درمان ديسک کمر با گياهان داروئي

دوره مقدماتی php
درمان ديسک کمر با گياهان داروئي
درمان ديسک کمر با گياهان داروئي




خانه

موبایل

دوره مقدماتی php

 شایع ترین علت کمردرد در جوامع مختلف فتق دیسک است

 

درمان ديسک کمر با گياهان داروئي

 کمردرد مشکلی است که هم دلایل داخلی دارد و هم عوامل خارجی باعث بروز آن می شوند. ایستادن طولانی مدت، بارداری، بلند  کردن چیزهای سنگین یا مشکلات ریوی می توانند باعث کمردردهای شدید شوند.

 

 شایع ترین علت کمردرد در جوامع مختلف فتق دیسک است که بیش از ۹۰ درصد علل کمردردها را تشکیل می دهد. فتق دیسک عمدتاً در سنین ۳۵ تا ۵۵ سالگی رخ می دهد که البته در سنین بالاتر نیز ممکن است دیده شود.

دیسک های بین مهره ای در کل یک چهارم طول ستون فقرات را تشکیل می دهند. دیسک ها در ناحیه ی گردن و کمر که حرکت بیشتری دارند، ضخیم تر هستند.

 

چه كنیم كه مبتلا به كمر درد نشویم؟

براى جلو گیرى از ابتلاء به كمر دردهاى عادى باید اقدامات زیر را انجام دهیم:1- از دولا دولا راه رفتن و در حال قوز نشتن پرهیز كنیم و سعى نمائیم همیشه مستقیم راه برویم و نفسهاى عمیق بكشیم تا قلب و معده درست كار كند و خون به طرز صحیح در بدن جریان یابد.2- باید از پوشیدن لباس تنگ و كفش تنگ بپرهیزیم، مخصوصا خانمها باید به این نكته بیشتر توجه كنند و تندرستى خود را به خاطر كفشهاى پاشنه بلند و سوتین و كمربند تنگ به خطر نیندازند.3 – در موقع نشستن پشت میز، سعى كنیم همیشه با مستقیم نشستن، شانه و كمر خود را در حال استراحت نگاه بداریم و گاه گاهى وضع نشستن خود را تغییر بدهیم تا از فشار عضلات جلو گیرى نموده باشیم. اطمینان حاصل كنیم میز و یا صندلى بیش از اندازه بلند و یا كوتاه نیست و مىتوانیم روى آن راحت بنشینیم.4 – هر روز بطور منظم، به اندازه كافى ورزش كنیم. مخصوصا اطفال را وادار كنیم به اندازه كافى ورزش كنند تا عضلات پشت كمر شان نیرومند شود.5- در موقع خواب اطمینان حاصل كنیم كه در بستر صاف و فرو نرفته می خوابیم. وجود هر نوع فرو رفتگى در بستر خواب موجب وارد آمدن فشار بر كمر است. افرادى كه نسبت به كمر درد حساسیت دارند بهترست روى تخت خواب صاف چوبى و یا روى زمین بخوابند.6-  اگر نسبت به كمر درد حساسیت داریم باید از برداشتن بارهاى سنگین به كلى بپرهیزیم و اگر سالم هستیم در موقع برداشتن بار سنگین، زانوها را خم كنیم و در حالى كه پشتمان را مستقیم نگاه داشته‌ایم، بار را طورى بر داریم كه فشار بیشتر روى زانو و بازو وارد آید نه بر كمر. خم كردن گردن در موقع برداشتن بار سنگین موجب می شود كه فشار فوق العاده بر كمر وارد آید و احیانا به آن صدمه برسد. 

مصرف بابونه به رفع دردهای سیاتیکی کمک می کند

 گیاهان دارویی مفید برای کمردرد عبارتند از:

 

بابونه توصیه می شود افراد مبتلا به دردهای سیاتیکی، روزانه 30 گرم گل بابونه خشک را در 1 لیتر آب دم کرده و طی 3 وعده، میل نمایند

 

اکلیل کوهی یکی از بهترین گیاهان دارویی که به سرعت دردهای سیاتیکی را آرام می کند، اکلیل کوهی است. طرز استفاده از این گیاه دارویی به این شکل است که دویست گرم برگهای خشک اکلیل کوهی را پودر کرده، در عسل خمیر نموده و روزانه 1 قاشق مرباخوری میل شود. 

خرما خوردن روزانه چند عدد خرما و همچنین مالیدن مخلوطی از خرمای بدون هسته و دنبه و زنجبیل و کمی روغن کنجد به موضع درد و بستن آن روی ناحیه کمر، در تسکین درد بسیار مؤثر است.گیاه خارخسک

یا شاخ و برگ تازه خارخسک را در روغن کنجد بجوشانید تا آب آن بخار شود و روغن بماند و این روغن را به مفاصل و کمر بمالید تا درد مفاصل و کمر رفع شود .پسته 

برای رفع سستی کمر مغز پسته را برشته کرده تا قهوه ای شود و با انگشت شست دست محکم گودی کمر را با این مغز های برشته مالش دهید تا روغن پسته وارد پوست کمر شود .

ترب سیاهاز دیگر داروهای مؤثر در درمان دردهای سیاتیکی و دیسک کمر، ترب سیاه است که می توان آب آن را میل نمود و تفاله اش را روی موضع درد بست. 

 

بیدبیش از ۲ هزار و ۴۰۰ سال پیش یونانیان باستان از بید برای درمان درد استفاده می کردند. امروزه نیز از این گیاه که مسکن قوی است برای رفع کمردرد، آرتریت، سردرد و بیماری های التهابی مانند التهاب تاندون (زردپی) استفاده می شود. سالیسین نوعی ماده تسکین دهنده درد در این گیاه، باعث کشف آسپرین شد. 

عصاره زنجبیل می تواند در تسکین درد عضله و مفصل مؤثر باشد

 

 زنجبیلدر طب قدیم آسیا، از زنجبیل برای درمان انواع درد استفاده می شد. عصاره زنجبیل می تواند در تسکین درد عضله و مفصل مؤثر باشد زیرا حاوی فیتوکمیکال است که مانع از بروز التهاب می شود. دمنوش زنجبیل درد شما را تسکین می دهد و فوراً حال شما را بهتر می کند. این چای برای کم خونی، ضعف، بی اشتهایی و سردرد نیز مفید است. با این حال، برای آنکه دچار مشکلات دیگری نشوید، در مصرف آن زیاده روی نکنید و همیشه در هنگام آماده کردن این جوشانده، میزان کمی از این گیاه را اضافه کنید. در غیر این صورت، ممکن است پس از خوردن غذاها و نوشیدنی های اسیدی، دچار مشکل شوید.

 

لاله سرنگوناستفاده از مرهم لاله سرنگون نیز در درمان دردهای سیاتیکی مؤثر است. برای تهیه این مرهم، ابتدا 50 گرم دنبه گوسفند که به ملایمت با حرارت ذوب شده را به آن افزوده و خوب به هم می زنیم و سپس کمی روغن کنجد به آن اضافه کرده، هر بار کمی از این مرهم را روی کمر گذاشته با پارچه نازکی ببندید.به عنوان آخرین تجویز و شاید مهمترین درمان دردهای کمر و سیاتیک، مجدداً تأکید می شود پرهیز از استرسهای روحی و مصرف آرام بخشهای گیاهی مثل بادرنجبویه، اسطخدوس و بابونه در تسکین این نوع دردها و کوتاه نمودن طول درمان بسیار مؤثر و مفید است.گردآوری:بخش سلامت بیتوته

 

منابع:

tebyan.net

drheidarian.blogfa.com


باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .


“آینده در دستان شماست

زیبایی هایی که هنوز ندیده اید

میکس فوق العاده زیبا از آهنگ دل را ببین با صدای علیرضا افتخاری و سفر های مقام معظم رهبری به شهر های مخطلف کشور (زاهدان-زنجان-بم) که چیز پر مغز و قشنگی از آب در آمده حتماً ببینید…

درمان ديسک کمر با گياهان داروئي

موسسه تدوین آثار و نشر اخلاقیات شهدای شهرستان زرند

مداحی مهدی اکبری کاش بودی کرببلا برادر بی حرمم حسن جان

در آپارات شما قادر خواهید بود ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از اخبار رویدادها اطلاع پیدا کنید.

آرشیو هزاران فیلم وسریال ایرانی و خارجی

آرشیو انیمیشن و فیلم های مناسب برای کودکان

مسئولیت محتوای ویدئوها و هرگونه پاسخگویی به ادعاهای مطروحه توسط اشخاص حقیقی
و حقوقی با منتشر کننده است و آپارات هیچگونه مسئولیتی نسبت به آن ندارد.

در سلامت ۱۶ آذر ۱۳۹۵ ۲ نظر 124,835 بازدید

سیدجلال حسینی متخصص طب سنتی با اشاره به درمان دیسک کمر به وسیله داروهای گیاهی اظهار داشت: ترکیب روغن سقز و بادام تلخ را به روی کمر باید به آرامی ماساژ داد تا فشار ناشی از آن از روی رگ‌های سیاتیک برداشته شود.

برای بهبود دیسک کمر و درد ناشی از آن می‌توان هفته‌ای یک بار زالو در اطراف محل درد انداخت تا درد ناشی از آن ساکت شود.

انجام حرکات ورزشی مناسب می‌تواند گودی کمر را از بین ببرد و یک آرامش خاصی را برای فرد بیمار به همراه آورد.

درمان ديسک کمر با گياهان داروئي

افراد مبتلا به دیسک کمر باید شب‌ها از پتو به جای تشک استفاده کنند تا گودی کمر آنها به حالت عادی برگردد.

همچنین ۱۰ گرم دنبه گوسفندی به اضافه ۲ قاشق مرباخوری زردچوبه و چهار عدد خرما به همراه ۲۰ گرم آرد گندم و ۲۰ گرم قرص ضد درد کمر را با هم مخلوط کنید، آن را به پارچه‌ای آغشته کنید و بر روی کمر قرار دهید و تا صبح به همان حالت قرار دهید.

با حوصله و استمرار در مصرف داروهای مربوطه و خصوصاً حفظ آرامش و پرهیز از اضطراب و ناراحتی های روحی قابل درمان است. درد عصب سیاتیک می تواند به صورت دردهای ملایم یا شدید در نواحی مفصل کمر، باسن، پا و ساق پا ظاهر شود. شما همچنین ممکن است با احساس ضعف وبی حسی در این نواحی مواجه شوید. برخی از مهمترین نسخه های درمان سیاتیک به روش طب سنتی علاوه بر طب سوزنی دیسک کمر عبارتند از :

۱- استفاده از جوشانده سیاهدانه یا پودر شده آن که با عسل مخلوط شده باشد به صورت خوراکی طی دوره ای دو ماهه بسیار مفید است.

۲- خوردن روزانه یک قاشق مرباخوری اسفند تمیز در دو نوبت صبح و عصر در بهبود دردهای سیاتیکی اثر زیادی دارد.

۳- توصیه می شود افراد مبتلا به دردهای سیاتیکی، روزانه ۳۰ گرم گل بابونه خشک را در ۱ لیتر آب دم کرده و طی ۳ وعده، میل نمایند.

۴- یکصد گرم سورنجان خشک را نرم کرده، داخل کپسول های پانصد گرمی ریخته، روزی دوکپسول میل شود.

۵- مصرف سیر پخته یا بو داده همراه کمی انجیر و مغز گردوی تازه، دردهای سیاتیکی و کمردردهای ناشی از غلبه سردی را بهبود می بخشد.

۶- خوردن روزانه چند عدد خرما و همچنین مالیدن مخلوطی از خرمای بدون هسته و دنبه و زنجبیل، و کمی روغن کنجد به موضع درد و بستن آن روی ناحیه کمر، در تسکین درد بسیار مؤثر است.

۷- یکی از بهترین گیاهان داروی کمر درد که به سرعت دردهای سیاتیکی را آرام می کند، اکلیل کوهی است. طرز استفاده از این گیاه دارویی به این شکل است که دویست گرم برگهای خشک اکلیل کوهی را پودر کرده، در عسل خمیر نموده و روزانه ۱ قاشق مرباخوری میل شود. 

همچنین می توان از حمام دارویی اکلیل استفاده کرد به این صورت که یکصد گرم از این گیاه را در یک لیتر آب جوشانده و داخل آب وان حمام ریخته، به مدت نیم ساعت در آن دراز بکشید.

۸- از دیگر نسخه های شفابخش در درمان کمر درد و دردهای سیاتیکی، مرهم گندگن می باشد. طرز تهیه این مرهم به قرار ذیل است:

 بیست گرم پوست گندگن را پودر کرده در پنج گرم جوهر این گیاه مخلوط می نماییم و در پارچه نمناکی ریخته، سپس یکصد گرم مغز بادام تلخ رنده شده را به آن اضافه کرده و پارچه را فشار دهید تا روغن خارج شود، حال روغن صاف شده را به محل درد مالیده، تفاله را هم با کمی پودر زنجبیل روی موضع درد ببندید.

۹- استفاده از مرهم لاله سرنگون نیز در درمان دردهای سیاتیکی مؤثر است. برای تهیه این مرهم، ابتدا ۵۰ گرم دنبه گوسفند که به ملایمت با حرارت ذوب شده را به آن افزوده و خوب به هم می زنیم و سپس کمی روغن کنجد به آن اضافه کرده، هر بار کمی از این مرهم را روی کمر گذاشته با پارچه نازکی ببندید.

۱۰- از دیگر داروهای مؤثر در درمان درد سیاتیک، ترب سیاه است که می توان آب آن را میل نمود و تفاله اش را روی موضع درد بست.

۱۱- استفاده از قرص سورنجان با ترکیب و فرمول خاص که شامل ۲۰ گرم سورنجان، ۱۰ گرم بوزیدان، ۱۰ گرم میخک، ۱۰ گرم زنجبیل و ۱۰ گرم گل زوفا می باشد و در عسل خمیر شده به صورت قرص مصرف می شود، از قویترین راه های درمان کمردرد و پادرد های سیاتیکی است.

۱۲- به عنوان آخرین تجویز و شاید مهمترین درمان دردهای کمر، سیاتیک و دیسک کمر، مجدداً تأکید می شود پرهیز از استرسهای روحی و مصرف آرام بخشهای گیاهی مثل بادرنجبویه، اسطخدوس و بابونه در تسکین این نوع دردها و کوتاه نمودن طول درمان بسیار مؤثر و مفید است.

برای رفع کمر درد راههای مختلفی وجود دارد.تجویز دارو برای درمان کمر درد باید زیر نظر پزشک انجام شود با این حال بسیاری از مواد گیاهی در رفع درد کمر موثر هستند.

ریشه تازه و خشک شده زنجیبل خواص دارویی دارد.

اختلال کار معده، تهوع و یا نفخ با چکاندن یک یا دو قطره از روغن زنجبیل روی یک حبّه قند و یا یک قاشق عسل برطرف خواهد شد.

 از جوشانده یک و یا دو بُرش از ریشه تازه زنجبیل می توان برای درمان سرماخوردگی همراه با لرز و آبریزش بینی استفاده نمود.

 کارشناسان ریشه تازه زنجبیل را محرّک خوبی برای گردش خون می دانند.

روغن زنجبیل را می توان به روغن ماساژ برای دردهای رُماتیسمی و صدمات استخوانی اضافه کرد.

 از جوشانده ریشه خشک شده زنجبیل نیز می توان برای رفع احساس پُری شکم و خلط بیش از حد نیز بهره بُرد

روغن ماساژ تهیه شده از ۵ تا ۱۰ قطره روغن زنجبیل همراه با ۲۵ میلی لیتر روغن بادام برای درمان گیاهی کمر درد مناسب است.

دیسک‌های بین‌مهره‌ای در کل یک چهارم طول ستون فقرات را تشکیل می‌دهند. دیسک‌ها در ناحیه‌ی گردن و کمر که حرکت بیشتری دارند، ضخیم‌تر هستند.

ساختمان کمر عبارت است از: مهره ها، دیسک بین مهره ها، رباط های اطراف ستون فقرات و دیسک، نخاع، اعصاب، عضلات کمر، لگن و پوست پوشاننده کمر. کمردرد ستون فقرات از چندین مهره تشکیل شده است. این مهره ها باعث حرکت می شوند. همچنین حفاظت از نخاع را بر عهده دارند.

نخاع شامل مجموعه ای از اعصاب است. این اعصاب از مغز تا پایین ستون فقرات کشیده شده اند. دیسک ها مانند بالش در بین مهره ها می باشند. این دیسک ها، فشار را به حداقل ممکن می رسانند. قسمت مرکزی دیسک قابل پاره شدن می باشد و به همین دلیل می تواند موجب ناراحتی بافت عصب سیاتیک و بروز درد سیاتیک گردد. رباط ها یکی از قوی ترین بافت های نرم فیبری می باشند که استخوان ها را به هم می چسبانند. رباط ها باعث چسبندگی و ارتباط مهره ها به همدیگر و دیسک ها می شوند. بسیاری از عضلات مربوط به خم شدن و چرخاندن کمر و حرکت دادن انتهای بدن، از طریق تاندون ها به ستون فقرات متصل می شوند. کمر دارای وظایف متعددی می باشد، از جمله: حرکت بدن، حفاظت از بافت های بدن و حمایت از ساختمان بدن. هنگامی که ایستاده ایم، پایین کمر، وزن بدن را تحمل می کند. هنگامی که خم میشویم و یا کمر را می چرخانیم، پایین کمر در حال حرکت می باشد.بنابراین اضافه وزن و حرکات نادرست موجب درد پایین کمر می شود. پس صدمه به ساختار بدن (مانند ستون فقرات، عضلات، تاندون ها و رباط ها) را می توان از طرز ایستادن و حرکت فرد تشخیص داد حفاظت از بافت نرم سیستم عصبی و نخاع و لگن و شکم یکی از عملکردهای اساسی کمر می باشد.

۱- فشار به کمر یا دررفتگی کمر

صدمه به رباط ها، تاندون ها و یا عضلات کمر موجب وارد آمدن فشار و یا دررفتگی کمر می گردد. دررفتگی کمر در اثر استفاده زیاد یا نادرست از کمر و یا حادثه اتفاق می افتد. اگر درد کمر تا مدت سه ماه ادامه داشته باشد، مزمن نامیده می شود. این درد کمر غالبا در افراد ۴۰ ساله دیده می شود، اما ممکن است در هر سنی واقع شود. فشار کمر در اثر استرس و گرفتگی عضلات پایین کمر بوجود می آید. تشخیص دررفتگی و فشار کمر توسط بررسی تاریخچه صدمه، محل درد و صدمه به سیستم عصبی مشخص می گردد. معمولا عکسبرداری با اشعه ایکس ، استخوان نابهنجار را مشخص می کند. درمان این دررفتگی و فشار عبارت است از: استراحت کردن، درمان دارویی برای تخفیف درد و گرفتگی عضلات کمر، گرم کردن محل درد و ماساژ. هنگامی که از شدت درد کاسته شد، می توان ورزش هایی برای تقویت عضلات کمر و شکم انجام داد. استراحت طولانی در بستر و عدم فعالیت بدنی، خوب نیست، زیرا در این صورت کمردرد دیرتر بهبود می یابد.

۲- تحریک عصبی اعصاب ناحیه کمر، توسط برخی بیماری ها و یا تحمیل فشار به استخوان و یا بافت کمر آسیب می بینند. این ناراحتی اعصاب تا سطح پوست نیز کشیده می شود. دیسک کمری (radiculopathy)، دست اندازی (تجاوز) استخوان و تورم اعصاب در نتیجه آلوده شدن به ویروس زونا بوجود می آیند. دیسک کمر، کمر درد.

۳- دیسک های کمر ( radiculopathy) این درد باعث تخریب دیسک های بین مهره ها می گردد. به علت خراب شدن حلقه دور دیسک ها و جراحت ها و یا هر دوی این ها، تخریب دیسک اتفاق می افتد. پارگی حلقه دور دیسک ها به نام سیاتیک خوانده می شود. درد سیاتیک در ناحیه کمر و باسن و پایین ساق پا است. سیاتیک با سوزن سوزن شدن و بی حسی همراه است. درد معمولا با حرکت کمر و حتی سرفه و عطسه کردن زیاد می شود. در موارد شدید، سیاتیک با بی اختیاری ادرار و مدفوع همراه است. درد سیاتیک معمولا یک طرف بدن می باشد (طرف راست یا چپ). آسیب عصب را می توان از طریق الکترومیوگرام و NCV تشخیص داد. فتق و پارگی دیسک ها را به کمک MRI می توان تشخیص داد. درمان شامل مصرف دارو برای کاهش درد و گرفتگی عضلات، تزریق کورتیزون اطراف نخاع، گرما دادن، ماساژ درمانی کمردرد و دیسک کمر، صوت درمانی و استراحت کردن می باشد. اگر با این روش ها، بیمار بهبود نیافت، جراحی لازم است.

۴- تجاوز استخوان هر گونه شرایطی که منجر به حرکت یا رشد مهره های ستون فقرات شود، می تواند به نخاع و اعصاب فشار وارد کند. علل تجاوز استخوانی عصب نخاع عبارت است از: لغزش مهره ها روی هم، تنگی مجرای نخاع (فشار ریشه عصب یا نخاع توسط خار مهره یا بافت نرم در کانال نخاع) و باریک شدن مدخل نخاع که در اثر ورم مفاصل می باشد (عصب نخاع از این مدخل می گذرد و به تمامی بدن می رود). این دلایل باعث به وجود آمدن درد سیاتیک، درد در هنگام راه رفتن و درد در هنگام استراحت کردن می شود. درمان این دردها نیز بسیار متفاوت می باشد و از استراحت کردن تا عمل جراحی برای برداشتن استخوانی که به بافت عصبی فشار وارد می کند، فرق می کند.

درمان ديسک کمر با گياهان داروئي

۵- موقعیت استخوان و مفاصل کمردرد در این حالت می تواند از زمان تولد یا در اثر فرسایش یا جراحت و یا ورم مفاصل (آرتریت) به وجود می آید. خمیدگی غیر طبیعی ستون فقرات به یک طرف (اسکولیوز) و اسپینا بیفیدا در اثر وراثت و یا در اثر نقصان تولد ایجاد می شوند. همانطور که بزرگ می شویم، مقدار آب و پروتئین موجود در غضروف تغییر می کنند. این تغییرات باعث ضعف و شکنندگی غضروف می گردد. دیسک ها و مفاصل دارای غضروف می باشند. این قسمت ها نیز در معرض فرسایش قرار دارند. یکی از درمان‌های مناسب پیشنهادی درمان درد پایین کمر با لیزر است .

در اشخاص مسن، شکستگی کمر و استخوان خاجی به نام استئوپروز خوانده می شود. در افراد جوان نیز امکان استئوپروز وجود دارد، مانند موتور سوارانی که تصادف می کنند و یا بیماران مصروع.

روغن کوهان شتر از بهترین داروهای طبیعی است که به روش سنتی تهیه می شود. این روغن برای انواع بیماریهای پادرد ، کمردرد، رماتیسم ، سیاتیک ، ترمیم شکستگی استخوان به کار می رود .

این روغن جهت درمان قطعی درد موثر می باشد.

روغن کوهان شتر ترکیبی از کوهان شتر و روغن های گرم مثل گزنه ،سقز، دارچین زنجبیل می باشد.

۶ آذر ۱۳۹۷

۲۳ آبان ۱۳۹۷

۲۱ آبان ۱۳۹۷

درمان گیاهی و موثر دیسک کمر و رگ سیاتیک برای کسانی که از این این بیماری رنج میبرید

سلام آفرین مقاله خوبی بود خدا قوت پدر من نزدیک به سه ساله که بهش شوک وارد شد وبعد از اون کمردرد شدیدی گرفت اما هیچ استراحت ی نکرد تا اینکه کمر ایشان خم شد وخیلی از خم بودن کمرش ناراحت است واقعا افسرده شده وقتی شب راحت میخوابد صبح ها برای ۳۰ثانیه صاف می شود ایشان۷۰ساله می باشد ‘

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .بخش ‌های مورد نیاز علامت‌ گذاری شده ‌اند * *

دیدگاهdocument.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “438618857190db12d88d4657eab1696c” );document.getElementById(“a938c4be24”).setAttribute( “id”, “comment” );

نام *

ایمیل *

وب سایت

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت ساتین محفوظ است، استفاده از مطالب فقط با ذکر منبع با لینک مستقیم بلامانع است.

© Copyright 2018, All Rights Reserved. | Powered by saten

دیسک کمر یک نوع بیماری مشکل است که درد زیادی را به همراه خود خواهد آورد و انجام کارها و امور روزانه را به شدت مختل می کند. در این مقاله با موثرترین و بهترین روش ها برای درمان دیسک کمر با داروهای گیاهی ساده و مفید آشنا خواهید شد.

مشکل کمر درد ممکن است از عوامل خارجی و یا حتی از عوامل داخلی ایجاد شود. عواملی که باعث کمر درد می شوند مشکلات ریوی، بارداری، ایستادن طولانی مدت و بلند کردن چیزهای سنگین هستند و موجب کمر درد های شدید می شوند. شایع ترین علت کمر درد در سراسر جهان فتق دیسک است که بیش از نود درصد کمردردها را به خود اختصاص می دهد. معمولا فتق دیسک در سنین بین ۳۵ تا ۵۵ سالگی و برخی اوقات در سنین بیشتر هم رخ می دهد. درمان دیسک کمر با داروهای گیاهی برای بهبود این عارضه موثر و مفید هستند.

دیسک بین مهره ای به دلیل بالا رفتن سن مایع خود را از دست می دهد و خشک می شود که در نتیجه فشار به دیسک وارد می شود که موجب تلاشی و تخریب حلقه خارجی دیسک می شود. به همین ترتیب داخل یا هسته حلقه از جایگاه خود بیرون می آید و موجب برجسته شدن می شود. به این عارضه و مشکل بیرون زدگی دیسک کمر می گویند.

درمان ديسک کمر با گياهان داروئي

دیسک کمر مشکلی است که در اثر ضعیف شدن عضلات کمر که ناشی از بالا رفتن سن و یا وارد آمدن فشار زیاد ممکن است به وجود آید. مهمترین علایم دیسک کمر درد شدید می باشد و می تواند با لیزر درمانی دیسک کمر بهبود یابد. علاوه بر این دارو های گیاهی نیز برای بهبود این عارضه وجود دارند که درد ناشی از آن را کاهش می دهند. یکی از بهترین روش ها برای درمان کمر درد به خصوص کمر درد بارداری ماساژ دادن منظم است که نقش موثری برای کاهش درد دارد. ماساژ را می توانید با دستکاری بافت کمر و پشت، مالش دادن و ضربه زدن کنترل شده انجام داد. این حرکات باعث می شوند تا جریان خون بدن افزایش یابد و به همین دلیل مواد مغذی و اکسیژن خیلی بیشتری به عضلات می رسد.

زردچوبه یکی از مواد ضد التهاب طبیعی است که در دسترس و ارزان قیمت نیز می باشد. بر اساس تحقیقاتی که بر روی آن صورت گرفته است به این نتیجه رسیده اند که زردچوبه موجب کاهش درد ناشی از اختلال می شود. افرادی که یک قاشق چای خوری زردچوبه را به غذا های خود اضافه می کنند و روزانه آن را مصرف می کنند درد کمر و سیاتیک آن ها نسبت به افرادی که از این پودر استفاده نمی کنند بسیار کمتر است.

یکی از رایج ترین راه ها برای درمان دیسک کمر با داروهای گیاهی استفاده از گل ساعتی است. این گل موجب کاهش التهابات ناشی از این اختلال و همچنین کاهش درد آن می شود. گل ساعتی دارای روغن خاصی است که موجب کاهش گرفتگی ماهیچه های کمر که منبع درد دیسک کمر است می شود. به دلیل اینکه بعضی افراد دسترسی به این گیاه را ندارند قرص ها و کپسول های در داروخانه ها موجود است که می توانید با مشورت پزشک آن ها را مصرف نمایید.

هل یک ماده ضد التهاب است که موجب می شود گرفتگی و درد شدید دیسک کمر کاهش یابد. برای استفاده از خواص هل جهت درمان دیسک کمر با داروهای گیاهی می توانید هل خشک را به مدت 10 دقیقه در آب گرم حل نمایید و مانند یک چای گیاهی روزانه مصرف نمایید تا زمانی که درد دیسک کمر کاهش یابد. برای دریافت نتایج مطلوب تر این چای گیاهی را دو بار در روز مصرف نمایید.

علف چای یا گل راعی به دلیل داشتن میزان زیادی از آنتی اکسیدان های قدرتمند موجب درمان طبیعی دیسک کمر می شود. این گیاه به دلیل خواص مفیدی که دارد استفاده منظم آن موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. علف چای با خواصی که دارد می تواند التهاب و درد را کاهش دهد و یکی از مهمترین کاربرد های آن کاهش درد دیسک کرم است.

انجام تمرینات و ورزش برای دیسک کمر به شما کمک می کند تا درد دیسک کمر شما کمی بهبود یابد و به راحتی بتوانید حرکت کنید. ممکن است هنگام شروع این حرکات کمی درد در ناحیه مفصل کمر داشته باشید. هنگام شروع انجام این تمرینات اگر درد در از همان قسمت تا باسن و ساق پا و ناحیه میانی ستون مهره ها گسترش پیدا کند، این درد می تواند نشانه خوبی از درمان دیسک کمر باشد.

دیسک کمر یکی از مشکلاتی است که درد وحشتناک و ناراحت کننده ای را به همراه خود خواهد آورد و انجام کارهای روزانه را به شدت مختل می کند. با روش های موثری که در این مقاله برای درمان دیسک کمر با داروهای گیاهی گفته شد می توانید درد ناشی از دیسک کر را به شدت کاهش دهید. این درمان ها بسیار ساده و طبیعی هستند. در صورت تمایل برای داشتن اطلاعات کافی در زمینه درمان های خانگی برای درمان انواع بیماری می توانید بخش درمان خانگی مراجعه نمایید.

منبع : آرگا


تجربه یک تور خوب، هم تفریح، هم خرید با تور استانبول آژانس مسافرتی زیما سفر پارس



بهترین رستوران های ایرانی در دبی



چطور جراحی زیبایی موفقی داشته باشیم؟



کرم نرم کننده دست و صورت جوجوبا مای


چگونه سفری ارزان به استانبول ترکیه داشته باشیم؟



ترنس چیست؟ به چه کسانی ترنس گفته می شود؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وبسایت



دکتر عطا حیدری فوق تخصص جراحی پلاستیک



خاصیت، بررسی رایگان خواص و مضرات مواد غذایی!

درمان ديسک کمر با گياهان داروئي

دیسک کمر دلایل متفاوتی دارد و شدت آن هم در افراد ممکن است متفاوت باشد. روشهای مختلفی برای درمان آن وجود دارد. یکی از مهمترین درمانها جراحی است. اما در بعضی موارد داروهایی برای تسکین درد ناحیه کمر تجویز می شود. علاوه بر داروهای شیمیایی می توانید از درمان گیاهی دیسک کمر بهره ببرید.

در ستون فقرات هر انسانی 26 مهره وجود دارد که به واسطه صفحاتی به نام دیسک از هم جدا شده اند. ممکن است در اثر عواملی این دیسکها از جای خود حرکت کرده و بیرون بزنند و به نخاع فشار بیاورند در این صورت مشکلاتی از جمله ضعف حرکتی و درد شدید به همراه دارند. در کنار روش جراحی و یا دارویی روشهایی طبیعی برای تسکین درد دیسک کمر وجود دارد که در این مطلب به درمان گیاهی دیسک کمر می پردازیم.

همانطور که گفته شد علاوه بر داروهای شیمیایی می توانید از روشهای طبیعی هم برای درمان دیسک استفاده کنید. در مقالات گذشته با درمان دیسک کمر با ورزش و انواع ورزش های دیسک کمر آشنا شدید. در ادامه با چند نمونه از این درمانهای طبیعی دیسک کمر آشنا می شوید.

یکی از دمنوش های مفید برای تسکین دردهای کمر بویژه دیسک, دمنوش بابونه گاوی است. از این دمنوش برای درمان درد معده و دندان درد استفاه می شود. مصرف بابونه گاوی برای زنان باردار ممنوع است. همچنین مصرف بی رویه آن ممکن است باعث بروز تبخال در دهان شود.

درمان ديسک کمر با گياهان داروئي

خوردن روزانه سیاه دانه برای سلامتی بسیار مفید است. همچنین می توانید از پودر و جوشانده آن برای درمان استفاده کرد. درمان گیاهی دیسک کمر با سیاه دانه یکی از موثرترین روشهاست. در این روش می توانید پودر یا جوشانده آن را با مقداری عسل مخلوط کرده و در مدت 2 ماه از آن استفاده کنید.

برای درمان دیسک کمر با داروهای گیاهی رزماری را فراموش نکنید. گیاه رزماری یکی از اصلی ترین مواد سازنده انواع پمادهای ضد درد است. از این پماد می توانید بر روی محل درد مالیده و ماساژ دهید. همچنین دم کرده گیاه رزماری را می توانید به عنوان یک دمنوش مفید میل کرده و از خواص آن بهره ببرید.

یکی دیگر از خوراکی های مفید برای درمان دیسک کمر زنجبیل است, می توانید جوشانده ریشه گیاه زنجبیل را در طی روز میل کنید, این نوشیدنی برای تسکین درد کمر مفید می باشد. همچنین روغن گیاه زنجبیل را می توانید از عطاری تهیه و با مقداری روغن بادام مخلوط کرده و نواحی که درد دارد را با آن ماساژ دهید.

یکی از خوراکی های طبیعی و موثر در درمان گیاهی دیسک کمر, ترب سیاه است. مصرف ترب در وعده های غذایی بسیار توصیه می شود. افرادی که دیسک کمر دارند, می توانند ترب سیاه را رنده کرده و آب آن را میل کنند و با تفاله های آن, نواحی از کمر که درد دارد را ماساژ دهند.

به افرادی که ناراحتی های کمر دارند توصیه می شود که از خرما در وعده های غذایی روزانه بویژه صبحانه استفاده کنند. همچنین می توانند از خرما برای مصرف موضعی بهره گیرند برای اینکار کافیست که چند عدد خرمای بدون هسته را با چند قطره روغن کنجد, زنجبیل و مقدار خیلی کمی دنبه مخلوط کرده و به صورت خمیر در آورد. این خمیر را به نواحی از کمر که درد دارد بسته و تا چند ساعت بماند.

یکی از خواص بی نظیر زرد چوبه, خاصیت ضد التهابی آن است. دمنوش زردچوبه برای رفع خستگی و تسکین دردهای سیاتیک و کمر توصیه می شود. گفتنی است که طعم دمنوش زردچوبه برای خیلی از افراد ممکن است ناخوشایند باشد, و همچنین مصرف بی رویه آن ممکن است مشکلات و عوارضی را در پی داشته باشد. بنابراین توصیه می شود که روزانه یک مرتبه از این دمنوش استفاده کنید.

سیر علاوه بر خواص ضدعفونی کنندگی که دارد به عنوان یک ضد درد قوی هم شناخته می شود. مصرف سیر به جلوگیری از دیسک کمر کمک کرده و درد ناشی از آن را نیز درمان می کند. می توانید از سیر پخته, مغز گردو و چند عدد انجیر یک معجون خوشمزه تهیه کرده و به صورت روزانه میل کنید.

امیدواریم آشنایی با این مقاله و انواع درمان گیاهی دیسک کمر برای شما همراهان مجله آرگا مفید بوده باشد.

منبع : آرگا


تجربه یک تور خوب، هم تفریح، هم خرید با تور استانبول آژانس مسافرتی زیما سفر پارس



بهترین رستوران های ایرانی در دبی



چطور جراحی زیبایی موفقی داشته باشیم؟



کرم نرم کننده دست و صورت جوجوبا مای


چگونه سفری ارزان به استانبول ترکیه داشته باشیم؟



ترنس چیست؟ به چه کسانی ترنس گفته می شود؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وبسایت


درمان ديسک کمر با گياهان داروئي


دکتر عطا حیدری فوق تخصص جراحی پلاستیک



خاصیت، بررسی رایگان خواص و مضرات مواد غذایی!

مرورگر شما قادر به پخش ویدیو نمی باشد.

مشاوره تلفنی کارشناس گیاهان دارویی و طب سنتی محمد صدیقی – 09120580638-02165114469–09155077358——-مشاوره طب سنتی انلاین در تلگرام – ایدی پاسخگو سوالات @Kh_sedighi —————————-عطاری شاه جهان —

http://atarishahjahan.ir

برای ارسال نظر لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.

درمان ديسک کمر با گياهان داروئي
درمان ديسک کمر با گياهان داروئي
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *