درمان خانگي معده درد و اسهال

دوره مقدماتی php
درمان خانگي معده درد و اسهال
درمان خانگي معده درد و اسهال

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

درمان خانگي معده درد و اسهال

بعد از سردرد، معده درد مزمن، یکی از بدترین و ناتوان کننده‌ترین دردهایی است که می‌تواند هر روزمان را دچار اختلال کند. معده درد که در بیشتر موارد به آن «شکم درد» هم می‌گویند، مشکلی است که پیداکردن درمانش کار سختی است مگر اینکه دلیلش را بدانید. اگر همیشه یکی دو راه حل برای معده درد، دم دست‌تان داشته باشید، می‌توانید در همان مرحله‌ی شروع، برطرفش کنید. برای آشنایی با درمان معده درد به روش خانگی، مقاله زیر را بخوانید.

دوره مقدماتی php

معده درد آنقدر متداول است که همه زمانی آن را تجربه کرده‌اند و دلایل فراوانی می‌تواند داشته باشد. بیشتر این دلایل جدی نیستند و علائم آن فورا برطرف می‌شوند. این دلایل طیف گسترده‌ای دارند؛ از بدهضمی و سندرم روده‌ی تحریک‌پذیر گرفته تا ورم معده (گاستریت) و ریفلاکس اسید معده (GERD) و… به طور کلی، معمولا نیازی نیست برای پیداکردن راه حل این درد، فراتر از آشپزخانه‌تان بروید.

اولین درمان معده درد به روش خانگی خوردن چای بابونه است. بابونه با عملکردش به‌ عنوان یک ضدالتهاب (مثلا ممکن است مخاط معده به دلیل ورم‌های مکرر ناشی از باکتری، ملتهب شده باشد)، می‌تواند درد معده را تسکین دهد و عضله‌ی بالایی مجرای گوارشی را شل و آرام کند. وقتی این عضله شل می‌شود، فشردگی‌ها و انقباضاتی که غذا را در طول سیستم گوارش پیش می‌برند، کمی راحت و آزاد شده و درد ناشی از گرفتگی‌ها و اسپاسم‌ها کاهش پیدا می‌کند.

چیزهایی که نیاز دارید:

کاری که باید انجام دهید:

آب جوش را روی چای کیسه‌ای بریزید و سر ماگ را بگذارید، اجازه دهید ۱۰ دقیقه دم بکشد. اگر از بابونه‌ی خشک استفاده می‌کنید، ۱ تا ۲ قاشق چایخوری از آن را درون ماگ ریخته و روی آن آب جوش بریزید. درپوش ماگ را بگذارید و ۱۵ تا ۲۰ دقیقه اجازه دهید دم بکشد. آرام آرام بنوشید.

لازم نیست کمپرس‌تان داغ باشد، کافیست گرم باشد و احساس راحتی کنید. همچنین می‌توانید از یک بطری آب گرم برای این کار استفاده کنید. گرما کمک می‌کند تا عضلات، شل و آرام شوند، بنابراین اگر دچار قولنج معده شدید، کمی گرما می‌تواند کمک زیادی به تسکین درد و ناراحتی‌تان بکند. همچنین می‌توانید زیر پتوی برقی‌تان بروید و استراحت کنید تا علائم‌تان برطرف شود. گرما باعث می‌شود هر گونه درد و انقباض از شما دور شده و به شما کمک می‌کند عضلات‌تان ریلکس شده و احساس تهوع‌تان کاهش یابد. طولانی‌اش نکنید چون ممکن است به پوست‌تان آسیب برسانید.

چیزهایی که نیاز دارید:

کاری که باید انجام دهید:

جایی برای دراز کشیدن پیدا کنید و کیسه‌ی آب گرم را روی شکم‌تان بگذارید. دمای آن نباید اذیت‌تان کند اما گرمایش را احساس کنید. دست کم ۱۵ دقیقه در این حالت بمانید؛ تا هر وقت که فکر می‌کنید لازم است این کار را تکرار کنید و اگر لازم بود کیسه را مجددا گرم کنید.

سومین درمان معده درد به روش خانگی نوشیدن آب ِ برنج است. آب ِ برنج دقیقا همان چیزی است که از اسمش پیداست؛ آبی که بعد از آبکش کردن برنج به جا می‌ماند. آب ِ برنج مانند یک مرهم عمل می‌کند، یعنی ماده‌ای که با تشکیل نوعی محافظ نرم روی یک سطح، التهاب را کاهش می‌دهد که در اینجا این سطح، مخاط معده‌ی شماست.

چیزهایی که نیاز دارید:

کاری که باید انجام دهید:

برنج‌تان را با دوبرابر مقدار آبی که معمولا برای پختن آن استفاده می‌کنید بار بگذارید. از حرارت کم یا متوسط استفاده کنید و زمانی که برنج نرم شد، دیگ را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید دیگ با در ِ بسته، ۳ دقیقه بماند. سپس برنج را آبکشی کنید. در صورت تمایل می‌توانید به آب ِ برنج، کمی عسل اضافه کنید و آن را گرم بنوشید. برنجی که باقی مانده است را برای استفاده در غذایی دیگر نگهداری کنید.

معمولا گفته می‌شود نعنا برای رفع تهوع و ناراحتی معده مفید است؛ چون منتول موجود در برگ‌های آن، یک ضد درد و مسکن طبیعی است. می‌توانید یک فنجان چای نعنا فلفلی یا نعنای تند بنوشید، عصاره‌ی نعنا را بو بکشید، آب‌نبات نعنایی بمکید و یا برگ‌های خود نعنا را بجوید. با این راهکارها دردهای ناگهانی معده مهار شده و احساس تهوع کاهش پیدا می‌کند. چای نعنای تازه یا به طور کلی چای نعنا، به آرام سازی و شل کردن عضلات معده کمک کرده و جریان صفرا را بهبود می‌بخشد که در نهایت برای گوارش خوب است. مخصوصا اگر دچار بدهضمی یا نفخ شده باشید، چای نعنا بسیار مفید است.

چیزهایی که نیاز دارید:

چه باید بکنید:

روی نعنا یک فنجان آب جوش بریزید و درپوش ماگ را بگذارید، ۵ تا ۱۰ دقیقه اجازه دهید دم بکشد و وقتی هنوز گرم است آن را بنوشید. اگر نعنای تازه دارید می‌توانید برای تسکین درد معده آن را بجوید. همچنین اگر دوست دارید می‌توانید از چای کیسه‌ای نعنا استفاده کنید.

اگر مشکل‌تان بدهضمی است، آب لیمو سنگی به رفع ناراحتی‌تان کمک می‌کند. خاصیت اسیدی زیاد لیمو سنگی به تولید اسید هیدروکلریک کمک کرده و در نتیجه غذای خورده شده، بهتر تجزیه می‌شود. با بالابردن میزان اسیدهیدروکلریک تولید شده، شما به گوارش غذا با سرعتی مناسب کمک می‌کنید. ضمنا آب‌رسانی خوبی به بدن‌تان می‌شود و سیستم گوارش‌تان، روان و خوب کار می‌کند.

چیزهایی که نیاز دارید:

پیشینیان از دوران باستان برای درمان هر چیزی از درد گرفته تا تهوع، سراغ زنجبیل می‌رفتند و این خرافه نیست.

خوردن چای زنجبیل ششمین راه درمان معده درد به روش خانگی است. زنجبیل به طور طبیعی حاوی موادی است که به آنها جینجرول و شوگاول می‌گویند. این مواد شیمیایی به آرام‌سازی عضلات نرم کمک می‌کنند؛ مثلا عضله‌ای که روده‌ها را دربر می‌گیرد، در نتیجه انقباض‌های معده کاهش پیدا کرده و درد قولنج تسکین می‌یابد. زنجبیل به عنوان یک ضدالتهاب طبیعی به صورت‌های مختلفی وجود دارد که همه‌‌ی آنها مفید هستند. آدامس‌های زنجبیلی و مکمل‌های آن مصرف راحتی دارند، و خیلی‌ها نیز نوع نوشیدنی آن را ترجیح می‌دهند. نوشیدن چای گرم به عنوان یک درمان خانگی برای دردهای شکمی بسیار موثر است.

چیزهایی که نیاز دارید:

چه باید بکنید:

۲ تا ۵ سانتیمتر از ریشه‌ی زنجبیل تازه را بشویید، پوست بکنید و سپس رنده یا خرد کنید. ۱ تا ۲ فنجان آب را به جوش بیاورید و سپس زنجبیل را به آن اضافه کنید (اگر می‌خواهید نوشیدنی غلیظ‌ تری داشته باشید، از مقدار آب کمتری استفاده کنید). اجازه دهید ۳ دقیقه بجوشد و ۲ دقیقه‌ی دیگر هم روی حرارت ملایم باشد. آن را از روی حرارت بردارید، صافش کنید و کمی عسل به آن بیفزایید. نوشیدنی‌تان را آرام آرام بنوشید.

اگر معده‌ دردتان به خاطر بدهضمی باشد، جویدن دانه‌های رازیانه مفید است؛ چون حاوی آنتول (anethole) است. یک روغن ناپایدار که می‌تواند ترشح آنزیم‌های گوارشی را افزایش دهد، همچنین برای کاهش التهاب مفید است و درد ناشی از آن را تسکین می‌دهد. اگر از گاستریت و التهاب معده رنج می‌برید، رازیانه می‌تواند از درد و ناراحتی‌تان کم کند.

چیزهایی که نیاز دارید:

درمان خانگي معده درد و اسهال

چه باید بکنید:

بعد از غذا، نیم یا یک قاشق چایخوری از دانه‌ی رازیانه را کاملا بجوید. اگر باردار هستید، از این راهکار اجتناب کنید.

لیموترش هم مانند لیموسنگی به کاهش شکم‌درد کمک می‌کند. لیموترش را با آب معدنی گازدار ترکیب کنید تا یک نوشیدنی ساده و خوش‌طعم برای تسکین دردتان داشته باشید. اگر پرخوری کرده‌اید و دلیل شکم‌دردتان این است، دی‌اکسیدکربن موجود در آب معدنی گازدار، شما را وادار به آروغ زدن می‌کند، بنابراین فشار شکم‌تان کمتر می‌شود. ثابت شده که نوشیدن این ترکیب برای برطرف کردن سوء هاضمه و یبوست بسیار مفید است.

چیزهایی که نیاز دارید:

چه باید بکنید:

آب معدنی گازدار را با آب نصف یک لیموترش ترکیب کنید و جرعه جرعه بنوشید.

هر کسی که کودک نوپا دارد، رژیم BRAT یا موز، برنج، سس سیب و نان تست را می‌شناسد و می‌داند که تسکین شکم‌ درد است. این رژیم، به برطرف کردن تهوع یا اسهال کمک می‌کند. رژیم BRAT شامل غذاهای کم فیبر می‌شود. هیچ‌کدام از این خوراکی‌ها نمک یا ادویه ندارند که علائم را بدتر کنند. این رژیم ترکیبی برای زمانی که احساس ناراحتی در معده دارید اما باید چیزی بخورید، بهترین انتخاب است. سعی کنید نان را کاملا تُست کنید، نان نیم‌سوز حالت تهوع را کاهش می‌دهد.

حتما با خواص سرکه سیب آشنا هستید. خوردن سرکه‌ی آب سیب دهمین راه درمان معده درد به روش خانگی است. اگر می‌توانید آن را خالی بخورید، با قاشق غذاخوری امتحانش کنید تا ناراحتی معده‌تان برطرف شود. اگر هم نمی‌توانید، یک قاشق غذاخوری از سرکه‌ی آب سیب را با یک فنجان آب و یک قاشق چایخوری عسل ترکیب کرده و آرام آرام بنوشید.

اسید موجود در سرکه‌ی آب سیب می‌تواند به کاهش هضم نشاسته کمک کرده و اجازه دهد نشاسته وارد روده‌ها شود و باکتری‌های مفید روده را حفظ کند. بعضی‌ها هر روز یک قاشق سرکه‌‌ی آب سیب می‌خورند تا از بروز معده‌ درد پیشگیری کنند.

می‌توانید برای مشاهده خلاصه این مطلب ویدیوی زیر را ببینید.

گاهی مشکلات شکمی نشان‌دهنده‌ی یک مشکل جدی هستند. استفراغ‌های طولانی‌مدت شما را در معرض کم آبی قرار می‌دهد. نوشیدن جرعه‌های کوچک آب کمک می‌کند بدن‌تان دچار کم آبی نشود. اگر تهوع و معده‌ دردتان بیشتر از ۴۸ ساعت طول کشید به پزشک مراجعه کنید. اگر متوجه شدید بعد از خوردن غذاهای خاصی یا انجام کارهای خاصی مدام دچار ناراحتی معده می‌شوید، درمورد علائم‌تان با پزشک صحبت کنید. ممکن است چیزی نباشد اما مراجعه به پزشک‌تان می‌تواند احتمال بیماری کرون، یک آلرژی غذایی و یا سایر بیماری‌ها را مورد بررسی قرار دهد.

برگرفته از: everydayroots.com healthline.com

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

var head = document.getElementsByTagName(“head”)[0];
var script = document.createElement(“script”);
script.type = “text/javascript”;
script.async=1;
script.src = “https://s1.mediaad.org/serve/chetor.com/loader.js” ;
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

با سلام و وقت بخیر

با تشکر از ارسال مطالب مفید تان.
ممنونم

من كايينات ٢١ سال عمر دارم به نسبت مصرف كردن ادويه زياد به تكليف معده دچار هستم من وقتي معده درد ميشوم هم دل بد و هم گنس ميشوم تمام جانم لرزه ميگيره نزد هر پزشك مراجعه كردم اما مشكلم حل نشد زنده گيره سرم حرام ساخته از روش هاي خانه گي هم استفاده ميكنم قبل از صبحانه اب هم مينوشم اما به هيچ گونه درمان نميشه به كمك سخت محتاجم

– برای رفع‎‎‎ناراحتی‎‎‎معده، غذاکم بخورید، غذا راخوب بجوید وآب را به روش‎‎‎صحیح استفاده نمایید.
– نمک زیاد ،موسین معده را از بین می‎‎‎بردو باعث زخم معده می‎‎‎شود.
– زخم اثنی عشر: برای درمان زخم اثنی عشر،روزی سه قاشق عسل با موم بخورید.
– نفخ معده: مواد شیرین باعث نفخ معده می‎‎‎شود.برای رفع نفخ معده، زنیان را آسیاب نموده، یک قاشق چایخوری بعد از غذا بخورید. به علت تلخی، زنیان را در کپسول بریزید و بخورید.
– برای رفع نفخ و ترشی معده، دوبار انگشت را در نمک زده و بچشید، مشکل در یک دقیقه برطرف می‎‎‎شود.
– منشا میگرن گوارشی است، کسانی که ماکارونی، چای، شیرینی‎‎‎جات قنادی، سرخ‎‎‎کردنی، پنیر استفاده می‎‎‎کنند، دچار سردرد می‎‎‎شوند. این مواد در روده بزرگ به الکل تبدیل شده و ایجاد سر درد می‎‎‎کنند.
– کسانی که میگرن دارند، شیرینی،مواد شیرین و چای شیرین نخورند.
– بچه‎‎‎هایی که در درس خواندن کند هستند، ناراحتی گوارشی دارند.
– در روزسه وعده غذا بخورید و بین غذا فقط میوه بخورید.
– برای جلوگیری از چاق شدن ، سالاد را قبل از غذا بخورید.
– همیشه ۳/۲ معده را پر کنید و ۳/۱ آن را خالی نگهدارید.
– استراحت بعد از غذا: بعد از غذا دراز کشیده، دستها را زیر سر گذاشته و پای راست را روی پای چپ قرار دهید و به همین صورت ۱۰ دقیقه بدن را آرام نموده و به چیزی فکر نکنید، نفس عمیق بکشید و سعی کنید خوابتان نبرد.با این کار احساس سبکی به شما دست می‎‎‎دهد.
– بیماری آسم کودکان وجود ندارد، بلکه ناراحتی معده دارند و برای رفع آن، غذاهای تبلیغی، ماست، شیر و آب با غذا نخورند.

سلامتی


کاهش اسید معده با ۱۳ روش خانگی

خواص بادرنجبویه؛ ۹ دلیل قانع‌کننده برای مصرف دمنوش بادرنجبویه

چگونه لاغر شویم؛ ۱۵ روش کاهش وزن سریع اما مطمئن

لاغری در یک ماه؛ چگونه در یک ماه ۶ تا ۹ کیلوگرم وزن کم کنیم؟

تشخیص جای نیش حشرات مختلف و نحوه درمان آن‌ها

آخرین مطالب

۶ مزیت به‌کارگیری تبلیغات بنری آنلاین نسبت به بنرهای سنتی

درمان التهاب لثه؛ انواع درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری

نظریه هدف گذاری لاک؛ ۵ اصل برای تعیین اهداف معنی‌دار و چالش‌برانگیز

چطور بازدهی تبلیغات بنری را بالا ببریم؟


معرفی کتاب شغلی که زندگی‌ست

ترین های جهان

عجایب هفتگانه جهان؛ ۷ بنای حیرت‌انگیز تمدن‌های کهن

زیباترین گلهای جهان که مبهوت زیبایی‌شان می‌شوید

بهترین فیلم های تاریخی جهان که حقیقت را به شما نمایش می‌دهند

موفق‌ترین زنان کارآفرین جهان را بشناسید


گران‌ترین ساعت‌های مچی و جیبی دنیا


پردرآمدترین ورزشکاران جهان را بشناسید

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

درمان خانگي معده درد و اسهال

هیچ‌کس دوست ندارد مریض شود اما عامل بیماری التهاب معده و روده یا همان عفونت معده برای وارد شدن به بدن، از کسی اجازه نمی‌گیرد. این بیماری می‌تواند به‌سرعت فرد را از پا بیندازد و به خاکِ سیاه بنشاند! لرز، تب و حالت تهوع، علائم اولیه‌ی عفونت معده هستند که به استفراغ، اسهال و دردهای شدید می‌انجامند. این بیماری دردناک است، درمانی ندارد و تنها راهِ چاره این است که دوره‌‌اش طی شود، ولی تجربه ثابت کرده است بعضی از راهکارها از شدت علائم این بیماری می‌کاهند و تحمل آن را آسان‌تر می‌کنند. برای پی بردن به راهکارهای تسکین علائم عفونت معده این مقاله را تا انتها بخوانید.

مایعات نقش بسیار مهمی در تسکین علائم عفونت معده دارند، زیرا آب بدن به‌طور مرتب در اثر عرق کردن، اسهال و استفراغ، از دست می‌رود. اگر نوشیدن مایعاتِ زیاد برای‌تان سخت است، می‌توانید در بازه‌های زمانی معین، چند جرعه آب بنوشید یا حتی تکه‌های یخ را بجوید.

بهترین مایعاتی که می‌توانید در طول بیماری‌تان بنوشید، موارد زیر هستند:

از مصرف نوشیدنی‌های زیر خودداری کنید:

اگر به بیماری عفونت معده مبتلا هستید، می‌دانید که غذا خوردن کار ساده‌ای نیست. اگر حتی فکر کردن به غذا هم باعث می‌شود دل‌پیچه بگیرید، نیازی نیست که خودتان را مجبور به خوردن کنید. ولی وقتی حس کردید می‌توانید چیزی بخورید، بهتر است با یک خوراکی ساده شروع کنید و آرام‌آرام غذا بخورید.

وقتی شکم‌درد دارید، رژیم BRAT می‌تواند به کمک‌تان بیاید. این رژیم از موادی تشکیل شده است که به‌راحتی هضم می‌شوند، کربوهیدرات‌های انرژی‌زا دارند و مواد مغذی لازم را به بدن‌تان می‌رسانند. رژیم BRAT از خوراکی‌های زیر تشکیل شده است:

چه چیزهایی نخوریم؟

تجربه ثابت کرده است «فشاردرمانی» در درمان برخی از انواع حالت تهوع مؤثر است. برای این‌ کار سه انگشت بالاتر از مچ دست‌تان (در قسمت داخلی ساعد) را با انگشت شست فشار بدهید تا نقطه‌ی حساسی را که بین دو تاندون قرار دارد، پیدا کنید. به‌مدت ۲ تا ۳ دقیقه این نقطه را ماساژ بدهید.

وقتی به عفونت معده مبتلا می‌شوید، بدن‌تان برای مبارزه با بیماری و عفونت به استراحت نیاز دارد. در این دوره، تا می‌توانید بخوابید و فعالیت‌تان را کم کنید. وقتی استراحت می‌کنید، بدن‌تان به‌سختی در تلاش است تا با عفونت مقابله و آسیب‌هایی را که در سطح سلولی به بدن وارد شده است، بازسازی کند.

عفونت معده با دارو درمان نمی‌شود و آنتی‌بیوتیک روی بیماری‌هایی که عامل آنها ویروس است، تأثیری ندارد. اما می‌توانید برای تسکین برخی از علائم بیماری‌تان، به میزان بسیار کم از داروهای بدون نسخه استفاده کنید. برای کاهش تب و درد می‌توانید از ایبوپروفن استفاده کنید. برای اینکه کلیه‌هایتان دچار مشکل نشوند، این دارو را همان‌طور که گفتیم به میزان کم و با غذا مصرف کنید.

معمولا برای تسکین عفونت معده، استامینوفن توصیه می‌شود، البته اگر بیماری کبدی نداشته باشید. استامینوفن تب و درد را کاهش می‌دهد، اثرات جانبی آن از ایبوپروفن کمتر است و احتمال اینکه معده درد ایجاد کند هم کم است.

برای خلاصی از اسهال و استفراغ هم می‌توانید با تجویز پزشک پرومتازین، پروکلرپرازین، متوکلوپرامید یا اندانسترون مصرف کنید.

همچنین می‌توانید بعد از مشورت با پزشک از داروهای ضدعفونی مانند لوپرامید یا بیسموت ساب‌ سیترات هم استفاده کنید. حواس‌تان باشد بیسموت ساب‌ سیترات برای بچه‌ها استفاده نکنید.

درست است که ابتلا به التهاب معده و روده ناخوشایند است،‌ ولی از آن سخت‌تر این‌ است که ببینید کودک‌تان به آن مبتلا شده است. اگر دیدید علائم نوزادتان طی ۱ یا ۲ روز بهبود پیدا نکرد، حتما او را نزد پزشک ببرید. پزشک می‌تواند این اطمینان را به شما بدهد که کودک‌تان بدون هیچ عارضه‌ای در مسیر بهبودی قرار دارد.

تشویق کودکان برای نوشیدن مقدار زیادی آب (یا نوشیدن شیر مادر برای نوزادان) برای جبران آب ازدست‌رفته، اهمیت زیادی دارد. همه‌ی نوزادان و کودکان نوپا می‌توانند محلول حاوی الکترولیت مانند پدیالیت هم بنوشند. این محلول برای آنها مشکلی ایجاد نمی‌کند.

علتعفونت معده معمولا حمله‌ی تعداد زیادی ویروس به دستگاه گوارشی است. در موارد محدودی هم با مصرف آب یا غذای آلوده و غیربهداشتی، باکتری‌ها می‌توانند علت بروزعفونت معده باشند.

اگر احتمال می‌دهید که ممکن است به التهاب معده و روده مبتلا شوید، باید کمی بیشتر احتیاط کنید. در صورت امکان از تماس با بیماران اجتناب کنید و به‌طور مرتب دست‌هایتان را بشویید. در کل برای اجتناب از همه‌ی بیماری‌ها از جمله التهاب معده و روده باید دست‌هایتان را زیاد بشویید و استراحت کافی داشته باشید.

برای پیشگیری از التهاب معده و روده موارد زیر را نیز در نظر داشته باشید:

بله! معمولا عامل این بیماری، یک ویروس است. ۱ تا ۳ روز بعد از ورود ویروس به بدن علائم التهاب معده و روده آشکار می‌شود. افراد قبل از آشکار شدنِ علائم و حتی تا ۲ هفته بعد از بهبود علائم ناقل این بیماری هستند. کودکان به‌مدت بیشتری ناقل این بیماری هستند. برای اینکه خطر انتقال ویروس به بقیه را کاهش بدهید، سعی کنید در این مدت به مدرسه یا سرِکار نروید. اگر تب دارید، قبل از آنکه به روال عادی زندگی خود برگردید، ۲۴ ساعت استراحت کنید.

عفونت معده تجربه‌ی خوشایندی نیست، ولی بیشتر مردم بدون داشتن هیچ‌گونه عارضه‌ای کاملا بهبود می‌یابند. رساندن آب کافی به بدن، در تسریع روند درمان و تحمل آسان‌تر این بیماری مؤثر است.

در کل برای این بیماری نمی‌توان کار زیادی انجام داد و فقط باید منتظر بمانید تا دوره‌ی آن طی شود و از داروهایی که در بالا گفته شد هم استفاده کنید. درضمن اگر دچار کم‌آبی، اسهال یا استفراغ خونی شدید یا تب بالای ۳۸٫۹ درجه داشتید، حتما به پزشک مراجعه کنید.

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

15000تومان

var head = document.getElementsByTagName(“head”)[0];
var script = document.createElement(“script”);
script.type = “text/javascript”;
script.async=1;
script.src = “https://s1.mediaad.org/serve/chetor.com/loader.js” ;
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

درمان خانگي معده درد و اسهال

صرفا توصیه های بهداشتی بود
کاش درمانهای دارویی باکتریائی و ویروسی را هم معرفی میکردید که با کدام دسته و خانواده دارویی قابل درمان هستند

کاش داروهای عفونت ویروسی را معرفی میکردید،
عواقب مصرف بدون تجویز برعهده خودمان است

سلام دوست عزیز مقاله جالب و دوست داشتنی بود.

سلام
سلامت باشید

خواص خوراکی ها

ژل رویال چیست؛ خواص آن برای لاغری، جوان ماندن و سلامتی

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو

خواص بادرنجبویه؛ ۹ دلیل قانع‌کننده برای مصرف دمنوش بادرنجبویه

مضرات سرکه سیب؛ ۱۱ خطر احتمالی مصرف بیش از حد سرکه سیب

برای کاهش چربی خون چه بخوریم؛ ۹ خوراکی سالم برای کنترل چربی خون

آخرین مطالب

۶ مزیت به‌کارگیری تبلیغات بنری آنلاین نسبت به بنرهای سنتی

درمان التهاب لثه؛ انواع درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری

نظریه هدف گذاری لاک؛ ۵ اصل برای تعیین اهداف معنی‌دار و چالش‌برانگیز

چطور بازدهی تبلیغات بنری را بالا ببریم؟


معرفی کتاب شغلی که زندگی‌ست

ترین های جهان

بهترین انیمه های جهان که تمام گروه‌های سنی را به خود علاقه‌مند می‌کنند

فینگرفود؛ خوشمزه‌ترین فینگرفودهای دنیا

عجایب هفتگانه جهان؛ ۷ بنای حیرت‌انگیز تمدن‌های کهن

بلندترین برج های جهان در کدام کشورها قرار دارند؟

عجیب ترین شغل های دنیا که شما را در سرگرمی و لذت غرق می‌کنند

زیباترین حیوانات دنیا و خصوصیات منحصربه‌فرد آن‌ها

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

عبارت “شما چیزی هستید که می خورید” اندکی درست است. حقیقت نهایی آن چیزی است که شما هضم می کنید بنابراین، آیا آنزیم های گوارشی برای هضم بهتر و جذب مواد مغذی ضروری هستند؟ به نظر شگفت انگیز می رسد، البته تا زمانی که نحوه عملکرد دستگاه گوارش، کمتر شناخته شده بود. طبق یک مطالعه که در مجله پزشکی بریتانیا منتشر شده است، امروزه میزان بروز بیماری ها افزایش یافته که به دلیل کمبود آنزیم های گوارشی مرتبط با مواد مغذی هستند.  در این مقاله …

رشد و مراقبت از کودک 13 ماهه به چه صورت می باشد؟ تبریک ! کودک شما بالاخره، سن یک سالگی را پشت سر گذاشت. باورش سخت است که یک سال از زمان تولدش گذشته باشد. هر کودک، انسانی منحصر به فرد است و آنها روند رشد خود را با میزان سرعت و شتاب خودشان طی می کنند اما بعضی سریع تر از دیگران. کودک 13 ماهه شما با عبور کردن از یک سری تغییرات، به آرامی به سال دوم زندگی خود وارد می شود. در …

سندروم بینایی کامپیوتر چیست؟ در این مورد چه می دانید؟ حس بینایی در واقع یک موهبت است. اما ما این هدیه را نادیده می گیریم و هر روز چشمان خود را در معرض فشار و استرس زیادی قرار می دهیم. ما در پایان هر روز کاری و گذراندن  8-9 ساعت در مقابل صفحه نمایش کامپیوتر یا لپ تاپ، در زمان برگشت به خانه نیز شروع به بازی در تلفن های همراه خود می کنیم و پس از آن نیز شروع بروز رسانی رسانه های اجتماعی …

مکمل تائورین چیست؟ در مورد این مکمل غذایی و ورزشی چه می دانید؟ آیا استفاده از مکمل تائورین  الزامی و ضروری است؟ تائورین یک آمینو اسید است که در بدن شما یافت می ‌شود. وجود آن در بیشتر فرآیند های متابولیکی، حیاتی است و برخلاف اکثر آمینو اسیدها، تائورین برای ساخت پروتئین ‌ها استفاده نمی ‌شود و نقش کاملا متفاوتی دارد. اگر می خواهید در مورد عملکرد این مکمل غذایی و نحوه مصرف آن بیشتر بدانید این مقاله از بخش تغذیه دکتر سلام را مطالعه …

در مورد فمتو لیزیک چقدر اطلاعات دارید؟ این روش برای رفع عیوب انکساری چشم مورد استفاده قرار می گیرد. ای ای لیزیک یا eelaisik تلفیقی از اندازه گیری جبهه امواج و فمتو لیزیک است. یک روش برای لیزر چشم است که اختلال بینایی افراد را اصلاح کرده و به آنها کمک می کند تا کیفیت دید عالی داشته باشند. در این مقاله از بخش چشم و چشم پزشکی دکتر سلام به بررسی فمتو لیزیک و ای ای لیزیک خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید. کلمه …درمان خانگي معده درد و اسهال

سوختگی ها می ‌توانند در اثر مواجهه با حرارت، بخار، مایعات داغ، مواد شیمیایی یا خورشید ایجاد شوند. درمان سوختگی می ‌توانند بر اساس شدت و محل سوختگی …

عبارت “شما چیزی هستید که می خورید” اندکی درست است. حقیقت نهایی آن چیزی است که شما هضم می کنید بنابراین، آیا آنزیم های گوارشی برای هضم بهتر …

هنگامی که کودک در زمان تغذیه با شیر مادر به خواب می رود، چه کار باید کرد؟ راحت ‌ترین و ساده ترین راه برای خوابیدن یک نوزاد چیست؟ …

اگر به تبلیغات آژانس‌های هواپیمایی و مسافرتی توجه کرده باشید، حتما نام بلیط چارتر را شنیده‌اید. دلیل پایین‌تر بودن قیمت بلیط در بسیاری از تورهای مسافرتی نیز استفاده …

مراقبت از دوقلوها به تلاش دو برابر نیاز دارد و شما باید این مراقبت ها را با استفاده از منابع محدود خود مانند زمان، توانایی ‌های فیزیکی و …

علائم زایمان چیست؟ غیر قابل پیش بینی بودن زمان زایمان، باعث اضطراب و دلواپسی می شود. آیا چیزی که حس می کنید گرفتگی عضلات …

با دستگاه TENS آشنایی دارید؟ درد زایمان، یک تجربه دردناک و غافلگیر کننده است. خوشبختانه، پزشکی مدرن توانسته چندین راه حل برای مقابله با …

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی بیشتر را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و … تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به نام لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

فواید ورزش در دوران بارداری چیست؟ سالم بودن در طول بارداری شامل خوردن صحیح، داشتن استراحت کافی و تحرک بدن شما می شود. ورزش …

چگونه میتوان به تقویت انگشتان دست پرداخت؟ آیا میتوان با تمرینات ورزشی ساده، انگشتان قوی تری برای خود ساخت؟ این تمرین‌ های درمانی و …

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

۱- درد شکم ناگهانی و شدید است.

۲- درد بیش از چهار روز طول کشیده است.

۳- خونریزی مقعد یا کاهش وزن وجود دارد.

۴- اسهال و درد شکم به‌طور مکرر روی می‌دهد.

درمان دارویی معده درد

درمان خانگي معده درد و اسهال

همان طور که بیان شد مشکلات معده ممکن است شامل زخم معده، سوزش معده، رفلاکس معده، درد معده و یا نفخ معده می‌باشد که هر کدام درمان دارویی خاص خود را دارد. معمولا زمانیکه معده به تولید اسید اضافی بپردازد این مشکلات ایجاد می‌شوند. داروهای مختلفی به منظور کاهش اسید معده تولید شده‌اند که کمک شایانی در رفع این مشکلات و بیماری‌های گوارشی می‌کنند. در ادامه به معرفی برخی از انواع قرص معده و عوارض مصرف آن‌ها می‌پردازیم اما توصیه می‌کنیم بدون دستور پزشک و به طور خودسرانه این داروها را مصرف نکنید.

۱- قرص سیزاپراید

قرص سیزاپراید (Cisapride) از دارو‌هایی است که به منظور درمان مشکلات گوارشی مثل ترش کردن یا سوزش معده و همچنین درمان رفلاکس معده تجویز می‌شود. خطر بروز آریتمی قلبی از جدی‌ترین عوارض مصرف این دارو است. این دارو موجب افزایش حرکات مری، معده و روده در حین هضم غذا شده و در بیماری‌هایی با علایم بازگشت غذا به مری (رفلاکس) از قبیل: دیس پپسی، ترش کردن و پس زدن غذا مفید است. توجه داشته باشید که در صورت بروز خونریزی معده و روده، انسداد روده و یا سوراخ شدن روده این دارو نباید مصرف شود.

عوارض قرص امپرازول تهوع، سردرد، ناراحتی معده، اسهال، شکستگی لگن، ستون فقرات و یا مچ دست (به ندرت)، کدر شدن ادرار، خستگی یا ضعف غیر عادی، واکنش‌های پوستی می‌باشد.

درصورتیکه قصد مصرف این دارو به عنوان قرص معده را دارید بهتر است درباره آن اطلاعات بیشتری داشته باشید. لینک زیر به معرفی این قرص و نکاتی که طی مصرف آن باید بدانید اختصاص دارد.

درمان معده درد با روش های طبیعی و گیاهی

یکی از شایع ترین مشکلات افراد در همه سنین درد معده است که به دلایل مختلفی رخ می دهد. طب سنتی و داروهای خوراکی و دمنوش های گیاهی کمک فراوانی به درمان درد معده می کند ، شما می توانید با استفاده از این مواد گیاهی از اثرات تلخ و عوارض استفاده از داروهای شیمیایی خودداری کنید واز روش های درمان درد معده گیاهی بهره ببرید.


شایع ترین علل درد معده و درمان های خانگی آن


زخم معده یکی از علت های درد معده

یکی از دردناک ترین دردهای شکمی درد معده یا اثنی عشر است که یک درد در وسط شکم بوجود می آورد. عفونت باکتریایی، مصرف برخی از داروها (ناپروکسن و آسپرین)، نوشیدنی های گازدار و کشیدن سیگار از علل شایع ایجاد زخم معده است .درمان خانگي معده درد و اسهال


سنگ صفرا از علل درد معده

سنگ صفرا یک التهاب شکمی دردناک را به وجود می آورد که مصرف غذاهای چرب، چاقی، دیابت،کاهش وزن سریع و ژنتیک از فاکتورهای خطر این عارضه تلقی می شود.


درد معده به علت ریفلاکس معده

از نشانه های ریفلاکس معده، سوزش معده، سوزش قفسه سینه، ناراحتی های بالای شکم است که علت این عارضه انتقال محتویات ترشح معده در پشت گلو است.


عدم تحمل گلوتن از شایع ترین علل درد معده

یکی دیگر از شایع ترین مشکلات معده حساسیت و عدم تحمل گلوتن به پروتئین موجود در جو، گندم است. این عارضه به بیماری سلیاک(حساسیت به گلوتن) شهرت دارد که سبب آسیب به روده کوچک می شود و از جذب مواد مغذی جلوگیری می کند. نفخ، دفع گاز، اسهال، یبوست، خستگی مفرط و درد شکم از علائم مصرف مواد گلوتن دار است.


عدم تحمل لاکتوزیکی از علت های درد معده

عدم تحمل لاکتوزنیز ازعلل شایع درد معده است که علائمی چون گاز، نفخ، آروغ، سوء هاضمه، تهوع، اسهال، یبوست و درد گرفتگی عضلات شکم را داراست.


سوءهاضمه و ارتباط آن با معده درد

معده درد در ۴۰ درصد موارد به دلیل سوءهاضمه است که سوءهاضمه اختلالی در عملکرد سیستم گوارشی است که به واسطه هضم نادرست و سخت مواد غذایی بروز کرده و باعث ایجاد درد معده می شود.سوءهاضمه معمولا خود را با احساس سنگینی بعد از مصرف غذای نامناسب، احساس سیری زودهنگام، درد و سوزش معده نشان می دهد.


درمان معده درد با روش های طبیعی و گیاهی


تاثیر فوق العاده نعناع بر درمان درد معده

نعناع درمانی است برای معده درد و دل پیچه است که اثر کلیدی آن بر درمان معده درد تایید شده است. نعناع با داشتن اثر ضد اسپاسم در دستگاه گوارشی، می تواند تاثیر سریع و محسوسی داشته باشد. بهترین پیشنهاد برای استفاده خانگی از نعناع برای کسانی که از معده درد رنج می برند، نوشیدن چای نعناع است .همچنین روغن نعناع هم عصاره ای از نعناع است که در درمان دردهای معده استفاده می شود.


گشنیزگیاهی مفید برای درمان درد معده

گشنیز از خانواده جعفری دارای رایحه خوش بواست که مقوی معده، ضداسپاسم، ضددرد (دل درد)، ضدمیکروب، ضدقارچ، تقویت کننده قوای جنسی، هضم کننده غذا، صفراآور، آرام بخش، کاهش دهنده قندخون، کاهش دهنده چربی خون و کاهش دهنده فشارخون می باشد.


درمان زخم معده با چای بابونه

رایج ترین چای آرامبخش شناخته شده که می تواند به سهولت دستگاه گوارشی را تحت فشار قرار دهد ، چای بابونه است. چای بابونه دارای اثرات ضد اسپاسم و ضد التهاب است و کمک فراوانی به درمان حالت تهوع و سوزش های سرِ دل می کند. همچنین بابونه معده درد های عصبی را نیز تسکین می دهد.


زیره سبزمفیدترین گیاه برای درمان درد معده

خواص زیره سبز: بادشکن، مقوی معده، ضد اسپاسم، افزایش دهنده شیر مادران شیرده ، ضد تشنج، ضد صرع، مقوی معده،عرق آور، ضد سم، ضد صفرا، تقویت کننده قوای جنسی، قابض، ضد نفخ، ضد احتقان، هضم کننده غذا و ادرار آور و دارای خواص آنتی اکسیدانی فراوان می باشد.

تاثیر مثبت هل در گوارش بهتر غذا و درمان دردمعده

هل دارای طبع گرم و خشک است که جویدن دانه های آن پس ازغذا به هضم و گوارش بهتر غذا کمک می کند و می تواند بوی نامطبوع دهان را از بین ببرد.

خواص هل: پایین آورنده تب، تسکین دهنده درد رماتیسم، برطرف کننده ترشی معده، تقویت کننده معده و روده، بهبود دهنده هضم غذا، تقویت کننده قلب، بادشکن، تقویت کننده بدن است.

دارچین یکی دیگر از دارو های پرطرفدار معده درد

دارچین ادویه ای گرم و خوش طعم است که موجب تسکین معده درد و حالت تهوع می شود. بهترین حالت خوردن دارچین بدین گونه است که باید یک قاشق مرباخوری دارچین را به مدت ۱۰ دقیقه در آب به حجم یک لیوان جوشاند و بعد نوشید.


زنجبیل و درمان درد معده

زنجبیل راه حل مطمئنی برای رفع حالت تهوع و درمان مشکلات صبحگاهی است. بهترین حالت زنجبیل، استفاده از زنجبیل طبیعی است که می توان آن را به نوشیدنی خود اضافه کرده و با چای نوشید.


درمان درد معده با عسل

ترکیب عسل و مواد دیگر بهترین درمان برای درد معده است که در ادامه درباره نحوه استفاده از آن توضیح می دهیم.

با آرد گندم و عسل و زعفران حلوا درست نموده و میل نمایید.

ریشه و برگ تازه کرفس را کوبیده و با مقدار کافی عسل مخلوط نموده و روزی سه بار هر وعده یک قاشق مربا خوری بعد از غذا میل نمایید . شیر و عسل برای معده بسیار نافع است و روده ها را نرم میکند. به سالمندان توصیه میشود اگر میخواهند شیر در معده آنها سریع تر هضم شود با عسل میل نمایند.

امام صادق (ع) فرموده است” خوردن عسل با آب گرم درد معده را برطرف می کند.”


پیشگیری از مشکلات معده با مصرف موز

پودر موز می تواند ۷۵ درصد درد های معده را آرام کند. در طب سنتی،استفاده از موز برای کسانی که رژیم های غذایی خاص دارند تجویز می شود تا بتوانند از مشکلات احتمالی معده، پیشگیری نمایند.

بادرنجبویه و تاثیر فوق العاده آن بر کاهش درد معده

بادرنجوبه گیاهی از خانواده نعناع است که شباهت زیادی به نعناع دارد ولی دارای بوی متفاوت است. این گیاه پر مصرف دارویی که از گیاهان مشهور به نام ملیسا از زمان های قدیم در بسیاری از نقاط دنیا به عنوان ضدنفخ، ضدتب ، ضددرد، ضدباکتری، ضدویروس تبخال، ضدهیستامین، ضدتب، ضدنفخ، آرام بخش، خواب آور، مقوی قلب، مقوی معده و ضداسپاسم است.درمان خانگي معده درد و اسهال


گلاب درمان سریع  معده درد

برای رهایی از حالت تهوع و شکم درد گلاب بنوشید.


درمان درد معده با جوش شیرین

جوش شیرین برای معده دردهای شدید خوب است. یک قاشق چایخوری جوش شیرین را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید و آن را بنوشید.


شیرین بیان و کاهش درد معده

مبتلایان به رفلاکس برای رفع مشکلشان باید ۱۵ دقیقه قبل از غذا عصاره شیرین بیان به همراه مقداری آب جوش و پس از غذا یک استکان عرق بومادران بنوشند. مصرف عصاره شیرین بیان ۱۵ دقیقه قبل از غذا با مقداری آب جوش ولرم برای تقویت معده، کاهش اسید معده و رفع دل درد و دل پیچه موثر است.


درمان درد معده با عرق زنیان

عرق زنیان برای افرادی که پس از مصرف غذا های سنگین و گوشتی دچار احساس سنگینی معده می شوند، تجویز می شود.


بومادران بهترین درمان کننده معده درد

بو مادران برای درمان ناراحتی شکم، اسهال، دل درد، خونریزی معده، تنظیم قاعدگی زنان، اشتها آور، نیرو بخش و مسکن و سوزش ادراراستفاده می شود.


سرکه سیب درمان خانگی خوب برای معده درد

سرکه سیب یک درمان خانگی خوب برای معده درد است چون به بهبود هضم، و از آن طریق به تسکین درد معده کمک می کند. چند قاشق چای خوری سرکه سیب را در یک لیوان آب بریزید و آن را بنوشید توصیه می شود این مخلوط را قبل از صرف وعده غذایی اصلی بخورید تا مواد مغذی را جذب کند.


اقدامان پیشگیرانه برای جلوگیری از درد معده


داشتن یک رژیم غذایی سالم

پرخوری نکردن در یک وعده غذایی و افزایش تعداد وعده ها و کم کردن حجم غذا


جویدن مواد غذایی به درستی


پرهیز از مصرف الکل و نوشیدنی های کافئین دار

پرهیز از مصرف بیش از حد غذاهای ادویه دار و سرخ شده


نوشیدن مقدار زیادی آب


انجام ورزش تنفسی و یوگا

راه رفتن به مدت ۲۰ تا ۳۰دقیقه بعد از خوردن غذا


نخوابیدن پس از صرف وعده ی غذایی/ بهداشت نیوز

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در سایت منتشر خواهد شد.

پیام های که حاوی تهمت یا افترا باشد در سایت منتشر نخواهد شد.

پیام های که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبز با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پر بازدیدها

آخرین اخبار

نقل و نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری بلامانع است

درمان خانگي معده درد و اسهال
درمان خانگي معده درد و اسهال
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *