درمان سوختگي چشم با روغن داغ

دوره مقدماتی php
درمان سوختگي چشم با روغن داغ
درمان سوختگي چشم با روغن داغ

۰۲۱۸۸۸۷۴۹۵۹ :تماس و مشاوره

چشم از جمله ساختارهای مهم و حساس است که بخشهای مختلف آن با توجه به ساختار و عملکرد آن با هم تطابق دارند.حرکات منظم و نوسانی و مکرر چشم ها در یک یا چند منطقه بینایی که بطور غیر ارادی رخ می دهد و بطور فیزیولوژیک و هم بطور پاتولوژیک می تواند رخ دهد را نیستاگموس گویند. این حرکات بصورت رفت و برگشتی یا بصورت پاندولی می باشند.در واقع نیستاگموس لرزش کره ی چشم یا نوسانات تکراری و ریتمیکه یک یا هر دو چشم است.

این حرکات غیر ارادی بوده و بیشتر این موارد به صورت مادرزادی بروز می کند ولی ممکن است بر اثر برخی بیماریها مانند بیماریهای مغزی و گاهی اوقات ضایعات گوش داخلی نیز ایجاد شود که در این صورت اکتسابی خواهد بود. نیستاگموس ممکن است باعث مشکلات بینایی شود.

علامت اصلي همان حرکات ريتميک است که در اغلب موارد با چشم غير مسلح نيز قابل تشخيص است. . در برخي از بيماران ممکن است همزمان با نيستاگموس، انحراف چشم نيز وجود داشته باشد. علاوه بر علايم فوق، در موارد حسي ساير علايم بيماري زمينه اي چشمي همچون افتادگي پلك ها، كاتاراكت (آب مرواريد) يا بیماری شبكيه يا عصب بينايي نيز قابل تشخيص هستند.از علت های این بیماری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- نيستاگموس كه مي تواند عرضي، عمودي ، چرخشي يا پاندولي باشد. نيستاگموس هاي پاندولي از لحاظ سرعت و ارتفا‌ع يكسان هستند، لذا جزء كند و تند ندارند ولي نيستاگموس هاي ضربانی، كه بطور شايعتر ديده مي شوند، داراي دو حركت كند و تند هستند. پس علاوه بر تقسيم بندي فوق، نيستاگموس ها را ميتوان به دو نوع كلي پاندولي و ضربانی تقسيم نمود.درمان سوختگي چشم با روغن داغ

۲- نیستاگموس مادرزادی : در ۶ ماهه اول زندگی رخ می دهد اگر قبل از ۶ ماهگی رخ دهد به آن نیستاگموس زودرس و اگر پس از ۶ ماهگی رخ دهد به آن نیستاگموس دیر رس می گویند و به دو گروه تقسیم می شوند

دوره مقدماتی php

۳- نیستاگموس پنهانی : این نوع هنگام بستن یک چشم ایجاد یا افزایش می یابد و غالباً در بیماران مونوکولار رخ می دهد . جهت نیستاگموس همیشه زمانی که کاور از یک چشم به یک چشم دیگر منتقل می شود برعکس می شود  و این ویژگی خاص نیستاگموس پنهانی است . که خود به دو نوع تقسیم می شود که هر دو نوع همیشه همراه با استرابیسم هستند .

۴- نیستاگموس اکتسابی یا نورولوژیک : علت آن ضایعات پاتولوژیک یا ضربه به راه های اعصاب حرکتی است . مثل MS . که به ۴ گروه تقسیم می شوند .

درمان نیستاگموس باعث افزایش دید و کاهش حرکات چشم و سر می شود.در موارد مادرزادی نیستاگموس، برخی از روشهای غیر جراحی مانند تمرینات ورزشی چشم که به تمرینات اوتاپتیکس معروف است انجام می پذیرد و همچنین درمانهای جراحی نیز در بهبود نسبی دید و اصلاح وضعیت غیر طبیعی سر بسیار مفید و سودمند است.

نيستاگموس غالباً ماندگار است اما مي توان بينايي كاهش يافته را با استفاده از عينك و وسايل كمك كننده كاهش بينايي بهبود بخشيد. اگر چشم ها در جهت ويژه اي ثابت ترند، استفاده از عينك هاي منشوري يا جراحي عضلات چشمي ممكن است وضعيت سر را بهبود بخشيده و بينايي بهتري را ارائه دهند. درمان جراحي نيستاگموس به چند منظور ممکن است انجام شود :

 انواع مختلف روش هاي جراحي براي اين منظور وجود دارد که هيچ کدام از روش ها قادر به از بين بردن کامل نيستاگموس نيستند.

برچسب : جراح چشم, جراحی چشم, چشم پزشک, درمان لرزش چشم, درمان نیستاگموس, دکتر رجبی, دکتر محمد طاهر رجبی, دودوئک, علائم نیستاگموس, علت نیستاگموس, علل لرزش چشم, فوق تخصص چشم, لرزش چشم, متخصص چشم, نیستاگموس, نیستاگموس چیست

Facebook|Google plus|twitter|cloob|Facenama|Stumble Upon|Delicious|Digg|

سلام آقای دکتر من نیستاگموس مادرزادی دارم و متاسفانه می دونم که راه درملن وجود نداره .برای کنترل وضعیت چشم باید به چه متخصصی مراجعه کرد ؟

متخصص استرابيسم يا نوروافتالمولوژي

برنامه زمانی دکتر

جراحی لیزیک
جراحی لیزیک چشم برای اصلاح دور‌بینی ، نزدیک‌بینی ، آستیگماتیسم انجام…

بلفاریت یا التهاب پلک
بلفاریت یا التهاب پلک یا همان قی کردن بیش از حد چشم یکی از بیماری های…

لیفت ابرو چیست ؟
در میان جراحی های زیبایی که امروز در بین افراد گسترش یافته است یکی از جراحی…

برای ارتباط می توانید از یکی از روش های زیر استفاده نمایید.

(+۹۸) ۲۱ ۸۸۸۷۴۹۵۹ , ۸۸۲۰۱۴۶۰ , ۸۸۲۰۱۶۵۶

(+۹۸) ۹۳۸۵۸۸۴۱۵۳

[email protected]

آدرس:تهران ـ میدان ونک ـ ابتدای بزرگراه حقانی ـ نرسیده به گاندی جنوبی ـ پلاک 72ـ ساختمان پزشکان 72 ونک ـ طبقه چهارم ـ واحد 402



باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

سوختگی ها معمولا در لایه های بالایی پوست ایجاد می شوند و ناحیه مورد نظر قرمز می شود و همراه با درد است پس با درمان سوختگی با ما همراه باشید .

این نوع سوختگی ها سوختگی درجه اول یا سوختگی سطحی نامیده می شود که بر اثر حرارت ایجاد می شود .

 

 

لیست مطالب :

درمان سوختگي چشم با روغن داغ

آب سرد با کاهش دما سبب جلوگیری از بدتر شدن سوختگی و عفونت به شما کمک می کند .

سیب زمینی خام می تواند به علت خواص ضد التهابی و تسکین دهنده سوختگی های جزئی پوست را درمان کند و درد را کاهش دهد و در نهایت احتمال بروز پلاکت ها را کاهش دهد .

آلوئه ورا دارای خواص رطوب و بافتی است که می تواند به بهبود سوختگی کمک کند .

عسل به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی می تواند به ضد عفونی زخم و سوختگی ها کمک کند و همچنین شانس ابتلا به زخم های هیپرتروفیک را کاهش می دهد .

اسید تانیک در چای سیاه می تواند به کاهش گرما و سوزش در درمان سوختگی کمک کند و در نیتجه درد را کاهش می دهد .

 

 

خواص رطوب و ضد عفونی کننده در سرکه می تواند در درمان سوختگی های جزئی و جلوگیری از عفونت بسیار مفید باشد .

آب پیاز دارای موادی مانند گوگرد و کورستین است که می تواند سبب کاهش درد شود به بهبود سوختگی شما کمک کند و احتمال ابتلا به عفونت را کاهش دهد .

پماد آنتی بیوتیکی با جلوگیری از تشکیل عفونت به درمان سوختگی کمک می کند ، برای این کار کافی است مقدار پماد را بر روی محل سوختگی بمالید ، همچنین از قرار گیری در معرض نور خورشید جلوگیری کنید .

شیر دارای چربی و پروتئین می باشد که با مرطوب کردن محل سبب بهبودی بهتر شما می شود .

هم روغن نارگیل و هم آب لیمو می تواندد در هنگام سرد شدن و خشک شدن سوختگی کمک کنند .

روغن نارگیل غنی از ویتامین E و اسید های چرب مانند لوریک اسید ، اسید مریستیک و اسید کاپریلیک است که دارای مزایای ضد قارچی ، آنتی اکسیدان و ضد باکتری است که به درمان سوختگی کمک می کند .

آب لیمو دارای خواص اسیدی است که به طور طبیعی به بهبود زخم ها کمک می کند .

اسانس اسطوخودوس دارای خواص ضد عفونی کننده و ضد درد است و خطر ابتلا به آلرژی را کاهش می دهد .

 

نظر

وبسایت

درمان سوختگي چشم با روغن داغ
درمان سوختگي چشم با روغن داغ
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *