درمان عفونت قارچی پنیری شکل واژن

دوره مقدماتی php
درمان عفونت قارچی پنیری شکل واژن
درمان عفونت قارچی پنیری شکل واژن

بنا بر تحقیقات علمی از هر ۱۰ خانم یک نفر عفونت قارچی واژن دارد. ۳۰ تا ۴۰ درصد از آن ها نیز ممکن است در دوران بارداری با این مشکل روبه رو شوند. شاید کمی ترسناک به نظر برسد، اما این پایان دنیا نیست و شما می توانید به راحتی آن را درمان کنید. قدم اول این است که درباره ی عفونت قارچی واژن اطلاعات کافی داشته باشید. در این مقاله سعی داریم هر آنچه لازم است که درباره ی کاندیدیازیس یا همان عفونت قارچی واژن بدانید، شرح دهیم. پس با ما همراه باشید.

عفونت قارچی واژن ( واژینیت قارچی و کاندیدیازیس واژینال نیز نامیده می‌شود) یک مشکل رایج در میان زنان است. شایع‌ترین نشانه‌های آن خارش واژن و سوزش وُلوا (فرج) و ابتدای واژن است. عفونت قارچی واژینال معمولاً به‌ندرت رخ می‌دهد، اما امکان بازگشت مکرر و ایجاد علائم مزمن پایدار وجود دارد. عفونت قارچی واژینال عمدتاً در زنان در سنین باروری و در دوران قاعدگی رخ می دهد. در دوران یائسگی در میان زنانی که از هورمون درمانی با استروژن استفاده نمی‌کنند به ندرت دیده می شود و در دختران قبل از شروع قاعدگی بسیار نادر است.

برخی زنان ترشحات غیرطبیعی ندارند، اما در برخی موارد با ترشحات سفیدرنگ غلیظ (پنیری شکل) یا رقیق همراه است.
اما علائم عفونت قارچی واژینال ممکن است به موارد دیگری همچون واژینوز باکتریایی (عفونت باکتریایی واژن)، تریکومونیازیس (یک بیماری مقاربتی) و درماتیت ( تحریک پوست) مشابه باشد و اغلب نمی‌توان تشخیص داد خارش ناشی از قارچ است یا خیر.

عامل عفونت قارچی واژن قارچی به نام کاندیدا است که در دستگاه گوارش و گاهی واژن زندگی می‌کند. به‌طورمعمول، کاندیدا هیچ نشانه‌ای ندارد. بااین‌حال، هنگامی‌که تغییراتی در محیط دستگاه گوارش و واژن (که می‌تواند ناشی از دارو، آسیب، یا استرس و فشار به سیستم ایمنی بدن باشد) ایجاد شود، کاندیدا می‌تواند بیش‌ازحد رشد کند و علائم توضیح داده‌شده را ایجاد کند.

درمان عفونت قارچی پنیری شکل واژن

دوره مقدماتی php

در اکثر زنان، بیماری زمینه‌ای که منجر به این عفونت شود وجود ندارد.

آنتی‌بیوتیک‌ها انواع مختلفی از باکتری‌ها را می‌کشند که ممکن است شامل باکتری‌هایی باشد که در واژن زندگی می‌کنند و از واژن در برابر رشد بیش ‌از حد قارچ‌ها محافظت می‌کنند. پس برخی زنان در هنگام مصرف آنتی‌بیوتیک در معرض ابتلا به عفونت قارچی هستند.

خطر ابتلا به عفونت قارچی واژینال در زنانی که از روش‌های ضد بارداری حاوی هورمون استروژن استفاده می‌کنند بالاتر است.

اسفنج واژینال، دیافراگم‌ها و دستگاه‌های داخل رحمی (IUD) ممکن است خطر ابتلا به عفونت‌های قارچی واژینال را افزایش دهد. اسپرم کش ها معمولاً باعث ایجاد این نوع عفونت نمی‌شوند، اما ممکن است در برخی زنان باعث تحریک و ایجاد خارش شوند.

عفونت قارچی در کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند( به دلیل ابتلا به ایدز یا استفاده از داروهای خاصی مانند استروئیدها، شیمی‌درمانی، داروهای پس از عمل پیوند عضو) محتمل‌تر است.

ترشحات واژن در دوران بارداری قابل‌توجه است، هرچند همیشه دلیل آن عفونت قارچی واژینال نیست.

زنان مبتلا به دیابت بیشتر در معرض خطر ابتلا به عفونت‌های قارچی واژینال هستند، به‌ویژه اگر قند خون به‌خوبی کنترل نشود.

عفونت رحم از طریق رابطه جنسی قابل ‌انتقال نیست و ممکن است در زنانی که هرگز رابطه جنسی نداشته‌اند نیز رخ دهد اما در زنانی که از نظر جنسی فعال هستند شایع‌تر است.

برای تشخیص عفونت قارچی واژینال، پزشک یا پرستار واژن و وُلوای شما را معاینه می‌کند و نمونه‌ای از ترشحات واژن را به آزمایشگاه ارجاع می‌دهد. توجه کنید که پیش از تأیید عفونت قارچی واژینال توسط پزشک نباید درمان‌های خانگی را شروع کنید.

زنانی که دچار خارش وولوا و ترشحات غیرعادی واژن می‌شوند با فرض اینکه دلیل این علائم عفونت قارچی واژینال است شروع به خوددرمانی با داروهای بدون نسخه می‌کنند، با وجودی که طبق مطالعه‌ای تنها ۱۱ درصد از زنان به‌درستی عفونت قارچی واژینال را تشخیص داده اند. زنانی که قبلاً به این عفونت مبتلا شده بودند تا ۳۵ درصد تشخیص دقیق‌تری داشتند.

درمان این عفونت ممکن است از طریق قرص خوراکی و داروهای واژینال باشد.

درمان عفونت قارچی واژینال اغلب شامل کرم یا قرص واژینال است. که کرم یا قرص را در هنگام خواب با یک اپلیکاتور داخل واژن قرار می‌دهند. علاوه بر داروهای تجویزی داروهای بدون نسخه نیز وجود دارند، بهتر است برای استفاده از آن‌ها از پزشک یا پرستار خود سؤال کنید. درمان‌های یک، سه و هفت‌روزه به یک اندازه مؤثر هستند و طول درمان بستگی به شدت عفونت شما دارد.

قرص تجویزی به نام فلوکونازول گزینه‌ی دیگری برای درمان عفونت‌های واژن است. بیشتر خانم ها تنها به یک دوز از این دارو نیاز دارند. هرچند خانم های مبتلا به عفونت‌های پیچیده (مانند کسانی که با مشکلات پزشکی زمینه‌ای، عفونت‌های قارچی مکرر یا علائم و نشانه‌های شدید درگیر هستند) ممکن است نیاز به دوز دوم در ۷۲ ساعت (سه روز) پس از مصرف دوز اول پیدا کنند.

عوارض جانبی فلوکونازول خفیف و نادر است که ممکن است شامل ناراحتی معده، سردرد و بثورات پوستی باشد.فلوکونازول با تعدادی از داروها تداخل دارد. اگر نگرانی دارید، از پزشک یا داروساز خود بپرسید. فلوکونازول در دوران بارداری توصیه نمی شود، زیرا خطر آسیب به جنین در حال رشد وجود دارد.

بیشتر عفونت‌های قارچی طی چند روز پس از شروع درمان، از بین می‌روند. با این‌وجود، حتی ممکن است بعد از آن، همچنان احساس خارش و تحریک داشته باشید. طبق تحقیقات انجام شده اگر چند روز پس از اتمام درمان علائم باقی‌ماندند، برای مشاوره با پزشک یا پرستار خود تماس بگیرید.

بین ۵ تا ۸ درصد با بازگشت مجدد عفونت در حدود چهار بار یا بیشتر در هر سال مواجه هستند.
هیچ مدرکی وجود ندارد که خوردن ماست یا سایر محصولات «پروبیوتیک» حاوی لاکتوباسیلوس زنده یا محصولات پروبیوتیک واژینال فایده‌ای برای خانم های مبتلا به عفونت قارچی راجعه داشته باشد.

همان‌قدر که تشخیص عفونت‌های اولیه مهم است، تشخیص عفونت راجعه نیز دارای اهمیت است. خانم هایی که مکرراً علائم و نشانه‌های حساسیت و خارش در واژن و ناحیه‌ی تناسلی را تجربه می‌کنند باید توسط پزشک معاینه شوند تا اطمینان حاصل شود که این علائم به دلیل سایر مشکلات رایج (مثلاً سایر عفونت‌های واژینال، واکنش‌های آلرژیک یا حساسیت و خشکی واژن) نباشد. در اینجا نیز خودتشخیصی به ‌اندازه‌ی کافی دقیق نیست که بتوان درمان را آغازکرد.

خانم هایی که مکرراً با این نشانه‌ها روبه رو می‌شوند معمولاً دوره‌ی درمانی طولانی‌تری را دریافت می‌کنند که ممکن است شامل چندین دوز از فلوکونازول با فاصله‌ی چندروزه و سپس دوزهای هفتگی برای شش ماه آینده باشد.

اگر شما هم تاکنون به عفونت قارچی واژن مبتلا شده‌اید، می توانید تجربیات، پیشنهادات و سؤالات خود را در این زمینه با ما در میان بگذارید.

منبع:

عفونت قارچی واژن و یا همان عفونت قارچی زنانه مشکلی متاسفانه رایج و بسیار جدی در میان خانم ها است که عواقب ناخوشایندی را به همراه دارد.

عفونت قارچی واژن مشکلی است که اگر دلیل آن شناخته نشود و به درستی درمان نشود سرطان های مربوط به دستگاه تناسلی زنان را منجر می شود. در ادامه از پیشگیری تا درمان این مشکل را در بخش سلامت نمناک می خوانید.

عفونت قارچی واژن می تواند علل زیادی داشته باشد که پزشک عفونت را بر اساس آن تشخیص داده و به درمان می پردازد.

باکتری ها و رعایت نکردن بهداشت در رتبه ی اول عاملان ابتلا قرار دارند. باکتری به نام باکتری لاکتوباسیلوس با نوعی قارچ در واژن باعث رشد قارچ ها می شوند و منجربه ابتلا به این بیماری.

درمان عفونت قارچی پنیری شکل واژن

انواع دیگری از باکتری ها و قارچ ها از دلایل ابتلا به این مشکل هستند که با آزمایش نوع آنها مشخص می شود.

دلیل بعدی استفاده زیاد و طولانی مدت از آنتی بیوتیک هاست. آنتی بیوتیک ها باکتری های محافظتی دستگاه تناسلی را از بین می برند.

چاقی یکی از دلایل دیگر ابتلا به این مشکل است.

استرس دلیل بسیاری از بیماری هاست که در مورد عفونت قارچی واژن با افزایش سطح آدرنالین که می تواند روی هورمون های جنسی اثر بگذارد و منجر به تغییرات دوره قاعدگی خطر ابتلا به عفونت های قارچی را افزایش می دهد.

این قرص باعث به وجود آمدن تغییراتی در محیط دستگاه تناسلی زنان می شوند؛ به طوری که سطح هورمون های استروژن افزایش می یابد و این تغییرات شرایط را برای رشد قارچ ها فراهم می کند.

استفاده از لباس های زیر بسیار تنگ از جنس پلاستیک و غیرپنبه به دلیل افزایش دما، رطوبت و حساسیت محیط می شود و محیط مناسبی برای رشد قارچ فراهم می کند؛ لباس های نایلونی، شلوارهای تنگ جین، مایو و جوراب شلواری نیز این احتمالات را افزایش می دهد. حداقل روزی یکبار، لباس زیر خود را عوض کنید.

 

نوبت به علائم قارچ واژن می رسد که شامل:

  

علاوه بر مراجعه به پزشک می توانید این راهها و نسخه های گیاهی پیشنهادی بخش سلامت نمناک را امتحان کنید تا به نتیجه ی عالی در درمان و رفع مشکل برسید.

برای درمان عفونت واژن، پودر دارچین را با عسل مخلوط کنید و یک خمیر آماده کنید. این خمیر را روی واژن قرار دهید تا در مدت کوتاهی عفونت قارچی را رفع کند.

همچنین می توانید یک تکه چوب دارچین را داخل فنجان آب بجوشانید و اجازه دهید تا کمی سردتر شود، سپس آب لیمو و عسل به آن اضافه کنید و ترکیب حاصله را بخورید، تکرار مصرف هر روز این نسخه نتیجه عالی خواهد داشت.

 

حداقل هفته ای سه بار ماست بخورید؛ زیرا حاوی لاکتو باسیل است. ماست باعث رشد این باکتری خاص مفید می شود و از رشد عفونت های قارچی جلوگیری می کند.

همین طور می توانید در ناحیه واژن خود کمی ماست بمالید. ماست حاوی موادی است که عفونت های قارچی را از بین می برد.

روزانه چند قاشق ماست به این ناحیه بمالید و بگذارید تا خشک شود و سپس آن را بشویید و خشک کنید.

ماست استفاده شده باید از نوع ساده باشد و باید از مصرف ماست با طعم های مختلف مثلا ماست موسیر و ماست بادمجان پرهیز کرد.

مقداری عسل ار به مدت 15 تا 20 دقیقه به ناحیه واژن خود بمالید تا علایم بیماری تسکین یابد. سپس عسل را پاک کنید و واژن را به خوبی بشویید.

چند قطره روغن درخت چای را در یک لیوان آب بریزید و سپس تامپون را به این مواد آغشته کنید و وارد ناحیه واژن کنید. اگر این کار را چند روز و روزی سه مرتبه انجام دهید، عفونت قارچی از بین خواهد رفت.

برای درمان عفونت قارچی واژن ترکیب 1 قاشق غذاخوری از ژل آلوئه را با 2 یا 3 قطره از روغن درخت چای مخلوط کنید و ترکیب حاصل را روی قسمت های مورد نظر استعمال کنید.

توجه:خانم های باردار نباید از این روغن استفاده کنند زیرا ممکن است برای کودک مضر باشد.  

یک فنجان آب بجوشانید و بعد 1 قاشق چایخوری آویشن خشک به آن اضافه کنید. حالا اجازه دهید مدتی دم بکشد و زمانی که خنک شد. 2 تا 3 فنجان دمنوش در روز بنوشید.

درمان عفونت قارچی پنیری شکل واژن

برای این منظور چند حبه سیر را له کرده و آن را با کمی آب مخلوط کنید تا خمیری بدست آید و آن را دوبار در روز روی محل مورد نظر استعمال کنید.

ناحیه واژن را با سرکه سیب شست و شو دهید. بسیاری از خانم ها عادت دارند بعد از اتمام قاعدگی خود را با آب سرکه تمیز کنند.

پزشکان این روش پاک کردن را قبول دارند.برای این کار لازم است 1 تا 3 قاشق غذاخوری سرکه را در یک چهارم لیتر آب گرم حل کنید و هر روز یک بار به مدت یک هفته با این محلول خود را بشویید.

یکی از روش های استفاده از روغن نارگیل برای درمان عفونت قارچی واژن دوش واژینال با روغن نارگیل است ، برای این منظور با ترکیب روغن نارگیل به میزان 2 تا 3 قاشق غذاخوری و یک لیتر آب گرم دوش واژینال بگیرید و این کار را تا زمانی که عفونت پایان یابد تکرار کنید.

برای درمان خانگی عفونت قارچی واژن یک تکه پارچه تمیز بردارید و آن را در سرکه سیب فرو ببرید تا به خوبی به سرکه سیب آغشته بود، پارچه را در منطقه ی آسیب دیده استعمال کنید.

پس از 3 تا 4 دقیقه پارچه را بردارید ، برای درمان سریعتر و نتیجه بهتر این روش را دو بار در روز انجام دهید. 

برای رفع عفونت قارچی واژن پیاز را حرارت بدهید و آن را در مناطق آسیب دیده قرار دهید ، این روش به این دلیل موثر است که گاز پیاز به پوست می رسد و در نهایت با قارچ مبارزه می کند.

برای استفاده از جوش شیرین برای رفع عفونت قارچی 2/1 تا 4/3 قاشق چایخوری از آن را با یک لیوان آب مخلوط کنید و بلافاصله آن را بنوشید ، مصرف ترکیب هر روز با معده ی خالی تاثیر عالی دارد.

عسل عفونت واژن و دیگر عفونت های قارچی را تسکین می دهد. دست کم به مدت 20 دقیقه عسل را در ناحیه ی آلوده استعمال کنید و سپس آن را بشویید. این کار باعث کاهش سوزش و خارش ناشی از عفونت می شود.

  • مصرف کلپوره در بارداری
  •  

    مصرف چند حبه سیر و یا قرص سیر بسیار مفید می باشد. سیر هم مانند ماست، عفونت های قارچی واژن را از بین می برد.

    خوردن زغال اخته و یا آب قره قروت برای از بین بردن عفونت قارچی بسیار توصیه می شود.

    مادران بارداری که مبتلا به عفونت قارچی واژن می شوند، باید مصرف موادغذایی شیرین و قند و شکر را در برنامه غذایی خود کاهش دهند چرا که مصرف قند و شیرینی ها، رشد قارچ ها را سریع تر و بیشتر می کند.

      

    دستگاه تناسلی خود را خشک کنید:برای خشک کردن واژن، از دستمال تمیز استفاده کنید و از جلو به عقب خشک کنید تا میکروب های ناحیه عقب به جلو وارد نشوند.

    اگر دچار این وضعیت شده اید، بهتر است از خوردن شیرینی جات، نوشیدنی های شیرین و میوه های خشک شده بپرهیزید. 

    عفونت قارچی رحم، یک عفونت مربوط به واژن است که بر اثر قارچی به نام کاندیدا آلبیکانس ایجاد می شود. اکثر زنان چنین عفونتی را تجربه کرده اند. کاندیدا یکی از انواع متداول قارچ ها است و معمولا به میزان کم در واژن، دهان، بخش گوارش و در پوست وجود دارد. در اکثر مواقع این قارچ هیچ مشکل عفونی ایجاد نمی کند. کاندیدا و بقیه اجرامی که در واژن وجود دارند، میزان یکدیگر را کنترل میکنند و تا وقتی میزان هر یک از قارچها و باکتریها به اندازه باشد، مشکلی ایجاد نمی شود. اما وقتی میزان قارچ کاندیدا رو به رشد میرود، میتواند منجر به عفونت شود.

    عفونت کاندیدایی معمولا در رابطه جنسی، به مرد منتقل نمی شود. گرچه برخی از مردان پس از رابطه جنسی، در اعضای تناسلی خود خارش احساس میکند یا ممکن است جوش ببینند. 

    1 – تست لگن هم اکنون وجود دارد که موارد زیر را نشان میدهد :

    2 – تست KOH که مقداری از ترشحات واژن در زیر میکروسکوپ بررسی می شود.

    درمان عفونت قارچی پنیری شکل واژن

    3 – کشت میکروب در آزمایشگاه (در صورت عدم بهبودی با روشهای عادی)

    4- تستهای دیگری نیز ممکن است برای بررسی سلامت شما توسط پزشک درخواست شود.

    داروهای موجود، بصورت کرم، روغن، قرص های واژنی یا شیاف وجود دارند که معمولا بدون نسخه پزشک هم فروخته می شوند. شما می توانید درمان را بدون مراجعه به پزشک در صورتی که موارد زیر برقرار باشد، انجام دهید (در موارد مشکوک حتما به پزشک مراجعه کنید):

    داروهایی که بدون نسخه فروخته می شوند شامل این مواردند:

    شما این داروها را با مشورت دکتر داروخانه می توانید بخرید و مصرف کنید. نکات روی بسته را کامل بخوانید و با دقت آنرا مصرف کنید. معمولا بین 1-7 روز باید از داروهای این چنینی استفاده کنید. اگر نشانه های عفونت کم شد، مصرف دارو را قطع نکنید تا مشکل ریشه کن شود. اگر عفونت قارچی شما خوب نشد ، احتمالا باید به دکتر مراجعه کنید و مصرف داروها در یک دوره دو هفته ای خواهد بود.

    این مقاله توسط کتابخانه ملی علوم پزشکی آمریکا منتشر شده است.

    برای یادگیری نکات بیشتر در تلگرام نی نی کده عضو شوید.

    در برخی از عطاری ها، از عنبرنسارا برای درمان گیاهی عفونت های واژن استفاده میکنند.

    سلام خسته نباشید.متاهل هستم و 27سالم هستش.دو سال پیش عروسی کردم و چند ماه بعدش سوزش و خارش شدید و ترشخات پنیری داشتم ک با خوردن فلوکونازول خیلی زود برطرف شد,فک میکنم اون قارچ بوده.الان چن روزی هست ک خارش و کمی سوزش دارم اما اصلا ترشح ندارم.الان چی استفاده کنم؟؟ممنون از شما

    سلام ممنون. باید به پزشک مراجعه نمایید تا معاینه شوید

    با سلام. من ۳۰ سالمه و متاهل هستم. مدتیه که ترشحات پنیری سفید رنگ و خارش خفیف واژن دارم. به دکتر مراجعه کردم و قرص مترانیدازول و کپسول و پماد کلیندامایسین تجویز کردن. الان خارش بهتر شده اما همچنان ترشحات باقیه. میشه راهنماییم بفرمایید؟ ممنون

    سلام باید صبر کنید اگر بعد از یک هفته خوب نشدید به پزشک معالج خود اطلاع دهید

    سلام
    خواستم بپرسم شستشوی واژینال با جوش شیرین قبل از نزدیکی به قصد بارداری موجب پسرزایی میشه؟

    این روش ها صد در صد نیستند و نمی توان تضمینی گفت که جنسیت جنین پسر میشود یا نه

    سلام ترشح زرد رنگ و بدون بو دارم و گاهی هم درد زیرشکم. دردم یکسره نیست، میگیره ول می‌کنه. چه دارویی استفاده کنم؟ ممنون

    سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا معاینه شوید

    با سلام و تشکر بابت اطلاعات مفیدو خوبتون،
    باعرض پوزش من دختری 23 ساله هستم،ترشحات سفید گاهی بدبو که کم میشه اما اخیرا بیشتر شده اما بدون بو به پزشک مراجعه نکردم،راستش خجالت میکشم خواستم بدونم از همین قرص ها که نوشتید استفاده کنم کافیه؟و اینکه امکانش هست چون خودم رو زیاد میشورم باعث این امر شده باشه؟

    خیر نیازی به مصرف این داروها نیست اگر رنگ ترشحات شما سفید هست ورقیق وسوزش و خارش ندارید مشکلی وجود ندارد و نیازی به مصرف دارو نیست

    سلام من ی هفته س عفونت قارچی همون پنیری شکل دارم با سوزش شدیدفلوکونازول خوردم فرداش ابکی شددکترکپسول روقطع کردن ومترونیدازول دادن پمادایداین هم۳شبه مصرف میکنم سوزشم کمترشده ولی ترشح هم پنیری هم ابکی شده الان.دکترفلوکونازول راسه روزدرمیان ومترونیدازول۱۲ساعت دوتاتجویزکردن نظرشمام همینه؟؟باتشکر

    سلام دکتر من عفونت سفید دارم قبلا یه بار سبز عفونت کردم ولی بعد اون هر روز 2 ماه عفونت دارم وسطاا شاید دو روز قط شه ولی دوباره میا د خارش ندارم بوی بدی هم میده ولی ترشحم رنگشم سفید سفید خیلی نگرانم یه تیکه از واژنم سیاه شده میترسم عفونت شده باشه:-( تروخدا بگین چیکار کنم

    سلام ترشحات سفید رنگ و رقیق طبیعی است و نشانه عفونت نمی باشد.

    باسلام راه چارش فقط پهن خر هست همون قوه خر باید تهیه کنید و خشکش کنید و بسوزونیدش تو اسپند دود کنی باید تو حالت توالت کردن بشینید با دامن و بدون مایو تا دود بره داخل رحم و بد از نیم ساعت کلیه چرک و عفونت خارج میشه و این روش برای کسانی که سینوزیتم دارن خیلی خوبه با بینی دودش بکشین بالا بد از نیم ساعت از بینیتون ترشحات عفونت و چرک میریزه

    باسلام راه چارش فقط پهن خر هست همون قوه خر باید تهیه کنید و خشکش کنید و بسوزونیدش تو اسپند دود کنی باید تو حالت توالت کردن بشینید با دامن و بدون مایو تا دود بره داخل رحم و بد از نیم ساعت کلیه چرک و عفونت خارج میشه و این روش برای کسانی که سینوزیتم دارن خیلی خوبه با بینی دودش بکشین بالا بد از نیم ساعت از بینیتون ترشحات عفونت و چرک میریزه

    منم همین نظر رو تایید میکنم اونایی ک دوس دارن که از راه طبیعی درمان بشن و دارو شیمیایی مصرف نکنن و باردار نیستن از عنبر نسارا( پهن الاغ ماده) دلیلشم اینه که الاغ ماده در فصل بهار از بهترین داروهای گیاهی مصرف میکنه و پهن اون پر از مواد ضد بیماری و قارچه و جمع آوریش در فصل بهار صورت میگیره و طبع الآغ ماده گرم هست …
    و اینکه مواظب باشین سرتون کلاه نذارن و پهن الاغ نر به شما ندن چون طبع الاغ نر سرد میباشد اگر استفاده کنید بیماری شما بدتر میشه پس پهن الآغ ماده برای ضدعفونی کردن بدن زنان و سرما خوردگی و سینوزیت خیلی تاثیر گذاره گاهی بعضی از دوستان بدنشون به دارو شیمیایی جواب نمیده نظر گذاشتم گفتم شاید بدرد یه بنده خدا بخوره .اگر بدردتون خورد فقط یه صلوات بفرستید مرسی?

    درمان عفونت قارچی پنیری شکل واژن

    با سلام من کمی سوزش داخل مهبل داشتم رفتم پیش ماما گفت سرویسیت پماد کلیندومایسین داد زدم دچار سوزش شدید ودرد شکم شدم. تحمل این سوزش ودرد قسمت بالای پوبیس را ندارم. خیلی شدیده. چی کار کنم؟

    سلام
    اگر بعد از مصرف پماد بلافاصله دچار سوزش شدید و تخفیف پیدا نکرد به پزشک خود حتما مراجعه کنید

    سلام وخسته نباشيد دختري ١٩ساله هستم دو ساله ازدواج كردم اما هميشه موقعه نزديكي ترشح سفيد بي بو دارم بطور خيلللللي شديدتروخداراهنمايم كنيد همين موضوع داره زندگيمو خراب ميكنه

    سلام،عزیزم طبیعیه،ترشحات واژن است،برای اینکه نزدیکی راحتتری داشته باشید،جای نگرانی نیست

    باسلام.من23سالمه یه ساله که ازوداج کردم.از وقتی دختر بودم همیشه عفونت داشتم و بوی بدی میداد.انواع قرص هم مصرف کردم.وقتی ازدواج کردم زیر نظر دکتر بودم ولی هیچ فایده ای نداشت انواع اقسام قرص و پماد و شیاف بهم داده(ژینو فیلوس.لاکتوواژ کلورکس).. ولی هیچ تغییری نمیکنم.نمیدونم دیگه چیکار کنم خیلی اذیت میشم.لطفا کمکم کنید.

    اگر پاپ اسمیر تا بحال انجام نداده اید انجام دهید و از ترشحات واژن نمونه بفرستید تا نوع آن مشخص شود،از محصولات پروبیوتیک زیاد استفاده کنید و به بهداشت فردی خود برسید

    باسلام متاهلم و روز ۱۲ سیکلم
    صبح که بیدار شدم احساس ادار شدید داشتم و موقع ادرار سوزش داشتم وبعدش هم حس میکردم که هنوز ادرار دارم چند بار رفتم دستشویی در حد قطره قطره ادرار داشتم و وقتی با دستمال خشک میکردم دستمال در حده لکه بینی خونی شد دوسه بار این اتفاق افتاد خیلی نگرانم چه مشکلی دارم و به په پزشکی باید مراجعه کنم؟

    سلام، عزیزم این علائم شما احتمالا عفونت کلیه و مجاری ادراری است،
    به متخصص کلیه و مجاری ادراری مراجعه کنید.

    سلام
    برای درمان عفونت میخواستم از عنبر النسا استفاده کنم از دو جا عنبر النسا تهیه کردم یکیش وقتی دود میکنم خییلیی بو میده ولی یکیش اصلا بویی نمیده میخواستم بدونم کدومش واقعا عنبرالنسا اصله برای الاغ ماده اس؟؟

    متاهلم و عفونت قارچی دارم .دکتر بهم کلوتریمازول موضعی داده.از وقتی زدم روی پوست واژنم دونه ای سفید زده و بریده بریده شده و خیییلییی میسوزه دارم داغون میشم.باید چیکار کنم؟

  • برای کنترل دیابت بارداری چی بخورم
  • باید دارو را کنار بگذارید و دیگه استفاده نکنید و طبق دستور پزشک دارو را تغییر دهید

    سلام خواهش می کنم پاسخ بدید. خانم ۲۸ ساله ای هستم که یک سال و نه ماه ازدواج کردم برای اقدام به بارداری پزشکم تست پاپ اسمیر تجویز کردن که بعد از تست گفتن که زخم دهانه رحم داری و کاملا بافت دهانه رحمت زخم هستش بعدش که جواب پاپ اسمیر گرفتم همه چیز نرمال بود و فقط تو جواب زده بود خیلی کم عفونت دارم دکترم گفتن که باید فریز کنم اما من چون قصد باردار شدن دارم از فریز می ترسم ایا امید داشته باشم که این زخم با مصرف چند دوره قرص درمان بشه. خواهشا جواب بدید. نمیدونم باید چیکار کنم

    چون نسبتا سن کمی دارید و قصد بارداری دارید، بهتر است زخم را با دارو درمان کنید و در مرحله اول اقدام به کرایو یا فریز نکنید

    با عرض سلام و خسته نباشید.من چند روز پیش متوجه شدم که عفونت دارم و به دکتر مراجعه کردم.دکتر واسم ژل واژینال دالاواگ رو تجویز کرد.حالا مشکل من اینه که با وجودی که مطمئنم درست از اپلیکاتور استفاده میکنم ولی وقتی میخوام دارو استفاده کنم کلی از دارو توی دیواره اپلیکاتور باقی میمونه یعنی مقدار کمیش توی واژنم میره.غیر از این چند ساعت بعد یا صبح که دستشویی میرم همش تخلیه میشه.میخواستم بدونم با وجود چیزایی که توضیح دادم بازم دارو تاثیرشو میزاره؟

    بله عزیزم، همان میزان که دارو وارد میشه تأثیر خود را دارد ولی دارو را در عمق واژن خالی کنید نه همان ابتدا تا دیرتر تخلیه شود

    سلام من سه ماه هست سزارین شدم الانم با دستشویی رفتن احساس درددارم نمیتوانم ادرار خود را کامل خارج کنم

    یک آزمایش کشت و آنالیز ادرار انجام دهید و به متخصص مراجعه کنید.

    سلام من یه هفتس خارش در ناحیه کلیتروس (چوچوله)داشتم و امروز متوجه شدم دور دهانه ی واژنم سفید شده اول فکر کردم خب شاید ترشحه ولی دیدم نه توروخدا بگید چیکار کنم…من 19سالمه و رابطه ی جنسیم نداشتم

    پماد کالاندولا استفاده کن.بمال روش

    سلام خسته نباشید
    من چند وقته که که ترشحاتم خیلی زیاد شدن بو ندارن و سفیدن ولی مشخصه که آنرمالن حتی بعضی‌وقتا تکه های ژله ای دفع میکنم موقع ادرار رفتم ماما گفته که باید دارو مصرف کنم چون ترشحاتم زیاده به خاطر تست پاپ اسمیر ترشحات گفت بعد از جوابت دارو میدم الان جوابم نرماله فقط التهاب گزارش شده و هنوز پیشش نرفتم نظر شما چیه؟چه دارویی باید مصرف کنم؟

    درمان عفونت قارچی پنیری شکل واژن

    عزیزم چون التهاب گزارش شده، حتما باید توسط پزشک معاینه شوید و طبق علائم به شما دارو دهد

    سلام‌ خسته نباشید من متاهل هستم ۲۳ سالمه ۳ سال ازدواج کردم چند وفت پیش عفونت پنیری داشتم رفتم دکتر برام شیاف واژینال کلیندومایسین نوشت استفاده کردم کاملا خوب شدم ولی الان بعد چند ماه دوباره برگشته و خارش شدید هم دارم خواستم بپرسم من میتونم بدون دکتر رفتم همون شیاف رو استفاده کنم

    ممنون، عزیرم میتونید از پماد واژینال کلوتریمازول واژینال استفاده کنید

    با سلام متاهل هستم دوستم سزارین شدم هر چند وقت عفونت میگیرم بعضی وقتها درد در ناحیه شکم با عفونت آبکی، بعضی مواقع خارش در ناحیه خارجی تناسلی با عفونت تیکه تیکه پنیری لطفا شما با یک داروی خوب راهنمایی کنید متشکرم

    عزیزم بهداشت فردی را خیلی رعایت کنید و چون عفونت پنیری و خارش دارید، میتونید از پماد کلوتریمازول واژینال، شبی یک اپلیکاتور استفاده کنید و اگر بهتر نشدید حتما برای معاینه به پزشک مراجعه کنید!

    سلام من یه مدت هست که کلیتوریس یه حالتی داره انگارپوستش سوخته وتیره شده علتش چی هست؟
    وتازگیامتوجه شدم قسمت پایین ناحیه تناسلی چروک شده
    سه ساله ازدواج کردم و۲۱سالمه

    عزیزم شما باید به پزشک مراجعه کنید و معاینه شوید، گاهی اوقات علت عفونت هاست و گاهی اوقات بدون دلیل است و مشکلی ندارد!

    سلام من هیچکدوم از علائم عفونت رو ندارم فقط ترشحاتم زیاده و سفیدرنگ هم هست زیاد هم بوی بد نمیده ، ایا عفونت دارم؟؟
    ممنون میشم زود جوابم رو بدین

    عزیزم ترشحات که همیشه غیر طبیعی نیستند! ترشحات سفید شبیه به سفیده تخم مرغ و بدون بو بعلت تخمک گذاری و ترشحات ابکی بعد از سکس و ارضا شدن اتفاق میفته و همه اینها طبیعی است!

    سلام من ۱۹سالمه در ناحیه تناسلیم خارش ترشحات پنیری شکل زیادی دارم طوری شده ک خیلی اذیت میشم باید چه کنم وقیتم ک نزدیکی داشتم بازم همون ترشح هستش واقعا اذیت میشم

    عزیزم شما دچار عفونت کاندیدا شده اید و باید حتما از پماد کلوتریمازول واژینال به مدت هفت شب و هر شب یک اپلیکاتور استفاده کنید!

    سلام.من اکثر وقتا ترشح سفید شیری دارم هیچ علائمی هم ندارم.بو هم نداره.فقط بعضی وقتا موقع نزدیکی درد دارم.آیا این ترشحات طبیعی هست؟قرص مترونیدازول و پمادش رو مصرف کردم قطع نشد.

    عزیزم باید ترشحاتتون توسط پزشک بررسی بشه و اگر لازم بود درمان کنند

    سلام خسته نباشید.. ببخشید من عفونت قارچی دارم با عنبر نسا رو به بهبودم.. اما جوش اطراف واژن دارن و این نگرانم میکنه سر سفید و کوچیکه.. پمادی قرصی چیزی اگر هست بگین بگیرم چون واقعا کلافه شدم

    چگونه اتاقی هماهنگ با سن کودک خود طراحی کنیم

    انواع هنرهای مختلف برای پرورش خلاقیت کودکان

    کودکان می توانند از دو سالگی دو زبان را یاد بگیرند

    یک جشن تولد متفاوت از آنچه تا کنون برای کودک خود گرفته اید

    استفاده شما از این سایت به منزله پذیرش قوانین نینی کده است
    : مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی دارند و توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.
    تماس با نی نی کده

    © کلیه حقوق این سایت متعلق به سایت نی نی کده میباشد . کپی طرح سایت جرم محسوب شده و پیگیری قضایی خواهد داشت. کپی برداری از مقالات جهت استفاده تجاری، بدون هماهنگی با مدیران سایت ممنوع بوده و دزدی محتوای معنوی تلقی می گردد.

    کپی بخشی از مطالب سایت (و نه کل مطلب) جهت رفرنس دادن، فقط با قراردادن لینک مستقیم به سایت نی نی کده مجاز است. طراحی توسط ماکرومدیا

    مجله سلامت دکترتو

    تنظیم و ترجمه: مهشاد معظم

    عفونت واژینال یک عفونت قارچی است که باعث سوزش، ترشحات و خارش شدید واژن و لابیا، بافت‌هایی که در دهانه واژن قرار دارند، می‌شود. عفونت قارچی واژن کاندیدیازیس واژینال نیز نامیده می‌شود. عفونت قارچی واژینال در برخی از دوره‌های زندگی از هر 4 زن 3 نفر را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بسیاری از خانم‌ها حداقل دو بار این مشکل را تجربه می‌کنند. عفونت قارچی واژینال عفونت منتقله‌ی آمیزشی تلقی نمی‌شود، اما به طور معمول خطر ابتلا به عفونت قارچی در اولین فعالیت جنسی وجود دارد. همچنین شواهدی مبنی بر اینکه عفونت‌ها ممکن است با تماس دهان به ناحیه‌ی تناسلی (رابطه جنسی دهانی-تناسلی) مرتبط باشد، وجود دارد.

    عفونت واژینال یک عفونت قارچی است که باعث سوزش، ترشحات و خارش شدید واژن و لابیا، بافت‌هایی که در دهانه واژن قرار دارند، می‌شود.

    داروها می‌توانند به طور موثر عفونت‌های قارچی واژن را درمان کنند. اگر به طور مکرر، چهار بار یا بیشتر در طی یک سال، دچار عفونت شدید ممکن است به یک دوره درمانی طولانی‌تر و یک برنامه نگهدارنده نیاز داشته باشید.

    درمان عفونت قارچی پنیری شکل واژن

    علائم عفونت قارچی می‌تواند از خفیف تا متوسط باشد و شامل موارد زیر است:

    در صورت بروز علائم زیر فرد دچار عفونت قارچی پیشرفته است:

    قارچ کاندیدا آلبیکنس عامل اصلی ایجاد عفونتهای قارچی واژن است. واژن به طور طبیعی حاوی ترکیبی متعادل از قارچ، از جمله کاندیدا و باکتری است و برخی از باکتریها (لاکتوباسیلوس) برای جلوگیری از رشد زیاد قارچ وجود دارند؛ اما این توازن می‌تواند مختل شود، رشد بیش از حد کاندیدا یا نفوذ قارچ به لایه‌های عمیق‌تر سلول‌های واژن باعث علائم و نشانه‌های عفونت قارچی می‌شود. عواملی که منجر به رشد بیش از حد قارچ می‌شوند به شرح زیر هستند:

    مصرف آنتی‌بیوتیک که باعث عدم تعادل در فلور طبیعی واژن می‌شود، آنتی‌بیوتیک‌های وسیع الطیف، که طیف وسیعی از باکتری‌ها را از بین می‌برند، همچنین باکتری‌های مفید واژن را از بین می‌برند و منجر به رشد بیش از حد قارچ می‌شوند.

    بارداری

    دیابت کنترل نشده؛ زنان با قند خون کنترل نشده بیشتر از زنان با قند خون کنترل شده در معرض خطر عفونت قارچی هستند.

    اختلال در سیستم ایمنی بدن؛ احتمال ابتلا به عفونت قارچی در زنانی که دارای سیستم ایمنی تضعیف شده هستند، مانند درمان با کورتون یا عفونت HIV، بیشتر است.

    مصرف داروهای ضدبارداری خوراکی یا هورمون درمانی که باعث افزایش سطح استروژن می‌شوند، عفونت‌های قارچی در خانم‌هایی که میزان استروژن بالاتری دارند، شایع‌تر است – مانند زنان باردار یا زنانی که قرص‌های ضد بارداری با دوز بالای استروژن مصرف می‌کنند.

    کاندیدا آلبیکنس رایج ترین نوع قارچ برای ایجاد عفونت‌های قارچی است و عفونت‌های قارچی ناشی از انواع دیگر قارچ کاندیدا می‌تواند پیچیده تر باشد و به طور کلی نیاز به درمانهای تهاجمی دارند.

    حتی اگر علائم و نشانه‌ها حاکی از عفونت مخمر باشد، ممکن است خارش واژن و ترشحات ناشی از سایر بیماری‌های مشابه از جمله واژینوز باکتریایی و عفونت‌های تریکوموناس باشد. بنابراین جهت تشخیص دقیق می‌توان نمونه‌ای از ترشحات گرفته و در آزمایشگاه با استفاده از کشت و یا آزمایش مستقیم در زیر میکروسکوپ، ارگانیسم را شناسایی کرده و به رد کردن سایر بیماری‌ها همچون واژینوز باکتریایی یا بیماریهای منتقله‌ی جنسی پرداخت.

    جهت تشخیص دقیق می‌توان نمونه‌ای از ترشحات گرفته و در آزمایشگاه با استفاده از کشت و یا آزمایش مستقیم در زیر میکروسکوپ، ارگانیسم را شناسایی کرد.

    برای کاهش خطر ابتلا به عفونت‌های قارچی واژن، لباس زیر نخی پنبه‌ای که تنگ هم نباشد، بپوشید. از اقدامات زیر نیز اجتناب نمایید:

    عفونت قارچی با استفاده از داروهای ضد قارچ درمان می‌شود، هر دو نوع داروی با نسخه و بدون نسخه که در درمان عفونت‌های قارچی واژن موثرند، در دسترس هستند، اما داروهای بدون نسخه بهترین راه درمان خانگی برای عفونت‌های قارچی و قادر به درمان اکثر عفونت‌ها هستند. با این حال، درمان‌های خانگی به اندازه کافی توسط پزشکان و سایر متخصصان مراقبت‌های بهداشتی توصیه نمی‌شوند و داروهای ضد خارش فقط علائم خارش را درمان می‌کنند، اما علت اصلی (عفونت قارچی) را درمان نمی‌کنند. درمان موضعی (که مستقیماً بر روی ناحیه آسیب دیده اعمال می‌شود) آنتی‌بیوتیکی (ضد قارچ) بدون نسخه در دسترس است که شامل کرم‌های واژن، قرص‌ها یا شیاف‌ها است. طول دوره‌ی درمان متفاوت است اما به طور معمول 1 تا 3 روزه هستند. عفونت‌های مکرر ممکن است به دوره‌های طولانی تر درمان موضعی نیز نیاز داشته باشند. این درمان‌های موضعی علائم را تسکین داده و نشانه‌های عفونت را در 90٪ از افرادی که درمان را کامل انجام می‌دهند، از بین می‌برد. نمونه‌هایی از داروهای بدون نسخه جهت درمان عفونت‌های قارچی عبارتند از:

    در صورت بروز هر یک از موارد زیر به پزشک مراجعه نمایید:

    منبع: Mayo Clinic, Medicinenet

    آیا این دارو هایی که معرفی کردین فقط یکیشون رو باید استفاده کنیم یا هر سه تاشم؟؟؟؟

    وب سایت

    اطلاعات من را در مرورگم جهت ثبت دیدگاه های دیگر ذخیره کن

    بنابر تحقیقات علمی، از هر 10 خانم یک نفر عفونت قارچی واژن دارد. 30 تا 40 درصد از آن ها نیز ممکن است در بارداری با مشکل مواجه شوند. این نوع از مشکلات واژن ممکن است کمی ترسناک به نظر برسد. اما این پایان دنیا نیست و می توانید به راحتی آن را درمان کنید. قدم اول این است که درباره عفونت قارچی واژن اطلاعات کافی داشته باشید.

    در این مقاله سعی می کنبم هر آنچه لازم است درباره کاندیدیازیس بدانید، توضیح دهیم.

    عفونت قارچی واژن (کاندیدیازیس) در هر خانم و دختری و با هر سن و سالی و بدون در نظر گرفتن داشتن پرده بکارت، می تواند رخ دهد.

    این عفونت خود را به صورت ترشحات پنیری شکل همراه با خارش نشان می دهد و هیچگونه ارتباطی با بیماری های منتقل شونده جنسی ندارد و در اکثر موارد، هیچ ارتباطی با فعالیت جنسی ندارد.

    درمان عفونت قارچی پنیری شکل واژن

    قارچ های کاندیدیازیس، قسمتی از میکروب های واژن هستند. هنگامیکه مقدار آن ها کم است (رشد آن ها توسط سیستم دفاعی بدن کنترل می شود) خطری وجود ندارد.

    هنگامیکه بدن ضعیف می شود، خطر ابتلا به عفونت قارچی واژن وجود دارد. کاندیدیازیس ممکن است به دلیل سرماخوردگی های مکرر، استرس، تغذیه نادرست، بهداشت ضعیف و مصرف آنتی بیوتیک به وجود بیاید.

    عفونت قارچی واژن با مصرف داروهای ضد قارچ کاملا بهبود می یابد.

    به صحبت های دکتر فائزه شهبازی در رابطه با عفونت قارچی واژن توجه کنید:

    از جمله علائمی که خانم ها حین ابتلا به عفونت قارچی واژن درگیر آن هستند می توان به مواردی مانند ترشحات بدون بو، سوزش واژن، درد واژن، قرمزی و تورم در نواحی واژینال و بسیاری دیگر از علائم اشاره کرد. توجه کنید که صرف داشتن یکی از علائم بالا برای تشخیص این نوع عفونت کافی نیست و باید همگی این علائم را در کنار رنگ ترشحات بررسی کنید تا نوع عفونت واژینال مشخص شود.

    این نکته بسیار حائز اهمیت است که اگر درمان به موقع این عفونت صورت نگیرد، ممکن است به عفونت های پیچیده تر با طول درمان بیشتری مبتلا شوید. پس بسیار مهم است عفونت قارچی واژن را سریعا تشخیص دهید و برای درمان آن اقدام کنید.

    به همین دلیل تصمیم گرفتیم به کمک دکتر فائزه شهبازی قسمت تشخیص و درمان ترشحات واژن اپلیکیشن مینت را راه اندازی کنیم. در این قسمت به مجموعه ای از سوالات و شرایط پاسخ خواهید و با توجه به شرایط هر شخص، نوع عفونت و درمان آن مشخص ارائه می شود.

    قسمت تشخیص و درمان ترشحات واژن اپلیکیشن مینت

    برای دسترسی به این قسمت، کافیست اپلیکیشن مینت را از طریق لینک زیر دانلود کنید و سپس به بخش دکتر مینت و تشخیص و درمان ترشحات واژن مراجعه کنید و به سوالات آن پاسخ دهید تا راهکارهای مربوطه را دریافت کنید. دانلود اپلیکیشن

    قاعدگی از دلایل عفونت قارچی نیست. اما می تواند آن را به وجود بیاورد.

    هنگامیکه پریود هستید، میزان اسیدی و بازی بودن واژن تغییر می کند. محیط واژن، بازی می شود که در نهایت باعث رشد قارچ می شود.

    علاوه بر این، پریودی، تعادل هورمونی را از بین می برد و سیستم ایمنی بدن را نیز ضعیف می کند، این نکات نیز ممکن است موجب بروز عفونت قارچی واژن بشوند.

    برای جلوگیری از کاندیدیازیس حین پریودی، باید نکات زیر را رعایت کنید:

    عفونت قارچی واژن در ابتدا ممکن است بی خطر باشد.

    اما اگر به علائم آن توجه نکنید، این عفونت ممکن است در شرایط خاصی مزمن شود. (ضعف ایمنی بدن، دیابت و…)

    اگر در طول سال 4 الی 5 بار، کاندیدیازیس را تجربه می کنید، ممکن است نشانه ای از عفونت قارچی مزمن باشد؛ که در این موارد، درمان آن سخت تر است.

     

     

    لازم است که همیشه تحت تست های خاصی باشید: مانند تست پاپ اسمیر جهت شناخت عوامل بیماری زا (شناخت نوع قارچ ها)

    نتایج این تست ها به پزشک کمک می کند که درمان صحیح را انتخاب کند و از پیشرفت عفونت، جلوگیری کند.

    مصرف آنتی بیوتیک و کاندیدیازیس

    عفونت قارچی واژن، می تواند یکی از عوارض مصرف آنتی بیوتیک باشد.

    آنتی بیوتیک ها نه تنها باکتری های بیماری زا را ار بین می برند، بلکه میکرو ارگانیسم های مفید را نیز از بین می برند. که این نکته، شرایط مساعدی را برای رشد قارچ هایی به وجود می آورد که از عوامل بروز کاندیدیازیس هستند.

    برای پیشگیری از بروز کاندیدیازیس هنگام مصرف آنتی بیوتیک، بسیاری از پزشکان، مصرف پروبیوتیک ها را پیشنهاد می دهند. این مواد در غذاهایی مانند ماست، پنیر و دوغ موجود هستند، همچنین می توانید از افزودنی های بیولوژیکی و پزشکی نیز استفاده کنید.

    درمان عفونت قارچی پنیری شکل واژن

    پروبیوتیک ها، تعادل را در واژن ایجاد می کنند و از تولید مثل باکتری های بیماری زا جلوگیری می کنند.

    همچنین تاثیر مثبتی بر گوارش، تولید ویتامین ها (ویتامین کا، فولیک اسید و غیره…) نرمال کردن کلسترول و تحریک سیستم ایمنی بدن دارند.

    داروهایی که حاوی پروبیوتیک هستند را می توانید از داروخانه ها خریداری کنید، اما قبل از خرید آن ها، حتما با پزشک خود مشورت کنید.

    هنگامی که عفونت قارچی واژن دارید، بهتر است که رابطه نداشته باشید.

    اگرچه کاندیدیازیس به عفونت های منتقل شونده جنسی، ارتباطی ندارد، اما این ریسک وجود دارد که اگر همسرتان سیستم ایمنی ضعیفی داشته باشد، به عفونت قارچی مبتلا شود. البته همه این موارد، منوط به نداشتن رابطه محافظت شده است.

    علاوه بر این، داشتن رابطه ممکن است شرایطتان را بد تر کند.

    همچنین به دلیل اینکه این نوع از عفونت همراه با سوزش و خارش است، ممکن است باعث بروز ناراحتی شود.

    اگر هیچکدام از این علائم را قبل از دخول نداشتید؛ ممکن است آن ها را پس از رابطه تجربه کنید.

    کاندیدیازیس همیشه همراه با علائم محسوسی نیست. در 20% از موارد، هیچگونه ترشحات پنیری شکل یا خارشی وجود ندارد و ممکن است بدون نشانه باشد.

    آزمایش پاپ اسمیر می تواند این شرایط را تشخیص دهد. این نتایج افزایش غلظت قارچ ها را نشان می دهند.

  • عکسهای خنده دار افغانی
  • این عفونت در بعضی از موارد نیز ممکن است علائم ضعیفی داشته باشد. (برای مثال ورودی واژن)

    عفونت های بدون نشانه، سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کنند و ممکن است باروریتان را نیز به خطر بیندازند.

    همچنین می تواند تهدیدی برای دوران بارداری و انتقال عفونت به فرزندتان باشد. اگر به داشتن عفونت قارچی شک دارید، حتما به متخصص زنان، مراجعه کنید.

    پیشگیری از کاندیدیازیس

    عفونت قارچی، یک شرایط پزشکی شایع است. بنابر آمار ها، 75% از زنان، حداقل یک بار در طول عمرشان این عفونت را تجربه می کنند.

    قانون اول این است که  از خود تشخیصی و خود درمانی بپرهیزید. در هر موقعیتی که نسبت به شرایط مشکوک بودید، حتما با پزشک مشورت کنید

    برای پیشگیری از عفونت قارچی واژن باید:

    تغذیه متعادل نیز برای پیشگیری از عفونت ضروری است. باید غذاهایی که سرشار از فیبر و پروتئین و پروبیوتیک هستند را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

    داشتن تغذیه صحیح، عفونت قارچی واژن را بهبود نمی بخشد، اما داشتن تغذیه سالم در خلاص شدن از دست کاندیدیازیس کمک خواهد کرد و باعث خواهد شد که کمتر به این عفونت، مبتلا شوید.

    ضروری است که غذاهای زیر را کنار بگذارید:

    درمان عفونت قارچی پنیری شکل واژن

    برای مبارزه با عفونت های قارچی، باید حتما از پروبیتیک ها استفاده کنید. (ماست، دوغ و پنیر). غذاهای حاوی مواد آنتی باکتریال و ضد قارچ (مانند سیر، زردچوبه و دارچین) نیز بسیار کمک خواهند کرد.

    واژن قارچی می تواند علائمی مانند خارش، سوزش، قرمزی واژن و دهانه آن، ترشحات واژن غیر نرمال (سفید و توده ای)، درد هنگام رابطه جنسی و دفع ادرار داشته باشد.

    علاوه بر این علائم فیزیکی می تواند علائمی مانند پریشانی و بی اعصابی نیز ایجاد کند.

    بسیار مهم است که هنگام تجربه این علائم، حتما با پزشک مشورت کنید. با این نشانه پزشک می تواند درمان این بیماری را تجویز کند و نیازی به آزمایش های اضافی مانند پاپ اسمیر نیست. چرا که این نشانه ها، به خودی خود برای تشخیص کاندیدیازیس کافی هستند.

    داروهای ضد قارچ، معمولا به صورت بدون نسخه ای نیز موجود هستند، اما اینکه چه دوز و چه نوع دارویی را از چه برندی مصرف کنید؛ بسیار حائز اهمیت است.

    تعداد زیادی از انواع کرم، شیاف، قرص های واژینال و درمان خوراکی برای عفونت قارچی وجود دارد.

    بسیاری از این دارو ها بدون نسخه هستند. اما جدا از در دسترس بودن این داروها، هیچ کدام از آن ها شما را به طور دائم از کاندیدیازیس، خلاص نمی کنند و می تواند این عفونت مزمن شود و هر چند وقت یک بار تکرار شود.

    در اینجا به معرفی مهم ترین دلایل ظهور مجدد عفونت قارچی واژن می پردازیم:

    بنابراین روش های درمانی این عفونت، باید به دقت توسط پزشک تجویز شود. این کار باعث کاهش ریسک ابتلا به عفونت مزمن کاندیدیازیس می شود. (عفونتی در سال 4 بار یا بیشتر رخ دهد.)

    پریود و عفونت قارچی

    عفونت قارچی واژن می تواند به صورت خود به خود و با شروع پریود درمان شود.

    خون قاعدگی، PH واژن را بالا می برد که این کار باعث کاهش تعداد سلول های قارچی می شود که نمی توانند در PH خونریزی پریودی زنده بمانند.

    عفونت قارچی واژن، معمولا ترشحات سفید رنگ و پنیری شکل بدون بویی را تولید می کند. واژن باکتریایی که از دیگر عفونت های شایع است، بوی بد را تولید می کند. برخی از دلایل دیگر بوی بد واژن می تواند تریکومونیازیس، بهداشت ضعیف یا فراموش کردن تعویض تامپون برای چند روز باشد.

    برطرف شدن علائم کاندیدیازیس می تواند به مدت چند روز، مثلا 7 روز طول بکشد. اگر علائمتان شدید است، این طول درمان تا 2 هفته نیز می تواند طول بکشد.

    مدت زمان عفونت قارچی واژن به دو عامل بستگی دارد؛ شدت عفونت و نوع درمانی را که انتخاب کرده اید. عفونت های سبک تر به مدت 3 تا 7 روز بهبود می یابند. اما عفونت های شدید تر تا دو هفته زمان لازم دارند.

    داروهای بدون نسخه، معمولا در دزمان عفونت های خفیف، موثر هستند؛ اما این داروها به اندازه داروهای تجویزی، موثر نیستند. عفونت قارچی که به درستی درمان نشود، ممکن است ریسک ابتلای مجدد به آن را بالا ببرد و همچنین ممکن است شدت آن نیز افزوده شود..

    اگر عفونت قارچی پس از دوره درمان، بهبود نیافت یا دو ماه پس از درمان، مجددا تکرار شد، دوباره به پزشک مراجعه کنید.

    خارش دهانه واژن به دلیل عفونت قارچی، می تواند آزار دهنده باشد، مخصوصا اگر این عفونت را شب ها داشته باشید. در حالیکه خارش واژن هر ساعت از شبانه روز می تواند رخ دهد، اما ممکن است این خارش را شب ها بیشتر متوجه شوید، چرا که حواستان کمتر به وسیله عوامل بیرونی پرت می شود.

    هنگامیکه عفونت قارچی واژن دارید، نباید رابطه داشته باشید، چرا که ممکن است این عفونت را طولانی تر کرده و باعث برگشت برخی از علائم آن شود و همچنین ممکن است این عفونت را به همسرتان منتقل کنید. همچنین داشتن دخول، در زمانیکه مشغول درمان هستید، می تواند روند درمانی را نیز طولانی کند. همچنین اگر این عفونت به همسرتان نیز منتقل شود، باز هم ممکن است این عفونت را بگیرید. بنابراین تا زمانیکه علائم کاندیدیازیس کاملا برطرف نشده است، نباید رابطه داشته باشید.

    عفونت قارچی واژن معمولا پس از اینکه درمان را شروع کردید، 7 روز طول می کشد تا برطرف شود. البته این در صورتیکه است که از داروهای بدون نسخه استفاده کرده اید.

    استفاده از تامپون و عفونت قارچی

    برای رشد کاندیدا، به مکان مرطوب نیاز داریم، استفاده از تامپون و پد، باعث فراهم آوردن محیط مرطوب می شود که در نهایت می تواند منجر به عفونت قارچی واژن شود. بنابراین؛ تامپون و پد ها را باید به موقع و تقریبا هر 4 ساعت یک بار به خصوص در فصل تابستان تعویض کنید.

    تغییرات هورمونی قبل از شروع پریود، شما را بیشتر مستعد ابتلا به عفونت قارچی می کند. هر ماه قبل از شروع پریود، سطح هورمون های استروژن بدن افت می کند. این کاهش استروژن ممکن است بر محیط داخلی واژن تاثیر بگذارد و به قارچ ها فرصت بیشتری برای رشد بدهد.

    برخی از بانوان ممکن است عفونت قارچی واژن را مجددا قبل از پریود، تجربه کنند. همانطور در بالا گفته شد، این اتفاق به دلیل تغییرات هورمونی  (کاهش سطح استروژن) قبل از شروع پریود و در نتیجه تغیرات در محیط داخلی واژن رخ می دهد. جدا از تغییرات هورمونی قبل از پریود، عوامل دیگری وجود دارد که ممکن است باعث بروز عفونت قارچی واژن شود. این عوامل عبارتند از:

    اگر مجددا گرفتار عفونت های قارچی شدید و یا پس از درمان، این عفونت از بین نرفت، بنابراین این عفونت ممکن است از گونه های خاصی از کاندیدا به وجود آمده باشد. برای درمان و شناسایی این عفونت باید حتما تست آزمایشگاهی بدهید.

    داشتن عفونت قارچی حین پریود می تواند احساس ناخوشایندی را ایجاد کند علائمی مانند خارش، درد و ترشحات واژینال همراه با خون و دل درد داشته باشد. علاوه بر این؛ استفاده همزمان از پد، فنجان قاعدگی با تامپون همزمان با داشتن عفونت قارچی بسیار ناخوشایند است. ممکن از دیفلوکان (فلاکونازول) برای درمان عفونت استفاده کنید. این دارو، یک داروی نسخه ای است و گزینه مناسبی برای درمان عفونت قارچی واژن حین پریود است.

    سلام.من۲۳سالمه ۳سال ازدواج کردم چند وقت یه بارخارش شدید وترشح برفکی ودرد هنگام رابطه دارم الانم که بابحث کرونا دکتر نمیشه رفت میشه کمکم کنید

    من قارچ مزمن گرفتم دکترم رفتم دارو داد ولی خوب نمیشه که نمیشه

    من ۳ دوره دارو گرفتم باز خارش قبل پریود سوزش رابطم ندارم هر بار میرم دسشویی میام لباس زیرممم عوض میکنم با سشوار واتو شورتم گرم میکنم میپوشم دوز دارو هم کامل مصرف شده دیونه ام کرده

    سلام.وقت بخیر.من یکم تکرر ادرار و سوزش،دارم چیکار کنم؟۷ ماهه ازدواج کردم ۴ بار عفونت گرفتم واژنم یکم خشکه.

    من 21 سالم و مجردم دو سال دچار این خارش شدم 2بار ماما رفتم 7 بار متخصص زنان کلی پماد کلی پمار دستساز و کلی قرص از تقویت کننده سیستم ایمنی گرفته تا … حتی دو جلسه co2 فروکشنال انجام دادم هیچ تاثیری نداشت و خوب نشدم واقعا روی اعصابم تاثیر گذاشته دیگه خسته شدم و خودم کلی اضطراب دارم اینم داره دیونم میکنه انقد ناامید شدم ک فک میکنم هیچ وقت خوب نمیشه دیگه خسته شدم😭😭😭😭😭

    سلام من ۹ساله دچار عفونت قارچی هستم و هر سال چندبار عود میکنه و دکتر میرم با کلی دارو بهبود پیدا میکنه اما دوباره بعد از چندماه روز از نو روزی از نو… کاملا نا امید شدم از درمان و خسته…انگار اصن این بیماری درمان نداره😢

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

    اپلیکیشن مینت ، اپلیکیشن تخصصی سلامت بانوان و اولین تقویم تخمک گذاری و پریود ترکر ایرانی

    دکتردکتر مجله اینترنتی دکتردکتر

    برای درمان عفونت واژن چه قرصی مصرف کنیم؟ آیا می‌توان عفونت واژن را با مصرف قرص درمان کرد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا با قرص و پماد‌های مناسب برای درمان عفونت واژن آشنا شوید.

    برای درمان عفونت قارچی واژن، یکی از موارد زیر استفاده می‌شود:

    کسانی که تمایل به استفاده از کرم ندارند، می‌توانند از قرص‌های واژینال استفاده کنند

    کلوتریمازول و میکونازول در درمان اثر یکسانی دارند، ولی احتمال ایجاد حساسیت میکونازول بیشتر از کلوتریمازول است و به همین خاطر بیشتر پزشکان کلوتریمازول را تجویز می‌کنند. اثر نیستاتین از کلوتریمازول و میکونازول ضعیف‌تر است.

    درمان عفونت قارچی پنیری شکل واژن

    در مواردی که واژینیت قارچی خیلی شدید باشد و التهاب و خارش واژن وجود داشته باشد، ممکن است از کورتون‌های موضعی نظیر تریامسینولون یا فلوسینولون برای کاهش التهاب و خارش استفاده شود.

    نکته‌های تکمیلی در مورد درمان واژینیت قارچی

    گاهی ممکن است توسط پزشک توصیه شود که  فرد مبتلا مقدار کمی جوش شیرین در لگن پر از آب بریزد و در آن بنشیند. این کار سبب می‌شود محیط واژن قلیایی شده و از تکثیر قارچ جلوگیری شود. همچنین ممکن است پزشک همین کار را به جای جوش شیرین با سرکه سیب به شما پیشنهاد دهد.

    واژینیت قارچی راجعه به حالتی گفته می‌شود که خانم، بیشتر از ۴ بار در سال دچار این واژینیت شود. در این صورت درمان آن متفاوت خواهد بود و تقریباً درمان حدود ۶ ماه طول خواهد کشید.

    در عفونت باکتریایی واژن درمان با یکی از موارد زیر صورت می‌گیرد:

    نکته‌های تکمیلی در مورد درمان واژینیت باکتریایی

    در عفونت واژن از نوع تریکوموناس درمان با مترونیدازول به مدت یک هفته صورت می‌گیرد. در این نوع از عفونت لازم است علاوه بر خانم، شریک جنسی همزمان با وی، با مترونیدازول درمان شود. سه ماه بعد فرد از نظر علائم و چکاپ باید به پزشک مراجعه کند.

    نکته‌های تکمیلی در مورد درمان واژینیت باکتریایی

    لیست پزشکان متخصص زنان و زایمان

    لیستی از پزشکان متخصص زنان و زایمان را آماده کرده‌ایم تا در صورت نیاز به معاینه یا مشاوره، به راحتی بتوانید از پزشک موردنظر خود نوبت ویزیت حضوری یا ویزیت تلفنی دریافت کنید. برای دریافت نوبت، روی تصویر زیر کلیک کنید(یا لمس کنید).

    پرسش‌های پزشکی و دیدگاهتان درباره این مقاله را بنویسید؛ پزشکان و کارشناسان مجله پاسخ‌گوی شما عزیزان هستند.

    دیدگاه

    نام

    ایمیل

    سلام خانم دکتر، خسته نباشید
    من متاسفانه چند هفته ای هستش که ترشحات قهوه ای تیره و روشن با بوی بد ماهی دارم، که این قضیه منو خیلی ناراحت میکنه، میشه منو راهنمایی کنید چه دارویی باید استفاده کنم تا خوب بشم، سپاسگزارم

    سلام
    قرص مترونیدازول ۲۵۰ هر ۱۲ ساعت دو عدد تا یک هفته
    پماد واژینال تریپل سولفا شبی یک اپلیکاتور تا دو هفته
    استفاده کنید

    سلام خانم دکتر خسته نباشید من خانمی ۳۴ ساله هستم ۳ روزه سوزش ادرار دارم مو قه ادرار درد هم دارم به طوری که انگار مهل ادرارم مثل قلب میز نه همینطور سوزش واژن هم دارم انگار که زخم باشه هر وقت که دسشوی میکنم بد تر میشه چکار کنم پماد ان هم زدم و لی بهتر نشدم پماد واژنم زدم ولی خوب نشدم کلوتریمازول زدم ممنون میشم بگید چکار کنم

    سلام
    برای تشخیص عفونت ادراری آزمایش و کشت ادرار بدهید

    سلام در طول یک ماه گذشته ۱۲ شب قرص واژینال کلوتریمازول استفاده کردم ولی هنوز خارش و سوزش دارم در ضمن قرص خوراکی مترونیدازول هم نمی توانم استفاده کنم لطفا منو راهنمایی کنید

    سلام

    سه عدد کپسول فلوکونازول ۱۵۰ بدین صورت که هر ۷۲ ساعت یک عدد میل کنید

    سلام من تقریبا دوماه زیر دلم خیلی درد میکنه ادرار ام خیلی زرد بوی بدی میده ترشح سفید آبکی دارم خارش شدید از داخل و بیرون دارم خیلی ام جوش میزنم یه خورده که بهتر میشم جوشام میره

    درمان عفونت قارچی پنیری شکل واژن

    سلام
    قرص مترونیدازول ۲۵۰ هر ۱۲ ساعت دو عدد تا یک هفته
    پماد واژینال دالاواگ سی شبی یک اپلیکاتور تا دو هفته
    استفاده کنید

    سلام خسته نباشید. من چند روزی است خارش شدید واژن دارم که اول بیرون واژن بود ولی الان داخل خارش شدید دارم ..وتکه هی پنیری شکل ریز هم داخل واژنم زیاد است.ووقتی ادرار میکنم حس خیلی بدی دارم .چون بچه 7ماهه دارم وشیر خودم میدم نمیدونم چی مصرف کنم بهتره .ممنون میشم راهنماییم کنید

    سلام
    کرم واژینال کلوتریمازول هر شب یک اپلیکاتور تا یک هفته استفاده کنید

    سلام دخترم ۲۱ ساله چند روز سوزش و درد داشتم مخصوصا هنگار ادرار ، بعد متوجه عفونت پنیری و سفید شکل در واژن شدم، از کرم واژینال کلروتیمازول یک درصد استفاده کردم ولی بعد از استفاده از کرم کمی دچار سوزش میشم ، ۴ روز استفاده کردم ولی عفونت هنوز هست 🙁 ، ایا باید درمان رو ادامه بدم؟یا از چیز دیگه ای استفاده کنم؟
    در دوره ی پریود هم باید استفاده کنم؟ممنونم

    سلام
    درمان را پس از پریودی ادامه دهید
    دو عدد کپسول فلوکونازول ۱۵۰ بدین صورت که هر ۷۲ ساعت یک عدد میل کنید

    سلام خانم دکتر من چند ساله عفونت لگن و عفونت رحم دارم قرص مترونیدازول و ازیترومایسین هم خودم هم همسرم مصرف کردیم عغونت لگنم بهتر شده ولی عفونت رحمم نه یک جلسه هم پلاسما انجام دادم

    سلام
    دوست گرامی عفونت انواع مختلفی دارد که بر اساس ان باید درمان صورت‌گیرد
    بدون معاینه نمی توان نظر قطعی داد

    سلام خانم دکتر من چن روزی هس ک ترشحات سفید پنیر مانند دارم و اینکه هنگام نزدیکی درد شدیدی دارم از پماد کلوتریمازول استفاده کردم ولی چندان تاثیری نداره ولی قرصی چیزی نخوردم اصلا

    سلام
    پماد واژینال کلوتریمازول هر شب یک اپلیکاتور تا دو هفته
    دو عدد کپسول فلوکونازول ۱۵۰ بدین صورت که هر ۷۲ ساعت یک عدد میل کنید
    پماد تریامسینولون ان ان روزی دو بار موضعی استفاده کنید

    سلام خانم دکتر من چند روزه دچار عفونت رحم شدم با خارش وسوزش درد کمر ودرد زیر شکم هم دارم سوزش وخارش شدیدی دارم چه داروی مصرف کنم 30سالمه دوتا هم بچه دارممن

  • درمان پنيرك واژن با سير
  • سلام
    پماد واژینال کلوتریمازول هر شب یک اپلیکاتور تا دو هفته
    دو عدد کپسول فلوکونازول ۱۵۰ بدین صورت که هر ۷۲ ساعت یک عدد میل کنید
    پماد تریامسینولون ان ان روزی دو بار موضعی استفاده کنید

    سلام روز بخیر خانم دکتر من ۳۳ساله هستم و متاهل فرزندی هم ندارم.تاحالا خیلی هم ب پزشک زنان مراجعه نکردم جز یک بارچندسال پیش.موقع نزدیکی درد ناراحت کننده ای دارم.ترشحاتم زیاده بعضی موقع رو به قهوه‌ای بعضی وقت سفید پررنگ.وبوی ناخوشایندی داره.وپریودم مدتیه نامنظم پذیرش شدید مو دارم و حدود یه ساله اطراف چانه و فک و گلو جوش میزنم و اینا می‌تونه علائم بدی باشه و نگران کننده؟؟؟ممنون میشم راهنماییم کنید یا اگر باید دارو استفاده کنم بهم بگید.

    سلام
    قرص مترونیدازول ۲۵۰ هر ۱۲ ساعت دو عدد تا یک هفته
    پماد واژینال دالاواگ سی شبی یک اپلیکاتور تا یک هفته
    استفاده کنید
    کپسول آزیترومایسین ۲۵۰ روزانه یک عدد تا ۶ روز مصرف کنید

    سلام من یک هفته ای خارش و سوزش شدید دارم متاهلم و ترشح ندارم چه دارویی خوبه که استفاده کنم.

    سلام
    کرم واژینال کلوتریمازول هر شب یک اپایکاتور تا یک هفته
    پماد تریامسینولون ان ان موضعی روزی دو بار
    استفاده کنید

    سلام خانم دکتر من یک ماه یا بیشتر میشه ک سوزش و خارش دارم ادرارم بوی بدی گرفته و سوزش خیلی اذیت میکنه باید چکارکنم ؟

    سلام
    پماد کلوتریمازول واژینال هر شب یک اپلیکاتور تا یک هفته
    استفاده کنید
    ازمایش و کشت ادرار بدهید

    سلام وقتتون بخیر،من الان دو روزه خارش واژن داشتم که از پماد ان ان مصرف کردم خیلی کمترشده ،فقط الان ترشحات سفید پنیری دارم میخواستم بدونم از چی استفاده کنم؟؟

    سلام
    پماد واژینال کلوتریمازول هر شب یک اپلیکاتور تا یک هفته
    سه عدد کپسول فلوکونازول ۱۵۰ بدین صورت که هر ۷۲ ساعت یک عدد میل کنید
    پماد تریامسینولون ان ان روزی دو بار موضعی استفاده کنید

    سلام من چند روزی خارش وسوزش شدیداز بیرون دارم ترشح ندارم متاهل هستم به نظرتون چه دارویی استفاده کنم. ممنون

    درمان عفونت قارچی پنیری شکل واژن

    سلام
    پماد تریامسینولون ان ان روزی دو بار موضعی استفاده کنید

    سلام خانم دکتر خسته نباشیدمن یکسال که ازدواج کردم و از همون اول عفونت قارچی داشتم الان مدتیه که خیلی زود به زود ادار دارم و خارش واژن هم دارم ممنون میشم بگید چه داروی مصرف کنم🙏

    سلام
    ازمایش قند خون و ادرار بدهید
    از کرم واژینال کلوتریمازول هر سب یک اپلیکاتور تا یک هفته استفاده کنید

    سلام من گاهی خارش وسوزش شدید میگیرم متاهل هستم به نظرتون چه دارویی استفاده کنم. ممنون

    سلام
    کرم واژینال کلوتریمازول هر شب یک اپلیکاتور تا یک هفته

    سلام من قبلا هم خارش واژن داشتم شدید و حالت قرمز مانند بعد یک سال بازم خارش برام اومد قبلا پماد ان آن و پماد کلوتریمازول برای خارش بیرون واژن استفاده میکردم میخوام بدون برای عفونت داخل واژن چیکار کنم ممنون

    سلام
    در مورد رنگ مقدار و غلظت ترشحات خود توضیح دهید

    سلام وقت بخیر خانم دکتر من ۳ روز خارش وسوزش شدید دارم پریودم نشدم حالم بده شما چی پیشنهاد میکنید

    سلام
    کرم واژینال کلوتریمازول هر شب یک اپلیکاتور تا یک هفته استفاده کنید
    در صورت عدم پریودی تا چند روز دیگر ازمایش بارداری بدهید

    سلام خانم دکترخسته نباشید…مدتیه درد دارم بخصوص درحین وپس از نزدیکی آز ادرار دادم مشکلی نبود پاپ اسمیر نشون داد که التهاب رحم دارم دکترزنان دو پماد هیدروکسیزین وکلوتریمازول تجویزکردن که بعدازسه روزخیلی شدید درد وسوزش شروع شد مراجعه کردم ۵ عددقرص هیدروکسیزین برای شبی یکی دادن که بعداز سه شب خوردن دوباره سوزش ودرد شدید اومده سراغم الان برای سوزش ودرد دارم فنازوپیرین میخورم بنظرتون هیدرو ادامه بدم یا قطع کنم؟ممنونم

    سلام
    کپسول ازیترومایسین ۲۵۰ روزانه یک عدد تا ۶ روز
    کرم واژینال دالاواگ سی هر شب یک اپلیکاتور تا یک هفته

    سلام خانم دکتر خسته نباشید من۲۷سالمه و یک دختر یک سال و نیمه دارم که بهش شیر میدم،چند روز دچار خارش شدید هم از تو وهم از بیرون شدم و ترشح هم دارم که یک روز فقط ترشح سبز داشتم بقیه سفید است خارشم طوریه که مقعدم هم میخاره و واژنم قرمز و متورم شده و جوشهای ریزی توش زده اولین بار که تو عمرم اینطوری شدم،چه دارویی استفاده کنم خوب شم

    سلام
    پماد تریامسینولون ان ان هر ۱۲ ساعت به شکل سطحی به مقعد و واژن
    پماد کلوتریمازول و پماد کلیندامایسین واژینال هر شب یک اپلیکاتور واژینال
    تا ۷ روز مصرف شود

    سلام خسته نباشین،من یک سالی میشه ازدواج کردم و ازهمون ماه های اول دچارعفونت قارچی شدم پیش دکتر هم رفتم که برام شیاف کیلیندامایسن دادن خوب شدم ولی بعد یه ماه دوباره عفونت قارچی شدم و الان نزدیک یک سال هست هرماه این مشکل رو دارم قرص مترونیدازول ۲۵۰ و پمادکلوتریمازول مصرف میکنم همچنان هرماه من چیکار کنم خسته شدم واقعا حتی همه موارد بهداشتی رو هم رعایت میکنم،چیزایی که قند مصنوعی دارن مصرف نمیکنم ولی خوب نمیشم میشه کمکم کنید ممنون میشم

    سلام
    پیشنهاد من اینه شما هرروز روزی ۱۰ دقیقه در آب و سرکه یا آب و جوش شیرین بشینید
    در منزل از دامن بدون لباس زیر استفاده کنید
    در بیرون حتما از لباس زیر نخی و شلوار نخی استفاده
    و قرص مترونیدازول ۲۵۰ هر ۱۲ ساعت ۲ عدد همسرتان و ۲ عدد شما
    شیاف واژینال نیستاتین هر شب یک عدد
    پماد واژینال کلیندامایسین هر شب یک اپلیکاتور
    قرص فلوکونازول ۱۵۰ هر ۴۸ ساعت یکی شما و یکی همسرتان
    تا یک هفته مصرف کنید
    اگه بهبود نداشتید برای معاینه واژینال و بررسی زخم و عفونت مراجعه به متخصص زنان داشته باشین‌

    سلام خسته نباشيد، من مدتي كه احساس درد زير دل و كمرم دارم و ترشحات زرد همراه بود و بيشتر ترشحات پنيري دارم و حالت خيسي. گاهي هم احساس خارش ميكنم ،لطفا بگيد چه دارويي مصرف كنم مرسي

    سلام
    قرص مترونیدازول ۲۵۰ هر ۸ ساعت
    پماد واژینال کلوتریمازول هر شب یک اپلیکاتور
    پماد واژینال تریپل سولفا هر شب یک اپلیکاتور
    قرص فلوکونازول هر ۴۸ ساعت یک عدد
    تا ۷ روز مصرف شود

    سلام من هرازمدت یه بارکه میشه دچار خارش شدید واژن میشم عفونت پنیری شکل هم دارم پماد کلوتریمازول استفاده کردم خوب بوده سه ماه پیش الان بنظرتون دوباره استفاده کنم جواب میده؟

    سلام
    بله برای ۷ الی ۱۰ شب استفاده کنید

    باسلام دوروزه زیردلم سمت راست دردمیکنه آی یودی هم دارم الان ۶ساله هرازگاهی این دردودارم قرص میخورم بهترمیشم الان دوروزه درددارم چکارکنم

    سلام
    نیاز به معاینه شکم توسط متخصص داخلی می باشد

    سلام من عفونت ترشحات سبز داشتم که با فلوکونازول هر 3روز یبار و مترونیدازول هر 12 ساعت 2 عدد تا 10 روز بهبود تا حدی پیدا کردم، خارش ناچیز داشتم ولی ترشحات بدون بو واول ترشحات سبز خعلی زیاد بود طوریکه دستمال توالت چند لایه باید می‌گذاشتم و تند تند تعویض، اما الان خیلی کم شده و ترشحات خشک شده ولی خارش پیدا کردم چکار کنم مترونیدازول و فلوکونازول رو ادامه بدم، از فلوکونازول هر سه روز یبار تا حالا 2تا دونه خوردم تا چند روز ادامه بدم؟

    سلام
    قرص ها را تا ۷ الی ۱۰ روز ادامه دهید
    پماد واژینال کلیندامایسین شبی یک اپلیکاتور و شیاف واژینال نیستاتین هم شبی یکی
    تا ۷ شب مصرف شود

    سلام خانم دکتر من درماه یک بار خارش شدید میگیرم بیشتر بیرون واژنم هست متاهل هم هستم دارو کلوتریمازول وکلیندامایسین هم استفاده کردم قبلا جواب گرفتم الان باید همونارو مصرف کنم؟

    سلام
    بله هر شب یک اپلیکاتور تا یک هفته مصرف شود

    سلام من ۳ روزه واژنم هم از داخل هم از بیرون میخاره هیچ علائم دیگه ای ندارم حتی سوزش ادرار هم ندارم فقطو فقط خااارش…چیکارکنم چه دارویی مصرف کنم؟

    سلام
    پماد تریامسینولون ان ان هر ۱۲ ساعت به شکل سطحی و هر شب یک اپلیکاتور واژینال
    قرص فلوکونازول هر ۴۸ ساعت یک عدد
    تا ۷ روز مصرف شود

    مجله اینترنتی دکتردکتر از دی ۱۳۹۶ در راستای ارتقای فرهنگ سلامت ایرانیان فعالیت خود را آغاز کرد. به‌وجود آوردن بستری قابل اعتماد و کامل از اطلاعات پزشکی با استفاده از آخرین دانش روز دنیا از مهم‎‌ترین اهداف مجله است.

    در حال حاضر فعالیت مجله اینترنتی دکتردکتر، بر معرفی بیماری‌ها و علائم آن‌ها، معرفی مراکز درمانی و تجهیزات پزشکی متمرکز است.

    پرسش و پاسخ پزشکی از شاخص‌ترین امکانات مجله اینترنتی دکتردکتر است. سوال‌ها و دغدغه‌های پزشکی شما در این بخش توسط تیم پزشکی مجله پاسخ داده خواهند شد؛ شما همچنین می‌توانید تجربه‌های خود را از انتخاب پزشک تا راه‌های درمان در بخش پرسش و پاسخ با سایر مخاطبان به اشتراک بگذارید.

    تماس تلفنی با پزشکان

    نوبت‌دهی اینترنتی پزشکان

    دکتردکتر مجله اینترنتی دکتردکتر

    ترشحات پنیری هنگام نزدیکی به چه علت است؟ درمان قارچ واژن چگونه انجام می‌شود؟ در ادامه به این سوالات و سایر پرسش‌های مربوط به عفونت قارچی واژن پاسخ داده‌ایم؛ با ما همراه باشید.

    عفونت قارچی واژن یک عفونت قابل انتقال مقاربتی نیست، ولی بعد از انجام رابطه‌ جنسی (رابطه‌ جنسی  که منجر به دخول  شود) می‌تواند گسترش پیدا کند. گفته می‌شود که زمان‌بندی هم در این امر دخالت دارد. عفونت قارچی به وسیله‌ گروهی از عوامل دیگر تحریک می‌شود.

    مهم نیست که دلیل عفونت قارچی چیست، باید توجه داشته باشیم که این نوع از عفونت چندان جدی و وخیم نیست و به راحتی در خانه قابل درمان است. برای اینکه بفهمید این مسئله چگونه اتفاق می‌افتد، با عوامل احتمالی آن آشنا شوید و راه‌های درمانی آن را بشناسید مقاله را تا پایان به دقت مطالعه کنید.

    قارچ‌های کاندیدا (Candida) جز فلور طبیعی و اکوسیستم واژن هستند، اما اگر این قارچ‌ها به صورت غیر قابل کنترلی رشد کنند، در نهایت منجر به عفونت قارچی خواهند شد.

    درمان عفونت قارچی پنیری شکل واژن

    دخول در هنگام رابطه‌ جنسی باکتری‌های روی انگشت و یا آلت جنسی شریک جنسی را به اکوسیستم طبیعی باکتریایی و قارچی واژن وارد می‌کند‌. اسباب‌بازی‌های جنسی هم عاملی برای انتقال این آلودگی‌ها هستند.

    انتشار آلودگی خود به تنهایی برای تحریک شروع یک عفونت قارچی کافی است. خطر ابتلا به عفونت زمانی افزایش پیدا می‌کند که فرد رابطه‌ جنسی منجر به دخول با فردی برقرار کند که بر روی ناحیه‌ تناسلی دارای عفونت‌های قارچی است.

    اگر شما به عفونت قارچی مبتلا شده باشید، احتمال این وجود دارد که این عفونت را از شریک جنسی خود دریافت کرده باشید. از طرفی دیگر زمانی که شما متوجه عفونت قارچی خود شدید و اقدام به برقراری رابطه‌ جنسی کردید، احتمال این وجود دارد که عفونت را به شریک جنسی خود نیز منتقل کنید. 15 درصد مردانی که اقدام به برقراری رابطه‌ جنسی محافظت نشده با فردی مبتلا به عفونت قارچی واژن می‌کنند، دچار این عفونت خواهند شد.

    اگر به عفونت قارچی واژن مبتلا هستید، بهتر است پیش از برقراری رابطه‌ جنسی، این موضوع را با شریک جنسی خود در میان گذاشته و از او بخواهید که توسط پزشک معاینه شود.

    توصیه می‌شود که در صورت ابتلای فرد و یا شریک جنسی‌اش به عفونت قارچی واژن تا مدتی رابطه‌ جنسی انجام نشود تا علائم این عارضه به صورت کلی در فرد از بین برود. این مسئله به عدم بازگشت دوباره‌ عفونت کمک می‌کند

    نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد که داشتن رابطه‌ جنسی دهانی خطر ابتلا به عفونت قارچی واژن را افزایش می‌دهد. در واقع در رابطه‌ جنسی دهانی، باکتری‌ها و قارچ‌های کاندیدای موجود در دهان، زبان و لثه‌ شریک جنسی به قسمت خارجی آلت جنسی زنانه (vulva) منتقل می‌شوند. این قسمت واژن، کلیتوریس و لبه‌های واژن را هم شامل می‌شود. 

    خظر ابتلا به عفونت زمانی بیش‌تر خواهد شد که فرد به برفک دهانی مبتلا باشد. اگر شریک جنسی اقدام به لیس زدن و یا بوسیدن سایر نقاط فرد مقابل بکند، باکتری و قارچ در نقاط دیگر بدن هم منتقل خواهند شد. این نقاط شامل دهان، نوک سینه و دهانه‌ مقعد خواهد بود. 

    بیشتر بخوانید: آیا برقراری رابطه جنسی در زمان عفونت واژن خطرناک است؟

    با وجود اینکه احتمال انتقال عفونت قارچی واژن از طریق برقراری رابطه‌ جنسی منجر به دخول وجود دارد، راه‌های انتقال دیگری هم برای این عارضه وجود دارد:

    اگر فرد مطمئن باشد که به عفونت قارچی واژن مبتلا است، می‌تواند این مشکل را با مصرف کرم‌هایی که می‌توان بدون داشتن نسخه از داروخانه خریداری کرد، به راحتی برطرف کند. میکونازول (miconazole) و باتوکونازول (butoconazole) از جمله این داروها هستند. 

    علاوه بر این درمان‌های خانگی هم برای عفونت قارچی واژن وجود دارند، با این همه هیچ‌گونه شواهد بالینی دال بر موثر بودن این روش‌ها وجود ندارد. 

    زمانی که فرد این کرم‌ها را مصرف می‌کند، برای اینکه زودتر به نتیجه‌ مورد نظر برسد و زودتر علائم این عفونت برطرف شوند، بهتر است از لباس‌های زیر کتانی استفاده کند. در این مدت گرفتن حمام آب گرم به همراه نمک اپسوم یا منیزیوم سولفات (Epsom salt) به کم شدن شدت خارش بدن کمک بسیار زیادی می‌کند. 

    از آغاز شروع فرایند درمان سه تا هفت روز طول می‌کشد که علائم بیماری به صورت کامل برطرف شوند. برای اینکه مطمئن شوید که عفونت به صورت کامل برطرف شده باید مراحل درمان را به درستی و به صورت کامل انجام داد. 

    اگر علائم بیماری کماکان پا برجا باشند، پزشک خود را ملاقات کنید. پزشک می‌تواند تشخیص دهد که آیا علائم عارضه مربوط به عفونت قارچی واژن است یا خیر و در صورت لزوم پزشک داروهای خوراکی و یا ضد قارچ‌های قوی‌تری را تجویز خواهد کرد. 

    پیشگیری از عفونت‌های قارچی واژن در همه‌ زنان ممکن نیست، ولی از آن‌جایی که ابتلا به این دسته عفونت‌ها بوی بدی را در اطراف واژن و ناحیه‌ تناسلی زن ایجاد می‌کند، با انجام اقدامات ساده‌ای می‌توان شدت بوی نامطبوع را کم‌تر کرد. ۷۵ درصد از زنان حداقل یکبار در طول عمر خود به عفونت‌های قارچی واژن مبتلا می‌شوند،

    آنتی بیوتیک‌ها را فقط در مواقع ضروری مصرف کنید: آنتی بیوتیک‌ها در مواقع سرماخوردگی اثرات شفا بخشی ندارند، زیرا که سرماخوردگی یک بیماری ویروسی است و آنتی‌بیوتیک تنها برای از بین بردن باکتری‌ها موثر است و مصرف خودسرانه‌ آن باعث از بین رفتن باکتری‌های مفید بدن هم خواهد شد.

    اگر بعد از حدود یک هفته از شروع درمان بهبودی در فرد حاصل نشود، باید فرد به پزشک مراجعه کند. پزشک داروهای قوی‌تری برای مقابله با عفونت تجویز خواهد کرد. 

    شما همچنین باید در موارد زیر به پزشک مراجعه کنید:

    لیست پزشکان متخصص زنان و زایمان

    لیستی از پزشکان متخصص زنان و زایمان را آماده کرده‌ایم تا در صورت نیاز به معاینه یا مشاوره، به راحتی بتوانید از پزشک موردنظر خود نوبت ویزیت حضوری یا غیرحضوری دریافت کنید. برای دریافت نوبت، روی تصویر زیر کلیک(یا لمس) کنید.

    منبع:

    healthline

    webmd

    پرسش‌های پزشکی و دیدگاهتان درباره این مقاله را بنویسید؛ پزشکان و کارشناسان مجله پاسخ‌گوی شما عزیزان هستند.

    دیدگاه

    درمان عفونت قارچی پنیری شکل واژن

    نام

    ایمیل

    سلام
    من خارش و سوزش داشتم به متخصص مراجعه کردم و گفتند عفونت قارچی دارم. آیا ممکنه توی رابطه های قبلی به همسرم هم انتقال داده باشم؟اگر جواب بله هست چه قرص یا دارویی هست تا عفونت ایشون از بین بره؟ چون ایشون هم خارش دارند.

    سلام عفونت قارچه منتقل نميشه نگران نباشيد

    سلام
    من سوزش و خارش زیاد دارم دکتر هم گفته ک قارچه دارو هم ک مصرف میکنم ی مدت خوب میشم دوباره شروع میشه تو رابطه جنسی هم اذیت میشم.از قرص و پماد هم استفاده کردم.درمان قطعی قارچ چیه ک بر نگرده ممنون میشم

    سلام
    کپسول آزیترومایسین ۲۵۰ روزانه یک عدد تا ۶ روز مصرف کنید
    اگر بیش از ۴ بار در سال دچار عفونت قارچی واژینال می شوید نیاز به درمان پیشگیرانه دارید
    هفته ای یک عدد کپسول فلوکونازول ۱۵۰ تا ۶ ماه مصرف کنید

    سلام خسته نباشید من خانم سیو پنج ساله هستم ده ساله ازدواج کردم بچه دار نمیشم عفونت دارم خارش سوزش کمردرد مسانه درد دارم ی حاملگی خارج از رحم داشتم متاسفانه لوله چپم برداشتن لوله راست هم عفونته ورم کرده دکترا میگن برش دار کشت کن موندم چکار کنم ورمش عفونتش خوبش

  • مدل صندلی ناهار خوری کودک
  • سلام، شما احتمالا اندومتريت كرديد بايد آنتي بيوتيك بگيريد ( و ترجيحا تزريقي) در اين خصوص بايد با متخصص زنان مشورت كنيد.

    سلام من21سالمه تازه ازدواج کردم هنگام نزدیکی ترشح سفید پنیری دارم الان3روزه لای پام مث جوش بیرون زده و خارش دارم هم داخل واژنم میخاره هم اون جوشای ریز آیا عفونت قارچی دارم؟درمانش چیه

    سلام
    بثورات پوستی باید معاینه شود
    اما با توجه به شرح حال
    پماد کلوتریمازول واژینال هر شب یک اپلیکاتور و هر ۱۲ ساعت به شکل موضعی
    پماد تریامسینولون ان ان هر ۱۲ ساعت ب شکل موضعی
    قرص فلوکونازول هر ۴۸ ساعت یک عدد
    تا یک هفته مصرف شود
    در صورت عدم بهبودی به متخصص زنان مراجعه کنید

    سلام، اگر شریک جنسی من پس از سکس دهانی دچار عفونت شده باشد. برای جلوگیری از این موضوع آیا مواد یا ضدعفونی کنده هایی وجود دارد که میکروب دهان را از بین ببرند و از عفونت مجدد جلوگیری گردد؟

    سلام
    با ضدعفونی کننده برطرف نمیشود
    باید معاینه شود و درمان خوراکی بر طبق تشخیص داده شود

    من به علت ترشحات پنیری و خارش واژن بعد از زایمان از پماد دالاواگ استفاده کردم و از فردای روز مصرف خون قرمز روشن مشاهده کردم دلیلش چیه و ایا مصرف رو ادامه بدم یا به پزشک مراجعه کنم

    سلام
    به جای دالاواگ از کرم واژینال کلوتریمازول هر شب یک اپلیکاتور استفاده کنید

    سلام من ۲۱ سالمه . ۴ ماهه دچار عفونت قارچی شدم و ۲ دوره شیاف و کرم مصرف کردم ولی خوب نشدم .تمام نکات بهداشتی رو رعایت میکنم. علت چی میتونه باشه

    سلام
    قرص فلوکونازول هر شب یک عدد
    ژل کلوتریمازول هر شب یک اپلیکاتور
    تا یک‌هفته مصرف شود

    سلام خسته نباشید.من ۴ ماه هست به عفونت قارچی مبتلا شدم دو دوره کلوتریمازول ۲٪وتروکونازول ۴٪همراه با قرص فلوکونازول مصرف کردم اما همچنان یه مقدار خارش دارم وحالت ترشح کم کامل رفع نمیشه.نمیدم دیگه چکار کنم خسته شدم اکه ممکنه منو راهنمایی کنید.خارج از کشور زندگی میکنم هر دکتری که میرم فقط همینو میدن که تاثیری نداره.ممنون

    درمان عفونت قارچی پنیری شکل واژن

    سلام
    اگر خارش مربوط به اندام تناسلی می باشد از پماد تریامسینولون ان ان روزی دو بار موضعی استفاده کنید
    قرص فلوکونازول ۱۵۰ را هفته ای یکی تا ۶ ماه ادامه دهید

    با سلام
    من هر چند ماه یکبار یا گاهی اوقات بعد از هر پریودی دچار عفونت پنیری شکل یا ژله ای میشم
    وقتی هم ک مترونیدازول مصرف میکنم خوب میشم ولی باز بعد ی مدت شروع میشه
    از طرفی وقتی مترو میخورم بخاطر مصرف زیادیش فکر میکنم باکتری های مفید و هوازی رو از بین میبره و دچار نفخو احساس سنگینی در شکم میشم
    رابطه جنسی هم بخاطر شغل همسرم ماهی دوبار
    ک مسائل بهداشتی رو خیلی رعایت میکنم
    ولی باز هم عفونت?

    سلام
    کرم واژینال کلوتریمال هر شب یک اپلیکاتور واژینال استعمال شود
    کپسول فلوکونازول ۱۵۰ هفته ای یکی تا دو هفته میل کنید

    مجله اینترنتی دکتردکتر از دی ۱۳۹۶ در راستای ارتقای فرهنگ سلامت ایرانیان فعالیت خود را آغاز کرد. به‌وجود آوردن بستری قابل اعتماد و کامل از اطلاعات پزشکی با استفاده از آخرین دانش روز دنیا از مهم‎‌ترین اهداف مجله است.

    در حال حاضر فعالیت مجله اینترنتی دکتردکتر، بر معرفی بیماری‌ها و علائم آن‌ها، معرفی مراکز درمانی و تجهیزات پزشکی متمرکز است.

    پرسش و پاسخ پزشکی از شاخص‌ترین امکانات مجله اینترنتی دکتردکتر است. سوال‌ها و دغدغه‌های پزشکی شما در این بخش توسط تیم پزشکی مجله پاسخ داده خواهند شد؛ شما همچنین می‌توانید تجربه‌های خود را از انتخاب پزشک تا راه‌های درمان در بخش پرسش و پاسخ با سایر مخاطبان به اشتراک بگذارید.

    تماس تلفنی با پزشکان

    نوبت‌دهی اینترنتی پزشکان

    آیا میدانید 75% زنان حداقل یکبار در طول عمر خود به این بیماری دچار شده اند؟ که بیشترین عامل آن یک قارچ به نام کاندیدا آلبیکنز هست؟

    زمانی ما به عفونت قارچی واژن فکر می کنیم که شما ترشحات پنیرکی و خارش داشته باشید. البته خارش های فقط بیرونی ، می تواند ناشی از حساسیت به محیط یا ماده ی خاصی باشد(مثل نواربهداشتی و …). اما در کل علایم قارچ واژن را به این صورت می توان شرح داد:


    اگر ازدواج کرده اید: با مشاهده ی خارش غیر معمول و ورم و ترشحات پنیرکی به پزشک متخصص زنان مراجعه می کنید و پس از معاینه داخلی واژن با اسپکلوم ، مشکل شما و شدت آن تشخیص داده می شود.

    اگر باکره هستید، معمولا مشکل شما محدود به بیرون دستگاه تناسلی است و معاینه داخلی نیاز نیست. گاهی لازم است دستگاه تناسلی بیرونی فقط مشاهده شود.

    درمان عفونت قارچی پنیری شکل واژن

    دوستان عزیز توصیه اولم این هست که اصلا خود درمانی نکنید! گاهی برخی درمان های خانگی علایم شما را بدتر می کند!


    اما داروهای این دسته از عفونتها شامل:


    فلوکونازول در بارداری ممنوع است.

    عفونت قارچی مکرر یعنی شما حداقل 4 بار در سال به این نوع عفونت بصورت علامت دار مبتلا شوید! در اینصورت خارش ناشی از کاندیدیاز واژن تبدلی به سوزش می شود!
    در این موارد شریک جنسی تان هم باید درمان شود.

    درمان قارچ واژن طولانی مدت ، استفاده فلوکونازول هفته ای یک بار به مدت شش ماه می باشد.
     


     



    بله ممکن است.

    در اين مقاله از 7 گنج ، به بررسي يكي از شايع ترين مشكلات زنانه ميپردازيم. عفونت قارچي و خارش واژن كه بي ترديد هر زني تجربه اش را دارد. با ما همراه شويد تا با علائم، روشهاي پيشگيري و درمان اين مشكل در خانه آشنا شويد…

    برخی از بیماران بوجود آمدن خارش و یا سوزش و یا هر علامت دیگر در ناحیه تناسلی را به عدم رعایت بهداشت ربط داده و با شستشوی زیاد با صابون و لیف سعی در بر طرف کردن آن می کنند. این کار کاملا اشتباه بوده و منجر به تشدید خارش می شود. شستشو بعد از هر بار ادرار و مدفوع با آب خالی و سپس خشک کردن به آرامی با دستمال کاغذی برای بهداشت ناحیه تناسلی کافیست.

    پوشیدن لباسهای تنگ، چسبناک بویژه از جنس پلاستیک منجر به تشدید رطوبت شده و ناحیه را برای رشد قارچ مستعد می کند بنابراین توصیه می شود از پوشیدن لباسهای تنگ پرهیز شود.

    برخی از بیماران با تصور اینکه رطوبت منجر به رشد قارچ در ناحیه تناسلی می شود، با سشوار اقدام به خشک کردن ناحیه تناسلی می کنند. این کار نیز غلط است. خشک کردن با دستمال کاغذی نرم و به آرامی کفایت میکند.

    درمان عفونت قارچی پنیری شکل واژن

    استفاده از کرمهای ضد خارش و ضد قارچ که معمولا بیماران بدون نسخه از داروخانه تهیه می کنند، خود یکی از عوامل اصلی خارش هستند. توصیه می شود حتما برای درمان خارش ناحیه تناسلی به پزشک متخصص مراجعه و تمام کرمهای موضعی را که خود از قبل استفاده می کنید قطع کنید. حداکثر می توان از وازلین خالص( بدون عطر و مواد نگهدارنده )برای تسکین خارش در ناحیه تناسلی استفاده کرد.

    اگر دچار خارش مزمن و طولانی مدت ناحیه تناسلی هستید بهتر است از کاندوم استفاده نکنید. همچنین ژلهایی که به عنوان ژلهای روان کننده به فروش می رسند از عوامل مهم ایجاد حساسیت، آلرژی و خارش در ناحیه تناسلی هستند. استفاده از این ژلها حتی برای کسانی که مشکل خارش هم ندارند توصیه نمی شوند.

    اگر دچار خارش مزمن و طولانی در ناحیه تناسلی می باشید(در زنان) استفاده از تامپون به جای نوار بهداشتی ارجح است.البته این کار حتما باید زیر نظر پزشک انجام شود. زیرا تامپون نیز عوارض خاص خود را دارد.

    خارش واژن بخصوص در طول شب میتواند بسیار مشکل باشدو خواب شما را خراب و خستگی و بی حالی بوجود اورد برای متوقف کردن خارش اعمال یخ بطور مستقیم یا کمپری اب سرد در مهبل . این کار می تواند برای شما سخت باشد ولی خواب و استراحت کافی برای شما به ارمغان میاورد.

    نمک کلا خاصیت ضد باکتریایی داره و میتواند باکتریها و قارچها را ازبین ببرد .شستن واژن با اب نمک غلیظ در هر زمان فورا تسکین و از تکثیر بیشتر باکتریها جلوگیری بعمل میاورد .

    همچنین شما میتوانید وان  را با اب گرم پرکرده و نصف فنجان نمک بدان اضافه کنید و چمباتمبه بشینید در حین نشستن سعی کنید اب نمک بداخل واژن رفته و باکتریها بطور موثر کشته شوند.

    سیر نیز دارای خواص ضد باکتریایی قوی میباشد.میتواند درد را فورا کاهش دهد و فوت و فن خاصی دارد .

    جویدن ۲الی ۳ حبه  در دهان و سپس قراردادن ان در واژن . شاید بوش ناراحت کننده باشه ولی یک سوپرایزره تسکین دهنده است  !

    استفاده از پرو بیوتیکها  به منظور از بین بردن باکتریها کار جدیدی نیست . ماست خالص و خوب درای کشتهایی است که میتواند با افزودن باکتریهای خوب باکتریهای بد رو از بین ببرد . برای درمان خارش نوشیدن ۱ فنجان کشک خالص شیرین نشده هر روز مفید است . ماستهای بز یا گوسفند بهترین درمان میباشد.

    راه دیگر استفاده از ماست  قرار دادن ان بطور مستقیم در واژن است . برای این منظور میتوانید ماست اغشته با تامپون یا پنبه بمدت چند ساعت استفاده کنید . ماست منجمد نیز تسکین فوری رو به همراه دارد.

    برگ ریحان خاصیت ضد میکروبی- ضد قارچی و ضد باکتری دارد . برگ ریحان را در ۲ فنجان ابجوش گذاشته دم کشیده .بمدت ۲۰ دقیقه تا قوام امده . نوشیدن این اب ۲ بار در روز برای خارش واژن مفید است .

    برگهای رزماری را بمدت ۱۵ دقیق در اب خیسانده با اب گرم و شستن ناحیه واژن با این داروی گیاهی

    مقداری عسل ار به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به ناحیه واژن خود بمالید تا علایم بیماری تسکین یابد. سپس عسل را پاک کنید و واژن را به خوبی بشویید.

    چند قطره روغن درخت چای را در یک لیوان آب بریزید و سپس تامپون را به این مواد آغشته کنید و وارد ناحیه واژن کنید. اگر این کار را چند روز و روزی سه مرتبه انجام دهید، عفونت قارچی از بین خواهد رفت.

    سرکه سیب دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچ بسیار عالی میباشد.برای این کار ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب با اب گرم ترکیب و واژن خود را با این اب دو بار در روز بمدت ۲الی ۳ روز شستشو دهید . سرکه واژن را اسیدی و باکتریها بمدت طولانی نمی تونند در آن رشد کنند .

    اگر با رعایت نکاتي که در بالا گفته شد بهبودی در وضعیتتان ایجاد نشد و همچنان خارش واژن داشتید و یا اگر بهبود حاصل شد اما پس از گذشت چند روز مجدد خارش به سراغتان آمد مشکلتان را با پزشک مطرح کنید.

    تذکر:

     عفونت قارچی محدودیتی برای رابطه با همسر ایجاد نمیکند ولی بهتر است تا پایان درمان رابطه برقرار نکنید.

    ——————————————————————————————————

    شایع ترین علل درد زیر شکم خانم ها را اینجا بخوانید:

    ——————————————————————————————————

    اگر در رابطه جنسی دچار درد میشوید مقاله زیر رابخوانید:

    ——————————————————————————————————

    اگر نميدانيد ميزان ترشحات واژن طبيعي است با نه اين مقاله را مطالعه كنيد:

    ——————————————————————————————————

    درمان عفونت قارچی پنیری شکل واژن

    اگر فقط خارش داريد و ميزان ترشحات افزايش نيافته اين مقاله را مطالعه كنيد:

    ——————————————————————————————————

    مطالب مرتبط:

    *** كپي برداري تنها در صورت ذکر نام ولينك فعال به7 گنج مجاز است.

    دیدگاه شما

    آدرس وبسایت

  • مدل خانه شیک 120متری
  • پسلام من عنبرالنسارا رو امتحان کردم دودش میسوزونه واژن و ولی برای از،بین بردن سوزش و خارش و حتی ترشحات عالیه

    سیر خیلی خوب بود.اولش سوخت ولی خوبه مرسی از سایتتون

    سلام من علامت خاصی ندارم فقط یکم خارش دارم فقط موقع نزدیکی ی چیزای سفیدی که تیکه های خیلی ریزه به همسرم میچسبه وواقعامنواذیت میکنه این موضوع خیلیم دکتررفتم دارومیخورم یکم بهترمیشه ولی بازشروع میشه لطفاراهنماییم کنین ممنون

    سلام خواهری که نوشتی میری دکتر خوب میشی ولی بازهم شروع میشه ،،،تنها راه درمان عفونت زنانه فقط دارو خوردن ما زنها نیست پنجاه درصد شوهرا باید دارو بخورن ،شما به شوهرتون باید مترو نیدازول بدین هرشب. وهرصبح یکدونه همزمان خودتونم مصرف بکنید تا ان شا..نتیجه بگیرید

    منم به همین مشکل مبتلا بودم راههای مختلفی امتحان کردم تا متوجه شدم که بخاطر شستشو باصابون به این مشکل دچار میشم چند روز توی خونه لباس زیر نپوشید و از صابون فقط برای شستن کشاله ران با احتیاط استفاده کنید خوب میشید

    درمان عفونت قارچی پنیری شکل واژن
    درمان عفونت قارچی پنیری شکل واژن
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *