناشی از صحبت نکردن در این زمینه بر پیکر خانواده و بخصوص زن و شوهرهای جوان وارد می‌شود. در ادامه این مطلب حرفهایی ممنوعه در این باره را بخوانید.

بسیاری از جوانان به تقلید از بزرگتر‌ها یا پیروی از عرف اجتماعی، ترجیح می‌دهند صحبت در این زمینه را به بعد از ازدواج موکول کنند؛ زمانی که شاید بهتر و راحت‌تر بتوانند صحبت کنند و خواسته‌های یکدیگر را بشنوند و درک کنند. اما یک نکته اساسی در این باره وجود دارد: آیا بعد از ازدواج، برای صحبت در این زمینه دیر نیست؟ اگر بعد از ازدواج، یکی از همسران متوجه شود که با دیگری در این باره توافق ندارد، راه حل چیست و چه باید بکند؟ آیا بعد از ازدواج، براحتی می‌توان به علت اختلاف در این زمینه، در انتخاب خود تجدیدنظر کرد و…با توجه به فرهنگ جامعه ما، سخن نگفتن در این زمینه و مشخص نکردن نگرش‌ها و احساس‌های کلی درباره آن، امری طبیعی است، اما تجارب بالینی متعدد بسیاری از روان‌شناسان نشان داده است که این نگرش فرهنگی در عصر امروز چندان درست نیست. چه بسا بسیاری از زوجین به واسطه اتکا به این اندیشه فرهنگی و حیای افراطی متعاقب آن یا لزوم ندانستن پرس وجو در این باب، بعد‌ها پس از شروع زندگی مشترک متحمل آلام بسیاری شده‌اند که در ‌‌نهایت نیز فرار را بر قرار در زندگی ترجیح داده‌اند.برای پیشگیری از این گونه مشکلات، لازم است دختر و پسر جوان با رعایت نکات اخلاقی و اجتماعی با پرسش‌های کلی سودمند از جهتگیری‌های مثبت یا منفی کلی فرد در این زمینه شناخت بیابند و با آگاهی دست به انتخاب بزنند.

کی درباره مسائل جنسی صحبت کنید؟

صحبت کردن درباره مسائل جنسی، باید در جلسات نهایی خواستگاری انجام شود. پس از آنکه تحقیقات کامل شد و دو طرف رضایت خود را برای ازدواج اعلام کردند بهترین زمان است، اما به یاد داشته باشید در این کار باید حرمت خود و همسر آینده‌تان را نگاه دارید.

اگرچه قصد ازدواج شما قطعی است، اما بدانید هنوز هم در معرض محک و سنجش از سوی فرد مقابلتان هستید. بنابراین با اشاره‌ای کوتاه طرف مقابلتان را متوجه این نکته کنید که تمایل دارید در این زمینه هم، صحبتی داشته باشید. پذیرش یا عدم پذیرش، نحوه مواجه شدن با سوالات، چگونگی پاسخگویی به پرسش‌ها، علائم غیرکلامی قابل مشاهده هنگام پاسخگویی (شرم و حیا، سر به پایین انداختن، سرخ شدن، نگاه‌های تیز، خیره و…) فرد مقابل بسیار مهم است و شما را متوجه بسیاری از مواردی که شاید برایتان ناملموس بوده است، می‌کند. پس شما می‌توانید ارزیابی نهایی خود را سنجش این مولفه مهم زندگی قرار دهید.از آنجا که صحبت درباره مسائل جنسی بین دو نامحرم، جزو حرف‌های ممنوعه در این دوران است و یک تابوی اجتماعی قلمداد می‌شود، بهتر است صریحا درباره مسائل جنسی پرسش نکنید و خود را در معرض تهمت قرار ندهید. با یک پرسش مستقیم ممکن است فرد مقابلتان با خودش به قضاوت نادرست بنشیند و شما را اهل ارتباطات نادرست بداند که براحتی توانستید چنین پرسشی داشته باشید.

چگونه و چه سوالاتی را باید پرسید؟

به طوری کاملا محترمانه و با الفاظ غیرمحرک سوالات خود را بپرسید. سعی کنید سوالاتی بپرسید که نگرش‌ها و جهتگیری‌های کلی فرد را مشخص کند. از وارد شدن به جزئیات مساله بپرهیزید. لازم است در حین پرسش به رفتار فرد مقابل توجه داشته باشید. اگر اصرار در پرداختن به جزئیات رفتار جنسی را در گفتار او مشاهده کردید، بسیار احتیاط کنید و دقت داشته باشید واکنش‌ها و نگرش‌ها، حساسیت‌ها و پرسش‌های جزئی می‌تواند نشانی از وسواس جنسی یا برخی از ویژگی‌های نامطلوب اخلاقی باشد.

نمونه‌ای از سوالات

* در دوران مجردی با نیازهای جسمی، جنسی و روحی و روانی خود چه می‌کردید؟* شما درباره مسأله رابطه جنسی چه دیدگاهی دارید؟* در مورد جایگاه مسائل جنسی در زندگی زناشویی چه نظری دارید؟* چقدر در زندگی به رابطه جنسی بها می‌دهید؟ (شناخت مزاج جنسی سرد یا گرم‌ در طرفین)* چقدر در زمینه مسائل جنسی اطلاعات دارید؟* از چه منابعی اطلاعات جنسی را دریافت کرده‌اید؟* به نظر شما نقش اصلی زن/ مرد در رابطه جنسی چیست؟* به نظر شما انتظارات زن و مرد از رابطه جنسی متفاوت است؟ چرا؟* نظر شما در مورد جذابیت‌های جسمانی ـ جنسی همسر آینده‌تان چیست؟* از روش‌های محبت کردن و عشق ورزیدن چقدر اطلاع دارید؟* آیا خود را به لحاظ جنسی، فردی سالم می‌دانید؟* چقدر با مشکلات جنسی و انحرافات جنسی آشنایی دارید؟* انتظارات و سلیقه‌های جنسی شما چگونه است؟* وجود فرزند چقدر برای شما ضرورت دارد؟* نظر شما درباره زمان فرزنددار شدن چیست؟ آیا نظر خاصی دارید؟ چرا؟* آیا حاضرید برای آگاهی بیشتر و دقیق‌تر از روش‌های جلوگیری از بارداری به متخصص زنان و زایمان یا متخصص مربوط مراجعه کنید؟* آیا اصرار دارید که بلافاصله بعد از ازدواج فرزنددار شوید، چرا؟

با پاسخ به این پرسش‌ها می‌توانید مانند دیگر ابعاد ارزیابی‌های خود، این مولفه مهم را نیز مورد بررسی قرار دهید و یک نمای کلی از رابطه جنسی و چگونگی آن در ذهن خود داشته باشید تا بعد‌ها در زمان عقد آن را تکمیل‌تر کنید.

برخلاف تصور برخی که می پندارند پرده بکارت دختران در داخل واژن قرار دارد ، این پرده که از جنس دیواره واژن می باشد در بخش خارجی دستگاه تناسلی زنان قرار دارد و در دهانه واژن واقع شده است .

پرده بکارت از نظر فرم در چند نوع می باشد که در بخش مسائل جنسی زنان به ان اشاره شده است .

برخی فعالیت ها می تواند سبب آسیب و پارگی برگشت ناپذیر پرده بکارت شود از جمله :

قابل توجه اینکه تمامی مسائل ذکر شده بالا توسط پزشک قابل معاینه و تشخیص صد در صد می باشد . از جمله موارد ذکر شده در بالا مسئله خودارضایی می باشد. پرده بکارت بافتی بسیار حساس و نازک دارد و با کوچکترین تحریک آسیب پذیر می باشد . گرچه تحریکات کوچک و مختصر آسیب کامل به پرده بکارت نمی رساند ولی همین آسیب جزئی برگشت ناپذیر و قابل تشخیص است و سبب حساس شدن آن و احتمال پارگی وجود دارد .

توصیه اکید ما اینکه از عمل بسیار ناپسند و ناخوشایند خودارضایی دوری کنید تا بر اثر چند لحظه کوتاه احساس لذت جنسی که بر اثر خودارضایی حاصل می شود و عذاب وجدان سختی را به همراه دارد ، زندگی مشترک آینده خود را دچار مخاطره نسازید و خود را دچار فشارهای روحی روانی نسازید 

پرده بکارت ، غشاء البکارة ، هایمن،hymen، به زبان لاتین برگرفته از نام الهه عروسی در فرهنگ یونان باستان است. در زبان فارسی بكارت به مفهوم دوشیزه بودن ، دختری و تازگی استفاده می شود.بکارت در اصطلاح پزشکی به انواع پرده ها گفته می شود. از جمله پرده یا غشایی که قلب را احاطه می کند ولی به دلیل کاربرد بیشتر آن در غشای واژن ، این واژه ، معادلی برای پرده بکارت واژن جا افتاده است. اما در اصطلاح عموم، پرده بكارت به بافت یا غشای نازکی می گویند که از جنس مخاطی است و ورودی مهبل زن را به صورت ناقص می پوشاند.

به چه کسی باکره می گویند ؟از دیدگاه های مختلف مفهوم باکرگی متفاوت است. از نظر پزشکی به دختری باکره می گویند که پرده بکارتش سالم باشد. بنابراین حتی اگر پرده بكارت او به یک علت طبیعی و بدون دخول آلت ، مانند وارد شدن یک شی در واژن به صورت تصادفی ، پاره شود ، آن شخص دیگر باکره نخواهد بود. از نظر فقهی به دختری باکره می گویند که پرده بکارت او سالم باشد. با این توضیح که وقتی اولین نزدیکی و دخول صورت گرفت دیگر دختر باکره محسوب نمی شود ، ولو پرده بکارت وی از نظر علمی سالم بماند و هیچ آسیبی نبیند.از نظر قضایی و قانونی دختری باکره است که سابقه ازدواج ثبت شده نداشته باشد. بنا بر این به محض این که اولین ازدواج وی ثبت شود ، وی دیگر دوشیزه نخواهد بود ، حتی اگر از نظر علمی و فقهی پرده بكارت وی سالم باشد. همچنین حتی اگر پرده بکارت دختری سالم نباشد و در عین حال سابقه ازدواج برای وی ثبت نشده باشد ، از نظر قانونی باکره خواهد بود. فرایند شکل گیری پرده بکارت به چه صورت است؟ تشکیل پرده بکارت -اندام جنسی جنین در مراحل اولیه رشد کاملاً بسته است و به مرور لایه های پوستی به صورت ناقص از هم جدا می شوند وپرده بكارت را تشکیل می دهند. پرده بكارت شکل ثابتی ندارد و در بسیاری از زنان نیز از ابتدا وجود ندارد و به مرور تشکیل می شود. در صورتی که در مرحله قبل از تولد تقسیم لایه های پوستی به طور کامل انجام شود ، باعث می شود تا این دسته از خانم ها که درصد کمی از جامعه هستند ، به طور مادرزادی پرده بکارت نداشته باشند. فایده پرده بکارت چیست؟ برخی تصور می کنند وجود پرده بكارت فقط برای اثبات دوشیزگی و عدم ارتباط جنسی زن است.

در پاسخ به این سوال و نیز فواید پرده بكارت می گویم :1. پرده بکارت مختص انسان نیست. بسیاری از پستانداران مانند اسب ، وال و … نیز از وجود چنین پرده ای بهره مندند. در حالی که در حیوانات مساله دوشیزگی مفهومی ندارد. بنا بر این عامل وجود پرده بكارت در انسان نمی تواند صرفا اثبات دوشیزگی باشد و اگر کسی پرده بكارت را نداشت به مفهوم پاک نبودن یا ارزش نداشتن این شخص نیست. پرده بکارت پرده بكارت2. اگر علت پرده بكارت عدم رابطه جنسی باشد ، بدون اسیب رساندن به این پرده نیز می توان رابطه جنسی داشت. بنابراین نمی توان داشتن یا نداشتن پرده بكارت را نشانه پاکی یا ناپاکی یک شخص دانست. علاوه بر این چه بسا فردی پس از رابطه توبه کرده باشد و مقام معنوی ای بالاتر از کسی که پرده بکارت دارد ، داشته باشد.3. بسیاری از پزشکان می گویند،پرده بكارت موجب حفظ دستگاه تناسلی از بیماری های عفونی در نوزادی است .4. برخی نیز معتقدند که پرده بکارت مانند آپاندیس است که فلسفه آن چندان روشن نیست.

محل قرار گیری پرده بکارت کجاست ؟ پرده بکارت در حقیقت بخش خارجی اندام جنسی است.به همین دلیل دقیقا در ورودی دهانه واژن تعبیه شده است. اما ورودی دهانه واژن در برخی از افراد در همان ابتدای اندام تناسلی است و به سادگی قابل رویت و تشخیص است و در برخی نیز در عمق است و مشاهده آن به طور معمول امکان پذیر نیست. بعضي مادر زاد پرده بكارت ندارند، بعضي ديگر پرده بكارتشان بدون سوراخ است، درحاليكه برخي ديگر پرده بكارت بسيارضخيمي دارند كه ممكن است براي پاره كردن آن،كمك پزشك مورد نياز باشد تا از بروز درد در هنگام ارتباط جنسي جلوگيري شود،اين شيوه را بريدن پرده بكارت مي نامند. طي اولين دخول ، پرده بكارت در چند جا پاره شده و به چند قطعه تقسيم ميشود، غالباً تا زماني كه زن نوزادي به دنيا بياورد باقيمانده پرده بكارت در دهانه واژن وجود خواهد داشت. پرده بكارت يك غشا نازك، همراه با سوراخ يا سوراخهايي براي عبور جريان خونريزي عادت ماهيانه از درون آن است مي توان گفت در بچه ها و اطفال پرده بكارت ه مي تواند تا حدي يك نقش محافظتي را در برابر وارد شدن اشيا به داخل واژن بازي كند.

آیا همه پرده های بکارت شبیه هم هستند و در همه آن ها موقع پاره شدن،خونریزی وجود دارد ؟پرده های بکارت با یکدیگر متفاوتند. انواع گوناگونی از پرده بکارت شناسایی شده اند اما از بین آنها به طور کلی رایجترینشان عبارتند از:الف) پرده بکارت حلقوی: در این نوع پرده بکارت، پرده به صورت حلقه ای دور ورودی واژن را می پوشاند. لذا در خیلی از موارد خون ریزی ندارد.ب) پرده بکارت ارتجاعی: پرده ای که به اندازه کافی انعطاف پذیر و قابل ارتجاع است و به هنگام ورود آلت تناسلی پاره نمی شود، یا اینکه به طور جزئی پاره می شود و معمولاً خونریزی ندارد.ج)پرده بکارت تیغه ای : پرده تیغه ای یا دو سوراخی، پرده ای است که یک تیغه ممتد در طول واژن دارد. خون ریزی دارد.د) پرده بکارت غربالی : پرده غربالی یا سوراخ سوراخ، پرده ای است که به طور کامل در عرض مهبل کشیده شده امّا سطح آن سوراخ سوراخ است. خون ریزی دارد. ھ) پرده بکارت بسته : پرده بسته یا پرده بدون سوراخ، پرده ای است که تنها با خروج نوزاد پاره می شود. امّا به صورت خطوط نامنظم گوشتی پیرامون ورودی واژن باقی می ماند. همان طور که قبلا هم گفتیم، در دخترانی که به سن بلوغ می رسند. در صورتی که دارای پرده بسته باشند، خون قاعدگی پشت آن جمع شده و نمی تواند خارج شود و در نتیجه باعث بروز درد می شود. اینگونه افراد باید به پزشک مراجعه نمایند تا طی عمل جراحی و ایجاد برش در سطح پرده، خون قاعدگی از آن خارج شود.

پرده بکارت حلقوی چیست ؟یعنی یک چیزی شبیه پرده است یا این که فقط یک سوراخ کوچک است که با دخول پاره می شود؟ پرده های بکارت حلقوی دو نوعند :1)قابل اتساع2)غیرقابل اتساع.انواع پرده های بکارت حلقوی غیرقابل اتساع در حین اولین دخول آلت تناسلی مردانه پاره می شوند و مانند سایر انواع بکارت هستند.اما انواع حلقوی قابل اتساع علیرغم دخول ممکن است پاره نشده و برای مرد این تصور را ایجاد کنند که همسر او باکره نیست. افراد زیادی به خاطر این توهم مکررا به پزشکی قانونی مراجعه می کنند ولی با یک معاینه سطحی توضیحات لازم را به این ها می دهند.در عین حال در لبه پرده بکارت حلقوی قابل اتساع می توان علائم سائیدگی خفیف یا خونمردگی را مشاهده کرد.

آیا می توان تشخیص داد که پرده بکارتی وجود دارد یا نه و نوع آن چیست ؟تشخیص پرده بکارت تنها از طریق معاینه امکان پذیر است. برای معاینه پرده بکارت نیز ، سه راه وجود دارد. -مراجعه به متخصص زنان و زایمان یا اورولوژیست. در این صورت حتما به متخصص خانم مراجعه کنید. هم برای این که گناه نکرده باشید. زیرا معاینه بدون ضرورت زن توسط مرد، جایز نیست. هم این که امنیت روانی بیشتری دارید. هم این که از عواقب سو آن در امان خواهید بود. کمتر مردی است که اندام جنسی زن غریبه را ببیند و تحریک نشود و … . مراجعه به متخصص زنان و زایمان تنها برای معاینه و اطمینان از نداشتن مشکل است. ولی جنبه قانونی ندارد. -مراجعه به پزشکی قانونی برای گرفتن گواهی سلامت. پزشکی قانونی با توجه به تخصصی که دارد بهتر از متخصص زنان و زایمان تشخیص می دهد که ارتباط جنسی برقرار شده است یا خیر. به همین دلیل است که از نظر قانونی تنها پزشکی قانونی می تواند گواهی سلامت برای پرده بکارت صادر کند. آسیب پرده بکارت پرده بکارت از نظر فرم در چند نوع می باشد و برخی فعالیت ها می تواند سبب آسیب و پارگی برگشت ناپذیر پرده بکارت شود از جمله :

– ورزش های سنگین حرفه ای از جمله ژیمناستیک-انجام نزدیکی و فعالیت جنسی با مرد- دخول آلت تناسلی-عمل بسیار ناپسند و مضر و پر خطر خودارضایی- برخی نیز بطور مادر زادی با مشکل آسیب یا حتی نبود پرده بکارت مواجه هستند- تصادف- عملهای لگنی وخیم و ….

قابل توجه اینکه تمامی مسائل ذکر شده بالا توسط پزشک قابل معاینه و تشخیص صد در صد می باشد . از جمله موارد ذکر شده در بالا مسئله خودارضایی می باشد. پرده بکارت بافتی بسیار حساس و نازک دارد و با کوچکترین تحریک آسیب پذیر می باشد . گرچه تحریکات کوچک و مختصر آسیب کامل به پرده بکارت نمی رساند ولی همین آسیب جزئی برگشت ناپذیر و قابل تشخیص است و سبب حساس شدن آن و احتمال پارگی وجود دارد . مالش گاهی ناخواسته با ورود و یا حرکت انگشت به سمت کانال واژن می تواند می تواند سبب آسیب شود اگرچه درصدش پایین است ولی یک احتمال آسیب می باشد .توصیه اکید ما اینکه از عمل بسیار ناپسند و ناخوشایند خودارضایی دوری کنید تا بر اثر چند لحظه کوتاه احساس لذت جنسی که بر اثر خودارضایی حاصل می شود و عذاب وجدان سختی را به همراه دارد ، زندگی مشترک آینده خود را دچار مخاطره نسازید و خود را دچار فشارهای روحی روانی نسازید . در خودارضایی دختران ورود انگشت و یا هر وسیله ای دیگر سبب آسیب قطعی به پرده بکارت می شود و مالش سبب بروز آسیب نمی شود . تشخیص و بررسی آسیب به پرده بکارت برای افراد غیر متخصص بسیار مشکل می باشد . اینکه بکارت در اثر مالش آسیب نمی بیند دال بر این نیست که می توان خودارضایی با مالش رو انجام داد . این عمل سبب بروز مشکلات جدی روحی و جسمی به فرد شده و اثرات مخربی در زمان ازدواج خواهد داشت .

 

نمکستان » اگر تصمیم دارید به خدا نزدیک تر شوید و این عادت بد را در جسم و جان خود ریشه کن کنید ، حتما  این مطلب را مطالعه نمایید

 

غریزه جنسی یکی از قویترین غرایز در بشر است، در جامعه ما، ما بین بلوغ جنسی در دختران و پسران تا سن ازدواج در بسیاری از موارد شاید ۱۰ سال فاصله باشد، چگونگی گذراندن این دوران در افراد مختلف متفاوت است،گاهی غریزه جنسی در فرد بسیار شدید و آزار دهنده است و فرد اقدام به خودارضایی می‌کند و در بعضی موارد نیز این غریزه چندان شدید نیست.خودارضای مرض تنهایی نامیده شده است. این مطلب به خوبی نشان می‌دهد که تنهایی یکی از زمینه‌های اصلی ابتلای فرد به خودارضایی است. تنهایی یعنی درهم شکستن  پیوندهای ارتباطی خودمان با دیگران.

 

این عمل در بلند مدت می تواند صدمات سنگین و حتی در بعضی مواقع جبران ناپذیری به شخص عامل بزند، هر چند بدلیل آنکه سن انجام این عمل معمولاً در دوران نوجوانی و جوانی است اکثر مشکلات جسمی و روحی پس از ترک از بین میروند. انجام این عمل هم در ادیان مختلف (مخصوصاً اسلام) نهی شده است و هم بر اساس نظر بسیاری از پزشکان انجام این عمل صدمات جسمی و روحی به انسان میزند، پس ترک آن واجب است.

 

خودارضایی در دختران عوارض بسیاری را در پی خواهد داشت و در صورتی که به صورت رفتار روزانه درآید خطرناک می شود و مانند هر اعتیادی ، روح و جسم و روان فرد را به هم می ریزد و زمانی که فردی اقدام به خودارضایی می کند خیلی سریع فاز هیجان جنسی اتفاق می افتد و جنبه های مهم و عاطفی در یک ارتباط صحیح جنسی را دریافت نمی کند و دچار خلاء عاطفی، افسردگی، اضطراب و عدم اعتماد به نفس می شود و بعد از ازدواج در یک رابطه زناشویی .دیگر تحریک نمی شود و در به ارگاسم رسیدن دچار مشکل می شود چرا که با خودارضایی شرطی شده است تا در یک وضعیت خاصی که خود را تحریک می کند به ارگاسم برسد و به هنگام نزدیکی به همسر خود به یاد رفتارهای خود می افتد و گمان می کند تنها در آن شرایط می تواند به ارگاسم برسد.»

 

بایستی اطلاع رسانی صحیح به افراد جامعه شود تا زندگی سالم و به دور از تنشی داشته باشند . بسیاری از جوانان جامعه ما به دلیل ارتکاب به عمل خودارضایی دچار ناراحتی های روحی و روانی می شوند و به دلیل نداشتن اطلاعات دقیق و صحیح ممکن است دست به اعمال نادرستی از جمله خودکشی یا ترک ازدواج برنند که این افراد نیاز به مشاوره دارند . ممکن است این تصور وجود داشته باشد که استمناء به مقدار کم نه تنها مضر نیست که شاید با کاهش فشار جنسی سودمند هم باشد.(حتی گروهی از پزشکان، بخصوص در مقالات غربی چنین عقیدهای را ارائه کرده اند). ولی بایدتوجه داشت که شرب الکل در دین اسلام حرام میباشد، حتی به مقدار کم.

 

در حالی که پزشکان مقدار کم الکل را مضر نمیدانند. ولی انسان پس از درک لذت آن، بدلیل زیاده طلبی ، به مقادیر کم راضی نیست. به همین صورت عمل استمناء و خودارضائی جنسی نیز بتدریج با زیاده طلبی در لذت جنسی و ارضاء ، و بتدریج با افزایش و استمرار آن تبدیل به اعتیاد روحی میگردد. بطوری که بسیاری از جوانان با علم به مضرات آن و تمایل شدید به ترک، وحتی پشیمانی شدید و انزجار پس از انجام استمناء، قادر به ترک آن نیستند. چهل روش موثر برای ترک خود ارضایی

 

یک : در درمان هر بیماری یا ترک هر عادت، مهم‌ترین قسمت عزم و اراده‌ی فرد برای درمان و ترک عادت است.

دو : عدم یأس و ناامیدی برای ترک و ایمان به علاج آن.

سه : در نظر گرفتن زمان برای ترک و درمان.

 

 

یک : نخستین گام برای درمان استمناء، اعتقاد و ایمان به درمان‏پذیری آن و دوری از یأس و ناامیدی است. اما  رسیدن به نتیجه و ایجاد هرگونه تغییر و دگرگونی نیازمند گذشت زمان، انتخاب راه صحیح و به کارگیری دقیق دستورها است. از همه اینها مهم‏تر، اراده و خواست فرد، نقش کلیدی و محوری را ایفا می‏کند. درمان و چاره جویی باید منطبق با خواست فرد باشد؛ زیرا تا وقتی که او نخواهد، می‏توان با قاطعیت گفت که درمان نخواهد شد. بنابر این بیمار اگر بخواهد، می‏تواند بر بیماری اش غلبه کند و جمله معروف “خواستن توانستن است” عین حقیقت است.

دو :  تلاش برای تقویت اراده از گام‏های مهم در امر بهبود است. نگویید اراده از ما سلب شده است! ممکن است  اراده انسان ضعیف شود؛ ولی هیچ گاه از بین نمی‏رود. نشانه اینکه هنوز اراده باقی است، این است که شخص این عمل را در حضور دیگران و در هر شرایطی انجام نمی‏دهد. برای تقویت اراده، راه‏های زیادی پیشنهاد شده که از جمله آنها تلقین به خود است. اراده همچون نهالی است که باید آن را پرورش داد تا به مرحله خودشکوفایی و ثمردهی برسد. ویکتور پوشه (روان شناسِ فرانسوی) می‏گوید: افراد مبتلا به استمناء، هر روز به دفعات مختلف با تمرکز فکر به خود بگویند: «من به خوبی قادرم این اعتیاد را از خود دور کنم، من قادرم». تکرار این عبارت ساده، اثر عجیبی در تقویت اراده و روحیه دارد. پل ژاگو بر آن است که: تلقین، قبل از خواب نیز مؤثر است.

سه : سعی شود شکم به هنگام خواب، بیش از حد معمول پر نباشد.

چهار : از پوشیدن لباس‏های تنگ و چسبان اجتناب گردد.

پنج : از نگاه کردن به مناظر، فیلم‏ها و تصاویر تحریک کننده، خودداری شود

شش : از شنیدن و خواندن مباحث و مطالب جنسی و حتی شوخی‏ های تحریک ‏کننده و فکر کردن در این امور،  دوری شود.

هفت : از خوردن مواد غذایی محرک، مانند خرما، پیاز، مرچ، تخم ‏مرغ، گوشت سرخی، و غذاهای چرب اجتناب و به  میزان ضرورت اکتفا شود.

هشت : قبل از خواب مثانه تخلیه شود.

نه : از نوشیدن افراط گونه آب و مایعات پرهیز شود.

ده : از دست ‏ورزی با اندام جنسی، باید اجتناب نمود و در هیچ شرایطی، نباید دست‏ ورزی کرد

یازده : هرگز نباید به رو خوابید.

دوازده : به منظور تخلیه انرژی زاید بدن، به طور منظم و زیاد باید ورزش کرد.

سیزده : برای اوقات فراغت خود، برنامه داشته باشد و آن را با مطالعه، ورزش، عبادت و … پر کند.

چهارده : سعی کنید کمتر در مکانی خلوت و تنها و دور از نظر دیگران باشید. هرگاه مورد هجوم افکار جنسی واقع  شدید، باید بلافاصله از مکان خلوت و دور از نظر دیگران خارج شود و خود را به کاری سرگرم کند. در این زمینه گفت و گو با دوستان، مشارکت در برنامه های جمعی بسیار مفید است. تلقین به شخص کمک می‌کند تا اراده‌ی خود را تقویت کند و به خود بگوید که می‌تواند استمنا را کنار بگذارد.

پانزده : منحرف کردن فکر بسوی دیگری در صورتی که تحریکی برای استمناء اتفاق افتاد.

شانزده : دوری از خیال‌پردازی و سرگرم بودن به کارهای مفید مانند مطالعه، ورزش و …

هفده : تنهایی، کلید اقدام به استمنا است. لذا تنها نمانید.

هجده : هر وقت به فکر این کار افتادید به خود بگوئید که آلان خدا من را می بیند.

نوزده : هر وقت به فکر این کار افتادید به خود بگوئید که می خواهید در مقابل چه کسی گناه کنید

بیست : هر کاری که شما را به فکر این کار بیندازد آن کار را سریع ترک کنید.

بیست و یک : هر صحنه ای که شما را تحریک می کند آن صحنه را ترک کنید.

بیست و دو : به خدا توکل کنید.

بیست و سه : قاطعانه برای ترک این عمل تصمیم بگیرید. (اگر قبلاً نیز تصمیم به ترک جلق گرفته باشید اما موفق  نشده باشید، اراده شما تا حدی ضعیف شده است. در این صورت باید به خود تلقین کنید که اراده قوی ای دارید. برای این کار موفقیت های خود در زندگی را در ذهن مرور کنید و مرتب به خود بگویید که من بسیار پر اراده هستم و تصمیم به هر کاری که بگیرم، آن کار را انجام خواهم داد)

بیست و چهار : از رفت و آمد با کسانی که شما را مستقیم و غیر مستقیم به جلق دعوت می کنند، دوری کنید و  رابطه خود را با دوستان جلقی تان تا حد ممکن کم کنید.

بیست و پنج : از صحبت کردن در مورد مسایل شهوت انگیز دوری کنید.

بیست و شش : از بودن در مکان های تنها خودداری کنید و وقتی به حمام و دستشویی می روید، در را قفل  نکنید. بعد از شستشو حمام را سریع ترک کنید.

بیست و هفت : از نگاه کردن به بدن عریان خود نیز اجتناب کنید.

بیست و هشت : سعی کنید تماس بدنی با دیگران و لو در شوخیهای دستی پرهیز کنید.

بیست و نه : روزه گرفتن دو روز در هفته برای کم کردن حس شهوت جویی شما بسیار مفید است. اگر قادر به  روزه گرفتن نیستید، غذای خود را به حداقل برسانید و وعده غذایی ظهر را نخورید. سعی کنید به هنگام خواب شکم شما بیش از حد معمول پر نباشد.

سی : شبها قبل از خواب مطالعه کنید و با لباس کامل بخوابید و بعد از بیدار شدن سریع رختخواب را ترک نمایید.  همچنین هرگز به رو نخوابید.

سی و یک : سعی کنید دائما وضو داشته باشید.

سی و دو : از ذکر خدا ولو در دل غافل نشوید.

سی و سه : شبها تنها نخوابید و یا در جایی بخوابید که فرصت انجام این عمل نباشد.

سی و چهار : بیاد داشته باشید که تصمیم دارید این عمل را ترک کنید.

سی و پنج : بعد از تصمیم حتی یک بار هم سراغ این عمل نروید زیرا اراده شما را سست خواهد کرد.

سی و شش : یاد مرگ انسان ساز است .

سی و هفت : پشیمانی بعد از عمل را بیاد داشته باش.

سی و هشت : این احتمال را بده که دیگر زنده نمانی و بدون توبه در پیشگاه خدا حاضر شوی.

سی و نه : مضرات این عمل را بیاد داشته باش.

چهل : این را بدان که بخاطر لذت چند لحظه ای از رحمت خدا دور می شوی.

 

اون موقعی که دو تا آدم که چند وقت در تدارک ازدواج بوده اند برای اولین بار زن و شوهر میشوند وبه صورت رسمی در یک رختخواب میخوابند ، شب ازدواج فقط و فقط یک کار اجباریست. شما و  همسرتان باید از ماشین عروس پیاده شوید ، به درون خانه بروید و در را ببندید. همین. هر کس دیگری انتظاری یه غیر از این داشت زیاد به خرفش گوش نکنید. منظور ما در این مقاله شب اول عروسی نیست. چون بسیاری از افراد، قبل از عروسی ( که در عرف معمول است ) آمیزش جنسی( بطور کامل) را تجربه می کنند. پس منظور این مقاله زمانی است که دختر ازاله بکارت میشود . یعنی زمانی که دختر ، پرده بکارت خود را از دست میدهد. ما در این مقاله شب زفاف را زمانی میگوئیم ، که دختران برای اولین بار تجربه سکس از راه واژن را می آزمایند. همانطور که میدانیم تمامی زخمها، دردناک هستند بخصوص اگر سطحی باشند . به عنوان مثال اگر دست شما با دیوار زبری (مثل کنیتکس) برخورد کند ، درد به حد زیادی غیر قابل تحمل است. این حالت دقیقا برای دختران مصداق دارد. آنها درد بسیار زیادی را در ضمن پاره شدن پرده بکارت تجربه میکنند. و غیر از آن ، درد بسیار زیادی هنگام داخل شدن آلت تناسلی در داخل واژن (دخول) خواهند داشت . اول برای روشن شدن قضیه علت درد را مرور میکنیم.

 

دو نوع درد در هنگام اولین تجربه جنسی قابل درک است :

۱- درد به علت پارگی پرده بکارت .این درد همانطور که در بالا ذکر شد به علت ایجاد یک زخم سطحی در داخل واژن است . که اینگونه زخمها معمولا دردناک تر از سایر زخمها میباشند . برای کنترل یا کاهش درد ، بهترین کار ایجاد معاشقه طولانی است. این کار سبب میشود تا دختر به مرحله ارگاسم یا نزدیک آن برسد . رسیدن به ارگاسم ،  آستانه درد را بالا میبرد و باعث میشود که درد یا خیلی کم شود یا قابل تحمل گردد . به عنوان مثال د رزمان ارگاسم اگر شخص گاز گرفته شود درد را احساس نمیکند یا درد بسیار جزئی خواهد بود .

۲- درد به علت دخولاین درد دقیقا درد به علت کشش دیواره واژن میباشد . شما وقتی بادکنکی را برای اولین بار باد میکنید ، زور بیشتری بکار میبرید تا بتوانید دیواره های بادکنک را از هم باز کنید. این حالت دقیقا دز واژن هم ایجاد میشود . واژن برای اولین بار میخواهد باز شود . پس درد زیادی را حس میکند . برای کنترل این درد دقیقا مثل بالا باید معاشقه طولانی داشت. تا هم واژن لیز شود و هم آستانه درد افزایش یابد . برای این منظور میشود از ژل لوبریکانت استفاده نمود.

 

در کل برای آمیزش بهتر و کم درد در اولین تجربه باید نکات زیر را توجه نمود :۱- معاشقه طولانی تا رسیدن به مرحله ارگاسم۲- استفاده از ژل لوبریکانت۳- بهتر است دختر لبه تخت دراز بکشد . جوری که پاهای وی کاملا روی زمین قرار بگیرد . در این صورت کمترین درد و فشار به دختر وارد میشود.۴- دختر را باید قبل از نزدیکی از نظر روحی آماده کرد۵- درصورت داشتن درد شدید از ادامه نزدیکی خودداری کنید.پارگی پرده بکارت معمولا دارای خونریزی کم است . البته این قضیه به جثه زن و سن دختر دارد. در بعضی از موارد پرده دختر با نزدیکی پاره نمی شود . در این حالت حتما باید با جراح زنان مشورت نمود تا وی به روش جراحی پرده را باز نماید. تا ۳ روز پس از نزدیکی خونریزی بسیار جزئی ، طبیعی است و نباید نگران بود. در صورتی که هر گونه سوال برای شما پیش آمد حتما با ما مکاتبه کنید.

آن سوی زفاف

پاره شدن پرده بکارت ، در حقیقت نمود خارجی جریانی بسیار پیچیده است که باید آن را آغاز  “زنانگی” و پایان “دوشیزگی” شمرد. تازه عروس بنا به طبیعت ، از نخستین اکراه و هراس دارد و علت آن معمولا درد جسمانی نیست که اگر همراه با آرامش و خودداری و صبوری مرد باشد خیلی جزئی است. غالبا خود دختر هم نمی داند علت این هراس و اکراه در کجاست ؟ در واقع تازه عروس در این مرحله دچار نوعی ” شرم ” نیز هست . همه این علت ها را باید در جای دیگری جستجو کرد.در حقیقت چون زن در این مرحله که وارد حیات زناشویی می گردد دگرگونی مهمی در برابر خود می بیند و به زندگی آینده و مسوولیت ها و خطرهای آن می اندیشد و از آن واهمه دارد. همه این واهمه ها ، چه زن از آن آگاه باشد و چه نباشد ، قابل ملاحظه و شایسته توجه است.این وظیفه شوهر است که وجود این هراس فطری زن را دریابد و همواره آن را به یاد داشته باشد.بهترین فرصت برای جلب اطمینان زن همین دوره کوتاه است. معروف است که زفاف را نباید با جبر آغاز کرد ، ما می گوییم در کار پاره شدن پرده دوشیزگی نه تنها جبر نباید در کار باشد بلکه این عمل باید دنباله و نتیجه نوازشی صبورانه و معاشقه ای جانانه باشد و شوهر باید عروس را به تدریج متمایل و راغب به عمل نماید نه آن که با شتابکاری و به کار بردن زور ، تنها حس شهوت خویش را فرو نشاند.

در این صورت تنها جسم زن را تصرف کرده و از تصرف روح او ناتوان مانده است. بنابراین شوهر در شب زفاف باید تمام تمهیدات لازم را به کار گیرد و در نهایت ملایمت و ظرافت عمل کند و بداند که کوچکترین اشتباه ، چندان او را خسته و دل آزرده می کند که به آسانی التیام پذیر نخواهد بود و گاه تا پایان زندگی زناشویی آثار آن بر جای می ماند.از نظر روانشناسی این دردهای روحی منجر به پیدایش هزاران نوع اختلالات فکری ، غم و اندوه مزمن می گردد که درمان آن بسیار مشکل خواهد بود زیرا اغلب منشا و علت اصلی آن ناشناخته می ماند.در واقع علت سرد مزاجی بسیاری از زنانی که لذت جنسی نمی برند آن است که در شب زفاف ناگواری دیده و رنج و تب روحی کشیده اند و این تالمات در ضمیر پنهان آنها مانده و اختلالات جسمی و روانی بعدی را با خود آورده است.بسیاری از امراض دیگر چون پریشان خیالی و بیماریهای عصبی غالبا در اثر همین رویداد های به ظاهر کوچک شب زفاف ایجاد می شود و گاهی این عوارض روحی به قدری پیچیده و شدید می شود که روان پزشک باید مدتها وقت صرف کند تا پس از جلب اعتماد و اطمینان بیمار ، شاید موفق به کشف ریشه اصلی اختلال گردد.

این است که باز تکرار می کنیم در نوازش و مهربانی و رعایت حال تازه عروس به ویژه در شب رفاف به هیچ نباید کوتاهی کرد. هیچ دختری فطرتا مرد را مختار نخواهد دانست تا هر چه می خواهد بکند و اگر حجب و حیای عروس یا هر علت ناشناخته دیگر مانع از آن است که به میل تسلیم شود بهتر است یک شب یا حتی شبهای متعدد ، زفاف را به عقب انداخت تا عروس به تماس جسمانی خو بگیرد و با آرامش خاطر مشتاق و راغب به ارتباط جنسی شود. عمر انسان آن قدر کوتاه نیست که چنین شتابکاری لازم باشد و به خصوص در این دوره ، صبر و متانت و حوصله به پیروزی و کامروایی خواهد انجامید.

 

در اینجا باید یادآور شویم اگر داماد به دلیل ضعف نفس و سستی در رفتار ، بخواهد به هر نحو عمل را انجام دهد به نتیجه نمی رسد و لازم است اصرار در این باره خیلی ملایم و صبورانه باشد. اصولا زن وقتی هم حاضر و راغب به تسلیم است طبیعتا می خواهد بر او ظفر یابند ولی بین فتح عاشقانه و استیلای وحشیانه تفاوت بسیار است و مرد باید با فراست دریابد که هنگام دخول فرا رسیده است. به طور کلی در هفته های اول ازدواج برای نزدیکی نباید پافشاری کرد جز آن که عروس خود ابراز تمایل کند.شوهر اگر عیبی در بدن زن مشاهده کرد ، هرگز نباید آن را آشکار کند یا اظهار تعجب کند مبادا زن اندوهگین شود و آن را مایه حقارت پندارد.

 

زفاف که همان ازاله ی بکارت در دختر است برای هر دو از خاصیت خاصی برخوردار است . انجام  ناقص و یا وحشیانه ی آن در دختر می تواند آثار سوء جبران ناپذیری را ایجاد کند . داماد باید حالت خاص عروسش را درک کند و بدون آمادگی همسرش با او آمیزش نکند . مرد جوان باید عریزه ی جنسی خویش را کنترل کند و اگر در همسر خویش آمادگی نمی بیند صبر کند تا زمان مناسب فرا رسد و با مساعد شدن شرایط با ملاطفت و آرامی زفاف را انجام دهد . برخی از جوانهای بی تجربه شرایط حساس همسر خویش را در نظر نمی گیرند و در همان شب اول بنیاد زندگی خویش را خراب می کنند .چون پسر و دختر نادان بوند گله چران یا که شتر بان بونددرس زناشویی کجا خوانده اند کی بره قافله پی برده اندببر صفت حمله به آهو کند غرش و تندی و هیاهو کندای پسر آخر دمی آرام باش ای شتر مست دمی رام باشتندی داماد و خموشی زن سرد کند جمله چو صد بادزن»» این شب برای اغلب زوجها شب پر التهابی است و اولین شب ارتباط جنسی جدی میان آنهاست.»» زنها در این شب به شدت نگران و مضطرب هستند»» خاطره این شب تا پایان زندگی در ذهن زنان باقی می ماند.حتی اگر بعدها ازدواجهای مکرری کنند.»» پاره شدن پرده بکارت اغلب با آمدن مقداری خون همراه است و این برای طرفین مهم و استرس آور بوده و در زنها همراه با درد و سوزش و ضعف جسمانی است.»» مردها سعی کنند قبل از شب عروسی با خانواده خود جهت کنار گذاشتن آداب و رسوم غلط به طور جدی صحبت کنند.»» به همسر خود برای کسب اعتماد به نفس قبل از شب زفاف روحیه بدهید.»» هیچ لزومی ندارد که مردها همان شب اول پرده زن را پاره کنند. بهتر است به شب دیگری موکول گردد.»» سعی کنید این شب را با معاشقه و بوسه و لمس بگذرانید و دخول را به شبهای دیگر موکول کنید.»» این شب را در آغوش هم و برهنه تا صبح سپری کنید.

 

هم در گذشته و هم در حال حاضر در خانواده های سنتی ایرانی رسم است که در شب اول عروسی (شب زفاف) زنان پشت در اتاق عروس و داماد می نشینند تا داماد پارچه ای خونین را نشان آنها بدهد تا از پشت در بلند شوند و به خانه های خود بازگردند. این دستمال خونی نشان دهنده پاره شدن پرده بکارت عروس توسط داماد است.در تلقی عمومی جامعه ما ، شب ازدواج و زفاف ، شب خوشبختب و رسیدن به آرزوهاست ، اما شب زفاف شب خستگی هم هست ، شب اظطراب و نگرانی است شب سر درد شب گریه شب سوزش معده و شب …….و حتی شاید شب بر باد رفتن آرزوها هم باشد .اینکه چنین شبی با جایگاهی که در فرهنگ اجتماعی ما دارد و اثرات آن بر زندگی ما اینقدر درباره اش کم صحبت شده و حتی از دید نویسندگان و دیگر هنرمندان ما هم پنهان مانده خود معمایی است .شب عروسی در فرهنگ ما فعلا اون موقعی است که دو تا آدم که چند وقت در تدارک ازدواج بوده اند برای اولین بار زن و شوهر میشوند وبه صورت رسمی در یک رختخواب میخوابند ، شب ازدواج فقط و فقط یک کار اجباریست . شما و همسرتان باید از ماشین عروس پیاده شوید ، به درون خانه بروید و در را ببندید .همین . هر کس دیگری انتظاری یه غیر از این داشت زیاد به خرفش گوش نکنید .در فرهنگ ما ازدواج به همه فامیل مربوطه بعضی جاها ( که از لحاظ سواد عمومی سکس در مرحله پایین تری هستند ) از داماد انتظار دارند در عرض ۱۰ دقیقه تا نیم ساعت پارچه خون آلودی را به عنوان نشان باکره بودن عروس تحویل بده بعضی ها ممکنه تا شب ازدواج عروس اشون یا دامادشون را ندیده باشند و خیلی های دیگه ممکنه اون رو لخت ندیده باشند عده زیادی هم هستند مه قبل از عروسی با همسرشون سکس داشته اند ، پس پیچیدن یک نسخه ثابت غیر ممکن است اما چیزهای مشترکی هم وجود دارد .همه ما شب ازدواج خسته ایم توی این بحثی نیست ازدواج ایرانی سخته حداقل یک هفته دویدن و حرص خوردن داره دنبال جا میگردید خونه رو مرتب میکنید . دعوت فامیل و خلاصه تحمل دردسر های جشن . همه اینا باعث می شود که بهترین شب زندگی شما با خستگی و تنش های بدنی شروع بشه . عروس و داماد یا به اجبار غذا میخورند یا اصلا فرصت غذا خوردن پیدا نمیکنند و هر دو حالت برای یک سکس خوب مضر است .پس این شب چکار باید کرد ؟ احیانا دفعه اولی است که میخواهیم سکس داشته باشیم . تاثیر  خستگی و اضطراب را میدونید ؟ برای آقایون این احتمال هست که اندام جنسیشون راست نشه و در صورت وقوع این امر اضطراب جند برابر می شود و اوضاع بدتر . در مورد خانمها این اضطراب باعت خشک شدن مهبل می شود که حتی برای خانمهای کارکشته هم دخول مشکل می شود چه برسه به دختری که برای اولین بار میخواد دخول را تجربه کنه .پس اولین کار شما مبارزه با اضطراب است . بهتر است اون دسته از کسانی که فامیل هاشون منتظر دیدن دستمال خونی هستند این مطلب را براشون روشک کنند که این فکر بیهوده ای است و بهتره شما را به حال خودتون بذارنبرای مبارزه با اضطراب اینه که منبع اونو از بین ببرید . منمبع اضطراب شب زفاف است اجبار به عمل جنسی است پس این ” اجبار ” لعنتی را از بین ببرید .اگه میتوانید با همسرتان صحبت کنید و بگویید احتیاجی نمیبینید که شب اول در اوج خستگی و تنش و اضطراب حتما سکس داشته باشید صحبت کنید چه قبلا و چه وقتی آخر شب با هم تنها هستید که عاشق عمل جنسی هستید ولی امشب اجباری در انجام کامل اون ندارید و بهتر میبینید که این کار را به فردا یا روزهای بعد موکول کنید که بدن هاتون تازه هستند و فکرتون باز و از نظر وقتی هیچ جور تنگی ندارید .با این فکر هم آغوشی را شروع کنید اگر دوست داشتید تا آخرش بروید و هرجا احساس کردید وقتش نیست متوقف شوید . اما خواهشا وحشی بازی هم در نیارید عمل هماغوشی را یک اجبار نشون ندهید نه به مرد و نه به زن . مرد باید اولین نکته براش راحتی و آرامش همسرش باشه و زن به جای اینکه مردانگی را توی …. سفت و دراز و زور زیاد ببینه توی اخلاق و رفتار دنبالش بگرده.یک نکته بسیار مهم : در اولین تجربه سکس اگر باعث ناراحتی و ناخوشایندی طرف مقابل خود بشوید این کار مطمئنا از لحاظ روحی و روانی تاثیر بدی روی سکس آینده شما هم خواهد داشت ( می دانید که روان آدمی در سکس چقدر تاثیر گذار است)

 

قبل از هر چیز یادتان باشد که آب یا نوشیدنی دیگری که میل دارید در اتاق باشد که اگر هر کدام از شما احساس تشنگی کردید لازم نباشد بروید بیرون دنبال نوشیدنی بگردید. چون خیلی ها شب اول به خاطر ترس و تنش و….. دهنشان خشک می شود و احتیاج به آبی دارند وارد خانه که می شوید  قبل از افتادن روی مبل و صندلی بطرف همسرتان بروید و او را در آغوش بکشید ، زیر گوشش بگوید که دوستش دارید و قول بدهید که این زندگی زیبایی را که کنارش شروع کردید را ادامه خواهید داد . همین طور که در آغوشش گرفتیه اید به سمت جایی برای نشستن برویدو کنار هم بنشینید . هم او خسته است و هم شما. توی صورتش نگاه کنید و بگویید که زیباست هیچ عجله ای نکنید با حوصله باشید و صبور . آرام حجابش را بردارید و عاشقانه به همسرتان نگاه کنید و تکرار کنید که واقعا زیباست بسیار ظریف یه دستهایش دست بزنید دست ها را بالا بیارین و آرام ببوسید . بعد از بوسه چند لحظه مکث کنید و به خاطره این بوسه فکر کنید ( اینجا فرصت مناسبی است که آیا آب یا نوشیدنی دیگه ای لازم داره ؟) اگر قبلا با همسرتون سکس داشته اید این کارها را به عنوان یک عروس با او بکنید واگر نداشته اید و دختر از طبقاتی باشد که هیچ وقت با پسری حتی خود شما نبوده به او اطمینان بدهید تا ترس و اضطرابی نداشته باشد . توجه کنید که زنها نسبت به بدنشان خیلی حساس میباشن پس یک ضرب به سینه ها یا جاهای دیگر دست نزنید اگر خیلی خسته نیستید با همسرتان بایستید و ایستاده در اغوشش بگیرید اینطوری میتوانید آروم دستهاتونو حرکت بدین و پشت بدن همسرتونو نوازش کنید آروم در گوشش حرف های عاشقانه بزنید. بقیه مراحل به همین  سادگیست به آرومی همین فضا را دنبال کنید ( عاشق باشید و اعتماد دهنده به طرف مقابل در هر تماس ). کنار هم دراز بکشید و آروم تا حدی لباسها را در بیاورید همسرتان را تحسین کرده و شهوت انگیزی اش را بهش یاد آور شوید. سانتی متر یه سانتی متر بدن همسرتان را لمس کرده و به آن عادت کنید.

 

خانم عزیز شما هم وظیفتان همین چیز هاست. اگر لباس آقا داماد را تا آخر در آورده اید بهش بگوید به پشت بخوابد و چشماش را ببند با احتیاط کامل به بدن همسرت دست بکشید آلت جنسی او را اگر  خواستید نوازش کنید و نه کار بیشتر . اگر بار اول است در این جلسه اجازه دهید که گذشت زمان همه چیز را یاد بدهد جلسه اول حداکثر می تواند شناخت باشد به هر حال نه آقا از آلت جنسی شما زیاد سر در نیارورد و نه شما از آلت جنسی او پس یک حرکت لذت بخش را شروع کنید مانند نوازش آلت همدیگر و کمی به همین حرکت ادامه دهید. قصدتان کمی نوازش و بعد خوابیدن و استراحت کردن باشد هرچند ممکن است که چیز های دیگری هم پیش آید . سکس لازم نیست حتما دخول باشد اگر بخواهید یک ضرب سراغ دخول بروید مثل اینه که با زبانی که نمیشناسید برنامه نویسی کنید . صبر کنید تا اول چگونگی موضوع را یاد یگیرید این باعث می شود موقع عمل مقدمات را خوب بدانید

خلاصه کلام :۱ – تا احساس آمادگی کامل برای کاری نکرده اید وارد عمل نشوید .۲ – هر لحظه مطمئن باشید همسرتان راحت است ( آقایون بیشتر توجه کنند چون این عمل اولین بار برای خانمها خیلی اضطراب آور تر است )۳ – اگر عروس باکره باشد از پرده بکارت نترسید اگر دخول را درست انجام بدهید پرده بکارت بدون درد یا خونریزی باز خواهد شد .این عضو در مردان به صورت استوانه ای شکل می باشد که از ۳ بافت تو درتو تشکیل شده.این بافتها اسفنجی شکل هستند و میتونین شکل یه توری رو واسه خودتون مجسم کنین .در واقغ اونها حاوی میلیونها فضای خالی هستند که در زمان تحریک جنسی توسط خون پر می شوند و باعث بر انگیختگی آلت جنسی می شوند.

پوست آلت هم شل و کاملآً قابل کش اومدنه تا بتونه خودش رو با هر دو حالت فیزیکی آلت تطابق  بده….اما کارایی این عضو که معمولاً آقایون بخاطرش فکر میکنن خیلی کارشون درسته! محتاج فعالیت چند عضو دیگه است که من بصورت خیلی ساده اونها رو براتون میگم:کیسه بیضه یا : Scortum – این عضو از بسیاری مخازن خون و اسپرم تشکیل شده و در واقع کار اصلیش تنظیم حرارت بیضه ها میباشد.بطور معمول در آقایون دو بیضه وجود دارد که (… و اینکه یکیش هم بالاتر از اونیکی باشه کاملاً طبیعیه!! کشتین منو با این سوالتون!!) فوق العاده حساس می باشد.کیسه بیضه از ماهیچه هایی تشکیل شده که در هنگام گرما شل میشن و بین بیضه و بدن فاصله می اندازن و در هنگام سرما هم جمع شده و بیضه ها رو به بدن میچسبونن.

بدن انرژی زیادی رو صرف ثابت نگه داشتن دمای این منطقه میکنه .آقایون توجه کنن که برای همینه که زمستونها ته ۲ تا جیب شلوارشون سوراخ میشه!! چون وقتی با دوستاشون ایستادن چرت میگن ، نا خود آگاه می خواهن دستشون رو به سمت این قسمت ببرن تا هم باعث تقسیم گرمایی بشن و هم این عضو رو از سرما حفظ کنن!!بیضه ها: در این بخش هورمونهایی مثل تستسترون، هورمون ابتدایی مردانه ، و اسپرمهای نا آماده تولید میشه.درون بیضه توده عظیمی از لوله که بهش Seminiferous Tubuless یا لوله منی ساز میگن وجود دارهEpididymis : یه لوله قطور ماهیچه ای که روی بخش پشتی بیضه خوابیده که اسپرمها رو انبار میکنه و با انقباضش اونها رو به سمت رگی به اسم Vas deferens می بره تا اون رگ مواد رو از توی مثانه رد کنه.در مردان لوله خروج ادرار و منی در انتهای پرسوتات یکی میشن …ولی برین خدا رو شکر کنین که در زمان برانگیختگی دریچه لوله ادراری بسته میشه تا همه چی قاطی پاطی نشه!!!…مواد بعد از اینجا وارد رگ اصلی برون ریز یا Urethra میشوند که اینکار هم توسط Ejaculate duct انجام میشه.البته فراموش نشه که به رگ برون ریز عضوی به اسم Seminal vesicles ضمیمه شده که با همکاری پروستات باعث میشن مواد قندی فراکتوز اضافه بشه تا اسپرمها مواد غذایی لازم رو بدست بیارن . یعنی درواقع انرژی بگیرن و محیط مناسبی برای پرورش و آماده شدن اسپرم فراهم بشه. بعد از این لوله برون ریز مواد رو بسمت خروج از بدن هدایت میکنه و شما دجار انزال میشین…

اما ۲ قسمت دیگه وجود داره که توجهتون رو بهش جلب مبکنم.یکی غده Bulbourethral که در ابتدای برانگیختگی یه پیش آب راه براتون فراهم میکنه تا لوله برون ریز از اسیدها و مواد ادراری پاکسازی بشه.این آب درابتدا حاوی هیچ اسپرمی نیست ولی اگر بعد از یکبار انزال مایع منی همچنان در لوله باقی مونده باشه در کورس بعدی می تونه اسپرمها رو با خودش حمل کنه و براتون یه بچه کاکل زری بالا بیاره!! ولی بدونین احتمالش پایینه اما وجود داره….نکته دوم ماهیچه ایه که بین معقد وآلت تناسلی قرار داره و در واقع ۲ جا رو کنترل میکنه.برای همینه که هر وقت فشاری به آلت می یارین همون فشار به معقد هم وارد میشه

شب زفاف شب عروسی (شب زفاف) اولین شب شروع زندگی مشترک و یکی از شب های بسیار مبارک  است . مبارکی آن از این جهت است که در روایت آمده مؤمن با ازدواج و عروسی کردن نیمی از ایمانش تکمیل می شود.

به همین جهت در منابع اسلامی آداب فراوانی برای شب زفاف ذکر شده است. در شب زفاف دعا مستجاب است و فرشتگان رحمت خدا را برای عروس و داماد نازل می کنند.شب زفاف در خاطره ی تمامی زوج های جوان یک شب خاطره انگیز است. در این شب همسر مرد به خانه ی وی وارد می شود و آن شب (شب زفاف)اولین شب زندگی آن زن و شوهر است.برای زفاف و آمیزش، شب انتخاب شده است و پیشوایان دینی، شب را برای رفتن عروس به خانه داماد، ترجیح داده اند و چون این عمل همواره در شب انجام می شود آن را شب زفاف می نامند.

 

 

تازه عروس بنا به طبیعت ، از نخستین رابطه جنسی در شب زفاف اکراه و هراس دارد و علت آن  معمولا درد جسمانی نیست که اگر همراه با آرامش و خودداری و صبوری مرد باشد خیلی جزئی است. غالبا خود دختر هم نمی داند علت این هراس و اکراه در کجاست ؟ در واقع در شب زفاف تازه عروس دچار نوعی ”‌ شرم ”‌ نیز هست . همه این علت ها را باید در جای دیگری جستجو کرد.در حقیقت چون زن در این مرحله که وارد حیات زناشویی می گردد دگرگونی مهمی در برابر خود می بیند و به زندگی آینده و مسوولیت ها و خطرهای آن می اندیشد و از آن واهمه دارد. همه این واهمه ها ، چه زن از آن آگاه باشد و چه نباشد ، قابل ملاحظه و شایسته توجه است.این وظیفه شوهر است که وجود این هراس فطری زن را دریابد و همواره آن را به یاد داشته باشد.بهترین فرصت برای جلب اطمینان زن همین دوره کوتاه است.معروف است که شب زفاف را نباید با جبر آغاز کرد ، ما می گوییم در شب زفاف و در کار پاره شدن پرده دوشیزگی نه تنها جبر نباید در کار باشد بلکه این عمل باید دنباله و نتیجه نوازشی صبورانه و معاشقه ای جانانه باشد و شوهر باید عروس را به تدریج متمایل و راغب به عمل نماید نه آن که با شتابکاری و به کار بردن زور،تنها حس شهوت خویش را فرو نشاند. در این صورت تنها جسم زن را تصرف کرده و از تصرف روح او ناتوان مانده است. بنابراین شوهر در شب زفاف باید تمام تمهیدات لازم را به کار گیرد و در نهایت ملایمت و ظرافت عمل کند و بداند که کوچکترین اشتباه در شب زفاف، چندان او را خسته و دل آزرده می کند که به آسانی التیام پذیر نخواهد بود و گاه تا پایان زندگی زناشویی آثار آن بر جای می ماند.

 

چرا برخی زنان در اولین ارتباط جنسی و در شب زفاف خونریزی ندارند؟گذشته از فقدان مادرزادی پرده بکارت در بعضی زنان، در صورتی که زن در هنگام رابطه ی جنسی ، آرام و بدون تنش بوده، زمان کافی برای عشق ورزی داشته باشد، با طرف مقابل خود احساس راحتی کند و دهانه ی واژنش به اندازه ی کافی مرطوب باشد، آلت تناسلی مرد به نرمی وارد واژن او می  شود . به این ترتیب ممکن است در اولین ارتباط خونریزی نداشته باشد و یا به دلیل نوع خاصی از پرده بکارت اتفاق مشابه این می افتد. اما اگر زن مضطرب باشد یا بترسد و پاهایش را جمع کند دهانه  واژن تنگ خواهد شد و هنگام دخول خونریزی و درد خواهد داشت.از آنجایی که در نظر مردم پرده بکارت پرده ای بسیار سفت و محکم است که تنها با فشار پاره می شود ، برخی مردها در هنگام رابطه ی جنسی فشار زیادی به دهانه ی واژن آورده و موجب پارگی دهانه ی واژن و درد و خونریزی می شوند. در صورتی که، اگر زن هنگام رابطه ی جنسی آمادگی کافی داشته و به دور از احساس اضطراب باشد هیچ نیازی به فشار از جانب مرد نیست.

نکات قابل توجه در مورد پرده بکارت:رشته های عصبی در پرده کم هستند و به همین دلیل درصورت آرامش جسمی و روانی پارگی آن معمولاً با درد کمی همراه است. عمل دخول و پاره شدن پرده بهتر است در زمانی که بدن آرام است و هیچ اضطراب و خستگی ندارد انجام شود. بنابراین نزدیکی در اولین شب ازدواج و پس از مراسم طولانی عروسی توصیه نمی شود.

شب زفاف و آموزش شب زفاف

زنان بهتر است قبل از نزدیکی نه به منظور گرفتن گواهی سلامت پرده بکارت، بلکه به دلیل آگاهی ازنوع پرده به پزشک متخصص زنان مراجعه کرده و توضیحات لازم را درخواست کنند؛ زیرا در موارد نادری که پرده از نوع ضخیم است احتیاج به عمل جراحی دارد. ضمن این که تحریک زن و خروج ترشحات از دهانه ی واژن موجب روان شدن دهانه ی واژن و سهولت ارتباط جنسی می شود.

گاهی پرده بکارت با یکی دو بار نزدیکی کاملاً پاره نمی شود و هر دفعه قسمتی از آن پاره شده و کمی  خونریزی می کند و البته بدون پارگی پرده، مایع اسپرم ریخته شده بر روی آن می تواند موجب حاملگی شود، زیرا اسپرماتوزئید موجود در اسپرم می تواند از سوراخ پرده حرکت کرده و به طرف تخمک زن برود و حاملگی ایجاد شود. در این موارد زن با پرده سالم حامله می شود.

در فرهنگ ما ازدواج به همه فامیل مربوط است بعضی جاها ( كه از لحاظ سواد عمومی رابطه جنسی در  مرحله پایین تری هستند ) از داماد انتظار دارند در عرض 10 دقیقه تا نیم ساعت پارچه خون آلودی را به عنوان نشان باكره بودن عروس تحویل بدهد. بعضی ها ممكن است تا شب ازدواج ، عروس اشون یا دامادشون را ندیده باشند و خیلی های دیگر ممكن است اون رو لخت ندیده باشند. عده زیادی هم هستند ماه قبل از عروسی با همسرشون رابطه جنسی داشته اند، پس پیچیدن یك نسخه ثابت غیر ممكن است اما چیزهای مشتركی هم وجود دارد.

 

1– تا احساس آمادگی كامل برای كاری نكرده اید وارد عمل نشوید.

2 – هر لحظه مطمئن باشید همسرتان راحت است ( آقایون بیشتر توجه كنند چون این عمل اولین بار برای خانمها خیلی اضطراب آورتر است ).

3 – اگر عروس باكره باشد از پرده بكارت نترسید اگر دخول را درست انجام بدهید پرده بكارت بدون درد یا خونریزی باز خواهد شد.

 

الف : سنتی مذهبی

حقیقت مطلب اینست که اکثر مسلمانان نتوانسته اند اهمیت بسیار زیاد مسائل جنسی و توجهی که اسلام به این مسئله دارد را درک کنند. این مسئله باعث می شود که آموزش مسائل جنسی تبدیل به یک حلقه ی مفقوده در جامعه شود و به خاطر همین سهل انگاری و عدم اطلاع رسانی بعضی از نهادهای آموزشی و فرهنگی ، افرادی که در مسائل جنسی دچار مشکل می شوند و به سراغ منابع علمی معتبر می گردند ، اغلب مواقع نتایج خوب و استانداردی را به دست نمی آورند.

 

در شب اول عروسی (شب زفاف ) چه باید کرد؟

شب عروسی (شب زفاف) اولین شب شروع زندگی مشترک و یکی از شب های بسیار مبارک است . مبارکی آن از این جهت است که در روایت آمده مؤمن با ازدواج و عروسی کردن نیمی از ایمانش تکمیل می شود. به همین جهت در منابع اسلامی آداب فراوانی برای آن ذکر شده است . در شب زفاف دعا مستجاب است و فرشتگان رحمت خدا را برای عروس و داماد نازل می کنند.از آموزه های دینی به دست می آید ، همبستر شدن زن و شوهر و ارضای غریزه جنسی از این راه عبادت محسوب می شود و حتی در روایتی آمده است اگر کسی عمل نزدیکی با همسرش را همراه با آداب و رسوم آن زود به زود انجام دهد ، به یکی از سنت های پیامبران (ص) عمل کرده است.

 

نکاتی که در این جا باید بر آن تأکید کرد این است :

1- در انسان برخلاف سایر جانداران ، کیفیت همبستر شدن و انجام رفتار جنسی با همسر غریزی نیست ، بلکه آموختنی است و باید روش صحیح آن را یاد گرفت ، گرچه اصل وجود غریزه جنسی ، غریزی و فطری است. به همین دلیل یکی از ضروریات برای هر پسر و دختر جوان که تصمیم بر ازدواج دارند ، این است که دانستنی های لازم برای این کار را یاد بگیرند.

 

این دانستنی ها شامل: مقدمات همبستر شدن ، شناخت نیازهای عاطفی یکدیگر در هنگام آمیزش و رعایت آن، شناخت راه های مختلف همبستر شدن ، آگاهی از راه های جلوگیری از بارداری ، تنظیم خانواده ، آگاهی از احکام شرعی آن اعم از زمان و مکان آمیزش و مسائل دیگر آن مثل غسل و امثال آن ، رعایت بهداشت ظاهری مثل مسواک زدن ، خوشبو بودن و امثال آن ، آگاهی از نکات بهداشتی آمیزش و رعایت آن ، آگاهی ضمنی از اختلال های جنسی که در صورت وقوع ، سریعا برای معالجه اقدام کنند و صدها نکته ریز و درشت که بیان آنها در این جا مقدرو نیست و برای فراگیری آن لازم است به کتاب های مفیدی که در این زمینه تألیف شده مراجعه شود.

 

2- رسیدن زن و شوهر به اوج لذت جنسی (ارگاسم) ، یکی از علائم انجام شدن موفقیت آمیز آمیزش جنسی است. اما با تأسف باید بگوییم بسیاری از همسران به دلایل مختلف که مهمترین آن عدم آگاهی است ، از انجام رضایت بخش این عمل ناتوانند و به همین جهت به مشکلات زیادی اعم از جسمی و روانی مبتلا می شوند. حتی طبق آماری که روان شناسان و کارشناسان امور خانواده ارائه کرده اند بیش از 75 درصد از عوامل اختلاف های خانوادگی ریشه در این موضوع دارد. حتی شیخ اجل سعدی در گلستان در ضمن داستانی می گوید:

زن کز بر مرد بی رضا برخیزدزان خانه و زان سرا بلا برخیزد

در رسیدن به اوج لذت جنسی ، که علامت آن انزال در زن و مرد است ، بین زن و مرد تفاوت وجود دارد و معمولا مرد بسیار زودتر از زن به این مرحله می رسد. به همین خاطر بسیاری از مردان وقتی به ارگاسم می رسند،دست از کار می کشند ؛ در حالی که هنوز همسرشان به ارگاسم نرسیده است. رها کردن زن دراین حالت باعث می شود مشکلات جسمی زیادی از جمله ایجاد درد در ناحیه کمر و شکم برایش به وجود آید . پس لازم است مرد به این نکته توجه کند و قبل از آمیزش ، همسرش را با تحریک نقاط حساس زن ، او را برای این کار آماده کند.

در روایات فراوانی این موضوع مهم بیان شده و تصریح می کند یکی از آداب همبستر شدن با همسر ، ملاعبه یعنی تحریک زن از طریق لمس و مالش بدن و در آغوش گرفتن و … است . حتی در حدیثی آمده است مردی که قبل از نزدیکی با همسرش ملاعبه کند ، مورد نظر و لطف و رحمت ویژه خدا قرار می گیرد.

 

آداب روابط زناشویی زن و مرد دو قسم است :

الف – آداب شب زفاف که عبارت است از:

– ابتدا عروس و داماد وضو بگیرند  ، تکبیر گفتن در این شب  ، خواندن دو رکعت نماز ؛ خواندن این نماز با حال خضوع و خشوع و دعا کردن در سرنوشت عروس و داماد بسیار مؤثر است . خواندن دعا و نیایش ، که بعد از خواندن نماز زفاف صورت می گیرد.

 

– دست گذاشتن داماد بر پیشانی عروس ؛پس از ورود عروس به حجله ، داماد در حالی که رو به قبله می ایستد ، دست خویش را بر پیشانی عروس بگذارد و برای خود و عروس و اولاد آینده ‏شان  ، دعا می کند  و از خداوند خیر و برکت می طلبد.

 

ب – آداب عمومی ( مستحبات) زناشویی :

 

– گرفتن وضو و گفتن بسم اللّه‏– در هنگام جماع (نزدیکی)  تعجیل نکند و زن را برای آن آماده کند تا او هم کاملاً لذت ببرد.– جماع در شب‏های دوشنبه ، سه شنبه ، پنج شنبه یا جمعه باشد.هنگام جماع با زن ملاعبه و بازی کند تا او کاملاً آماده شود.جماع (نزدیکی) را وقتی انجام دهد که زن میل دارد.بهتر است نزدیکی در اول شب نباشد ، بلکه ساعاتی بعد از خوردن شام باشد ، زیرا معده پر است و نزدیکی موجب قولنج و فلج و چکیدن بول و فتق و ضعف بینایی و برخی بیماری های دیگر می شود.

 

 ب – نسبتا جدیدآداب و رسوم غلط در شب زفاف:

هم در گذشته و هم در حال حاضر در خانواده های سنتی ایرانی رسم است که در شب اول عروسی (شب زفاف) زنان پشت در اتاق عروس و داماد می نشینند تا داماد پارچه ای خونین را نشان آنها بدهد تا از پشت در بلند شوند و به خانه های خود بازگردند . این دستمال خونی نشان دهنده پاره شدن پرده بکارت عروس توسط داماد است.

 

در تلقی عمومی جامعه ما ، شب ازدواج و زفاف ، شب خوشبختی و رسیدن به آرزوهاست ، اما شب زفاف ، شب خستگی هم هست ، شب اظطراب و نگرانی است شب سر درد ، شب گریه ، شب سوزش معده و شب …….و حتی شاید شب بر باد رفتن آرزوها هم باشد.

اینكه چنین شبی با جایگاهی كه در فرهنگ اجتماعی ما دارد و اثرات آن بر زندگی ما اینقدر درباره اش كم صحبت شده و حتی از دید نویسندگان و دیگر هنرمندان ما هم پنهان مانده خود معمایی است.

 

 شب عروسی در فرهنگ ما فعلا آن موقعی است كه دو تا آدم كه چند وقت در تدارك ازدواج بوده اند برای اولین بار زن و شوهر می شوند و به صورت رسمی در یك رختخواب می خوابند ، شب ازدواج فقط و فقط یك كار اجباریست. شما و همسرتان باید از ماشین عروس پیاده شوید ، به درون خانه بروید و در را ببندید، همین . هر كس دیگری انتظاری به غیر از این داشت زیاد به حرفش گوش نكنید.

 

 

در فرهنگ ما ازدواج به همه فامیل مربوط است بعضی جاها ( كه از لحاظ سواد عمومی رابطه جنسی در  مرحله پایین تری هستند ) از داماد انتظار دارند در عرض 10 دقیقه تا نیم ساعت پارچه خون آلودی را به عنوان نشان باكره بودن عروس تحویل بدهد. بعضی ها ممكن است تا شب ازدواج ، عروس اشون یا دامادشون را ندیده باشند و خیلی های دیگر ممكن است اون رو لخت ندیده باشند. عده زیادی هم هستند ماه قبل از عروسی با همسرشون رابطه جنسی داشته اند، پس پیچیدن یك نسخه ثابت غیر ممكن است اما چیزهای مشتركی هم وجود دارد.

 

همه ما شب ازدواج خسته ایم توی این بحثی نیست ازدواج ایرانی سخته حداقل یك هفته دویدن و حرص خوردن داره دنبال جا می گردید خونه رو مرتب می كنید . دعوت فامیل و خلاصه تحمل دردسر های جشن. همه اینها باعث می شود كه بهترین شب زندگی شما با خستگی و تنش های بدنی شروع بشه . عروس و داماد یا به اجبار غذا میخورند یا اصلا فرصت غذا خوردن پیدا نمی كنند و هر دو حالت برای یك رابطه جنسی خوب مضر است.

 

پس در شب زفاف چكار باید كرد ؟

احیانا اگر در شب زفاف دفعه اولی است كه می خواهیم رابطه جنسی داشته باشیم . تاثیر خستگی و اضطراب را می دونید ؟ برای آقایون این احتمال هست كه اندام جنسیشون راست نشه و در صورت وقوع این امر اضطراب چند برابر می شود و اوضاع بدتر . در مورد خانمها این اضطراب باعت خشك شدن مهبل می شود  كه حتی برای خانمهای كار كشته هم دخول مشكل می شود چه برسه به دختری كه برای اولین بار میخواد دخول را تجربه كنه پس اولین كار شما مبارزه با اضطراب است. بهتر است اون دسته از كسانی كه فامیل هاشون منتظر دیدن دستمال خونی هستند این مطلب را براشون روشن كنند كه این فكر بیهوده ای است و بهتره شما را به حال خودتون بذارن .یکی از راه های مبارزه با اضطراب اینه كه منبع اونو از بین ببرید . منبع اضطراب شب زفاف است اجبار به عمل جنسی است پس این ” اجبار ” لعنتی را از بین ببرید.

 

اگه میتوانید با همسرتان صحبت كنید و بگویید احتیاجی نمی بینید كه شب اول در اوج خستگی و تنش و اضطراب حتما رابطه جنسی داشته باشید صحبت كنید چه قبلا و چه وقتی آخر شب با هم تنها هستید كه عاشق عمل جنسی هستید ولی امشب اجباری در انجام كامل اون ندارید و بهتر می بینید كه این كار را به فردا یا روزهای بعد موكول كنید كه بدن هاتون تازه هستند و فكرتون باز و از نظر وقتی هیچ جور تنگی ندارید.

 

با این فكر هم آغوشی را شروع كنید اگر دوست داشتید تا آخرش بروید و هرجا احساس كردید وقتش نیست متوقف شوید . اما خواهشا وحشی بازی هم در نیارید عمل هم آغوشی را یك اجبار نشون ندهید نه به مرد و نه به زن . مرد باید اولین نكته براش راحتی و آرامش همسرش باشه و زن به جای اینكه مردانگی را توی …. سفت و دراز و زور زیاد ببینه توی اخلاق و رفتار دنبالش بگرده.یك نكته بسیار مهم : در اولین تجربه رابطه جنسی اگر باعث ناراحتی و ناخوشایندی طرف مقابل خود بشوید این كار مطمئنا از لحاظ روحی و روانی تاثیر بدی روی رابطه جنسی آینده شما هم خواهد داشت ( می دانید كه روان آدمی در رابطه جنسی چقدر تاثیر گذار است).

 

صحبتی با آقا دامـــــــاد :

قبل از هر چیز یادتان باشد كه آب یا نوشیدنی دیگری كه میل دارید در اتاق باشد كه اگر هر كدام از شما احساس تشنگی كردید لازم نباشد بروید بیرون دنبال نوشیدنی بگردید.

 

چون خیلی ها شب اول به خاطر ترس و تنش و….. دهنشان خشك می شود و احتیاج به آبی دارند. وارد خانه كه می شوید قبل از افتادن روی مبل و صندلی بطرف همسرتان بروید و او را در آغوش بكشید ، زیر گوشش بگوید كه دوستش دارید و قول بدهید كه این زندگی زیبایی را كه كنارش شروع كردید را ادامه خواهید داد . همین طور كه در آغوشش گرفتیه اید به سمت جایی برای نشستن بروید و كنار هم بنشینید ،هم او خسته است و هم شما .

 

 

توی صورتش نگاه كنید و بگویید كه زیباست هیچ عجله ای نكنید با حوصله باشید و صبور . آرام حجابش را بردارید و عاشقانه به همسرتان نگاه كنید و تكرار كنید كه واقعا زیباست بسیار ظریف به دستهایش دست بزنید دست ها را بالا بیارین و آرام ببوسید . بعد از بوسه چند لحظه مكث كنید و به خاطره این بوسه فكر كنید ( اینجا فرصت مناسبی است كه آیا آب یا نوشیدنی دیگه ای لازم داره ؟)

 

اگر قبلا با همسرتون رابطه جنسی داشته اید این كارها را به عنوان یك عروس با او بكنید و اگر نداشته اید و دختر از طبقاتی باشد كه هیچ وقت با پسری حتی خود شما نبوده به او اطمینان بدهید تا ترس و اضطرابی نداشته باشد . توجه كنید كه زنها نسبت به بدنشان خیلی حساس می باشند پس یك ضرب به سینه ها یا جاهای دیگر دست نزنید اگر خیلی خسته نیستید با همسرتان بایستید و ایستاده در آغوشش بگیرید اینطوری میتوانید آروم دستهاتونو حركت بدین و پشت بدن همسرتونو نوازش كنید آروم در گوشش حرف های عاشقانه بزنید.

 

بقیه مراحل به همین سادگیست به آرومی همین فضا را دنبال كنید ( عاشق باشید و اعتماد دهنده به طرف مقابل در هر تماس ). كنار هم دراز بكشید و آروم تا حدی لباسها را در بیاورید همسرتان را تحسین كرده و شهوت انگیزی اش را بهش یاد آور شوید . سانتی متر به سانتی متر بدن همسرتان را لمس كرده و به آن عادت كنید .

 

صحبتی با عروس خانم :

خانم عزیز شما هم وظیفتان همین چیز هاست . اگر لباس آقا داماد را تا آخر در آورده اید بهش بگوید به پشت بخوابد و چشماش را ببندد با احتیاط كامل به بدن همسرتان دست بكشید آلت جنسی او را اگر خواستید نوازش كنید و نه كار بیشتر. اگر بار اول است در این جلسه اجازه دهید كه گذشت زمان همه چیز را یاد بدهد جلسه اول حداكثر می تواند شناخت باشد به هر حال نه آقا از آلت جنسی شما زیاد سر در نیاورد و نه شما از آلت جنسی او پس یك حركت لذت بخش را شروع كنید مانند نوازش آلت همدیگر و كمی به همین حركت ادامه دهید.

 

قصدتان كمی نوازش و بعد خوابیدن و استراحت كردن باشد هر چند ممكن است كه چیز های دیگری هم پیش آید. رابطه جنسی لازم نیست حتما دخول باشد اگر بخواهید یك ضرب سراغ دخول بروید مثل اینه كه با زبانی كه نمی شناسید برنامه نویسی كنید. صبر كنید تا اول چگونگی موضوع را یاد بگیرید این باعث می شود موقع عمل مقدمات را خوب بدانید.

  RSS 

درمان عفونت واژن دختر باکره

درمان عفونت واژن دختر باکره




خانه

موبایل

ترشحات و عفونتهاي دستگاه تناسلي زناندستگاه تناسلي خارجي شامل فرج (ولو)، مهبل (واژن) و پرده بکارت (هايمن) است .

فرج قسمت کاملا خارجي دستگاه تناسلي زنان است که از بيرون بدن قابل رؤيت است و به صورت يک ناحيه لوزي شکل در بين دو پا و در پايين شرمگاهي (محل رويش موهاي زهار) قرار گرفته است. فرج از بيرون توسط لب هاي بزرگ و کوچک فرج پوشيده شده است.

درمان عفونت واژن دختر باکره

اين لب ها هر يک به صورت دو چين نيمه مدور هلالي شکل در دو طرف فرج بوده و در حالت عادي روي هم خوابيده و دهانه فرج را مي بندند. لب‌هاي  بزرگ فرج از دو لاية‌ پوستي تشکيل شده اند. در زير لب هاي بزرگ، لب هاي کوچک قرار دارند که از دو لايه مخاطي تشکيل شده اند.

لب هاي کوچک در هدايت صحيح ادرار نقش دارند. اين دو لبه از بالا و پايين به هم متصل هستند. در محل اتصال اين دو لايه در بالا عضو کوچک حساسي به نام کليتوريس وجود دارد که در اثر تحريک و دستکاري، سفت و کمي بزرگ مي‌شود و در احساس لذت جنسي نقش دارد.

در ميان لب ‌هاي فرج فضايي بوجود مي‌آيد که خروجي پيشابراه (مسيري که ادرار را از مثانه به خارج بدن مي‌رساند- محل ادرار کردن) در قسمت بالايي آن است و در پايين آن خروجي واژن (مهبل) قرار دارد.در دختراني که هنوز رابطة جنسي نداشته‌اند اکثر قسمت‌هاي خروجي واژن با لايه اي نازک به نام پردة بکارت پوشيده شده است. پرده بکارت به صورت يک ورقه نازک (به ضخامت ۱ يا ۲ ميلي متر) درست در پشت لب هاي کوچک فرج قرار دارد و دهانه مهبل را مي جوشاند.

در پرده بکارت منافذي براي خروج خون قاعدگي وجود دارد. منفذ پرده بکارت در افراد مختلف، اندازه و شکل متفاوتي دارد و از خصوصيات و ويژگي هاي آن براي تشخيص باکره بودن يا نبودن شخص استفاده مي گردد. در اکثر موارد با اولين ورود آلت مردانه به داخل واژن اين پرده پاره مي‌شود و براي هميشه از خروجي واژن کنار مي‌رود.- در پوست بالاي لبه‌ها در پايين شکم ناحية برجستگي عانه وجود دارد که در حين بلوغ با تجمع چربي زيرپوستي، حالت برجسته پيدا مي‌کند و در روي آن و نيز در روي لب‌هاي فرج، موهاي تناسلي شروع به رويش مي‌کننددستگاه تناسلي داخلي از واژن، رحم، لوله‌‌هاي فالوپ (لوله‌هاي رحمي) و تخمدانها تشکيل شده استواژن لوله‌اي عضلاني است که از فرج در بيرون بدن تا رحم در داخل بدن امتداد دارد. طول واژن ۱۲-۸ سانتي‌متر در زنان بالغ است. از آنجا که اين عضو داراي ديوارة عضلاني است مي‌تواند منقبض يا منبسط شود. همين خصوصيت باعث مي‌شود که واژن بتواند يک جسم به باريکي تامپون تا يک نوزاد هنگام تولد را در درون خود جاي دهد.

واژن چند عملکرد مختلف دارد. واژن محل قرار گرفتن آلت مردانه در حين رابطة جنسي است و با اعصاب موجود در آن لذت جنسي در حين رابطه جنسي را براي زن بوجود مي آورد. واژن همچنين راهي از رحم به بيرون براي خارج کردن نوزاد در زمان تولد است.

همچنين خونهاي قاعدگي از اين طريق از رحم به بيرون بدن مي‌آيد. لاية نازک بافتي به نام پردة بکارت که در خود يک يا چند سوراخ دارد خروجي واژن را به طور نسبي مي‌پوشاند. شکل پردة بکارت در افراد مختلف با هم فرق دارد. اين پرده در اکثر دختران بعد از اولين تجربة جنسي کشيده شده و پاره مي‌شود که ممکن است با کمي خونريزي نيز همراه باشدواژن در سمت داخل بدن به رحم متصل مي‌شود. اين اتصال از طريق دهانة رحم که ديواره‌اي قوي و ضخيم دارد و خروجي آن بسيار کوچک است انجام مي‌شود. در طي زايمان خروجي دهانة رحم مقداري گشاد مي‌شود و به نوزاد اجازه مي‌دهد از رحم خارج شودآشنايي با ترشحات دستگاه تناسلي و  واژن  زنانچه زماني افزايش ترشح واژن  طبيعي نيست؟اگر افزايش ترشح باعث تغيير رنگ، بو ، التهاب ناحيه تناسلي، خارش، سوزش بشود غير طبيعي خواهد بود به ويژه اينکه اگر بيمار در زمان عادت ماهيانه نباشد وليکن ترشح خوني داشته باشد، حتماً بايد به پزشک مراجعه کند.چه چيز باعث اين تغييرات مي شود؟هر عاملي که تغيير در محيط طبيعي واژن بدهد، و به عبارتي PH آن را تغيير بدهد، سبب افزايش ترشح غير طبيعي از واژن مي شود مانند: استفاده از بعضي صابونها، آنتي بيوتيکها، بيماري قند، حاملگي، عفونتها، و يا حتي پاک کردن مجراي تناسلي توسط اسپري هاي مخصوص ناحيه تناسلي و يا Vaginal douchمي توانند اين مشگل را سبب شوند.چگونه Vaginal Douching سبب عفونت مي شود.؟بسياري از بانوان فکر مي کنند اين روش بسيار خوبي براي پاکيزه نگهداشتن واژن است. اگر چنانچه احساس بو در ناحيه تناسلي مي کنيد اين بو اکثراً از قسمت خارجي دستگاه تناسلي است و شما مي توانيد با آب و صابون قسمت خارجي دستگاه تناسلي را تميز نگاه داريد و همان حمام روزانه براي اين پاکيزگي کافي است.در حاليکه با گرفتن دوش واژينال و استفاده از مواد شيميائي محيط طبيعي واژن را به هم مي ريزيد که اين خود سبب عفونت مي شود. از طرفي ديگر توسط Vaginal Douching (شستشوي واژن) باکتريهاي موجود در واژن را به قسمت دهانه رحم خود و خود رحم روانه مي کنيد که اين خود سبب عفونت در اين نواحي خواهد شد.چه عوامل ديگري سبب افزايش ترشح واژن مي شوند؟افزايش ترشح واژن به گونه غير طبيعي به دلايل گوناگون خواهد بود که به طور کلي به نام Vaginitis ناميده مي شوند.عفونتهاي قارچي واژندرواژن زنان قارچ به مقدار کم به طور طبيعي زندگي مي کند، محيط اسيدي واژن مانع از رشد اين قارچها مي شود. حال اگر به دليلي از اسيدي بودن محيط واژن کاسته شود قارچها رشد بيشتر خواهند کرد و سبب عفونت قارچي در واژن مي شوند.

حاملگي، بعضي از آنتي بيوتيکها، مصرف قرصهاي جلوگيري از حاملگي، بيماري قند، استفاده از کورتون ، زمان سيکل ماهيانه، روابط جنسي، نيز از عواملي هستند که باعث تغيير محيط طبيعي واژن و افزايش رشد قارچها و در نتيجه باعث عفونت در واژن مي شوند.علائم عفونت قارچي چيست؟بايد بگويم که اين بيماري بسيار شايع است. بيمار احساس نارحتي در ناحيه تناسلي دارد که به صورت سوزش، خارش در دهانه واژن و در قسمت خارجي ناحيه تناسلي احساس مي شود. ترشحات واژن به رنگ سفيد و بسيار غليظ در مي آيد که مي توان آن را به شکل تکه هاي ريز پنير مانند ديد. بيمار احساس سوزش در زمان نزديکي دارد. و همينطور احساس تورم در قسمت خارجي دستگاه تناسلي مي کند.وليکن به ياد داشته باشيد که اگر مکرراً و يا به گونه شديد بيماري مبتلا شويد که گاهي هم به درمان جواب نمي دهد و بلافاصله پس از درمان بيماري باز مي گردد بايد از نظر ساير بيماريهاي سيستميک به ويژه بيماري قند بررسي شويد.چگونه درمان مي شويد؟درمان اين بيماري بسيار ساده و معمولا با استفاده از کرمهاي موضعي ضد قارچ مخصوص دستگاه تناسلي بانوان و يا گاهي هم اگر قادر به استفاده از کرم واژينال نباشيد، با خوردن دارو درمان پذير مي باشد. گاهي توسط داروهائي که احتياج به نسخه پزشک ندارد اين بيماري به راحتي درمان پذير است. وليکن باز هم تکرار مي کنم، چنانچه حامله هستيد و يا به طور مکرر درگير اين بيماري مي شويد، بايد حتماً به پزشک خود مراجعه کنيد که علت اصلي را جويا شويد.چگونه از ابتلا مکرر به اين بيماري پيشگيري کنيم؟به نکات زير توجه داشته باشيد.•حتماً از شورت هاي کتاني استفاده کنيد.• تا آنجا که ممکن است از پوشيدن شورت هاي پلاستيکي و يا بسيار تنگ و چسبان خودداري کنيد.از کاغذهاي توالت حاوي مواد معطر و رنگي، Tampon، Pad هاي معطر و Bubble Bath و يا به طور کلي نشستن در وان حمام پرهيز کنيد.• اگر باز هم گرفتار عفونت مکرر قارچي واژن شديد به پزشک خود حتماً مراجعه کنيد به دو دليل نخست اينکه ممکن است علت بيماريهاي سيستميک بدن باشد و دو م گاهي لازم است که پزشک شما را براي مدت چند ماهي روي درمان بگذارد که از تکرار عفونت جلوگيري شود.آيا همسر  شما بايد درمان بشود؟در اين عفونت يا ر شما احتياج به درمان ندارد و اين بيماري اکثراً او را گرفتار نخواهد کرد مگر اينکه همسر شما مشکل ديگري ازنظر بيماري سيستميک داشته باشد.عفونت هاي ميکروبي واژناين عفونت Bac terial Vaginitis خوانده مي شود.محيط واژن حاوي نوعي باکتري است که به نام باکتري خوب واژن معروف است و همينطور حاوي باکتري ديگري است که به نام Anacrobes ناميده مي شوند. گاهي بدون دليل ويژه اين نوع باکتري بيش از انداره رشد کرده و سبب بيماري مي شوند.چه علائمي دارند؟گاهي بيمار اصلاً علائمي ندارد، گاهي اين بيماري سبب افزايش ترشح واژن مي شود که اکثراً آبکي است. يا گاهي رنگ زرد کمرنگ يا پررنگ تر دارد. گاهي بودار مي شود که به اصطلاح Fishy Smell خوانده مي شود که بيماران اين بو را اکثراً پس از نزديکي با همسر احساس مي کنند، و گاهي بيمار احساس سوزش و خارش دارد.چگونه تشخيص داده مي شود؟به پزشک مراجعه کنيد. ترشح شما را در مطب آزمايش مي کند و بلافاصله تشخيص داده خواهد شد.آيا اين نوع عفونت ازطريق نزديکي منتقل مي شود؟اگر چه اين بيماري در بانواني که فعاليت جنسي دارند بيشتر ديده مي شود وليکن ارتباطي به نزديکي ندارد و يار مقابل هم احتياج به درمان ندارد. مگر اينکه بيمار مکرراً گرفتار اين بيماري بشود.چگونه درمان مي شود؟با تمام سادگي اين بيماري احتياج به درمان دارد چراکه اگر درمان نشود عفونت به سمت دهانه رحم، رحم و لوله ها مي رود و سبب مشکلات بسيار و بدتري خواهد شد. به ويژه اگر اينکه زن حامله باشد. اين بيماري را مي شود به طور موضعي و يا خوراکي درمان کرد ولي درمان اين بيماري حتماً احتياج به مراجعه به دکتر و نسخه پزشک دارد .عفونت شايع ديگر واژنTrichumoniasis استعامل اين بيماري يک نوع انگل به نام تريکومونا است که اکثراِ در اثر نزديکي با فرد مبتلا ، بيمار درگير آن خواهد شد. گاهي بيمار مدتها اين بيماري را دارد بدون اينکه علائمي داشته باشد.چه علائمي دارد؟

افزايش ترشح واژن، تغيير رنگ آن به صورت آبکي، يا زرد رنگ و يا گاهي سبز کمرنگ، بوي بد، خارش و سوزش، درد و سوزش در هنگام دفع ادرار از علائم آن است. اکثراً احتياج به درمان خوراکي دارد. در اين نوع گرفتاري همسر بيمار هم بهتر است که درمان بشود.در اينجا بايد ياد آور شوم که عفونتهاي ديگر ناحيه تناسلي در ارتباط با رابطه جنسي ونزديکي بيمار به آنها مبتلا مي شود ازقبيل «کلاميد يا»، سوزاک، هم مي تواند سبب افزايش ترشح واژن بشود، وليکن اينها عفونت هائي هستند که ابتدا دهانه رحم را گرفتار مي کنند و گاهي تنها علامت آنها افزايش ترشح واژن است که در اين نوع عفونتها زن و مرد هر دو بايد درمان بشوند. وليکن به خاطر داشته باشيد که در اين مقاله فقط سخن بر سر عفونت هاي شايع ناحيه واژن است نه ساير قسمتهاي تناسلينکاتي که براي پيشگيري از عفونت واژن بايد رعايت شود.۱- هرگز از Vaginal douche استفاده نکنيد۲- از مواد عطري- اسپري عطري، Tamponsو همينطور از Pad هاي معطر در زمان خونريزي ماهيانه پرهيز کنيد.۳- هميشه شورت هاي کتاني که زياد هم تنگ و چسبان نباشند، بپوشيد.۴- هميشه ناحيه تناسلي و مقعد را از جلو به عقب پاک کنيد اين روش تا آنجا که ممکن است از انتقال عفونت از ناحيه رکتوم به واژن جلوگيري خواهد شد.۵- گاهي اين خارش و سوزش در ناحيه تناسلي ممکن است به دليل آلرژي به مواد پاک کننده باشد در اين صورت بهتر است که پودر لباسشوئي و کاغذ يا مايع نرم کننده پارچه را در موقع شستشو عوض کنيد.۶- گاهي کاندوم يــــا «ديافراگم» و يا Sperm Killing Gel که براي پيشگيري از حاملگي مصرف مي شود ممکن است سبب حساسيت و خارش و سوزش در ناحيه واژن بشود، در اينصورت بهتر است روش ديگري را جايگزين کنيد.۷- پس از دوش روزانه ناحيه خارجي تناسلي را با حوله خوب خشک کنيد.بيماريها و مشکلات پوستي دستگاه تناسلي مردان و زناندرماتيت التهابيدرماتيت تماسي(contact dermatitis) شامل درماتيت تحريکي و آلرژيک بوده و با خارش , قرمزي و ادم پوست همراه مي باشد. علل مسبب درماتيت تماسي شامل محصولات بهداشتي مورد استفاده خانمها, کاندوم و اسانس هاي گياهي مي باشند. کمپرس آب سرد و استروئيد هاي موضعي ضعيف غير فلورينه از جمله درمان هاي مناسب به شمار مي روندنورودرماتيت( ليکن سيمپلکس مزمن)نورو درماتيت(neurodermatitis) ( ليکن سيمپلکس مزمن) اغلب در لب بزرگ و پوست بيضه پديد آمده و با خارش زياد و ضخيم شدن پوست همراه مي باشد. استرس باعث تشديد اين اختلال مي گردد. درمان همانند درماتيت تماسي است اما در برخي موارد , از تزريق استروئيد به داخل ضايعه نيز کمک گرفته مي شوداينترتريگواينتر تريگو(intertrigo) شامل پلاک مرطوبي است که در نواحي مرطوب پوست ديده مي شود. رشد باکتري و قارچ بر روي پلاک باعث تشديد مشکل مي شود. چنين ضايعه اي در چين هاي شکمي , کشاله ران , زير بغل و اغلب در افراد چاق و در آب و هواي گرم و مرطوب ديده مي شود و با قرار دادن ناحيه مبتلا در معرض هوا, استفاده از محلول buroow , پماد نيستاتين و استروئيد خفيف درمان مي شود.عوارض داروئياغلب عوارض داروئي بطور گسترده ظاهر مي شوند اما گاهي اولين بار از ناحيه کشاله ران تظاهر مي کند. داروهاي مسهل(فنول فتالئين) , سولفوناميد ها , و داروهاي ضد التهابي باعث بروز ضايعات داروئي ثابت در ناحيه تناسلي مي شوند. درمان شامل قطع مصرف دارو مي باشد.

منبع:radiosalamat.ir


آنچه بانوان باید بدانند

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

درمان عفونت واژن دختر باکره
درمان عفونت واژن دختر باکره
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *