درمان زخم معده با روغن زیتون

دوره مقدماتی php
درمان زخم معده با روغن زیتون
درمان زخم معده با روغن زیتون

EN

فا/en

23 ژانویه 2020

خواص زیتون به اندازه‌ای زیاد است که برای توضیح کامل آن‌ها باید یک کتاب نوشت! زیتون بیشتر در منطقه‌ مدیترانه شرقی شناخته شده است. اگرچه زیتون در سراسر جهان یافت می‌شود اما برای اولین بار از این ناحیه شهرت خود را پیدا کرد. این میوه‌ لذیذ و خوشمزه در مناطق شمالی ایران و عراق نیز یافت می‌شود. زیتون معمولا به خاطر ارزش آشپزی و مزایای پزشکی‌اش مورد استفاده قرار می‌گرفت. در این مقاله به خواص زیتون برای معده می‌پردازیم.

هر صد گرم زیتون ۱۱۵ تا ۱۴۵ کالری انرژی دارد. یعنی به‌طور میانگین هر ده عدد زیتون نزدیک به ۵۹ کالری انرژی دارند. ۷۵ تا ۸۰ درصد زیتون را آب، ۱۱ تا ۱۵ درصد آن را چربی و ۴ تا ۶ درصد آن را کربوهیدرات تشکیل می‌دهد. زیتون دارای مقدار ناچیزی پروتئین است. هر صد گرم زیتون ۳٫۲ گرم فیبر دارد.

درمان زخم معده با روغن زیتون

دوره مقدماتی php

مصرف زیتون و در پیشگیری از زخم معده و ورم معده (گاستریت) موثر است. تحقیقات نشان داده ترکیبات آنتی اکسیدان موجود در روغن زیتون برای درمان آثار بیماری‌های ناشی از وجود این باکتری‌ها مفید واقع می شود. زیتون به جلوگیری از زخم معده و درمان اینگونه زخم‌ها که به سبب وجود نوع خاصی از باکتری به وجود می‌آید کمک می‌کند بنابراین زیتون به درمان ورم و زخم معده ناشی از برخی باکتری‌های، خاص کمک می‌کند. علاوه بر این، با خوردن روغن زیتون، ترشح صفرا و هورمون‌های پانکراس بسیار طبیعی‌تر از زمانی که فرد برای این منظور دارو مصرف می‌کند صورت می‌گیرد و به این صورت خطر تشکیل سنگ کیسه صفرا کمتر می‌شود. پس تا می‌توانید در نگهداری زیتون تازه و مرغوب کوشا باشید!

زیتون سرشار از ویتامین E است. مصرف منظم ویتامین E و چربی‌های تک غیر اشباع (monounsaturated fats)  موجود در زیتون سبب کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ می‌شود. این مواد مغذی یعنی ویتامین E و چربی‌های تک غیر اشباع با خنثی کردن رادیکال‌های آزاد از بروز سرطان روده بزرگ جلوگیری می‌کنند. همچنین زیتون دارای مقدار زیاد فیبر است. شاید عجیب باشد اما یک فنجان زیتون سیاه ۱۷ درصد از نیاز روزانه بدن ما به فیبر را تامین می‌کند! فیبر باعث حرکت بهتر و راحت‌تر غذا در دستگاه گوارش می‌شود و به این صورت به سلامت دستگاه گوارشی کمک می‌کند.

پزشکان طب سنتی مصرف زیتون را برای درمان ورم معده پیشنهاد می‌کنند. نتایج تحقیقات جدید در اسپانیا نشان می‌دهد روغن زیتون به جلوگیری از زخم معده و درمان اینگونه زخم‌ها که به سبب وجود نوع خاصی از باکتری به وجود می‌آید، کمک می کند. تحقیقات اولیه و آزمایشگاهی نشان می‌دهد ترکیبات آنتی اکسیدان موجود در روغن زیتون برای درمان آثار بیماری‌های ناشی از وجود این باکتری‌ها مفید واقع می‌شود.

محل اصلی زندگی این باکتری در جدار معده انسان و موجودات زنده است. این باکتری به اسید معده مقاوم بوده و از بین نمی‌رود. سهل انگاری در مداوای این باکتری منجر به از بین رفتن سیستم ایمنی و التهاب در معده شده و زخم معده را به دنبال دارد. درمان ورم معده با زیتون یکی از راه‌های طبیعی مبارزه با این باکتری است. ترکیبات آنتی اکسیدانی روغن زیتون موجب شده تا آثار مخرب این باکتری از بین رفته و سلامتی بیمار به سرعت بازگردد. آنتی اکسیدان موجود در زیتون از تکثیر و رشد باکتری در معده جلوگیری کرده و آثار زخم را بهبود می‌بخشد.

برای استفاده از فواید متعدد زیتون می‌توانید از زیتون  استفاده کنید.

برای مطالعه منبع مقاله کلیک کنید.

 

گلچینی از محصولات دست چین

1399 © تمامی حقوق متعلق به مجتمع کشت و صنعت چین چین است.

طراحی سایت توسط شرکت دیجیتال مارکتینگ لاوان

روغن زیتون به سلطان روغن های گیاهی معروف است و قدمت آن به هزاران هزار سال می رسد ، از روغن زیتون علاوه بر پخت و پز، در تهیه مواد آرایشی و بهداشتی، صابون، صنایع دارویی ، سوخت برای چراغ های قدیمی استفاده می کنند. مصرف یک قاشق روغن زیتون در روز از بروز بسیاری از مشکلات جسمی جلوگیری می کند. در طب اسلامی نیز به خوردن روغن زیتون توصیه شدم و پیامبر ما در این باره می فرماید :زیتون بخورید و روغن آن را به بدن بمالید که هفتاد مرض را شفا می بخشد.

متخصصان تغذیه معتقدند که مصرف روغن زیتون برای کاهش وزن بسیار موثر است. خوردن روزانه یک قاشق غذاخوری روغن زیتون می تواند به کاهش وزن کمک کند، این اثرات به علت قدرت جاذب اسید چرب موجود در روغن زیتون یعنی اولئیک اسید باشد که باعث کاهش اشتها در افراد می شود.

اما توجه داشته باشید که مصرف زیاد روغن زیتون به هیچ وجه توصیه نمی شود زیرا خوردن بیش از یک قاشق روغن زیتون در روز علاوه بر اینکه کالری مصرفی را افزایش می دهد می تواند منجر به اسهال شود.

اگر می خواهید طبیعی ترین و بهترین کرم و ماده آرایشی را برای طراوت پوست خود انتخاب کنید،می توانید روغن زیتون به پوست خود بمالید.روغن زیتون به علت خواص زیادی که برای پوست دارد روغن زیبایی می نامند زیرا اسید های چرب روغن زیتون سلول ها را به صورت یکدست در کنار هم قرار داده و موجب ساخت عروق بیشتر در کنار سلول های پوستی می شود. افزایش خون رسانی به این سلول ها، پوست را صاف تر و درخشنده تر می کند. روغن زیتون از خشکی پوست جلوگیری کرده و رطوبت کافی را به پوست می رساند. روغن زیتون همچنین باعث کاهش چین و چروک و آثار ناشی از اشعه خورشید مانند تیره شدن و زبری پوست و می توان از آن به عنوان مرطوب کننده پوست دست و پا، صورت استفاده کنیم.

درمان زخم معده با روغن زیتون

روغن زیتون خواص فوق العاده ای برای مو دارد و امروزه از آن در ساخت بسیاری از شامپوها،روغن های حمام، لوسیون ها،صابون ها،روغن های ماساژ و روغن های ناخن و حتی برای درمان بیماری های ناخن از روغن زیتون استفاده می شود همچنین می توان از روغن زیتون برای تقویت ریشه مو استفاده نمود و برای این کار این روغن جادویی را در سر بریزید و مالش دهید.

درمان شوره سر:2 تا 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون را با آب یک لیموترش را ترکیب کنید و بر روی پوست سر ماساژ دهید، اجازه دهید که 20 دقیقه بر روی مو بماند و سپس با شامپو بشویید.

نرم کننده موهای سر:روغن زیتون حاوی مقادیر بالای ویتامین های آ، ای و آنتی اکسیدان می باشد که باعث می شود که موها نرم و شفاف شوند.

دوران بارداری :مصرف روغن زیتون در دوران بارداری سبب رشد بیشتر نوزاد می شود.

شیردهی :ویتامین ای موجود در روغن زیتون به رشد نوزاد کمک می کند و شیر مادر را افزایش می دهد.

 

بعضی از افراد به مصرف روغن زیتون آلرژی دارند. کودکان، خانم های باردار و افرادی که فشار خون بالا و دیابت دارند بدون مشورت با پزشک خود از روغن زیتون در غذاها استفاده نکنند.

روغن زیتون | خرید روغن زیتون

توسط
admin

·

مصرف روغن زیتون جهت بهبود سیستم گوارش

خرید و فروش روغن زیتون طارم و رودبار

 

درمان زخم معده با روغن زیتون

برچسب‌ها: استفاده از روغن زیتون در وعده صبحانهبهبود سیستم گوارشتاثیر روغن زیتون بر سیستم گوارشتاثیر روغن زیتون بر مشکلات معده و رودهتقویت و بهبود سیستم گوارشتهیه شامپو طبیعی روغن زیتونچرب شدن مجاری گوارشیخرید روغن زیتوندرمان اسید معده با روغن زیتوندرمان زخم معده با روغن زیتوندرمان کبد چرب با روغن زیتونروغن زیتونروغن زیتون درمان کبد چربروغن زیتون فرابکرشامپو تهیه شده با روغن زیتونشامپو روغن زیتونشامپو طبیعی روغن زیتونشستشوی مجاری گوارشی با روغن زیتونصبحانه با روغن زیتونفروش روغن زیتونمتابولیسم سبک با روغن زیتونمشکلات رودهمشکلات سیستم گوارشیمشکلات معدهمصرف روغن زیتونمصرف روغن زیتون بعنوان صبحانهمصرف روغن زیتون جهت تقویت سیستم گوارشمصرف روغن زیتون طبیعیمصرف روغن زیتون و درمان اسید معده و زخم معدهوعده صبحانه با روغن زیتون


 توسط
admin
· Published


 توسط
admin
· Published


 توسط
admin
· Published

سلام
چیزی که در متن گفته شده وعدۀ صبحانه نیست قبل از صبحانه است. هم برچسب و هم سطر ابتدای متن را تصحیح کنید؛ گمراه‌کننده است.

با سلام
ممنون از نکته سنجی تان. کلمه مورد نظر ویراست گردید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌ سایت

دنبال کنید:

بیشتر

استفاده از محتوای این سایت به شرط قرار دادن نام و لینک سایت آزاد است «سرزمین زیتون 1399-1397»

محققان اسپانیایی به کشف جدیدی درخصوص مزایای بالقوه روغن زیتون در مقابله با بیماری زخم معده دست یافتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، روغن زیتون خالص احتمالا در پیشگیری و درمان عفونت های دریچه هلیکوباکتر که عامل ابتلای سالانه میلیون ها نفر به ورم و زخم معده بوده، موثر است.

محققان بیمارستان دانشگاه “والم” در سویل اسپانیا با انجام تحقیقاتی ثابت کرده بودند که چای سبز، آب قره قاط و برخی خوردنی های طبیعی دیگر از رشد دریچه هلیکوباکتر که به عفونی شدن پوشش معده می انجامد، جلوگیری می کند. اما هیچ یک از این آزمایشات تاثیر روغن زیتون روی این دریچه را نشان نداده بود.

بنا بر گزارش ساینس دیلی، دانشمندان با انجام آزمایشات مختلف دریافتند: تحت شرایط شبیه سازی شده ترکیبات سالم موجود در روغن زیتون خالص از تاثیر آنتی باکتریال علیه 8 ویژگی دریچه هلیکوباکتر از جمله خاصیت مقاومت آن در برابر آنتی بیوتیک برخوردار است.

All Content by Mehr News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

وجود انواع و اقسام روغن ها این سوال را بوجود می آورد که بالاخره کدام روغن مناسب تراست. یافته های اخیر کارشناسان حاکی از آن است که باید مصرف روغن ریتون را در بهبود زخم معده جدی گرفت.


ایران آنلاین /

متخصصان اخیرا به این نتیجه رسیده اند استفاده از روغن زیتون  به بهبود زخم معده کمک می کند. مطالعات اخیر نشان می‌دهد  روغن زیتون  حاوی ترکیبات خاصی به‌نام فنول است که برای مدت طولانی در معده باقی می‌ماند. فنول‌ به‌عنوان نوعی عامل ضدباکتری فعالیت کنند و از همین طریق مانع گسترش باکتری هلیکوباکتر پیلوری می شود. این نوع باکتری در صورت فعالیت آزادانه به نقاط مختلف معده سرایت می‌کند و قسمت‌های خاصی از معده را به عفونت مبتلا می‌سازد. با این‌حال، هنوز نمی‌توان با قاطعیت کامل از رابطه بین مصرف روغن زیتون و از بین رفتن باکتری هلیکوباکتر پیلوری صحبت کرد، چراکه محققان اعلام کرده‌اند که به تحقیقات تکمیلی در این زمینه نیاز دارند. ماده دیگری که به بهبود درمان زخم معده کمک  می کند می توان به بادام خام اشاره کرد. بادام حاوی مواد مغذی مهمی مانند ویتامین‌هایB، پروتئین و کلسیم است. این ریز مغذی ها ضمن کاهش علائم زخم معده، نقش موثری در روند بهبودی ایفا می کنند.

دستگاه گوارش بسیار برای بدن انسان اهمیت دارد و هرگونه اختلال در دستگاه گوارش می تواند اختلال در سیستم ایمنی بدن را به دنبال داشته باشد. مشکل ورم معده مشکلی است که می توان با مواد طبیعی حل کرد و بسیاری از بیماری های معده نیز نیازمند رسیدگی است. درمان ورم معده با روغن زیتون را در پرشین وی بخوانید.

روغن زیتون به درمان ورم وزخم معده ناشی از برخی باکتری های خاص کمک می کند.به گزارش سلامت نیوزبه نقل
از العالم، نتایج تحقیقات جدید در اسپانیا نشان می دهد روغن زیتون به جلوگیری از زخم معده و درمان اینگونه
زخم ها که به سبب وجود نوع خاصی از باکتری به وجود می آید کمک می کند.تحقیقات اولیه و آزمایشگاهی
نشان می دهد.

ترکیبات آنتی اکسیدان موجود در روغن زیتون برای درمان آثار بیماری های ناشی از وجود این باکتری
ها مفید واقع می شود.به گفته محققان برخی دیگر از انواع محصولات مثل چای، سبز و شاتوت نیز حاوی مواد
آنتی اکسیدان هستند و می توانند از فعالیت این باکتری ها و تکثیر آنها جلوگیری کنند.

بسیاری از مطالعات به فواید سلامتی روغن زیتون پرداخته اند. روغن زیتون فوق العاده است،
که بهترین روغن موجود در بازار است، سرشار از آنتی اکسیدان ها است، که به جلوگیری از
آسیب سلولی ناشی از مولکول هایی به نام رادیکال های آزاد کمک می کند.

رادیکال های آزاد موادی هستند که بدن هنگام سوخت و ساز و سایر فرایندها تولید
می کند. آنتی اکسیدان ها رادیکال های آزاد را خنثی می کنند.

درمان زخم معده با روغن زیتون

اگر بیش از حد رادیکال های آزاد ایجاد شوند، می توانند باعث استرس اکسیداتیو
شوند. این می تواند به آسیب سلولی منجر شود و ممکن است در ایجاد
برخی بیماری ها از جمله انواع خاصی از سرطان نقش داشته باشد.

روغن زیتون منبع اصلی چربی در رژیم مدیترانه ای است. به نظر می رسد افرادی
که این رژیم را مصرف می کنند نسبت به افرادی که رژیم های دیگر را دنبال می کنند،
امید به زندگی بالاتری دارند، از جمله احتمال مرگ در اثر بیماری های قلبی عروقی
کمتر است. برخی از متخصصان آن را “استاندارد در داروهای پیشگیری” می نامند.

به گفته نویسندگان یک بررسی در سال ۲۰۱۸ ، سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) و
سازمان ایمنی مواد غذایی اروپا توصیه می کنند که روزانه حدود ۲۰ گرم یا دو قاشق
غذاخوری (پیمانه) روغن زیتون اصل مصرف کنید تا خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی کاهش یابد.

نتایج یک مطالعه نشان داد که پلی فنول های موجود در روغن زیتون اصل می توانند از
بیماری های قلبی عروقی، آترواسکلروز، سکته مغزی ، اختلال عملکرد مغز و سرطان
محافظت کنند. پلی فنول ها نوعی آنتی اکسیدان هستند.

تبیان ـ سلامت

Copyright (c) 2006-2019 persianv.com All Rights Reserved

© باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .

“),t.close()},t.write(‘

“),t.close()},t.write(‘

وجود انواع و اقسام روغن ها این سوال را بوجود می آورد که بالاخره کدام روغن مناسب تراست. یافته های اخیر کارشناسان حاکی از آن است که باید مصرف روغن ریتون را در بهبود زخم معده جدی گرفت. … ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بیشتر بدانید …)

سایر منابع:

درمان زخم معده با روغن زیتون

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

می پسندم

3

سایر خبرها

جایگزینی گاز به جای نفت در عرصه های مختلف بویژه نیروگاه ها و خودروها کرده و بر این اساس، افزایش ظرفیت تولید نفت می تواند تبدیل به سایر فرآورده های نفتی و ارزش افزوده شود. ** سرمایه گذاری درآمدهای نفتی و گازی به گفته این کارشناس نفتی، بهترین جایی که می توان درآمدهای نفتی را خرج کرد در تربیت افراد باکفایت، مسائل امنیتی و بهداشت و درمان است. عسلی خاطرنشان کرد: بررسی ها نشان …

سر علاوه بر کاهش التهاب، خواص آنتی هیستامین هم دارند. جو دوسر با پایین آوردن سطح هیستامین که التهابات را بعنوان بخشی از واکنش ریکاوری سیستم ایمنی بدن تحریک می کند، قرمزی پوست را هم کاهش می دهد. ماست برای درمان بوی بد دهان بوی بد دهان از جاهای مختلفی نشات می گیرد که دو مورد از مهمترین آنها دهان و معده هستند. قدرت خنثی کننده ماست و سایر پروبیوتیک ها برای دومین مورد عالی است …

: موادی همچون سرکه سیب، روغن زیتون، گلیسیرین هر کدام به مقدار یک قاشق غذاخوری و دوعدد تخم مرغ را با هم مخلوط کنید و به موهایتان بمالید و به مدت 20 الی 30 دقیقه بر سرتان بماند. حسامی با بیان اینکه استفاده از روغن بادام باعث کاهش خشکی مو می شود، عنوان کرد: استفاده از ریشه کنجد و ترکیب گل ریواس، سدر و شاه تره باعث جلوگیری از ایجاد موخوره در افراد می شود و کاهش خشکی مو را به همراه دارد. …

رسد که تقریباً نمی توان تصورکرد که روابط عمومی کلیدی ترین نقش را در تحول سازمانی دارا نباشد. این تحول آفرینی و ایفای نقش به عنوان عامل تغییر، روابط عمومی را به خط مقدم تحولات سازمانی سوق داده و تمامی فعالیت هایش را به گونه ای از اقدامات تحولی تبدیل کرده است. برای اثبات این ادعا لازم است که نقش ها، اهداف، وظایف و عملکرد حرفه روابط عمومی مورد توجه قرارگیرد تا مشخص شود که وظایف، اهداف و …

معمولا فقط به خاطر طعم مورد علاقه شان به خوردن آن ها روی می آورند. البته اکثر افراد نیز به دلیل ترس از معده درد و بروز مشکلات گوارشی از مصرف غذاهای تند خودداری می کنند. غافل از اینکه مصرف ادویه های تند خدمت زیادی به سلامتیشان می کند. نتایج پژوهش های اخیر نشان می دهد که برخی مواد غذایی مانند فلفل ها برای بهبود علائم سرماخوردگی و کاهش وزن مفید بوده و حاوی آنتی اکسیدان ها و ترکیبات موثر در کاهش سرعت …

بهبود زیرساخت های فرسوده، بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات و خودکاری سازی تا سطح وسیعی از سیستم سیروحرکت، بهره برداری و ایمنی قطارها و همچنین نوسازی ناوگان بطور مداوم در اختیار مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است. لیکن چه می توان کرد که اینک تمام آن موفقیت ها تحت الشعاع این حادثه غمبار قرار گرفته است. در هر صورت، باید آنچه در توان داریم بکار گیریم و با بکارگیری تمام ظرفیت دولت و همچنین …

بروز التهاب و ورم معده می شود. البته برای تشخیص این نوع ورم و پی بردن به عامل باکتریایی آن لازم است که از مخاط معده نمونه برداری شود. بهتر است بدانید که همین باکتری می تواند باعث بروز زخم معده یا اثنی عشر نیز شود. زخم معده مسئله دردناکی است که باید مورد بررسی و درمان قرار بگیرد. سوءهاضمه در اکثر موارد، درد معده ناشی از سوءهاضمه است. در واقع معده درد در 40 درصد موارد …

نیاز کشور، تولید داخل است و انواع روشهای جراحی و تشخیصی در کشور به دست توانای پزشکان متخصص ایرانی انجام می شود و بیش از 20 سال است که بیماران ایرانی برای درمان نیازی به اعزام به خارج از کشور ندارند و به دلیل بهای مناسب خدمات پزشکی در ایران، بیمارانی از سایر کشورها به ایران می آیند. پیشرفت قابل توجه در حوزه پیوند و سلول درمانی هاشمی عنوان کرد: ایران در دهه های اخیر پیشرفت بسیار …

مراجعه کند زیرا ممکن است دچار بیماری هایی مانند پنومونی، برونشیت و عفونت های سینوسی شده باشد که هرکدام می توانند عاملی بسیار خطرناک برای سلامت جنین باشند. درمان های خانگی معجزه آسا از جمله درمان های خانگی برای تسکین علائم سرما خوردگی می توان شستشوی بینی و حلق و گلو با آب نیمه گرم و نمک را نام برد می تواند باکتری ها ومیکروب های دهان و مجاری تنفسی را نابود کند، همچنین مصرف سوپ …

عسل، مصرف انتی بیوتیک و سایر داروهای تخصصی رو تقریبا به نصف برسانیم. قربانی در پایان توصیه کرد: بیمار و یا خانواده آن در مورد استفاده از عسل در درمان و ترمیم زخم باید با پزشک مشورت کرده و بر اساس شرایط جسمانی و فیزیکی از این روش ترمیمی بهره مند شوند. منبع:میزان

: هیدروکسید منیزیم، بی کربنات سدیم، اکسید منیزیم، کربنات آلومینیوم و هیدروکسید آلومینیوم. آنتی بیوتیک ها با توجه به این که بیشتر زخم های گوارشی به علت عفونت های باکتریایی به وجود می آیند، مصرف آنتی بیوتیک های تجویزی می تواند به عنوان یکی از گزینه های درمانی در نظر گرفته شود. داروهایی مانند تتراسایکلین و مترونیدازول، می توانند به درمان زخم معده کمک کنند و حتی مانع از عود کردن بیماری …

است که بیماران ایرانی برای درمان نیازی به اعزام به خارج از کشور ندارند و به دلیل بهای مناسب خدمات پزشکی در ایران، بیمارانی از سایر کشورها به ایران می آیند. پیشرفت قابل توجه در حوزه پیوند و سلول درمانی هاشمی عنوان کرد: ایران در دهه های اخیر پیشرفت بسیار مناسبی در حوزه پیوند قلب، کلیه، معده، لوزالمعمده، روده و کبد داشته است. وزیر بهداشت افزود: دانش پزشکی حداقل هر 5 …

سرویس سلامت و پزشکی بی باک ؛ بخش مهمترین عناوین: آیا اگر کسی به دیابت نوع 2 مبتلا شود، مجبور به درمان با انسولین خواهد بود!?️ خیر، افراد مبتلا به دیابت نوع 2 ممکن است نیاز به تزریق انسولین پیدا کنند وممکن است نیازی به تزریق این دارو نداشته باشند، این موضوع به چندین عامل بستگی دارد که از جمله می توان به زمان تشخیص بیماری اشاره کرد. تحقیقات نشان داده است چنانچه تشخیص دیابت نوع …

دِرک هِنری، مربی سلامتِ کل نگر برای درمان بدن است. سلامت کل نگر نیز شاخه ای از طب کل نگر است که برای کمک به بهبود سلامتی افراد، کل وضعیت جسمی، روانی و عاطفی آنها را درنظر می گیرد و معتقد است که هر فرد با ایجاد تعادل مناسب بین این اجزای جدانشدنی وجودش، می تواند به سلامت بهینه دست یابد. به گزارش نخست نیوز و به نقل از فوت وفن، هم زمان با شروع فصل زمستان، به سیستم ایمنی بدن بار بیشتری …

خودداری کنند. بنابراین سیستم قبض انبار می تواند اعتبارات برای بخش کشاورزی فراهم کند و تجارت کشاورزی را بهبود ببخشد. علاوه بر بحث تامین مالی، گواهی سپرده کالایی می تواند مشارکت کشاورزان خرده پا در بازار کالا را تسهیل کرده و منجر به کاهش تلفات محصول پس از برداشت به دلیل ایجاد امکان ذخیره سازی محصولات در انبارهای مجهز شود. با توثیق این اوراق نزد شبکه بانکی، ریسک بانک در اعطای وام به …

بیماران می شود، عنوان کرد: مصرف منظم داروها باعث کاهش بروز تشنج در بیماران مبتلا به صرع و بهبود سلامت آنها می شود. ابراهیمی با بیان اینکه گاهی عفونت در بدن باعث ایجاد تشنج همراه با تب می شود، تصریح کرد: در زمان بیماری و افزایش تب حتما برای جلوگیری از بروز عفونت و کاهش تب از داروهای تب بر و یا دستمال آغشته به آب ولرم استفاده کرد. وی به تاثیر بعضی گیاهان در بهبود تشنج اشاره کرد و …

پلی فنولی در سرکه بالزامیک داریم. پلی فنول ها رادیکال های آزاد تولید شده در بدن را خنثی می کنند و تمامی انواع آن ضدسرطان بوده در نتیجه عملکرد سیستم ایمنی بهبود می یابد. از این رو سرکه بالزامیک می تواند خواص ضدمیکروبی و ضدعفونی کنندگی داشته باشد. وی در رابطه با سایر خواص سرکه بالزامیک یادآور شد: سرکه بالزامیک خاصیت ضدقارچی دارد و به رفع عفونت های مجاری ادراری کمک بسیاری می کند. …

آمار به دست آمده حکایت از ابتلای تعداد اندکی کودک به این سندروم در سراسر جهان دارد. اختلالات مغزی مهم ترین عارضه این شرایط نادر پزشکی است. در حال حاضر هیچ درمانی برای سندرم Aicardi وجود ندارد و برای کنترل میزان و شدت تشنج ها فقط می توان داروی ضد تشنج مصرف کرد. موسسه ملی اختلال عصبی و سکته مغزی (NINDS) برای پیشگیری و درمان این بیماری چندین سال است که بهترین محققان را گردآوری …

به علت رسوب آهن در خون ممکن است در مواردی مشکلات مغزی و عصبی را ایجاد کند. وی به افرادی که قرص آهن مصرف می کنند، توصیه کرد: بهتر است بعد از مصرف قرص آهن تا یک ساعت از نوشیدن چای و نوشابه خودداری کنند. صبری با بیان اینکه کسانی که از مشکلات گوارشی و زخم معده رنج می برند بهتر است بین یا قبل از شروع به خوردن غذا قرص خود را میل کنند، تصریح کرد: به جای مصرف قرص آهن از مواد غذایی …

بیوتیک سریع تر بهبود یافته است و اصرار به تجویز دوباره دارد. اصرار بیماران یکی از عوامل است، اما بیمار در تشخیص بیماری و داروهای درمان آن باید به پزشک خود اعتماد کند و صرفاً چیزی که برایش تجویز می شود مصرف کند. آنتی بیوتک ها را به راحتی می توان از داروخانه ها دریافت کرد؟ خیر، اینطور نیست، اما ممکن است برخی اوقات در داروخانه ای ممکن است در موارد آشنا این اتفاق رخ دهد. …

کردن وزن دوری کنید، تمرین غذا خوردن آگاهانه ضروری می شود. Levy توصیه می کند غذا خوردن را به یک فعالیت منحصر به فرد تبدیل کنید. به عبارت دیگر، با تماشای تلویزیون، استفاده از کامپیوتر، خواندن یا صحبت با تلفن هنگام غذا خوردن، اقدام به انجام همزمان چند کار نکنید. او می گوید این کار به دلیل این است که ذهن در هنگام فعالیت سردرگم شده و میزان غذایی که مصرف شده است را ثبت نمی کند. زمانی که معده …

درمان زخم معده با روغن زیتون

… از جمله درمان های کمکی و خانگی برای بهبود سرما خوردگی در اطفال می توان حمام آب گرم را نام برد زیرا موجب باز شدن مخاط بینی و مجاری تنفسی می شود و با آسانتر کردن تنفس، کودک اکسیژن بیشتری دریافت می کند. همچنین بخور هوای سرد نیز می تواند باعث آرامش کودک در خواب و بهبود سریعتر بیماری شود که می توان از مشاوره با پزشک برای استفاده از عصاره اکالیپتوس برای ضد عفونی کردن فضای خانه به …

گونه ای است که تمام موهای سر نازک می شوند و قسمت بانک موها برای کاشت از کیفیت مطلوب برخوردار نیستند. این متخصص پوست اظهار داشت: از نظر علمی در زمینه ریزش موهای ژنتیکی در بانوان کاری نمی توان انجام داد تا زمان یائسگی فرد فرابرسد، اگر فردی قبل از موضوع یائسگی دچار ریزش موی ژنتیکی باشد با داروهای آنتی آنتروژن که هورمون های مردانه بانوان را تعدیل می کند درمان می کنیم. وی تاکید …

گرفتار فتنه ای پیچیده کردند و تفکری در خارج با ظاهر مدیریت داخلی سوار بر موج انقلاب شد اما رهبر معظم انقلاب توانست این موج را مدیریت کند و مردم پس از ایشان حرف اول را در اداره کشور زدند. کولیوند با اشاره به اینکه مجلس طی 10 سال توانست با قانون گذاری قسمتی از مشکلات کشور را مدیریت کند گفت: مجلس راهبردهایی جدی را دنبال خواهد کرد که از جمله می توان به اصلاح مدیریت بخش عمومی و خدماتی اعم از …

برای درمان و پیشگیری از ابتلا به بیماری ها هیچ چیز بهتر از رعایت یک رژیم غذایی سالم و مفید سرشاز از مواد مغذی نیست و حتی توسط آنها می توان مرگبارترین بیماری قرن را درمان کرد. به گزارش بصیرآنلاین؛کارشناسان در جدیدترین تحقیقات خود دریافتند مصرف مواد غذایی چون هویج، کلم پیچ و سیب زمینی شیرین می تواند از بروز آلزایمر در افراد سالمند جلوگیری کند. براساس این تحقیقات مصرف این سبزی …

به دلیل داشتن فیبر و ویتامین C برای صبحانه مناسب هستند ، مصرف آب پرتقال به همراه تخم مرغ و یا عدسی باعث افزایش جذب آهن موجود در آنها می شود ، گوجه فرنگی و چند برش هویج پخته نیز تأمین کننده بتاکاروتن و افزایش دهنده جذب املاحی مثل آهن هستند. کره بادام زمینی : یکی دیگر از مواد پروتئینی اما چرب صبحانه کره بادام زمینی است که نمی توان در خوردن اش زیاده روی کرد. محققین تاکید دارند …

تا 12 هفته ustekinumab تزریق شده بود، از بیماری بهبود یافته بودند. ویلیام سندبورن، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: درصد بالای از بیماران این مطالعه که به درمان های قراردادی واکنش نشان نداده بودند بعد از دریافت تنها یک دوز از ustekinumab بهبود یافتند. به گفته محققان، در حال حاضر هیچ درمان استانداردی برای بیماران مبتلا به بیماری روده التهابی وجود ندارد. افراد مبتلا به این بیماری روزانه بالغ بر 20 بار به توالت رفته و درد شکمی، زخم روده و کاهش اشتها را تجربه می کنند. …

درمان دارویی بهبود یابند ولی در صورت شدت علائم و یا شکست درمان دارویی نیاز به مداخله است که بطور کلی یا جراحی باز استفاده می شود و یا از تکنیک های اندوسکوپی از طریق مجرا برای جراحی پروستات سود برده می شود. این متخصص اورولوژی با بیان این مطلب که در کشور ما تمامی جراحی های آندوسکوپیک به اسم لیزری شناخته می شود، افزود: در اکثر موارد از لیزر در آن استفاده نمی گردد. وی گفت: در این …

باعث میشود تا مصرف سوخت پایینتری داشته و سیستم های ترمز قویتری نیز بر روی آنها نصب شود. هندلینگ و مانور پذیری بهتر، رانندگی راحتتر در شهرها، توان پارک خودرو در فضاهای کمتر نسبت به SUVها و رانندگی آرام از دیگر ویژگی های مناسب این دسته خودروهاست. پس اگر به دنبال خودرویی با ویژگی ها و امکانات یک SUV یعنی ارتفاع، فضا و امکانات بیشتر هستید و البته آن را برای رانندگی در شهر میخواهید، باید به سراغ کراس …

مانند زعفران، زردچوبه، سیر و پیاز خاصیت ضد التهابی دارند؛ افزود: مصرف مداوم این مواد موجب کاهش التهاب در بدن افراد می شود و از بروز سرطان جلوگیری می کند. این متخصص تغذیه یاد آور شد: مصرف بیش از حد روغن های صنعتی حاوی اسیدهای چرب ترانس و اشباع، گوشت قرمز و لبنیات پرچرب منجر به افزایش التهاب می شود که احتمال ابتلا به سرطان رادر بدن افراد افزایش می دهد. وحید در خصوص انواع …

“),t.close()},t.write(‘

  • مدل تاپ و شلوارک شیک مجلسی
  • “),t.close()},t.write(‘

    “),t.close()},t.write(‘

    */

     

    روغن زیتون که یکی از اجزای اصلی و جدایی ناپذیر رژیم غذایی مدیترانه ای محسوب می شود غنی از اسیدهای چرب غیر اشباع بوده و می تواند خطر بیماری های قلبی، فشار خون بالا و سکته مغزی را کاهش دهد.

    یونان دارای بالاترین میزان مصرف روغن زیتون در جهان است، یونانی ها به طور متوسط ​​24 لیتر به ازای هر فرد در سال روغن زیتون مصرف می کنند. اسپانیایی ها و ایتالیایی ها به ترتیب با 15 و 13 لیتر به ازای هر نفر در رده های دوم و سوم قرار دارند.

    درمان زخم معده با روغن زیتون

    روغن زیتون نوعی چربی است که از فشردن میوه ی درخت Olea europaea به دست می آید و از آن در لوازم آرایشی، دارو و پخت و پز استفاده می شود.

    زمانی که به فروشگاه‌های مختلف سر می‌زنید می‌توانید انواع مختلفی از روغن زیتون را بیابید. 

    شورای بین المللی روغن زیتون ( IOOC ) استانداردی را برای روغن زیتون منتشر کرده است. این شورا توضیحات مختصری در مورد انواع مختلفی از روغن زیتون فراهم کرده است که برخی از این توضیحات را در زیر مشاهده می‌کنید:

    روغن زیتون فوق بکر نوع قابل مصرف روغن زیتون است که دارای محتوای اسیدی آزاد است و تقریبا ۰.۸ گرم در هر ۱۰۰ گرم می باشد. هیچ افزودنی به این روغن اضافه نمی‌شود.

    روغن زیتون بکر روغنی است که به طور مکانیکی و فیزیکی آماده می‌شود. بعد از پردازش معمولا هیچ تغییری در آن صورت نمی‌گیرد. روغن زیتون بکر قابل مصرف دارای اسید ۲ گرم در هر ۱۰۰ گرم است. هیچ افزودنی به این روغن اضافه نمی‌شود.

    این روغن ترکیبی از روغن زیتون تصفیه شده و روغن زیتون بکر خوردنی است. محتوای اسید چرب آن ۱ گرم در ۱۰۰ گرم می‌باشد

    این روغن از تصفیه‌ی روغن زیتون بکر بدست می‌آید.

    این روغن برای مصارف انسانی نیست و تقریبا ۳.۳ گرم اسید در هر ۱۰۰ گرم دارد. از این روغن برای مقاصد تصفیه، فنی و روشنایی استفاده می‌شود.

    از جمله خواص روغن زیتون کاهش احساس درد است

    حتما بخوانید: رشد سریع مژه در یک هفته / رشد مژه های ریخته شده

    التهاب روماتیسمی از بیماری‌های عفونی مزمن است که در مفاصل ایجاد می‌ شود. عوامل عفونی، ژن‌ها، هورمون‌ها و رژیم غذایی در بروز آن نقش دارند. از خواص روغن زیتون این است  که مصرف منظم آن باعث تسکین علائم این بیماری می ‌شود. افرادی که میزان کمی روغن زیتون مصرف می ‌کنند، ۵/۲ برابر افرادی که رژیم غذایی سرشار از این روغن را دارند به التهابات روماتیسمی مبتلا می ‌شوند. مکانیسم این عمل هنوز مشخص نشده است، ولی این اثر احتمالاً به آنتی اکسیدان‌های موجود در روغن زیتون مربوط می ‌شود.

    روغن زیتون، صفرا بر است و باعث تخلیه کیسه صفرا می‌ شود، به این ترتیب که انقباض کیسه صفرا و تولید نمک‌های صفراوی را در کبد تحریک کرده و در نتیجه دفع کلسترول را از طریق صفرا افزایش می‌ دهد و از ایجاد سنگ‌های صفراوی جلوگیری می ‌کند. روغن زیتون به علت داشتن سیتواسترول‌ها مانع جذب کلسترول در روده کوچک می‌ شود و جذب عناصر معدنی مثل کلسیم، منیزیم و آهن را افزایش می‌‌ دهد. روغن زیتون ملین است و از یبوست جلوگیری می‌ کند. همچنین از خواص روغن زیتون این است که انگل‌ها و کرم‌های روده را از بین می ‌برد.

    پولیفنول‌های موجود در روغن زیتون مانند هورمون‌های واقعی عمل می‌کنند برای همین باعث تقویت استخوان‌ها می‌شوند. در واقع در جریان هضم غذا پولیفنول های روغن زیتون، کلسیم و ویتامین D را جذب می‌کنند و سپس آن‌ها را به استخوان‌های ما می‌رسانند. برای همین توصیه می‌کنیم زنان بالای ۴۵ سال که بیشتر در معرض پوکی و شکستگی استخوان قرار دارند حتماً از این روغن استفاده کنند.  روی برنج و غذاهای دیگر و سالادهایتان روغن زیتون بریزید و تا جایی که می‌توانید از خواص آن بهره‌مند شوید

    حتما بخوانید: ویتامین D، منابع و راه های تامین آن

    ماده‌ای به نام اوله آکانتال در روغن زیتون وجود دارد که اثری مشابه قرص‌های مسکن مانند ایبوپروفن در کاهش درد دارد. آنزیم‌ مخصوصی در بدن وجود دارد که سبب آغاز درد می ‌شود و ماده اوله آکانتال جلوی فعالیت این آنزیم را می ‌گیرد، در نتیجه فرآیند احساس درد متوقف می‌ شود. با مصرف روزانه ۵۰ گرم روغن زیتون، حدود ۹ میلی ‌گرم اوله آکانتال به بدن می ‌رسد، این مقدار یک دهم میزان داروی ایبوپروفنی است که برای کاهش درد یک فرد بزرگسال تجویز می‌ شود.

    درمان زخم معده با روغن زیتون

    در کشورهای غربی، چاقی مشکل بزرگ سلامت مردم است، زیرا میزان کالری دریافتی از طریق غذاهای مختلف افزایش یافته، ولی میزان فعالیت روز به روز کاهش می ‌یابد، در نتیجه چاقی اتفاق می ‌افتد. روغن زیتون مانند سایر چربی‌ها، ۹ کیلو کالری انرژی دارد و به نظر می‌ رسد که مصرف آن باعث چاقی می ‌شود. ولی ثابت شده رژیم غذایی غنی از روغن زیتون بیشتر از غذاهای کم چرب به کاهش وزن کمک می‌ کند. پس یکی دیگر از خواص روغن زیتون درمان چاقی می باشد. در واقع آنچه در بروز چاقی مؤثر است، نوع چربی مصرف شده است، نه مقدار چربی موجود در غذا. از دیگر خواص روغن زیتون میتوان به کاهش کشش ماهیچه‌های حلقوی در پایین معده اشاره کرد که در حرکت توده غذا به سمت روده تأخیر ایجاد می‌ کند، در نتیجه محتویات معده به آهستگی و به تدریج وارد دوازده می ‌شود و احساس سیری مدت بیشتری طول می ‌کشد و با کاهش اشتها فرد می‌ تواند غذای کمتری مصرف کند.

    آیا روغن زیتون در حین بارداری ایمن است؟ در هنگام بارداری روغن زیتون مصرف می شود. در واقع، این روغن حاوی بسیاری از ویتامین ها و فرم های مفید اسید های چرب است که برای شما و جنین شما در رحم مناسب است. در زیر برخی از مزایای اصلی روغن زیتون ذکر شده است این مزایا عبارتند از:

    محتوای ویتامین A در زیتون، سیستم ایمنی بدن شما را از عفونت ها محافظت می کند. ویتامین A نیز با چشم سالم مرتبط است و به ایجاد دید وسیع در نوزادان در حال رشد کمک می کند.

    بر اساس تحقیقات اخیر، مادرانی که در بارداری روغن زیتون مصرف می کنند باعث می شوند مشکلات رفلاکس در فرزندانشان بهبود یابد.

    روغن زیتون حاوی مقادیر زیادی اسیدهای چرب امگا 3 است که برای قلب مفید است. هنگامی که زنان باردار روغن زیتون مصرف می کنند، این روغن می تواند نقش مثبتی در رشد جنین داشته باشد. برخی مطالعات نشان داده اند که روغن زیتون عملکرد مغز و همچنین مهارت های یادگیری کودکان پس از تولد را بهبود می بخشد. بین مصرف روغن زیتون توسط مادر و تأثیر آن بر وزن، قد و رشد شناختی کودک ارتباط وجود دارد.

    ویتامین E در زیتون بالا نیست اما به دلیل مقاومت در برابر اکسیداسیون، این مقدار برای زنان باردار کافی است. ویتامین E در رشد کودک کمک می کند و به انتقال اکسیژن کمک می کند. این ویتامین وارد شیر مادر می شود و به ویژه در مورد نوزادان نارس مناسب است و به کلیه ها و پانکراس کمک می کند به درستی کار کنند.

    استفاده از روغن زیتون برای علائم کششی در دوران بارداری واقعا کمک می کند. کشش عضلات لگن و رشد شکم باعث ایجاد علائم کششی در سه ماهه آخر می شود. استفاده منظم روغن زیتون در دوران بارداری این علائم را تشدید می کند و در برخی موارد حتی آنها را ناپدید می کند. به خاطر داشته باشید که این معجون جادویی نیست که شبانه کار کند 

    مزایای سلامتی روغن زیتون برای زنان باردار را نمی توان بیش از حد تأکید کرد. استفاده خارجی در پوست می تواند حتی پس از زایمان ادامه یابد. با این حال، ممکن است مصرف بیش از حد توصیه نشود. اگر قصد دارید روغن زیتون را برای اولین بار به رژیم خود اضافه کنید، حتما قبل از انجام این کار با پزشک خود صحبت کنید

    حتما بخوانید: تفسیر آزمایش دفع پروتئین در بارداری یا مسمومیت بارداری

  • تصویر پرچم کشور روسیه
  • رشد نوزادانی که مادران آنها روغن زیتون مصرف می ‌کنند، از نظر قد و وزن و رفتارهای روان شناختی بهتر است. همچنین نوزاد برای جلوگیری از اکسیداسیون مواد در اثر ورود اکسیژن هوا، به ویتامین E نیاز دارد. اگر چه میزان این ویتامین در روغن زیتون زیاد نیست، ولی برای جلوگیری از اثرات اکسیداسیون کافی است.

    بسیاری از بیماری‌های دوران پیری مثل پوکی استخوان و آلزایمر تحت تأثیر رژیم غذایی قرار دارند. یکی دیگر از هزاران خواص روغن زیتون این است که با کمک به جذب کلسیم، باعث رسوب آن در استخوان‌ها شده و از پوکی استخوان جلوگیری می‌ کند. روغن زیتون از بروز فراموشی و آلزایمر در افراد مسن جلوگیری می‌ کند، ولی مکانیسم عمل آن ناشناخته است. به نظر می ‌رسد اسیدهای چرب غیراشباع موجود در روغن زیتون می‌ تواند باعث حفظ ساختار غشای سلول‌های مغزی شوند. فرآیند پیر شدن در انسان با آسیب‌ تدریجی و تغییر ساختمان پوست همراه است. تغییرات پوست مثل ضخیم شدن و از دست دادن قابلیت ارتجاعی لایه‌های پوست، به علت تجمع کلاژن باعث می‌ شود که پوست در برابر عوامل خارجی مثل تشعشات خورشیدی که رادیکال‌های آزاد را ایجاد می‌ کنند حساس شده و روند پیری تسریع شود. مواد آنتی اکسیدان خصوصاً ویتامین E موجود در روغن زیتون از ایجاد رادیکال‌های آزاد و فرآیند اکسیداسیون در سلول‌های پوستی و ایجاد سرطان‌های پوست جلوگیری می‌ کند و کمک می ‌کند تا سلول‌های پوست انعطاف‌ پذیری خود را حفظ کرده و عوارض پیری دیرتر ظاهر شود.

    حتما بخوانید: خواص عسل برای پوست – 34 ماسک طبیعی با ترکیب عسل

    روغن زیتون به مدت چندین هزار سال است که در کشورهای مدیترانه مورد استفاده قرار می گیرد. روغن زیتون را علاوه بر استفاده برای پخت و پز و سالاد می توان برای ماساژ بدن استفاده کرد.

    روغن زيتون تاثيراتی فوق‌العاده در رشد و سلامت ناخن‌های شما دارد، شما میتوانيد روغن زيتون را به روش‌هايی مختلف برای سلامت ناخن‌هايتان به كار ببريد. 

     اگر ناخن‌ شكننده داريد: براي اينكه شكنندگي ناخن‌هايتان را از بين ببريد، يك‌ چهارم فنجان روغن‌ زيتون را به آرامي گرم كرده،‌ سپس يك كپسول ويتامين E باز كنيد و درون آن بريزيد. اين مخلوط را روی كوتيكول‌ها (پوست اطراف ناخن) و سطح ناخن‌ها ماساژ دهيد. روغن زيتون اين مخلوط ناخن‌ها را قوی كرده و باعث افزايش انعطاف‌پذيری آنها مي‌شود و ويتامين E نيز ناخن‌ها را تغذيه می كند.

    درمان زخم معده با روغن زیتون

     اگر ناخن‌های شما نرم است: اگر دوست داريد ناخن‌هايي سفت و محكم داشته باشيد، نصف فنجان پوسته گردو را خوب بكوبيد تا پودر شود، سپس با يك قاشق غذاخوری روغن زيتون، يك قاشق غذاخوری روغن كرچك و يك قاشق غذاخوري عسل مخلوط كنيد تا كاملا به شكل چسب شود، اين چسب را روي ناخن‌هايتان ماساژ دهيد و سپس بشوييد، برای محكم شدن ناخن‌ها‌یتان اين كار را دو بار در هفته انجام دهيد.

     اگر میخواهيد ناخن‌هایتان زودتر رشد كند: براي كمك به رشد ناخن‌ها، نصف فنجان گوجه‌فرنگی رنده شده را با 2 قاشق غذاخوری روغن زيتون در يك كاسه مخلوط كنيد و حدود 10 دقيقه انگشتان‌تان را داخل اين مخلوط نگه داريد و سپس انگشتان‌تان را آب بكشيد و با حوله‌ای آنها را خشك كنيد. گوجه‌فرنگی دارای بيوتين است،‌ بيوتين يك ماده طبيعی شناخته شده برای رشد ناخن‌ها و مو است. روغن زيتون نيز به حفظ رطوبت ناخن‌ها و كوتيكول‌ها كمك میكند. 

    حتما بخوانید: ۷ راه برای جلوگیری از شکنندگی ناخن

    همچنین بخوانید: همه چیز درباره کاشت ناخن؛ روش های کاشت و عوارض آن

    2 تا 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون را با آب یک لیموترش را ترکیب کنید و بر روی پوست سر ماساژ دهید، اجازه دهید که 20 دقیقه بر روی مو بماند و سپس با شامپو بشویید. از این درمان هر روز هفته استفاده کنید.

    در زمستان موها خشک می شوند و بیشتر در معرض شکنندگی قرار می گیرند، روغن زیتون می تواند رطوبت موها را حفظ کند. کمی روغن زیتون را بر روی انگشتان خود بمالید و آن را بر روی موها ماساژ دهید.

    روغن زیتون حاوی مقادیر بالای ویتامین های آ، ای و آنتی اکسیدان می باشد که باعث می شود که موها نرم و شفاف شوند.

    این روغن دارای مقدار زیادی ویتامین ای و آنتی اکسیدان است که پوست را در برابر عوامل خارجی مانند نور خورشید و باد محافظت می کند. روغن زیتون برای انواع پوست مناسب می باشد.

    روش استفاده: کمی پوست دست و صورت خود را مرطوب کنید و یک قاشق روغن زیتون را به آرامی بر روی آن ماساژ دهید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

    توجه داشته باشید که روغن زیتون ممکن است کمی پوست را تیره کند.

    توجه: اگر پوست خشکی دارید، قبل از رفتن به رختخواب روغن را روی دست و صورت خود بمالید و بگذارید یک شب بماند و صبح با آب گرم بشویید.

    ویتامین های موجود در روغن زیتون می تواند به درمان جوش صورت کمک کند. جای جوش می تواند به رنگ های قهوه ای، صورتی یا قرمز باشد، خوشبختانه با استفاده از روغن زیتون می توان لکه های ناشی از جای جوش را به راحتی از ین برد.

    روش استفاده

    روغن زیتون یک پاک کننده ی آرایش نسبتا ارزان است که بدون آسیب رساندن به پوست عمل می کند.

    روش استفاده: 1/3 فنجان ماست را با 1/4 فنجان عسل و 2 قاشق چای خوری روغن زیتون ترکیب کنید. با پنبه از مخلوط بردارید و بر روی آرایش صورت بمالید تا آرایش را پاک کند. شما همچنین می توانید پد پنبه را به روغن زیتون آغشته کنید و از آن برای پاک کردن آرایش چشم خود استفاده کنید.

    برای اینکه چروک پوست صورت را کاهش دهید می توانید از روغن زیتون استفاده کنید.

    روش استفاده: 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون را با یک قاشق غذاخوری آب لیمو و یک قاشق نمک دریا ترکیب کنید و ترکیب را در مناطقی از پوست که خشک و خشن و چروک شده اند بمالید.

    روغن زیتون دارای ترکیبات پلی فنول است که به عنوان آنتی اکسیدان عمل کرده و می تواند به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی مورد استفاده قرار گیرد. نکته ی جالب توجه اینکه روغن زیتون به درمان آفتاب سوختگی که ناشی از واکنش رادیکال های آزاد و اکسیژن است، کمک می کند.

    حتما بخوانید: درمان آفتاب سوختگی با این ۱۹ روش موثر +‌ عکس و فیلم

    روغن زیتون خشکی لب را درمان می کند.

    روش استفاده: شکر قهوه ای قهوه ای، چند قطره روغن زیتون و آب یک تکه لیموترش را با هم ترکیب کرده و بر روی لب ها بمالید. پنج دقیقه بعد پاک کنید و با آب بشویید.

    اگر پاشنه های ترک خورده دارید بهتر است برای درمان آن روغن زیتون را امتحان کنید. پاشنه های خود را با استفاده از آب لیمو تمیز کنید و روغن زیتون را به خوبی برای رطوبت رسانی بر روی آن بمالید، سپس جوراب بپوشید و بگذارید یک شب بر روی پا بماند.

    اگر هر شب دور چشم خود را با روغن زیتون برای چند دقیقه ماساژ دهید و سپس با دستمال مرطوب پاک کنید پس از مدتی تیرگی دور چشم شما درمان می شود. علاوه بر این چروک های دور چشم هم کاهش پیدا می کنند.

    ماساژ روزانه پوست بدن با روغن زیتون یک راه عالی برای مبارزه با خشکی و پوسته پوسته شدن پوست می باشد. یک کپسول ویتامین ای را به 1/2 فنجان روغن زیتون اضافه کنید و با استفاده از حرکات دایره ای بر روی پوست بدن ماساژ دهید.

    ماساژ بدن با روغن زیتون باعث کاهش تورم، درد و اسپاسم عضلانی می شود. شما می توانید 1/2 فنجان روغن زیتون فرا بکر را بر روی منطقه ی مورد نظر ماساژ دهید.

    ماساژ سر با روغن زیتون علاوه بر درمان شوره سر باعث می شود که موهایی سالم و شفاف تر داشته باشید. 1/2 فنجان روغن زیتون فوق بکر را با 5 قطره اسانس اسطوخدوس یا گل رز ترکیب کنید و به آرامی بر روی پوست سر ماساژ دهید، پس از 10 دقیقه موها را با شامپو بشویید.

    تحقیقات نشان داده که مصرف روغن زیتون خطر ابتلا به بیماری های قلبی و مرگ زودرس ناشی از آن را کاهش می دهد.

    تحقیقات نشان داده افراد سالمندی که به طور مرتب روغن زیتون را برای پخت و پز و سالاد استفاده می کنند خطر سکته مغزی در آن ها 41٪ کمتر از کسانی است که روغن زیتون مصرف نمی کنند.

    سکته در افراد مسن رایج است و روغن زیتون یک راه ارزان وبرای پیشگیری از آن است.

    بر اساس یک تحقیق انجام شده در دانشگاه پاریس پالماس د گرن کناریا در اسپانیا روغن زیتون که دارای چربی های غیر اشباع می باشد می تواند خطر ابتلا به افسردگی را کاهش دهد.

    حتما بخوانید: افسردگی چیست و راه درمان

    همچنین بخوانید: علائم افسردگی – ۱۰ نشانه که نباید از کنار آنها ساده گذشت

    خوردن روزانه یک قاشق غذاخوری روغن زیتون می تواند به کاهش وزن کمک کند، این اثرات به علت قدرت جاذب اسید چرب موجود در روغن زیتون یعنی اولئیک اسید باشد که باعث کاهش اشتها در افراد می شود. اما توجه داشته باشید که خوردن بیش از یک قاشق روغن زیتون در روز علاوه بر اینکه کالری مصرفی را افزایش می دهد می تواند منجر به اسهال شود.

    تحقیقات نشان داده که روغن زیتون می تواند با اثر بر روی سلول های سرطان سینه آن ها را از بین ببرد و به درمان سرطان کمک کند.

    حتما بخوانید: سرطان سینه؛ علائم و راه های پیشگیری و درمان

    مطالعات در دانشگاهی در ژاپن نشان داده که روغن زیتون با کاهش غلظت کلسترول LDL و افزایش کلسترول HDL کلسترول بالای خون را کاهش می دهد.

    تحقیقات نشان داده که میزان ابتلا به بیماری آلزایمر در کشورهای مدیترانه ای که مصرف بالای روغن زیتون دارند پایین تر از کشور های دیگر است.

    حتما بخوانید: افزایش احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف بیش از حد نمک

    محققان دانشگاه گرانادا در اسپانیا نشان دادند که اجزای روغن زیتون می توانند از پانکراتیت حاد جلوگیری کنند.

    تحقیقات محققان در دانشگاه مون سستر تونس و دانشگاه شاه سعود عربستان سعودی نشان می دهد که روغن زیتون از استرس اکسیداتیو کبد جلوگیری می کند.

    کولیت بیماری ای است که سبب التهاب روده بزرگ می شود. دانشمندان می گویند مصرف بیشتر روغن زیتون می تواند به درمان کولیت اولسراتیو کمک کند.

    محققان می گویند که روغن زیتون انرژی را افزایش می دهد بنابراین برای درمان افراد مبتلا به خستگی مزمن بسیار مفید می باشد.

    تحقیقات نشان داده که رشد نوزادانی که مادران آن ها در دوران بارداری از روغن زیتون استفاده کرده اند بهتر است.

    ویتامین ای موجود در روغن زیتون علاوه بر اینکه به رشد نوزاد کمک می کند باعث افزایش شیر در مادر می شود. روغن زیتون نه تنها اسیدهای چرب ضروری لازم برای رشد نوزاد را فراهم می کند بلکه نسبت اسید لینولئیک به اسید لینولنیک (اسید های چرب ضروری) آن شبیه شیر مادر است.

    روغن زیتون حاوی سه آنتی اکسیدان اصلی شامل ویتامینE، پلی فنول ها، فیتوسترول است. این آنتی اکسیدان ها زمانی که به صورت موضعی استفاده شوند می توانند از پوست در مقابل پیری زودرس محافظت کنند. ویتامین E موجود در این روغن حتی نسبت به روغن نارگیل می تواند اثرات ضد پیری داشته باشد و از پوست در برابر نور ماوراء بنفش محافظت می کند. یکی از مواد نادر موجود در روغن زیتون، هیدروکسی می باشد که از آسیب های رادیکال های آزاد به پوست جلوگیری می کند.

    حتما بخوانید: ویتامین E برای مردان

    برخلاف مرطوب کننده های تجاری که ممکن است منافذ پوست را مسدود کنند و شرایط جاری پوست را تشدید کنند، روغن زیتون می تواند به طور عمیق در پوست نفوذ کرده و به عنوان پاک کننده پوست اثر می کند. توصیه می شود به طور منظم از روغن زیتون هر شب به عنوان مرطوب کننده استفاده کنید و یک قاشق چای خوری از این روغن را روی پوست صورت و گردن به آرامی ماساژ دهید.

    حتما بخوانید: خواص گلاب برای پوست – انواع ماسک با ترکیب گلاب

    یکی دیگر از مزایای روغن زیتون برای سلامتی پوست، خاصیت لایه برداری آن است. یکی از روش های معمول لایه برداری پوست با روغن زیتون تهیه مخلوط یک قاشق غذاخوری روغن زیتون با مقداری نمک طبیعی دریا است. این مخلوط را بر روی پوست مالش دهید. این مخلوط می تواند سلول های مرده پوست را حذف و پوست را درخشان کتد.

    علاوه بر موارد ذکر شده از خواص روغن زیتون می توان در جهت سلامتی ناخن ها استفاده کرد. به علاوه برخی از مردم از آن به عنوان پاک کننده چشم استفاده می کنند. استفاده از این روغن بر روی پوست باعث طراوت پوست می شود.

    حتما بخوانید: خواص روغن کرچک – ۴۶ فایده روغن کرچک برای سلامتی و زیبایی

    از ماساژ موها با روغن زیتون می توان علاوه بر تقویت موها، وز کردن موها را نیز برطرف کرد. فقط دقت شود استفاده بیش از حد این روغن در موها، موجب چرب شدن بیش از حد مو می شود.

    مصرف زیاد روغن زیتون به افراد چاق توصیه نمی‌شود

    اگر شما یک قاشق غذاخوری روغن زیتون فرا بکر را با آب یک لیموترش و یک قاشق چای خوری عسل و یک لیوان آب گرم ترکیب کنید و 3 تا 4 هفته صبح ناشتا بنوشید علاوه بر کمک به کاهش وزن و پاکسازی دستگاه گوارش می تواند باعث درمان سلولیت شود.

    حتما بخوانید: راهکارهای لاغری با چای سبز در بازه کوتاه

    انرژی: 3،701 کیلوگرمکربوهیدرات: 0 گرمچربی: 100 گرمچربی امگا 3 و امگا 6: 3.5 تا 21 گرمپروتئین: 0 گرمویتامین ای: 14 میلیگرمویتامین کا: 62 میکروگرم

    منبع : مجله سلامت | بیتوته | کوکا | دکترسلام | برترین ها | دکتر سلام | اوما

    مشاور خانواده، زوج درمانی، ازدواج، طلاق، مشاوره فردی، روان درمانی، مشاوره کودک و نوجوان، مشاوره تحصیلی – شغلی، انتخاب رشته کنکور

    مشاهده

    جامعه سلامت پایگاهی از مطالب مفید است که با نگاه به نیاز مخاطبین تولید و یا از منابع معتبر گردآوری شده‌اند. جامعه سلامت با هدف ارتقا دانش عمومی و با تمرکز بر مواردی که به سلامت جسم و روح افراد مرتبط است می‌کوشد تا به سهم خود و به عنوان یک رسانه در مسیر ارتقا جامعه حرکت نماید. افزایش آگاهی، راهنمایی و سنجش چرخه‌ایست که با کمک شما مخاطبین تکمیل خواهد شد.

    توجه: مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.

    توجه: استفاده از مطالب سایت به هر شکل و در هر فرمتی مجاز نمی باشد و شامل پیگرد قانونی خواهد شد.

    ضمن تقدیر از همراهی شما مخاطب گرامی، خواهشمند است تمامی سوالات خود را در سایت و در بخش نظرات مطالب مطرح فرمایید. لطفا از راه‌های ارتباطی ذیل تنها برای مباحث بازرگانی استفاده نمایید.

    شما می‌توانید برای درج هر نوع آگهی تبلیغاتی از جمله تبلیغات بنری، رپورتاژ آگهی و یا ثبت دفاتر مشاوره در سایت از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید.

    برای دریافت وقت مشاوره به صفحه “لیست بهترین مراکز مشاوره روانشناسی در تهران” مراجعه بفرمایید.

    ایمیل تبلیغات : [email protected]

    ارسال نظرات: [email protected]

    تلفن تبلیغات (لطفا تنها برای امور تبلیغاتی تماس بگیرید): 09375386828

    محققان اسپانیایی به کشف جدیدی درخصوص مزایای بالقوه روغن زیتون در مقابله با بیماری زخم معده دست یافتند.

    روغن زیتون خالص احتمالا در پیشگیری و درمان عفونت های دریچه هلیکوباکتر که عامل ابتلای سالانه میلیون ها نفر به ورم و زخم معده بوده، مؤثر است.

    محققان بیمارستان دانشگاه «والم» در سویل اسپانیا با انجام تحقیقاتی ثابت کرده بودند که چای سبز، آب قره قاط و برخی خوردنی های طبیعی دیگر از رشد دریچه هلیکوباکتر که به عفونی شدن پوشش معده می انجامد، جلوگیری می کند. اما هیچ یک از این آزمایشات تاثیر روغن زیتون روی این دریچه را نشان نداده بود.بنا برگزارش ساینس دیلی، دانشمندان با انجام آزمایشات مختلف دریافتند: تحت شرایط شبیه سازی شده ترکیبات سالم موجود در روغن زیتون خالص از تاثیر آنتی باکتریال علیه 8ویژگی دریچه هلیکوباکتر از جمله خاصیت مقاومت آن در برابر آنتی بیوتیک برخوردار است.

    درمان زخم معده با روغن زیتون
    درمان زخم معده با روغن زیتون
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *